Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Atlético betaalt PSV één miljoen euro voor Afellay'

Laatste update:

Atlético Madrid en Ibrahim Afellay hebben overeenkomst bereikt over een contract voor vijf seizoenen, zo schrijven diverse Spaanse media woensdag. De tweede club uit Madrid zou de afgelopen dagen diverse malen met zaakwaarnemer Rob Jansen om de tafel hebben gezeten. De overgang vindt naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar zomer plaats, maar PSV houdt er toch een vergoeding aan over.

/

Afellay heeft een aflopende verbintenis in Eindhoven. In het ideale scenario hopen beide betrokken partijen op een club die in de winterstop bereid is te betalen voor de handtekening van de middenvelder, maar hem pas volgend jaar zomer daadwerkelijk overneemt. Atlético zou overstag zijn gegaan met bovenstaande mogelijkheid en PSV een bedrag van ongeveer één miljoen euro betalen.

"Ik zou het geweldig vinden om op korte termijn duidelijkheid te hebben over waar ik volgend jaar speel en daarnaast de mogelijkheid te krijgen om nog een keer met PSV kampioen te worden", vertelde de Oranje-international afgelopen week. Liverpool, Valencia, Internazionale, Juventus, Zenit Sint-Petersburg, Everton en Shakthar Donetsk hadden ook meer dan gemiddelde interesse.

Eén miljoen euro voor Ibrahim Afellay is gezien de contractuele situatie een prima bedrag

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie deal, Atletico weet dat ze m hebben na de zomer en PSV heeft tenminste nog wat geld. Enige die er minder baat bij had was Affelay, had ie gewacht dan waren er misschien grotere clubs met meer salaris gekomen, maar hij toont wel zijn psv hart.

27 oktober 2010 om 10:37

eindelijk een nieuwe club in het vooruitzicht.
en hij verdient het ook: een subtopper in spanje is een prachtige keuze.
(en is natuurlijk zeker 1 zoniet 2 stappen vooruit ten opzichte van psv)

ik denk dat hij precies de juiste keuze heeft gemaakt met atletico.
zal veel/altijd aan voetballen kunnen komen in een prachtige competitie bij een mooie club.

mocht hij daar weer doorbreken dan kan een absolute topclub altjid nog wel.

goed gedaan!

27 oktober 2010 om 11:30

snap niet dat van alle deze clubs alleen Atletico 1 miljone overhad volgens mij gaat atletico veel plezier beleven aan Ibi kwa geld en zijn gewelldige spel ze kunnen hem 2 jaar lang laten spelen en als hij het gewelldig doet voor een bedrag rond de 20 mil weer verder verkopen

27 oktober 2010 om 12:04

Leuke club voor hem, hopelijk achter de spitsen Forlan en Aguero.
Naar mijn mening is 1 miljoen nog weinig voor Ibi.. van te voren werd helemaal gespeculeerd dat er veel clubs zouden komen dus ik ging er wel vanuit dat er zo'n 5 miljoen zou worden geboden ofzo.. maargoed, zal wel aan mij liggen.

27 oktober 2010 om 12:19

Het is goed dat hij nu snel handeld en snel bij een club tekent, atletico is een prima club voor hem, echt waar, dat gaat goed komen daarso. En ja jammer voor Psv dat ze niet veel ontvangen voor hem, maarja hadden ze misschien beter moeten handelen.

27 oktober 2010 om 12:30

@mcpwn
Je vind 1 mln nog weinig?
Ik vind het veel als je bekijkt dat hij volgens dit verhaal dan pas in de zomer naar de nieuwe club gaat.
Waarom zou Atletico 1mln betalen en de speler dan pas in de zomer overnemen? In de zomer staat het Afellay vrij om gratis naar welke club dan ook te gaan.
Dus dan zou Atletico ook net zo goed nog 2 maanden kunnen wachten en hem dan gratis halen.

Waarschijnlijk vloeit dit verhaal voort uit het verhaal dat PSV tegen wat geld een club toestaat met Afellay te spreken en een contract tekenen nog voor 1 januari maar dit verhaal vind ik onzin,

Vanaf 1 januari staat het Afellay vrij om bij welke club dan ook te tekenen.

27 oktober 2010 om 10:39

Dit zou geweldig zijn voor beide partijen en misschien dan het maximum haalbare. We krijgen wat we willen: Ibi tot aan de zomer bij ons. In de winter weg is kampioenschap weg. Tevens krijgen we er een miljoen voor terug. Meer kan je helaas niet verwachten ivm het contract en het nog een half jaar aanhouden. Prima deal!

27 oktober 2010 om 10:44

Beste deal die ze kunnen maken inderdaad maar ik snap niet hoe Afellay zo dom kan zijn. Ik neem dan ook aan dat het niet waar is, want hoe kun je in je laatste contractjaar je aan zo'n club verbinden? Als je wacht tot het einde van het seizoen komt je zeker weten bij een droomclub te spelen, dus waarom zou je dan bij een club as Atlético gaan voetballen? Daar kun je ook nog wel terecht als de echte toppers het toch niet aandurven alhoewel dat onwaarschijnlijk is met een jonge getalenteerde Oranje-international. Zoals ik eerder al aangaf, ik geloof er niets van. PSV zal vast die overeenkomst hebben met PSV maar Afellay zal ermee akkoord moeten gaan. En dat gaat hij nooit doen en als hij het wel doet is hij de grootste ezel die er op de Nederlandse voetbalvelden rondloopt.

27 oktober 2010 om 11:03

Afellay wil misschien garantie op speelminuten en vind zich nog niet groot genoeg voor een andere club en daar doet hij goed aan. Alle spelers met een tussenstap doen het nu prima, zoals vd Vaart, de Jong. Huntelaar, Drenthe, Robben ed zijn allemaal gefaald toen ze gelijk naar een topclub gingen. Ze kwamen niet aan spelen toe omdat er nog grotere sterren waren. Dus hij is juist heel slim en geen ezel. Bij inter staat er een veels te goed middenveld om elke week basis te spelen, bij Arsenal ook. En wat is er in godsnaam mis met Atletico. Forlan, Aguero, ze winnen de Europe League en je speelt in Spanje elke week tegen sterren in mooie stadions!! Wat heeft hij nou te zoeken bij Barca of wat dan ook!!! Prima deal dit!

27 oktober 2010 om 11:17

heeft robben gefaald bij Chelsea???

Huntelaar vind ik nog steeds aan de club zelf liggen.. Er zijn zo veel grote spelers die het niet halen bij real, omdat ze gewoon geen kans krijgen. Denk dat Huntelaar daar prima in t systeem had gepast als afmaker.. Hij scoort toch makkelijker dan benzema en Higuain. Ook al is Higuain een betere voetballer die soms prachtige goals maakt..

Drenthe was idd veel te jong en had in ned nog niks laten zien.. Maar goed...zn bankrekening is vol, hij heeft er genoeg geleerd en nu moet ie t gaan laten zien bij hercules.

27 oktober 2010 om 11:23

Owja even de stap van Chelsea vergeten
maar je moet toegeven van als je naar het middenveld van Arsenal, Inter, Barca, kijkt dat Afellay daar gewoon niet tussen gaat komen!! En daar gaat het eigenlijk om :D

27 oktober 2010 om 11:27

Omdat Affelay het slim ziet.... Beter de ster bij een subtopper zoals VDV bij hamburg en tottenham dan bankzitten of een meeloper zijn bij een topclub...

27 oktober 2010 om 11:29

van der vaart: 58 wedstrijden 11 doelpunten in twee seizoenen
Robben. Chelsea en bij Real 50 wedstrijden 11 doelpunten in twee seizoenen
Huntelaar 20 wedstrijden 8 doeplunten (vooral inval)
Drenthe heeft toch nog 46 wedstrijden gespeeld ondanks de kritieken.

Nigel de Jong is van HSV naar city gegaan. is stap hogerop.

Ik vind dit niet falen van de spelers bij topclubs, maar falen van beleid van Real Madrid. Dus dat ze niet aan spelen toekwamen klopt niet.

Ben het wel met je eens dat Atletico een prima club is voor Afellay

27 oktober 2010 om 11:46

Je hebt gelijk en een goed punt. Maar van der Vaart en De Jong gingen van Ajax (praktisch gratis, pff) naar Hsv, naar Real Madrid en Manchester City.

Als je zo succesvol bent in Duitsland bij een HSV (2x de begroting van Ajax, erg grote club), dan kun je wel de stap maken naar een topclub.

27 oktober 2010 om 14:50

Ja Robben heeft in mijn opzicht gefaald bij Chelsea, iedereen weet dat Robben naar binnen trekt en het eerste halfjaar ging Robben super. Tot iedereen doorhad dat hij hetzelfde deed, naar binnen gaan. Hij is een topspeler, maar niet eentje voor de Premier League, het is daar voor hem zoiezo te fysiek.

27 oktober 2010 om 10:59

Mwa, Afellay gaat dan mss al in z'n hoofd bezig zijn met Atletico en aangezien Afellay dé steunpilaar is van PSV is dit wel risicovol.
En ik vind Rutten niet iemand die hem weer met z'n volle concentratie op PSV kan brengen.

27 oktober 2010 om 11:05

Onzin, als iemand professioneel genoeg is en deze club kampioen wil maken is hij het wel!! Hij is goed en slim genoeg om dit van zich af te zetten en met de volle 100% bij de wedstrijden van PSV te zijn!

27 oktober 2010 om 11:45

hmmm ik vind ht een beetje vreemd artiekel.aangezien er staat de spaanse kranten schrijven.er is nog niks zeker over zijn toekomst lijkt mij.er is nog niks naar nuiten gebracht door de clubs.ze schrijven wel meer in de kranten.mocht ht waar zijn dan wens ik ibi al ht geluk van de wereld en een super toekomst.en maak ons dit jaar nog kampioen zodat je helemaal een groot feestje hebt als je vertrekt.ibi bedankt en ik ga zeker nog genieten dit jaar van je voetbal kunsten.

27 oktober 2010 om 12:20

Dit is gewoon een prima oplossing; Een beetje geld (had misschien een miljoentje meer mogen zijn) voor Psv, voor Athletico de zekerheid dat het Afellay aan het team kan toevoegen komende zomer, een mooie club voor Ibrahim en ook nog de zekerheid voor Psv dat Afellay blijft tot komende zomer (met het oog op kampioenschap en Cl).

Als dit werkelijkheid wordt ben ik als Psv-fan een gelukkig persoon.

27 oktober 2010 om 11:13

Nu is Afellay wel volwassener geworden maar hij heeft nog steeds vaak zijn emoties niet in de hand. We zien het dus wel.
Maar het risico is er altijd!

1 miljoen is natuurlijk een lachertje.. maar goed je moet ook zo zien dat hij in de transferperiode als dit waar is nog maar een half jaar contract heeft en daarna gratis de deur uit zou lopen dus 1 miljoen is 1 miljoen Psv.

27 oktober 2010 om 10:15

Heb je het artikel wel gelezen? Ze betalen een miljoen om hem in de zomer pas aan te trekken. Ze hadden kunnen wachten maar dan is de kans groot dat een andere club met de speler aan de haal gaat. Het is dus een verzekering van 1 miljoen voor atletico zodat ze hem zeker hebben ipv een concurrent. Hij gaat dus niet weg in de winter!

27 oktober 2010 om 10:17

Ik heb het gelezen .. ik doel meer op het feit dat geen andere club hem al zouden vastleggen in de winter voor 1 miljoen en hem dan pas overneemt in de zomer.

27 oktober 2010 om 10:15

Ja inderdaad en zou houden hem dit seizoen, waardoor de kans dat ze kampioen worden toch aanzienelijk groter is als zonder hem en datm levert ook weer de nodige miljoenen op he.

27 oktober 2010 om 10:42

Ze behouden hem ook tot de zomer, Atletico zorgt er op deze manier enkel voor dat ze hem vastleggen voordat er direct met hem gesproken mag worden zonder inmenging van Psv.

27 oktober 2010 om 11:00

@ Ronaldo

Jordan_23 zegt toch ook dat ze hem houden dit seizoen en dat de kans dat ze kampioen worden daarop groter is. Hij zegt alleen dat als hij in de winterstop al weg zou gaan, de kans op kampioenschap minder groot is.

27 oktober 2010 om 10:16

Ik moet zeggen, 1mln vangen voor een transfersom vrij speler... is heel lekker!

goede deal, veel meer geld had je er toch niet meer uit kunnen halen dus een logische zet van Psv.

Wat een rare constructie.... Dan koop je een speler maar, krijg je hem pas zodra zijn contract is afgelopen. Als Atletico hier echt toe bereid is, dan moet je dat altijd doen als PSV zijnde. Maar, vind het een vreemd verhaal. Enige logische verklaring hiervoor van Atletico zijde zou zijn dat ze zeker willen weten dat Affelay naar Atletico komt. Anders zijn er natuurlijk veel andere clubs die wel een hengeltje zullen uitwerpen.

27 oktober 2010 om 10:14

Ik vind het opzich wel logisch, als PSV hem aan het eind van het seizoen verkoopt vangen ze helemaal niks, nu kunnen ze hem toch tot het eind behouden (zoals ze graag willen) en vangen ze er nog wat voor (wat ze graag willen). Het is niet veel voor het caliber speler dat hij is maar er zit niks anders op.

PSV kan nu ook gaan zeggen wie nu het meeste biedt heeft hem gegarandeerd van het zomer, zodat ze misschien nog wat meer kunnen van dan 1m, moet natuurlijk wel een club zijn waar Afellay heen wil.

27 oktober 2010 om 10:22

Ik noemde het gister al een 'reserveringspremie' sommigen lachte me uit, omdat 'dat zo niet werkte in het voetbal.' Ta-da, zie hier de geboorte van de reserveringspremie voor voetballers met een aflopend contract.
Affelay blij met zijn transfer, Atletico dat zij de andere clubs te slim af zijn en Psv met het geld een nog een half jaartje Affelay. I rest my case.

27 oktober 2010 om 10:24

Je zou het een reserveringspremie kunnen noemen, maar waarom? Er wordt namelijk niets gereserveerd, maar Afellay wordt gewoon verkocht door PSV aan At. Madrid. Je zou het dus ook gewoon een transfersom kunnen noemen onder de voorwaarde dat de transfer pas vanaf juni/juli ingaat, en dat lijkt me correcter.

27 oktober 2010 om 10:30

Het grote verschil is dat een transfersom is om het contract af te kopen, Atletico Madrid koopt het contract tussen Affelay en Psv niet af, want het contract loopt gewoon door. Ze geven Psv een bedrag zodat Psv Affelay transfervrij naar Atletico laat gaan. Het klinkt vrijwel hetzelfde maar het is toch anders, en dat zit hem in de details.

27 oktober 2010 om 10:33

Het is niet waar. Als Afellay nu tekent, dan is hij helemaal niet transfervrij gegaan, maar voor 1 miljoen. At. Madrid kan het contract afkopen voor 1 miljoen, onder de voorwaarde dat Afellay tot het eind van het seizoen blijft.

27 oktober 2010 om 10:35

@maros

Ik vind het van Psvzijde ook logisch natuurlijk. Maar, ik begrijp niet dat Atletico PSV een vergoeding betaald voor een speler die transfervrij is. Zoals ik al eerder zei kan ik alleen bedenken dat Atletico zeker wilt zijn dat Affelay naar hen toekomt. Of, zoals Aristoteles het zo mooi verwoord, een reserveringspremie betaald voor het contract van Affelay.

27 oktober 2010 om 10:38

@ Edmaestro en Ariestoteles

Als je reserveringspremie letterlijk vertaald, heb je gelijk. Reserveren betekend vastleggen voor een later tijdstip, net als dat je een tafeltje of vliegtuigstoel reserveert om er later op of aan te kunnen zitten. Een premie betaal je voor een op dat moment nog ontastbare dienst, die ook in principe tastbaar kan worden op een later tijdstip. Reserveringspremie vind ik dus een mooi woord dat precies omschrijft wat hier gebeurd is.

In principe hebben beide clubs hier een mooie constructie neergezet, alleen als PSV echt hard had onderhandeld, hadden ze hier wellicht nog meer geld uit kunnen halen. Alleen wordt Afellay dan een marionette of een veilingstuk dat aan de hoogste bieder verkocht wordt. En dat kan je eigenlijk niet maken, alhoewel je op die manier wel de geïnteresseerde clubs tegen elkaar kunt laten opbieden.

27 oktober 2010 om 10:38

Ze betalen helemaal geen vergoeding voor een speler die transfervrij is. Ze betalen nu een vergoeding, en Afellay tekent nu. Nu is hij niet transfervrij. Maar de vergoeding is maar 1miljoen, onder de voorwaarde dat Afellay pas in de zomer van 2011 komt. Het is gewoon een risico afweging van At. Madrid. Nemen ze het risico dat na 1 januari 2011 andere clubs hem ook aanbiedingen doen, of gaan ze er nu voor, en kopen ze 'm voor een minimum prijs onder een bepaalde voorwaarde, maar dan zijn ze er in ieder geval 100 procent zeker van dat hij komt. Nou, die afweging hebben ze dus gemaakt, en het lijkt me ook een vrij simpele afweging.

27 oktober 2010 om 10:46

Heel leuk en aardig Jvanv, maar een reservering kan je afzeggen, een reservering is in zijn kern vrijblijvend. Contractueel rechtelijk is het gewoon een rare vergelijking en klopt het ook nog eens niet, omdat een reservering dus vrijblijvend is. Afellay zou nu een contract tekenen, en daar kan hij niet meer onderuit. Het is gewoon een lage prijs, omdat er ook een voorwaarde aan zit, namelijk dat hij tot de zomer bij PSV blijft. Het is echt niet zo dat PSV at. Madrid hier een gunst verleent hoor, of andersom. Wilde Madrid 'm nu meteen halen, dan zouden ze misschien wel 3/4/5 miljoen moeten betalen. Ze besparen echter liever die 2/3/4 miljoen, maar hebben toch de garantie dat hij zeker komt.

27 oktober 2010 om 10:55

Maar, als spelers met een aflopend contract na januari, tijdens de contractperiode een contract tekenen bij een andere club en zodoende transfervrij vertrekken, dan is er toch ook geen sprake van het afkopen?
Nu gaat Affelay nadat zijn contract is afgelopen naar Atletico. Maar, Atletico betaald toch 1 miljoen. De reden zou weleens kunnen zijn omdat ze Affelay echt willen hebben en op deze manier de andere clubs die zich zouden kunnen melden na 1 januari te snel af willen zijn.
In het geval wat jij nu zegt krijgt PSV geld voor iets dat ze eigenlijk niet hebben. Dat is toch ook krom? Mooi als je zo je geld kan verdienen maar, dat lijkt mij sterk.

27 oktober 2010 om 10:56

@edmaestro: Een reservering is helemaal niet vrijblijvend. Als ik namelijk een stoeltje in het vliegtuig reserveer, maar er uiteindelijk vanaf moet zien omdat bijvoorbeeld familie in het ziekenhuis ligt, heb ik een annuleringsverzekering nodig om me geld terug te krijgen. Anders kan ik ernaar fluiten. Wat is daar nou vrijblijvend aan?

27 oktober 2010 om 11:01

Dat je het tegen relatief lage kosten kan afzeggen. In ieder geval lager dan de reservering zelf, en dan heb jij het nu ook over een specifieke reservering, er zijn er namelijk genoeg die je kan afzeggen zonder enige kosten. Eenmaal getekend kan At. Madrid niet meer zeggen, ho wacht, we willen 'm niet meer, en kan Afellay ook niet meer zeggen, ho wacht, ik wil niet meer. Dat lijkt me duidelijk. Overigens betekent reserveren bewaren, en dat is helemaal niet wat PSV hier doet, ze bewaren Afellay helemaal niet, maar na het tekenen heeft hij zich dus al gecommitteerd aan at. Madrid, vanaf een bepaalde datum.

27 oktober 2010 om 11:06

@ Frankapf. Afellay tekent toch ook niet na januari, maar nu. Ik snap niet wat hier niet duidelijk aan is. Ze kopen hem voor 1 miljoen onder de voorwaarde dat hij pas in de zomer komt. Het lijkt me toch vrij helder hoor. Het risico ligt bij at. Madrid. Als ze er zeker van willen zijn dat hij komt, dan moeten ze nu hun slag slaan, dus voor 1 januari. Doen ze dat niet, leven ze toch in een risico dat Afellay wellicht niet bij hun tekent, maar misschien bij een andere club, die hem een dubbel salaris biedt.

27 oktober 2010 om 11:07

Okee, maar puur hypothetisch hoor. Wat nou als Afellay niet door de medische keuring heen komt (lijkt me sterk trouwens, maar goed) bij Atletico? Is Atletico daar voor verzekert? Of zijn ze hun miljoen dan alsnog kwijt?

Ik vind dit hele verhaal best een interessante kwestie. Atletico betaalt nou in principe voor een speler die gratis was geweest over 2 maanden. Dan is er blijkbaar weinig vertrouwen van hun kant in Afellay. Want als ze er zeker van waren geweest dat hij naar Madrid wilt, hadden ze ook 2 maanden kunnen wachten en hadden ze niks hoeven te betalen.

27 oktober 2010 om 11:15

Misschien niet zo weinig vertrouwen in Afellay, als in de zaakwaarnemer, zij voeren het woord voornamelijk heb ik 't vermoeden en regelen echt alle zaakjes. Toch jammer dat spelers tegenwoordig blijkbaar zelf niet in staat zijn om een weloverwogen beslissing te maken. Als hij niet door de medische keuring komt, dan gaat 't gewoon niet door. Ze zijn vast ook wel slim genoeg om er in te zetten dat PSV pas hun geld krijgt, als hij door de keuring komt of misschien pas in de zomer, dat zijn gewoon minimaal, standaard dingetjes.

Maar zoals je zelf zegt, gaat het hier waarschijnlijk om vertrouwen, en de kosten/baten analyse van Madrid, en misschien dat Afellay toch wat geld aan PSV gunt, al is dat nogal smakeloos vind ik persoonlijk. Het risico van 2 maanden is natuurlijk dat andere clubs ook kunnen bieden, en zijn zakenwaarnemer de prijs, in de vorm van tekengeld en salaris, gaat opvoeren, niemand is de vertrouwen blijkbaar. Madrid maakt gewoon een kosten/baten analyse waarin ze zeggen, ok we betalen het miljoen, je krijgt dit en dit salaris, maar je komt dus zeker naar Madrid. Dat vinden zij blijkbaar gunstiger dan hem nu meteen overnemen, of het risico nemen om 2 maanden te wachten en daarmee andere clubs ook de kans te geven. Het lijkt me een slimme keus van ze.

27 oktober 2010 om 11:24

Als ik straks echt te horen krijg uit de mond van Afellay dat hij dit deed zodat PSV er geld voor kreeg, walg ik van hem. In dat geval had hij namelijk gewoon zijn contract kunnen verlengen.

In uiterste noodzaak eventueel zelfs met een vastgesteld transferbedrag.

Overigens, schiet me nu te binnen: Ja, het klopt dat er in een transfercontract staat dat de transfer niet door gaat als een speler niet door een medische keuring komt. Maar dat geldt in het geval dat een speler daadwerkelijk nog een contract heeft, want hij moet dan gewoon terug naar zijn oude club. Als hij van de zomer naar Madrid gaat, en wordt dan afgekeurd, is hij clubloos. En heeft PSV dus een miljoen gekregen voor helemaal nop.

27 oktober 2010 om 11:31

Ligt eraan wanneer het moment van betaling is afgesproken. Het lijkt me dat ze dat standaard na de medische keuring doen, dus daar maak ik me geen zorgen over.

Maar inderdaad wat je zegt, ik heb dus precies hetzelfde. Als we dit zouden moeten zien als een gunst van Afellay aan Psv, dan walg ik er ook van, het was echt zo simpel op te lossen. Maar weet je waar het probleem lag, in ieder geval wat ik denk. Misschien overschatte die jongen zichzelf. Toen zijn contract nog doorliep, vonden clubs, in ieder geval clubs waar hij heen wilde, hem het geld niet waard. Ok, je had Hsv, maar daar wilde hij niet heen. Voor de rest hoefde niemand 'm, pas op het moment dat hij tegen een bodemprijs te krijgen is. Misschien twijfelde hij, en dacht hij dat er niemand zou komen voor die hoge prijs, of in ieder geval de waarde die wij hem toeschrijven, want gezien de geschiedenis is dat geen rare gedachte? Misschien dacht hij wel dat dit zijn kans was om bij clubs te komen, die wellicht niet op hem zouden bieden. We zullen het niet weten. Zo'n zaakwaarnemer speelt daar toch ook een duistere rol in helaas, die waarschijnlijk ook denkt van, als de speler niet bijtekent, krijg ik ook meer geld omdat er dan ook meer werk voor hem te doen is en meer partijen zijn om mee te onderhandelen.

27 oktober 2010 om 11:50

Het is inderdaad zodat Atletico zeker weet dat Afellay daar naartoe gaat, want ik denk dat wanneer Afellay transfervrij is en hij de clubs voor het uitkiezen heeft hij niet naar Atletico zal gaan. Het is alleen afwachten of Afellaly dit uberhaupt wel wil (naar Atletico) als hij ook bijvoorbeeld naar Internazionale kan, hij heeft aangegeven dat hij naar Atletico wil maar ik denk dat Inter hem meer te bieden heeft (financieel) en hij kan daar onder de hoede van Sneijder zich opklimmen in de hierarchie en hij heeft een stapje voor omdat Sneijder daar een van de grote meneertjes is.

Het kan natuurlijk ook uitlopen op een strijd wie het meeste biedt (als reserveringspremie) van het winter aangezien hij gewild is door meerdere 'top'clubs, kan iets positiefs zijn voor Psv.

27 oktober 2010 om 12:01

Nogmaals, het is geen 'reserveringspremie' maar gewoon een transfersom. En je hebt gelijk, hieruit zal blijken hoe graag clubs hem nu werkelijk willen. Biedt niemand meer, in ieder geval een club waar Afellay zelf ook heen wil, dan het miljoen van At. Madrid (als dit uberhaupt allemaal waar is enzo), dan zou je toch verdomd je twijfels moeten zetten onder het feit of clubs hem daadwerkelijk wel willen, of alleen maar zien als een gratis transfer spelertje....als andere clubs hem echt zo graag willen, dan zullen zij dat ook echt wel laten merken hoor. En nee, die verhoogt niet zijn transfersom, want echt vermogende clubs gaan niet zo onderhandelen omdat zij toch weten dat zij een machtspositie hebben en altijd een poging kunnen wagen, als het mislukt gaat er ook niets voor ze verloren. Dit is een constructie voor de zwakkere broeders, waaronder ik Atl. Madrid dus reken, aangezien zij nooit de concurrentie aan kunnen gaan met de top.

27 oktober 2010 om 13:02

@edmaestro

Mooi voorbeeld van een Babylonische spraakverwarring.
Wat mijn punt eigenlijk is, is waarom Atletico ervoor kiest om voor een speler te betalen die, op het moment dat hij naar Atletico komt zijn contract al is afgelopen. Dus, ze zouden hem dan zonder 1 cent extra te betalen vast kunnen leggen. Wat ik al eerder zei: De enige reden die ik kan bedenken is dat zij dan zeker weten dat Affelay bij hen komt voetballen.

Dit is echt een win-win situatie voor Psv, gewoon doen!

27 oktober 2010 om 13:01

Ik zie het niet echt als een win win situatie. Ja ok je houd Afellay wat langer vast, maar je verdient er niks aan qua financien. 1 miljoen lijkt mij niks, daarmee betaal je maar net zijn salaris voor dit half jaartje. Ik zeg verkopen aan de hoogste bieder. Wat sowiezo een topclub zal zijn, wat dus ook weer goed uitpakt voor Afellay.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom Atletico dat miljoen betaalt. Ze kunnen Affelay toch gewoon een contract laten tekenen in januari en hem het seizoen nog laten uitdoen bij Psv, zonder daar een cent voor te betalen.

27 oktober 2010 om 10:13

mischien omdat er anders nog andere clubs kunnnen komen nu hebben ze hem gewoon zeker voor 1 miljoen

27 oktober 2010 om 10:15

Als hij nu naar Atletico wil zal hij dat in januari toch ook nog wel willen neem ik aan.

27 oktober 2010 om 10:18

Maar als ze dat zouden doen, dan gaat ie gewoon naar een andere club die hoger is in zijn ogen. Bijvoorbeeld Valencia of Inter snap je. Nu heeft Athletico 1 miljoen euro over om Affelay te reseveren. Zo heeft PSV toch nog geld aan hem over gehouden EN ze behouden hun beste speler tot het einde van dit seizoen. Alle betrokkene partijen zijn blij.

Ben benieuwd of het miljoen al over is gemaakt. Want eigenlijk ga ik nu toch wel stiekem hopen op een club die dan weer meer gaat bieden om Affelay te reserveren. Zo drijf je de prijs wel lekker op. Zo niet ben ik alsnog blij met deze overeenkomst. Goede zet van Psv.

27 oktober 2010 om 11:12

blijkt dat affelay wel degelijk clubliefde heeft, als hij hier niet aan zou meewerken zou hij dat bedrag zelf kunnen opstrijken. Mooi gebaar van hem

27 oktober 2010 om 10:16

Ja maar uiteindelijk gaat het er om waar Afellay naar toe wilt. Wilt hij naar Athelico dan gaat hij daar naar toe, wil hij naar Liverpool dan gaat hij daar naar toe. Afellay heeft niks te maken met een contract tussen PSV en Athelico. Hij gaat waar hij naar toe wilt, of ze nou een eerste optie nemen of niet.

27 oktober 2010 om 10:18

Hij wilt vast en zeker wel, maar dan zal Atletico wel meer geld moeten neertellen.
Ondanks een half jaar contract zijn er zat clubs die best een miljoen of 2 willen betalen voor een speler die veel potentie heeft.
Door nu 1 miljoen te betalen, mag Atletico nu alvast praten met Affelay. Anders mag het pas in Januari. Alleen mag iedereen met Affelay praten in Januari. Dan is de kans groot dat Affelay naar iemand anders gaat. Nu heeft hij een keuze gemaakt en is iedereen blij. Affelay wilt nog even kampioen worden en PSV een klein zakje geld geven voor alle diensten.

27 oktober 2010 om 10:21

Ik neem aan dat die jongen nu wel weet naar welke clubs hij graag wilt, hij wilt of naar Athelico of hij wilt het niet. Als hij liever naar een andere club had gewild dan had hij wel gewacht tot januari! Mijn conclusie: Afellay wilt hoe dan ook graag naar Athletico en ze betalen dus voor niks.

27 oktober 2010 om 10:27

ben ik het mee eens hij wil graag naar ee buitenlandse clun athletico lijkt hem mischien wel een mooie club maar als er dan toevallig een barca arsanal liverpool inter zou komen denk ik dat elke speler graag naar zon club zou gaan en dat voorkomen ze nu

27 oktober 2010 om 10:33

Ja maar hij voorkomt nu dat ie die mogelijkheid krijgt en dat weet ie best. Dus hij ziet een grote club als dat nu niet kennelijk als een goede stap. Anders zou hij echt wel een paar maandjes wachten hoor voor zo'n grote kans.

27 oktober 2010 om 10:45

Ik geef afcaxx 100% gelijk. 't Is echt weggegooid geld. Affelay weet zelf ook wel dat hij tot niks verplicht is en kan wachten tot januari, voor aanbiedingen van andere clubs. Maar kennelijk hoeft dat niet voor hem en vindt hij Atletico wel een geschikte club. Hij heeft een keuze gemaakt, maar ze kunnen dus net zo goed wachten tot januari want dan tekent hij nog steeds voor Atletico. Hij is echt niet zo dom dat hij denkt ''oh, snel tekenen, want anders heb ik geen nieuwe club in januari''.

Affelay blijft dus dit voetbaljaar nog en vertrekt dan naar Spanje, Psv krijgt in ieder geval nog mooi 1 miljoen euro en wat dat betrefd hebben ze het goed gedaan.

1 miljoen en toch je kansen op het kampioenschap niet verkleinen lijkt mij een ideale situatie voor psv.
Snap alleen niet wat Affelay bij Atletico zoekt, maar daar zal hij vast wel goed over nagedacht hebben...

27 oktober 2010 om 10:43

Ik vind juist wel een goede stap van Affelay, het is niet direct te groot! Als hij bijvoorbeeld naar Manu of Barça ofzo gaat kan de stap wel te groot worden en moet hij op de bank plaats nemen en wordt het helemaal niks met die jongen.

Eerst doorgroeien bij Atletico en daarna fijn naar een echte topclub, want dat kan hij wel!

On.
Slim gedaan zowel door PSV als door Atletico, 1 mill is natuurlijk niks voor een speler als Affelay maar toch een heerlijk bedrag als je bekijkt dat je er anders niks voor zou vangen.

Goed gedaan van PSV er toch 1 miljoen aan overgehouden en hem het complete seizoen nog kunnen gebruiken. Ik als Ajacied baal hiervan want had hem liever in de winter zien vertrekken zodat psv alsnog de CL zou mislopen ten koste van Ajax.

1 miljoen is dus het garantiebedrag dat Atletico betaalt om zeker te zijn dat Affelay deze zomer de overstap naar Madrid maakt. In mijn ogen een slimme zet van de Madrilenen, omdat ik denk dat ze de strijd om affelay's handtekening niet hadden gewonnen van clubs als Liverpool, Inter en Juventus.

Er staat nog niks over op de PSV site, dus moet maar zien hoe waar dit is en ook niks op de atleticosite

Shit, daar baal ik van, ik had zo gehoopt op het Lazovic effect, te weten vertrek van Affelay in de winterstop en PSV dat als een kaartenhuis inzakt.

Als dit waar is ben ik bang welke club de aanstaande kampioen zal zijn

27 oktober 2010 om 11:09

Dit is denk ik wel het maximale wat PSV nog van affelay kan beuren. Elke euro wie PSV nog kan beuren is mee genomen. en het behoud van zijn diensten dit seizoen is denk ik ook erg belangrijk. Je beste speler laten vertrekken in de winterstop is denk ik ook niet goed voor het teamproces. Alhoe wel ik denk dat een speler als Bakal of El amadi het gat van Affelay wel zou kunnen opvullen.

waarom gaat hij naar atletico.. snap ik echt niet, ga naar een echte topclub als arsenal of inter

27 oktober 2010 om 10:16

Misschien omdat hij bij jongens als Huntelaar, Drenthe en Van der Vaart gezien heeft dat een tussenstap nog zo slecht niet is. Rechtstreeks uit Nederland naar de top is niet zo makkelijk...

27 oktober 2010 om 10:22

Van der Vaart ging van Ajax naar HSV Uit Nederland naar een topclub is idd niet makkelijk.

27 oktober 2010 om 10:28

Vergeet niet dat hij zich hier wel omringt weet door topspelers als Forlan en Aguëro. Atletico heeft afgelopen jaar de Europa League gewonnen. Laat PSV dat maar eens proberen..
Atletico is altijd een stapje hogerop dan Psv. Alleen jammer dat hij hier geen landgenoten heeft. Hij zal sterk genoeg moeten zijn om zich hier te kunnen bewijzen!!

Mooie deal, Atlerico heeft er een getalenteerde speler bij voor belachelijk weinig geld. PSV blijft op deze manier met Affelay strijden voor het landskampioenschap.

27 oktober 2010 om 12:46

Atletico madrid vind ik ook een topclub heeft op dit moment meer gewonnen dan Arsenal.

Bijvoorbeeld europa leauge vorige jaar

27 oktober 2010 om 10:28

Van der Vaart? Die ging eerst naar HSV en speelde daar prima. Bij Real Madrid had hij wat pech maar dat heeft weinig te maken met een verkeerde stap.

27 oktober 2010 om 10:38

Arsenal daarentegen is een heel ander verhaal, daar schrijven ze jonge jongens niet zo snel af.

27 oktober 2010 om 10:41

Dat bedoel ik dan ook met het voorbeeld van Van der Vaart: eerst een tussenstap maken, zoals Hsv. Maar ik had Huntelaar, Drenthe en VdV niet in één zin mogen uitspreken, dat was onduidelijk want ik haalde 2 types voorbeelden door elkaar.

Dat Psv 1 miljoen krijgt om Afellay nu al te mogen contracteren geloof ik wel.
Ik ben juist benieuwd naar hoeveel tekengeld Ibi zelf van Atletico gaat ontvangen..
Ik denk toch dat dit bedrag dat miljoen aan PSV in meervoud overstijgt..
Kortom, lekker gedaan Ibi

Ik denk dat Affelay hier een goeie stap maakt.. en hij zal zeker geen moeite hebben om aan het shirt van Atletico te wennen... dat is een total gelijkenis met die van Psv.

Dit moeten ze eigenlijk gewoon doen. Ook omdat ze mét Afellay eerder kampioen worden en CL halen dan zonder, en hier krijgen ze dan ook geld voor. En we kunnen met z'n alle nog een half jaartje van afellay genieten in het Philips stadion

Zijn contract loopt weliswaar aan het eind van het seizoen af, en dan krijgen ze voor zo goeie speler 1 miljoen, dat is toch veelste weinig voor zo'n goede speler, 1 miljoen, PSV zou minstens 10 miljoen moeten krijgen kom op zeg, 1 miljoen betaal je niet voor zo'n goede speler.

27 oktober 2010 om 10:46

Hallo, hij heeft geen contract meer met Psv. Ze mogen blij zijn dat ze nog 1 miljoen krijgen! Aan wie zou de kopende club dan die 10 miljoen moeten betalen? Aan Affelay zelf?

Het is een hele vreemde constuctie. Hoe kan je nou een optie nemen op een contract dat straks niet meer bestaat? Er zal dan wel een contract tussen Afellay en Athelico worden getekend, waarbij een optie wordt opgenomen dat er 1 miljoen naar PSV gaat. Maar waarom Athletico er mee instemt is mij een raadsel! Als Afellay liever naar een andere club had gewild, dan had hij dat wel gedaan, of Athelico nou een miljoen betaald of niet.

27 oktober 2010 om 10:22

Nogmaals als Athelico zou wachten tot de zomer gaat Affelay gewoon weglopen naar een andere in zijn ogen betere club. Op deze manier kan PSV geld aan hem overhouden met de garantie dat hij blijft tot het eind van dit seizoen. Het contract wat getekend is, is vast met Psv, Afelay en Athelico gedaan. Ze hebben denk ik al de goedkeuring van Affelay die waarschijnlijk heeft getekend. Want anders kan Affelay alsnog weglopen met bijvoorbeeld Valencia en PSV vangt dan wel een miljoen voor niks. Dus het contract moet wel al bestaan.

27 oktober 2010 om 10:27

Ja, maar als Afellay graag naar een andere club wilt, dan doet ie dat wel gewoon. Hij weet heus wel dat er sowieso nog grotere clubs voor hem gaan komen. Als hij naar een grotere club wilt, dan wacht hij wel tot januari en dan ontvangt ie ook nog wat tekengeld, maar kennelijk wilt hij dat niet en wilt hij graag naar Athelico, wat ik wel begrijp, maar dan is het tekenen van zo'n contract dus onzin.

27 oktober 2010 om 10:31

Je begrijpt het niet denk ik. Hij heeft in dit geval al getekend ! De goedkeuring van Affelay is al gegeven. Affelay zit nu definitief vast aan Athelico. Of hij nu erheen wilt gaan ofniet hij heeft een contract getekend met Athelico waarin staat dat hij de komende seizoenen vanaf een bepaalde datum uitgaat komen voor hun. Athelico betaalt los van Affelay 1 miljoen euro. Dus er zijn eigenlijk 2 contracten. 1 waarin Athelico beslag legt op Affelay. Dus hij heeft getekend vanaf bijvoorbeeld 23- 05-2010 zal ik tot 23-05-2014 uitkomen voor athelico.

Het 2e contract is dat PSV 1 miljoen euro ontvangt. Ja of hier sprake is van een contract weet ik niet zeker, maar ik neem aan dat Athelico gewoon de 1 miljoen euro overmaakt naar Psv.

27 oktober 2010 om 10:36

Natuurlijk begrijp ik dat wel. Jij begrijpt mijn punt alleen niet. Jij zegt dat Afellay naar een andere grotere club zou gaan als hij de mogelijkheid zou krijgen. Ik zeg dat als Afellay dat zou ambieren, dat hij dan wel even zou wachten. We weten allemaal dat de grote clubs nog wel voor hem zullen komen en hij dus ook. Tekent hij nu zo'n contract, dan wil hij dus kennelijk niet naar een grotere club dan Athelico. En dus tekent Athelico dat contract voor niks.

27 oktober 2010 om 10:42

Ja maar je vergeet dat Affelay waarschijnlijk nog zoiets als clubliefde kent. Als Affelay echt perse naar een betere club zou willen dan Athelico dan zou hij wel zeggen ik ben in de winterstop weg. Maar hij wilt PSV ook nog iets geven als blijk voor waardering. Hij wilt natuurlijk wel hoger dan Athelico, maar denk je echt dat die clubs geld gaan betalen voor een speler die binnenkort helemaal gratis is..? Dacht het niet. En Athelico dus wel. Wat hun beweegt geen idee, maar het is wel een goede oplossing.

27 oktober 2010 om 10:46

Dan kan ie ook gewoon zijn tekengeld overmaken naar Psv, zal ook wel rond de miljoen liggen bij een grote club. Die Rob Jansen is echt niet gek, als Afellay niet het allerliefste naar Athelico wilt, dan gaat ie echt niet.

27 oktober 2010 om 10:48

@fctwenteb1: Dus jij beweert dat Affelay liever naar een andere club dan Atletico wil, maar toch bij Atletico tekent om PSV een plezier te doen? Geloof je dat nu werkelijk zelf???

27 oktober 2010 om 10:51

Ja maar noem eens een speler die dat doet..? Je schetst een situatie die volgens mij nog nooit is voorgekomen in de laatste 8 jaar in het voetbal. En nee Affelay gaat in de wetenschap dat hij later de overstap kan maken naar Valencia. Of Werder Bremen of Hsv. Het is gewoon goede oplossing van beide kanten. Affelay heeft een goede club voor hemzelf want dit is gewoon een tussenstop richting de top, PSV ontvangt een miljoen en Athelico zal hem denk ik ook wel met winst doorverkopen.

27 oktober 2010 om 10:53

Ja dat geloof ik. Athelico is niet achterlijk. Die hebben allang door dat mocht Affelay de lijn doortrekken zoals hij nu doet, dus goede wedstrijden speelt op het EK en in clubverband ook goed speelt hij vanzelf door word verkocht. Affelay maakt een tussenstop. Op deze manier zal hij niet direct falen in de top omdat hij al in de subtop van Spanje zit.

27 oktober 2010 om 10:58

Deze situatie is ook nog nooit voorgekomen, dus wat dat betreft is het ene niet gekker dan het andere. Immers loopt Afellay nu ook dat deel van het tekengeld mis, dus komt het feitelijk op precies hetzelfde neer!

Verder geef je het zelf al aan, Afellay wilt graag een tussenstop maken en ziet Athelico kennelijk als ideale club. Ergo, Afellay was sowieso wel naar Athelico gegaan.

27 oktober 2010 om 11:06

Naja ik ben er van overtuigd dat zijn zaakwaarnemer ook wel hiervan zal profiteren. En voor Affelay maakt het allemaal niet zo heel veel uit, als hij maar kan spelen met de wetenschap om later naar de top te gaan.

En nee stel je voor Affelay had niet getekend en er was geen contract met dergelijke voorwaarden. Athelico, Inter, Valencia, Hsv, Man United, Liverpool, AC Milan. Denk je echt dan dat hij voor Athelico zal kiezen..? Hij zou wel gek zijn. Ik denk dat hij Valencia, AC Milan of HSV zou overwegen. Man United zou hij denk ik te vroeg vinden, Liverpool is een zooitje heeft ie geen zin in, en HSV + Athelico zijn voor hem in tegenstelling tot de andere clubs gewoon te laag. Maar hij neemt nu ook in het clubbelang gewoon een overweging.

27 oktober 2010 om 11:11

Nou ik ben kennelijk iets minder goed gelovig dan jij. Als Afellay liever bij Inter, Manu, Valencia zou willen spelen., dan zou hij gewoon wachten tot januari. En gelijk zou hij daarbij hebben, want als je ergens een aantal jaren naar toe gaat, dan doe je dat niet voor een ander maar voor jezelf. Die clubs komen gegarandeerd voor hem, in ieder geval 1 daarvan, en 1 is in zo'n geval genoeg. En zoals ik al eerder aangaf, kan Afellay dat clubbelang ook op een andere wijze dienen, bijvoorbeeld middels het overmaken van tekengeld.

27 oktober 2010 om 11:17

Daarin verschillen we dan denk ik zoals je al zelf aangeeft. Ik ben er heilig van overtuigd dat Affelay PSV gewoon hiermee wil bedanken. Hij zelf neemt geen risico's door in de top te falen. En Athelico heeft weer een goede speler erbij.

Als Affelay echt perse zijn zin wil doordrukken had ie dat wel gedaan, had ie gezegd nee ik wil niet tekenen. Ik wil in de zomer gewoon lekker gratis alle clubs voor mezelf bekijken. Maar hij doet dit niet, ik hou het op clubliefde of hoe je het ook wilt noemen.

27 oktober 2010 om 11:23

Van de kant van Affelay kan ik het begrijpen: hij doet PSV een plezier en tekent bij de club van zijn keuze (atletico blijkbaar). Van PSV kan ik het zeker begrijpen: 1 miljoen euro voor een transfervrije speler, bring it on! Maar van de kant van Atletico is het volstrekt onlogisch: Affelay kiest blijkbaar voor hen, want als hij niet voor Atletico zou kiezen zou hij gewoon nog wachten tot januari en voor een andere club kiezen. Dus zijn keuze is blijkbaar gemaakt, waarom dan nog 1 miljoen weggooien?

27 oktober 2010 om 11:29

Zeker maar wat denk jij. Denk je echt dat hij voor Athelico gaat kiezen als AC Milan, Valencia, Man United, HSV voor zijn deur staan..? Athelico wil de garantie hebben dat hij naar Athelico komt. Door 1 miljoen vooraf aan PSV te betalen, tekent Affelay in ruil daarvoor contract voor Athelico.

Het is gewoon voor de zekerheid dat Affelay naar Athelico komt.

27 oktober 2010 om 11:40

Kennelijk!! Anders had hij niet getekend, dat is wat we je proberen duidelijk te maken. Maar helemaal over komt het volgens mij niet.

27 oktober 2010 om 11:53

Nee dat geloof ik niet;p Hij zou echt niet gaan tekenen voor Athelico als voor Valencia kan spelen. Hij wilt PSV gewoon iets nalaten uit waardering. Dat is het, je moet er verder niet veel achter zoeken. Want anders had Athelico wel gezegd we wachten wel..

27 oktober 2010 om 10:22

Hij mag pas in Januari met alle teams praten. Door hem nu een goed contract aan te bieden mag AM nu al met hem praten. Het kost wel 1 miljoen als de deal daadwerkelijk doorgaat, maar 1 miljoen is een schijntje voor een speler van zijn kwaliteit. Ongeacht of zijn contract afloopt.
Daarnaast heeft Affelay ook altijd gezegd dat hij het liefst een zak met geld achterlaat voor Psv. Nu gebeurd dat.

27 oktober 2010 om 10:28

Dat heeft ie gezegd ja, maar als ie dat echt belangrijk had gevonden, dan had ie wel een nieuw contract getekend met daarin een gelimiteerde transfersom van pak m beet, 5 miljoen.

27 oktober 2010 om 10:41

Nee want dat gaat hij niet aankomend jaar weg. Terwijl hij afgelopen zomer weg wou gaan.

27 oktober 2010 om 10:44

Nou er is heus wel een leuke club die 5 miljoen voor hem wilt betalen, dat zou heel weinig zijn voor een speler als Afellay. Willen ze dat niet, dan is het misschien beter om niet naar die club te gaan. Je moet wel naar een club gaan die je graag wilt hebben.

27 oktober 2010 om 10:52

Ja dat zei het PSV bestuur ook vast en zeker tegen hem. En het Ajax bestuur tegen Urby en Feyenoord bestuur tegen De Guzman. Voetballers zijn meestal erg koppig, blijkbaar.

27 oktober 2010 om 11:00

Ja kennelijk is het belang om je club met een zak geld achter te laten dus niet zo groot. Precies wat ik probeer aan te geven.

27 oktober 2010 om 11:38

het is Atlético, niet athelico..

Slechts 1 miljoen voor de beste speler van Psv. Dat zegt toch genoeg, gek he dat daar in Eindhoven een wanbeleid wordt gevoerd, zo blijven ze in de schulden staan. 1 miljoen, daar koop je tegenwoordig derde-rangs spelers voor. Onvoorstelbaar Psv!!

27 oktober 2010 om 10:50

Hallo, hij heeft geen contract meer met Psv. Dat ze er alsnog 1 miljoen aan verdienen is sterk gedaan!

Ik vind dit een logische stap voor Afellay. Bij Atlético zal hij de nodige ervaring opdoen op een hoger niveau, en na een seizoen of twee naar de echte top kunnen vertrekken. Dit lijkt mij een beter alternatief dan meteen naar een topclub gaan waar je de zekerheid dat je in de basis staat niet hebt. BIj Atlético zie ik dat toch wat rooskleuriger in voor hem.

Zoals andere al zeggen, ideale constructie voor Psv. Eigenlijk zie je dit soort constructies nooit en wat dat betreft toont het maar weer eens aan hoe slim Marcel Brands is. De ideale TD voor een club.

Wat betreft de keuze van Affelay zelf weet ik niet of dit wel zo goed voor hem is. Atletico is en blijft een zeer moeilijke club voor spelers om goed te aarden. Er zit genoeg geld echter lijken prestaties toch altijd tegen te vallen. Oke, de Uefa Cup hebben ze afgelopen seizoen gewonnen echter in de competitie hebben ze toch nooit echt laten zien mee te kunnen ondanks de vele miljoenen. Doen andere clubs wat dat betreft in Spanje beter. Maarja, we geven Ibi maar het voordeel van de twijfel bij zijn keuze en hij mag gaan laten zien dat dit een goede keuze is.

1 miljoen is een prima bedrag. Deze jonge gaat heel belangrijk worden dit seizoen.
Hij is ddl 6 seizoenen basis speler geweest en heeft als ze dit jaar kampioen worden 5 schalen in Eindhoven vast gehad waar hij een enorme bijdrage aan heeft geleverd. Hoeveel kun je al bereikt hebben in je jonge leven!
Voor beide partijen is dit een goede oplossing had alleen verwacht dat Ibi juist wel tot het laatst zou wachten omdat er super veel ploegen voor hem in de rij staan.
Deze jongen is echter slim genoeg om een competitie te kiezen en dan niet naar een top ploeg te gaan. Als hij het goed doet zal hij na 2 of 3 jaar toch wel weg gekocht worden en heeft hij meer kans op een basis plek bij de echte grote jongens.
Trouwens ook slim van atletico om zo een akkoord te bereiken met PSV en zo mogelijk topploegen te vlug af te zijn.

Seizoen W G
2003/04 PSV 2 0
2004/05 PSV 7 2
2005/06 PSV 23 2
2006/07 PSV 27 6
2007/08 PSV 24 2
2008/09 PSV 28 13
2009/10 PSV 29 4
2010/11 PSV 10 5

Lijkt me een goede deal voor Psv. Je krijgt gewoon 1 miljoen euro voor een transfervrije spelen, prima toch? Van Atletico begrijp ik het ook wel, die willen er gewoon zeker van zijn dat zij Affelay krijgen en daarom betalen ze dus maar gewoon die 1 miljoen euro zodat Affelay niet ineens aan het einde van de zomer zegt dat die toch liever naar Inter of Valencia gaat. Snap niet waarom zo weinig mensen hier dat zelf niet snappen?

27 oktober 2010 om 10:27

Het is wat je wanbeleid noemt. PSV is wel de club die altijd goed verkocht. Spelers als Ronaldo, V Nistelrooij en Stam gingen altijd voor de hoofdprijs weg. Later kwamen grote teams achter dat spelers in Nederland vaak hun contract niet verlengen. Daardoor mogen ze gratis of voor weinig geld weg. Dat is bij Feyenoord ook zo.
Ajax heeft het geluk dat er Real Madrid was. Die betaalde even 50+ miljoen voor Sneijder en Huntelaar. Ook Feyenoord heeft hierin meegeprofiteerd met Drenthe.
De spelers in de eredivisie willen tegenwoordig allemaal al weg als ze 23/24 jaar zijn. Dan kan je als club ze een vorstelijk salaris geven, maar ze willen het toch niet. Daarnaast krijgt een transfervrije speler altijd veel meer geld, wat bespaart is op de transfersom.

Ik geloof hier niets van, waarom zou Atletico een miljoen overmaken om zich te 'verzekeren' van afellays overgang in de zomer.

In de zomer is Afellays contract bij PSV afgelopen, dus op dat moment heeft PSV totaal geen invloed meer op waar Afellay gaat spelen.

Dan lijkt het me toch verstandiger om die miljoen vast aan Afellay zelf over te maken

27 oktober 2010 om 10:37

Een club mag een speler niet contracteren als deze nog driekwart jaar voor een andere club speelt. Dus Atletico kan die miljoenen wel overmaken, dat zal helemaal geen zin hebben, want vanaf januari mogen er gewoon ook andere clubs om de hand, eh voet, van Afellay dingen.

En zoals hieronder gezegd: als Atletico wacht tot na de winterstop, dan hebben ze kans dat er nog meer clubs verregaande interesse in Afellay hebben, waardoor Atletico Afellay meer moet gaan betalen (in de vorm van salaris of tekengeld) en dan kan dit zelfs nog wel eens hoger uitpakken dan die 1 miljoen verzekeringspremie die ze dan nu aan PSV betalen.

wie stemt er nu dat dit geen goede deal is?? je krijgt 1 miljoen voor een speler waar ze eigenlijk geen transfersom voor hoeven te betalen!!! dit is natuurlijk pure winst, want met afellay is de titel ook weer dichterbij, goed gedaan van psv

Waarom zou Atletico dat doen? Als ze de helft aan Affelay zelf geven hebben ze hem volgend jaar gratis binnen. Klinkt dus een beetje als klinkklare onzin als je het mij vraagt.

27 oktober 2010 om 10:31

Als ze dit niet doen, bestaat de kans dat andere clubs hem ook een contract aanbieden natuurlijk, misschien met een hoger salaris. Dus het lijkt me toch vrij safe wat at. Madrid hier doet, ze sluiten namelijk andere opties uit.

27 oktober 2010 om 10:32

Als ze dat niet doen, dan krijgen ze Afellay niet. En dan blijft Afellay gewoon nog bij PSV na de winter. En dan mogen ze na de winter weer opnieuw om de tafel zitten met Afellay, maar dan hebben ze wel de kans dat er meerdere clubs zijn die vergaande interesse in hem zullen hebben, waardoor ze misschien Afellay nog meer geld (in de vorm van salaris of tekengeld) zullen moeten geven.

27 oktober 2010 om 10:52

Maar dat weet Affelay zelf toch ook, dus waarom zou hij nu al voor Atletico tekenen?

27 oktober 2010 om 10:56

Omdat hij misschien toch wil dat PSV nog wat aan hem verdient? Of misschien omdat Atletico hem nu een fantastisch aanbod doet. Wie weet wat ze over een half jaar bieden? Misschien heeft Atletico nu juist een super aanbod gedaan in de hoop dat hij nu al tekent, maar dat ze dit over een half jaar niet kunnen garanderen omdat ze dan naar andere spelers opzoek gaan? Dus wie weet wat de reden is waarom Afellay nu al zal tekenen.

27 oktober 2010 om 10:57

Omdat hij misschien naar Madrid wil? Dat lijkt me de meest evidente reden waarom hij zou tekenen eerlijk gezegd.

27 oktober 2010 om 10:52

Affelay wil op deze manier nog iets terug doen voor Psv, dat siert Affelay enorm en respect voor Affelay

27 oktober 2010 om 11:03

Weet je wat hem had gesierd?

Vorig jaar voor 3 jaar bij tekenen met een gelimiteerde transfersom van 8 miljoen.

27 oktober 2010 om 11:09

Nou, nou. Het siert hem? Ik zou het persoonlijk toch anders omschrijven. Ik vind dit toch geen normale gang van zaken voor een speler die het hele traject bij de club heeft doorlopen, dus dat respect voor Afellay in deze kwestie voel ik niet zo als jij.

Kan iemand me uitleggen waarom dit voor Atletico een goede deal is? Ik neem aan dat ze in Spanje er van uitgaan dat ie gewoon in de winterstop komt.

27 oktober 2010 om 10:44

Denk je echt dat PSV hem in de winterstop laat gaan voor 1 miljoen.
Dan zullen ze met meer dan 5 miljoen over de brug moeten komen en anders doet PSV dat nooit.
Atletico wil wel een half jaar wachten voor die 4-5 miljoen verschil en legt hem daarom in de winter vast om mogelijke topclubs te slim af te zijn die ook naar hem gaan hengelen van de zomer omdat hij dan toch transfervrij is.

27 oktober 2010 om 11:07

meer dan 5 miljoen voor een speler met een contact van een half jaar, laat me niet lachen. Je mag in je handen knijpen met 2 á 2,5 miljoen.

27 oktober 2010 om 11:31

Wat begrijp je niet aan mijn stukje??
Ik zeg dat PSV hem niet laat gaan in de winterstop voor minder dan 5 miljoen omdat ze hem niet kwijt willen voor een pietlullig bedrag van 2a 2,5 miljoen.
Het is van de zomer voor niets (in dit geval een miljoen) of in de winter voor een bedrag dat bij 5 miljoen in de buurt komt of hoger.
Als je het nieuws een beetje in de gaten hebt gehouden dan had je dit geweten.
Ik snap daarom ook niet wat je met zo'n domme reactie wilt bereiken. Het gaat er niet om wat jij vind het gaat erom dat PSV hem niet voor een habbekrats tussentijds laat vertrekken. Capiche??

27 oktober 2010 om 12:40

Maar als Atletico hem in de zomer vastlegt, dan heeft PSV daar toch niks meer over te zeggen? Dan moeten ze toch Affelay een miljoen geven en niet Psv. Of Affelay heeft bedongen dat dat geld naar PSV moet en niet naar hem. En qua bedrag in de winterstop zal PSV denk ik ook wel genoegen nemen met 2,5 miljoen, maar ik las al dat jij daar anders over denkt.

27 oktober 2010 om 12:50

Er zijn regels dat je niet mag onderhandelen een bepaalde tijd voor het contract van een speler afloopt. Atletico mag niet 3/4 jaar voor het einde van het contract aankloppen bij PSV om met Ibi en zijn zakenwaarnemer te praten.
Dus als Atletico nu Ibi vast wil leggen krijg je een vreemde constructie waarin Atletico een 'afkoopsom' betaald die relatief goedkoop is en daarbij dus de optie hebben om met ibi te bespreken wat ze willen. Eigenlijk doen ze het dus met een omweg. Ipv dat ze nu niet met Ibi mogen praten, betalen ze PSV met een transfer som die laag is en laten hem dan bij PSV voetballen (wat je met een verhuur zou kunnen vergelijken) tot het eind van het seizoen.
Dus in andere taal ze kopen nu/winterstop Ibi voor een miljoen, en verhuren hem tot aan het einde van het seizoen onder precies dezelfde condities aan Psv. Ze hebben daarbij het voordeel dat ze Ibi in de winterstop al hebben vastgelegd voor een schijntje terwijl andere clubs staan te wachten tot het zomer is.

27 oktober 2010 om 11:15

Ik snap ook niet wat Atletico bezield. Als Affelay nu de nieuwe messi was oke, maar er zijn genoeg gelijkwaardige spelers te krijgen. Dan ga je geen 1 miljoen betalen voor een speler die transfervrij is als je hem krijgt. Ongelofelijk knap gehandeld van PSV als het waar is.

Er word gezegd dat diverse spaanse media dit naar buiten brengen, is dit waarheid of alleen nog maar wandelgangen voer?

Hoe dan ook, mocht dit wel het geval zijn dan is dit denk ik een hele leuke club voor Affelay!

Ik begrijp niet waarom Afellay naar Atletico Madrid gaat als bijvoorbeeld een Valencia ook interesse heeft. Valencia is ook een veel mooiere club om bij te spelen en heeft geen racistische aanhang (ook al is ie niet zo groot). Daar komt ik Valencia veel hoger acht en deze volgend jaar waarschijnlijk Champions League speelt, waar Atletico Madrid zich nog maar moet zien te plaatsen. Dat hebben ze namelijk afgelopen jaren niet kunnen doen.
En Valencia ligt ook nog eens lekker aan het strand Maar goed, Madrid is ook nog eens de hoofdstad van Spanje en ook een erg mooie stad. En misschien zijn er ook wel afspraken gemaakt over dat Afellay gegarandeerd zoveel keer per jaar in de basis staat en kon dat misschien niet bij andere clubs.

En natuurlijk is Spanje de beste competitie voor hem. Italie is veel te verdedigend en te hard voor hem. Engeland is veel te grof (alhoewel hij daar dan wel zou uitblinken) en Duitsland is te anoniem. Nee, Spanje is echt de goede keuze voor hem.

27 oktober 2010 om 10:40

En je kan er heel makkelijk oversteken naar Marokko.. Ik vind Valencia (of Arsenal) inderdaad ook beter bij hem passen.

27 oktober 2010 om 11:46

Nou als ie makkelijk wil oversteken kan ie beter naar Sevilla gaan. Ik neem het bericht maar met een korrel zout want de spaanse media kletsen wel vaker wat.

Hele mooie stap voor Afellay, alleen snap ik niet waarom Atletico hem dan niet gewoon in de winter haalt. Óf je betaalt (een beetje) geld voor hem, óf je hebt hem volgend jaar gratis.

27 oktober 2010 om 10:45

Of je moet van de zomer concurentie ondergaan met Manchester, Bayern, Inter, Arsenal.
Ik snap niet wat je er niet aan snapt eerlijk gezegt.

27 oktober 2010 om 13:46

Gezien de verregaande onderhandelingen tussen PSV en Atletico, denk ik dat Atletico hem ook voor een paar honderdduizend meer in deze winter al kan krijgen. Ik snap wel dat ze hem snel willen vastleggen voordat de concurrentie het doet, maar ze zijn niet verplicht om hem een half jaar in Nederland te laten.

Hoe dan ook, zeer goed gedaan voor Psv. Zo kunnen ze hem tot het einde van het seizoen houden én hij loopt niet gratis de deur uit.

Vind het ook niet de beste club voor Afellay, denk dat hij wel naar een grotere club zou kunnen die ieder jaar in ieder geval zeker is van Champions League.

27 oktober 2010 om 10:40

Afellay verdient al het meeste van heel de eredivisie. Om hem nog meer salaris te geven (en hem dan te laten bijtekenen) is een beetje raar gezien de slechte financiële situatie van Psv.

En Afellay wilde zelf ook gewoon transfervrij weg. Dat hebben hij en zijn zaakwaarnemer al lang geleden afgesproken denk ik.

Een aderlating en een financiele tegenvaller voor PSV lijkt me... Afellay met een vol contract in deze vorm moet toch 20 mln op kunnen leveren... Je zag afgelopen zondag heel goed wat de waarde van Affelay was, met name na zijn wissel kon je het verschil in het veld goed merken... Jammer dat deze speler uit Nederland verdwijnt...

27 oktober 2010 om 10:52

met een half jaar tegaan 20 miljoen opleveren is een beetje onrealistisch

27 oktober 2010 om 11:24

Er staat ook 'affelay met een vol contract' niet met een aflopend contract...

Vreemd. Atletico is geen dusdanige topclub dat er een reden is voor Affelay om nu al voor deze 'zekerheid' te gaan. En het kost Affelay ook nog eens 1 miljoen euro???? Of verhoogt PSV zijn salaris per direct met deze 1 miljoen? Dat PSV feitelijk 1 miljoen van Affelay krijgt, geloof ik niet. Had ie net zo goed zijn contract kunnen verlengen. Dus: verhaal klopt niet!?!

27 oktober 2010 om 10:44

Jawel er is hier niks raars aan!
Aangezien er zoveel topclubs in de race zijn denkit Atletico. Wij leggen geld neer dan hebben we de garantie dat we hem krijgen na de zomer. Wachten we tot we hem gratis kunnen krijgen hebben we concurrentie van ploegen als Arsenal, Inter en Juve en ze denken dat ze dan verliezen. Leg wat geld neer en na dit seizoen is hij zeker van jullie. Dit is wat Brands en PSV het liefste wilde en wat hij zelf ooit ook met Romero gedaan heeft!!!

27 oktober 2010 om 10:52

Het kost Afellay natuurlijk geen miljoen euro. Dat miljoen betaalt atletico aan psv om de zekerheid te hebben dat affelay volgend seizoen in Madrid speelt

27 oktober 2010 om 11:05

Nou het deel dat PSV nu van Athelico ontvangt is ongetwijfeld geld dat Afellay nu niet als tekengeld ontvangt. Dus praktisch gezien betaald Afellay dit wel degelijk. Juridisch gezien kan ook bijna niet anders, dan dat er sprake is van een contract tussen athelico en Afellay waarbij PSV als derde partij ook een miljoen krijgt.

27 oktober 2010 om 11:16

Daar heb je gelijk in, ik had inderdaad niet aan het tekengeld gedacht.

Atletico is echt gek, zodra Afellay geen contract heeft is hij niet verplicht Eerst met Atletico te praten, hij kan dan net zo goed met Liverpool oid praten want hij heeft geen contract en is dus vrij. Misschien heeft Brands met Afellay gepraat een dit bepaalt voor de club ofzo?

Goede zaak voor alle partijen deze deal.

- PSV heeft toch iets geld en kan Affelay houden tot aan de zomer.
- Affelay heeft zekerheid over zijn toekomst en kan nog een half jaar zijn best doen om kampioen met PSV te worden (plus zich rustig voorbereiden op de Spaanse cultuur/taal/huizenjacht)
- Atletico Madrid heeft de zekerheid dat Affelay bij hen komt spelen.

Tuurlijk is deze jongen veel meer waard maarja als het contract afloopt dan houdt het flink cashen natuurlijk op ! Prima gehandeld van PSV en uiteraard van Affelay ! Dat hij maar afscheid mag nemen in Eindhoven met de schaal !!!

1 miljoen voor deze speler? Dat is echt een lachertje, ook al mag psv hem dit seizoen nog gebruiken. Psv had met hem een gelimiteerde transfersom moeten afspreken van bijvoorbeeld 5 miljoen. Dan hadden ze deze deal net zo gemakkelijk kunnen sluiten.

Dit lijkt mee een goede deal. Atletico is een grote stap voor Affelay, dus hoop ik ook dat hij zich ook z.s.m kan ontwikkelen bij Atletico. Die 1 miljoen vind ik wel een beetje opmerkelijk eerlijk gezegd.

Wow dit is wel een heel laag bedrag. Voor dat bedrag zou ik hem ook wel bij Milan aan de slag zien gaan. Als die dan een één goed seizoen speelt is hij 15x zoveel meer waard. Jammer voor PSV natuurlijk dat ze er maar zo weinig voor vangen maar dat is door zijn aflopende contract natuurlijk. Nu kunnen ze nog tot de zomer gebruik maken van zijn kwaliteiten, en hebben ze 1 miljoen binnen.

27 oktober 2010 om 10:50

Psv heeft gewoon goed gehandeld en zovaak zie je een dergelijke constructie niet, vind het ook netjes van Affelay dat hij op deze manier iets terug doet voor Psv. Atletico past wel bij Affelay en hij gaat het daar maken.

27 oktober 2010 om 10:52

Daar geef ik je gelijk in maar, Atletico Madrid profiteert hier natuurlijk heel erg van. Hij zal denk ik ook wel slagen bij Atletico en wat zal hij dan wel niet waard zijn. Opgepikt voor 1 miljoen, en daarna vast en zeker wel vele miljoenen meer waard.

27 oktober 2010 om 10:58

Als Atletico het strategisch aanpakt dan hebben ze een tenbagger in huis, daar kan de financiele directeur zeer tevreden mee zijn, goede belgging is Affelay en hij is tevens een bepalende speler, uiteraard zal hij eerst effe daar moeten wennen.

1 miljoen is natuurlijk alsof je hem gratis weg laat lopen! atletico moet zeker meer dan 5 miljoen betalen, want anders gaat hij niet weg! ik zou het mooi vinden als hij vertrekt dan is er meer kans dat ajax weer eens kampioen word! afellay zelf wil denk ik wel weg, maar we moeten nog zien wat psv er van denkt..

Ik vraag me af of dit uberhaupt wel mag. Je kan een speler toch niet verkopen als zijn contract is afgelopen? dat is wat er in principe gebeurd. enige constructie wat volgens mij wel kan is in de winterstop verkopen en dan verhuren naar Psv.

Ahmadi als vervanger voor Affelay naar Psv? In ruil voor Koevermans? Het komt steeds dichter bij. Alleen is Feyenoord nu met Fer weer een controleur kwijt dus weet ik niet of ze Karim wel kunnen missen.

PSV zou dit natuurlijk graag willen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat Afellay hiermee akkoord gaat. Als die jongen gewoon wacht tot de zomer van 2011, dan kloppen geheid de echte topclubs bij hem aan! Zo'n briljante speler en dan ook nog eens transfervrij. Persoonlijk zou ik hem heel graag bij Arsenal zien spelen.

Domme keuze van Afellay, Had beter kunnen wachten als het al waar is. Ik geloof er eigenlijk niks van.

Ondanks het fooitje mag PSV allang blij zijn dat ze er iets voor krijgen..

Leuk gefikst hoor van Psv, maar ze scheppen hier natuurlijk wel een megagroot precedent mee voor alle clubs die op deze manier een speler met een aflopend contract toch nog te kunnen ''verkopen'' voor een bepaald bedrag.
Ik vraag me echt af of deze constructie wel kan/mag.

27 oktober 2010 om 11:07

Wat is er 'mis' met deze constructie dan? Leg eens uit?

Ik snap niet waarom mensen dit een domme keuze vinden. Hij heeft al jaren aangegeven naar Spanje te willen en nu doet die mogelijkheid zich voor bij een hele aardige club. Hij heeft zich heel geduldig getoond met het kiezen van de volgende stap in z'n carriere, en naar mijn mening siert het hem dat ie niet voor de absolute top kiest. Zo komt hij aan spelen toe, en kan hij groeien naar een hoger niveau om daarna de stap te maken naar de absolute top. Klinkt vrij logisch toch?

En dat wanbeleid van Psv... Wat een onzin. Hij wilde zijn contract niet verlengen, moet je iemand van zijn kaliber dan op de bank gaan zetten om te hopen dat ie tot inkeer komt ofzo en alsnog bijtekent, of anders met veel problemen alsnog verkast? We weten nu al na de zomer dat hij niet veel meer zou opleveren, omdat hij een aflopend contract heeft. Hij wilde niet bijtekenen, dat is z''n goed recht. Laten we dus nog maar even genieten van hem in Eindhoven. En mocht bovenstaande constructie waar zijn, dan heeft PSV naast de miljoenen die we volgend jaar in de CL gaan verdienen ook nog eens een miljoentje extra uit Spanje En als ie over een jaar of 3 wordt verkocht aan de absolute top voor een enorm bedrag zal PSV daar ook nog wel van profiteren.

Mijn interpretatie: PSV heeft afgesproken met Atletico Madrid dat er niet meer onderhandeld wordt met andere clubs over een transfer van Ibi in de winterstop, als het geboden bedrag lager is dan bedrag X. En dat voor een onderling afgesproken periode, waarin Atletico en Ibi de tijd hebben om er onderling uit te komen.
Dit is dan niet meer dan een intentieverklaring - het is nog echt niet zeker dat Ibi volgend jaar bij Atletico speelt.

27 oktober 2010 om 11:14

Als niks zeker is dan lijkt het mij sterk dat hier een geldbedrag tegenover staat. Daarbij is het niet zeker of dit bericht ook werkelijk waar is of dat het een gerucht is. Jou interpetatie is dan ook wel erg suggestief en slaat in mijn optiek nergens op.

27 oktober 2010 om 11:40

Brands deed in zijn Az-jaren zo zaken. Wellicht doet hij dat ook bij Psv- als ik zo vrij mag zijn om nog een aanname te doen.

Ik vind Atletico echt een hele domme keus. Hij had geen club uit kunnen kiezen waar de concurrentie voor zijn positie groter is dan bij Atletico. Ik bedoel Simao, Fran Merida, Reyes, Tiago. Wie zou er voor hem uit moeten dan? Of gaat Atletico er al vanuit dat 1 van deze heren zijn biezen gaat pakken?

het is natuurlijk nog steeds een belachelijk laag bedrag, of ik bedoel eigenlijk: er gaan zulke belachelijke hoge bedragen in de voetballerij rond dat 1 miljoen daarmee vergeleken weinig lijkt.

Maar er zijn zat snotjongens die zoals -de guzman- liever door de achterdeur weglopen en nog geen stuiver voor de club over hebben.

Dus petje af dat Affelay een klein beetje rekening houdt met psv.

Brands heeft in een interview op de site van PSV aangegeven dat hij deze constructie bij AZ ook regelmatig heeft toegepast.

Als dit waar is, is het heel netjes van Afellay naar PSV toe. Hij hoeft dit niet te doen en kan ook gewoon deze miljoen euro in zijn tekengeld laten opnemen.

27 oktober 2010 om 11:07

Bij welke speler dan ? Ik kan me zo snel geen speler herinneren die tranfersvrij is vertrokken bij AZ.

27 oktober 2010 om 11:16

Misschien vond de constructie toen meer achter de schermen plaats? Bij de topclubs liggen dit soort verhalen altijd gelijk op straat, maar bij AZ heb je nog de mogelijkheid dit soort verhalen in de doofpot te stoppen. Dan zeg je gewoon: Nee, je mag niet met deze speler praten, want een andere club heeft al een optie tot koop gekocht.

Ik weet het natuurlijk ook niet, maar zoiets lijkt me aannemelijk.

Edit: Een beetje googelen levert de namen van Swerts en Augustien op, maar lijkt me niet dat ze met een dergelijke constructie veel voor die gasten hebben kunnen vangen.

27 oktober 2010 om 11:20

Volgens mij was het juist andersom. Dat hij op deze manier spelers aangetrokken heeft. Je zou het interview even moeten bekijken op de site van Psv. Ik mag niet een directe link plaatsen dus dan zou je zelf even moeten zoeken.

edit: ik heb je een pb gestuurd met de link

27 oktober 2010 om 11:37

Lijken me ook niet echt de spelers waar clubs groter dan AZ voor in de rij zouden staan..

27 oktober 2010 om 11:39

Ik heb ook geen idee of het grote, kleine, goede of slechte spelers waren. Ik wilde alleen even laten weten dat het geen nieuwe constructie is.

In een aantal reacties zag ik dat men het maar raar vond en dat men dacht dat het toch wel iets unieks is.

27 oktober 2010 om 11:44

Duidelijk! Dank voor het sturen van de link. Maar mijn vingers beginnen te haperen zodra ik www.ps............ type.

27 oktober 2010 om 12:01

gewoon kopiëren en plakken ;-). Ctrl+c en ctrl+v moet wel te doen zijn toch?

Elk euro voor Affelay is meegenomen. Al is het een ton. De is/was groter dat die voor niks weggaat. Alleen ik zie Atletico niet bepaald als een Club een hele grote stap omhoog. Zovaak doen ze niet meer om de prijzen en CL voetbal zit er vaak ook niet in.

Als ik affelay was zou ik afwachten tot aan de winterstop, welke clubs zich melden.

27 oktober 2010 om 11:21

Tuurlijk is het wel een stap omhoog. Ze spelen in een veel sterkere competitie en hebben onlangs nog de Europa League gewonnen . 2 jaar geleden in de CL hebben ze ook 2x gewonnen van Psv.

On: Het is natuurlijk een goede deal als PSV in de winterstop 1 miljoen krijgt voor een speler waar ze tot het eind van het seizoen gebruik van kunnen maken.

Ik snap dit echt niet van Affelay. En ook niet van atletico. Een miljoen betalen voor een transfervrije speler?

Ik denk niet dat dit ooit eerder is gebeurd? Heel raar allemaal.

27 oktober 2010 om 11:17

Zo'n contructie werkt alleen met de medewerking van de speler.

Als hij gewacht had tot na de winter had hij meerdere clubs voor het uitkiezen en had hij een sterkere onderhandelingpositie (lees: geld) gehad.

Hulde aan Afellay een echte psv-man!

Het is zoooooooo bedroevend weining geld voor zo'n goede voetballer! Het is wel te verwachten en we moeten hier maar blij mee wezen. 1 miljoen vind ik echter helemaal niks vergleken met wat we konnen krijgen.

PSV zet een paar Clausule's in het contract bijvoorbeeld nu 1 miljoen en als Afellay nog voor de zomer iets heeft laten zien (dus na de winterstop) dan krijgt PSV 2 miljoen extra. Of als Afellay slaagd in Madrid (bijvoorbeeld minimaal 10 doelpunten in een seizoen) dat psv daar nog wat geld aan verdiend.

Maar ik denk niet dat Atletico de enige slimme club in europa is, ik verwacht nog wel véél meer concurentie voor het contract van Afellay, en zeker voor de op=op prijs!

27 oktober 2010 om 11:17

Clausules voor nog meer geld terwijl PSV in de zomer geen eigenaar meer is van Afellay!? Dat kan natuurlijk nooit. PSV heeft, mocht dit waar zijn, goed onderhandeld. Ze hebben en geld en Afellay tot het einde van het seizoen.

1 miljoen? dat is ook niet veel. had er toch meer voor gevraagd, ook al loopt z'n contract af. miljoentje of 3?

27 oktober 2010 om 11:24

PSV heeft helemaal niks te vragen. PSV kan alleen geld krijgen als Afellay dat bespreekt met zijn toekomstige club.

Afellay kan er ook voor kiezen al het geld in zijn eigen zak te laten vallen.

Ondanks het negatieve advies van Heitinga toch gekozen voor Atletico. Ik moet nog maar afwachten of dit positief gaat uitpakken. Bij Atletico spelen ook al heel veel goede aanvallers, dus hij zal echt moeten knokken om er een plekje te winnen.

Moie club vor Affelay, het is een mooie club en speelt altijd wel europees, Afellay kan daar mooi terecht, toch goed dat hij er wel heeft voor gekozen en niet naar de absolute top te gaan.

Van alle drie de partijen slim gedaan. PSV vangt toch nog een klein bedrag voro Affelay en kan tot einde seizoen gebruik maken van zijn diensten. Hij is zeker van toegevoegde waarde en vind het erg positief dat hij blijft tot eind contract. Affelay heeft een mooie club te pakken en heeft nu ook rust omtrent zijn transfer, kan zich weer volledig richten op de compititie en EL. Atletico is alle overige clubs te snel af en betaald weliswaar een miljoen, maar weet nu wel zeker dat hij naar hun toe komt.
Hij is aankomend seizoen weliswaar transfervrij, maar kon eventueel in de winterstop nog voor een iets hoger bedrag weg gekocht worden en dat had direct sportieve impact gehad voor psv.
Vindh et een goede constructie waarin een win-win-win situatie is ontstaan. Ook als supporter kan ik me goed vinden hierin.

Dit klinkt als een prima deal voor Psv. Alleen snap ik de keuze voor Atletico Madrid niet zo. Als clubs als Inter, Liverpool en Juve echt geinteresseerd in je zijn kies je toch niet voor Atletico Madrid? Dat is zo'n onrustige en instabiele club. Lijkt mij niet ideaal voor Ibi.

denk niet dat dit een geschikte club is voor atletico !!
tuurlijk hebben ze vorig jaar de EL gewonnen dat is een hele knappe prestatie.
maar in spanje spelen ze toch niet heel veel klaar.
Ze pakken weinig prijzen daar en eindigen waarschijnlijk top 8.
Miss chien dat het een goede tussenstap is maar nee dat gevoel heb ik er niet bij

We zullen wel zien waar hij terecht komt! Affelay is een top in spe! Ik voorspel een mooie toekomst zowel bij zijn clubs als Oranje. Hoop dat ie zijn carriere afsluit bij Psv.

oftewel a.madrid betaald zijn salaris tot de zomer en speelt hij als het ware gratis voor psv want hij zal wel een minstens een ton pm verdienen..!

Slim van Ibrahim Afellay om niet meteen naar een van de grootste clubs van Europa te gaan. Atletico is een goede ploeg met uitstekende spelers, Afellay heeft hier ook meer kansen op speeltijd dan bij een nog grotere club. Spelen is goed voor zijn ontwikkeling! 1 miljoen, ach ja beter dan helemaal niets.

ik ben zelf voor psv, en ik heb hier een beetje gemengde gevoelens bij.
ik wist dat hij of in de winterstop, of in de zomer toch wel zou gaan vertrekken.
nu is het natuurlijk fijn dat hij waarschijnlijk het seizoen afmaakt in eindhoven, en dat we toch 1mil vergoeding krijgen, leuk meegenomen.

maar ik had liever dat meneer ibrahim zijn contract met 1 of 2 jaar verlengde zodat we er meer centjes voor konden vangen! dat je met ibi een afspraak maakt van: verleng je contract, we zetten erin dat je voor 7mil weg mag ofzo.

naja het is en blijft een gerucht dit bericht, we zien wel waar het schip strand. ik vind athletico trouwens wel een leuke club voor ibi!

Ik snap niet dat mensen kunnen roepen dat PSV het zo goed gedaan heeft.
Ze hebben al jaren de beste middenvelder van de Eredivisie in huis,
ze wouden hem beslist houden en nu moeten ze een 'verlies' lijden van
14 miljoen!

Ze hadden Afellay makkelijk voor 15 miljoen kunnen verkopen als ze niet
zo koppig waren geweest! Ajax leunt misschien op Suarez, nou PSV deed
dat precies hetzelfde bij Afellay!

Drenthe, 13miljoen- superverkoop voor Feyenoord destijds en wie kregen ze
terug: Gio
Sneijder, 27 miljoen- superverkoop voor Ajax en wie kregen we ervoor terug:
De Jong..
en zo zou dat ook gegaan zijn bij PSV als ze hem eerder hadden verkocht..
nu hebben ze te lang gewacht, een opvolger zal wel opstaan binnen de selectie
maar het geld zullen ze nooit meer krijgen!

In mijn ogen is Afellay de beste middevelder, en om die voor 1 miljoen de
deur uit te zien gaan, zelfs als Ajacied, doet dit me pijn!
Overigens is de keuze voor Athletico wel prima denk ik! Succes

Dit doet mij als PSV Supporter gewoon pijn.. eerlijk waar.
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat de beste middenvelder van Nederland op dit moment voor een prikkie de deur uit gaat?

Dat is toch zuiver wanbeleid?.. Ik zal het nooit begrijpen..

27 oktober 2010 om 12:05

Ze moeten wel. Ze kunnen bakken met geld gaan vragen, maar geen club die er aan wilt geloven.
Anders loopt hij gratis weg, dat zou pas wanbeleid zijn.

Nu moeten ze gewoon pakken wat ze pakken kunnen.

jammer jammer jammer, het is op dit moment toch 1 van de dragende spelers van PSV en die loopt voor 1 mil de deur uit, ai niet leuk

Nog een halfjaartje verdedigende middenvelder, wat een zonde...
Hoe kun je hem nou ondergeschikt maken aan Toivonen ?
Van mij mocht hij per direct weg. De laatste tijd gebruiken ze hem alleen maar.

ik geloof het eerlijk gezegd niet.....

Wanneer arsenal en manchester united aankloppen, dan kies je daar toch echt wel eerder voor dan voor atletico....

eerst zien en dan geloven...

Hoe kunnen Psv-ers hier nou blij mee zijn? Natuurlijk je verdient gezien de omstandigheden nog iets en hij blijft tot het eind van het seizoen. Maar het zijn natuurlijk deze schandalige omstandigheden van ultra slecht beleid waardoor een speler voor 1/20 van zijn waarde de deur uitloopt...

Gezien de omstandigheden is dit voor alle drie de partijen een winsituatie:
PSV krijgt 1 miljoen meer als verwacht en kan de rest van het seizoen beschikken over hun belangrijkste speler.

Affelay heeft duidelijkheid en kan zich volledig op het kampioenschap richten. Leuke afscheidstour.

Atletico troeft vele clubs af die pas later mogen onderhandelen.
En ze halen een Europese topper binnen ( potentie zelfs wereldtop/ mits aanvallende rol).

goed gedaan door Psv. Leuk voor Affelay.. heeft het verdiend! Ben benieuwd hoe ie het er vanaf gaat brengen in de Pimera Division..

Wou dat Roda zo slim was om dit ook met Janssen klaar te krijgen.. zijn genoeg clubs die hem willen inlijven. Elke euro is welkom zou ik zo zeggen..

Psv heeft toch aardig wat miljoenen binnen he.

Valencia: 1 miljoen
Totenham hotspur: 1 miljoen
Atletico madrid: 1 miljoen
Real betis: 3,5 miljoen ( moet nog betaald worden)
Psv wint keer op keer in de europa leauge wat ze telkens bedrag van 500.000 opleverd

27 oktober 2010 om 13:01

Volgens mij levert winst in de EL echt geen 500.000 op hoor? Volgens mij levert CL winst maar 300.000 op als ik het goed heb.

Overigens niets dan respect voor Afellay. Ik zie links en rechts, op andere sites oa, mensen Afellay een geldwolf noemen en dat hij PSV geld door de neus heeft geboord door niet naar HSV te gaan. Dat is natuurlijk lachwekkend te noemen, want dat zou betekenen dat hij naar een club zou moeten gaan waar die eigenlijk niet heen wil, zodat psv nog geld aan hem kan verdienen. Het is jammer dat PSV weinig voor hem vangt maar dat is niet zijn eigen schuld. Afellay heeft altijd netjes zijn best voor psv gedaan, 2x een contract geaccepteerd zonder ook maar te onderhandelen en dient nu gewoon zijn contract uit. Ook heeft hij aan PSV op eigen initiatief aangegeven dat hij zijn uiterste best zou doen om voortijdig met een club tot een overeenkomst te komen, zodat PSV er nog een transfersom uit kon slepen.

27 oktober 2010 om 13:05

Afellay doet in principe niets fout....maar 2x een contract getekend zonder te onderhandelen?? dit klopt niet...daarbij is Afellay de Best betaalde speler in de eredivisie met 2 miljoen euro per jaar!!

27 oktober 2010 om 13:10

Volgens de VI heeft hij zijn 1e en 2e contract bij PSV zonder tegenbod geaccepteerd.

Door het Bosman arrest hebben spelers op dit moment gewoon te veel macht....met de enorme salarissen die betaald worden, is het voor clubs eigenlijk niet meer te rechtvaardigen om geen transfersom te mogen vragen, zelfs bij einde contract...

Ik vind dus dat je de regelgeving gewoon moet veranderen....

Wanneer een speler geen contractverlenging wil aangaan (tegen minimaal dezelfde voorwaarden), dan moet een club een transfersom kunnen vragen van 4-5 maal het salaris....

Dus afellay verdient 2 miljoen euro...en psv zou dus minimaal 8-10 miljoen euro moeten kunnen vragen...

Waarom???
Met de huidige enorme salarissen (die wellicht iets zullen afnemen, maar nog steeds enorm zullen blijven) lopen de clubs gewoon erg grote risico's....stel afellay heeft een contract voor een paar jaar, maar raakt ernstig gebleseerd...dan moet psv hem gewoon doorbetalen...en mocht hij aan het einde van dit contract weer fit zijn geraakt, wandelt hij zo gratis de deur uit (zie bij feyenoord de guzman!!)...

Feyenoord heeft de laatste 2 jaar enorm veel geld geinvsteeerd in de Guzman, maar ziet hier niets van terug...nu is de speler fit, en kan hij een transfervrij ergens een vorstelijk salaris tekenen....

Dit is ook beter voor het voetbal...salarissen worden iets 'normaler', spelers zullen minder snel van club wisselen, er zullen minder buitenlandse spelers gehaald worden, clubs krijgen meer identiteit, clubs kunnen een betere en stabielere bedrijfsvoering gaan voeren, omdat ze weten waar ze aan toe zijn....

De waardering van de speler wordt gevormd door het betaalde salaris over de laatste jaren....dit is op zich ook logisch...wanneer je een speler bijv. koopt voor een miljoen en hij krijgt 500.000 euro per jaar, maar hij doet het zo goed en je herwaardeert zijn contract naar een salaris van 1.000.000 euro per jaar...dan is hij voor je van meer waarde, maar je loopt als club ook meer risico...het is dan ook normaal dat je voor een speler met een hoger salaris meer geld krijgt....ditzelfde geldt voor jeugdspelers die met een minimaal salaris beginnen en evt. doorgroeien naar een topsalaris....

Waarom Niet?
Dit druist in tegen vrij verkeer van medewerkers wordt gesteld....afellay is dus gedurende zijn contract niet vrij om van clubs te wisselen, maar na zijn contract periode wel.....aan de andere kant is het voor een club practisch onmogelijk om gedurende een contractperiode van een speler af te komen....
En wanneer clubs de spelers minimaal dezelfde vergoedingen moet betalen bij verlenging, dan is hier toch niets mis mee? en mocht een speler ergens anders meer kunnen gaan verdienen, dan kan deze club waarschijnlijk ook meer betalen....en niet werkbare situaties lossen zichzelf uiteindelijk altijd op....

Ik denk dat de europese commissie in het belang van het voetbal een uitzondering moet gaan maken....

27 oktober 2010 om 13:08

Vind ik eigenlijk onzin en naar mijn idee veel te veel beredeneerd vanuit de pijn dat Afellay goedkoop de deur uitgaat. Een transfersom is eigenlijk gewoon een afkoopsom van het contract. En als een speler einde contract is, dan heb je als club en werkgever geen poot meer om op te staan. Zo is het overal in het arbeidsleven en zo zal het waarschijnlijk ook blijven. En terecht vind ik. En hoeveel salaris en investeringen de club erin pompen is hun eigen verantwoordelijkheid. De speler doet zijn werk, voetballen, dient zijn contract uit zoals afgesproken en is daarna vrij om te gaan waar hij wil.

Hmm, misschien dat in de winterstop een club 4 miljoen voor hem betaald om de rest voor te zijn als het ware, dat is voor topclubs een fooitje. Daar zou ik eerder op gokken als ik Psv was, maar goed.
Toch vind ik Athletico geen heel speciale club.

Wat een onzin posts hier allemaal.. 'afellay toon zijn psv hart' 'eerst naar een subtop dan past naar een topclub, zoals huntelaar babel etc wilden'

1. Afellay was laatst nog erg neerbuigend over clubs als hsv en atletico
2. De enige reden dat hij blijft, is omdat er veel clubs op hem azen - hierdoor heeft psv de positie dat zij kunnen o n d e r h a n d e l e n ... dus kun je tót 6 maanden voor het verlopen van zijn contract, Ibrahim verkopen, met daarin de optie dat je hem wel behoudt t/m zomer 2011. Niet heel bijzonder - ikzelf zag dit wel anakomen. Het enige bijzondere is dat Afellay ineens wél enthousiast is.. dat zal wel komen door en/of geld en/of ambities van a.madrid.

verder vind ik het een top transfer van Atletico Madrid. Nu hopen dat Forlan blijft + Kun.

ik hoop dat die niet weg gaat.
hy scoort veel voor psv.
mischien wordt hy wel kampioen!!!

Nogmaals jammer voor psv! Een speler uit eigen jeugd die zeker 20 miljoen waard is, laten gaan voor maar 1 miljoen. Terwijl psv voor 17 miljoen in de min staat?
Onbegrijpelijk en gewoon wanbeleid!

Het lijkt me dat er genoeg clubs zijn die meer willen betalen dan 1 miljoen voor Affelay. Deze berichten zijn voor psv alleen maar gunstig zodat de overige clubs wakker worden en je zult zien dat als een club als inter of arsenal echt geintresseerd is dat er wel wat miljoenen bij zullen komen.

Volgens mij klopt dit bericht niet helemaal, het is plotseling weg gehaald bij de 3 meest gelezen/belangrijke nieuws berichten. En op een andere site kan ik het ook niet vinden.
Maar ben blij voor PSV maar ik had toch een andere club gekozen als ik Affelay was..

Ben ik de enige die een club als Atletico te vind voor een speler als Afellay? Mooie en grote club met geweldige spelers als Aguero en Forlna, maar zelfs de kans op het spelen van CL is bij deze club klein. Wel beter dan Shaktar ofzo, maar ik zou(ondanks dat ik hem niet echt mag) Afellay liever bij Inter of Arsenal zien

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.
Noot: Er is inmiddels een nieuw artikel over dit onderwerp.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren