Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: KNVB neemt aantijgingen Oliseh serieus en last onderzoek in

Laatste update:

Fortuna Sittard gaat juridische stappen ondernemen tegen Sunday Oliseh. De club uit de Jupiler League stelde de Nigeriaanse trainer woensdag op non-actief, waarna hij via Twitter en bij diverse media vertelde dat de club hem op straat zette omdat hij weigerde mee te doen aan ‘illegale praktijken’. Fortuna laat donderdag op de clubwebsite weten liever niet mee te gaan in het moddergooien via de pers, maar dat het de gedane beschuldigingen ‘met klem wil bestrijden’.

“De club zal in dit kader ook de noodzakelijke juridische vervolgstappen zetten. Fortuna herkent zich volstrekt niet in deze beschuldigingen, die ook niet eerder door Sunday Oliseh intern zijn geventileerd”, aldus een statement op de website van de nummer drie van de Jupiler League. “Iets dat wel verwacht mag worden gezien de ernst van de beschuldigingen met betrekking tot vermeende illegale praktijken. Fortuna Sittard kiest ervoor om eenmalig middels deze verklaring te reageren, omdat vele media zich direct tot haar hebben gewend na de gedane beschuldigingen aan het adres van de club.”

Fortuna Sittard meldt dat de zaak wordt voorgelegd aan de arbitragecommissie van de KNVB. Daaruit zal moeten blijken of de ontstane situatie reden is om het contract van Oliseh te ontbinden. ”Indien Oliseh daadwerkelijk meent dat er sprake is van illegale praktijken, dan mag verwacht worden dat dit in de komende procedure bij de arbitragecommissie van de KNVB door hem onderbouwd kan worden met bewijs.”

De club laat weten dat het besluit om Oliseh op non-actief te stellen niet over één nacht ijs is gegaan. Volgens Fortuna Sittard zijn er talloze verwijtbare handelingen en een verstoorde arbeidsrelatie aan het besluit vooraf gegaan. “Fortuna Sittard heeft talloze schriftelijke verklaringen ontvangen van personen die hebben gewezen op diverse verwijtbare handelingen, die ook tijdens de procedure zullen worden ingebracht. Daarbij gaven velen van hen uitdrukkelijk aan dat zij niet langer meer met Oliseh wilden samenwerken. Fortuna Sittard heeft er de afgelopen periode dan ook bewust voor gekozen om de rust te bewaren en om de escalaties zoveel mogelijk intern, ook met hulp van externe hulp, op te lossen.”

Update donderdag 15 februari 14:06 uur - KNVB neemt aantijgingen Oliseh serieus en last onderzoek in
De KNVB gaat de uitlatingen van Sunday Oliseh over Fortuna Sittard onderzoeken, zo laat de voetbalbond weten aan 1Limburg. Oliseh werd woensdag op non-actief gesteld door de Limburgers en liet daarna weten dat de Jupiler League-club dat deed omdat hij weigerde mee te doen aan 'illegale praktijken'. "Binnen het voetbal hebben wij verschillende instanties die zich bezighouden met de integriteit en het is aan deze instanties om ervoor te zorgen dat dergelijke signalen worden onderzocht", aldus woordvoerder Bram Groot.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het moddergooien van Oliseh getuigt maar weer van weinig respect. De selectie heeft zich gewoon tegen Oliseh gekeert en dat is terecht. Een opmerking maken over dat de jeugd- en de bankspelers niet bankwaardig zijn, kan ook gewoon niet. Dit kan bij geen enkele club en al helemaal niet bij Fortuna waar er heel veel vriendengroepen binnen de selectie zijn. Oliseh moet eens in de spiegel gaan kijken, want hij ziet op dit moment een (onaantastbare) God in de spiegel.

15 februari 2018 om 12:15

@nammak

Deze hele soap is in gang gezet door Jan Joost van Gangelen.
Zie het verschil in benadering tussen Oliseh en Advocaat die elke week roept om versterkingen.
Oliseh heeft gewoon een eerlijke analyse gemaakte hij verloor doordat de bank van mindere kwaliteit is. Nou nou wat erg zeg. Deze hele soap op de man spelen is in gang gezet door die misselijke poedel van Fox sports die elke keer met een zuur gezicht voor de camera zit als PSV wint. Objectiviteit is ver te zoeken. Wees een vent en doe het bij Advocaat.

15 februari 2018 om 12:22

Kun je iets specifieker uitleggen wat Van Gangelen dan gedaan heeft in jouw ogen? Ik weet er verder niks vanaf, dus ben benieuwd naar je beredenering.

15 februari 2018 om 12:26

@neutrale

Hij maakte er in de studio na die wedstrijd een hele drama van alsof Oliseh iemand vermoord had. Zie het verschil in benadering als Advocaat zoiets zegt. Ik haat dat huichelachtig gedrag. Als hij er niet een hele item van gemaakt had ingegeven door Oliseh haat dan was iedereen tot de orde van de dag overgegaan.
Belachelijk hoe hij zo'n statement helemaal uit de context haalt om Oliseh zwart te maken. Ik heb zo'n hekel aan die achterbaks poedel

15 februari 2018 om 12:31

De media hebben zeker niet geholpen, maar dit is een van de vele redenen. Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe Oliseh bij winst graag alle lof ontving en bij verlies het graag op de spelers afschoof. Fortuna heeft gewoon een heel degelijk team staan en Oliseh haalde een tijd er ook het maximale uit. De afgelopen weken zit Oliseh voornamelijk achterover uitgezakt in de stoel langs de lijn, waarbij de spelers hem constant zoekend aankijken in de hoop van iets van instructies. De eigenaar Isitan Gun valt niks te verwijten en bovendien is hij enorm geliefd onder de fans. Afgelopen zondag liep hij zelfs mee met de optocht. Gun is ontzettend betrokken en heeft ook altijd de tijd om met iedereen te praten, maar Oliseh is altijd al een arrogante einzelganger geweest en het was dus ook wachten op een botsing.

15 februari 2018 om 15:22

Er is maar 1 persoon schuldig en dat is Sunday zelf. Heeft met meerdere personen binnen Fortuna conflicten. Sportief heeft hij het meer dan goed gedaan, maar voor de rest was het een dorpsgek.

15 februari 2018 om 12:18

We zullen het even af moeten wachten. Bij Nederlandse clubs met een buitenlandse eigenaar gaat vaak iets mis. Zo hadden we de soap bij ADO en moest de rechter er zelfs aan te pas komen om de problemen daar op te lossen. Zo heeft Roda een eigenaar die maanden vastzat in Dubai terwijl het geld al die maanden vast stond bij een notaris. Vitesse was zogenaamd van Jordania en niet van Abramovic maar inmiddels heeft het er toch wel alle schijn van dat de Chelsea eigenaar ook Vitesse bezit en is Jordania de toegang tot het stadion ontzegt.

Dus of bij Fortuna alles met de buitenlandse eigenaar wel op rolletjes loopt, het is echt even afwachten totdat duidelijk wordt op welke praktijken Oliseh doelt. Hij zal toch niet voor niets aangifte doen bij de politie? Hij weet dan toch dat alles uitgezocht gaat worden en dat als er niets aan de hand is, hij van laster beschuldigd kan worden?

15 februari 2018 om 12:34

Fortuna heeft onder leiding van de buitenlandse eigenaar wel mooi de schulden weggewerkt, opgeklommen tot categorie 2 en een periodetitel gepakt. Dat de coach een enorme narcist en egoist is, wordt getolereerd mits er resultaat wordt geboekt. De afgelopen weken is dit niet het geval en dan begint Oliseh al met moddergooien. Ik denk dat ADO en Roda mogen dromen van een eigenaar als Isitan Gun en ik ben dan ook heel blij met hem. Dit is een soap enkel omtrent de trainer.

15 februari 2018 om 12:55

Ik kan er verder weinig over zeggen, ik weet niet waar Oliseh op doelt. Pas als dat duidelijk is zullen we weten wat er nu aan de hand is. Het zou heel mooi zijn als Fortuna de eerste club in Nederland is waarbij er geen problemen onstaan doordat de club in buitenlandse handen gekomen is.

15 februari 2018 om 13:09

Dat Fortuna de schulden heeft weggewerkt komt volgens mij puur door de verkoop van Schuurs, heeft verder weinig met goed beleid te maken. Kunnen het beste gewoon afwachten hoeveel waarheid er is in de beschuldigingen van Oliseh voordat we er meer over zeggen.

15 februari 2018 om 13:43

@metalfingers als je Fortuna een beetje volgde dan had je kunnen weten dat Fortuna de schulden al enkele maanden voor de verkoop van Schuurs had weggewerkt en dat heeft alles te maken met goed beleid.

15 februari 2018 om 13:58

@speedyafc, over Roda niet helemaal correct. Ja het geld ligt vast bij een notaris, maar aangezien Korotaev daar momenteel zelf niet over mag beschikken is de transactie nooit afgerond. Hij is dus ook nog geen eigenaar, maar heeft gelukkig nog wel interesse. Op zich te prijzen gezien hij wel wat anders aan zijn hoofd heeft gehad de laatste dan een kleine voetbalclub in een kleine competitie. Hij is momenteel vrij en vecht nog de boete aan.

15 februari 2018 om 14:28

Metalfingers

De schuld is door Gun weggewerkt omdat hij een crediteurenakkoord heeft weten te realiseren. Hij heeft de totale schuld op dat moment gesaneerd door schuldeisers voor de keuze te stellen: deel van de schuld kwijtschelden, óf alles kwijt raken. Een op zich verder normaal gebruik in de schuldsanering. Dit was al in 2016 trouwens. Resultaat van die actie was dat Gun voor negen ton 85% van de aandelen kon overnemen en dus eigenaar van de club werd.

De verkoop van Schuurs dit seizoen staat daar echt helemaal los van.

15 februari 2018 om 14:29

rickv

Bijn mijn weten is Korotaev wel degelijk aandeelhouder van Roda en in die zin dus (ook) gewoon 'eigenaar' van de club.

15 februari 2018 om 14:40

Nammak

Nou jou eh 'goed beleid', Gun heeft gewoon een financieel logisch crediteurenakkoord afgedwongen en daarmee de schuld geherstructureerd. Om dan meteen daar het etiket 'goed beleid' op te plakken vind ik wat te snel.

15 februari 2018 om 16:33

Constant Kante

Feit is wel dat we van bijna de licentie verliezen naar categorie 2 zijn geplaatst en dit onder leiding van Gun. Bovendien stromen er meerdere jeugdexponenten door, waarvan Schuurs een flink bedrag heeft opgeleverd.

Het is makkelijk om af te geven op het bestuur van Fortuna. Wat mensen echter negeren is dat het team echt wel van niveau is. Spelers zoals Stokkers, Schuurs, Vidigal, Dianessy en Askovski kunnen echt wel voetballen en tonen dat ook. Het ligt echt niet alleen aan Oliseh.

Onder Gün werkt iedereen met plezier, zijn oud-spelers zoals Hofland weer betrokken en is de club financieel gezien op de goede weg. Tevens is hij ook bij de supporters geliefd. Daarentegen is Oliseh, buiten zijn tactische kwaliteiten om (moet hem nageven, deze waren tot aan de afgelopen paar weken gewoon prima) altijd een stoorzender geweest. Problemen met Ruys, problemen met selectieleden, weigeren om een duel te coachen, openlijk reservespelers afvallen. Tevens voorgestelde aankopen van het bestuur weigeren (een Mart Lieder kan je niet weigeren als Fortuna trainer), om vervolgens te klagen over selectiebreedte. In de laatste week voor het duel tegen AZ is maar 2x getrained.

Nee, Oliseh is een stoorzender eerste klas geweest. Dan vind ik het eigenlijk nog goedkoop natrappen met het geklaag over illegale praktijken. Mocht het waar zijn (wat ik betwijfel), dan wist hij dat niet direct op woensdag maar eerder. Als je zo principieel bent had je wel ontslag genomen Sunday, dit is gewoon een stukje PR om zijn eigen hachje te redden.

15 februari 2018 om 12:22

@ attacante

We gaan zien hoe Fortuna het er van af gaat brengen. Ik hoop dat ze geen punt meer pakken. Er zijn vieze roddelspelletjes achter zijn rug gespeeld. Dat typische achterbakse gedrag.

15 februari 2018 om 12:36

@bombanera99 blijkbaar geloof je de arme Oliseh? Oliseh legde altijd al de schuld bij anderen. Bij het Nigeriaans Nationaal elftal was dit niet anders. Constant een schuldige proberen aan te wijzen bouwt irritatie op en nu is de emmer overgelopen. Dat ze hem er dan uit proberen te werken is niet meer dan logisch. Het team wilde ook niet meer voor Oliseh spelen na zijn vervelende opmerkingen over de jeugd- en bankspelers.

15 februari 2018 om 12:41

Ja en jij gelooft het arme bestuur.

15 februari 2018 om 12:47

@bombanera99 Nee ik geloof mijzelf. Natuurlijk zijn er bij twee strijdende partijen ook twee schuldigen. Maar Oliseh is hier het meest schuld aan. Gun valt niks te verwijten en heeft juist gehandeld. Ik heb dit zelf ondervonden en gezien bij Fortuna Sittard. Ik gebruik dus geen internet- en of krantenbronnen voor mijn conclusies.

15 februari 2018 om 12:52

Die gasten hebben achter zijn rug gehandeld de afgelopen weken en dat valt niet te ontkennen.
Die hoofd opleidingen zat al een tijdje te azen op de functie trainer. Gewoon smerige achterbakse spelletjes en op het "juiste" moment gewacht. ik hou daar niet van.

15 februari 2018 om 12:55

En dit baseer je allemaal op... oh ja. Niks. Leuk dat je liever een club ziet branden dan een juist achterbakse trainer op straat ziet belanden. Kun je dan echt je ogen sluiten voor het verleden van Oliseh en de manier waarop zowel Oliseh als de club reageren?

15 februari 2018 om 13:01

@bombanera99 het valt ook niet te ontkennen dat ze al weken Oliseh eruit wilde hebben. Dit zal ook niemand ontkennen. Je kan een coach er niet van de een op de andere dag er uit gooien. Dit proces duurt ook weken. Het feit is gewoon dat Oliseh geen respect had voor zijn selectie, de club, het bestuur, de fans en Isitan Gun. Je kan nu wel constant met hetzelfde argument komen, maar Oliseh moest er gewoon uit. Niemand is groter dan de club en dat is bij elke club zo. Feit is ook dat de fans en de hele wereld het raar had gevonden om Oliseh te ontslaan op het moment nadat ze de periodetitel wonnen. Vroeg of laat moest Oliseh eruit, of het nou nu of na dit seizoen is, het gedrag van Oliseh kon gewoon echt niet meer.

15 februari 2018 om 13:01

@ ach wat je over Oliseh zegt, kan je ook over Fortuna zeggen. Het rommelt daar altijd. Over een jaar geef je me gelijk. De nieuwe trainer is ook een kwestie van tijd . Deze gang van zaken, heeft nooit goed uitgepakt.
Het borrelt aan de top.

15 februari 2018 om 15:29

Ga jij je pilletjes eens pakken, je begint te ijlen. Alleen Oliseh schuld aan zijn ontslag.

15 februari 2018 om 15:52

@ Dany
Ik hoop dat Fortuna geen punt meer pakt en dan zullen we zien wie er aan de pillen gaat. Ik spreek jou over een paar maanden

15 februari 2018 om 16:03

Dannyhousen

Nounou, wat een rare opmerkingen van jou zeg!

Maar hoezo, waarom alleen de schuld vann Oliseh preceis? Jij weet van de hoed en de rand? Nou, licht ons daar maar eens even helemaal in, want de suspense is killing me. Wat speelt hier exact, hoe zit dat met die spelers, heb jij die schriftelijke verklaringen over Oliseh die er zouden zijn gelezen, wat staat daarin en waarom voert een eigenaar van een club een vete uit via Twitter en regelt hij dit niet intern doo Oliseh gewoon te ontslaan en hem zijn geld waar hij recht op heeft uit te betalen?

Ik zie je antwoorden graag tegemoet Danny.

15 februari 2018 om 16:32

Constant Kante, Fortuna staat vrij sterk in de toekomstige rechtszaak en ziet ook geen reden om het contract te verscheuren en hem al zijn salaris uit te betalen.

15 februari 2018 om 18:09

Nammak

Kennelijk heb jij het dossier het Fortuna heeft over het disfunctioneren van Oliseh gelezen. Ik niet. Dus ik vind het knap dat jij al kunt concluderen dat de zaak van Fortuna 'sterk' is.

En voordat je die meteen terugwerpt ('kun jij dan wel weten dat de zaak niet sterk is', ik heb echt nog maar zelden gezien dat voetbalclubs in dit soort gevallen hun huiswerk op orde hebben en voldoende dossier opgebouwd hebben om volgens de regels van de arbitragecommissie (die uitgaat van het bestaande Arbeidsrecht) tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst (zonder vergoeding en daar gaat het natuurlijk om) over te kunnen gaan. Heb jij enig idee hoeveel trainers er ontslagen worden op dit soort gronden bij de arbitragecommissie van de Knvb ? Heel erg weinig...

15 februari 2018 om 19:45

Constant Kante

Er zijn dan ook maar weinig trainers die zich zo hebben gedraagd als Sunday. Ik ben er wel heel erg benieuwd naar en hoop op een goede afloop.

15 februari 2018 om 16:08

Hoe Oliseh zich persoonlijk gedraagt daarover kan ik niet oordelen @attakante aangezien ik hem niet ken.
Echter indien er in deze ploeg zo'n hoog niveau schuil gaat vraag ik me af waarom dit pas onder leiding van Oliseh tot resultaten oplevert terwijl de club al jaren aan het onderste rechterrijtje van deze leaque hing.
Dat ze kunnen voetballen mag ik wel vanuit gaan maar heb je de ambities om hoger op te komen dan men qua stand destijds accepteerde dan is het niet meer dan logisch dus wenselijk dat het niveau flink omhoog moet gaan, dat begrijpt een B1tje al.
Nu Schuurs naar Amsterdam verhuisd(dat zonder Oliseh wellicht nooit had plaatsgevonden...) wil niet zeggen dat de hele ploeg een hoog niveau bezit en daar schuilt de ware boodschap van de opgeklopte woorden van Oliseh.

15 februari 2018 om 23:14

Het is het bestuur geweest die vol achter Schuurs is gaan staan, ondanks alle kritiek over dat een broekie een contract kreeg terwijl de club geen cent te besteden had. Daarnaast zijn Dianessy en Vidigal onder anderen nieuwe aankopen, tevens Askovski. Geen ander trainer heeft zulk materiaal tot zijn beschikking gehad bij Fortuna, vind je het gek dat Oliseh het relatief veel beter doet

Iedereen heeft wel af op Gün en co maar ik denk dat Sunday toch echt zijn eigen glazen heeft ingegooid. Gün komt in overal integer over en, hoewel het logisch is dat er vraagtekens zijn bij de bedoelingen van een onbekende Turkse investeerder bij een club als Fortuna, lijkt daadwerkelijk een serieuze eigenaar die Fortuna er definitief bovenop wil helpen. Oud-spelers worden weer bij de club betrokken, er staat een selectie die voor JL-begrippen overloopt van kwaliteit en creativiteit en hij associeert zich graag met de trouwe fans.

Oliseh is tactisch ijzersterk, zoals hij het afgelopen jaar heeft aangetoond maar lijkt in de omgangsvormen toch echt andere maatstaven te hanteren en dat nekt hem hier gewoon. Ruzie maken met spelers (wat vorig seizoen ook al voorkwam), staf, de eigenaar. Iedereen is debet aan tegenslagen bij Fortuna behalve Oliseh zelf. Bij Nigeria is hij ook met ruzie vertrokken en nu wederom. Kwalitatief gezien een prima trainer maar als je niet normaal met je collega's en spelers kan omgaan dan wordt het nooit wat.

Voor Fortuna is het jammer. Fortuna deed het na jaren ellende eindelijk weer goed en de ploeg kwam landelijk eindelijk positief in het nieuws en dat is zeker toe te schrijven aan het conto van Oliseh. Echter brengt hij de club nu veelvuldig in diskrediet en dat is hem zeer kwalijk te nemen.

Kampioen zullen we niet meer worden maar hopelijk keert de rust op tijd terug voor de play-offs en wordt deze soap verder rustig afgehandeld. En dan Roda uitschakelen

15 februari 2018 om 12:38

Ik kon het niet beter verwoorden. Oliseh is een meer dan prima coach. Het is alleen jammer dat hij nooit de fout bij zichzelf durft te leggen en dan altijd met het vingertje begint te wijzen naar anderen. Bovendien associeerde Oliseh vanaf het begin nooit met de fans, dit zorgt ook voor vervreemding tussen coach en fans.

15 februari 2018 om 13:48

Ik vind dat Gun helemaal niet overal integer overkomt. Integendeel. Zijn tweets zijn van een behoorlijk laag en bedenkelijk niveau. Tenminste, ik vind het schandalig dat een eigenaar zich in het opebaar zo negatief uitlaat over de werknemers van zijn club. Dat soort dingen houd je, als je integer bent, natuurlijk volstrekt binnenskamers.

Dat een eigenaar/geldschieter zonder aantoonbare banden of historie met de club (volgens mij is het geen geboren 'zitterdder' (of hoe noem je iemand die geboren en getogen is in Sittard eigenlijk?)) zogenaamd alles uit liefde of zoiets voor de club zou doen, dan vind ik echt nergens op slaan. Bovendien, die man heeft negen ton betaald voor 85% van de aandelen van de club. Dat geeft het niveau van zijn commitment wel ongeveer aan in mijn ogen. Hij mag van mij alle credits ontvangen voor het feit dat hij een crediteurenakkoord heeft weten te realiseren waarmee de schuld voor een belangrijk deel gesaneerd is (schuldeisers moesten genoegen nemen met een percentage van hun openstaande schuld, of kiezen voor helemaal niks bij een faillissement). Maar ik wil dan wel zien wat zijn plannen voor de langere termijn zijn. En hoeveel geld gaat hij dan nog in de zaak steken eigenlijk?

15 februari 2018 om 16:28

Constant Kante ik kan je verzekeren dat Gun geliefd is bij de fans. Gun had inderdaad geen banden met de club maar dat heeft er verder niks mee te maken. Als clubs alleen mochten overgenomen worden door iemand uitdezelfde streek of stad, dan zou heel de Premier League niet bestaan in haar huidige opzet. Feit is gewoon dat de club gezond is onder leiding van Gun en er ook behoorlijke spelers worden gescout en vanuit de jeugd doorstromen. Voorheen was dit er allemaal niet en had je elke dag de angst of Fortuna failliet zou gaan. Gun is vanaf het eerste moment eerlijk geweest en heeft gezegd dat hij er geld in gestopt heeft en ook hoopt het ooit terug te maken. Dit laatste staat niet heel hoog op zijn agenda, aangezien hij eerst wilt dat de club stappen maakt en meer aanzien krijgt, met als hoogtepunt binnen 3-5 jaar promotie. Bovendien hoef je zeker niet te twijfelen aan de intelligentie van Gun, dat hij misschien eens een onhandige tweet de wereld in stuurt, kan gebeuren. Zelfs Isitan Gun is een mens.

15 februari 2018 om 17:46

Nammak

Ik neem zonder meer aan dat de fans dol zijn op Gun. Snap ik best. Fans van de club zijn meestal wel blij met de suikeroom (alhoewel, de man heeft exact negen ton ingelegd, voor 85% van de aandelen in de club en verder aangegeven geen cent in de club te willen steken voor bijvoorbeeld spelers).

Ik heb ook nergens gesteld dat clubs alleen mogen worden overgenomen door mensen uit dezelfde streek, dat bedoel ik helemaal niet. Of de club 'gezond' is of niet dat moet ik ook maar even van jou aannemen verder, ik heb geen enkele aanwizjing dat de club op dit moment niet gezond zou zijn. Hoe dat zou gaan mocht Fortuna promoveren, direct of via nacompetitie, dat zien we dan wel weer. Wat ik bestrijd is dat er vanaf Gun spelers gescout worden en doorstromen vanuit de jeugd. Weet niet hoe oud jij bent, maar Fortuna stond in mijn beleving allang bekend om hun goede jeugdopleiding die veel topspelers in de eredvisie heeft voortgebracht. Jij kent die voorbeelden en die namen net zo goed als ik, denk ik met Hofland, Bommel, Hoesen, Ricksen, Hamming etc.

En je stelt dat ik de 'intelligentie' van Gun in twijfel heb getrokken maar dat is niet zo. Ik heb zijn integriteit ter discussie gesteld omdat Rickiieee stelde dat Gun wél integer zou zijn. Ik vind dat zijn gedrag daar haaks op staat. Maar dat is wat compleet anders dan zijn intelligentie. En ik blijf zeggen dat ik niet zo heel erg overtuigd ben van zijn hart voor Fortuna, maar misschien vergis ik me daarin enorm en is Gun een echte liefhebber van de Westelijke Mijnstreek en het lokale voetbal.

15 februari 2018 om 19:53

Het schijnt zelfs dat Isitan Gun sinds zijn aankomst in Sittard al meer dan 2.5 miljoen euro in de club te hebben gestoken. Best wel een behoorlijk bedrag voor een Jupiler League club dat op moment van overname 17de stond. Fortuna stond inderdaad bekend als een van de betere jeugdopleidingen van Nederland, maar dit is de laatste 10 jaar flink achteruit gegaan. Volgens mij spelen meerdere jeugdafdelingen van Fortuna ook in steeds lagere competities. Het talent zal er altijd wel zijn, maar de laatste 10 jaars is er niets noemenswaardig meer doorgebroken. Afgelopen en dit seizoen is natuurlijk Perr Schuurs echt doorgebroken, Clint Essers en Gavin Vlijter. Ook zijn er nog een paar debutantjes bijgekomen maar van die is het nog te vroeg om ze echt als doorgebroken te beschouwen.

16 februari 2018 om 09:26

Nammak

Nee, Gun heeft sinds zijn komst absoluut geen 2,5 miljoen in Fortuna gestoken. Hij heeft negen ton op tafel gelegd om 85% van de aandelen te kopen. Dat geld is dus naar die voormalige aandeelhouders gegaan. Daarnaast heeft Gun zelf geen geld in de club gestoken en dat heeft hij ook zelf eerlijk gezegd. Ik kom om de club groot te maken en niet om in de club te investeren, zei hij.

Sowieso, 2,5 miljoen is de totale begroting van de club. De deal met Ajax om Schuurs heeft ervoor gezorgd dat Fortuna, in wezen, opeens zelfs een eigen vermogen heeft, maar dat is dus geen geld van Gun.

Met dit statement zorgt Fortuna alleen maar voor nog meer vragen in plaats van antwoorden. Dat wordt dus weer een lange soap die, zeker als de arbitragecommissie zich over de zaak gaat buigen, een heleboel drek op straat zal doen belanden. Vraag me af wat Fortuna hier echt beter van wordt.

Overigens snap ik de move naar arbitragecommissie in juridische zin wel (je moet uiteindelijk hoe dan ook zorgen dat je snel een soort helderheid creert en het contract laat ontbinden (want zolang als het contract voortduurt moet Fortuna uiteraard ook gewoon het salaris doorbetalen)), maar ik vraag mij toch zeer ernstig af of Fortuna uberhaupt wel een sterke zaak heeft.

Dat er momenteel iets wordt geroepen over 'talloze schriftelijke verklaringen' die Fortuna heeft ontvangen over vermeend niet goed functioneren of disfunctioneren van Oliseh dat zal best, maar tenzij Fortuna kan aantonen dat ze Oliseh tijdig met die verklaringen heeft geconfronteerd, hem de kans heeft geboden om iets aan de aantijigingen te doen (verbetertraject) over een langere periode en dat Fortuna zelf alles heeft gedaan om Oliseh, op dat punt, te helpen met tools en andere middelen, stellen dergelijke verklaringen niet zo heel veel voor. Tenminste, het is niet zo dat het contract van Oliseh, puur op basis van die verklaringen, ontbonden kan worden. Wat wel zou kunnen is dat uit de verklaringen voort kan vloeien dat sprake is van een situatie waarin een vruchtbare samenwerking echt niet meer mogelijk is en om die reden voor ontbinding kan zorgen. Maar, daarvan kan Oliseh dan geen verwijt gemaakt worden en als gevolg daarvan kan het contract wel worden ontbonden maar dan moet Fortuna hem het gehele resterende salaris over het restant van het contract volledig uitbetalen. Nou, als dat zo is, kan Fortuna dat veel beter nu gewoon direct doen in plaats van de zaak op straat te gooien en een publiekelijk moddergevecht aan te gaan.

15 februari 2018 om 16:37

Werkweigering is wel een reden voor het ontbinden van contracten. De laatste 4 wedstrijden, toevallig ook de verloren wedstrijden, heeft Oliseh bijna 90 minuten achterover gehangen in zijn stoel met de armen over elkaar. Geen enkel instructie of aanwijzing is door hem gegeven aan de spelers en Fortuna speelde ook heel zwak en ideeloos. Oliseh geeft in plaats van de gebruikelijke 3 a 4 trainingen in de week nog slechts 2 trainingen in de week. Bovendien gaat hij niet respectvol om met zijn staff, het bestuur en de (wissel)spelers. Dit begint wel te lijken op werkweigering...

15 februari 2018 om 17:57

Nammak

Ja, dat is formeel correct. Werkweigwering kan uiteindelijk leiden tot ontslag. Zelfs, als het ernstig genoeg is, tot ontslag op staande voet. Maar ik kan je verzekeren dat het in de praktijk maar heel weinig werkgevers echt lukt om werknemers op die grond te ontslaan. Zeker sinds de laatste wetswijziging van 2015. Daarin zin de eisen over dossiervorming en disfunctioneren alleen maar zwaarder geworden.

Los daarvan is het juridisch bijzonder lastig om in de door jou genoemde voorbeelden werkweigering aan te nemen. Ga maar na. Achterover leunen met de armen over elkaar zitten = werkweigering? Oh ja? Want, wat had hij dan moeten doen voor werk? Aanwijzingen geven? Welke dan? Waar staat dat precies? Waar staat dat een coach verplicht is aanwijzingen te geven? Er zijn coaches die tijdens een wedstrijd geen woord zeggen. Weigeren die werk?

En niet respectvolomgaan met de andere medewerkers, dat is op zichzelf inderdaad ook onderdeel van het functioneren van een werknemer en kan als zodanig ook tot disfunctioneren en ontslag leiden. Maar, dan moet dat worden vastgelegd, besproken met Oliseh, hem een periode worden gegund dat te verbeteren en eventueel hulp en coaching aanbieden. Als dat allemaal niet is gedaan, dan is het simpel. Dan kan Fortuna geen beroep doen op die aangevoerde reden en die kan geen grondslag vormen voor ontslag. Als er dan niets overblijft dan kan een rechter de ontbinding niet uitspreken. En dan ben je als werkgever pas echt ver van huis. Dan wordt het gewoon heel dik betalen, plus schadevergoeding.

Edit:

Snap helemaal dat de Knvb dit gaat onderzoeken. Dat moet de bond ook wel, zeker als Oliseh zelf spreekt over 'illegale praktijken'. Ik heb zelf echt geen idee waar dit op slaat en waar de uitlatingen van Oliseh betrekking op hebben. Witwaspraktijken, matchfixing?? Door de vage berichten van beide partijen wordt de onzekerheid alleen maar groter in plaats van minder.

Maar als de Knvb niks kan vinden en als Oliseh er niet in slaagt om via de politie zijn aantijgingen aan te tonen, dan heeft hij pas echt een groot probleem. Ik neem dus aan, al weet ik dat niet zeker, dat Oliseh echt niet zomaar wat uit zijn nek zit te lullen. Dat zou dan een bijzonder domme actie zijn. ik heb geen enkele aanwijzing aan te nemen dat Oliseh dat zou doen.

15 februari 2018 om 14:43

Alleen al zijn impulsieve en narcistische inslag is een aanwijzing dat hij zoiets doms zou kunnen doen.

Als je weet dat er iets speelt rapporteer je dat i.p.v. vrolijk meespelen en pas wat zeggen als je ontslagen wordt.

Ik ben blij dat de Knvb er direct op in springt. Hebben we ook het snelst duidelijkheid.

Niet op jou gericht verder - Ongelofelijk hoeveel mensen er overal roepen dat ze hopen dat Fortuna nu maar volledig faalt. Liever een club zien branden om niks dan floreren...

15 februari 2018 om 14:53

Yoink

'impulsieve en narcistische inslag',..... Okay, dat zou je, bij gebreke aan een echt pathalogisch beeld van de krakterstructuur van Sunday Oliseh én mijn aanname dat jij geen psychiatrie gestudeerd hebt (als dat wél zo is, dan neem ik deze woorden direct terug), op voorhand best voorbarige conclusies kunnen noemen.

En dat Oliseh eerder iets had moeten zeggen is volgens mij ook al een aanname, want dat dit niet eerder gebeurd is (of zou zijn, want dat weten we niet) zegt verder niks. Misschien heeft hij dit intern wel aan de orde gesteld. Of niet inderdaad. Dat is nou exact wat we dus niet weten. En dus is onderzoek wel aan de orde inderdaad en juich ik dat toe.

Tenslotte voel ik me door jou niet erg aangesproken in je laatste alinea, want ik heb echt nergens gesteld dat ik hoop dat 'fortuna' faalt of dat ik ze graag zou zien branden. Zou niet weten waarom ik dat zou moeten denken. Dit gaat in mijn ogen om een conflict tussen Oliseh en de eigenaar. Tja, we zullen wel zien wat er klopt en wat niet.

15 februari 2018 om 16:30

Yoink

Het is altijd grappig om te lezen als het goed gaat met Fortuna, dat iedereen Fortuna het zo gunt en die promotie van harte gunnen. Als het slecht gaat met Fortuna, dan weet iedereen het opeens beter en hopen ze dat ze falen. Dit blijft altijd zo gaan en dan denken mensen opeens dat ze de insider zijn ten koste van mensen die wekelijks naar Fortuna gaan en ook omgaan met de spelers en of bestuursleden.

15 februari 2018 om 18:13

Is dat werkelijk zo? Hoopt iedereen dat Fortuna faalt? Sowieso voel ik mij niet aangesproken, dit gaat over een aantal personen en totaal niet de club Fortuna. En ik denk best dat er bijvoorbeeld in Maastricht, Kerkrade en Venlo gegniffeld wordt om de perikelen van Fortuna nu, maar volgens mij bestaat er buiten Limburg best sympathie voor Fortuna. Was toch altijd een mooie club in Limburg, met roemrucht verleden. Ik heb niet de indruk dat het om misgunnen gaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren