Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente door de mangel gehaald: ‘Hebben we dan nog wel een club?’

Laatste update:

FC Twente zit in de hoek waar de klappen vallen. De Tukkers staan laatste in de Eredivisie en onder Gertjan Verbeek zijn de resultaten tot op heden erbarmelijk. Vak-P, de supportersvereniging van de hekkensluiter, laat dinsdag in een statement op Facebook weten dat de clubleiding, onder wie de bekritiseerde Jan van Halst, nauwelijks meer binding heeft met de achterban.

“De binding met sponsoren en supporters is ver te zoeken”, zo begint het bericht van de fans. “Daar waar de supporterstribune nog redelijk vol zit, is de TOS-tribune en De Gouden Talenten Business club tribune een desolate bende van lege stoelen. En ook hier is de conclusie dat Jan van Halst op commercieel gebied heeft gefaald. Hij heeft goede medewerkers laten vertrekken en er mindere voor terug gehaald.”

Vak-P stelt dat de afstand tussen de club en de supporters groter lijkt dan ooit. “Er is geen warmte, er is geen toegankelijkheid. Hoe wil je warmte krijgen als je niet voor je meest dynamische supportersvereniging opkomt? De vereniging die geprezen wordt om haar steun en sfeeracties? Die je keihard laat vallen als de gemeente en de politie om de hoek komen kijken.”

"En wat ons betreft ook geen nuchtere en open bedrijfsvoering: Erik Velderman, hoe zit het met de zaken Corona, Tadic, FIOD etc.? Wees eens helder en duidelijk, wat staat ons te wachten als we al die claims verliezen? Hebben we dan nog wel een club? Geef openheid over de scenario’s die de club uitgewerkt heeft en vertel het aan ons. Praat ons, supporters en sponsoren, bij via een groot artikel in de krant, jullie website of via YouTube zodat we kunnen meedenken en helpen. Dat is de verbinding zoeken."

Verwacht jij dat FC Twente volgend jaar in de Eredivisie actief is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Naar mijn mening een duidelijk en goed onderbouwd stuk waar ze tevens een terechte vraag stellen. Wat blijft er van Fc Twente over bij degradatie? Wat blijft er van Fc Twente over naar de zaken Corona, Tadic etc..

20 maart 2018 om 12:06

Deze vragen hadden ze destijds moeten stellen toen men Twente beschuldigde van financiële wanprestatie, maar zij stakken hun kop onder het zand want toen ging het goed en Joop kon niks fout doen. Dit zinkend ship heeft steun nodig, het gaat nu puur on overleven (als club).

20 maart 2018 om 12:14

Die zijn ook gevraagd destijds. Toen was het antwoord: We zijn het aan het onderzoeken.

Dat is nog steeds het antwoord.

20 maart 2018 om 12:18

Dat dit zinkend schip steun nodig heeft staat als een paal boven water. Maar wij als Twente supporters willen ook weten wat er in de toekomst te gebeuren staat. Er is ten tijde van de 'weder'opbouw transparantie richting de supporters belooft.. Het is dan ook belachelijk dat wij niet weten of de club het überhaupt financieel kan redden bij een eventuele degradatie. Ik ga er daarbij enigszins vanuit dat er toch wel een 'plan' degradatie of 'scenario' degradatie op tafel ligt. Maar wees dan richting de supporters transparant over de mogelijke scenario's. Wij hebben al lang genoeg in het ongewis geleefd.

20 maart 2018 om 12:25

Alleen weer erg jammer dat ze weer over de inval beginnen. Verder heeft Vak-P wel gelijk en is er nou niet bepaald sprake van transparantie. Niemand weet waar het aan toe is en er lopen een aantal incapabele mensen rond bij FC Twente.

20 maart 2018 om 12:38

Klopt helemaal! Het is jammer dat dat er constant weer wordt bijgehaald. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het lang niet altijd met Vak-P eens ben.. Echter vind ik de essentie van dit betoog zeer goed en ik denk dat veel supporters graag willen weten waar ze nou werkelijk aan toe zijn

20 maart 2018 om 13:38

fctinsider

Het is inderdaad een prima stuk.
Waar ik echter wel moe van wordt is de timing van veel uitlatingen van Vak-P. Er wordt eerder door Vak-p geroepen dat ze zeker niet zullen betalen voor de evt. play-offs degradatie/promotie, wat is het doel daarvan? Is dat achter je club staan? Er wordt ook gevraagd naar de kop van Verbeek en Van Halst (niet in dit stuk overigens), maar wat gaan we daar met nog 6 wedstrijden mee opschieten? Ook dit: ze willen weten wat ervan over blijft. Dat wil ik ook. Maar ik denk dat we er meer bij gebaat zijn als we op dit moment niet nog verder de druk verhogen op de leiding en club en als een man achter de club gaan staan.
Ook onder Twente aanhang is verdeeldheid. Bij mij persoonlijk: Van Halst is naar mijn mening niet verantwoordelijk voor de malaise bij Twente, dat is echt nog steeds Joop Munsterman. Mediageil of niet: Van Halst was de enige die het wilde doen, dat wordt vaak vergeten. Daarnaast vind ik de selectie echt niet zo slecht dat het op deze plek hoort te staan, maar ook dat is subjectief en heeft iedereen een andere mening over. Oftewel: ik vind dat Van Halst zijn werk 'ok' heeft gedaan om de selectie te versterken. Wat betreft sponsoren weet ik niet wat het aandeel van Van Halst is in het teruglopen daarvan.
Wat mij betreft is naast Munsterman in het verleden ook Verbeek in het heden schuldig. Die heeft te lang vastgehouden aan 5 verdedigers, waardoor het middenveld onderbezet was en we juist daar de slag verloren tegen directe concurrenten. Het moge duidelijk zijn dat hij er geen team van weet te maken. Dat was onder Hake veel meer het geval.

Twente staat in brand, maar desondanks dat hebben we nog een aantal wedstrijden te spelen en zijn we dus nog niet begraven. Dat gezeik komt later wel als we daadwerkelijk degraderen, maar daar hebben we nu toch helemaal geen tijd voor?

20 maart 2018 om 13:57

Ik ben het vrijwel in zijn geheel met je eens; Het opstappen van Verbeek en Van Halst op dit moment helpt niemand en zorgt alleen maar voor meer onrust. Ook het feit dat jij Munsterman aanwijst als verantwoordelijke kan ik me in vinden. Dit zijn nog steeds de gevolgen van zijn megalomane manier van handelen. Echter vindt ik wel dat de selectie door van Halst niet juist is samengesteld. Aan het begin van het seizoen te veel niet fitte spelers, een aantal spelers die gewoon te kort komen; Gjorgjev, Kvasina etc. en een aantal spelers die hier meer voor zichzelf zijn dan voor de club El Hamdaoui, Maher (en dat helpt met degradatie; waarin je juist een team zou moeten zijn niet mee). Tevens ben ik het wel met je eens dat Verbeek veel te lang heeft vastgehouden aan 5 verdedigers terwijl het (voor mijn gevoel) al vrij snel duidelijk was dat dat niet bij deze selectie zou passen. Ik neem het van Halst tevens (nog steeds) kwalijk dat hij Hake eruit heeft gegooid. Ik was er toen al op tegen en ik baal er nu achteraf nog meer van. Daar moet ik tevens wel bij zeggen dat als ik toen een opvolger had mogen aanwijzen dat wel Verbeek was...

20 maart 2018 om 13:49

Inderdaad, vak P is boos omdat er een drugactie gaande is tegen een motorbende die hun van drugs voorzag. Ik stelde het gisteren al, vandag bevestigd vak P het zelf ook nog eens maar een keer.

Deze uiting van frustratie is een optelsom en komt in de laatste plaats (😊) niet door de stand.

Neemt niet weg, dat als er volgend jaar nog een clubgevoel moet zijn dat de kloof dan gedicht moet worden. Niet alleen financieel, maar tussen alle partijen.

Vak P moet ook naar zichzelf kijken, want ze vonden het altijd maar wat stoer dat Satudarah daar rondliep.
Dat gebeurt echter ook bij genoeg andere clubs, hoe groter de aantrekkingskracht, hoe groter het gespuis.

20 maart 2018 om 12:09

Wat ik me wel afvraag. Had Vak P ook zo over van Halst en binding en dergelijke gepraat als Twente keurig in de middenmoot zit. We hebben in hetzelfde schuitje gezeten en toen moest natuurlijk ook alles en iedereen oprotten ( al hadden we net als jullie zeker goede argumenten). Volgens mij vond Vak P Verbeek ook gewoon een goede aanstelling.

20 maart 2018 om 12:12

Helemaal eens. Dan hadden ze dat niet gedaan, want dan waren het zeikerds geweest.

Je weet hoe het werkt. Het is makkelijker om iemand die al op de grond ligt te trappen.

20 maart 2018 om 12:28

Meestal komt dan pas de kritiek na het seizoen. Van Halst had denk ik hoe dan ook een lastige periode gehad, want hij functioneert op alle fronten totaal niet. Supporters, sponsoren en de media zijn ook niet dom en zien ook wel dat het commerciele beleid, het technisch beleid en op bestuurlijk niveau enorme fouten worden gemaakt.

20 maart 2018 om 13:52

Het gaat om de politie actie tegen de drugsdealers van een bekende motorbende. Daarom deed de politie een inval, arresteerde ze diverse personern en daarom is het clubhuis gesloten door de gemeente.

Omdat de club niet betrokken wil worden ind edrugshandel, weigeren deze steun aan vak P dus zijn de supporters daar boos, ze kunnen niet meer op pad met hun bekende liedje.

En dat grijpt Joahn Derksen aan om een hetze tegen van Halst te voeren ten faveure van zijn vriend Musnterman, de man die verantwoordlijk is voor de financiele problemen.

20 maart 2018 om 15:07

SpeedyAFC. Een hetze nog wel. Derksen spreekt zich slechts uit over de feiten waar van Halst nogal eens te kort schoot in zijn functies bij de clubs. Ook Hake ontslaan was gewoon een domme zet, maar hij wilde graag Verbeek. Hoe je het ook went of keert, Van Halst heeft nooit ergens echt goed werk geleverd.

Wat een klotezooi moet het toch allemaal zijn als (trouwe) supporter zijnde. Je kan er niks aan doen, maar de hele club gaat ogenschijnlijk naar de mallemoer en er is al maandenlang, zo niet jarenlang gezeur, gezeik en gedoe over spelers, trainers, bestuurders, financien, juridische stappen en ga zo maar door.

Wat een arrogantie van deze supportersverenigingen. Ze vergeten dat Twente min of meer dood was verklaard en dat zij afgelopen seizoenen boven verwachting hadden gepresteerd. Iedereen had Twente vorige seizoen al als degradatiekandidaat. Ze moeten gewoon op de blaren zitten van jaren wanbeleid, er is gewoon geen geld. Van halst doet gewoon wat hij kan doen op dit moment. En over het laten vallen wanneer de gemeente en politie om de hoek komt kijken, tsja het moet niet gekker worden.

20 maart 2018 om 12:21

Sinds wanneer is het stellen van open vragen arrogant?

20 maart 2018 om 12:30

Hoezo arrogantie? Weer makkelijk scoren met een argument dat kant nog wal slaat. Die duimpjes krijg je toch wel. Je hoeft alleen maar te roepen dat de club boven hun stand geleefd heeft en na het wanbeleid degradatie verdient.

En ja, Van Halst doet wat hij kan. Het probleem is dat Van Halst alleen niet zoveel kan omdat hij daar het netwerk, de kennis en de mensen niet voor heeft. Je hoeft maar 5 minuten research te doen om te concluderen dat Van Halst incapabel is. De laatste zin ben ik met je eens.

20 maart 2018 om 16:30

Het is niet zo dat ze het vergeten zijn, ze snappen het gewoon niet.

Tja, de pot verwijt de ketel. Het statement van Vak P geeft wel duidelijk de problemen aan, maar een zelf-kritische noot zie ik niet. De misstanden binnen Vak P hebben er mede voor gezorgd dat mogelijke sponsoren wel twee keer nadenken om een club als Twente te sponsoren. Zoals hierboven al aangegeven werd, stoer doen met een motorclubs, een supporters-home waar geen zuivere zaken te lijken plaats vinden, de agressie richting andere supporters (voornamelijk de rivaliteit tussen Twente en Utrecht). Het lijken wel randstadachtige taferelen bij een nuchtere provincieclub als FC Twente.

Business- en sponsorseats die leeg blijven; volgens mij is dat een probleem van vele clubs. Voor zover ik het vanachter de televisie kan beoordelen, zie ik vaak erg veel lege stoelen bij de luxe (lees: business) plekken. Of dat nou bij Ajax, Utrecht of Twente is, volgens mij is dat een algemeen probleem. Niet dat ik het daarmee goed praat overigens!

20 maart 2018 om 12:23

Wanneer de nieuwigheid van het stadion eraf is een logisch gevolg.

Wanneer je je als Vak P nadrukkelijk inlaat met Satudarah en georganiseerde criminaliteit verlies je je legitimiteit als serieuze gesprekspartner.

20 maart 2018 om 12:33

Precies. Ze hebben wel een aantal goede punten, maar ik stop met lezen als ze weer over het gedoe met de gemeente en politie beginnen en (nog steeds) niet in de spiegel kijken betreft die situatie.

20 maart 2018 om 13:54

Dat is ook het hele probleem, door de acties van de politie tegen het druggebruik heeft d egmeeente het clubhuis gesloten en de dealers opgepakt. De club distantiert zich hiervan en dat ervaren ze als 'geen warmte'.

Tel daarbij op de hetze van Johan Derksen tegen van Halst ten faveure van Joop Munsterman en je begrijpt wat er daar gaande is.

Wel een aardig stuk weer van vak-p. Maar ik denk dst zelfs Fc Twente niet weet wat de schade is wanneer het degradeerd. Over die andere zaken is tijden terug al over gecommuniceerd en de bal ligt nu bij andere instanties waar Twente dus op moet wachten. Het gedeelte over binding met de supporters is natuurlijk ook deels te verwijten aan vak-p. Snap ook niet waarom deze club die zelf haar leden niet onder controle heeft telkens maar gepamperd wil worden. Denk dat het bestuur wel betere dingen te doen heeft.

20 maart 2018 om 12:44

Hoezo moeten supporters van alles op de hoogte zijn en dreigende taal spreken? Support gewoon je club, gedraag je zoals het hoort daar is je club mee geholpen. Eerst het hoofd van Jan van Halst op het hakblok leggen, de familie onheus bejegen en vervolgens netjes met een fb bericht komen? Gaat er bij mij niet in. Dat had je eerder moeten doen ipv de eerder genoemde achterlijke acties

20 maart 2018 om 12:59

Ben het met je eens, snap ook niet waarom dit via facebook moet en niet netjes per mail kan. Die acties die je benoemd zijn natuurlijk walgelijk. Supporters en sponsoren zijn daarnaast natuurlijk wel de belangrijkste stakeholders van de club en horen wel geinformeerd te worden al zal ik vak-p wel op de laatste plek zetten.

"die je keihard laat vallen als de gemeente en de politie om de hoek komen kijken.” Ik moet bijna braken bij het lezen van dit stukje. Nee, de club moet even deze criminele bende een hand boven het hoofd houden. Weet je wat nog altijd de beste manier is om niet vervogld te worden? Geen strafbare feiten plegen.

Als ik van Halst was zou ik zeggen, stik lekker met het zooitje ik kap ermee. Hij is wel degene die zijn nek uitstak om Twente te helpen en krijgt als dank alleen maar stront over zich heen. Zelfde geldt voor Verbeek, die op resultaten afgerekend mag worden natuurlijk, maar niet omdat ie in een tv programma gaat zitten en dan zogenaamd niet genoeg met de club bezig is. Terwijl het iemand is die 's ochtends als eerste op de club is en als laatste weggaat, dat ie dan bij een tv programma gaat zitten zou geen reet uit moeten maken dan. Zoals gezegd op basis van de resultaten mag je hem graag zien vertrekken maar kom niet met dat soort onzin argumenten.
Het zijn er allebei de personen niet naar maar ik had het wel geweten. Doei!

20 maart 2018 om 13:57

@ Dabor

Tuurlijk mogen ze wel eisen dat hij niet als analist gaat werken.
Overigens is Verbeek de eerste die zijn spelers verbiedt om op te treden als analist als de situatie daarom vraagt.
Het is een hypocriete man die als analist tegen spelers tekeer gaat van andere clubs dat ze niet hard genoeg werken maar zelf begint hij te janken op de vraag waarom het zo lamlendig is wat zijn elftal laat zien. Dan doennde jongens volgens hem er wel alles aan.

Verbeek is een typische persoon die zich met een grote mond omhoog heegt geklommen. Mensen zien graag mensen die 'sterk overkomen'. Daar heeft de samenleving respect voor. Respectloze horks die een illusie van mentaliteit proberen te verkopen.
Trainers die humaan en sociaal zijn zoals van Bronckhorst daar houden we van om op te hakken.
Ik schaam me gewoon voor de maatschappij waar mensen met een grote bek alles in de handen geworpen krijgen en mensen die respectvol blijven niet beloond worden.
En maar janken dat de maatschappij verhard en respectloos is.
Dat komt omdat zachte eitjes mensen als schapen handelen en een leider 'wilskracht' persoon nodig hebben.
Nu verwonderd lopen doen dat we geen talent hebben met de meest verschrikkelijke trainers die NL heeft met een grote bek en zonder inhoud en kennis.

21 maart 2018 om 01:17

Verbeek is iemand die zich met een grote mond omhoog heeft geklommen? Onder welke steen heb jij precies geleefd ? Juist Verbeek heeft laten zien dat zijn methode werkt met oa Heracles en Heerenveen. Echt moet er wel enige kwaliteit aanwezig zijn en moeten alle neuzen dezelfde kant opstaan. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat Twente niet zal degraderen.

21 maart 2018 om 10:06

@nl modric

Wat een open deuren.
Elke trainer bij Heracles heeft het goed gedaan. Onder welke steen leef jij.
Het was toch echt zijn opvolger die promoveerde en niet hij.
Toen hij later een jaartje terugkwam toen profiteerdr hij van zijn voorganger.
Met Heerenveen is hij gewoon geëindigd waar ze hoorde te staan qua begroting en spelersmateriaal.
We hebben het hier ook nog eens over 10 jaar geleden.
Het is gewoon een beperkte coach die met interessantdoenerij op televisie mensen voor de gek houdt terwijl hij tactisch enorm zwak is.
Dit soort trainers maken het voetbal kapot met hun beperkte kijk op voetbal en alles relateren naar mentaliteit.
Zijn methode faalt. Hij bakt er al 10 jaar niets vast maar hangt dr wereldcoach uit op televisie met zijn grote mond en gebakken lucht.
Dat jij erin trapt moet je zelf weten. Mensen die een beetje aan analyse doen weten dat dit een waardeloze overschatte coach is.

20 maart 2018 om 13:58

Ik zou zeggen; kijk een aantal wedstrijden van FC Twente, zie wat er misgaat op tactisch gebied en het wisselbeleid en doe even 10 minuten research naar de selectie, het commercieel beleid en de bestuursvorming.

Van Halst aast al heel lang op z'n huidige baan en krijgt meer dan genoeg betaald voor zijn onkunde. Die jongen zit daar niet gratis uit een gevoel van liefde voor de club. Mensen worden afgerekend op hun falen en bij Verbeek, maar vooral bij Van Halst is het duidelijk dat ze niet goed functioneren.

Wel vreemd de reacties op de Twente supporters hier telkens
Terwijl veel clubs een aanhang hebben die in opstand komt wanneer het slecht gaat met hun club
Dit moet velen hier toch bekend in de oren klinken
Ik kan zo een hele reeks voorbeelden geven
Maar als dit bij Twente gebeurd, wordt het nog eens even onder een vergrootglas gehouden
En maar blijven zeuren dat er zo gerommeld is binnen de club
Terwijl je zo een aantal clubs kunt noemen die net zo hard hebben gesjoemeld in het verleden
Daar kunnen supporters totaal niets aan doen, sterker nog die worden de dupe van wanbeleid en ellende
Mensen die niet zoveel met Twente hebben, weten beslist niet hoe het er in Enschede toegaat
Financieel mag het dan iets beter lijken, categorie 2
Sportief is het erg slecht, zolang ik mij kan heugen en dat is echt lang, hebben wij nog nooit zon slechte selectie gehad
En daar is van Halst mede schuld aan, geen geld voor spelers maar wel een dikke bonus opstrijken
Verder heeft jan het allemaal dik onderschat
Twee jaar geleden is er afgesproken dat supporters op de hoogte zouden worden gehouden door de club, ook dat zijn ze niet nagekomen
Ik ben nooit een fan van Verbeek geweest, was ook niet blij toen hij Hake verving
De man is bijna overal door de achterdeur verdwenen
Hij is niet de schuld van de slechte selectie, maar is er met vol verstand ingestapt
Het voetbal is er onder hem niet echt beter op geworden als onder Hake
Telkens een ander systeem, geen lijn erin geen vechtlust
Welke trainer zou naar een wedstrijd of twintig zonder resultaat nog op zijn post mogen blijven
Verder doen velen of de hele aanhang strafbare feiten pleegt, nou ik kan je verzekeren dat er in ieder supporters home wel iets gebeurt
Ik ben beslist tegen de feiten die geconstateerd zijn bij de supporters, maar dat is slechts een gering aantal van de hele aanhang van onze club, dus scheer niet iedereen over éã©n kam
Maar het komt er op neer dat als je als supporter niets met die feiten hebt te maken, je volgens de fatsoenrakker ook gewoon je mond maar moet houden, en het liefst hier geen reactie meer plaatsen
Alleen je club maar week in week uit aan zien blijven modderen, aub zeg schei toch uit

20 maart 2018 om 14:41

Lucht het een beetje op, al die dooddoeners zo achter elkaar?

Vertel dan eens welke andere clubs "net zo hard hebben gesjoemeld" als Twente in het verleden? Dat kan je niet want die zijn er gewoonweg niet.
Tevens het feit dat de supporters er niets aan kunnen doen dat er zoveel gefraudeerd is doet er niets aan af dat de club gewoon gestraft moet worden, en dat is in de ogen van velen alsnog te weinig gebeurd gezien de enorme bergen misstanden welke zijn gepleegd.

Daarnaast heb ik weliswaar niet zoveel met FC Twente maar ik weet dondersgoed hoe het er in toegaat in Enschede, daar ik er zelf geboren en getogen ben en er nog altijd woon en de verschillende nieuwsmedia volg.

De huidige sportieve situatie van Twente is domweg het gevolg van het beleid van Munsterman en consorten en de straffen die daarop volgden. Dat Twente fans momenteel tranen met tuiten huilen boeit me eigenlijk niets. Ik heb ook gezien hoe arrogant ze werden na het kampioenschap en de jaren die daarop volgden; toen ze als supporters van een simpel provincieclubje wel even dachten dit ieder jaar te gaan doen, en dit ook zo goed als eisten van het bestuur en de selecties.

20 maart 2018 om 15:14

Ja het lucht mij zeer op, de dingen die jij zo even dooddoeners noemt
Maar onderbouw nu eens op een fatsoenlijke manier je reactie
Want ik begrijp helemaal niet wat je me nu probeert uit te leggen
Ik begrijp wel uit je verhaal dat je er moeite mee hebt dat je geboren en getogen bent in Enschede
Dan zeg ik, wees trots dat je een tukker bent, en kop op
Verder vraag ik me af waarom je zon hekel aan Twente en of fans hebt, wat hebben we je misdaan?
Dat jouw het niet boeit dat het slecht gaat of wij tranen met tuiten huilen zal weinig supporters van Twente boeien
En wat je zegt over provincieclubje, geloof me, wij de aanhang zijn ontzettend trots dat we een provincieclubje zijn
En nee wij hadden niet gedacht dat we het elk jaar even zouden doen
En ja de club is door het toenmalig bestuur bijna naar de bliksem geholpen
Maar daar kunnen wij als supporters waar jij zo vel naar uithaalt, niets aan doen
Trouwens, ik hoop dat jij een beetje voldoening aan je reactie hebt beleefd

21 maart 2018 om 00:10

Het lijkt er hier op dat Hake 3 maanden zomervakantie heeft gehad. Die is mede schuldige aan deze slechte selectie. Hij heeft bovendien als trainer van de jeugd deze slechte verdedigers opgeleid en bij de selectie gehaald. En daar zit Verbeek nu mee. Een verdediging die zowel opbouwend als verdedigend er niets van kan. Als je ooit zelf een teamsport hebt gedaan dan weet je hoe kansloos het is als je een paar zwakke schakels hebt. Dat gaat ten koste van het hele team. Daar kan geen enkele trainer iets van v maken. Van Halst én Hake hebben gefaald. Hake verloor overigens ook vorig seizoen bijna alles na de winterstop. Hij is terecht vervangen. Door al het bovenstaande. Je moet alleen even iets verder kijken om het te zien.

Ik kan het helaas niet erg vinden voor die club. Er heersten al zo lang geruchten dat het niet goed ging maar toch lekker doorgaan met joop. En de supporters altijd maar we trust in Joop. Hoe arrogant zeg. Mooi 1 kampioenschap behaald en onderweg naar de 2e divisie.
Succes daarzo

Jan van Halst heeft de fout gemaakt om te denken dat hij het alleen af kon, zonder enkele zwaargewichten om zich heen die bedrijven hebben geleid die in vergelijkbare crisissen hebben geopereerd. Het doet mij als Heracles supporter geen goed om een club zo te zien brokkelen. Tuurlijk hebben jullie enkele jaren boven de stand geleefd en de realiteit (een beetje) uit het oog verloren. Echter hoe het nu gaat gun je geen enkele supporter.
De aanstelling van Verbeek leek in eerste instantie een geweldige match, de man had al jaren de wens om eens trainer te worden bij Fc Twente. Nu hij het daadwerkelijk is en ziet in wat voor slangenkuil hij terecht is gekomen denkt hij er wel anders of is mijn opinie.
De nacompetitie is momenteel het hoogst haalbare, voor directe degradatie acht ik de kans kleiner, omdat ik denk dat Roda nog iets slechter is.

We hebben met Heracles een aantal seizoenen geleden ook een ontzettend slecht seizoen gezien, alleen begon toen de hele club dezelfde kant uit te werken om alles op alles te zetten om er in te blijven. John Stegeman is als eerste begonnen om de A selectie kleiner te maken en beter te selecteren met welke spelers hij absoluut doorwilde. Ik denk dat Verbeek er verstandig aan had gedaan om contact te zoeken met Stegeman over hoe hij toen het tij heeft weten te keren.

Supports van Fc Twente, houdt moet en geloof en blijf op de geweldige manier de club supporten. Laat je niet leiden door de boe roepers. Het enige wat Vak-P op dit moment doet is roepen wat er slecht gaat, maar sta eens stil wat nog beter kan of wat een mogelijke oplossing is. De club is groter dan Vak-P!

20 maart 2018 om 16:47

Je kunt de situatie bij Heracles totaal niet vergelijken met de situatie op dit moment in Enschede. Daar spelen meer problemen mee, bij ons was er gewoon geen kwaliteit, that's it. Bij twente is er weinig tot geen kwaliteit, problemen in de top, geen geld, en hoge kosten.

Ze hebben het zichzelf de afgelopen jaren veel te groot gemaakt. En zitten nu gigantisch op de blaren, terecht in mijn ogen.

In VAK-P worden vele criminele handelingen gedaan, geef daar is openheid in.. verhandelen van drugs, lijntjes met motorclubs. Ook daar houdt iedereen de kaken stijf op elkaar, omdat de buitenwereld alleen maar denkt dat ze er voor de sfeer zijn. Nee, dan mag je wel van de club openheid verwachten.....

gewoon opdoeken die club,de supporters kunnen wel bij Heracles terecht of bij gae, zijn die mensen ook weer blij,van halst maar weer naar fox toe,en verbeek kan op de kleine passen probleem opgelost

Als supporters om transparantie vragen over de vraag wat er van FC Twente over is indien het FIOD-onderzoek verkeerd uitpakt en daar een degradatie bij komt, is dat volgens mij een beetje een retorische vraag. Volgens mij is voor iedereen duidelijk dat FC Twente in dat scenario enkel en alleen met steun van derden overeind kan blijven en anders failliet zal gaan. We kunnen zonder waardeoordelen te geven volgens mij wel stellen dat het al een positieve verrassing is dat de club nu nog bestaat en Eredivisie speelt, daar had menigeen anderhalf jaar terug voor getekend. De giga schuldenlast rust nog altijd op de schouders van de club en dat maakt hun positie enorm kwetsbaar. Een grote nieuwe tegenvaller (met degradatie als meest gevaarlijke) kan de laatste finale klap zijn die het schip doet zinken. Vergeet niet dat 99% van de 'gewone' bedrijven in eenzelfde situatie al niet meer zou hebben bestaan, zoals dat trouwens voor veel andere clubs ook zo geld/gold (ook mijn cluppie). Zoveel achtervang van supporters, bedrijven en overheden die in uiterste nood tòch nóg eens bijspringen (ook als het economisch gezien volstrekt onverstandig is) zoals in de voetballerij, zie je bijna nergens.

Dat FC Twente niet graag naar buiten treedt met een dergelijk inktzwart scenario is volgens mij niet meer dan begrijpelijk en de enige juiste optie. Waarom? Omdat het op dit moment nog een 'wat als-vraag' is waarvan het antwoord alleen maar nóg meer druk oplevert en de prestaties niet ten goede komt en bovendien kan zoiets zoveel onrust bij alle (financieel) betrokken opleveren dat het hardop uitspreken van zo'n scenario de kans er op nog verder vergroot. Wat doen je crediteuren als ze weten dat de kans op een faillissement groot is? Wat doen je leveranciers? Je werknemers? Gaan alle bedrijven nog diensten en leveringen leveren voor je laatste wedstrijden als dit scenario hardop uitgesproken is? En kun je nog eens bij bedrijven of overheden aankloppen voor een volgende reddingsboei als dit scenario al langer suddert?

Affijn, ik denk dat de club zich met een dergelijke transparantie enorm kwetsbaar maakt en daarmee wel eens finaal in de voet zou kunnen schieten. De onrust die Vak-P veroorzaakt door dit te vragen en tevens een vertrek van twee dure mensen te eisen, maakt de situatie alleen nog maar penibeler en dient daarmee volgens mij niet de club. Is het dan wel het juiste moment en actie om uit te voeren als harde kern? Ik geloof van niet. Volgens mij steun je je club harder door als fans (hoe moeilijk ook) rust en hoop te koesteren. Dat dat niet makkelijk is snap ik echt wel, want ook mijn cluppie heeft op de rand van de afgrond gestaan, maar wat Vak-P nu doet werkt averechts; het vertrouwen in de toekomst van de club breekt alsmaar verder af en door de sfeer die er heerst haken steeds meer mensen en sponsoren af. Van de regen in de drup

Lekker degraderen en opdoeken die club wat natuurlijk al had moeten gebeuren.
Maar ja KNVB was ook al een zooitje en ze hanteerden regeltjes die niet mochten. Geluk voor Twente en nu dit KARMA

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren