Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Koeman had gelijk en zijn apocalyptische voorspelling kent geen eind’

Laatste update:

De Spaanse sportkrant Marca pakt dinsdag uit met een artikel, waarin het de situatie bij Valencia onder de loep neemt. Om preciezer te zijn: de situatie van de laatste vijf jaar, waarin niet één prijs werd gewonnen. Ronald Koeman voorspelde dat al toen hij op 21 april 2008 de laan werd uitgestuurd. Hij bezorgde de Spaanse club in zijn eerste seizoen de Spaanse beker, maar werd toch ontslagen.

/

Juan Soler ontsloeg Koeman bijna vijf jaar geleden, nadat Valencia een 5-1 nederlaag leed tegen Athletic Bilbao. De club had bepaald geen goed seizoen achter de rug en stond op een erbarmelijke vijftiende plaats. Na zijn gedwongen afscheid van los Che zei Koeman dat hij geen prijs voor Valencia verwachtte in de vijf jaar die zouden volgen. Dat waren profetische woorden, schrijft Marca nu.

De Copa die ik hier gewonnen heb is de laatste prijs voor de komende vijf jaar voor Valencia, zei Koeman. Er kwamen vier jaren onder Unai Emery waarin geen bekerfinale werd bereikt en waarin niet eens de knock-outfase van de Europa League werd gehaald. Het idee dat Valencia mee kon doen om de titel verdween uit beeld en ook Mauricio Pellegrino en Ernesto Valverde kregen de club niet uit het dal”, aldus de Spaanse krant.

“De woorden van Koeman werden gezien als een persoonlijke aanval, tegen de organisatie die hem had ingehuurd. Maar de Nederlandse trainer had de ontwikkelingen goed gezien. Het geld kwam ten einde en de magere jaren braken aan. Sinds Koeman weg is, heeft Valencia al zijn sterren moeten verkopen. Anderen zijn met pensioen gegaan of naar andere clubs vertrokken. Het probleem is dat Koemans apocalyptische voorspelling geen einde kent. Meedoen om de titel lijkt nu een utopie.”

Valencia zal ook de komende vijf jaar geen prijs pakken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ze Villa, Mata, Silva nog hadden, dan zouden ze minimaal gelijkwaardig zijn aan Atletico.

16 april 2013 om 13:58

Ja, maar dat is niet zo?

16 april 2013 om 14:03

Daar hadden ze aan moeten denken voor ze te veel geld uit gingen geven?

16 april 2013 om 14:05

wat ze hebben gekocht van het geld van die 3 spelers is natuurlijk drama. Volgens mij hebben ze flink wat geld gevangen voor die 3 spelers en dan kan je makkelijk 1 of 2 goede spelers voor terug halen

16 april 2013 om 15:41

Valencia had gewoon megaschulden en moesten hun beste spelers wel verkopen. Als ze dat niet hadden gedaan waren ze al lang failliet geweest. Ze hadden daarna ook geen mogelijkheid om goed te investeren en moesten zich dus beperken tot goedkopere krachten, dus eigenlijk niet meer dan logisch dat het is ingestort als een kaartenhuis.

16 april 2013 om 14:10

Dan waren ze zelfs een heel stuk beter geweest, maar dat is niet zo, dus wat hebben we hieraan?

16 april 2013 om 14:12

Vergeet Alba niet

16 april 2013 om 14:17

Klopt, maar die hebben ze niet

16 april 2013 om 14:20

Dus het is eigenlijk nog erg knap wat Koeman daar heeft gepresteerd.

16 april 2013 om 14:36

Daar valt over te twisten want toen hij daar zat waren veel van de toppers nog bij Valencia.
Daarom vonden toen veel mensen dat hij weg moest omdat de prestaties tegenvielen voor het materiaal dat aanwezig was.
De grote uitstroom van top spelers gebeurde nadat hij weg ging.

16 april 2013 om 15:00

Als Ajax Ibrahimovic, Sneijder, Van der Vaart, De jong, Huntelaar en Vertonghen nog had zouden we gelijkwaardig zijn aan Dortmund.

16 april 2013 om 15:09

@johansinteur Haha, reken er dan maar op dat je nog wel beter bent. Zeker met een paar van de huidige lichting er nog bij..

16 april 2013 om 15:14

Haha, ja altijd dat als.. als.

16 april 2013 om 15:43

Ken je dat verhaal van had en hebben? Als had is hebben te laat.

17 april 2013 om 15:18

ja en als dat argentijnse clubje messi nog had...

Mooi om te zien dat niemand het had kunnen voorspellen in die tijd dat Koeman toch nog een goeie trainer zou worden. Mooi om te zien dat het dus toch niet zo erg zijn schuld leek te zijn in Valencia! Toch jammer want zo'n mooie club verdiend het om mee te doen om de titel(ook al zijn barca en real nu een paar maten te groot)

16 april 2013 om 14:09

niemand zal het met me eens zijn, maar ik vind Koeman nog steeds geen geweldige trainer. Hij heeft het bij Valencia, Benfica en PSV gewoon slecht gedaan. Bij Ajax geprofiteerd van het werk van Beenhakker en Adriaanse. En bij Feyenoord doet ie het nu goed. Maar hoe dan? Feyenoord is gewoon een hele grote club met een geweldige jeugdopleiding. Na meer dan 10 zure jaren, gaat het daar altijd wel weer een keer beter, zeker toen de hoge verwachtingen eindelijk getemperd waren na de economische problemen. En wie kwam toen binnen? Ronald Koeman die met een jonge zer talentvolle selectie en een goede nr 9 een topseizoen draait.
Nu komt de grote test in mijn ogen voor Koeman. Hoe ga je om met een jonge selectie die sowieso een keer een dip gaat krijgen. Kun je die jonge jongens dan beschermen en weer motiveren, of zeik je ze af in de media?
Bij Ajax eerder ging dit faliekant mis, toen de resultaten een beetje tegenvielen, wankte Koeman alleen nog maar in de media...
Ik ben zo benieuwd of ie bij Feyenoord nu de echte klasse gaat laten zien als trainer, want ik ben er niet van overtuigd.

16 april 2013 om 14:12

Alleen bij Valencia heeft hij het slecht gedaan (ondanks de prijs die hij pakte). Bij AZ was het niet goed, maar ook weer niet denderend slecht (nu staat AZ er slechter voor). Bij Benfica, Ajax en PSV was het naar behoren met goede en mindere periodes. Ook bij Feyenoord zal er een keer een mindere periode komen.

16 april 2013 om 14:41

Bij AZ deed hij het echt wel slecht hoor.
Koeman had toen veel beter materiaal ter beschikking dan Verbeek nu heeft.
Vlak nadat Koeman kwam kwam het hele DSB schandaal geloof ik naar boven maar hij had toen wel het dure elftal van Scheringa ter beschikking en het seizoen ervoor waren ze kampioen geworden.

16 april 2013 om 15:03

Ik ben het met je eens. Koeman heeft mij nooit echt kunnen overtuigen als trainer. Hij is niet slecht, maar een toptrainer vind ik hem ook niet. Bij Ajax had hij succes, maar dat vond ik niet aan hem te danken. Hij zorgde dat diverse spelers met elkaar botsten. Bij AZ presteerde hij buitengewoon slecht, net als in het buitenland. Nu bij Feyenoord lijkt hij op zijn plaats, maar tactisch vind ik hem niet heel sterk. Hij is zeer afhankelijk van Pelle en vorig jaar van Guidetti. Als Pelle er niet is zoals tegen Heerenveen komt hij met een vreemde opstelling zonder spits. Feyenoord voetbalt het hele seizoen met spits, en hij gooit dan ineens zijn hele systeem om. Frank de Boer blijft altijd 4-3-3 spelen, ongeacht de spelers die beschikbaar zijn. Verder vind ik Koeman niet heel sterk met zijn wissels, en in de media kan hij zijn spelers soms hard afbranden wat ik niet altijd nodig vind.

16 april 2013 om 14:24

Nou het was toch wel voor een groot deel de schuld van Koeman. Hij heeft zelf ook toegegeven dat hij zich te erg liet beïnvloeden door de leiding. Er werd druk op hem gezet om sterkhouders als Albelda buiten de ploeg te laten en te vervangen door jongere spelers. Daar was ten eerste de ploeg nog helemaal niet klaar voor. En ten tweede weet je als je zulke club helden ernaast zet dat je wel moet presteren anders is het helemaal hommeles. Albelda was ook niet de enige die hij buiten de ploeg liet. Het ging van kwaad tot erger. Hij had misschien geen topselectie maar wel eentje die goed genoeg was om bij de top 6 mee te doen. En hij stond in het rechterrijtje. Koeman doet het erg goed bij Feyenoord en ik vind het een goede trainer. Maar het blijft wel staan dat hij bij Valencia gigantisch gefaald heeft en bijna alles fout deed wat hij fout kon doen.

16 april 2013 om 15:22

Bekijk de selectie en doe nogmaals de uitspraak dat deze rond de 6e plaats kon eindigen. De spelers die toen deel uitmaakte van de selectie kon mits deze niet teveel door blessures werd geplaagd makkelijk mee doen om het kampioenschap. De teams van Valencia die de afgelopen jaren als derde eindige(weliswaar op een afstand) waren een aantal klasses minder dan wat er toen stond.

16 april 2013 om 15:44

Bij de top 6 is niet hetzelfde als rond de 6de plaats hé. Dat is simpelweg van 1 t/m 6 Ik probeerde het nog enigszins realistisch te houden. Het verschil met waar ze zijn geëindigd was toch al desastreus. Maar voor de rest heb je wel gelijk. Ze hadden een stuk beter team toen dan de afgelopen jaren. Makkelijk mee doen voor de titel is misschien weer een beetje te ver de andere kant op.

16 april 2013 om 16:00

Dat is niet ver de andere kant op maar ik zet er ook bij als er geen erge blessures waren voor bepalende spelers.

Zelfs Bilbao Betis en Real Sociedad spelen beter voetbal dan Valencia

16 april 2013 om 15:06

Bilbao echt niet hoor, je hebt ze dit seizoen zeker nog niet zien spelen. Spelen dramatisch slecht.

16 april 2013 om 15:25

Ik ben het met je eens over Sociedad maar Betis speelt echt niet zo goed voetbal. Bilbao tikt leuk maar het leid echt nergens naar. Bilbao tikt maar om te tikken en daar is niks speciaals aan.

Valencia zelf begint steeds beter te voetballen sinds het ontslag van Pellegrino. Vandaar ook dat we steeds verder omhoog zijn geklommen op de ranglijst.

Valencia had allang failliet moeten zijn, maar is door de lokale Overheid overeind gehouden met onrechtmatige steun. het zou me niet verbazen als Valencia de komende jaren alsnog omvalt, vooral wanneer de EU die steun terugdraait.

Doodzonde wanneer deze roemruchte, mooie club om mocht vallen. Ik heb van ze genoten zo rond de wisseling van het Millenium met spelers als Mendieta, Aimar en Kily Gonzalez

16 april 2013 om 14:01

Ja, maar het probleem is dat veel clubs in Spanje en andere landen overeind worden gehouden door de overheid. Maar het gaat om het eigen vermogen en de waarde van de club. Ik denk dat Valencia inderdaad allang failliet was geweest als Valencia de waarde was verloren van de club. Maar het gaat om meer aspecten dan alleen de schulden die Valencia heeft.

Die heeft Barcelona en Real Madrid namelijk ook en nog steeds worden er mega bedragen over de bank gesmeten. Het gaat om de balans tussen inkomsten, uitgaven en de huidige waarde van de vereniging / club.

16 april 2013 om 14:24

@martyn7, Je vergist je. Barca en Real Madrid zijn gezond. Die hebben o.a. omdat ze samen bijna al het TV geld in Spanje innen een enorm hoge omzet van respectievelijk zo'n €400 en €500 miljoen per jaar en kunnen hun aflossingen inclusief rentekosten makkelijk jaarlijks ophoesten. Barca heeft nog ruim €300 miljoen schuld, maar heeft nog 7 jaar om dat weg te werken en Real is bijna schuldenvrij, die hebben de afgelopen jaren enorm afgelost. Real loopt nog wel het risico om een deal met de gemeente terug te moeten betalen, maar dat zal ook geen probleem opleveren.

16 april 2013 om 14:37

Dat is ook wat ik bedoel met mijn laatste deel. Dat het gaat om de balans tussen inkomsten en uitgaven. Ik heb laatst een documentaire gezien over Barcelona en dan zie je toch hoe erg het was een paar jaar geleden onder Rijkaard. Maar dan zie je hoe commercieel ingesteld ze zijn. Beckham zou toen eigenlijk naar Barcelona komen (enorme merchandising krijg je dan) maar dat werd uiteindelijk Ronaldinho die ook zorgde voor de stijging van merchandising en andere zaken. Ik snap redelijk hoe het is geregeld, maar dat R. Madrid bijna schuldenvrij is, wist ik niet.

Bedankt voor je toelichting

16 april 2013 om 14:44

In feiten zijn Barca en RM net zo fout bezig als alle andere Spaanse clubs. Ja, ze hebben schulden, maar tegen belachelijk lage rentes. Die rentes zijn mede bepaald door de Catalaanse overheidsinstanties en Spaanse overheid, die de banken bij deze leningen onder druk hebben gezet. Wat dan voor de banken ook nog eens een drijfveer was, waren de fans. Je zou maar die bank zijn die de miljoenen lening weigert aan de Grootheden van het Spaanse voetbal... schrijf die klanten maar op je buik.

Er is heel veel mis in Spanje en het FFP mag niet snel en streng genoeg inhakken op deze misstanden..

16 april 2013 om 14:59

Doncoxxx, de schuld van Barça is inmiddels tot onder de 250 miljoen euro gedaald; ook in Catalonië wordt er hard gewerkt aan het herstel van de financiële huishouding. De omzet steeg afgelopen jaar met maar liefst twintig procent, terwijl de kostenkant met 'slechts' zeven á acht procent steeg. Toch denk ik dat er nog veel meer in had gezeten als er op de transfermarkt verstandig was gehandeld in de afgelopen jaren, gelukkig is Sandro Rosell in ieder geval goed bezig om de inkomsten te verhogen door middel van uitstekende sponsordeals.

16 april 2013 om 15:05

Ik ben het niet met je eens Don. Barca en Real kunnen ook in de problemen komen, omdat heel Spanje in de problemen zit en dat wordt de komende jaren alleen maar erger. Brussel zal gelukkig niet meer toestaan dat de spaanse banken en provincies de clubs "gratis"geld geven door amper rente te rekenen over de leningen.
Als Brussel de druk gaat opvoeren bij de banken moet Barca misschien sneller terugbetalen en wordt het wel vervelend voor ze.
De verdeling van de TV gelden en de ranglijsten van de afgelopen jaren laten al zien hoe ziek deze competitie. Het is een waterballon en die zal een keer klappen. Het wordt ook in Spanje eens tijd dat ze maatregelen nemen om alles weer beter in balans te brengen. Let wel ik heb niets tegen beide clubs, real vind ik een van de mooiste clubs maar ik vind het zeer kwalijk dat wij indirect Barcelona overeind houden doordat ze hun schuld van 300 miljoen pas in 7 jaar hoeven terug te betalen.

16 april 2013 om 14:10

Maakt niet uit joh, als Spanje uiteindelijk failliet is kunnen wij toch lekker geld sturen om ze te helpen :-)

16 april 2013 om 14:46

Doen we al... die banken die lekker lage rentes regelen voor de clubjes, worden al gefinancierd door Ing, Rabo en Abn.

16 april 2013 om 15:20

Valencia is niet overeind gehouden door de lokale overheid maar een grootaandeelhouder. De situatie van Valencia zelf is helemaal niet goed alleen wat je nu zegt klopt niet. De schuld is door Soler gecreëerd en inmiddels is daar een heel groot deel van af. Zolang de club aan zijn verplichtingen kan voldoen net als mensen met een hypotheek heeft de club gewoon bestaansrecht. Tegenover deze schulden heeft de club heel veel activa die niet de hele schuld kan dekken van 370 mil maar dicht in de buurt komt dat wel.

16 april 2013 om 17:21

Stop eens met luisteren naar Sierd de Vos, de gemeente stond garant voor de schulden van een aandeelhouders vereniging wat los staat van de club. De gemeente wou garant staan voor die schulden zodat de aandelen niet in de handen kwamen van Bankia, maar dit is uiteindelijk niet doorgegaan door een besluit van het gerechtshof in Valencia.

Een club als Liverpool had failliet moeten zijn, die zijn in de laatste seconden gered door een Amerikaan die uiteindelijk Carroll voor 40 miljoen ging kopen etc.

Helaas winnen de laatste jaren geen prijzen meer en doen ze niet echt meer mee om de derde plek. Jammer van zo'n mooie club met een goede reputatie naar de buitenwereld

Weet je, dit heb ik al aan zien komen. Ik denk dat Koeman het op dat moment goed zag dat hij met die selectie niks kon. Ze stonden niet voor niks zo laag. Bepaald vedette gedrag binnen de selectie, groepjesvorming en meer verschijnselen vierden hoogtij bij Valencia. Ze voelden zich te goed.

Natuurlijk baalde Koeman wel dat hij ontslagen werd, dat bedoel ik ook niet. Maar het feit dat hij die woorden zegt en dat het uit komt, is geen toeval. Dat de kranten in Spanje dat onthouden hebben, vind ik een hart onder de riem bij Koeman. Iedereen vond het een waardeloze trainer omdat hij mislukt is bij meerdere teams, maar als je toch in zo'n situatie terecht komt bij Valencia, wat kan je dan doen?

Koeman laat zien dat hij precies wist wat er speelde bij Valencia en dat het feitelijk aan de selectie lag dat er geen resultaten gehaald konden worden. Als er drie of vier trainers niet lukken om een selectie aan de praat te krijgen, dan wordt het een vervelend verhaal.

Ik ben blij dat hij nu bij Feyenoord zit en goede resultaten behaald, dat verdient hij.

16 april 2013 om 15:16

Als je niks van die tijd mee hebt gekregen vind ik het niet verstandig om de wijsneus uit te hangen. Die groepjesvorming is door Soler en Soler's pop Koeman zelf gecreëerd. Soler en Koeman samen door Canizares, Albelda(captain van Spanje toen) en Angulo zomaar buiten de selectie te zetten. Het enige wat Koeman in het mooie Oosten van Spanje deed was zuipen. Een mooi voorbeeld is dat hij Joaquin gelijk beboete nadat hij vijf minuten te laat kwam en voor Fernandes was hij heel aardig die de avond daarvoor dronken in de bak zat voor het stelen van horloges.

Bijna degraderen met Canizares, Miguel, Albiol, Albelda, Baraja, Banega, Silva, Mata, Vicente, Joaquin en Villa kan je niet anders verwijten aan de trainer. De beker is ook niet op het conto van Koeman te schrijven want de spelers trokken in de halve finale tegen Barcelona onder leiding van Baraja hun eigen plan wat resultaat opleverde.

De situatie van Valencia toen en nu is heel erg anders en die kan je met geen mogelijkheid met elkaar vergelijken. Koeman had topmateriaal tot zijn beschikken wat noodgedwongen door Soler's grootheidswaanzin verkocht moest worden. Emery is niet mijn favoriete coach maar hij zou zeker om de titel mee hebben gestreden met het materiaal wat Koeman tot zijn beschikking had.

16 april 2013 om 17:18

Valencia stond 2e toen Koeman kwam aanzetten, hij won 3x in 21 duels en stond op degradatie waarna die werd ontslagen. Vervolgens neemt Voro het voor de laatste paar matchen over en die word nog even 10e.

Daarmee is heel je 1e alinea al te niet gedaan....

Koeman is echt een geniale trainer, met zijn intelligentie fixt hij alle voorspellingen op zieke preciezie niveau dat is niet normaal.

Toch jammer, Valencia is een traditionele club die altijd goede spelers heeft gehad. Helemaal als je kijkt hoe sterk het team van zon 10 jaar geleden was, en dat in vergelijking met het huidige team... dan kun je wel stellen dat Valencia ver afgezakt is.

Ik vond het ontslag van Koeman bij Valencia zwaar onterecht.
Ja ze stonden toen op een plek waar ze niet hoorden te staan idd, maar Koeman was bezig te verjongen. Aangezien de selectie redelijk op leeftijd was en je daar de oorlog niet mee ging winnen.
Koeman wilde een stapje terug doen om er later weer 2 vooruit te zetten en in het geval van Valencia was dat zeker een mooie optie geweest.

16 april 2013 om 15:17

Bekijk de selectie van toen en het feit dat hij op degraderen stond. Slechter kun je het niet doen dus niks onterecht maar zwaar terecht.

16 april 2013 om 17:14

Het Valencia uit die tijd was 1 van de meest talentvolle selecties ter wereld..... En de oudere spelers zoals een Albelda was op dat moment zelfs vaste waarde in het elftal van Spanje(wat 6 maanden later het EK won) en aanvoerder tot Koeman hem ging verbannen.

De keeper was 1 van de beste ter wereld, maar werd verbannen. De verdediging was goed genoeg, het middenveld was van absolute wereldklasse(albelda, Baraja, Silva, Joaquin, Vicente) en in de spits had je misschien wel de beste spits van dat moment(al kreeg Koeman het voor elkaar om Villa nog harder te verneuken dan dat Barça nu doet).

David Silva, David Villa, Jordi Alba, Juan Mata, Isco; allemaal spelers die door Valencia verkocht moesten worden om de enorme schulden weg te werken. Gelukkig is de financiële situatie in de afgelopen jaren verbeterd en kan er in de komende jaren hopelijk worden vastgehouden aan de voetballers die de club naar een hoger niveau kunnen tillen.

16 april 2013 om 14:09

Nadeel voor Valencia is dat ze nu zelf wel weer kunnen groeien, maar clubs als Real Madrid en Barcelona zijn blijven groeien en het nu gewoon onmogelijk is om nog aan te haken. Saai voor de overige clubs maar het is helaas niet anders.

Enige manier om nog dichterbij te komen in de komende jaren is een sjeik, maar door de Financial Fair Play zal dit ook niet mogelijk zijn.

16 april 2013 om 14:19

Waar clubs als Valencia het verschil kunnen maken met Barcelona en Real Madrid is op de transfermarkt; met een beperkt budget zullen ze slim moeten investeren en daarmee de topclubs een stap voor zijn. Leo Baptistão van Rayo Vallecano zou bijvoorbeeld een perfecte versterking zijn voor Valencia en Jesé Rodriguez lijkt te willen vertrekken uit Madrid, dat zijn jongens die Valencia in de toekomst kunnen gaan leiden.

16 april 2013 om 14:27

Daarmee kan je groeien naar een hoger niveau, maar niet het niveau van bijvoorbeeld Real Madrid. De absolute wereldtop spelers zullen ook niet zo snel de stap maken naar Valencia en kan je Valencia ook niet als concurrent zien voor Real en Barcelona. Door de financiële huishouding zullen ze topspelers ook niet kunnen houden wanneer Real Madrid, Barcelona, Man Utd, Man City, Juventus, Bayern Munchen of bijvoorbeeld een Chelsea komt aankloppen.

Wanneer Jesé verkocht gaat worden zal dat ook zijn met een terugkoop clausule en daarmee zal hij wanneer hij echt top gaat presteren, gewoon weer terug keren.overigens zal Valencia met 2 aankopen niet in de buurt komen.

16 april 2013 om 14:38

Natuurlijk kan je daarmee niet direct naar het niveau van de twee absolute topclubs in Spanje groeien, maar met dergelijke slimme investeringen zou het gapende gat tussen Valencia en bijvoorbeeld Real Madrid kleiner kunnen worden. Het gaat me hier dan ook niet om investeringen die op korte termijn de club kunnen dragen, maar juist op de langere termijn zodat het team kan groeien. Zeker nu de betreding tot het nieuwe stadion erg dichtbij komt voor Valencia zal de financiële huishouding ook verbeteren, ik denk dan ook dat op den duur Valencia nog aan kan sluiten bij Barcelona en Real Madrid. Je ziet het namelijk dit seizoen ook; Atletico Madrid zit Real Madrid nog op de hielen voor de tweede plaats.

16 april 2013 om 15:09

Alba was minder dan Mathieu bij Valencia en I$co's clausule werd betaald door Malaga.

16 april 2013 om 15:18

Daarom werd Mathieu ook naar de linkshalfpositie gehaald om Jordi Alba op linksback te posteren. Isco had inderdaad een 'lage' afkoopclausule in z'n contract staan, maar dat betekend niet dat hij wel verkocht moest worden door Valencia.

16 april 2013 om 15:30

Ga jij mij nou serieus dingen wijs maken over Valencia? Kijk jij alle wedstrijden inclusief voorbereidingswedstrijden? Volg jij het nieuws van alle media die over Valencia berichten dagelijks? Emery vond de Mathieu-alba combinatie heel erg goed maar Alba wou niet meer als linkshalf spelen omdat hij inzag dat hij een betere speler kon worden als linksback. Nu speelt Mathieu centraal in de verdediging en dat gaat hem goed af. Isco had een lage afkoopclausule maar hij moest helemaal niet verkocht worden. Als Isco bleeft betekende het geen Canales. Een Villa moest verkocht worden maar Isco hoefde helemaal niet verkocht te worden.

16 april 2013 om 17:16

Isco moest ook niet verkocht worden, ze waren zelfs bereid hem hetzelfde salaris te geven als Soldado(1,8m salarisplafond) alleen bood Malaga nog een miljoen extra en toen was die weg. Gaf hem uiteindelijk geen ongelijk, Emery had er weinig vertrouwen in en achtte hem niet goed genoeg.

Koeman zag toen inderdaad al dat het de foute kant op ging met Valencia. Toen hij daar trainer was probeerde hij de oude, gevestigde kern van de spelersgroep op een zijspoor te zetten zodat hij kon bouwen aan een nieuw Valencia. Dat probeerde hij vrij rigoreus door te voeren en dat viel natuurlijk verkeerd bij de desbetreffende spelers. Helaas voor Koeman hadden deze spelers nog zoveel invloed bij de rest van de spelersgroep en bij het bestuur dat de situatie al vrij snel onwerkbaar werd.

Valencia is een goede ploeg hoor, het enige probleem is eigenlijk de afhankelijkheid van de vorm van Soldado. Als hij niet in vorm is scoren ze gewoon te weinig, hoe goed hun positiespel ook is. Jonas, Valdes en Piatti hebben te weinig scorend vermogen om dan te compenseren dus moet er een extra spits aangetrokken worden die niet eens goed hoeft te voetballen maar een type Makaay bijv. moet zijn.

Valencia zou met al haar schulden allang failliet, maar wordt in tegenstelling tot de Veendammetjes en Haarlemmertjes van tegenwoordig het hoofd boven water gehouden. Aan de ene kant van de zotte, maar voor het publiek en de supporters alleen maar mooi. Alleen met de financial fairplay zal de kloof tussen arm en rijk gedicht worden. Dan is het een kwestie van tijd dat Valencia weer een prijs gaat winnen, want het blijft een top team!

16 april 2013 om 15:33

Valencia kan aan haar verplichtingen voldoen in tegenstelling tot een Haarlem of Veendam. Real Madrid heeft schulden, United heeft schulden en zo nog bijna ieder andere club. Het werkt precies zo als een hypotheek bij de gewone mens. Het is niet moeilijk maar iedere keer zie ik weer mensen zo reageren.

Toen hij vertrok wist hij waarschijnlijk al hoe de financiële situatie van Valencia was. De gevolgen daarvan (verkoop beste spelers) kan iedereen vervolgens inschatten met daarna weer de volgende logische conclusie dat ze tekort zouden komen voor de prijzen.

Op dat moment leek het misschien een gewaagde uitspraak met spelers als Villa, Mata en Silva in de selectie, maarja.. Geen geld hebben doet verkopen en met je beste spelers verkopen word prijzen winnen een heel erg lastig verhaal.

Ik vind het niet zo'n gewaagde uitspraak van Koeman.

'er kwamen vier jaren onder Unai Emery waarin geen bekerfinale werd bereikt en waarin niet eens de knock-outfase van de Europa League werd gehaald'...vorig seizoen haalde ze onder Emery nog de halve finales van de Europa League...nota bene door achtereenvolgens PSV en AZ uit te schakelen....of ben ik nou gek?!

16 april 2013 om 14:49

Of je gek bent kan ik van hieruit niet beoordelen maar wat betreft die halve finale europa league heb je helemaal gelijk!

Die Financial fairplay regels gaan er alleen maar voor zorgen dat het verschil tussen de grote rijke clubs en de kleinere arme clubs groter wordt. Barcelona en Real Madrid zullen zo nog groter worden ten opzichte van Valencia. Real Madrid zou volgens die regels nog meer mogen uitgeven met meer dan 500 miljoen aan inkomsten per jaar en een schuld van rond de 100 miljoen.

16 april 2013 om 14:40

Maar hoe kan Real nog meer uitgeven als de gehele basisselectie al bestaat uit de beste spelers met een marktwaarde van minimaal 40 miljoen per speler (met uitzondering van Arbeloa)?

Niet zo gek als je een poppetje onder Soler was die de club naar de vernieling heeft gebracht. Koemand de geweldige coach die als hij niet ontslagen werd vlak voor tijd zou degraderen met spelers als Miguel, Albiol, Baraja, Banega Silva, Mata, Vicente, Joaquin, Villa en de verbannen Canizares, Albelda(toen nog captain van Spanje) en Angulo.

De beker is ook helemaal niet op het conto van Koeman te schrijven want in de halve finale van de beker tegen Barcelona gingen de ervaren spelers tegen Koeman's tactieken in. Heel erg zonde dat ze niet eerder in opstand waren gekomen tegen deze gek die zich alleen maar vol liet lopen met drank. Er zijn legio voorbeelden die ik kan geven dat Koeman zelf gefaald heeft en eentje springt er voor mij uit. Een keer op een training was Joaquin 5 minuten te laat en nam Koeman gelijk maatregelen, dezelfde dag dat Manuel Fernandes ook te laat kwam omdat die de avond daarvoor in de bak stomdronken had doorgebracht voor het stelen van horloges. Heel erg inconsequent en hij hield hier niet eens de schijn op dat hij sommige spelers meer mocht dan anderen.

Koeman heeft gelijk maar we moeten nu niet doen alsof Valencia verkeerd was door hem de laan uit te sturen. Wat mij betreft was dit toen de perfecte moment of dezelfde transformatie te ondergaan die Feyenoord heeft ondergaan, jeugdtrainer als hoofdtrainer, spaarpot dichtdoen en focussen op de jeugd. You reap what you sow.

Overal waar Ronald Koeman weggaat gaat het minder. Dat heeft te maken met zijn goede capaciteiten als resultaattrainer, wat wel eens te koste gaat van de lange termijn. Daarnaast moet je Koeman geen aankopen laten doen, want die zijn in de meeste gevallen een regelrechte kapitaalsvernietiging.

16 april 2013 om 16:35

Je kunt ook stellen dat Koeman een trainer is die weet wanneer het beter is om te vertrekken.

Vicente, Joaquin, Mata, David Villa, David Silva, Raul Albiol, Jordi Alba. Is natuurlijk niet echt een rijtje dat je snel kunt vervangen!
Hoe dan ook, ik hoop dat Valencia er snel bovenop komt. Prachtige club, krijg nog net geen kippenvel als je de naam 'valencia' ziet staan tijdens de lotingen.

Ze hebben nog geluk dat ze afgelopen jaren Soldado hadden anders was het helemaal niks geweest.

16 april 2013 om 16:38

Waarvoor geluk als dat gewoon de vervanger van Villa is?

16 april 2013 om 17:51

Geluk omdat het overgrote gedeelte van de selectie middelmaat is, als je dan een Soldado hebt die de nodige goals maakt kan je daarmee veel verbloemen.

Dat hij de opvolger/vervanger zou zijn van Villa heeft daar volgens mij niets mee te maken. Gewoon.

Tja, het is al langer bekend dat Valencia financieel aan de grond staat. Is een mooie club, maar in NL was het al lang failliet verklaard. Bovendien heersen Real Madrid en Barcelona gewoon in Spanje/europa, dan heb je ook nog eens een club als At. Madrid in de competitie, veel beter als plaats 3/4 zou er sowieso niet zo snel in zitten.

Allemaal leuk en aardig dit, maar Koeman stond met Valencia wel op degradatie terwijl Quique bij zijn ontslag 2e in de Liga stond..... Valencia heeft sinds het vertrek van Koeman en Soler misschien wel het beste beleid ter wereld gevoerd en nu lijkt er een overname aan te komen door legende Fernando Gomez en een groep investeerders.

''er kwamen vier jaren onder Unai Emery waarin geen bekerfinale werd bereikt en waarin niet eens de knock-outfase van de Europa League werd gehaald.''

Eh, sinds het vertrek van Koeman heeft men elk jaar een Ko-fase bereikt en hadden ze op 2008/09 na elk seizoen meer dan 20 miljoen inkomsten uit Europees voetbal. De titel is al jaren een droom die niet in vervulling zal gaan voordat alle schulden zijn afgelost en elk jaar CL halen is belangrijker dan de Copa winnen wat je in het geval van Valencia 9/10x alleen maar problemen oplevert in de Liga door niet fitte en geblesseerde spelers.

Toen Koeman werd ontslagen zat Valencia overigens nog niet in de probleem, Soler stond met zijn miljarden garant voor alle schulden maar ging kort na het ontslag van Koeman zelf weg en liet de club zitten met 600 miljoen schuld waarvan 90 zijn schuld was.

zo een slechte team hebben ze daar niet hoor ze horen zeker bij de top 5 van spanje
en het is een geweldig mooie club ik gun ze het beste maar ja het is niet altijd feest
soms zit het mee en soms zit het tegen

Ze hebben wellicht geen prijzen gewonnen, maar ze zijn wel 3 keer 3e geworden. Zowaar achter Real en Barca een puike prestatie! Ook in Europa hebben ze wel aardig wat dingen laten zien. Stukken beter dus dan de degradatiestrijd onder Koeman.

Tsja een beetje lastig he om een prijs te winnen als Real en Barca 2 van de beste teams ter wereld zijn. Landskampioenschap kan je helemaal uit je hoofd zetten en dan blijft alleen nog de copa over waar ook deze 2 clubs domineren.

Ze hebben geen slecht team. Ze horen bij de Europese subtop. Voor een club als Valencia is dat goed toch?

Wat wil je ook als je beste spelers telkens vertrekken. David Villa, David Silva, Juan Mata, Jordi Alba, Isco en dan vergeet ik er vast nog een paar. Stel je voor dat deze sterren nog bij Valencia speelden, dan had de ranglijst van La Liga er toch een stuk anders uitgezien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren