Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fenerbahçe-icoon verscheurt contract: ‘Meest trieste handtekening ooit’

Laatste update:

Alexsandro de Souza, beter bekend onder zijn voetbalnaam Alex, heeft besloten zijn huwelijk met Fenerbahçe te beëindigen. De Braziliaanse aanvaller trok in 2004 naar de Turkse topclub en groeide in de jaren die volgden uit tot een gevreesd lid van de voorhoede. Een conflict met zijn trainer heeft Alex echter doen besluiten te stoppen bij zijn grote liefde.

Aykut Kocaman zette zijn aanvoerder terug naar het tweede elftal, als maatregel na het 2-0 verlies van afgelopen weekend tegen Kasimpasa.Tijdens dat duel werd Alex in de rust al naar de kant gehaald door de 47-jarige oefenmeester, die na de recente slechte reeks onder druk staat in de Turkse voetbalhoofdstad.

Via Twitter kondigt de club nu aan dat Alex als antwoord zijn contract heeft laten ontbinden. De Zuid-Amerikaan bevestigt dat hij, na 136 doelpunten in 245 Süper Lig-wedstrijden, niet meer voor Fenerbahçe speelt. “Mijn contract is beëindigd, het was de meest trieste handtekening van mijn leven. Fenerbahçe heeft een speler verloren, maar er een fan bij. Bedankt voor alles.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alex, man dat is toch nog altijd hun beste speler vind ik. Hij kon het team naar zijn hand zetten, zonde dat hij weg gaat. Clublegende.

1 oktober 2012 om 18:13

Niet alleen beste speler, Alex = Fenerbahce.

1 oktober 2012 om 18:22

Alex zijn Europese ervaring: Parma 5 wedstrijden 2 goals 7 assists. Bij Fener heeft hij vaker doelpunten geleverd (goals+assists) dan dat hij gespeeld heeft. Een werkelijke schande dit..

1 oktober 2012 om 18:23

Ben ik niet met je eens. Valt me op dat alleen Alex de laatste tijd de gebeten hond is door de trainer. En een matige speler zou ik hem ook niet noemen. Hij heeft nooit bij een internationale topclub gezeten, maar door zijn loyaliteit aan Fener is hij een held voor de supporters. Zulke spelers hoor je zo niet aan de kant te zetten.

Edit: dit was een reactie op Cabralthebest.

1 oktober 2012 om 18:24

Niet beter kon? Gast, voordat hij naar Fenerbahçe kwam, was hij al een speler van het nationale elftal. Dan kan je niet zomaar gaan roepen dat hij er niks van kan..

1 oktober 2012 om 23:10

Hij heeft volgens mij niet lang geleden een standbeeld gekregen van de fans, dan vind ik het wel zuur voor de fans.

1 oktober 2012 om 18:14

Ondanks dit moeten we toch doorgaan, Alex was al 35 en zou hoe dan ook deze of het volgende jaar gaan stoppen, alleen dat het zo moest is een lack of respect tegen over hem, ik zou zeggen; Get your sh*t together Fenerbahce, we moeten het ook zonder onze Captain kunnen doen, we hebben genoeg spelers.

Alex blijft voor altijd een held voor mij, niemand kan hem vervangen in mijn ogen.

Nu moeten we ons gewoon richten op de toekomst en doorgaan, ik hoop dat de fans waardig afscheid mogen kunnen nemen van Alex,

We will never forget you, El Comadante.

1 oktober 2012 om 20:39

je hebt inderdaad gelijk wat betreft de leeftijd van alex.
Maar de missie van aykut kocaman wat 3 jaar geleden van start ging, genaamd een fenerbahce zonder alex is eindelijk voltooid.

Ik heb eigenlijk zelden gehoord dat alex problemen heeft gehad met een coach buiten kocaman. Alex verdiend dit echt niet! een afscheid als deze helpt de club nog meer in de nesten.
Vraag me af of deze onzin wel een goede timing heeft, dit heeft een rot effect op de rest van de selectie wat er al niks van bakt.
Kon dit niet tijdens de winterstop in januari gebeuren ? Had de selectie veel meer tijd om hier overheen te komen en gingen er minder punten verloren.

Aykut kocaman heeft nu geen excuses meer. Nu vind ik dat hij gewoon niks meer moet doen buiten fenerbahce weer aan het voetbal krijgen wat het publiek leuk vind en de punten pakken. Anders moet aykut voorover bukken en een enorme rotschop krijgen en oprotten.

Wow, dit komt voor mij best wel onverwachts. Was hier al nieuws over voor de wedstrijd over dat Alex en zn trainer ruzie hadden?

triest die jonge kan zo goed voetballen alleen omdat die trainer zon sul is

1 oktober 2012 om 20:30

niet alleen die trainer, maar die voorzitter en het hele bestuur. Ik geloof nog steeds niet dat hij weg is.

Icoon voor het Turkse voetbal, al is het een Braziliaan; respect voor deze man. Jammer dat hij er door een kneus uitgewerkt wordt. Respect voor hem.

Wow best apart, ben benieuwd waar die nu heen gaat. In Engeland kan hij niet meer spelen als transfervrije speler, bij welke grote landen is de deadline nog niet verlopen?

1 oktober 2012 om 18:10

Als contractloze speler ben je toch vrij om te gaan waar je wilt?

1 oktober 2012 om 19:04

Klopt, maar is het niet zo dat je halverwege niet zomaar in kan springen vanwege inschrijving deadlines?

1 oktober 2012 om 20:48

Sommige competities hebben een deadline om spelers in te mogen schrijven.. Zoals bijvoorbeeld ook in Engeland... Er is daar eerst een deadline met betrekking tot echte transfers en later nog een deadline met betrekking tot vrije transfers.. Hij mag daarna best een contract tekenen en trainen, maar van de FA mag je dan niet meer meedoen aan competitievoetbal totdat de volgende periode begonnen is...

1 oktober 2012 om 18:12

Alex gaat naar zijn vaderland...

En ja lekker hoor meneertje Aykut, je gaat de goeie kant op...

1 oktober 2012 om 18:52

Voor zover ik weet, kan je nog buiten de transferdeadline een speler aantrekken maar in sommige gevallen niet mee laten doen in Europese competities.

En ik had gehoord dat hij contacten onderhoudt met Cruzeiro en Coritiba..

Dit is zo erg , ik heb er geen woorden voor . De grootste voetballer die ik met mijn eigen ogen heb zien spelen onder het tricot van mijn liefde.

Dit moest absoluut niet zo gaan 343 wedstrijden - 172 goals - 139 Assists .

Alex had een mooier afscheid verdiend , ongelofelijk ben al de hele tijd sprakeloos ..

Alex je bent een fenomeen , een legende , grootste buitenlandse voetballer die is gekomen naar Turkije. Ik hou van je Alex , i will always love u 3

Niet alleen wij , maar heel Turkije heeft vandaag een legende verloren..

1 oktober 2012 om 19:13

Indrukwekkende cijfers zeg!

1 oktober 2012 om 22:23

en dat terwijl hij geen spits is

1 oktober 2012 om 23:53

Ja inderdaad!

met mij zitten er 20miljoen mee te huilen, diep en diep triest dit, hij had in ieder geval niet zo weg moeten gaan

Kocaman z'n nek gaat ook hangen.. ik weet niet wat hij doet maar die man red het niet meer.
Niemand mag deze en wat hij allemaal tegen Alex heeft... deze man zen leven is voorbij in Turkije. Dit wordt echt niet gepikt door de fans!

1 oktober 2012 om 20:25

denk je? ik denk dat ze wel een vervanger gaan halen van topniveau zodat de supporters rustig blijven... ms kaka ofzo? of een andere "ster" die de gemoederen in controle moet houden...

of is dit een teken dat er nu een leegloop is bij fener? lugano, emre, alex...

volkan is gewild en gg mss ook weg hierna met stoch die wellicht naar rusland gaat als we de media mogen geloven..

1 oktober 2012 om 20:56

Kaka is onhaalbaar (voor Fenerbahce).

1 oktober 2012 om 22:10

huren

en de helft of iets meer dan zijn salaris betalen? en de rest wordt betaald door real. waarom zou hij onhaalbaar zijn?

2 oktober 2012 om 00:30

Fener heeft er genoeg geld voor hoor, geloof mij.
Denk dat Fb meer kans maakt om hem te halen dan Gs

2 oktober 2012 om 00:58

Ben echt benieuwd hoe de fans gaan reageren in de komende thuiswedstrijd (supportersverbod is dan ook voorbij).

Alex de Souza... Wat kan ik erover zeggen. Ik zit heel de dag al met volle ogen, die soms leeglopen. Zegt genoeg volgens mij?

Dit beloofd een orkaan van Turkse woede naar de trainer van Fenerbahçe te worden. En terecht lijkt me zo. Ik zou liegen als ik zeg dat ik de Turkse competitie ook maar op een via-via manier volg, maar van deze speler heb ik al veel goede verhalen gehoord. Die zal ook niet veel moeilijkheden hebben om een nieuwe club te vinden.

Aykut Kocaman en Aziz Yildirim zijn allebei helemaal gestoord, stel idioten hoe durfen ze Alex zo te behandelen na alles wat hij voor ons heeft gedaan.

R.i.p only #1 Captain.

Ik zie het nu al voor me, Aziz die Aykut gaat bevelen om Selcuk Captain te maken, dag Fenerbahce.

1 oktober 2012 om 18:17

RIP ?! hij is toch niet dood?

OT Dit is ongeveer het domste dat fener had kunnen doen. Vertrek trainer lijkt vrijwel zeker, denk niet dat hij de toeschouwers nog achter zich krijgt.

1 oktober 2012 om 18:18

Als in; Rest In Peace our #1 Captain, there wont be a second 1.

Ik schijf bij je aan over dat Fenerbahce hier heel dom bezig is, wanneer de mannelijke thuissupporters weer het stadion inmogen verwacht ik een explosie aan woede tegeover Aykut en Aziz, allebij psychopaten.

Heel erg jammer, als ik het goed heb was hij een beetje de hagi van fener, die trainer kan het wel schudden nu lijkt me.

Echt zielig gewoon, en dit zeg ik als een die hard Galatasaray fan. Dit verdiend een legende zoals Alex niet, Alex = Fenerbahce. Hij verdient beter!

Dit is niet normaal zonder Alex kan fener heel moeilijk kampioen worden. Ik had liever kocaman weggedaan. Respect voor alex

Alex de Souza, een echte mannn. ben blij dat hij weg is als GS fan, maar we verliezen hier wel een topvoetballer. een echte Fenerbahce Icoon geworden. Respect voor hem

Azizaykut AS - Zeer triest hoe een speler als Alex op zo'n wijze word weggestuurd .. wil er verder geen woorden aan vuil maken.

Alex je was een legende ! 1 van de beste spelers die ik ooit heb gezien zonder twijfel en dat zeg ik als een gala-fan !

Kan dit zomaar? Ik bedoel stel dat Messi/ronaldo nu zijn contract verscheurt en transfervrij vertrekt.

1 oktober 2012 om 18:14

Daar zijn twee partijen voor nodig en ik denk niet dat de clubs van deze spelers ermee akkoord zouden gaan.

1 oktober 2012 om 18:18

Als Barca/real ermee instemt kan het inderdaad ja. Dat is dus hier het geval.

Edit: Shaktar was me voor

Een held, meer is er niet nodig om deze legende te beschrijven. En op dit moment de enige voetballer die respect krijgt van aartsvijand Galatasaray.

De krediet die Aykut heeft gekregen, is werkelijk waar onbegrijpelijk. Het krediet dat Aziz Yildirim heeft gekregen, is nog onbegrijpelijker. Alex was de enige speler die het imago niet verdoezelde van Fenerbahçe en die sturen ze doodleuk weg, puur vanwege Aykut die niet wilt dat Alex zijn record breekt (136 van Alex tegen 140 doelpunten van Aykut).

De kampioenschap, geldig of niet in 2011, kwam dankzij Alex. 29 (?) doelpunten waarbij hij bijna in elke topwedstrijd de doorslag gaf.

Alex, je hebt dit niet verdiend. Schandalig hoe ze jouw behandeld hebben. 2 weken geleden nog tranen tijdens de tentoonstelling van de standbeeld en nu dit!
Zoals Pavel Nedved zei, alleen dit keer is het een ander verhaal; ''wanneer de zaken slecht gaan, vertrekken de voetballers en de mannen blijven''. Op dit moment is er een echte man vertrokken en blijven voetballers zoals Bekir Irtegün en Selçuk Sahin (!) gewoon in de selectie en krijgen ze ook nog eens een contractverlenging!

1 oktober 2012 om 18:31

Het is grappig om te zien dat tijdens de omkoopschandaal Aziz Yildirim op handen werd gedragen, maar dat hij nu de team niet presteert al zijn krediet heeft verspild. Veel mensen hadden tijdens de omkoopschandaal een houding kunnen aannemen die hun een echte man status zou geven op deze website.

Sike: Aziz in
Alex weg, Kocaman blijft: Aziz out

Waar is de logica ?

1 oktober 2012 om 18:40

Ik roep het al tijden; Zolang gasten als Aziz Yildirim en Yildirim Demirören macht hebben, zullen we steeds verder de grond ingeboord worden.

In deze situatie kan ik Aykut Kocaman weinig verwijten; Waarom? Als we de situatie nader onderzoeken, blijkt dat Aykut meerdere malen zijn ontslag heeft ingediend. Alleen, die is keer op keer niet geaccepteerd door het bestuur, met name Aziz heeft dit niet goedgekeurd.
Dus indirect is Aziz de persoon die bekritiseerd moet worden, zelfs de Fenerbahçe-supporters kunnen niets doen aan het feit dat Aykut een dramatische coach is. Als ik zo zijn geschiedenis bekijk, is hij zowat bijna met elk team dat hij trainde, gedegradeerd en dan kom je zo'n gast doodleuk aanstellen als hoofdtrainer.

Oké, laten we eerlijk zijn. Voor sommigen is toegeven moeilijk, je weet wat er aan de hand is maar toegeven blijkt achteraf toch niet zo makkelijk te zijn. (verwijzing naar het omkoopschandaal) Dankzij Aziz krijgt Fenerbahçe een slecht imago. Ali Koç en Nihat Özdemir zijn weg, maar wat heb je daaraan als de uiteindelijke tumor blijft leiden? Niets!

Fenerbahçe moet eerst een nieuw bestuur krijgen, een nieuw technische staff en voornamelijk een goeie conditietrainer en een coach dat uitstekend kan motiveren. Want de spelers zijn hopeloos ongemotiveerd en strijdlust? Die is verdwenen, en na dit gedoe met Alex zal die strijdlust in een bodemloze put vastzitten.

2 oktober 2012 om 13:17

Dat roepen wij al jaren dat Aziz Yildirim en zijn trouwe soldaten weg moeten. Echter komen de Fb-fans nu pas achter wat voor schade zij hebben verricht. Typisch Turks; eerst moet iemand onthoofd worden, vervolgens merkt men wat er is gebeurd.

Zou mooi het gat kunnen opvullen die Ganso heeft echter gelaten bij Santos.

Ontzettend triest dat het zo heeft moeten gaan. Kocaman en Yildirim hebben weer eens van zich laten spreken. Ik denk en hoop dat de fans zich sterk tegen hen gaan weren.

Alex de Souza #10

Lekker dan, ben je verantwoordelijk voor het vertrek van een van de beste spelers van de club ooit. Geen slimme zet van Kocaman, die gaat geheid alle supporters van Fener over zich heen krijgen. En terecht!! Direct ontslaan die man!!

Aykut , ik snap dat je zonder Alex een systeem wilt neerzetten en dat is je goed recht als Trainer. Ik snap dat jij niet het zelfde fout als GS wilt maken destijds met Hagi, dat heel de ploeg instort als hij weg is . Maar Alex de afscheid moest niet zo zijn. Jij hebt de grootste fout in je leven gemaakt, dit zal niemand jou in dank afnemen. Bereid je maar voor .

Overigens ook grappig dat Alex nog 3 doelpunten was verwijderd om Aykut af te lossen als de meest scorende speler voor Fener.

1 oktober 2012 om 18:27

Fout die Galatasaray maakte ? Hagi heeft individueel besloten te stoppen met voetbal, omdat zijn knie steeds minder aan kon. Mentaal en fysiek had hij het gehad met trainingen.

Leuk dat je mijn club en onze clublegende erbij haalt, maar ga geen foutieve informatie verspreiden.

1 oktober 2012 om 18:33

Jonge doe nou niet zo ongesteld ik zeg daar niks verkeerd , ik bedoel gewoon dat de team gebouwd is op 1 speler en dat Aykut dat wilt voorkomen.

Zo beter ?

1 oktober 2012 om 18:41

Jij zegt heel veel verkeerd. Dit corrigeer ik, want er zijn mensen die informatie klakkeloos van een ander overnemen. Dan is het prettiger dat ze juiste informatie klakkeloos overnemen. Er is een groot verschil tussen weg gestuurd zijn en zelf met pensioen gaan. Als jij iets anders wilde zeggen, dan snap ik niet wat de fout van Gs zou zijn.

1 oktober 2012 om 18:43

Ik heb nergens gezegd dat Hagi weg is gestuurd , ook niet zo bedoeld maar dit is een onnodige disscussie ,dus als ik iets fout heb over jou club , bedankt voor het corrigeren

1 oktober 2012 om 18:56

Je laatste zin is een vertoning van kwaliteit als mens. Mijn complimenten hiervoor.

Je zegt dat je niet hoopt dat Aykut hetzelfde fout maakt als Gs toen met Hagi. Mijn vraag is dan welke fout ? Dat stukje tekst wijst op een vermeerde ontslag van Hagi door Gs toen hij speler was. Jij meent dat je dit niet bedoelde, dan is de discussie klaar.

1 oktober 2012 om 19:03

Hij bedoeld dat het systeem om Hagi heen was gebouwd net zoals het geval is bij FB bij Alex, wat Aykut dus niet wilde waardoor Alex buiten het team kwam te zitten omdat hij niet paste in het systeem van Aykut om niet afhankelijk te zijn van 1 speler.

1 oktober 2012 om 21:01

Stel je voor dat Real Madrid Ronaldo weg zou sturen omdat ze niet afhankelijk willen zijn van de doelpunten van 1 speler.

Gaat hellemaal de verkeerde kant op met Fenerbahce..

Als ik VI mag geloven zijn Baroni & Stoch ook uit de selectie en komen voorlopig ook niet meer terug..

1 oktober 2012 om 18:20

Klopt inderdaad, het is een ***zooi daar. Wat er nu gaande is, is erger dan het omkoopschandaal van vorig jaar.

1 oktober 2012 om 18:20

Nee, Baroni en Stoch krijgen een geldboete.

Had deze speler niet onlangs een standbeeld gekregen? Of ben ik in de war?

1 oktober 2012 om 18:21

Klopt ook ja, voorzitter wou er niks van weten, maar het is dus toch gebeurt.
Het grappige is dat de trainer en voorzitter waarschijnlijk de enige bij heel Fenerbahçe zijn die hem weg willen hebben.

1 oktober 2012 om 18:27

Hij kreeg een standbeeld ja maar niet van de club . Supporters hadden onderling geld ingezameld en zijn standbeeld laten maken.

Aziz Yildirm, alsjeblieft stap op en neem Aykut, Selcuk en Bekir met je mee. Gotverdomme ben echt heel boos hierom. Ik wilde dat Alex zou vertrekken, maar een clublegende, de beste buitenlandse speler ooit in Turkije, stuur je niet op deze manier weg.

Ik wil er geen woorden meer aan vuil maken, vind het gewoon triest, een man die in zijn 9e jaar zat, je captain, op deze manier. Kocaman blijft, dat is de grootste fout, wat erger is dat hij ten koste van Alex blijft.

Emoties overheersen het gedachtegoed van Fenerbahce fans. Tijd zal echter alles in een juiste perspectief plaatsen. Alex is net als Hakan Sukur: legende die een reserve plaats niet kan verkroppen. Mensen worden oud. Ze worden vervangen door jongere spelers. Geen enkel afscheid is leuk. De manier waarop is in dit geval verre van leuk.

Alex is een grote speler. Het zegt genoeg dat ik kippenvel kreeg toen ik het bericht las. Een gerespecteerde Fenerbahce speler. Een man. Daarom doe ik mijn Gs petje af om nederig en bescheiden hem te bedanken voor alles wat hij voor Turkije en Fenerbahce heeft gedaan.

Alex de Souza. The champ.

1 oktober 2012 om 20:34

Wie krijgt er nou geen kippenvel van. Als wij, als GS liler kippenvel krijgen, dan zegt dat wat over een speler.
Ik zelf was altijd bang als hij achter de bal stond een een vrije trap zou nemen. En nu? Wie gaat mij bang maken van FB? Denk je ik neem FB serieus? Nu gaan mensen zeggen, Alex deed toch niet alles in zijn eentje? Antwoord: Hij deed alles in zijn eentje!

Eerlijk gezegd, ik geloof het nog steeds niet, het is net zoals dat Memati is overleden bij KV pusu en ik verwacht steeds dat hij terug keert op de een of andere manier. Echt jammer.

Iedereen geeft schuld aan Aykut maar uiteindelijk mag hij dit allemaal doen en wie geeft daar toestemming voor? Het bestuur.

Aan de ene kant is het goed nieuws van GS. Eindelijk winnen van FB in kadikoy. Heerlijk.

Ik ben geen Fenerbahce-fan ofzo en weet ook niet veel over Turks voetbal. Maar in een vorig artikel over Alex las ik dat hij bijna de topscorerstitel van de huidige trainer had overgenomen. Ik weet niet maar zou die trainer niet uit trots en uit vrees zijn record te verliezen hem gewoon expres zodanig manipuleren en wegjagen?

1 oktober 2012 om 18:28

Heel erg goed geraden.

@ Voetbalzone

Als jullie dan één situatie schets geven doe het dan goed: 'als maatregel na het 2-0 verlies van afgelopen weekend tegen Kasimpasa.'? Knap staaltje journalistiek weer, hij werd teruggezet omdat hij in toen hij werd gewisseld direct naar de tribune ging, in plaats van op de bank plaats te nemen. Dit was natuurlijk de druppel die de emmer deed overlopen voor Kocaman, want er is een al weken durende frictie tussen beide heren over verschillende redenen. De Turkse kranten staan er dan ook bol van!

Over Alex zelf. Ik zal zeggen dat dit wel echt slecht gepland is. Krijgt onlangs nog één standbeeld en vertrekt nu door de achterdeur. Veel Fenerbahçe fans zijn teleurgesteld wat wel te begrijpen is: de beste man heeft enorm veel voor Fener betekend. Maar op dit moment was Alex zo lui en zo ongeïnspireerd, buiten enkele momenten om dat ik goed vind voor Fener dat hij weg is.
Plus natuurlijk dat er nu chaos ontstaat binnen de club, er gegarandeerd nog wel meer koppen zullen rollen (o.a. Kocaman en Baroni worden genoemd) en dus dat het gunstiger voor Trabzonspor is.

Maar dat Alex vertrekt zou ik me niet al te druk om maken als Fener fan. Men moet op één gegeven moment loslaten aan helden en ze laten gaan als het moment er rijp voor is. Dat het wel op een andere manier had kunnen geschieden is natuurlijk een feit!

1 oktober 2012 om 18:34

Achterdeur is nu hot, morgen is het vergeten.

Bulent, Hakan, Hasan Sas allemaal achterdeur-slachtoffers. Tijd geeft ons de ruimte om dit te vergeten en de daden te respecteren.

1 oktober 2012 om 18:44

En dat zijn niet de enige. Er zijn er wel talloze die op zo'n manier weggaan. Dat hoort blijkbaar bij onze competitie. Denk dat je dat kunt verwijten aan het Turkse temperament en onze voetbal liefde die dus af en toe ook negatieve gevolgen heeft.

Ik was liever dit seizoen geen kampioen geworden, maar had wel onze grote kapitein behouden.

Ik had liever dat Aykut en Aziz waren vertrokken, maar dat we onze grote kapitein hadden behoude.

Ongelovelijk ik ben gewoon helemaal down. Alex zal voor mij altijd een legende blijven. Wat ben ik blij dat ik hem meerdere keren live heb zien voetballen. Nooit gedacht dat ik afgelopen zomer Alex voor het laatst 5 meter voor me zou zien schitteren.

Fenerbahce heeft echt een dieptepunt bereikt. Kan me voorlopig helemaal niks meer schelen of we punten pakken of niet. Met dit bestuur en technische staff gaat het never nooit wat worden.

Het ga je goed Alex, ik hoop dat je nog vaak genoeg te zien zal zijn op de tribunes van het Sukru Saracoglu stadion. Ik hoop dat er 1000'en supporters deze held gaan uitzwaaien!

Krijg dus net te horen dat er fans onderweg zijn naar het clubgebouw. Gaat lekker dit.

Vol verbijstering lees ik dit bericht, dit kan toch niet waar zijn. alex onze nummer 1 vertrekt. gvd hopelijk is aykut kocaman de volgende die er uit geflikkerd wordt.

1 oktober 2012 om 18:39

Als je hier verbijsterd van bent heb je geen leven. Het is een voetballer man, Als die een tijdje niet presteert wordt hij vanaf de tribune uitgejouwd. Supporters zijn wat dat betreft overgeleverd aan de waan van de dag

2 oktober 2012 om 00:32

Dan ken jij de definitie van ware clubliefde niet gozer, ik ben ook gewoon verbijsterd, verbaasd. Ik kan wel janken.

Voetbal is in Turkije niet slechts een hobby, het is een religie.

Neeeeee doe normaal, dit kan gewoon niet....
Super lig zonder Alex kan gewoon echt niet, die man was gewoon een held.
Hoe kan zoiets gebeuren :O Echt respectloos dit...

De zoveelste fout van Kocaman, al is deze vele malen groter dan de anderen. Alex is een held en een club icoon bij Fener, zo ga je niet met hem om. Alex heeft de laatste weken de punten gered voor FB, het zal er sportief gezien niet vooruit gaan nu hij weg is.

Apart....raar de clubleiding hier ook mee akkoord gaat, je verwacht toch dat ze Alex willen houden,.... vond hem altijd een geweldige voetballer !

Als een echte Fenerbahce-fan vind ik dit te triest voor woorden.
Alex was de beste speler van Fenerbahce in de historie. vanaf 2004 gestreden tot aan nu. 8 jaar lang.
En dan komt een één of andere Aykut kocaman wat zeggen over de discipline van alex.. Aykut kocaman moet zich met Fenerbahce zelf bemoeien en niet zijn aandacht besteden aan Alex wat die niet goed doet. Fenerbahce verloor dit weekend met 2-0 wat eigenlijk ook niet kan en mag gebeuren. en daar heeft kennelijk de trainer helemaal geen problemen mee. die trainer moet gewoon Weg.
Alex=fenerbahce

1 oktober 2012 om 18:48

Alex is lui. Hij compenseert dit met goals en assists. Wanneer je niet scoort, dan ben je een luie speler zonder rendement. Dan verlies je en scorend vermogen en een man in de verdediging. Hij is 35. Er is een tijd van komen en gaan. De manier van gaan is het enige waar je kritiek op kunt leveren.

Dus de trainer die bijna buiten lag wint het van de vedette en het clubicoon? In mijn ogen mag het bestuur er dan meteen mee ophouden.

1 oktober 2012 om 18:49

Welkom in Turkije, waar je eigen belangen belangrijker zijn dan die van de club.

Dit is niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat er verkeerd omgegaan zal worden met spelers in Turkije...

1 oktober 2012 om 18:51

De trainer is ook een vedette en clubicoon. Fenerbahce wil constant zijn. Ze willen niet meer in mindere periodes de trainer slachtofferen. Liever spelers weg, dan de trainer. Lijkt mij geen verkeerd beleid.

Fenerbahce zal dan ook constant spelen met Aykut......constant slecht.

zonde zeg, dat je na zo'n samenwerkingverband het zo moet afsluiten

Ik zou naar de film gaan vanavond maar ik had niet in de gaten dat er vanavond verschillende films zijn op TV, het wordt een fantastisch filmavond voor mij. Alle sportkanalen die over FB praten en de chaos, lekker veel problemen en vergrijzen van de haren van FB fans. Die stress en de zweet van de voorhoofd van Ridvan Dilmen, de man die zijn butbuddie Aykut moet verdedigen.

Vind ik het jammer dat hij weg is? Absoluut niet, is een legende gemaakt en er een standbeeld van deze gozer gemaakt terwijl het een braziliaan is en Turken worden uitgescholden, en dan roepen ze dat wij jaloers zijn. Als wij standbeelden gingen maken van spelers die net zo veel hebben gepresteerd als Alex dan zou er geen plek meer zijn in Istanbul.

Vaarwel Alex die zijn mond hield toen zijn team had omgekocht, simpelweg omdat hij weet dat ook de meeste doelpunten van hem goedkoop waren.

Dit is een zware klap voor Zowel Fener als Alex. Ik heb nog nooit een zon een goede speler gezien in Turkije na Hagi en vindt het erg jammer dat het zo gelopen is. Ik denk dat Aykut heel gauw weg zal gaan en nooit meer in Turkije werkzaam zal zijn.

2 oktober 2012 om 00:33

Alex: 340 wedstrijden, 172 goals, 139 assists
Hagi: 189 wedstrijden, 73 goals

Hou op over Hagi broer, alsjeblieft.

Echt zonde ik als galatasaray fan vind eerder dat Aykut weg moet en niet Alex, Alex is een van de beste speler die Fenerbahce ooit heeft gehad.

PS: (@voetbalzone sinds wanneer is Istanbul de hoofdstad van Turkije)

Voor de goede orde, Fenerbahce komt uit Istanbul en dat is niet de hoofdstad van Turkije. Dat is Ankara !!!

Bah bah bah, ik blif het zeggen, en dit is echt niet om teprovoceren, maar Fenerbahce is de meest walgelijkste club die er is. Ze hebben zoveel shandes begaan, expres het veld afgelopen, met teveelbuitenladners gespeeld, omgekocht, gediscimineerd, scheidsrechterkamers bestormd tijdens de rust, spelers bedrogen, bestuursleden bedreigd, en nun een speler waar ze pas een standbeeld van heben gemaakt zo wegsturen.

Wij hebben Mustafa sarp nieteens zo weggestuurd.

Alex was dd enige speler die ik mocht bij Fener, nu mag werkelijk die hele club het uitzoeken van me.

Hopelijkkomt Kralex naar ons.

Hetk ampieonschap wordt wel erg makkelijk zo. GS 2012/2013 kampioen als we niet verslappen. Kom ajeslebieft niet met kasimpasa of orduspor aan allemaal lol.


ik heb heel veel medelijden voor de echte fenerbahce supporter. Voor de fenerbahce fan die verleifd is op de kleuren en opd e club. Helaas is iedereen nu meer voor aziz Yildirim. Diegenen mogen het uuitzoeken van me. Als blijkt dat Fatih Terim elke kampioenschap van ons heeft omgekocht dan is hij wat mij betreft rijp voor de brandstapel. De fans van aziz Yildirim kijken met een heel andere kijk op de wereld,ik kan ze niet begrijpen. Hoe kan je nou van zon bedrieger houden. Yuzsuzler.

Desalniettemin heb ik een godsgruwelhekel aan Fener en is dit gewoon fantastisch nieuws voor mij, laat het maar lekker onweren in dat stadionnetje van ze.

Week 33 komen we de cup weer halen.

1 oktober 2012 om 20:32

Wat is dit nou weer voor achterlijke provocerende reactie? Kan je niet gewoon net als veel van je mede-fans, die wel een greintje fatsoen in zich hebben, sterkte toewensen ofzo, in plaats van alleen maar haat verspreiden?

1 oktober 2012 om 21:16

Lieverd, ik wens elke club die niet omkoopt, bedreigt, spelers in elkaar slaat, tegenpartijen oomkoopt, en zelfs de plaatselijke vertaler betrekt bij het omkopen erg veel succes. Ik heb van huis uit geleerd dat alles wat je moet doen helal moet zijn, en dat je moet werken voor je succes. Daarom ben ik ook een Galatasaray-fan. Als morgen blijkt dat Galatasaray alles heeft omgekocht, stop ik met het Galatasarasy-fan zijn.

1 oktober 2012 om 21:26

Dude, als er voor het omkoopschandaal van vorig jaar een club was die het meest met vieze zaakjes werd geassocieerd, was het Gs wel. Ga nou niet de held uithangen met je praatjes. Het is dat de aanklager Gs-fan was, anders hadden jullie er 3x zo hard van langs gekregen.
En dan heb ik het niet over de 8-0 wedstrijd enzo. Vorige week nog zei Kemalettin dat hij in zijn tijd bij Caykur Rizespor moest verliezen van Gs, zodat ze na de wedstrijd allemaal een Tofas Dogan toegestuurd kregen.

2 oktober 2012 om 01:21

8-0? Aah, Fbjk slaat weer toe. Weet je wel dat Besiktas 7-0 won van diezelde ankaragucu dat seizoen? Fans als jij, daar heb ik een hekel aan. Jouw voorzitter onderzoekt onze wedstrijden als defensie om jullie eigen straatje schoon te vegen. Weet je, ik heb al genoeg gepraat, ik praat geeneens emer met Fener supporters, ik ken er maar 1 die realistisch en normaal denkt in mijn 21 jarige bestaan. Zoek het lekker allemaal maar uit, dit zijn jullie goede dagen. Bedankt voor het verpesten van het Turkse voetbal.

2 oktober 2012 om 09:01

Fans zoals ik? Wat zeg je van fans zoals jij? Puur en alleen op Fener-gerelateerde topics komen om te provoceren? Misselijkmakend ventje.
Mocht je een nóg recenter voorbeeld willen, in de tijd van Ulusoy schreeuwden de andere clubs van de daken dat jullie de bond beïnvloedden om de scheidsrechters naar jullie hand te trekken.en het dan nog goed proberen te praten ook? Dat jij jezelf nog serieus neemt..

Ongelooflijk, hoe kun je een levende legende zo simpel wegsturen. Hij heeft wat fouten gemaakt, ok, maar Aykut maakt ook zat fouten, en die mag wel blijven?

Het blijft de beste speler die ik ooit heb zien spelen. Een held. Het is een eer om de grootste legende van de laatste jaren live te hebben zien spelen.

Dit is niet enkel de fout van Aykut. Het hele bestuur moet opstappen. Het is werkelijk ongelooflijk dat ze die gek van een Kocaman zo veel krediet toe kunnen kennen na de dramatische resultaten, en belachelijke opstellingen die elke wedstrijd veranderen. Verder verpest Aziz Yildirim gewoon de naam van Fener. Men krijgt bijna het idee dat een of andere maffiabaas de voorzitter van Fener is.

En dit allemaal voor de wedstrijd tegen Monchengladbach... Zij zitten in een grotere vormcrisis dan Fenerbahce, maar gezien de huidige omstandigheden geef ik ze een redelijk grote kans om te winnen van Fener.

ik vond hem de beste klassieke nr 10 die nog voetbalde de laatste paar jaren...

fluwelen baltechniek, inzicht, een linker voet waar je u tegen kan zeggen een echte leider op en naast het veld...

een voetballer die geliefd werd door elke voetballiefhebber in Turkije...

kan iemand zich voorstellen dat 90 procent van de real fans respect hebben voor messi en hem zeer goed vinden en hem opgeven als een voetballer om een vb aan te nemen? of hetzelfde met de barcelona fans over ronaldo bv?...

awel Alex is een persoon die zowel harten van galatasaray,fener, besiktas, trabzon fans had gestolen... een klassevoetballer... spijtig dat zijn loopbaan zo moest eindigen bij fenerbahce...

Aykut is jaloers vanwege de standbeeld terwijl zijn eigen record nog net niet was gebroken.

Geweldige speler Alex, icoon.

Wat zou het trouwens geniaal zijn als Alex vandaag op Twitter nog even een berichtje plaatst, 6 yil 3 ay, dan fiets ik elke dag anar Kadikoy om zijn standbeeld op te poetsen.

Ik hoop echt dat wij Alex halen. Wat zou dat geniaal zijn.daarnaast is hij gwn een fantastische speler die goed uit de voeten kan tegen de Orduspors enzo, Ankaragucus etc, 4-5-1 met Burak voor zich zou geniaal zijn. Selcuk en Melo achter hem, Emre links Hamit rechts, kom maar hoor alex :D Stukken beter dan kneuzen asl Selcuk,topal, Guiza, etc.

1 oktober 2012 om 21:28

En jij denkt serieus dat Alex naar die club van jou zou komen? Hij is nog steeds Fenerli. En hij heeft normen en waarden, iets wat veel spelers van jouw club vaak missen.

1 oktober 2012 om 21:51

Jij hebt de ballen om te beweren dat spelers van Galatasaray geen normen en waarden hebben? Onze spelers zijn altijd respectvol en we weten allemaal al die vieze spelletjes van FB om Melo rood aan te naaien of Ujfalusi, niet denken dat jullie heilig zijn ofzo.

Je moet je kop in je eigen stront steken niet in die van een ander.

1 oktober 2012 om 22:00

Melo en respectvol in een zin noemen? Jij durft..

1 oktober 2012 om 22:43

Dit is dezelfde Ujfalusi die nog steeds de goal van semih tijdens het Ek2008 niet kan vergeten, toen er in de 121e minuut gescoord werd, sinds dien haat hij alleen op FB op semih, zo schattig.

1 oktober 2012 om 23:05

Normen en waarden??? Tuurlijk knul blijkt ook met deze actie. De speler die je team de laatste 8 jaar alles heeft gegeven in 1 dag wegzetten dat is pas normen en waarden!!!

1 oktober 2012 om 23:15

Over Aziz en Aykut is iedereen het denk ik wel eens, 'knul'

1 oktober 2012 om 23:41

@ enayi Haci

Waarom zou een Tjech zich zo rot voelen na een goal van Semih tegen Kroatie ?

1 oktober 2012 om 21:34

Ik weet trouwens niet welke competitie jij volgt, maar Ankaragucu is gedegradeerd.
Melo speelt dit seizoen trouwens ook bagger, en Hamit is nu al miskoop van het jaar te noemen.

Selcuk en Guiza scoorden tenminste meer dan 1x tegen jullie, hahaha.

Topal doet het trouwens gewoon goed, dus weet niet waar je zijn naam vandaan haalt.

Ongelooflijk wat hier is gebeurd. Icoon van Fener, icoon van Turkse voetbal; ik denk dat dit verhaal nog wel een staartje krijgt. Wellicht dat die coach nu ook de pineut is en dat Alex toch weer terug kan, of dat ie naar een andere topclub in Turkije gaat...

1 oktober 2012 om 22:01

Er bestaat nog steeds zoiets als clubliefde hoor. Alex gaat echt niet naar een andere club in Turkije, daar kan je vergif op innemen.

1 oktober 2012 om 23:20

Er zijn de laatste jaren anders heel veel van dat soort (indirecte) overstappen geweest in Turkije. Ik ben niet echt een kenner, maar weet Emre (gs naar fb), Kazimkazim (fb naar gs), Topal (gs naar fb), toch behoorlijke clubmensen.

2 oktober 2012 om 00:20

Emre ging via een best lange omweg, Topal kwam bij Fener na 2 jaar Valencia.
Kazim Kazim is gewoon een puberale idioot die expres naar Gs ging omdat hij bij Fener tribuneklant was geworden.

Emre is volgens zijn medespelers van tijdens zijn Gs tijd trouwens Fener supporter.. xd

Maar Alex is een heilige voor Fenerbahce, en dat weet hij. Hij zal nooit en te nimmer voor een andere club in Turkije spelen, laat staan voor Gs..

'' Die stress en de zweet van de voorhoofd van Ridvan Dilmen, de man die zijn butbuddie Aykut moet verdedigen.''

Eerder op de dag zie reactie 74

En ja hoor, zoals altijd heb ik weer eens gelijk gekregen en Ridvan heeft weer een voorspelbare move gemaakt met zijn volgende uitspraak :
'' Fenerbahçe kulübü, Aziz Yildirim teknik direktörünün yaninda durarak dogru yapmistir. Aykut hoca Alex'e imkanlar vermesine ragmen suistimale ugramistir.'''

vertaling :

Fenerbahce voorzitter Aziz Yildirim heeft er goed aan gedaan om aan de zij te staan van de trainer, trainer aykut heeft Alex genoeg kansen gegeven die alex niet heeft gepakt.

Had ik het niet gezegd jongens? Jullie komen elke keer janken dat ik zit te zeiken maar ik heb nu eenmaal altijd gelijk, So its writen so it shall be.

Duizenden supporters zijn voor de deur van Alex , het is ongelofelijk maar iedereen huilt , ook supporters van Besiktas & Galatasaray zijn er en die huilen ook omg. Alex huilt zijn vrouw huilt kinderen huilen OMG . Dit is niet normaal Aykut ik hoop dat jij en Aziz branden in Hell . Hoe kan je Alex wegsturen half Turkije is aan het huilen Hufters dat jullie zijn

1 oktober 2012 om 23:17

Waar kan je die beelden bekijken?

1 oktober 2012 om 23:51

Ik keek live op Ntvspor broer

2 oktober 2012 om 00:18

Ik zag het al man. Op de website van Ligtv staat het ook. Mooie beelden ook van Alex zijn vrouw die het logo kust. Shit man... Aziz wat doe je.

2 oktober 2012 om 01:42

ik kan er wel om huilen dit slaat echt werkelijk nergens op
aykut moet gwn opdonderen en als ik wist dat aziz zoiets zou doen zou ik niet aanmoedigen dat hij vrij zou komen brand tog allebei in de hel joh
alex we zullen je nooit vergeten je bent de grootste buitenlandse voetballer die in de turkse competitie heeft gespeeld.......

Ik als fanatieke besiktas fan had altijd respect voor die man elke seizoen 20+ goals 20/30+ assist ongelooflijk. En dat te doen zonder al teveel lopen een held geniale voetballer bestaan er niet veel van een echte nummer 10! Maar hij is oud ma was nog altijd een versterking voor dit fenerbahce dat zeker en als laatste hij had een mooiere betere afscheid verdient

Wat een lef heeft die trainer. Maar ook oliedom. Je sterspeler eruit halen, dat gaat je kop kosten hoor. Die haalt de winterstop niet.

2 oktober 2012 om 00:18

Alex is 35, het houdt een keer op, ik hoop dat die Kocaman een turk uit de jeugdopleiding van Fener daar laat spelen

2 oktober 2012 om 00:23

Ja maar niet op deze manier, da's respectloos. En ik denk dat Alex nog wel ff meekan. Kijk naar Seedorf, Giggs of Scholes.

2 oktober 2012 om 00:38

Oke, het is respectloos, maar Alex moest sowieso aan de kant worden geschoven, ik hoop weer zo een Arda bij Fener te zien doorbreken

Echt waar, ik vind het jammer, schandalig, lef en onmenselijk wat Fener met Alex heeft gedaan.

De status die Fener heeft hebben ze o.l.v. Alex opgebouwd (+ Aziz buiten het veld). Ik heb er echt geen woorden voor, dit is dé beste buitenlandse speler die voor Fener gespeeld heeft in mijn ogen.

Ik ben echt sprakeloos, wat moet ik nog meer zeggen? Kocaman, Aziz....

De enige speler waarvoor ik respect heb in het team van Fenerbahce. Als Galatasaray supporter heb ik zelden zo'n goede voetballer gezien en zo constant. Fenerbahce zou samen met Alex een opvolger kunnen zoeken of Alex gewoon met de selectie laten meetrainen om als veteraan advies te geven aan de jongere spelers. Dit is toch ongelofelijk!! Aykut Kocaman heeft in deze 2 jaar niks toegevoegd aan Fenerbahce en hij blijft nog steeds trainer!! Ik denk dat hij binnenin een halfjaar toch ontslagen wordt en dan heb je ook geen Alex meer! Slechte tijden om Fener fan te zijn deze afgelopen jaren

Gs fan

Die trainer is slim. Alex is bejaard!! Tijd voor jongere spelers met toekomst, Hagi is trouwens de grootste buitenlandse speler in Turkije ooit(tenminste van wat hij in Turkije heeft gepresteerd), want Guti is de beste speler aller tijden die Turkije heeft betreed en Del Bosque de beste trainer ooit. Ik hoop dat er nu eindelijk eens talentvolle turken mogen doorbreken!!

2 oktober 2012 om 00:28

Guti? Wat zeg je van Roberto Carlos?

En Hagi heeft 5 jaar in Turkije gespeeld, Alex presteert al 8 jaar uitstekend.
Alex is zonder twijfel de grootste speler die ooit in Turkije heeft gespeeld.

Alex: 340 wedstrijden, 172 goals, 139 assists
Hagi: 189 wedstrijden, 73 goals
Snap echt totaal niet waar mensen dat Hagi argument vandaan halen. Hij mag de schoenen van Alex niet eens strikken.

Aanhanger van Besiktas zeker jij?

2 oktober 2012 om 00:37

Sorry, Guti en zeker ook Roberto Carlos! Die 2 ja. Hagi heeft Gs europees wat gegeven, Alex Fener niet, Hagi was nog wel een niveautje beter dan Alex is Mijn mening

2 oktober 2012 om 02:10

Hagi was 33/34 jaar toen die naar gs kwam. Wat moet je met een opa werd er gezegd.

In die 5 jaar is hij 4x kampioen geworden, uefa gewonnen, fantastische goals etc.

Beetje meer respect voor Hagi a.u.b. je hebt het niet over selcuk sahin ofzo.

2 oktober 2012 om 08:58

Ja Kharika, maar dat kwam door het team wat om hem heen gebouwd was. Hakan Sukur, Emre, Tugay, en vooral Taffarel bijvoorbeeld hadden allemaal ook een groot aandeel.

De rijke voorzıtters denken dat ze alles kunnen doen, nu moeten de supporters opstaan en aangeven dat ze dit niet accepteren!!!

Hij is werkelijk schandalig behandeld door Fenerbahce... triest dit

Ik schaam me dood als Fenerli.... Alex de Souza 10 tot snel kaptan!

Fenerbahce is zijn grote ster verloren en het erge is dat hij geeneens een vervanger heeft.. Toen Aykut 3 seizoenen terug kwam had hij al een bevoordeelde blik richting Alex die negatief was.. Hij mocht hem totaal niet, maar was gewoon afhankelijk van hem, vorig seizoen wilde hij hem ook aan de kant zetten, maar met de druk van het bestuur moest hij toch genoodzaakt spelen en hij speelde ook, dankzij hem en Emre was Fener in die moeilijke tijd op de been gebleven.. en kijk is aan, dit seizoen zijn beide helden niet meer aanwezig!.. waar slaat dit dan op?? je beste 2 spelers wegsturen, interessant.. en dan ook nog geen waardige vervangers.. na het vertrek van Emre heeft FB dit seizoen al zat punten laten liggen en middenveld is niet om aan te zien.. ze hebben Meireles gehaald, maar die moet nog wennen, dus zal ook paar weken duren.. Diezelfde Alex speelde ook niet tijdens het kampioenschapwedstrijd tegen Gs.. waarom? hij was gewoon fit, maar Aykut had gewoon geen zin om hem op te stellen, pas na de rode kaart in de 70ste minuut ging Alex invallen, die wedstrijd ging met een gelijkspel eindigen en FB was de titel kwijt, een week later in de beker heeft Alex de hele boel afgemaakt met zijn hattrick en 1 assist, met andere woorden een dikke l*l in Aykut's.....

Maargoed het bestuur heeft het over het geleverde strijd van vorig seizoen en het verloren kampioenschap met een half puntje en dat dt komt door Aykut.. NO Way!!!! als het door Aykut kwam, waarom kan hij dan nou niet presteren?? met een 3 tal versterkingen nog wel erbij!!! Maar.. hij is wel zonder Emre en Alex.. de 2 brains van Fener..

Alex kan wel een probleemkind zijn, hij kon het dan ook niet hebben dat hij buitenspel werd gezet en heeft zijn contract zelf ingeleverd, maartoch.. zo ga je niet om met je sterspeler.. 3 seizoenen terug was het zefde geval met Alex.. Hij speelde zijn laatste jaar van zijn contract toen en wou een verlenging, maar het bestuur liet dat even opzij liggen totdat er grote problemen kwamen omdat zijn hoofd niet bij FB was en zijn gedachte bij zijn contract en toekomst.. Hij moest natuurlijk aan zijn familie denken.. Daarna kreeg Alex een verlenging van 3 jaar en Alex was na die contract verlenging niet meer te stoppen en speelde een prachtseizoen..
Dit seizoen was weer hetzelfde.. Contract loopt aan het einde van het jaar af en Alex gaf aan dat hij nog 2 jaar kon voetballen, dus met andere woorden, het bestuur moest een belsuit nemen en kon tegen Alex 2 dingen zeggen... of verlengen met 2 jaar! of zeggen, nee met een jubileum aan het einde van het jaar ga je weg!.. zo simpel, maar nee hoor Aykut moest al aan het begin van het seizoen zeggen dat hij Alex niet inj zijn plannen zag voorkomen en dat hij meeste wedstrijden op de bank zou zitten! en dit nog wel tegen de media zonder dat Alex hiervan wist..

Eerst ruzie met Emre en hem weggestuurd, daarna al 3 jaar lang ruzie met Alex en nou is het hem ook eindelijk gelukt om hem weg te sturen... en het erge van alles is dat Aykut zijn missie is gelukt.. hij blijft de topscoorder aller tijden van FB en dat is niet Alex.. maar wie heeft een standbeeld? Alex!!!

Aykut heeft met deze zet zijn eigen graf al geopend en binnenkort zal er zand erover heen komen als Fener nog steeds!!!!! met hetzelfde shitvoetbal verder gaat.. en geloof me ik als Fener fan zie Fener niet echt omhoog krabbelen na het vertrek van Alex.. Alex was gewoon onmisbaar! hij kan wel 35 zijn, maar Aykut moest eerst zijn plek vervullen en dan pas wegsturen met een waardige jubileum zodat iedereen blij afscheid kon nemen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en niet op zo een manier.. schandalig.. dit is niet de 1e keer en zal niet de laatste keer ook worden.. Aziz Yildirim kan wel veel gedaan hebben, maar heeft totaal geen respect voor mensen..alex verdiende zeker wel meer respect en zeker niet zo een afscheid en zeker ook niet in zo een periode!!!!

Hij was wel een goeie speler die ervoor gezorgd heeft dat Fenerbahce veel wedstrijden heeft gewonnen en verschillende records verbroken. Die was een geliefde speler bij de fans maar dat heeft hij gebruikt met slechte bedoeling. Hij kreeg het bod om hulptrainer te worden bij Fenerbahce en kapitein. Maar die heeft ervoor gezorgd dat er problemen zijn ontstaan in het ploeg. Die heeft het macht slecht gebruikt je kan toch niet spelen tot je 50ste. Dat was moeilijk om te vertellen aan Alex die dacht dat die tot zijn 50ste ging spelen bij Fenerbahce. Als hij op bank zat maakte hij daarvan een grote probleem als die op het veld was kon je alleen spelen met 4-5-1. Misschien komt hij later terug als trainer naar Fenerbahce omdat die zei dat Fenerbahce een speler verloren heeft maar wel een fan gekregen heeft. Laat de reacties maar komen.

Nogmaals dan.

Alex de Souza..

Over Alex zelf kan ik weinig zeggen; klasse. Een op en top gentlemen. Een persoon met eer en karakter. Als een Galatasaray supporter hoopte ik altijd op een derby zonder Alex. Elke keer weer was ik weer teleurgesteld dat juist Alex de derby had beslist met één a twee momenten. Zijn actie tegen Inter, hup dubbele schaar mooie voorzet en goal.. Hoogstpersoonlijk zal ik Alex erg missen, misschien zullen de derby's nu een stuk gemakkelijker verlopen voor Galatasaray, maar toch hoort Alex erbij. Een speler die met de tijd elke supporter van elke kleur heeft weten te overtuigen van zijn klasse..

Alex heeft 100 hachjes gered, waaronder Aziz, Aykut, Daum etc. Echter hebben honderd mensen in Fenerbahce één Alex niet kunnen verkroppen. Hopelijk hebben de fans van Fenerbahce nu wel door hoe geniepig, achterbaks en incompleet Aziz is. Dan nog niet over de sneaky Aykut gesproken. Misschien had Ali Sen gewoon gelijk, Aykut verdiende om weg gestuurd te worden.

Misschien beseffen nu de supporters die tijdens het omkopingsproces blind en doof waren, hoe schuldig Aziz en co wel niet zijn.

Dank voor alles Kralex..

2 oktober 2012 om 18:04

Naast zijn actie tegen Inter, zijn doelpunt tegen Cska was ook een mooie hoogtepunt.. En vooral zijn 5e doelpunt tegen Ankaragücü, waarbij de commentator 9 (!) keer Alex omroept.

Alex, Alex, Alex, Alex, Alex, Alex, Alex, Alex, Alex! Bir de asirtma gol, daha ne yapsin?

2 oktober 2012 om 18:20

Hehe, klopt helemaal!

Misschien heeft Alex gewoon gelijk dat ze jaloers op hem zijn. Ze kunnen het niet verkroppen dat Alex meer status en imago heeft onder de fans. Een hele omkoopzaak heeft de fener fans niet duidelijk kunnen maken dat Aziz een crimineel en een dictator is, maar 1 Alex heeft ervoor gezorgd dat de supporters het volgende zeggen;

' Alex'i satani, bizde satariz!'

Wie Alex verkoopt, zal het zelfde meemaken!

Een legende, Alex de Sonsuza..

hij is wel 35 denk dat fener fans niet echt wakker van liggen . maar wel van het feit dat een speler van zijn kaliber nooit bij fener te zien is

2 oktober 2012 om 18:05

Hoe oud zijn spelers zoals Paul Scholes en Ryan Giggs? De één is 37/38, de een 39 en toch zijn ze iconen en spelen nog steeds wedstrijden op het hoogste niveau. Dus ik snap niet waarom je de leeftijd erbij haalt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren