Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vlaar definitief opgenomen in selectie voor duel met VS

Laatste update:

Feyenoorder Ron Vlaar behoort tot de groep spelers die zich mag gaan prepareren voor het oefenduel met de Verenigde Staten, aankomende woensdag. De stopper overleefde de laatste schifting van bondscoach Bert van Marwijk. PSV’er Otman Bakkel en Wout Brama van FC Twente vielen af.

/

De uitverkiezing van Vlaar komt niet geheel als een verrassing. De 25-jarige centrumverdediger kende jaren van tegenspoed maar heeft zich dit seizoen laten zien de weg terug weer helemaal gevonden te hebben. Hij behoort wekelijkse tot de uitblinkers bij Feyenoord, dat mede dankzij zijn inbreng een stuk beter presteert van het afgelopen seizoen.

Verder kent de selectie van Oranje niet al te veel verrassingen ten opzichte van eerdere wedstrijden. André Ooijer, bij zijn club PSV niet altijd meer zeker van een basisplek, is gewoon van de partij. Hetzelfde geldt voor Klaas-Jan Huntelaar en Rafael van der Vaart. Robin van Persie ontbreekt wel. De aanvaller van Arsenal is nog altijd herstellende van een zware enkelblessure.

De volledige selectie:

Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Piet Velthuizen (Vitesse), Michel Vorm (FC Utrecht)

Verdediging: Edson Braafheid (Celtic), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Hamburger SV), André Ooijer (PSV), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax)

Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Mark van Bommel (Bayern München), Orlando Engelaar (PSV), Nigel de Jong (Manchester City), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Internazionale), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Demy de Zeeuw (Ajax)

Aanval: Ryan Babel (Liverpool), Eljero Elia (Hamburger SV), Klaas-Jan Huntelaar (AC Milan), Dirk Kuyt (Liverpool) en Arjen Robben (Bayern München).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

Ha. Goede keus om vlaar tenemen. Helaas voor Brama & Bakkal...
Wat voor uitslag denken jullie?

26 februari 2010 om 12:26

Je moet de VS niet onderschatten, ik denk 3-0 of 3-1 voor Nederland

26 februari 2010 om 13:25

Je moet de VS niet onderschatten jij denkt 3-0 of 3-1 voor Nederland?
Overigens een prima keus van Bert van Marwijk om Ron Flaar er bij te halen.
Een mooie beloning op zijn goede spel.

26 februari 2010 om 22:17

Je zegt je moet ze niet onderschatten maar gaat uit van een makkelijke overwinning , dat is een beetje een paradox he..

26 februari 2010 om 12:28

idd jammer voor brama.
maar we hebben erg goede middenvelders bij oranje.
en ja brama vind ik ook erg goed maar die is nog jong wie weet volgend jaar.
en vlaar vind ik ook een goede keus.

26 februari 2010 om 14:43

Ach, het enige waar brama goed in is, is verdedigend werk opknappen en zijn tegenstander voor de voeten lopen en afdekken. Aangezien van Bommel, de Jong, Schaars, de Zeeuw en Engelaar dit ook of beter kunnen, maakt hij geen kans op een plek in de selectie. Dat hij überhaupt bij de voorselectie zat is mij een raadsel.

26 februari 2010 om 14:46

Schaars vind ik niet echt sterk bezig. Ik pleit meer voor Theo Janssen in plaats van meneer Schaars die een dramatisch seizoen speelt. Leuk voor Vlaar dat hij er bij zit, wel verdiend denk ik zo. Is Bouma overigens nog geblesseerd?

26 februari 2010 om 18:25

Bouma is sinds kort weer fit en heeft laatst 90 minuten met het 2de elftal van Aston Villa meegedaan. Kan dus nog een concurrent worden voor Ooijer of Vlaar, maar ik denk niet dat Bouma in de Wk-selectie zal zitten. Waarschijnlijk zullen deze 7 verdedigers ook naar het WK gaan.

Deze 23 spelers zullen, op een na, de Wk-selectie vormen. Er zal namelijk nog iemand afvallen voor van Persie, waarschijnlijk een middenvelder (om toch 6 aanvallers in de selectie te hebben). Ik denk dat Schaars de pineut zal zijn.

Daarnaast zou het nog kunnen dat Babel of Huntelaar z'n plekje nog af moet staan aan van Nistelrooy.

Prima selectie.

26 februari 2010 om 13:51

Inderdaad jammer voor Brama en Bakkal maar die komen er wel. Ik vind wel raar dat van Marwijk geen één FC Twente speler heeft meegenomen. Ik vind Theo Janssen op dit moment één van de betere middenvelders van de Eredivisie. En hij had daarom een kans moeten krijgen. Ik zou dus minstens één FC Twente speler meenemen, Bosschker of Theo Janssen.

Uitslag: gelijkspel

26 februari 2010 om 14:49

Daar zeg je wat! Ik zou Theo Janssen wel eens willen zien in plaats van een Sneijder.
De tegenstander word alleen al bang als ze hem zien :P

26 februari 2010 om 18:40

Pfff....

De tegenstander wordt echt niet bang van een paar tatoeages. De staat van dienst van Sneijder worden ze eerder bang.

Theo Janssen is wel al een van de betere middenvelders in de eredivisie en heeft misschien ook wel het niveau voor Oranje, maar er spelen al 4 betere middenvelders in het buitenland (sneijder, vd Vaar, de Jong en van Bommel) en van de eredivisie-middenvelders vind ik De Zeeuw, Affelay en Engelaar toch echt beter dan Janssen, dus het is wel logisch dat hij er niet bij gehaald wordt. Het is nu ook niet de tijd om te gaan experimenteren, er moet naar een team voor het WK toegewerkt worden.

En nee, Vlaar is geen experimenteren, er moeten namelijk wel genoeg verdedigers geselecteerd worden. Andere verdedigers spelen (nog) niet (boulahrouz, Bouma, Marcellis), of zijn niet goed genoeg (loovens).

26 februari 2010 om 20:57

Maar als je eerlijk bent dan is Sneijder toch wel een paar klasse beter dan Theo.
En waaorm zou een tegenstander bang voor hem zijn?
Door zijn tatoage's nou wie heeft ze tegenwoordig niet.

26 februari 2010 om 21:58

Dat Theo Janssen niet opgewassen is tegen onze topmiddenvelders begrijp ik wel. Ik vind hem wel evenwaardig aan de Zeeuw, Affelay of Engelaar. Janssen heeft een top conditie en schuwt niet om eens een harde tackel in te zetten. Hij is zowel verdedigend als aanvallend goed. Zijn schot is levensgevaarlijk en wat leren we uit het hedendaagse voetbal: standaard situaties beslissen de wedstrijd. Janssen is zo één die uit een standaard situatie de wedstrijd kan beslissen. Ik zou hem dus wel eventjes laten proeven aan het Nederlandse elftal, je hoeft hem niet perse naar het WK te brengen maar hij verdient een kans.

Maar oke Theo Janssen heeft dus te veel concurrenten die ook beter dan hem zijn. Maar Bosschker is naast Stekelenburg de beste keeper en ook het meest ervaren. Bosschker had ik dus wel meegenomen, waarom mogen Velthuizen en Vorm dan wel iets proeven van het WK maar Theo Janssen niet omdat hij minder is? Het is misschien appels met peren vergelijken maar ik begrijp dus niet waarom een betere keeper thuis gelaten wordt alleen omdat hij ouder is en na dit WK geen toekomst heeft. Het gaat om dit WK en met alle respect voor die andere keepers maar ik zou dus op zijn minst Bosschker gewoon meenemen alleen al omdat hij meer ervaren en beter is.

Gefeliciteerd Ron, dikverdiend!!!

26 februari 2010 om 19:09

Inderdaad! Dit is goed en leuk nieuws voor Ron!! Het is hem zeer zeker gegund!
Ik denk als hij zijn nivo stijgende kan houden wordt dit onze nieuwe Jaap Stam!

Ben benieuwd wat het woensdag wordt! Ik hoop op een lekkere spannende en aanvallende pot die eindigt in 4-3 ofzo! Ik zit in de Arena dus wil wel waar voor mijn centen Bert !!

Als je zo de selectie bekijkt zit daar voor de toekomst best perspectief in!
(zie opstelling) En dan hebben we: Vd Vaart - Elia - Mathijssen - Vorm - Afellay - Babel - Kuyt en Bommel nog op de bank..!!
Daarnaast zijn er nog een aantal jongens die volgend jaar ook wel op deur aan het kloppen zijn voor het grote Oranje!

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Vlaar
Braafheid
De Zeeuw
De jong
Van Persie
Snijder
Robben
Huntelaar

Helemaal terecht, ik denk dat Vlaar op dit moment één van de meest constante en spelende centrale verdedigers van Nederland is. Hij heeft dit echt verdiend.

nou hopen dat ie laat zien dat ie het waard is.
wens je succes.

Eindelijk eeen goede versterking voor de Nederlandse achterhoede. Ben nooit te spreken geweest over Ooijer-mathijsen maar nu Ooijer waarschijnlijk het terrein moet verlaten hebben we eindelijk een sterke man achterin, om de slechte kwaliteiten van Mathijsen tegen te gaan :D

26 februari 2010 om 12:56

Hou nou eens op over Mathijssen. Joris is gewoon een sterke verdediger die altijd zijn taken heel netjes doet!

26 februari 2010 om 16:06

En om Heitinga kom je ook niet meer heen!

26 februari 2010 om 17:55

Mathijssen is gewoon een hele goede verdediger die niet voor niets 2e aanvoerder van HSV is. Hij staat zijn mannetje altijd en veel beters hebben wij gewoon niet. Wel moet hij wat 'gemener' worden, want hoe hij gister werd weggezet door Toivonen voor het eerste doelpunt van PSV moeten we natuurlijk niet hebben op het Wk.

Het wordt trouwens nog een moeilijke keuze achterin. Van Bronckhorst met zijn ervaring lijkt mij vast op linksback. Dan hebben we centraal Mathijssen, Vlaar en Heitinga die voor een basissplaats in aanmerking komen. Heitinga kan ook nog op rechts, dus het zou zomaar kunnen dat Van der Wiel eruit moet. Dit zijn de mogelijkheden voor de sterkst mogelijke verdediging:

Heitinga - Vlaar - Mathijssen - Gio
Van der Wiel - Heitinga - Mathijssen - Gio
Van der Wiel - Heitinga - Vlaar - Gio

Wat vinden jullie het sterkst?

26 februari 2010 om 18:17

vd wiel - mathijssen - vlaar - heitinga ( missen een goede linksback, gio is niet meer wat het geweest was )

26 februari 2010 om 19:32

vd wiel-heitiga-mathijsen-braafheid misschien. Mits ie goed zijn best doet in Schotland.

26 februari 2010 om 16:59

nee klopt.. die was zeer goed tegen chelsea

Het is gezien Vlaar's prestaties bij Feyenoord terecht dat hij wordt uitgenodigd. Dat wil niet zeggen dat ik erbij blijf dat Oranje defensief gezien gewoon te zwak is. Ik ben benieuwd of we dat door ons aanvallend vermogen kunnen maskeren straks op het WK.

26 februari 2010 om 13:51

ik snap niet dat jullie allemaal de verdediging zo slecht vinden,
we hebben hele goeie verdedigers centrum heitinga en mathijsen, heitinga had rooney helemaal in de zak zitten laatst, mathijsen is elke week een goede kracht bij hsv die zijn taken heel goed uitvoerd, en dan op de vleugels van der wiel elke week 1 van de betere bij ajax en 1e wedstrijd tegen juventus was die niet te stoppen en was die fantastisch en dan op de linksback ggio of braafheid, naar mijn mening is braafheid nu nummer 1 voor die positie hij speeld heel goed bij celtic oogt weer goed zoals die was, en gio ja goede vervanger voor hem want ik vind gio toch niet echt goed de laaste tijd bij feyenoord, die heeft zijn beste tijd al lang gehad!

26 februari 2010 om 14:51

Kun jij dan een land opnoemen die een betere verdediging heeft dan Nederland? Zo is er altijd wel wat op te merken...

on:
Mooie selectie, ik mis alleen nog Van the man

26 februari 2010 om 16:08

Ik wilde Engeland zeggen...maar die hebben nu een nog zwakkere verdediging en een slechte team spirit.

26 februari 2010 om 22:14

Spanje, Italië, Engeland, Brazilië

Puyol, Chiellini, Terry Ferdinand Ashley Cole, Lucio Dani Alves

Dat kaliber spelers hebben wij niet achterin rondlopen.

26 februari 2010 om 12:54

Denk niet dat vlaar zal beginne, denk dat van marwijk met heitinga en matthijsen in de basis begint, voor de rest kank me dr wel in vinden, miss robben vanaf links doen?

26 februari 2010 om 12:35

Ja want jij laat wereldtoppers als Sneijder en van der Vaart natuurlijk gewoon lekker op de bank verpieteren terwijl je spelers met alle respest als engelaar, affelay en de zeeuw in de basis zet. Gebrek aan respect voor de voetbalkwaliteiten van deze 2 heren zeg.

Mooi om Vlaar meetenemen. Ik vind Brama beter dan Orlando Engelaar hij laat zijn mannetje niet vaak lopen en spelers als Engelaar hebben we al kijk maar naar De Zeeuw. Jammer voor Bakkal en Brama dat is logisch. Ik denk een 3-1 voor Nederland.

Terecht ook, Vlaar verdiend een kans, die heeft nog wat recht te zetten na die wedstrijd tegen italie geloof ik. En is goed bezig nu, ik denk dat ooijer voor zijn plek moet vrezen.
En als oranje op sterkte is heb je brama en bakkal niet nodig, genoeg goede spelers

Terechte selectie voor Vlaar. Speelt al een hele tijd beresterk. Brama vind ik de laatste tijd wat minder goed spelen, kan me dus wel voorstellen dat van Marwijk hem nu af laat vallen. Hopelijk wordt zijn vorm weer beter en gaat hij straks toch mee naar Zuid-afrika.

Dat vind ik prachtig voor Ron. Dit seizoen is hij een vaste waarde voor Feyenoord en verdient hij deze uitnodiging! Ik zou hem een basisplek gunnen, samen in het centrum met Joris. Wat denken jullie?
Over de uitslag: 2-0

26 februari 2010 om 12:32

Heitinga verdient het meer dan Vlaar, dus lijkt me logischer dat hij erin staat in plaats van Vlaar. Vlaar mag de bank warmhouden ipv Ooijer.

26 februari 2010 om 12:39

Oefenwedstrijden als deze zijn ervoor om deze jongens te laten spelen. Ook al heeft ron wel eens in het Nederlands elftal gespeeld ik denk dat hij deze kans verdient. Kop sterk, coacht zijn mensen weet hoe hij een verdediging moet neer zetten. Ben met je eens dat Heitinga nog beter is. Maar zoals ik al zei gun hem een kans

26 februari 2010 om 12:50

meneer koning 020 is weer op zn teentjes getrapt.. maar wat wil je als je jezelf koning noemt.
is toch gewoon logisch dat vlaar in de basis staat; deze jongen moet nog getest worden. van heitinga weten we inmiddels wel wat hij kan en niet kan.
de selectie zoals hierboven staat mag van mij mee naar het wk. misschien ooijer nog wisselen met boulahrouz,van nistelrooij voor babel en engelaar is ook nog geen zekerheid maar wie dan?
voor brama is het jammer maar we hebben gisteren (en dee laatste weken) wel gezien dat hij er nog niet klaar voor is.
maduro drenthe bouma da silva brama bakkal babel loovens enz vallen net buiten de boot. seedorf en vd sar willen niet meer mee

edit ik vergeet v persie natuurlijk.
we zijn er met zn allen wel ongeveer over uit denk ik ?

26 februari 2010 om 13:24

Jij bent ook wel erg onduidelijk. Zeg er dan bij dat je hem tegen de VS een basisplek gunt, maar dat Heitinga in principe de nummer 1 is voor die positie. Heitinga staat ook wekelijks uit te blinken heb ik vernomen. Ontneemt Drogba en Rooney, spitsen in topvorm, het scoren op Goodison Park.
Maar tuurlijk zal Vlaar minuten krijgen, maar Heitinga en Mathijsen spelen niet heel vaak samen, dus zullen ze ook aan elkaar gewend moeten raken. Dus moeten hun Beginnen. Vlaar kan er mooi vanaf de 46e minuut inkomen.

26 februari 2010 om 13:38

Dat bedoelde ik ook, maar als ik het terug lees merk je het niet snel, ik bedoelde dat in mijn eerste post. Dat ik hem een basisplek zou gunnen tegen de VS.

26 februari 2010 om 14:52

Beetje objectief reageren hé. Heitinga is veel te aanvallend ingestelt. Ze zoeken een verdediger die geen domme fouten maakt op cruciale momenten.

26 februari 2010 om 16:12

Niet meer! Hij heeft geleerd zakelijk te verdedigen! En aanval is onze beste verdediging. Als Oranje achterover gaat leunen dan gaan we het moeilijk krijgen met kleine mannetjes zoals Sneijder en vd Vaart. Dat zag je al bij bij Inter tegen Chelsea.

Terecht dat Bakkal er niet bij zit, vind hem nou niet een speler die het Nederlands Elftal beter maakt!
Mooi om te horen dat Vlaar erbij zit, deze jongen verdient het, prima prestaties dit seizoen. Ik hoop dat hij een basisplek krijgt om te bewijzen dat hij het aan kan, of eventueel vanaf de 2de helft direct mag spelen tegen de VS. Mooie kans om tegen de VS te oefenen met spelers.

Goede ontwikkeling een zeer sterke verdediger met een mooie toekomst. Hopelijk blijft hij nu eens een lange periode blessure vrij dan gaat Feyenoord/nederland er nog een hoop plezier aan beleven.

Ooijer er weer bij, het is toch ongeloofelijk. Ooijer faalt elke week en zit terecht op de bank.

Vlaar is te langzaam en is niet wendbaar genoeg straks tijdens het Wk..

Beter de Nederlanders selecteren die in buitenlandse competities in positivieve zin opvallen.
De Nededrlandse competitie is veel te zwak om daar uit te selecteren.
Afgelopen zondag tegen ADO Den Haag was Vlaar al vaker verliezer in een duel.
Je kan beter Bruma als reserve meenemen naar het WK.
Bovendie speeld Heitinga op dit moment de stereen van de hemel in Engeland, dus het centrum Mathijsen Heitinga is klaar.

26 februari 2010 om 12:34

Volgens mij heeft Feyenoord dit seizoen niet voor niets zo'n laag aantal tegendoelpunten? En dat terwijl Van Dijk op z'n oude dag ook wat slippertjes heeft..

26 februari 2010 om 12:37

1. Vlaar verloor alleen welgeteld 2 kopduels van Milic ( niet erg raar met die lengte)

2. Vlaar te langzaam? Vlaar oogt misschien traag vanwege zijn bouw, maar ik heb hem tijdens Az - Feyenoord Jermaine Lens er uit zien lopen. Dat zie ik Heitinga niet doen..

3. Laat Bruma maar eerst een basis plek veroveren bij Chelsea

26 februari 2010 om 12:48

@ Keiser

Over het centrum ben ik het eens, dat is Mathijsen en Heitinga, maar Vlaar is niet traag hoor

26 februari 2010 om 12:59

2. En ik zag heitinga rooney en drogba uit de wedstrijd voetballen.

26 februari 2010 om 22:16

Ach ik heb Heitinga ook vaak de fout in zien gaan, het is gewoon geen constante speler.

26 februari 2010 om 12:56

Precies. Vlaar gaat falen. Wie zegt dat hij zo goed is. In de eredivisie kan iedereen tegenwooridig verdedigen. Een boularouz die niet zo veel speelt, is velen malen beter dan een vlaar.

Ik ben geen fan van Mathijssen maar hij is wel 10 keer beter dan een vlaar. Bundesliga vergelijken met de eredivisiem dan weet je genoeg.

26 februari 2010 om 23:21

En waarom zou een Boulahrouz die niet veel speelt, vele malen beter zijn dan Vlaar? Ik heb Boulahrouz ook nog nergens zien slagen in het buitenland. En in Nederland heeft hij het ook nog niet laten zien bij een topclub. En Mathijssen is geen 10 x beter dan Vlaar. Hij heeft inderdaad inmiddels meer ervaring met echte topspitsen omdat hij nu een aantal jaar in Duitsland speelt, maar bij Oranje heeft hij nog niet laten zien dat hij daar daadwerkelijk veel beter is geworden. En Vlaar vind ik op dit moment beter dan de Mathijssen die we zagen bij AZ. Daar had Joris het voordeel in een uitstekend draaiend team te spelen en laten we eerlijk zijn, bij Feyenoord moet Ron het soms bijna helemaal in zijn eentje overeind houden achterin. Je kan wel vantevoren weer zeggen dat Vlaar gaat falen, maar tegen Rusland in 2008 zag ik die hele Oranje defensie ook aardig falen. Dus waarom niet Vlaar proberen zou ik zeggen.

Gelukkig !
Ben ook blij dat brama afvalt, als twente supporter heb ik me dood geirriteerd aan de optredens van brama nadat hij geselecteerd was voor oranje. Gister ook schuldig aan minimaal 3 goals, erg jammer!

26 februari 2010 om 18:13

idd gisteren was duidelijk dat hij te kort komt voor in de echte top mee te draaien.
Hij liep echt te schutteren gisteren.

dik verdiend dat vlaar erbij zit, samen met heitinga of mathijssen in de verdediging.
bakkal voegt niks toe, dus snap het wel.
jammer voor brama, maar volgende keer weer een kans

26 februari 2010 om 12:35

Uhhmmm ik weet niet maar weet jij misschien of Boulahrouz meegaat? :S

Terrecht dat Vlaar geselecteerd is. Wat hebben we aan Mathijsssssssen? Ik denk een 2-0 voor Nederland. Kuyt en Elia

26 februari 2010 om 13:02

hsv verdediger en een fey verdediger. bundesliga competitie en eredivisie competitie.

Ik heb genoeg gezegd denk ik.

26 februari 2010 om 14:37

Mathijsen speelt goed hoor laatste tijd, hij speeld zowat elke wedstrijd voor Hsv. Dus meer dan logisch dat dat een basisklant is.
Wel jammer dat Ooijer erbij zit.
Vind hem beetje overschat. Vlaar is beter en heeft meer potentie

@ appiekallis

dan is het maar goed dat jij geen bert van marwijk bent.

Vlaar speelt nou ook niet egt in een moeilijke competie. heitinga die speelt elke week en speelt tegen spitsen als rooney en drogba die hij van score afhoud. drm kun je btr heitinga lkkr naar mathijsen zetten. Affelay zou ik zoizo niet meer meenemen als die een oranje shirt aan heeft dan speelt die volgens mij 11 tegen 1

Terecht dat Vlaar erbij zit. Vanaf zijn debuut bij AZ vind ik het al een hele goede verdediger. Hopelijk dat hij blessurevrij blijft, want dan kan hij mooi Ooijer en Matijssen vervangen, die komen allebei tekort.

Mooi dat Ron Vlaar erbij zit maar wat Schaars bij het Nederlands elftal doet is voor mij een raadsel. Huntelaar ook meegenomen, hij scoort als invaller vaak bij AC Milan.

Terecht dat Vlaar erbij zit, ben benieuwd wanneer Urby een kans krijgt van Van Marwijk.

26 februari 2010 om 12:40

Wanneer Urby een vaste plek bemachtigd bij Ajax zal hij misschien op hem gaan letten. Nu houdt bij de bank warm, omdat hij overal toepasbaar is en prachtwissel is dus.

26 februari 2010 om 12:41

Zeker terecht dat Vlaar erbij zit. Urby moet maar eens eerst zorgen dat hij z'n basisplaats bij Ajax terugkrijgt. Hij speelt de laatste wedstrijden niet vanaf het begin, en als eriksen zo blijft spelen ziet het er voor Urby niet goed uit bij Ajax. Van oranje is dus helemaal geen sprake. Ik vind het jammer dat Bakkal is afgevallen, naar mijn mening maakt hij een veel betere indruk bij psv dan schaars bij AZ

toch wel verassend dat Babel mee gaat, vanaf een meter de bal inschieten kan iedereen wel

Niks verrassends eigenlijk in de selectie..
Helaas voor Vlaar doet Heitinga het de laatste tijd ook bijzonder goed maar speelt Heitinga niet in onze Mickymouse competitie en links centraal zou ik nog altijd Matthijsen de voorkeur geven.. Leuk om erbij te hebben maar voor de basis absoluut niet die Vlaar..

Brama en Bakkel zou ik geen moment om treuren dat die er niet bij zijn, Engelaar vind ik ook nog twijfelachtig maar leuk om erbij te hebben om de bank warm te houden.. VD Vaart is weer begrijpelijk, is geblesseerd geweest maar laat ook in zijn invalbeurten zien dat het een fantastische speler is en blijft!!

Eindelijk zit Vlaar dan eens opnieuw bij de selectie. Ik zie hem veel liever centraal staan dan een Ooijer of een Mathijssen. Het aller sterkste centrale duo is in mijn ogen nog Boulahrouz-heitinga. Met deze selectie zou ik denk ik voor deze opstelling gaan.

Stekelenburg
v.d. Wiel
Heitinga
Vlaar
Braafheid
v. Bommel
De Jong
VDV
Sneijder
Robben
Kuyt
26 februari 2010 om 13:36

Mathijsen verdient zeker een basisplaats. Hij speelt alles in Hamburg en word zeer gewaardeerd daar. Vlaar doet het goed dit seizoen maar ik zou hem niet in de basis zetten. Het verschil met Mathijsen is gewoon iets groter. Dat is niet erg want Vlaar kan nog groeien.

Het middenveld is erg goed bezet en de aanval is ook top ( alleen jammer dat Van Persie er niet is maar gelukkig heeft oranje goede vervangers )

Stekelenburg
v.d.Wiel
Heitinga
Mathijsen
v.Bronckhors
v.Bommel
de Jong
Kuyt
Sneijder
Robben
Huntelaar

Brama komt wel weer terug in de selectie.

Brama had schuld aan 1 doelpunt gisteravond tegen Bremen, maar dat is de oorzaak niet, vaak zie je als mensen worden geselecteerd dat de weken erop deze speler s anders spelen zonder dat men het zelf besefd.
Zo ook Brama, hij is echt minder gaan voetballen sinds hij geselecteerd is geweest voor het Nededrlands elftal,
verliest meer duels,
pakt meer gele kaarten door te laat te reargeren op tegenstanders,
vorm, duidelijk minder vorm.
Het zelfde geld voor Bakkal.

Ik weet zeker dat beide speler s in de toekomst weer in aanmerking komen voor het Nederlands elftal. En Vlaar is van korte duur, echt te traag en niet wendbaar genoeg tegen de echte spitsen.

ongelofelijk dat ooijer er nog bij zit!
die jongen heeft zijn tijd nu wel gehad..
zie daar liever een jeffrey bruma staan

Hij heeft het verdiend. Tot nu toe een goed jaar achter de rug

26 februari 2010 om 12:44

Die mis ik ook enorm, doet me erg pijn in me hart dat hij er niet bij zit.
Ja hij speelt niet veel bij Stutgart maar ja gewoon verrot is dit.

Hopen dat Vlaar de plaats van Boulahrouz zal opvullen want we hebben echt een killer
nodig in de verdediging.

Succes Vlaar!

Wat doet die slome Engelaar nou nog in Het Nederlands elftal? Dat zelfde geld bij mij voor Schaars?
Met Van Bommel, De Jong en De Zeeuw heb 3 goede controlerende middenvelders en dat is toch genoeg? Affelay voegt ook niks toe. Als hij echt zo goed is dan had hij al in het buitenland gezeten.

Gewoon nu spelen met de best mogelijke opstelling.
Vlaar goede verdediger maar nog niet het Niveau van Mathijssen. Ik zal ook slecht spelen als ik met Ooier speelde in de verdediging.

Stekelnburg
Van der Wiel
Heitinga
Mathijssen
Gio
De Jong
Van Bommel
Kuyt
Sneijder
Robben
Huntelaar
26 februari 2010 om 12:48

"affelay voegt ook niks toe. Als hij echt zo goed is dan had hij al in het buitenland gezeten."

Sorry ik moet hier gewoon op reageren. Ik weet niet of jij vaker bent op voetbalzone maar als je goed leest in bepaalde nieuwsrubrieken in deze website dan zal je begrijpen dat Affelay al vaker in verband is geraakt om naar het buitenland te gaan. Er is intresse van AS Roma Arsenal, nou met alle respect maar dat zijn hele goede teams met hog niveau.

En waarom hij nog bij PSV speelt is zodat hij zoveel mogelijk minuten kan maken voor het WK. En als je ook goed oplet, elk seizoen speelt hij een ander positie daaruit kan je dus begrijpen dat hij nu hij bij PSV is zichzelf alleen maar ontwikkelt. Hij is niks voor niks bestverdiende eredivisionair

Maar over Engelaar & Schaars heb je gewoon gelijk ^^

26 februari 2010 om 12:51

Helemaal mee eens, ik had zonet precies de zelfde opstelling.
Vind ook dat Engelaar en Schaars er op prestatie niet meer bij horen.
Vergeet niet dat als Van persie terugkeert, dat er dan wel één zal afvallen.
Maar ik zou ook niet allebei weg laten vallen omdat je toch alle posities dubbel bezet moet hebben...

26 februari 2010 om 18:34

Superpeet.. Jij hebt 1000% gelijk.. hehe iemand die het snapt! Engelaaar kan het niveau niet aan.. te traag. Schaars kan alleen maar een balletje breed spelen en is ook te traag. Affelay, leuke voetballer bij psv, maar bij NL laat die nooit wat zien. Ik had precies dezelfde opstelling in gedachten.. alleen ik hoop wel dat die RVN meeneemt naar het WK, want als je hem ipv huntelaar zet, zie ik NL zo in de halve finale komen!!!

En mensen die over brama praten of dat theo janssen erbij moet.. soory hoor, maar dat is gewoon schandalig als dat gebeurd. Jullie zullen vast tukkers zijn! brama is puur een verdedigende speler, voegt niets toe aanvallend, en janssen is te traag en een leuke voetballer voor twente meer niet. die zie ik ook niet de top halen, gaat die ook nooit doen, omdat hij gewoon te kort komt!

Ik wil graag weten wat de opstelling wordt met RVP en Rvn.. dat zal een pittige keuze worden voor van marwijk..

Uitslag: 2-0 voor Nl!

Ik zou Babel wel eens in de basis willen zien tegen de VS deed het bij Liverpool heel behoorlijk de laatste wedstrijd. Zien of hij dit kan doortrekken.

Verder zou ik zo aan de wedstrijd beginnen:

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Braafheid
De Jong
Van Bommel
Robben
Sneijder
Babel
Huntelaar

Terecht want wat moeten we met OPA Ooijer, kan wekelijks het nivo niet meer aan bij Psv.
Is voor mij geen kandidaat voor Zuid-afrika, neem dan een extra verdedigende middenvelder mee, bv. Brama.
Voor het centrum heb je nu Ron Vlaar en evt. John Heitinga, die wekelijks speeld bij Everton.

goed dat ie vlaar meeneemt maar ik zou zo spelen als ik b van marwijk was een soort barcelona achtig met van der vaart als een soort xavi
robben als een soort messi
bommel of de jong als een soort yaya toure

Stekelburg
V. Der Wiel
Heitinga
Mathijssen
V.Bronkhorst
Vandervaart
Bommel/Jong
sneijder
Robben
KJH/Kuyt
Kuyt/Elia

Geen Seedorf wel Engelaar? Schandalig dat hij amper de kans krijgt.
Waar is Boulahrouz.

Als daarbij opgeteld RvN doorgaat met scoren en meegaat is de selectie compleet.

26 februari 2010 om 13:13

Tsja, bekend verhaal toch? Heeft daarnaast ook nog bedankt voor Oranje. Zonde dat het zo moest lopen. Ik vind Seedorf nog steeds in het rijtje van de beste middenvelders ter wereld horen op dit moment. Dit had toch wel een prachtig team geweest op het aankomende wk :
Van der Sar; Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen, Bouma; Van Bommel, Sneijder, Seedorf; Van Persie, Van Nistelrooij, Robben.

26 februari 2010 om 14:25

Yep , dan zou het elftal compleet zijn. Je hebt dan ook een sterke stand in met Van der Vaart, Kuijt en Elia.

Aangezien Heitinga topwedstrijden speelt in Engeland, en de altijd een 7 Mathijsen (wordt een echte sterke duitse verdediger) Zou ik niet willen dat deze kern uit elkaar gehaald wordt. Over 4 jaar hebben we een hele sterk centrum. Vlaar mag best invallen, maar heeft al 4 jaar niet tegen een Internationale Topspits gespeeld... de laatste keer weten we hoe dit afliep (toni). We moeten hem rustig brengen, maar we moeten hem niet voor de leeuwen gooien. De backs zijn jong en snel... helaas voor Gio, maar hij wordt er in het komende WK uitgelopen... Voor de rest heeft Marwijk de Basis goed staan. Het Defensieve koppen Nigel en mark. Sneijder is Onbetwist. Alleen Elia voor Kuijt Zou kunnen veranderen...

Steek
Wiel
Heitinga
Mathijsen
Braafheid
Bommel
Nigel
Kuijt
Sneijder
Robben
Huntelaar
26 februari 2010 om 12:59

Elia en Kuijt zouden niet kunnen veranderen.
Elia speelt op links. Daar wil en kan hij spelen.
Hij is, en volkomen terecht, een stand-in voor Robben.

Gefeliciteerd Ron!!

Lijkt me een prima stand-in om erbij te hebben in Zuid - Afrika

Engelaar had wel plaats mogen maken voor Brama een echte balafpakker die mooi als stand-.in kan functioneren voor de Jong verder heb je met v.bommel, Schaars en ook eventueel de zweeuw genoeg mensen die daar kunnen spelen.
Ooijer mag van wel mee zolang die maar in de pick orde achter Heitinga staat die weekelijks top spitsen weet uit te schakelen of het heel moeilijk weet te maken.
Dat VDV er instaat is te rechts die maak meer dan genoeg minuten bij Real en presteerd ook nog eens tijdens die minuten.
Leuk voor Babel dat die geselecteerd is die het ook niet slecht bij Liverpool laatste tijd als zie ik die wel als eerste afvallen voor van Persie.

Ron van harte gefeliciteed. Laat tegen de VS maar zien wat je in petto hebt en dan sta je in Zuid Afrika gewoon in de basis.

Dit zou mijn ideale opstelling voor het WK zijn...er van uitgaande dat Bouma nu wat wedstrijden gaat spelen.met deze defensie heb je snelheid,kopkracht,opbouw en onverzettelijkheid.
De jong en v Bommel extra slotje...dan centraal sneijder en vpersie en robben op de flank

Vorm
vd Wiel
heitinga
Vlaar
Bouma
vbommel
De jong
robben
sneijder
vpersie
Hunt/nistelr

gefeliciteerd Ron je hebt het verdient we hopen dat we mogen blijven genieten van jou dit doet toch nog wel iets goed voor een feyenoord fan

als van persie weer fit is en van nistelrooy ook dan denk ik dat stijn schaars zal gaan afvallen en veder of babel of elia die afvalt de rest lijkt me al zo'n beetje zeker voor het wk

Waarom stijn schaars? Is dit gewoon om genoeg spelers in de selectie te hebben.

Iedereen weet dat NL het wk niet wint. Ik hoop het altijd, er moet gezegd worden dat spelers tegenwoordig worden geselecteerd die het niet eens verdienen.

Boula mag er van mij bij zijn. Dan zeggen mensen, hij speelt amper. Logisch dat hij er niet bij zit. Maar waarom zat Van der Vaart er wel altijd bij, toen hij op de tribune van real madrid zat. En nooit een basisplaats heeft. Zo goed is van der vaart niet.

26 februari 2010 om 13:26

VDV is als ik me goed herinner ook 1x niet geselecteerd. Gelukkig voor hem viel er toen iemand uit waardoor hij als nog mee mocht.

Bovendien ben ik het niet met jou eens. Van de Vaart is wel zeker een hele goede speler die ook het verschil kan maken.

Dik verdiend dat die er bij zit beste centrum verdediger van de eredivisie

26 februari 2010 om 17:11

@arsenal 24

Nou jah Aldewereld is 4 jaar jonger en doet niet veel tekort aan hem.

26 februari 2010 om 19:16

Ja daar heb je wel gelijk in maar dat is jammer genoeg een Belg.

ik snap niet dat ooijer babel en schaars erbij zitten die hebben niet het niv voor het nederlands elftal

26 februari 2010 om 13:17

Ooijer was lange tijd een zekerheidje in de basisopstelling van Van Marwijk, dus hij kan het denk ik niet maken Ooijer nu opeens niet meer te selecteren nu hij in een dip zit.

Goede selectie!
Gefeliciteerd Ron!

voor mij mogen theo janssen en brama het welles proberen voor theo janssen brama weet ik ehtn og niet zo maar janssen speelt het beste seizoen van ze hele carrie

26 februari 2010 om 13:15

Klopt en dat zegt dus ook alles over de potentie van Janssen: Goed genoeg voor de eredivisie.

van mij part mag engelaar en schaars ook wegvallen ik zie liever seedeorf daar want als ik die goed meetraint daar enz en ze best doet zult hij zichzelf wel in de basis spelen

leuk voor Vlaar.
Denk alleen niet dat hij goed genoeg is op het moment voor een basisplaats, mischien in de toekomst.

En hij is zeker niet de beste verdediger van de eredivisie.
Mischien beste Nederlandse.

26 februari 2010 om 17:10

@zveda84

Wie denk jij wie op moment in NL beter is Ooijer?
Hij is in Januari nog uitgeroepen tot speler van de maand.

26 februari 2010 om 17:15

Vlaar is zeker wel de beste al kun je Alderweireld en Douglas hier ook aan toevoegen. Voor de rest is het niet geweldig.

Als van persie terugkomt, en van nistelrooy hebben we een prachtig middenveld en aanval.
maar als je naar de verdediging kijkt...
daar win je geen wk mee, we hebben geen toppers in de verdediging, dus dat zal ons zoals op elk Wk of Ek op gaan breken tegen de echt grote landen, die geweldige spitsen hebben.
nog steeds onbegrijpelijk dat seedorf er niet bij zit maar daar is wel genoeg over gediscussieerd...

Goede Selectie weinig aan toe te voegen.
Voor het wk hoop ik wel dat RvN er bij is. En misschien ook wel Erikson, beetje vroeg natuurlijk maar zo'n talent op een wk kan natuurlijk voor verassingen zorgen. Ooier ( beste tijd gehad) en Babel (voornamlijk bankzitter) zullen dan het slachtoffer zijn.

In mijn ogen de spelers die zeker mee moeten'

Doel: Stekelenburg - Vorm - Boscker

Verdedeging: Braafheid - Mathijssen - Heitinga - Vd Wiel - Vlaar - Gio

Middenveld: Sneijder - VDV - De Jong - De Zeeuw - van Bommel - Affelay - Seedorf

Aanval: Robben - Elia - KJH - Van Persie - Kuyt

Spelers die in aanmerking komen:
- Bruma (jong meer zeer getalenteerd
- Ooijer
- Loovens
- Van Nistelrooy
- Jansen
- Engelaar
- Babel

Veldhuizen, bruma, bakkal sowiezo niet, die komen gewoon (nog) te kort

26 februari 2010 om 13:32

Ben het grotendeels wel eens met je selectie, alleen Boschker heb ik zo m'n twijfels. Hij zal eerder voor Velthuizen kiezen gok ik. En tja.... ervaring heeft hij inderdaad, maar ook niet op een dergelijk podium
Ik vind Pieters laatste tijd ook erg goed bezig, wellicht kan hij nog de concurrentie met Braafheid aangaan. Of hij moet weer helemaal opleven op Celtic Park. Andere namen heb je gelijk in.
Middenveld is duidelijk. Ben benieuwd voor welke positie hij Afellay dan meeneemt, of dat nou voor 1 vd controlerende posities is wellicht, want daar speelt hij laatste tijd ook vaak.
Voorin heb je idd de zekerheidjes staan. Hoewel als V Nistelrooy top draait komende maanden en Huntelaar niet, dan zou ik Huntelaar toch thuis laten. Want met V Persie en Kuyt heb je ook al spitsen en in 'ons' systeem is maar plek voor 1 spits.

Als Psv'er zeg ik: ooijer thuis laten. Maar de grote vraag is: wie dan? Bruma komt nog te kort en zal komende maanden ook geen basisplek gaan veroveren bij Chelsea. Loovens is wellicht dan een betere optie. Boulah speelt gewoon nooit. Eigenlijk heb je een speler nodig die op de RB positie uit de voeten kan, dus dan was Boulah wel een goede optie.

Ik denk niet dat hij in de basis gaat starten maar hij maakt zeker kans op een goede invalbeurt.

Vorm
van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
v Bronckhors
van Bommel
De Jong
Kuijt
Sneijder
Robben
Huntelaar

Fantastisch dit versterkt ons elftal zeer

Met deze selectie maken we wel een kansje op het wk denk ik

Doel: Stekelenburg , Velthuizen, Michel Vorm (vorm uiteraard 2e keeper)
Jammer dat de beste keeper van de wereld niet meer mee wilt

Verdediging: Braafheid, van Bronckhorst, Heitinga, Mathijsen, Boulahrouz, Vlaar, van der Wiel

Middenveld: Afellay, van Bommel, de Jong, Schaars, Sneijder, van der Vaart, de Zeeuw

Aanval: van Persie, Elia, Huntelaar, Kuyt, Robben, van Nistelrooij

Kuyt, van Persie en Robben kunnen ook prima op het middenveld spelen maar ik hoop eigenlijk dat dat onze aanval wordt.

Steek
vd Wiel
Vlaar
Mathijssen
Gio
v Bommel
De Jong
Kuyt
Sneijder
Robben
v. Persie
26 februari 2010 om 13:31

Goede opstelling! Misschien soms even afwisselen met huntelaar.

26 februari 2010 om 17:09

@sloppesio

Niet al te best hoor beter moet je 4-4-2 spelen.
Niet al te aanvallend en daarnaast is nederland in een punt ook niet al te goed.
Denk ik je moet huntelaar ook voorin zetten

26 februari 2010 om 13:36

Heitinga speelt wekelijks top bij Everton. Speelt ook Drogba en Rooney uit de wedstrijd. Zou hem dus zeker niet onder Vlaar rangschikken.

26 februari 2010 om 15:12

Denk dat dit wel een leuke opzet is...

En als v. Persie er straks weer bij is.. deze op rechtsvoor!

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Vlaar
Van Bronckh.
Sneijder
Van Bommel
Vander Vaart
Kuijt
Huntelaar
Robben

Helaas maar waar, Ajax mist een vent als Vlaar achterin ipv een vertonghen die na iedere slechte bal eruit ziet alsof hij er geen zin meer in heeft en naar bed wil. Kan goed voetballen vertonghen maar wees eens een vent en kijk niet zo poeslief.

Ik vraag me af waarom Robert Zwinkels niet word opgenomen vind hem een hele goede keeper is beter dan Vorm en Velthuizen. Maar Vlaar heeft het zeker verdiend maakt geen fouten. En Theo Janssen speelt laatste tijd geweldig snap ook niet dat hij niet opgenomen word voor Engelaar. Maar verderest is de selectie wel oke.

26 februari 2010 om 13:33

Spoel je mond met zeep man! Vorm is beter dan zwinkels. Ik snap jou echt niet

26 februari 2010 om 13:34

Je kan toch ook gewoon zeggen dat je voor ADO bent?

belachelijk. Vlaar kan in de Nederlandse competitie meekomen maar deze jongen heeft nog nooit een Europese tegenstander gehad. Iedere verdediger bij Ajax, Az, Twente en Psv heeft meer ervaring dan Ron Vlaar. Word een gatenkaas als hij een spits van Duitsland of Italië moet tegenhouden. Laten we het al helemaal niet over van bronckhorst hebben want die kan het nederlandse niveau amper aan. Wat een wonder dat onze verdediging toch zo zwak blijft Bert........

En waar kan ik Theo Janssen vinden? Beste middenvelder op de Nederlandse velden en Europese leidende ervaring? Sander Boscher speeld al 2 jaar constant nationaal en internationaal perfect! En Snijder en van de vaart mogen niet eens in de schaduw komen van Seedorf!

@ Sloppesio

Ga jy ogen maar wassen. Want als je Feyenoord- Ado Den Haag had gekeken zag je dat Zwinkels geweldig keepten en kijk maar hoe feyenoord had gescoord allebei geluk rebound doelpunten. Je moet misschien meer wedstrijden van Zwinkels kijken, Hij heeft een goede reflex en is beter dan Vorm.

@ hicpam

Ja ik ben voor Ado Den Haag. Maar daar gaat het niet om voor mij gaat het om dat Robert Zwinkels een kans moet krijgen en zich laten bewijzen ik weet zeker dat er meer mensen met mij eens zijn je moet gewoon wedstrijden van Ado kijken kijk maar dit weekend dan zie je het wel.

26 februari 2010 om 13:39

Zwinkels heeft pas 6 wedstrijden gespeeld. 6 Wedstrijden zeggen niks! Oké ik wil jou na Ajax - Utrecht en Ado - Ajax spreken. Dan kunnen we vergelijken

26 februari 2010 om 13:41

@ Slopessio

Ja maar hij keepte daarvoor al goed hoor. Vorm maakt van die blunders en Velthuizen vind ik wel oke. Maar Zwinkels is echt niet minder dan Vorm.

Zwinkels, jah ja, snap ook niet waarom Demouge nog niet geselecteerd is ;-)

26 februari 2010 om 13:43

@ vpersie14

Logisch dat Demouge niet geselecteerd is oude kaaskop kan er niks van. Zwinkels is een goede keeper en is niet minder als Vorm. Gewoon zijn wedstrijden kijken hij is niet zo slecht als Ditewig nadat Zwinkels terug is pakken ze punten.

26 februari 2010 om 13:47

Schei toch uit man! Hij zal eerst ns gewoon bij een fatsoenlijke club moeten presteren.

zeer verdiend voor vlaar draait een zeer goed seizoen en ik vind hem 1 van de betere verdedigers van nederland.sterk straalt kracht uit en laat weinig steken vallen.

V laar erbij hoort gewoon. Zet hem er ook in a.u.b., samen met de op dit moment goed acterende Heitinga als centraal duo achterin. Maar o wee, dat kost Jorisje Mathijsen zijn lieve plaats. Gisteren tegen PSV was de eerste goal debet aan zijn optreden of beter gezegd: er weer eens Niet staan. Ik ben nooit kapot geweest van de zogenaamde kwaliteiten van Joris. Nu eindelijk een beter duo centraal achterin beschikbaar is, moet Van Marwijk dat opstellen ook. Ik zou me een hoedje schrikken als hij nu Ooijer (uit vorm en te langzaam vanwege zijn leeftijd!) en Mathijsen (altijd zwak met wegkoppen, te klein van stuk en weinig toevoegend) opstelt i.p.v. de twee net genoemden, terwijl hij beweert: 'degenen die het best in vorm zijn die moet je opstellen'.

26 februari 2010 om 13:55

Ooijer zal hij idd wel langs de lijnen laten, en terecht. Betwijfel ook echt of hij wel naar het WK gaat. Heeft in de kwallificatie natuurlijk zijn bijdrage gehad als basisspeler, maar er moet gekeken worden naar de kwaliteiten van nu en over een aantal maanden in Z-afrika.
Daarom Boeien(!!) dat V Nistelrooy geen kwallificatieduel heeft gespeeld. Meenemen die hap als ie zijn vorm van Stuttgart-uit doortrekt! De besten moeten mee.

Maar Mathijsen zal wel gewoon spelen denk ik. Is een zekerheidje achterin. Acteert normaal ook op een heel degelijk niveau, maar blinkt niet uit. Hij zal niet zo gauw hele grote fouten maken, maar heeft wel situaties die beter/anders opgelost haden kunnen worden. Zo'n speler vind ik het meer.

Dit zou mijn WK selectie zijn:

-keepers: Stekelenburg, Vorm, Velthuizen

-verdedigers: Vd Wiel, Heitinga, Mathijsen, Gio, Vlaar, Boulah/loovens, Braafheid/pieters

-verdedigende middenvelders: V Bommel, De Jong, De Zeeuw, Afellay

Aanvallende middenvelders: Kuyt, Sneijder, Robben, Vd Vaart, Elia, Babel

Aanvallers: V Persie, Huntelaar, V Nistelrooy

26 februari 2010 om 17:07

@ohwohwohw

Lol je zei net Gio word te oud haha.
Maar haal beter Pieters en Gio weg heb je Pieters tegen HSV gezien?

26 februari 2010 om 20:15

Pieters ;'d... Elia is gewoon een aanvaller. Ik zou van Nistelrooy thuis laten en kiezen voor Pierre v Hooijdonk. Pierre is heel erg effectief met vrijetrappen rond de 16 meter. Nederland heeft creatieve spelers die rondom de 16 veel vrijetrappen meekrijgen. Daarom zou ik liever pierre zien. voor de rest ben ik het met je eens.

Vlaar en Heitinga centraal zetten en een paar wedstrijden laten spelen. Daar zijn de oefenwedstrijden immers voor.

denk een redelijk logische selectie. dat ie velthuizen meenemeend ipv boschker moet een idee achter zitten, persoonlijk zou ik wel boschker meenemen ipv veldhuizen.
in de verdediging zou ik alleen ooijer gaan vervangen voor een ander, wie weet ik zo snel even niet.
in de aanval kan, mits hij goede speelminuten gaan maken, natuurlijk RvN er bij.
jammer voor brama en otman, maar ze zitten er tegenaan dus gewoon zo doorgaan.

om de aanval maak ik me geen zorgen, de verdediging is de zwakke plek in oranje.
Ik hoop dat Bouma nog een x sterk terug kan komen van zijn blessure. Gio wordt te oud, zelfs in de eredivisie krijgt hij het steeds moeilijker en heeft dan meer overtredingen nodig.

26 februari 2010 om 14:08

Bouma moet je maar niet meer vanuit gaan... Hij is fit, maar zit nog ver van een eerste elftal plek af bij Villa volgens mij.
Goi wordt idd te oud, maar hij is aanvoerder en zal er niet gauw naast worden gezet vrees/denk ik. Ik wil niet weten hoe het afloopt als hij Messi of C Ronaldo als directe tegenstander heeft, maar misschien valt het allemaal mee. Vond het 2 jaar terug daarom ook al merkwaardig dat hij tot aanvoerder benoemd werd, want het is een grote twijfel of hij (als je op kwaliteiten afgaat), bij de beste 11 van NL (nog) hoort.

26 februari 2010 om 17:06

@ohwohwohw

Ik zit nog te twijfelen over Bouma hoor eerst nog niet maar later zou hij het nog goed doen.

Ik hoop dat voor het WK Babel, Engelaar en Schaars nog afvallen en dat we daarvoor Van Persie , Van Nistelrooij en bijvoorbeeld Boulahrouz (zo'n man kun je toch altijd gebruiken op een belangrijk toernooi) terug krijgen, dan hebben we een goede uitgebalanceerde selectie denk ik, iedere positie dubbel bezet.

Vreemd hoor dat Vlaar in de selectie zit. Hij heeft op Europees niveau niks gepresteerd. Alleen in de Nederlandse competitie. We hebben kunnen zien dat de Nederlandse competitie zwak is. Met de clubs die uit de Europa League er uit zijn gegaan is dit gewoon bevestigd. Vlaar kan denk ik geen potten breken tegen de wereldtop. En we gaan naar de Wereldkampioenschappen toe. Daar lopen er heus geen koekebakkers rond in de spits. Allemaal van wereldniveau. Ik ben bang dat hij te kort zal komen. Iedereen die in de selectie zit nu momenteel heeft Europees gevoetbald en Vlaar is de enige die dat niet gedaan heeft een hele lange periode. Ik denk dat hij zichzelf heel erg overschat. Ik zie Vlaar pas tijdens de kwalificatie van het EK in de selectie komen. Dan zal Feyenoord ook Europees voetballen. Nu is het gewoon te vroeg....

26 februari 2010 om 17:22

Net of de rest zoveel europese ervaring heeft. De spelers die in Nederland spelen komen net door de poulefases tegen een par van die oostblokclubjes en degene die in het buitenland zitten spelen amper. Over vd Wiel klaag je toch oko niet over europese ervaring.
Jeej hij heeft dit seizoen 4 of 5 europeses wedstrijden gespeeld...
Ik weet ook echt niet of Vlaar wel goed genoeg is maar je kunt wel over wereldtop praten maar dat is niemand in onze verdediging, zelfs geen europese top.

Dit is wat ik heb bedacht voor de selectie en opstelling voor het WK. Ik zou spelen met een 4-3-3 opstelling met van Bommel en Sneijder als controlerende mensen. Robben en Elia op de flanken en van Persie in de spits. Is wel heel aanvallend misschien maar ik denk dat Nederland de wedstrijd met aanvallend voetbal moet controleren. Alternatief zou zijn om met een defensief middenveld te spelen met 2 controlerende spelers van Bommel en de Jong en Sneijder als aanvallende middenvelder. Maar dan zou Kuyt niet spelen. Ik weet meer niet of er nu 21 spelers meegaan. Ik zou van Nistelrooy en van der Vaart als stand in meenemen in de voorselectie. Verder zou ik Bruma meenemen als extra verdediger, en als speler voor de toekomst. Als seedorf nog beschikbaar zou zijn zou ik hem meenemen. Nu kies ik voor Emanuelson.

Selectie Nederland WK 2010
1. stekelenburg
2. v.d. wiel
3. gio
4. de jong
5. matijssen
6. heitinga
7. van bommel
8. sneijder
9. kuijt
10. van persie (c)
11. robben
12. vorm
13. velthuysen
14. boularouz
15. vlaar
16. bruma
17. de zeeuw
18. emanuelson
19. huntelaar
20. affalay
21. elia
22. van nistelrooy
23. van der vaart

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Mathijssen
Gio
Kuyt
v Bommel
Sneijder
Robben
v Persie (c)
Elia
26 februari 2010 om 14:43

Wou je Kuijt nou serieus rechts op een driemans middenveld neerzetten?? Op een viermans middenveld kan hij wel op de rechterflank spelen, maar het is natuurlijk geen echte middenvelder...

26 februari 2010 om 15:17

Kuyt is misschien geen echte middenvelder maar hij kan makkelijk daar spelen. Het is ook niet zo'n hele moeilijke positie om in te vullen. Voordeel van Kuyt is dat hij vanuit die positie in aanvallend opzicht makkelijk aansluiten bij de spitsen. En hij laat verdedigend opzicht echt niet zn man lopen.

26 februari 2010 om 17:15

Nou walk121, ik moest eerst even alles op een rijtje zetten, maar ben het toch redelijk eens met je selectie.

Nu Van der Sar heeft aangegeven echt niet mee te willen naar Zuid Afrika zijn Stekelenburg, Vorm en Velthuizen de keepers voor de toekomst. Dus om deze ervaring op te laten doen op het allerhoogste niveau lijkt mij voor alle partijen het best. Als één van deze keepers het WK om wat voor reden dan ook zou moeten missen, is Tim Krul ook nog een geweldig talent om mee te nemen.

Achterin neem jij Van der Wiel, Boulahrouz, Heitinga, Vlaar, Mathijsen, Bruma en Van Bronckhorst mee. Persoonlijk hoop ik dat Bouma, nu hij zijn rentree heeft gemaakt na anderhalf jaar blessureleed, net zo terugkomt als Vlaar. Want hij zou niet zoals Braafheid alleen maar wissel achter Van Bronckhorst zijn, maar ook echte concurrentie. Hem zou ik eventueel meenemen in plaatst van Bruma, aangezien zijn tijd echt nog wel komt, en nu misschien als rechts- of linksback misbruikt zal gaan worden. Met alle gevolgen van dien.

Het middenveld met Van Bommel, De Jong, De Zeeuw, Afellay, Sneijder, Van der Vaart is perfect, alleen snap ik de keuze voor Emanuelson niet. Wanneer Seedorf mee zou willen moet hij direct worden opgeroepen, en is er dus geen plek voor Emanuelson meer. Maar persoonlijk vindt ik dat zelfs zowel Schaars, Brama, Bakkal, Fer en/of Theo Janssen het meer zouden verdienen als Emanuelson.

Jouw aanval met Kuyt, Van Persie, Van Nistelrooy, Huntelaar, Elia en Robben ben ik het volledig mee eens. Elia is Babel de afgelopen jaren voorbijgestreeft, dus verdiend hij de uitverkiezing. De overige aanvallers kunnen allen meer brengen dan de eventuele andere gegadigden, dus deze horen gewoon mee te gaan om de selectie van 23 te completeren.

Dus...

Selectie Nederland WK 2010:

Maarten Stekelenburg - AFC Ajax
Michel Vorm - FC Utrecht
Piet Velthuizen - Vitesse Arnhem

Gregory van der Wiel - AFC Ajax
Khalid Boulahrouz - VfB Stuttgart
John Heitinga - Everton Fc
Ron Vlaar - Feyenoord Rotterdam
Joris Mathijsen - Hamburger Sv
Wilfed Bouma - Aston Villa Fc
Giovanni van Bronckhorst - Feyenoord Rotterdam

Mark van Bommel - FC Bayern München
Demy de Zeeuw - AFC Ajax
Nigel de Jong - Manchester City Fc
Clarence Seedorf - AC Milan
Ibrahim Afellay - PSV Eindhoven
Wesley Sneijder - Internazionale Fc
Rafael van der Vaart - Real Madrid Cf

Dirk Kuyt - Liverpool Fc
Robin van Persie - Arsenal Fc
Ruud van Nistelrooy - Hamburger Sv
Klaas-jan Huntelaar - AC Milan
Arjen Robben - FC Bayern München
Eljero Elia - Hamburger SV

Dat Vlaar erbij zit lijkt me normaal gezien Ooijer er ook bijzit, want is echt toe aan vervanging, heeft zijn beste tijd gehad en kan van Marwijk gaan invensteren in Vlaar als opvolger voor die positie.

26 februari 2010 om 16:58

@smalinho

Je hebt gelijk maar ik denk dat hij op moment geen vervanger kan vinden want hij heeft daar naast ook gedacht aan blessures. Maar daar naast hoop ik natuurlijk ook dat Vlaar basis staat

Waarom zit in vredesnaam Stijn Schaars in deze selectie??!!?? Wat een drama is die gozer dit seizoen...sowieso snap ik niet dat Van Marwijk 5 verdedigende middenvelders meeneemt. Neem dan gewoon Bruma mee als extra verdediger om ervaring op te doen..want Van Marwijk moet gewoon inzien dat Bruma nu al beter is dan Ooijer..die ik ook verre van Nederlands Elftal-waardig vind.

26 februari 2010 om 17:04

Bergie10

Die Cvm's die jij bedoelt snap ik maar veel van hen kunnen ook op Rm.
Ik vind ook niet zo super dat Schaars erbij zit maar bij mij zegt leeftijd wel wat en hij heeft al wat ervaring met interlands met Az.''champions league''.
Leeftijd zegt bij mij vooral wat om brutaliteit ik snap je wel hoor maar ik denk dat v.marwijk momenteel geen andere kan vinden

prima keuze om Vlaar mee te nemen, maar niet voor de basis denk ik. Heitinga en Mathijsen doen het te erg in grote competities dus die zullen spelen, wat mij ook logisch lijkt.
ik ben het wel met de mensen een die niet snappen waarom Ooijer, Engelaar en Schaars zijn opgeroepen die voegen niets toe. Babel ben ik ook niet zo kapot van maar nu Van Persie gebelsseerd is en Van Nistelrooij nog niet volledig fit lijkt dit me wel een prima oplossing.
ik blijf alleen wel hopen van Van der Sar toch mee gaan naar het WK dan kun je een in mijn ogen ijzersterk team opstellen

Van der Sar
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Van Bronkhor
Van Bommel
De Jong
Kuijt/RVP
Sneijder/RVP
Robben
RVP/RVN
26 februari 2010 om 16:56

@SV Bolnes

Een paar dingetjes met die oproepingen vind ik Schaars en Engelaar een prima idee ze kunnen zich misschien wel bewijzen tegen de VS Ooijer moet dan ook maar thuis blijven.
Maar ik vind dat bij het EK Engelaar het prima deed en het lijkt me ook wel weer is anders als S.schaars gaat spelen hij is al wat ouder en dus ook wat meer brutaliteit.
Oja, en over R.babel gesproken kijk je waarschijnlijk geen live wedstrijden met Livperpool.
Tegen die Urchis hebben ze eerst ook 1-0 gespeeld en in de return 1-3.
In die 1-0 speelde babel toch echt het best want hij had de voorzet zoals je hem op rechts kent.en hij geeft altijd mooie voorzetten alleen het ligt net aan wie er centraal staat

He he,het heeft even geduurd maar eindelijk ziet van Marwijk in dat Ron Vlaar op dit moment gewoon de beste rechtsbenige centrale verdediger van Nederland is,ron lekker laten spelen tegen de USA dan laat hij wel zien dat het terecht is dat hij eindelijk weer geselecteerd is,ik hoop alleen dat hij ook weer niet al te goed speelt want dan ben ik bang dat hij voor Feyenoord niet te behouden is,en dat zou ik wel heel erg jammer vinden

Goeie Selectie
Het is een selectie met veel balans, creativiteit en ervaring.

Bij een Selectie voor het WK, moet je denken op elke positie twee spelers.
Als je dat dan samen optelt, kom je op een aantal van tweeentwintig spelers.
Op zo'n WK mag je max. vijfentwintig spelers hebben.
Voor de overige drie spelers moet je dan denken aan verrassingen.
Spelers als Clarence Seedorf, Jeffrey Bruma en Ruud van Nistelrooy moet je dan meenemen.

Overigens vind ik dat er een paar aanpassingen kunnen komen.
In de verdediging moet je Khalid Boulahrouz erbij halen, dan heb je twee rechtervleugelverdedigers.
En in de aanval kan Robin van Persie nog aansluiten, als hij weer fit is.

26 februari 2010 om 16:48

@ahajaj

1 klein kritisch dingetje.
Bij die verrasingen zou ik C.seedorf niet meer meenemen die is al wat ouder en is te vaak gebleseerd. Maar met Boulahrouz ben ik het helemaal met je eens.

goede selectie
persoonlijk zie ik liever velthuizen mee gaan naar het WK dan vorm
en zoals iemand ook zei
theo janssen verdient ook wel een kans
geweldig schot
je wordt al bang als je naast hem staat in de catacombe

Stekelenburg
Wiel
Vlaar
Matthijsen
bronckhorst
vaart
de jong
janssen
robben
van persie
elia

echt wel terecht dat vlaar er bij is hoor.
ooijer niet hoor vind ik maar wie weet.
dit vind ik de selectie voor het wk:
van persie
van nistelrooy
vlaar
bruma
mathijsen
v.d.wiel
v.d.vaart
kuyt
elia
robben
de zeeuw
sneijder
stekelburg
vorm
boschker 2 doelman
van bronkhorst
van bommel
heitinga
nigel de jong
affelay
braafheid
babel
huntelaar

stekelburg
v.d.wiel
vlaar
mathijsen
v.bronkhorst
v.bommel
sneijder
v.d.vaart
v.persie
v.nistelrooy
robben
26 februari 2010 om 16:45

@djordystrijk

Dit heb ik vaker gezien die opstelling van jou maar eerlijk gezegd vind ik hem niet al te goed in elkaar gezet.
Kijk mijn opstelling.
En dan V.bommel verdedigen midden velder en Van de vaart aanvallend middenvelder en met de spitsen afwisselen bij de 4-4-2.

Stekelenburg
Heitinga
R.Vlaar
Mathijsen
V.D.Wiel
Sneijder
V.Bommel
V.d.Vaart
N.De Jong
V.Persie
Robben
26 februari 2010 om 17:10

v/d Wiel op links ?
in de eerste plaats zou ik hem op rechts zetten.
en in de tweede plaats zie ik graag Boularouz op de rechtsback positie en gio op links.

verder ziet mijn opstelling er zo uit:

26 februari 2010 om 17:41

Sorry voor de dubbelpost.

Steek
Boularouz
Heitinga
Mathijssen
Gio
v. Bommel
Kuijt
Sneijder
v.d Vaart
v. Persie
Robben

Wanneer ziet V.marwijk nou eindelijk een keer in, dat Ooijer kwaliteit te kort komt. Die jongen is bij Psv alleen maar bezig om bij elk opstootje te laten zien, dat hij voor zijn teamgenoten op komt. Allemaal leuk een aaridg maar die jongen komt gewoon kwaliteit te kort om voor dit oranje nog van toegevoegde waarde te zijn.

Dus zeg NEE tegen Ooijer.

En ik zou graag Pieters een kans willen geven, speelt bij PSV toch degelijk. En achter Gio hebben we nou niet echt een geweldige lichting Linksbacks. Pieters zou een goede aanvulling van de groep zijn.

Dik verdiend, ik vind het ook wel de een van de beste, zo niet de beste centrale verdediger van de eredivisie op dit moment. Misschien eens tijd om hem te vervangen met Ooijer?

26 februari 2010 om 16:38

@sndrtmns

Wat dacht je van Aldewereld?
Ook een goede ontwikkelende speler.
Natuurlijk is momenteel R.vlaar wel beter maar hij is Vlaar is 25 en Aldewereld 21.
Ik denk dat over 4-jaar T.aldewereld R.vlaar wel overtroefd heeft en zich beter ontwikkeld heeft en daarnaast zou Toby Aldewereld ook nog wel een beterel cariere krijgen.

26 februari 2010 om 17:02

@ Amn4live,

Alderweireld gaat een mooie carriere te ge moed net als Vlaar overigens. Maar Alderweireld heeft de Belgische nationaliteit en zal dus niet voor oranje kunnen uitkomen.

26 februari 2010 om 17:14

Alderweireld wordt ook een hele goede maar is niet beter als Vlaar op zn 21e.
Verschil is alleen dat Vlaar daarna bijna niet meer gespeeld heeft en Toby kan wel ervaring opdoen. Toch moet ik zeggen dat Vlaar speelt alsof hij gewoon alle jaren erbij is geweest.

Zal niet makkelijk worden voor nederland . uitslag: 2-1

Vlaar.

Altijd goed om hem te nemen hij heeft ook nog een aantal jaren te gaan en dit zou zeer zeker goed voor zijn zelfvertrouwen en ontwikkeling zijn.
Ik denk dat met deze opstelling Nederland wel kans heeft tegen de Vs.
Als ik me niet vergis kwam de Vs nog wel aardig ver in de confediraitions cup.
Een ieder geval NL succes!

Terecht dat Brama en Bakkal afvallen.
ze kunnen allebei wel leuk voetballen maar ze voegen niks toe bij het nederlands elftal.

Stekelenburg
v/d Wiel
Vlaar
Heitinga
Gio
v/d Vaart
v Bommel
Sneijder
V persie
Huntelaar
Robben

Mooi dat Vlaar erbij zit.. maar ik snap de keuze ooijer echt niet. Vind het echt geen goede verdedigger. kan me niet voorstellen dat nederland daar geen vervanger voor heeft.

'als' ik bertje was zou ik zo spelen tegen de VS:

Stekel
vd Wiel
Heitinga
Mathijsen
Braafheid
de Jong
v. Bommel
kuyt/vaart
Sneijder
Robben
Hunt/kuyt

Logische keuze om vlaar te proberen, hij doet het goed in de eredivisie.
Waar hij staat in het internationaal voetbal moeten we nog zien.
Maar om nu al te oordelen dat hij veel te kort komt zoals sommige schrijven lijkt me een beetje te vroeg.
Geef die jongen een kans, en ik hoop dat ie ons gaat verbluffen, want verdedigen kan die.
Ik zou zeggen neem hem mee om ervaring op te doen ipv ooijer,want zijn houdbaarheidsdatum is al een tijd geleden verstreken. En miss krijgt ie een kans door een blessure en gaan we nog wat moois aan hem beleven.
En als we op foutjes van vlaar gaan letten, wil ik nog wel de 1-0 terug zien van psv gister, volgens mij ging matthijssen daar niet vrijuit.

Wat zou het heerlijk zijn als de finale in Zuid-afrika tussen Nederland en Italie zou gaan. Waar een uitblinkende Vlaar Toni de gehele wedstrijd in z'n broekzak houdt!

Waarom is iedereen zo lijp van Brama? hij heeft al een goed seizoen gespeeld en eerste seizoenshelft ook prima, maar laatste weken/maanden pfffff

hoe die zich ook weer ff in de luren laat leggen paar x tegen werder..

hij mist net dat stukje vorm, maar als dat op korte termijn weer kan komen is ie beter dan schaars ja

ziitten hier hele slimme mensen "je kan eredivisie niet vergelijken met bundesliga" . ik wed dat de helft van mensen die dit zegt alleen mathijsen heeft zien spelen tegen psv .. wie zegt dat hij beter is als hij in een andere competitie speelt en daar mischien wel minder presteert ? goed van van marwijk dat hij vlaar ook eens laat proberen..

Ja Bert. Gewoon vasthouden aan Ooijer die duidelijk op zijn laatste benen loopt. Kan het voetballend niet meer bijbenen en gaat dan hele domme dingen doen. Dat was ook gitseren weer te zien. Elia dolde hem een beetje en dan maar gelijk prberen Elia de wedstrijd uit te schoppen. Daar gaan we het WK niet mee winnen.

Kom is op zeg, als we nu Brama willen selecteren dan gaan we wel naar een heel laag niveau.
Als je kijkt welke spelers er op het WK rondlopen en je zet daar Brama dan haalt Nederland
de kwartfinales niet eens. Het is nu misschien wel een oefeninterland maar als je nu nog gaat twijfelen
welke spelers er in de selectie moeten dan is dat niet goed.

Ron Vlaar is een goeie maar niet overdrijven ik blijf maar zeggen dat hij in de top, klasse te kort komt. Ik zie een Heitinga of Mathijsen, en die hebben toch meer ervaring en klasse.

zeker terecht op dit moment.
is nu 1 van de betere verdedigers op de nederlandse velden.
er staat nu ook een echte bikkel in de achterhoede met hem

stekelenburg
Heitinga
Mathijsen
Vlaar
Bronchorst
v Bommel
Sneijderv
de Jong
v Persie
Klaas/Ruud
Robben
26 februari 2010 om 21:08

Misschien Vlaar en Mathijsen eens omwisselen.. Linkspoot op links, rechtspoot op rechts

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren