Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Liplezen bij Van Gaal verraadt speeltijd tegen VS: ‘Dat kon je duidelijk zien'

Laatste update:

Kees Luijckx verwacht dat Xavi Simons komende zaterdag speeltijd gaat krijgen tegen de Verenigde Staten. De oud-prof keek na afloop van het duel tussen het Nederlands elftal en Qatar (2-0) met argusogen naar het onderonsje tussen Simons en Louis van Gaal, en las een zonneklare boodschap af van de lippen van de bondscoach. "Van Gaal zei: 'De volgende keer ga je spelen'. Serieus, dat kon je heel duidelijk zien."

Op de persconferentie daags voor het laatste groepsduel leek Van Gaal te hinten op speeltijd voor Simons. "Hij kan een stap maken. Tijdens de trainingen zie ik hoe hij zich tot de rest verhoudt en of hij lef toont of niet. Ik neem waar dat hij als speler een stijgende ontwikkeling doormaakt, dat hij probeert uit te voeren wat we van hem verlangen", zei de keuzeheer over de PSV'er, die voor het WK dé man in vorm was bij de Eindhovenaren.

Toen Van Gaal Simons dinsdag bij een comfortabele voorsprong echter niet binnen de lijnen bracht, kwam dat de bondscoach op veel commentaar te staan. "Wanneer breng je hem dan wel?", vroeg Rafael van der Vaart zich onder meer hardop af bij de NOS. Luijckx weet het antwoord. "Van Gaal zei: 'De volgende keer ga je spelen'. Serieus, dat kon je heel duidelijk zien. Nu begrijp ik dat die gasten met hun hand voor hun mond praten. Van Gaal heeft ook wel het gevoel dat hij Simons tekort heeft gedaan", denkt de oud-verdediger.

Luijckx vervolgt 'dat hij niet in de polonaise wil meegaan', maar zet wel zijn vraagtekens bij het wisselbeleid van Van Gaal. "Als je kijkt wie hij wel laat spelen, dan begrijp ik het niet echt." De bondscoach zelf had overigens een broertje dood aan de kritiek, zo liet hij achteraf blijken. "Als ik iets zeg over dat een speler een goede stap heeft gezet, 'moet hij meteen in het Nederlands elftal'. Zo werkt het allemaal niet. Je moet je plaats verdienen", aldus Van Gaal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

''je moet je plaats verdienen''
In welke wedstrijden hebben spelers als Weghorst & Koopmeiners zich dusdanig laten zien, dat ze eerder in de wedstrijd gebracht worden dan de concurrentie op die positie...

Oftewel lulkoek.
Het is een feit, en hier gaat natuurlijk weer de nodige discussie over ontstaan. En dat is dat er bij Nederland (ongeacht hun vorm) Ajacieden de voorkeur krijgen

einde bericht.

30 november 2022 om 09:11

Weghorst & Koopmeiners Ajacieden?

30 november 2022 om 09:15

Vind persoonlijk duidelijk dat @toivonenboer niet doelt op dat zowel Wout Weghorst als Teun Koopmeiners Ajacieden zijn. Hij gebruikt denk ik niet voor niets een witregel. Denk eerder dat hij doelt op het feit dat Klaassen (ajax) de voorkeur krijgt boven Simons (psv).

30 november 2022 om 09:22

Gakpro ten faveure van Bergwijn ? V Gaal is ook wel weer zoã¢â‚¬â„¢n grapjas dat hij hem ineens in de basis zet. Normaliter staat Berghuis erin op 10 zaterdag en maakt Xavi als invaller zijn debuut.

30 november 2022 om 09:27

@fredvanleer

Ik hoop dat hij niet Klaassen bedoelt want dan zou hij Blind (niet Daley) zijn net als jij. Klaassen, goal en 2 assist. Gisteren uitgeroepen tot speler van de wedstrijd. Tegen Ecuador was Klaassen ook al de beste speler van Nederland.

Wel grappig dat hier allemaal mensen reageren om de Ajax speler de grond in te praten. We zijn allemaal Nederlander. Moet ik nu ook zeggen dat Gakpo in wedstrijd 1 goed was daarna geen pepernoot heeft geraakt maar wel nog twee keer scoorde?

De beste voor het team moeten spelen en dat zijn nu Gakpo en Klaassen. Enige dissonanten en waar ik niks van snap zijn momenteel de wissels met Weghorst en Koopmeiners. En inderdaad wilde ik gisteren Xavi ook graag zien op de plek van Weghorst.

30 november 2022 om 09:28

Op zich snap ik wel dat ie Klaassen laat spelen. Eerste wedstrijd moest er een voorsprong verdedigd worden en dan kun je de strijd van Klaassen beter gebruiken dan Simons.

Vervolgens scoort Klaassen een prima goal en krijgt ie de tweede wedstrijd weer de kans. Met een assist heeft ie daar ook weer zijn waarde. En gisteren ook weer een assist.

Het is allemaal niet briljant wat ie doet, maar hij heeft wel wat rendement dit WK.

Bergwijn wordt er ook gewoon naast gezet omdat ie niet draait.

30 november 2022 om 10:32

@paauwer - leuk en aardig dat hij een doelpunt heeft gemaakt en 2 assists heeft gegeven. De kracht van Klaassen ligt in de constante druk naar voren, de tegenstander ontregelen en chaos creëren in de 16. Dat is als je aanvallend speelt zoals hij kan bij Ajax erg waardevol, echter komt Nederland maar 2x per wedstrijd in de 16 van de tegenstander.

Persoonlijk denk ik daarom dat je meer hebt aan iemand die een gevaarlijke bal kan spelen (simons), om zo vaker in de 16 van de tegenstander te kunnen komen. Maar prima als jij enkel naar Flashscore of Teletekst kijkt. Dan zal Ronaldo het naar jouw mening vast goed doen dit WK..

30 november 2022 om 12:32

Dan zou ik eerder Berghuis opstellen, die speelt toch al wat langer op het hoogste niveau.

30 november 2022 om 09:11

Je spreekt je wel tegen met Koopmeiners en Weghorst. Die hebben niks met Ajax hoor?Einde bericht.

30 november 2022 om 09:12

Precies. Er hebben nu ook spelers in de basis gestaan die tot dusver niets hebben laten zien! Wellicht dat wij als geen-Ajacieden de indruk krijgen dat er vooral spelers van Ajax instaan, maar ik denk dat dat wel meevalt. Het is nou eenmaal gegeven dat (meestal) spelers van de grootste 2/3 clubs van een land in de basis staan bij hun nationale elftal. Kijk maar naar de Duitsers (bayern), Spanjaarden (barcelona en in mindere mate Madrid), Engeland, Italië, enz.

30 november 2022 om 09:13

Want Weghorst en Koopmeiners zijn beiden Ajacieden...? Wat n onzin zeg, om het als feit te benoemen dat Ajacieden de voorkeur krijgen; Bergwijn zat gisteren heel de wedstrijd op de bank vlgs mij? Samen met Pasveer...

Klaassen is niet mijn favoriet op 10, daar had ik eerder Berghuis op Xavi neergezet. Of wellicht eerder Xavi en Berghuis op de plek van Koopmeinders/de Roon. Taylor staat op een andere plek dan Xavi; als Frenkie eraf gaat dan is hij zijn (logische) vervanger...

30 november 2022 om 09:15

De Ajaxieden die de voorkeur krijgen (obv de selectie) begrijp ik wel. Blind is je meest ervaren man en zolang hij geen tegenstander heeft kan hij beter met ruimte omgaan dan Malacia. Sluit niet uit dat Tyrell er wel inkomt als je tegen een topteam speelt. Timber is de centrale verdediger die het beste de zone van rechtsback op kan vangen in de omschakeling, ook begrijpelijk. Klaassen scoort of geeft assists, gaat het niveau omhoog zul je er niets aan hebben maar hij is belangrijk geweest en Berghuis is zo'n beetje de enige creatieveling die zich op CL niveau heeft laten zien op het middenveld.

30 november 2022 om 09:18

Timber snap ik nog enigszins. De Vrij is beter, maar Timber heeft potentie. Hij heeft alleen zijn vorm niet meer.

Blind is niet te verdedigen. Blind kan niets. Die zou bij vele Eredivisieteams zelfs wissel zijn. Bij Oranje basis. Bi-zar.

Berghuis zou ik wel opstellen. Die heeft pit. De drive naar voren. Goed schot. Dat is gewoon een fijne speler om erbij te hebben.

Klaassen is veldopvulling. Met hem speel je met een mddenvelder minder. Als het niet loopt, kan je hem wel altijd brengen. Want hij kan ineens scoren. Verder? Vreselijke speler ook

30 november 2022 om 09:20

je speelt met 5 man achterin puur en alleen omdat Blind het niet kan belopen. het is te triest voor woorden.

30 november 2022 om 09:23

Berghuis is ook de enige die ik in de basis zou zetten. Malacia kan ook prima gebruik maken van de ruimte die Blind nu krijgt. Heb Blind nou niet iets zien doen, waarvan ik dacht: wauw!
Klaassen was gisteren ook onzichtbaar. Die speelt in principe niet mee, tenzij hij per ongeluk de bal raakt die een ander erin schiet. Timber kun je prima vervangen door De Vrij, die fout tegen Senegal had bestraft moeten worden met een plek op de bank. Bergwijn is er gelukkig al uit en Pasveertig komt gelukkig ook niet aan bod. Wat Taylor bij NL doet, Joost mag het weten.
Naast de Ajax spelers, Memphis, De Roon, Dumfries, Weghorst, Koopmeiners en Janssen spelen ook op een niet-Oranje niveau. Het algehele niveau is belabberd, maar spelers in vorm cq. creatief, spelen niet. Met stip op 1 Xavi Simons.

30 november 2022 om 09:24

Ik ben best fan van Malacia, maar die is ook niet onomstreden. Heeft ook al eens geblunderd in Oranje en zit laatste tijd niet voor niets op de bank bij United.

30 november 2022 om 09:27

Als je kijkt wie er in vorm waren bij hun clubs dan heb je: Gakpo, Frimpong, Simons en Noppert. Waarvan er pas 1 zijn debuut maakte voor dit WK.

30 november 2022 om 09:30

In theorie wel jorisdijk, maar in de praktijk is dat dus niet het geval. Blind takelt echt hard af. Zijn gebruik van de ruimte was de afgelopen 3 wedstrijden absoluut niet goed. Juist tegen de 'zwakke' ploegen heb je ook dynamiek nodig. Kijk naar Ecuador tegen ons. Die linkerwingback van hen veroorzaakte zo ontzettend veel problemen omdat hij overal was.

Over Timber ben ik het roerend met je eens, maar de afgelopen 2 wedstrijden komt dat niet tot uiting. Je ziet namelijk dat Timber overal staat behalve in de zone waar hij moet staan. Gisteren stond hij CM, LM, RM en soms zelfs ter hoogte van de 10. In een 3-5-2 moet je als 3 zijnde ter hoogte van je mede Cv's opereren. Aké en Van Dijk doen dat. Timber staat op de plek waar Dumfries hoort te staan en Dumfries staat rechtsbuiten...

Klaassen snap ik wat je zegt, maar hij is 90% van de wedstrijd een dood spelelement geweest. Bovendien leed hij ontzettend veel balverlies. Normaliter is hij wel solide in de kaats en aanname en speelt hij vooral simpele balletjes, maar is hij dus nuttig in en rondom de 16. Als al dat 'voorwerk' echter allemaal niet lukt bij hem, is het een erg frustrerende speler. Het enige dat hij gisteren goed heeft gedaan is de combinatie bij de goal van Gakpo. Dat is gewoon onvoldoende dan.

Berghuis heb ik niks op aan te merken, ondanks dat hij een zwakke pot speelde tegen Senegal. Ik had hem tegen Qatar ook veel liever op CM gezien naast Frenkie dan De Roon. Tegen zo'n zwak land ga je toch niet met een slot op de deur op het middenveld spelen?

Al met al snap ik de gedachte achter het opstellen van de spelers die jij noemt, 'de Ajacieden'. Maar in mijn optiek moet je ook kijken naar hoe de uitvoering gaat. Dat mist heel erg vind ik. En dan moet je anderen een kans geven. Zeker als je al 2-0 voor staat tegen Qatar. Overigens speelt bij mij geen clubvoorkeur, daar doel ik dan ook niet op. Ik kijk gewoon naar de spelers die wel en niet in vorm zijn. Zo zou ik ook per direct Dumfries uit de basis halen, na zijn schandalig slechte 3 wedstirjden.

30 november 2022 om 09:40

@pieterpost.

Dat laatste is niet helemaal terecht wat je nu zegt. Malacia zit met name op de bank omdat Shaw goed speelt. Malacia heeft goede en mindere wedstrijden gespeeld bij United. Net zoals Shaw. Malacia kreeg een tijdje de voorkeur boven Shaw. Ten Hag rouleerde best veel tussen hen en beiden waren hit and miss. En er is weer een ''wissel'' geweest na een mindere pot van Malacia. En sindsdien heeft Shaw wel constant gepresteerd.

Dat betekent dus niet dat Malacia puur om de bank zat omdat hij alleen maar slecht was. Hij was niet constant genoeg. Zo kun je wijzen naar dat Saka hem doldraaide bijvoorbeeld, maar je kunt ook wijzen naar de wedstrijd dat hij Salah in zijn broekzak had.

Malacia heeft geblunderd in Oranje, maar dat heeft Blind ook meer dan genoeg. Dat kan in mijn optiek dus geen argument zijn. En ja, als de één tig veel meer minuten krijgt dan heeft de één ook vaker de kans om goed te spelen dan de ander (blind versus Malacia dus).

Persoonlijk vind ik vooral dat je tegen Qatar bij een 2-0 voorsprong gewoon heel anders had kunnen en moeten wisselen. In de rest van het toernooi krijg je die kans namelijk niet meer. Wij moeten nu dus hopen dat Blind, Dumfries, Klaassen, Janssen, Bergwijn, De Roon, Koopmeiners en Depay allemaal magischerwijs opeens wel in vorm gaan komen..

30 november 2022 om 09:48

Ik word zo moe van die mensen die ook tijdens zo'n WK hun blinde clubliefde maar vooral clubhaat niet even opzij kunnen zetten. Ik ben het verre van eens met alle beslissingen van Van Gaal maar heb er alle vertrouwen in en geen enkele twijfel dat hij dat doet met maar een doel namelijk om wereldkampioen te worden. Ik had zelf nooit Weghorst en Janssen ingebracht. Die had ik uberhaupt nooit meegenomen naar het WK. Ik had Xavi Simons in de basis al een kans gegeven boven Davy Klaassen maar we moeten ook niet doen alsof Klaassen een amateur is en Xavi Simons nu al de nieuwe Zidane is. Tiimber is op dit moment en in dit systeem gewoon beter dan De Ligt en zeker dan de Vrij. De hetze tegen Blind is bizar en lachwekkend. Niet dat ik denk dat Malacia veel minder is maar hij is ook niet veel beter.

30 november 2022 om 10:01

Ik weet dat Malacia ook een paar aardige wedstrijden heeft gespeeld bij United, maar ook een paar mindere. Tegen Saka herpakte hij zich nog aardig trouwens. Maar ik weet niet of dit het moment is om Malacia voor Blind te brengen. Blind doet het bij Oranje best degelijk met een sterk centrum naast zich, Ake ondersteunt hem ook en zoals gezegd heeft Malacia vooralsnog best een onzekere indruk gemaakt in Oranje.

Je vergeet Taylor. Ik lees net dat v Gaal tevreden is over hem, dus het kan zomaar zijn dat die zaterdag in de basis begint.

30 november 2022 om 10:51

Oh dat snap ik ook wel Pieterpost. Ik vond het ook altijd nog wel te billijken dat Blind speelde. Alleen is dat nu compleet weg bij mij. Blind heeft altijd al nadelen gehad, maar hij had ook voordelen. Alleen ik vind dus dat die voordelen dit seizoen echt grotendeels weg zijn. Zowel bij Ajax als bij Oranje. Ik vind dus niet dat Blind het best degelijk doet bij Oranje de laatste tijd. Zeker als je de tegenstanders waar we tegen hebben gespeeld ziet. Bovendien ben ik echt heel erg geschrokken door zijn gebrek aan snelheid. Dit was altijd al niet z'n sterkste punt, maar nu is het schrijnend aan het worden.. En ik reken het hem wel aan dat hij ook niet eens meer z'n best doet (zo lijkt het in ieder geval) voor ballen die net iets te ver van hem af komen, maar die een gemiddelde speler echt nog wel had kunnen halen met een beetje inzet.

Laat ik het anders zeggen: wanneer is het wel het moment om Blind er uit te halen? Het is niet mijn bedoeling om hier echt zo erg op te focussen, maar ik snap het gewoon niet zo goed. Het gaat mij ook vooral om de prestaties op het WK zelf. Ik snap de keuze vooraf voor Blind nog wel. Maar als je in mijn optiek 2 wedstrijden een onvoldoende speelt en 1x krap aan een 6je, dan dien je vervangen te worden. Of op zijn minst gewisseld tijdens de 3e wedstrijd. Dat is vooral mijn punt. Een aantal spelers weten dat het niet boeit hoe slecht ze spelen, ze worden er toch nooit uit gehaald. Dat is een slechte situatie vind ik.

Ja wat betreft Taylor, ik ben benieuwd.. Heb niks met hem, ook niks tegen hem. Vraag mij wel af of hij samen kan spelen met Frenkie.

30 november 2022 om 09:16

Weghorst, Koopmeiners, Janssen en Taylor. Koopmeiners vind ik normaliter een prima speler, maar niet in zo'n wedstrijd. Die andere 3 spelers heb je helemaal niets aan.

Berghuis snap ik wel. Die moet zich laten zien en heeft de kwaliteiten er iets van te maken. Maar dat is echt de enige begrijpelijke wissel van de 5. Louis doet het erom...

30 november 2022 om 09:22

Koopmeiners heeft in Oranje nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld, hoezo is hij dan normaal een prima speler? Normaal in de zin van hij laat het zien bij Atalanta? Leuk, hebben wij echter helemaal niks aan.

30 november 2022 om 09:38

Dat is niet helemaal waar Consy. Spelers die het laten zien bij hun club zijn in vorm. Dat is dus wel degelijk van belang bij oranje. Je ziet dat de Ajacieden het spel van hun club meenemen en hier bij oranje slecht presteren. Je ziet ook dat Gakpo in topvorm is bij Psv het afgelopen half jaar. Dat nemen ze allemaal mee naar oranje wat het dus wel degelijk van belang maakt.

30 november 2022 om 09:39

De Nederlandse negativiteit komt mij ook de strot uit. Hoe jij ook altijd alles belicht.. Maar oké.

Klopt. In Oranje is het vaak niet goed geweest. Ik kan me 1 goede partij van hem herinneren. Neemt niet weg dat het er natuurlijk wel in zit. Er zijn spelers die niet bij de club presteren en wel bij hun land (en vice versa). Dan moet je juist kijken hoe je het eruit krijgen kan. Waar ligt het probleem? En niet "hebben we niets aan. Niets mee doen".

30 november 2022 om 09:52

Ik vind dat echt geen prima spelers. Van De Jong kun je nog zeggen dat hij als invaller en kopspecialist iets speciaals meeneemt naar Oranje, maar Weghorst is nergens écht goed en hoe Janssen over het veld beweegt geeft je zelfs het gevoel dat een omhooggevallen hoofdklasser met enig overgewicht het veld op is gerend.

Je zult nu Arnoud Danjuma Groeneveld heten en thuis voor de tv zitten. Je hebt prima gepresteerd, maar bent pas net weer fit en hebt geen spelritme. Daarom zit je thuis. Te kijken naar Memphis Depay, voor wie dat criterium niet geldt. En naar twee halvegaren die als invallers in jouw plaats werkelijk geen reet toevoegen.

30 november 2022 om 09:55

We hebben toch ook jarenlang een middenveld met Wijnaldum en Strootman gehad toen toppers bij Liverpool en Roma en dat liep toen ook niet tot grote frustratie van iedereen. Soms passen bepaalde spelers niet in het team en zijn ze niet complementair aan elkaar.

30 november 2022 om 09:59

Ik vind dat ook geen goede spelers hoor. Ik heb geen idee of en hoe jij dat eruit kon halen?

Ik snap dat een Simons, Berghuis, Luukinho, Malacia, Frimpong of zelfs Bergwijn iets hadden kunnen toevoegen. Weghorst, Janssen en Taylor vind ik al een verrassing dat zij mee mogen met Oranje. Daar waar we inderdaad een Danjuma bijvoorbeeld thuis hebben zitten. En precies deze "matige" spelers, die vallen in. Ik heb het idee dat Van Gaal dan weer iets wil bewijzen o.i.d.. En dat snap ik niet.

Ik zei alleen dat ik Koopmeiners gewoon een prima voetballer vind normaliter. Al zijn de twee partijen waarin hij mocht aantreden nog niet heel best. En zou ik hem zeker niet inbrengen als er andere impulsen gevraagd worden. Dat was ook gewoon een rare wissel.

30 november 2022 om 10:43

Had berghuis hem bijna gebleseerd in de topper! Vies ventje btw die bergneus



30 november 2022 om 09:22

Precies, tegen Qatar bij 2-0 voor was de perfecte mogelijkheid om Xavi Simons en Noa Lang minuten te geven.. wellicht hadden die met hun honger om zich te laten zien nog wel een derde of vierde goal kunnen forceren. Ook Frimpong en Malacia had je hier minuten kunnen/moeten geven.

30 november 2022 om 09:31

Van Gaal denkt zo niet. Die is al bezig met het uitproberen van andere spelers die van pas kunnen komen. Weghorst en Janssen samen om te kijken of dat werkt als je iets moet forceren.

30 november 2022 om 10:52

Mochten we dit weekend gelijk of achterstaan hoop ik toch echt dan Luuk de Jong de laatste 15 minuten wordt gebracht en niet een Weghorst of Janssen.

30 november 2022 om 09:30

Ik denk dat er best een kern van waarheid in zit dat van Gaal graag met spelers werkt die bij Ajax spelen en/of daar opgeleid zijn maar dat heeft dan alles te maken met het soort voetbal wat men in Amsterdam van oudsher propageert. Ik denk niet dat van Gaal een speler van PSV zou passeren omdat er een Ajacied van mindere kwaliteit op dezelfde positie terecht kan. Xavi Simons is nog erg jong en zal dus even geduld moeten hebben. Ik moet wel toegeven dat ik het wisselbeleid in de laatste wedstrijd een beetje wonderlijk vind, dit was toch wel echt hét moment om Xavi Simons te laten spelen maar het zij zo.

30 november 2022 om 10:24

"Ik denk dat er best een kern van waarheid in zit dat van Gaal graag met spelers werkt die bij Ajax spelen en/of daar opgeleid zijn maar dat heeft dan alles te maken met het soort voetbal wat men in Amsterdam van oudsher propageert."

Daarom stonden er o.a tegen Argentinië op het wk '14 5 Feyenoord spelers (of met een verleden) in de basis. In die wedstrijd vielen Jan Maat en Clasie ook nog eens in...

30 november 2022 om 22:07

Wat is je punt nu precies? Ik geef nota bene aan dat van Gaal spelers geen voorkeur zal geven puur en alleen omdat ze bij Ajax spelen, ik denk dat van Gaal altijd voor de beste spelers zal kiezen. Hooguit zal het een keer zo zijn dat van Gaal voor een Ajacied kiest wanneer er sprake is van vergelijkbare kwaliteiten en de speler van Ajax gewend is aan een bepaalde manier van spelen die van Gaal aanspreekt.

30 november 2022 om 09:32

Maar Toivonenboer, wie ben jij dan om voor de bondscoach te bepalen hoe je de plek verdient? Volg jij elke training alles? Misschien verdien je het wel door altijd op tijd te zijn of door een goede grap te vertellen. Zou raar zijn.
Maar af en toe moet je ook denken "de bondscoach zal daar vast, omdat hij het goed ziet". Scheelt je een hoop frustratie.
Vind het overigens helemaal niet slecht bedacht van Van Gaal. Stel hij zou aanvallen wisselen en je krijgt de 2-1 tegen. Dan wordt het toch nog spannend. En kan je beter ervaring binnen de lijnen hebben.

30 november 2022 om 09:35

De situatie die zich vaak voordoet is dat er een overtal aan Ajacieden is ten opzichte van Feyenoorders en PSV-ers. Kan je me arrogant gaan noemen, prima, maar dat is gewoon een gegeven. Om die reden zal er altijd discussie blijven wie er een kans verdient en valt het balletje vaker richting een Ajacied dan richting een PSV-er of een Feyenoord/Az-er.
Of ik het er mee eens ben dat Xavi nou niet mee mocht doen? Nee, heeft het naar mijn mening veel meer verdiend dan een Taylor. Laten we gewoon hopen dat hij Xavi als troef achter de hand wil houden voor het echte werk van bijvoorbeeld komende zaterdag!

30 november 2022 om 09:47

@toivonenboer,

Zou dat te maken kunnen hebben met dat Ajax (ongeacht hun vorm) gewoon boven psv staat in de competitie ?
Blind moet niet opgesteld worden, net als Dumfries, Bergwijn, en Koopmeiners.

Welke Ajacieden (behalve Blind), krijgen ongeacht hun vorm de voorkeur?
Want Klaassen is gewoon bij meer dan de helft van de goals direct betrokken : 1 goal, 2 assists.
En je kan niet aankomen met onzin als: verder doet hij niets goed, want het gaat om rendement. En dan zou je net zo goed Gakpo ook er langs kunnen zetten, want buiten die 3 goals om, voegt hij ook niets toe !

Maar die 3 goals zijn zo belangrijk, dat zo'n jongen er gewoon zeker in moet staan.

30 november 2022 om 10:49

Dat Ajacieden de voorkeur krijgen is de grootste onzin, zeker deze periode onder van Gaal.
Een speler die bijv. bij Ajax wel in vorm was is een Berghuis. Dat is misschien ook de grootste concurrent van Xavi. Beide kunnen op de 10 of vanaf de rechterkant spelen en beide zijn toch wel creatieve spelers. Beide zaten gisteren echter op de bank. Klaassen speelde, totaal andere type speler.
Een andere speler die nu bij Ajax speelt, Bergwijn zat gisteren ook gewoon op de bank en heeft zijn plek aan Gakpo verloren. Dat van Gaal het probeerde met Bergwijn is ook helemaal niet zo vreemd. In het verleden hebben Bergwijn en Depay laten weten binnen en buiten het veld een klik met elkaar te hebben. Van Gaal hoopte waarschijnlijk dat Bergwijn in het Nederlands elftal weer zou opbloeien, maar eigenlijk vallen Bergwijn en Depay beide redelijk tegen.
Over niet Ajacieden gepsroken, Depay! Hoeveel crediet geeft van Gaal hem wel niet. Als hij zo voor de ajacieden was geweest dan hat Brobbey nu wel bij het elftal gezeten.

Rechts achterin staat Timber, ja die is niet in vorm. Maar de Ligt heeft de eerste wedstrijd ook niet echt een positief visitekaartje achtergelaten. Sommigen hebben het over de Vrij, maar Stefan zie ik toch echt als backup voor van Dijk, de rol op het veld die hij ook bij zijn eigen club invult.

De enige speler die bij ajax speelt en waar denk ik 99% niks van begrijpt is Blind. van Gaal vind blijkbaar de specifieke kwaliteiten van Blind zo belangrijk dat er altijd een plekje voor hem in het elftal zit. Misschien dat er wat sentiment zit omdat van Gaal met Danny blind zijn grote successen heeft behaald. Of misschien heeft van Gaal daar gewoon een geniale kijk op het voetbal die de fans niet hebben.

Omdat al die analisten roepen dat Xavi moet spelen, doet Van Gaal expres het tegenovergestelde. Hij wil laten zien dat hij de baas is en niet iemand anders! Stukje koppigheid

30 november 2022 om 09:13

Dat denk ik ook. Denk namelijk dat hij hierom ook speelt met Blind als back en Noppert op hok. Heeft wellicht toch te maken met dat hij tegen de stroming in wilt gaan..

30 november 2022 om 10:00

Precies en dan verliezen we met die jongens van Argentinië en is het allemaal de schuld van ons de dombos en de briljante Louis van Gaal zag het allemaal weer goed. Let maar op…. Je had die jongens gewoon van dag 1 moeten laten spelen. Ritme opbouwen. Vertrouwen kweken. Dan had het allemaal nog wat geworden.

30 november 2022 om 09:23

Had hem dan al graag eens minuten zien maken in de poulefase. Zeker als je Taylor inbrengt was Simons momenteel logischer geweest. Maar het zou apart zijn als die nu opeens in de knock-out fase zijn debuut mag maken.

30 november 2022 om 09:32

Waarom is Simons logischer dan Taylor voor de laatste 7 minuten? Alsof er in die 7 minuten iets wereldschokkends gaat gebeuren.

30 november 2022 om 09:36

Omdat Taylor eigenlijk heel matig is en Gravenbergh zijn plaats in de selectie had moeten krijgen.

30 november 2022 om 09:46

@wanny
Simons is momenteel de man in vorm in de Eredivisie. Als je hem later in het toernooi wilt gebruiken had ik hem minuten gegeven ipv Taylor.

30 november 2022 om 12:33

Van Gaal ziet die jongens elke dag aan het werk. Die zal echt wel een reden hebben om Taylor te brengen ipv Simons.

Zijn trouwens ook 2 totaal verschillende spelers.

Het jammere is dat het narcistische karakter van van Gaal ervoor zorgt dat hoe harder wij met zijn allen klagen over het spel van bv Dumfries en Blind, hoe zekerder de zaak wordt dat LVG ze laat spelen. En hoe harder we roepen dat iemand moet spelen, hoe kleiner die kans wordt. Hij kan het gewoonweg niet over zijn hart verkrijgen om anderen, voor zijn gevoel, hun zin te geven. Al gaan we in de volgende ronde al ten onder.
De enige reden dat Noppert onder de lat staat is zodat van Gaal aan het eind bij goed spel kan zeggen: 'zie je nou, geen enkele andere trainer zou dit doen, behalve ik.'
Ik vind Noppert een geweldig spontane gozer maar heeft hij al reddingen gemaakt die een reserve keeper hoogstwaarschijnlijk niet zou maken?
Maar tot die tijd loopt Louis met een full-time erectie rond, want het is zijn beslissing.

Is gewoon triest het wisselbeleid van V Gaal je staat 2-0 voor tegen een land dat er helemaal niks van kan en dan ga je koopmeiners inbrengen. Gun malacia, xavi etc hun WK debuut en wss win je de wedstrijd dan ook nog met 0-5.

Ik las iets heel anders, namelijk: had je nu maar voor Ajax gekozen he?!

Het wordt dr op of dr onder voor van gaal komende zaterdag tegen VS. Ik denk dat t n spannend potje wordt. Uiteraard met n wederom erbarmelijk eh zakelijk spelend oranje. Simons had ik al n kwartier speeltijd verwacht tegen qatar.
Hopelijk kunnen ze, oranje, de bal naar elkaar toespelen, bieden spelers zich aan en zien we iets dat op voetbal gaat lijken. Ik verwacht n vs dat oranje gaat opjagen tot in alle hoeken van het veld.

Van Gaal zal wel met Simons in de basis verschijnen tegen de VS en mocht het werken krijgt natuurlijk Van Gaal weer al het krediet voor een wederom geniale zet.

Ik hoop dat dit gaat gebeuren, maar ik snap niet waarom hij Simons geen minuten heeft gegund in de 1e 3 potten, was toch zat tijd voor?

30 november 2022 om 10:34

Hij wou hem nog niet brengen. Precies om wat jij dus nu zegt! Die scoort de belangerijskste doelpunt tegen Vs En dan gaan alle krediets naar De Heer Van Gaal. En de Vs kunnen zich niet voorbereiden op Xavi op het middenveld. Voor hun dus een probleem.

30 november 2022 om 10:44

Want er bestaan geen videobeelden van Xavi Simons? Lijkt mij toch handig als die jongen wat minuten kreeg ipv het paradepaardje van Van Gaal te worden, maar laat het maar gebeuren; als we maar door gaan.

Sneu voor Malacia wat word die jongen misbruikt zeg. Ik kijk nu al uit naar wanneer Koeman weer coach is. Die is veel eerlijker wat dat betreft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren