Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Conceição woest op Arteta na verlies tegen Arsenal: ‘Beledigde mijn familie'

Laatste update:

Sérgio Conceição was witheet na de uitschakeling van FC Porto in de achtste finales van de Champions League. De 49-jarige oefenmeester werd na strafschoppen uitgeschakeld door Arsenal. Tijdens een persconferentie had Conceição geen goed woord over voor Mike Arteta, de manager van the Gunners.

Op televisiebeelden was te zien dat Conceição en Arteta na de door Arsenal gewonnen strafschoppenserie met elkaar in een verhitte discussie belandden. De trainer van Porto weigerde de uitgestoken hand van zijn collega. Na zo’n twintig seconden besloot Arteta hoofdschuddend weg te lopen.

“Arteta riep iets in het Spaans naar onze bank en beledigde mijn familie”, verklaarde Conceição tijdens de afsluitende persconferentie. “Ik vertelde hem dat de persoon die hij beledigde niet langer onder ons is.”

“Arteta moet zich gewoon op zijn eigen ploeg focussen. Ik vond deze uitslag niet terecht. Wij verdienden het om door te gaan. Verder geef ik geen commentaar, bedankt allemaal”, zei Conceição, die vervolgens de persconferentie verliet.

De beschuldigingen van Conceição werden door Arteta ontkend. Verschillende bronnen rondom Arsenal geven aan dat de Spaanse manager niets heeft gezegd over de familie van zijn collega.

Arteta liet tegenover Engelse media weten trots te zijn na de gewonnen strafschoppenserie. “Het was een magische avond. Ik heb waarschijnlijk nog nooit zo'n sfeer meegemaakt in het Emirates Stadium, het was geweldig van het begin tot het einde. Samen zijn we erin geslaagd om dit te realiseren. Het was al veertien jaar geleden dat we de kwartfinales van de Champions League wisten te bereiken.”

Arsenal-doelman David Raya werd dinsdagavond de grote held in de strafschoppenserie door twee pogingen van Porto te keren. Wendell en Wenderson Galeno misten, terwijl the Gunners foutloos bleven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een verschrikkelijk irritante coach die van Porto. Constant aan het zeiken en grote praatjes hebben. Ik geloof er niks van dat Arteta zoiets zou roepen

13 maart 2024 om 07:47

Irritante coach omdat Arteta lelijke dingen naar hem heeft geroepen en hij daar weer op reageert? Wel eerlijk blijven he, Arteta ook verre van netjes.

13 maart 2024 om 07:50

Verschil is dat Arteta in dit geval niks verkeerd heeft gedaan en juist de boel kwam sussen toen het ff mis leek te gaan. Wel eerlijk blijven he ;P

13 maart 2024 om 07:50

Irritante coach omdat hij constant zit te zeiken. Heeft dit ook al geroepen na city en Chelsea. Dan weet je dat het onzin. Arteta wou hem netjes een hand geven hè? Wie is er dan niet netjes?

13 maart 2024 om 07:55

El: Wat een onzin, weet je dat hij dat ook een keer heeft geflikt bij Guardiola? Kan gewoon erg slecht tegen z’n verlies. Echt een verschrikkelijk irritant mannetje. Bah

13 maart 2024 om 08:10

Nee man, dit is een perfect voorbeeld van een volwassen man die niet tegen zijn verlies kan. Dan ook nog beweren dat zij het verdiende om door te gaan haha. Grootheidswaanzin, ga lekker handballen is mijn advies aan Conceicao

13 maart 2024 om 09:02

Was als speler al een vreselijk naar ventje. Nu als coach ook.

13 maart 2024 om 09:39

Diezelfde coach zei precies hetzelfde over Tuchel en Pep nadat hij van hun verloor.

Ik zou dit met een kilo zout nemen.

13 maart 2024 om 09:41

Wat heeft Arteta dan precies gezegd? Ben echt benieuwd.

13 maart 2024 om 10:28

Waarschijnlijk puta madre wat een soort stopwoord is in het Spaans. Conceicao heeft dit bewust heel letterlijk genomen om een punt te kunnen maken. Liep ook al irritant te doen tegen Havertz. Net als bij Simeone speelt het team net zoals hoe de trainer vroeger als speler voetbalde. Zuigen, tijdrekken en aanstellen. Je moet wel nageven dat ze dat heel goed deden en dat het bijna beloond werd met een resultaat

13 maart 2024 om 10:45

Een soort stopwoord? Betekent gewoon 'je moeder is een hoer'. Vergelijkbaar met hoerenzoon in het Nederlands, alleen wordt dat hier minder vaak gebruikt ten faveure van woorden als 't***lijer' en dergelijke. Daar is niks stopwoord aan en als hij dat werkelijk heeft gezegd snap ik dat die trainer van Porto over de rooie is. Denk alleen niet dat hij dat heeft gezegd.

13 maart 2024 om 13:33

Dat betekent het idd ook, maar in het Spaans wordt dit ook gebruikt als 'gvd' of een andere krachtterm. Zie je in de Liga wekelijks op meerdere velden uit de monden komen van spelers; tegen elkaar, tegen zichzelf etc. Dus een vrij overdreven reactie vind ik.

13 maart 2024 om 07:49

Arteta is gewoon een dorpsidioot eerste klas. Staat regelmatig als een hooligan langs de kant en heeft dan duidelijk zijn emoties niet onder controle. Maar natuurlijk geloof jij het niet dat hij in het heets van de strijd iets heeft geroepen.

13 maart 2024 om 07:51

Voetbal is passie hè? Dan ben je nog geen hooligan. Heetst van de strijd? Je bedoelt na de wedstrijd waar Arsenal gewonnen had en Arteta hem netjes een hand wou geven?

13 maart 2024 om 07:57

Dat heeft ie ook niet Manu. Lees in m’n eerste tekst hierboven dat die Portugees er een handje van heeft dit te roepen als ie verliest. Jouw tekst slaat echt helemaal nergens op.

13 maart 2024 om 08:02

Dat die Porto coach het bloed onder je nagels vandaan kan halen geloof jk meteen. Daarom is het ook niet onmogelijk dat een 'gepassioneerde' coach daar op reageert met woorden. Dat hij daarna de boel gaat sussen betekent niet dat hij het nuet gezegd heeft.

13 maart 2024 om 08:05

Ja voetbal is passie, maar als je meermaals staat te klagen aan de lijn begint het wel op te vallen. Arteta kan heus iets onder de wedstrijd al hebben gezegd of dat moment.
Als hieronder aangegeven word dat die Portugese ergens een handje van heeft, dan kan je Arteta daar ook bij zetten. Zeurt continue op de arbiters 😂

Je doet alsof hij heilig is, maar het is makkelijk om na de wedstrijd die je wint een hand te geven. Had die het ook gedaan als die had verloren?

13 maart 2024 om 08:07

Dat Arteta soms misschien wat teveel 'passie' toont volgens sommige prima maar, Deze coach van Porto staat er bekend om om na een verloren wedstrijd dingen te gaan roepen die nooit bewezen zijn. Dat komt nou niet bepaald geloofwaardig over en maakt het zeer twijfelachtig of Arteta daadwerkelijk iets verkeerds gezegd heeft.

13 maart 2024 om 08:19

@manutd maar wat kan iemand die jouw vader/ moeder/ oma niet kent nou zeggen over hen waardoor jij je beledigd zou voelen. HELEMAAL NIKS. dat gejank altijd over respect en beledigen en zo. Dat doe je zelf, hij ervaart een belediging, daar kiest ie zelf voor, niet degene die wat doms of onfatsoenlijks zegt, die kan jou helemaal niet beledigen

13 maart 2024 om 09:56

Een dorpsidioot hahaha.
Op basis van wat? Jij bent duidelijk gekleurd door pundits van Sky enzo. Druk gebaren aan de zijlijn en hij is een hooligan.

13 maart 2024 om 10:08

Goh, verrassend dit. Wil jij de volgende keer ook geen Gunners meer beschuldigen van gekleurde meningen in Utd-topics? Wat een kletspraat zeg.

13 maart 2024 om 10:31

Een Man Utd fan die de mond vol heeft over emoties niet onder controle houden. Zullen we het even over Greenwood en Anthony hebben? Of over Ronaldo die de telefoon van een fan stuk gooit. Allemaal hooligans?

13 maart 2024 om 07:51

Nee want Arteta is heilig bij jou natuurlijk. Man man man....

13 maart 2024 om 07:52

Arteta doet in deze niks fout. Wilt hem gewoon netjes een hand geven.

13 maart 2024 om 08:05

Dus omdat hij een hand wil geven us het onmogelijk dat hij bv een minuut daarvoor iets geroepen heeft? Wat een logica

13 maart 2024 om 08:20

Dus jij denkt serieus dat de trainer van Porto dit verzint?

13 maart 2024 om 08:25

ManUtd36, Waarom neem je zomaar aan dat dit gebeurt is? In het verleden heeft die coach dit ook geroepen na Chelsea en city. Arteta is na de wedstrijd gewoon altijd netjes en wilt hem een hand geven. Maar laten we lekker die andere coach geloven die dit meermaals na een verlies heeft geroepen. Slechte verliezer is het.

Dabor, ja dit heeft hij ook geroepen na de wedstrijd tegen Chelsea en City. Toeval?

13 maart 2024 om 08:27

Ja omdat hij dit al vaker in het verleden geflikt heeft. Bij Tuchel notabene in een leeg stadion tijdens Covid waar alle microfoons het echt wel zouden hebben opgepikt als er iets lelijks gezegd zou zijn. Nee dit verhaal van deze Portugees is compleet ongeloofwaardig.

13 maart 2024 om 08:30

Ik zeg nergens dat het gebeurd is. Alleen dat het niet onmogelijk is zoals sommige beweren

13 maart 2024 om 08:34

En wij beweren nergens dat Arteta dit niet gezegd heeft alleen dat het zeer onwaarschijnlijk is om de al genoemde redenen.....

13 maart 2024 om 09:37

Dabor, heeft deze trainer al eerder gedaan. Althans, eerder dit gezegt over andere trainers maar nooit bewezen. En er zijn hier meerdere getuigen die zeggen dat zij niets gehoord hebben, waarom dan alleen het woord van de trainer vsn Porto geloven?

13 maart 2024 om 10:52

Arteta is al 4,5 jaar een trainer en heeft bijna twintig jaar op hoog niveau gevoetbald en nog nooit zei iemand dat Arteta zijn familie heeft beledigd. Maar een trainer dat bekend staat om liegen geloof je wel?

13 maart 2024 om 13:37

Zoiets verzin je niet. Arteta zal vast wel iets geroepen hebben, al kan die vent het ook verkeerd verstaan hebben natuurlijk en is het mogelijk dat het niets met zijn familie te maken had.

13 maart 2024 om 13:54

Heeft die anders ook gedaan bij Pep en Tuchel. Dus hoezo zou het nu wel waar zijn?

13 maart 2024 om 17:03

Ik geloof wel dat Arteta het heeft gezegd, maar dan vooral omdat die Sergio Conceiçao zo irritant is dat ik het ook had gedaan en het is eigenlijk wel gerechtvaardigd. Al als speler was hij altijd een raar mannetje. Sterker nog, ik zou het hele team bij elkaar roepen en zeggen dat ze allemaal tegelijkertijd moeten wijzen naar Sergio en Francisco en dan met z'n allen roepen op uno, dos, tres -- PU-

13 maart 2024 om 18:15

Volgens die kerel doet elke coach het, nu al de derde keer dat hij iemand beschuldigd. Ik geloof er niks van dat Arteta dat geroepen heeft.

Meestal vind ik Arteta echt een verschrikkelijk irritante gast, dus chapeau als je daar als coach van de tegenpartij nog boven uit weet te steken.

Zal wel wat miscommunicatie zijn

We moeten niet vergeten dat dezelfde coach dit ook al eens geroepen heeft over Guardiola en Tuchel na verliespartijen tegen Manchester City en Chelsea. Ik vind Arteta drie keer niks en het zou me vrij weinig verbazen als dit waar blijkt te zijn, maar laten we voor nu alsjeblieft niet teveel aandacht geven aan de manager van Porto die dit soort geintjes vaker uithaalt. Ja, Arteta is strontvervelend langs de lijn. Ja, het zou mij weinig verbazen als Arteta (buiten het constant zoeken van de confrontatie) ook dit soort dingen naar een tegenstander roept. Maar Conceicao heeft de schijn op dit moment wat mij betreft echt even tegen.

Natuurlijk heeft hij een punt dat zijn team over 2 wedstrijden zeker niet de mindere was tegen Arsenal, maar als je de penalty's uiteindelijk zo slecht inschiet nadat je overduidelijk vanaf de goal van Arsenal daarvoor gespeeld hebt dan heb je uiteindelijk weinig te klagen denk ik. Dan had het gewoon "beter" gemoeten van jouw eigen team.

13 maart 2024 om 08:04

Dit dus. Elke keer als hij er tegen een Engelse club eruit gaat roept hij dit soort gekke dingen. Zoals Peter R. de Vries ooit zei: 1x dan spreken we over een incident, 2x dan spreken we over toeval. Maar bij 3x is het een patroon.

13 maart 2024 om 08:12

Het is toch eigenlijk vreemd om te doen? Toen hij het over Tuchel riep werd er gespeeld in een leeg stadion vanwege de corona.. Er stonden microfoontjes naast iedere dugout en natuurlijk hebben de media gretig geluisterd of er wat te horen viel, maar dat was niet het geval. Ik vind het een beetje sneu om het nu dan weer te roepen.. Drie jaar op rij...

13 maart 2024 om 08:17

Daartegenover staan tientallen, wellicht meer dan 100 coaches/wedstrijden waar hij het niet beweerd. En in het voetbal wordt er toch regelmatig iets van de ene bank naar de andere geroepen. Deze man voelt zich genoodzaakt om dat elke keer te melden.. of.. hij hoort/verzint dingen die er niet zijn.

13 maart 2024 om 08:28

Zou het je verbazen? De Champions League is het hoogst haalbare podium en als je er dan uitvliegt nadat je vindt (misschien terecht) dat je niet de mindere bent dan kan het zijn dat je jouw emoties niet meer onder controle hebt en dat er over en weer wat geroepen wordt.

Het kan twee kanten op. Conceicao heeft het ook al eens geroepen over Guardiola en Tuchel, terwijl (zeker in het geval van Tuchel omdat ik dat gevolgd heb) het niet waarschijnlijk is dat het zo gelopen is. Aan de andere kant is Arteta een hyperactieve, zeurende en irritante kleuter langs de lijn. Hij heeft constant opstootjes met tegenstanders en de scheidsrechter, het zou zomaar kunnen dat hij wat geroepen heeft. Maar ik vind dat Conceicao de schijn tegen heeft omdat hij al eerder dingen geclaimd heeft en al 2 keer eerder dit exacte riedeltje voorgezongen heeft voor de media.

13 maart 2024 om 09:41

Manutd, maar daar tegen over staan ook tientallen coaches waarbij Arteta dit nog nooit heeft gedaan.

13 maart 2024 om 10:34

En bij een 4e keer is het ronduit verdacht. Goenavund

13 maart 2024 om 13:39

@manutd36 Jij wil het wel heel erg graag geloven.

13 maart 2024 om 09:40

Dus ondat Arteta, net als Klopp en Guardiola o.a. druk langs de lijn staat te doen en vaak loopt te zeuren, zou jij je nirt verbazen dat hij dingen over de familie van de tegenstander zegt? Waarom is dit dan de eerste keer?

13 maart 2024 om 10:13

Natuurlijk, Arteta is duidelijk zijn eigen zenuwen en emoties niet de baas. Pep en Klopp staan inderdaad ook eeuwig te blèren naar alles wat langs de lijn beweegt. Of het nu een official is of iemand van de tegenstander..

Het is ook de eerste keer dat Arteta in de kwartfinale van de Champions League kan komen, wie weet wat het met hem doet. Als jij je emoties al niet onder controle hebt als je tegen Sheffield speelt dan zou het geen gekke gedachte zijn dat het misschien nog wel wat erger wordt als je tegen Porto echt om de knikkers gaat spelen..

13 maart 2024 om 10:24

Ben het met je eens Yoericfc. Arteta is aan de lijn inderdaad een wildebras, dus de mogelijkheid dat hij een keer iets roept wat niet netjes is die is zeker aanwezig. Alleen neig ik toch wel meer naar wat jij ook zegt over die coach van Porto. Als je na een uitschakeling precies hetzelfde roept over 3 verschillende coaches, dan vind ik dat toch op zijn minst frappant. Alle drie die coaches (guardiola, Tuchel, Arteta) zijn wild aan de zijlijn en emotioneel, dat klopt. Maar zoals jij zelf ook al zegt, bij Tuchel is er geen greintje bewijs van gevonden (in een stil stadion). En bij Guardiola ook niet. Nu bij Arteta kan het alsnog wel, maar ik vind de geloofwaardigheid van Conceio op dit moment niet bepaald hoog.

13 maart 2024 om 10:55

Precies, heel simpel gezegd kan het waar zijn maar weten we het niet zeker. Nou, prima toch? Arteta is niet roomser dan de paus en Conceicao heeft altijd wat te klagen over een tegenstander.. Het maakt verder ook weinig uit, want Porto is nog steeds niet door en Arteta zal niet geschorst worden.

Lekker laten lullen dus!

13 maart 2024 om 13:03

Welk verschil zie jij tussen Klopp en Arteta? Beiden staan vaak als een gek langs de lijn, en het was niet Arteta die zichzelf blesseerde tijdens het juichen.

13 maart 2024 om 13:02

Over Guardiola en Tuchel is een eerste punt. Een tweede punt: In Spanje is "puta madre" zo ongeveer de meest gebruikte krachtterm.

Jaja lekker geloofwaardig weer. In het verleden zat deze man ook al over Guardiola en Tuchel te zeiken toen die uitgeschakeld werd in de CL.

Waardeloze vent.

13 maart 2024 om 13:21

En niet te vergeten dat deze man als coach 25 keer rood heeft gekregen, bij wie zou het probleem dan liggen?

13 maart 2024 om 16:29

En dan te bedenken dat er nog zo Portugese idioot (mourinho) als trainer rondloopt.
Dat is een lieverdje vergeleken met hem

Heerlijk die Portugese tranen. De trainer kon het niet verdragen en weigerde een hand te geven.

Was een geweldige voetballer maar dus ook een slechte verliezer zoals de meesten

Haha wat zul je toch een zwaar leven hebben als je zo snel beledigd bent. Arteta kent die persoon waarschijnlijk niet eens dus hoe kun je je dan beledigd voelen. Los ervan of t netjes is van arteta, maar waarschijnlijk is t gewoon een standaard uitdrukking. En zo'n overdreven Portugees maakt er iets persoonlijks van en voelt zich beledigd. Tja, hij liep vast nooit te schelden en te vloeken op t veld

13 maart 2024 om 08:42

Mooie is dat je dit alleen hoort na zo'n verliespartij. Denk je dat Conceicao hetzelfde had gereageerd als ze door waren gegaan? Ik durf te gokken van niet. Echt een klassiek voorbeeldje van een volwassen kerel die niet tegen z'n verlies kan voor zover ik van buitenaf kan beoordelen.

Blij dat de CL weer Porto-vrij is, scheelt weer wat dode zaadcellen.

13 maart 2024 om 08:54

En dit is al de 3de keer dat hij het beweert hè. Ongelooflijk dat je zomaar dat soort dingen kan gaan roepen alleen omdat je verloren hebt.

13 maart 2024 om 09:12

Ja dat maakt het nog een stukje triester. Neem je verlies als een man zou ik zeggen, zeker na een wedstrijd waarin je de bus parkeert.

13 maart 2024 om 09:20

Precies, en dan nog roepen dat je het verdiende om door te gaan. Slechte verliezers

13 maart 2024 om 09:31

Ja. Zou hij dat echt vinden of is die tekst bedoelt voor de fans? Als hij dit echt vindt zegt dat m.i. maar 1 ding: deze spelopvatting is veeel te vaak beloond haha.

13 maart 2024 om 10:06

Zou mij niets verbazen als hij dat ook echt vindt. Portugezen leven vaak in een andere realiteit.

Misschien had zijn ploeg wat minder theater moeten spelen en meer moeten focussen op voetballen. Wat een drama queen...

Ondanks dat mijn in het verleden bedachte nickname anders doet vermoeden, was ik voor Arsenal gisteren. Zonder als buitenstaander te weten wat er is gezegd, lijkt Arteta zich in ieder geval van geen kwaad bewust.

Over de pot zelf heeft Concecao in ieder geval een gekleurde bril op. Arsenal was voetballend echt een klasse beter en Porto volharde met hard werken en discipline en kwam daarmee heel ver. Echter het kwaliteitsverschil kwam zelfs bovendrijven bij de "loting" in de vorm van de strafschopserie. Wat schoten de Gunners deze stuk voor stuk heerlijk tegen de touwen met als hoogtepunt die van Saka. Wat een raket was dat!

Conclusie: geen objectieve vaststelling dat Arteta iets geroepen heeft. Non-discussie.

Laten we eerlijk zijn... Misschien heeft Arteta iets geroepen als 'puta madre', maar heeft hij daar niet persoonlijk en letterlijk de moeder van Conceicao mee bedoeld...

Wat een verschrikkelijke zeikerd ook. Al kan onze Arteta er ook wat van soms.

Ik heb waarschijnlijk nog nooit zo'n sfeer meegemaakt in het Emirates Stadium, het was geweldig van het begin tot het einde.

Ik vond het eerder hoogspanning en heel erg stil... Ergens ook logisch gezien de historie en lange tijd dat we doorgegaan zijn, maar hier overdrijft hij wel met 'geweldig van begin tot eind' want dat was het helemaal niet.

Over die coach van Porto ga ik het niet eens hebben, dat is een nog slechtere verliezer dan Arteta.

Dus na Tuchel en Guardiola roept nu Arteta óók al iets over de familie van Conceicao? Je zou bijna denken dat er iets van een patroon zit...

Aldus Sergio Conceição, die eerder Pep en Tuchel vals had beschuldigd. Met een korreltje zout nemen dus.

Bizarre statistiek: deze gozer is in zijn trainers carrière al 24(!) keer van het veld gestuurd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren