Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Marwijk lijkt te gaan experimenteren in oefenduel met Mexico

Laatste update:

Bondscoach Bert van Marwijk heeft dinsdag impliciet te kennen gegeven dat hij woensdag in de oefeninterland tegen Mexico flink zal gaan experimenteren. Dat houdt in dat spelers die normaliter niet hoeven te rekenen op een plek bij de eerste elf van Oranje, de kans zullen krijgen om zich te bewijzen.

/

Naar verwachting mogen Khalid Boulahrouz, Edson Braafheid, Stijn Schaars en Ibrahim Afellay in de basis beginnen tegen de Midden-Amerikanen, die ook aanwezig zullen zijn op het WK in Zuid-Afrika. Het was de belangrijkste boodschap die uit de training van dinsdagmiddag op te maken viel. Feyenoord-verdediger Ron Vlaar viel tijdens die sessie overigens geblesseerd uit.

Voor enkelen van het genoemde kwartet geldt het oefenduel als de laatste kans om Van Marwijk te overtuigen van hun kunnen. De keuzeheer gaf eerder al aan dat hij donderdag zijn definitieve selectie van 23 man prijs zal geven. Daartoe zullen ook de Champions League-finalisten Mark van Bommel, Arjen Robben en Wesley Sneijder behoren. Zij trainen donderdag voor het eerst mee.

Vermoedelijke opstelling Oranje tegen Mexico:

Stekelenburg; Boulahrouz, Heitinga, Mathijsen, Braafheid; De Jong, Schaars; Kuyt, Van der Vaart, Afellay; Van Persie.

Het is juist van Bert van Marwijk om te gaan experimenteren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk laat van Marwijk de 'grote Vier' ook nog samenspelen in een oefenwedstrijd, laat ze maar bewijzen dat het goed werkt.

25 mei 2010 om 14:53

hou eens op met dat gepraat over de 'grote vier'. Het suggereert dat ze groter zijn dan de rest en dat is dus onzin.

25 mei 2010 om 15:01

Zo zijn ze nou eenmaal omschreven door de media en daarbij bepaal ik zelf wel of ik ze zo omschrijf. Iedereen weet wat er mee bedoeld wordt en qua talent zijn ze ook groter dan de rest.

25 mei 2010 om 15:24

De grote 4?? Sneijder is 1 m 20 ongeveer

Valt wel op dat hij steeds lacht op het voetbalveld.. zal wel komen doordat de grassprietjes onder zijn oksels kietelen..

25 mei 2010 om 15:36

Dat is geen onzin, ze zijn ook groter. Iedere speler heeft natuurlijk zijn inbreng in het team maar dit zijn de spelers die het verschil kunnen maken, wat hen groter maakt.

25 mei 2010 om 15:43

dus volgens jou hangt het verschil maken af van doelpunten maken of iemand alleen voor het doel zetten? Iedere speler voegt iets toe aan dit team.. met 11 spelers die volgens jou 'het verschil' maken krijg je er iedere wedstrijd 4 om je oren..

25 mei 2010 om 21:15

van persie hoort daar niet bij,dus hou het maar op de grote 3,van persie zit alleen maar in de ziekenboeg,elia en afellay hebben voorkeur voor mij en laat die van persie maar goed herstellen voordat hij weer geblesseerd raakt hij is gewoon te breekbaar.
Spelers zoals van persie en robben moet je gewoon goed toetakelen en dan goed laten herstellen zodat hun lichaam bestendiger word voor blessures hahahahaha.

Hoop dat hij Boschker ook zijn debuut gunt voor het Nederlands efltal in een oefenwedstrijd, ook al is het maar voor een kwartier. Heeft hij toch zijn haasje verdient!

Dat betekent dus dat Anita en Engelaar gaan afvallen?

25 mei 2010 om 14:36

Natuurlijk niet. Een wedstrijd heeft 90 minuten, dat weet je toch? Anita en Engelaar kunnen dus nog invallen. Je kan ze niet allemaal tegelijk opstellen...

Of misschien hebben Anita en Engelaar zich al genoeg bewezen bij de bondscoach

25 mei 2010 om 15:44

Ik denk dat die zich eerder al bewezen hebben.
''voor enkelen van het genoemde kwartet geldt het oefenduel als de laatste kans om Van Marwijk te overtuigen van hun kunnen.''
Daar maak ik ook uit op dat juist de vier die in de basis mogen beginnen juist waarschijnlijk zullen afvallen en Anita en Engelaar vrij zeker zijn van een selectieplek, tenzij Schaars en Braafheid het uitstekend doen tegen Mexico.

25 mei 2010 om 17:41

Dat betekent dat niet. Want ze zullen er in de rust wel inkomen voor braafheid en schaars. En als Anita en engelaar juist wel in de basis stonden, betekent dat dat braafheid en schaars afvallen. We moeten niet gaat suggereren over de afvallers maar afwachten tot donderdag.

nou dus boula, braafheid, schaars moeten strijden met ooijer, anita, engelaar.
En affelay kan zich bewijzen voor speeltijd/

Nu kan het nog, de laatste wedstrijd zou ik als ik hem was al in de ''verwachte'' opstelling spelen.

25 mei 2010 om 14:36

Mwah hoeft niet per se je hebt nog genoeg trainingen de tijd en zo maak je het overwacht voor andere teams hoe je gaat spelen en kan je verassen in de eerste wedstrijd

Lijkt me een aardige opstelling, maar vraag me af waarom hij Lens niet uitprobeert op rechts, anders misschien voor de 2e helft.

25 mei 2010 om 14:34

Inderdaad, hoorde gister bij VI dat lens zich echt goed bewees! Maar het is maar een vermoedelijke opstelling! Ik zou hem graag willen zien, kijken of hij er echt zo goed in past!

25 mei 2010 om 14:57

Misschien dat hij Lens een helft laat spelen, zullen naar alle waarschijnlijkheid zeer veel wissels komen.

Als Vlaar geblesseerd is, neem hem dan niet mee!
Zoveel speelminuten zal die toch niet krijgen en als het erop aankomt, liever iemand die helemaal fit is.
Daarnaast moet Vlaar nog wat geld opleveren voor Feyenoord. Als die geblesseerd is, kan dat neit!

Ik begrijp de keuze voor afellay in de basis niet, vind em niet goed genoeg. had het afgelopen jaar een minder jaar en ik denk dat die net tekort komt voor de top.

25 mei 2010 om 14:35

Misschien is dit de laatste kans om zich te bewijzen. Wellicht staan Afellay, Schaars en Braafheid in de basis op voor hun laatste kans te vechten dus (al denk ik niet dat dit bij Schaars het geval is, die schijnt het erg goed te doen op de training).

25 mei 2010 om 14:42

Jongens, het spijt me zeer, maar Affellay heeft zich echt wel bewezen. Bovendien kan hij en aanvallend en als verdedigende middenvelder spelen. Dan valt eerder stijn schaars af, die ook geen sterk seizoen had, en Engelaar die te traag is.

25 mei 2010 om 17:27

Wat heeft Affelay bij Oranje bewezen? Elke keer als ie mee mag doen dan laat ie niks zien.

25 mei 2010 om 18:34

Wat hebben de zeeuw , schaars , babel, anita , lens etc etc in het Nederlands elftal bewezen? oh wacht ik weet het al helemaal niks!!! En trouwens de wedstrijden die Afellay speelde deed hij het heel aardig bijv: de wedstrijd tegen Italie en nog een paar. Dus voor de volgende keer kom met betere argumenten.

oftewel de 5 die genomineerd zijn om af te vallen?

Kan je niet beter beginnen met een vaste kern bestaande uit zo'n 7-8 spelers en daaromheen rouleren. Er zijn maar een paar posities waar twijfel over bestaat (bij bert dan).

25 mei 2010 om 14:38

Mwah ik denk het niet hij wil nu gewoon experimenteren dit zijn de wedstrijden waar je dat moet doen Bert kennende zal de basis gewoon hetzelfde blijven als in de kwalificatie met heel mischien kuyt eruit zodat robben op rechts kan

25 mei 2010 om 14:45

@persiangooner

Ja inderdaad. Is ook mijn mening. Maar misschien gebruikt Van Marwijk alleen deze wedstrijd om te expirimenteren, omdat Van Bommel, Robben en Sneijder er nog niet bij zijn.

25 mei 2010 om 14:47

Als je kijkt naar de posities is het niet raar wat van Marwijk doet. Hij wil spelers die hij misschien nodig heeft ook ritme in dit elftal laten opdoen. Hij zet allemaal nieuwe spelers op posities van ''zekerheidjes''. Rechtsback, linksback, verdedigende middenvelder, centraal aanvallende middenvelder. Allemaal posities waar iedereen wel kan raden wie van Marwijk daar neer gaat zetten. Alleen is het wel fijn om spelers achter de hand te hebben die je zo in een elftal kan passen in geval van blessures. Daar is van Marwijk denk ik nu mee bezig. En dat lijkt mij niet een hele slechte gedachte.

25 mei 2010 om 14:52

Daar zit wel wat in. Toch zou ik kiezen voor de sterkste opstelling en van daaruit veel te wisselen. Van Persie heeft 20 minuten in de spits gestaan in zijn hele oranje-cariere.... Robben nog nooit op rechts, Vdwiel is onbekend met de spelers... Stekeleburg moet dezelfde klik krijgen met zijn defensie als Vdsar destijds had etc.

25 mei 2010 om 14:56

Ik probeer slechts het denkpatroon van Bert te ontrafelen. Dat ik het er mee eens ben is weer wat anders.

Hij heeft een strategie en blijft daar aan vast houden. Lijkt mij geen verkeerde gedachte.

25 mei 2010 om 15:17

True. Jammer dat Kuyt deel uitmaakt van zijn plannen

25 mei 2010 om 15:42

Zeer vervelend inderdaad. Een wedstrijd tegen Mexico is geen bikkel wedstrijd, daarvoor is wat inzicht en techniek een pré. Gisteren tikten ze Engeland bij vlagen weg, wat nog steeds een fysieke ploeg is in plaats van een voetballende, zeker met een B-elftal. Zie het al voor me, een Kuyt die een hele wedstrijd achter Guardado loopt en zoek wordt getikt, en dan als hij wat moet doen, hij van gekheid niet weet wat. Op deze manier worden we vleugel lam gemaakt, en in plaats van dat Guardado zijn links back assisteert in het verdedigen zodat onze rechts back op kan komen, stellen wij een rechts buiten op die achter hen aan gaat lopen en die zelfs niet door de Mexicaanse defensie serieus genomen wordt, want waarom zouden ze op Kuyt letten als er toch bar weinig van hem terecht kan komen.

Ik kiez voor deze opstelling:
Gio ervaring
Kuijt harde werker

Stekelenburg
Van der Wiel
Matthijsen
Heitinga
Gio
Van Bommel
Robben
Sneijder
VanDerVaart
Van Persie
Kuijt
25 mei 2010 om 14:37

kan nooit he zo'n opstelling!! dan word je overlopen natuurlijk !! veels te aanvallend.
en Bert gaat nu geen ander systeem meer proberen he

25 mei 2010 om 14:44

Heb je het nou over deze wedstrijd of de opstelling voor het WK ? Ik neem aan dat je gelezen hebt dat de CL finalisten er nog niet bij zijn en dus niet kunnen spelen. Aan deze opstelling hebben we dus nog helemaal niks in dit topic.

On: Ik denk dat Van Marwijk er goed aan doet om nu dit soort dingen nu te proberen. Kan ook niemand zeggen dat hij zijn kans niet heeft gehad.

25 mei 2010 om 15:15

Gelukkig ben jij geen bondscoach

Dat word dus een verliespartij want met die elftal win je echt niet van Mexicanen ze speelde gister Engeland gewoon weg alleen waren ze ongelukkig in de afwerking,

Anita, Vlaar, Babel en Engelaar (of Schaars) gaan niet mee, let op mijn woorden.....

En dan nu maar hopen dat we in deze opstelling gaan spelen. Kan Afellay zich eindelijk eens bewijzen op een positie waar die zich goed bij voelt. Dus niet op rechtbuiten positie.

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
Mathijsen
Braafheid
De Jong
Schaars
Kuyt
Afellay
vd Vaart
Van Persie

thuis laten, ooijer -schaars-anita - vlaar - huntelaar -lens

WK : maduro nistelrooy

25 mei 2010 om 14:38

Wat denk je nou dat hij ineens 2 mensen oproept die er niet bij hebben gezeten afgelopen jaar en dan andere naar huis laat gaan?? hahaha.

Hiermee lijken Vlaar, Anita, Engelaar en Lens af te vallen.

25 mei 2010 om 14:40

Hoezo? Het lijkt mij dat de spelers die afvallen in ieder geval een kans moeten hebben gehad. Dus dan lijkt het me eerder dat Braafheid, Schaars en Affelay op hun hoede moeten zijn en een puike wedstrijd zullen moeten spelen!

25 mei 2010 om 14:44

De 2e helft zullen Anita, Lens, en Engelaar wel in het veld staan..dus wil nog niet echt iets zeggen lijkt me..

25 mei 2010 om 14:48

Precies, er gaat gewisseld worden. Dus het zegt niet zoveel. Ik wilde met mijn reactie alleen maar aangeven dat de theorie van bossa er een van lik-mijn-vestje is....

25 mei 2010 om 14:46

Of die andere krijgen juist een laatste kans. Het is maar hoe je het bekijkt.

Hehe, ik dacht dat hij het nooit zou doen.....
Tsja, want experimenteren en van Marwijk, dat past niet zo goed bij elkaar.

Probeer dan gelijk even een offensieve wissel uit in de tweede helft zou ik zeggen. En als we toch aan het experimenteren zijn: Kuyt niet eens proberen op de linksbackpositie?

denk dat bertje boularouz, lens, schaars en anita laat afvallen. dit allemaal omdat hij nogal 'conservatief' is en hij vlak voor t wk niet opeens z'n selectie drastisch wil wijzigen.

25 mei 2010 om 14:40

Ik denk niet Boula en Lens maar Vlaar en Babel (ook vanwege lichte blessures) wel Anita en Schaars...of evt Engelaar ipv schaars.

25 mei 2010 om 14:51

vlaar en babel denk ik alleen als hun blessures te ernstig zijn om op tijd fit te zijn voor t wk..

25 mei 2010 om 15:07

Zou een domme keuze zijn. De twee kan je in feite missen, zullen amper spelen, maar als ze spelen is het uit noodzaak en dus uiterst belangrijk dat ze fit zijn! Spelers die niet fit zijn neem je alleen mee als ze mits fit ook daadwerkelijk een toegevoegde waarde zijn. neem robben, vd vaart, sneijder, persie, kuijt, heitinga etc. Ik zou gewoon Vlaar, Babel, Schaars, Ooijer en Braafheid thuislaten. Lastig om twee verdedigers te laten afvallen. Maar Engelaar heb je nodig met zijn fysiek en Affelay is gewoon een goede speler. Braafheid is gewoon niks, anita is een lichtgewicht maar denk dat zijn wilskracht en talent zich zal optrekken aan het oranje niveau. Je zag dat die jongen ook beter werd bij Ajax op het moment dat het team beter ging presteren. Bij Braafheid is de rek er gewoon uit.

25 mei 2010 om 15:18

Ohw jij laat er meteen 5 thuis ipv 4....beetje domme reactie he ook met je de rek is er uit bij Braafheid!! weet je hoe oud die jongen is??? daar is de rek echt nog niet uit hoor!!
en jij praat over fysiek heb je hem(engelaar) nodig, en dan neem je wel Anita mee?

25 mei 2010 om 15:28

was een fout want ik bedoelde eigenlijk vlaar als die niet fit is en braafheid en anders Ooijer en braafheid. Beetje dom dat je dat zelf al niet begrepen had. Braafheid is 27 jaar. Normaal gesproken de leeftijd waar je als voetballer op de top van je kunnen bent. En als je naar zijn prestaties kijkt is die allang gepiekt, namelijk bij Twente. Bij Bayern viel hij door de mand en bij Celtic kan die ook niet overtuigen. Engelaar is enkel en alleen nodig voor het fysiek. Het is geen speler die voor de rest iets extra brengt wat andere spelers niet kunnen brengen. Anita heeft weliswaar niet het fysiek, maar zal daarom ook geen basis zijn. Zijn extra kwaliteit is zijn multi functionaliteit.

Ik kan hier uit opmaken dat Ooijer en van Bronckhorst gewoon zeker zijn van hun plek. Zeker in zaken van Ooijer belachlijk! Bovendien moge duidelijk heten dat Kuijt gewoon zeker is van een basisplek. Als die hem morgen in de spits zet weten we ook meteen dat van Persie daar dus niet voor in aanmerking komt en wij op het wk met onze prachtige voorroede mogelijkheden toch een probleem krijgen gecreeerd door Bert ''ik denk altijd in zekerheidjes'' van Marwijk.

Ik vind persoonlijk dat we nu als een team naar het WK moeten gaan toe werken, en niet die vage probeersels gaan doen, dat heeft eerder bewezen toch geen zin. Alleen idd op de linksbackplek is het de vraag wie van de 3, daar is het normaal om even te kijken wie het best is.

Off: ik ben van mening dat een fitte vlaar al onderdoet aan de andere centrale verdedigers, dus neem ik aan dat een vlaar met pijntjes al helemaal niet mee gaat naar Afrika!

Laat ik voorop stellen. Ik ben geen fan van Bert geweest. Ik vond altijd dat een van Bommel nooit moet terug halen. Als meneer zijn persoonlijke belang (ik kan niet goed met een coach overweg) groter is dan zijn landsbelang (ik stop beschikbaar te zijn) dan hoef je bij mij niet terug te komen. Dat is voor mij een principiële kwestie. Ik zie het nut van een type van Bommel absoluut in het Nederlands 11tal. Daarnaast vind ik een van Marwijk heel weinig uitstralen als het allemaal tegen zit.

Toch moet ik toegeven dat het verstandig is wat die man tot nu toe gedaan heeft. Hij probeert een echt team te maken. Met elke keer dezelfde spelers. Elke keer hetzelfde team. Balans met jong en oud zoeken. En een duidelijk en herkenbaar systeem voor de spelers. Dan maak je als team de grootste kans om het goed te doen. Daarnaast heeft hij de verdediging goed neergezet. Soms spelen we eens wat lelijk om te winnen. Dat moet zo nu en dan ook gebeuren.

Wat hij nu weer doet is ook best verstandig. Geef een paar spelers rust. Maar kijk ook hoe bepaalde spelers er op dit moment voor staan op bepaalde posities. Zodat je die spelers in kan passen wanneer het straks misschien nodig is.

Deze man is rustig, duidelijk en probeert vooruit te denken. Op deze manier maken we een goede kans om mooie dingen te laten zien op het WK (ik geloof niet in een wereldtitel, maar ik geloof wel in goed mee doen. Wat voor mij voor een klein land als Nederland al een goede prestatie is).

Logisch dat hij gaat experimenteren natuurlijk. Hoop de 2e helft 'de grote 4' te zien. Verder denk ik dat Lens op rechts ook nog wel eens kan verrassen.
Ik denk dat afvallen:
Anita, Engelaar, Vlaar en Babel
en dan die laatste 2 vooral omdat ze constant met blessures aan het sukkelen zijn op het moment.. en het zijn allesbehalve zekerheidjes. Wat heeft vlaar nu aangetoond meer te kunnen in Oranje dan Ooijer?

25 mei 2010 om 14:47

Ze doen niet mee. Ze trainen donderdag pas mee. Dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Onbegrijpelijk dat Boularouz erin staat terwijl hij amper wedstrijden heeft gespeeld...

als je dan toch gaan experimenteren ga dan met deze opstelling spelen:

Bosckher
Wiel
Boulah
Heitinga
Anita
de Zeeuw
Schaars
Kuyt
Affelay
Elia
Huntelaar

Van marwijk kies voor zekerheid achterin ! Neem boularouz mee ! Miss niet veel wedstrijden gespeeld maar hij staat er wel altijd. Beter dan de wisselvallige anita mee. Antita is een bleofte voor de toekomst test hem lekker in de ek kwalificatie later dit jaar.

als je even logisch kijkt naar de spelers die er 'normaal' niet in staan:

Boulahrouz: zal met vd Wiel om de rechtsback positie moeten knokken (ooijer valt waarschijnlijk af)

Braafheid: Als hij nou ff goed speelt en dat vasthoud hebben we een klasse linksback, vooral aanvallend

Schaars en Afellay: Bert laat sneijder en v bommel nog nie spelen, dit zijn wel duidelijke signalen van de bondscoach om juist deze 2 dan als plaatsvervangers te kiezen!

Kuijt: hij zal met van der vaart toch om de laatste plek bij de Vier moeten gaan knokken, want v Persie, Sneijder en Robben(die nu nog rust krijgt) lijken me aardig zeker.

Ik snap niet waarom veel mensen Kuijt zo graag in de basis van het Nederlands elftal zien. Hij werkt idd hard, zeurt nooit en is een goede jongen voor de groep. Als aanspeelpunt/afronder (en dan vooral met de kop) vind ik hem een uitstekende backup voor van Persie. Maar ook daar heb je nog andere opties als Huntelaar en van Nistelrooy. Maar qua creativiteit brengt hij niks toe aan dit oranje. Dan kun je daar beter naast Robben een Elia op de vleugel hebben die zijn man voorbij kan spelen of met snelheid de diepte in kan worden gestuurd en op deze manieren altijd voor dreiging sturen.

Maar nee, jullie willen een Kuijt omdat hij verdedigend wat meer brengt. Ik snap hier werkelijk niks van. Waarom zou je de nadruk van een rechtsbuiten in het Nederlands elftal op het verdedigend werk leggen. Wij moeten aanvallen en de tegenstander onder druk staan zoals we dat in het verre verleden (74,78, 88, 98) altijd deden en meest recentelijk nog tegen Italië en Frankrijk op het EK! Als wij gaan verdedigen worden we zoekgespeeld, dus laat ons voetballen! Daarbij is geen bondscoach gek genoeg om de backs mee op te laten komen tegen een Robben of Elia.

Ik hoop dat Anita en Babel iig afvallen. De keus tussen Vlaar&ooijer en Schaars&engelaar is lastiger.

Wat mij betreft proberen we Nigel de Jong uit op de linksbackpositie. Hij is snel, schakelt mannetjes dodelijk uit en kan aardig opbouwen. Zijn voorkeurspositie zal ergens anders liggen, maar hij zal deze plek beter invullen als de andere opties. Dan kan vd Vaart naast van Bommel spelen. vd Vaart zal zich dan wel aan de taken moeten houden (wat hij naar mijn mening ook kan). De voorhoede wordt dan van nog betere ballen voorzien!

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Boulahrouz
N. de Jong
v. Bommel
vd Vaart
Robben
Sneijder
Elia
v. Persie
25 mei 2010 om 15:44

Vriend, ik weet niet of jij naar het Ek'88 gekeken hebt. Maar zo aanvallend was die opstelling van Nederland toen niet hoor! Wel de enige keer dat we iets gewonnen hebben....
Maar goed. Ik heb ook liever geen Kuyt op rechtsbuiten.

Laat Bert lekker eens Kuyt op linksback proberen als ie toch gaat experimenteren. De moderne back is meer een aanvaller dan een verdediger. Kijk maar naar de beste backs in de wereld.....
Komt gewoon puur door het feit dat er weinig teams met klassieke buitenspelers spelen. Daarom hebben die backs geen man en kunnen ze naar lieve lust opstomen. Bovendien zijn ze daardoor vaak vrij in de opbouw.

25 mei 2010 om 19:10

Ehm....kuijt kan best aanvallen! Hij heeft meegedaan tegen Italie en Frankrijk op EK 2008 :P Stond zelfs in basis... Is ook maar goed ook, anders misschien wel meer tegengoals??

Ik denk niet dat het zin heeft, al is het verstandig om sommige jongens wat extra rust te gunnen.

De definitieve opstelling is namelijk al bekend: Stekenburg, v/d Wiel, Heitinga, Mathijssen, v. Bronckhorst, v. Bommel. N. de Jong, Kuyt, Sneijder, Robben, v. Persie.

25 mei 2010 om 15:16

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar het zou mij niks verbazen als Boulahrouz ipv van der Wiel rechtsback speelt op 't WK. Aangezien Kuyt rechtsvoor speelt heb je vrij weinig aan van der Wiel want hij kan dan niet opkomen en verdedigend is hij nog best wel kwetsbaar.

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
Mathijssen
Gio (C)
van Bommel
de Jong
Kuyt
Sneijder
Robben
van Persie

Typisch vmarwijk, een laffe opstelling waar je nix wijzer van wordt. Afvallers moet je niet aanwijzen dmv een oefeninterland. Deze wedstrijden moet je gebruiken om de 2e keus te testen. Als ik bondscoach zou zijn zou ik zeker willen weten hoe Elia op links speelt, en Lens op rechts. VDV op 10 en VP op 9.

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
Matthijsen
Anita
Schaars
De Jong
Lens
VDV
Elia
Van Persie

ik gok dat deze spelers een combinatie zijn van spelers die in aanmerking komen om af te vallen en spelers die speelminuten nodig hebben. en kijken hoe bepaalde formaties lopen. Ik neem aan dat b.v. Lens en Anita de 2e helft zullen spelen.

Bert heeft geen uitstraling, en de keuzes, spelers en opstellingen beginnen onder zijn beleid ook steeds grauwer te worden. Zou haast zeggen net zo grijs als zijn haar. En dit is frapant met zoveel kwaliteit! Zo conservatief als Bert kom je tegenwoordig in Duitsland niet eens meer tegen. Ik denk dat Bert egwoon banger is om te falen dan durft te dromen over een wereldtitel. De man is altijd aan het twijfelen en pessimistisch. Soms denkt die dat hij de titel kan winnen maar dan neutraliseert die dat weer door te roepen dat we te weinig kwaliteit hebben. Hij durft in niks uit te stralen dat hij ook maar iets van risico neemt, hij dekt zich al in voordat het leed geschoten is. Voor Bert is het belangrijk dat hem straks niks te verwijten valt.

Ik hoop dat de 'grande 4' ook nog samen getest worden in één van de volgende twee oefenpotjes.
Ik wil ze wel samen zien spelen, ik hoop alleen dat Bert niet zo eigenwijs om dit niet te doen.

De keuzes zijn al denk ik duidelijk die van marwijk moet maken.
Een linksback moet afvallen -> braafheid of anita
Een centrale verdediger -> Boulahrouz, Vlaar of Ooijer
Een linker controleur -> Schaars of Engelaar
Voorin -> Babel of Lens

Ik zou de volgende laten afvallen: Anita, Ooijer, Engelaar en Babel

Anita heeft nog te weinig ervaring op het hoogste niveau.
Ooijer deed de laatste wedstrijden bij PSV niet meer mee om dat hij niet goed genoeg meer was.
Engelaar omdat ik Schaars beter vind.
Babel omdat hij nog weinig heeft laten zien dit seizoen en Lens duidelijk wel.

Wil VDV wel een keer zin een soort rol als Pirlo heeft...

Kuyt en Robben kunnen switchen
Bewust niet voor De Jong gekozen, naar mijn idee net iets te veel risico in zijn spel( overtredingen etc.)

Stekelenburg
VD wiel
Heitinga
Mathijssen
Gio
Van Bommel
VDV
Robben
Sneijder
Kuijt
V. Persie

Nu nog gaan experimenteren? Bert moet juist met zijn vaste opstelling komen om te kunnen zien hoe het ervoor staat, experimenteren moet je op de training doen lijkt mij.

Een weinig zeggend duel zo.

Experimenteren ?? Dit wordt gewoon de achterhoede.... !!
Beste keus , had het al aangegeven in een van mijn replieken !

Ik ben benieuwd wie de bondscoach kan overtuigen van zijn kwaliteiten.. Wel mooi dat er nu mensen de kans krijgen zich te bewijzen dus ben benieuwd naar morgen

Ik heb het al eerder gezegt, Affelay is nog niet zo zeker van zijn Wk-plaatsje..

Als hij toch gaat experimenteren dan had ik ook Lens in de basis verwacht. Zeker als je na deze wedstrijd de definitieve selectie bekendmaakt lijkt het me belangrijk om Lens, maar ook Anita eens in wedstrijdverband te beoordelen.

rot op met expirimenteren.. jongens die twijfel zijn motten op de trainingen zich bewijzen! of de laatste 20 min voetballen.
gewoon met in zijn ogen sterkste opstelling spelen.

weet dat ik nu al niet meer ga kijken. wordt weer helemaal niks. 30 min voetbal en 60 min verkloten aan wisselen

25 mei 2010 om 17:31

De wedstrijd tegen de mexicanen zal allesbepalend zijn voor de bepaling wie er doorgaat en wie er moeten afvallen. Daarom is dit een zeer nuttig experiment. Ik hoop ook dat we Lens en Elia aan het werk gaan zien. Denk het wel want Robben Sneijder en van Bommel zullen ongetwijfeld rust krijgen en Babel is nog geblesseerd.

Zodra de definitieve selectie bekend is zal er gewerkt gaan worden aan vaste patronen

schaars en affelay? hou toch op..
beide horen ze niet thuis op het wk, affelay ook niet want hij presteerde helemaal nada

25 mei 2010 om 17:09

Als ik het zo hoorde kon Schaars zich aardig optrekken en afellay is inderdaad minder dit seizoen maar van Persie heeft dit seizoen ook niets laten zien, dit komt mede door zijn blessure, maar ik hoop dat mijn punt jou duidelijk is.

Ik vermoed dat Afellay tegen Mexico zal spelen op de plaats van de Jong of van Bommel (kan mogelijk rust krijgen na die finale). Voor de nummer 10 positie heeft van Marwijk spelers zat en daar zal hij dus niet voor geselecteerd worden. Maar misschien ziet van Marwijk wel een rol voor hem weggelegd naast van Bommel op het WK als eerste of tweede keus. Voetballend is hij in ieder geval beter dan de Jong. Vraag is of Afellay verdedigend overeind kan blijven tegen de sterke mexicanen. In ieder geval zal hij niet zo snel tegen een domme kaart oplopen. Je moet er toch niet aan denken dat we er straks uitvliegen omdat we met 10 man komen te staan.

is geen experimenteren denk ik, boulahrouz en braafheid moeten aantonen hoe fit ze zijn in wedstrijdverband.

die andere spelers vervangen gewoon de clfinalisten die rust krijgen. afellay speelt op de plek van robben, schaars op de plek van van bommel en vd vaart op de plek van sneijder. voor de rest staat het gewoon zoals het normaal staat.

afellay en schaars zijn wel zeker van hun plekje, ik verwacht dat engelaar, babel/lens, braafheid/anita en vlaar zullen afvallen. en boulah is dan ook nog niet helemaal zeker door zijn geringe speeltijd dit seizoen maar die kan het niveau gewoon goed aan.

ik snap bert wel, braafheid, schaars en boulahrouz strijden om de selectie te halen. van der vaart en van persie hebben al eerder geroepen met ''de grote vier'' (7=robben 10=sneijder 11=vdv 9=vpersie)
en daarom gaat vdv vanaf links spelen. afellay centraal om zich te bewijzen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren