Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Alaba wordt overschat, hij is zeker geen vijftig miljoen euro waard'

Laatste update:

Ook voor Oostenrijk begint dinsdagavond het EK voetbal in Frankrijk. Het land opent het toernooi met een op papier relatief eenvoudige wedstrijd tegen Hongarije. Veel zal echter afhangen van de vorm van bepalende spelers als Marko Arnautovic, Marc Janko en David Alaba. Laatstgenoemde is, als basisklant bij Bayern München, dé ster van de Oostenrijkers.

/

Frenkie Schinkels, een geboren Rotterdammer met Oostenrijkse roots en actief als technisch directeur bij Sankt Pölten, vindt het echter wel meevallen met de kwaliteiten van Alaba. “Ik zal je wat zeggen: David Alaba wordt overschat. Hij is goed, zeker, maar geen wereldklasse”, verklaart hij in gesprek met de NOS.

“Bij Bayern speelt hij niet voor niets in de verdediging”, gaat Schinkels verder op de staatsomroep. “Bij Oostenrijk staat hij op het middenveld. Hij is een echte teamspeler, heel constant, haalt altijd een zeven. Maar hij is geen 50 miljoen euro waard.” Liever ziet Schinkels Arnautovic aan het werk. “Hij is een type zoals ik, heeft overal schijt aan. Maar hij kan wel wedstrijden beslissen. Arnautovic werd lang uitgekotst in Oostenrijk, maar inmiddels houdt iedereen van hem.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat zegt deze man nou. Alaba is als linksback in mijn ogen de beste op zijn positie (toegegeven, dit seizoen was Marcelo beter). Buiten dat hij nog enorm jong is, brengt hij zowel aanvallend als verdedigend ontzettend veel. In de huidige markt is Alaba zeker wel 50 miljoen waard, hoe misselijkmakend dat eigenlijk ook is.

14 juni 2016 om 15:58

Inderdaad! Uiteraard is alaba wel de beste speler van Oostenrijk. Arnautovic werd recent nog uit de wedstrijd gespeeld door een broekie van Ajax die net terug is van een lange blessure....hij werd er zelfs zo gefrustreerd van dat hij ging spugen. En sinds wanneer is het goed om 'overal schijt aan te hebben'? We leven toch in een fatsoenlijk land waarin we ons horen te gedragen en rekening dienen te houden met anderen. Mensen die overal schijt aan hebben, zoals bijvoorbeeld Zlatan, zijn mentaal zo zwak dat ze zichzelf niet kunnen beheersen. Ze zijn egocentrisch en onbesuisd. 'Simpel'

14 juni 2016 om 17:13

Zlatan en mentaal zwak noemen haha, dit is mentaal denk ik de beste Vd wereld, op cr7 na misschien

14 juni 2016 om 20:26

Cr7 mentaal sterk noemen........ pfff als het ff niet loopt dan werkt zijn psyche juist tegen.

14 juni 2016 om 17:27

Future boss , ik vind dat frenk schinkels echt wel goed beargumeneetrd waaro hij hem geen 50 iljoen waard vind. Het is geen beslissende dragende speelr. Kosten linksbacks tegenwoordig ook 50 miljoen?

Wie is wel 50 miljoen waard? Geen wereldklasse speler? Alaba is de beste linksback die er nu rondloopt, deze man kan je sws niet serieus nemen.

Ben ik het mee eens, lijkt ook een beetje stil te staan in zijn ontwikkeling.. aanvallend een geweldige back maar laat verdedigend toch vaak steekjes vallen! Tegen Juventus werd hij ook totaal kapot gespeeld door Morata (al speelde hij toen als CV)

14 juni 2016 om 15:36

Normaliter doet hij het prima achterin, je kunt hem niet op 1 of 2 wedstrijden beoordelen want ik heb het idee dat je er niet meer gezien hebt

14 juni 2016 om 15:43

Zeker wel, hij vertrouwt heel veel op zijn snelheid en wendbaarheid, soms kan hij daarmee compenseren voor verdedigende / positionele fouten maar lang niet altijd. Aanvallend en in balbezit natuurlijk in de absolute top/ wereldklasse. Vergelijkbaar met Alba.

14 juni 2016 om 15:47

Vandaar dat het geen CV is, want een CV moet het met andere dingen compenseren (kracht, lezen van het spel, inschuiven, ect)

14 juni 2016 om 16:04

Klopt, het is ook geen drama ofzo maar er zijn wel een paar backs die dat beter kunnen en inschatten. Denk aan Juanfran, Filipe Luis, Lahm bijvoorbeeld. Die positioneren zich toch wat beter, kunnen het spel iets beter lezen waardoor ze verdedigend amper kwetsbaar zijn. Vooral in de Cl zie je dat Alaba op dat gebied soms net wat tekort komt, 1 op 1 is hij wel fantastisch, snel, wendbaar, goeie tackle, goeie sliding en vrij explosief.

14 juni 2016 om 16:33

Daarom mag je alaba ook niet op de punten afrekenen waarop een CV wel wordt afegerekend.

Mwaah, van dat rijtje is alleen Lahm in mijn ogen beduidend beter dan Alaba. Lahm is dan ook buitencategorie. Filipe Luis en Juafran vind ik allround en (zeker qua modern voetbal) minder dan Alaba. Wat betreft felheid en duelkracht kan hij inderdaad van hun leren. Maar dat zijn ook de enige punten. Uiteindelijk presteren Filipe Luis en Juanfran goed in de verdediging omdat zij minder hoeven aan te vallen. Zo een Filipe Luis is finaal door het ijs gezakt op moment dat dynamic werd geëist in de PL. Ook een Juanfran valt pas echt op sinds Simeone en zijn speelwijze. Nee doe mij 1000 procent een Alaba!

14 juni 2016 om 17:28

Afgelopen wedstrijd was juanfran nadrukkelijk aanwezig op de rechterflank. Ook als zijn team het spel domineert kan hij zijn stempel drukken. Sowieso in verdedigend opzicht sterker dan alaba

14 juni 2016 om 17:57

tegen Tjechie ja. Die kwam 90 procent van de wedstrijd niet over de helft van Spanje. Tegen een Bayern en Barcelona van Juanfran voornamelijk achterin. Terwijl Alaba het ook tegen de beste tegenstanders laat zien.

14 juni 2016 om 15:39

Wat bedoel je nou precies? Alaba was achterin opbouwend zeer belangrijk voor Bayern zowel verdedigend als aanvallend. Als je iedereen uitrekent op die paar kleine foutjes is niemand zo goed

Wat is dat voor een domme opmerking, "hij staat niet voor niets in de verdediging". Ja vind je het gek, hij is een verdediger

14 juni 2016 om 17:06

Hahaha ja inderdaad zeg, wat een flapdrol.

'Hij is niets voor niets verdediger bij Bayern' zegt al genoeg over hoe serieus we deze gast moeten nemen.

Hahahah wat een gek zeg. Overschat zegt hij? Serieus, wat gebeurd er in de voetbalwereld. Mensen die het met hem eens zijn zullen waarschijnlijk die wedstrijd tegen Juve aanhalen, waarin hij niet eens op zijn positie speelde. (alaba speelde al op een andere positie, met nog eens een Kimmich naast hem die ook geen CV is).

Prima, maar dan hebben we geen enkele wereldvoetballer op deze aardbol rondlopen, want ik kan zo met 100 voorbeelden komen van wereldspelers en hun slechte wedstrijden. Snap sowieso niet waarom zo iemand op VZ een podium krijgt, omdat het een Rotterdammer met Oostenrijkse roots zit? Zullen we dan ook artikelen publiceren van Nederlanders met Marrokkaanse roots die bij Fc Bal op het dak directeur zijn en Zyiech beter dan Messi vindt?

“bij Bayern speelt hij niet voor niets in de verdediging”. Ja gek he als verdediger, Neuer staat ook niet voor niets in het doel als keeper. Verder lekker neerbuigend naar verdedigers toe, met andere woorden een wereld ster speelt niet in de verdediging..

14 juni 2016 om 15:53

VZ verzamelt nieuws uit andere media en in dit geval was dat een interview dat deze Frenkie Schinkels aan de NOS gaf. De NOS is dus degene die hem een podium geboden heeft en niet zozeer VZ. Verder is het feit dat wij nu een redelijke discussie hebben over de afwijkende mening van deze man wat mij betreft het bewijs dat het aardig is dat VZ dit plaatst. De uitspraak is nogal controlversieel en voor velen (waaronder jij en ik) de moeite waard om het te lezen en erop te reageren

14 juni 2016 om 15:56

Daar heb je helemaal gelijk in Gnst. Hij wordt door sommige op 1 wedstrijd afgeschilderd als een middelmatige speler. Hij is natuurlijk vooral aanvallend een top/wereldtop speler. Verdedigend als back laat hij af en toe nog wel eens een steekje vallen en als hij dat nog wat sterker kan ontwikkelen is het helemaal nr.1 op zijn positie (in hoeverre hij dat nu nog niet is).

Ik moet wel zeggen dat Alaba als CV alleen als uiterste noodoplossing gedaan moet worden. Hij komt voor de CV toch een aantal belangrijke kwaliteiten tekort.

14 juni 2016 om 16:01

@gnst

Bizar hé. Alaba zou de ideale LB voor Barca zijn geweest. Snelheid, techniek, kopkracht, inzicht etc.

Die argumenten van de beste man, ik kan er echt om lachen. Hij denkt dat alleen spelers die voorin lopen, (een schaartje doen of een hakje) kunnen voetballen. Heel raar dit.

14 juni 2016 om 16:27

Ja, inderdaad, en dan met deze zin komen. ''liever ziet Schinkels Arnautovic aan het werk''. Schinkels vind Arnautovic ( tussen neus en lippen door als ik het zo lees) wel een wereldster. Daar heb ik nou eens om moeten lachen.

Als middenvelder is hij zeker niet heel bijzonder vind ik. Maar als back vind ik hem wereldtop. Kan heel goed aanvallen maar ook sterk verdedigen. Jammer dat hij het zelf niet ziet en perse op het middenveld wilt spelen.

Met mensen die een speler overschat noemen kan ik sowieso al vrij weinig omdat het een lekkere loze opmerking is. Overschat door wie en wat zou hij dan niet kunnen wat die mensen hem toeschrijven? Alaba is pas 23 jaar en speelt al jaren bij Bayern in het eerste dus dan kun je toch echt wel wat volgens mij. Misschien is hij geen 50mln waard maar een objectieve waarde kun je toch niet aan een voetballer koppelen. Zolang hij niet weg wil bij Bayern is hij in principe of niets waard of heeft hij een oneindige waarde en als morgen pak ‘m beet PSG op de stoep staat en 100mln betaalt dan is hij dat waard. De voetbalwereld is nu eenmaal gebaseerd op hetgeen de gek over heeft voor een transfer en dat is de laatste jaren alleen maar meer en meer…

14 juni 2016 om 16:00

Doet me denken aan een fragment van de NOS van gisteren waarin Martin O Neill van Ierland in een analyse uit 2006 zei dat Zlatan de meest overschatte speler ter wereld is en dat hij er eigenlijk helemaal niks van kan. Op een persconferentie van een aantal dagen geleden werd hij hiermee geconfronteerd, Aan O neill zag je dat hij het beschamend vond. En dat terwijl Zlatan toen nog ouder was dan Alaba nu. Alaba speelt vanaf zijn 18 als vaste LB van Bayern, hoe kan je dan in hemelsnaam overschat zijn. Die jongen is 4 jaar geleden op zijn 19 uitgegroeid tot de beste LB van de wereld, op 19 jarige leeftijd!! En is dit tot vandaag ook gebleven, dan kan ik met mijn mijn hoofd niet bij zo een uitspraak die waarschijnlijk gebaseerd is op 1 weedstrijd tegen Juve.

Wie is dit en waarom krijgt deze man aandacht? Slaat nergens op en zn argumentatie is ook onzin.

'bij bayern speelt hij niets voor niets in de verdediging'

Waarom? Omdat bayern vol met koekenbakkers zit, of omdat hij niet goed genoeg is voor het middenveld. Wat een pannenkoek is deze man

Dit is een van de domste redeneringen ooit. Alaba staat bij Bayern in de verdediging omdat hij slechter is dan mensen denken dat hij is (in andere woorden overschat). Vanaf je achttiende basisspeler zijn bij een van de allergrootste clubs ter wereld, allemaal omdat hij overschat is. Zitten wat schroefjes los bij deze man.

Overigens dat Alaba middenvelder, en de belangrijkste speler is bij Oostenrijk, is nu juist een ding dat in zijn voordeel spreekt. Hij is zo ontzettend veelzijdig dat hij ook op hoog niveau als spelverdelende middenvelder kan spelen. En hij doet het nog goed ook want hij is met Oostenrijk op het ek, als ongeslagen groepswinnaars.

Gewoon een modale tot goede verdediger. Zeker geen top. Helemaal eens met Frenk

Deze man mag ook een keer wat roepen en doet dan meteen zo'n uitspraak, zodat het opvalt en uitgelicht wordt. Het is natuurlijk wel onzin, want Alaba is weldegelijk erg goed en wereldtop. Hij speelt ook als CVM hoor, op het middenveld dus.

Mag ik vragen wie Frenkie Schinkels is? Goede linksbacks zijn vrij schaars en daarnaast kan hij ook op het middenveld en centraal achterin. Hij is fysiek uitstekend en heeft een uitstekende leeftijd, dus ik denk dat deze prijs zeker marktconform is.

2 knaken en een kratje bier

Ik moet hem toch gelijk geven dat Alaba zeker geen 50mil. waard is.

Bij een speler als Alaba zou men eerder moeten denken aan zo'n 60-70mil. en dat is dan ook nog eens het minimaal bedrag.

Nouja iedere gek zo zijn eigen mening natuurlijk. Maar deze gek (ikzelf) is zeer gecharmeerd van Alaba. Is niet een speler met een enorm charisma of iets dergelijk, maar wel een ongelofelijk getalenteerde voetballer en bovendien een enorme teamspeler. Overigens met zijn palmares en toch nog jonge leeftijd (23) is het gewoonweg fantastisch. Nee dan vind ik een Arnautovic helemaal niets. Deze jongen wil zo graag op Zlatan lijken dat het gewoon zielig wordt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren