Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Utrecht praat met Mertens over opwaardering contract

Laatste update:
/

FC Utrecht wil de geruchten over een vertrek van Dries Mertens de kop indrukken. De Domstedelingen zijn druk bezig met een nieuw contract voor de middenvelder, die in de belangstelling staat van clubs uit binnen- en buitenland. Hoe Mertens tegenover een nieuw papiertje staat, is bij De Telegraaf onduidelijk.

De 23-jarige Belg zou in de belangstelling van FC Twente, PSV en Everton staan, maar Utrecht is ambitieus en wil haar sterspeler niet verkopen. Mertens kwam vorig jaar over van AGOVV en heeft zich in recordtempo ontwikkeld tot bepalende speler. Utrecht is nu in gesprek met de speler over het opwaarderen van zijn contract.

De blessure die Mertens tegen NAC Breda opliep, blijkt mee te vallen. "Voor donderdag tegen Celtic is het geen probleem", aldus trainer Ton du Chatinier, die uiteraard opgelucht was over dit nieuws. Mertens is uitstekend aan het nieuwe seizoen begonnen en was ook afgelopen weekend tegen NAC weer de uitblinker. De transfermarkt is tot eind augustus open.

Dries Mertens is toe aan een stap hogerop

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Finally...

Hadden ze natuurlijk al eerder kunnen doen... EN Zowiezo die eenzijdige optie voor NOG 2 jaar erbij direct lichten!

Ben benieuwd hoe dries tegen ''het grote'' Celtic presteert

17 augustus 2010 om 08:00

De enige reden van utrecht is om later een hogere prijs te kunnen vragen, als hij slim is tekent hij niets.

17 augustus 2010 om 16:19

dat niet waar utrecht wil hem in eerste instantie houden van wege zijn goede spel

17 augustus 2010 om 10:44

Ik denk niet dat Mertens een te lang contract wil tekenen bij Utrecht. Hij heeft zelf ook ambities en dat was ook te horen in dat interview na afloop van de wedstrijd tegen NAC afgelopen zondag. Die eenzijdige optie zal een lastig verhaal worden, maar als hij een opwaardering en verlenging van zijn contract krijgt, zal zijn contract nog wel tot minstens 2013/2014 gaan lopen (afhankelijk van hoe lang zijn contract nu nog loopt, want dat weet ik niet).

17 augustus 2010 om 12:42

Ja joh, geef hem meteen een contract voor 10 jaar.

Alsof het wat uitmaakt. Binnenkort is hij weg, voor meer of minder. Als hij een nieuw contract tekent, gaat hij voor wat meer weg, anders minder.

either way, deze gast is snel weg.

17 augustus 2010 om 13:07

dan is het dus slim om hem proberen een verbeterd contract te laten tekenen. Als je dan meer voor hem kan ontvangen wanneer hij gaat. Denk alleen niet dat Mertens gaat verlengen. Hij weet ook dondersgoed dat dat zijn kansen tot een transfer kleiner maakt

17 augustus 2010 om 13:10

Precies. Als mertens volgend jaar weg wil, dan zou ik nu geen nieuw contract tekenen. Natuurlijk zou het beter zijn voor Utrecht, maar niet voor mertens.

17 augustus 2010 om 14:03

Jongens als jullie de laatste ontwikkelingen een beetje gevolgd hebben rondom Mertens heeft Utrecht zowiezo nog een Eenzijdige optie om het contract met 2 seizoenen te verlengen en dan kunnen ze zowiezo nog vangen... Kan je als Mertens zijnde zowiezo nadenken over een nieuwe contract waar je meer verdiend voor de zelfde periode... Opwaarderen houd ook niet in verlengen..

Als Mertens zelf hogerop wil gaat hij niet een verbeterd contract tekenen lijkt me, denk dat Mertens daar pas over na wil denken na 1 september, als de transfermarkt weer gesloten is.

een nieuw contract, maar wel met een gelimiteerde transfersom natuurlijk. anders zie ik niet in waarom Mertens zijn contract tot de zomer van 2012 zou willen verlengen.

17 augustus 2010 om 08:07

sinds dat frans van seumeren er is worden er geen contracten meer gemaakt met een gelimiteerde transfersom .
daar komt bij dat dries geloof voor 3 jaar getekend heeft met nog een optie van 2 jaar die eenzijdig gelicht kan worden dus alleen door utrecht.

Tja utrecht heeft eindelijk geleerd en de tijd dat spelers voor een gevulde koek en wat rolo's weg gaan is ook hier voorbij.

Twente heeft zo ook al een aantal x ajax dwars gezeten geloof ik.

Goede zaak utrecht!!!! en nu naar glasgow , Celtic Celtic Utreg komt eraan!!!!!

17 augustus 2010 om 09:29

Twente heeft Ajax nooit dwars gezeten. Ajax wilde alleen niet betalen wat Twente voor haar spelers vroeg!!
Op elke speler staat een prijs..en als Ajax bereid is die prijs te betalen...had een Elia bijvoorbeeld misschien bij Ajax gespeeld.
Maar 8 miljoen was zogenaamd teveel geld.
Verder zou ik er maar niet te snel op rekenen dat Mertens gaat tekenen zonder een clausule...maar het is jullie gegund.
Mertens is een leuke speler voor Utrecht die waarschijnlijk nog een stapje hogerop kan. Maar hij is zo licht....everton is echt geen club voor hem..daar lopen ze over hem heen. De hele premierleague trouwens.
In elk geval doet hij er goed aan nog in Nederland te blijven. IS het niet bij Utrecht...dan wellicht PSV of Twente.

17 augustus 2010 om 11:08

Euhhhm, maar heeft Twente niet ook aangegeven voor haar spelers een hogere prijs te vragen aan Ajax dan bijvoorbeeld een club uit het buitenland (stam). Ik kan me vergissen hoor, maar daar uit wordt toch de indruk van dwars zitten gewekt..

Voor Elia wilde Ajax ook 8 betalen maar in termijnen. Dat kon niet volgens Joop want ze waren de bank niet. Vervolgens is hij wel in termijnen naar HSV vertrokken. Begrijp me goed, iedere club mag helemaal zelf uitmaken hoe ze de onderhandelingen doen en aan wie ze wat vragen, en als ze Ajax dwars willen zetten is dat hun goed recht. Maar kom dan niet zeggen dat de naam Ajax niet voor een andere onderhandelingsstrategie bij Joop zorgt, want wij weten allebei wel beter .

17 augustus 2010 om 11:52

Tubes ik ben het als Twente supporter helemaal met je eens.twente verkoopt liever geen spelers aan de concurrent en laat dat ook duidelijk merken wat hun goed recht is natuurlijk.dat Utrecht nu misschien zijn poot stijf houd ten opzichte van Mertens is dan ook volkomen te begrijpen.

17 augustus 2010 om 12:58

feit is dat Elia naar HSV is vertrokken voor meer dan 9 miljoen. Ajax wilde voor geen enkele speler uit de eredivisie meer betalen dan 8 miljoen. Zo gaat er ook een verhaal te ronde dat Ajax een bod heeft gedaan van rond de 6,5 miljoen, twente wilde pas praten bij een bod van 9 miljoen. Maar goed dit zijn oude koeien. Het lijkt mij meer dat Ajax problemen mee heeft dat de Subtoppers tegenwoordig ook aan het buitenland verkopen. waar vroeger ajax de meeste connecties in het buitenland had, beginnen de lager geklasseerde clubs ook het buitenland te bedienen, waardoor daar ook iets meer geld in het laatje komt.

17 augustus 2010 om 13:46

Ach het is gewoon verstandig wat Elia en Twente hebben gedaan en ook verstandig van Ajax dat ze niet het geld aan Elia verkwanselt hebben.

Utrecht heeft een 1zijdige optie die nu gelicht gaat worden..

Helaas voor alle koopjesjagers..

Niks gelimiteerde transfersom..

17 augustus 2010 om 08:02

De hoofdprijs ga je niet krijgen, als speler kont tegen de krib gooit sta je machteloos als club, zie voorbeeld suarez en groningen. Hij krijgt waarschijnlijk niet superveel salaris dus kan je niet zomaar dikke miljoenen vragen, dat verlies je altijd in de rechtbank jammer maar helaas, het moet wel in verhouding staan met het slaaris vandaar dat ze erg graag willen opwaarderen, dries niet intrappen.

17 augustus 2010 om 08:07

Waarom zal hij dit niet doen, je doet nu net of Dries Mertens het zo slecht heeft bij FC Utrecht, terwijl hij het gewoon super naar zijn zin heeft, je bent zeker voor FC Twente oid?

17 augustus 2010 om 13:05

Robbie76
Met een gelimiteerde transfersom kun je ook potentiele kopers afschrikken hoor. Als Mertens zich werkelijk Langer aan Utrecht verbind tegen een flinke salarisverbetering zou een bedrag (ik doe een gok) 15 miljoen als gelimiteerde transfersom echt wel tot de mogelijkheden gaan behoren. Je weet dan praktisch zeker dat de top uit Nederland niet meer komt (of het moet vitesse zijn) Zo weet je zeker dat je zo'n jongen rechtstreeks aan het buitenland verkoopt. En ik schat toch in dat Utrecht zo'n bedrag wel kan gebruiken.

Goedzo Utrecht gewoon binnen houden deze jongen en daar een team om heen bouwen.

17 augustus 2010 om 12:45

Klinkt goed.

Dus dan bouw je een team om hem heen, en je behoudt hem dit seizoen.
Volgend seizoen komt er een goed bod op hem wat Utrecht nauwelijks kan weigeren. Het is van een club waar mertens wel graag wil spelen, dus hij wil weg.

En dan? Dan gaat hij.
En daar zit je dan, met een team gebouwd rondom een speler die weg is.

17 augustus 2010 om 14:09

Het team draait nu al net om Mertens hoor. Mertens valt gewoon op vanwege zijn goede spel.

Als je de opstelling van utrecht bekijkt dan zijn er daar meer spelers die er voor zorgen dat Mertens kan renderen, vervang Mertens met een soortgelijke speler (ik noem een Aissati) en het elftal zal blijven renderen (mits de speler ook in de groep past, kwa mentaliteit.

Zoals onderstaand aangetoond in de opstelling, je kunt eventueel Mertens op die plaats vervangen door Asare (zie ook de playoffs afgelopen seizoen, Mertens aan de linkerkant hangend en Asare op de 10positie) Utrecht zal bij vertrek van Mertens een gelijkwaardige speler kunnen halen!

Vorm
Cornelisse
Schut
Wuytens
Nesu
Silberbauer
Lensky
Asare
Mertens
Mulenga
Wolfswinkel

ja niet te hopen voor ze dat ze te laat zijn,want de clubs in de top zitten achter je broek aan.
ben benieuwd wat hij gaat doen voor zichzelf zou hij dom zijn om zijn contract te laten verhogen.

17 augustus 2010 om 08:22

hoezo zou dat dom zijn dan??
vorig seizoen begon hij sterk en net als met bijna alle jonge spelers heeft ie ook een flinke dip gehad.

dit seizoen moet echter zijn seizoen worden en als hij het dit seizoen nog meer laat zien blijven ze hem wel volgen hoor.

heb trouwens het idee dat van seumeren een bedrag in gedachte heeft wat door de top in nl niet te betalen is op het moment

17 augustus 2010 om 08:29

voor hemzelf zou dom zijn want als hij weg wil zal er een super hoog bedrag neergeteld moeten worden.hij kan wel een positieve stap zetten nu.

voor utrecht zou het niet dom zijn om dezelfde reden als wat ik hier boven zet.

daarintegen gun ik het utrecht gewoon dat hij blijft hoor...

17 augustus 2010 om 08:49

ja daar heb je ook wel een punt.

maar als hij zich zo blijft ontwikkelen is er geen houden meer aan,
dan gaan ze hem hoe dan ook wegplukken bij ons!!!

trouwens las zag net deze link:

Liverpool Prepare Bid for £8m Dutch International: Hodgson Keen On Youngster Wolfswinkel

http://www.caughtoffside.com/2010/08/16/liverpool-...

17 augustus 2010 om 09:27

ja dat is het nadeel voor nederlandse ploegen en zeker in de subtop als er van die jonge spelers goed presteren valt het gelijk op en is het voor een topclub slim om vroeg in hem te investeren.
dat levert alleen maar meer geld op in de toekomst als ze slagen.

ik heb wel het idee dat van wolfswinkel nog wel wat te licht is

17 augustus 2010 om 11:56

Ik heb al in zijn Vitesse tijd geroepen dat van Wolfswinkel een topper in de spits gaat worden. Als je ziet hoe goed hij nu al is, spitsen hebben even nodig om het spelletje op hoger niveau te snappen. Hij heeft de juiste lengte voor een spits (185) en is pas 21 jaar. Over 3 jaar is deze jongen in Nederland door maar weinig verdedigers af te stoppen. Ik riep toen al dat Ajax loopt te slapen, ze hadden hem moeten halen toen hij nog betaalbaar was, en moeten stallen bij een club als Utrecht. Jammer, maar goed gezien van Utrecht...

17 augustus 2010 om 12:48

heb je een goede kijk op die speler gehad.hij is idd nog jong en kan nog veel sterker worden.hij is iig op de goede weg

17 augustus 2010 om 14:14

van Wolfswinkel is een hele slimme spits.. Als je ziet hoe volwassen hij voetbalt voor zijn leeftijd. Ik kan het snappen dat L'pool geintresseerd zou zijn (alhoewel ik het niet geloof) maar Ricky zou het nog niet moeten doen.

de geruchten gaan dat Afellay zo goed als zeker verkocht is en dat psv een deal heeft met Mertens.dat schijnt de reden te zijn dat Ibi niet meegaat naar Rusland.

ot: goede speler,duidelijk de beste van Utrecht.hopen dat hij het donderdag tegen Celtic ook kan laten zien.

Goede zaak voor fc utrecht......ik zou die eenzijdige optie direkt lichten.
Mertens speelt erg goed op dit moment, vraag is alleen of hij een speler is die de stijgende lijn vast kan houden.
Ik denk dat de fc hem toch verkopen gaat, maar dan wel voor een mooie som geld.

Mertens zou een goede speler voor elke club in Nederland zijn maar FC Utrecht moet er alles aan doen om hem te behouden. Hij is de meest bepalende speler van Utrecht en zonder hem wordt het toch al gauw wat minder.

Dries Mertens is een fantastische speler.

Dat Utrecht won van NAC zondag heeft ook puur met hem te maken, ik denk als hij niet mee had gedaan dat Utrecht ook niet gewonnen had.

Verder is het wel een smerige speler. Gaat bij alle acties op de grond liggen, kaarten aannaaien en zelf een gemene ellebogstoot geven.

17 augustus 2010 om 09:30

Met alle respect Naccie, FC Utrecht was op alle fronten te sterk voor Nac. Natuurlijk speelt Mertens een grote rol, maar je overschat je eigen team hier wel een beetje...

17 augustus 2010 om 11:49

Net als wat Odaniels zegt, overschat je eigen team niet.
Wat betreft de laatste regel...kaarten aannaaien? Volgens mij ging Janse nogal laat, lomp en onbehouden de duels in dus die frustratie heeft hij geheel aan z'n eigen onkunde te danken. Elleboogstoot heb ik niet gezien, wel een naar achteren zwaaiende gehele arm toen Mertens op z'n achillespees werd getrapt, dat is een reactie...maar ik kan het allemaal verkeerd hebben gezien en ingeschat, was er tenslotte zelf niet bij...

... teken toch bij Dries! :-) Ik kom iedere week je Skoda wassen!

serieus: Dries moet blijven, da's het beste voor Utreg en voor hemzelf. Hij heeft straks de clubs voor het uitzoeken en dan praat ik niet over Psv, Twente, Everton en Werder Bremen maar over de absolute top!

17 augustus 2010 om 09:26

voor hemzelf is het zeker niet het beste, dat is echt gelul! Je komt niet van Utrecht naar absolute top, en PSV is absolute top van nederland, en weder is doelstelling bij 1e 3 van duistland! Maar het is zeker niet goed voor hemzelf om te blijven!

17 augustus 2010 om 09:36

Sterker...die clubs nemen geeneens de moeite om bij Utrecht te kijken. De echte topclubs zitten bij Twente ook pas sinds 3 jaar.
Die willen eerst zien of zo'n speler ook bij een Nederlandse topclub het kan laten zien.
En naar een Europese subtopper zie ik hem ook niet zo snel gaan.
Hij moet eerst een tussenstap maken.
Dat doet Bryan Ruiz ook..en daar mag Dries Mertens de veters nog niet van strikken.

17 augustus 2010 om 13:53

Huppakee jij snapt het behalve het vetersstrik gedeelte

17 augustus 2010 om 09:30

@ 147man
wat een lachwekkende reactie.. Hij speelt een tijdje leuk in de Eredivisie en volgens jou komt de absolute top over 'een tijdje'. Echt hoor, sommige mensen kunnen zo lekker overdrijven.

Mertens is een leuke speler, maar die gaat het voorlopig nog niet eens redden bij de top van NL, laat staan de subtop van Engeland of Spanje.

17 augustus 2010 om 19:41

Mertens zou ook bij de Nederlandse topclubs tot de uitblinkers behoren.
Niet zo laatdunkend doen, alsjeblieft.

Dries blijf bij ons, we worden landskampioen en ook kopen we nieuwe goede spelers uit kroatië, servië etc.

Serieus, hij speelt nu mee in de Europa League, hij speelt in een mooi stadion met een geweldige sfeer. Dus uitkomst is: blijven! :D

Hij zou mijns inziens uit kunnen groeien tot een meerwaarde voor FC Twente. Echter is hij denk ik nog niet klaar voor de championsleague wanneer ik aan zijn 2e seizoenshelft afgelopen seizoen denk.

Tioté en Ruiz zullen vertrekken. Beerens en Mertens zijn dan logische vervangers aangezien Preud'homme aanvallend wil gaan spelen. Niet dat daar al iets van te zien is, maar ik ben benieuwd.

Michailov
Tiendalli
Wisgerhof
Douglas
Carney
Beerens
Brama
Janssen
Mertens
Janko
De Jong
17 augustus 2010 om 10:28

Lijkt mij geen verkeerde oplossing. Er vanuitgaande dat Ruiz en Tiote hier zijn verkocht en dat er nog een paar spelers zijn aangekocht voor de breedte zoals een Janssen en Schöne.. Alhouwel als Diba wordt aangetrokken. Dan mogen ze er nog wel een verdedigende middenvelder bijkopen.

Ik verwacht dat Mertens nog 1 jaar blijft bij Utrecht. Maar als hij echt omhoog wil...zal hij dan snel die tussenstap moeten maken. Een Dries Mertens van 27/8 is ook niet meer interessant voor een Europese topclub.
Dan had hij met zijn 23jaar al international moeten zijn. Vermeld er wel bij dat ik het vreemd vind dat hij nog geen kans heeft gehad bij België,,,terwijl Vlemminkx van NEC er al wel bij heeft gezeten...en dat vind ik toch een matige speler.

Nou die is niet meer te halen voor een Nederlandse club, tenzij Affelay,ruiz of Suarez vertrekt, eerder niet! En ik zag hier toch nog zoals gewoonlijk weer mensen roepen dat hij was gesingaleerd in de Veste hehehe..!!! Als dat zo was dan zou hij echt niet gaan praten met Utrecht over een opwaardering van zijn contract. Grappig dat ze dan met Beerens aan komen zetten die het gros van de supporters van Twente niet ziet zitten.

Het zou van Mertens verstandig zijn nog even bij Utreg te blijven, in Utreg is hij een ster, bij een andere club zal hij het eerst waar moeten maken.

@ Fctenschede, mee eens, heel vreemd dat Mertens niet is opgeroepen voor het Belgische elftal, vind het Belgische team een matige indruk maken, Mertens zou direct opvallen als hij in dit team staat!

hij moet gewoon nog een jaartje bij fcu voetballen wie weet heeft vitesse dan het geld nee gekheid.
gewoon een jaar blijven nu utrecht EL heeft ik schat hun kansen hoog in tegen celtic.

Logisch dat FC Utrecht Mertens deze aanbieding doet. Hij maakt echt het verschil daar en het zou heel jammer zijn als hij weggaat. Maar zolang hij naar PSV komt vind ik het goed.

Heel verstandig, het beleid van de laatste jaren bij Utrecht. Moet eerlijk toegeven dat ze het in dat opzicht beter doen dan bijvoorbeeld mijn eigen cluppie Groningen, die weliswaar een enorm talent vastlegt (tadic), maar dan met allerlij randvoorwaarden van de verkopende club.

Utrecht hoeft Mertens niet zo nodig te verkopen en anders kunnen ze mooi de hoofdprijs vragen, terecht naar mijn idee! Zeker als hij blijft zie ik Utrecht nog wel hoge ogen gooien dit seizoen.

He, eerst was toch ook Ajax geïnteresseerd in hem......lees nu alleen de namen van Psv, Twente en Everton. Denk dat Everton de enige is die hem eventueel kan kopen. PSV heeft nagenoeg geen geld, Twente wel maar die kopen niet voor te hoge bedragen (terecht) en Everton kan makkelijk 6 miljoen op tafel leggen. Dat was toch ongeveer de richtprijs?

Verder, zoals Santilana al schrijft, als hij slim is tekent hij niks. gewoon dit jaar afmaken bij Utrecht en dan een stap hoger. Als hij nu gaat bijtekenen dan komt hij voorlopig niet weg en hij is denk ik volgend jaar echt wel toe aan een stapje hoger.

Nijland naar Utrecht en Mertens naar Psv? Psv met wat cash natuurlijk. Dat zou wel wat zijn.

17 augustus 2010 om 10:35

Maar op welke positie zou je Mertens neerzetten bij Psv? Toivonen staat nu geposteerd als aanvallende middenvelder en doet het daar goed. Vond hem daar vorig seizoen ook al beter dan in de spits. Affelay speelde het laatste jaar, en als hij blijft ook dit jaar, als controlerende middenvelder langs Engelaar. Zou je Mertens halen, dan zie ik die niet als controlerende middenvelder spelen en hoe goed hij ook speelt, ik zie hem ook nog niet de plaats van Toivonen innemen.

Of Affelay en Toivonen moeten verkocht worden, dan kan ik het snappen, maar dat zie ik nog niet gebeuren.

17 augustus 2010 om 11:26

Links op het middenveld achter Dzudszak. Dat zou een mooie combinatie zijn.
Maar Mertens zou alleen gehaald worden als Affelay vertrekt.

Mertens doet er goed aan te verlengen en nog een of twee jaar te blijven. Hij kan de top zeker nog niet aan in mij ogen. Laten we niet vergeten dat hij pas net uit de Jupiler League komt.

Precies dezelfde verhalen als toen hij bij Agovv weg kwam. Hij kan het nog niet aan etc etc. Waarom zou hij als speler van Utrecht wel van de Wiel kunnen uitspelen, en als speler van Twente of PSV niet?

Verder vind ik het open breken van het contract een beetje mosterd na de maaltijd, en dan moet je je als speler afvragen hoe serieus de club jou heeft genomen. Bovendien heeft Utrecht destijds Agovv uitgeknepen, en hem voor een prikkie overgenomen. Dan vind ik een rendement van maar liefst 1000% in 1 jaar tijd meer dan genoeg!

Wel heb ik begrepen dat er nog eens 200.000 plus een opleidingsvergoeding zal moeten worden overgemaakt in richting van Apeldoorn.

Laat 'utreg' nou eens slim zijn en deze speler een vet contract aanbieden. En bouw rond hem een mooi team op waar hij de sterspeler in wordt.

Goed nieuws voor Utrecht mocht Mertens zijn contract verlengen want wat ken die knul voetballen zeg.

Wordt allemaal beetje overdreven zijn voetbalkwaliteiten. Goeie speler voor utrecht, meer niet.

17 augustus 2010 om 12:30

Messi, goeie speler, meer niet
Xavi, aardige middenvelder hoor
vd Sar, leuk keepertje verder

moet ik doorgaan?

Mertens in vorm hoort bij de beste 3 spelers in de Eredivisie en daar hoef je niet eens Utreg fan voor te zijn!

17 augustus 2010 om 14:12

Wat een onzin. Mertens is heel beperkt in zijn acties, naar binnen dribbelen en schieten. Na een tijdje werkt dat allemaal niet meer. Ik kan zo 10 betere spelers dan Mertens opnoemen: 1) Afellay 2) Toivonen 3) De Jong 4) Suarez 5) El Hamdaoui 6) Ruiz 7) Janssen 8) Douglas 9) Lens 10 ) Dsudszak

( Ik weet dat deze spelers niet qua positie te vergelijken zijn alleen 147man noemde Mertens bij de top 3 in het algemeen)

17 augustus 2010 om 19:48

147man bedoelde uiteraard spelers die op een vergelijkbare positie spelen.
Een aantal van de door jou genoemde spelers vind ik bovendien minder kwaliteit hebben dan Mertens.

Goede zaak voor Utrecht. Als die deze ploeg intact kunnen houden dit seizoen schat ik ze hoger in dan AZ en Vitesse. Van Wolfswinkel en Mertens zijn echt 2 fantastische voetballers. Normaal moest Utrecht het altijd van strijd hebben met dat fanatieke publiek daar, maar nu hebben ze ook echt goede voetballers.

Weet iemand wat Mertens nu zal gaan verdienen??

17 augustus 2010 om 18:30

zowiezo dan Vitesse.. als je de selecties van nu naast elkaar legt is Utrecht suprieur aan Vitesse.. We moeten nog maar afwachten wat Vitesse gaat worden met die georgier aan het roer...

17 augustus 2010 om 19:51

De tijd dat FC Utrecht het vooral van strijdlust moest hebben ligt al een flink aantal jaren achter ons, Michelangelo070.
tegenwoordig heeft Utrecht juist een technisch begaafd elftal.

17 augustus 2010 om 21:01

een flink aantal jaren valt wel mee hoor. Jullie hebben naar mijn mening pas sinds vorig jaar echt een technisch team, en dat komt vooral door de komst van jongens als Mertens en Van Wolfswinkel

18 augustus 2010 om 02:07

Dus jij vindt dat spelers als Kruys, Sanmartean, van der Gun, Caluwe, Tanghe, Gluscevic, Martel en Mols bikkelaars waren?
Vind je het heel erg als ik jouw mening dan niet zo heel erg serieus neem?

Men ziet de bui natuurlijk al hangen en dus proberen ze zijn contyract nog even te verhogen zodat hij meer geld opbrengt. logisch

17 augustus 2010 om 11:44

Precies. Clubs uit de Eredivisie kunnen hem dan waarschijnlijk niet eens betalen. zijn ze iig ook van dat geweldige fenomeen af dat een speler altijd tegen zijn oude club scoort

Utreg is gewoon solidair aan Mertens. Als je zo goed bent op het moment, dan moet je dat ook laten blijken als club zijnde!!!!!! En ze kunnen sowieso nog hun optie lichten voor 2 extra seizoenen. Utreg heeft geleerd van situaties als bijv. met Kuyt!!!!

:echt stumperts die zeggen dat ie niet moet tekenen hij moest ons juist dankbaar zijn
en daarom moet ie ook tekenen kan die voor het juiste bedrag weg aan het eind van het seizoen
Nu gewoon eerst utreg verder europa inschieten dan bijtekenen en pas ver na de winterstop verder kijken als ie gwn blijft kan het een fantatisch seizoen gaan worden

Update : Lees net dat liverpool een bod van 8 milj op ricky voorbereid
zo ie je maar war t 1 interland kan voortbrengen
Denk alleen niet dat het heel geloofwaardig is maar het komt van hun site

Zal voor hem en voor FC Utrecht belangrijk zijn om te blijven. Ze zitten nu in de stijgende lijn en dan moet je nu niet je beste speler verkopen. Hij kan op dit moment met het niveau van PSV en Ajax mee, maar kan daar beter nog een jaartje mee wachten.

Dries, jij komt er wel!

''mertens staat open voor een avontuur in Amsterdam''

Dries Mertens heeft een goed eerste seizoen bij FC Utrecht achter de rug. Hij kijkt in Het Nieuwsblad echter al naar toekomst. Ondanks de rivaliteit tussen Utrecht en Ajax staat hij niet onwelwillend tegenover een transfer naar de Amsterdammers.

Mertens was dit seizoen een vaste waarde in het team van trainer Ton du Chatinier met 34 optredens. Daarin trof hij zes keer doel. Alvorens hij in de voorbije zomer naar Utrecht vertrok, kwam hij drie jaar uit voor Agovv.

''bij onze fans is er gewoon veel haat tegenover Ajax. Ze zien hen al jaren als hun zwaarste concurrent'', zegt de jonge Belg in het Belgische medium. ''of een transfer naar Ajax daarom uitgesloten is? Dat zien we nog wel.''

De 23-jarige Mertens beschikt over een contract die loopt tot de zomer van 2014.

17 augustus 2010 om 13:41

Net of Ajax het geld heeft, terwijl ze spelers moeten verkopen als ze de groepsfase CL halen....

Heerlijke speler die Mertens, had hem graag bij Ajax gezien, maar dan had Ajax moeten handelen toen hij nog bij Agovv zat toen koste hij nog een prikkie.

Aan de ene kant te begrijpen dat Utrecht hem niet wil verkopen, aan de andere kant Utrecht kan wel heel veel winst op hem gaan maken.

Ik zou als ik Utrecht was gewoon proberen de EL te halen en Mertens te behouden. Utrecht heeft een goed team en als ze het bij elkaar houden en alles op europa richten kunnen ze best de groepsfase doorkomen!

Ik denk dat een mogelijke transfer van Mertens afhangt van 3 factoren, nl:

1. Toivonen vertrekt voor een groot bedrag bij PSV naar Liverpool. PSV zal Mertens en ook eventueel Beerens halen,
2. Ruiz vertrekt voor het bedrag van 15 mil. naar Sevilla. Mertens en Beerens zullen waarschijnlijk naar FC Twente verkassen,
3. Ajax haalt de poulefase CL. Ze zullen daardoor toch het nodige geld ontvangen en investeren in de spelersgroep: Mertens/beerens.

Ben benieuwd, ik denk dat er volgende week duidelijkheid is. Mertens zal denk ik niet zijn contract verlengen en dus zijn waarde verhogen, omdat hij weet dat hij dan niet weg kan uit Utrecht.

18 augustus 2010 om 02:21

PSV en Ajax kunnen slechts een deel van door hen ontvangen bedragen opnieuw investeren in spelers.
Zowel bij de door jou genoemde optie 1 als optie 3 kunnen deze clubs dus nooit Mertens EN Beerens halen.

Laat Mertens maar mooi bij Twente komen, bij zn vriend Chadli. Mooi koppeltje samen, goede voetballers.

18 augustus 2010 om 02:12

Mertens is alleen haalbaar voor Twente als Ruiz wordt verkocht.
Weet je zeker dat jij dat graag wolt?

22 augustus 2010 om 19:44

De laatste berichten zeggen dat Ruiz blijft bij Twente tot de winterstop. Ik wil Ruiz houden net zoals jij Mertens wilt houden. Ik hoor ook dat Twente Bryunne, een rode duivel, op het oog heeft. Wie weet is Mertens dan niet meer nodig! Maar een mooie voetballer dat is ie!

Ik heb echt heel benieuwd hoe Mertens het komende donderdag gaat doen tegen Celtic. In eerste instantie dacht ik dat hij te licht was voor de absolute top, maar hij blijft me iedere week weer verrassen met zijn sterke spel. Als Utrecht echt wil doorgroeien, moeten ze deze jongen niet verkopen. Daarmee geef je eigenlijk al aan af te haken in de strijd met FC Twente (en dat is toch wat ze nastreven) door hun je beste speler te geven. Als ze hem verkopen in elk geval niet aan een eredivisieclub.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren