Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Manchester City rondt transfer Adebayor af

Laatste update:

Emmanuel Adebayor is definitief eigendom van Manchester City. De Togolese spits onderging zaterdag succesvol de medische keuring van The Citizens en zette daarna zijn handtekening onder een vijfjarig contract.

Manchester City maakt via de officiële kanalen melding van de transfer. Adebayor (25) komt voor een niet nader bekendgemaakt bedrag over van Arsenal, de club die hij halverwege het seizoen 2005/06 kwam versterken en waar hij zijn naam als topschutter vestigde. In drieënhalf jaar tijd speelde de Afrikaanse aanvaller 104 officiële duels, waarin hij 46 doelpunten aantekende.

Hoogtepunt in zijn tijd in Londen was het seizoen 2007/08, waarin hij 24 treffers maakte voor The Gunners. Sindsdien werd hij gelinkt aan de Serie A (AC Milan) en de Primera División (Barcelona), maar beide grootmachten maakten hun interesse nooit officieel. Manchester City deed dat deze zomer wél, en startte de onderhandelingen met Arsenal.

Beide clubs kwamen er uiteindelijk uit. De transfersom ligt vermoedelijk om en nabij de 29 miljoen euro. Adebayor kostte Arsenal in januari 2006, toen hij AS Monaco de rug toekeerde, 3,4 miljoen euro. Adebayor werd zaterdag door driehonderd enthousiaste fans opgewacht bij het City of Manchester Stadium. “Ik voelde me bijzonder welkom en kan niet wachten om te laten zien wat ik in huis heb”, liet de aanvaller weten.

Adebayor is de vijfde versterking die Manchester City deze zomer aantrekt. Eerder trokken de kapitaalkrachtige Engelsen de beurs voor Stuart Taylor, Roque Santa Cruz, Gareth Barry en Carlos Tévez. “Samen met hen zal Adebayor ons ontzettend helpen om de strijd aan te gaan met de topclubs”, laat City-manager Mark Hughes weten. “Hij heeft alles wat een topspits nodig heeft. Ik zie ernaar uit om met hem samen te werken.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Leuk van City maar ook overbodig met die aantal spitsen die ze hebben...

18 juli 2009 om 22:56

Precies wat ik dacht. Adebayor is natuurlijk een klasbak die voor de meeste teams een versterking is, ook voor Manchester City uiteraard, maar wat ik dan niet snap is dat ze gelijk 3 nieuwe spitsen kopen. De aanval is in ieder geval compleet. Nu nog een top middenvelder en een top verdediger en ze zijn klaar, lijkt me.

19 juli 2009 om 11:11

Ik reken er op dat Caciedo zoiezo weggaat, met zulk soort spelers word je nooit kampioen, en nu maar hopen voor ze dat ze een beetje ballen tonen ( Robinho niet red.).

19 juli 2009 om 13:07

Begint een beetje op het Real sydroom te lijken. Er worden alleen maar leuke (commerciële) namen gekocht. Maar allemaal in één elftal gaat nooit lukken. De vraag is dan wie er op de bank beland of hij dat wel pikt... Kan een interessant seizoen worden daar in Manchester...

19 juli 2009 om 13:14

Ik vind het persoonlijk meer op een Chelsea syndroom lijken, maar daar is natuurlijk veel zelfreflectie voor nodig om dat in te kunnen zien.

Benieuwd of Tevez veel aan spelen toe gaat komen, en als hij op de bank komt dat hij dan weer een slechte trainer heeft...

Aanval hoeven ze nu niet meer te versterken

19 juli 2009 om 03:18

Ja dat kan ik goed geloven

Ontopic: Goede zaak voor Man City en een behoorlijk groot transferbedrag voor Arsenal. Hoop ook dat Adebayor daar goed gaat presteren want het is misschien financiel een stapje omhoog maar sportief is het een treedje omlaag.

Totaal nutteloos dit, kopen ze eerst Santa Cruz, dan Tevez en nu ook nog Adebayor. En aangezien ze ook nog Robinho hebben die zeker een basisplaats heeft moeten ze minimaal 1 van hun 3 aankopen op de bank zetten, belachelijk. Iedereen zegt dat het aankoopbeleid van Real zo erg is maar dit is nog veel erger, Real koopt tenminste spelers die allemaal basis staan, en kopen niet alleen maar aanvallers.... Zo dat moest ff

18 juli 2009 om 20:41

Klopt, heb je helemaal gelijk in.
Manchester City koopt volgens mij ook alleen maar om te kopen.
Dat ze zoveel miljoenen uit gaan geven om een goed reserve elftal te hebben geloof ik niet.

18 juli 2009 om 21:18

Ben ik het niet mee eens.tevez en Adebayor worden de spitsen,robinho speelt erachter en Santa Cruz is voor de breedte gehaald.

18 juli 2009 om 22:09

Dan is het seizoen erop Santa Cruz weer vertrokken denk ik. Die man is te goed om op de bank te zitten. Wel de minste van de vier maar toch te goed voor de bank

19 juli 2009 om 01:07

Hahaha laat me aub niet lachen, Roque Santa Cruz heeft nog nooit op de flanken gespeeld. Niet bij Bayern, niet bij Blackburn en dat gaat zeker niet gebeuren bij Manchester City. Dus hij is zeker niet voor de breedte gehaald. Waarschijnlijk gaat Hughes rouleren, er zal er vast een van de dupe zijn, bovendien heeft Hughes ook nog andere spitsen (bellamy en Benjani) die hier ook onder gaan lijden. Echt een wanbeleid qua juiste spelers aantrekken.

19 juli 2009 om 01:51

@spursno1

Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Iemand voor de breedte halen betekent niet dat hij op de flanken speelt hoor... het betekent dat hij geen basisplaats heeft en in beeld komt op het moment dat de vaste spits geblesseerd raakt. Er is hier niemand die beweert dat Santa Cruz op de vleugel moet spelen.....

18 juli 2009 om 21:33

Helemaal mee eens Mufc_7, je haalt de woorden uit mijn mond.

18 juli 2009 om 23:50

Mufc_7,

Kerel hou toch op, Real koopt tenminste spelers die allemaal basis staan, en kopen niet alleen maar aanvallers zeg je? Klaas Jan Huntelaar, Higuan, Ruud van Nistelrooy, Benzema, Robben, Cristiano Ronaldo, Kaka, van der Vaart, Sneijder, Ribery hebben ze nog geprobeerd. En volgens mij vergeet ik zelfs nog namen. Baken vol met geld uitgegeven aan middenvelders en aanvallers waarvan de helft nu op de bank beland of mag vertrekken. Kom niet met kletskoek praatjes als je er finaal naast zit. Zo dat moest ff

19 juli 2009 om 01:50

Ik heb het over deze transferperiode. Kjh, Higuain, Rvn, Robben, Vdv en Sneijder zijn niet door Perez gekocht, en daar heb ik het nu over, hij kan er ook niks aan doen dat zijn voorganger deze spelers heeft gekocht. En dan nog, Vdv, Sneijder en Kaka' zijn volgens mij geen aanvallers he?
Oh en als we het ook over vorige transferperiodes hebben, City heeft ook nog Bellamy, Benjani en Jo (nu verhuurd) gekocht. Dit zijn allemaal pure spitsen net als de aankopen die ze nu doen. Van de spelers die Perez heeft gekocht is er maar 1 spits bij, Benzema.
Zo dat moest ff

19 juli 2009 om 12:23

ik ben het eigenijk helemaal niet met je eens, wil manchester city kampioen worden dan hebben ze nou iig een aanval die daarvoor waardig is. man utd had afgelopen jaar netzoveel toppers in de aanval lopen als city nou hoor,(rooney,ronaldo,berbatov,tevez en dan vergeet ik er vast nog wel eentje) als je logisch nadenkt is wat city nou doet hun team kampioenswaardig noemen, maargoed met deze verdediging zal dat nog niet gaan. al vind ik dit wel een heel mooi team worden wat mij heel erg aanspreekt

19 juli 2009 om 15:37

Ik zal niet ontkennen dat Real teveel uitgeeft dat is ook zo, maar het argument ''ze hadden al leuke spelers. Dus overbodig'' slaat nergens op. Ze kwamen dit seizoen duidelijk tekort, vooral in europa, dan is het logisch dat ze nieuwe (betere) spelers kopen. Je moet ook begrijpen dat van Nistelrooy en Raul al erg oud zijn en over 1/2 seizoenen gaan stoppen, en dat ze in Huntelaar niet de spits zien die ze zoeken. Bij City zijn nu alle spitsen redelijk jong (behalve Bellamy misschien) en ze hebben heel veel van hetzelfde soort spelers.
Ik zal trouwens zeker niet de enige zijn die vind dat Real goede aankopen doet, Niemand kan me wijsmaken dan Ronaldo, Kaka' Benzema en Albiol (en binnenkort vast ook Alonso) slechte aankopen zijn, duur dat zeker maar slecht echt niet.
over United, het klopt dat ze veel toppers hadden maar het ging me vooral om het feit dat City ook bijna alleen maar aanvallers koopt, terwijl dit niet de zwakste linie is. Bij United zaten Ronaldo en Rooney al langer bij de ploeg, Tevez zat er ook al een jaar dus was Berbatov de enige nieuwe die gekocht werd.

conclusie: Laten we het er maar op houden dat City en Real allebei veel te veel geld uitgeven en het voetbal gewoon verneuken

19 juli 2009 om 11:55

Nee precies, daarom heeft Real een goed aankoopbeleid dus? Ze kopen Benzema terwijl ze Huntelaar, van Nistelrooy, Raul en Higuan hebben. Ze kopen Kaka en Cristiano terwijl ze genoeg middenvelders hebben. Dat noem jij dus een goed aankoop beleid :s. Real koopt gigantisch dom in, net als Man city. Dus klets nou niet dom. Iedereen weet dat Real belachelijke aankopen doet en belachelijk veel geld uitgeeft wat ze niet eens hebben. Ik denk dat jij de enige bent die vind dat ze goede aankopen doen. Ja leuke spelers halen ze, maar ze hadden al leuke spelers. Dus overbodig

conclusie, Real en Man City kopen dom in!

Succes bij City Adebayor, maar ik denk dat na afgelopen jaar de meeste Arsenal fans niet rouwig zullen zijn om je vertrek.
Nu maar hopen dat Wenger het geincasseerde transferbedrag nuttig investeert. De roep om een defensieve centrale middenvelder is groot onder de supporters, maar persoonlijk zie ik ook nog graag een versterking voor aan de linkerkant komen en / of een centrumspits die een echte killer is voor de goal (huntelaar), aangezien ik Eduardo en Van Persie teveel op elkaar vind lijken qua speelstijl, en Bendtner is gewoon niet koelbloedig genoeg voor de goal. Hoe dan ook verwacht ik nog wel wat actie van Arsenal nu deze transfer beklonken is.

18 juli 2009 om 22:43

Zeker mooi voor Arsenal, 30 miljoen moet meer dan genoeg zijn voor goede versterking. En ze hebben een top team. Hopen dat ze dan meedoen met de prijzen.

18 juli 2009 om 22:48

in de opstelling staat de eventueele vervanger van adebayor, en het is echt wel een serieuze optie, real wil hem kwijt en arsenal wil een spits en huntelaar wil naar een europese top club waar hij kans heeft om in de basis te komen, daarbij kost huntelaar minder dan het bedrag waarvoor adebayor is vertrokken.

lekker flink gecascht gekocht voor 3,4 mil zo zie je hoe goed wenger is met inkopen nu een dikke versterking(en) halen wenger ik weet niet waar zijn voorkeur uit gaat mischien haalt hij toch cana aangezien arsenal nu 4 spitsen heeft eduardo bendter walcott jay simpson ( van persie reken ik niet mee ) maar goede aankoop city kijken of hij nu wel boven 30 pl goals komt

18 juli 2009 om 20:44

Opvallend dat je Van Persie niet meerekent en Walcott wel, aangezien Van Persie vrijwel altijd in de spits speel en Walcott niet. Ook lijkt mij Vela eerder echt doorbreken dan Simpson

18 juli 2009 om 20:48

2 dingen 1 omdat van persie een ss en daar heeft hij geen concurenten voor 2 over vela heb je gelijk was ik effe vergeten maar uhm het zou kunnen ook dat wenger helemaal geen vervanger haalt zou ik dom vinden nu heb je het geld nu moet je ervan profiteren.

19 juli 2009 om 10:48

Hoezo profiteren? van wie profiteren?
Arsenal heeft met Arshavin en vpersie al een goed duo voorin. Arshavin heeft superveel loopvermogen en geeft altijd perfecte passes. vpersie is nu de diepe spits die voor doelpunten zorgt. Dit komt ook ten goede voor Nederland. We missen nu een diepe spits die ook eens Wel kan voetballen.

Ik denk dat Arsenal een goede verkoop heeft gedaan. Adebayor is wel een goede speler, maar Arshavin past beter bij het spel van Arsenal. Daarnaast komen jongens als Rosicky en Fabregas terug. Nu nog de verdediging die gewoon kracht mist.


19 juli 2009 om 13:42

@kx22

helemaal mee eens Arsenal heeft nog steets een geweldig team zonder Adebayor, alleen hoop ik dat Wenger van die 29 miljoen nog een hele goeie verdedigendemiddenvelder koopt (ik zat te denken aan de Rossi As roma of Senna van Villareal) en nog een goeie spits om in tevallen en een back-up (voor de blesure gevoeligheid van v. Persie, Walcott en Rosicky (voor een spits zat ik te denken aan Rossi van Villareal)

en dan zou de opstelling er zo uitzien
op de plek van Gallas zou ik nog Mexes (as roma) aankopen
naast Fabregas zou ik de Rossi (as roma) of Senna (villareal)aankopen
Op de plekken Walcott en Rosicky moeten Walcott, Rosicky en Nasri uitvechten wie er daar gaan spelen
en als extra aanvaller zou ik Rossi (villareal) halen

Almunia
Sagna
Touré
Gallas/*
Chlichy
******
Fabregas
Walcott/
Arshavin
Rosicky/
Van Persie

Ik vraag me af wie Arsenal als vervanger zal halen. Ik ben echt fan van Arsenal en Wenger, maar het wordt tijd dat ze stoppen met talenten te kopen voor peanuts om eens echte versterkingen te kopen. Ik hoop dat ze dat nu ook doen, maar ik vraag me echt af wie Adebayor zal vervangen.

18 juli 2009 om 20:55

ik vind echt dat de huntelaar moeten halen zou daar echt goed passen

18 juli 2009 om 21:02

denk dat het vrij snel duidelijk word wie m opvolgt, als ik me geld op iemand moest zetten is het Chamakh van bordeaux. Kj zou ook zeker een waardige opvolger zijn maar arsenal heeft nog niet eens geïnformeerd naar m dus denk niet dat het m wordt. Ook zou het misschien nog el hamdaoui aangezien hij geen onbekende is van het engels voetbal en boezemvriend v persie een vrij gewaardeerde mening in het team heeft...

18 juli 2009 om 21:21

Ik ben het helemaal met je eens huntelaar is de missing link in het arsenal team ze spelen altijd heel mooi voetbal. Maar echt hoeveel wedstrijden ik wel niet heb gezien waar ze de meest mooie kansen er niet in kregen. Huntelaar is misschien technisch niet de meest begaafde speler maar hij scoort altijd. Zelf in madrid liep hij zogoed als 1op 2. In de media is al wel geopperd dat bij een vertrek van Adebayor mogelijk Huntelaar als vervanger wordt gehaald. Dat er nog niet is gelekt dat Arsenal interesse heeft betekend nog niet dat ze hem niet al hebben benaderd. Huntelaar heeft niet voor niks ombedenktijd gevraag als het gaat om zijn transfer naar duitsland.

Zonde dat er spelers rondlopen die alleen nog maar voor het geld voetballen, en niet meer om prijzen te winnen..

was wel te verwachten maar je weet maar nooit met de medische keuring dat kan nog wel eens afketsen

18 juli 2009 om 20:39

Hij heeft de medische keuring vanmiddag gehad, en heeft daarna een contract getekend..

Ik begrijp in de eerste plaats Arsenal en zijn fans niet.
Waarom hebben ze toch zo haat voor de spelers die willen vertrekken.

18 juli 2009 om 20:48

Ik denk dat het vooral te maken heeft dat Adebayor er alleen financieel op vooruitgaat. Sportief is het natuurlijk nog zwaar de vraag. Adebayor had een vaste basisplaats en volgens mij geen echte reden om te vertrekken behalve zijn salaris.

Misschien dat Arsenal nu wel bij Real aanklopt voor Huntelaar..

18 juli 2009 om 20:44

Arsenal heeft absoluut geen interesse in Huntelaar

18 juli 2009 om 20:47

Klopt, heb ik ook gelezen ergens, maar eerder deze week werd er gemeld dat Arsenal wel interesse had in Huntelaar..
En tegenwoordig weet je het niet, want hoevaak is er al gezegt door een club dat ze geen interesse hebben in een speler, en 3 dagen later bieden ze hem een contract aan..

Hij is door de medische keuring heen, volgens de officele site van Manchester City (waarom ik daarop kijk weet ik ook niet)

hmm hij had beter bij arsenal kunnen blijven. als hij prijzen wil winnen dan zou ik toch echt bij arsenal willen spelen ipv Mc

18 juli 2009 om 22:35

Arsenal en prijzen volg jij het voetbal wel altijd 4de en cl een kwartfinale en finale das niks hij heeft gelijk Arsenal is ook niet echt top leuke voetballers maar nooit een bedreiging voor man u, Chelsea of Liverpool

18 juli 2009 om 22:51

Je hebt eerder kans dat je bij Arsenal prijzen wint dan bij Manchester City. Jij noemt kwartfinale Champions League voor Arsenal, Manchester City kwartfinale Uefa Cup. 4e in Premier League. Man. City 10e in Premier League.

Arsenal is een echt team. City is gewoon een paar ego's die leuk kunnen ballen. Maar het meer voor het geld doen dan voor de Club.

19 juli 2009 om 01:19

Misschien op dit moment wel ja, maar feit blijft dat M city veel geld heeft en dus betere spelers kunnen halen. En met de aankopen die ze gedaan en wellicht nog meer die erbij komen zie ik ze snel genoeg arsenal voorbij gaan op de ranglijst

Dat gaan ongetwijfeld interessante wedstrijden worden van Man City met zo'n beetje 6 spitsen of zo iets. Zijn er ook nog degelijke verdedigers daar. Ach ja zoals weleens gezegd : de beste verdediging is aanvallen...

Hier zit naar mijn idee niet echt een idee achter. Gewoonweg proberen grote namen binnenhalen nou ja zo groot mogelijk dan want de echte toppers komen niet natuurlijk.

kopen ze santa cruz voor 20 miljoen en kopen ze adebayor voor 28 miljoen onbegrijpelijk 2 dezelfde soort spelers dan tevez voor 30miljoen, en dan zijn de aankopen van 6maanden geleden alweer nutteloos, bellamy 15 miljoen de jong zal geen basisklant meer zijn met barry,elano,johnson en ireland.

Man city is echt belachelijk bezig en zit totaal geen structuur in de aankopen want verdediging blijft bagger

Dag City begint zo wel een aardig elftal te krijgen! Arsenal daarintegen zal toch een echt moeten gaan investeren in topspelers!

Ik hoop dat er toch een extra spits bij Arsenal komt. Bij Wenger weet je het echter nooit. Hij heeft wel gezegd in een interview een tijd geleden dat er geen aanvallende versterkingen komen, tenzij er iemand vertrekt. Er is dus hoop.

18 juli 2009 om 20:48

Volgens mij heeft hij zijn oog laten vallen op Chamakh!

mooi voor city, nu nog een verdediger en een middenvelder!. hoop dat huntelaar nu zijn naar arsenal gaat, super duo van persie en huntelaar.

Overbodige speler voor man. city!! Al houden ze Jo er nou gewoon bij ook een prima spits!! Man. City heeft beetje hetzelfde probleem als Real Madrid, Ze kopen veel aanvallende spelers terwijl er ook een goede verdediging moet staan!! Daarom geef ik nogmaals me complimenten aan barcelona, die kijken verder dan real madrid die alleen de topnamen wil hebben voor een bedrag rond de 40 50 mil., En barca koopt 1 van de betere linksbacks van de wereld voor 4,5 miljoen!!

Als Gunner ben ik echt blij dat hij is vertrokken. Volgens diverse Engelse media is hij de laatste maanden het startpunt van verscheidene relletjes binnen de club. Deze worden stil gehouden voor de media, maar het is een publiek geheim dat Adebayor al langere tijd uit was op een transfer. Na de loyaliteitspremie die hij eiste kan ik me voorstellen dat het genoeg was voor Arsenal.
Nu maar hopen dat Chamakh komt of dat Barazite een kans krijgt. Vela zal nu wel basisspeler worden. Misschien dat Watt definitief doorgezet wordt naar het eerste

18 juli 2009 om 20:51

Er zijn natuurlijk nog wel meer spitsen bij Arsenal. De hele jeugd hoeft er nog niet bijgehaald te worden. Zeker omdat Wenger vaak speelt met maar 1 spits en een aanvaller als Van Persie of Arshavin.

Robinho, Tevez, Bellamy, Santa Cruz, Adebayor? Gaan ze 3-2-5 spelen ofzo?

18 juli 2009 om 20:54

bellamy mag vertrekken bij een goed bod...

18 juli 2009 om 20:57

Ongelofelijk. Real en Man. City maken het voetbal kapot

18 juli 2009 om 21:26

hoezo, maken ze het voetbal kapot?

Iedere club probeert toch zijn/haar selectie te versterken?

Het kan zijn dat jij minder sympathie hebt voor de manier waarop deze clubs (op korte termijn) succes proberen te halen. Maar ik zie met de beste wil van de wereld niet in hoe het voetbal hier aan kapot gaat!

dat vind ik een goeie transfer binnen 1of 2jaar zal man city beter zijn man u

18 juli 2009 om 20:54

Ik weet niet of je daar gelijk in gaat krijgen, maar we zullen zien..

18 juli 2009 om 22:39

Dat nooit!
Man u is een team.
Man c is een bij elkaar gekocht zootje.
ookal kochten ze Kaka, Cronaldo, Ronaldinho en weet ik veel wie, dan nog zal United winnen. Zul je wel zien bij Barca - Real. Daar wint Barca ook gewoon. Die hebben geen last van koopwoede. die leiden hun spelers zelf op!!!

Man City is hard op weg om beter te worden als de concurrent Man Utd, als ze nog een centrale verdediger kunnen aantrekken komt het helemaal goed. Maar 1 ding moeten we niet vergeten, je kunt wel hele goede spelers hebben, maar je kunt nooit een clubhistorie kopen.

18 juli 2009 om 20:58

Een club als Manchester City was sowieso wel een mooie club, voordat ze werden overgenomen. Wat ik mij alleen afvraag, zijn ze supporters van City hier wel blij mee? Ik kan me voorstellen dat ze dat niet zijn. Zou ik ook niet zijn als mijn club overgenomen werd.

18 juli 2009 om 21:03

Man City was misschien wel een mooie club maar het heeft lang niet zo een mooie historie als bijvoorbeeld Man Utd. De supporters van de club zullen er natuurlijk wel blij mee zijn. Jouw club wordt er alleen maar beter van en ze zullen meedoen om de prijzen.

City pakt dit zo dom aan, ik erger me echt... Ze komen eerst meerdere redelijke aanvallers, die dan naar de bank worden verwezen door Tevez en Adebayor. en de verdediging of het middenveld? Welgeteld 1 versterking (dacht ik).

Bakken met geld hebben ze bij City, er worden veel goede spelers gekocht, dus wanneer komen de resultaten???

Naar mijn mening moeten ze eerst eens een goede trainer hebben voordat ze prijzen gaan pakken...

Man City denkt dat voetbal alleen om goede aanval te hebben gaat denk ik met de transfers...

Geld is er wel , maar voetbalverstand is er bij de Arabieren niet.
Tjonge jonge zeg wat moet je nu met Adebayor, Santa Cruz, Robinho en Tevez .
net kleine jochies van 7/8/9 die altijd spits willen staan denken de Arabieren zo : Spitsen zijn goed Verdedigers niet.

@turkpride

Richards,zabaleta,dunne,kompany zijn niet de minste verdedigers

18 juli 2009 om 21:38

Maar die spelers die jij noemt waren allemaal al bij City.
Ik bedoel te zeggen waarom zij niet verdedigers kopen inplaats van zoveel spitsen van met Robinho en Santa Cruz was het al genoeg om in de subtop van Engeland te spelen.

Lekker als je zoveel geld hebt dan gaan ze nu de achterhoede een flinke opknap beurt geven zeker.

Ik hoop dat Adebayor beseft wat hij heeft gedaan en dat hij er later geen spijt van zal krijgen. Manchester City is op financieel vlak een enorme stap vooruit maar op sportief vlak zet hij toch een stapje achteruit. Ze hebben nu genoeg kwaliteit op aanvallend vlak met spelers zoals Santa Cruz, Tevez, Robinho en nu ook nog een Adebayor. Er zijn veel topteams die dromen van zo'n aanval maar in het voetbal telt niet alleen aan de aanval.

Op verdedigend vlak komen ze een stuk te kort, zeker als je hun aanval met hun verdediging vergelijkt. De enige verdedigend ingestelde spelers die een topclub in wording waard zijn Richards, Kompany, De Jong, Bridge, Given, Dunne en misschien nog Zabaleta. Ze moeten minstens 2 heel goede verdedigers bijhalen om mee te doen met de absolute top. Misschien een verdedigende middenvelder zodat Kompany centraal achterin kan spelen en dan nog een zeer ervaren centrale verdediger. Kolo Toure zou een goede speler zijn maar ik denk niet dat Arsenal hem ook zal laten vertrekken naar City. Ze moeten dan maar opzoek gaan naar een andere centrale verdediger. De namen die bij mij opkomen op deze rol in te vullen zijn: Bruno Alves (porto), Carvalho (chelsea), Milito (barcelona) en misschien iemand zoals Soll Cambell. Met dit team kunnen ze verschillende formaties spelen, zeker omdat spelers zoals Tevez en Robinho diep in de spits kunnen spelen maar ook als buitenspelers kunnen fungeren. Ik zie het liefst City in een 433 spelen ofwel in een 4321 systeem

Given
Richards
Kompany
Aankoop
Bridge
Ireland
De Jong
Barry
Tevez
Adebayor
Robinho

Mooie spitsen maar het worden er veels te veels ze moeten zich echt op het gebied van verdedigen gaan versterken, en als ze dat doen zullen ze een hele mooi team krijgen dat hopelijk ook zal presteren.

Veel Succes Man U!!

Yessss mooie deal... Bedankt voor de mooie jaren Ade, maar je past beter bij city met al dat geld... Nu maar hopen dat Wenger Huntelaar en Cana haalt 20 miljoen voor Huntelaar en 17 voor Cana haha.. Neem aan dat Arsenal dit wel kan betalen nu ze Adebayor voor 29 miljoen hebben verkocht

18 juli 2009 om 21:33

Wenger haalt liever een onbekend jong talent, die er goed kan voetballen, maar eerst 2 a 3 jaar moet rijpen, vervolgens wordt dit talent weer doorverkocht voordat arsenal er goed en wel van geprofiteerd heeft.

Precies de reden waarom v persie zolang getwijfeld heeft om bij te tekenen. Tenzij wenger met directe topaankopen komt zal v persie nu al spijt hebben van zijn contract verlenging.

Als ambiteuze voetballer of als gunner-fan zijnde wordt je stapelgek van zo'n beleid.

18 juli 2009 om 21:37

@ Lebowski
deze keer niet, hij had iedereen beloofd (arsenal fans) dat hij iemand zou halen die er direct zou zijn, en niet tijd nodig had, een naam.

18 juli 2009 om 21:50

@ Gunner_4 Ja maar volgens mij beloofd wenger dat ieder jaar :s
Ik vind echt dat Wenger het nu niet meer kan maken om weer met een talent aan te komen, De fans hebben 5 jaar moeten wachten op een prijs dat is veelste lang als Arsenal zijnde. Wenger moet vind ik meer naar de fans luisteren vind ik persoonlijk, En eigenlijk iedere arsenal fan smeekt Wenger om een gevestigde naam te halen maar hij blijft talenten halen
daarnaast denk ik dat het best wel goed kan uitpakken als er twee nederlandse spitsen naast elkaar spelen(huntelaar - van Persie). En Cana naast Cesc zodat die zich meer op de aanval kan concentreren ipv ballen afpakken enzo.

18 juli 2009 om 21:34

Arsenal moet proberen om Chamakh van Bordeaux te halen!

tevez,adebayor,enz enz willen helemaal niet naar city om daar te gaan voetballen ze doen het alleen om het geld tuurlijk willen ze daar een basisplek veroveren maar ze doen het eerder voor het geld denk ik wat denken jullie?

18 juli 2009 om 21:34

Ik denk precies hetzelfde!
Vind het zonde dat er toch wel heel wat voetballers zijn die alleen maar spelen voor het geld, en niet voor de prijzen..

nou city gefeliciteerd met jullie zoveelste ster.
Enne nu nog een aantal verdedigers
Die zullen ook wel top zijn dus succes

Ik denk dat ze nu zo gaan spelen

barry
boijnov-tevez-robinho-adebayor-santa Cruz-bellamay-caceido-benjani-evans

Na alle gekheid op een stokje. Waar is Manchester City mee bezig ze hebben net Santa Cruz en Tevez gehaald en nu nog Adebayor erbij dat zijn negen aanvallers.
Ik denk dat ze voor elke competie die ze spelen een apparte ploeg maken binnekort komen er nog twee trainers bij voor elke competie. Ik vind dat de Engelse Competie net zoals in een Spanje een limiet moet zetten van het aantal spelers die je mag inschrijven voor de competie. In Spanje is de max. toegelaten selectie van spelers 25.
Waardoor de selectie niet te groot word. Want wat heeft Manchester City er nou aan als ze meer dan de helft nog niet een geselecteerd word voor een wedstrijd.

Manchester City heeft 31spelers waarvan er maar 11 in de basis staan en 5 op de bank zitten en dus 15 spelers thuis blijven en de wedstrijd op de tele mogen volgen.

18 juli 2009 om 21:52

olgens mij gaat Wenger nog een spits kopen, maar dan a.u.b geen Chamakh, want dat is alles behalve een afmaker en dat hebben we juist nodig naast Rvp. Maar volgens mij gaat Wenger toch Chamakh kopen, omdat hij veel techniek en een goede kopbal heeft. Maar grote kansen benut hij minder dan Bendtner.. Eigenlijk Bendtner 2 met meer techniek. Komt zwaar te kort om tegen Barcelona of Manchester United te spelen.

Ondanks dat ik een hekel heb aan kapitaalkrachtige clubs in het voetbal, wens ik hem veel succes. Ik ben wel gecharmeerd van zijn voetbalkwaliteiten. Benieuwd of hij het ver gaat schoppen bij deze club.

Hunter halen of Chamakh.
Maar wat zouden jullie van Niang vinden?
Zelf zou ik Villa graag zien komen maar dat is gewoon valse hoop ben ik bang

18 juli 2009 om 22:18

Villa wilt niet uit Espana dacht ik. En over de Vm positie: Als Arsenal zo een speler wil halen, moeten ze wel iemand halen van wereldklasse ipv een Cana. Ik volg niet alle wedstrijden, maar Song is niet slecht eerlijk gezegd. Hij doet niet zoveel onder Cana.
En Adeee: Adebayor denkt waarschijnlijk dat hij alles heeft gewonnen wat er te winnen valt en toe is aan een uitdaging. Hij kon nog veel bereiken met Arsenal, maarja its the $$$$$$$love

18 juli 2009 om 22:23

Niang lijkt me best leuk. Zou ook typisch Wenger zijn om in Frankrijk te kijken. Als er een nieuwe spits komt, zou ik heel graag Gignac zien (of is die al weg bij Toulouse)

Goede aankoop natuurlijk, doelpunten gegarandeerd. Alleen een sterke centrale verdediger onbreekt nog. Door Terry te halen kan dit probleem worden opgelost. Ben benieuwd of Manc ook blessures met gemak kan opvangen.

Jammer dat er zo veel geldwolven rondlopen in de voetballerij

18 juli 2009 om 22:21

Geldwolven? Mensen die tussen twee dezelfde jobs kunnen kiezen, alleen omringd door andere medewerkers, en voor een hoger loon kiezen. Dan is 9/10 van de West-europese werkende bevolking een geldwolf. Niet zeveren dus!

Ben benieuwd wat Manchester City dit seizoen kan gaan doen, ze hebben De Jong, Richards, Robinho, Tévez en nu ook nog eens adebayor. Ik denk dat ze gaan strijden voor een plek in de Europa League.

Fuck rs
Waarom ga je naar ploeg die volgend jaar Europacup speelt ? Als je al bij een team zit die bijna elk jaar in de halve finale van de Champions league komt belachelijk. Allemaal geldwolven zijn die spelers. En Mufc_7 heeft ook gelijk .

Het shirtje staat em niet..

Ade.. je gaat lang nie zoveel spelen als dat je bij arsenal deed.. en voor wat? Voor wat meer centen.

Het ga je goed.. en hopelijk haalt arsenal nu Klaas.

helemaal niet nodig geweest zo verspest city alleen maar hele goede spitsen door hun alleen maar op de bank te laten en adebayor tevez en robinho te laten spelen.

veel geld voor een spits die alleen in 1 seizoen boven de 20 goals is uitgekomen. aardige speler maar geen drogba of ibrahimovic. zal arsenal nu een bod doen voor huntelaar? hoop het wel, dan heeft arsenal tenminste een garantie voor goals binnen.

Ze halen nu echt teveel spitsen, hoor. Ik denk dat dit hun opstelling wordt en dan staat er dus gewoon alweer een grote aankoop van ze naast. Raar transferbeleid, hoor!roque Santa Cruz is een goede spits maar wel de minste van de drie, dus dat is dan gewoon een aankoop voor de bank. En om nou een bankzitter voor, ik geloof 27 miljoen, naar het City of Manchester Stadium te halen vind ik zeer overdreven. Als je nou voor al die miljoenen spelers haalt die je ook in de basis zet, kan ik het nog begrijpen. Hoewel ik nog steeds denk;
goede Spelers Kan Je Kopen, Een Team Niet!

Given
Richards
Kompany
Dunne
Bridge
d. Jong
Ireland
Barry
Robinho
Tévez
Adebayor
19 juli 2009 om 00:54

ik zat net skysportsnews op tv te kijken en zag ook dat manchester city 9 opties heeft voor de spits ik dacht dat het er maar 5 of 6 waren maar 9 is zeker teveel.

Mooie opstelling als Manchestercity goed willen spelen kunnen ze met die opstelling wel winnen alleen een versterking in de verdediging is nodig.

Eigenlijk helemaal niet nodig voor Man City maarja iemand als adebayor heeft toch wel een extra klasse die vind ik Santa Cruz en Belamy niet hebben.


De transfersom ligt vermoedelijk om en nabij de 29 miljoen euro.

Dat vind ik nog wel meevallen voor een adebayor als je het vergelijkt met Huntelaar die ook rond dit bedrag heeft opgeleverd voor ajax.

Ik ben zelf een Arsenal fan (woon in de wijk Arsenal en mijn appartement ligt tegenover het stadion) en moet zeggen dat ik blij ben dat hij is vertrokken. Leuke speler maar geen absolute topspits en daarbij hartstikke lui. Ik hoop dat Arsenal slim is en dat ze Huntelaar voor rond de 15 miljoen oppikken van Real. Een aanval van Huntelaar, Van Persie met Arshavin in de schaduw daarachter zou geweldig zijn. Ze moeten verder alleen nog een keeper kopen en een fysiek sterke verdedigende middenvelder want jongens als Denilson kunnen het niveau net niet aan.
Zet dat voor een seizoen neer, verkoop niemand in de volgende zomer en Arsenal kan weer meer doen om het kampioenschap.

Aankoop
Sanga
Toure
Vermaelen
Clichy
Aankoop
Fabregas
Nasri
Arshavin
Huntelaar
Van Persie
18 juli 2009 om 23:19

Zelf hoop ik dat Cana gehaald word voor Dm Erg sterke speler die arsenal nodig heeft. Huntelaar zal ook een welkome versterking zijn.

18 juli 2009 om 23:29

Er was toch ook een folder voor hem gemaakt ofzo?

Even over je opstelling
Ik denk dat die aankoop niet nodig is, en daar gewoon fabregas neerzetten.
Dan kan je op de plek van fabregas rosicky neerzetten misschien moet je dan in de breedte gaan versterken.

Nu kan Huntelaar naar Arsenal ,hoop ik dan..

on.mooie aankoop van Manchestercity,maar begint wel raar te worden met 4top aanvallers..
Robinho zit er zoiezo in,tevez-adebayor namelijk ook,en S.cruz??
Als het lukt om een team-spel te spelen,gaat City best vooruit komende jarenn zo te zien.

nou Santa Cruz kan z'n koffers alweer pakken, tenzij hij de concurrentie aan wil gaan die hij zeker de eerste maanden gewoon zal verliezen. wel goed voor City als hij blijft want zo'n iemand op de bank is toch echt luxe, mja we moeten zien of hij daar zelf geen probleem van maakt. daarbij is het wederom een perfecte aankoop, eindelijk komen er echte namen zullen de city fans denken, alleen denk ik nog steeds dat ze het niet gaan reden om clubs als Arsenal en Liverpool te verslaan op de ranglijst, om nog maar niet te spreken over Chelsea en Manu. misschien met een of twee nieuwe, goede verdedigers moet het wel lukken maar deze verdediging is gewoon niet goed genoeg voor de top, als je ze op een rijtje zet, Dunne, Richards, Kompany, Bridge etc. zijn het allemaal goede verdedigers maar vergeet niet dat bij Chelsea, Manu etc. verdedigers als Terry, Vidiv, Ferdinand, Carragher etc. rondlopen en daar kunnen ze natuurlijk qua kwaliteit en ervaring nog lang niet aan tippen

Achja wat ik hier van moet denken weet ik niet. City versterkt zich allen maar in de aanval . Tevez , Belamy , Santa Cruz , Robinho en nu dan Adebayor. Ik zou een oude rot halen voor in de verdediging , soort Puyol die het kan lijden. Middeveld is ook heel aanvallend in mijn ogen . Ik verwacht dat De Jong weinig speeltijd krijgt.

Wat een lelijke truitje is dat nu weer! Umbro heeft echt nooit iets moois gehad.., waarom hebben ze dat Lecoqsportif truitje niet gehouden? Was veel mooier.

On topic : Hoe City het nu gaat doen met 10 aanvallers in hun selectie, dat weet ik echt niet. Er valt sowieso een topaankoop op de bank denk ik. Roqué Santa Cruz waarschijnlijk. Zie opstelling. Als Kompany niet geblesseerd is, speelt hij op de plek van Dunne, met een duo Richards - Kompany , een zeer talentvol duo.

Given
Zabaleta
Richards
Dunne
Garrido
De Jong
Barry
SWP
Tevez
Robinho
Adebayor

Waarom doen jullie allemaal zo negatief over adebayor. Hij is dit jaar veel geblesseerd geweest. Verder is het een echte topspits. Dom dat Wenger hem weg heeft gedaan. Die gaat schitteren bij Man city samen met Tevez

Adebayor is naar City gegaan vanwege het geld aangezien het feit dat City's doelstelling van het afgelopen seizoen de 4e plek was en niet de 10e en dat arsenal 4e is geworden zonder grote aankopen, wat laat zien dat arsenal een betere kans maakt dan City

Aan de ene kant vind ik het begrijpelijk dat hij weg gaat. ( Money Ziet Hij )
Aan de andere kant, het is een goede spits, 1 voorbeeld: Goal in Cl tegen Villareal, schitterend.
Maar er komen andere tijden in Londen.
Hoop dat Wenger nu cana & Huntelaar haalt of een Andere goede Verdedigende Middenvelder, hij moet er in te durven vliegen, hoop echt dat wenger een ervaren, felle, verdedigende middenvelder haalt, en een afmaker ala huntelaar.

Een speler kopen geeft niet aan dat je een goed team hebt

Voor arsenal zou yaya toure een mooie speler kunnen zijn, maar die kunne ze nooit halen,

Jammer, ik vond hem wel passen bij Arsenal, maar als je zo'n salaris krijgt is het moeilijk om nee te zeggen.

hmmm mooi, lekker aan verdiend. nu hopen op een vervanger, denk niet dat wenger gaat kopen. Hij geeft aan in een interview van skysports dat ''het niet perse hoeft'' , dus mensen hier geen grote kans op een vervanger. Ik hoop van wel maargoed.

ik ben benieuwd hoe het zal gaan bij man.c zullen leuke wedstrijden worden tegen de top 4

Huntelaar is sowieso productiever dan Adebayor ! Helaas zal eigenwijze Wenger wederom zijn aankoopbeleid kansloos proberen te bewijzen.. en een frans "talentje" erbij halen waardoor Arsenal weer niet in de prijzen gaat vallen. het wordt best een vet team dat M-city..

Vind het wel erg dat ie weg is want kon op sommige momenten wel beslissend zijn..
Arsenal heeft nu een vervanger nodig die goed kan afwerken, Huntelaar zou goed zijn..

Man City gaat nu waarschijnlijk met tevez op rechts & Robinho op links spelen als flankspelers. Adebayor & Santa Cruz kunnen dan centraal als duo fungeren & Bellamy kan eventuele blessures opvangen.. Weet wel niet wat ze gaan aanvangen met Benjani & Jô (heb gehoord dat ie trugkomt vn everton waar hij, naar horen zeggen, op huurbasis speelde..

Kan iemand me informatie verschaffen over de transfers die Arsenal deze periode heeft gedaan?

Almunia
Sagna
Touré
Gallas
Clichy
Rosicky
Fabregas
Nasri
Def Mid
vPersie
Eduardo
19 juli 2009 om 00:19

In:
Vermaelen (ajax)
Traore (pompey, was uitgeleend)
Senderos(ac Milan,was uitgeleend)
Rosicky(blessure)

Out:
Adebayor(man City)

19 juli 2009 om 01:02

Ik zou Fabregas defensief zetten en Arshavin op 10. Dan heb je volgens mij een aardig gevaarlijk team, zeg.

on. Toch jammer dat spelers voor het geld kiezen, ben benieuwd hoeveel geld er mee gemoeid is!

19 juli 2009 om 11:14

Waar staat Arshavin in het elftal? Hij was vorig seizoen een van de beste ook al speelde hij maar een half jaartje. Verder moet Fabregas echt centraal op het middenveld met een defensieve speler in zijn rug. Het seizoen dat Fabregas met Flamini op het middenveld stond, was een van de beste seizoenen van Fabregas. Cana lijkt me een hele goede voor op het middenveld. Verder hoop ik dat Huntelaar gehaald wordt voor de spits.

Almunia
Sagna
Vermealen
Toure
Clichy
Fabregas
Cana(?)
Arshavin
V Persie
Nasri
Huntelaar(*v
19 juli 2009 om 13:42

Excuseer me voor mijn nalatigheid.. had Arshavin over het hoofd gezien..
Ik vin dat Wenger dan moeilijke beslissingen zal moeten nemen als Arsenal niet wéér geteisterd zal worden door blessures..

Nu Ade naar City vertrokken is, zal het zeer moeilijk worden voor Santa.
maar eerlijk gezegt, vind ik het zonde, Arsenal speelt C L, City speelt E L, waarom ga je dan nog naar een Club, die nog steeds niet beter is dan de Club waar je speelt, Geld Wolfje, ach ja, zijn keuze, wel zonde..

http://www.mcfc.co.uk/
foto van Ade in shirt van City!

denk dat City nu kan meespelen voor de 5e plaats en daarna kan doorstoten naar een Cl plek!

@f_fabregas : Ben in hart en nieren een Man U fan , maar dat je Arshavin weglaat begrijp ik niet . Door zijn komst begon Arsenal beter te spelen rs.

On: Het beleid van City trekt op geen kl*ten . Je hebt al genoeg goede aanvallers en nu haal je er weer ene bij . Uit andere artikels blijkt het dat City alleen met aanvallers wil spelen terwijl je juist naar de verdediging moet keepen en ook keeper want Given zal zolang niet meer spelen . Dom dat Hart dan ook wegging .

off: Waarom heeft City eigenlijk sterren op z'n shirt aangezien ze nooit de Cl wonnen ? Dit vraag ik me al jaren af

19 juli 2009 om 02:25


off: Waarom heeft City eigenlijk sterren op z'n shirt aangezien ze nooit de Cl wonnen ? Dit vraag ik me al jaren af Hoort gewoon bij hun logo, die sterren!


On: denk dat Adebayor City kan helpen in de weg naar de top, ze hebben echter wel verdedigend sterkere spelers nodig!

Op naam en prestaties voorlopig achteruit maar als je kijkt naar uitdaging en salaris gaat die omhoog maar ik denk dat ze daar wel eens leuk kunnen voetballen daar het word zeer leuk en verwacht dat city top 6 finish doet en zo volgend jaar richting El gaat... dat gaat ze denk ik wel makkelijk lukken dit jaar alleen misschien nog ene verdediger halen van middenvelders zijn er ook wel aaridg wat aan talenten...

Citaat van Adebayor:
“people who think that I have joined City for the money are wrong. If I had made a move for that reason then I would have been playing for Barcelona or Milan last season. They gave me bigger offers than Arsenal did for me to stay.
Bron: Man. City website

Hij heeft wel een punt, niet iedereen die naar Real of City gaat is een geldwolf zoals velen beweren. Het is misschien geen stap vooruit, maar eigenlijk hadden velen Arsenal-fans al geen zin meer in Adebayor. Dat hij lkkr kan cashen en Arsenal nog eventjes 30 mil voor hem vangt is gewoon een win - win situatie.

Ik geef hem geen ongelijk. Vind dat City alleen wel heel veel (top) spitsen heeft op het moment. Genoeg concurrentie iig.

Chamakh is de nieuwe man van Arsenal hij is al zo vaak gelinkt met arsenal en hij is zeker een goeie opvolger Chamakh heeft dit seizoen top gepresteerd speelt bij de kampioen van Bordeaux en was zeer waardevol

19 juli 2009 om 01:37

Nou , Chamak vind ik echt bijzonder matig . Hij is nog niet eens waard om bij Fulham ofzo te voetballen . Al zijn goals maakte hij met het hoofd en voorzetten doet Arsenal niet vaak want ze spelen altijd over de grond . En ze hebben Eduardo al dus ze hoeven geen aankoop .

Maak jullie nou maar niet druk over de verdediging. Straks gaan jullie hier zeuren dat ze weer te veel verdedigers kopen alles op zn tijd toch ? Iedere club wilt adebayor wel hebben ook al heb je nog 4 andere spitsen

komt puur voor het geld..
naast tevez en santa cruz zal man city nog steeds niets presteren.
basta!

dat is een beste Adarlating voor de gunners, ik zeg dikke lul drie bier. nu moet arsenal vol voor N'kufo gaan. balvast sterk een persoonlijkheid en zijn stam staat gelijk aan die van Ada

Belangerijke transfer voor City.

Nu zijn ze ook serieus kandidaat voor directe plaatsing van Cl.

Ze hebben toppers in de aanval zoals Robinho, Tevez en Adebayor.
Op het middenveld internationals als Barry, Elano, Kompany en Dejong.

Alleen de verdediging is niet zo sterk, daar is een versterking noodzakelijk.

:bal

City heeft nu wel een heel goed team gekregen! En nee ze kopen niet zomaar iedere topspeler hoor, kijk maar eens naar de selectie, je ziet dat ze wel veel spelers kopen maar al die spelers die ze kopen zijn harde werkers en hebben geen vedette trekjes. Ik heb komend seizoen heel veel vertrouwen in Manchester City en ik denk dat ze voor een Champions League ticket willen gaan strijden, dus ze gaan volgens mij voor plaats 4, dat zal wel erg lastig worden maar het is wel een realistische doelstelling. Ik ben bang voor de Arsenal supporters dat ze komend seizoen niet bij de eerste 4 gaan eindigen en dat zou dus betekenen dat ze dat jaar daarop geen Champions League voetbal hebben en dat zou een schande zijn. Als City komende jaren zo door blijft gaan dan krijgt Arsenal wel een probleem want dan zullen ze steeds vaker de Champions League mislopen! Als ik Wenger was zou ik nog 3 a 4 spelers kopen, anders kom je echt in de problemen!

ps: Was Barry vergeten!

Kijk mijn opstelling!

Given
Richards
Dunne
Kompany
Bridge
de Jong
Ireland
Robinho
Elano
Tevez
Adebayor

Ik moet heel eerlijk zeggen (en ik ben een hele grote fan van Arsenal) dat ik wel een beetje blij ben dat Adebayor weg is. Adebayor heeft het afgelopen seizoen veel kansen gemist en heeft niet goed gespeeld. Nou, weet ik dat de meeste van jullie het oneens met mij zijn denk ik dat Arsenal sterker gaat worden van dit verkoop.

Ik vind wel dat Wenger flink moet inkopen en als hij dat niet doet.. (het wordt zelfs op supporterssites gezegd) moet hij misschien weg. Want met jeugd win je geen prijzen...

Rodney9,

Robinho linkshalf? Zou ik niet doen. Voor hem is toch een ietwat meer aanvallende rol weggelegd.
Het probleem is vooral Santa Cruz. Dat deze jongen kan voetballen is alom bekend, maar of hij beter is als Adebayor? Ik denk van niet. Beide zijn centrale spitsen, en zouden dus alleen samen kunnen spelen in opstellingen als 3-5-2, 4-4-2 en 4-1-3-2. Formaties met 2 spitsen. Dat soort opstellingen gaan wel ten koste van andere, misschien wel betere spelers (tévez, Ireland, Robinho). Tévez is redelijk veelzijdig, en zou ook op de flanken kunnen spelen. Robinho ook. Ireland is een aanvallende middenvelder, die niet op 'n verdedigende positie geposeerd kan worden. Daarmee gaat de laatste aanvallende positie weg, en is daarmee de aanval compleet, dus zónder Santa Cruz. Ik praat hier overigens over een 4-2-3-1 formatie, omdat je daar de meeste aanvallende spelers in kwijt kunt. Als je daar vervolgens 2 controleurs achterzet, De Jong en Barry, zit het wel goed. Nu een topverdediger, en City is compleet.

Given
Richards
Dunne
Kompany
Bridge
De Jong
Barry
Tevez
Ireland
Robinho
Adebayor
19 juli 2009 om 10:05

S_ts,

Robinho kan wel op de linkshalf daar heeft ie volgens mij ook bij Real Madrid gespeeld.

Santa Cruz? Die komt niet eens in m,n opstelling voor!

Waar laat jij in godsnaam Elano? Voor de rest is je opstelling goed.


Transferbeleid is inderdaad slecht. Ik heb zo'n gevoel dat wenger dit al heeft doorzien en dit geld gaat gebruiken voor betere spelers.

Manchster de stad van de voetbal ofzo?..

beetje jammer weer zeg..
niks aan te doen. ze net als real bezig alles maar opkopen

City,city,city!
Ik denk dat ze ook nog wel een akoord halen met John Terry want die Zint op een vertrek Anders denk ik dat Mexes het word
6 Punten tegen United volgendseizoen!

19 juli 2009 om 13:24

Gelukkig dat met 6 punten tegen United nog geen kampioen bent

On.
Ik kan het nog steeds niet begrijpen. Geloof maar niet dat Barcelona en Ac milan hem een beter salaris zouden geven als man city. Gewoon puur voor het geld. Sportief gezien hard achteruit gegaan.

19 juli 2009 om 20:30

Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Ik heb nog geen één keer gelezen dat Terry op een vertrek zint. Hij is op zijn plek bij Chelsea. En ik vind het nogal onlogisch en nogal zwak gedrag van City dat ze maar door blijven gaan. Nee is nee lijkt me..

Dit lijkt me wel een geschikte opstelling.. Santa Cruz kan eigenlijk wel overal in de voorhoede spelen dus ik zou hem als 1ste wissel gebruiken voorin.. Het middenveld zit wel goed bij City, het zou mooi voor de club zijn als Terry en Lescott erbij komen..

Given
Richards
Barry
Kompany
Zabaleta
de Jong
Ireland
Tevez
Elano
Robinho
Adebayor

Nouja ik weet niet of het erg slim is om Adebayor te halen maarja Bellamy en Caicedo mogen wel weg voor een spotprijs. Maar dan heb je alsnog een teveel aan spitsen.

begint een leuk team te worden nog 1 a 2 goeie verdedigers en ze doen mee om de prijzen !

Tuurlijk wel Als je we met Santa als Stand In voor Ade spelen & we hebben bewegelijken mensen om hem heen zoals Robinho & Tevez maar je ken der ook Bellamy achter zetten en dan kan je Caicedo verkopen want die is 10x niks.

Nou hoeven ze aanval niet meer te versterken
Ben wel benieuwd hoe het daar gaat lopen.
Denk dat ze 5de worden.
Wie zal arsenal gaan aantrekken?
Misschien toch Huntelaar haha?

Een tijdje geleden hoorde je wenger nog dat hij een verdedigende middenvelder zou kopen, en voordat Adebayor zou vertrekken had ie het over een eventuele opvolger..

Nu is Adebayor weg, en is een opvolger volgens hem niet nodig, en een broodnodige def. middenvelder komt volgens mij al helemaal niet!

Wordt weer een ramp seizoen voor the Gunners.. ook al komt Rosicky terug en heb je nog een aantal aanvallers achter de hand..

Arsenal zal het vast niet beter doen dit jaar met minder spelers dan voorgaande jaren..
Hopen dat er nog 1 a 2 spelers komen.

Ik denk dat ze van nistelrooy moeten halen, de missing link in de aanval..
misschien niet voor de toekomst, maar die vent is er opgebrand nog 2 a 3 seizoenen te laten zijn welke doelpuntenmachine die is.

Dit snap ik nou nooit met die clubs met nieuwe rijke eigenaren die graag "groot" willen worden.. Ze beginnen altijd met het kopen van de aanvallers.. Ik was vanuit de verdediging en middenveld begonnen mijn team te versterken.. wat heb je nou aan geweldige aanvallers als a de bal daar nooit komt of b je continu achter staat omdat je allemaal ballen om de oren krijgt....
.
Wenger heeft 1 fysieke verdedigende middenvelder nodig en dan komt hij ergens.. Die schakel mist dat team al jaren en dat weigert hij nog steeds...klasse beleid trouwens.. Dik winst maken op zo'n speler.. Respect voor..!!

Mooie transfer dit maar ben het helemaal eens met de meeste hier. Dan had je Santa Cruz niet moeten kopen maargoed. Ik zou zo spelen als ik Man City was.

wat een transfer voor manschester city de fans zullen verzot worden van hem

Maxi Rodriguez van Athletico lijkt me wel een goee middenvelder voor City

Hopelijk kopen ze Huntelaar voor dat geld!

Prima aankoop van City lijkt me. Deze aanval behoort nu absoluut tot een van de betere van Europa. Met Tévez en Robinho heb je twee snelle, technische spelers met scorend vermogen die naar mijn mening respectievelijk rechts- en linksbuiten horen te spelen. Met Adebayor in de punt heb je ten slotte een prima aanspeelpunt. Balvast, lang en kopsterk. De ideale aanval lijkt me.

Naar mijn mening is de selectie op een linker centrale verdediger na rond. Dunne komt gewoonweg tekort voor het niveau wat City na wil streven. Heb meerdere wedstrijden van City gevolgd, maar ik kan niet zeggen dat Dunne daarbij een solide indruk op mij gemaakt heeft. Begreep ook niet echt waarom hij vaak als aanvoerder moest opdraven. Totaal ongeschikt om deze ploeg, zeker in de top (want dat is wat City nastreeft), op sleeptouw te nemen. Daarvoor lijkt me een type als doelman Given meer geschikt. Ik pleit voor een nieuwe linker centrale verdediger, waarbij Dunne dan prima als back-up kan fungeren.

De komst van Terry lijkt me onrealistisch. Lescott van Everton lijkt me ook zeker een prima optie. Beleefde afgelopen seizoen zijn absolute doorbraak, zowel bij Everton áls bij de nationale ploeg, waar hij is uitgegroeid tot vaste waarde. Naast Lescott zou ik kiezen voor Richards. Fungeerde veel als rechtsback, maar is van origine toch echt een centrale verdediger.

Ik ben ervan overtuigd dat City, als alle puzzelstukjes bij elkaar passen, met deze opstelling zeker kan binnendringen in de top-5 van de Premier League.

Given (C.)
Zabaleta
Richards
Lescott
Bridge
Ireland
De Jong
Barry
Tévez
Adebayor
Robinho

ik snap adebayor en city allebij niet. wat moette ze met nog een spits? en Adebayor is echt een geldwolf! Nou is Arsenal de laatste jaren niet echt succesvol geweest maar ze hebben nog altijd meer status dan city. you can't buy history

Jammer dat hij weg is, maar was al minder geliefd...
Arsenal heeft in ieder geval veel winst eruit gehaald: voor 3.4 miljoen gekocht en voor minimaal 24 á 30 miljoen verkocht.
Daarbij weet je ook zeker dat het salaris van Adebayor niet al te hoog was aangezien Arsenal al jaren een "salarisplafond" gebruikt.
Kortom: minimale inzet, maximale winst.
En nou een vervanger halen, waar ze waarschijnlijk al lang mee bezig zijn.

Vind het wel een opmerkelijk transfer! Omdat adebayor vorig jaar ook al problemen had met Arsenal omdat hij met transfer prikkelen zat! En de fans het niet kon waarderen.
En ik citeer Adebayor even: Ik blijf bij Arsenal, "arsenal is mijn club" haha.
in voetbal is alles mogelijk, ik denk dat het hoofdzakelijk wel om geld gaat, omdat die jongen ook uit een land komt waar het niet geweldig is, en miss iets wil betekenen voor de toekomst van het land/gezin/familie.. (bij Arsenal is de salaris post niet zodanig) In verhouding met sommige clubs..

Hij doet het niet voor het geld, maar waarvoor dan? Op sporfief gebied gaat Arsenal net als vorig seizoen het beter doen dan Manchester City, let maar op. Arsenal is meer een eenheid omdat het team elk jaar bijna niet op al te veel plaatsen wijzigd zoals dat wel is bij het kooplustige Manchester City. En een team kun je niet kopen dat moet je smeden!!!!

19 juli 2009 om 13:17

Op de lange termijn gaat Adebayor er wel degelijk sportief op vooruit. Man City moet inderdaad nog een team worden, en komend seizoen zal het team nog niet voor de titel kunnen meedoen. Maar de komende jaren wordt dit team, wat ongetwijfeld weer zal worden aangevuld met topspelers, steeds beter.

Hoewel veel mensen het hier niet graag horen: Man City is de club van de toekomst. Met het geld wat ze kunnen besteden gaan ze nog heel wat prijzen pakken.

Arsenal kon teams als Man Utd, Liverpool en Chelsea de laatste jaren financieel gezien al niet meer bijbenen. Arsenal zal de komende jaren weinig prijzen winnen, City des te meer..

met geld kun je alles kopen in de voetballerij, dat is de laatste jaren erg duidelijk geworden.

Manchester City is hetzelfde als Real Madrid, ze weten niet wat ze kopen. Waarom hebben ze Santa Cruz gekocht?

Manchester City is echt een mooie club, enkele jaren geleden heeft werd Lokeren tegen de Citizens uitgeloot in de Uefa-cup. Die matchen waren echt wel de moeite waard.
City zal hoge ogen gooien komend seizoen. Alleen jammer dat die transferprijzen sinds het geval Ronaldo de pan uitswingen.

En Cavia hoe kom je erbij om Lescott in de verdediging van City te zetten. Volgens mij hebben ze bij Everton duidelijk laten weten dat die niet te koop is!

19 juli 2009 om 14:31

Als Mancity hem echt wil, lukt het ze wel. Gewoon nog een aantal miljoenen erbovenop en Everton zwicht voor het geld.

Ik vind al de aanvallers die Man. City haalt zwaar overbodig. Het staat gewoon vast dat City puur koopt om het kopen, en om grote namen binnen te halen. Robinho, Bellamy, Santa Cruz, Tevez en nu Adebayor. En dan hebben ze ook nog spelers als Bojinov, Caicedo en Benjani in huis. Mij lijkt het dat City gaat spelen met Tevez en Adebayor als spitsen en Robinho daarachter. Dan houdt je dus nog zo'n 5 aanvallers over die eigenlijk te goed zijn voor de bank. Dit is erg zonde voor die spelers. Santa Cruz bijvoorbeeld leefde bij Blackburn weer helemaal op, maar zijn carriere zal nu weer kapot gaan waarschijnlijk. En ook Bojinov is een erg goede speler die nu op de bank belandt, hetzelfde geldt voor Bellamy. Erg zonde dus voor die aanvallers.

@ Luukoss
Ben het helemaal met je eens ze kopen puur op naam. Ze durven geen talenten te kopen want dan zijn ze bang dat het een miskoop zou worden. Vorig jaar dachten ze met Robinho dat ze Het ook hadden ingekocht maar doordat hij niks had gepresteerd floten de supporters hem op het eind van het seizoen uit. Dit is een typisch voorbeeld van alleen maar kopen op naam en niet gekeken van de vorm van de speler. Het is allemaal wel mooi dat ze Adebayor en Tevez hebben gehaald maar wat denk je van Santa Cruz, die kan het nu doen met enkele invalbeurtjes van 10 min. Dit verdient hij ook niet, want het laatste seizoen bij Blackburn heeft hij laten zien dat hij toch echt een basisspeler is. Ook denken en kopen ze alleen maar aanvallers. Ze hebben een champions league waardig aanval maar kijk ook naar het middenveld en de verdediging die is ook niet geweldig.

19 juli 2009 om 13:30

Sorry hoor maar alle grote clubs moeten minimaal 4 topspitsen hebben. En die heeft City nu. Zeker als ze na volgend seizoen Europees voetbal halen is het handig als je spelers ook rust kan geven

@ Jordyoss, die opstelling, daar ben ik het helemaal mee eens!
alleen heeft City ook nog talenten als Ireland en Johnson, die moet je ook niet vergeten!

Ik moet heel eerlijk zeggen (en ik ben een hele grote fan van Arsenal) dat ik wel een beetje blij ben dat Adebayor weg is. Adebayor heeft het afgelopen seizoen veel kansen gemist en heeft niet goed gespeeld. Nou, weet ik dat de meeste van jullie het oneens met mij zijn denk ik dat Arsenal sterker gaat worden van dit verkoop.

Ik vind wel dat Wenger flink moet inkopen en als hij dat niet doet.. (het wordt zelfs op supporterssites gezegd) moet hij misschien weg. Want met jeugd win je geen prijzen...

Weet iemand of City europees speelt?

19 juli 2009 om 20:34

Nee, City is 10e geëindigd in de competitie en heeft ook geen bekerfinales gespeeld/gewonnen.

Younes11 heb jij wel verstand van voetbal of had je hem gewoon liever naar Barcelona zien komen haha

On topic..
Top aankopen maar ik snap het niet helemaal volgens mij hebben ze nu 2 van de beste spitsen van de wereld gekocht (tevez en Adebayor ) maar nu snap ik niet waarom ze Cruz hebben gekocht... want dat is een minderheid vergeleken bij Robinho , Tevez en Adebayor.. alleen snap ik nu niet waarom ze destijds Bellamy hebben gekocht.
als ze nou een goede Centraal Midden Velder halen en een Centraal Verdediger dan hebben ze een kompleet nieuwe ass en dat kan goed uit pakken vooral als ze Terry halen en mischien gerrard ofzo haha?

19 juli 2009 om 17:50

1. ja ik heb verstand van voetbal
2. ik zou huilen moest hij ooit maar ook op de bank zitten bij barã§a
3. santa cruz een minderheid? jongen je weet niet wat je zegt, die gaat echt wel spelen hoor. en Bellamy heeft getoond dat hij een echte afwerker is in tegenstelling tot Adebayor.

ik vraag mij af of jij de premier league wel volgt?

19 juli 2009 om 17:53

Wie is een amateur? jij of Adebayor.
ik denk dat er maar 1 andwoordt mogelijk is he!

en toch is adebayor beter als eto's en ja santa cruz gaat op bank jonge man

19 juli 2009 om 18:07

adebayor beter dan eto hahahh jij hebt een baksteen op je hoofd gehad ? Adebayor heeft 1 seizoen goed gepresteerd en maar 24 erin geschoten hadden er makkelijk 40 kunnen zijn toen die tijd. Adebayor mag de schoenveters van eto eens niet strikken eto is veel dodelijker dan adebayor. Je gaat het ook merken zodra je hem bij man city ziet spelen hoeveel kansen hij nodig heeft om te scoren of mischien niet vanwege het geld.

19 juli 2009 om 18:08

dit zeg ik niet als barca fan of spaans voetballiefhebber: eto'o is alles wat adebayor niet kan zijn. wat eto'o bereikt heeft mag adebayor alleen maar van dromen. eto'o gaat namelijk niet naar olieclubs, hij speelt voor een echte volksclub waar nog altijd belang gehecht word aan aspecten zoals voetbal, supporters en vooral prijzen winnen. praat niet zo dom succespraters

Matige aankoop... City heeft nu echt een overload aan aanvallers: Adebayor, Robinho, Tevez, Santa Cruz, Boijnov, Bellamy, Caicedo, Benjani en Evans. En dan hebben zo ook nog Jô uitgeleend aan Everton...

Denken ze met een 0-0-10 opstelling te gaan spelen, of zo? Adebayor brengt naar mijn mening weinig extra's wat Santa Cruz, Robinho of Tevez niet hebben.

19 juli 2009 om 18:29

danjewel, je neemt me de woorden uit de mond. jonge spelers als caicedo en jo worden aan hun lot over gelaten. ok, jo speelt op huurbasis bij everton maar wat daarna? ik wil man city echt eens zien spelen met de selectie die ze nu hebben. ze proberen iets te doen als middlesbrough paar jaar terug, kijk waar die nu zitten.

nu hebben ze bellamy caicedo jô tevez en robinho (speelt elano er nog)en adebayor
santa cruz met 7 spitsen die bij hun vorige club vaak spelen willen

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren