Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Zonder Brazilianen win je de Champions League niet'

Laatste update:

Giovane Elber is niet langer in dienst van Bayern München. De voormalig topspits was als scout in Brazilië nog werkzaam voor de Duitse recordkampioen, maar kreeg deze zomer te horen dat zijn diensten niet meer nodig zijn. “Bayern heeft laten weten dat zij in de aankomende twee jaar geen Zuid-Amerikanen zullen halen”, zei Elber in BILD.

/

Bayern haalde in de laatste jaren onder meer de talenten Breno en José Sosa naar Duitsland, maar deze jonge Zuid-Amerikanen hebben niet gebracht wat er van hen verwacht werd en Sosa is inmiddels alweer vertrokken. Bayern zal zich nu niet meer op Zuid-Amerikaanse talenten gaan richten en heeft Elber daarom niet meer nodig.

Volgens de voormalig aanvaller maakt Bayern daarmee een fout: “Het is natuurlijk een keuze die ik respecteer, maar ik vind het een fout dat Bayern geen Braziliaanse spelers meer haalt. Zonder Brazilianen win je namelijk de Champions League niet. Dat heeft men zelf kunnen zien: in 1999 en 2010 had Bayern geen Brazilianen en werd de finale verloren. In 2001 had Bayern er twee, en pakten ze dat ding.”

Zonder Brazilianen win je de Champions League niet

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Tja nou is het bevestigd dat Van Gaal niet van Zuid-amerikanen houdt.

Wel jammer, want ze brengen soms dat ene extratje die je nodig hebt..

16 september 2010 om 16:58

Weetje daar heb je echt gelijk in want bij Barca was dat ook al zo
en ik moet zeggen de Brazilianen brengen meer swing in dat elftal wat zo mooi is in belangrijke wedstrijden

16 september 2010 om 18:14

Meer swing maar ook meer problemen maar daar weet PSV alles van ;-)!!!

16 september 2010 om 19:00

ja met reis natuurlijk...
maar dat hoeft natuurlijk niet, gomes en alex zijn daar geweldige voorbeelden van (om even bij psv te blijven)
en volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen spelers uit brazilie en de rest van zuid amerika, qua temperament dan

16 september 2010 om 19:23

Precies niet elke Braziliaan hoeft verslaafd te zijn toch?
we hebben gewoon grote talenten gebracht en reis is op de weg terug en dat vind ik bijzonder knap van hem dus hij vormt geen probleem meer(a)

16 september 2010 om 18:28

welja... nu is het bevestigd?? Hij zet Romero als nummer 1 in het doel bij AZ ondanks alle kritiek en rare capriolen in het begin... Is toch wel degelijk een zuidamerikaan...

Het hele verhaal slaat nergens op, want ook zonder brazilianen kan je die cup winnen... En dat ze hem nu de laan uitsturen is waarschijnlijk niet omdat ze echt nooit meer brazilianen willen , maar brazilianen die niet via Elber komen, want die waren niks waard....

nou weet ik wat er misging gister bij ajax!!! een tekort aan Brazilianen
haal er twee en je pakt dat ding!!

16 september 2010 om 15:49

Haha inderdaad, Elber is wel erg kort door de bocht. Toch blijft het apart dat ze geen Zuid-amerikanen meer gaan scouten. Lijkt me dat in Brazilie, Argentinie en de rest van Zuid-amerika nog genoeg talent rond loopt. Oke, ze hebben de laatste tijd niet echt goede ervaringen gehad met Zuid-amerikanen maar het kan ook anders, Elber heeft dat zelf denk ik wel goed bewezen. Lucio en Ze Roberto deden het ook goed bij Bayern.

16 september 2010 om 16:40

Haha ja. Twente had ook een Braziliaan in de basis tegen Internationale en ze spelen zomaar 2-2 gelijk. Als Ajax slim is steken ze al hun geld in Braziliaanse scout's zodat ze een heel Braziliaans elftal op kunnen stellen. Dan worden ze zeker kamioen!

16 september 2010 om 17:01

ho ho...toekomstige nederlander!!!!

16 september 2010 om 17:26

had ajax toch beter leonardo terug kunnen halen.
nu kunnen ze het kampioenschap wel vergeten...
zal toch weer twente worden dan.

wel raar trouwens van bayern...
van gaal geef ik trouwens groot gelijk!

16 september 2010 om 18:01

ho ho ... t is toch geen kerst hier

Tuurlijk brengen sommige Brazilianen iets extra's maar of je zonder brazilianen geen champions L. Kan winnen is natuurlijk onzin.
Denk dat er meer zonder, dan met Brazilianen zijn gewonnen.

Hij zal dat van de CL finale toch wel met een knipoog hebben gezegd.
Overigens vraag ik me af of Bayern geen talent meer wil halen in Zuid Amerika omdat ze het er niet zo mee hebben, of omdat ze gewoon liever in eigen jeugd investeren.

precies gewoon wat blonde duitsers erin gooien met een echte winnaarsmentaliteit.laat die flivoliteit en zuid amerikaanse werkethiek maar lekker buiten de selectie.allen voor een en een voor allen.ipv ikke ikke ikke en de rest ken stikke

Ik snap nog steeds niet waarom van Gaal Lucio weg heeft gedaan. Zijn verdediging is CL onwaardig.

Mooi! Messi, Agüero, Kaka, Julio Cesar, Maicon, Daniel Alves, Gonzalo Higuain, Javier Mascherano, Alexis Sanchez, Robinho, Ronaldinho, Ramires, Di Maria, Cambiasso, jullie hoeven het niet te proberen...

16 september 2010 om 15:47

dat zijn al doorgebroke spelers hea dat is iets anders dan talenten scouten in zuid amerika!

ik denk dat als messi zich daar zou aanbieden hun meteen toeslaan. ze gaan gewoon niet meer dat risico pakken dat je een speler koopt die hier niet kan doorbreken... en waarschijnlijk dus hun eigen jonge spelers pakken en niet die van een ander team op een ander continent

16 september 2010 om 16:03

Lfcdutchy probeert te zeggen dat er wel degelijk veel Zuid-amerikanen op topniveau spelen in Europa en dan heb je het al over doorgebroken spelers. En er veel talenten in Brazilië en omgeving zijn die op het puntje staan om door te breken maar nog niet ontdekt zijn.

Het is gewoon bijna dom te noemen om niet te scouten in Zuid-amerika vanwege de hoge populariteit aan voetbal en kinderen die vanaf hun 4de al niks anders doen dan straatvoetbal, het is daar een ''part of life''. Alle voetballers zijn bijna groot geworden door straatvoetbal en in Zuid-amerika zijn daar verreweg de meeste van.

@ sab80. heb je vorig seizoen liggen slapen? ik niet iig. stonden toch echt in de finale van de CL waarin het overklast werd door individuele kwaliteiten van een Argentijn en een Nederlander.

16 september 2010 om 15:57

T0ni,

Met Lucio in de verdediging was het die Argentijn en Nederlander niet zo makkelijk gelukt als bij die Van Buyten, wat een prutser is dat zeg.

16 september 2010 om 17:45

Van Buyten een prutser ? Dan ken je niets van voetbal. Anders zou van Gaal hem bij de reserven van Bayern laten spelen.

on: had liverpool in 2005 een Braziliaan in hun team ??

als van gaal geen zuid amerikaantjes wenst, dat is dat zijn goed recht. Als hij zonder ook succes kan halen, dan zijn we blij voor hem. Maar als hij het denkt zonder ook te kunnen en het niet lukt, tjah dan weten we de reden hé, koppige jongen louis

16 september 2010 om 18:09

Nee; Milan had er 4: Dida, Cafu, Kaka en Serginho;
in de eerste 18 van Liverpool was op dat moment geen enkele Zuid Amerikaan opgenomen..

Dit is natuurlijk gewoon een groot vooroordeel.
Ieder Zuid-amerikaan is anders en de volgende kan dus zo slagen...
Dat van die finales is denk ik gewoon toeval.

Bayern heeft een prima eigen opleiding, dus waarom talenten vanuit Z-amerika gaan gebruiken. Die gasten spreken sowieso a geen Duits en willen Bayern waarschijnlijk toch alleen maar gebruiken als opstapje naar Spanje of Italië.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de basisspelers uit eigen jeugd bijv Schweinsteiger, Müller, Lahm. Allemaal toppers naar mijn mening.

16 september 2010 om 18:38

De meeste buitenlanders in de Bundesliga spreken vaak al snel Duits, vergis je niet. Daar kunnen ze in Nederland nog een voorbeeld aan nemen.

Caus, klopt helemaal wat je zegt maar het gaat mij er om dat die zegt dat het CL onwaardig is. dat klopt in mijn ogen niet.

Een elftal zonder Zuid-amerikanen is een wedstrijd zonder toeschouwers zeg ik altijd. Ze hebben altijd iets extra's dan Europeanen en met de mix die je dan maakt ; Afrikanen , Zuid-amerikaanen en Europeanen enzovoort. Kun je een dodelijke team smeden.

Jammer, maar nu is het echt wel duidelijk dat van Gaal niet van Brazilianen etc houd.

16 september 2010 om 18:19

Komop man ga jij nu de Brazilianen steunen? Je weet hoe Brazilianen zijn kijk naar onze club dan. Onze club is een Braziliaanse vakantie dorpje geworden. Hopen dat al die Brazilianen vertrekken!

On:

Goed van Bayern om geen Zuid-amerikanen te halen! De selectie die ze nu hebben vind ik perfect. Van Gaal is weer goed bezig

16 september 2010 om 18:37

Natuurlijk is het geen optie om 8 Brazilianen te gaan halen en denken dat je als Brazilie gaat functioneren of spelen, maar een stuk of 2doorgebroken talenten kan geen kwaad. Ze geven zeker wat extra's aan je ploeg. Zeker als je dan de rest Duitsers/spanjaarden etc zijn kun je een dodelijke mix hebben.

Ik wil hier niet alle Zuid-amerikaanen gaan verdedigen, maar sommigen komen gewoon van een andere planeet.

Onn: Vraag me af, of ze na 2012 wel Zuid-amerikanen gaan halen , of miscchien doorgebroken Zuid-amerikanen en geen talentjes die op gun kans moeten wachten. Time will tell.

Tja als je al goede spelers in de eigen jeugd rond hebt lopen.. hoezo dan een ''zuid - Amerikaans'' tallent halen..

Is toch niks miss mee..

En voor de gene die nu komen roepen.. dat dit bevestigd dat van Gaal niet van Brazilianen houdt..

Hij heeft nog steeds 1 Braziliaan in het team.. zitten.. dus daar klopt ook al niks van..

Het Ajax van 1995 had ook geen brazilianen en toen won Ajax toch ook de Champions League en dat was ook onder van Gaal!

Misschien moet ie eens verder terug kijken dan 1999, want toen had hij kunnen weten dat van Gaal toen aan de weg timmerde om een topcoach te worden die hij nu is.

Dus Brazilianen, niet te snel conclusie's trekken en verder kijken dan je neus lang is, zeggen wij hier in Nederland!

Gelukkig spelen we met Utrecht in de Europa League, want we hebben geen Brazilianen.

Eerlijk is eerlijk, de Zuid-amerikanen zijn toch niet zo van de discipline. En van Gaal wel. Een keuze die ik kan begrijpen vanuit zijn oogpunt. Ze nemen vaak hun eigen cultuur mee, en passen minder makkelijk aan. Ik denk dat van Gaal gewoon de Bayern jeugd door laat stromen, en misschien op Azië focussen? Veel talent wat nog ontdenkt kan worden lijkt me!

16 september 2010 om 17:12

Dat is elke Zuid Amerikaan over dezelfde kam scheren wat jij doet, er zijn wel degelijk gedisciplineerde Braziliaanse, Argentijnse, Paraguayaanse en Uruguayaanse spelers

Nouja , voor hetzelfde geld wint Bayern vorig jaar de Finale van de CL die speelde ook zonder brazilianen

Beetje rare uitspraak van elber vind ik..
Net alsof je zonder een Braziliaan geen CL kan winnen, slaat nergens op.

16 september 2010 om 17:35

Ja, kan je net zo goed zeggen: Zonder Europeanen kan je geen CL winnen.

On: Meestal staat er idd wel een Braziliaan in een team dat de CL wint - de laatste uitzondering was Liverpool in 2005 (hoewel ook Man U Anderson pas in de 120e min inbracht). Maar het gaat me tever om te zeggen dat je zonder Brazilianen geen CL kan winnen.

16 september 2010 om 20:48

Anderson schoot er wel een penalty in, daardoor had hij wel een deel in de winst van cl.

Als Elber werkelijk meent dat je zonder brazilianen geen Championsleague wint dan denk ik niet dat het niet meer scouten in Brazilie de enige reden is waarom er geen plaats meer voor hem is bij Bayern. Misschien moet meneer eens solliciteren bij de fabeltjeskrant, daar geloven ze dit soort onzin vast wel. Wellicht dat Zoef de haas dan misschien komt met de insteek dat je zonder roze boxershort geen wereldkampioen wordt.

Kortom: Wat een kortzichtig geneuzel van Elber. Jammer, in zijn jaren bij Bayern uitgegroeid tot een plaatselijke held maar ik ben bang dat dit helaas het laatste is wat we van hem gaan horen in Beieren.

Dit is zo een onzin. Met elke speler kan je de CL winnen als ze maar kwaliteit hebben en 100% geven, Alsof je met een Breno de CL had gewonnen dit is zo een onzin wat een domme uitspraak van Elber.

Hoeveel Brazilianen had Ajax in 1995? 0?? En wonnen we de cup toen niet?
En in 1996? Marcio Santos? Finale verloren.
En in 1997 halve finale Champions League? Marcio Santos?

Maar hij maakt maar een grapje denk ik, hier moet je niet serieus op in gaan.

Zonder Brazilianen win je namelijk de Champions League niet. Dat heeft men zelf kunnen zien: in 1999 en 2010 had Bayern geen Brazilianen en werd de finale verloren. In 2001 had Bayern er twee, en pakten ze dat ding.”

Ja dit is echt het onomstotelijke bewijs dat je zonder Brazilianen onmogelijk de CL kunt winnen...

Nu weten we gelijk waarom deze man zonder werk zit.

Geeft helemaal niets hoor! Als Bayern daar niet gaat scouten blijven er meer over voor de Ajax next top soccer talent show.

Ajax werd in 1995 Europees kampioen zonder één Braziliaan in het elftal.

Ajax werd in 1995 Wereldkampioen tegen een elftal met alleen maar Brazilianen!

Wat een onzin van Elber, het tegendeel is zo vaak bewezen,
Elber was waarschijnlijk boos en toen floepte dit eruit.

Gelukkig heeft Twente Douglas, want wat zouden ze anders in de Champions League doen?

En als ze geen Franse of Spaanse spelers meer scouten zouden jullie zeker zeggen dat Ajax en Twente dat juist moeten doen. Ik vind het nergens op slaan.

Manchester United heeft in 2008 nog zonder zuid-amerikanen gewonnen. Een paar Brazilianen op de bank, maar niet in het veld dus ja...

16 september 2010 om 17:35

Liverpool en Ajax hebben het ook vrij recent nog gedaan. Nog meer teams?

16 september 2010 om 17:40

Porto in 2004 misschien.. Ik weet niet wat hun selectie toen was.

16 september 2010 om 19:13

Anderson viel in de allerlaatste minuut van de verlenging in en scoorde zelfs een penalty

17 september 2010 om 00:44

oh dat wist ik niet . Nou ja, dan heb je toch Brazilianen nodig.

16 september 2010 om 17:43

Die hadden iig Deco en Carlos Alberto.

16 september 2010 om 18:57

Ja, gelijk heb je, 15 jaar geleden is vrij recent. *.*

16 september 2010 om 19:19

Als 15-jarige val je in dit land in de categorie 'jongeren.' ^^

Giovane Elber zei tijdens het WK dat het Nederlands Eftal niet van Brazilie kon winnen.

Wij wonnen met 2 - 1 zonder braziliaan

Wat lult die snuit nou

''dat heeft men zelf kunnen zien: in 1999 en 2010 had Bayern geen Brazilianen en werd de finale verloren. In 2001 had Bayern er twee, en pakten ze dat ding.''

Wat een simpele logica, zeg! Het zegt meer over Elber (frustraties dat ie niet meer mag scouten voor Bayern) dan over deze flutstelling.

Zo kan ik er vast nog wel -tig opnoemen.....

ok dus als, laten we zeggen, MSK Zilina even 3 Brazilianen in huis halen dan winnen ze straks nog de Champions League? haha wat n bullshit... zijn zat teams die zonder Brazilianen de champions league wonnen... in Nederland dat kleine clubje uit de hoofdstad... internationaal weet ik ff niet zo snel wat te noemen maar zullen vast wel wat tussen zitten xD

bij barcelona in 2009 speelde toch ook geen brazilianen in de basis of zit er nu naast?

16 september 2010 om 17:54

Dani Alves en misschien Maxwell?

16 september 2010 om 17:56

maxwell toen nog niet geloof ik, maar je hebt gelijk met dani alves, die was ik even vergeten

Op zich kan je prima zonder Brazilianen de CL winnen, maar ook met Brazilianen kan je de CL winnen. Het gaat gewoon om het individu van een spelers, en speler met een grote wil die gedisciplineerd is kan prima onder van Gaal voetballen. Ik vind wel dat van Gaal hier een fout maakt om niet meer op Brazilianen te scouten, ze moeten gewoon tevens naar de houding van zo'n Braziliaan kijken. Laat ze desnoods een paar psychologische tests doen. Er zijn veel Brazilianen die het niet zo nauw nemen met de regels, dat zit wel wat in de cultuur. Maar ik geloof niet dat alle Brazilianen zo zijn.

het is wel toevallig, maar ook zonder win je dat ding.
brazilianen hebben wel iets apparts, maar met ribery en robben heb je toch 2 braziliaans achtige aanvallers in je team, dat maakt het verschil tussen champions league of niet. niet als je een braziliaanse verdediger of keeper mist.

Maar goed dat Manchester United twee jaar geleden Anderson er in de 125e minuut inzette dan, anders hadden ze de strafschoppenserie wel verloren: Chelsea had immers Belleti een minuut daarvoor in het veld gezet!
Overigens won Liverpool de mooiste Champions League-finale ooit zonder Brazilianen in de selectie tegen een Milan met vier Brazilianen. Maar ik moet zeggen dat het aandeel van finales met Brazilianen wel heel groot is

16 september 2010 om 18:58

Een wedstrijd duurt na verlenging alsnog maar 120 minuten? Waar tover je die 125e minuut vandaan dan.

16 september 2010 om 19:12

Lijkt me logisch: 120+4 Belleti en 120+5 Anderson. En waarom zoveel blessuretijd in de verlenging hoor ik je nu denken... Drogba kreeg rood voor het slaan van Vidic, wat voor een hoop oponthoud zorgde. Tevreden?

Onzin, Barca heeft ook al champions league gewonnen zonder enige grote rol van een brazilaan. Diego Alves? makkelijk te vervangen, nooit echt bepalend. Manchester United heeft m ook al gewonne zonder enige echte grote rol van een Braziliaan. Liverpool ook.

trouwens dani alves speelde niet de finale tegen manchester united...puyol stond rechtsback..

oow shit sylvinho speelde wel haha jeetje

Dan hoop ik voor Twente dat Douglas geen Nederlander wordt.

''zonder Brazilianen win je namelijk de Champions League niet.''

Als dat zijn inzicht is in het voetbal, is het goed dat Bayern hem aan de kant heeft gezet..

Ja Maar met zuid amerikanen heb je vaker gezeik dat met eurpeanen
Ze kosten een godsvermogen qua salaris !
Ze spreken vaak de taal niet
en ze verstikken zo nu en dan de jeugdopleiding

Als daar tegen over staat dat je 1 x in de 5 a 10 jaar zo'n bekertje hebt dan zeg ik : Niet Doen !

Lekker veel gebruik maken van jongens uit eigen land is ook een stuk leuker voor supporters !
Ik bedoel maar ik vind het kijken naar jonge nederlands een stuk leuker dan het kijken naar een af andere vage oostblok speler !

Ik meen me te herinneren dat Alves geschorst was in de door Barcelona gewonnen finale tegen Man U en dat dus deed zonder Brazilianen.

Chelsea en Man U ... De Brazilianen zijn er ook niet echt in overtal me dunkt.

Natuurlijk is Brazilië een top voetballand wat echter niet wil zeggen dat je zonder kanaries geen CL kunt winnen.

Hij heeft waarschijnlijk niets tegen Brazilianen maar meer iets tegen de mentaliteit van bepaalde Braziliaanse spelers. Dat Brazilianen prima kunnen voetballen valt niet te ontkennen. Van Gaal lijkt echter te kiezen voor organisatie en teambelang. Misschien komt het door een ervaring in het verleden(rivaldo) .

Man United won de CL in 2008 zonder een braziliaan!

Manchester United in 2008,inderdaad. En wat te denken van Ajax in 1995? Daar zat ook niet een Braziliaan tussen.

niceeee wij hebben douglas
steeds meer hoop voor fct dit cl-seizoen !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren