Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het vertrek van Philippe Coutinho is uiteindelijk een zegen gebleken’

Laatste update:

Liverpool blies Manchester City afgelopen woensdag van het veld in de heenwedstrijd van de kwartfinale van de Champions League. The Reds versloegen de huidige koploper van de Premier League dankzij een ijzersterkte eerste helft met 3-0. Volgens Mark Schwarzer heeft het vertrek van Philippe Coutinho juist goed uitgepakt voor Liverpool.

“Liverpool heeft de laatste tijd een evolutie doorgemaakt. Met Jürgen Klopp aan het roer hebben ze ieder seizoen progressie geboekt”, zegt de oud-doelman van onder meer Middlesbrough, Fulham, Chelsea en Leicester City in gesprek met de Daily Express. “Ook dit seizoen zijn ze weer beter geworden, vooral dankzij het aanvalstrio Sadio Mané, Roberto Firmino en Mohamed Salah.”

“Het vertrek van Coutinho is uiteindelijk een zegen gebleken, de drie aanvallers spelen sindsdien alleen maar beter”, vervolgt Schwarzer. “Ze hebben alleen niet de selectie die Manchester City heeft. Zij kunnen gedurende het seizoen constant een bepaald niveau halen, omdat ze meer goede spelers hebben. Liverpool werkt daar nog naartoe. Maar ze hebben wel laten zien dat ze op bepaalde momenten met City meekunnen, ze kunnen in een bekertoernooi de beste ploeg ter wereld elimineren.”

Ben jij het met Mark Schwarzer eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind ik een beetje makkelijk op dit zo te roepen. Zouden we ook over Neymar’s vertrek bij barca kunnen zeggen, maar feit is wel dat je een hele goede speler verliest.

6 april 2018 om 11:30

@naku:
Het klopt ook gewoon niet.

Ja tegen een City of andere aanvallende teams werkt dit goed. Maar je ziet dat Liverpool juist tegen lagere teams moeite heeft als die zich ingraven. En dan zou juist Coutinho de perfecte speler zijn om toch de ruimtes en gaatjes te vinden.

6 april 2018 om 11:43

Je kan moeilijk een speler houden die elders 20 miljoen kan verdienen. Neymar ging weg en Barca deed impuls aankopen nadat de vele geblesseerd was geraakt in de vorm van 2 Brazilianen. Ze hadden voor dat geld in mijn ogen beter kunnen krijgen. Ook gezien de leeftijd van Messi en het gemis van een Neymar nu. Die pakte wel veel punten voor Barca. Neymar is een dragende speler. Ook bij zijn Nationale ploeg. Daarin kan je hem meer vergelijken met Ronaldo. Die schieten club en land naar titels. Waar messi toch de beste dribbelaar is maar het kwa landelijk niveau niet altijd slaagt. Als hij het WK niet wint. Dan zal hij nooit de beste speler ooit zijn. Voordat iemand Cruyff gaat roepen. Die heeft het spel fundamenteel veranderd. Al heeft hij geen wk gewonnen. Zijn stempel is gedrukt.

6 april 2018 om 11:49

Het blijft mooi hoe de hardnekkige fabel in stand blijft dat Liverpool meer moeite heeft tegen teams die zich ingraven en dat Coutinho daarvoor de perfecte speler is/was om wel het gaatje te vinden. Ten eerste heeft (bijna) ieder team meer moeite om te scoren tegen teams die een bus van 2 x 5 verdedigers neerzetten. Ten tweede was er met Coutinho ook de nodige moeite om soms tot scoren te komen.

Echter wordt het idee dat Liverpool het zo enorm moeilijk heeft tegen de mindere goden sowieso schromelijk overdreven. Tegen de onderste helft heeft Liverpool dit seizoen 1x verloren en 3x gelijk gespeeld (waarvan twee keer met Coutinho, en tegen Watford werd er drie keer gescoord zonder Coutinho). Behoudens City heeft volgens mij geen enkele club het beter gedaan tegen de lagere teams dan Liverpool in de Premier League. Ook nog eens in 11 wedstrijden 3 of meer doelpunten gescoord tegen deze teams.

Maar verder natuurlijk onzin wat Schwarzer zegt dat Coutinho's vertrek Liverpool geholpen heeft. Net als Naku mee eens dat dat te makkelijk en te kort door de bocht is om te roepen. Het gaat zeker goed sinds zijn vertrek, maar het is niet uit te sluiten dat met Coutinho het nog beter had gegaan. Dat is echter allemaal hypothetisch, maar een speler als Coutinho is altijd een meerwaarde en mis je altijd. Zijn vertrek een zegen noemen, is dan ook onzin.

Nou het moet nog blijken.
Want zo zei men ook over Neymar.je ziet duidelijk als Messi niet speelt dat Barcelona niks meer is.

Toen Messi geblesseerd raakte heeft Neymar Barca flink geholpen aan overwinningen.

Als Salah geblesseerd raakt dan zal je zien hoe goed Liverpool is.
Ik kan nog steeds zeggen dat niet Liverpool zo goed is maar juist City dom is om te gaan voetballen als of je thuis speelt.

Liverpool kreeg zo veel ruimtes. Dan zijn ze dodelijk in de counter.
City is 2de Barca tegen PSG en Juve. Je speelt uit en je wilt winnen met 4-0.
Laat de thuis club maar komen. Gewoon de 0 houden of de schade beperkt houden. Zo kan je het afmaken thuis.

City is nog niet uitgeschakeld en heeft nooit bewezen de beste ploeg te zijn, mocht hij het over City hebben.. Verder denk ik dat het vertrek van een klasse speler als Coutinho geen enkele club beter maakt en staat dat ook weer haaks op zijn uitspraak dat Liverpool dit niveau niet constant vast kan houden, omdat ze in tegenstelling tot City, onvoldoende kwaliteit in de breedte hebben... Dan had je ook juist iemand als Coutinho erbij moeten houden. Dat Liverpool nu piekt qua niveau klopt, maar dat dit door het vertrek van Coutinho komt? Iemand anders kan net zo goed zeggen dat het met een speler als Coutinho erbij nu nog beter had gelopen, het is maar net wat mensen willen zien bij dit soort dingen...

6 april 2018 om 10:53

Liverpool had ook moeite met hun niveau vast te houden toen Coutinho er wel was. Feit is dat hij in grote matchen een beetje misplaatst was op het middenveld, en in een 4-3-3 moet je dan ofwel hem ofwel Mané op de bank zetten.

6 april 2018 om 11:05

Klopt, maar dan hebben ze dus wel zeker 1 klasse speler in de breedte extra, terwijl daar volgens deze man bij Liverpool juist een gebrek aan is wat resulteert in minder goede resultaten gedurende het seizoen..

6 april 2018 om 11:17

Klopt, maarja, een Mané of Coutinho zullen ook geen seizoenen lang invaller willen zijn. Moeilijke positie, voorlopig pakt het goed uit voor Liverpool maar er zijn nog enkele cruciale wedstrijden te spelen. In de breedte zitten ze nu inderdaad heel krap.

6 april 2018 om 11:04

Daarom zeg ik ook dat de titel "beste ploeg ter wereld" nergens op gebaseerd is. Als ze net de Champions League of wereldbeker voor clubteams hadden gewonnen, oké. Ook als ze in het halfjaar daarna een waanzinnig niveau vasthielden, oké. Dit City heeft echter nog steeds niet definitief zo'n prijs gewonnen, alleen een hoog niveau gehaald. Net als Barcelona dit seizoen zeer goed presteert.. Zolang City die Champions League niet wint, en daar ziet het nu niet naar uit, kunnen we niks zeggen..

6 april 2018 om 11:05

Het gaat er volgens mij dan ook om wie er op de piekmomenten (ver in de Champions League) laat zien de besten te zijn. Dat heeft een City tot op heden nog niet kunnen laten zien. Heeft er volgens mij ook mee te maken dat ze nog niet zo heel lang meedraaien op dit niveau.

Bij ploegen als Real Madrid, Barcelona en Bayern Munchen zit het gewoon in die selecties ingebakken, je ziet dat ze er dan (ineens) staan, of als ze qua niveau/vorm niet goed meekomen, ze ineens toch sluw blijken en het maximaal haalbare pakken (puur geluk/pech even buiten beschouwing gelaten). Ook Juventus en Atletico hebben/hadden dit wel, alleen die lopen kwalitatief toch wat verder achter op de drie echte topploegen.

Dit is al de derde persoon die ik sinds afgelopen woensdag zie spreken over de beste ploeg ter wereld en daarmee aan City refereert. Twee Engelsen en Klopp. Nou duidelijk niet dus he jongens?

Ik snap dat dat de overwinning van Liverpool extra gewicht geeft maar we kunnen toch duidelijk stellen dat City ver van de beste ploeg ter wereld is? Misschien binnenkort, ze hebben er de spelers, het geld en de coach voor. Maar momenteel? Nah

6 april 2018 om 11:19

Een niveau? Of een voetbal? City heeft dit seizoen hoe dan ook het beste voetbal gespeeld, dat maakt ze nog niet het beste team.

6 april 2018 om 11:01

Je hebt helemaal gelijk. Het zijn opvallend genoeg altijd Engelsmannen of mensen die werken in de Engelse competitie/bij de Engelse TV die de topploegen in de eigen competitie zien als de besten op aarde. Schromelijke overschatting want geen enkele Engelse club wordt tot de absolute top gerekend.
De beste clubs momenteel zijn volgens mij Bayern, Barcelona en Real Madrid. Daarachter komt een hele rits clubs zoals Psg, Juventus, Atletico en wellicht de Engelse toppers.

Ik denk niet dat City dit nog gaat redden. Liverpool heeft de kwaliteiten voorin om overal te kunnen scoren. Ze kunnen in Manchester ook een goal maken. Ik denk dat Liverpool ook kan winnen van Real.Bayern en Barca. Waarom zou het niet kunnen. Op anfield is alles mogelijk. Ik hoop dat ze het toernooi winnen en dat kan best.

6 april 2018 om 11:08

Liverpool heeft inderdaad echt een cupfighters team op dit moment en kan van ieder overgebleven team in de Champions League winnen.

Toch ben ik er helaas nog lang niet zeker van dat Liverpool daadwerkelijk door gaat. City won in Manchester dit seizoen met 5-0. Liverpool begon toen heel sterk maar was het na de eerste tegengoal en daarna de rode kaart van Mané volledig kwijt.
Hoop vooral dat ze nu de eerste helft er weer vol op klappen en niet achterover gaan hangen want dan krijgen ze het nog moeilijk (zie ook de tweede helft van afgelopen woensdag).

Alvast kijkend naar volgend seizoen, Liverpool heeft geluk dat de Africa cup in Juni 2019 plaatsvindt. In tegenstelling tot afgelopen edities in Januari.
Vorig seizoen zonder Mané was een drama, laat staan volgend seizoen zonder Mané, Salah en Matip.

6 april 2018 om 11:27

@maxim:
Naja is eindelijk goed aangepast door Afrika. Om het niet midden in het seizoen in Europa te doen.
Je zag bijv bij Kameroen wat voor problemen dit opleverde. Veel spelers kozen dan toch voor hun club en niet hun land.

En dan komt Keita ons ook nog eens versterken komende zomer...
Matip wil trouwens niet meer voor zijn land uitkomen..

Liverpool lijkt na het vertrek van Coutinho een (nog) hechter collectief geworden.
Coutinho was toch de grote blikvanger,strateeg en spelverdeler,nu moeten alle anderen dit opvangen,want niemand is zo compleet als Coutinho in deze selectie.
Maar om nu te zeggen dat ie best gemist kan worden....pffff nee,een speler met zoveel extra's mis je altijd!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren