Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Loting kwartfinales Champions League: Real Madrid - Man City absolute kraker

Laatste update:

Real Madrid neemt het in de kwartfinales van de Champions League op tegen Manchester City. Dat heeft de loting vrijdagmiddag uitgewezen. De heenduels vinden plaats op dinsdag 9 en woensdag 10 april, de returns een week later: op 16 en 17 april.

De meeste ogen zullen gericht zijn op het treffen tussen Real Madrid en Manchester City. De Madrilenen spelen eerst thuis, waarna een week later het Etihad Stadium de locatie is waar de return wordt afgewerkt.

Borussia Dortmund, dat in de achtste finales PSV uitschakelde, neemt het op tegen het Atlético Madrid van Memphis Depay. De andere Duitse club die nog actief is in het miljardenbal, Bayern München, treft Arsenal.

Tot slot is FC Barcelona gekoppeld aan Paris Saint-Germain. Bij dat treffen zullen de gedachten teruggaan naar 2017. PSG won toen in de achtste finales thuis met 4-0 van de Catalanen. Het tweeluik leek daarmee al beslist, maar in eigen huis zorgde Barça voor een ongelooflijke comeback, door met 6-1 te winnen.

Kwartfinales Champions League:


Arsenal – Bayern München
Atlético Madrid – Borussia Dortmund
Real Madrid – Manchester City
Paris Saint-Germain – FC Barcelona

Tijdens de loting werd ook meteen bekend welke clubs elkaar kunnen treffen in de halve finales. De winnaar van Atlético Madrid - Borussia Dortmund neemt het daarin op tegen de winnaar van Paris Saint-Germain - FC Barcelona.

De tweede halve finale zal bestaan uit de winnaar van Arsenal - Bayern München tegen de winnaar van Real Madrid - Manchester City.

Halve finales Champions League:


Atlético/Dortmund – PSG/Barcelona
Arsenal/Bayern - Real/Man City

De halve finales vinden plaats op 30 april en 1 mei (heenduels) en 7 mei en 8 april (returns). Vervolgens vindt op zaterdag 1 juni de finale plaats op Wembley.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Arsenal Bayern. Flashbacks.

15 maart 2024 om 12:20

Arsenal maakt dit jaar zeker kans.

15 maart 2024 om 13:50

@Victor Arsenal is kwalitatief top. In Europese wedstrijden zien we echter dat ervaring en volwassenheid doorslaggevend zijn. Man City heeft er heel lang over gedaan voordat ze beter begonnen te spelen in de CL. Arsenal debuteert nu in de CL

15 maart 2024 om 12:21

Maar dit keer is Arsenal favoriet denk ik.

15 maart 2024 om 12:22

Arsenal is nooit favoriet tegen Bayern. Die laatste zijn echt wel nog een stapje hoger. Enige voordeel voor Arsenal is dat Bayern zal willen voetballen itt Porto.

15 maart 2024 om 12:22

Dat betwijfel ik toch. Denk dat Bayern wel degelijk favoriet is maar het verschil zal zeker niet so groot zijn als de laatste keer.

15 maart 2024 om 12:26

Oneens! Bayern draait niet lekker dit seizoen in tegenstelling tot Arsenal.
Arsenal voor mij favoriet. Er is nog wel een appel te schillen met Bayern na die 10 - 2 over 2 wedstrijden.

15 maart 2024 om 12:27

Ze zijn tot penalties gegaan tegen Porto en nu zijn ze opeens favoriet tegen Bayern...

15 maart 2024 om 12:30

Nou was het verschil de vorige keer ook wel heel erg groot. Een minder groot verschil kan nog steeds betekenen dat je wordt afgedroogd over twee wedstrijden. Denk niet dat dat gaat gebeuren, maar zie Bayern wel als favoriet. Die hebben een selectie vol met spelers die dit soort wedstrijden gewend zijn, waar veel Arsenalspelers dit seizoen voor het eerst Champions League spelen, laat staan een kwartfinale.

15 maart 2024 om 12:30

@takemehome:

Bayern draait niet super maar lijken beter in vorm te komen ( 3-0 tegen Lazio, onlangs 8-1 gewonnen in de Buli).

Daarnaast speelt Bayern eerst uit en hebben ze tonnen ervaring in de CL (en dus met dit soort wedstrijden). Tegen Porto zag je duidelijk dat Arsenal die ervaring niet heeft.

Bayern is echt wel favoriet voor mij (60% - 40%)

15 maart 2024 om 15:14

Meer respect voor Porto, hebben meer CL dan Arsenal in huis heeft!
Porto is gewoon een zeer stugge ploeg.
& ik zeg niet dat Arsenal DE favoriet is, ik zeg dat Arsenal voor MIJ favoriet is.

15 maart 2024 om 13:01

Allemaal leuke potjes op papier. Iedereen gewaagd aan elkaar in kwartfinale

So we meet again, Bayern...

15 maart 2024 om 12:23

Had je dan iets anders verwacht:-)?

Opnieuw Man Cityðÿ’€. Toch niet te geloven weer haha. De zwaarste tegenstander die je kan hebben. En voor de 3e keer op rij. En dan speelt Real eerst thuis wat een enorm nadeel is. Want iedereen weet wat Real voor magie kan brengen als ze de return pas thuis speelde. Zeker het publiek erachter.

15 maart 2024 om 12:21

Wat me opvalt waarom loten ploegen uit hetzelfde land niet tot nauwelijks tegen elkaar. Dat gebeurd al 20 jaar zo.

15 maart 2024 om 12:23

Kijkcijfers

15 maart 2024 om 12:30

Volgens mij trek je meer kijkers als je eerst El Clasico hebt, en tegelijk City-PSG, en vervolgens City-Real ofzo, dan nu City-Real en PSG-Barca.
Zal ook niet veel schelen natuurlijk, maar dat is mijn gok.

Ik denk dat t gwn vrij simpel is; er zitten vaak weinig teams van hetzelfde land in de kwartfinale. Nu heb je Spanje met 3, en verder 2x2 en Frankrijk met 1. Dan is de kans ook gewoon niet bar groot.

Overigens hadden we 2014 en 2016 ofzo toch Barca-Atletico in de kwartfinales?

15 maart 2024 om 12:34

Hoe zit dat qua kans statistisch in elkaar? De afgelopen 7 jaar tel ik er slechts 3 op 28 kwartfinales. City - Spurs, Liverpool - City en vorig jaar Milan - Napoli. Dat is inderdaad bijzonder weinig

15 maart 2024 om 13:55

@Norge Barca en Atletico kwamen niet altijd ver. Duitse teams liggen er ook vaak voor de kwartfinale uit. Uit Engeland heb je Liverpool, Chelsea en City die ver komen. En die zitten ook niet elk jaar allemaal in de CL

15 maart 2024 om 21:56

Dit jaar was de kans 3 op 7 dat er een Spaans duel bijzat, met 3/8 spaanse ploegen. (3*5*3*1/(7*5*3*1)). En de kans op een Duits of Engels duel was logischerwijs 1/7.
Daar zit wel behoorlijk overlap in, als er geen onderling spaans duel is, heb je nog maar 1 leeg duel en de kans dat dat dan net 2 Duitse of 2 Engelse clubs zijn, is heel klein.
Het zal dus zo'n 45% kans zijn geweest dat er 1 of meer van waren, en dat is dan met 3 teams. 55% van niet dus. Dan doet 3x in 7 jaar daar best recht aan toch? ;-)

Het is trouwens ook bij mij vrijdagavond, dus er kunnen fouten in zitten haha

15 maart 2024 om 12:23

We treffen het wel hé, laatste 3 jaar volgens mij tegen elkaar. 50/50 kans denk ik, Real is goed in vorm. City wat minder, maar blijft een team vol kwaliteit natuurlijk.

15 maart 2024 om 12:35

Maar als je altijd zo ver komt, is die kans natuurlijk wel steeds groter. 2x halve finale tegen elkaar de afgelopen 2 jaar. Dus dan is het wel wat minder raar. Denk dat City dit trouwens wel weer gaat winnen. Want Real heeft niet zo'n goede vorm als jij nu zegt 😉

15 maart 2024 om 12:46

Real is totaal niet in vorm bedoel je denk ik.

15 maart 2024 om 12:55

Als je Real ziet voetballen tegen Leipzig, dan maak je altijd kans als City zijnde.

15 maart 2024 om 12:57

Wedstrijd tegen Celta was wel weer goed maar daarvoor inderdaad was het bagger slecht.

15 maart 2024 om 12:58

Oh nee, zijn de laatste weken niet goed bezig inderdaad. Volgens mij speelde ze een tijdje terug wel beter en volwassener. City is wel een stukje minder dit seizoen, en Real blijft Real. Zijn in de CL nooit de underdog.

15 maart 2024 om 13:24

Klopt, maar onze wedstrijden tegen Celta tel ik eigenlijk nooit mee omdat wij voor Celta een beetje zijn wat Kryptonite voor Superman is. De laatste keer dat we tegen hen gelijk speelden is 2020 en het laatste verlies was in 2017. Tegen sterkere goed georganiseerde tegenstanders spelen we echt niet goed dit seizoen.

15 maart 2024 om 13:02

City is natuurlijk nog steeds enorm goed maar vind ze minder dan vorig jaar dus de zwaarste weet ik niet

15 maart 2024 om 13:57

@Ajax City heeft nu wel de CL gewonnen. Ik verwacht dat dat een hele hoop zenuwen scheelt. Zenuwen waren de grootste bottleneck voor City in de CL

15 maart 2024 om 13:26

Mochten we City uitschakelen dan is de kans op een Champions League overwinning echt 70% ofzo.

15 maart 2024 om 13:56

Hoe kom je aan dat percentage?

Ik kijk het meest uit naar Arsenal - Munchen. Prachtig affiche eindelijk weer Arsenal!

15 maart 2024 om 12:32

Ik vind het allemaal eigenlijk wel mooie potten. Atleti-BVB op papier het minste, maar dat lijken me nou juist twee ploegen die enorm aan elkaar gewaagd zijn. We worden wel enorm verwend met deze loting zeg.

15 maart 2024 om 12:49

Ik denk dat alle affiches redelijk dicht bij elkaar liggen. Ik ben niet kapot van PSG dit seizoen en Barça is al jaren ruk. Bayern en Arsenal liggen denk ik bij elkaar en Real - City is gewoon crème de la crème natuurlijk. Atleti en Dortmund liggen ook bij elkaar

15 maart 2024 om 13:35

Aan elkaar gewaagd? Ik denk echt dat Atletico met 2 vingers in de neus doorgaat, die hebben net een ontzettend sterk Inter uitgeschakeld. Nu veruit de makkelijkste loting voor hen, precies het type tegenstander wat ze willen. Dortmund wil de bal hebben maar zijn verdedigend gewoon kwetsbaar. Zou me enorm verbazen als Atletico zich verslikt in Dortmund.

15 maart 2024 om 13:58

Ik verwacht inderdaad dat Atletico het makkelijkst te voorspellen is. Al verwacht ik dat een gebrek aan ervaring + spanning Arsenal zal opbreken. Arsenal speelt eerst thuis, terwijl de eerste pot altijd enorm voorzichtig is

15 maart 2024 om 15:00

Zo goed vind ik Atletico ook niet hoor. Hebben in de competitie wekelijks enorm veel moeite om te winnen of überhaupt kansen te creëren met als klap op de vuurpijl 2-0 verliezen van Cadiz. Als je zo'n pot op de mat legt in Duitsland ga je er gewoon met 4-0 af en maakt de return niet meer uit. Helpt natuurlijk wel dat Griezmann nu weer terug is maar vind ze ook met Griezmann aanvallend niet denderend. Dortmund staat verdedigend trouwens ook stukken beter als Schlotterbeck weer terug is, die misten ze tegen PSV en toen hebben ze ook de 0 weten te houden.

15 maart 2024 om 15:42

Dat was duidelijk een offday tegen Cadiz. Als Dortmund speelt zoals in de 2e helft tegen PSV gaan ze er in Madrid met 4-0 af. Het is vooral het type voetbal wat beide ploegen spelen, Atletico kan ouderwets achterover hangen en counteren tegen dit Dortmund. Ze hebben dit seizoen ook al 2x van Real gewonnen, ik voorzie geen enkele problemen.

15 maart 2024 om 16:20

Op de counter? Sinds wanneer speelt Terzic met Dortmund aanvallend voetbal? Juist dat afwachtende voetbal heeft resultaat opgeleverd tegen Newcastle, Milan en PSV.

16 maart 2024 om 09:24

Dan heb je vast en zeker het eerste half uur van Dortmund gemist tegen PSV afgelopen woensdag..

15 maart 2024 om 13:04

Eens. Arsenal - München is wel echt een hele lekkere pot, zeker omdat Arsenal goed in vorm is.

Arsenal-Bayern. Ik heb er zin in en kijk er met veel vertrouwen naar uit! Ook mooi dat real tegen city moet. Tenminste 1 van de 2 grootste favorieten uitgeschakeld.

15 maart 2024 om 12:22

Zeg maar gerust 2 van de 4 topfavorieten, de andere kant van de lotingen zijn eigenlijk de 4 minste ploegen, maar goed PSG met een Mbappe of een getergd Atletico moet je sowieso nooit onderschatten.

15 maart 2024 om 12:30

Vind je? Ik vond Barca in de wedstrijden tegen Napoli enorm sterk spelen. Het is dat ze de kansen in de heenwedstrijd niet afmaakten. Ze waren imo beter dan Arsenal in de wedstrijden tegen Porto.

15 maart 2024 om 12:44

Napoli zit ook wel in een extreem zwart gat. Met een beetje tegenstand is barca bambi on ice

15 maart 2024 om 12:48

Daarentegen is het tegen napoli wel wat vrijer voetballen. Porto is gewoon heel stug, napoli wil zelf ook mooi verzorgd voetballen, dan krijg je automatisch wat meer kansen om af te maken. Maar Barcelona speelde inderdaad een prima wedstrijd met een aantal mooie aanvallen

15 maart 2024 om 13:00

Ik vond Barca helemaal niet zo speciaal. Echt geluk gehad dat Napoli niet vaker heeft gescoord, gaven mega veel kansen weg

15 maart 2024 om 13:06

Dit is gewoon onjuist hoor. Uit heeft Napoli één kans gehad. (Goal Osimhen) Barcelona had uit al moeten winnen. In Barcelona heeft Napoli de bal gehad ja, maar geen kansen. En al helemaal niet “mega veel kansen”. Sterker nog, de goals van Barcelona waren allemaal open kansen. Napoli heeft één grote kans gehad (kopbal 84e minuut) en die misten ze.

Wat je zegt is gewoonweg niet waar.

15 maart 2024 om 13:12

Ik heb het opgezocht. Statistieken over twee wedstrijden.Napoli:Schoten: 20 schoten op doel: 5 keeper: 12 Barcelona: Schoten: 36 schoten op doel: 16 reddingen keeper: 3Barcelona heeft dus bijna dubbel zoveel schoten gelost, 3x zoveel op doel en Meret heeft 4x zoveel reddingen moeten verrichten als Ter stegen moest verrichten.

15 maart 2024 om 13:12

Ze gaven mega veel kansen weg? Barca had in beide wedstrijden veel meer kansen dan Napoli. Zoals Pedri16 zegt had Napoli de heenwedstrijd zelfs maar 1 schot op doel.

@real_amsterdam - Met je eens dat Napoli wat vrijer voetbalt, maar daarom vind ik Barca zeker niet onderdoen voor een Arsenal. Om welke reden is Arsenal ineens een topfavoriet? Wat hebben zij gepresteerd, behalve dat ze wel leuk voetbal spelen, om gebombardeerd te worden tot topfavoriet? Dit is het enige waar ik op reageer. Ik denk dat zowel Barca, PSG als Arsenal geen topfavorieten zijn, maar schat ik Barca en PSG minimaal op hetzelfde niveau als Arsenal en misschien nog wel hoger.

15 maart 2024 om 13:25

Wat hebben zij gepresteerd, behalve dat ze wel leuk voetbal spelen, om gebombardeerd te worden tot topfavoriet?

Topfavoriet zijn ze natuurlijk zeker niet, niet genoeg ervaring in de selectie voor dit toernooi, maar je zou toch wel wat minder denigrerend mogen doen (wellicht is het onbewust) want we spelen zowat het leukste voetbal van Europa gekoppeld aan resultaten, aangezien we eerste staan in de PL en in die competitie de meeste punten gehaald van de top 3 in onderlinge duels.

Best te snappen dat Arsenal eerst maar eens weer een grote prijs moet winnen, maar dat doen alsof het maar opvulling is begint me wel de keel uit te komen.

15 maart 2024 om 13:35

Het was zeker niet denigrerend bedoeld, excuus als het zo overkwam. En ik ben het met je eens dat Arsenal leuk voetbal speelt. Zoals ik zei snap ik alleen niet waarom Arsenal door sommige hier als topfavoriet wordt beschouwd en dan een Barca of PSG niet?

Ik zeg ook zeker niet dat Arsenal zomaar opvulling is, dat maak jij ervan. Ik schat de kansen van Arsenal tegen Bayern 50/50 in. Op basis van het spel op DIT moment. Tegen City en Real zie ik ze toch als iets mindere, wat niet erg is.

Ik gebruik Arsenal nu puur als spiegel. Er zijn voor mij persoonlijk 2 favorieten en die spelen tegen elkaar en dat zijn City en Real.

15 maart 2024 om 13:52

Weet niet welke wedstrijd je hebt gezien dan. Napoli kwam er vaak gevaarlijk uit maar mistte scherpte voor het doel. Dat kun je natuurlijk niet uit statistieken halen... Op het einde mega grote kansen voor een goal en Osimhen had nog een penal kunnen hebben. Was een discutabel moment

15 maart 2024 om 14:24

Ik heb exact dezelfde wedstrijd gezien als jij. In Napels had Napoli nogmaals één kans. Die ging er ook direct in. Barcelona kreeg daar kans op kans op een grote mogelijkheid. Echter was de eindpass steeds fout, dit kan je inderdaad niet uit de statistieken halen. Daarom benoemde ik dit ook niet, maar wel de kansen die er effectief zijn geweest.

Noem eens de kansen in Barcelona dan? Napoli schoot een paar keer van afstand (zonder gevaar), ze hadden de kopbal van Di Lorenzo en van die Deen in minuut 84. verder?

Barcelona was in beiden wedstrijden de betere. En ja, Napoli had in Barcelona het betere van het spel tussen minuut 30 en 70, maar hierin kwam het niet tot kansen. Jij noemt expliciet “mega veel” kansen. Dat terwijl Napoli in totaal 5x op doel heeft geschoten in twee wedstrijden en één grote kans naast heeft gekopt. Nou nou.. wat een mega kansen zeg..

15 maart 2024 om 14:26

Je zegt trouwens weer “mega grote kansen op het eind” , valt me nu pas op, noem ze dan eens? Kvaratshkelia die vanaf 30 meter in minuut 92 schiet? Is dat een mega kans?

De kopbal in minuut 84 heb ik al benoemd, maar jij spreekt van meerdere kansen. Ben benieuwd?

15 maart 2024 om 15:00

ceejah, dan ook mijn excuses, het kwam op mij zo over. Ik zie de laatste tijd vaker zulke opmerkingen en dat steekt een btje, ligt ook meer aan mezelf omdat ik vind dat we best serieus genomen mogen worden gezien de resultaten.

Zeker geen topfavoriet, ik denk niet eens favoriet, maar kanshebber uiteraard wel behalve dat je een zware halve finale tegemoet kan zien als je doorgaat.

Denk wel dat we tegen de 4 aan de andere kant van de loting allemaal een goede kans maken en dus de evt finale met vertrouwen tegemoet mogen zien.

15 maart 2024 om 16:24

@ajaxnl!

Herhaling anders terugbekijken, Osimhen trapt eerst op de voet van Cubarsi. Eigenlijk had het zelfs fout tegen moeten zijn.

15 maart 2024 om 12:28

Die 4 teams zijn grotere favorieten als alles wat aan de andere kant van het schema zit. Psg heeft een relatief makkelijke kans om de finale te bereiken.

15 maart 2024 om 12:32

Mag ook wel een x, geen PSG fan maar die zijn de laatste jaren zo hard genaaid met lotingen.

15 maart 2024 om 12:38

@AfcaGunner: Maar op basis waarvan is Arsenal zo'n grote(re) favoriet. Voor het eerst in 14 (!!!) jaar weer in de kwart finale. En een erkend niet-prijzenpakker. Zeker qua CL. En dat zeg ik als Arsenal liefhebber hè 😉

15 maart 2024 om 12:53

Als alle 4 in de andere kant denk ik het wel. En de 3 bij Arsenal in zijn weer groter favoriet als Arsenal. Maar ja inderdaad ik schaal Arsenal als een grotere favoriet in als Barcelona, Dortmund, Psg en Atletico.

Kan prima leven dat Arsenal het opneemt tegen Bayern. Wou het liefst geen team uit Madrid en Man City loten.
Wordt een leuke wedstrijd en Arsenal zal misschien geen favoriet zijn maar denk dat ze door kunnen stoten. Bayern is niet de Bayern van 7 jaar terug toen Arsenal in eigen huis verloor met 1-5.

15 maart 2024 om 12:22

In t geval we van Bayern zouden winnen komen we in de ronde erna alsnog in een tweeluik met city of real, dusja, verslaan moeten we ze toch

15 maart 2024 om 12:26

Dat klopt. Maar heb het liefst dat Arsenal beetje door kan groeien in het toernooi. En halve finale bereiken door een gunstige loting had mijn voorkeur. Als ze doorgaan dan zien we het verder wel.

15 maart 2024 om 12:42

Ik heb inderdaad ook liever Bayern dan Atletico (kwa voetbalwijze vergelijkbaar met Porto), Real of City. Zou toch leuk zijn als we Kane kunnen uitschakelen. Echter wordt de finale wel heel lastig en haalt er sowieso maar 1 van de favorieten naar mijn mening de finale. Alle teams die tegen elkaar spelen zijn wel echt aan elkaar gewaagd. Kon niet spannender eigenlijk hahah

15 maart 2024 om 13:25

Atletico speelwijze dat ligt niet lekker bij Arsenal inderdaad. Een soort Porto maar dan veel beter. Kane prijsloos maken is een mooie bonus mocht Arsenal doorgaan.
De finale halen is inderdaad lastig maar als Arsenal de halve finale haalt dan hebben ze een goed seizoen geleverd in de Cl.
Ben niet blij dat Arsenal eerst in eigen huis mag gaan spelen. Dat is een nadeel die we tegen Porto niet hadden maar het hoort erbij in de CL.

15 maart 2024 om 13:29

Ik zou het niet perse een nadeel noemen. Uit speelt Arsenal veel te voorzichtig waardoor het ook verloren had in Portugal. Nu zal Arsenal hun eigen spel gaan spelen in eigen huis en dan moet je gewoon winnen.

15 maart 2024 om 22:26

Het afmaken in eigen huis is altijd beter in de CL. Dat heeft mijn voorkeur
Misschien zien we een ander soort Arsenal als ze eerst thuis mogen spelen. Ben zeer benieuwd hoe ze gaan starten.

Arsenal Bayern. May the Harry Kane curse go on!





Barca, als je de CL nog wil winnen, dan is het dit jaar!

PSG is een zware kluif, maar als je van hen kunt winnen dan heb je met Dortmund/atleti een haalbare kaart in de halve finale.

Daarnaast, we spelen beide wedstrijden eerst uit wat wel een goed voordeel is.

Ik geloof er nog niet super hard in, maar als een Mbappe zeg maar net toevallig geblesseerd is die week zou het wel eens een verrassing kunnen worden!

Edit : Accenten en speciale tekens mogen best wel eens aangepakt worden op zo'n grote site. Als ik Mbappã© wil typen krijg op het einde precies een wifi code



15 maart 2024 om 12:22

Zonder Mbappe win je hèm wel, maar met hem is het een ander verhaal. Het is in mijn ogen 40% Barca en 60% PSG puur door hem.

15 maart 2024 om 12:24

50/50. Vergeet niet dat PSG in de CL dit jaar echt niet goed is.

15 maart 2024 om 12:25

Hopen dat Luis Enrique Mbappe weer bankt!

15 maart 2024 om 12:28

@fcvoetbal23

Sluit ik bij aan, ik denk dat we de Vinicius-methode moeten toepassen en mogelijks Araujo daar zetten. Of we houden gewoon Koundé daar en Araujo moet kort in de rugdekking spelen. Desnoods een 5-4-1 waar Cancelo in balbezit opschuift naar het middenveld.

MATS
Koundé
Araujo
Inigo
Cubarsi
Lamine Yamal
Christensen
Frenkie
Cancelo
Gundo
Lewandowski
15 maart 2024 om 12:29

@origami

Zie je dat Luis Enrique volgend jaar coach van Barça terug wordt .

Zou echt wel een shithousery van de allerhoogste plank zijn tov PSG.

15 maart 2024 om 12:39

Nee, was een grap. Verwees een beetje naar hoe Mbappe geen volle wedstrijden mag spelen omdat hij zou vertrekken. Maar verwacht gewoon dat hij 90 min speelt.

15 maart 2024 om 12:42

@origami

Uiteraard gaat hij 90 min spelen, is een voorbode voor wat volgend jaar Barcelona te wachten staat in de Clasico's...

15 maart 2024 om 12:48

Psg overleefde bijna de groepsfase niet. Lets HOPE

15 maart 2024 om 13:05

@origami

Klopt, maar toegegeven dat was ook wel een helse groep. Dortmund, Milan en Newcastle... Daar hadden wij met ons spel destijds in de groepsfase niet doorgekomen.

16 maart 2024 om 22:55

Datzelfde PSG mèt Mbappe is dit seizoen ronduit matig in de CL, daar heeft hij dus weinig aan kunnen veranderen. Laat staan tegen een pittige tegenstander als Barça, ik zie hem niet eigenhandig Barça slopen oid. Totaal niet zelfs

15 maart 2024 om 12:23

Nou inderdaad zeg, psg of beter gezegd Mbappe gaat ook heel zwaar worden maar stel je toch eens voor dat je die doorkomt, godzijdank is het geen city geworden

15 maart 2024 om 12:24

Als het bij NEC een beetje meezit de komende weken en we van PSV kunnen winnen omdat alle PSVers geblesseerd raken in de interlandperiode zouden wij volgend jaar misschien wel eens de Europa league kunnen winnen!
Niet dat ik er helemaal in geloof maar het zou wel een verrassing zijn!

15 maart 2024 om 12:31

@bbartnec

Zucht..

15 maart 2024 om 12:42

Er is ook nog een finale die je hoogstwaarschijnlijk tegen City of Real gaat spelen.

15 maart 2024 om 12:44

@bbartnec

Ik verwacht beide ploegen sterker dan Barcelona inderdaad, echter in een tweestrijd waren wij wat mij betreft quasi kansloos (tenzij tegen Real, dat zijn aparte wedstrijden). In één wedstrijd kan er echt alles gebeuren, zeker als je weet dat dit zowat de enige mogelijkheid is om die FIFA World Cup kwalificatie te behalen en voor een prijs uiteraard.

15 maart 2024 om 20:32

In een finale tegen Real maakt Barca echt wel kans, puur doordat t El Clasico is.
Real (of evt Arsenal) is denk juist waar je op hoopt als Barca, mocht je überhaupt de finale halen.

15 maart 2024 om 12:24

Ik ben geen fan van PSG, toch hoop ik op revanche voor PSG. Die 6-1 was zeer verdacht en klopte van geen kant. + Mbape in een mogelijke finale tegen Madrid is mogelijk !

15 maart 2024 om 12:30

@ricottofc

Zeer verdacht? Wij scoren 5 reglementaire doelpunten, 1 duw op Suarez die inderdaad te licht gefloten is. Of wil je de penalty op Neymar ook contesteren?

15 maart 2024 om 12:32

Die revanche hebben ze al gehad toch? Toen Mbappe 3x scoorde in Camp nou.

15 maart 2024 om 12:41

@mansje82

Had ik ook in mijn achterhoofd maar wou dit bewust niet opnoemen :D

15 maart 2024 om 13:52

Messi scoorde toen nog wel een pegel vanaf 30 meter, die is bij mij ook meer blijven hangen dan die Mbappe show.

15 maart 2024 om 14:09

Rode kaart vergeten die Barca moest krijgen? (Psg liep op de goal af) ...
Nogmaals ben geen PSG supporter, vindt revanche altijd wel mooi helemaal als het op zo manier ging.

15 maart 2024 om 14:28

Ja daar heb je gelijk in. Dani Alves met de overtreding op Cavani was dat meen ik. Keihard op de enkel. Dat moest rood zijn inderdaad.

De penalty op Neymar (Meunier die uitgleed) werd destijds afgedaan als onterecht, maar daar ben ik het niet mee eens. Ja Neymar is slim door niet over hem heen te springen, maar Meunier valt daar wel heel dom en onhandig waardoor Neymar geraakt werd.

15 maart 2024 om 15:50

Gelukkig zijn met de intrede van de VAR de tijden dat Barça zo enorm bevoordeeld werd voorbij. Kan me naast de rode kaart van van Persie herinneren en wat te denken van de 'fucking disgrace' wedstrijd tegen Chelsea. De grootste arbitrale schande sinds de handsbal van Maradona.

15 maart 2024 om 16:32

@ricottofc

Die ben ik oprecht vergeten, al kan ik me zelfs deze fase niet voor de geest halen. Heb het zo net opgezocht, inderdaad Mascherano had hier altijd rood voor moeten hebben.

Verder?

15 maart 2024 om 16:43

@daviddein

Heeft totaal niets met de VAR te maken. Sterker nog, vorig jaar zijn we genakt door de (nederlandse) VAR waardoor we Europa League moesten spelen ipv mogelijke kwalificatie.

Van Persie had al rood moeten krijgen voor Abidal bij de nek te grijpen. Echter snap ik wel dat je voor die fase kwaad kan zijn.

De "fucking disgrace" was terecht voor de scheidsrechterlijke leiding , maar wel over 2 wedstrijden. Barcelona is een penalty door de neus geboord in de heenwedstrijd, Ballack heeft geen tweede geel gekregen voor een fout op Iniesta. In de terugwedstrijd krijgt Abidal onterecht rood nadat Anelka over zijn voeten struikelt, klaagt iedereen om die penaltyfase waar diezeflde Ballack die überhaupt die wedstrijd niet mocht spelen tegen Eto'o zijn arm trapt.

Chelsea had een penalty moeten krijgen voor de handsbal van Piqué.

Bayern weer tegen Arsenal. De laatste keer werd dat 10-2, maar de tijden dat ze Arsenal zo makkelijk konden vernederen is voorbij. Ze hebben de zwaarste tegenstander getroffen in mijn optiek. City gaat Real easy overclashen, daar zit zo weinig voetbal in dat wordt gewoon weer een 4-0, Leipzig had ze eigenlijk al moeten uitschakelen. Dortmund vs Atletico wordt een slijtageslag tussen 2 ploegen die niet willen voetballen. PSG met Mbappe gaat gewoon Barca uitschakelen. Ben benieuwd 4 gruwelijke potten in ieder geval tussen 8 grote ploegen.

15 maart 2024 om 12:23

Voor Arsenal specifiek zou een Atletico misschien wel nog moeilijker zijn. Bayern zal Arsenal waarschijnlijk tenminste laten voetballen.

Zie Bayern voor Arsenal wel als een zwaardere tegenstander dan City omdat je City eigenlijk wel kent ook al zijn die beter. Real kan ik moeilijk vergelijken

15 maart 2024 om 12:28

Bayern blijft toch favoriet voor mij (arsenal speelt ook eerst thuis) Je ziet aan alles dat Arsenal, in de CL, nog ervaring mist (porto was hakken over de sloot). Maar tegen Bayern zal Arsenal, normaal gezien, wel meer ruimte krijgen om te voetballen. Ik zeg 60% Bayern - 40% Arsenal

15 maart 2024 om 12:34

2 ploegen die niet willen voetballen? Dortmund mist gewoon echt pure kwaliteit. En dat stigma dat Atletico niet wil voetballen is echt wel weg. Die spelen prima voetbal.

15 maart 2024 om 13:07

Atletico speelt over het algemeen prima, maar wel vanuit de verdediging. Heel anders dan bijvoorbeeld Real, City of Bayern. Kijk alleen al naar de wedstrijden tegen Feyenoord. Kwalitatief veel sterker dan de Rotterdammers, maar in beide wedstrijden minder balbezit en minder doelpogingen.

Het was me nog niet eens opgevallen maar wat een sterk spelersveld nog over in de kwartfinales zeg! Als PSG - Barcelona niet eens het meest interessante affiche is voor de gemiddelde kijker, dan weet je dat er een paar leuke wedstrijden aan komen!

Gekkehuis! Als neutrale supporter vind ik dit de ideale wedstrijd om alvast een paar bakken popcorn voor in te slaan.

Pfff Bayern is een hele moeilijke maar kansloos ben je nooit. Blijkbaar zullen er ook geen fans van Bayern tegen Arsenal zijn dus misschien dat dat een beetje voordeel geeft.

City Real zorgt er ook voor dat een favoriet er direct uit ligt. Ik zie Atletico misschien wel ver komen eigenlijk.

15 maart 2024 om 12:24

Geen fans waarom?

15 maart 2024 om 12:29

Blijkbaar door wat vuurwerk in de groepsfase. Bayern heeft geprobeerd ertegen te vechten maar verloren dus daarom dat het nu pas ingegaan is

15 maart 2024 om 12:55

Ah ja zag het nu op de socials staan inderdaad.

Pfoe Barcelona mag alvast oefenen tegen Mbappe. Uiteindelijk best tevreden met de loting, PSG speelt niet bepaald als een geoliede machine. Zie ze ons echter wel uitschakelen door het surplus aan snelheid voorin, Barcelona laat defensief namelijk vrij vaak teveel ruimte.

Was wel aan het zweten toen Real Madrid, City Barcelona en PSG over waren. Dan is PSG uiteindelijk de beste loting nog.

15 maart 2024 om 12:35

@pedri16

Haha idem dito! Ik zag die 4 namen en ik dacht fuck het zal wel City worden waarschijnlijk. Uiteindelijk is het PSG geworden en daar kan ik eigenlijk best mee leven.

Ze kunnen ons ook gewoon uitschakelen hé, laat dat duidelijk zijn, maar ik zie wel mogelijkheden als alle omstandigheden meezitten.

Mbappé uitschakelen en je hebt het halve werk al gedaan. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Koundé kent hem natuurlijk van de Franse selectie en als Araujo dan kort in de rugdekking kan spelen is het wel mogelijk. Dan is het overige werk nog zelf gevaarlijk zijn en kansen krijgen.

15 maart 2024 om 12:43

Laat me het zo zeggen. Barcelona die de CL finale haalt had ik op voorhand Compleet uitgesloten, maar deze loting is bijzonder gunstig. Een grotere kans dan dit krijg je niet. Zou een prachtig afscheid van Xavi zijn. (Zie PSG nog steeds als favoriet)

Opvallend genoeg vind ik ons in de CL wel sterker dan in de competitie. Als je ziet dat we Porto uit relatief simpel over de streep trekken en thuis een 0-1 achterstand rechttrekken. Tegen Napoli 2x de betere ploeg. Dat biedt me wel hoop.

Koundé en Araujo vind ik de laatste tijd extreem stabiel, en dat is toch de zone waar Mbappe opereert. Hopelijk trekken zij hun vorm door. Wat mij betreft mag Xavi Laliga compleet laten lopen. Top 4 haal je toch wel. Alles zetten op deze CL-run. Hou Araujo fris, bank Koundé maar eens. (Die speelt namelijk altijd en 90 minuten) hou Yamal en Cubarsi maar fris door ze vaker te banken. Hou Gündogan fris. (Hij speelt ook alles, hij is echt key voor dit Barcelona, hij kan je een ronde verder krijgen met zijn kwaliteiten) alles op alles zetten om een resultaat te krijgen tegen PSG.

15 maart 2024 om 12:49

Waarsch ook frenkie terug straks. En PSG kwam bijna de groepsfase niet door. Ze zijn wel lichtelijk favoriet. Maar mocht het een beetje meezitten..

15 maart 2024 om 12:56




@pedri16

Ik denk dat dit weekend wel eens beslissend kan zijn voor hoe Barcelona de rest van het seizoen gaat bekijken. We spelen namelijk tegen Atleti in het Wanda Metropolitano. Verlies je daar, kan je wat mij betreft inderdaad een streep trekken door la Liga. Dan moet alle focus gewoon op de CL, de enige competitie waar we mogelijks nog iets kunnen doen. Als we winnen en Real dropt ergens nog punten, dan kan het wel spannend worden (indien Barcelona haar vorm doortrekt) met een Clasico in het vooruitzicht. Gelukkig spelen we die wel na de CL tweestrijd.

Zoals je terecht aangeeft, PSG zie ik inderdaad nog steeds als favoriet, maar het is geen geoliede machine. Puur op kwaliteit en snelheid kunnen ze ons pijn doen, maar verder dan dat ben ik op dit moment nog niet onder de indruk.

Ik wil ook een paar tactische wijzigingen zien van Xavi. Je moet niet alles omgooien, dat werkt sowieso niet, maar een paar simpele tactische wijzigingen en wat aanpassen aan de tegenstander is een must.

Edit : Hakimi is geschorst voor de eerste wedstrijd zie ik.



15 maart 2024 om 12:57

Psg had moeite in de groep inderdaad, maar laten we eerlijk zijn. Barcelona staat toch bekend om het in elkaar storten als er druk op komt? denk dat geen één CL deelnemer zich de afgelopen 8 jaar zovaak voor paal heeft gezet als Barcelona. (Misschien United)

Barcelona is volledig afhankelijk van Gündogan en Araujo dit tweeluik. Araujo die moet Mbappe in toom zien te houden, Gündogan moet het middenveld van PSG domineren (Samen met frenkie) en eigenlijk ook de aanvallers van aanvoer voorzien. Lewandowski moet messcherp zijn, en ik verwacht dus dat Marquinhos/Hernandez/skriniar hem vrij eenvoudig uit de wedstrijd spelen.

15 maart 2024 om 13:02

Ik ga heel eerlijk zijn. Ik heb de hoop op Laliga opgeven FCBinsider. We hebben het zovaak laten liggen om punten in te lopen waar het had gemoeten. Barcelona heeft ook nog eens het moeilijkste schema. (Real uit, Atletico uit, Girona uit) hier pakt Barcelona echt geen 9 punten. Sterker nog, ik zou eerder 4 punten verwachten.

Theoretisch gezien kan het nog ja, maar in de praktijk niet. Waarom zou Real Madrid nu ineens 8 punten voorsprong verspelen? Real Madrid is echt in hele slechte vorm de afgelopen maand, en toch hebben we beiden precies evenveel punten uit de laatste 5 wedstrijden. (11 punten) dus we zijn precies niks ingelopen.

Nee, Laliga is klaar. Ook als je Atletico wint.

15 maart 2024 om 13:06

Jeetje Marquinhos, Hernandez en Skriniar.. helemaal vergeten dat die gasten daar bij psg zitten. Ik denk dat onze aanval daar heel veel moeite mee gaat hebben helaas. Dan heb je nog Dembele die op snelheid ook ons heel veel pijn kan doen. Bij Barca moet echt alles, maar dan ook echt alles, mee zitten om over 2 wedstrijden van PSG te winnen.

15 maart 2024 om 13:11

@pedri16

We bekijken beide zaken op een andere manier, ik ben namelijk een eeuwige optimist ;-).

Je hebt best wel valide argumenten hoor, ik volg je echt wel. Real heeft ook wel "lastige" wedstrijden voor de boeg voor de Clasico. Morgen spelen ze op Osasuna, nooit een makkelijke horde voor geen enkele ploeg. De week erop spelen ze thuis tegen Athletic, dat ook geen slechte ploeg is, dat hebben we allemaal gezien. De week nadien spelen ze op Mallorca tussen het tweeluik met City waar ik verwacht dat ze enkele jongens zullen laten rusten. Mallorca is een heel vervelende tegenstander die volop ingraaft, denk dat ze vorig seizoen daar ook zijn verloren.

Het is veel hopen, en inderdaad theoretisch is alles mogelijk. Ik schat de kans inderdaad wel niet zo hoog in.

15 maart 2024 om 13:20



@barcalover123

Skriniar is geblesseerd voor de rest van het seizoen, heeft een enkelblessure. Hernandez speelt op Yamal waarschijnlijk, Marquinhos zat afgelopen weekend gewoon op de bank.

Ik kijk natuurlijk niet veel naar PSG, maar hoe spelen ze eigenlijk qua opstelling?

Edit : Marquinhos is ook geblesseerd, achillespees.

15 maart 2024 om 13:24

Skriniar lijkt het tweeluik vrij zeker te gaan missen met een blessure. Marquinhos is net op tijd fit (helaas)

Het verschil moet worden gemaakt op het middenveld. Die linie vind ik vrij zwak bij PSG. Althans, geen wereldtop. De enige linie die we kunnen domineren verwacht ik. Raphinha kan wel een belangrijk worden in die rol als vleugelspeler op links aan de binnenkant. Hij kan Hakimi de hele wedstrijd opvangen mijn zijn discipline en loopvermogen. Als je Prinsesje Felix op Hakimi zet ben je verloren. Die kan dat helemaal niet belopen, en bij een counter mogelijkheid houdt Hakimi hem met 2 vingers in de neus bij.

Hoe dan ook, je speelt uit, hier mag je niet verliezen. Thuis moeten scoren betekent dus dat je Mbappe, Dembele en Barcola alle ruimte geeft om je pijn te doen op de counter.

15 maart 2024 om 13:34

Ik volg PSG niet op de voet, maar ik verwacht deze opstelling naar aanleiding van de pak hem beet 10 wedstrijden die ik gezien heb.

Donnaruma uiteraard op doel. Achterin zijn Marquinhos en Hakimi een zekerheidje. Lucas hernandez speelt ook, maar de vraag is of hij centraal of op linksback speelt. (Ze hebben talent Lucas Beraldo vaker op linksback laten starten, van Origine echter een centrale verdediger) ik verwacht dat Enrique voor zekerheid kiest: dus linksback Hernandez, centraal Marquinhos met Danilo Pereira en uiteraard Hakimi. (Denk niet dat hij Mendes én Hakimi tegelijk aandurft, anders is Mendes nog een optie op links)

Middenveld Ugarte als breker, Zaire-Emery als opbouwer met vrijheid om naar voren te gaan en tot slot speelt vaak Vitinha. Enrique kan ook gaan voor Fabian Ruiz ipv Vitinha. Daar ben ik niet zo zeker van.

Voorin verwacht ik op zeker dat het Barcola-Mbappe-Dembele wordt. Allemaal razendsnel, Enrique weet dat je Barcelona hiermee kan pijnigen.

Verder heb je nog spelers als Kolo Muani, die sowieso wel invallen.

15 maart 2024 om 13:35

@pedri16

Hakimi is geschorst voor de eerste wedstrijd. Het is inderdaad best wenselijk dat we daar een resultaat halen om thuis niet uit gecounterd te worden.

Het middenveld is inderdaad key, hebben we dat overwicht dan kunnen we ook vaker de bal in bezit houden en loop je minder snel aan tegen een counter.

15 maart 2024 om 13:42

Ik heb nog iets wat vrij belangrijk is, nu je het toch over schorsingen hebt: Yamal, Christensen, Araujo en Frenkie missen allemaal de return indien ze geel pakken. (Felix, Ferran, en Roberto ook maar dit is minder van belang)

Araujo mag dus eigenlijk geen geel pakken in de heenwedstrijd, anders moet je in de return met Inigo starten..

15 maart 2024 om 14:10

@pedri16

Dan moet hij de eerste wedstrijd zeker niet op rechtsachter staan, daar loopt hij sneller risico om geel te pakken. Als centrale verdediger is die kans naar mijn mening iets kleiner omdat je minder in een 1vs1 duel terechtkomt.

15 maart 2024 om 12:41

“ Was wel aan het zweten toen Real Madrid, City Barcelona en PSG over waren. Dan is PSG uiteindelijk de beste loting nog.”

lol zelfde

dit keer winnen we wel van man city

City is favoriet maar ik zie ons doorgaan. City is niet zo sterk als vorig jaar, wij zijn wel volwassener en beter geworden.

15 maart 2024 om 17:09

Ik weet niet waar je die vertrouwen vandaan haalt na die wedstrijd(en) tegen Leipzig

16 maart 2024 om 22:58

Jullie missen nog een big game player voorin, in La Liga en groepsfase kom je daar mee weg, maar in de KO fase niet.

De weg voor psg ligt helemaal open..

15 maart 2024 om 12:21

Helemaal open? Ze spelen dit seizoen nou echt niet zo grandioos hoor. Tegen Barcelona wordt het gewoon lastig, want denk dat Frenkie het ook wel eens gewoon zou kunnen halen

15 maart 2024 om 12:25

Nou denk ik niet hoor. Aanvallend is alleen Mbappe overtuigend en het middenveld en verdediging vind ik ook alles behalve overtuigend. Barca heeft wel kans denk ik. Zeker als Frenkie deze wedstrijden haalt.

15 maart 2024 om 12:35

Voor beide kan je uiteindelijk zeggen hé.

15 maart 2024 om 13:37

Mbappe scoort gewoon 2a3 keer. Barcelona is niks meer.

15 maart 2024 om 14:18

@leon Tijssen

Oke dan hoef jij alvast niet meer te kijken, veel kijkplezier met wat je ook gaat kijken die avond.

PSG, poeh. Niet dat ik ze dit seizoen fantastisch vindt spelen, maar het wordt wel een hele kluif. Zal je net zien dat Dembele tegen ons de sterren van de hemel speelt, terwijl hij normaal geen bal raakt. Er zijn zeker kansen, mits Cubarsi/Araujo Mbappe weten te beteugelen en we hebben echt Frenkie nodig. Ben zelf vooral blij dat we City, Real en Bayern zijn ontlopen.

15 maart 2024 om 12:25

@fcb_catalunya

Eerste wedstrijd is ongeveer over 3,5 week. Moet op zich wel lukken om Frenkie klaar te stomen. Tegen dan is Ferran ook speelklaar (die zou dit weekend al bij de selectie zitten) . Pedri zal te vroeg voor zijn.

We hebben wel een zware week met 2X PSG en de Clasico het weekend erop.

15 maart 2024 om 12:46

Met alle respect. Fuck de Classico haha.

Nee maar zonder dolle. Laliga win je niet meer, die Classico kan je met 3-0 verliezen en er is niks aan de hand in principe. Je wilt natuurlijk altijd winnen van je rivaal, maar zo’n kans op Dortmund/Atletico in een halve finale is een gouden kans. Normaal heb je daar absolute topteams, Atletico en Dortmund zijn dit zeker niet.

En ja, ik denk dat Dortmund en Atletico ook blij zijn met mogelijk Barcelona als halve finalist aan hun kant. Aangezien Barcelona veel slechter is dan een Arsenal/Bayern/Real/City.

Ah Psg! Het zal eens niet he. Maar opzich het wel veel erger gekunt. Barca is niet kansloos tegen dit PSG. Beter dan City, Real of Bayern. En eerlijk gezegd heb ik ook liever PSG dan Arsenal.

15 maart 2024 om 12:25

Ik denk dat je dit jaar beter Bayern had kunnen loten dan Psg. Zou Bayern in ieder geval niet in hetzelfde rijtje scharen als City en Real.

15 maart 2024 om 12:34

Nouja Bayern heeft op Mbappe na op elke positie een betere speler staan. Dus daar ben ik het mee eens. Daarnaast heb ik de laatste jaren genoeg oorwassingen van Bayern gezien. Dus daar ben ik wel klaar mee eerlijk gezegd haha.

15 maart 2024 om 12:26

Barca heeft supergoede loting. Als ze doorgaan dan tegen de winnaar atletico borussia.

Uiteraard weer Bayern voor Arsenal... het is goed dat het al zo lang geleden is dat Arsenal nog eens de kwartfinale bereikte maar voor de variatie moet je duidelijk niet naar de CL kijken:-)

15 maart 2024 om 12:24

Klopt Bayern - Arsenal, City - Real, Barca - PSG is de laatste jaren al zo vaak geweest. Had voor de verandering een keer Arsenal of Atletico vs PSG gezien of tegen elkaar. Ook nog nooit gebeurd. Atletico vs Dortmund is dan nog prima.

15 maart 2024 om 13:28

Arsenal heeft in de EL tegen Atleti gespeeld.

Zo, eindelijk fatsoenlijke wedstrijden.

Tijd om ook maar eens de cl te gaan kijken.

Die gehele poulefase en eerste knockouts duren allemaal te lang voor je bij de echte wedstrijden komt.

15 maart 2024 om 12:34

Laat dat nou nét het hele idee zijn van de huidige opzet. De poules ongeveer gelijk verdelen en vervolgens de beste door laten gaan, waarna die teams elkaar mogen uitschakelen met als resultaat elke ronde steeds betere teams.

Prachtige loting met in mijn ogen bijna allemaal 50/50 affiches. Alleen Bayern zie ik als duidelijke favoriet. Arsenal doet het in de league erg goed, maar valt me Europees tegen.

15 maart 2024 om 12:31

Bayern is dit seizoen zowel Europees als in competitieverband ook niet onaantastbaar. De makkelijkste tegenstander in de achtste finales en ook een betrekkelijk eenvoudige poule (net als Arsenal overigens). Verder in de Bundesliga ook relatief matig. Ik denk eerder 50/50, maar dat ervaring Arsenal wel eens kan opbreken.

15 maart 2024 om 12:39

de makkelijkste tegenstander is toch dortmund denk ik, daarnaast was barca ook een gunstige optie geweest

15 maart 2024 om 12:57

Zie Atletico toch ook wel als grote favoriet met Dortmund. Verder helemaal mee eens.

A. Madrid, Dortmund, Barcelona of PSG, dus sowieso in de finale. Interessante loting. Real - City begint inmiddels ook een klassieker te worden. Real moet snel in vorm komen, want anders ziet het erg somber uit.

Hele mooie loting. Geen ploegen uit hetzelfde land tegen elkaar en over het algemeen tegenstanders van hetzelfde niveau. Was al bang dat we naar Real-Atletico of City-Dortmund moesten gaan kijken

Jammer, nu krijg je straks een finale waardige halve finale en een mindere finale uiteindelijk.

15 maart 2024 om 15:18

De finale is toch vaak een klote wedstrijd. De kwart- en halve finales zijn vaak spectaculairder

Real tegen City had natuurlijk de finale moeten zijn. Ontzettend jammer dat ze elkaar al in de kwartfinale tegenkomen. Normaal gesproken zie ik City doorgaan. Ze hebben simpelweg meer kwaliteit in huis en spelen beter voetbal. Ik vind ze de beste ploeg van de wereld. En Real had al alle moeite met Leipzig.

Hele fijne loting voor Atletico Madrid. En in de halve finales zullen ze ook niet bang zijn voor Barcelona of PSG. In de CL is Atletico bijna niet te verslaan.

Tja Arsenal-Bayern wat een wedstrijd wordt dat. Ik denk toch dat Bayern die wint. Een soort van onderbuikgevoel. De spelers hebben iets meer ervaring op dit niveau

Arsenal kan niet verliezen; winnen we tegen Bayern? Dan krijgen we weer een mooi affiche. Verliezen we tegen Bayern? Dan kunnen we ons focussen op de competitie.

15 maart 2024 om 12:58

? Ja en dan straks verliezen van Bayern dan in de competitie net te kort komen?

We kunnen wel degelijk verliezen.

Ja tuurlijk joh. Sinds 2020, 4 keer City in de knock out fase. Het voelt gewoon alsof ze bij de Uefa zo snel mogelijk Real eruit wilt zien vliegen. Het doet ze blijkbaar daar nog erg pijn dat Real de CL won in 2022.

Zure loting. Tweede wedstrijd ook nog is uit, tegen het beste team van de wereld. Atletico of Barca die een goede kans maken om de CL finale te halen. Dubbel zuur.

Het is wat het is. Hopen op het beste en dat Ancelotti veel geleerd heeft van vorig seizoen. Maar je kan nu al vanuit gaan dat Real op de counter zal spelen. City heeft betere spelers en spelen ook gigantisch goed voetbal. Nacho tegen Haaland, brrrr.

15 maart 2024 om 12:40

@realmadr!d

Is Militao tegen dan niet fit? De heenwedstrijd is maar over 3,5 week hé? Real maakt als enige van de overgebleven ploegen best kans tegen City. Daarna komt Arsenal & PSG wat mij betreft.

15 maart 2024 om 12:48

Militao en Courtois zijn helemaal terug na de interlandbreak. Alleen ze moeten natuurlijk beide nog heel veel wedstrijdritme op doen, en ik weet niet of je bijvoorbeeld Militao al direct moet inzetten in een intens wedstrijd als tegen City waar het tempo zonder twijfel erg hoog gaat liggen, na zijn zware knieblessure.

Dat is ook de reden waarom ik op Dortmund hoopte, ( iedereen natuurlijk ). Ook omdat spelers als Bellingham, Vinicius, Camavinga en Tchouameni op scherp staan. Bij een gele kaart, zijn ze geschorst voor de tweede wedstrijd.

Het is wat het is. Succes tegen PSG, wordt ook niet makkelijk tegen Mbappe.

15 maart 2024 om 13:15



@real Madr!d

Als hij groen licht krijgt van de medische staf zou ik Militao alleszins in de tweede wedstrijd zeker laten spelen. De thuiswedstrijd moet je het inderdaad behelpen met Nacho en Rã¼diger (onbegrijpelijk dat Perez geen CV haalde in de mercato).

Aan de andere kant, Nacho heeft best wel aardige potten gespeeld wanneer het er om ging, zeker in de CL vond ik hem de afgelopen jaren best wel indrukwekkend.

Thanks! Het gaat aartsmoeilijk worden, maar zeker niet onmogelijk. Iets wat ik wel had gezegd als we City, Real en in mindere mate Arsenal/bayern hadden geloot in een tweestrijd. Daarnaast begint operacion Mbappã© vanaf de tweeluik, genoeg tijd om ons voor te bereiden op de Clasico's volgend jaar ;-)

15 maart 2024 om 12:56

Ik denk niet dat Real erg onder de indruk raakt van uit-stadions, dat lijkt me niet zo een punt. Het is wel zo dat Ceferin natuurlijk absoluut niet blij is met ons en die ziet ons altijd het liefst eruit vliegen. Maar ja, iets van hoge bomen en wind.

15 maart 2024 om 13:13

Pfff. Voor zo’n grote club doen jullie soms wel kleinzerig.

15 maart 2024 om 13:16

@rm1335

Denk je oprecht dat lotingen gefixt worden? Als Ceferin kwaad is op Real, dan zou die ook minstens zo kwaad zijn op Barcelona. Dan hadden wij waarschijnlijk Bayern getroffen of Arsenal.

15 maart 2024 om 13:28

Oh nee hoor, het is een publiek geheim dat Ceferin ons bloed wel kan drinken

15 maart 2024 om 13:00

En dan ook nog die halve finale, de ene kant is duidelijk veel sterker dan de andere kant.

Lekker dan PSV. De weg naar de finale lag helemaal open.

15 maart 2024 om 12:40

@mateja_memphis

PSV had er uit gelegen tegen Atlético, dat soort voetbal is PSV niet tegen opgewassen.

15 maart 2024 om 12:41

van een city of bayern hadden ze makkelijk gewonnen

15 maart 2024 om 12:43

Zelfs de winst was makkelijk haalbaar! Als je kijkt naar wat PSV heeft laten zien in de CL zouden ze miss wel topfavoriet zijn. Jammer dat ze er zo onverdiend uit zijn gevlogen tegen Dortmund.

15 maart 2024 om 14:40

Psv had tegen atletico direct een draai om de oren gekregen met dat aanvallende voetbal.

De 4 sterksten (vind ik) van de laatste 8 leveren uiteindelijk één finalist. De andere finalist zal van de 4 zwaksten van de laatste 8 komen. Dit zou om die reden wel eens een hele interessante campagne kunnen opleveren.

15 maart 2024 om 15:42

Dat zeiden we ook vorig jaar. Zover ik weet hebben er opvallend weinig mensen naar Inter-Benfica en Milan-Napoli gekeken

Vooruitlopend op het verloop;
Ik zou Real Madrid - Arsenal wel een hele vette halve finale vinden!

15 maart 2024 om 13:03

Ik ook! alleen is dat niet vooruitlopend maar vooruitsprintend, gezien de tegenstander.

City is bijna niet te verslaan over 2 wedstrijden. 8/10 keer wint City dit tweeluik.
Hopen dat Real wat beter voor de dag kan komen dan in La Liga.

15 maart 2024 om 17:35

Dat zijn ze zeker wel, dit seizoen zeker. Defensief staat City soms wat onzeker.

Ik heb wel het gevoel dat de ene halve finale een stuk zwaarder gaat zijn dan de andere. Real/city/arsenal/bayern is toch andere koek dan Barcelona//psg/dortmund/atletico.

Barcelona verdedigers Kounde en Araujo zullen de enige echte gevaarlijke ster van PSG onschadelijk moeten maken: Kylian Mbappe. Lukt ze dat, dan acht ik de kans groot dat Barcelona over dit twee-luik doorstoomt naar de halve finale. Kylian heeft in zijn eentje zo enorm veel impact op PSG. Hij kan met zijn klasse in zijn eentje wedstrijden beslissen. Je moet hem dus vooral zien te stoppen.

15 maart 2024 om 14:09

Het probleem bij Mbappe is dat je hem haast niet kunt afstoppen. Wij hebben het geprobeerd en tal van andere topclubs. Dat maakt hem in mijn ogen ook beter dan Haaland. Haaland is een killer als hij een kans voorgeschoteld krijgt. Mbappe is dat én daarbij komt dat hij zelf een kans kan creeren en dus op die manier een doelpunt kan maken en wedstrijden beslissen.

15 maart 2024 om 15:28

Mee eens man! Maar iedere wedstrijd is er weer een. En dan hoop ik dat bijvoorbeeld Kounde en Araujo met die gretigheid spelen zoals ze afgelopen keer tegen Napoli hadden gedaan. Toen zaten ze overal hard en kort op en waren ze scherp. Deze vibe hebben ze dus ook nodig om Kylian te stoppen.

16 maart 2024 om 23:02

Valt ook wel mee hoor, genoeg grote wedstrijden CL waar Mbappe onzichtbaar was en niet wist te scoren. Goede speler hoor, maar met name Madridista's hebben er een handje van om hem te omschrijven als een mythische halfgod.

17 maart 2024 om 04:33

Wat een enorm zwakke reactie van je @Anfield1892. Ik heb nergens gezegd dat hij elke wedstrijd scoort en beslissend is. Dat is hij niet, net zoals een Haaland niet elke wedstrijd scoort of beslissend is. Ik heb het alleen over het verschil tussen die twee. De een is een van de beste doelpuntenmaker en de ander kan ook als geen ander scoren en zelf kansen creëren.

Geen Engelse finale mogelijk. Jammer !

Ik wist het Arsenal tegen Bayern. 😂😂😂

City - psg als finale dan?
Lijken mij de 2 beste teams van beide kanten. Real zou ook kunnen, maar als ze spelen zoals tegen leipzig wordt het City

Wel zuur dat de 3 favorieten wederom aan 1 kant zitten zoals vorig jaar. BVB, Atletico, PSG, Barca vind ik nou niet top en daar komt er 1 van in de finale.

Drie Spaanse, drie Engelse en twee Duitse ploegen. Om heel eerlijk te zijn, zit er toch geen spanning meer in die CL op deze manier. Wel mooie affiches natuurlijk.

15 maart 2024 om 14:20

2 Engelse*, 1 Franse en Italiaanse.

15 maart 2024 om 21:50

Nja wat verwacht je als tegenwoordig krijgt een speler pas herkenning als hij in Spanje of Engeland speelt.

Mooi affiche voor ons. Bayern is niet super in vorm, maar hebben wel een enorm sterke selectie en met een Gnabry Kane Musiala Kimmich enz wel sterk elftal.

Wel mooi dat een Atletico, Real Madrid en City in de 1e ronde nog ontlopen zijn.

Denk wel dat Bayern alsnog favoriet is, gezien de ervaring in de ploeg (en ook in de Cl).

Enige voordeel is dat Bayern meestal ook wel wil voetballen en daar Arsenal normaliter stukken sterker is.

Verder wordt het wel weer eens tijd voor een Upamecano blundertje in de CL

15 maart 2024 om 17:30

Wij doen in niets onder voor Bayern, voetballend. Sterker nog, Arsenal scoort meer en krijgt minder tegen dit seizoen dan Bayern.
Bayern heeft alleen wel meer voetballers die veel CL ervaring hebben, maar dat hoeft niet per se doorslag te geven

18 maart 2024 om 11:34

Ja, klopt. Maar toch blijft Bayern een beetje in je hoofd spoken gezien de laatste keren CL voetbal tegen ze hé.

Ik weet het, heel ander Arsenal nu en Bayern is nog klein beetje hetzelfde.

Bayern is niet in grootse vorm, maar de enige prijs waar zij nog zicht op hebben is de CL. Zie ze daar dan ook vol voor gaan...

Worden 2 heerlijke potjes denk ik, waarbij Arsenal iedereen nodig gaat hebben en opperste concentratie, anders ga je er zo uit. Bayern is ervaren in de CL en hebben gewoon een goede selectie staan...

Moet zeggen dat onze defensie inderdaad stabieler is en oogt dan die van Bayern, maar goed. We moeten het maar zien.

Spelers als Gnabry zijn terug en een type als Musiala zie je niet vaak spelen tegen een Arsenal. Benieuwd hoe wij spelers als Musiala, Gnabry, Sane en Kane gaan beteugelen!

Wat een geweldige affiches zeg.
Jammer dat die potten hier in Thailand vaak 2/3 uur snachts zijn. Achjaa hebben we de dag erop wat om terug te kijken haha.

Ik vind het wel jammer dat de halve finales ook al worden bepaald.

Uit de in mijn ogen sterkste 4 teams (arsenal, Bayern, Real, Man City) komt nu sowieso maar 1 finalist voort.

Boring, weer hetzelfde rijtje clubs, ik haak af, heb het allemaal al eens gezien.

De loting waar ik op hoopte. Een ploeg die haar eigen voetbal wilt spelen; laat dat nou precies onze kracht zijn dit seizoen.

Er staat ook nog een rekening open. Het worden interessante ontmoetingen in elk geval.

Ik zie Barcelona zomaar de CL finale halen. Voor Real strand het hier dus al. Man City de enige, te grote club voor Real op dit moment.

15 maart 2024 om 21:36

En als Real doorgaat dan zijn ze niet meer te stoppen.

15 maart 2024 om 22:09

Voor Barcelona heeft vandaag alles mee gezeten. Eén van de minder moeilijke tegenstanders, tweede wedstrijd thuis, makkelijkere kant van de loting en één dag meer rust dan Real voor de Clásico.

Wat mij betreft wint een underdog hem dit jaar. Altijd diezelfde namen weer. PSG en City hebben in mijn optiek geen enkele gunfactor, dus daarom alleen al hoop ik dat het een andere club wordt. Arsenal zou leuk zijn maar Atletico verdient het eigenlijk het meeste kijkend naar de misgelopen finales.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren