Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Moet Ajax-captain Steven Bergwijn vrezen voor schorsing na tik? De KNVB reageert

Laatste update:

Steven Bergwijn kan niet meer geschorst worden voor de tik die hij tijdens FeyenoordAjax (6-0) kort na rust uitdeelde aan Bart Nieuwkoop. Dat blijkt uit navraag van Voetbal International. De VAR heeft het incident al beoordeeld en daarom kan de aanklager betaald voetbal niet meer overgaan tot een schorsing, aldus VI.

Bergwijn deelde tijdens een loopactie kort na rust plots een tik uit aan Nieuwkoop, die met hem meeliep. Danny Makkelie, de arbiter van dienst in De Kuip, bestrafte de actie echter niet en ook videoscheidsrechter Rob Dieperink trok niet aan de bel.

De VAR heeft de actie van de Ajax-captain beoordeeld, maar vond het dus niet zwaar genoeg voor een rode kaart. “In dat geval kan de aanklager betaald voetbal niet overgaan tot een schorsing”, aldus VI.

Het omstreden moment werd zondagavond ook nabesproken bij Dit was het Weekend van ESPN. "Tegenwoordig weten we allemaal dat er bepaalde hardheid of intentie gebruikt wordt en dat spelers wel vaker wegkomen met zoiets. Het is pure frustratie van Bergwijn", gaf Marciano Vink aan.

Voor Kenneth Perez bestond er geen twijfel over de intentie van Bergwijn. "Natuurlijk is dit bewust! Natuurlijk." Wel twijfelde de analist over een rode kaart. "Of het rood is hangt van de hardheid van de overtreding af. Dat is hetzelfde met natrappen."

Bergwijn raakte na de klap in discussie met Nieuwkoop. "Dan gaat-ie nog stoer doen ook tegen Nieuwkoop! Zo van: 'Heb je niet genoeg gehad, of zo?' Wat is dat voor iets?" Perez barstte vervolgens van verbazing in lachen uit.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Graag 5 wedstrijden schorsen aub

8 april 2024 om 11:51

En de VAR ook 5 wedstrijden schorsen, want wat ben je aan het doen als je dit zo maar laat gaan. Lekker voorbeeld.

8 april 2024 om 12:02

Laat ik mij iets genaunceerder opstellen: Ik ben benieuwd naar de redenatie van de VAR (kan het wel raden)

8 april 2024 om 12:06

Ze mogen hier ook wel uitleg over geven of het geluidsfragment van delen.

8 april 2024 om 12:13

Het gaat over de kracht van de natrap/slaande beweging tegenwoordig toch? Daar mogen ze wel eens uitleg over gaan geven want Antony kwam ook vaker weg met "het was niet hard genoeg"

8 april 2024 om 12:29

Ook zo'n regel die te belachelijk voor woorden is, wss veroorzaakt door al dat toneelspel van spelers. Iemand bewust een klap uitdelen/trappen/bespugen zou altijd rood moeten zijn. Maar ja, volgens ene J.C uit A is het heel erg moeilijk om dingen simpel te houden. Dan krijg je dit soort gedraaikont.

8 april 2024 om 12:36

Compleet ridicule beslissing van de VAR en Makkelie. Ik kan me nog een Gelderse derby herinneren waarin Tannane over de schreef ging en rood kreeg voor een slaande beweging met Makkelie als scheidsrechter destijds. Dit was in mijn ogen zwaarder dan de actie van Tannane.

Daarbij ook een compleet idiote regel dat je als tuchtcommissie niet meer mag oordelen als de VAR of scheidsrechter het al beoordeeld heeft. De arbitrage is, zo blijkt bijna meermaals wekelijks, totaal niet alwetend!

8 april 2024 om 12:51

Ik denk niet dat je in volle sprint veel harder dan dit kan meppen?

8 april 2024 om 12:56

Ja, laat de KNVB dan in ieder geval ons onwetenden verlichten door uit te leggen welke overwegingen hieraan ten grondslag lagen.

8 april 2024 om 12:56

Mij maakt het helemaal niet uit wat de redenatie is. Het is onvoorstelbaar om dit gedrag in een walkover in de Klassieker zonder de scheids naar het scherm te roepen te laten doorgaan. Je gaf een vrijbrief om je frustratie bot te vieren met eventuele blessures of grotere opstootjes als gevolg.

8 april 2024 om 13:29

Het had rood moeten zijn, dat hoort mijn inziens elke slaande dan wel trappende beweging te zijn ongeacht de kracht.

Toch ben ik blij dat Bergwijn geen rood kreeg en ook dat alle handsballen niet bestraft werden (zijn meestal discutabel). Jammer dat het bij 6-0 bleef, maar de charme van deze uitslag wordt niet ontnomen. Das toch anders als je een helft speelt tegen 10 man of dat er 2 pingels bijzitten welke voor discussie vatbaar zijn.

8 april 2024 om 13:38

Wat een onzin, als een speler van de tegenstander vanwege diepe frustratie rood pakt terwijl je 4-0 of 5-0 achter staat en het dan uitloopt tot 9-0 dan is dat echt niet minder charming door dat de tegenstander terechte penals en kaarten tegenkrijgt.

8 april 2024 om 13:46

Ben ik niet met je eens hoor Berend. Ik snap Redondo hartstikke goed! Als je zo’n uitslag neerzet, dan het liefst tegen het team op volle oorlogssterkte en geen pingels e.d.

8 april 2024 om 20:26

Sowieso Dieperink paar weekjes ‘overslaan’ inderdaad. Als je dit + 2 handsballen zo laat lopen ben je het niet waard om VAR te zijn.

8 april 2024 om 11:57

Ajax zou uit zichzelf als signaal Bergwijn 1 wedstrijd kunnen schorsen om te laten zien dat zij zulk gedrag niet tolereren. Met een VAR die gewoon zijn werk doet zou Bergwijn veel langer geschorst zijn want dit was overduidelijk rood.

Maar Ajax vindt het waarschijnlijk belangrijker om die gek volgende wedstrijd op te stellen in plaats van te laten zien dat zij een fatsoenlijke club zijn met normen en waarden.

8 april 2024 om 11:58

Ik zou dat dus echt nooit doen als Ajax zijnde. Het is de verantwoordelijkheid van de KNVB om dit goed te regelen. Je gaat niet je eigen business saboteren omdat de KNVB incompetent is.

8 april 2024 om 12:09

inderdaad, is er ooit al eens een club geweest die een speler voor zoiets dergelijks zelf geschorst heeft terwijl de landelijke voetbalbond dat niet gedaan heeft? Waarom zou ajax dan opeens roomser dan de paus willen zijn.

8 april 2024 om 12:11

Voor andere clubs is identiteit en maatschappelijke verantwoordelijkheid belangrijk genoeg om dat toch wel te doen!
Daarnaast, als iemand zo gefrustreerd raakt, komt dat diens spel absoluut niet ten goede. Zou het verdedigbaar vinden als een club daarom toch het gesprek aangaat en een consequentie oplegt. Dat kan intern gehouden worden, maar als je niks zegt, maakt het je dus geen biet uit hoe je uithangborden zich gedragen, wat ik persoonlijk gek zou vinden.

8 april 2024 om 12:17

@TheTwister Welke clubs hebben hun eigen spelers geschorst dan?

8 april 2024 om 12:15

Geen twijfels mogelijk dit had direct rood moeten zijn.De Var liet dit gaan. Kan niet waar zijn dat ze het niet gezien hebben. Of gewoon laconiek het valt wel mee voor hun. 4 wedstrijden schorsing minimaal.

8 april 2024 om 12:43

Het ook afdoen met 'de situatie is beoordeeld'. Laat die beoordeling dan zien. Welke gek heeft bedacht dat er niks aan de hand is?

8 april 2024 om 14:50

Of de var of scheids het wel of niet goed heeft gezien boeit me eigenlijk helemaal niet. Wil hem gewoon niet meer in een Ajax shirt zien dus graag 5 wedstrijden schorsen.

8 april 2024 om 16:41

Ajax moet hem zelf een schorsing opleggen.

Schandalige beslissing dit. Dit had 100% rood moeten zijn en moet je willen verbannen uit het voetbal.
Hiermee geef je een vrijbrief om te slaan.

8 april 2024 om 11:47

Idd....dit is een bizar vreemde regel toch? Je mag dus gewoon iemand een klap geven....zo lang het maar niet te hard is?

Waar ga je dan in hemelsnaam de grens trekken?

Dit heeft toch gewoon niets met voetbal te maken en moet toch gewoon rood zijn? Wanneer is een tik hard genoeg om rood voor te geven en wanneer niet?
En als je mag slaan zo lang het niet te hard is....mag je dan ala suarez ook bijten? Zo lang het maar niet te hard is?

8 april 2024 om 12:04

Het is al veel besproken dat het belachelijk is dat je iemand wel minder hard mag slaan. Echter was dit voor mij een geval van hard (en van achteren) slaan. Dit is heel duidelijk rood en minimaal 4 wedstrijden (nog te weinig) langs de kant zitten.

8 april 2024 om 12:14

Echt he, je mag dus niet hard slaan, maar je mag wel een poging doen?
Als je iemand met weinig intensiteit in z'n zak schopt, doet het nog steeds goed pijn!
De regel is volstrekt absurd. Je gaat intensiteit er toch niet bijhalen in het geval van natrappen en slaan?

8 april 2024 om 12:16

Minimaal 4 wedstrijden, waarom niet een heel seizoen? Overigens wel duidelijk, gewoon rood

8 april 2024 om 12:36

Corrigerend tikkie mag tegenwoordig wel. Weet niet waarom het regelement ooit is aangepast.
Maar denk als Nieuwkoop niet zo overdreven reageert Bergwijn er gewoon wordt uitgestuurd

8 april 2024 om 12:54

Reglement maar zo aanpassen dat de hoogte van de straf afhangt van hoe gracieus het slachtoffer valt dan?

8 april 2024 om 13:09

Nou geloof dat Nieuwkoop ongeveer de afstand rolde van de kuip tot aan spangen. Dat ziet een scheidsrechter ook en is daardoor wellicht minder geneigd om een rode kaart te trekken. Dat rollen was nou toch niet echt nodig lijkt me

8 april 2024 om 13:13

@hansje1969, lees ik het nou goed, als Nieuwkoop niet zo overdreven naar de grond gaat? Je bent bijna net zo triest als Bergwijn zelf. Ongelofelijk dit zeg. Bergwijn geeft gewoon een hele aardige vuistslag daar hoef je niet eens overdreven naar de grond voor om een rode kaart te moeten ontvangen.

Wordt met de dag gekker.

8 april 2024 om 13:22

Haha Hansje draait het lekker om.
Victim blaming Een van de dommere opmerkingen van vandaag Hans.....chapeau.

8 april 2024 om 13:25

Ik zoek naar een verklaring waarom Makkelie geen rood geeft. Laat ik voorop stellen, vind het zelf ook rood.
Maar als je soms ziet als twee spelers met de koppen tegen elkaar klappen, wat lijkt me een stukje harder aankomt, dan zie je ze noot zo heen en weer rollen toch?
Maar nogmaals dit hoort niet op een voetbalveld thuis en moet wat mij betreft ook bestraft worden. Maar het gerol erger ik me ook aan - dat had echt wel een stukje minder gehoeven lijkt me. En ik kan geen andere reden verzinnen dan dat dat Makkelie daarom geen rood trekt

8 april 2024 om 13:33

Ik vraag me toch af welke beelden jij bekeken hebt Hansje... Hij rolt van de Kuip tot Spangen? Nieuwkoop is in volle sprint en valt 2 meter verderop en blijft op die plek liggen. De plek waar de klap wordt uitgedeeld is maximaal 2 meter verwijderd van Nieuwkoop zijn uiteindelijke positie.

8 april 2024 om 13:49

Hans denkt wrs dat als Nieuwkoop niet gevallen was maar gewoon door ging alsof er niets aan de hand was, Bergwijntje wel rood had gekregen...

8 april 2024 om 14:04

@bizzlad
Geen idee waarom Makkelie geen rood geeft, dus zoek ik een verklaring Dat je valt en door je snelheid even doorrolt, logisch. Maar het daarna nog even heen en weer rollen is niet nodig lijkt me.
Nogmaals ik had hem er ook afgestuurd. Maar Makkelie heeft een reden waarom hij dat niet doet en wellicht hierdoor. Maar als jij het weet, praat me bij

8 april 2024 om 14:21

Ik denk oprecht medelijden...is de enige reden die ik kan verzinnen die enigzins logisch is.

8 april 2024 om 14:35

Tja, is hij er niet naar gevraagd na afloop? Medelijden gaat hij nooit toegeven (hoop ik voor Makkelie) want dat kan echt niet

8 april 2024 om 15:10

Ik hoop dat de communicatie tussen VAR en scheids wordt vrijgegeven. Want ik ben net als jij heel erg benieuwd wat nou echt de reden is.

8 april 2024 om 15:52

Ik vind ook dat er een regel moet komen dat dit openbaar wordt. Wat is daar mis mee zou je zeggen. Dan ben je ook van de speculaties af

8 april 2024 om 13:08

Volgens mij is iedereen wel mee eens dat het rood was. Enige wat mij nog irriteerde was zijn gedrag na het incident.

8 april 2024 om 14:32

Volgens mij was dat gedrag niet anders dan tijdens de andere 90 minuten. Was de gehele wedstrijd al gefrustreerd bezig. Was continu boos op zijn teammaten maar kon zelf ook geen bal vasthouden.
Van mij mogen ze hem schorsen, maar hoop iig dat ze zijn band afpakken. Enige reden dat ik stiekum hoop dat hij geen schorsing krijgt is dat ze hem nog in de etalage moeten zetten zodat hij verkocht kan worden. Stel je voor dat je nog een seizoen naar die gefrustreerde kop moet kijken.

Lijkt me niet meer dan logisch toch? Ongelooflijk dat de VAR hier niet op gereageerd heeft.
Duidelijke frustratie tik. Dat wordt 3 weken brommen Steven...
Wellicht heeft hij het er bewust om gedaan om niet meer in de malaise te hoeven delen.

8 april 2024 om 12:17

Als je nou het artikel leest dan zie je dat er geen schorsing meer kan volgen. Komt Bergwijn heel goed weg. Want als iets een schoolvoorbeeld van natrappen / slaan is, dan is het dit wel.

8 april 2024 om 12:36

Absurd. Echt waar, werkelijk absurd.

Dan moet de KNVB gewoon openheid geven van wat er in het wedstrijdrapport staat omtrent deze actie en hoe de VAR deze actie heeft beoordeeld.

Nieuwkoop gisteren ijzersterk, ongeloofelijk dat de VAR niet heeft ingegrepen is gewoon rood. Klaar! Leek wel of hij deze expres wilde pakken om van het veld af te moeten gaan.

8 april 2024 om 11:46

Heeft hij geleerd van die andere Steven B die ook weleens een rode kaart pakte om niet mee te hoeven doen. Met nog 5 wedstrijden op de planning zou dit gewoon een vervroegde vakantie zijn voor Bergwijn.

8 april 2024 om 11:57

Wellicht heeft de VAR er zodoende voor gekozen om hem de grootste straf te geven... 5 wedstrijden meevoetballen met Ajax

8 april 2024 om 12:30

Moet ie wel meevoetballen ipv op een afstandje verontwaardigd kijken.

VAR, Volgens Amsterdamse Regels.

Wat een belachelijke beslissing is dit zeg, hoe kan je dit nou beoordelen als niets aan de hand? Het is vanaf nu dus georloofd om iedereen maar een aardig harde tik te geven als je gefrusteerd bent?

8 april 2024 om 11:58

Als VAR echt zou staan voor Volgens Amsterdamse Regels zou Bergwijn wel een rode kaart hebben gehad. Daar is/was Ajax meer bij gebaat. Want man man man valt die tegen. Zowel als persoonlijkheid als als speler.

8 april 2024 om 11:58

Bergwijn puur geluk dat Ruperti niet zat om het te beoordelen, die hanteert zeker geen Amsterdamse regels.

8 april 2024 om 12:02

Volgens mij zat Ruperti zondag bij Vitesse - Nec. Daar miste hij ook een hele duidelijke rode kaart.
En volgens mij floot Ruperti vrijdag Dordrecht tegen de Graafschap. Daar miste hij weer een duidelijke penalty voor de graafschap. Dus Ruperti heeft dit weekend wel laten zien nog niets veranderd te zijn.

8 april 2024 om 12:07

@yoda

Dieperink, de VAR van gisteren, komt uit Borculo wat op nog geen 30km van Enschede ligt. Hij is ongetwijfeld fan van FC Twente en wil dolgraag dat Bergwijn gewoon speelt aankomend weekend.

8 april 2024 om 12:12

Haha, fionoord…In plaats van die briljante vervanger van Bergwijn 😆

8 april 2024 om 12:14

Super farmers, hij mist inderdaad wel meer ja. Toch denk ik dat Bergwijn niet mocht klagen dat Ruperti er niet bij was, zul je net zien dat ie wel weer bij de pinken is

8 april 2024 om 13:29

VAR (volgens Amsterdamse Regels) die we eigenlijk heel dit seizoen al totaal niet mee hebben in Amsterdam op gisteren na dan snap echt dat gejank niet over de VAR vanuit de Feyenoorders. Jullie hebben dik gewonnen en jullie hebben vaak genoeg de VAR meegehad dit seizoen. Wat maakt het toch uit zeg. Als je het tegen elkaar afzet heeft Ajax zo'n 6 misschien wel 8 punten verloren wegens discutabele VAR momenten

Ik zou als Ajax fan heel graag zien dat Bergwijn een paar weken geschorst zou worden voor dit totale kortsluiting moment, al is het alleen maar omdat het een bizar signaal is naar je ploeg. Ook tegen GAE straalde hij alleen maar irritatie uit en was hij constant misbaren aan het maken richting zijn ploeggenoten. Mensen zeiken vaak op Berghuis maar ik vind Bergwijn een veel rottere appel in dit team.

Maar laten we alsjeblieft niet doen alsof dit een structureel bevoordelen is van Ajax dit seizoen, daarvoor zit het veel te vaak tegen.

8 april 2024 om 13:45

@jjtevtt, sorry maar ik vind je bovenste deel van je comment echt schrikbarend eigenlijk. Dus omdat het uiteindelijk op eigen kracht een dikke overwinning is geworden, 6-0 moeten we niet zeiken janken omdat het al 6-0 is geworden? We moeten deze 2 duidelijke handsballen en dorpsidioot Bergwijn en zijn actie ook maar negeren en laten voor wat het is omdat het al 6-0 is geworden? Dit zijn 3 overduidelijke fouten die genoemd moeten worden.

En wij hebben vaak zat de VAR meegehad dit seizoen, verklaar je? Kan buiten deze 3 momenten nog wat momenten opnoemen waarin het voor ons toch tegenzat. Kijk alleen al maar naar de afgekeurde goals bij Almere en Heerenveen die door onkunde werden afgekeurd, of de niet gegeven strafschop bij Twente waardoor je die wedstrijd niet zou verliezen of moeten we het hebben over de onterecht gegeven rode kaart voor Nieuwkoop in de thuiswedstrijd tegen Fortuna waar ook wederom een penalty niet werd gegeven.

Waar zat het nou ook al weer mee volgens jou dan?

8 april 2024 om 14:33

Schrikbarend nog wel.. je komt zelf aanzetten met 'var: volgens Amsterdamse regels' en dan vind je mijn reactie schrikbarend.

Het is inmiddels al een paar keer benoemd, dan is het toch op een gegeven moment wel klaar? Ik kan me vooral voorstellen dat je als Ajacieden je vooral kapot schaamt voor deze gast, als ik voor Feyenoord was geweest had ik me niet zo druk lopen maken om die momenten achteraf wanneer je toch met 6-0 wint. Vond trouwens 1 van de penalty momenten gewoon een duidelijke overtreding van Gimenez en Hato kreeg de bal van zo dichtbij tegen zich aan dat ik er wel begrip voor kan hebben dat die niet op de stip ging, maar had ook niet geklaagd als het wel zo was. Er is een verschil tussen benoemen en 'volgens Amsterdamse regels' erin knallen, dat snap je zelf ook wel neem ik aan.

Rode kaart van Nieuwkoop vond ik gewoon terecht. Ongelukkig, maar wel terecht. Zie ook de schorsing daarna. Daarnaast, rood Vaessen, zeer makkelijk gegeven penalty en rood uit tegen RKC, niet gegeven penalty tegen PSV in de beker, een zeer, zeer makkelijk gegeven penalty Twente thuis na een flinke duik van Paixao, om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid blessuretijd die jullie telkens krijgen van het scheidsrechterscorps wanneer je nog een goal moet zien te forceren. Waar Ajax vaak juist bij zo'n moeizame pot met veel tijdrekken van de tegenstander opeens maar 4 minuutjes erbij ziet komen.

Dat zijn toch al een stuk meer (bepalende) momenten die Feyenoord mee heeft t.o.v. Ajax. Uiteindelijk heeft het niet al te veel invloed op de ranglijst en staan Ajax en Feyenoord exact op de plek waar ze qua spel behoren te staan. Maar laten we aub niet gaan doen alsof Ajax dit jaar de VAR zo vaak meeheeft. Ik kan hier zo minimaal 6 (bepalende) momenten benoemen waar het totaal niet mee zat juist.

8 april 2024 om 15:05

Ik vind het inderdaad schrikbarend omdat je volgens jou, ruim gewonnen hebt en het dus moet laten gaan voor wat het is. Iets wat ik totaal krom vind. Zulke grove fouten moet je ten alle tijden blijven benoemen.

Maar wanneer is het op een gegeven moment klaar? De tackle van Wieffer op Lang wordt tot op de dag van vandaag nog steeds aangehaald en dat was in mijn ogen niet een 100% strafschap waar een ingreep van de VAR nodig was. Dan mogen we over een losgeslagen imbeciel als Bergwijn dit toch blijven benoemen?

Die handsbal van Hato is toch overduidelijk? Hij bokst de bal gewoon weg nadat Rulli deze loslaat, Hoezo maaktr Gimenez een overtreding? De bal wordt aan de zijlan zwaar tegen de hand van Mannsverk aangescoten die zijn arm allesbehalve langs het lichaam heeft.

Achteraf heeft de KNVB uitgelegd dat de rode kaart van Nieuwkoop gesponeerd moest worden en dat er een penalty voor Gimenez gegeven moest worden, Vaessen nam het risico op een rode kaart als je zo ver en wild uitkomt, Een flinke duik van Paixao nog wel die werd toch wel goed geraakt door Propper volgens mij. Je weet denk ik ook waar die enorme hoeveelheid extra tijd bijkomt telkens mag ik hopen? Als je ziet hoeveel en hoekang er wordt tijdgerekt en alle scheidsrechters dit maar klakkeloos accepteren moet dit in mijn ogen ook worden beloond met zoveel extra tijd waarin vaak nog wordt tijdgerekt.

Hieruit kan je toch concluderen dat er ook voor Feyenoord meer momenten tegenzaten met de VAR als dat ze ermee hadden. Net als in het seizoen ervoor met belachelijke beslissingen tegen FC Twente, FC Utrecht en NEC.

8 april 2024 om 15:52

Je vindt dat jullie vorig seizoen meer momenten tegen kregen dan voor? Pfoeh, dan kijk je wel door een intens rood-wit gekleurde bril hoor.

Uiteindelijk zijn we het erover eens dat de VAR best had kunnen ingrijpen gisteren, maar ik vind het persoonlijk een beetje treurig om zo'n anti-Ajax kruistocht te gaan voeren op een voetbalforum over een VAR moment als je met 6-0 wint en die beslissing geen enkele invloed heeft gehad op het wedstrijdverloop. Kijk, als je nou een klassieker verliest na een niet gegeven rode kaart in het begin van de pot.. oke

Jouw beoordeling van de andere VAR momenten vind ik dan weer schrikbarend 😂

Heb een fijne dag, ik zou zeggen: geniet van de historische winst. Lijkt me zonde om je energie te verspillen aan dit soort achteraf gemekker. Dat mekkeren doen wij Ajacieden zelf al genoeg over onze dramatische aanvoerder die wat mij begreft alleen al als signaal naar de rest het liefste de rest van het seizoen geschorst wordt.

Eigenlijk schandalig dat de procedure zo bestaat. Als club moet je je ook doodschamen als je aanvoerder dit gedrag vertoont op het veld.

8 april 2024 om 13:31

Als ik de trainer was geweest had ik hem direct de aanvoerdersband afgepakt en twee potjes laten brommen. Onacceptabel gedrag dit, al helemaal in dit seizoen en al helemaal in zo'n wedstrijd. De eerste die ze mogen lozen bij Ajax deze zomer, helemaal klaar met deze pannenkoek.

Dat hier nog discussie over bestaat en dat de var + makkelie dit niet hebben gezien (of hebben gezien en het niks vonden) vind ik echt ongelofelijk.

Dus hiermee zegt de knvb eigenlijk dat het prima is om iemand een nekslag te geven als je naar een bal sprint. Schiet mij maar lek

8 april 2024 om 12:00

Nee, ze zeggen 'wij respecteren onze scheidsrechters' en gaan niet achter hun rug om andere beslissingen nemen. Ze zeggen niks inhoudelijks over het incident.

8 april 2024 om 12:16

Het gaat hier om een stille boodschap die je geeft. Niks zeggen is ook iets zeggen.

Heeft de VAR het al beoordeeld? Hoezo hebben ze de scheids in hemelsnaam niet naar de kant gehaald dan?

Krankzinnige beslissing van de VAR. Was overigens niet de enige rare beslissing.

Ik hoop dat ESPN een ‘achter de schermen’ video post. Ben namelijk erg benieuwd wat de reden is geweest om hier geen geel of evt rood voor te geven.

8 april 2024 om 11:50

Ik ben ook erg benieuwd of er dit keer een ''achter de schermen'' zal worden gedeeld. Dit wordt normaal gesproken bij elke topper gedaan. Kunnen we eens mooie de uitleg van de heer Dieperink aanhoren. Die is vanaf nu toch compleet ongeschikt als scheidsrechter en als VAR lijkt mij?

Op deze actie staat maar 1 straf en dat is een rode kaart plus een flinke schorsing tot gevolg. Als de club Ajax een beetje moreel heeft schorsen ze Bergwijn nu maar zelf voor een wedstrijd of 4.

8 april 2024 om 12:06

Ja dit was zuiver rood. Maar wat is dat toch een gezeur iedere keer over moreel besef.
Bij Feyenoord-PSV moet psv gewoon een penalty krijgen in de beker, daar zit ook een var en die grijpt niet in. Heeft Feyenoord toch ook niet gezegd, uit moreel besef, ja dan trekken wij ons terug uit de beker.
Gewoon belachelijk dat de VAR hier niets aan doet, maar ajax kan er weinig aan doen dat ze dit niet beoordelen zoals het hoort. Als de Var echt voor ajax zou zijn hadden we hem de laatste keren maanden wel vaker mee gehad, maar ook dat zat tegen voor ajax. Dus houd alsjeblieft op met dat de var voor ajax is.
Echter denk ik dat het voor ajax geen ramp zou zijn als Bergwijn 4 wedstrijden geschorst zou worden..

8 april 2024 om 12:12

Zullen we eens ophouden over de bekerwedstrijd Feyenoord - PSV? Want dat zijn 2 hele andere zaken die spelen. Die vermeende overtreding van Wieffer kan je over twisten, persoonlijk vond ik dat geen 100% overtreding die die scheids niet kon zien of de VAR moest rechtzetten.

Dit gedoe met Bergwijn is van compleet andere orde, iemand in een sprint weg van de bal vol van achter een aardig harde zwieper geven is gewoon 100% een rode kaart hoe je het wendt of keert. Als dit je aanvoerder is hoor je dit gewoon niet te accepteren en moet je ook niet willen als club zijnde.

Maar Ajax en een moreel kompas is natuurlijk ver te zoeken.

8 april 2024 om 12:20

Ik vind het nogal een verschil of een scheids het wel of niet een penal vind of dat natrappen/slaan wordt gedoogd.
Als club ga je een speler niet vertellen dat hij niet meer mag voetballen, op basis van een overtreding die ontstaat tijdens het beoefenen van de sport.
De heer Bergwijn beoefend hier een hele andere sport die niets met voetbal te maken heeft.
Lijkt me niet meer dan logisch dat je als club wel even wilt praten met je aanvoerder. Moreel besef klink lekker stijfjes, maar de meeste clubs hebben ook sponsors en die tillen wel degelijk zwaar aan dit soort zaken.

8 april 2024 om 12:24

@biornha: nee want dat was geen overduidelijke penalty dus laten we eens ophouden dat moment er bij te halen. Er zijn heus wel echte voorbeelden te bedenken.

Was in principe wel te verwachten toch. Op zich heb ik na de winst van zondag ook geen moeite ermee dat hij onbestraft blijft. Al met al is Ajax geen concurrent momenteel, dus een schorsing heeft daarom toch geen invloed meer op het verloop van het seizoen voor Feyenoord.

8 april 2024 om 12:01

Dat je als scheids en var een strafschop of iets dergelijks anders interpreteert kan ik best volgen. Zie nijhuis afgelopen weekend, wat ik overigens een goede beslissing vond hoor want was in mijn ogen ook geen. Of de 2 beslissingen om ons geen strafschop te geven. Maar dat je deze deze overduidelijke vieze overtreding laat gaan kan ik echt niet bij. Wellicht dat makkelie wilde overcompenseren in het feit dat hij geen kuipvrees heeft of zo.

8 april 2024 om 12:05

Is ook een rare actie van Bergwijn en de VAR. Maar omdat je hem zo overtuigend heb gewonnen hang ik er niet zoveel gewicht aan. Heb het vooral over de winst, dan wijzen naar de scheids. Als het gelijk stond, of je staat achter, dan was dit het belangrijkste ter wereld

8 april 2024 om 12:08

Als dit het niveau is en de KNVB hier niks aan doet, gaat dit gewoon nog vaker gebeuren. Daarom kan ik me er toch druk om maken ook al had het geen invloed op het verdelen van de knikkers. De volgende keer kan het maar zo wel invloed hebben.

8 april 2024 om 12:38

Dat het niet een concurrent voor Feyenoord was, wisten we na 6 wedstrijden al, maar dat go ahead en Utrecht zo verneukt worden, daar vind ik ook wel wat voor te zetten.

8 april 2024 om 13:23

Tsja maar waarom zou een Go Ahead of Utrecht moeten profiteren van een overtreding waarbij Feyenoord eigenlijk is benadeeld? Ik snap de rancune en de eerlijkheid best wel hoor, maar op zich is die wedstrijd Go Ahead een op zichzelf.

Ik wilde zeggen dat dit de enige meevaller is voor Ajax gisteren, maar eigenlijk ook weer niet.

8 april 2024 om 11:59

Gisteren was ook Bergwijn drama, maar in de periode dat hij niet speelde zag je wel dat hij gemist werd.

Het zal wel conform de regels zijn, maar dit soort zaken hoort toch meer in de Bellator MMA thuis?
Van mij mag het spel stevig zijn, er wordt eigenlijk juist te snel en voor bijna elk wissewasje gefloten, maar dit soort idiote klappen in iemands nek/tegen het hoofd zijn toch volstrekt onaanvaardbaar?

En ja, dat had ik ook gezegd als Bergwijn nog bij PSV had gespeeld. Ongekend dit.

8 april 2024 om 12:21

Ik word er gewoon boos van. Ik zie spelers netjes over hun standbeen glijden, knietje gebogen, noppen naar de grond, niet te veel vaart... aka de perfecte sliding. Vol op de bal. Maar ja die tegenstander valt zo mooi, en nu ligt de weg naar hun doel toch wel heel erg open. Fluiten maar.

Maar ik ben het er niet mee eens dat er voor elk wissewasje gefloten wordt. Ik zie ook vliegende tackles met twee gestrekte benen op de achillespezen. Of met een gestrekt been, noppen vooruit, en dan vol geraakt net boven de enkel. Twee benen om het standbeen heen, en dan scharen. Of zoals gisteren die gek van NEC die keihard doorstampt. Doen we niks mee. Doorspelen maar.

En de VAR krabt zich achter het hoofd en beslist dat het misschien ook wel geel kan zijn. Nee, rood! Het is allemaal rood.

Helaas houdt het hier niet op. Ik zie spelers die een bal de tribune in willen peren. En dan komt vanuit hun rug de tegenstander en die dendert tegen hun zwiepende been aan. Dan kijkt de VAR er 3 uur naar tot het tóch ernstig genoeg lijkt voor rood.

Er is iets goeds mis met het beoordelingsvermogen van onze arbitrage.

Krijgt niets , scheidsrechter en VAR hebben het waargenomen en niets mee gedaan en waarom dan achteraf toch schorsen

8 april 2024 om 11:47

Omdat de scheidsrechter het niet gezien heeft en de VAR of naar de WC was of een Bergwijn fan is.

Vind jij ook niet dat dit soort gedrag niet op het voetbalveld thuishoort en gewoon hard bestraft moet worden ?

8 april 2024 om 12:57

Dat is wat anders , hoort ook niet op een voetbalveld maar het is waarschijnlijk beoordeeld door de VAR anders was de scheidsrechter wel naar de kant geroepen om de situatie te bekijken en om nu achteraf het wel te veroordelen is hetzelfde als met Nijhuis dit weekend, was geen schwalbe zegt hij nu maar de gele kaart blijft staan.

8 april 2024 om 13:24

Ik ben benieuwd of wij ooit te horen krijgen waarom de VAR niet ingegrepen heeft.

Maar je verhaal klopt niet helemaal. Eerst geef je aan dat de scheidsrechter en de VAR het waargenomen hebben en later zeg je dat als de VAR het beoordeeld had hij de scheidsrechter waarschijnlijk wel naar de kant geroepen had. Dat is tegenstrijdig

8 april 2024 om 14:22

Niet als de VAR het niks vond. Als er gecommuniceerd is met ik vindt het niet nodig dat je moet kijken is het beoordeeld wat niet wil zeggen dat er niets aan de hand was

Als club zijnde moet je hem zelf schorsen en de aanvoerdersband afpakken, 6-0 is al erg maar met een man minder en 45 minuten te spelen was het niet meer te overzien.

8 april 2024 om 11:48

Maar wie binnen Ajax moet deze beslissing nemen ? Die zijn veel te druk met andere dingen. En John van het Schip wil vooral lief gevonden worden.

Wat heeft de VAR Ajax ongelooflijk gematst gisteren. Bij elke andere wedstrijd en tussenstand zou er anders over gepraat worden en wat zaten ze ernaast gisteren zeg het scheidsrechtercorps.

Goed voorbeeld voor de jeugd dit, vooral als het ook nog niet eens bestraft word. Ongelooflijk dat de VAR dit over het hoofd heeft gezien. Van mij mag die VAR wel afgeschaft worden overigens, want ze brengen alleen maar frustratie met zich mee.

De VAR was volgens mij gister niet aanwezig in de kuip. Twee loepzuivere handsballen over het hoofd gezien en deze tik. Maak me er verder ook niet druk om maar het was bijzonder.

Bij een 0-0 word er alle tijd genomen voor dit soort beslissingen maar als de wedstrijd is gespeeld dan gaat de VAR ook alvast naar huis. Ook bij de handsballen, er word niet eens tijd aan besteed. Heeft geen invloed meer, laat maar doorgaan. Blessuretijd doen we 2 minuten voor de vorm.

Pure frustratie van dhr. Bergwijn omdat hij in de broekzak van Nieuwkoop zat. Zie het maar als compliment, Bartje!

8 april 2024 om 12:16

Lijkt me sowieso einde EK aspiraties nu. Dit gedrag zal hem ook niet helpen, maar los daarvan komt hij de meest modale huis tuin en keuken backs uit de Eredivisie amper een keer voorbij. Voor mij als je het prijskaartje, verwachtingen en het ongelofelijke onlogisch zijn qua positie meerekent by far de grootste miskoop uit de geschiedenis

Mag die VAR dan nog wel geschorst worden? Ik vind het by far de meest belachelijke regelverandering ooit, maar in dit geval kun je je niet achter interpretatie verschuilen. Ook vind ik dat er veel meer ophef mag zijn in de media, want het gaat van kwaad tot erger. De incidenten stapelen zich op, en deze vuistslag vind ik toch wel een nieuw dieptepunt. Een full prof moet zich kunnen beheersen. Ook zie ik echt de vieste tackles tegenwoordig niet eens meer geel opleveren. Er is een groot verschil tussen hard spel, of gevaarlijk gemeen spel. Maar goed, dat is een ander verhaal.

Schors die Var.

En, Ajax, schors Bergwijn zelf dan maar. Plus boete. Captain band afnemen. Dit is beneden alle peil.

8 april 2024 om 12:14

Je haalt me de woorden uit mn mond... Te zot voor woorden dit..

Ik kan me persoonlijk voorstellen dat de regels blijkbaar zo luiden dat Steven Bergwijn niet alsnog bestraft kan worden. Het zou de Ajax-leiding echter sieren als ze Bergwijn voor minimaal een wedstrijd op de tribune laten plaatsnemen. Misdaad mag immers niet lonen. Ook niet in Amsterdam.

Gehele arbitrage was een grote schande gisteren. We winnen met 6-0, maar worden uiteindelijk op flink wat punten enorm benadeeld. 2 strafschoppen, een rode kaart, slechts 2 minuten extra tijd eerste helft, corners/uitballen die heel merkwaardig tegen werden gegeven. Hopelijk krijgt deze clown alsnog een flinke straf.

8 april 2024 om 12:02

Ach weet je wat het is, nu we die wedstrijd overduidelijk hebben gewonnen maken dat soort 'randzaken' opeens ook niet meer zoveel uit. Een corner of extra tijd had vrij weinig veranderd aan de loop van de wedstrijd verder. Verlies je hem, dan zijn dat mega belangrijke dingen. Win je overtuigend, maakt het toch niks meer uit? Net als zo'n schorsing voor Bergwijn. Daar had je, als Feyenoord zijnde, alleen wat aan als het tijdens de wedstrijd zou gebeuren. Dan staan ze met 10 man en kan je nog verder uitlopen. Geef je hem nu nog een schorsing, dan heb je er als Feyenoord toch ook niks meer aan. Ajax is verder geen concurrent momenteel, dus als ze vanaf nu alle wedstrijden gaan winnen door uitsluitend doelpunten van Bergwijn, dan nog maakt het niks uit. Ze komen toch niet meer in de buurt.

8 april 2024 om 12:18

Vanuit Feyenoord geredeneerd maakt het inderdaad niet meer uit, maar stel dat Bergwijn in het restant van de competitie er tegen een club die strijd tegen degradatie even 3 in schiet? Niet dat ik die kans heel groot acht, maar het negeren van dit soort zaken omdat een wedstrijd gespeeld is kan voor andere clubs wel degelijk consequenties hebben en daarom is het zeer kwalijk.

8 april 2024 om 12:26

Prima als je zoals jij alleen een belang hebt wanneer het voor Feyenoord invloed heeft. Maar voor mij voelt dat anders. Er is al langer discussie over de VAR en het lijkt er niet echt beter op te worden. Dat gaat nog tot een hoop gezeur en oneerlijkheid leiden. Ik hoop toch dat ze deze ellende aanpakken.
Dat zeg ik ook niet uit rancune tegen Bergwijn. Je wilt geen precedent scheppen en dat wordt zo wel gedaan. Sommigen vinden dat overdreven, maar ik hoor her en der best veel mensen aangeven dat de tendens is dat het steeds harder wordt.
Gevaarlijke tackles die worden weggewuifd, natrappen/slaan wat blijkbaar gewoon mag, zo lang er geen bloed zichtbaar is, etc.

8 april 2024 om 12:41

Ja ik snap best dat het voor een andere club die nog tegen ajax moet nadelig kan zijn. Het is wel een beetje profijt halen uit een overtreding waarbij Feyenoord in zekere zin benadeeld is. Dan denk ik toch altijd dat 'het kwaad al geschied' is. Voor de volledigheid moet een KNVB dat netjes onderzoeken. Maar vanuit mijn perspectief maakt het me nu, ook door de winst, eigenlijk vrij weinig uit

8 april 2024 om 12:26

Persoonlijk vond ik dat buitenspel geval ook niet persé "hinderlijk"

8 april 2024 om 12:43

Ja die vond ik ook wat overdreven gegeven. Ueda springt nog zowat over de goal heen zelfs om uit de weg te komen. Maar hij staat er in principe wel een beetje voor

8 april 2024 om 12:44

Serieus? Dat was zo'n beetje het allerduidelijkste voorbeeld van hinderlijk buitenspel lopen. Die speler stond recht voor Rulli. Bij Wolves werd er nog eentje afgekeurd zaterdag, die sloeg echt nergens op.

Leuk dat het al is beoordeeld. Echter ben ik juist benieuwd HOE de VAR dit beoordeeld heeft op het veld?

8 april 2024 om 12:06

Zeer waarschijnlijk heeft het met de intensiteit te maken, zo lang je iemand niet vol raakt, mag je dus wel proberen om iemand vol te raken.... Debiel! Met alle respect voor de debielen.

8 april 2024 om 13:27

Maar dan nog, hoe kun je dit niet beoordelen is een slag met een hoge intensiteit ? Ik besef dat er twijfelgevallen zijn, maar dit was toch wel heel duidelijk zichtbaar.

Moet een tegenstander met een brancard van het veld af om bestraft te worden. Maar dit is een blunder van de VAR.

Duidelijk verhaal je mag dus gewoon bewust iemand slaan tijdens een wedstrijd, goed bezig zo. Is hands trouwens ook uit het spelregel boekje verdwenen ? Het was gisteren een zeer opmerkelijk optreden van de arbitrage

"of het rood is hangt van de hardheid van de overtreding af. Dat is hetzelfde met natrappen." Waar gaat het naar toe. Als dit écht het beleid van de KNVB is, kom je overal mee weg. Iemand met gestrekt been doormidden zagen met als gevolg een dubbele beenbreuk, maar geen rood geven; tsja, de speler had de Intentie om de bal te spelen, dus geel! Doorgebroken speler subtiel aan het shirt gaan hangen waardoor een 100% uitbraak teniet gedaan wordt; geel, want shirt trekken doet niet zoveel pijn.. Natrappen.. ach, de speler is toch niet ernstig geblesseerd.. dus dan maar geel..
Hoezo slappe hap.. gestrekt been inkomen (en de bal niet raken) is rood. Natrappen is sowieso rood, doorgebroken speler neerleggen (hoe subtiel ook) is gewoon rood.
KNVB is veel te bang om fouten te maken en wordt op die manier laf en slap..

8 april 2024 om 12:04

Helemaal mee eens, bepaald gedrag en bepaalde acties moeten altijd rood zijn, omdat ze volledig ingaan tegen het idee van sport en spel. Slaan en natrappen is altijd rood, niemand die dat ook een rare regel vind. Hoezo hebben ze dit verandert en de intensiteit erbij gepakt? Kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 iemand is die vind dat je wel moet kunnen slaan en natrappen.

2 pingels en een rode kaart door de neus geboord. Boeit niet met de uitslag, maar raar is het wel.

8 april 2024 om 13:28

Dus ondanks dat Ajax de arbitrage behoorlijk mee had verliezen ze met 6-0. Eigenlijk maakt dat het verlies alleen nog maar pijnlijker.

8 april 2024 om 14:01

En ook dat het zeker bij die laatste niet gegeven pingel gewoon uit medelijden lijkt ofzo, want bij die eerste kan je met heel veel fantasie nog zeggen dat het geen hands is, maar die 2e is arm gestrekt op zij en ook nog hand naar bal ipv andersom.

Belachelijk dat de VAR dit heeft beoordeeld als geen rode kaart en dus halen we de scheids niet naar de kant. Belachelijk! Hier moet wat mee gebeuren anders laat de KNVB een verachting voor de sport zien.

Wordt niet bestraft, staat in de tekst. KNVB vindt dit niet zwaar genoeg.

Overigens ben ik het hier niet mee eens. Dit is wangedrag en daar kun je geen cart blanche voor geven.
Ondanks alle (begrijpelijke) frustraties moet je jezelf in kunnen houden

Laat de KNVB deze opzichtige blunder toegeven en laat Ajax de redelijkheid ervan inzien om zelf Bergwijn voor een wedstrijd of drie te schorsen. Het zal voor het seizoen weinig meer uitmaken maar het zou wel een positief signaal zijn.

Het is van cruciaal belang om Bergwijn zo snel mogelijk te verkopen, aangezien hij absoluut geen tekenen vertoont dat hij de oplossing voor de problemen kan bieden. Hopelijk kan Ajax nog steeds profiteren van de "Ajax-tax" en hem voor een bedrag tussen de 20 en 30 miljoen euro van de hand doen.

8 april 2024 om 12:27

Ik zocht zijn statistieken op en was eigenlijk verbaasd dat hij nog 8 goals en 4 assists heeft gegeven dit jaar. 15 tot 20 miljoen moet misschien nog wel mogelijk zijn.

8 april 2024 om 13:11

Zitten veel penaltys bij. ongelooflijk dat hij zo slecht speelt. De Bergwijn van PSV was echt veel beter.

8 april 2024 om 13:13

Hij is het totaal niet waard, hoe hij nu speelt zou je er max 5 miljoen voor geven een doosje bonbons voor de moeite.

8 april 2024 om 13:26

Ik zou het ook niet geven, maar er is vast wel een club uit de Premier League of een club uit Saudi-Arabië die dit neer wil leggen voor hem.

Zou Ajax sieren dat zij hem zelf schorsen

8 april 2024 om 12:28

Naja ik vind eigenlijk meestal dat je dat niet van clubs kan vragen/verwachten,maar dit geval vind ik wel heel schandelijk

8 april 2024 om 12:29

Absoluut niet, zou gewoon heel dom zijn.

KNVB stelt zelf hun regels op, en volgens hun regels is dit geen rood. Waarom zou je dan als Ajax zijnde, in de strijd om de vijfde plaats, je aanvoerder gaan schorsen ?

Als er nu een kampioensstrijd was geweest, en dit was voorgekomen bij bijvoorbeeld PSV (wat niet ondenkbaar is met Luuk de Jong), denk je dan dat PSV hem langs de kant had gehouden volgende wedstrijden? En daarmee mogelijk een hogere notering op de ranglijst mis zou lopen?

8 april 2024 om 12:34

Ongeacht hoe het gaat met je club zou ik dit wel zo netjes vinden van Ajax, was toch vet rood.
Dus omdat het je aanvoerder is en je strijd nog om de 5de plek moet je het niet doen flauwekul

8 april 2024 om 13:45

Zou Ajax sieren als hij verplicht alles moet spelen!

Zelfs de VAR heeft medelijden, gaat helemaal nergens over dit!

Waarom is dit nieuws? Gewoon doorgaan want het is beoordeeld. Aasgieren die nog meer willen, de interne Ajax gifbeker is nog niet leeg, zelf geregeld.

Gelukkig , ik zie liever Bergwijn in de basis dan niet hahahahaha

Het vreemde aan deze hele situatie is ook nog eens, dat Bergwijn niet eens schuldbewust was, want in het passeren van Nieuwkoop na de overtreding, kwam meneer Bergwijn ook nog eens verhaal halen bij Nieuwkoop. Nogmaals, onvoorstelbaar, dat Bergwijn hiermee wegkomt.

Maar dit is dus nooit rood achteraf want anders had de var wel in de Wedstrijd rood gezegd.
Dus is zo een regel van pre var.
Laat weer zien hoe dom ze daar zijn.

8 april 2024 om 13:04

Dan moet die de VAR van die wedstrijd direct ontslagen worden en verbannen worden uit het betaalde voetbal. Als iets dat zo duidelijk is al wordt genegeerd, heeft die er niks te zoeken.

Veel sensatiezoekers hier en overige topics zeg. Regels zijn vrij duidelijk en dit is nou niet zo'n harde klap, dus geen rode kaart. Ga vieren dat je 6-0 hebt gewonnen ipv je druk te maken om wat gerol van nieuwkoop.

8 april 2024 om 13:02

Onzin.
Hard of niet. Een slaande beweging zonder contact is al rood.
Maar jij zegt omdat de klap niet hard is, dat het dan wel prima is? Ondanks dat er geen bal in de buurt is, of dat het niet per ongeluk is?

Met het meespelen van Bergwijn, wordt Ajax de komende wedstrijden genoeg gestraft.

Week na week worden we als voetballiefhebbers verrast door absurde opvattingen over de spelregels. Handsballen, buitenspelsituaties, simuleren van blessures, schwalbes en onsportief gedrag passeren elk weekend de revue, waarbij tegenwoordig zelfs met VAR, de status van de club, de stand en de sfeer bij de wedstrijd meer bepalend lijken dan de objectieve waarheid van de overtreding. Heel schrijnend dat het scheidsrechtercorps steeds slechter wordt, waarbij het dan wel weer opvalt dat de fluitstijl onder de KNVB erg verschilt met de stijl onder UEFA/FIFA

Nou, wie de VAR was, MOET je op non actief zetten.
Die hebben deze 1000% rode kaart door laten gaan, maar ook de handsbal van Hato laten doorgaan. Als je zulke 100% geen enkele twijfel moment niet bestraft, ben je niet meer te vertrouwen.

Bergwijn slaat iemand van achteren in de nek, een paar seconden later loopt hij ook nog naar Nieuwkoop toe voor een woordenwisseling.. Is toch absoluut belachelijk. Minstens 9 wedstrijden schorsen.

Hato die bij een stand van 6-0 een keeper op de grond en een Feyenoord speler op 6 meter van de goal, even de bal wegtikt met zijn vuist (heel opzichtig ook nog) en dan geen penalty? Je kan wel medelijden hebben met Ajax, maar het doelsaldo kan nog effect hebben op wie er op de ranglijst. Wie ever de VAR was, deze mensen mogen nooit meer een wedstrijd hebben in het betaalde voetbal. Schandalig gewoon.

Misschien een idee om voor de volgende tegenstander Bergwijn in zijn spel te irriteren misschien reageert hij dan weer met hopelijk wel een rode kaart als gevolg 😉😉

Zwaar schandalig! Laat ook weer duidelijk zien hoe slecht die VAR is.... Hoe duidelijker wil je ze hebben of wilde men Ajax sparen? Je gaat zo alleen maar meer aan die VAR twijfelen

Bergwijn, helaas is het niet geworden wat we ervan hadden gehoopt. Het is beter dat de weg met ajax scheidt. Bij elk redelijk bod is een vertrek het beste voor beide. Dit komt niet meer goed.

Wat n belachelijke actie. Frustratie zit hoog bij dit omhooggevallen kwalletje. Jammer dat t niet meer bestraft kan worden. Hopelijk doet karma z'n ding.

Ok, dus de KNVB wil er niets aan doen, wat gebeurt er als Nieuwkoop aangifte doet vanwege mishandeling? Het hele voorval is vastgelegd.

De KNVB heeft hier lang over nagedacht en is tot de conclusie gekomen dat een passende straf voor zowel Ajax als Bergwijn is dat Bergwijn niet is geschorst, zodat hij ook de komende wedstrijden moet spelen.

Dat de VAR regelmatig discutabele beslissingen heeft, is tot daaraan toe. Dit is echter gewoon vuurrood. Er kan toch geen andere uitleg zijn dan het met volle bewustzijn op het achterhoofd slaan van de tegenstander. Echt onbegrijpelijk. Ik hoop dat van 't Schip hem de aanvoerdersband ontneemt en hem zelf langs de kant zet. Al zal dat laatste sowieso niet gebeuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren