Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Maradona: ‘Mexico verdient het niet en Canada kan alleen maar skiën’

Laatste update:

Het WK van 2026 wordt georganiseerd door de Verenigde Staten, Mexico en Canada, zo werd woensdag op een FIFA-congres in Moskou bekendgemaakt. Diego Maradona is teleurgesteld en vindt dat het WK beter naar Marokko had kunnen gaan.

“Ik vind het maar niks”, zo wordt de Argentijn door diverse internationale media geciteerd. “Mexico verdient het niet. Als ze tegen Brazilië of Duitsland spelen, dan liggen ze er ‘boem’ meteen uit. De Canadezen zijn alleen goed in skiën en de Amerikanen zullen de wedstrijd iedere 25 minuten willen stilleggen voor de commercie”, foetert Maradona.

Maradona speelde zelf al eens een WK in Mexico. In 1986 werd hij daar zelfs wereldkampioen door West-Duitsland in de finale in Mexico-Stad te verslaan (3-2). Voor Mexico is het de derde keer dat men de mondiale eindronde mag organiseren.

Het bid van de Noord-Amerikaanse landen kreeg 134 stemmen, terwijl Marokko er 65 verzamelde. De KNVB zei de uitkomst te betreuren; secretaris-generaal Gijs de Jong sprak van ‘een gemiste kans’.

Zou jij ook op Marokko hebben gestemd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maradona gaat weer lekker met zijn uitspraken he. Drie tegelijk dit keer.

15 juni 2018 om 05:54

Maar hij heeft wel gelijk... ziehier het nadeel van 'gestuurde' democratie... (europa en Azie mochten niet meedoen vanwege Rusland en Qatar, wat onzinnig is, want Rusland heeft weinig met Europa te maken en Qatar weinig met Azie). En het enige wat Maradonna niet moet vergeten is: de oplossing is meer kandidaten. Argentinie had zich gewoon kandidaat moeten stellen, net als vele anderen dit hadden kunnen doen in Zuid-Amerika en Afrika. Dan was de stemming wellicht heel anders verlopen...

En Mexico kan overigens best winnen tegen Duitsland of Brazilie wanneer het thuis speelt.

15 juni 2018 om 06:48

Kandidaat stellen, het maken van een goedgekeurd bid, kost al miljoenen, dat ga je niet doen als er niet een redelijke kans op winst is. Meer kandidaten ga je niet snel krijgen.

Die Diego wordt met de dag gekker hahaha

“mexico verdient het niet. Als ze tegen Brazilië of Duitsland spelen, dan liggen ze er ‘boem’ meteen uit."

Wat een kansloze opmerking zeg. Alsof Marokko zoveel kans maakt tegen deze landen?

15 juni 2018 om 00:34

Dit zegt ie natuurlijk puur uit jaloezie/afgunst tegenover Mexico (hij ziet liever Argentinie, of desnoods Brazilie). Derde keer dat Mexico het mag organiseren. Dat is niet niks, als je nagaat dat het W.K. in heel Afrika maar 1x is georganiseerd. Terwijl mij lijkt dat het voetbal veel meer betekent in Afrika dan in Canada of de V.S. en zeer zeker ook dat Afrika veel meer heeft betekend voor het voetbal dan de V.S. of Canada..

15 juni 2018 om 00:53

Precies ik vind Amerika canada Mexico ook maar rare keuze, in eerste 2 landen is voetbal nog steeds niks (alhoewel we hier vaak denken dat het daar inmiddels ook wat voorstelt) en Mexico lijkt me nou ook niet een ideale plek om veeltoeristen heen te laten komen. Marokko was een stuk aantrekkelijker geweest, Afrikaans land en voetbal leeft daar tenminste echt. Procentueel heeft Qatar nog meer voetbalfans dan dat Amerika heeft....

15 juni 2018 om 02:08

Pure Commerce die WK in USA Canada Mexico is het arme poppetje

15 juni 2018 om 09:03

En waarom is México geen land om toeristen naar toe te trekken? Blijkbaar nog nooit buiten je eigen langgrens geweest.

Ik ben het op zich eens met Maradona, behalve het deel over Mexico. Waarom zou je van Argentinie of Brazilie moeten kunnen winnen om het wk te mogen organiseren. Alsof Marokko dan een kans maakt. Als Mexico een bid op zichzelf zou hebben gemaakt zouden ze mijn steun hebben denk ik.

Ten eerste vind ik het waanzin om zo'n evenement over een heel continent te verspreiden. Dat wordt alleen maar zwaarder voor de spelers met nog meer reizen dan gewoonlijk en verschillende tijdzones. Het wordt in veel gevallen ook duurder voor de fans die niet zo makkelijk van de ene wedstrijd naar de andere kunnen gaan. Dat geldt in Rusland overigens ook al. Ook heb ik het gevoel dat wanneer het toernooi over zo'n groot gebied plaatsvindt dat de sfeer als het ware ook 'uitgespreid' wordt en je niet datzelfde effect en datzelfde feest hebt.

Als laatste vind ik gewoon dat het wk voetbal ook naar een voetballand moet gaan. 9 van de 10 mensen in Amerika weet niet wat buitenspel is, hoeveel spelers er op het veld staan, wie Messi is en denken dat Ronaldo vooral bekend is geworden als model. Daar is helemaal niets mis mee, 9 van de 10 Europeanen kennen niets van de AFL of MLB maar organiseer het grootste evenement in die sport dan ook niet daar waar er geen belangstelling voor is.

14 juni 2018 om 23:57

nou ik ben helemaal eens met Maradona ook de deel over Mexico, waarom verdiend Mexico 3 maal de WK als Organisatie ?? ik vind dat landen waar eerder een WK is georganiseerd is niet snel aan de beurt mag komen, Mexico 1986, USA 1994, en Canada kom op zeg die gaan naar de WK ten koste van een top voetbal land.

15 juni 2018 om 00:02

Had dat niet te maken met het feit dat Colombia interne problemen had, met onder andere drugskartels etc.

15 juni 2018 om 00:03

Daarin heb je wel gelijk hoor, maar dat was natuurlijk niet wat Maradona zei. Dat is volgens mij ook niet de reden waarom Mexico het volgens hem niet verdient. Ik zou zelf ook eerder voor een land kiezen dat het wk nog niet heeft georganiseerd, mits de faciliteiten voldoen uiteraard.

Marokko was overigens ook mooi geweest in die zin dat het wk momenteel in Europa plaatsvindt, de vorige editie in ZA was en de volgende in Qatar, Azie. Leuk als het daarna weer in Afrika is.

15 juni 2018 om 00:27

In die armere landen lijkt er altijd net wat meer sfeer en beleving te zitten, kijk maar is bijvoorbeeld terug naar het WK van 2010 en 2014. Dat werd op een totaal andere manier alles beleefd en ook naar toegeleefd dan bijvoorbeeld het wk van 2006 in Duitsland. Vind het echt jammer dat het naar voetballoze landen gaat zoals de VS en Canada.

15 juni 2018 om 07:18

Als Canada hierdoor al naar het WK mag, dan zal dat ten koste gaan van een land uit de eigen kwalificatiegroep. Oftewel: dan zal er een Panama, Costa Rica, of Trinidad & Tobago of iets dergelijks gaan afvallen. Niet echt landen waar veel mensen wakker van zullen liggen als die er niet bij zijn...

15 juni 2018 om 09:06

Wk in Brazilië was een complete aanfluiting qua beleving. Ik ben ik vier voetbalsteden geweest en zag geen enkele teken van sfeer. Het voetballand Brazilië had geen trek in een WK. Alleen de dagen dat ze zelf speelden trokken de Brazilianen erop uit.

15 juni 2018 om 10:21

Een WK in drie zeer grote landen is sowieso al achterlijk.

Bovendien drie landen die automatisch zijn geplaatst en vooral het Canadese team zit niemand op te wachten. Costa Rica is echt wel een stuk beter.

15 juni 2018 om 00:00

Maradona’s opmerking over Mexico slaagt nergens op, want volgens die logica mogen maar een handjevol landen het WK organiseren, omdat zij wel Brazilie of Duitsland kunnen verslaan. Voor de rest ben ik het volledig met je eens. Wat ik echt schandalig vind is de kostprijs van een ticket, ik had ergens gelezen dat dat rond de 350 euro ging liggen, dat is imo pure waanzin. Met de uitbreiding naar 48 landen, wil dat zeggen dat wedstrijden zoals VS-Mali 350 euro moeten kosten, en dan nog te bedenken dat ze spelen in gigantische NFL stadions met capaciteiten rond de 60000. Doe daar de kosten van de vlucht, het verblijf, etc bij en je betaalt je zelf blut op dat WK. FIFA is heel het toernooi aan het verpesten. Eerst Qatar, dan 48 landen en nu het WK over heel het continent.

15 juni 2018 om 00:07

Is dat zo? Ik denk dat de Fifa hier een flinke misrekening maakt.

In de VS en Canada zelfs is er nauwelijks belangstelling voor voetbal. Aziaten, Zuid-Amerikanen en Europeanen moeten enorm veel betalen voor vliegtickets ed dus die zul je ook niet zoveel zien. De wedstrijden worden gemiddeld veel saaier omdat het niveau gigantisch zakt met die 48 landen. Als ze dan ook nog eens de tickets schandalig duur maken terwijl de wedstrijden in gigantische stadions gespeeld worden wordt het een dooie boel daar. Kan me niet inbeelden dat er veel mensen op de tribune te zien zijn dan.

Ik bereid me alvast voor op het meest sfeerloze wk sinds mensenheugenis.

De wedstrijden in Mexico zullen overigens vast wel een feest zijn denk ik persoonlijk.

edit: en wij maar denken dat met het ontslag van Blatter de eerste stap in de juiste richting gezet werd

15 juni 2018 om 00:15

Idd, dan moet je is bedenken dat de finale wordt gespeeld in het Metlife stadium in New Jersey, een of andere NFL stadion met een capaciteit van +100k. Het Azteca stadion in Mexico-stad zou de ideale finale plek zijn geweest, dat is tenminste een echt voetbalstadion.

15 juni 2018 om 00:10

Maar als je alleen maar "voetballanden" het WK laat organiseren, dan worden die niet-voetballanden toch nooit voetballanden?

15 juni 2018 om 00:29

Heb je daar een wk voor nodig? Belgie en Nederland waren voetballanden lang voor het wk hier werd georganiseerd. Het is een dikke 20 jaar geleden nog in de VS georganiseerd, ze zijn niet plots een voetballand geworden toch?

15 juni 2018 om 01:56

Nee, maar het draagt wel bij. En ik heb me laten vertellen dat de sport wel enorm aan het groeien is in met name Amerika as we speak. Ik zie het probleem niet zo om het daar te organiseren, financieel zal het ook wel aantrekkelijk zijn.

15 juni 2018 om 07:46

@ Asensio.
Precies, goed gehoord.
Er word hier weer van alles geroepen, maar niemand die even de moeite doet om wat cijfers op te zoeken. Het is in Amerika de snelstgroeiende sport, dit zegt op zich niets, maar als je bedenkt dat er in Amerika 16 miljoen mensen aan voetbal doen (5 procent ongeveer van de bevolking) dan zijn het al aardige aantallen. Zeker als je bedenkt dat er in Duitsland maar 7 miljoen mensen voetballen (8 procent).

Qua bezoekersaantallen tijdens live wedstrijden zit het ook gigantisch in de lift en qua favoriete sport om te kijken staat het daar op de 4e plek. Vlak achter honkbal, iets achter basketbal en ver achter American Football.

Nee het zal daar nooit sport nummer 1 worden, maar de 3e sport zijn in een land van 320 miljoen inwoners laat zien dat de sport daar gewoon gigantisch is en dus alleen maar populairder word.

Of het terecht is dat deze combi de bid wint is een ander verhaal, maar om het af te doen als landen die niets met voetbal hebben...

15 juni 2018 om 10:31

Erg leuk al die cijfers bakkert maar jij bent degene die maar wat roept.

Toen ik rond Pasen een vriend van me in LA heb bezocht voor 10 dagen heb ik met welgeteld 5 mensen een goed gesprek over voetbal kunnen doen, 2 daarvan waren Mexicaans en een derde een Italiaan. De andere tientallen Amerikanen op cafe kenden helemaal geen snars van voetbal of kon het gewoon geen fluit schelen. Wat ik zeg is dus niet zomaar wat roepen maar spreken uit eigen ervaring. Dat land geeft helemaal niets om voetbal.

Wat doet het er nou toe dat er maar 7 procent voetbal speelt in Duitsland, van die andere 93 procent is meer dan de helft wel vaker met voetbal bezig, die kijken dan gewoon. Overigens is het overgrote merendeel van de mensen die soccer spelen in Amerika onder de 12 jaar, het wordt op veel plekken gezien als een kindersport. Tot deze kinderen oud genoeg zijn om op american football te gaan. Het is een kinder- en ook vooral meisjessport in de VS. Dat laatste is natuurlijk fantastisch op zich, maar je kan je inbeelden dat er buiten de mensen die het zelf spelen bijster weinig belangstelling voor is

15 juni 2018 om 00:16

Tijdzones gaan over de breedte graad niet over de lengte, dus Vancouver zit gewoon in de zelfde tijdzone als SAn Francisco en Mexico het zelfde met het midden van De USA. Als je tegen grote tijdzone verschillen bent kan je ook over Rusland zeuren, zelfde verhaal maar dan binnen 1 land waar Rusland 8 uur tijdverschil heeft binnen het eigen land is het bij de USA maar 5.

Daarnaast hebben deze landen de infra en stadions al redelijk op orde waardoor het duurzamer en goedkoper ik. Verder zie ik nier waarom dit duurder is kwa vliegen voor Aziaten dan Marokko maar het lijkt me goed dat je eens een wereld bol koopt aangezien heel Azië bijna rechtstreeks op de USA vliegt en niet op Marokko. En een ticket NL USA goedkoper is dan een ticket naar Rusland maar dat ter zijde

15 juni 2018 om 00:27

Ik ben op de hoogte van de werking van tijdzones

Er zijn 7 verschillende tijdzones in de VS. Al zullen er waarschijnlijk geen wedstrijden in Hawai gespeeld worden.

In Rusland is dat inderdaad ook het geval. Er worden echter 'maar' in drie verschillende tijdzones gespeeld als ik het goed heb. Hoe dan ook was ik ook geen voorstander van het wk in Rusland hoor. Geen idee waarom je dat denkt.

15 juni 2018 om 00:31

Duurzamer en goedkoper voor de organisatoren, maar ze rekenen de fans wel gewoon de hoofdprijs aan. Zelfs Marokko, dat nog miljarden moest investeren, opperde voor goedkopere ticketprijzen zodat iedereen de mogelijkheid heeft om een wedstrijd mee te pikken.

15 juni 2018 om 00:26

Helemaal met je eens,op een kleine puntje na.

Ik denk dat niemand in VS enige idee heeft wat buitenspel inhoudt.

15 juni 2018 om 05:36

@kurdistan: maar dat valt voor die Amerikanen lastig te leren wanneer wij het in Europa de hele tijd verkloten.

15 juni 2018 om 05:48

Jouw laatste argument vind ik nergens op slaan. Kunt ook zeggen dat juist landen waar het voetbal minder populair is, een wk kan helpen om de sport verder omhoog te brengen. Ik vind dat je landen evt ook samen de kans moet geven om evenementen te organiseren. Gelukkig gaf de UEFA die kans ook aan Nederland,België Oostenrijk, Zwitserland o.a. in het verleden. Niet iedere staat is bij machte degelijke evenementen alleen te organiseren.
Mexico vs en Canada is natuurlijk wel een flink groter oppervlak, dat is nadelig. Maar daar moeten ze met speelschema gewoon rekening mee houden

15 juni 2018 om 10:24

Dat kan. Maar moet dat dan ten koste van de sfeer bij het volgende wk gaan? Naar mijn mening niet

15 juni 2018 om 10:26

De VS of Mexico moeten het makkelijk alleen kunnen organiseren.

Nederland en Bele of Zwitserland en Oostenrijk waren daar simpelweg te klein voor.

Wel of niet verdiend en weet niet of een WK in Marokko een succes had kunnen zijn, ben wel van mening dat een organisatie door 3 landen de charme van het WK zal af laten nemen. Vind het zelf ook niks. Met name het feit dat 2 van de 3 eerder al het WK hebben georganiseerd, had ik het zelf ook liever in Marokko gehad. Maar goed, er is al besloten, we zullen het wel zien na 8 jaar hoe dat zal uitpakken. Alleen ‘snachts opstaan voor de wedstrijden vind ik maar niks

14 juni 2018 om 23:51

Zouden ze de meeste wedstrijden niet iets vroeger organiseren dan nu het geval is? Het is nu 18.00u aan de oostkust en 15.00u aan de westkust. Dan zouden we toch 2 van de 3 wedstrijden hier in Europa moeten kunnen zien voor het hier 12 uur snachts is.

Ik denk dat dat commercieel ook het meest interessante is voor de Fifa. Zo krijg je toch veel meer kijkers.

15 juni 2018 om 00:10

Nergens is een WK zo lucratief als in de VS, inkomsten zijn daar relatief veel hoger dan in andere landen. Ik hoop dat ze iig geen wedstrijden rond de middag meer gaan spelen zoals in ‘94, want aan de westkust ligt de temperatuur in de zomer erg hoog en dat zou naar het schijnt een impact hebben gehad op de prestatie van de spelers. Wat betreft tijdzones, daar moet je je niet echt zorgen om maken, men heeft rekening gehouden met Europa.

Maradona had met deze redenatie zo binnen de KNVB gepast. Al vind ik zijn opmerking over de VS wel leuk gemaakt.

Maradona heeft volkomen gelijk behalve de reden waarom Mexico het niet verdient. Het grootste bezwaar moet toch zijn het aantal keer dat ze het hebben georganiseerd en zelfs dan verdienen ze het 100* meer dan de VS en Canada bij elkaar. De VS mag het zelfs voor een tweede keer in relatief korte tijd doen. Ronduit belachelijk. Als het in Qatar niet zo idioot warm was zou deze bid zelfs erger zijn dan die van Qatar.

15 juni 2018 om 01:43

Haha I see what you did there.
Alsnog Vind ik het jammer dat Canada gekozen is boven Marokko.

15 juni 2018 om 13:05

Verkeerde sport....

Als ' ie had gezegd "canada kan alleen Ijshockeyen" dan had het geklopt... De top 3 populairste sporten in Canada zijn ijshockey, ijshockey en ijshockey. Daarna komt op gepast afstand curling, andee wintersporten en honkbal

Voetbal stelt in Canada nog veel minder voor dan in de Vs...

Geen speld tussen te krijgen, ijzersterke onderbouwing.

Maradona zegt wel vaker gekke dingen maar het blijft toch vermakelijk, en wat mij betreft had het mij ook leuk geleken als Marokko het had mogen organiseren ze zijn daar voetbalgek, van de drie landen is alleen Mexico dat, in de VS en Canada zijn ze dat niet.

Maradonna is een held een geweldige voetballer geweest was vroeger echt fan van zijn spel. In deze heeft hij gelijk het WK is alleen naar VS gegaan toen Trump zich er ging bemoeien. Voordat Trump zich ermee bemoeide leek het erop alsof Marokko zou winnen. Nadat Trump zich had uitgesproken krabbelde alle deelnemers zich opeens terug en gingen ze voor de VS. Vieze politieke spelletjes als je het aan mij vraagt.

Geen kwalificatiepoule voor de CONCACAF mag ik hopen? Alleen Costarica en Honduras blijven over waar nog een beetje gevoetbald wordt..

Had het WK ook wel graag in Marokko zien plaatsvinden..

Ik vind de uitspraken van Maradonna helemaal niet gek Canada is geen voetballand is meer ijshockey. VS is een en al geld ook geen voetballand meer honkballers alleen Mexico is een voetballand dan. Marokko is gewoon voetbalgek zie maar hoe dit WK leeft onder de Marokkanen alleen daarom had Marokko het WK moeten krijgen.

15 juni 2018 om 10:29

Moet het perse een "echt" voetballand zijn?

Normaal gesproken zijn de VS altijd wel aanwezig op het WK en gaat het niet ten koste van een ander land. Canada is een ander verhaal.

Ben het wel deels met hem eens , vind ook dat in Amerika commercie grotere rol speelt dan het sport zelf , jammer genoeg ziet niet iedereen dat in , dat Mexico erbij betrokken wordt begrijp ik wel , is een echte voetballand , maar vind dat Marokko meer had verdient aangezien Amerika al een keer wk heeft georganiseerd en Voor Marokko was dit een buitenkans om de toerisme oa een boost te geven

Heb me er nog niet in verdiept, maar kan me van 94 herinneren dat de temperaturen rond de 40 graden waren in Orlando. Volgens mij kunnen die wel eens hele grote problemen opleveren. Qatar is ook al verzet naar de winter. Dit probleem was er trouwens ook in Brazilië, sommige speelsteden vroor het 's nachts en andere delen was het hoog zomer.

Het wk is pas over 8 jaar en Canada heeft ook wel eens wk's georganiseerd. Volgens mij oa het wk vrouwen, wat me niet eens tegen viel.dat Canada geen groot voetballand is, ach er zijn daar maar 10 wedstrijden. De VS begint steeds meer voetballand te worden, al is basketbal en honkbal de nummer 1 sport, er zijn meer dan genoeg voetbal liefhebbers. Mexico had je dat betreft meer wedstrijden moeten geven, dat land ademt voetbal en zelfs meisjes van 15 zingen liedjes over voetbal (He Arjen),

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren