Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lof voor Ronaldo: ‘Ali had Frazier nodig en hij heeft Messi nodig’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo en Lionel Messi worden beschouwd als twee van de beste voetballers van de huidige generatie. Rio Ferdinand, oud-verdediger van onder meer Manchester United, vergelijkt de aanvallers van respectievelijk Real Madrid en Barcelona met legendes uit andere sporten.

Ronaldo en Messi wonnen samen tien Ballon d’Ors. Eerstgenoemde scoorde dit seizoen 44 keer en maakt zaterdagavond kans om de Champions League te winnen, terwijl Messi 45 keer scoorde en met Barcelona reeds uitgespeeld is. “Cristiano hoort ieder jaar bij de beste voetballers van de wereld. Hij scoort ieder seizoen vijftig keer en is meer een teamspeler dan de meeste mensen denken”, aldus Ferdinand in the Sun.

“Doordat Messi in hetzelfde tijdperk speelt, betekent dat dat hij (Ronaldo, red.) alleen maar tot grotere hoogten wordt gestuwd. Het is altijd een gevecht tussen hen wie de beste speler van de wereld is. Muhammad Ali had Joe Frazier nodig, Roger Federer had Rafael Nadal nodig en Larry Bird had Magic Johnson nodig. Je hebt het nooit over de één zonder het over de ander te hebben”, concludeert de 39-jarige Engelsman, die in 2015 stopte.

Ferdinand speelde bij Manchester United nog met CR7 samen en Ronaldo was op Old Trafford gewoon ‘een van de jongens’: “Hij is geen primadonna. Hij kon incasseren en uitdelen. Ja, hij kan temperamentvol zijn, heeft een ego en wordt beschuldigd van arrogant gedrag op het veld. Maar hij is echt een van de eerlijkste, meest oprechte jongens die een mens kan ontmoeten. Daarnaast is Ronaldo heel zorgzaam”, besluit Ferdinand.

Ben jij het met Rio Ferdinand eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

scherpe constatering van Ferdinand dat Messi en Ronaldo de twee beste spelers ter wereld zijn

Mooie uiteenzetting van andere sporten waarin eeuwige rivalen elkaar tot grote hoogtes stuwden, Messi en Maradona zijn de beste spelers die ik ooit gezien heb, maar Ronaldo is van dit tijdperk voor mij de grootste, heeft meer uitstraling, is meer een leider, meer een talisman en meer een aanvoerder dan Messi. Messi blijft voor mij de licht autistische jongen die dingen met een bal kan die niemand kan, iemand die het enkel en alleen van zijn voetballende kwaliteiten moet hebben, Ronaldo is minder qua puur voetballer zijn maar heeft veel meer uitgebreide en vooral mentale aspecten van het spelletje onder de knie.

Voor degene die het niet weten, Lionel Messi werd in Argentinie officieel gediagnoseerd met het asperger syndroom op zijn 8ste.

26 mei 2018 om 16:25

Licht autistisch? Je hebt nooit een woord gesproken met Messi lol.. al die pseudo dokters hierzo, is gewoon lachwekkend.

26 mei 2018 om 16:54

Drizzy

Messi heeft Asperger, werd daarmee gediagnoseerd op zijn 8ste. Zoek het op.

26 mei 2018 om 16:25

Welke mentale aspecten heeft Messi niet onder de knie dan, want hij presteert volgens mij al een jaar of 12 op absolute top niveau.

26 mei 2018 om 17:13

Klopt, maar je ziet vaak dat wanneer het echt niet loopt, Messi de kop laat hangen, dat is een vaak voorkomend symptoom bij mensen met licht autisme, hij is geniaal en voetbalt met een bepaalde zekerheid en patroon, op dat patroon rekent hij, Messi is namelijk ook erg slim, maar hij kan niet schakelen bij een felle verandering van patroon, zoals bv toen Barcelona door Roma werd weggedrukt, dan zie je dat Messi het hoofd sneller laat hangen. Ik ben groot fan van Leo, qua voetballer meer dan van Ronaldo, maar we kunnen niet wegkijken van het feit dat Messi allerminst een leider of talisman is.

26 mei 2018 om 17:23

Spijkers op laag water zoeken; waar Messi zijn hoofd laat hangen als het niet loopt, gaat Ronaldo met zijn armen lopen zwaaien als het niet loopt en daar heb ik tal van voorbeelden van...recent tegen Oranje nog bijvoorbeeld.

En dan heb jij het over autisme, dan neem ik aan dat jij weet wat autisme is en hoe mensen met autisme omgaan met aandacht. Nou hoef ik jou niet te vertellen hoeveel aandacht iemand als Messi krijgt, hoe erg hij in de spotlight staat, al twaalf jaar lang non stop........ en ondanks dat presteert ie al twaalf jaar op buitenaards top niveau. Dus wat zegt dat dan over zijn mentale krachten?

26 mei 2018 om 17:42

Ik zou even googlen wat asperger is.. de kop sneller laten hangen heeft er echt niks mee te maken.

26 mei 2018 om 19:52

@alexdelpiero10 heb nog nooit zo'n slechte comment gezien. Ik zou ook als Messi zijnde ook pissog worden als Pique, Umtiti en Sergi Roberto volgens mij als 3 wijven aan het verdedigen zijn.

Kijk dit trouwens is https://www.youtube.com/watch?v=jrgwc9_bxoe. Is Ronaldo nu ook autistisch? Ronaldo heeft in die jaren meer met de handen lopen zwaaien, naar zijn team staan zeiken en schwalbles staan maken wat Messi in zijn carriere tot nu gedaan heeft. Jij leeft echt in een illusie.

Wat een nare comment op basis van informatie van internet. Iedereen heeft wel autistische kenmerken tegenwoordig.
Messi is 1 van de meest bijzondere voetballers ooit met geen ego. Autistische mensen zouden nooit kunnen spelen hoe messi dat doet( vaak een slechte motoriek)
Heb zelden zo'n disrespectvolle comment gezien van iemand. Ik zou maar is meer informatie gaan lezen over autisme. Een speler kan echt niet spelen zoals Messi met autisme. Vaak kunnen dat soort mensen totaal niet multi-tasken. Messi is juist het tegenovergestelde van dat.

No offence tho

26 mei 2018 om 16:37

En ik had nog wel respect voor jou en je reacties, wat ben jij ver gezonken zeg. Wellicht zelf eff laten checken of je autistisch bent, niks mis met je mening je mag ronaldo beter vinden maar wat jij zegt slaat weer alles. Ronaldo noem je dan weer geen arrogante primadonna, maar messi wel autistisch ? Belachelijk.

26 mei 2018 om 16:41

Volgens mij zeg je dit ook alleen maar, omdat hij een omhaal scoorde tegen juventus en iedereen ging klappen maar oke.

26 mei 2018 om 16:54

Messi heeft het Asperger syndroom, werd daar met gediagnoseerd op zijn 8ste,, met mij is niks mis, misschien moet jij google eens “onderzoeken”.

26 mei 2018 om 17:00

Hij heeft asperger ja, maar dat betekent niet wat jij zegt dat dat waar is. Elke speler omschrijft messi als een familieman, hij praat gewoon met iedereen lscht met iedereen. Heel stom dat je dat zo zegt man, jij was nog wel een van de favorieten hiero del piero man.

26 mei 2018 om 17:06

Eerst praat ik onzin en dan heeft hij ineens wel asperger? Wat is het nu? Oei wat jammer zeg, slaap ik vast niet van vannacht. Kan best dat “iedereen” hem zo omschrijft, feit is dat hij veel kenmerken heeft van iemand met Asperger, ook daar zijn veel artikels door specialisten over te vinden. Misschien wel interessant voor je.

26 mei 2018 om 17:18

Ach AlexDelPiero, trek heb je idd niet aan. De fanboys zullen zich weer mengen in het gesprek. Ik kan me wel vinden in je analyse, en bovendien heb je dus gefundeerde feiten. Zelf heb ik het er als Ronaldo fan lange tijd moeilijk mee gehad dat mensen altijd zeiden dat Messi beter kon voetballen en dat ik ze geen ongelijk kon geven. Echter, de laatste jaren is echt wel zichtbaar, dat, zoals jij ook zegt, Ronaldo gewoon op andere aspecten beter is (bijv. de manier hoe hij de ploeg motiveert, naast zijn kracht, kopkracht etc. natuurlijk). Meerdere wegen leiden naar Rome, allebei zijn succesvol, en het zou mooi zijn als mensen ze ook allebei respectvol hun een plek kunnen geven. Voor mij tenslotte is Ronaldo wel veel meer herkenbaar als mens, en heb ik erg veel respect voor wat hij doet, waar ik bij Messi al snel denk aan de jongens bij mij op de studie die altijd uitblinken, maar met wie je nauwelijks een normaal gesprek kan voeren.

26 mei 2018 om 17:32

Je hoeft toch niet zo heel spraakzaam zijn om een leider te zijn en/of om je team te motiveren? Willem van Oranje zijn bijnaam was "de Zwijger" omdat ie niet zo veel sprak maar toch inspireerde hij het hele land om zich vrij te knokken van de Spanjaarden.

26 mei 2018 om 19:58

@starkoo. Messi laat andere beter spelen. Is veel minder egoistisch. Heeft de meeste keypasses en dribbels etc. Ronaldo doet zijn ploeg pas motiveren sinds dit jaar. Daarvoor heeft hij nooit naar het team gekeken en alleen naar zichzelf. Het verbaast me wat voor een korte termijn geheugen iedereen heeft. Ik denk juist dat Ronaldo veel meer introverter is. Je ziet messi veel vaker met vrienden iets doen buiten het voetbal( goed bevriend met Suarez oa) Messi leidt met zijn voeten heel het team al 10 jaar lang, iets wat ronaldo niet doet(goeie afmaker) Alleen sinds dit jaar zie je hem steeds meer met het team bezig zijn, maar daarvoor no way.

26 mei 2018 om 16:49

Ik denk dat introvert een betere benaming is. Dit kan je overigens alleen concluderen uit interviews. Autisme is toch iets anders en vanuit ons perspectief gewoon niet te controleren, tenzij je dagelijks contact hebt met Messi.

26 mei 2018 om 16:56

Dani

Messi heeft Asperger hoor, maar goed. Misschien niet zo slim van me om het zo te uiten.

26 mei 2018 om 16:58

Hij heeft idd Asperger. Dat zet mijn bovenstaande reactie in ander perspectief. Ik had wat beter mijn huiswerk moeten doen. Ik gooi het even op CL finale spanning als ik zo vrij mag zijn.

26 mei 2018 om 17:02

Maakt niet uit hoor, jij reageert nog gewoon respectvol en niemand kan alles weten, ben er zelf ook nog maar sinds 2 jaar ofzo achtergekomen terwijl die berichten over Messi al langer bekend waren. Haha dat mag

26 mei 2018 om 17:56

@Alex wat jij nu doet is vage geruchten neerzetten als waarheid. Er is nog nooit vanuit de kant van Messi bevestigd dat hij er uberhaupt op is onderzocht. Dit zijn berichten geweest van mensen dieniets zoeken hoe het.komt dat hij als geniaal wordt gezien en toen kwamen de geruchten. Dus aub niet zomaar een gerucht als waarheid neerzetten.

26 mei 2018 om 17:37

Ronaldo is een geweldig sportman maar hij is geen leider en wordt ook geen leider. Die kwaliteit heeft hij niet. Samen met Messie de grootsten op dit moment.

Klasse verschil tussen Ali en Frasier was wel vele malen groter dan die tussen Ronaldo en Messi en Frasier was maar een x aantal jaar een gedegen concurent van Ali, want voor zijn schorsing was Ali op zijn best en toe was Frasier nog niet verschenen op het toneel. Toen was Ali ongenaakbaar en onaantastbaar.

Wil overigens niks af doen aan Smoking Joe; die zou op dit moment met gemakt de houder zijn geweest van de meeste zwaargewicht titels.

26 mei 2018 om 16:32

Dat viel goed mee eigenlijk. Ali had veel moeite met Frazier, gaf zelf toe dat hij soms schrik had voor zijn punches. Frazier kon letterlijk iemand doodslaan in de ring als hij kon.

26 mei 2018 om 16:37

Tuurlijk, Frasier was een monster. Maar Frasier werd pas wereldkampioen nadat de titel was afgepakt van Ali. En de eerste Ali Frasier was een wonder dat niemand was overleden! Maar Ali was niet meer op zijn top na zijn schorsing! Maar Ali was gewoond e veel betere bokser; technisch is hij tot op de dag van vandaag ongenaakbaar. Frasier was een brok dynamiet.

Een leuke anekdote over Frasier en hoe bruut die was;

Bob Foster was een Amerikaanse wereldkampioen half zwaar gewicht die een gooi wou doen naar de zwaargewicht titel, die toen in hande was van Joe Frasier. Joe Frasier geeft em zo een pak rammel, dat halverwege ronde twee Foster KO gaat en op een brancard naar de kleedkamer moet. Artsen onderzoeken em en laten hem tien seconden alleen in de kleedkamer. Ze komen terug de kleedkamer en vidnen Foster zittend op de massage tafel bezig zijn handschoenen aan te doen, ze vroegen em wat ie van plan was waarop Foster antwoorde; Got to fight Frasier"

Die arme man was he-le-aal weg!

26 mei 2018 om 18:08

De grootste beuker was wel George Foreman. Wat een beest was dat. Sloeg Frazier 6x neer in 2 rondes. 81 partijen 68 ko's. Op 45 jarige leeftijd weer wereldkampioen worden en doorgegaan tot 48 jarige leeftijd.

26 mei 2018 om 18:31

Frasier was geen partij voor Foreman, de hele wereld dacht dat ie Ali zou vermoorden in Zaire; de man was een bulldozer. Maar er was een man die harder sloeg dan Foreman; Een man die harder sloeg dan Foerman; Earny Shavers!

26 mei 2018 om 19:02

Ik ben het niet eens met je stelling dat Ali tot op de dag vandaag ongenaakbaar is qua technisch boksen; dat hebben de broers Klitschko tot een ware kunst verheven in hun actieve carriere. Niet gek ook, omdat ze beiden in de voormalige Ussr getraind zijn, daar waar techniek boven hard slaan staat.

Overigens vind ik Al wel degelijk de beste allround zwaargewicht bokser aller tjiden, maar dat terzijde ;-)

26 mei 2018 om 19:48

Klitchko's hadden een betere techniek, want ze zijn getrain in de Ussr? Niet echt ene goed argument. Wil jij beweren dat het voetenwerk van de Klitchko's beter was dan dat van Ali? Zijn stoot technieken vanuit voorstaande positie? Hoe hij anticipeerde op zijn tegenstanders met lichaam en hoe hij daar op counterde? Maar vooral; zijn snelheid!!!

Met alle respect; je weet niet waar je het over hebt!

En Ali en Frazier waren op de achtergrond goed bevriend geworden uiteindelijk. Ze leenden elkaar zelfs geld in slechte tijden. On: twee grootheden, inderdaad. Cristiano op zijn manier, Leo op zijn manier. Voor mij is Messi de beste aller tijden. Hij wordt vergeleken met Maradona, Cruijff, Pele. Dan weet je het wel. Cristiano is de atleet, maar daar draait voetbal in principe niet om. Het gaat om hoe mooi je het doet. Dat is de schoonheid van het spelletje.

26 mei 2018 om 16:42

Ja alleen zielige haters rekenen Ronaldo niet bij de grootste. Ronaldo kan je zeker vergelijken met Maradona,Cruijff,Pele.

26 mei 2018 om 18:57

Heeft niets met haten te maken, ik ben het nl eens met Millonatio, en ik heb respect voor Ronaldo als sportman, omdat hij alles geeft om aan de top te kunnen blijven. Los daarvan vind ik persoonlijk wel dat hij een te hoog "diva" gehalte heeft, zowel in als buiten het veld, iets wat Messi niet heeft...

26 mei 2018 om 19:49

Waarom ben je gelijk een zielige hater als je Ronaldo niet tot de besten aller tijden rekent? Is de mening van Ronaldo fans de enige juiste mening?

27 mei 2018 om 02:28

Als je goed kan lezen zei ik dat Cristiano Ronaldo een grootheid is, achterlijke aap

26 mei 2018 om 16:44

Het is maar hoe je het bekijkt. Mijn ouders hebben me in mijn jeugd dan weer altijd op het hart gedrukt dat het in sport (en elk ander aspect) niet draait om talent maar om hoe hard je ergens voor werkt. Ook op dat vlak verschillen de meningen dus.

26 mei 2018 om 20:04

Sport gaat wel om talent, want als je geen talent hebt en je werkt hard komt je ook nergens. Ik heb zelf geen talent, maar heb het door mijn doorzettingsvermogen/fysieke kracht nog wel op 2e divisie niveau (jeugd) en Eerste klasse gespeeld (senioren) met hele beperkte kwaliteiten. Had ik genoeg kwaliteiten om prof te worden? Nee bij lange na niet. Er liepen zelfs in de a3 betere voetballers rond qua techniek, maar had ik genoeg inzet om prof te worden? Nee! Iedereen zegt wel dat Ronaldo hard heeft gewerkt, maar iedereen vergeet dat hij na Messi ook misschien wel het meeste talent had in dit tijdperk. Het is gewoon een combi van beide. Iedereen doet of messi er niks voor doet, maar je ziet hem nooit alcohol drinken, is eigenlijk ook heel droog qua spiermassa. Only omdat het er heel ziek uitziet bij Ronaldo doet hij er meer voor. Je moet niet vergeten dat Ronaldo al de potentie had om zo'n lichaam te kweken.

26 mei 2018 om 20:29

Fysieke kracht is toch ook gewoon een talent? Zeker in de jeugd als je nog niet in de sportschool zit. Het ligt ook aan de voorkeuren van een club/trainer. Sommigen zullen fysiek gewoon over techniek kiezen. Ik heb bij Zeeburgia vroeger en nu ook zat enorm technische Marokkaanse spelers zien afvallen tijdens een proeftraining. Ze gaan liever voor fysiek en zijn bang dat ze met teveel van zulke spelers overlopen worden

27 mei 2018 om 02:31

Ja, klopt. Maar Cristiano heeft gewoon talent. Het lijkt wel alsof mensen dat vergeten. Alleen weegt zijn doorzettingsvermogen net iets meer door. Ik had dat tien jaar geleden eigenlijk niet zo hard verwacht aangezien hij toen meer dribbelde. Ik dacht dat hij zich op een gegeven moment ging 'vast' dribbelen. Maar hij werd nog beter op een andere manier weliswaar.

26 mei 2018 om 18:04

Dat was in de tijd dat Ali zijn licensie kwijt was. Frazier wilde maar al te graag dat Ali zijn licensie weer terug had want zonder Ali kon hij nooit een echte wereldkampioen zijn.

Voor Ali was het allemaal een spelletje maar Frazier haat Ali echt enorm. 20 jaar na hun gevechten, toen Ali het Olympisch vuur mocht aansteken zei Frazier dat ie Ali maar al te graag het vuur in wilde duwen. Die man is enorm verbitterd en niet zo gek ook want Ali ging wel ver, veel verder dan met andere tegenstanders. Hij kreeg het voor elkaar dat de hele zwarte bevolking hem als Uncle Tom ging zien, lag in die tijd nog gevoeliger. zijn kinderen zijn echt enorm gepest.

“he’s the other type of Negro, he’s not like me. There are two types of slaves. Frazier’s worse than you to me…. One day he might be like me, but for now he works for the enemy.”

Maar eerlijk, ik verlang wel terug naar de tijd van deze gevechten en blijf altijd een Ali fan

26 mei 2018 om 18:35

Muhamad Ali was een klootzak voor zijn tegenstanders, niet bessefende dat ie ze heel diep kwetste. In zijn boek had ie er grote spijt van hoe die was omeggaan met Frasier, omdat Ali er van uit ging dta iedereen er mee om kon gaan zoals hij; niet dus. Frasier was terecht pissed op Ali; vooral omdat hij hem een titel gevecht gunde en hem ook nog eens financieel had geholpen.

26 mei 2018 om 19:02

Maar bij de rest van zijn tegenstanders ging hij over het algemeen niet zo ver. Dat was puur een spelletje. Maar dat gorilla poppetje dat Frazier moest voorstellen ging echt wel ver. De oerwoudgeluiden in voetbalstadions stellen er dan helemaal niks bij voor.

joe Frazier should give his face to the Wildlife Fund. He's so ugly, blind men go the other way. Ugly! Ugly! Ugly! He not only looks bad, you can smell him in another country! What will the people of Manila think? That black brothers are animals. Ignorant. Stupid. Ugly and smelly."

Dat titelgevecht zie ik dan trouwens weer niet als gunnen. Voor Frazier was dat ook gewoon zijn grootste payday en hij zou niet serieus worden genomen als kampioen als ie weigerde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren