Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oranje simpel langs flets IJsland

Laatste update:

In een volgepakte Kuip in Rotterdam heeft Oranje de tweede wedstrijd in de WK-kwalificatiereeks winnend afgesloten. De ploeg oogde fris en kwam vroeg op voorsprong, maar vergat de vele kansen om te zetten in extra doelpunten: 2-0.

Gesteund door de tijdelijke terugkeer van Edwin van der Sar begon Nederland voortvarend aan het duel. Klaas-Jan Huntelaar fungeerde als diepste spits in de 4-2-3-1-formatie van Bert van Marwijk, en wist zich van meet af aan omringd door een gros aan IJslandse verdedigers. Toch viel al na een kwartier de openingstreffer. Rafael van der Vaart zette voor vanaf de linkerflank, waar Joris Mathijsen met zijn linkerbeen het leer binnenschoof achter de geroutineerde Gunnleifur Gunnleifsson.

Kort daarvoor had Nederland al noodgedwongen moeten wisselen. Nigel de Jong zette een sliding in met een stevig blok en blesseerde zich daarbij aan zijn voet, waarna Demy de Zeeuw de middenvelder kwam vervangen. Nederland functioneerde het eerste halfuur naar behoren; het brak regelmatig uit op links via de snelle Ryan Babel en op rechts via Dirk Kuyt en probeerde het ook met afstandsschoten. IJsland probeerde daar wel iets tegenover te stellen, maar verloor te vaak de slag op het middenveld.

Tot aan de rust creëerde Nederland nog enkele kansen, maar tot een vergroting van de marge leidde dat niet. Na de verplichte onderbreking zocht Oranje naar de vorm en het tempo van voor rust, maar de vijfmansverdediging onder aanvoering van Hermann Hreidarsson gaf weinig ruimte prijs. Van lieverlee zocht IJsland de vijandelijke helft meer op; dat leidde niet tot penibele situaties voor het doel van Van der Sar.

De 2-0 na ruim een uur voetballen kwam dan ook redelijk uit de lucht vallen. Van der Vaart kreeg de bal hard ingespeeld en passte al vallend door op Huntelaar. De Dremptenaar stoomde door op links en haalde hard uit richting de rechter beneden hoek; het betekende zijn tiende interlanddoelpunt. Daarop haalde Van Marwijk Babel, tot dat moment de angel in de ploeg, uit het veld ten faveure van Ibrahim Afellay. In de resterende speeltijd verprutste IJsland nog twee prima kansen via Theódór Bjarnason en maakte Wesley Sneijder zijn rentree in Oranje.

Woensdag staat de krachtmeting met Noorwegen op het programma. De Scandinaviërs hebben uit twee duels twee punten verzameld en speelden eerder op zaterdag 0-0 tegen Schotland. Bij winst van Oranje neemt Nederland de leiding in Groep 9.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor deze wedstrijd hoefde je niet uit het café te komen. Beetje saaie wedstrijd, waarbij Nederland eigenlijk geen waardige tegenstander had.

De verdediging is naar mijn mening nog steeds te licht. Marcellis is geen back, maar een goede centrale verdediger. Ik zie hem graag met Heitinga/boulahrouz/bouma vechten om een plek centraal.

Huntelaar wordt verkeerd gebruikt. Hij legt de ballen wel in het netje, maar hij heeft bijna geen bruikbare ballen gehad. Kuijt werkt hard, maar een spits moet meer scoren. Verdedigend prima, maar dat horen de mannen van achter te doen. Babel deed het goed, maar te weinig rendement na zijn actie.

In deze wedstrijd vond ik dat Nederland wat creativiteit miste van onder andere Sneijder en Van Persie, want met Van de Vaart, Sneijder en Van Persie heb je heel veel creativiteit in huis.

Niet geweldig allemaal, maar wel weer gewoon 3 puntjes. Op naar het Wk!

11 oktober 2008 om 23:04

Kuyt staat niet in de spits maar op het middenveld en dat is al een hele tijd zo.

12 oktober 2008 om 08:15

Ben ik niet helemaal met je eens. Huntelaar heeft het weer prima gedaan. Hij speelt misschien geen indrukwekkende wedstrijden voor Oranje, maar inmiddels staat hij wel op 8 treffers in 9 wedstrijden en daar gaat het mij om.

Daarnaast vond ik Babel erg matig. Zijn tegenstander legde hem geen strobreed in de weg, maar als je hem zo makkelijk kunt passeren en je lost geen enkel goed schot op doel en je geeft geen enkele goede voorzet af dan heb je het niet goed gedaan.

Nederland was in zijn algemeenheid wel heer en meester over Ijsland, dat er eigenlijk geen seconde aan te pas kwam. Vooral Gudjohnsen deed het erg slecht bij Ijsland, hij begon met iedere bal te dribbelen en was die bal dan vaak binnen drie seconden weer kwijt. Er ging geen enkel gevaar vanuit. Misschien wel de verdienste van de Nederlandse verdediging?

12 oktober 2008 om 11:28

Ik zeg ook niet dat Huntelaar niet slecht heeft gespeeld. Ik zeg alleen dat hij anders gebruikt moet worden. Als hij heel wat meer bruikbare ballen krijgt, scoort hij er altijd wel een paar. Dat is toch de kracht van de Hunter? Voor de rest speelt Huntelaar bijna altijd wel goed!

12 oktober 2008 om 16:28

Ik was erbij en Nederland speelde een prima wedstrijd,
sfeer was geweldig in de Kuip dus dat zijn al twee redenen om wel uit t cafe te komen.

Marcellis speelde gister een prima wedstrijd tegen Ijsland

13 oktober 2008 om 07:58

ja hij staat op 10 uit 18!

12 oktober 2008 om 12:18

Kunt toch niet beweren dat Kjh prima was gisteren en Babel matig??

12 oktober 2008 om 13:27

Ik ben het niet helemaal eens met jou mening over Babel. Hij speelde wel degelijk goed, hij was veel beter, sneller dan zijn tegenstander en dan doe je het ook gewoon goed.

En over dat voorgeven, hij gaf wel goede ballen maar er stonden iedere keer rond de 4 Ijslanders en Huntelaar was nergens te bekennen.

12 oktober 2008 om 14:32

Huntelaar scoorde vandaag toch zijn 10 van al zijn interland goals??

Mat duel: Meer pit en oranje had 5-0 kunnen winnen.

12 oktober 2008 om 10:15

Markv:
Babel vond jij matig? weet niet waar jij naar heb zitten kijken mar Babel was de eerste helft veruit de gevaarlijkste man. Tuurlijk zijn de voorzetten niet altijd goed maar de bezetting voor de goal was ook matig. Hij was in ieder veel beter dan die Kuyt. Wat een ramp. Wel verontrustend om te zien dat Island de tweede helft nog een aantal mogelijkheden kreeg. De verdediging blijft z slecht van Nederland.

12 oktober 2008 om 10:39

@gunner100

Babel was matig. Hij is er vaak langs geweest en géén 1 echt gevaarlijke vorzet. En huntelaar staat altijd in de 16, dus hij kon hem altijd voor gooien. Hier komt ook nog is bij kijken dat babel vaak naar binnen trok, wat niet slim was.

12 oktober 2008 om 10:58

haha heb je kuyt 1 man voorbij zien gaan?? babel was veel dreigender en was de enige waar gevaar van kwam. Oke de eindpas moet beter maar hij deed tenminste wat.

12 oktober 2008 om 11:18

Kuyt valt niet te vergelijken met Babel. Ik geef toe dat Babel wel een man voorbij kan, maar Kuyt heeft andere kwaliteiten! Hij is erg nuttig en dreigend met zijn doorzettingsvermogen en fysieke kracht. Zulke mensen heb je ook nodig, niet alleen de zogenaamde 'mooiweervoetballers' (zoals Babel)!

12 oktober 2008 om 11:23

als ik jouw reactie zo lees, komt het op het zelfde neer, als je nie tje man voor bij komt ben je nie tgoed bezig lijkt me , maar als je geen goede voorzet of schot op doel kunt lossen ben je ook niet goed bezig!!

12 oktober 2008 om 11:34

ik ben het met je eens hoor dat babel wel goed speelde, maar je moet hem niet met kuyt vergelijken, die speelde als een krant, geen enkele durf in zijn spel alleen maar rondrennen en meestal liep hij niet eens in de weg en aanvallend gezien was hij niks allemaal kutpasses

12 oktober 2008 om 11:46

Kuyt is atijd een drama bij het Nl elftal. En als je dan de champions league kijkt speelt hij erg goed. Dan denk je misschien komt het nog goed in het Nl Elftal... en dan levert hij weer een wanprestatie.. werken doet ie maar op de vissersboot in katwijk maar nl elftal bakt ie er weinig van

12 oktober 2008 om 12:21

Mensen die beweren dat Kuyt gisteren beter was dan Babel, kun je meteen afschrijven. Hun mening mag je de rest van hun leven niet meer serieus nemen.. Wat een grote lariekoek zeg..
Ook nog beweren dat Babel fysiek minder sterk zou zijn dan Kuyt..

12 oktober 2008 om 12:51

Ik zeg toch niet dat Kuyt beter dan Babel was gisteren? Dat maken jullie er zelf van! Het is evident dat Kuyt niet speelde zoals hij behoorde te spelen... Hij heeft zijn niveau niet gehaald! In tegenstelling tot Babel, die met zijn acties de verdediging van Ijsland dol draaide.

Zuid Afrika here we come!

de 3puntjes zijn binnen, het kon wel meer dan 2-0 worden.

deze overwinning was en werdt verwacht en is ook waar gemaakt.
ijsland had niks in te brengen tegen nederland
hadden wat meer goals gemaakt mogen worden, al met al niet ontevreden over de 2-0 overwinning.

woensdag tegen noorwegen krijgen we wat meer weerstand denk ik.

zeer saaie wedstrijd met enkele kleine hoogte puntjes... ik hoop dat het woensdag beter word, desalniettemin zijn de punten weer binnen en toch met 2-0 gewonnen, het resultaat mag er in ieder geval zijn

Nederland weer 1e in de poule. Mooie goal van Mathijsen, en die 2-0 van Huntelaar was ook eigenlijk buitenspel. En ook in de 2e helft was het jammer met die foute pass van Ooijer naar van der Sar dat Gudjohnson die bal totaal verkeerd raakte dat was wel een gelukje.

South-africa here we come!

Heb 10+ corners geteld, 10+ voorzetten gezien maar bar weinig fatsoenlijke. Babel verwacht je toch betere voorzetten van, Marcellis kun je niet van verwachten dat hij de ballen op een Nederlands hoofd legt. Jammer van die kans die Huntelaar in de eerste helft mistte. Verder weinig bruikbare ballen gehad maar pikt toch z'n goaltje weer mee.

11 oktober 2008 om 22:59

Babel kan geen voorzetten geven, nouja hij kan wel voorzetten geven, maar niet naar een medespeler. Hij kan alleen naar binnenkappen en overschieten. Verder is hij wel goed, naja snel

een bruikbare keeper

11 oktober 2008 om 22:58

Mee eens. Prima dat Babel de zeer matige rechtsback zoekspeelt, maar kan die jongen niet heel hard trainen op voorzetten met z'n linker? Of kan hij worden omgeschoold tot rechtsbuiten. Probleem is, als je die bal met rechts voor geeft, dat je dan met de bal en je voet te dicht bij de verdediger bent. Bovendien moeten voorzetten vrij vroeg gegeven worden, en achter de verdediging. Je ziet dat deze wedstrijd al, met de voorzet van Van der Vaart. Hopen dat Robben weer snel die plek inneemt. Een bal die van links met links gegeven wordt, is eerder bij de spits, en dat is enkel gunstig. Babel wachtte te lang. Stilstaan, actie, en een voorzet met z'n rechter die veel te makkelijk te verdedigen is voor de Ijslanders. Er zit dus veel meer in!

Als wij winnen van Noorwegen uit en de andere wedstrijd wordt gelijk dan maken we een goede zet.

Deze wedstrijd was wel leuk maar niet spectaculair.

Oranje zit ook in een makkelijke poule.. Moet lukken..

11 oktober 2008 om 22:46

nederland zit altijd in een makkelijke poule
net zoals de meeste grote landen.

desalniettemin moeten we nog wel de wedstrijden winnen

11 oktober 2008 om 22:49

Nou, die van Nederland is wel de makkelijkste hoor.. In een poule zitten meestal 2 toplanden en in de poule van Nl heb je dat niet.. Noorwegen en Schotland zijn wel te doen..

11 oktober 2008 om 22:52

italie & frankrijk hadden het ook moeilijk tegen schotland afgelopen kwalificatie poule.
noorwegen is altijd een lastige klant.
macedonie met pandev is gewoon een gevaarlijke counter ploeg, ijsland vond ik een niet slecht team, maar vandaag konden ze echt helemaal niks.

in de poule van griekenland zitten trouwens ook geen toplanden maar dat is mijn mening.

11 oktober 2008 om 23:21

Ja, maar dat Italie en Frankrijk het moeilijk hadden tegen Schotland was te danken aan hun zelf hoor en niet aan Schotland!!
Hoe vaak heb je Noorwegen en Schotland in een eindtoernooi gezien? Nederland moet met 1 vinger in de neus 1e worden in deze poule!

11 oktober 2008 om 23:31

Ja, Nederland heeft altijd lekkere poules: Frankrijk, Italie, Roemenie op het Ek en ik vond de kwalificatie-poule ook niet makkelijk met Roemenie en Bulgarije.

12 oktober 2008 om 03:47

Zooo Roemenie en Bulgarije?? Dat zijn nou egt 2 vd vaste favorieten op elke toernooi!

On: Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien, maar de cijfers zeggen genoeg. Ik ben er inmiddels al gewend dat Nederland de laatste tijd bijna nooit meer lekker hard 'uithaalt' tijdens de kwalificaties. Het is altijd maar mager resultaat.

12 oktober 2008 om 16:40

Kwalificatie Poules zijn makkelijk altijd!
maar Ek / Wk poules niet
2008: Italie, Frankrijk, Roemenie
2006: Argentinie, Servie, Ivoorkust
2004: Duitsland, Tsjechie, Letland
Bij elk groot toernooi werd de poule van Oranje de Poule Des Doods genoemd

Jah het zijn 3 punten heh... Maar voor de rest een saaie wedstrijd en ijsland bracht helemaal niks... Als oranje wat meer aanvallende intensies had dan had t zeker 4-0 ofzo geworden. Verdediging nog steeds kwetsbaar en ik heb nu gezien dat Afellay het niveau nog lang niet aan kan van oranje. Hij voegde in al zijn invalbeurten van oranje niks toe en vandaag kwam hij zijn man geen een keer voorbij.

11 oktober 2008 om 22:46

Vond hem wel aardig invallen. Bracht toch wat meer dreiging toen het begon in te kakken na de 2-0.

11 oktober 2008 om 22:49

Nou ik vond hem echt geen goede invalbeurt maken... Jah een aantal dubbele schaartjes waar hij van te voren wist dat hij z'n man niet voorbij kwam op snelheid... Maar ik denk dat Afellay nog niet het 'europese' niveau om het zo maar te noemen heeft. Afellay blinkt toch bijna nooit uit in een europese wedstrijd bij Psv en in oranje is ie nooit heel belangrijk geweest...

11 oktober 2008 om 22:55

huh?
deze wedstrijd had hij 3 man gedold op snelheid dus hij kwam niet 1 man voorbij maar 3!! gevaarlijk afstandschot , leuke combinaties met sneijder.
vorige wedstrijd tegen macedonie was hij juist degene die nederland eventjes lucht gaf tijdens de tornadoaanvallen van macedonie. Tegen roemenie op ek 2008 had ie een leuke wedstrijd gespeeld?

ik weet niet waar jij hetb over hebt...maar jij bent zeker van die mensen die van der wiel en vermeer in de basis van oranje zet?

11 oktober 2008 om 23:01

Nee ik ben niet zo'n type die alleen voor Ajax spelers juicht in oranje. Ik zeg alleen dat Afellay wordt geprezen of ie een wereldspeler is terwijl ik hem nog steeds iets meer dan een groot talent vind. Sneijder, vd Vaart, vpersie waren op deze leeftijd al beslissend. Van Afellay kan ik nog niks beslissend europees en in oranje zien waardoor een wedstrijd verranderend. En ja een paar leuke acties kan een groot talent ook en tegen roemenie waren ze al geplaatst...

11 oktober 2008 om 23:06

in 15 minuten kan je niet echt in de wedstrijd komen. affellay wordt een betere speler dan vd vaart en snijder.. die jongen komt we wel

11 oktober 2008 om 23:13

Het is nog maar de vraag of Affellay wereldtop wordt zoals vd Vaart van Persie en Sneijder... Die laatste is nog het beste... Laat hem eerst maar eens bij een Europese topclub aan de slag gaan, dan zien we wel verder...

12 oktober 2008 om 13:36

in het afgelopen seizoen is hij door vergoossen niet op zijn goede positie geplaatst, maar doordat hij nu door stevens in een meer vrijere rol is geplaatst, komt er veel meer dreiging van hem uit.

11 oktober 2008 om 22:47

Niet teveel door die Ajax bril kijken. Afellay had een goede invalbeurt en passeerde in 1 actie 3 man.

11 oktober 2008 om 22:51

Ik kijk niet door een Ajax bril... Jongens als vpersie, vd vaart, Sneijder waren verder op die leeftijd dan Afellay. Afellay komt er ook wel denk ik maar hij wordt soms een beetje overschat... Mensen zien niet dat het in de Eredivisie anders voetballen is dan in Europa of in oranje.

11 oktober 2008 om 22:52

Wat affelay betreft: als hij erin komt gebeurt er juist altijd iets. Hij brengt strijd en is zeer moeilijk van de bal te krijgen. Hij kan het niveau weldegelijk aan. Hij zit nog niet op het niveau van Sneijder, Vdv en v Persie/babel. Maar dat kan ook niet. Hij is nog erg jong, kan nu al met Oranje mee en wordt alleen nog maar beter. Laat hem maar eens de volle 90 minuten spelen in een oefenduel: ik denk dat hij daar meer iemand voor is dan voor invallen.

11 oktober 2008 om 23:12

Babel past niet in dat rijtje. Hij heeft twee mogelijkheden. Hij gaat er langs op snelheid en zet voor, doet althans een poging daartoe of hij kapt naar binnen en schiet danmeestal over. Hij vaak een dramatische aanname als het spel echt snel gaat. Affelay is een betere speler dan Babel. De andere drie in het rijtje zijn verder dan Affelay, maar dat ze op zijn leeftijd verder waren bestrijd ik. Van der Vaart was juist enorm terug gevallen, van Persie was beter, Sneijder was mentaal zeer zwak (dacht dat alles om hem draaide en daar heeft hij nog steeds een beetje last van)

12 oktober 2008 om 13:33

Het merendeel van Oranje speelde gistereren niet echt denderend. Dat Afellay in jouw ogen nog bij lange na het niveau van Oranje aan kan, ben ik niet met je eens. Ik wil jouw mening wel eens weten, als hij in de basis was gestart. Deze jongen is een van de beste op dit moment in de Nederlandse competitie, en heeft potentie om uit te groeien tot een topper.
Verder ben ik wel met je eens dat de verdediging er meerdere malen zeer kwetsbaar er uit zag, en dat er niks ernstigs is gebeurd is voor het merendeel te danken aan v.d Sar. Ooijer en Mathijsen blijf ik een slecht duo vinden, v. Bronkhorst is en blijft Geen rechtsback, en Marcellis maakte een verdienstelijk debuut (met uitzondering van 1 fout, de kans op de 1-1 van Ijsland). Marcellis komt beter tot zijn recht in het centrum, misschien samen met Heitinga?

12 oktober 2008 om 14:41

Ik heb gezegd dat ik Afellay nog niet op het oranje niveau zit omdat hij internationaal gezien zowel bij oranje als bij psv nog niet uitblinkt. Ik vind afellay persoonlijk een hele goede speler, maar er wordt wel eens te makkelijk ged8 dat hij het niveau van een topclub in een topcompetitie makelijk aan kan. Ik vind afellay nog lang niet zo ver en op Dit Moment voegt hij nog niet zoveel toe aan oranje, dat is het enigste wat ik zeg. Ik denk dat die jongen er uiteindelijk ook komt, alleen dat dat iets langer gaat duren.

12 oktober 2008 om 02:31

ik weet niet wat je nu loopt te ijlen . maar sneijder was en is ook de spelmaker dus het draait min of meer ook om hem, van de vaart was aanvoerder bij ajax en basisspeler bij oranje , van persie speelde bij arsenal . babel is ook nog steeds verder dan affelay hij is dodelijk snel en zeer sterk , hij is volgens mij net zo oud het zal niet lang meer duren voor dat benitez babel weer in de basis zet.
affelay is een groot talent maar ik denk dat hij als iedereen fit is niet veel speelminuten zal maken

12 oktober 2008 om 08:19

van der Vaart was in zijn eerste jaren bij Ajax geweldig en kende daarna (toen hij zo oud was als Affelay nu) een flinke terugval en werd pas bij Hsv weer top. Sneijder had en heeft een veel te groot ego is desondanks een zeer goede speler, maar zorgt wel voor problemen (zoals onlangs met van Persie). Babel is snel ja en is daardoor dreigend maar zijn voorzet is dramatisch, zijn aanname vaak zeer zwak, het lijkt wel of hij er nooit op oefent. Ik vind Affelay beter omdat hij een actie heeft maar ook zeer sterk is in de combinatie maar wel minder natuurlijk dan Sneijder, van der Vaart en van Persie

zakelijke overwinning niets meer niets minder

Zoals normaal winnen ze zakelijk en wordt er gezegd dat het een moeilijke zou worden.

sorry had graag wat over het voetbal willen zeggen maar
heb bijna alleen mar reclame gezien
de krant boven in de bel sms spellen onder in
en als de sbs6 bord reclame om het veld stond zag je alleen maar
minuten lang een totaal beeld
kan dit ook niet gewoon naar de Nos
wat is het toch vreselijk om op sbs voetbal te kijken
en dan zal ik me over h. k jr. maar stil houden die stumper

Enige spannende wedstrijden zijn nog Noorwegen en Schotland uit,daar kunnen de 2 landen nog roet in het eten gooien, en thuis moet Oranje gewoon winnen van Noorwegen en Schotland,maar als ze die 2 uitwedstrijden ook winnen dan is Oranje al zeker van het Wk,denk niet dat ze dan nog in moeilijkheden komen al moet je de wedstrijd nog wel uitspelen

Het zijn 3 punten en dat is belangrijk. Enige wat ik belangrijk vind is dat er gepiekt wordt op de juiste momenten, dus op het Wk of Ek. Wedstrijden tegen dit soort landjes horen erbij en moet je winnen. Mooi dat dat vanavond gebeurd is.

Oranje was erg flets tegen de onthutsend zwakker Ijslanders. Het was wel duidelijk dat we in de basiself Sneijder echt missen. Weinig creatieve openingen, Babel was de enige gevaarlijke. Zonder Sneijder hebben we geen spielmacher. Ook was het duidelijk dat Kuijt niet in de basiself hoort. Hij roept al weken dat hij meer waardering wil en een basisplaats. Waar ik me aan stoorde bij hem vanavond is dat hij teveel met zichzelf bezig was, teveel de balopeisen, uit positie lopen etc.......hij wordt geroemd om zijn inzet en ondergeschikt maken aan het teambelang, maar hij is nu zo bezig met zichelf bewijsen dat hij ook die kwaliteit niet benut.

Kuijt is een bovenmodale voetballer die dankzij zijn werklust, instelling en enorm loopvermogen het ver heeft geschopt. Hij heeft niet de klasse, overzicht, traptechniek en balaaname die bijvoorbeeld Robben, Van Persie, Van der Vaart, Sneijder en Affelay wel hebben. Dus moet hij achter die vijf aansluiten en genoegen nemen met een rol als invaller of eventueel als basisspeler wanneer er blessures zijn.

En ik word inderdaad ook een beetje moe van het overdreven verdedigen van Kuijt. Bovenmodale voetballer, geen echte klasse en inderdaad een fantastische instelling. En het vuile werk opknappen??? Daar zijn andere spelers voor op andere posities. Een aanvallende middenvelder moet niet het vuile werk opknappen!!!!! En ik vind Kuijt zonder bal helemaal niet zo geweldig. Hij loopt wel veel (te veel), maar met het hoofd omlaag zonder tactisch besef.

Met bergen werk verzetten, als aanvaller zijnde, win je geen wedstrijden!!!
Hij zorgt voor evenwicht???? Verdedigende middenvelders en verdedigers zorgen voor de juiste balans in een elftal.

Ik vind dat de meeste voetballers die voor Oranje uitkomen, de juiste mentaliteit hebben.

Maar om Kuijt dan het boegbeeld van hard werken te noemen. Valt me op dat die kwaliteit vaak wordt toegedicht aan beperktere voetballers. En veel lopen, met je hoofd naar beneden, veel tackles uitvoeren en zenuwachtig op en neer te bewegen noem ik niet perse de juiste instelling hebben.

11 oktober 2008 om 23:06

Dat neemt niet weg dat Dirk Kuijt overal wordt geroemd om zijn Ezelswerk: Voorzitter van Liverpool zegt het , Torres zegt het en veel Nederlanders zeggen het en dan moet jij weer een Johan-derksen achtige opmerkingen maken om punten te verdienen!!

11 oktober 2008 om 23:29

Ik kan me voorstellen dat jij daar met een Feyenoordhart anders over denkt. Maar dat de voorzitter van Liverpool en collega Torres zijn werklust zo roemen lijkt me logisch toch als mensen van dezelfde club.

Ik wil me zelf niet vergelijken met Johan Derksen. Maar ik mag mijn mening toch geven (hoe scherp en hard ie ook is) en die probeer ik te onderbouwen.

11 oktober 2008 om 23:10

Volledig mee eens.

Duidelijk was dat we vandaag Van Persie en Robben misten... Babel kwam vaak zijn man voorbij maar kan geen voorzetten geven met links, op rechts was niet genoeg dreiging omdat meneer 'ik eis waardering' Kuijt continue in het midden stond.

Verder zie ik tegen zulke tegenstanders het liefst een spelverdeler naast een verdedigende middenvelder staan. Van Bommel vind ik daar niet goed genoeg voor... Wat mij betreft zet je tegen duidelijk zwakkere teams Sneijder naast de Jong, met 3 aanvallende middenvelders er voor. Dan heb je meer creativiteit in de opbouw.

Zakelijke overwinning, geen goed voetbal, wel 3 punten.

redelijke wedstrijd.. Jammer dat de Jong zo snel uitviel. Maar ben wel tevreden, hou dr rekening mee dat we best wel veel spelers miste. Maar ik kon echt genieten van Babel,vdv en Marcellis. Zijn erg sterk naar mijn ogen. Maar als iedereen weer fit is zou ik het anders aanpakken als van marwijk's zijnde.

Den dat Nederland woensdag ruim langs Noorwegen gaat. Noorwegen wil meer voetballen. En zal dan zeker de rekening gepresenteerd krijgen door Nederland. Het was niet groots. Maar daar ben ik min of meer van afgestapt. Moeten gewoon blij en tevreden zijn met elke overwinning. Als het er op het Wk weer toe doet, zie ik Nederland weer zo vlammen als op het afgelopen Ek.

12 oktober 2008 om 09:44

Noorwegen en meer voetballen. Die zijn zo stroef en spelen op de counter. Ik snap niet waarom je denkt dat Noorwegen meer voetbalt ? Ze leggen het initiatief bij andere landen.

Zakelijk en simpel. Leuk voor Marcellis, goed dat Sneijder er weer was...
Babel man vd wedstrijd, de rest een 6-je behalve v Bronckhorst, Kuijt en van Bommel een 5...

Ik snap nog steeds niet wat nou de taktiek is van dit Oranje. Opkomende backs worden niet door het middenveld ondersteund en leveren nog geen 50% bruikbare voorzeten af.. De centrale verdedigers komen alleen op bij vrije trappen en corners, maar houden zich verder vrijwel afzijdig van de opbouw. Het middenveld wordt totaal ontregeld door de aanwezigheid van de technisch beperkte Van Bommel, die zowel verdedigend als aanvallend niet kan voldoen aan de eisen van een Nederlands elftal (behalve onder Van Marwijk dan). Kuijt speelt als een aanvallende middenvelder met een beperkt gezichtsvermogen en Babel komt na zijn acties veel teveel naar binnen om nog iets bruikbaars af te leveren. Van der Vaart en vooral Huntelaar komen zo te zwemmen.
Afgesproken is blijkbaar om op de verdedigers door te jagen. Huntelaar doet dit, wordt niet gesteund en loopt daardoor voor gek van de ene verdediger naar de andere. Of hij wordt wel gesteund, dan zetten ze de verdediger helemaal vast en vervolgens bieden ze hem nog maar weer een uitweg in plaats van om hem helemaal te grazen te nemen.
Er is natuurlijk veel kwaliteit in het contingent Nederlandse voetballers, maar er hoort ook een gedachte achter te zitten. Verder valt het mij op dat toplanden niet alleen maar topvoetballers uit topclubs hebben staan, maar dat er ook spelers van clubs staan die in de middenmoot spelen. In Oranje spelen erg veel spelers op een andere plaats dan waar ze bij hun club het sterkst worden geacht te zijn. Van Marwijk heeft hetzelfde als Van Basten: de elf beste speleres opzoeken en die verdelen over het veld. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom Zuiverloon niet opgeroepen is voor de rechtsbackplaats. Marcellis speelde niet slecht hoor, maar ik had hem liever centraal gezien, waar hij bij Psv ook speelt.
Nee, als Oranje wil groeien, dan moet er eerst eens een gedachte achter zitten en daar moet dan het elftal rond opgebouwd worden. Tja, en daar hort Van Bommel dus niet in, want De Jong, De Zeeuw en Engelaar zijn hem inmiddels op die plaats wel voorbijgestreefd.

11 oktober 2008 om 23:39

Ben het met sommige kritiek van je wel eens maar dat er veel spelers op een verkeerde plaats staan niet. Van de startende elf stonden vanavond alleen vbronckhorst, Ooijer en Marcellis niet op de plek waar ze veel spelen, of het best tot hun recht komen. In alle gevallen is dit echter niet vreemd omdat Ooijer centraal het beste tot zn recht komt, Marcellis zn debuut maakt en je hem dan niet meteen in het centrum kan laten beginnen en Van Bronckhorst omdat hij al heel lang linksback speelt in Oranje. Verder ben je niet objectief toe naar Van Bommel. Hij speelt nu al vier interlands zeer gedisciplineerd (verdedigende middenvelder dus aanvallend moet hij zich beperken) en heeft in de vorige interlands (en volgens mij vanavond ook) de meeste ballen veroverd. Hij houdt ook goed de vaart in het spel door ballen strak in te spelen (ja, ik heb die ene kutbal van hem ook gezien).

Ik ben het wel met je eens dat je tegen deze tegenstanders met echte vleugelverdedigers moet spelen. Vbronckhorst doet het op dat vlak goed, Marcellis is echter geen vleugelverdediger maar mag daar dan ook niet op afgerekend worden. Tegen Ijsland kan er in mijn ogen ook wel met 1 defensieve middenvelder gespeeld worden, het beste lijkt me dan Van der Vaart naast Van Bommel. Door de blessures kan ik de keuze van Van Marwijk vanavond wel begrijpen.

11 oktober 2008 om 23:48

Ik vind dat je niet en correcte analyse geeft over Van Bommel. Hij is over de top en speelt flets, zeer flets....van Bommel is een goede voetballer maar geen topper. En laten we eens en voor altijd duidelijk zijn: hij is geen verdedigende middenvelder. Hij was bij Psv op zijn best als centrale man dicht tegen de spitsen, veel opkomend en in de positie aan de rand van de zestien om uit te halen. Hij scoorde toen ook veelvuldig ;14 maal in de competitie. Hij heeft een redelijk overzicht, goede pass, uitstekend schot en is balvast. Aan de andere kant is hij te onrustig zonder bol, te onstuimig, tactisch maakt hij niet altijd de juiste keuzes, staat zoals dat heet niet altijd op de goede plek. Vind hem niet de juiste eigenschappen hebben voor een controlerende/verdedigende middenvelder. Hij is een redelijke, zelfs goeie allrounder die net te kort komt voor de absolute top

11 oktober 2008 om 23:56

Ben ik niet met je eens. Natuurlijk is van Bommel geen wereldtop maar wel het beste wat Nederland voorhanden heeft op die positie. Waar ik een beetje moe van wordt is dat wel altijd wordt verwacht dat hij een wereldpot speelt. De kritiek op hem was altijd vrij makkelijk en nagepapegaait dat hij zn man laat lopen en te veel domme kaarten pakt. Sinds zijn terugkeer speelt hij gewoon sober, zoals een defensieve middenvelder moet doen en hij veroverd veel ballen. Je kunt nu wel zeggen dat hij tactisch niet de juiste keuzes maakt en niet altijd op de goede plek staat maar ik ben benieuwd of je dat ook kan onderbouwen, want ik zie dat totaal niet zo. De statistieken van de laatste wedstrijden laten gewoon hele goede cijfers zien voor een defensieve middenvelder.

Prima resultaat! Maakt me echt geen snars uit hoe we deze poule doorkomen als we maar als 1e eindigen! We krijgen vast nog wel een kwalificatie duel met hoogstaand voetbal van Nederlandse zijde en zoniet dan maar niet! Het resultaat is het enige wat telt! Goed debuut van Marcellis, ziet er vrij degelijk uit en vond van Bommel niet geweldig! Vond het ook wel triest om te zien dat eidur Gudjohnsson eigenlijk de enige ijslander in de basis was met kwaliteit! Heb Steinsson wel gemist, neem aan dat hij geblesseerd is?!

Vindt het wel weer leuk dat er weer ajaxieden zijn die Afellay niet goed vonden in vallen , maar een huntelaar die 90 min speelt en bijna alle ballen aangespeeld krijgt door van de Vaart en dan 1 doelpunt maakt die van Sar waarschijnlijk met een hand had gepakt die is wel goed.afellay en Sneijder vielen goed in Marcellis speelde goed zeker op een positie die eigenlijk niet de zijne is en Kuyt ging weer als een wervel wind op en neer.voor de rest 2-0 van ijsland is natuurlijk gammel.

11 oktober 2008 om 23:59

Affellay is tot nu toe nog elke keer (zeer) goed ingevallen... Ik had hem deze wedstrijd zelfs in de basis gezet ipv van Kuijt... Die kritiek op hem is dan ook niet terecht... Echter als iedereen fit is zal Affellay niet in de basis staan...

12 oktober 2008 om 00:03

Het grappige is dat als je Afellay of een andere Psv-er niet goed vindt spelen, je door jou meteen wordt afgeschilderd als een Ajacied. Je mag dus als clubman geen kritiek hebben op iemand die voor ons Oranje speelt an van een andere club afkomstig is. Met die redenering snap ik waarom Ronald Koeman nooit kritiek kreeg.
Maar goed, Afellay speelde te kort om zich waar te maken vanavond. Ik blijf erbij dat hij wat meer om zich heen moet kijken voordat hij de bal krijgt, zodat hij net als Van der Vaart de ballen ook eens door kan spelen, zonder meteen de blik alleen op de bal te richten en te gaan rennen. Als hij dat leert is hij een topspeler voor een team en niet alleen voor zichzelf. Want verder heeft hij bijna alles in zich.

12 oktober 2008 om 00:10

wat nou kuyt ging als een wervelwind op en neer?hij speelde waardeloos!welke match heb jij gekeken?
en huntelaar was ok.niet groots,wel goed genoeg.was veel aanspeelbaar.veel kaatsen.bijna geen balverlies en creeert ieder keer toch de ruimte voor zichzelf..en hij scoort alweer.is niet zelfzuchtig.
scoort toch 10 uit 15?en kuyt 9 uit 47 ofso?ok,wel bijna altijd als rechts,maar toch zo'n verschil.
marcellis speelde goed,maar opkomen is nix voor hem.maargoed...hij is eigenlijk centraal.
v bommel en vdv speelden waardeloos.ibi en vooral wesley kwamen echt goed invallen.dat die 2 op de bank zitten is ongelooflijk.van sneijder begrijp ik nog iets(terug van blessure).
maar hij heeft niet het lef om v bommel eruit te halen
en waarom is v bronckhorst aanvoerder?over 2 jaar op het ek is hij te oud denk ik.en aanvoeren doet hij niet.

mooi van de drie punten. verder niet echt een goeie wedstrijd ik had alleen Eidur nog wel een goaltje gegund.

als je met affelay was begonnen aan de rechterkant en babel op links had je binnen een half uurtje 3-0 op de bord staan kuijt is dramatisch als het gaat om de voorzetten
daarom met affelay en babel op de flanken kan huntelaar en vd vaart alleen maar meer in scorings positie komen en doelpunten maken

maar al om al ijsland was pas zwakjes zullen nooit een eindronde halen kan je stellen ik vondt het het wel grappig van die stijnsson 0-6
hij dacht zeker dat hij zou spelen en die zou doelpunten maken
maar of hij was geblesseert of de coach dacht bij zich zelf die krijgt zo rood

het spel van de nl mag echt wat beter tegen noorwegen en meer constant zijn

en babel was niet best met z'n passingen.klopt.maar hij was toch de gevaarlijkste man van het veld.alle aanvallen kwamen via hem.geen 1 goede aanval kwam via kuyt op rechts.
dus altijd maar kritiek op babel.die gozer mag iets meer respect krijgen.
hij en nigel de jong zijn enorm maar dan ook enorm ondergewaardeerd bij oranje.dat was ook bij ajax trouwens.er waren op het veld veel slechtere

Het lijkt wel of spelers geen zin hebben in die kwalificatie. Er wordt altijd maar zo matig voetbal gespeeld, terwijl je op een groot toernooi mooi voetbal te zien krijgt van oranje.

Prima regelmatige overwinning, Zoals het hoort, ondanks dat de score wat hoger mocht zijn!

En wat kan die Eidur nog goed Nederlandsch hey!!! De wedstrijd was slaapverwekkend, ik dacht vooraf 8-0

Kuyt viel door de mand...krijgt ie een kans in de basis en dan helpt ie hem zelf om zeep.

Ik vond iedereen wel aardig spelen. Misschien was Babel wel het opvallendst vanavond. Hij kwam af en toe zijn tegenstander op snelheid voorbij, maar zoals al eerder door anderen gezegd komt hij niet met een goede voorzet. Ik vind dat hij wel gegroeid is, maar een voorzet geven of een goed schot heeft hij nog steeds niet. Ook scoort hij zelden, en dat hoort een linksbuiten wel wat vaker te doen! Verder vond ik Kuyt vanavond wat tegenvallen. Hij bracht geen gevaar als rechtsbuiten vanavond.

tsja wat wil je je komt vroeg met 1-0 voor en dan blijven ze nog met 9 man in de eigen 16m. ze hebben alleen maar tegenhouden! en dat het dan nog 2-0 word mooi. en dan blijven ze Nog Steets verdedigen ja dan word het natuurlijk geen leuke wedstrijd

wat een ongelofelijk magere pot..
hoe durf je zo'n kansen weg te geven tegen ijsland, de nummer 1000003 op de wereldranglijst! ze hadden minstens een eretreffer verdiend!

echt een drama dat Nl elftal in de kwalificaties tegen kleine landen, grappig ook om te lezen dat mensen de wedstrijd met een voldoende beoordelen of zeggen dat alle spelers wel aardig gespeeld hebben..
kom nou, twas toch flink ondermaats

idd die huntelaar hoort niet in het nederlands elftal thuis ik feliciteer hem wel met die goal omdat er een postbode in de goal stond.
ruud kom A.u.b. terug . huntelaar is momenteel uit vorm.
we mogen van geluk spreken dat de andere clubs de punten laten liggen.
mochten we ons plaatsen dan hebben we wel een killer nodig voorin.
wie weet heeft Kjh zich dan wel beter ontwikkeld ik hoop het voor hem.
met dirk Marcellis hebben we wel weer een echte verdediger staan hij is goed bezig.
als alles toch fit is met name:van Persie,sneijder,van der Vaart,kuyt,van Bommel,robben ,en dan moet er nog een Echte Spits bij wie dat zal zijn ???????zie ik toch wel mooie wk tegemoed

Het was weer een fletse vertoning, een beetje trechtervoetbal.

Opkomende backs hebben we niet gezien. Inbreng Gio was nihil en Marcellis hebben we ook alleen maar simpel zien spelen. We hadden net zo goed de backs van Willem Ii of Vitesse kunnen opstellen. Zoals gewoonlijk hadden we weer vleugelspelers, die allemaal naar binnenkomen en dan spelen we tegen Ijsland met 2 controleurs op het middenveld. Dus het was weer eens schuiven met de bal.

Gelukkig zitten we in een easy poule, waardoor we bijna al geplaatst zijn, maar tegen de stugge Noren en Schotten zullen we uit een ander vaatje moeten tappen ! Het zou goed zijn als de Noren woensdag winnen, dan zet de boel wellicht weer op scherp !!!

zoals altijd, magertjes en saai voetbal van t nederlandse elftal. Met dit ploeg moet je zwakke tegenstanders gwn verpletteren! Ik kijk bewust nooit voor het nederlandse elftal, zie ik ze daarna altijd met 1-0 of 2-3 ofso winnen, kom op je heb n geweldige selectie, je moet met duidelijke cijfers gwn winnen. Ik heb gister vooral genoten van de Russen en de Duitsers, dat vond ik zo n leuk wedstrijd, beide ploegen speelden voor de winst, waren gretig, combinaties verliep goed alleen de doelpunten bleven uit, met daarnaast ook een goed fluitende scheids!

Nederland moet gwn overtuigender zijn in zijn spel en de kansen gwn afmaken. De tegenstanders moeten bang worden van dit ploeg!

Ik heb me , op een paar momenten na, weer eens zitten te ergeren aan het spel van het Nl elftal !
Wat een breedtepasjes en ballen terug worden er toch weer gespeeld zeg.

v.d Sar> beste keeper mooi dat ie nog 2x mee doet !
Macellis > stond niet niet op ''zijn'' positie maar ondanks dat redelijke wedstrijd.
v. bronckhorst > erg matig ...en dat niet voor het eerst .
Ooijer> degelijk meer ook niet.
Matthijssen> in mijn ogen een voldoende mede door het doelpunt .
Kuyt> hard werkend weinig rendement .
de Jong> vecht voor elke meter en dat siert 'm , maar toch ook te vaak breed of terug.
v.d vaart> goede wedstrijd en heeft gewoon buitengewone kwaliteiten .
v.bommel> maakt gewoon teveel onnodige overtredingen waardoor balverlies
Babel> veel goede akties buitenom of naar binnen, voortzetting erg matig .
Huntelaar> staat altijd goed en doet wat ie moet doen, scoren

al met al , te veel middelmaat in deze opstelling en dat kwam het spel niet ten goede , we misten echt v. persie, sneijder , robben . Ook vind ik dast de verdediging aangepast moet worden en wel de positie van Ooijer en v. Bronckhorst, voor Ooijer in de plaats dan Boularouz ( indien fit) en voor v. Bronckhorst in de plaats dan Braafheid !
Die heeft echt goede opbouwende kwaliteiten en de tegenstander komt zelden voorbij hem, is snel en sterk.




12 oktober 2008 om 13:07

Hoe kom je erbij dat Van bronckhorst erg matig speelde, zovaak was hij niet aan de bal en wanneer hij aan de bal was deed hij niet veel fout, en noem dan een beter iemand dan Braafheid want die mag de veters niet eens strikken van Gio!

Dat over Huntelaar ben ik ook niet mee eens, hij stond juist 9 van de 10 keer verkeerd en in balbezit speelde hij heel zwak.. achja hij scoort dan wel.. maar hij heeft ook 2-3 kansen om zeep geholpen.

Het was inderdaad geen fantastische wedstrijd. Vond overigens Marcellis een goed debuut maken, maar je ziet wel duidelijk dat het absoluut geen back is. Het is geen opkomende back die een mannetje voorbij gaat en een voorzet aflevert. Wel strijdt hij voor elke meter en heeft hij een aantal goede passjes richting 16, over de grond dan wel, gegeven.

Verder zag je dat Kuijt absoluut niet rendeert zonder een opkomende back achter hem, dan moet hij als echte buitenspeler fungeren en dat is Kuijt niet echt. Met een opkomende back zoals Boula achter hem kan hij meer naar binnen trekken en zijn kopkracht gebruiken. Misschien was het dan ook wel verstandiger geweest om een verdedigende middenvelder op te offeren en kuijt naar binnen te laten zetten naast Kjh en dan affelay vanaf het begin op rechts neer te zetten. Vanaf recht zijn we zelden tot nooit gevaarlijk geweest.

Babel heeft toch zijn man aardig staan dollen, maar het ontbrak hem steeds aan een goede bal voorgeven.

Huntelaar scoort wel weer, maar laat ook duidelijk zien, dat hij nog lang niet de vorm terug heeft van vorig seizoen. Natuurlijk wordt een spits afgerekend op zijn rendement, wat dat betreft heeft hij het goed gedaan door te scoren. Maar die kopbal van hem had er ook in gemoeten. Een Huntelaar in vorm maakt ook die ballen.

Ik zou tegen de noren, die ook goede stugge verdedigers zijn, 1 van de verdedigende middenvelders naar voren schuiven tussen Vd Vaart/sneijder en de verdedigende middenvelder in of 4-4-2 gaan spelen met Kuijt en Kjh voorin, babel en affelay op de flanken en sneijder er tussen in. Levert waarschijnlijk meer rendement op.

Simpele overwinning, zoals vooraf werd verwacht je hoopt natuurlijk altijd op meer.


Laten we met zn allen realistisch zijn; dit team wordt gewoon geen wereldkampioen( ook met sneijder) en dan kun je eindeloze discussies voeren over de in te vullen posities maar dat heeft eigenlijk geen zin. Halve finale zou het maximale zijn.sorry dat ik zo negatief over kom, maar ben een realist. Hopelijk krijg ik ongelijk.....

Geen geweldige wedstrijd van Nederland, ik vind dat ze wel meer hadden moeten scoren als je 70 om 30% procent balbezit hebt. We hebben de wedstrijd eigenlijk vooral gecontroleerd, maar ik vind dat je tegen een tegenstander als Ijsland in ieder geval meer kansen moet creeren.

Verder leuk dat Vd Sar nog even 2x mee doet. Marcellis prima debuut had een paar keer aardige voorzetten maar hij kan beter in het centrum spelen. Afellay viel nog goed in met een paar mooie aanvallende acties. Verder allemaal een beetje matig. Maar al met al een prima wedstrijd want we zijn niet in de problemen gekomen(dat is ook belangrijk) en we hebben de 3 punten binnen, voorlopig eerste in het klassement.

De titel kon beter zijn Flets oranje Simpel langs Ijsland..

Vondt het niet zo'n interessante wedstrijd.. ik zag ook van bommel heel veel fouten passen geven, hoop dat hij dat tegen noorwegen niet doet.. verder vond ik Babel de man v.d wedstrijd en Sneijder en Affelay vielen goed in.

12 oktober 2008 om 13:13

Idd een dramatische titel. Ijsland flets noemen is zo onnozel. Die gasten kunnen niet beter.
Nederland heeft gewonnen, maar veel woorden moeten we daar natuurlijk niet aan vuil maken. Van Marwijk doet het geen steek beter dan van basten. Dan doel ik op het spel. Want door goed spel moet Nederland ( normaal gezien ) aan hun doelpunten komen.
Maar goed, wat wil je als je geen mee-voetballende centrum-aanvaller hebt.

Ik denk dat Ijsland wel beter kon dan ze hebben laten zien. Ik bedoel die kale vond ik wel goedspelen maar had meer moeten laten zien en Gudjonson had die eene kans zeker moeten maken. Als ze aanvielen werden ze wel gevaarlijk ...

het is toch ook wel een feit dat je tegen een zo'n verdedigend ingesteld team een prut wedstrijd krijgt? verder vond ik iedereen wel aardig spelen alleen kuyt maar dat heb al genoeg genoemd en toegelicht. hopen dat het woensdag een stuk beter gaat.
en gewoon oranje steunen !!!!! afzeiken is zooooooooo makkelijk !!

Je kunt deze wedstrijd van 2 kanten bekijken, het was absoluut niet spectaculair, maar ze hadden bijna wel de gehele wedstrijd onder controle. Ijsland is er op de slotfase en een paar momentjes na nooit aan te pas gekomen, en oranje kon rustig het balletje rondtikken. Maar je zag toch wel dat ze voorin de creativiteit van jongens als sneijder misten. Babel speelde dan wel eens een mannetje uit, maar goede voorzetten kwamen er nimmer uit. Hetzelfde geldt voor kuijt. Van der vaart speelde niet groots, maar ondanks dat had hij wel weer 2 goede assists en dat is toch 1 van de belangrijkste doelen van een nummer 10. Huntelaar heeft gedaan wat hij moest doen: zijn goaltje meepikken., al had het er wel 1 meer moeten zijn. Van bommel viel me tegen in tegenstelling tot de zeeuw, die van bommel zijn rol eigenlijk een beetje overnam. De verdediging stond gewoon goed, met een degelijk spelende marcellis. Maakte 1 fout door zijn man te laten lopen bij een grote kans van ijsland, maar op een paar kleine foutjes na (die dan wel door een goed spelende ooijer werden opgelost) speelde hij netjes. En natuurlijk geen kritiek op de alweer goed meevoetballende van der sar!

die dirk marcellis.. wat is dat een leuke voetballer! zo jong al nu al zo goed.. past prima bij oranje!! ik hoop hem woensdag weer tezien spelen!!

12 oktober 2008 om 16:16

Ijsland is geen graadmeter en het was trouwens gewoon erg slecht van Nederland. Ijsland kan niet beter dan dit. Kunnen ze niet aan doen.

De Zeeuw weer prima gespeeld. Hebben we kunnen zien waarom Hsv De Zeeuw wil hebben. Verdedigend goed en in de omschakeling heel sterk. De Zeeuw liet zien die verdediging van ijsland plotseling uit elkaar te kunnen spelen door een scherpe pass zuiver en op tempo op de diepstaande mensen in te spelen. De 2e goal kwam daar ook uit voort, snelle diepe bal op Vdv die de bal ineens door tikt naar Huntelaar, maar het hadden er nog meer moeten zijn. Helaas werd vaak het verrassings element er uitgehaald door de bal eerst aan te nemen en het duel op te zoeken, Vdv en Huntelaar, ipv een snelle kaats. Hierdoor kon de verdediging ijsland zich weer herstellen. Dat was gisteren toch het probleem. Te statisch allemaal. Vdv-sneijder en Affelay zijn allemaal spelers die de bal zelf in de voet willen krijgen.
Daar speel je een zeer compact spelende tegenstander mee in de kaart.
Positief was het debuut van Marcellis. Daar kan hij en oranje verder mee.

12 oktober 2008 om 16:04

Over De Zeeuw ben ik het helemaal eens. Gewoon beter op die plaats dan een Van Bommel. Maar zolang Bertje het voor het zeggen heeft, verliest De Zeeuw dit toch.

Wat was er positief aan het debuut van Marcellis ? Hij heeft redelijk gespeeld, heel veel balletjes breed en safe. Verder ging er aanvallend weinig van 'm uit. Tim Cornelisse, Mendes da Silva, Wormgoor, greene, Verhaegh en Ronnie Stam (om zomaar wat namen te noemen) hadden het bijv. net zo goed gedaan !

12 oktober 2008 om 16:16

Ben ik niet met je eens. 1e plaats Marcellis speelde niet op zijn eigen plek ! 2e plaats het was zijn debuut tussen de grote jongens en 3e plaats van een verdediger mag je niet verwachten dat hij de drukte in duikt. Bij Psv zie je nl wel dat hij mits er ruimtes zijn daar op zijn tijd gebruik van maakt. Maar gisteren liep iedereen elkaar voor de voeten, was het tempo te laag en stond iedereen vast.
Dan is het niet aan Marcellis om de doorbraak te forceren.
De Zeeuw was een van de weinige lichtpunten samen met Babel hoewel die laatste in de eindpass erg slordig was. En dan kun je wel 10 keer langs je man gaan als daar geen goed vervolg aan zit is het rendement v/d show 0.

Boeiend allemaal. Zolang ze 3 punten pakken is het goed. Schitteren hoeven ze over 2 jaar pas op het Wk.

Degelijk voetbal en complimenten voor de gasten, die gegroeid zijn in de loop der jaren. Maar een team wat draait om één speler gaat het niet redden. Dus Gudjohnson, helaas...

Tegen Noorwegen verwacht ik eigenlijk ook gewoon de volle winst...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren