Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Borussia Dortmund meldt zich officieel bij PSV: vraagprijs bedraagt 50 miljoen

Laatste update:

Borussia Dortmund heeft serieuze belangstelling voor Johan Bakayoko, zo meldt Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad. De Duitse topclub, recent nog tegenstander van PSV in de Champions League, heeft zich ook officieel gemeld voor de twintigjarige rechtsbuiten. De Eindhovenaren hopen op een recordverkoop en zetten in op een bedrag van 50 miljoen euro.

Bakayoko maakt zich op voor een zomerse toptransfer. De Belgische vleugelspits kan na het seizoen bij 'tal van clubs' terecht, zo bevestigt Elfrink.

Afgelopen zaterdag was Bakayoko nog de absolute uitblinker in de topper tegen AZ (5-1 winst). De rechteraanvaller maakte op aangeven van Malik Tillman al in de negende minuut de openingstreffer en gaf met een passje opzij de assist op de 4-1 van Joey Veerman.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Bakayoko staat al tijden op het punt om een transfer te maken. Op 31 augustus 2023 trok de Belg zelf de stekker uit een Deadline Day-transfer naar Brentford. De Engelse club had vlak daarvoor een akkoord bereikt met PSV over een transfersom van rond de 40 miljoen euro, maar Bakayoko zag het niet zitten.

Begin februari sprak Earnest Stewart, technisch directeur van PSV, bij Studio Voetbal de verwachting uit dat Bakayoko gaat vertrekken. "Wat Johan op zijn leeftijd doet, is geweldig. Hij heeft voor de winterstop dertig topwedstrijden weggestouwd. Ook interlands met België."

Cody Gakpo geldt op dit moment als de duurste PSV'er aller tijden, maar de Eindhovenaren hopen dat record binnen een jaar te gaan verbreken. Gakpo, die aan Liverpool werd verkocht, leverde inclusief bonussen tegen de 50 miljoen euro op. '

Bakayoko heeft inmiddels 80 officiële wedstrijden voor PSV gespeeld. Daarin produceerde de elfvoudig Belgisch international achttien goals en negentien assists.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met een gouden strik wegbrengen.

8 april 2024 om 16:43

Tuurlijk niet. Baka is een waanzinnig talent die door velen onderschat wordt, afgelopen weekend weer een uitstekende wedstrijd gespeeld. Overigens denk ik niet dat Dortmund Baka kan betalen, maar dat terzijde.

8 april 2024 om 16:48

Altijd mooi die reacties. Waarom zouden we het zo snel accepteren? Het is een jeugdspeler van 20 die elk jaar beter wordt. Kijk wat voor stap Saibari heeft gezet nu hij 22 is. Er zit ongelofelijk veel potentie in, is een datamonster, nooit geblesseerd en is het type speler dat momenteel veel kost.

8 april 2024 om 16:50

Als je ziet dat een Brentford afgelopen winter bijna 40 miljoen wilde neertellen voor Nusa van Brugge (4 goals en 4 assists in 35 wedstrijden dit seizoen) dan is een dergelijk bedrag nog wel acceptabel inderdaad.

8 april 2024 om 17:00

wat mij ook opvalt is de extase dat Uneken scoorde, als je beseft dat Bakayoko maar een jaartje ouder is.. Met andere woorden: bakayoko is gewoon nog zo jong en in begin van zijn carriere en wordt constant onderschat...

8 april 2024 om 17:17

"weer een uitstekende wedstrijd gespeeld"

Laat dat "weer" maar weg, wedstrijden lang onzichtbaar geweest

8 april 2024 om 18:23

Kijk dan naar zijn statistieken, die zijn ongekend voor een jeugdspeler.

8 april 2024 om 16:54

De meest productieve buitenspeler van de competitie. Echt nog wel verbeterpunten en hij moet consistenter worden in zijn optredens, maar voor PSV is het een erg waardevolle speler. 50 miljoen is mooi, maar hij heeft behoorlijk wat potentie.

8 april 2024 om 17:02

Ik zei dat een tijd terug al 50 miljoen dat de waarde na toe ging . Voor die prijs moeten we tevreden zijn.

Gelukkig is Dortmund niet zo ver om hem op de fiets met een strik erom weg te brengen.

8 april 2024 om 18:51

En dat durven zich dan nog psv suporters te noemen slap zeveren en overal commentaar op hebben maar nog niet eens weten of er lucht of dat er zand in een bal zit bakayoko is nog jong en gaat straks een grote professionele speler worden voor de rode duivels en de club waar hij naar toe gaat zou het jammer vinden als hij zou gaan zet zich altijd keihard in werkt hard ook al is het er soms niet aan af te zien maar hij vecht altijd voor de overwinning.

8 april 2024 om 18:55

Goed verhaal. In de vorm waarin die jongen de afgelopen maanden steekt, is 50 mil gewoon een prima bedrag!

8 april 2024 om 19:12

Goed verhaal of goede zin? Leest altijd zo fijn zonder leestekens.... Verder wel gelijk, Baka word alleen nog maar beter.

Zou BVB dat betalen? 50 miljoen? De Engelse clubs zijn gek echter: Dortmund heeft niet zo'n onuitputtelijke geldboom. En vind het hem (nog) niet waard, maar dat zegt helemaal niks tegenwoordig 😉

8 april 2024 om 16:44

Nu dat Mislintat daar zit zie ik het wel gebeuren. Dan kan het ook zomaar dat ze nog Ramalho erbij nemen voor 40 miljoen en Til voor 45 miljoen.

8 april 2024 om 16:50

Helaas heeft Ramalho een aflopend contract. Een type Sutalo kunnen ze inderdaad wel gebruiken.

8 april 2024 om 17:12

Aflopend contract? Dan heb je best kans Mislintat de rest overtuigt om er nog 15 miljoen bovenop te bieden.

8 april 2024 om 16:45

Lijkt me sterk inderdaad. Borussia’s record inkoop is Dembele met 35 miljoen.. Brentford kwam afgelopen zomer voor Baka met een bod van 40 miljoen. Zie Borussia dus echt geen 50-60 miljoen betalen voor een speler die er niet direct iedere pot staat

8 april 2024 om 16:57

In 2013 hadden ze Miktharyan voor 27.5 miljoen gehaald. Dat is meer dan 10 jaar geleden. Ze durven echt wel met grote bedragen te smijten.

8 april 2024 om 16:52

Het is maar de vraagprijs he. Ik vind hem het ook niet waard maar PSV is nu inmiddels in de situatie dat ze hoger kunnen vragen dan een jaar geleden

8 april 2024 om 16:52

BVB heeft gewoon 80.000 man wekelijks op de tribune. Waarom zouden ze in hemelsnaam, dan niet 50 miljoen kunnen aftikken?

8 april 2024 om 17:34

Omdat 80.000 x 250 = 20 miljoen hooguit een aanbetaling is op Bakayoko. Die 250 euro is het standaardtarief voor een seizoenkaart voor 17 Bundesliga wedstrijden van Dortmund, exclusief Champions League of dergelijke. De grote inkomsten komen dan ook van wedstrijdpremies (champions League), sponsorgelden en televisierechten maar het is een publiek geheim dat de financiële situatie bij Dortmund niet super rooskleurig is. In het jaarrapport 2022-2023 wordt vermeld: Ebitda 123m, EBIT 17M en netto winst 9,5M (m=miljoen). Dortmund moet doorgaans dus eerst verkopen om te kunnen kopen.
Het jaarverslag kunt U zelf opzoeken, ik mag geen URL plaatsen.

8 april 2024 om 16:59

Volgens mij kwam vorige zomer PSG met ongv. 15miljoen op de proppen. In het geval van dergelijke talenten betaal je niet voor de objectieve waarde, maar meer voor de potentie. Ik vermoed niet dat Dortmund dit soort bedragen zal gaan betalen, maar ik vind het wel een realische vraagprijs obv talent/potentie. Er zijn niet bijzonderveel rechter buitenspelers met vergelijkbare potentie, Doku van City is m.i. vergelijkbaar, wellicht is die al iets verder en was zich al aan het bewijzen in de PL, maar verder kom ik niet

8 april 2024 om 17:24

PSG kwam al anderhalf jaar geleden toen hij nog in Jong speelde. Vorige zomer was het Brentford die meer dan 30 miljoen + bonussen wilde betalen.

Wat zie ik niet, wat schijnbaar bestuurders, scouts en directeuren van tientallen (top)clubs wel zien. Hoe kan je in godsnaam 50 miljoen vragen voor Johan Bakayoko en al een 25(?) miljoen hebben afgewezen?

8 april 2024 om 16:37

Een 20-jarige buitenspeler die dit seizoen al bij 25 goals betrokken is. Vrij uitzonderlijke cijfers op die leeftijd

8 april 2024 om 16:39

Ja, in de eredivisie, bij een uitmuntend PSV. Als ie dat nou dit jaar bij Ajax had laten zien 😉😜

8 april 2024 om 16:39

En wellicht ook belangrijk: Deze jongen is nooit geblesseerd. Heeft echt het lichaam van een top atleet.

8 april 2024 om 16:43

De beste jongen is pas 20 jaar, speelt pas 1,5 jaar op het hoogste niveau. Hoe kan je dan nu al concluderen dat hij niet blessuregevoelig is?

8 april 2024 om 16:51

1 goal en 5 assist in de CL ook en bij België 1 goal e 2 assists.

8 april 2024 om 16:52

43 wedstrijden voor een 20 jarige explosieve buitenspeler is best uitzonderlijk. Meestal speelt hij 90 minuten en hij heeft volgens mij geen enkele wedstrijd gemist?

8 april 2024 om 17:05

Daarom juist. Hij moet vanuit het niets opeens alles spelen omdat er geen wissels zijn voor hem. En dat kan hij direct aan. Speelt alles (Bij PSV maar 3 keer als invaller dit seizoen, alle andere wedstrijden gestart als basisspeler). Heeft al bijna 50 wedstrijden gespeeld voor club en land.

Vergelijk dat maar met andere jong spelers van zijn leeftijd.

8 april 2024 om 16:37

Tsja dit is het verschil tussen PSV en Feyenoord..

8 april 2024 om 16:43

Ik denk niet dat het verschil zo groot gaat zijn. Voor dezelfde speler kreeg Ajax 50 mil. PSV 30 en Feyenoord 20. Ik denk dat het dit seizoen dichter bij elkaar zal liggen.

8 april 2024 om 17:38

Dan wordt het 45, 35, 20 voor respectievelijk PSV, Feyenoord en Ajax.

8 april 2024 om 16:40

Omdat het een hele goede speler is?

8 april 2024 om 16:42

Lees maar even VI Pro over Bakayoko. Staat in ontzettend veel aanvallende statistieken in de top van de eredivisie. En hij is nog ontzettend jong. Echt een datamonster, en daar slaan veel ploegen tegenwoordig op aan.

8 april 2024 om 17:46

Wellicht is het daarom dat je geen bestuurder, scout, of directeur bent?

Lijkt me dat ze denken aan potentie; je betaalt niet voor wat er nu staat, maar wat er (met groei) KAN staan. In de basis heeft Johan het volledig in zich om naar de top te groeien.

8 april 2024 om 20:34

Eerlijk gezegd vind ik hem voetballend ook niet in de oog springen maar blijkbaar heeft hij een heel hoog voetbal IQ. Ik zag wel een actie tegen Dortmund, dat hij in de draai de verdediger op zn gat liet vallen. Dat kunnen alleen hele bijzondere spelers. Ibrahimovic gaf des tijds elke wedstrijd bij Ajax ongemerkt 1 of 2 rake elleboogstoten met luchtduels. Ik denk dat Bakayoko heel duur is omdat hij zijn duels wint.

9 april 2024 om 08:16

Ik denk dat jij, Deenb, dat wonderbaarlijk genoeg wel zou hebben gezien als het om een Feyenoord speler was gegaan.

Ergens tussen de 30mE en 50mE zou geweldig zijn. Je raakt uiteraard een goede speler kwijt, maar van deze klappers moeten Nederlandse clubs het hebben.

8 april 2024 om 17:39

PSV gaat eerder voor 60 miljoen, en terecht.

Ja natuurlijk joh, gewoon vragen. Speelt ontzettend veel wedstrijden en kan eigenlijk bijna nooit echt goed gewisseld worden omdat we niet echt vervangers hebben. Nog steeds pas 20 jaar, speelt vaak bij België en ontwikkeld zich goed. Weet niet wat je er uiteindelijk voor krijgt maar het is echt wel een heel groot talent

8 april 2024 om 16:39

Is deze jongen beter dan Gakpo toen hij vertrok? Ik ben overtuigd van niet. Gakpo was unaniem de beste speler in de Eredivisie ten tijden van zijn vertrek.

€50 mln zou je geen seconden moeten twijfelen als PSV zijnde.

8 april 2024 om 16:42

Gakpo was echt wel beter, maar ook een paar jaar ouder. Deze jongen heeft meer potentie.

8 april 2024 om 16:55

Gakpo werd verkocht toen de club financieel op zijn gat lag. Met de CL inkomsten van dit seizoen, verkoop van Sangare en de al gegarandeerde extra CL inkomsten van volgend seizoen is PSV financieel al flink binnen voor volgend seizoen. Er zit zeer waarschijnlijk minder druk achter dan toen ze Gakpo op het vliegtuig zetten, dan kan je ook meer vragen. Ajax kon bijvoorbeeld ook de poot stijf houden voor Antony tot 100 miljoen puur en alleen omdat ze financieel al goed zaten.



psv moet 100 het EK afwachten en niks van prijzen noemen.laat de grote clubs maar tegen elkaar opbieden.



8 april 2024 om 16:42

Ik snap wat je zegt, maar een dramatisch EK kan ook weer ‘negatief’ uitpakken op z’n transferwaarde natuurlijk.

8 april 2024 om 16:45

Eens, met een of twee goals of een paar goede acties op het EK verdubbelt zijn waarde al bijna

8 april 2024 om 16:49

Hij staat er nu goed op, denk dat een slecht EK grotere invloed heeft dan een goed EK op zijn prijs.

9 april 2024 om 05:45



er werden al bedragen van 40 miljoen geboden vorig jaar dus dat ga je er minimaal toch nog voor krijgen. het lijkt erop dat bakayoko in de basis speelt dit ek met belgie een-twee goals zou een gigantische boost in waarde kunnen beteken.zowiezo staat hij er nu al zo goed op en alle topclubs houden hem allang in de gaten zijn waarde daalt voorlopig niet meer. en bijna alle premier league clubs kunnen makkelijk 50 miljoen betalen voor een toptalent.genoeg kopers aan de kust

50 miljoen, sorry maar persoonlijk vind ik dat erg veel geld voor iemand als Bakayoko.

Zou een mooie vangst zijn, financieel toch een mooi jaar voor de Eindhovenaren! Daarnaast een mooie club voor hem, waar die genoeg speelminuten gaat krijgen.

Dit wordt een mooie transfer deze zomer. En dan is het aan Uncle Earnie om dat geld voor 75% te investeren in de verdediging.

Ik vind die jonge echt geen 50 miljoen waart, heeft 9 goals gemaakt in 28 wedstrijden. Het is de eredivisie als psv 25 miljoen voor krijgt zou ik ook doen

8 april 2024 om 16:42

9 goals en ook 9 assists (die assists vergeet je even te melden). En 25 mil? PSV heeft al 40 mil afgewezen. Waarom zouden ze dan akkoord gaan met 25 mil?

Maar goed dat jij geen TD bent daar.

8 april 2024 om 16:53

Gelukkig ben jij niet onze TD. Afgelopen zomer had Burnley nog 40 miljoen op hem geboden dus de markt geeft het wel

Ik hoop niet dat we te vroeg gaan accepteren. Als er zoveel clubs intresse hebben dan moet je gewoon wachten want het CL geld is al binnen. Voor de mensen die niet snappen dat Bakayoko zoveel gaat opleveren. Er is wereldwijd een tekort aan goede linksbenige wingers die op rechts spelen. Kijk wat voor astronomische bedragen er werden betaald voor spelers als Antony, Pepe en ook Madueke.

Waarom is bij PSV, de vraagprijs altijd het eerste dat uitlekt. Kunnen ze niet gewoon nee zeggen en de clubs laten opbieden zoals bij andere verenigingen.

9 april 2024 om 22:06

Je moet ook niet alles geloven wat in de media komt he, meestal roept iemand zomaar wat om views te halen, wat hier ook weer succesvol lijkt.

50 miljoen. Hoop het absoluut voor psv. Maar zie Dortmund dat niet betalen al zou hij daar perfect passen .. Verwacht dat het eerder Engeland zal worden voor die jongen.

8 april 2024 om 17:42

Waarom zou Bakayoko perfect bij Dortmund passen? Bij Dortmund loopt al ene Donyell Malen op zijn rechtsbuiten positie.

8 april 2024 om 19:10

Ik neem aan dat ze hiermee voorsorteren op een vertrek van Malen.

is minimaal 60 waard als je naar zijn potentie kijkt. Kritiek op hem is vaak onterecht. Zorgt voor veel dreiging en als hij op zijn heupen krijgt lijkt hij niet te stoppen.

Mislintat komt dus shoppen in Nederland.

Normaal gesproken zou er zeker een speler of vijf rondlopen waar Dortmund interesse in moet hebben, helemaal vanwege het feit dat de td daar het jaar ervoor zat.

Nu dit niet het geval is, bevestigd dit alleen maar meer dat deze spelers allemaal waardeloos zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren