Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Driessen: ‘Hij is de beste speler van Oranje, Frenkie levert veel te weinig’

Laatste update:

Valentijn Driessen vindt Memphis Depay op dit moment de beste speler van Oranje, zo heeft hij woensdag verteld bij Vandaag Inside. De chef voetbal van De Telegraaf vindt de aanvaller onder meer beter dan Frenkie de Jong.

Driessen denkt dat Oranje op 6 juli weer in huis is. Op die dag wordt de kwartfinale gespeeld. "Daar mogen we heel blij mee zijn", zo vertelt hij. "Ik heb 180 minuten naar het Nederlands elftal gekeken en misschien drie goede aanvallen gezien."

Vervolgens gaat het over Memphis. "Dat is veruit de beste speler van het Nederlands elftal", aldus Driessen. "Zelfs als hij niet honderd procent fit is. Frenkie levert veel te weinig, vind ik. Die moet meer leveren."

Johan Derksen is het daarmee eens. "Frenkie geeft alleen breedtepasses en heeft acties over de breedte. Hij komt nooit in het strafschopgebied van de tegenstander en scoort nooit. Dat is echt een tekortkoming."

"Hij is nu op een leeftijd dat hij acties moet maken in de zestien van de tegenstander, maar daar zie je hem nooit", vervolgt de Snor.

Driessen plaatst vooral vraagtekens bij het systeem van Oranje. "De ene keer is het 4-3-3 met aan de rechterkant iemand die rechtsbuiten moet spelen (Frimpong, red.). Die jongen begreep het helemaal niet. Die begreep echt niet wat hij moest doen."

Driessen heeft in zijn favoriete EK-opstelling onder meer een basisplek ingeruimd voor de nu nog geblesseerde Justin Bijlow en Jurriën Timber. Ook Georginio Wijnaldum kan rekenen op een basisplaats.

De opstelling van Valentijn: Bijlow; Dumfries, Timber, Van Dijk, Aké, Hartman; De Jong, Reijnders, Wijnaldum; Bergwijn, Memphis.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja Frenkie kom op man, je moet opbouwen, 3 man uitspelen en dan scoren. En dan weer verdedigen. En dan weer scoren. Is dat nou zo moeilijk

27 maart 2024 om 22:32

@koen0318

Ik weet niet of jou reactie sarcastisch is. Maar Frenkie is gewoon geen speler die veel scoort of veel assists geeft en dat zal die ook nooit worden.

Hij is een speler die voor de opbouw moet zorgen altijd

27 maart 2024 om 22:37

Hij is sarcastisch.

27 maart 2024 om 22:38

Haha knap dat je twijfelt of dit sarcastisch is.

On: onnozele discussie dat een verdedigende middenvelder te weinig rendement heeft. Mensen die Frenkie de Jong te weinig vinden scoren snappen weinig van voetbal.

27 maart 2024 om 22:39

Messi het is al laat, maar ik kan je verzekeren dat dit sarcastisch is. Zonder grappen, slaat deze uitspraak natuurlijk nergens op (as usual). Frenkie heeft dit nooit gedaan, kan/gaat dit helemaal niet doen en Driessen heeft me toch weer zo ver gekregen om te klikken, lezen en reageren.

27 maart 2024 om 22:40



@messibazoer

hahaha dat dacht ik al. Maar het was gewoon een beetje onduidelijk voor mij of die sarcastisch was.

27 maart 2024 om 22:41

@ge_van_dijk

Precies, het is hier ook al heel vaak uitgelegd waarom Frenkie nooit scoort of veel assists geeft maar vele blijken dat ng steeds niet te begrijpen..

27 maart 2024 om 22:42



@hakimfr

Ja het is zeker laat mij ben ook moe ivm de Ramadan

Verder helemaal met je eens hoor. Maar ik moest reageren op dit artikel omdat ik een beetje moe wordt van Driessen..

28 maart 2024 om 11:47

Sarcastisch broertje. Hij zegt dat Frenkie dat allemaal niet kan doen wat men verwacht of vraagt. Ik vind het ook overdreven. Het is altijd hetzelfde, ja Frenkie speelt de bal alleen breed wat totale onzin is natuurlijk. De laatste wedstrijden met Barcelona waarin hij speelde gaf hij geweldige ballen. Die valentijn moet men niet eens serieus nemen joh.

28 maart 2024 om 12:01

@msn10

Klopt helemaal wat je zegt!

27 maart 2024 om 22:44

Frenkie doet zijn job meer dan genoeg. Overdreven roepen is ook een vak.

28 maart 2024 om 10:24

Schitterend!!!!

Ben het niet eens met Driessen, Memphis is zeker de beste aanvaller van Oranje maar Frenkie is de beste speler van het hele team van Oranje zonder hem wordt er opbouwend vrij weinig gedaan. En Frenkie is ook een wereldklasse speler wat Memphis niet is..

Maar goed Driessen roept vaker dingen wat niet klopt.

28 maart 2024 om 02:15

Née hoor dat is absoluut Van Dijk

Depay is nieteens de beste na frenkie man. Driessen alweer met een statement vol onzin

27 maart 2024 om 22:58

En dan doodleuk met Wijnaldum en Bergwijn in zijn opstelling komen. Een grote trol die Driessen.

28 maart 2024 om 00:42

Bergwijn wow. Dat hij nog steeds als Oranje waardig wordt gezien. Ik snap dat we voorin niet heel veel keuze hebben, maar Bergwijn mag zich eerst even bij Ajax belangrijk gaan maken.

Logisch dat frenkie niet levert. Hij is er niet

Memphis laat twee oefenpotjes wat leuke dingen zien, waarin Frenkie niet eens meedoet en opeens is hij veruit de beste speler.

De enige speler die buiten Frenkie aanspraak zou kunnen maken op de beste is Van Dijk en naar mijn mening is hij ook de beste speler van Oranje, maar daarover kunnen meningen verschillen.

28 maart 2024 om 01:27

Naar mijn mening is Van Dijk wel degelijk de beste speler van Oranje. Van Dijk is de beste speler op zijn positie ter wereld.

Frenkie is misschien de belangrijkste speler van Oranje omdat je zonder Frenkie direct een klotemiddenveld hebt. Van Dijk heeft achter hem in de pikorde nog wel wat capabele stand-ins, daar waar Frenkie er eigenlijk geen achter hem heeft.

Als je Bergwijn opneemt in je basis elftal ben je echt van de commode gevallen.

28 maart 2024 om 08:46

En Wijnaldum. En Timber al achterin, daar waar De Vrij/De Ligt/VD Ven (als voorkeursbeen hem niet uitmaakt) al keer hebben laten zien. Het is een hele, heeeeele rare opstelling.

Weer een achterlijke opmerking zoals gewoonlijk van falentijn. Man man als 1 journalist er totaal geen kijk op heeft dan is het die vent wel. Als je niet kunt zien hoe belangrijk de Jong is voor de opbouw van de ploeg dan kun je beter stoppen met analyseren en stukjes schrijven. Het is nooit een speler geweest van assists of goals.

Blij dat Valentijn geen bondscoach is zeg…. Deze opstelling bevestigd zijn slechte kijk op voetbal. Wijnaldum en Bergwijn….

Driessen insinueert vaak via de appels-en peren methode om weer eens wat uit te lokken. Die negatieve stijl is vooral iets wat Frenkie totaal irrelevant vindt.

De beste speler van Oranje is al vier jaar lang Denzel Dumfries als je het mij vraagt. De enige speler die nooit een onvoldoende haalt, al sinds het Frank de Boer tijdperk consitent levert en op de eindtoernooien er bovenuit stijgt zodra het er echt om gaat. En dit zegt dan ook gelijk alles over de huidige staat van het Nederlands Elftal want Dumfries is natuurlijk een beperkte voetballer en spelers als De Jong, Van Dijk, Memphis en nog 10 anderen horen beter te zijn. Maar in het shirt van Oranje zijn ze dat niet

28 maart 2024 om 00:42

Dumfries is zeker waardevol Davilla_7, maar je overdrijft hier toch echt flink.. Nooit een onvoldoende? Letterlijk gisteren haalde hij nog een onvoldoende.. Was gewoon slecht gisteren. Dat is absoluut niet erg, maar wees wel objectief. En er zijn zeker wel meer wedstrijden geweest waarin hij een onvoldoende haalde. Maar overall is hij zeker erg constant.

Maar dat maakt hem niet direct de beste speler in mijn boekje.

28 maart 2024 om 01:29

Eens Jackieboy. Dumfries speelt vaak zat erg slecht, maar omdat hij altijd 120 procent geeft lijken mensen dit over het hoofd te zien. Hij was gister echt dramatisch, ondanks dat hij alsnog zijn best deed.

zijn beide niet de beste speler, dat is Aké.

Het lijkt mij toch duidelijk dat Aké en Van Dijk veel beter zijn dan Memphis? Die spelen ontzettend goed in de beste teams ter wereld, Aké won vorig seizoen de treble en Van Dijk is dit seizoen misschien wel de beste cb ter wereld.. Memphis is goed maar geen absolute wereldtop, Aké en Van Dijk zijn dat wel en met Frenkie heb je dan onze top 3 spelers.

Hoe kan je met al je verstand Bergwijn in de basis zetten

Als je nu nog beweerd dat Frenkie ook in de 16 moet komen en moet scoren dan heb je serieus geen verstand van het spelletje.Frenkie is geen 10 en in mijn ogen ook niet eens een 8. Het is echt een controleur in de rol zoals een Xavi, Verratti en Kroos(Real tijdperk) bijvoorbeeld hebben: controleren, openen, de rust in de ploeg bewaren en het begin van de aanvalsopzet. Daar waar nodig de bal op een efficiënte manier in de ploeg houden en onder extreme druk uit kunnen voetballen.Als je van zo iemand continue nog loopacties in de 16 verwacht en goals (wat meestal de taak van aanvallende middenvelders is dus een nummer 10 of 8), tja dan kan ik nogmaals maar 1 conclusie trekken: je begrijpt niets van het spelletje.

27 maart 2024 om 23:38



@joga_bonito10

Exact wat ik wilde uitleggen kerel en ook mooi uitgelegd!

Ik ben zelf een beetje fan van Frenkie en hoop hem nog jaren te zien schitteren bij Barca.

hoe zie jij de toekomst van Frenkie bij Barcelona? ik zie Barca hem niet verkopen ondanks dat daar wat geruchten overgingen. ik zal Frenkie alleen verkopen als we een Rodri ofzo hebben maar dat zie ik niet gebeuren.

28 maart 2024 om 01:22

Rodri? Dat is een totaal ander speler. Juist als je op een magische manier Rodri kan kopen moet je Frenkie houden. Dat is een speler die perfect Frenkies zwaktes kan maskeren.

28 maart 2024 om 02:18

@pedri16

Denk je niet dat Rodri als enige 6 kan spelen bij Barca?

28 maart 2024 om 10:49

Ja. Tuurlijk. Als hij het niet kan kan niemand het, maar Frenkie ernaast kan ook prima. Frenkie en Rodri voor je defensie is top. Kan je andere middenvelder zich volledig op aanvallen focussen.

28 maart 2024 om 12:00

@pedri16

Volledig mee eens.

Het is wel echt bizar hoe weinig Frenkie de Jong brengt. Die zet een paar stapjes, haalt het tempo eruit en geeft vervolgens een breedtepassje.

28 maart 2024 om 09:06

Als je de waarde van Frenkie de Jong voor dit elftal niet kunt inzien kun je beter een andere hobby zoeken. Hij is een ongekend rustpunt in de opbouw. Hij heeft altijd een oplossing en je kunt hem onder alle omstandigheden aanspelen. Dat laat onverlet dat ook Memphis (en Van Dijk) ontzettende belangrijk zijn voor dit oranje.

Waha, als je denkt dat Valentijn niet verder kans zakken komt hij met Bergwijn en Wijnaldum aan in zijn in zijn ideale opstelling.

Volledig met Driessen eens, De Jong was tegen Schotland en Duitsland volledig onzichtbaar. Hij maakte een afwezige indruk, bijna alsof hij er niet bij was.

Na Frenkie komen Ake en Dumfries, daarna pas Memphis en van Dijk. Maarja leuk uitblinkers in kwalificaties en vriendschappelijke potjes, laat het nu maar is zien op een eindronde.

Bergwijn in de basis ? Haha hij wil idd dat we heel snel thuis terug zijn .. kom op noem dan een Gakpo .. Gakpo was samen met Dumfries de beste aan Nederlandse kant mbt het wk. Maar Bergwijn ?

Valentijn levert hier het bewijs dat het allemaal een grote act is. Hij loopt al jarenlang te zeveren dat Nederland altijd 433 moet spelen en dan komt hij met een opstelling… 5 verdedigers.

Ik denk dat ze beide heel erg belangrijk zijn en ook heel erg nodig. Depay is naar mijn mening wel onze beste aanvaller. En je kan het leuk vinden of niet, die man is bijna topscoorder aller tijden. Dat zegt wel iets toch.

Waarom word er nooit door gevraagd aan deze twee oude heren? Ze roepen altijd maar wat zonder enige onderbouwing.

Ook goed van hem dat hij een Memphis met een Frenkie vergelijkt. Verder als hij Wijnaldum, Bergwijn in zijn ideale elftal propt zegt toch genoeg?

Ik zou het zonder Memphis doen. Leuk voor de bank met Xavi. Wie weet kunnen ze wat doen als invaller....

Keeper
De Ligt
v Dijk
Ake
Dumfries
De Jong
Reijnders
Blind
Veerman
Malen
Gakpo

Ik vind Memphis juist vaak tegenvallen. Heeft vaak slechte aannames en balverlies. Het is ook echt een verkapt beeld als je het doelpuntenaantal ziet ten opzichte van Van Persie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren