Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Feyenoord moet verder gaan op licentie van Excelsior'

Laatste update:

Jorien van den Herik denkt een oplossing te hebben gevonden voor de financiële problemen. De oud-voorzitter adviseert zijn voormalig werkgever om surseance van betaling aan te vragen, om vervolgens op de licentie van Excelsior verder te gaan in het betaalde voetbal. Dat meldt Voetbal International maandagavond.

/

Feyenoord kampt al jaren met torenhoge schulden, die volgens de laatste berichten inmiddels zijn opgelopen tot bijna vijftig miljoen euro. De Rotterdammers hebben nog geen manier gevonden om deze schulden af te betalen en doen er volgens Van den Herik goed aan om kopje onder te gaan, om vervolgens een nieuwe start te maken.

Wanneer Feyenoord surseance van betaling aanvraagt, is het in één klap van de schulden verlost. De Rotterdammers zouden vervolgens samen moeten gaan met Excelsior, waardoor deze club verdwijnt en Feyenoord betaald voetbal kan blijven spelen. De Rotterdamse clubs hebben nog niet gereageerd op het idee van Van den Herik.

Het idee van Jorien van den Herik moet serieus besproken worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Als ik Feyenoord was had ik het gewoon gedaan. Dit is de enige manier dat je echt van je schulden afkomt. Daarna met een schone lij beginnen. En laten zien dat Feyenoord een echte topclub is.

18 oktober 2010 om 21:58

denk niet dat de mensen van excelsior er wel zo over denken..

18 oktober 2010 om 21:59

Het is inderdaad wel makkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik hoop wel voor Feyenoord dat het beter word dan alleen nu. Het is eigenlijks triest dat zo club met een grote geschiedenis zo ten onder gaat.

18 oktober 2010 om 22:28

Wie zegt dat Feyenoord ten onder gaat? Dat lijkt mij wat overdreven.

Ik vind dat dit voorstel meer zegt over Van den Herik dan over de situatie van Feyenoord. Wat voor signaal geef je af? Schulden zijn er om je onderuit te wringen en wel door een andere club te laten verdwijnen. Ik ben een echte Feyenoordfan en ik zweer hierbij dat ik dat niet meer ben als we dit zouden doen. Een echte kerel en dus ook een echte club betaalt zijn schulden af. Dit soort miezerige trucs zouden een eeuwige schandvlek veroorzaken en een club als Feyenoord doet dat niet. Liever strijdend ten onder dan blijven bestaan met valse trucs.

Feyenoord komt er gewoon op de eerlijke manier weer bovenop. Eerlijk duurt het langst...

18 oktober 2010 om 22:52

Supporter ben je in goede en slechte tijden. Liever nog 5 jaar in het rechter rijtje eindigen dan een andere club de dupe laten worden.

18 oktober 2010 om 23:20

5 jaar? Schuld gaat alleen maar meer en meer worden zeker als we geen europees voetbal blijven houden. Als Feyenoord dit niet doet kan het zomaar nog tientallen jaren duren

18 oktober 2010 om 23:47

Toen er vorig jaar een inzameling was waren bijna alle supporters te beroerd om een bijdrage te doen en werd er met veel pijn en moeite zo'n 100.000 euro ingezameld. En nu moeten we dan verwachten dat een andere club zich opoffert om ons te redden.

Ga nu vanaf m'n 5e zo'n 40 jaar naar de kuip maar als we dit doen zijn we Feyenoord niet meer. Deze rotzooi moeten we zelf opruimen en niet op anderen afschuiven.

18 oktober 2010 om 23:57

Dat was niet voor de clubkas, maar voor de jeugd van Feyenoord

19 oktober 2010 om 00:15

Ze moeten alle voetballers verkopen, en jonge talentjes de club weer laten opbouwen...

19 oktober 2010 om 10:53

respect voor jou timrdam je kan een andereclub tog niet kapot laten gaan om zelf door tegaan en anders doet van den herik ff 50 miljoen lenen zodat hij de club (die hij eigenlijk zelf naar de klote heeft geholpen ) weer financieel gezond kan maken en andere clubs ook bestaans recht heeft

18 oktober 2010 om 22:03

Natuurlijk gaat dat nergens over. Veendam wordt gered en behoudt haar eigen naam. Waarom zou dan ineens de club met de grootste historie van Nederland haar naam op moeten geven om onder de naam van een degradatiekandidaat verder te gaan? Het loopt nu dan wel niet bij Feyenoord, maar je gooit in een keer de hele historie weg..

18 oktober 2010 om 22:10

Je kan de naam van Excelsior dan gewoon veranderen in Feyenoord dus dat is het probleem niet. Maar je gooit dan wel je historie wed inderdaad. Ik vind dat ze het ook niet moeten doen.

18 oktober 2010 om 22:12

het is gewoon onzin... Feijenoord moet gewoon zijn huishouding aanpassen aan de realiteit,, Er komt genoeg binnen en als je er verstandig mee omgaat dan gaat dat goed komen... stel je doelen bij... Excelsior zou gek zijn om zichzelf op te heffen zodat Feijenoord uit de schulden is.. Het is ook nog eens schandalig om je schuldeisers zo te duperen..

Maar wie weet is het een hele goede zet om dit soort dingen te roepen zodat er onderhandelingen mogelijk worden met de schuldeisers om de voorwaarden te verbeteren, voor Feijenoord

18 oktober 2010 om 22:50

@stua

''maar wie weet is het een hele goede zet om dit soort dingen te roepen zodat er onderhandelingen mogelijk worden met de schuldeisers om de voorwaarden te verbeteren, voor Feijenoord ''

Kan kloppen. maar aan de andere kant zullen banken en instanties Feyenoord minder snel geld lenen als dit bekend is. Het kan dan dus ook een omvekeerd effect hebben.

18 oktober 2010 om 23:40

Dat laatste is inderdaad waar.
Ik weet nog dat ADO 3 jaar geleden bijna failliet was en Van der Kallen zei dat hij de club aan zou nemen als de schuldeisers met 30 % akkoord gingen.
Schuldeisers blijven voet bij stuk houden maar gingen uiteindelijk met 40 % akkoord omdat van de kallen dreigde er niet in te stappen.
Dus wat dat aan gaat zou het kunnen helpen.

19 oktober 2010 om 00:26

Inderdaad, zou best wel sneu zijn wanneer Excelsior, uitgerekent Excelsior Feyenoord uit de brand moet helpen omdat ze geen andere uitweg meer zien. Ik kan me niet voorstellen dat er dan nog ooit mensen zijn die geld in die nieuwe club zouden willen steken. Want als het de volgende keer niet goed gaat, kunnen ze toch mooi met Sparta fuseren?

19 oktober 2010 om 14:14

niet bijna crimineel, maar zwaar crimineel. Dit zouden maffia-praktijken zijn en niets anders.. Moet je nagaan dan clubs die hun schulden niet kunnen betalen op deze manier zouden mogen blijven bestaan, dan steken topclubs zichzelf nog dieper in de schulden, bewaren ze het eigen vermogen om de mensen bij een kleine club af te betalen en gaan daarna weer vrolijk verder!

Dit zou in mijn ogen het einde van professioneel voetbal zijn

18 oktober 2010 om 22:10

Misschien het verschil in schuldenlast?
Wat van den Herik zegt is economisch gezien het beste voor Feyenoord, meer dan 5 jaar lang aanmodderen in de eredivisie en de trouwheid van het legioen gaat serieus afnemen...
Feyenoord heeft geen keus... ze moeten wel!
Vraag blijft wel, wat wint Excelsior er mee als ze in dit verhaal meegaan?

18 oktober 2010 om 22:12

Ja het verschil in schuldenlast klopt wel. Maar Feyenoord gaat dus nu wel meedraaien met een degradatiekandidaat. Als ik het goed begrijp worden feyenoord en excelsior één club? Hoeveel spelers van excelsior moeten dan wel niet weg..

19 oktober 2010 om 07:14

''je kan de naam van Excelsior gewoon veranderen in feyenoord''??!?!?! dus omdat feyenoord zichzelf in de nesten werkt dan via een bijna criminele manier uit de schulden gaat komen(mocht dit gaan gebeuren), moet een gezonde club zijn naam maar gaan veranderen. Wat een arraogantie...

19 oktober 2010 om 17:34

Laat ze aub lekker op de licentie van SC Feyenoord doorgaan en laat mijn clubje erbuiten. Die kale witteboordencrimineel is niet goed wijs. Hij kan zo mooi vertellen vanaf dat jachtje van hem. Opblazen dat roeibootje van de eikel!

Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over en ik hoop dat de Knvb daar een stokje voor kan steken, al is het maar omdat excelsior hiervan de dupe wordt. Dat kan je gewoon niet maken.

18 oktober 2010 om 21:58

als excelsior dat wel zou willen, wie houdt ze dan tegen?

18 oktober 2010 om 22:03

maar ik als feyenoord fan vindt dat niet zo slim want hoeveel heb je dan als die clubs samen gaan werken 35of zo meer zelfs als ik kan rekenen

18 oktober 2010 om 22:06

tja je zou kunnen zeggen, pluk de beste appels uit de boom, en de rest verkopen. maar zo makkelijk zal het wel niet gaan en ik weet zeker dat excelsior daar eerst van moeten worden overtuigt

18 oktober 2010 om 23:37

Natuurlijk kan niemand ze dan tegen houden, maar wat heeft Excelsior hierbij te winnen? Het zou niet eens een fusie worden tussen de clubs; Excelsior zou, zoals in het artikel genoemd, gewoon verdwijnen. Dit is niet alleen vervelend voor het Nederlands voetbal (want Excelsior blijft gewoon een leuke club), maar ook een hele vervelende manier om van je schulden af te komen. Daarmee worden de mensen die Feyenoord in het verleden geld hebben geleend ook weer de dupe van.

19 oktober 2010 om 17:39

Dan gaat i.i.g. die Kelder eraan.....en zullen we met Excelsior als ameteurs en doorstart maken. Want op Zuid zal je de echte Excelsior supporters niet zien!

18 oktober 2010 om 22:00

een zeer ludieke manier om van de schulden af te komen. ik ben het met je eens dat dit niet zou mogen kunnen en dat dit tov excelsior een schurkenstreek zou zijn. dit zou de Knvb nooit goed mogen keuren.
mocht dit het laatste redmiddel van Feyenoord moeten zijn zou ik excelsior, de fans en alle betrokkenen nooit meer aan durven kijken als Feyenoorder zijnde.....

19 oktober 2010 om 07:28

Denk dat de schuldseisers het niet zo ludiek vinden.

daar gaat excelsior toch niet zomaar mee akkoord, die hebben ook een eigen opleiding en willen ook graag hun eerste elftal behouden!

18 oktober 2010 om 22:12

eigen opleiding niet. De jeugdopleidingen zijn een paar jaar geleden al samen gegaan. Maar het is eigenlijk bijna allemaal van Feyenoord wat er in die jeugdelftallen speelt.

18 oktober 2010 om 23:39

Excelsior misschien niet maar moet het wel per sé Excelsior zijn? Als je toch een maas in de wet zoekt kan je toch ook van een andere club de licensie 'kopen'. ? 'misschien is er wel een andere club met een eigenaar die best bereid is om de club te verkopen.

dus kortweg een fusie? ik wete niet hoe ze daar in rotterdam over denken, maar tuurlijk er zullen voorstanders zijn en tegenstanders zijn. en de vraag hoe zou de club heten dan? en in welk stadion gaan ze spelen? en hoeveel spelers heb je dan in je selectie en ga je dan meteen inkopen doen terwijl je heel veel talenten hebt rondlopen?

18 oktober 2010 om 22:26

Nee, geen fusie, maar een faillisement: Feyenoord ter ziele laten gaan, opheffen als betaald voetbal organisatie, de proflicentie inleveren. En dan opgaan in Excelsior en op de licentie van Excelsior verder gaan.

Tja, zou wel een oplossing zijn die ze in één klap van de schulden bevrijdt. Lijkt er nu op dat Feyenoord nog minimaal een jaar of vijf zal blijven aanmodderen in de marge en bang moet zijn dat er seizoenen aankomen waarin met puntenaftrek gestart moet worden.

Maar ik vraag me af of dit voorstel van v.d. Herik juridisch wel haalbaar is. Lijkt me toch een vorm van fraude, de schuldeisers worden enorm benadeeld.

19 oktober 2010 om 00:36

Dan ga je verder op de licentie van excelsior, maar onder welke naam ga je dan verder, als je op de licentie van excelsior verder gaat, dan neem ik aan dat de naam feyenoord ook opgeheven wordt.

18 oktober 2010 om 22:55

Ik denk dat het hier ook te eenvoudig staat beschreven. In werkelijkheid zal het echt niet eenvoudig zijn. ik weet niet of ik dit bericht wel serieus moet nemen, aangezien deze man in het verleden ook niet altijd goede ideen had ( Feyenoord verkeert in deze situatie door zijn wanbeleid)

Goed idee. Maar ik denk niet dat Excelsior en supporters dat willen. Toch een club met historie. Aan de andere kant wordt het de laatste jaren wel als een soort van aanhangsel van Feyenoord gezien. Ik zeg doen!

18 oktober 2010 om 22:13

Niet alleen de laatste jaren hoor. Excelsior werd altijd al Feyenoord 2 genoemd. Het is alleen een paar jaar geleden iets minder geweest omdat Bosz (volgens mij) de samenwerking onzin vond.

Tjah en degenen die die nog geld moeten hebben, die kunnen er dan naar fluiten? Eerlijk hoor.

dit kun je echt niet maken,het is niet eerlijk...feyenoord heeft zelf de problemen veroorzaakt en nu is het aan feyenoord om de rotzooi weer op te knappen..en zo moeilijk is dat ook weer niet...het is niet leuk,maar echt moeilijk is het ook niet...

Juridisch niet haalbaar punt uit!!!

En al zou het wel mogen zullen er te veel mensen tegen zijn.

18 oktober 2010 om 21:59

Precies, ik zie dit als Feyenoord-supporter absoluut niet zitten. Ik vind het niet kunnen dat een club als Excelsior die wel haar zaakjes op orde heeft hiervan de dupe zou worden.

18 oktober 2010 om 22:45

Ik denk dat vd Herik wel beter weet dan jou of het juridisch haalbaar is.
Het zal dus zeker mogelijk zijn. Maar ik heb liever dat we het op eigen kracht doen. Desnoods komt de gkl weer terug!

Het zijn Feyenoords problemen, niet die van Excelsior.
Als ik een moord pleeg, dan gaat mijn broer toch ook niet de gevangenis in zodat ik op vrije voeten kan blijven.

18 oktober 2010 om 22:03

Mooi verwoord en er zit een grote vorm van waarheid in. Dit moet je ook als Feyenoord natuurlijk niet willen. Dat is weglopen voor de problemen. Feyenoord heeft een talentvolle groep en met een verkoop van vijf, zes spelers (ja, dan moeten ze wel eerst verkocht worden) zou je toch een eind op moeten schieten.
Feyenoord moet Excelsior in leven houden (door spelers te verhuren), niet andersom.

18 oktober 2010 om 23:31

@ Synergetix

Wat een belachelijk voorbeeld!

Een club met zoveel historie mag gewoon niet ten onder gaan. Er zijn zat manieren om Feyenoord gezond te maken,en dat is niet op deze manier. Op deze wijze zullen ze Excelsior te kort doen,omdat Excelsior haar zaken prima voor elkaar heeft. De supporters en het bestuur van Excelsior zullen nooit instemmen,laat staan dat het Legioen dit goed vind..dat zie ik ook nog als een hele grote obsetakel. Misschien is er nog wel ergens een rijke knakker die Feyenoord wil overnemen. Daar heb ik eerder vrede mee dan met een soort van fusie met Excelsior.

19 oktober 2010 om 14:20

Inderdaad, ik zou het eerder vergelijken met het vijnzen van je eigen dood om onder je schulden uit te komen en dan iemand anders vermoorden om vervolgens op zijn identiteit verder te leven

19 oktober 2010 om 08:13

Bij moord werkt dat inderdaad niet zo. Maar denk eens aan een relatie, waarbij de huwelijkse voorwaarden niet waterdicht zijn - of er simpelweg in gemeenschap van goederen getrouwd is. Dan sleept de ene partner bij een faillissement de ander wel mee in de schulden.
Vd Herik zou dit niet voorstellen als Excelsior en Feyenoord 2 onafhankelijke bedrijven waren, hij is zakenman genoeg om te weten dat je niet even je buurman kan annexeren. Blijkbaar zijn Excelsior en Feyenoord qua organisatiestructuur veel meer met elkaar verweven dan de buitenwereld weet.

19 oktober 2010 om 09:48

Maar Feyenoord en Excelsior zijn niet aan elkaar verbonden als een man en vrouw zonder de huwelijkse voorwaarden.
Wat v/d Herik wil is dat in dit geval de vrouw (excelsior), die geen last van de schulden ondervind, de schuld van haar man ( Feyenoord) overneemt zodat Feyenoord verder kan en Excelsior het geschoten haasje is.

Inderdaad goed idee, voor het voetbal als voor Feijenoord. Maar ben bang dat dit niet haalbaar is,

Van den Heerik zegt eigenlijk dat alleen met het plegen van de grootste fraude ooit in het Nederlandse voetbal de problemen bij Feijenoord zijn op te lossen.

18 oktober 2010 om 22:13

nee, Van den Herik geeft een oplossing vanuit het bedrijfsleven maar de voetbalwereld/supporter is wat conservatiever.

19 oktober 2010 om 00:12

Villian verdient een groen randje hier! Het bedrijfsleven doet dit altijd waar het kan, echter is de gemiddelde voetbalzone-lid niet zo begaan met het bedrijfsleven. Het zijn voornamelijk goudeerlijke mensen die lekker een baan hebben van 9 tot 5 en verder niks weten betreft de interne zaken van het bedrijf. Dit gebeurd overal, maar men is te blind om zich dit te realiseren. Ik zou het ook doen..

19 oktober 2010 om 00:39

jep van eerlijk zaken doen wordt je ook niet rijk

Direct doen! Je moet er alles voor over hebben om de schuld weg te vegen. Of een oliebaron of dit het maakt niet uit, die schuld moet weg. Dan kan Feyenoord weer groeien.

18 oktober 2010 om 22:01

En dan maar Excelsior opofferen? Hoe zou jij het vinden als jij een Excelsior fan zou zijn? Je eigen club niet meer laten bestaan zodat de grote broer in leven blijft?

18 oktober 2010 om 22:02

Ik wil dat Feyenoord weer een topclub wordt. Koste wat het kost.

Als Excelsior supporter zou ik het heel erg vinden, maar ik ben voor Feyenoord, dus ik zit er niet mee.

18 oktober 2010 om 22:05

Je laatste zin , ik zou eigelijk wel me leven voor me broer geven , maar dat heeft niks met voetbal temaken ! Feyenoord ... Als supporter van Feyenoord zeg ik doe maar niet. Excelsior heeft ook een historie en zij hebben de zaakjes op orde , zoals hierboven al werd gezegd ik zou geen excelsior fan meer aan durven kijken. Hoe kan ik dan ooit nog zonder schuldgevoel naar het stadion gaan... @thomaslegend Niet doen... Er zal geen greintje respect meer voor ons zijn , zelfs nog minder dan nu voor Ajax is.

18 oktober 2010 om 22:09

Tuurlijk zal er geen respect meer voor ons zijn. Maar liever geen respect dan steeds uitgelachen worden.

Dan kunnen we misschien ook als de Ajacieden zingen: ''nobody likes us but we don't care!''.

Als dit niet gebeurd, dan wordt Feyenoord nooit meer gezond en voetbal je de komende 10 jaar nergens voor.

18 oktober 2010 om 22:26

Thomaslegend, ik begrijp je helemaal. En ik wil ook niets liever dan dat Feijenoord weer op topniveau komt. Maar is dit niet onze eigen schuld. Zijn we niet door eigen toedoen in deze situatie gekomen en moeten we niet de verantwoordelijkheid nemen voor de acties uit het verleden. Het op deze manier oplossen, zou eigenlijk best wel zielig en achterbaks zijn...

18 oktober 2010 om 22:29

@goedkoop

Zou jij je leven ook geven als je broer aan drugs en alcohol verslaafd is? Als hij alle geboden hulp van zich afslaat en zichzelf steeds dieper de afgrond in helpt?

Dit is Feyenoords schuld, en niet die van Excelsior, hoe graag ik ook wil dat Feyenoord weer gezond wordt. Je kan niet zomaar Excelsior hiervoor opofferen!

19 oktober 2010 om 00:14

Sorry maar, jij bent te lief voor dit soort zaken. Met alle respect, maar zo kom je nergens in het bedrijfsleven.

19 oktober 2010 om 00:26

Vertel mij niets over het ver komen in het bedrijfsleven, ik ben verder gekomen dan de meeste anderen.

19 oktober 2010 om 01:04

@kingaltan
Een voetbalclub is meer dan een bedrijf. Bedrijven draait het alleen om winst, bij voetbalclubs speelt emotie ook een rol.

En natuurlijk lijken clubs steeds meer op een bedrijf, maar het hoofddoel moet nog altijd om eer gaan, hoe onrealistisch het ook klinkt. Clubs doen dit vooral door zo hoog mogelijk op de ranglijst te eindigen, maar dat heeft geen enkele waarde meer als je vervolgens zon streek uithaalt.

En ook al is winst belangrijk in een voetbalclub, winst moet het middel zijn, bij bedrijven is het het doel.

19 oktober 2010 om 02:53

Gefeliciteerd, maar ik kan helaas helemaal niets met zo een opmerking, want ik weet niet waarop je dat baseert, maar gezien je opmerking heb ik er mijn twijfels over. Echter vraag ik nu niet naar uitleg, want het interesseert me niet zoveel. Het is je gegunt..

19 oktober 2010 om 02:55

Moet, moet, je moet eens kijken naar de realiteit. Jij vindt dat die factoren belangrijk zijn, een ander niet. Ik bijvoorbeeld vind dat het in eerste instantie maar eens een gezonde club moet zijn zodat ze eindelijk weer eens wat kunnen voorstellen in Nederland. Er is genoeg emotie geweest bij Feyenoord om het verlies van de afgelopen jaren, ik wil vreugde zien! Hoe vies ook, het is de enige waarschijnlijke manier...

19 oktober 2010 om 09:36

Waarom zou je geen uitleg willen van hem? Bang dat ie gelijk heeft? Of luister je zowiezo nooit naar de mening van een ander?
Ik zal het je uitleggen: Een bedrijf dat een dienst levert heeft met meer te maken dan alleen verkopen en winst maken. Bij een bedrijf dat ook nog eens in de sport zit, moet je ook rekening houden met de emotie die erbij komt kijken. Dit omdat sport dichtbij het hart van mensen ligt. Je kijkt/bezoekt het omdat je ervan houdt. Dit is dus veel meer dan alleen ff een bedrijf failliet laten gaan en in een ander bedrijf hetzelfde concept beginnen.

Als feyenoord-supporter zou ik me dood schamen. Wat zouden we zelf vinden als wij ons moeten opofferen? Al had excelsior maar 1 fan, zelfs dan kan je het niet maken. Maar goed we moeten het er maar bij houden dat het een idee van vd Herik is

Het lijkt me een logische oplossing, maar dan moet het ook zo simpel liggen als Van den Herik het hier predict. Excelsior is toch een soort 'jong Feyenoord' en de clubs hebben al een band. Ik zeg: doen.

absoluut niet doen!
Feyenoord = Feyenoord!
dit kan je ook niet maken tegen over excelsior!
ze kunnen beter het bestuur er is uit doen en met een nieuw bestuur beginnen!

Geen idee of zoiets kan maar dat zou toch degradatie ten top zijn voor Feijenoord.
Je zou Feyenoordsupporter zijn en dankbaar moeten zijn dat Excelsior hen in leven houdt. Kan me hier helemaal niets bij voorstellen.

Excelsior moet gewoon blijven bestaan, je kan toch niet zomaar heel Excelsior opheven om vervolgens Feyenoord van schulden te verlossen? Laat Feyenoord dit lekker zelf oplossen en betrek hier dan geen andere club bij! Dom gedoe.

Dit is niet respectvol tegenover Excelsior. Maar het zou wel beter zijn voor Feyenoord en Excelsior is een jong team van Feyenoord dus het kan opzich wel.

Sowieso niet doen! Welke supporter van een van de twee clubs zou dit nou willen?? Je verliest je eigen identiteit. Belachelijk. Bovendien is het zo goed als zeker dat er investeringen gaan plaatsvinden, hoeveel dat is is maar de vraag.

18 oktober 2010 om 22:57

Feyenoord raakt zijn identiteit niet kwijt, wel zullen ze altijd het verwijt krijgen van andere supporters (bijvoorbeeld als ze ooit kampioen worden) dat ze het niet op eigen kracht gedaan hebben en dat Feyenoord gewoon rechterrijtje hoort te staan met 50 miljoen schuld. Ik vind dit een zeer trieste opmerking van Jorien, net ofdat Excelsior niet in het hart zit bij sommige mensen. Hij gebruikt ze nu gewoon als oud vuil, dat voor feyenoord toevallig goed van pas komt.

100% dat deze constructie niet mogelijk is.
Mocht men ooit zo handig zijn zoiets echt te proberen, kunnen de bestuurders beter snel het land uit vliegen, om de claims te ontvluchten die ze zullen krijgen vanwege hun hoofdelijke aansprakelijkheid.
Zou fraude ten top zijn natuurlijk.

18 oktober 2010 om 22:16

Als het volgens het wetboek in Nederland mag is het geen fraude maar gewoon een slim trucje om vab je schulde af te komen.
Maar ik hoop (en denk) ook dat ze dit niet gaan doen. Dit kan je gewoon niet maken .

18 oktober 2010 om 22:20

Ja en volgens het wetboek in Nederland mag dit dus niet bewust een bedrijf laten knallen en daarmee voor misschien wel 50 miljoen euro aan schulden ontlopen is nooit toestaan. Op zo'n moment zal de bestuurders wanbeleid verweten worden en daarmee zullen ze aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de schulden.

18 oktober 2010 om 22:46

Praat nou niet zo slim. Ik dnek dat Jorien beter op de hoogte is dan jou en iedereen hier.

19 oktober 2010 om 05:58

Nou, dat zeg jij nu wel maar....

Feyenoord is een N.v.

En als je daarna kijkt naar de bestuurdersaansprakelijkheid van bestuurders van een Nv:

De bestuurders van de nv zijn onder normale omstandigheden niet aansprakelijk voor schulden van de nv. In geval van faillissement kunnen de bestuurders echter hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld als er sprake is van onbehoorlijk bestuur, terwijl dat onbehoorlijke bestuur tevens een belangrijke oorzaak van het faillissement is. In een aantal gevallen kan een nv ook haar (ex-)bestuurder aansprakelijk stellen wegens wanbeleid.

19 oktober 2010 om 14:22

Klopt. Ik denk dat veel zal afhangen van een eventuele rechtzaak tegen Laporta van Barcelona. Indien hij persoonlijk aansprakelijk gesteld zou worden voor wanbeleid, zou wel eens het hek van de dam kunnen zijn in de voetballerij

Lijkt net fraude. In één keer van de schulden af kennen we normaal gesproken niet in welk land dan ook, en zo klinkt het wel erg makkelijk en aantrekkelijk. Zou elk 'bedrijf' dit kunnen doen? Gewoon lekker een 'onderdak' zoeken bij een ander bedrijf en opnieuw beginnen? Surseance. Misschien een begrip om te onthouden voor de....rest van mijn leven?

Feyenoord en Excelsior moeten het hiermee eens worden. Van het bestuur tot aan de supporters. Dat gaat nog moeilijk worden.

Ik kan me niet voorstellen dat de mensen van Excelsior er ook zo over denken. Excelsior, Sparta en Feyenoord mogen dan wel uit een stad komen, het is toch een wereld van verschil hoor. Aan de andere kant is dit wel de uitgelezen kans om Van Persie en Kuyt terug onder de gelederen te krijgen. Van Persie wil heel graag terugkeren naar Excelsior en Kuyt wil zijn carriere afsluiten bij Feyenoord (en Liverpool en Utrecht en de volgende club ).

Anway, het is mogelijk. Rotterdam is te klein voor 3 prof clubs, maar ik denk niet dat de fans er op zitten te wachten....

18 oktober 2010 om 22:09

maar ik kan er wel van dromen. en dan heb ik het over de sportieve prestaties, ik denk dat die dan wel zullen groeien, zal excelsior en sparta beiden mee moeten doen. want er zit zoveel talent in rotterdam, verdeeld in 3 clubs. voeg ze samen en we hebben weer een topteam!

natuurlijk droom ik nu, kan dan ook de hele andere kant op gaan natuurlijk..

18 oktober 2010 om 22:29

Het had er anders best leuk uitgezien inderdaad. Falkenburg, Strootman, Wijnaldum, Fer en noem het allemaal maar op. Ik ben alleen bang dat, wanneer dit Feyenoord weer geld krijgt, er weer nutteloze aankopen binnenkomen ipv de talenten. Daar doen ze daar nu eenmaal.... Liever een Egyptenaar zonder talent dan een speler uit de eigen jeugd.....

IS dit niet fraude ?
En als het mogelijk is niet doen dan moeten alle bezitten verkocht worden dan is de kuip ook niet haalbaar lijkt mij? Dan zijn alle prijzen weg.
Dan hebben we niets meer behalve spelers en om nou van excelsior een topclub te maken?
Lijkt me sterk

En alle feyenoorders hier zeggen ook nee!!

Dan is alle schuld weg, hahaha, en de schuldeisers dan? Doe even normaal, dit vind ik gewoon te asociaal voor woorden... Het is vijftig miljoen, dan hadden ze maar beter met het geld om moeten gaan. Vind Feyenoord een hele mooie club, maar zo naai je gewoon die schuldeisers, of ik snap er gewoon helemaal niks van, ik studeer ook geen economie.

18 oktober 2010 om 22:15

welkom in de grote mensen wereld. Dit soort dingen gebeuren regelmatig met bedrijven in Nederland.

19 oktober 2010 om 07:37

Tja... Ik vind het echt te debiel voor woorden, ik hoop niet dat Feyenoord hier op in gaat, je naait de schuldeisers gewoon en Feyenoord zal echt geen betere naam krijgen.

18 oktober 2010 om 22:18

Dit wordt niet door Feyenoord gezegd he. Dit wordt gezegd door iemand die nu helemaal buiten Feyenoord staat en niks te zeggen heeft. Feyenoord heeft het hier geen moment over gehad.

19 oktober 2010 om 07:36

Ja weet ik, maar dan nog, iemand die vroeger bij Feyenoord werkte raad ze dit wel aan, dus ik snap niet waarom die Van Den Herik die schuldeisers wil naaien... Ik vind het debiel.

19 oktober 2010 om 12:41

Toont de aard van Van den Herik. Een keiharde zakenman waarbij morele aspecten niet tellen. Maar wel iemand die Feyenoord er in de jaren 90 weer bovenop heeft geholpen.

Toch opvallend dat veel dingen die worden genoemd en besproken tijdens Voetbal International en een beetje interessant zijn meteen op voetbalzone komen
Maar goed denk niet dat een gezonde club als Excelsior dit zou willen, Feyenoord moet zichzelf redden en het zou gewoon schandalig zijn voor een club als Excelsior als die samen ging met Feyenoord waardoor Feyenoord geen schulden meer heeft en Excelsior dus verdwijnt.

reinste competitie vervalsing!!

dan kan je dus als club lekker hoge leningen afsluiten, dure spelers kopen en dan lekker failliet gaan. Bij andere club voegen en weer door gaan.

beetje vaag en oneerlijk

Ik zou er ook niet goed van worden, de schulden lopen alleen maar op, 50 miljoen. Het zal nog jaren en jaren duren voordat ze er weer bovenop komen. Er gaan zo tallozo mooie jaren veloren tot pijn en verdriet van vele supporters. Ik vind dat deze oplossing serieus besproken mag worden. Alhoewel je ook mensen veel pijn doet als hun club Excelsior weggaat, dat kun je hun simpelweg ook niet maken. Het is en blijft lastig. Aan de andere kant is de fanatieke supporters groep van Exelscior ook maar beperkt met echte diehards supporters en Excelsior is eigenlijk al een klein stukje feyenoord, 90 van de supporters die weekelijks op de tribunes zitten van Excelsior zouden het (denk ik!) geen groot probleem vinden als hun club van Feyenoord word. Maar nogmaals het zou niet eerlijk zijn ten opzichtte van de supporters van Excelsior, zei hebben zich tenslotte niet zo ver in het rood gewerkt. Maar ik stem toch voor, mits er een oplossing word gevonden voor Excelsior en haar trouwe supporters!

Als dit daadwerkelijk een oplossing is, waarom is dit dan nooit eerder naar buiten gekomen. Misschien is het wel eens overwogen, maar wil excelsior dit niet. Ik denk overigens dat de clubs er wel goed aan doen. Beide vissen constant uit dezelfde vijver en met twee sta je toch sterker.

Domste idee ooit!
Als een curator daar komt zal ie eerst het boedel dus gaan verkopen om de schulden af te betalen..
dus alle waardevolle spelers!!! haha wat hou je dan over? IDD helemaal niks..

en daarnaast is het gewoon pure oplichterij!

18 oktober 2010 om 22:22

Jorien van den Herik die tientallen jaren lang bij Feyenoord en in het bedrijfsleven heeft rondgelopen zegt dat Feyenoord dan uit de schulden is, maar jij weet veel beter hoe het werkt in het bedrijfsleven? Waarschijnlijk heb jij er helemaal geen verstand van dus kan je daar ook niet over oordelen. (verbeter me als ik het fout heb)

Dat ze dit niet kunnen maken ben ik wel met je eens. Gaat ook niet gebeuren waarschijnlijk want vd Herik heeft helemaal niets te zeggen bij Feyenoord.

18 oktober 2010 om 22:33

Ik heb mijn scriptie over faillissementsrecht geschreven, vandaar dat ik het e.e.a. over weet. En geloof me wanneer je faillissement aanvraagt wordt je boedel door een curator verkocht..en onder het bedoel bij feyenoord vallen de spelers....

het kan wel!..maar je moet je realiseren dat je al je spelers die verkocht kunnen worden ook verkocht zullen worden!

18 oktober 2010 om 22:49

Ok dan weet je er dus wel het een en ander vanaf.
Maar spelers zijn geen spullen he. Als spelers zeggen dat ze niet verkocht willen worden heeft volgens mij niemand het recht om dat wel te doen. Als Feyenoord afspraken heeft gemaakt met die spelers kunnen ze opnieuw tekenen bij de nieuwe club. Maar een deel van de spelers zal het gebruiken om weg te gaan.

Feyenoord moet hier ook niet eens over nadenken. Ze kunnen het gewoon niet maken om dit te doen.

19 oktober 2010 om 07:39

Spelers zijn bij een faillissement toch transfervrij, en wat is hun waarde dan.

19 oktober 2010 om 12:00

Leuk dat je '' iets'' van faillissementen weet, maar dan moet je de situatie bij Feyenoord ook kennen. De spelers vallen namelijk onder een ander rechtspersoon dan de NV waar de schuldeisers een vordering op hebben.

19 oktober 2010 om 12:39

@078fr010

Onder welk rechtspersoon vallen die spelers dan? Volgens mij gewoon onder Feyenoord NV hoor.

Dan stijgen ze wel een paar plekken, zo kan je ook degradatie ontkomen

Maar ja, dan is de klassieker helemaal verleden tijd. Excelsior - Ajax is geen klassieker, ook al is het in feite feyenoord.

18 oktober 2010 om 22:23

Dan zie je het toch verkeerd. Het wordt dan natuurlijk Feyenoord, ook al is het in feite Excelsior.

18 oktober 2010 om 22:26

Ze kunnen de naam dan veranderen in Feyenoord
Maar wat kan Feyenoord fans de klassieker nou schelen? Het gaat om Feyenoord en niet om de klassieker. Ajacieden hebben het constant erover dat de klassieker weg is als Feyenoord zo ver wegzakt. Nounou wat erg voor jullie om hem elk jaar te winnen...

Maar ik vind absoluut dat ze dit idee van VD Herik niet moeten doen zoals ik hierboven ook al zei.

Fraude nee hoor..
De Nederlandse wet werkt gewoon zo.
Of het eerlijk is blijft een 2de maar wettelijk gezien is het volgens mij gewoon mogelijk hoeveel BVs gaan er wel niet kapot en mensen maken vrolijk een doorstart op een andere Bv..
Beetje creatief boekhouden en in Nederland kom je een heel eind.
Voor de Exelsior fans en mischien Feyenoord fans een behoorlijk gezichtsverlies.
Maar beide clubs hebben op deze manier niet echt een zonnige toekomst en kunnen samen op deze manier mischien iets mooi's bouwen..
Ik vind het beter dat ze de koppen bij elkaar steken en zo hard werken dan dat er een rijke sjeik binne komt lopen en de boel opkoopt als een speeltje..

Als je zo met je schuldeisers omgaat denken investeerders wel twee keer voordat ze in de toekomst geld in Feyenoord steken. Als het dan even wat minder gaat nemen ze Sparta er ook bij...

Ik hoop echt dat dit idee niet serieus genomen word, dit zou de doodsteek zijn voor het prachtige excelsior, daar zit ik als feyenoordsupporter niet op te wachten.
Ooit had feyenoord een soortgelijke constructie nodig met het Haagse Hollandsport om betaald voetbal veilig te stellen, maar dat was om sportieve redenen. Nu gaat het om geld en ik zou het vreselijk vinden, als de kralingers zouden verdwijnen omdat bij ons op zuid ongeloolijk wanbeleid is gevoerd........ik zou me als feyenoordlegioen kapot schamen als het echt zover zou komen.

Ik vind het toch wel weer briljant van die vd Herik dat ie dit roep; de kennis is uiteraard ingewonnen maar het gaat erom wie het zegt en de wijze waarop. vd Herik voor de 2e keer redder van Feyenoord?

Ik snap het niet helemaal, krijgen de schuldeisers dan hun geld niet terug of wie financiert dat dan?

18 oktober 2010 om 22:21

Als dit gebeurt zal de komende jaren met andere ogen naar Feyenoord worden gekeken. Een club die jarenlang wanbeleid onbestraft ziet worden door op een frauduleuze manier (want ja, zo zie ik het) haar schulden weg te werken. Beschamend zou het zijn.

18 oktober 2010 om 22:22

Die krijgen dan niks.

18 oktober 2010 om 22:28

Volgens mij bestaat Feyenoord dan niet meer en gaan ze verder als Excelsior. Dus de schuldeisers krijgen dan niets. Dan kunnen ze de naam wel weer veranderen in Feyenoord.
Maar is Feyenoord dan ook alle spelers enzo kwijt?

18 oktober 2010 om 22:39

Feijenoord gaat gewoon failliet en pakt de licentie van Excelsior af. De schuldeisers kunnen dan fluiten naar hun geld.

18 oktober 2010 om 23:59

Denk je dat dan ooit nog iemand zal gaan investeren in Feyenoord? Als het dan even minder gaat gaan ze samen met sparta!

Nou onterecht dat Exelsior uit het betaald voetbal dan verdwijnt.
Exelsior staat al veel en veel hoger dan Feyenoord.
Daarnaast wilt Feyenoord dit wie zegt dat Exelsior dit wel wilt? Dit betekent geen Exelsior meer.
Feyenoord denk alleen aan zichzelf ze hebben die schulden gewoon aan zichzelf te danken en daar hoeft Exelsior niet voor te boeten.

18 oktober 2010 om 22:30

Lees de tekst eerst en kijk wie dit zegt. Dit idee komt van Jorien van den Herik die niets meer bij Feyenoord te zeggen heeft. Feyenoord heeft het hier nog geen moment over gehad en ik durf om alles te wedden dat ze dit ook niet gaan doen.
Kijk eerst wie dit zegt voordat je een oordeel veldt...

18 oktober 2010 om 23:17

ik had de tekst gelezen en kwam het volgende tegen: De Rotterdammers zouden vervolgens samen moeten gaan met Excelsior, waardoor deze club verdwijnt en Feyenoord betaald voetbal kan blijven spelen. Dit betekent dus een fusie en geen Excelsior mee neem ik aan

18 oktober 2010 om 23:43

Inderdaad en dat komt van Van den Herik en van voetbalzone dat uitlegt hoe dat dan zou moeten gaan. Dus niet Feyenoord hierop veroordelen.

Slim, zakelijk en in stijl van een echte liberaal die van Herik. Wars van alle emoties die een aanhanger van Feyenoord of Excelsior met hun club ook mogen hebben.
Het gaat hem om Poen!!!! En als Hij ( God,van Zuid, zoals hijzelf graag gezien wordt) gesproken heeft dan zal HIj er ook financieel beter van worden. Van dergelijke gasten word ik kotsmisselijk of ze nu zakelijk gelijk hebben of niet.
Nieuwtje horen. PSV neemt juridisch alvast de licentie over van FC Eindhoven om zich vast in te de dekken tegen financiele tekorten in de toekomst , waarbij zij verwacht haar licentie bij de Knvb te verliezen.
Soap wordt vervolgd......

Als dit kan, wat ik sterk acht. Haal dan nog ff wat transfers in de winter. 8 9 nieuwe spelers waaronder Bellamy enz. Ga daarna pas koppie om dmv dit idee. Dan heb je wel alvast een nieuwe selectie voor niks! :D

18 oktober 2010 om 22:31

Maar dan ben je toch ook al je bezittingen kwijt als je dit doet? Of zie ik dit verkeerd?

19 oktober 2010 om 06:58

Nee, zie je goed. De werknemers (dus de voetballers) hebben dan geen contract meer en zijn allemaal transfervrij. Je kan wel dealtjes doen dat ze dan bij Excelsior moeten tekenen maar dat zie ik niemand doen.

Daarnaastzijn de Kuip, de trainingsaccomodatie én de P R IJ Z E N weg!! Alles wat Feyenoord ooit gewonnen heeft is weg. Het enige wat met Excelsior gebeurt, is dat de naam wordt veranderd in Feyenoord. Maar nog steeds het kleine stadion en trainigsaccomodatie selectiespelers.

Alleen de naam wordt veranderd! En Feyenoord wordt dan dus een degradatieclubje!

19 oktober 2010 om 12:02

Mensen lullen over zaken waar ze geen reet van weten.

De Kuip is helemaal niet van Feyenoord man. Die kunnen ze gewoon huren onder de nieuwe naam hoor :S

19 oktober 2010 om 12:38

De Kuip, en de amateurclub (die de rijkste van NL is) zijn niet van Feyenoord. Feyenoord heeft er wel goede afspraken mee en een samenvoeging lijkt aanstaande. Maar voorlopig zijn het nog 3 losse bedrijven die nauw samenwerken.

maar dit kan tog niet?? dan is exelsior gwn weg door die schulden van feyenoord ( als dit gebeurt blijft de club dan helemaal ''t zelfde??) reageer fff !!!!!!!

Zwak,zwak,zwak,wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten,eerst lekker zogenaamde toppers aantrekken,dan 3 jaar later inzien dat het een kansloze missie is geweest en de boel lekker laten ploffen.zou ook lekker loyaal zinj naar degene die het geld hebben geleend.maar denk niet dat feyenoord dit zal doen,zal geen respect meer zijn voor deze club.
Maar het allerbelangrijkste is wil Excelsior dit wel ??

Wij zijn het zat als Excelsior supporters dat er op ons wordt neergekeken!
Vorig jaar werd er gezegd dat we dit jaar uit A junioren van Zuid zouden bestaan,
ik durf me hand in het vuur te steken dat als wij niet waren gepromoveerd het ook echt was gebeurd want onze Directeur Simon Kelder heeft een relatie met gudde ( ik betwijfel wat voor relatie).
Wat toevallig dat wij Wouter Gudde hebben gekocht.

On Topic: Wij zijn hele beschaafde supporters maar mocht dit gebeuren kunnen we alles beter zelf slopen. Er zijn elke thuis wedstrijd Feyenoorders bij ons op de tribune, hebben we totaal geen problemen mee zolang ze zich maar gedragen en dat gebeurd ook.
Maar dit gaat Echt TE Ver!

18 oktober 2010 om 22:32

Totaal gelijk, als dit werkelijk doorgaat wil ik niets meer met Feyenoord te maken hebben. Ik heb nog liever dat de club opgeheft wordt dan dat wij een andere club moeten opofferen om onze zelfveroorzaakte problemen op te lossen.

18 oktober 2010 om 22:35

Rustig maar. Dit komt van Jorien van den Herik die helemaal niets meer bij Feyenoord te vertellen heeft. De Directie van Feyenoord heeft het hier geen moment over gehad. Dit gaat echt niet zomaar gebeuren.

En dat er Feyenoorders op de tribune zitten is toch alleen maar goed? Anders zijn er behoorlijk wat lege plekken te zien. Het is niet zo dat Feyenoorders de kaartjes voor excelsior fans wegpakken want het is meestal net niet uitverkocht. Of zit ik hier verkeerd?

19 oktober 2010 om 00:29

Met alle respect voor jullie prestaties en die paar fans die er zijn maar als je in de eredivisie een stadion van 3500 mensen nog niet vol krijgt dan moet je niet raar opkijken als er op jullie neer wordt gekeken.
Je kunt wel afgeven op Feyenoord maar zonder Feyenoord hadden jullie nu in de onderste regionen van de jupiler leaugue gespeelt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jullie je moeten laten overnemen door Feyenoord. Als jullie zo'n hekel hebben aan Feyenoord dan moeten jullie zelfstandig verdergaan. Ik weet dan wel zeker dat jullie binnen een paar jaar in de topklasse spelen. Jullie hebben alles aan Feyenoord te danken!

Excelsior moet er ook wat mee winnen en heft zichtzelf natuurlijk nooit op. Mocht het doorgaan dan verdwijnt de naam Feyenoord en gaat Excelsior in de Kuip spelen. Misschien anders ook Sparta in de deal betrekken en doorgaan als FC Rotterdam.

Feyenoord moet lekker hun eigen problemen oplossen. Schandalig vind ik dit voorstel, ze zien Excelsior als klein broertje en volgens mij vermoord niemand ze eigen broertje.

Gezien de ranglijst denk ik niet dat Excelsior hiermee instemt.....

Nee even zonder dollen, ik denk dat dit wel een goede oplossing is. Feyenoord kan zich dan verzekeren van een toekomst en voor Excelsior is het dan gewoon domme pecht. Voor Feyenood lijkt het mij een goed plan om het weer te laten draaien.

Llekker makkelijk excelsior moet zich maar opofferen voor het wanbeleid dat bij feyenoord heeft plaatsgevonden.

Niet te geloven dat mensen dit belachelijke idee serieus nemen. Alsof in Zuid zomaar even besloten kan worden om Excelsior, een club die nota bene al langer bestaat dan Feyenoord en zijn eigen boontjes prima kan doppen, op te heffen. Feyenoorders die hier serieus over nadenken en hier heil in zien, moeten zich diep, heel diep gaan schamen. Het idee alleen al dat je bereid bent om je eigen extreme vorm van wanbeleid en onkunde ten koste wil laten gaan van een andere club is te walgelijk voor woorden. Gelukkig zal dit ook nooit gaan gebeuren. Ik verwacht dat Feyenoord zijn problemen zelf nog wel gaat oplossen. Het is alleen de vraag hoe lang dat gaat duren.

En voor de mensen die er geen verstand van hebben, na een faillissement (waar VdH het over heeft) moet je meestal je naam veranderen als je een doorstart maakt (een curator beslist daarover). De naam Feyenoord zou bij dit belachelijke idee dus kunnen verdwijnen en je zou dan ook een ander logo moeten kiezen. Ook raakt Feyenoord mogelijk al zijn bezittingen, inclusief de prijzenkast en dus historie kwijt. Dat zullen de echte Feyenoorders denk ik ook niet willen. Denk maar eens aan het bedrijf van Marco Borsato dat failliet ging. Alle spullen, inclusief gouden platen van Marco, werden verkocht en Marco moest lijdzaam toezien. Leuk idee van die VdH he?

18 oktober 2010 om 22:40

Niets aan toe te voegen. Het idee alleen al is beschamend te noemen. Van der Herik zou dus willen dat een andere, oudere en prachtige voetbalclub met zo'n 2000 echte fans zomaar verloren mag gaan om een grotere, maar noodlijdende club uit de nood te redden? De Excelsior-fans zijn al de dupe geworden van de schulden van Feyenoord (anders was de samenwerking (lees: overname) niet zo broodnodig geweest als nu), laten we alsjeblieft niet gaan roepen dat Feyenoord nu definitief Excelsior laat verdwijnen. Dat hebben ze grotendeels al gedaan, maar verder dan dit moet het toch niet gaan. Het is te gek voor woorden, dit idee is niet serieus te nemen.

18 oktober 2010 om 22:43

@aapie

Dit gaat ook echt niet gebeuren hoor. Het is een voorstel van iemand die helemaal niets meer te zeggen heeft binnen Feyenoord. Dit kan echt niet zomaar gebeuren. Dit gaat excelsior nooit goed vinden en Feyenoord moet dit ook helemaal niet willen.

en over je laatste alinea: Feyenoord gaat dan failliet maar excelsior niet. Dan zou de naam van excelsior toch veranderd kunnen worden in Feyenoord als het failliete Feyenoord daar geen problemen mee heeft? Excelsior is dan niet failliet dus die mogen volgens mij gewoon de naam veranderen. Of het wordt Feijenoord als dat wel mag.
Maar ik en de meeste andere Feyenoorders willen absoluut niet dat dit gebeurd. Voor onszelf niet en al helemaal niet voor de excelsior fans.

19 oktober 2010 om 00:36

Als Excelsior de naam in Feyenoord verandert, wat is dan het verschil met failliet gaan? Excelsior bestaat dan niet meer en Feyenoord gaat vrolijk verder!

19 oktober 2010 om 00:42

in de praktijk is het precies hetzelfde ja. Maar op papier en in de regeltjes is het niet hetzelfde

19 oktober 2010 om 00:49

Ja, maar wat heb je daaraan?

Wat moeten de supporters van Excelsior dan doen? Voor Feyenoord zijn? Denk niet dat dat gaat gebeuren..

19 oktober 2010 om 01:30

Inderdaad, dit mag en gaat niet gebeuren zoals ik hierboven ook al zei.

19 oktober 2010 om 07:05

Nee, het is en blijft Excelsior alleen gaat die club dan Feyenoord heten! Het 'nieuwe Feyenoord' gaat dan op Woudestein spelen en trainnen. Ook heeft het nieuwe Feyenoord geen enkele prijs omdat Excelsior nog nooit wat gewonnen heefft (?)

19 oktober 2010 om 12:44

Nee hoor. Het nieuwe Feyenoord gaat dan gewoon in de kuip spelen. De Kuip is namelijk eigendom van Stadion Feyenoord NV en niet van Feyenoord zelf. Dus geen dingen beweren als je het niet weet.

19 oktober 2010 om 06:38

Als het dan een kwestie is van naamsverandering wordt het dan bv Feyenoord 2......moeten ze het hand in hand kameraden even opnieuw opnemen en vrolijk verder gaan ten koste van Excelsior, kan wel een mooie constructie zijn vanuit het bedrijfsleven, maar als voetbalsupporter begrijp je de wereld even niet meer.

''wanneer Feyenoord surseance van betaling aanvraagt, is het in één klap van de schulden verlost.''

Is natuurlijk grote onzin. Surseance betekent uitstel. De rechter kan een vonnis uitspreken waarin staat dat Feyenoord dan voor een bepaalde periode niet aan zn verplichtingen tot betaling van de schulden hoeft te voldoen. Dit kan helpen bij een reorganisatie en betekent dus niet dat feyenoord op zou houden te bestaan. Waarschijnlijk (niet nagezocht) staat er in de reglementen van de Knvb dat Bvo's niet in staat van surseance mogen verkeren waardoor feyenoord zijn licentie zal verliezen (die eventueel later weer aangevraagd kan worden lijkt me). Blijkbaar is er een mogelijkheid om dan voorlopig je spelers bij een andere BVO onder te brengen, huurcontracten oid..klinkt goed zou je denken..

Maar: Wat voor uitstraling zal dit hebben op (potentiele) sponsoren en alle mensen die zaken doen met feyenoord... Je geld is niet meer zeker bij de club die blijkbaar afgaat op adviezen van oud-voorzitters die ook niet onomstreden waren. Als de surseance voorbij is wordt de druk tot terugbetaling vast flink verhoogd en laten we eerlijk zijn: Dit probleem is al jaren bekend en toch lukt het maar niet om de zaak weer op de rails te krijgen. Wat gaat een periode van surseance, ook al duurt die 5 jaar, daar aan veranderen?

Ik zou zeggen: Haal een aantal economen binnen die zich hebben bewezen in het bedrijfsleven om de boel professioneel door te lichten..
of...
faillisement. In dat geval is Feyenoord namelijk wel van zn schulden af...

Just my 2 cents.

18 oktober 2010 om 22:45

Van den Herik lijkt me toch ook wel iemand die er aardig wat verstand van heeft als iemand die al tientallen jaren in het bedrijfsleven rondloopt. Maar Feyenoord moet dit helemaal niet gaan onderzoeken. Dit kunnen ze niet maken en moeten ze helemaal niet willen.

@waldeck
Ik merk zo aan jou reactie dat jij niet uit Rotterdam komt.
Als jij ook maar 1x een thuiswedstrijd van Excelsior heb bezocht zou je weten dat sp*rt* onze aardsvijanden zijn! net als ze bij Feyenoord zingen en wie niet springt die is een jood,
zingen wij en wie niet springt die is voor sparta
wij zijn Excelsior en wij moeten Excelsior blijven zonder Feyenoord en zonder west!.
Kan dat niet, hef Excelsior dan maar op want met 1 van die clubs heb ik geen liefde voor die club over(en ik weet dat het bij vele van ons zo zal zijn aangezien bij excelsior iedereen elkaar kent.)

18 oktober 2010 om 22:54

Toevallig wel, heb zelfs nog een vriend (exc/supp.) zaterdagavond meegenomen naar Ado-exc. Ben daar ook een paar keer geweest en vroeger ook vaak in Spangen geweest. Ik weet er alles van, de rivaliteit. De kans op een FC Rotterdam, acht ik dan ook zeer klein. Plan van VDH is ook bizar. Veel succes met je cluppie al was het maar dat ik het die vriend van mij van harte gun.

dit is echt regelrecht onzin, hoe kun je nou denken dat excelsior graag zomaar haar licentie weggeeft, en dan nog is het niet zo dat Feijenoord dan opeens een gezonde financiële situatie heeft, dus ik vind het jammer dat ik hier mijn tijd aan verspil

Wat een waanzin. Moet Excelsior maar de dupe van jarenlang wanbeleid bij Feyenoord vworden? Feyenoord moet zijn eigen rommel maar opruimen, dat moet niet ten koste gaan van Excelsior. Men zal wel denken: Excelsior is maar een klein clubje, het is niet erg dat die verdwijnt als Feyenoord maar kan bestaan. Ik zou het als Excelsior-supporter verschrikkelijk vinden als jouw club verdwijnt omdat een andere club zijn hoofd niet boven water kan houden. Verschrikkelijk slecht idee van Van den Herik

18 oktober 2010 om 22:47

Feyenoord houdt het hoofd van excelsior al jaren boven water.
Toch ben ik het niet eens met dit plan.

Schandalig als dit inderdaad mogelijk is.
Helemaal als Feyenoord het ook daadwerkelijk zal doen, en wel om de volgende redenen:

- De rijke historie die is opgebouwd is in een klap weg.
- Niemand zal ooit nog geld in de club willen steken (wie steekt er geld die zijn schuldeisers gewoon ordinair beduveld/besteeld?)
- Feyenoord zal te boeken komen staan als de club die een degradatieclub (3e club van Rotterdam) nodig had om te kunnen overleven.

Hoe slecht het ook gaat, deze keuze zal uiteindelijk ook niets helpen.

Wil de mensen van Excelsior zelf wel eens horen over van den Heriks plan
Die zullen zo maar even hun indentiteit gaan opgeven, echt een kansloos plan.
Daarbij komt nog dat dit maar niet zo even uitgevoerd kan worden volgens mij.

@fr12legioen
Nee je hebt gelijk ik heb er ook totaal geen problemen mee dat er feyenoorders naar onze wedstrijden komen kijken, het is inderdaad ook heel vaak niet uitverkocht.
Zolang het gaat zoals het moet gaan(geen ruzies,rellen enzv) vind ik het zeker prima dat er feyenoorders komen kijken, zoals het nu gaat gaat het prima het wordt nu steeds drukker en er zijn geen problemen.

stel je voor dit fey en exs dit doen dan zijn al fey hun spelers transfervrij wie zegt dat ze dan weer voor het nieuwe fey gaan spelen. als dit al zou gebeuren schieten ze kwa voetbal er niets mee op tenzij er ineens miljoenen komen om spelers te halen.

Dat zou wel jammer zijn. Want dan gaat alles verloren de geschiedenis ook. Bovendien is Excelsior dan groter dan Feyenoord, want zij zijn de baas, Feyenoord moet en zij willen misschien? Ik denk dat dit wel bij het ideaal van de Knvb past die minder profclubs wil hebben zodat er meer financieel gezonde clubs overblijven. Excelsior is volgensmij wel financieel gezond en doet het ook niet slecht in de Eredivisie. Niet slechter dan Feyenoord. Alleen vraag ik mij af waar al die spelers die niet meer nodig zijn heen zullen gaan bij een fusie. Alleen dan behoud je alles wat Feyenoord toebehoord nog. Als Feyenoord besluit zichzelf failliet te verklaren en alles over te brengen naar Excelsior weet ik nog niet zo zeker of ze de spelersgroep, trainingscomplex en het stadion wel houden. Al het geld gaat dan tenslotte toch eerst naar de schuldeisers? Anders dan een failissement zou je toch de schulden meenemen of zie ik dat nou verkeerd?

Wat zou dit laag zijn als dit gebeurt, vijftig miljoen schuld kunnen weggooien, je kleinste broertje erbij pakken hun naam en shirt veranderen en hoppa opnieuw beginnen. Excelsior heeft zat eigen fans die genieten dat zij vooralsnog de club van Rotterdam zijn in 2010. Zij vinden het heerlijk dat ze zo boven Feyenoord staan en dan moeten ze ineens hun identiditeit opgeven voor hun, terwijl ze zelf kerngezond zijn. Lijkt me niet dat er ook maar een Kralinger mee instemt. Dan moet het toch minimaal Excelscioord worden of iets dergelijks.

In deze hele discussie wordt vooral gekeken naar de belangen van de clubs Excelsior en Feyenoord. Wat dit betreft is mijn mening dat zolang Excelsior bestaansrecht heeft en afhankelijk op een goed niveau opereren kan, waar de supporters mee leven kunnen, deze club nooit mag opgaan in Feyenoord. Mijn redenering: Feyenoord heeft jarenlang wanbeleid gevoerd, laat de supporters van Excelsior niet op de blaren zitten. Feyenoord moet op de blaren zitten, hoe vervelend ik dat als supporter ook vind.

Waar mijn oog opvalt, is de positie van de schuldeisers. Vdherik bewijst maar weer eens vooral met een zakelijk oog naar het belang van de club te kijken, hetgeen hem groot heeft gemaakt, maar ook indirect heeft doen ondergaan.
Hoe kan men in godsnaam zo met de eigen schuldeisers omgaan? Feyenoord voert wanbeleid, verscheidene personen investeren uit eigen beweging in Feyenoord, en Feyenoord moet volgens VdH maar het gore lef hebben deze schuldeisers aan de kant te schuiven, zij die de club van een ondergang behoed hebben?
Nee, persoonlijk kan ik me hier helemaal niet in vinden. Het is niet Feyenoord dat telt, het is Feyenoord, derdenbelangen, de schuldeisers en bovenal Excelsior die tellen.
Wanbeleid vergt geen blaren voor anderen.

Ik vind dit wel een erg makkelijke manier om het vege lijf te redden .
Als er een kans is om ondanks alle problemen toch kans is om verder te gaan mag je het als club of bedrijf zijnde overwegen om te doen, hoe sneaky of hoe belachelijk het ook is.

Wie zijn billen verbrand moet op de blaren zitten en dat is precies hoe ik er hier over denk.
Wanbeleid moet gestraft worden en dit is de perfecte manier om dat te doen, niks uitgeven en al je inkomsten afstaan aan de crediteuren.

Een surseance van betaling is nog altijd beter dan dat Feyenoord bij de gemeente aanklopt voor geld dat uiteindelijk met onze belasting centen word betaald

Het is niet voor niets We Shall Not Be Moved! Dit schandalige idee is werkelijk druppel mocht hier serieus op in worden gegaan. Dit moet je als supporter toch zeker niet willen, weg historie, weg faam, weg prijzen. Dat het nu wat minder gaat moeten we accepteren en geen sneaky uitwegen zoeken.

S'avonds een vent, s'ochtends een vent.

Kom op he. Gewoon op de blaren zitten en keihard terugkomen als er (eindelijk) eens goed beleid komt. Dan zal het gevoel alleen maar zoeter zijn als het weer goed gaat. En wat te denken van die eerlijke hardwerkende mensen in Kralingen. Die zetten zich elke dag in om die club gezond & draaiende te houden.dit kan je dan toch niet maken!?!?! Daar kan het Feyenoord bestuur nog wel een keer een dagje meelopen en wat dingen leren, aangezien hun de zaakjes wel voor elkaar hebben.

We shall not be moved.

In goede en in slechte tijden. Feyenoorder ben je voor het leven.

schandalig, de bakker, de autoleverancier cateraar etc.iedereen die aan Feyenoord geleverd heeft krijgt geen geld, als ze dat werkelijk doen zal ik eeuwig anti-feyenoord zijn, wat een waardeloze mentaliteit, dan hoop ik dat ze alleen ellende krijgen.

Leuk voor de schuldeisers dan
En financiers die Feyenoord hebben geholpen die kunnen fluiten naar hun geld
Als het al doorgaat moet je maar afvragen of toekomstige finaciers \ sponsors nog wel zo happig zullen zijn om te investeren
Feyenoord kan beter spelers verkopen en gaan saneren ook al duurt dat 5 jaar
Ze kunnen wel bij Excelsior in de leer hoe je met weinig geld toch eredivisie kunt spelen ... en dan nog zit er bij Feyenoord meer geld
Gewoon accepteren dat je 5 jaar middenmoot gaat spelen.

Dit kan je niet maken tegenover Excelsior. Zij hebben alle zaakjes netjes op orde, en nu moeten de supporters van die nette club hun liefde weg doen om iemand anders te redden waarvan het helemaal de eigen schuld is? Nee, dat kun je echt niet maken.

Typisch staaltje van ikke ikke ikke en de rest kan stikke
Mensen met hart voor Feijenoord die er geld ingepompt hebben zou je dan wel heel hard treffen
Ook goed om te lezen dat geen Feijenoord supporter dit wil

Dit vind ik echt een belachelijk idee van Jorien van den Herik. Het zou gewoon zielig zijn om de Kralingers hun cluppie af te pakken. Er moet gewoon een andere manier komen, zelfs als er voor Feyenoord geen enkele andere uitweg is moeten ze dit niet doen. En ik ben ervan overtuigd dat de meeste (99%) Feyenoord supporters dit ook niet zien zitten. Laten ze dat idee met de aandelen overdracht maar realiseren.

Van den Herik die de club met een miljoenen schuld achterliet....en zei nog een schop na te zullen geven....en verder vertelde dat er nog vele lijken uit dekast zouden komen.....
Diezelfde van den Herik zal nu wel even vertellen hoe het verder moet met Feyenoord.....echt dat soort mensen is professioneel egoist (zo worden ze rijk...over de rug van anderen) hij zou zijn ogen uit zijn kop moeten schamen.

Komt nog bij dat het hem ''siert' (cynisch) dat hij een optie voorstelt waar bij schuldeisers gewoon hun geld kwijt zijn......hieruit blijkt de door mij hierboven beschreven mentaliteit....ikke ikke ikke.

Waar was u toen u op de supportersbijeenkomst tekst en uitleg zou komen geven?? Dat kwam zeker niet zo goed uit.

En Derksen die weer even kan koketieren met zijn goede contacten met van den Herik...bah vies mannetje. (dat mensen deze man zo bewieroken....vertelt zoveel leugens)

Zou niets liever willen dat Feyenoord er weer bovenop komt natuurlijk, maar dit moeten ze wel helemaal zelf doen. je kan het excelsior en haar fans niet aandoen om die club op te doeken voor Feyenoord. dat gaat echt te ver ! slecht plan.

Ik hoop niet dat dit gaat gebeuren. Totaal onrechtvaardig naar Excelsior, mensen met een Feyenoord-hart die geïnvesteerd hebben in Feyenoord, alle andere Bvo's en ook naar ieder mens of bedrijf die schulden hebben.

Mocht dit gebeuren dan krijgt Feyenoord het in heel Nederland zwaar te verduren, denk dat het heel veel antipathie opwekt. Ik zie, als Feyenoord-supporter, liever dat ze zelf (desnoods jarenlang) de schulden weg weten te saneren en daarna weer terugkeren in de top. Dan zullen eventueel te winnen prijzen ook veel glorieuzer aanvoelen, in plaats van het gevolg van een louche truc waardoor anderen opdraaien voor de problemen van Feyenoord.

Als er iemand hier zich diep moet schamen dan is het de heer Jorien van den Herik! Hoe ziek ben je als je überhaupt op zoon idee komt en vervolgens durf je het ook nog in de media te verkondigen!

Domste Ideee VAN Nederland! *prijs is uitgereikt*

Hallo excelsior... zou meer geld in dit ''bedrijf'' stoppen en dus ook de naam mogen bepalen
er is geen sprake meer van de ''goodwill'' van feyenoord.. want die is er niet meer
dat bedrijf is falliet.... feyenoord heeft geen enkele compensatie buitenom spelers die met alle respect het laatste seizoen niet top presteren!
als excelsior hier de dupe van wordt.. stem ik voor een staking dat alle supprorters uit heel nederland nooit naar de wedstrijden van die club gaan Wtf.. dit is gewoon waanzin... beetje heel veel geld in een bodemloze put blijven gooien en dan geld ja is op o dan pakken we maar een andere club... das gewoon facking niet normaal!
mensen ga eens bedenken dat feyenoord een mooie geschiendenis heeft... maar dat verleden tijd is. Feyenoord is ook rechter rijtje! en dus niet meer een top ploeg... Excelsior heeft alles op orde en kan gewoon blijven spelen zie ook geen baat bij voor excelsior om dit te doen!
Dit zou gewoon pure diefstal zijn... en over stelen heb ik maar een rijmpje: stelen jong geleerd oud gedaan doe niet skir zoek een baan!

IK BEN Tegen!

Lekker makkelijk! Dit blijkt dus wel een idioot te zijn. Over de rug van anderen je problemen oplossen.
Nee, Feyenoord moet gewoon zelf kloten tonen en fans moeten hun club daarin steunen, dat ze zelf uit deze diepe put kunnen komen. Dan dwing je echt respect af! En kan de club daarna alleen maar groeien.
En ja, dat kost tijd. Maar als je een goed beleid hebt en de naam Feyenoord goed gebruikt moet je toch in vijf jaar tijd die schuld hebben weggewerkt?
Het is zuur voor de fans, maar als je echt supporter van Feyenoord bent heb je liever dat je club er vijf jaar over doet om zijn rotzooi zelf op te ruimen dan dat je gaat verder surfen op een ander zijn licentie.
Feyenoord heeft zo'n groot verzorgingsgebied en uitstraling(en die blijft) dat ze met goed beleid zelf boven kunnen komen drijven.
Succes!

Dus Feyenoord zelf word opgedoekt en de schuldeisers zijn hun geld kwijt? Wat een stijl, lekker laf om zoiets te doen. Belachelijk als Feyenoord dit uberhaupt zou overwegen.

'De Rotterdammers zouden vervolgens samen moeten gaan met Excelsior, waardoor deze club verdwijnt en Feyenoord betaald voetbal kan blijven spelen'

Belachelijke uitspraak,
Iedereen doet alsof Feyenoord eigenaar van excelsior is, alsof ze alles over Excelsior te zeggen hebben. Hier gaat Excelsior natuurlijk niet mee akkoord, dus zit er nog maar 1 ding op:
surseance van betaling aanvragen, failliet gaan en het is klaar..
Ik dacht altijd dat Feyenoord te groot was om failliet te kunnen gaan, maar het zou in de komende jaren nog best is kunnen gaan gebeuren ook.
heel triest..

Jongens, waar hebben we het nu allemaal over? Wanneer Excelsior instemt en de Knvb geeft Excelsior wel toegang tot de Jupiler of Topklasse, dan is iedereen blij.

Daarnaast stelt de schuld van Feijenoord niets voor in vergelijk met andere europese topclubs. En dan niet te vergeten de banken, die afgelopen jaren een hoop geld van de bevolking hebben gestolen en dan nog ook, door alle overheden die er maar te verzinnen zijn, geholpen worden.

Waarom dan niet een club als Feyenoord? Een club die alleen maar bijdraagt aan de geweldige naam die Nederland heeft in de wereld.

Wat een gekanker allemaal.
Krijg schoon genoeg van al dat gouewehoer rondom mijn club.
Er moet snel iets gebeuren anders jaag ik persoonlijk iedereen weg uit het maasgebouw.
En al die hielenlikkers hier op voetbalzone die 'met alle respect' over Feyenoord praten moeten ook ff dimmen want respect is er niet. Julile genieten hier gewoon van. We lijken wel de plek van Ajax in genomen te hebben als meest gehaate club.

19 oktober 2010 om 00:43

Als dit plan zich daadwerkelijk doorzet en Excelsior verdwijnt, dan kun je er inderdaad donder op zeggen dat Feyenoord de meest gehate club wordt. Ik heb altijd nog wel sympathie voor Feyenoord gehad en ik hoop ook echt niet dat dit gaat gebeuren. Want Feyenoord is dan gewoon failliet gegaan en dat zou eeuwig zonde zijn voor het Nederlandse voetbal.

19 oktober 2010 om 18:46

ach ja weet je wat het is voetbal is geen voetbal meer alle betaalde voetbalclubs zijn gewoon bedrijven geworden.

daarom ook de uitspraak van jorien.

en als je goed heb opgelet heb gister is er gezecht.
Dat dit al een keer gedaan is door feyenoord.

dus dan moeten jullie dan nu al geen supporter meer van feyenoord zijn dan want het is toch al gebeurd.

19 oktober 2010 om 02:15

Doe niet zo zielig joh.
Echte voetballiefhebbers kennen de geschiedenis van Feyenoord en hebben daar respect voor.
Begin jaren zeventig waren er maar twee clubs. Die ook internationaal aan de weg timmerden. Als Feyenoord gehaat zou moeten worden, dan komt dat alleen door die zogenaamde supporters van tegenwoordig... zoals Meneer Dekuip1908...

Ga lekker stoer doen bij het Maasgebouw, maar hou ons niet op de hoogte van jouw frustratie.

On: Excelsior kan nooit ingepikt worden door Feyenoord. Excelsior - die nota bene nog langer bestaat dan Feyenoord?
Eigenlijk ben ik nog gek dat ik hier op reageer. Gewoon een waanidee van die van der Herik en meer is het niet.

ALs je schuld hebt moet je gewoon betalen en niet weggetjes zoeken om er makkelijk van af te komen.

Leuk misschien voor de feyenoord en Exelsior supporters maar het kost de andere mensen en bedrijven in omgeving rotterdam inclusief supporters van sparta alleen maar geld.want het geld moet toch terug komen aangezien iedereen die erin heeft geinvesteerd toch geld terug wilt of blijven die zonder achter?????

Schandalig.

Dus al die mensen met een Feijenoordhart die hun zuurverdiende centen hebben geïnvesteerd in Feijenoord gaan op deze manier geen euro terug zien?

19 oktober 2010 om 00:09

Al die mensen? Iedereen roept wel dat hij er geld in pompt maar buiten een paar fooien voor de talentpools en de aankoop van Ahmadi en Cisse is er nooit niks gebeurt. Praatjes hebben ze allemaal. Geen woorden maar daden leeft alleen nog bij de supporters die van hun arbeidersloontje net hun seizoenkaart kunnen betalen.
Feyenoord is niet van die zogenaamde investeerders, niet van Been, niet van Beenhakker, niet van Gudde, niet van de Knvb en al helemaal niet van Aboutaleb. Het is tijd dat de supporters echt opstaan! En schijt hebben aan iedereen. Feyenoord moet weer van ons zijn.

19 oktober 2010 om 00:52

Je kunt nu wel weer komen met dat populistische geneuzel, maar het zou mooi zijn als je een keertje verder denkt voordat je op deze manier punten probeert te scoren. Feyenoord heeft 50 miljoen euro schuld, dus dat niemand er geld in heeft gepompt is onzin. Of ze een clubhart hebben is maar de vraag, maar dat maakt verder niks uit., Deze mensen hebben hun zuurverdiende geld in deze club gestoken als lening. Dat betekent dat feyenoord toen heeft gezegd dat ze het nog terug zouden krijgen. In totaal dus 50 miljoen, de cijfers staan gewoon in dit bericht dus een keertje lezen zou al hebben volstaan om je reactie te voorkomen.

En voor de mensen die dit een goed idee vinden, ik ben feyenoordsupporter en wil enorm graag mijn club weer gezond zien en om de titel meestrijden. Als dit echter al doorgaat zullen ze al hun bezittingen moeten verkopen en schieten ze er nog niks mee op. Mogen ze toch een manier vinden om dit plan uit te voeren zonder teveel te verliezen, dan zeg ik nog steeds nee. De mensen die feyenoord geld hebben geleend zullen dit dan allemaal kwijt zijn. Hoeveel ik ook van feyenoord hou, als het over de rug van al die mensen moet gaan dan zie ik ze nog liever in de jupiler league.

19 oktober 2010 om 01:02

Je praat poep, die schuld is gewoon bij een bank. Niks geen investeerers en niks makkelijk scoren. Het is wel genoeg geweest. Ik heb genoeg voor schut gestaan door die idioten. NU zijn wij weer aan de beurt. Met of zonder jou geen probleem/

19 oktober 2010 om 01:31

Ik moet je toch wat vervelends vertellen, een bank kan niet zelf nadenken en er verschijnt ook niet zomaar geld. Een bank heeft gewoon eigenaren en het geld is dus van hen.

19 oktober 2010 om 09:14

Dus omdat de bestuurders van jouw clubbie het hebben verpest, moeten banken en andere mensen die het geld aan feyenoord hebben geleend op de blaren zitten?

Denk je dat diezelfde banken hiermee akkoord gaan of dat deze banken het 'nieuwe feyenoord' willen helpen met kredieten (of ik moet de berichten dat excelsior bakken met geld heeft gemist hebben, maar ik weet bijna wel zeker dat er bij zo'n combinatie hulp nodig is in de vorm van een lening)?

19 oktober 2010 om 09:34

Banken zijn zelf grote criminelen. Iedereen kan daar lenen en in dit geval gebeurt dat echt niet om Feyenoord te steunen.
Banken smullen hiervan want die hebben waarschijnlijk al 2x terugverdient wat ze uitgeleend hebben.
Het is niet zo dat Blokland of wie dan ook nog miljoenen krijgt.

19 oktober 2010 om 10:22

En dat banken criminelen zijn baseer je op wat?

En wat denk je wie er uiteindelijk kan opdraaien voor dit soort verliezen als iedereen zo met zijn leningen omgaat?

En hoe kunnen ze het geld 2x hebben terug verdient als ze het leenbedrag niet terug krijgen, zoveel rente krijgen ze echt niet.

19 oktober 2010 om 10:28

Zoveel rente krijgen ze niet? Feyenoord betaald jaarlijks tussen de 5 en 10 miljoen aan rente!!

Waarschijnlijk wil je ook horen dat wij op moeten draaien voor dit soort verliezen maar dat slaat nergens op. Is een risico van de bank. Maar een bonusje meer of minder is niet zo erg,

19 oktober 2010 om 11:13

Je denkt toch zeker niet dat Feyenoord over een lening 200% rente betaald?
Feyenoord heeft er zelf een zooi van gemaakt, niet de banken en andere instellingen die geld hebben geleend aan feyenoord.

19 oktober 2010 om 11:27

10 van 50 miljoen is 5 miljoen. Nu zullen ze net geen 10 betalen en zal het bedrag geen 50 miljoen zijn. Maar als Feyenoord al een jaar of 6 bezig is met het betalen van rente zal het toch minimaal 6x4=24 geweest zijn. Volgens mij geven de jaarcijfers nog een hoger bedrag aan. En dan zijn ze er voorlopig nog niet. Ook is de belastingdienst tussendoor nog even langsgeweest voor een heffing van om en nabij 10 miljoen.
2x terugverdient is dus wat overdreven maar Feyenoord heeft ook steeds moeten lenen om de oude lening te kunnen betalen. Alles is dus pure winst voor de bank.

Feyenoord heeft inderdaad wel zelf de zooi gemaakt.
Met name Gulit heeft ons naar de klote geholpen.

19 oktober 2010 om 11:33

De banken zullen er inderdaad goed aanverdienen als het terug wordt betaald, maar dat geeft feyenoord nog steeds niet het recht om deze schulden te negeren.

Naast Gullit heeft ook het eerste jaar van Van Marwijk een groot gat geslagen. Veel dure oude spelers zonder restwaarde en, helaas voor feyenoord, ook zonder echt resultaat (in de financiele zin dan, een amstel cup of hoe dat ding heet is helaas geen goudmijn voor een club).

Ik begrijp je frustratie over het beleid bij je club en hoop als ajax fan echt dat feyenoord er boven op komt want een eredivisie zonder feyenoord is een stuk mijn aantrekkelijk. Het moet alleen wel op een nette manier gebeuren, anders is er naar mijn mening ook geen gezonde basis voor de toekomst.

is een heel goed idee van de heer vander herik maar dan wel een persoon als meneer kelder de voorzitter laten worden en het voltallig bestuur van exelsior meenemen dat zijn mensen die echt weten hoe ze een club moeten runnen en dat ziet jorien vd herik ook zo. en dan dat zootje onbenullen uit zuid in de maas laten gaan zwemmen want dat zijn de figuren die feyenoord naar de kloten hebben geholpen toen der tijd was het ook vd herik die feyenoord van de ondergang redde en dat zal hij op deze manier weer doen want de heren die er nu rond lopen hebben nadat vd herik er uit werd geknikkerd de schulden al jaren laten oplopen en nog steeds proberen ze daar vd herik daar als schuldige voor aan te wijzen.ik ben voor en vd herik een betere stroman als meneer kelder kun je niet hebben.

Volgens mij heeft Jorien bij een dergelijke constructie toch een paar dingen over het hoofd gezien,

- Alle spelers van Feyenoord zijn vanaf het moment van een faillissement transfervrij.

- Degene bij wie de schuld staat ( vaak vermogende supporters) zullen nooit en te nimmer meer een Euro toestoppen

- De bouw van een nieuw stadion zal op losse schroeven komen te staan doordat nieuwe investeerders wel drie keer na zullen denken, en zolang Feyenoord in de Kuip speelt zijn er ook geen groei mogelijkheden.

Zo zullen er nog wel een paar zaken te verzinnen zijn

19 oktober 2010 om 00:50

''zolang feyenoord in de kuip speelt zij er ook geen groei mogelijkheden''

Dat is natuurlijk lul koek aangezien psv en twente in een aanmerkelijk kleiner stadion spelen met een aanmerkelijk klienere zo niet vele male kleinere achterban.

En dat komt niet alleen door philips aangezien philips ook ajax sponsort.

19 oktober 2010 om 08:38

maar natuurlijk Philips sponsert Ajax haha zal je bij deze maar even melden dat Sony Ajax sponsert.

20 oktober 2010 om 12:59

ik heb een paar jaar geleden een rondleiding gehad door de arena en toen hingen er posters van philips dus ik vragen bleek dat ze ook ajax sponsoren ik was netzo verbaasd als jij. dus niet meteen zo bijdehand.

19 oktober 2010 om 09:15

Hij heeft ook over het hoofd gezien dat de controlere over naam en het merk feyenoord niet zomaar kan worden overgdragen naar een andere organisatie zonder toestemming van de curator (lees schuldeissers). En aangezien die hier natuurlijk never nooit mee in mee gaan, kan je dat vergeten.

Dit is echt belachelijk!!

Afgezien van het feit dat Excelsior hier gewoon genaaid wordt (ik kan het niet anders noemen) worden de schuldeisers bedrogen en heeft Feyenoord hier zichzelf alleen maar mee.
Ik zou ze niet meer vertrouwen als ze geld nodig hebben iig!!

Maar goed, Van den Herik heb ik nooit echt gezien als een ''verstandig'' mens...

Iedereen die zegt dat dit niet eerlijk is, omdat dan de schuldeisers dan hun geld niet terugkrijgen hebben gelijk, maar...

In het geval dat Feyenoord op dezelfde manier voort blijft bestaan als dat ze nu doen, krijgen de schuldeisers ook hun geld niet terug. Feyenoord zit nu in een negatieve spiraal, dus zal binnen 4 jaar failliet zijn. Er wordt namelijk verwacht dat Feyenoord binnen een paar jaar een schuld gaat wegwerken van tussen de 40 en 50 miljoen. Dat betekent dus dat je winst moet gaan maken komende jaren om daarmee je schuld af te lossen. Ik kan jullie vertellen dat er geen enkele club in de Eredivisie in deze tijd zoveel winst kan maken zonder kwalitatief ver te zakken. Feyenoord kan het zich echter niet permitteren om de komende jaren niet in spelers te investeren, want er zijn veel aflopende contracten. Dus of je zal die jongens goede contracten aan moeten bieden om ze te behouden of je moet transfersommen neerleggen voor nieuwe spelers. Zo niet? Binnen 3 jaar degradatie. En bij degradatie ga je failliet, omdat de inkomsten nog veel minder worden en de kosten behouden blijven.

Er zijn nu nog maar 2 mogelijkheden. De eerste is om Feyenoord te verkopen om met dat geld de schulden af te lossen. De tweede mogelijkheid is om Joriens voorstel te bewerkstelligen.

19 oktober 2010 om 00:47

Oh, dus omdat Feyenoord failliet zou gaan en dat niet mag volgens jou, moet Excelsior zich maar opofferen?

Dit hele idee is gewoon waanzin en ronduit lachwekkend!

Natuurlijk zou dit alle problemen oplossen, maar de achterban zal reuring tonen van Excelsior, alle maatschappelijke instanties waarmee Excelsior samenwerkt zullen tegenstribbelen, de sponsoren hebben een reclameleverancier meer voor hún merk, het stadion ligt er dan voor niets, de hele organisatie moet om en de gemeentes zullen hoe dan ook hun zegje willen doen en mogen en zelfs moeten doen. Overigens ben ik hier wéle en voorstander van, want Excelsior blijft, exclusief van de sportieve prestaties, een ietwat beuzelachtig clubje. De accomodatie, de achterban, de financiële middelen, het achterland en de mogelijkheden zijn véél kleiner en de resultaten op het moment verbloemen die weeffouten. Er kan, zoals velen hier zeggen, géén beter elftal ontstaan; daar stem ik tegen. Guyon Fernandéz zou een optie zijn en eventueel Ryan Koolwijk, maar meer ook niet. Überhaupt vind ik Koolwijk een ietwat indolente middenvelder die niets uitstraalt, maar verder wel een aardig overzicht, rust en een trap in zijn linkerbeen heeft; daar is hij mee gezegend. Maar Simon Kelder zal hier sowieso tégen zijn, want hij is van plan om van Excelsior een positieve club te maken en te laten vestigen in de Eredivisie. Hij lijkt mij een dweepzieke eigenheid, maar misschien zou het gebrek van hem aan de 'eigenlijke essentie'; de realiteit hem kunnen doen opbreken. Ik ben benieuwd wie hier vóór stemmen en tégen, maar ik denk persoonlijk dat deze bouwtrant van een nieuwe club al overwogen is, maar dat na alle pro's en contra's op elkaar afgewogen, men toch heeft besloten dat het niet rendabel is met het oog op de toekomst. Alle financiële paperassen ken ik niet en ook de mogelijkheden van een uiteindelijke nieuwe club als gevolg van een 'fusie' tussen Feyenoord en SBV Excelsior zijn mij onbekend, maar het lijkt mij niet dat de hotemetoten en alle economische 'big shots' deze constructie niet al eens overwogen hebben. Dat wil niet zeggen dat Jorien van den Herik per definitie onzin uitslaat, want de denktrant op zich is prima. Ook ben ik benieuwd hoe zorgverzekeraar DSW hierin staat, maar men kan toch niet zeggen dat Excelsior een club van geplogenheid en mooie achtergrond is. Afijn, we zullen zien hoe deze zaak zich zal uitkristalliseren.

19 oktober 2010 om 00:46

Je gebruikt wel allemaal leuke woordjes, maar ben jij hier nou serieus voorstander van? Dus omdat Excelsior geen goede spelers heeft, maar financieel wel gezond is, mogen ze van jou oprotten en plaats maken voor Feyenoord?

19 oktober 2010 om 08:48

Nee, ik heb nog niet explicitie een mening geventileerd, omdat ik weet dat het niets uitmaakt. Mijn mening telt tenslotte niet en ik som alleen de pro's en contra's op die zouden kunnen meespelen in de uiteindelijke beslissing. Wij kunnen wel vanuit een ivoren toren oordelen en de dialoog aangaan met andere posters, maar naar mijn mening bereik je er niets mee.

Leuk plan, maar wie betaalt dan de schuldeisers? Of kunnen die gewoon lekker de tering krijgen?

Typische van de Herik praktijken, dit...

En daarom is Van Herik geen preses bij Feyenoord meer. Die man is soms geniaal, maar ook zo controversieel.

Dit is natuurlijk ethisch schandalig om te doen en als Feyenoord dat echt zou doen dan vind ik dat de Knvb ze op de een of andere manier moet straffen.

Feyenoord moet niet fuseren met Exclesior.. want het is gewoon Fuseren .... In het zuiden weten we alles er vanaf van dat vies woord..

Wij hebben het ook gered en zie waar we nu staan .. nl een subtopper (en ja dat zijn we altijd al geweest, ok een paar mindere jaren gehadmaar dat heeft elke club oa heerenveen)

Wij moesten alleen fuseren omdat er voor Sittard en Maastricht geen andere uitweg was en nog steeds is, dan of Failliet gaan en topklasse spelen of een fusie en mee doen in de eredivisie.

Dan maar een paar jaar in het rechterrijtje bivakeren en proberen de komende 5 jaar niet te degraderen. Dat zou een rieële doelstelling zijn.. en alle rotte appels 1 voor 1 de deur uit schoppen plus mensen aan het roer zetten die A. verstand van zaken hebben, B en die iets om de club geven en hun hart en ziel in de club leggen.

Against modern Football !!

Dat zullen ze kunnen doen , alleen dan is geen enkel contract meer iets waard en zijn alle spelers transfer vrij. Niet dat ze er dan veel op achteruit gaan maar toch.

Belachelijk idee, en naar mijn mening regelrechte fraude !

Feyenoord heeft mogelijkheden om zich failliet te verklaren en de spelers in Bv's te stoppen. Feyenoord wilt dit echter niet doen uit soldariteit met hun sponsors. Een faillisement uit te spreken betekent dat je de schuldeisers laat hangen. Gelukkig houdt Feyenoord de eer hoog en probeert het nu op dit manier. De schulden weg proberen te wekren op eigen kracht. Het bijft 1 van de Bvo's die nooit hulp gehad heeft van de gemeente. En hopelijk kunnen ze dat zo houden.

Lijkt me niet mogelijk op de manier waarop Jorien dat nu zo aankondigd:

Feyenoord is een N.v.

En als je daarna kijkt naar de bestuurdersaansprakelijkheid van bestuurders van een Nv:

De bestuurders van de nv zijn onder normale omstandigheden niet aansprakelijk voor schulden van de nv. In geval van faillissement kunnen de bestuurders echter hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld als er sprake is van onbehoorlijk bestuur, terwijl dat onbehoorlijke bestuur tevens een belangrijke oorzaak van het faillissement is. In een aantal gevallen kan een nv ook haar (ex-)bestuurder aansprakelijk stellen wegens wanbeleid.

Belachelijk dat zo'n berichtje van een passant zo uitgemeten wordt. Feyenoord wint nog eerder de Champions League dan dat we samengaan met ons kleine broertje.

Als je surséance aanvraagt, ben je nog helemaal niet van je schulden af. Je hoeft alleen even niet betalen, uitstel van betaling dus. Meestal mondt een surséance van betaling uit in een faillissement. Tja en als dan de rechtspersoon, in dit geval NV (begrijp ik althans) wordt ontbonden, ben je inderdaad van de schulden af en kun je evt. verder op licentie van een andere club. in theorie dan. Daarbij weet ik niet of de Knvb dit goedkeurt en daar een stokje voor kan steken overigens. Of Excelsior wat dat betreft.

Als echter deze weg wordt gekozen, is de kans echter reëel dat de bestuurders worden aangesproken door de curator wegens onbehoorlijk bestuur, zoals 'brabantsetrots' terecht zegt hierboven. Iedereen voelt nl. wel aan dat het hier om een trucje gaat, en daar kom je echt niet zo makkelijk mee weg bij een faillissement. In dat kader lijkt het me ook niet verstandig dat het trucje van tevoren wordt aangekondigd. En voor de rest, Feyenoord moet nog maar zien dat alle contracten worden overgezet naar de 'nieuwe' club, dat gaat niet automatisch natuurlijk.

Ja daar zal Excelsior blij mee zijn, zich laten misbruiken om feyenoords wanbeleid (tijdelijk) op te lossen.
Mag toch hopen dat Excelsior zich daar niet voor leent. Dan is het beter dat feyenoord verdwijnt en Excelsior in de kuip gaat spelen.

Blijf het trouwens vreemd vinden dat Feyenoord niet aan de praat raakt want de spelers zijn goed genoeg. Het is echter de coach die het nu steeds laat liggen. Ondertussen weet hij ook de weg niet meer en is alleen bang zijn status en salaris te verliezen.

van de herik...is dat niet die man die een van de hoofdverantwoordelijke is voor de torenhoge schulden die zijn onstaan....

ze moeten het gewoon in de uitverkoop gooien als er nog iemand met een hoop geld rondloopt en de club koopt voor 1 euro en de schuld overneemt ben je er ook en heb je zo weer een gezonde club er bij!

Als je een bedrijf failliet laat gaan (feyenoord is een nv, dus een bedrijf), dan komt er een curator, die gaat proberen alles van waarde te verkopen om zo de schulden zo veel mogelijk af te lossen.
Mocht er dus iemand interesse hebben in de naam en het merk feyenoord, dan kunnen ze dit kopen en werkt de constructie niet meer. Ook als een asset van de club niet is verkocht, dan kan je deze nog steeds niet zomaar even overhevelen naar een andere organisatie, bedrijf of club, zeker niet voordat het faillisement is afgehandeld en dat kan in Nederland jaren duren. Dit was bijvoorbeeld de reden dat Fiorentina naar haar faillisement een paar jaar met een andere naam heeft rondgelopen.

Daarnaast hebben alle medewerkers (dus ook de spelers en trainers) een contract met de nv die failliet gaat. Als je deze laat klappen, kunnen zij dus gaan en staan waar ze willen.

Zijn de kuip en varkenoord trouwens eigendom van feyenoord? Zo ja, dan heb je daar ook weer een probleem.

Daarnaast zijn de bestuurders van de nv hoofdelijk aansprakelijk wanneer er wanbestuur kan worden aangetoond en zomaar de boel laten klappen om van je schulden af te komen is wanbestuur. Het argument dat dit in het bedrijfsleven ook gebeurd is niet relevant, dat is alleen maar het geval wanneer het echt helemaal fout loopt en zelfs dan is het niet zomaar een kwestie van 'jongens we hebben het verpest, nieuwe bv en weer verder. Banken en andere schuldeissers zullen dit nooit accepteren en weigeren in de toekomst nog zaken te doen met het nieuwe bedrijf. En mocht het al lukken, dan heb je meer kans met een klein bedrijf wat zichzelf wel een nieuwe naam aangeeft en veel minder prominent aangewezig is als een feyenoord. Als het wel zo makkelijk was, dan hadden we nu bijvoorbeeld. nog een vliegtuig fabrikant gehad die fokker heet. Ook zullen banken never een nooit meer een krediet aan het nieuwe feyenoord willen (en durven) verstrekken, net zoals andere partijen wel uit zullen kijken voor ze iets op krediet doen.

Als dit doorgaat is het je reinste diefstal. Bedrijven/zakenmensen die geld tegoed hebben van Feyenoord verdienen dit geld gewoon en daarom moet dit niet eens een optie zijn. Verder is het natuurlijk ook sneu voor Excelsior, mocht dit gebeuren en verliest Feyenoord dan zeker zijn imago van eerlijke, hardwerkende club. Van den Herik heeft al teveel domme dingen geroepen en gedaan, hier moet Feyenoord absoluut niet naar luisteren.

Bovendien, toen Feyenoord - FC Twente voorbij was, ging iedereen staan en klonk het clublied door De Kuip. De echte supporters staan nog steeds pal achter de club en geven het de tijd die nodig is om er weer bovenop te komen. Want die tijd zal komen, dat is zeker.

19 oktober 2010 om 09:26

feyenoord moet (en zal dit denk ik) nooit doen. alleen zoals je hierboven wel vaker kan lezen zijn dit soort oplossingen in t bedrijfsleven de normaalste zaak van de wereld. dat iemand met dit idee komt is dan ook helemaal niet vreemd...wel dat het uitgerekend vd herik is die er mee komt...maar das een ander verhaal

19 oktober 2010 om 09:56

Het is helemaal niet zo vreemd dat vd Herik hiermee komt want die staat in het gewone bedrijfsleven ook bekent als een oplichter.

Het zou tegenover de mensen die geld in Feyenoord gestoken hebben natuurlijk ronduit schandalig zijn wanneer de beleidsbepalers bij Feyenoord voor deze optie zouden kiezen. Op de lange termijn lijkt het mij ook zeer onverstandig daar er dan toch geen verstandige zakenman meer te vinden zou moeten zijn die nog geld in Feyenoord zou willen steken. Ze zouden bekent komen te staan als onbetrouwbare handelspartner en dit zou pas echt het einde inluiden.

19 oktober 2010 om 10:35

dat over vd herik klopt wel ja..

maar zo vreemd zou deze optie niet zijn. zoals gezegd gebeurd dit in t bedrijfsleven regelmatig en daar keren de investeerders ook vaak gewoon terug....hoort namelijk allemaal bij t risico van investeren...en dat weten ze

19 oktober 2010 om 14:38

Van de Herik heeft er geen baat bij als dit doorgezet zou worden en is dus onafhankelijk in dit gebeuren. Die man is blijkbaar nog steeds iemand van Feyenoord die met een lucratief voorstel iets wil losmaken bij de mensen, maar verstandig zou het overgens niet zijn als Excelsior hierin toe zou stemmen, maar dat ik zie ze dat ook niet zo snel doen.

19 oktober 2010 om 14:44

vd herik was de oorzaak van alle ellende en dus is hij niet degene die nu oplossingen aan moet dragen. daarnaast is een faillisement en fusie/overname met excelsior amper een optie, omdat schukldeisers daarmee niet zomaar verdwijnen.

kortom...vd herik doet weer s een (onnozele)uitspraak en doet zo weer alsof ie t beste met feyenoord voor heeft

In 1 woord : Schandalig.!!

Waarom moet de gewone maatschappij opdraaien voor wanbeleid van meerdere personen?
Stel de verantwoordelijken aansprakelijk voor hun wandaden tijdens hun beleid en haal eruit wat erin zit.

Is dit niet een soort fraude? Jezelf failliet verklaren en dan vrolijk doorballen op iemand anders zijn licentie? Ik denk verder dat Excelsior er ook niet op zit te wachten. Excelsior heeft toch ook zijn fans, zijn eigen bestuur, vrijwilligers en zijn eigen spelers. Die moeten dan maar ophoepelen? Betreffende de schuldeisers is dit ook belachelijk. Die hebben toch in goed vertrouwen geld aan Feyenoord geleend. Als Feyenoord dit soort trucjes gaat uithalen wilt nooit iemand meer geld in Feyenoord pompen. Maar ja, eerlijk gezegd denk ik dat het uberhaupt niet mogelijk is. Dus wat precies het idee hierachter is om dit in de media te slingeren?

Als dit zou gebeuren ben ik fan af. Dat zou betekenen dat wij door eigen wanbeleid een andere club daarvoor moeten laten bloeden? Schandalig! We komen er wel weer uit, al duurt het nog wel jaren voordat er weer een Feyenoordwaardig team staat.

Gewoon doen, ben je ook meteen van alle Feyenoord spelers af, die zijn dan transfer vrij.

19 oktober 2010 om 13:00

Oftewel, Feyenoord is failliet.

Dus eerst schulden maken en maar lekker een wijziging doorvoeren en de schuldeisers kunnen fluiten naar de centen, wanneer zoiets word goedgekeurd dan kan men met voorbedachte rade schulden gaan maken en dan krijgen we een rare situatie.

Ja en wat nou als Excelsior dit jaar zou degraderen naar de JL, en Feyenoord neemt die licentie over? Betekent dat dan dat Feyenoord in JL moet spelen? Lijkt mij van wel.

19 oktober 2010 om 16:30

jup. Sowieso zou het natuurlijk een staaltje wanbeleid en competitievervalsing van de allerergste soort zijn! Maar idd... De licentie geld dan voor de plek waar Excelsior eindigt. Hopelijk plek 18.

Zelf de club naar de afgrond helpen, en dan op de rug van een ander door denken te gaan. Zielig, meer kan ik het niet noemen.

Is Van Persie misschien toch nog eens in een Feyenoordshirt te bewonderen

Even serieus:

Heb toch altijd wel respect gehad voor vd Herik, maar met deze uitspraak heeft hij zichzelf echt belachelijk gemaakt. Ik begrijp dat dit een manier is om uit de schulden te komen, alleen dit moet je als zelfrespecterende voetbalclub niet willen. In eerste instantie moet je niet verwachten dat er ook maar enige geldschieter je in de toekomst wil helpen en ten tweede kun je van Excelsior niet verwachten dat zij zich op wil offeren om Feyenoord in leven te houden.

Schandalig dat er mensen zijn die dit wel zien zitten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren