Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: MVV krijgt zeven strafpunten, AGOVV begint op min zes

Laatste update:

AGOVV Apeldoorn is flink gestraft voor het overtreden van de KNVB-reglementen. Volgens De Stentor begint de ploeg met zes strafpunten aan het nieuwe seizoen in de Jupiler League. Eerder op de dag kwam al naar buiten dat Fortuna Sittard ook gestraft werd; die ploeg kreeg echter maar twee strafpunten uitgedeeld van de bond.

AGOVV eindigde vorig seizoen knap als zesde in de eerste divisie. Trainer John van den Brom nam de wijk naar ADO Den Haag en de nieuwe coach, Hans de Koning, probeert deze zomer de ploeg weer op sterkte te brengen om goed te presteren. De zes strafpunten die de club woensdag kreeg, zullen dus niet bepaald in het voordeel uitwerken van AGOVV.

De club hield zich niet aan de regels van de licentiecommissie van de KNVB en krijgt daar nu de rekening voor gepresenteerd. AGOVV bevestigt het nieuws zelf nog niet; de bond doet ook nog geen mededelingen de deur uit. NAC Breda werd eerder al bestraft met één strafpunt, omdat het niet tijdig CFK-afdrachten betaalde aan de bond.

Update 14:26 - MVV krijgt zeven strafpunten, AGOVV begint op min zes
Zeven clubs uit het betaald voetbal beginnen het seizoen 2010/11 met puntenmindering. De licentiecommissie van de KNVB heeft zes eerstedivisieclubs en eredivisionist NAC bestraft voor uiteenlopende overtredingen. NAC bracht maandag al naar buiten dat het één strafpunt kreeg opgelegd. MVV moet liefst zeven punten inleveren, AGOVV zes. Almere City FC en Veendam raken drie punten kwijt, Fortuna Sittard werden twee punten ontnomen, FC Dordrecht begint de competitie op -1.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

hmm ik had Agovv als een van de outsiders voor de titel komend seizoen. maar 6 strafpunten om mee te beginnen is meteen veel.

28 juli 2010 om 14:39

A G O V V als outsider? Grapje zeker.....

28 juli 2010 om 14:54

Als je naar vorig jaar kijkt speelt Agovv als een van de beste teams in de Jupiler League. Veel talenten gecombineerd met hele ervaren spelers die eredivisie niveau jaren lang gehad hebben. Dus ga mij nou niet vertellen dat er veel teams beter zijn dan Agovv in de jupiler league. Zolang ze Chadli houden hebben ze ook de topscoorder voor komend seizoen op zak.

28 juli 2010 om 14:59

als agovv zo'n goed team had hadden ze waarschijnlijk ook niet zo'n heel blik proefspelers open hoeven trekken. ik acht rkc sparta cambuur go ahead zwolle den bosch helmond sport mvv volendam allemaal beter dan agovv. en de topscorer zal waarschijnlijk gaan tussen de leeuw, de vries, van der biezen, ofzoiets

28 juli 2010 om 15:09

Zolang Agovv Chadli behoud doet ook hij mee om de prijs voor topscoorder of ligt dat aan mij?

28 juli 2010 om 15:14

hij zal ongetwijfeld bij de bovenste plaatsen mee doen ja maar de manier waarop jij het brengt is het alsof hij 100 procent zeker topscorer gaat worden.

28 juli 2010 om 15:31

ja malloot agovv is en was zekers 1 van de kanshebbers voor promotie,

28 juli 2010 om 15:49

en nu even reageren met je agovv bril af...

28 juli 2010 om 15:50

Grote onzin.

Agovv mag blij zijn dat wanneer ze dit jaar play offs halen (ook al hadden ze geen punten in mindering).

Eerst de ellende met trainers die afzeggen (hoe zou dat toch komen $$$$?) en vervolgens de ene na de andere testspeler weg sturen. En dat ook nog eens met een trainer als De Koning die onlangs met Oss is gedegradeerd.

Nee beste Agovv'ers jullie krijgen het zwaar dit seizoen, met of zonder Chadli.

28 juli 2010 om 15:35

Dan heb je dus kennelijk geen flauw idee wat voor een ''tactisch meesterbrein'' Agovv heeft binnen gehaald in de persoon van Hans de Koning. Ik heb Agovv alleen maar zwakker zien worden.

Het feit dat ze iedere week een nieuw blik testers open trekken, geeft aan dat ze maar wat doen...

Nou nou er worden wel veel regels overtreden dan. Ik hoop dat dit nu een goede waarschuwing is voor de andere clubs.

Jemig, gaat lekker zeg...
En dan krijgt nac er maar 1, en fortuna er maar 2? Er wordt toch weer met 2 maten gemeten, maarja dat zijn we inmiddels wel gewend.

28 juli 2010 om 14:34

ligt eraan om wat voor overtredingen het gaat natuurlijk....

28 juli 2010 om 14:38

idnerdaad. maar ik vind het ook raar dat ze alleen maar de strafpunten naar buiten brenge. maar neit de rede van de strafpunten

28 juli 2010 om 14:49

Ik denk dat de clubs bij het minste of geringste wel in beroep waren gegaan. Als zij dit zonder slag of stoot accepteren dan denk dat deze straf zeker terecht is.

28 juli 2010 om 14:54

De reden dat NAC 1 punt mindering gehad heeft is dat het pensioenfonds van februari twee dagen te laat betaald is. Verder heeft NAC voorlopig de zaken op orde. Dan hoef je toch geen 6 punten mindering te krijgen. Jammer dat de Knvb niet verder kijkt in de eredivisie. Toch heb ik er een hard hoofd in dat clubs als Feyenoord ooit gestraft zullen worden.

Met twee maten gemeten? Je weet de redenen niet. Het kunnen verschillende dingen zijn..

28 juli 2010 om 15:04

Knvb moet gewoon niet zo zielig doen.
Het financieel gezonde Fc Oss moet wijken terwijl Veendam met hun schulden toch mooi mogen beginnen in de jupiler (al is het dan met 3 punten minder).
Ook extra zuur voor Haarlem die misschien ook wel met pnten minder wilde beginnen.

Feyenoord is natuurlijk een heel ander verhaal. 40 miljoen schuld is erg veel al helemaal voor Nederlandse begrippen maar als je dan Barcelona ziet met 450 miljoen en Real misschien wel met het dubbele dan vraag ik me af wat voor muggenzifters het hier in Nederland zijn.
Natuurlijk is Barcelona 10 zo groot als Feyenoord en natuurlijk hebben zij jaarlijks 10 zovele inkomsten. Maar als de Knvb doorgaat met het 'pesten' van alle niet zo sterke clubs dan wordt het gat met de rest van europa alleen maar groter en groter.

28 juli 2010 om 16:25

Ja en de club die gezond blijft kan oprotten naar de topklasse.

28 juli 2010 om 17:26

hadden ze beter moeten voetballen..

28 juli 2010 om 15:49

Dat pesten van clubs door de Knvb zoals jij het noemt is ter voorkoming van vele faillisementen van veel clubs door het financiele wanbeheer dat bij veel clubs bestaat. Wat betreft je vergelijking met Real en Barcelona, dat slaat natuurlijk nergens op, want die clubs vallen niet onder de Knvb.

28 juli 2010 om 15:54

Is het nu zo moeilijk??

Zolang een club aan haar verplichtingen kan voldoen inclusief het betalen van rente op schulden en het aflossen van die schulden volgens afspraak dan is er niks aan de hand.

Vergelijkingen met Feijenoord, Barcelona of welke andere grote club dan ook zijn ook misplaatst omdat die clubs na controle makkelijk blijken te kunnen voldoen aan verplichtingen.

het is terecht dat de clubs gestraft worden voor fouten, maar de competitie word er niet echt leuker op als de helft met puntenmindering begint.

28 juli 2010 om 14:41

Enige wat zo spannend wordt is de degradatiestrijd

28 juli 2010 om 14:49

Dus jij denkt dat het kampioenschap al bepaald is ?

28 juli 2010 om 14:52

Waarschijnlijk doelt hij op het feit dat hierdoor meer clubs gaan meestrijden om die laatste plaats.

28 juli 2010 om 14:54

de strijd voor het kampioenschap zal denk ik tussen 5 clubs gaan, cambuur, sparta, rkc, zwolle en de eagles. degradatiestrijd gaat erg spannend worden. ik denk telstar of fortuna.

28 juli 2010 om 17:28

schrap fc zwolle maar van je lijstje..

Jammer voor een club als Agovv, het is er erg gezellig en ook een erg leuk stadion. Heb dit jaar nog in het stadion gevoetbald en dat is echt leuk voetballen.

OT: Nu kunnen ze de eerste periode zo goed als uit het hoofd zetten, maar ze hebben een goed genoeg team om wel een periode te Kunnen pakken dit jaar.

28 juli 2010 om 15:56

Puntenaftrek wordt Niet meegenomen in een periode.

Een periode stand kent geen minpunten, de reguliere competitie wel.

28 juli 2010 om 16:27

Ooh dat wist ik niet, dank voor je reactie.

Ook bizar eigenlijk... Knvb kan het gewoon naar eigen inzicht invullen hoeveel punten aftrek ze een bepaalde club geven.. dan weer 1 punt, dan weer 6 punten, dan weer 2 punten... Zou volgens mij toch gewoon vastgelegd moeten zijn op welke overtreding hoeveel punten in mindering staat??

28 juli 2010 om 14:38

//knvb kan het gewoon naar eigen inzicht invullen hoeveel punten aftrek ze een bepaalde club geven\\

Helemaal niet. Ligt eraan hoe vaak de regels zijn overtreden. Hiervoor zul je de details moeten kennen voor welke feiten clubs exact bestraft worden.
Die regels zijn er wel degelijk.

tja je moet natuurlijk de zaakjes wel op de rit hebben maar 6 punten lijkt me wel heel erg overdreven, NAC krijgt er maar 1 en ik kan me haast niet voorstellen dat het bij Agovv nou zoveel erger is, leuke transfers gemaakt met mertens en straks waarschijnlijk chadli? dan mag er wel heel wat mis zijn in Apeldoorn nou ja dan volgend jaar dan maar een derby tegen Csv

6 strafpunten??? Wat er ook aan de hand is bij Agovv, 6 strafpunten is echt te veel! Hoe kan een club het zo ver laten komen? Neem aan dat ze in beroep gaan tegen deze uitspraak, want dit aantal punten in mindering vind ik echt bizar!

Dit slaat nergens op
fortuna krijgt er 2 en nac 1?
Agovv 6?een bagge uiitspraak...
Lekker met 2 meten ja...

28 juli 2010 om 14:54

Dat ligt aan het aantal overtredingen dat er per club is gemaakt. Bij Fortuna heeft men op twee punten de regels overtreden en in Apeldoorn is dit 6 maal het geval geweest.

Niks 2 maten dus maar rechtvaardig beleid van de Knvb! Hulde!

28 juli 2010 om 14:56

@cadelevans, gebruik a.u.b. je verstand. Als de ene club meer puntenaftrek krijgt dan een andere dan heeft dat te maken met de ernst van de overtreding. Dat lijkt me logisch als iemand in de supermarkt een rolo jat is de straf ook een andere dan wanneer je achter het stuur gaat zitten met alcohol op. Zo moeilijk is het niet...

28 juli 2010 om 15:18

Zeg dit maar niet hardop, in Nederland weet je het maar nooit...!

maar waarom krijgt feyenoord ook geen.
strafpunten hun hebben hun financien ook niet.
in orde

28 juli 2010 om 14:43

Ajax ook niet

28 juli 2010 om 14:48

kanudayo

ajax heeft verlies geen.
schuld dat zijn 2 verschil

28 juli 2010 om 14:51

Als je schulden optijd afbetaalt overtreed je geen regels.

28 juli 2010 om 15:18

Maar waarom moet een club nu in godsnaam een begroting indienen?, als je zie dat bv Ajax 21 miljoen buiten de begroting zit, kan je toch niet echt zeggen dat ze volgens de regels werken, even daar gelaten of een club geen of wel schuld heeft.

Zijn alle clubs die de begroting overtreden niet gewoon verkeerd bezig? die moeten ze gewoon strafpunten geven, moeten ze maar beter begroten.

Een begroting is voor de K.n.v.b een reden om een licentie af te geven aan een club en dan komen er genoeg clubs die buiten de begroting komen, dat moeten ze ook gewoon bestraffen, anders kan je net zo goed de begroting afschaffen.

28 juli 2010 om 16:33

@jantjenac

Gi-o Al zei Ajax heeft geen schulden alleen verlies! En ze hebben alles netjes optijd afgelost wat moest. Dan kunnen we de hele ere- en eerstedivisie iedereen met punten aftrek laten beginnen op Heracles en Heerenveen na.

28 juli 2010 om 14:44

Feyenoord houdt zich wel aan de afspraken van de Knvb. En ze betalen hun schuld wel keurig af. Schulden hebben is iets anders als schulden aflossen. Verder heeft Feyenoord een plan van aanpak ingeleverd bij de Knvb. Die is goedgekeurd. Als ze daarin afspraken niet nakomen, krijgt Feyenoord ook problemen.

28 juli 2010 om 17:31

feyenoord voldoet aan betalings verplichtingen...

@ Suc6magnet --> idd ze moeten dat gewoon vastleggen want ze wordt vanuit de losse pols maar wat aan punten in mindering gebracht.

Een geldboete zullen ze wel niet kunnen betalen maar 6 punten is echt veel. Maar al met al niemand zal weten wat voor overtreding hier is gemaakt of overtredingen.

Maar wel jammer voor een competitie want 6 punten zijn op het eind van het seizoen best veel.

Vanwaar deze regen van strafpunten opeens, in ieder geval voor mij onverwachts..?

pfff 6 strafpunten? Zo maak je de club juist kapot. Ik had verwacht dat agovv mee zal doen om plaats 1, maar 6 minpunten is echt teveel daarvoor. Het ging juist sportief zo goed met agovv (financieel misschien niet) maar nu houd je ze tegen om hoog te eindigen en zich financieel te verbeteren (door bijvoorbeeld een promotie).

28 juli 2010 om 14:49

Plaats 1? Laat me niet lachen. Volgens mij hebben ze nog niet eens het aantal benodigde contractspelers. Ik denk dat de club dit jaar gewoon weer een grijze middenmoter is met misschien zelfs wel een uitschieter naar beneden.

28 juli 2010 om 14:52

agovv is goed bezig. veel goede spelers op proef en zeker als chadli blijft is het een topploeg in de jupiler league. ik denk dat ze best kunnen meedoen om plaats 1! in ieder geval bij de 1e vijf maar dan heb je deze 6 punten wel keihard nodig!

28 juli 2010 om 15:06

Ik heb even gekeken op de site van Agovv en daar staan maar 10 spelers bij de selectie vermeld: Chadli, Bot, Bruinier, Chadli, Huiskamp, Leeuwin, Mulders, Postma, Suart, Tailor en van Toor. Buiten een waarde oordeel te hangen aan deze spelers lijkt het me wel erg sterk dat Agovv zo kort voor de competitie nog een selectie op de been krijgt die mee kan gaan strijden om de bovenste plaatsen. Daarnaast als ze dat wel realiseren hebben ze door de beperkte voorbereiding, met een volledige selectie, al een fikse achterstand op concurrende ploegen als Cambuur, Zwolle, Rkc, Go Ahead, Sparta enz.

ik lees nu dat almere city er 3 krijgt veendam ook 3 mvv 7 punten dodrecht 1

Lekker weer met de Knvb.
Deden ze dat maar eens bij Psv, Ajax en Feijenoord. Nee, dat gebeurt niet. Veel te gevaarlijk.
Alleen de kleinere clubs aanpakken.

Agovv is 1 van de weinige clubs in Nederland die totaal geen steun krijgt van de gemeente.
Alles moet zelf bekostigd worden.
Wanneer een andere club in de problemen komt, strijkt de gemeente over het hart en verstrekt het geld of een lening.

Zo ben je als club in Apeldoorn aan de goden overgeleverd.

28 juli 2010 om 14:47

ajax psv en feyenoord houden zich wel aan de afspraken. ze hebben misschien ook wel schulden, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze zich aan de regels moeten houden en ajax psv en feyenoord doen dat blijkbaar en betalen hun schulden op tijd af.

28 juli 2010 om 17:35

hadden ze maar aan hun verpichtingen moeten voldoen.. had er niks aan de hand geweest. dus dde enige schuldige is de club zelf!

Van mij mogen ze van de 1ste divisie wel een amateur competitie maken, dit kan zo niet langer.

28 juli 2010 om 15:16

Dat is misschien een beetje te overdreven! Echter heb je wel gelijk in het feit dat het wat meer richting semi-prof (dus amateurvoetbal) moet gaan. Verschillende clubs kunnen het gewoon niet meer opbrengen om aan de gestelde eisen van de Vvcs te voldoen met het aantal verplichte contactspelers. Ik geloof dat deze regels voor de komende jaren al wat meer versoepeld worden. Dit is ook meer dan nodig om verschillende clubs te laten overleven in deze moeilijke periode.

idd help de boel maar naar de klote is deze tijd K.. kessler!!! rot op met pensioen
of help de clubs door deze moeilijke tijd heen de knvb verdiend genoeg
en je loopt alleen maar te pogge met die topklasse

28 juli 2010 om 14:53

Waarom zou Kessler op moeten rotten. Juist door een strenge Knvb worden de clubs nu geholpen, anders ging men nog steeds alleen maar voor de sportieve ambities en verliest men daardoor de (financiele) realiteit uit het oog.

Als iedereen zich zo gedraagt zoals de financien dat toelaten dan wordt het voetbal daar meer mee geholpen dan men nu nog meer aan te laten klooien.

Ze maken de competitie ook echt niet leuker met al deze clubs in puntenmindering.. MVV -7 gaat nergens meer over..

28 juli 2010 om 14:51

Clubs die regels aan hun laars lappen die maken de competitie er niet leuker op. Ben blij dat de goede clubs hier eindelijk in mindere mate hinder van ondervinden door die strafpunten.

Het is heel simpel:

wanneer je je niet aan de afgesproken regels houd (notabene afgesproken met ere- en 1ste divisie) dan volgen daar sancties op in de vorm van puntenaftrek per overtreding.

Wanneer men op 1 dag twee maal te hard rijdt is het toch ook zo dat je 2 bekeuringen krijgt...

Dus van met 2 maten meten (wat hier veel gehoord is) is totaal geen sprake.

Uiteindelijk zal de motivatie van de Knvb voor de sancties duidelijk moeten maken in hoeverre de puntenaftrek terecht is maar nogmaals, de regels zijn overduidelijk.

Trouwens Agovv is sportief dan wel op niveau maar misschien ligt de oorzaak hiervan wel in het behoorlijk boven stand leven op financieel gebied. Ik heb zelfs gehoord dat het ze als enige gelukt is ernstige financiele problemen te verbergen (tot nu dan).

28 juli 2010 om 14:58

helaas houden veel mensen ervan om de Knvb te bashen, zonder dat ze enig idee hebben waarover ze praten. Ik weet dat ook niet in deze, maar ik weet wel dat ze inderdaad kijken naar hou vaak een regel is overtreden etc, het zal zeker terecht zijn want met puntenaftrek gaan ze echt geen risico's nemen.

Wel goed dat ze het nu eindelijk serieus aanpakken!!!!
Of zou het zo zijn dat de clubs nu allemaal met sprongen achteruit gaan?

28 juli 2010 om 15:05

Zoals ik onder ook zeg in mijn reactie: De knvb weet eindelijk eens van zich af te bijten. Voorheen werd er maar wat aangekloot door de bestuurders, want er stonden toch nauwelijks sancties op wanbeleid. Nu de knvb punten in mindering brengt, en zelfs licenties intrekt, is het een ander verhaal. Hopelijk leren ze er van en voeren ze eens verstandig beleid.

28 juli 2010 om 16:00

als er 2 sponsors tijdens het lopende seizoen afhaken ( falliet ), dan heb je meteen een gat in je begroting en een groot probleem. Clubs kunnen er niet altijd alles aan doen

28 juli 2010 om 16:53

Juist, en dat moet je keuzes maken. wanneer men er dan voor gaat om geen afdrachten te doen aan een pensioenfonds of de huur voor spelers niet betaald dan heb je puntenaftrek als consequentie.

Ik zeg dus niet dat het omvallen van sponsoren de schuld is van de BVO maar de keuzes die ze maken daar zijn ze toch echt zelf bij.

Hadden ze geen andere optie dan is puntenaftrek nog altijd beter dan failliesement.

28 juli 2010 om 16:56

andre optie was salaris van spelers niet uitbetalen, chique dat ze dat niet gedaan hebben, maar nu helaas de consequenties

6 tot 7 punten is veel, als je aan het einde van het seizoen niet promoveerd door deze punten is dat wel kut, en ook voor NAC Breda, als die geen Europa League halen missen ze veel geld.

Terecht? Ik weet niet waarom ze allemaal gestraft zijn en ga me daar ook zeker niet in verdiepen.

Stelletje eikels daar binnen Agovv zeg! Sportief leuk presteren maar achter de schermen wanbeleid voeren. Agovv mag weleens haarfijn uit gaan leggen wat er vorig seizoen allemaal is misgegaan! Dat zijn ze op hun minst verplicht aan de supporters.

Kan Mvv beter meteen in de topklasse gaan spelen

Nee even serieus, de Knvb zal hier wel een goede reden voor hebben. Alleen om meteen met 7 punten achterstand te beginnen is pittig. Ben benieuwd hoe Mvv het gaat doen volgend jaar.

Vind het wel een beetje onzin dat ze het zo regelen, clubs die nu door gebrek aan financiële middelen punten vermindering krijgen, gaan het zwaar krijgen. Op deze manier hebben ze vanaf het begin van de competitie een achterstand waardoor ze meer kans hebben om te degraderen, het gaat immers overal om de punten. Enja met een lagere notering krijgt een club ook minder sponsors, inkomsten etc. Hierdoor worden de clubs als ze het niet zo goed presteren in de competitie dubbel gestraft.

28 juli 2010 om 14:57

Misschien dat ze het nu eindelijk gaan begrijpen en dat er volgend seizoen niet meer zulke maatregelen nodig zijn.

Ik hoop de dat de clubs het nu echt gaan begrijpen dat ze goed met de financiën moeten omgaan, anders zie ik het heel somber in voor de 1ste divisie. Agovv -6 mvv -7 , dat lijkt toch nergens meer op

Als in 1 competitie liefst 6 clubs met minder punten gaan beginnen, dan kun je toch niet meer spreken van een goed competitieverloop. Zeker als je het hebt over 7 punten in mindering, dat gaat nergens meer over. Een club die het zo bont maakt, moeten ze gewoon geen licentie meer geven.

28 juli 2010 om 15:02

//een club die het zo bont maakt, moeten ze gewoon geen licentie meer geven.\\

Onzin en dat dient geen enkel nut. Wanneer er geen clubs meer overblijven is het leed nog veel erger. Puntenaftrek lijkt me een prima maatregel.

Vroeger werd de stand voor de start van de competitie gerangschikt op alfabetische volgorde. Tegenwoordig doen ze dat op strafpunten lijkt het wel. De knvb leek eerst een blaffende hond, maar blijkt nu ook te kunnen bijten. Dit beleid hadden ze al veel eerder moeten voeren, hopelijk worden de bestuurders eindelijke een keer wakker.

28 juli 2010 om 15:05

Als het hiermee aanslaat dan wel, nu zal men wel krijgen dat bepaalde clubs er zo op achteruit gaan, dit weer met het gevolg dat er mogelijk meer failliete clubs komen en dus einde van de jupiler league.

28 juli 2010 om 15:12

Clubs die onverantwoord beleid voeren worden gestraft, het is niet zo dat gezonde clubs worden aangepakt. Als clubs niet worden gestraft dan kunnen ze doorgaan met het huidige beleid en helpen ze zich daarmee de vernieling in.

Ik begrijp jouw punt, door de puntvermindering is de kans groter dat een mvv degradeert. Hierdoor lopen de inkomsten mis en dit kan leiden tot een faillissement. Maar als ze niet zouden worden gestraft zullen ze ook failliet kunnen gaan door het wanbeleid wat er wordt gevoerd. De knvb wil alleen dat er verantwoord beleid wordt gevoerd, en hier is in mijn ogen weinig mee mis. De knvb had eigenlijk eerder clubs moeten aanpakken en is al (te) laat ermee.

28 juli 2010 om 17:07

Interessant punt, eigenlijk heb je gelijk.
Eerder aanpakken, voorkomen is beter dan genezen.

volgens mij gaan ze bij de knvb een iets ander beleid voeren dan de laatste jaren...

28 juli 2010 om 15:13

Je moet niet vergeten dat de financiele crisis ook heeft toegeslagen bij de voetbalclubs. Sponsoren haken af en dan is dit het gevolg. Ik denk dat het dan ook niet alleen maar aan een strenger beleid van de Knvb licht dat er zoveel straffen worden toegekend.

niet echt verbaasd over de puntenaftrek, maar wel om Almere City Fc, waar komt die club in ene vandaan ? , en hoe is het mogelijk dat je in seizoen 1 je finfacieen niet rond hebt.

28 juli 2010 om 15:12

Almere City Fc was Fc Omniworld... Ze hebben hun naam veranderd en spelen al heel lang betaald voetbal.

Ik snap niet waarom je een licentie moet hebben voor betaald voetbal om in de eerste- en zelfs eredivisie te spelen. Als je alle zaken prima op een rijtje hebt (stadion en zo) dan is het toch prima als je het met een stelletje amateurs kunt redden.

Het is bij mij nog niet bekend waarom deze clubs nou precies punten in mindering voor krijgen, dan pas kun je een mening vormen of het terecht is of niet.

Dit is erg pijnlijk voor Agovv en Mvv, maar ze moeten zich maar aan de regels houden. Ben benieuwd hoe beide ploegen het gaan doen. Het zal erg lastig worden. Succes voor beide clubs.

28 juli 2010 om 17:09

Kan iemand mij vertellen op welke maten de straffen worden uitgedeeld?
Ik bedoel: op basis waarvan zegt de Knvb:''bij die gaan er 2 punten af, bij die 7, bij die 1, bij die 3, bij die 6..''
Komt nu nogal lukraak over.

Ik bedoel: je houdt je aan de regels of niet, je betaalt spelers op tijd of niet...

Goede maatregelen zijn dit. Ze kunnen wel net als de afgelopen jaren pappen en nathouden met slappe boete's, maar dit zijn tenminste straffen die aankomen. Of ze al dan niet terrecht zijn kan ik, en de meesten onder ons, niet beoordelen. Het enige wat ik jammer vind is dat dit pas zo laat gedaan wordt en er nog een hoop echt grote 'zondaren' in het betaalde voetbal zitten, die al jaren vrijuit gaan.

Komt Veendam goed weg. Vorig jaar eigenlijk al dood verklaard. Was één grote puinhoop. Natuurlijk heeft die club wel orde op zaken gesteld, maar het verbaasd me toch. Wat voor puinhoop moet het dan wel bij die andere clubs (met name Agovv en Mvv natuurlijk. Ook verrast over Fortuna. was die club ook al niet een keer zo goed als dood?

28 juli 2010 om 15:21

Misschien komt BV Veendam nog aan de beurt voor komend seizoen, al hebben ze afgelopen seizoen al te maken gehad met puntenaftrek.

De graafschap krijgt een boete van 250 euro..

vanwege veiligheidsverklaring in te leveren (1 dag te laat)

We zullen zien wat de clubs in de competitie doen met die punten in mindering

Ja dat is lekker makkelijk om zulke clubs te straffen, maar bij een Az, Twente, Ajax, Psv, Feyenoord etc. zal dat niet zo snel gebeuren.

Ik zie mensen hier dan typen van ja maar, ajax enzo kunnen de shulden wel afbetalen, ze hebben een stadion bijv. Een MVV kan dat niet, nou als ze dat niet kunnen dan zijn ze toch gewoon failliet of heb ik het nou fout.

Gelukkig zijn er periodetitels voor de play-offplekken. Anders is het erg sneu.

28 juli 2010 om 17:12

Ja, en wat nou (puur theoretisch) als MVV wel periodekampioen wordt en nacompetitie voor promotie mag spelen, maar door deze puntenaftrek degradeert. Da's toch raar (de kans hierop is wel heel klein, dat zouden ze 1 periode het goed moeten doen en de rest verliezen, maar even hypothetisch)

28 juli 2010 om 17:23

Dat kan altijd gebeuren.... ik geloof dat Eindhoven en Telstar de laatste jaren dicht bij zo'n scenario waren.

Misschien inderdaad een idee om de periodes af te schaffen, en standaard de nummers 2-9 te nemen voor play-offs.

28 juli 2010 om 18:54

Wanneer een team degradeert is dat team al voor aanvang van de play offs geen onderdeel meer van de competitie waardoor de play off plaats vervalt en wordt ingenomen door de hoogst geklasseerde club die geen play offs speelt.

wat een triest zaakje van de knvb om zoveel clubs de das om doen met puntenaftrek grrrrrrrr
ágovv heeft vorig jaar ook al 2 punten in mindering gehad,en nu weer 6 punten weg gegooit
'schande knvb ga je schamen in een hoekkie,als ik de clubs was zou ik de knvb een rechtszaak van maken

@ sociofan ik ben het met je eens...,
Zulke clubs krijgen nooit zoveel punten in mindering
@ lomperik hoe zit het dan met die playoffplekken?
ze beginnen in de 1e periode met de - punten dus ze lopen alitjd in achterstand op

28 juli 2010 om 15:50

nee cadelevans t heeft te maken met de competitie en voor de stand in de periode begint elke club op 0 dus ook agovv-veendam etc

De Knvb heeft met de clubs afspraken gemaakt rondom licenties en daar sancties aan verbonden. Deze lopen uiteen van een Publieke Waarschuwing, geldboetes en puntenaftrek.

Voor het niet op tijd voldoen van huursommen aan andere clubs staat bv 1 strafpunt en bij Agovv ging het om 5 gevallen. Daarnaast staat voor het niet tijdig betalen aan het CFK ook 1 minpunt.

Drie minpunten zijn er voor een tweede maal niet houden aan afspraken in Plan van Aanpak en ook voor niet tijdig betalen aan werknemers. Zie hier bv 6 van de 7 minpunten van Mvv.

Zo heeft Cambuur bv ook een waarschuwing gekregen voor het niet houden aan Plan van Aanpak. Een tweede keer zal dan ook 3 minpunten betekenen.

BV Veendam heeft 3 minpunten vanwege het niet tijdig betalen van huursommen (2x) en Cfk-premies (1x). Wat de Knvb zal doen met bv de schijnvertoning rondom het sponsorcontract met Norder is hierin niet bekend.
Mijn persoonlijke mening is dat de poging tot valsheid in geschrifte niet straffeloos mag blijven al vind ik dat de club zelf niet te zwaar gestraft mag worden. We de betrokkenen persoonlijk die hier moedwillig zijn beziggeweest.

Ik vind dat allemaal maar een beetje overdreven hoor.
Zo is er toch helemaal niks meer aan de 2e divisie:s

28 juli 2010 om 15:42

Word lastig ja voor die ploegen die minpunten hebben, vind het ook beetje vaag dat er punten af gaan, andere maatregelen zou beter zijn geweest voor de competitie, want zo hebje toch een vorm van competitievervalsing.

Denk dat de knvb er beter aan deed om de clubs persoonlijk aan te pakken, zelf meer initiatief tonen in het financiële gebeuren bij clubs en daaruit conclusies trekken.

28 juli 2010 om 17:14

Vorm van competitievervalsing?

Dit is juist om competitievervalsing tegen te gaan. Dit hadden ze al jaren geleden moeten doen. Clubs die nu spelers op hun loonlijst hebben staan die ze eigenlijk niet konden betalen leven boven hun stand. Dus staan daardoor ook ten onrechte te hoog op de ranglijst ten kosten van clubs die het wel netjes doen.
Een aantal jaren geleden haalde Cambuur een aantal voor Haarlem zeer belangrijke spelers weg en achteraf bleek dat ze het geld voor dat soort spelers helemaal niet had. Maar ondertussen wel lekker meedraaien in de top.

Haarlem is hier jaren de dupe van geweest. Het zure is dat Haarlem 1 jaar wel in de problemen kwam en het meteen over was.

Ik snap deze actie van de Knvb niet, als clubs minpunten krijgen staan ze lager dan normaal waardoor ze minder geld verdienen en eerder geld kwijtraakt. Misschien wel degraderen waardoor ze helememaal failliet gaan. Er moet toch een andere manier zijn om deze financiele crisis bij clubs op te lossen?

28 juli 2010 om 16:33

Daar gaat het ook helemaal niet om. Die clubs hebben regels overtreden (fortuna, Nac) of boven hun stand geleefd (mvv, Agovv, Veendam), en daardoor vorig seizoen meer punten gehaald. En door die overtredingen krijgen ze er dit seizoen minder. Eerlijk dus. En voor het 'valsspelen' of in ieder geval niet de regels volgen die elke club met elkaar heeft afgesproken (en dus van op de hoogte was) word je dus gestraft. En als ze daardoor degraderen zijn ze het dus Zelf schuld, en misschien hadden ze dus al eerder failliet moeten gaan en zijn ze dat niet door de boel op te lichten (veendam) of door geluk te hebben dat de Knvb vormfouten maakte (fortuna).

Wat moet de Knvb anders doen? Deze clubs extra punten geven zodat het makkelijker wordt extra geld genereren? Of geld geven aan deze clubs en zo ook weer andere clubs benadelen die wel alles op de rails hebben? De Knvb kan alleen maar streng controleren en clubs straffen opdat het niet meer gebeurt. En dat is precies wat hier aan de hand is.

En zoals al eerder gezegd, clubs als Barca en Real kunnen hun schulden wél afbetalen volgens de afspraken en overtreden dus geen regels. Het hebben van liquide middelen is de doorslaggevende factor. BIj die clubs zal altijd een persoon of bank garant staan.

28 juli 2010 om 17:16

Ja hoor, gewoon minder dure spelers op je loonlijst zetten!

En clubs als Barcelona (442mil schuld) en Real Madrid, die krijgen geen straf of punten in de mindering.

28 juli 2010 om 16:13

wat hebben die dan te maken met het nederlandse licentiesysteem?
bovendien worden er in nederland geen punten uitgedeeld omdat een club schulden heeft, de strafpunten worden uitgedeeld omdat een club haar schulden niet afbetaald, dat staat compleet los van elkaar.

Yes, dan begint Fortuna het seizoen tenminste niet als laatste.

Zo zien we maar weer dat het slecht gesteld is met het nederlandse voetbal...

7 clubs met punten in mindering en in de finaciele tijden van tegenwoordig kan het alleen maar erger worden!!! We zien clubs failliet gaan en nu ook starten met min punten.

Tot nu toe blijft het in de eerste devisie (muv Nac) maar ben bang dat als het zo doorgaat meerdere clubs in ere devisie hier onder gaan leiden

Off: Ik hoop dat de rijke olie mensen uit arabie ook geld zien in nederland en dat onze clubs overgekocht worden door multi miljardairs zodat nederland ook eens geld heeft, spelers kan vast houden en mee doen op hoogste niveau!!!

Qua landen doen we het goed, 2-de of Fifa werled ranglijst...

maar de individuele clubs laten het zwaar afweten buiten nederland

Onzin, de reglementen in de andere landen zijn veel soepeler. Nederland heeft een van de strengste licentie commissies ter wereld.

Ik vind het gewoon totaal niet eerlijk dat in andere landen wel miljoenen schuld mogen hebben zonder dat er iets gebeurd en hier in nederland niet!!

En dan nog wat krijgt Ajax want volgens mij hebben ze daar ook niet alles in orde en die shit.
Een Fc Groningen waar brand uit breekt krijgen ze maar 15.000 euro boete terwijl ze normaal ook vind ik - punten hadden moeten krijgen dan.

Maar nee hoor tegen grotere clubs durven ze niet...

Kl**tz*kk*n bij de knvb cometitie vervalsers over paar jaar is de jl niks meer waard en de eredivisie ook niet.

28 juli 2010 om 17:47

Ach zie het zo in andere landen mogen de clubs schulden hebben. Maar kijk naar desbetreffende landen zelf, staan allemaal in de schuld en bijna failiet. Ik vind dat Nederland het helemaal niet zo gek doet. Een club hoort geen schulden te hebben klaar. Het is daarom goed dat de Knvb hier wat tegen probeert te doen.
Echter wordt het ook hoog tijd dat die buitenlandse clubs aangepakt worden. De champions league is ook niks meer aan met elk jaar maar die zelfde clubs die in de finale staan.

Okee, de Knvb heeft een punt. Hun willen natuurlijk ook dat de clubs alles op orde hebben en geen schulden krijgen zoals clubs uit het buitenland. Maar de Knvb zou de clubs misschien ook eens kunnen helpen. Ze hebben zojuist miljoenen gekregen door het WK, in plaats van alles in eigen zak te steken zouden ze de clubs ook kunnen helpen.
Hier schieten de clubs niks mee op, sponsoren en supporters die twijfelen over hun seizoenkaart.
Knvb Maffia!

Ik snap die hele Knvb niet meer. Dit is de reinste competitievervalsing. Een RKC die afgelopen seizoen allerlei capriolen heeft uitgehaald met de begroting ontspringt op onbegrijpelijke wijze. Roda, afgelopen winter op sterven na dood heeft nergens last van. Zo zijn er nog veel meer clubs die er een puinhoop van hebben gemaakt afgelopen seizoen ontspringen de dans. Als de Knvb echt wil beginnen met een schone lei pak dan alle creatieve clubs ook aan die of door de gemeente of door suikeroompjes op de been worden gehouden. Voetbal is verrot, ja ik weet het: ik zal wel weer te horen krijgen dat het een dooddoener is maar het is WEL het geval. Men is al niet eens meer in staat om een fatsoenlijke competitie in elkaar te breien. Zelfs een bekerfinale wordt bepaald door de supporters.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren