Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ideale aanvalsduo van Oranje geïdentificeerd: ‘Memphis heeft baat bij hem’

Laatste update:

Donyell Malen is de ideale aanvalspartner van Memphis Depay in het Nederlands elftal, zo concludeert Jeroen Elshoff na de afgelopen interlandperiode. Volgens de journalist van NOS heeft Memphis baat bij een aanvaller met diepgang naast zich, daar de sterspeler van Oranje zelf graag in de bal komt.

Jeroen Stekelenburg, presentator van de NOS Voetbalpodcast, noemt Memphis een speler die Oranje nodig heeft om ver te komen op het EK in Duitsland.
“Hij is toch best redelijk in vorm aan het komen, die Memphis Depay.”

Ook collega Arman Avsaroglu is blij met de prestaties van Memphis. “Dat is misschien wel de grootste winst van dit blok, want twee of drie maanden geleden hadden we het allemaal over Weghorst, Brobbey en Zirkzee.”

“Toen was het de grote vraag wie de spits van het Nederlands elftal zou worden”, herinnert Avsaroglu zich. “Ergens op de achtergrond noemden mensen nog wel Memphis, maar alleen als hij nog zou spelen. Nu heeft hij gewoon in twee wedstrijden 75 minuten gespeeld. Vandaag (dinsdagavond, red.) deed hij dat bij vlagen ook best goed. Hij is fit en gaat alleen nog maar fitter worden als hij gewoon heel blijft, dus dat is echt wel winst.”

Malen


Elshoff breekt vervolgens een lans voor Malen. ‘Ik vind wel dat Memphis baat heeft bij Donyell Malen. Als hij doet wat hij doet, dus uit de spits weg, heb je echt wel iemand nodig die diepte kan maken. Als Malen zijn vorm vasthoudt is het duidelijk. Daar ben ik sowieso een voorstander van, stel spelers op die in vorm zijn!”

Jeroen Grueter noemt Elshoff gekscherend de ‘voorzitter van de Donyell Malen-fanclub’, daar de journalist afgelopen vrijdag ook al lyrisch was na zijn korte invalbeurt. Malen was tegen Schotland (4-0 winst) in veertien minuten trefzeker en leverde daarnaast een schitterende pass af op Teun Koopmeiners, die echter over schoot. De totale teller voor Malen staat momenteel op zes doelpunten en vier assists in dertig interlands namens Oranje.

Recordjacht


Memphis, met wie Malen volgens de NOS-journalisten moet gaan spelen in de 5-3-2-formatie van bondscoach Ronald Koeman, staat inmiddels op negentig officiële interlands namens het Nederlands elftal.

Daarin was de dertigjarige aanvaller van Atlético Madrid goed voor 44 doelpunten en 30 assists. Memphis heeft nog maar zes doelpunten nodig om Robin van Persie, de topscorer aller tijden van Oranje, te evenaren.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat mij betreft is Malen het enige zekerheidje voorin. Hij heeft snelheid, diepgang, dreiging. Eigenlijk de enige met dit profiel in het NL elftal.

27 maart 2024 om 12:48

Ik denk dat we gewoon de spelers op moet stellen die op het hoogste niveau spelen. Wieffer en Veerman vallen tegen terwijl die de Eredivisie kapot spelen. Malen, Memphis en Gakpo hebben bewezen het te kunnen. Dan mag Brobbey mee ipv Weghorst al ben ik bang dat Koeman geen mensen zoals Weghorst, De Roon en Blind wil afbellen…

27 maart 2024 om 14:01

Mensen als Weghorst heb je dan toch ook gewoon nodig? Dat heb je wel kunnen zien tegen Argentinie.

27 maart 2024 om 14:12

@Vegitosan. Nee die heb je niet nodig. Als we iedereen die ooit een keer heeft gescoord, kunnen we net zo goed Boadu of Ricky van Wolfswinkel erbij halen. Brobbey en Zirzkee zijn veel beter dan Weghorst

27 maart 2024 om 14:54

We hebben mensen nodig die kunnen voetballen.

27 maart 2024 om 12:49



Eens. Ik zag de analyse van slot vandeweek dat Memphis het prima deed door aanspeelbaar te zijn, uit de spits. Ik vind dat deels waar. We hebben al zo weinig aanvallers, als de paar die we opstellen dan ook nog in de bal komen, dan staan we met 8/9 veldspelers op onze eigen helft rond te spelen terwijl de ruimte die er dan zou ontstaan (op de helft van de tegenstander) never wordt gebruikt. Het wordt m.i. alleen maar gemakkelijker voor tegenstanders om de druk er op te houden en voor ons moeilijker om gevaarlijk te worden. Met Malen heb je wel die diepgang. Liefst heb ik daarnaast nog 1 of 2 spelers die dat kunnen, zodat tegenstanders ook echt kunnen gaan twijfelen of ze al dan niet doordekken op Depay.

27 maart 2024 om 13:08

Ik ben blij dat er wat mensen naar de analyse van Slot hebben gekeken, want er waren er hier een paar die vanwege onderbuikgevoelens Memphis niet meer in Oranje wilde zien. Bizar natuurlijk. Samen met Frenkie en Van Dijk de enige toppers in dit elftal.

27 maart 2024 om 13:29

Aké wil ik daar ook aan toevoegen trouwens. Die speelt nooit een slechte interland. Echt een heerlijke speler.

Memphis is gewoon met afstand je beste spits, maar hij staat niet de hele wedstrijd in de punt. Als je dan geen spelers in de buurt van hem hebt dan kan hijzelf ook weinig. Memphis is meer een valse spits, die heeft inderdaad baat bij spelers als Malen die de ruimte induiken die hij creëert als hij uitzakt.

27 maart 2024 om 15:03



nurma, Ik vond Slot zijn analyse mbt Memphis dik in orde. Ik vond wel dat we er in het geheel nog niet waren. Als we Depay willen helpen in zijn behoefte de bal diep te komen halen, zetter dan ook diepgang naast.

27 maart 2024 om 15:06

Eens Pedri. Als je kiest voor Memphis, zorg dat anderen in de 16 kunnen komen of iig op de helft van de tegenstander. Duitsland doet het ook goed. Veel beweging, je ziet onze cv’s de hele tijd overwegen door te dekken. Doen ze het niet, staan Veerman en Schouten in dit geval, tegen een overtal. Doen ze het wel, dan starten er meteen middenvelders de diepte in om de achtergelaten ruimte te benutten.

27 maart 2024 om 17:14

Depay is zeer zeker geen topper. Het is een momentenvoetballer die soms een aardig moment heeft. Hij is nooit constant en zal het nooit worden. Kan die een wedstrijd voor ons beslissen? Zeker. Maar liever vanaf de bank dan vanaf de aftrap. Hij geeft vaker niet thuis dan wel thuis.

Dat lijkt me een prima plan inderdaad. Malen en Depay in vorm kun je wel wat potten mee breken. Hebben laten zien het op een hoog niveau te kunnen.

Hopelijk hieronder geen reacties van ver Brobbey, want die heeft niets van wat deze mannen hebben, schiet er een paar in in de eredivisie maar daar is alles mee gezegd. Meenemen mag, maar niet als basisspeler.

27 maart 2024 om 11:52

En toch denk ik dat brobbey (in een 433 wel te verstaan) een grotere meerwaarde kan hebben dan depay. Hoewel ik in dat geval depay best op 10 zou willen zien als experiment. Als we met 5 achterin gaan spelen zie ik het somber in voor de bijdrage van brobbey (als basisspeler)

27 maart 2024 om 12:01

Wel grappig altijd dit soort comments. Brobbey was anderhalf jaar terug ook in de europa league tegen Lille en As Roma van waarde en ook dit jaar tegen Marseille heel goed. Daarnaast gaat er altijd dreiging van hem af. Van mij mag Depat starten maar is het altijd maar de vraag of die in vorm is of zijn dag heeft, want anders is het eerder een stoorzender.

27 maart 2024 om 12:04

Grootste voordeel van Brobbey is dat hij heel specifieke kwaliteiten heeft. Alleen om die reden zou ik hem al meenemen.

Daarnaast maakt hij het voetballen voor de mensen om hem heen makkelijker. Is het onze beste spits nu? Dat denk ik niet, maar ik zou best met hem durven spelen.

27 maart 2024 om 12:19

Een Brobbey of Zirkzee gaan Oranje echt niet zomaar helpen op een eindtoernooi. Staan beiden aan het begin van hun carrière en de kans is groot dat ze bezwijken onder de druk. Zou er 1 van de 2 meenemen voor de ervaring en dat is het.

27 maart 2024 om 12:35

Echt hou eens op met brobbey. Heeft het een korte periode even laten zien dat hij zijn kansen afmaakt, maar daarnaast is het dr grote koning enorme kansen missen. Prima dat je hem meeneemt maar het is never nooit de 1e spits van oranje.

27 maart 2024 om 14:13

Maar Depay gaat Oranje ook niet zomaar helpen op een eindtoernooi. En Gakpo/malen ook niet. In het clubvoetbal behoort geen enkele aanvaller van ons tot de absolute top en uiteindelijk ga je gewoon te kort komen op eindtoernooien.

27 maart 2024 om 12:16

Ik wil Brobbey wel zien met betere spelers om zich heen. Vooral in dit systeem met de snelle omschakeling. Hij is een soort hybride versie van Malen en Memphis. Diepgang en snelheid van Malen, de kracht van Memphis. Een variant als @real_amsterdam aangeeft wil ik ook wel zien. Hoeft niet eens als basis formatie, maar zodat je weet wat wel en niet werkt voor op het EK. Ook Zirkzee had ik liever willen zien dan een Weghorst.

Zelfde geldt voor het koppel de Jong en Reijnders. Ook Maatsen ben ik zeer benieuwd naar, imo de enige die de capaciteiten lijkt te hebben om de rol in te vullen zoals het zou moeten.

27 maart 2024 om 12:52

Als we willen voortborduren op een aanval waarin we een soort van valse spits hebben, die behalve in de punt ook nog uit kan zakken om aanspeelbaar te zijn voor de combinatie, dan denk ik dat Brobbey de enige is na Depay die het kan invullen. Ik denk dat Brobbey zelfs in de kaats waardevoller kan zijn, Depay wil dan nog vaak vasthouden, draaien etc. In dat aspect is Depay beter dan Brobbey, dat wel.

Heeft Malen behoefte aan Memphis, dat lijkt mij nu de ideale vraag....

27 maart 2024 om 12:09

Malen wordt schromelijk overschat vind ik en is bij vlagen ook gewoon nog een renpaard. Of zijn we vergeten wie die niet te missen kans miste tegen Tsjechië op het EK en vlak daarna de tegentreffer. Hij heeft ook pas 5 keer gescoord in Oranje terwijl Memphis en ook Gakpo veel meer goals en assists. Ik zeg niet dat ik hem helemaal niet zou gebruiken, maar vind ‘m nog steeds zo’n beetje de minste aanvaller van de selectie. Sowieso zou ik nooit met 2 aanvallers spelen en altijd met Gakpo-Memphis-Simons/Malen.

27 maart 2024 om 12:32

Man man man, dat is 3 jaar geleden. Inmiddels is hij bij Dortmund een van de belangrijkste spelers en is hij regelmatig van waarde bij Oranje. Ja, zijn statistieken kunnen beter, maar het absoluut niet de slechtste aanvaller van de selectie. Integendeel, het is zo ongeveer de enige aanvaller die we hebben die nog puur op behendigheid en techniek een man kan passeren.

27 maart 2024 om 12:42

Plus, hij komt in elk geval in scoringspositie en is dreigend.

27 maart 2024 om 12:44

Net zoals die niet te missen kans van Robben tegen Spanje. Dat was ook een schromelijk overschat renpaard.....

Ik denk dat Malen en Memphis elkaar wel redelijk aanvullen. Koeman moet Memphis bij dode spelsituaties uitdrukkelijk verbieden om in de buurt van de bal te komen. Die corners en vrije trappen van hem zijn dramatisch!

27 maart 2024 om 12:57

Musiala heeft volgens mij in 30 duels pas 2x gescoord voor Duitsland, wil je daarmee zeggen dat hij beter niet opgesteld moet worden? Nee, want hij zorgt voor dreiging, diepte etc.

De cijfers v malen zijn misschien niet top, maar een type dat diepgang heeft en dat vanaf rechts kan, die hebben we niet veel en in mijn optiek voegt zo’n type zeker toe aan oranje.

En momentjes noemen die niet zo best waren, dat kunnen we van alle spelers wel doen.

27 maart 2024 om 13:23

Musiala grappig dat je die noemt daar ben ik ook geen fan van. Ook al zo’n kampioen kansen misser. Net als bij Malen ziet het er altijd spectaculair uit, maar als het echt om de knikkers gaat geeft hij niet thuis,

@ajaja, Robben was de absolute vedette van Oranje en was structureel beslissend op eindtoernooien. Dat zie ik Malen nooit bereiken.

@tvl11, 3 jaar geleden, maar ook bij Dortmund is hij nog best wisselvallig. Thuis tegen PSV werd hij zo’n beetje als eerste gewisseld en zag ik hem spelen zoals ik hem ken, schieten vanuit alle hoeken en standen en missen.

27 maart 2024 om 14:23

Ook niet doen alsof Malen nou opeens een topspeler is. Dortmund is wisselvallig dit seizoen en de spoeling voorin is niet groot. Op plek 23 wat betreft G/A in de Bundesliga dus dat is niet heel speciaal. Hij is snel maar kan nou niet echt zeggen dat hij uitblinkt in techniek dus weet niet hoe je daar bij komt.

27 maart 2024 om 14:59

Pieterpost, ik weet precies wat jij wil, een bepalende speler die de kansen afmaakt als ie m krijgt. Een wereldtopper, zoals die zo vaak worden geboren in Nederland. Ik wil die ook wel.

Tot die tijd vind ik Malen ook wel in orde, bij gebrek aan beter.

;p

27 maart 2024 om 17:33

Malen overschat? Malen is je beste aanvaller… Ondanks dat hij ook geen wereldtop is natuurlijk.

Ik wil vooral Zirkzee zien. Dat is zo'n creatieve speler. Ik kan me goed voorstellen dat hij een prima connectie heeft met iemand als Xavi. En als je Brobbey daarnaast zet heb je denk ik gewoon een dodelijk trio.

27 maart 2024 om 12:11

Ideale aanval zonder Zirkzee bestaat op dit moment niet inderdaad. Is gewoon de beste aanvaller die we op dit moment hebben, en vrijwel niemand heeft het door.

De hele wereld is gek behalve ik

27 maart 2024 om 12:44

We hebben het over een jongen die het een halfjaartje leuk doet bij Bologna. Die heeft alles nog te bewijzen.

Dus die kan je moeilijk je beste aanvaller noemen. Wellicht wordt ie dat. Laten we het hopen.

27 maart 2024 om 13:50

Sitostick, dus jij kijkt altijd naar Bologna? Iedereen is elkaar aan het napraten.

Dan lees ik dat mensen de spits van de nummer 5 van de ED basis willen zien ten faveure van een spits die het gewoon goed doet bij NL en die ook nog eens een leider is (schijnbaar).

27 maart 2024 om 14:04

Sitostick,

Exact hetzelfde werd gezegd over Xavi... De beste 10 of linksbuiten die we hebben... die moet echt opegroepen worden... de missing link.
Speelt een aantal wedstrijden minder en wodt verguisd door alles en iedereen.
Als Zirkzee straks 2 wedstrijden achter elkaar minder speelt dan zal iederen zeggen dat het nergens op slaat dat iemand van Bologna opgeroepen wordt.

27 maart 2024 om 14:47

Ja, ik heb dit seizoen zo'n 20 wedstrijden van Bologna gekeken. Heel vermakelijk elftal en een fantastische spits, dus zeker de moeite.

En gakpo dan altijd gevaarlijk en daarnaast een hoop dreiging uit standaardsituaties. Gakpo en malen maar eens proberen dan

Wat is het toch met al die analisten en de drang om memphis op een voetstuk te plaatsen.

Waarom zijn we afhankelijk van hem voor een goed resultaat op het EK? Vind hem in 8 op de 10 potjes vrijwel tegenvallen.

27 maart 2024 om 15:47

@fcbrabant

Omdat hij dus in de wedstrijden waarin hij speelt een moyenne heeft van 73 doelpunten of assists in zo'n 90 wedstrijden.

Hij is betrokken bij 32% van de totale doelpunten productie van Nederland in de laatste 6 jaar en ik kan je vertellen dat hij internationaal daarmee in de top 5 staat.

Het lijkt dus zeker zo dat we afhankelijk zijn van Memphis aanvallend gezien.

Als we maar 23 man hebben ben ik überhaupt benieuwd wie er mee gaan. Mij lijken Gakpo, Simons, Depay en Malen wel zekerheidjes. Maar naar de andere 2 posities ben ik heel benieuwd. Je zal een pinch-hitter nodig hebben, dus zal wel Weghorst worden, en dan heb je nog 1 plek. Dat is dan Brobbey of Zirkzee gok ik en dan kan je denk ik het beste Brobbey thuislaten (speelt net zoals Depay in dit systeem)

27 maart 2024 om 12:20

Met 23 man moet je echt keuzes gaan maken. Nu hoef je geen 2e linksback mee te nemen als je met vd Ven en Ake spelers hebt die dat in kunnen vullen. En zou je ook in de verdediging niet 1 op 1 spelers op hoeven roepen.

Zekerheidjes zijn:
Dumfries, Van Dijk, Ake, F. De Jong, Depay.

Daaronder vrij zeker:
De Ligt, Hartman, Reijnders, Simons, Gakpo, Malen, Flekken, Verbruggen

Daaronder logisch als ze erbij zitten:
Frimpong, Geertruida, Van der Ven, Bijlow, Wieffer/schouten, Koopmeiners, Veerman

Daaronder waarschijnlijk wel maar snap niet waarom
Weghorst, de Roon, Blind

Dan zit de boel al vol en wil hij waarschijnlijk ook Wijnaldum, de Vrij en Brobbey nog meenemen.


27 maart 2024 om 14:20

Daarom denk ik dat Brobbey niet mee gaat. Hij zou dan mee moeten als pinchhitter, maar hij kan gewoon niet goed genoeg koppen. Aan het spel van de afgelopen twee wedstrijden zie je dat Depay veel in de bal komt, en daarna vooral sterk zijn lichaam gebruikt om de bal vast te houden. Dat is precies het spel van Brobbey, en met toch een gelimiteerde selectie zal je nooit precies dezelfde soort speler meenemen

27 maart 2024 om 15:27

Lijkt mij ook niet aannemelijk, beide rennen vliegen en sleuren. Maar is Weghorst niet eenzelfde soort speler met alleen iets meer lengte? Als je echt een kopkanon nodig hebt dan zet je Virgil daar toch gewoon neer? (bij absentie L. de Jong). Werkte prima tijdens de wedstrijd met het befaamde "briefje"

Memphis deed het gisteren aardig, maar eerlijk gezegd vormt hij met geen van de aanvallers een goed duo. Het zijn allemaal individuele acties en weinig combinaties. Daarom vind ik het enorm zonde dat Zirkzee deze interland periode gebleseerd is afgehaakt. Was misschien de missing link geweest. Het is te hopen dat hij zijn vorm doorzet. Want het ziet er niet naar uit dat hij op dit moment veel kans maakt op een plekje in de EK selectie.

Gezien Koemans loyaliteit aan spelers die het eerder goed hebben gedaan ben ik benieuwd in hoeverre Bergwijn in beeld is bij Koeman. Die heeft in het verleden ook een prima duo gevormd met Memphis.
Zelf zou ik graag gewoon drie aanvallers zien. Daar zou Bergwijn niet bij zitten, zelfs Koeman zal Bergwijn niet boven Gakpo zetten, maar zijn wegen zijn soms ondoorgrondelijk.

Oranje heeft zoveel smaken. Op elke positie zeker 3 geschikte opties. Het is vervelend dat er nog geen vastigheid is, onze bondscoach wisselt zo ontzettend veel spelers.

Er worden wel veel spelers direct na zo’n interland geprezen of afgeserveerd. Voor Veerman als passer is zo’n systeem zonder diepgang niets. En met Depay die de hele tijd inzakt blijft alleen Malen over om de bal naar voren toe te spelen. Met de 5-3-2 met 1 waardeloze wingback en 1 wisselvallige, krijg je 3 cv’s zonder creativiteit, die elkaar de bal maar toespelen. Daarvoor een blok van 2 spelers in een wirwar van tegenstanders. 1 middenvelder er ergens zwervend voor. 1 spits die zich de hele tijd in het middenveld laat zakken en dan dus 1 diepe aanvaller. Je kan de bal bijna aan niemand kwijt….



Ik denk dat Brobbey best in de basis zou kunnen spelen bij het NLs elftal. Als je met 4 aanvallende spelers speelt en de andere 6 doen het verdedigende werk kan het prima. Depay in de spits en Xavi op 10 of Brobbey in de spits en Depay op 10. Zie opstelling.

Verbruggen
Dumfries
Van Dijk
Aké
Hartman
Reijnders
Frenkie
Malen
Depay/Simons
Gakpo
Brobey/Depay
27 maart 2024 om 15:29

Brobbey is gewoon geen basismateriaal voor Oranje. Sorry, snap dat Ajaxieden graag een iemand hebben die in de basis staat, maar Depay, Zirkzee, Malen en zelfs Weghorst maken daar gewoonweg meer aanspraak op dan Brobbey.

Koeman zal nog even moeten puzzelen met zijn middenveld en aanval. Overigens wel leuk om te beseffen dat we op het EK met een compleet ander middenveld kunnen voetballen dan er nu tegen Duitsland op het veld stond. Want met Frenkie de Jong, Ryan Gravenberch en Teun Koopmeijnders hebben we nog een aardig middenveld achter de hand.

Ik ben echt benieuwd wat Brobbey aan dit Oranje kan toevoegen want ik denk dat hij er nog een smaak aan de aanvallers kan toevoegen wat we op dit moment naar mijn inziens nog missen in Oranje.

Al bij al kan het voor Koeman nog een hele kluif worden om tot een definitieve selectie te komen. Dit wordt het zeker als Maatsen en Gravenberch een positieve ontwikkeling gaan kennen de komende maanden. Wat alleen maar positief is want we willen juist op iedere positie een gezonde concurrentie.

We gaan eerst maar een afwachten wie er daadwerkelijk voor het EK beschikbaar zijn want met Botman zien we dat een blessure zeker niet ver weg is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren