Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Anita: 'Nu kan ik Van der Wiel en Emanuelson een beetje terugpesten'

Laatste update:

Met twee doelpunten achter zijn naam is Vurnon Anita op Jan Vertonghen na de productiefste speler in de defensie van Ajax. Woensdagavond zorgde hij met de derde treffer van Ajax tegen SC Heerenveen ervoor dat de wedstrijd op slot ging. Hij rondde een rush af met een raak schot richting Kevin Stuhr-Ellegaard en kijkt een dag later tevreden terug op zijn goal. “De bal ging er lekker in. De jongens feliciteerde mij meteen met mijn doelpunt.”

/

De teller van Anita staat als gezegd inmiddels op twee treffers dit seizoen; tegen Vitesse nam hij ook al een doelpunt voor zijn rekening. “Vorig jaar heb ik maar één keer gescoord. Ik werd daar een beetje mee gepest door Gregory van der Wiel en Urby Emanuelson, omdat zij meer hadden gescoord. Nu kan ik ze een beetje terugpesten”, besluit hij met een lach op de website van zijn werkgever.

Anita (21) is dit kalenderjaar definitief doorgebroken in het shirt van Ajax. Martin Jol liet hem vorig seizoen 23 keer in de basis beginnen in de competitie; dit seizoen is hij ook weer een vaste waarde. Een blessure hield hem tussen eind september en afgelopen weekend aan de kant en bij zijn rentree tegen Excelsior (2-2) pakte de back rood. Die kaart werd echter geseponeerd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

hahaha zo mag ik het horen vurnon

28 oktober 2010 om 15:26

sommige mensen doen nog steeds lacherig over hem maar ik ben ondertussen echt wel over hem te spreken.
op die backpositie maakt hij echt weinig fouten waar goals uit voortkomen, en zeker door zijn snelheid is zijn anticipatie en interceptie tot nog toe prima.

ook opbouwend komt hij goed uit de voeten, met bijvoorbeeld urby voor hem.

de wisselwerking met sulejmani vind ik daarentegen minder.

overigens: bij de voorbereiding op het wk deed anita het trouwens erg goed voor nederland. hij mocht achteraf dan wel naar huis maar hij kon vrij makkelijk meekomen.

ik vind hem verre van zwakke schakel in het geheel. enige waar hij echt tekort komt is letterlijk zijn lengte (en naam misschien :D)

28 oktober 2010 om 15:44

ik kan me helemaal vinden in je uitspraak, anita is zeker niet de zwakste schakel van ajax, dat vind ik nog altijd eyong enoh, ik snap echt niet wat de supporters en trainers van ajax zien in deze jongen. maakt altijd cruciale fouten, 2x uit bij twente, 2 doelpunten. tegen utrecht thuis totaal onnodig duplan vasthouden (enoh was weer te laat) en veroorzaakt zo ook een doelpunt, en laten we dan niet beginnen over zijn wedstrijd tegen real madrid, waardeloos!

28 oktober 2010 om 16:25

tja ik pleit dan al een tijdje voor een controlerend middenveld van lindgren en de zeeuw. enoh veroverd veel ballen, maar hij levert ze net zo snel in en is ontzettend slecht in de opbouw. vaak zie je heb drie keer draaien en kijken, om vervolgens terug te passen op vertonghen. lindgren is een veel slimmere speler, die altijd overal op het veld te vinden is, in positieve zin.

laten we eerlijk wezen, die goal is gewoon een dikke blunder van die keepert hij duikt gewoon onder de bal door dan kan jans wel roepen na de wedstrijd dat stuhr-ellegaard goed gekeept heeft maar bij de 3-1 zag hij er slecht uit, zijn contract werd al niet voor niets verlengd bij een matig scandinavisch clubje

28 oktober 2010 om 14:23

mss van dat afgezien maar hij speelde een zeer sterke wedstrijd hij had een paar zeer goede en belangrijke reddingen

28 oktober 2010 om 14:23

Bij die stift van Mounir ook.
Hij springt naar de bal terwijl je al 10 minuten zag dat hij er dan niet bij kan..
Als hij 2 of 3 stappen terug uit doet en dan springt tikt hij die bal gewoon over.

28 oktober 2010 om 14:41

Ja moonwalkur, die tijd had hij nog wel om een stukje te wandelen... Mompelt iets met beste stuurlui en een wal..

28 oktober 2010 om 14:46

Dat kun je nu wel roepen maar hij ging net over hem heen. Je ziet echter al op het moment dat El Hamdaoui schiet dat hij niet uithaalt. Dan kun je dus al verwachten dat de bal over je heen wordt gestift. Neemt niets weg van het doelpunt hoor, maar een pas naar achter en hij had meer kans gehad dan dit kansloze hupje wat hij maakte.

28 oktober 2010 om 14:39

Als zijn contract niet voor niets verlengd werd, heeft hij het dus goed gedaan.

28 oktober 2010 om 16:45

puntje voor de taalpurist

Lizarazu was ook niet groot van stuk maar wel jarenlang een van de beste backs van Frankrijk en Bayern. Lengte zegt niet zo veel op die positie, maar snelheid wel.

De doelpunt was wel een missertje van de keeper, hij dook er wel heel raar onder... Misschien scrok ie wel van de snelheid van de bal...

28 oktober 2010 om 14:43

Bij die goal zat hij inderdaad verkeerd, maar verder keepte hij toch een alleraardigste wedstrijd vond ik. Hij heeft er echt heel veel ballen uitgehouden... Mij viel het juist op, dat hij erg goed stond te keepen.

Hij is heel goed bezig, hij laat steeds meer van zich horen. Ajax heeft er opnieuw een topback voor het eredivisie niveau bij, ik denk dat Ajax best trots mag zijn met dit elftal, er spelen veel jeugdproducten in, met aanvulling van spelers van buitenaf en laat zo prima voetbal zien. Ik dacht dat dit de visie van Ajax wel een beetje weergeeft.

28 oktober 2010 om 15:11

Hij heeft geen concurrentie daarom staat ie elke keer in de basis man, moet je eens binnekort zien tegen Real dan wordt ie helemaal weggespeeld door Cristiano of Ozil.

28 oktober 2010 om 15:20

niet zo'n toepasselijk voorbeeld, want er zijn dagen dat de beste backs worden zoek gespeeld door ozil en ronaldo. vind anita geen topper maar voor de linksback is het gewoon een van de beste (lees minst slechte) in nederland. andersom kan anita op een goeie dag een aanvaller helemaal opvreten en lam leggen. ook dat hebben we gezien. neemt niet weg dat hij niet in de buurt komt bij een trabelsi of grygera.

28 oktober 2010 om 15:33

Beetje rare vergelijking idd, als je ook goed naar mijn reactie kijkt zie je ook een topback voor eredivisie niveau. Dus dat is zeker niet tegen een Ozil of een ronaldo.

28 oktober 2010 om 16:24

Zo'n topback vind ik hem nou ook weer niet. Hij is niet slecht, maar ik vind dat hij wel een beetje tekort komt.

Hij speelt bj Ajax op de linksback positie. Ajax domineert altijd en niet alle teams spelen tegen Ajax met vleugelspelers. Soms heeft hij geen direct man en hij heeft altijd rugdekking van de beste verdediger van Nederland genaamd Vertonghen. Anita kan goed voetballen en goed mee op komen, maar verdedigend vind ik hem niet zo sterk. Je zag vooral in de CL en bij Oranje dat hij op dat niveau tekort komt. In de eredivisie zijn de meeste fouten niet altijd fataal, maar op een hoger niveau vaak wel.

Hij is nog jong en kan nog veel leren, maar ik denk dat Ajax meer baat heeft bij een echte linksback. Anita zou denk ik prima kunnen fungeren als defensieve middenvelder.

Het was een prachtige goal, eerlijk is eerlijk. Maar verder blijft het natuurlijk een vrij zwakke linksback.

Met twee doelpunten achter zijn naam is Vurnon Anita de productiefste speler in de defensie van Ajax.

Volgens mij is ene Jan Vertonghen veel productiever. Drie in de competitie. Excelsior, Vitesse en NAC plus nog een goaltje tegen Kiev.
Maar leuk voor Anita. Goede speler, met een enorme drive, maar niet geschikt voor de linksback. Hij zou eigenlijk linker of rechtermiddenvelder moeten zijn in een ploeg die 4-4-2 speelt. Denk dat hij dan het beste tot zijn recht komt.

28 oktober 2010 om 14:37

Ja, of als een Box to Box middenvelder in een 433 systeem. HIj kan dan misschien niet bijzonder goed verdedigen, maar hij bijt zich wel absoluut vast in een tegenstander. Hij kan door zijn ontzettende werklust in elk geval een aanval van de tegenstander dusdanig verstoren dat de angel daaruit is, gewoon door in de weg te lopen.

Omdat ik het spelersmateriaal van Ajax niet bijzonder geschikt vind voor een 442, zie ik hem graag als nummer 6 in een 433 formatie. Naast hem Enoh in een echt controlerende rol, dus niet in de diepgaande rol die hij zichzelf de laatste tijd steeds meer lijkt toe te bedelen.. En dan voor Anita en Enoh een middenvelder die de lijnen uit kan zetten en zelf ook nog kan scoren. Momenteel zou de Zeeuw dat prima kunnen doen, maar wanneer die weer zo'n terugval krijgt als eerder dit seizoen, wil ik daar Lodeiro ook wel eens zien en, wanneer we tegen een tegenstander spelen die goed doordekt, kan Sulejmani daar ook prima uit de voeten. Op dat moment kan Mido zich namelijk terug laten zakken uit de spits, waarbij hij een van de Centrale verdedigers meetrekt, en kunnen Suarez, Mounir én Sulejmani in dat gat duiken en ontstaat er geheid ruimte.

Voorin opteer ik dan voor Mido als balvast aanspeelpunt, bij gebrek aan beter (god wat mis ik Pantelic..) en Suarez en Elhamdaoui die daar omheen kunnen zwerven in een vrije rol.

Maar in deze opstelling kan Anita wel zijn drive kwijt doordat hij, omdat Enoh de balans achterin bbewaakt, mee naar voren kan. Hij heeft niet een primaire verdedigende taak, die hij op de linksback wél heeft, en tegelijkertijd is hij wel ontzettend storend in de opbouw van de tegenstander doordat hij als Boxtobox middenvelder wel mee terugstormt om mee te verdedigen. Alleen een foutje in het verdedigen wordt hem op deze positie minder fataal

Stekelenburg
VdWiel
Alderweireld
Vertonghen
Urby?
Enoh
Anita
Suarez
De Zeeuw
ElHamdaoui
Mido
28 oktober 2010 om 14:42

Goed zeg.. Speel zonder flanken. Met een niet fitte spits, Anita op het middenveld terwijl hij hier niet geschikt voor is. Leuk en aardig bedacht maar dit lukt alleen op de playstation. Laat Anita lekker linksback spelen doet hij het erg goed !

28 oktober 2010 om 14:48

Anita is van originie nog altijd een middenvelder die uit nood op de linksback is geposteerd waar hij verdedigend duidelijk te kort komt. In zo'n formatie worden vdwiel en de linksback geacht de hele flanken te bestrijken, zoals bij Barcelona, waar Messi en Pedro/iniesta ook niet bepaald op de vleugel staan maar in een vrije rol achter de spits staan, zoals Suarez en Elhamdaoui dat nu ook doen.

En trouwens, wilde je beweren dat we nu wel met vleugelspelers speelden. Emanuelson draaft als een malle het hele veld over, en zelfs Elhamdaoui is meer op de linksbuiten positie te vinden dan Emanuelson. En Suarez is meer een tweede spits dan rechtsbuiten.

28 oktober 2010 om 15:44

Van mij krijg je bijval. Anita is een heel groot talent op de verdedigende middenvelder positie en brengt voetballend in iedergeval 10 keer meer dan Enoh. Ik denk dat hij daar kan exceleren, veel meer dan op de linksback positie waar helaas geen betere speler voor in de selectie rondloopt.

28 oktober 2010 om 18:04

Misschien krijgt Anita wel een keer de kans om zich te bewijzen als verdedigende middenvelder als Atouba terugkeert.

28 oktober 2010 om 18:32

Je denkt toch zeker niet dat Atouba bedoelt is voor de basis??. Misschien toen ze hem haalde wel.. maar iedereen weet ondertussen wel beter. Dat is gewoon de zoveelste slechte aan'winst'. Die veel te veel kost qua salaris.

28 oktober 2010 om 15:28

Staat ook in de tekst hoor: Op Jan Vertonghen na ... Verder is de keeper natuurlijk altijd schuld aan iedere goal. Hij staat er voor om de bal niet in het doel te laten gaan en als het dan een doelpunt wordt heeft hij zijn werk niet goed gedaan. Maar wees eerlijk, de keeper heeft ze aan alle kanten langs en over hem heen zien gaan. Hij moest bij het schot van Anita wel een keuze maken en het schot was te hard om die keuze nog te herstellen.

Grappig overigens dat ook Emanuelson nog steeds bij de achterhoede genoemd wordt. En bij de voorhoede, terwijl ik hem een middenvelder vindt, een nummer 10 wellicht.

Lekker Vurnon!!! deze goal heb jij verdient!! Al dat gezeik op deze jongen.. terecht of onterecht, ik laat het in het midden. Je speelde gisteren een goede pot.. En die rush van je was geweldig! Ga jij lekker Urby en Greg pesten.. Hahahaha...

Met twee doelpunten achter zijn naam is Vurnon Anita de productiefste speler in de defensie van Ajax

Voetbalzone.... Volgens mij heeft Jan er in de eredivisie al 3 in liggen dus jullie zin klopt niet...

28 oktober 2010 om 15:04

Inderdaad. Maar waarom niet Anita op het middenveld uitproberen. Siem de Jong is hopeloos uit vorm, De Zeeuw rendeert totaal niet als controlerende middenvelder, die is veel beter als hij niet teveel hoeft te verdedigen, zoals in de CL (met Enoh en Lindgren achter hem), dus ik zou zeggen Jol, probeer deze opstelling eens, want in tegenstelling tot Enoh zie ik in Anita wel een speler die het spel aardig kan verdelen.

Stekelenburg
Vd Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Blind
Anita
Enoh
Suarez
De Zeeuw
Emanuelson
Hamdoui
28 oktober 2010 om 15:32

eerlijk gezegd is dit niet eens zo'n slechte opstelling! maar ik denk niet dat dit de opstelling gaat worden.. jammer genoeg! jol ziet het niet echt in blind, ik wel! en dat is jammer, want die jongen heeft het in zich op een topper te worden. ik dacht eerlijk gezegd aan lodeiro in plaats van de jong. maar anita in plaats van de jong is ook goed en de de zeeuw laten op schuiven naar de '10' net als tegen auxere en dat deed hij prima! jammer dat de jong uit vorm is, maar het is niet anders dan hem op de bank te laten.. erg goede speler, maar uit vorm en dan heb je niks aan hem.

28 oktober 2010 om 23:01

Ja precies. Aan De Jong heb je momenteel echt niets, ook al deed hij het vorig jaar zo goed. Vind het ook jammer dat Blind geen kans verdient en als Lodeiro weer fit is(over helaas weer aantal maanden) mag hij het best op 10 proberen

Anita! Ik kan me soms mateloos ergeren aan deze jongen, maar soms geniet ik ook weer heerlijk van hem, gevalletje urby dus! Maar zet anita op ze echte positie en hij knalt! mooie goal, misschien had de keeper er meer mee kunnen doen, maar dat maakt mij niet uit!

Vond heerlijk hoe blij hij was, teminste emotie :D, en oprechte blijheid, hij voelde zich toch wel schuldig over die onterechte rode kaart, en met die bal op de lat, wat net zo goed een doelpunt kon zijn, en die goal heb hij het weer goed gemaakt ;d

Baalde gister als een malle toen die gister die bal binnenknalde. Deze jongen is toch geen Ajax niveau waardig man. Het ziet er niet uit bij corners. Gewoon die Atouba erin en Urby ervoor. Urby in combinatie met Vurnon, al het gevaar komt zoals altijd van links. Anita is gewoon een typetje waterdrager voor op de bank. Jol moet dat nu ook is een keer gaan inzien. Ajax heeft lengte nodig en postuur.

28 oktober 2010 om 14:52

Bij corners is het inderdaad je hart vasthouden, maar verder is het een heel irritant mannetje om tegen te spelen en die er altijd boven op zit. Dat maakt het als tegenstanders niet prettig om te spelen en dat is een postief teken.

28 oktober 2010 om 15:01

Dolfie, Atouba is ontzettend langzaam. Hij is groot, maar tegen een Dzsudzsák wordt Anita er minder snel uitgelopen dan Atouba. Verder loopt Atouba wel op met de bal, alleen heeft het weinig zin. De trucjes op het middenveld zijn leuk, maar te gevaarlijk voor dit niveau.
Nee geef mij maar Anita dan

28 oktober 2010 om 15:58

Zit wat in, zit wat in. Maar jouw mening over Atouba is denk ik vooral gebasseerd op wat wij allemaal in 2,5 wedstrijd van een alles behalve fitte Atouba hebben gezien een jaar geleden. In de Bundesliga en bij Tottenham was een uiterst nuttige linksback met veel kracht. Miss. wat langzaam, maar Anita oogt ook snel door zijn korte beentjes. Tegenwoordig speel je niet vaak meer tegen watervlugge buitenspelers en tegen Psv kan je dan eventueel wel een tactische aanpassing doen. Ik ben het met Rene vd Gijp eens, in een elftal moeten minstens 3-4 mannen zijn van rond de 1.90 meter. Na 70 minuten voetbal heb je daar gewoon profijt aan, die extra kracht.

28 oktober 2010 om 16:51

Nou in de Bundesliga heeft hij meer leuke trucjes laten zien dan effectief te verdedigen.. Ik kijk al een tijd iedere zaterdag de Sportschau dus ook van z'n tijd bij Hsv!
Ik ben het inderdaad eens met vd Gijp dat lengte Bijna boven alles gaat. Daarom zou ik er ook niet voor zijn om bijv. Anita samen met Enoh te zetten op het middenveld (als stofzuiger oid.) Ik ben alleen van mening dat er op het middenveld eerder een lichamelijke boost nodig is, dan in de verdediging. Maar de afwisseling tussen Atouba en Anita zou misschien geen kwaad kunnen. Eventueel om een blok te zetten met 5 verdedigers? (wanneer er een voorsprong moet worden vastgehouden?)

28 oktober 2010 om 17:25

Helemaal met je eens, ik vind hem echt een overschat.. Tegen AC Milan zag je echt wat voor een verschrikking hij is op de back positie, hij dekt 9 van de 10 keer aan de verkeerde kant. Alleen denk ik dat Atouba voorlopig niks word, aangezien dat al een tijdje duurt. Wat ik niet snap is dat hij Daley Blind geen kans geeft.. Linksbenig, voetballend vermogen en heeft bij FC Groningen bewezen het niveau goed aan te kunnen.

Vind hem verdedigend beter dan Urby en bij gebrek aan beter een prima linksback. Bijna geen enkele ploeg heeft tegenwoordig meer een goede linksback.

Hij is echt wel een prima verdediger, ik zit elke thuiswedstrijd op de tribune en hij is heel constant!
Maar wat vinden jullie van deze opstelling? En siem kan ook op de plaats vam lindgren! Emanuelson en sulej als back-ups!

Stekelenburg
Vd wiel
Vertonghen
Alderweireld
Anita
Enoh
Lindgren
De zeeuw
El hamdaoui
S. Vrije rol
Aanspeelpunt

Het is een prima linksback, maar ik vind hem op het middenveld beter. Anita zou prima samen met Enoh als stofzuiger kunnen spelen denk ik. Maar zolang er geen andere linksback is die beter is dan Anita (ik vind Emanuelson erg goed op de linksbuiten positie, dus dat is dan geen optie), zou ik hem lekker laten staan. Niet geweldig, maar ook niet slecht..

Ik zat in de Arena gister, en hij maakte wel een mooie doelpunt maar dat kwam op dat die verdediger niet eens ingreep en een slechte keeper op doel stond. Anita had niet eens een tegenstander die hem in problemen bracht, vind hem nog steeds niet goed genoeg voor de basis en hij heeft niet eens een concurrentie op die plek daarom staat ie in de basis

28 oktober 2010 om 15:19

@erbil4: zat ook in het stadion, hij maakte gewoon een goede actie hor, en ja die bal zwabberde een beetje en die keeper zag er niet goed uit, maar die bal op de lat had er ook zomaar van hem ingekunt.

28 oktober 2010 om 15:40

Die verdediger kon hem ook moeilijk in de problemen brengen omdat Emanuelson buitenom ging en die verdediger dacht dat Anita de bal mee zou geven aan Urby, maar hij ging zelf.
Goeie loopactie van Urby dus.

Tegenover Beerens uit vorm goed spelen mag dan ook wel.
Ik heb deze jongen een aantal keren zien falen.

Wie zag deze jongen hopeloos spelen tegenover Leonardo?
Tegen Mertens toen die zelfs rood kreeg?
Tegen Dembele en Ruiz?

Deze jongen is alles behalve een linksback, wanneer die een redelijke tegenstander tegenover zich heeft is hij de eerste die onderuit gaat. Ongelofelijk dat Jol hem maar blijft opstellen. Ik dacht dat het na 25 oktober 2009 wel over zou zijn toen die werkelijk zijn slechtse wedstrijd in zijn carriere gespeeld had tegenover Dembele maar nee hoor Jol blijft volhouden dat het de nieuwe Lahm zou zijn.

Wel een mooi doelpuntje trouwens. Doet me denken aan Dembele tegen Groningen 2 seizoenen geleden. Ook ongeveer hetzelfde;

http://www.youtube.com/watch?v=sup297cv62u

vanaf 30 seconden moet je maar kijken. Lijkt wel op die van Anita gisteren. Gelijk het eerste wat in me op kwam.

Anita heb ik niet altijd een goede verdediger gevonden maar die goal gister vond ik wel prettig voor hem en had hij effe nodig. Dan kan hij er weer een paar weken tegenaan.

28 oktober 2010 om 16:22

Klopt, maar het is eigenlijk van huis uit ook geen linksback natuurlijk, maar een verdedigende middenvelder, ik zou hem op zich best wel een keer als verdedigende middenvelder aan het werk willen zien, misschien als Enoh een keer geblesseerd of geschorst is dat Anita zijn positie kan meenemen.

28 oktober 2010 om 16:24

Voor de eredivisie is het een goede bruikbare speler op welke positie dan ook maar ik denk dat hij internationaal fysiek tekort komt. Maar ik gun hem het beste en misschien dat hij ooit wel een nog grotere club kan krijgen zoals United, Valenica, Sevilla, roma

28 oktober 2010 om 16:28

Hij komt inderdaad fysiek te kort internationaal gezien, maar goed lengte zegt natuurlijk niet alles, ik bedoel hij is niets kleiner dan Xavi en Iniesta natuurlijk, al hebben die natuurlijk voetballende kwaliteiten waar Anita alleen maar van kan dromen.

Ik vond hem vorige jaar helemaal niet slecht spelen, maar dit seizoen is het allemaal wat matig, grootste minpunt is dat die met ze rechterbeen aan de linkerkant speelt, en altijd de bal terug gaat spelen zodra een tegenstander op 6 meter afstand van hem loopt.

Nu gaan we ineens doen, omdat anita toevallig scoort dat hij een super back is en zo!!! kijk alsjeblieft de wedsrijden van anita maakt veel fouten, ze spelen hem vrij makkelijk zoek!! weer een tegengoal over de linker kant van ajax hoe je het went draaid of keert DIE Anita IS Zielig!!! verder zie ik dingen als die keeper staat te ver voor zijn doel dit dat, jammer dat niet iedereen gewoon zegt Geniaal Gezien VAN Mounir laat staan hoe hij hem afmaakt.

Ik vind Anita ook wel een goede voetballer, in de eredivisie weet hij zich goed neer te zetten en heeft hij veel tegenstanders in zijn zak. Op Europees niveau houd ik op de een of ander manier toch altijd mijn hart vast, het is natuurlijk niet de grootste en in de Champions league kom je toch spelers tegen met een atletisch lichaam. Het is natuurlijk een hele goede voetballer maar is fysiek niet de sterkste, waardoor hij zich nog wel eens weg wil laten zetten.
Ik hoor van veel mensen dat hij van huis uit een middenvelder is maar heb hem daar eigenlijk nog nooit zien spelen, dat vind ik wel opvallend? Daar zou ik hem dan ook weleens willen zien, want dit word nu wel vaak als excuus gebruikt.

Ik vind hem maar een prutser op die back positie, totaal overschat! Dekt veel te vaak aan de verkeerde kant, hij Daley Blind daar gewoon een kans geven. Die is linksbening en heeft veel meer potentie naar mijn mening dan Anita......

overschat? die jongen werd aan het begin van het seizoen alleen maar afgekraakt, dat is tog een rare manier van overschatten

Anita kan er als linksback totaal niks van, komt te kort/klein zowel fysiek als techniesch, verliest te vaak de duels, is te langzaam indien hij wordt uitgespeeld en speeld ook te vaak naar de tegenstander in balbezit.

Het enigste waar Ajax misschien Anita bruikbaar kan maken is als vierde middenvelder in een 4-4-2 systeem.

Ik snap er bij Ajax helemaal niks van dat men zo behoedzaam is met beperkte speler s.
Zo een Sulemani wordt op de reserve bank geplaatst en dat is een aanvaller waar de goals en/of assist echt van moeten komen.

En dan doet VZ heel optimistisch om Anita in het zonnetje te plaatsen, lachertje van de bovenst plank vind ik dat.

28 oktober 2010 om 18:39

Wat je zegt over sulejmani.....

Daaraan zie ik dat je het niet snapt.. Heb je de afgelopen 3 jaar geen Ajax gekeken? Er word al 3 jaar gezegd: 'sulejmani heeft niet de vorm van heerenveen.. maar hij komt er wel'.. Dat word al 3 jaar lang gezegt. Hij speelt belabberd.. heeft nooit de verwachting waar kunnen maken.. en ook niet eens in de buurt van gekomen. Daarnaast speelt hij sowieso dit jaar slechter dan ooit. Dat liet hij zien bij de basisplaatsen van afgelopen wedstrijden toen anita geblesseerd was. Dus als jij 'niet snapt' waarom Sulejmani op de bank zit, terwijl hij juist in de basis moet staan voor de goals en assists.. Dan heb je de afgelopen 3 jaar alleen samenvattingen gezien, waarin ze hoogtepunten van de wedstrijd laten zien. Dan heb je ook bij die samenvattingen niet goed opgelet.

5 november 2010 om 23:16

Haha, mooi gesproken

5 november 2010 om 23:27

Hah, danku :P, het moest er even uit toen.

Sinds wanneer wordt dit soort 'kleedkamerlol' op een vooraanstaande voetbalsite geplaatst?

Het is toch niet relevant hoe er tussen Ajax-verdedigers onderling gesproken wordt over hoeveel doelpunten ze gemaakt hebben?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren