Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Benfica vernedert Ronaldo op eigen bodem onder aanvoering van Di María

Laatste update:

Benfica had donderdagavond geen kind aan Al-Nassr: 4-1. In Algarve was de Portugese landskampioen voor rust al klaar met de Saudi’s, bij wie Cristiano Ronaldo en Marcelo Brozovic in de basis stonden. Bij Benfica was Ángel Di María de absolute uitblinker. De Argentijn was verantwoordelijk voor het openingsdoelpunt en kende vervolgens geen maat. Gonçalo Ramos (2x) en Andreas Schjelderup verzorgden de andere treffers tijdens de oefenwedstrijd.

Trainer Roger Schmidt had in zijn basiself plaats voor ex-Eredivisionisten Orkun Kökçü en David Neres. Voormalig Feyenoorder Fredrik Aursnes kwam bij rust in het veld voor Di María, die de wedstrijd toen samen met Ramos al had beslist. De voormalig smaakmaker van Paris Saint-Germain en Real Madrid opende de score met een heerlijk doelpunt. De linkspoot ging een combinatie aan met Rafa, kapte midden in het strafschopgebied zijn tegenstander uit en liftte de bal over doelman Nawaf Al-Aqidi heen: 1-0. In het restant van de eerste helft liet Di María zijn techniek nog een aantal keer op fenomenale wijze zien. Zo dolde hij Ronaldo, die genoodzaakt was een overtreding te maken.

De talentvolle spits Ramos, die belangstelling geniet van Manchester United en PSG, blonk vooral weer uit met zijn effectiviteit. De 2-0 wipte hij subtiel over Al-Aqidi heen, om vervolgens op aangeven van Alexander Bah opnieuw toe te slaan: 3-0. Voor rust deed Al-Nassr nog wel iets terug. Anderson Talisca wist Khalid Al-Ghannam met een fraaie steekbal weg te sturen. De Saudische aanvaller had vervolgens de mogelijkheid de bal af te leggen op Ronaldo, maar bleef zeer koelbloedig en klaarde het klusje eigenhandig: 3-1.

In de tweede helft wisselde Schmidt zijn hele basiself, maar dat mocht niet baten voor Al-Nassr. Schjelderup kon in de 68ste minuut vanuit een rebound de 4-1 tegen het net aan lopen. Ronaldo werd in de 84ste minuut vervangen door Ali Al-Hassan en kreeg van de aanwezige supporters in Algarve een luid applaus. De Portugese superster krijgt op korte termijn gezelschap van Seko Fofana (RC Lens), terwijl ook Bayern München-aanvaller Sadio Mané mogelijk nog aansluit bij Al-Nassr. Benfica toonde in ieder geval weer aan een elftal te zijn om rekening mee te houden in de Champions League. Op 30 juli komt het elftal van Schmidt naar De Kuip voor een laatste oefenduel met Feyenoord. De Rotterdammers maken van die gelegenheid overigens gebruik om afscheid te nemen van Kökçü en Aursnes.

Verwacht jij veel van Benfica in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja als je dat Benfica zo ziet snap ik de stap van Kokcu ook prima. Volgens mij is die Ramos ook een echte topper in wording. En dan komt Di Maria ook nog even een paar jaar ballen, niet verkeerd.

21 juli 2023 om 08:13

Het was ook oprecht komisch om te zien hoe er hier in Nederland gereageerd werd. Benfica is t.o.v. de Nederlandse clubs gewoon een stap vooruit. Een verstandige stap, wat een Arsenal in mijn ogen niet was geweest. Hier krijgt hij een bepalende rol bij een ambitieuze club die om de prijzen speelt en een reele kans maakt op CL overwintering in een fijne stad. En als je bij Benfica opvalt zit je bij uitstek bij de club waar een stap naar de top snel gemaakt is. Gewoon een hele verstandige keuze van Kokcu geweest

21 juli 2023 om 08:30

Nouja komisch.. das ook weer wat overdreven wat mij betreft. Ik zal niet betwisten dat het voor hem persoonlijk een goede stap is, maar het is toch ook niet gek dat mensen er vraagtekens bij hadden? NL is Portugal voorbij op de coefficientenlijst, daarnaast heb je daar net als in NL in principe 3 ploegen die strijden om het kampioenschap met 1 of 2 Outsiders. Met Schmidt had psv ook van Benfica kunnen/moeten winnen. Het ene jaar is de top in Portugal misschien net iets beter, het andere jaar de top in NL.

21 juli 2023 om 08:38

Dat NL voorbij is aan Portugal, zegt vooral iets over hoe alle clubs het in Europa doen. Plus dat Nederland de Conf.league ontzettend serieus neemt en daar veel punten haalt. Maar in alles in Benfica een betere club dan Feyenoord of PSV en minimaal gelijkwaardig aan het Ajax van de afgelopen jaren. Kijk alleen al naar de spelers die daar zitten, veel daarvan vind je niet in NL met vergelijkbare kwaliteiten.

21 juli 2023 om 09:08

Elke club neemt de Conf.league gewoon ontzettend serieus? Kom nu niet met het
argument dat bijvoorbeeld Premier League teams er niks om geven. Ik heb het live mogen aanschouwen in het AFAS Stadion afgelopen seizoen. Gaven ze er maar niks om...

21 juli 2023 om 09:21

Arsenal had ook nooit interesse in Kokcu.

21 juli 2023 om 09:41

Wat je ziet is dat e de Portugese competitie nu drie ploegen in de cl had en 2 in de el en 1 in de. Conf. Die laatste was voor Portugal nooit een puntenpakker want vanaf plek 4 is het allemaal een pak minder dan bovenin. Benfica en porto zijn absoluut een stap voorwaarts tov Feyenoord en psv. Geen twijfels over hebben.

21 juli 2023 om 10:13

Ajax staat vorige jaar en de komende jaren onder Psv en Feyenoord.
Helemaal als je echt naar het team kijkt, dat is helaas niet veel soeps bij Ajax.
Hele club staat op losse schroeven , ze hebben alleen nog mazzel met het geld wat ze hebben maar dat kan heel snel weg zijn.

Nee ajax is absoluut niet gelijkwaardig, ook niet het Ajax vd laatste jaren.

21 juli 2023 om 10:45

Waarom haal je ajax er weer bij gaat hier totaal niet over maar over bencica ft saoudi

21 juli 2023 om 11:00

Wat een onzin.. op de club coefficientenlijst van de uefa staat ajax 13e en Benfica 17e, het Ajax van afgelopen jaar was waardeloos, maar in de laatste jaren was Ajax dus beter. En die speelden ook gewoon Champions league.

21 juli 2023 om 11:25

Transfer window is nog niet eens voorbij, om over gelijkwaardigheid enzo te praten slaat nergens op.

21 juli 2023 om 13:18

Conf. L wordt door alle clubs die het mogen spelen serieus genomen, anders maak je je als club behoorlijk belachelijk.
Naast Benfica is er geen fatsoenlijke club in Portugal. Bij de onderste clubs douche je buiten in een gietijzeren teil.
Feit dat Bas de pannen van het dak schoot en bij Utrecht geen bal raakt zegt wel genoeg.

Al die berichten over de Saudi-clubs, omdat ze met geld dat strooien en tegen topclubs oefenen. Maar ze kunnen er ondanks enkele sterren geen reet van. Dit moet Ronaldo toch slecht trekken, elke pot nu dik verliezen? Het is dat hij slaapt onder een deken gemaakt van geld want anders was hij nog gewoon actief in Europa.

21 juli 2023 om 08:22

Dit heeft tijd en geduld nodig. En in het voetbal is vaak maar weinig tijd en amper geduld. Ik denk dat de club(s) met een adequate leiding met een duidelijke visie er zal gaan komen. Alles wat puur vanuit geld en emotie geleid wordt, is gedoemd te mislukken. Pure aanname van mij, maar kijk naar projecten zoals City en PSG. Allebei veel geld, maar toch duidelijk een verschil qua opvatting.

21 juli 2023 om 08:59

Tuurlijk heeft het tijd en geld nodig om te groeien, maar daardoor is de uitspraak van CR natuurlijk lachwekkend dat de competitie van Saudi-Arabië het niveau van Europa voorbij zou zijn ( behalve in Engeland dan)

21 juli 2023 om 09:31

Ja, lachwekkend is het zeker.

21 juli 2023 om 09:42

Hij heeft dat nooit gezegd. Hij zei dat het niveau van de competitie binnen een jaar het niveau van de competitie van Nederland en Turkije voorbij zou gaan. Dat betekent letterlijk dat hij de Turkse competitie nu nog beter vind dan de Arabische.

Ik snap niet waarom je iemands woorden verdraait en vervolgens een oordeel velt over die persoon over je eigen woorden. Sommige mensen hier zitten echt raar in elkaar.

21 juli 2023 om 11:52

@info, dus jij denkt oprecht dat de Saudi League binnen 2 jaar beter is dan Turkije en Nederland?

21 juli 2023 om 11:26

Ronaldo weet ook wel dat de Saoudische competitie een bagger competitie is, maar hij krijgt nou eenmaal veel betaald om dit soort onzin te verkondigen.

21 juli 2023 om 13:21

Ja inderdaad, en het niveau daar ligt hoger dan de top van de eredivisie volgens deze beste man.
Nou ze zijn aardig afgemaakt, zelfs door de reserves.
Ronaldo probeert zijn eigen beperking te verdoezelen door het niveau tekstueel wat op te krikkken😄

Wat een vernedering zeg. Dit zal nog wel even nadreunen in de rest van zijn carrière.

21 juli 2023 om 12:21

Haha echt he, weer drie ‘beulen’ erbij.

Gister nog een topic dat hij het niveau van Saudi beter vond als sommige competities in Europa. En dan totaal kansloos met 4-1 van het veld stappen.

21 juli 2023 om 07:36

Als je bekend staat als de ultieme professional en je hebt een klein beetje een minderwaardigheidscomplex nadat je 15 jaar lang als de nummer 2 gezien wordt, dan moet je wel een paar excuses bedenken en rondspuien om goed te praten waarom je naar die competitie vertrokken bent..

21 juli 2023 om 08:22

15 jaar lang als nummer 2 ? Ik kan me een periode herinneren wanneer Ronaldo 6 of 7 x topscoorder werd van het miljardenbal. Won in diezelfde periode ook meer CL titels dan Messi. Vandaar ook de bijnaam mr CL. Imo de grootste voetballer die ik ooit heb zien voetballen. Voetbaltechnisch is Messi natuurlijk de man, maar Ronaldo is zeker niet 15 jaar lang de mindere geweest.

21 juli 2023 om 08:29

Daarover verschillen we van mening. Zeer goede voetballer natuurlijk, maar zeker wel altijd tweede achter Messi. En zeker in z’n gedrag en persoonlijkheid. Bij Messi is het een keer goed mis gegaan, namelijk na de WK wedstrijd tegen oranje.

21 juli 2023 om 08:41

NL Modric
Kun je je ook herinneren hoeveel topscorer of goudenschoenen ?
Dat ronaldo als nr2 werd gezien is opzich al een wonder want zelfs de gast op jouw naam twee klassen beter is.

21 juli 2023 om 08:45

Altijd tweede achter Messi, dat is jouw mening. Wat mij betreft is Ronaldo de grootste speler.

21 juli 2023 om 08:56



De grootste waarom? Omdat hij topscorer van de CL is en hem 1x vaker heeft gewonnen? Of omdat hij 15 CM langer is in lengte? Of gaan we weer horen ´in meerdere competities laten zien� Ieder geval: alle 3 drogredenen om hem de grotere speler te vinden. Messi en Maradona zijn de allergrootste. Men kan zeggen wat ze willen over meningen zijn meningen, maar ik weet zeker dat als je 1000 mensen dezelfde vraag stelt of miljoenen dat het overgrote deel toch echt bij Maradona en Messi uitkomt. En iedereen die hier wat anders beweert: steek maar verder je kop in het zand dan. Struisvogelpolitiek.

Messi vs CR7 is nooit een discussie geweest. De betere en grotere voetballer van de 2 is altijd Messi geweest. Messi werd altijd vergeleken met de legends zoals Pele, Maradona en Cruijff. CR7 werd altijd vergeleken met Messi. En zo aan het einde van hun carrieres vind ik het alleen maar lachwekkender dat er nog oprecht mensen denken dat CR7 in datzelfde rijtje hoort. Hij was niet eens beter dan Zidane en Il Fenomeno (ondanks CR7 veel langer gepiekt heeft). Prime niveau wat die 2 hebben aangetikt, heeft CR7 nooit kunnen evenaren. Respect voor de consistentie en prestaties van CR7 heb ik overigens wel. Wie zou dat niet hebben? Maar magie vertonen is van een andere orde. Dat heb je in je of je hebt het niet in je. Als ik iemand al eens vaker zie struikelen over zijn eigen benen om de uitvoering van de schaar, dan kap ik er al mee.

21 juli 2023 om 09:00

Natuurlijk:

FIFA Ballon d'or/ballon d'or: 2008, 2013, 2014, 2016, 2017
Recordhouder meeste interlanddoelpunten gescoord: 123
Recordhouder meeste internationale doelpunten in een jaar gescoord: 32
Recordhouder tegen aantal verschillende nationale teams gescoord: 44
Recordhouder aantal achtereenvolgende eindtoernooien waarop hij scoorde: 12
Recordhouder aantal wereldkampioenschappen waarop hij scoorde: 5
Oudste speler die een hattrick scoort op een wereldkampioenschap: 33 jaar
Eerste speler die in 4 achtereenvolgende jaren 60+ doelpunten scoort (2011-2014)
Eerste speler die in 6 achtereenvolgende seizoenen 60+ doelpunten voor één club scoort (2010/11-2015/16)
Recordhouder aantal doelpunten in het FIFA-wereldkampioenschap voor clubs gescoord: 7
Recordhouder meeste aantal doelpunten op het Europees kampioenschap gescoord: 14
Snelste speler die 300 doelpunten in de Primera División scoort (286 wedstrijden)
Recordhouder in meeste achtereenvolgende El Clásico's een doelpunt gescoord: 6
Snelste speler die 20 doelpunten in een Primera División-seizoen scoort (12 wedstrijden, 2014/15)
Mederecordhouder tegen meeste clubs in een Primera División-seizoen gescoord: 19
Recordhouder meeste doelpunten in een seizoen voor Juventus: 37

Madrid:
UEFA Champions League: 2013/14, 2015/16, 2016/17, 2017/18
FIFA Club World Cup: 2014, 2016, 2017
Primera División: 2011/12, 2016/17

United:
UEFA Champions League: 2007/08
Premier League: 2006/07, 2007/08, 2008/09

Juventus:
Serie A: 2018/19, 2019/20

Portugal:
UEFA EK: 2016

En dan nog 22 andere B prijzen, zoals de Copa, League Cup, Fa Cup etc.

Als je dan nog beweerd dat Modric de tweede naam zou zijn achter Messi, dan kom je niet bijster slim over. (en dat zeg ik als die hard Modric fan)

21 juli 2023 om 09:13

Joga_bonito10, Messi is een levende legende en zal inderdaad als de beste en grootste voetballer allertijden de boeken in gaan. Ik had alleen wat meer met Ronaldo. Van snelle behendige vleugel flitser naar een doelpuntenmachine pur sang. Er zijn wedstrijden geweest waarbij je dacht, nu het is echt afgelopen met Madrid/ en dan was daar elke keer weer Ronaldo die opstond en ze naar de winst schoot. Perfect tweebenig, kopsterk, snel, het positie kiezen en daar bovenop de mindset en gedrevenheid. Net als Messi een fenomeen. En als iemand dan doorleuk gaat beweren dat Ronaldo mijlenver achter Messi stond de afgelopen 20 jaar dan ben ik het daar niet mee eens. Leuk ook dat je Maradonna noemt, diebijna niemand hier heeft meegemaakt en nog niet 1/5e van de statistieken behaald die Ronaldo of Messi hebben gehaald. Daarbij, een heel ander tijdperk dus kun je totaal niet vergelijken met het voetbal van nu.

21 juli 2023 om 09:17

@Joga_Bonita, wie ben jij om hier te doen alsof alleen jou mening telt en dat meningen van anderen niks waard zijn? Of herinner jij je alleen voetbal van de afgelopen 5 jaar? Ik kan me namelijk wel degelijk een periode herinneren in het voetbal waar ik Ronaldo beter vond dan Messi.. Zeker in de jaren net voor 2010. Leuk dat Messi in 2006 een CL won door niks te spelen. In die periode was Ronaldo gewoon beter imo. Als je puur naar voetbal kijkt dan vind ik Messi ook beter, maar het blijft een mening en dat jij hier iedereen wegzet die anders denkt, als idioot is echt enorm triest. Het valt mij ook op dat bijna iedereen refereert aan Ronaldo op basis van z’n laatste jaren en niemand zich lijkt te herinneren hoe enorm goed hij was bij United en Madrid..

21 juli 2023 om 09:23





Maradona heb ik niet bewust meegemaakt maar bijna al zijn seizoenen van Napoli, Wkã£â¢ã¢â´s e.d. op videobanden met hele wedstrijden tot mijn beschikking en gezien. Overigens ook genoeg wedstrijden in tijdperk bij Boca gezien. Statistieken zeggen mij weinig. Dus wil je nu insinueren dat CR7 beter was dan Maradona? Dan stop ik wel meteen de discussie. Voetbal was toen inderdaad anders. In Italie werd je topscorer met 15 doelpunten max: defensies waren toen allemaal van buitenaards niveau i.c.m. het feit dat aanvallers doodgetrapt werden en scheidsrechters amper ingrepen. Nu als een speler even wat voelt aan zijn shirt, stopt met voetballen en verontwaardigd naar de scheids kijkt, krijgen ze al een vrije trap mee.

Tilburg013,

Ik zeg niet dat alleen mijn mening telt. Ik zeg alleen dat als je een x aantal mensen die expliciete vraag zou stellen, dat een zware meerderheid Messi/maradona als grootste/beste zou betitelen. Als je alleen al kijkt naar ex voetballers, trainers e.d. die zulke uitspraken al zo vaak gedaan hebben zegt dat genoeg toch? 2008/2009 en 2009/2010 was Messi beter dan Ronaldo. Wil je die seizoenen even terugkijken dan? Kijken of je daarna nog hetzelfde durft te beweren. Vanaf toen begon Messi juist te laten zien waarom hij zo ver boven de rest uitstak. Feitelijk onjuist wat je zegt door niks te spelen: heeft gewoon 4 groepswedstrijden gespeeld en de 2 achtste finales tegen Chelsea. Daarna spierscheuring en lag hij eruit.

Maar in 2006 was CR7 inderdaad beter dan Messi ben ik met je eens. Maar helaas voor CR7 was hij zelfs toen niet de beste. Ronaldinho en Kakã£â£ã¢â¡ waren toen overduidelijk de beste voetballers ter wereld. 2007/2008 vond ik CR7 overigens wel de beste speler ter wereld. Het seizoen dat hij United de CL bezorgde.





21 juli 2023 om 09:25

Dat Messi de betere speler is, is volgens mij geen discussie. Maar waarom is Ronaldo de 'grotere' speler? Omdat hij één CL meer heeft gewonnen?

Messi heeft 5 landstitels meer, 2/3 Ballon D'ors meer en 11 trofeeën meer. Hij heeft het WK gewonnen op 35-jarige leeftijd terwijl hij de beste speler was. Daarnaast was hij ook POTT op het WK in 2014 en de Copa America in 2021.

Hij heeft het voetbal letterlijk uitgespeeld.

21 juli 2023 om 09:35

@nl_modric

Ik ben het zeker met je eens dat Ronaldo gewoon de nummer 2 is achter Messi, maar de redenen die je hierboven noemt is natuurlijk krom. Ronaldo is een aanvaller, dus dat hij overal meer doelpunten in heeft is niets meer dan logisch.

Daarbij heeft Modric al die prijzen ook gewoon gepakt, zelfs meer CL bekers, meer Wereldbekers en meer Laliga titels.
En met Juve landskampioen worden zou ik zelfs kunnen.

21 juli 2023 om 09:36

Iniestafcb,

Facts. Maar die zullen wel te pijnlijk zijn. Of je zal horen: WK omgekocht, Sneijder had in 2010 moeten winnen, Di Maria scoorde de winnende in de Copa finale. Het is immens triest en lachwekkend tegelijk.

21 juli 2023 om 10:08

Als we het alleen op doelpunten gaan gooien zijn Gerd Muller en Puskas ook beter dan spelers als Maradona en Cruijff. Voetbal is meer dan alleen doelpunten maken. Wel eens met Joga Bonito. Dat hele magische had die niet. Iets wat Pele, Maradana, Cruijff, R9 en een Zidane bijv. wel hadden. Qua prestaties een top-10 speler aller tijden, maar in mijn optiek zeker geen top-5.

21 juli 2023 om 10:22

@Joga Bonito

Kan wel kloppen dat Messi en Maradonna de allerbeste waren maar Cristiano niet magisch noemen is een beetje krankzinnig. Een vrije trap scoren vanuit 40 meter met een streep is best magisch. Hij had meer scharen in zn debuutseizoen dan Denilson in zn hele carrière. Ik haatte altijd op hem omdat hij inderdaad arrogant en egoïstisch gedroeg maar hij was zo belachelijk goed dat hij me de mond vaak heeft gesnoerd, dan heb ik het over zijn tijd in United en de EK. Als iemand juist magie heeft, dan is hij het wel.

21 juli 2023 om 10:34

Ik ben van mening dat Ronaldo dat magische wel had alleen dat mensen zich vooral de meest recente dingen herinneren. Ronaldo in de PL was mij persoonlijk wel echt magisch en ook zeker in z’n eerdere jaren bij Madrid. Na z’n knieblessure werden het vooral doelpunten maar veel magische CL avonden meegemaakt door Ronaldo

21 juli 2023 om 10:42

15 jaar lang de nummer twee? Ronaldo heeft sowieso gedomineerd tussen 2008 en 2010, was fenomenaal toen. En de jaren 2015 - 2019 gaan ook naar Ronaldo. De rest is van Messi, dus ik zou het gelijk noemen.

21 juli 2023 om 10:53

Ik vind het altijd grappig dat mensen hem de grootste noemen, ze noemen hem niet de beste maar xe grootste, maar wat houdt dat in? Grootste aansteller van de 2 dat klopt, grootste kwa lengte dat klopt, grootse huis dat klopt. Grootste minderwaardigheidscomplex dat klopt. Maar kwa voetbal komt hij niet in de buurt van Messi. Is die nooit geweest en zal die nooit komen, alleen kwa goals komt die in de buurt, maar Messi beheerst veel meer facetten van het voetbal dan Ronaldo doet, denk aan passing (ja Ronaldo geeft ook wel een goede pass) maar hij is geen geweldige passer, Messi beheerst het dribbelen en zijn voetbalbrein begrijpt het spel veel beter dan Ronaldo die heel snel erachter kwam dat hij maar beter goals kon maken ipv een complete voetballer zijn. Het is ook geen mening meer dat Messi beter is, dit is gewoon eem feit. Ik vind het prima dat Ronaldo fans een voorkeur hebben maar zodra ze gaan roepen dat hij beter is weet je al dat hun mening incorrect is.

21 juli 2023 om 10:59

NlModric

Wat een onzin roep jij over Maradona, dat was ook een veel betere voetballer dan Ronaldo ooit zal zijn, die 8 top jaren van Maradona dat niveau zal Ronaldo nooit aantikken, vind het echt respectloos hoe er gepraat wordt over Maradona door vele, als die in deze tijd zou spelen zou die minimaal 2 ballon dor's afpakken van Ronaldo 😉 en iemand met zoveel skill en alle facetten beheersen van het voetbal, niet alles draait om stats, dat is ook het groote verschil tussen Maradona, Messi en Ronaldo. Die sporadische acties die je nergens terug ziet in de statistieken zijn op 2 hamden te tellen bij Ronaldo, bij Messi en Maradona was dat iedere wedstrijd zo.

21 juli 2023 om 11:05

Modric

Sorry masr die internationale goals is een heel slecht argument om erbij te halen, we weten allemaal dat je statistieken erbij haalt om Ronaldo beter te laten lijken dan dat hij werkelijk is. Dit doen Ronaldo fans altijd. Ik zal nooit statistieken erbij halen om Messi beter te laten lijken dan hij eigenlijk is. Jij en veel Ronaldo fans doen dit altijd om zogenaamd een punt te maken, om of het als argument te gebruiken. Vindt dat echt een hele zwakke tactiek om je argument te maken, voegt ook echt niks toe, en ik vind ook dat ik dat moet benoemen

21 juli 2023 om 11:08



Rambo,

Meer scharen in zijn debuut seizoen dan Denilson in zijn hele carriere? Je weet hopelijk wel dat als Denilson een schaar deed dat dit minimaal een dubbele en soms wel driedubbele was toch? Statement van niks dus. Los daarvan ik hecht niet veel waarde aan dubbele scharen en overstapjes als je daarna nog steeds op dezelfde plek staat voor je tegenstander. En dat was bij CR7 vaak het geval.

Reddevilgaz,
Waar heeft CR7 gedomineerd tussen 2008 en 2010? Als er iemand in 2008/2009 en 2009/2010 gedomineerd heeft is het Messi wel. Zowel in La Liga alsmede in de CL. In de finale van 2008/2009 nota bena nog beslissend geweest in het rechtstreekse duel tegen United met CR7. Dan heb je nog het eerste gedeelte van 2010/2011 waarbij Messi ook absurd veel beter was dan wie dan ook. Zowel in 2008/2009 als in 2010/2011 de Treble gepakt waarin hij met afstand de beste speler ter wereld was. Hij heeft juist die Ballon Dâ´or gewonnen omdat hij dingen liet zien die iedereen z´n petje te boven ging.

2014/2015 was toch ook echt van Messi lol. Wederom de treble gepakt en beestachtig gespeeld in la Liga en de CL.

2018/2019: werd CR7 met Juve uitgeschakeld door Ajax in de achste finale van de CL en scoorde hij in totaal 28 doelpunten in 43 wedstrijden en gaf hij 11 assists.
Messi werd in de halve finale van de CL uitgeschakeld door Liverpool en scoorde in totaal 51 doelpunten in 50 wedstrijden en gaf hij 22 assists.
2019/2020: werd CR7 uitgeschakeld door Lyon in de achtste finales en maakte dat seizoen 37 doelpunten in 46 wedstrijden en gaf hij 7 assists.
Werd Messi uitgeschakeld door Bayern Munchen in de kwartfinale en maakte dat seizoen 31 doelpunten in 44 wedstrijden en gaf hij 27 assists.

Als ik het zo bekijk hoe kan jij beweren dat die 2 seizoenen en het jaartal 2019 CR7 gedomineerd heeft t.o.v. Messi? Dat jaar gaat overduidelijk ook naar Messi. En dan laat ik het spel nog achterwege. Want daarin blonk Ronaldo al helemaal niet meer uit t.o.v. Messi.

Dus gelijk? Bij lange na niet.

21 juli 2023 om 11:25

Ronaldo had het magische niet. Je leest hier toch wel wat.

21 juli 2023 om 12:12

Rambo..

30 vrije trappen achter elkaar gemist ben je voor juventus. De slechtste in de club geschiedenis.
...en welke Denilson bedoel je? Dé Denilson? Een van de beste dribbelaars ooit? Lol. Ronaldo zijn acties waren altijd geforceerd geweest. 9 van de 10 mislukken. Niet voor niets werd hij door eigen supporters uitgefloten in Bernabeu.

21 juli 2023 om 12:35

Ja en Messi , Neymar werden door hun eigen PSG fans uitgefloten. Lekker argument wel.

21 juli 2023 om 14:31

@ericvanloo, ik ben geen Ronaldo fanboy, maar je kan niet om de beste man heen. Samen met Messi buitenaards gepresteerd en de Europese velden gedomineerd. Dat hij nu op 38 jarige leeftijd zichzelf belachelijk maakt in de zandbak doet daar niets aan af. En dan kan je aangeven dat statistieken niet belangrijk zijn, maar daar draait het voetbal nu eenmaal om. Ik bedoel, ik was altijd van van Bergkamp, Iniesta, Zidane, Dinho en Modric. Daar keek ik liever naar dan naar Ronaldo en Messi. Echter wanneer je aan 20 topcoaches vraagt wie ze liever in een team willen hebben, dan gaan ze allemaal voor Messi of Ronaldo. 2 fenomenen die wedstrijden voor je wonnen, week in week uit, jaar in jaar uit. Mensen die Ronaldo niet op waarde schatten, daar vraag ik me ook altijd vanaf hoelang ze al wedstrijden kijken. Overal gepresteerd, bij iedere topclub de sterspeler geweest en tal van records aan flarden geschoten.

21 juli 2023 om 15:45

Mensen kunnen niet objectief blijven in deze discussies vanwege Ronaldos persoonlijkheid/gedrag. Het past niet bij het beeld van de ideale Nederlandse schoonzoontje, wat je (vroeger) bij Messi wel kon zien. Allemaal randzaken worden erbij gehaald om zijn voetballende vermogen omlaag te praten.

21 juli 2023 om 08:33

Nu wil ik het niveau niet omhoog praten van SA maar om gelijk kansloos te vergelijken vind ik ook apart. Het is maar een oefenwedstrijd en vergeet niet Benfica heeft echt een goede team.

21 juli 2023 om 08:46

Ze verloren ook met 0-5 van Celta de Vigo….

21 juli 2023 om 09:04


Even de wedstrijd opgezocht zoals @juventuspuglia aangaf hadden ze een rood kaart gekregen en 3x raden wanneer de 1e doelpunt viel, 6 min na een rode kaart. Men heeft echt een tunnelvisie hier alleen een term loslaten en inhoudelijk geen know how.


Het blijft maar een oefenwedstrijd, ondanks de selectie niet op orde was destijds hadden wij ook een koek gekregen in oefenwedstrijd.

21 juli 2023 om 09:22

Ze hadden toen wel rood

21 juli 2023 om 09:22

Proces van Saudi is ook pas dit jaar gestart. Kijk hoeveel spelers er al heen zijn. Mahrez, Kante, Benzema, Ronaldo, Henderson, Mahrez, Koulibaly etc. Gaat alleen maar meer worden. De beste 11 van de MLS verliest okk 5-0 van Arsenal B

21 juli 2023 om 10:56

Fuck hun proces, leidt nergens toe.

Uitbuikende en ongemotiveerde veteranen + Ronaldo, die niet meer omhoog kijken maar afbouwen...
Dan krijg je t lastig tegen veel europese ploegen...

Zo dolde hij Ronaldo....' dat viel toch ook wel weer mee? Het was meer een actie waar vrijwel elke aanvaller zo reageert.

Di maria heeft wel echt een top voorbereiding top aanwinst voor zijn leeftijd. Lekker presteren in Europa ipv voor het geld gaan in je laatste jaren

Wat worden de clubs uit SA te kijk gezet. Prachtig !! Zoals Cruijff ooit al vertelde, ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken.

Benfica heeft toch echt wel een lekker elftal. Die zouden het Europees zomaar eens goed kunnen gaan doen. Mooie stap voor kökçü.

21 juli 2023 om 08:47

Cruijff praatte ook veel onzin. Real Madrid bewijst al jaren lang dat geld is alles in prof sporten. Chelsea deed dat ook en MamCity net gedaan.

21 juli 2023 om 10:15

En waar is het grote succes van PSG dan?

21 juli 2023 om 11:43

Haha grapjas. Real Madrid, Barcelona, Bayern, Manchester United/City, Liverpool, Chelsea, Juventus, AC/Inter Milan...al deze topclubs strooien al tientallen jaren met geld en jouw is: PSG.
Geen geld = geen prijs.

21 juli 2023 om 12:01

Real Madrid is de laatste jaren nou het voorbeeld dat absurde prijzen betalen je tot niets brengt. Die betalen wel flinke transfers, maar er zit altijd wel een idee achter in mijn ogen.

21 juli 2023 om 12:03

@1988M10. Maar als die clubs die jij opnoemt hebben de laatste jaren toch niet zo gek veel gewonnen. Zitten we een paar landskampioenen tussen maar dat is het dan ook.

21 juli 2023 om 22:46

Als je daadwerkelijk zo redeneert en beweert dat Cruijff "veel onzin praatte", dan ligt het toch echt aan jou en je simpele manier van kijken en jouw onvermogen om te begrijpen wat er geegd werd. Niet aan evt ongelijk van Cruijff.

Waar Benfica vorig seizoen al erg sterk was kan Di Maria ze weer een niveau omhoog krikken. In mijn ogen een van de meest onderschatte spelers ter wereld. Natuurlijk krijgt hij waardering, maar werd zelden genoemd in het rijtje 'absolute wereldtop' terwijl hij daar qua prestaties echt wel in thuis hoort.

21 juli 2023 om 08:20

Komt ook omdat hij bij geen een team consistent de grote ster is geweest.

21 juli 2023 om 08:36

Do Maria is gewoon de Scotty Pippen. Hij zal nooit een Jordan worden en dat is ook niet erg. Een Pippen is al een hele klus, want die was echt heel goed

Een zak geld scoort geen doelpunten…. En maakt ook zeker geen team!

Na de 5-0 tegen Celta en deze uitslag ben ik inderdaad overtuigd van Ronaldo, dat Saoudi league sterker is dan de Turkse en Nederlandse en dat in Europa eigenlijk alleen Engeland nog van niveau is.

Saudi Arabia is het nieuwe PSG van midden Oosten. 🤣

Ik dacht dat de competitie in Europa niet zoveel
Meer voorstelde meneer ronaldo

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren