Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Zoekend AZ informeert bij Utrecht naar Premier League-doelwit’

Laatste update:

AZ heeft bij FC Utrecht geïnformeerd naar de mogelijkheid om Robbin Ruiter over te nemen, zo meldt Voetbal International. De club uit Alkmaar is echter niet de enige partij met belangstelling. Ook diverse clubs uit de Premier League hebben interesse in de 26-jarige doelman.

/

Ruiter maakte medio 2012 de overstap van FC Volendam naar FC Utrecht en laat sindsdien een uitstekende indruk achter. Esteban, eerste doelman van AZ, heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij de Eredivisie als een springplank naar een Europese topcompetitie ziet. Zijn contract loopt in de zomer van 2015 af. De verbintenis van Ruiter met FC Utrecht loopt een jaar later af.

De kans is groot dat het keepersgilde van AZ meer veranderingen ondergaat. Het contract van zowel Yves De Winter (2015) als Erik Heijblok (2014) loopt binnen afzienbare termijn af.

AZ zou een mooie club voor Robbin Ruiter zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Lijkt me niet dat Ruiter dat ziet zitten. Die zal graag naar Engeland willen. Daarnaast denk ik niet dat AZ (meer dan) 3 miljoen voor een keeper zal betalen.

20 januari 2014 om 12:43

Ik denk eerlijk gezegd dat hij niet het niveau aankan van de premier league , de enigste club waar die misschien inpast is Crystal Palace , maar die degraderen waarschijnlijk , misschien is Duitsland een optie voor hem?

20 januari 2014 om 13:52

Waarom niet Vorm doet het toch ook prima bij Swansea laat. Ik vind hem echt absoluut niet minder dan Vorm in zijn Utrecht tijd en gewoon een hele goede doelman. De beste van de Eredivisie na Cillessen en Zoet in mijn ogen.

20 januari 2014 om 14:30

Nou vorm vindt ik toch wel een klasse beter dan De ruijter , met alle respect , de ruijter is in mijn ogen , als hij naar Engeland gaat echt een flop , maar dat is mijn mening

20 januari 2014 om 15:06

Als je niet eens weet dat hij Ruiter heet en niet de Ruijter zoals jij hem noemt moet je misschien ook maar niet over zijn kwaliteiten beginnen.

21 januari 2014 om 10:47

Ga nou niet mierenneuken , ik heb zeker zijn keepers kwaliteiten gezien , en mijn mening is dat hij niet goed genoeg is voor engeland ,

Zou ik nooit doen als ik Ruiter en Utrecht was. Als ie dan toch weg moet, dan maar naar de premier league. Beter voor ruiter om in een sterkere competitie te spelen en beter voor Utrecht zodat ze meer kunnen vragen.

AZ word sinds de entre van Dick toch met ander soort spelers in verband gebracht dan voorheen.

Ik heb gehoord Hakim Ziyech, Robin Ruyter, dat zijn andere spelers als Donny Gorter en Viktor Elm!

20 januari 2014 om 10:50

Dat heeft meer te maken met de financiele situatie dan met de entre van Dick. AZ is pas sinds de zomer financieel weer helemaal gezon en heeft nu weer wat te besteden.

Als ik heel eerlijk bne zie ik AZ niet echt als een stap hogerop. Ze doen het nu zlefs niet aantoonbaar beter dan Utrecht en ze zijn in de laatste jaren altijd een subtopclub gebleven, net als Utrecht. Pas als AZ echt in de top 5 speelt zoals een aantal jaren terug, moet Ruiter de stap overwegen. Ik zie hem natuurlijk liever in Utrecht blijven, maar als hij vertrekt, laat hem dan maar naar Feyenoord gaan. Ik vind Ruiter nu al completer dan Mulder

20 januari 2014 om 10:50

Gevaarlijke statement. AZ is wel degelijk een stap hogerop. Of moet ik je aan jullie Europese avontuur herinneren?

20 januari 2014 om 11:01

Ja, dit jaar lagen wij er vroeg uit ja. We hebben ook eens tegen Liverpool gespeeld en toen lag AZ er in de voorronde uit, Zo gaan die dingen. Maar waarom is AZ echt een stap hogerop dan? De laatste jaren hebben ze het niet eens zo veel beter gedaan. Bovendien is Utrecht ook een grotere club qua omvang, het stadion is groter, de aanhang is groter enz. Ruiter zou voor het geld kiezen als hij naar AZ zou gaan. AZ is groot geworden door ene Dirk Scheringa, anders had AZ nog steeds in de eerste divisie gespeeld.

20 januari 2014 om 11:21

Hele flauwe opmerking van jouw zijde die ik terug kan geven, de laatste jaren heeft Utrecht heeft over het algemeen niet verkeerd gedaan ivm Az.

On topic: AZ is een stap hogerop dan FC Utrecht op dit moment al is het de laatste 2 jaar niet echt te zien.

Utrecht moet nu bouwen aan een nieuw team net als AZ en heeft ook nog een financiële inhaalslag te maken, de slag die AZ een aantal jaar geleden heeft gemaakt.

Ik zie een speler als Ruiter op dit moment echter niet naar AZ gaan, die zal een grotere stap willen maken.

20 januari 2014 om 11:47

AZ eindigt consequent hoger dan Utrecht de afgelopen 10 jaar.

Daarin is AZ landskampioen geweest, halve finale Europa League, kwartfinale Europa league, bekerfinalist en bekerwinnaar.

In twee jaar tijd financieel volledig gezond (op eigen kracht), een goede jeugdopleiding.

Qua bezoekers aantallen verschillen AZ en Utrecht elkaar niet zoveel.

En komende jaren moet Utrecht nog flink bezuinigen.

Als AZ Ruiter afgelopen twee jaar op doel had gehad dan hadden we nu in de top 5 gestaan. Esteban kost AZ gewoon punten.

Over Heyblok, die is een prima mentor voor de jeugdige spelers, De Winter zal wel vetrekken, zal wel weer voor het eind van zijn carriere willen keepen.

Helaas wordt er met Verhulst (eigen jeugd) geen goed plan opgesteld, die hadden ze moeten verhuren om ervaring op te doen.

20 januari 2014 om 12:23

@dvsu: In dat jaar dat wij er vroeg uitvlogen speelden we tegen het Anzhi van Eto'o, Traore, Boussoufa en Zhirkov. Dat was volgens mij niet zo'n hele misselijke ploeg. Daar had bijna elke Nederlandse club van verloren. Tegen wie vloog Utrecht er ook alweer uit, waren dat die Luxemburgers? Kom op zeg, dat is echt een schande hoor en totaal niet te vergelijken.

Het stadion bij Utrecht is inderdaad groter, maar zitten er ook meer mensen? Elke keer als ik kijk zie ik dat een kwart van het stadion leeg lijkt te zijn. De laatste jaren hebben we het niet beter gedaan? Vorig jaar was het in de competitie dramatisch, maar verder hebben we het de laatste 5 jaar toch uitstekend gedaan, zowel in de competitie als Europees. Volgens mij is dit nu de derde keer in 5 jaar dat we Europees overwinteren. Hoeveel Nederlandse clubs kunnen dat zeggen? De laatste 10 jaar hebben we 9 jaar Europees voetbal gehaald. Onze begroting is vele malen hoger dan dat van Utrecht. Die van ons is 24 miljoen en dat van Utrecht is van 14 miljoen als ik me niet vergis. Bovendien liggen de salarissen bij AZ ook bijna dubbel zo hoog als bij Utrecht.

Leuke opmerking over Scheringa trouwens, maar ook niet zo'n hele slimme opmerking. Zonder Van Suemeren hadden jullie niet eens meer bestaan waarschijnlijk.

20 januari 2014 om 20:19

Dat is verleden tijd man, AZ is in sportief opzicht Utrecht al 10 jaar voorbij(zie de volgende reactie), grote van een stadion is totaal niet relevant in deze aangezien t verschil niet zo groot is en het bij Utrecht ook niet vol zit iedere week.
En ja Dick Scheringa ja, maar dat is ook verleden tijd en heeft AZ het na die donkere tijd het toch maar weer op de kaart, maar volgens mij is er net weer 20 A 30 miljoen in Utrecht gepompt om t overeind te houden, zonder die man zou t nu echt nie best zijn. Dus conclusie is toch wel dat AZ wel degelijk en flinke stap omhoog moet zijn, is mijn mening.

20 januari 2014 om 10:52

AZ is subtop ja, Utrecht middenmoot. AZ is wel degelijk een stap hogerop, alleen niet zo heel veel. Ik zou het op die leeftijd ook niet doen hoor, dan zou ik meteen naar de Premier League gaan.

AZ speelt op afgelopen jaar na eigenlijk steevast in de subtop en binnen de top 5. De laatste 10 jaar hebben we 9 keer Europees voetbal gehaald en ook die jaar hebben we nog alle kans om 5de te worden.

Edit: Feyenoord heeft net Hahn aangetrokken dus dat zal hem niet worden. PSV en Ajax zijn ook voorzien, evenals Vitesse waarschijnlijk.

20 januari 2014 om 11:15

Beide zijn wisselend subttop en middenmoot, Utrecht was vorig jaar 5e en Az?

momenteel is het puntenverschil niet zo groot terwijl Utrecht continiue 4-5 basisspelers mist door blessures

het zijn gewoon vrij gelijkwaaridige clubs dus

20 januari 2014 om 11:38

@mols1970
Ga je nou echt alleen naar het afgelopen jaar kijken?
Vanaf 2004:
AZ-- 5, 3, 4, 3, 11, 1, 5, 4, 4, 10
Utr--10, 11, 8, 7, 10, 9, 6, 9, 11, 5
Nu jij weer..
Daarbij is de begroting van AZ ook groter.
En dat jij zei van: AZ is groter geworden door ene Dirk Scheringa, anders had AZ nog steeds in de Eerste divisie gespeeld
Herinneren jullie nog 'ene' Van Seumeren die jullie nog afgelopen week heeft gered van de afgrond?
En ik betwijfel ook of de aanhang van Utrecht groter is, volgens mij niet.

20 januari 2014 om 12:17

@mols:1970: Ja en wij staan nu boven Psv, dat maakt ons ook geen grotere club. Structureel gezien (en laten we dan even kijken naar de laatste 10 jaar) is AZ vele malen beter geweest dan Utrecht. Kijk ook maar eens even naar de begroting en dergelijke. Utrecht heeft wellicht de potentie maar dat zal nog jaren duren voor FC Utrecht die slag heeft ingehaald.

20 januari 2014 om 20:22

Kijk over de laatste 10 jaar en zie het grote verschil in prestatie, als je t dan nog nie snap hahaha.

20 januari 2014 om 20:24

Hier zijn de feiten van een kenner, er is niets aan toe te voegen, 100% onderbouwd, top.

20 januari 2014 om 20:33

@ Pbessem

Als jij denkt dat van Seumeren FC Utrecht afgelopen week van de afgrond heeft gered, heb je bar weinig van de situatie begrepen.
Laat ik proberen uit te leggen wat er vorige week is gebeurd:

Van Seumeren was sinds 2008 voor 61 procent eigenaar van FC Utrecht.
Daarnaast is hij eigenaar van een investeringsfonds dat de transfersommen en tekengelden betaalde, voetbalscholen oprichtte in Ghana en Brazilie en enkele keren een lening heeft verstrekt aan FC Utrecht.

Inmiddels is van Seumeren voor 99 procent eigenaar van FC Utrecht en dus had van Seumeren (de eigenaar van FC Utrecht) een schuld aan van Seumeren (de eigenaar van het investeringsfonds).
Er is dus gewoon sprake van een papieren transactie: van Seumeren heeft de schuld van van Seumeren aan van Seumeren kwijt gescholden.
Dat kost de beste man 270.000 euro (1% van het totaalbedrag), omdat hij 100% eigenaar is van het investeringsfonds en slechts 99% van de club.

Voor FC Utrecht betekent dit dat de transferrechten van de spelers weer bij de club liggen waardoor de directie zelfstandig beslissingen kan nemen over de verkoop en aankoop van spelers, maar het is onzin om te stellen dat van Seumeren de club hiermee van de afgrond heeft gered.

20 januari 2014 om 16:33

Grapjas pak de resultaten van de afgelopen 10 jaar Competitie en Europees en je weet genoeg. AZ is twee stappen vooruit tov Utrecht.

Goeie keuze, maar jammer dat we die grabbelaar zo lang in het doel hebben laten staan terwijl De Winter een prima keeper is.

Ruiter is een prima keeper voor AZ, maar het is wel een keeper met momenten. Af en toe speelt hij verschrikkelijk goede wedstrijden, zoals gisteren tegen Feyenoord, maar hij is zit er, in mijn ogen, te vaak naast.

Daarnaast zou AZ een aardige transfersom voor deze jongen moeten neerleggen, zeker als er concurrentie komt van Engelse clubs.

Als ik AZ was zou ik wat verder naar het oosten trekken en Remko Pasveer contracteren, heeft op het trainingskamp bekend gemaakt niet te verlengen, transfervrij zal zijn en graag hogerop te willen. Pasveer is keer op keer belangrijk voor onze ploeg en maakt fantastische saves, wordt echt zeer onderschat bij velen. Ook Pasveer staat bekend niet erg sterk te zijn in de lucht, maar hij is steeds minder op fouten te betrappen. Minder dan bij Ruiter.

Ik had het als AZ zijnde wel geweten.

20 januari 2014 om 10:56

Volgens mij wil AZ er zelf ook nog wat aan verdienen dus ik denk dat pasveer geen goede keuze is.

20 januari 2014 om 11:04

Als niet verlengen ook betekend dat hij transfervrij is van de zomer dan kost hij toch niks? Waarom zou je uberhaupt willen verdienen aan een keeper. Van alle spelers in het veld wordt de keeper bijna nooit verkocht, en zeker niet voor een groot bedrag. Uitzonderingen nagelaten natuurlijk.

20 januari 2014 om 11:05

Zoals Lucvz zegt, Pasveer is transfervrij dus AZ hoeft er geen transfersom voor te betalen.

Ik had er niet bij staan dat hij transfervrij was, alleen dat hij niet zou verlengen. Heb het aangepast, misschien bracht dat de verwarring.

Deze keeper heeft nog te vaak knullige momenten, ondanks dat hij ook fantastische reddingen in huis heeft. Denk dat hij dan beter een tussenstap bij AZ kan maken om stabieler te worden op een hoger niveau. De Premier League kan daarna altijd nog. Als hij nu gaat zal hij vrees ik een Dorus de Vries worden.

AZ is een mooie club voor Ruyter maar ik denk niet dat hij voor die tussentijdse stap zal kiezen. AZ heeft al een eerste keeper dus zal hij de concurrentiestrijd moeten aangaan wie de duidelijke eerste keeper moet worden. Stel dat hij geblesseerd raakt dan kan zo'n blessure een heel seizoen omgooien voor hem. Terwijl hij bij Utrecht vrijwel altijd zal keepen. Dus als de Engelse interesse een beetje serieus is kiest hij voor speeltijd natuurlijk.

20 januari 2014 om 12:55

Als je de tekst even leest dan zie je dat Esteban van de zomer zal vertrekken.

22 januari 2014 om 12:20

Ja, komende zomer kan Ruyter ook wel van Utrecht naar Engeland toegaan lijkt me, dus ik zie het zinvolle van die tussenstap in de winter op dit moment niet.

Van de zomer naar categorie 3, na verkopen van Maher (8) en Altidore (10) en van de zomer vloeien veel spelers af (en Martens als grootverdiener nu) zorgt voor financiele daadkracht (n.a.v. uitgaande transfers) maar nu komt er ook salarisruimte na vertrek Martens, Reijnen, Falkenburg, Marcellis, Gudmundsson en dergelijke die gratis weggaan. En misschien Viergever die verkocht wordt.

Kostic, Ziyech en Ruiter maken AZ tot een top5 kandidaat.

20 januari 2014 om 11:51

Je hebt mooie dromen Jan, maar voor Kostic betaal je 6 miljoen en voor Ziyech zeker 8, dat gaat Stuart echt nooit doen, en volgens mij heeft AZ dat geld niet eens. Ik zou als AZ zijnde gaan voor Ritzmaier en eventueel la Parra halen.

20 januari 2014 om 12:30

Nee, Ziyech zijn contract wordt gegarandeerd eenzijdig verlengt door Heerenveen. Maar of hij 8 miljoen moet gaan kosten, dat lijkt mij erg hoog voor een speler met een één jarig contract.

Edit:
Van La Parra hebben wij al eens als stagiair gehad, vervelend mannetje die zichzelf al als de nieuwe Ronaldo zag. Werd niet gehaald door AZ, Beeren werd aangetrokken. En dat vind ik toch zeker wel een betere speler dan Van La Parra.

20 januari 2014 om 12:33

Klopt maar er word al eventueel gesproken over een verlenging tot 2017 dus dan is die 8 miljoen zeker haalbaar, zo niet zal AZ toch minimaal 3 miloen moeten bieden, dan zit je al op 10 miljoen voor 2 spelers, wat onmogelijk is voor AZ.

20 januari 2014 om 12:56

Op het moment dat hij verlengt is hij onhaalbaar voor AZ. Verlengt hij niet dan zou hij haalbaar zijn, maar dan zal AZ wel echt de knip moeten trekken.

^n.a.v. bovenstaand^

Alhoewel 3 miljoen wel veel is. Maar het is wel een van de betere (nederlandse) keepers in de Eredivisie! Kwaliteit mag wat kosten.

Ruiter
M. Johansson
Gouweleeuw
Wuyt/Hoedt
Haps
Gudelj
Ziyech
Ortiz
Beerens
Aron
Kostic
20 januari 2014 om 11:37

Is inderdaad veel. Maar Utrecht zal rond de 3 miljoen gaan zitten omdat Vorm ook voor een dergelijk bedrag was verkocht. Die had zelfs korter contract, maar was in tegenstelling tot Ruiter wel al international. Maar als de PL lonkt, dan gaat voor de Eredivisieclubs de prijs omhoog (en misschien maar goed ook om onze kleine competitie te steunen!)

Esteban, eerste doelman van AZ, heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij de Eredivisie als een springplank naar een Europese topcompetitie ziet.

Wat een grap. Esteban mag blij zijn dat hij überhaupt voor een club als AZ keept. 1e divisie Nederland zou hem beter staan ipv topcompetitie. Lijkt mij ook dat AZ de Ruiter wil om er sterker op te worden ipv een alternatief voor 'top keeper' Esteban.

Ik had nog mooi even gewacht als ik Ruiter zou zijn. Er gaan geruchten dat hij de plek van Krul onder de lat bij Newcastle mag innemen nadat de eerstgenoemde een transfer zou maken naar Arsenal.
Na wat ik gisteren van Ruiter heb gezien lijkt hij in ieder geval potentie genoeg te hebben om de overstap naar Newcastle te maken. Zaten hele goede reddingen tussen en hij was er persoonlijk verantwoordelijk voor dat Utrecht niet met dubbele cijfers werd afgedroogd gisteren.

Prima dat ze alvast bezig zijn met het nieuwe seizoen maar ik zie toch liever wat directe versterkingen op andere posities. Ruiter zou bovendien de doorstroom van De Winter en Verhulst weer in de weg staan en dat zijn ook uitstekende keepers. Bovendien zal Ruiter toch voor Engeland kiezen als clubs als Newcastle zich gaan melden.

Prima versterking voor AZ, al hadden ze beter hun kansen kunnen benutten om Hahn binnen te halen, hij is jonger en toch een groot talent. Kunnen ze wel gelijk die goochelaar, het lichtere broertje van Grandel een enkeltje geven naar de Bermuda driehoek.

De premier league is denk ik nog wel een stap te hoog is voor de ruiter maar az ook wel een stap naar het zelfde niveau. Het zou wel een goede zet zijn van az als het aantrekken lukt want de keepers doen het bij az op dit moment niet tot behoren.

1e keeper bij az is voor Esteban toch momenteel toch echt wel een soort van plafond.
Het is mooi dat je dromen hebt en ambitieus bent, maar in het geval van Alvaro denk ik dat de eredivisie net mooi is voor zijn kwaliteiten.

Ruiter zou in mijn ogen een prima keeper voor az zijn.
Straalt meer zekerheid uit en is bovendien nederlands wat ik bij een keeper altijd wel belangerijk vind ivm communicatie, zowel op trainingen als in wedstrijden.

AZ is misschien (zeker op de langere termijn) wel een stapje hoger dan Utrecht. Maar een grote stap is het in mijn ogen niet. Dus ik vraag me af of dat voor hem veel zin heeft.

Dan zou ik als ik hem was eerder een stap naar een club als Twente maken, of naar het buitenland gaan. Maar nog een jaartje Utrecht is verder ook niet verkeerd.

Bovendien, in mijn ogen heeft AZ met de Winter al een goede goalie. Dus is Ruiter daar wel nodig?

Dit gaat Ruiter nooit doen, als je zo de kans krijgt in Engeland wacht je wel even, zelf veel meer ontvangen, super competitie, en de club Utreg heeft er ook veel meer baat bij als hij verkocht wordt aan een engelse club.

Vreemd verhaal. AZ heeft drie prima keepers onder contract staan. AZ verliest zijn wedstrijden op het middenveld. Ze moeten wel bij Utrecht gaan shoppen; Jens Toornstra halen. Toornstra, Van Overeem, Gudelj en Ortiz op het middenveld gaat AZ weer meedoen! Forza AZ.

Az is geen stap hogerop, az is net als utrecht een ploeg die blij mag zijn met de 7e plaats, en utr moet hem verkopen aan t buitenland want dan beur je meer als wat az te bieden heeft

20 januari 2014 om 15:22

AZ speelt in Europa, dus is het een stap hogerop. Bij Utrecht mag hij alleen tegen RKC en Nac ballen

Swansea en Newcastle schijnen geintresseerd te zijn als hun keepers Vorm of Krul vertrekken. Schitterende clubs voor Robin. In Nederland zijn Ajax, Feijnoord, Psv of Twente en Vitesse goeie carriere moves. AZ schiet hij weinig mee op.

Waarom nou een nieuwe keeper halen wanneer Esteban weg is. Je kan de Winter laten concurreren met Verhulst. Want heb gehoord dat die Verhulst een goed talent is. Ze moeten wat vaker in de eigen jeugdopleiding kijken.

Zo groot is de stap van Utrecht naar AZ niet. Ik hoop dat Ruiter voor Engeland kiest of gewoon lekker bij ons laten blijven !

20 januari 2014 om 16:35

Middenmoot een club die nooit ergens voor speelt of naar een sub/topper in Nederland idd geen stap vooruit.

Ruiter en Wuytens is een prima combi en ik denk voor Ruiter een goede stap. Hij is goed, maar mist nog wat stabiliteit. In Nederland kan dat, in Engeland gaat dat mis.

AZ heeft al een prima doelman. De Winter heeft tegen PAOK en in de winterstop prima gekeept.

Ik dacht dat het om Toornstra zal gaan, zou goed passen bij AZ na het vertrek van Martens

Utrecht moet gewoon goed cashen voor Ruiter, dus laat 'm maar lekker naar Engeland gaan en daar de hoofdprijs vragen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren