Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Tagliafico was niet eerste keus; Ajax ging voor Nederlander’

Laatste update:

Nicolás Tagliafico wordt de nieuwe linksback van Ajax, maar de Argentijn was niet de eerste keus. De Telegraaf meldt dat de Amsterdammers voor Patrick van Aanholt gingen, maar dat die al in januari onhaalbaar bleek en zij derhalve alsnog uitkwamen bij de 25-jarige Tagliafico van Independiente.

De aanvoerder van de club uit Avellaneda komt voor naar verluidt vierenhalf miljoen euro, exclusief een doorverkooppercentage van vijftien procent, over en tekent een contract voor vierenhalf jaar in de Johan Cruijff ArenA. Wanneer Tagliafico kan worden gepresenteerd, is nog niet bekend.

Tagliafico, die eerder in beeld was bij zowel PSV als Feyenoord, komt uit de jeugdopleiding van Banfield en na twee seizoenen in het eerste te hebben gespeeld, vertrok hij op huurbasis naar Real Murcía. Na wederom twee jaar bij Banfield vertrok Taglia naar Independiente, waarvoor hij tot dusverre 103 wedstrijden speelde. Hij heeft er nu nog een contract tot nieuwjaarsdag 2019.

De 27-jarige Van Aanholt stond zogezegd bovenaan het lijstje van directeur spelersbeleid Marc Overmars. De zesvoudig international van het Nederlands elftal maakte eind januari voor naar verluidt maximaal 16,5 miljoen euro de overstap van Sunderland naar Crystal Palace en speelde tot op heden 24 wedstrijden voor die club, waarin de linkspoot goed was voor twee treffers. Van Aanholt speelde eerder al 67 duels in de Eredivisie.

Wie is een betere linksback?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed gehandeld van Overmars. Lekker weggekaapt voor de ogen van PSV. Die hebben namelijk ook niet echte linsksback.

29 december 2017 om 07:47

Psv kan hem niet betalen omdat ze eerder er ook met HSV niet uitkwamen voor een soortgelijk bedrag voor een andere linksback.

Blijkbaar mag er alleen voor aanvallende spelers hogere transfersommen uitgegeven worden...

29 december 2017 om 07:52

Kan of willen inderdaad. Wel een tiener spits van 10 miljoen halen. Terwijl je dat geld ook in de verdediging kan stoppen.

29 december 2017 om 08:25

Aanvallers brengen doorgaans meer geld op en Romero heeft veel potentie. Het is dan nog steeds een risico daar niet van maar misschien is Brands wel tevreden nu. We staan bovenaan en de nood voor een nieuwe linksback is niet zo hoog. Het kan ook zijn dan PSV al de beoogde nieuwe jonge linksback op het oog heeft die straks voor minder geld is op te halen. Ik noem de jonge linksback van AZ waar van ik zijn naam zo 1,2,3 niet meer weet. In de jeugd van PSV zitten ook een paar potentiële basisklanten voor die positie. Taglia heeft minder restwaarde kijkend naar zijn positie en leeftijd. Ajax heeft een goede slag geslagen. Kwalitatief zou hij er gelijk moeten staan. Wel ben ik het met je eens dat de kwaliteit achterin beter kan bij PSV maar je moet keuzes maken. Zoveel geld is er niet beschikbaar.

29 december 2017 om 08:29

Daarom ook risicovol wat Brands doet. Nu in de competitie en in de beker is het niet nodig. Maar als je Europees speelt met een mix van competitie en beker dan wel. Je ziet het zelf bij Ajax met Frenkie in de verdediging spelen in principe kan het Europees niet.

29 december 2017 om 08:38

De laatste wedstrijden van jong psv even gecheckt, niet altijd dezelfde staat in de basis op de linksachter positie. Ook krijgen ze aardig wat goals tegen zag ik. Ja jullie staan bovenaan, maar het verschilt maar 5 punten. Ajax en PSV treffen elkaar nog 1x in de competitie en PSV treft feyenoord nog een keer. Wordt spannend

29 december 2017 om 08:45

En ajax treft feyenoord ook nog owja en vitesse.

29 december 2017 om 09:01

Fcbogaarde

Denk je dat PSV geen 4 miljoen kan betalen

29 december 2017 om 09:07

Dat was PSV haar eigen woorden.

29 december 2017 om 09:33

Klopt, PSV kon ook geen 5 miljoen voor ramselaar betalen en ook geen 7 miljoen voor pereiro. Dit zijn gewoon spelletjes. Bovendien kwam die back van HSV niet omdat zij zelf nog geen opvolger hadden voor hem. Niet omdat PSV hem niet kon betalen.

29 december 2017 om 09:53

@psver4ever

Hoeveel seizoenen is Pereiro alweer geleden? Ik heb het idee dat PSV toch minder bestedingsruimte heeft in vergelijking met Ajax, maar kan het mis hebben?

Men moet ook een basisspeler huren bv. en werken vaak met behoorlijke doodverkooppercentages om de transferkosten te drukken. Gaat allemaal ten kosten van kapitaal opbouw in je eerste elftal, de mogelijk toekomstige inkomstenbron om weer nieuwe transfers te maken.

Ajax had vorig jaar 50 miljoen netto winst, met de inkoop van oa. Neres en Ziyech. Dit jaar met de verkoop van Sanchez en Klaassen zal dat niet veel minder zijn, we hebben ook niet extreem veel hoeven te kopen.

Met Schuurs vist PSV ook deels achter het net omdat men minder kapitaalkrachtig is.

29 december 2017 om 10:05

Schuurs kostte 2 miljoen... Dat kunnen zelfs middenmoters makkelijk aftikken. Schuurs had al aangegeven dat PSV al maanden niet meer contact met hem had gehad en Brands kennende zou hij dat nooit laten gebeuren met spelers die hij echt wilt binnenhengelen. Ajax is kapitaalkrachtiger natuurlijk, maar om nou te zeggen dat PSV schuurs of een taglifiaco niet kan betalen is natuurlijk ronduit provocerend en onwaar.

29 december 2017 om 10:06

Maar de discussie is toch helemaal niet of Psv meer of minder te besteden heeft dan Ajax? Dat zegt toch helemaal niets over het wel of niet een paar miljoen kunnen uitgeven?

29 december 2017 om 10:20

Provocerend.. Als je je snel aangevallen voelt misschien, ik heb er persoonlijk geen moeite mee om PSV te feliciteren met het aantrekken van Lozano. PSV draait voorlopig een klein verlies volgens eigen zeggen, ik denk dat ze dat met een aanstaande transfer van 10 miljoen en ‘maar’ 20 miljoen liquide middelen en rond de 40 miljoen langlopende schulden het niet op willen laten lopen tot een groot verlies over dit boekjaar. PSV kan het dus eigenlijk niet betalen, nouja, kan, als ze een groot verlies nastreven.

29 december 2017 om 10:21

@prithender

Ik reageer op Psv4ever, daar is bestedingsruimte wel degelijk van belang.

29 december 2017 om 10:22

Ik bedoelde daarmee te zeggen dat Brands wel vaker zegt dat het geld er niet is. Vandaar ook nu alle verontwaardiging vanuit Amsterdam over Romero. Dat Ajax meer geld heeft is mooi voor ze, maar interesseert mij niet. Ajax kan een speler als van Ginkel ook niet kopen, terwijl ze zo veel geld hebben. Als je dan kan huren en kijkt hoeveel hij toevoegt, lijkt mij dat niet zo slecht.

29 december 2017 om 10:33

Ik denk dat de verontwaardiging meer komt van het kopen van een spits, waarvan ze er al 4 hebben (De Jong, Locadia, Lammers, Malen) van het geld wat PSV wel/niet heeft, terwijl de achter linie overduidelijk de zwakste linie is bij Psv. Ajax leidt iemand als van Ginkel op, Klaassen zat op datzelfde niveau vorig jaar en heeft ons 27 miljoen opgeleverd, daarvoor Siem de Jong en nu weer van de Beek.

PSV is wel met meer bijzondere huur en koopconstructies bezig, geeft wel wat aan over de kapitaal positie als je het mij vraagt en dan men niet echt doorzetten wat betreft het doorschuiven van jeugdspelers.

29 december 2017 om 11:10

Velen hebben het over die liquide middelen van Psv, maar zo werkt het dus echt niet. Ze gaan namelijk geen 10 miljoen direct aftikken. Wellicht 25 procent in eerste instantie uitgesplitst over het gehele boekjaar of zelfs nog langer. De rest zal op afbetaling gebeuren. Het enige wat direct te zien is, is 10 miljoen euro extra aan kosten in de Penl. Tevens stijgt dan meteen ook de waarde van je bezit (speler) op de balans. Kortom dmv een aankoop creã«er je waarde voor jezelf als club. PSV teert daar op, namelijk het omzetten van waarde in toekomstige opbrengsten. Lozano en Pereiro zijn met die gedachtegang aangekocht. Het is sowieso riskant. Zie Maher en eigenlijk ook Ramselaar (laatstgenoemde kan veranderen), maar het kan ook lukken. Zie Strootman en Mertens, Lens, Gini etc.

Ajax teert daar eigenlijk ook op. Neres, Ziyech, Milik, Bande en ga zo maar door. Echter gokt Ajax ook op toekomstige opbrengsten van jeugdspelers. Dat is het enige verschil wat overigens meevalt, want PSV heeft met Depay ook een financiele klapper gemaakt. Zal me niet verbazen als Locadia en Zoet ook veel gaan opleveren.

Verder lijkt het me logisch dat Ajax meer te besteden heeft. Dat moet niet eens een discussie zijn.

29 december 2017 om 11:33

@lee

Dat weet ik ook wel, maar laat het 25 % en 2,5 miljoen zijn, dan nog, ze schijnen (volgens Gerbrands) al een klein verlies te lijden dit boekjaar en hebben een positieve transferbalans van 13,5 miljoen. Kortom, ze zullen niet makkelijk nog even 2 of 4,5 miljoen willen aftikken, ook niet gespreid. Dus nee, PSV kan dat niet betalen.

Depay heeft het gemaakt, wel opvallend dat Depay, maar ook Locadia en Zoet doorbrak toen PSV totaal geen geld meer had en wel moest terugvallen op de opleiding, Feyenoord heeft dit er ook bovenop geholpen, maar nu lijken ze toch weer wat minder op de opleiding terug te vallen, terwijl er juist veel kandidaten zijn in mijn ogen. In hoe verre dat echt beleid was is nog even de vraag, lijkt mij niet, want je wil niet op de rand van de afgrond staan.

29 december 2017 om 11:47

Vind je dat opvallend? Ik vind dat heel logisch eigenlijk Lausho. Bij Ajax zie je nu ook weer dat er geldbedragen worden gespendeerd op posities dat de jeugd niet voldoet. Dat is eigenlijk een heel logisch beleid en een beleid dat op hoofdlijnen ook door PSV wordt nagestreefd. Het verschil is dat ik dan bij PSV hoor dat we de jeugd geen kansen geven, maar volgens mij is het zo dat de jeugd van PSV er niet snel genoeg klaar voor is. Hendrix komt uiteindelijk wel boven water, net als Zoet, Locadia. Het duurt alleen iets langer dan bij Ajax/ajax gooit ze eerder voor de leeuwen (pakt ook lang niet altijd goed uit).

En ik denk dat PSV dat best vaak prima inschat. Een Bazoer bijvoorbeeld meende te denken dat hij een stuk beter was dan hij werkelijk bleek te zijn en die is inderdaad voor een leuk bedrag door Ajax verkocht, maar heeft absoluut niet het constante niveau aangetikt. Ajax schat dat overigens ook heel vaak goed in, maar het verschil zit hem erin dat de jeugd van Ajax beter is dan de jeugd van Psv.

En dat oeverloze gezever dat de ene club het veel beter doet dan de ander. Geloven mensen daar nu echt in? Ik zie het namelijk niet. Ja Ajax heeft meer geld. Dat hebben ze al jaren en al jaren lees ik dat de volgende lichting jeugdspelers zo geniaal (let op: ja ik vind ze beter dan die van Psv, maar zo’n immens verschil, nee dat ook weer niet) is en dat het een kwestie van tijd is voordat ze de competitie domineren. En het gebeurt maar niet, er verandert helemaal niks.

29 december 2017 om 12:11

Maar wat heeft verlies te maken met je liquiditeit ? Helemaal niks. Zijn 2 totaal verschillende dingen. De vraag is hebben ze geld in kas? Het antwoord hierop is ja.

29 december 2017 om 12:22

Daarnaast kun je cijfers presenteren hoe je wilt he. Men heeft altijd 2 jaarverslagen. 1 behoudt men intern. De ander wordt verplicht geplubiceerd en dmv allerlei boekhoudkundige tricks kun je dit mooier of slechter laten uitzien. Je moet gewoon kunnen verklaren wat je doet en dat kan PSV. Hierdoor komen de kosten van hun nieuwe spits expres in het volgend boekjaar. Dan hou je de mannen in pak die het 1 en ander investeren in je club tevreden. Een verlies van bijvoorbeeld 2 miljoen komt anders over dan 12 miljoen. PSV gaat gewoon locadia verkopen of een Luuk noem maar op en dan zijn die 12 miljoen aan extra kosten gecompenseerd. Echt een basis presentatie move. Je kunt ook zeggen dat je dit jaar veel verlies maakt en volgend jaar veel winst. Maak je alleen de fiscus blij mee en je investeerders zijn in eerste instantie obv een hoog verlies ontevreden. Kortom PSV kiest een logische middenweg. Bewust. Heeft niks met geen geld hebben te maken.

29 december 2017 om 12:46

@Gaudi, dan moet je je toch serieus ernstig zorgen gaan maken. Bij Ajax is het serieus aan het veranderen en niet zo zuinig ook. De laatste drempels daarvoor lijken weggenomen en je ziet het echt terug. Aankopen worden opeens vier keer zo snel gedaan. Geen oeverloos gelul en vier keer goedkeuring. Tot voor kort was het eerst verkopen dan kopen. Langzaam maar zeker is het om aan het draaien. Zijn nu al versterkingen gekocht voor posities, terwijl er nog niets verkocht is bv bande. De vraag is zijn het goede aankopen, dat weet eigenlijk niemand. Feit is wel dat er de laatste jaren steeds beter ingekocht wordt, maar dan nog heb je missers. Het is wachten op het moment dat Ajax het stadion in eugen beheer heeft want dan gaan ze een serieuze volgende stap zetten.

29 december 2017 om 13:10

@gaudi

Ja dat vind ik wel opvallend, deels logisch en zie je dat ook bij Ajax en ik vrees voor de toekomst zonder Bergkamp en ingang vanuit de opleiding in het technisch beleid. Maar je zou toch zeggen dat zowel Feyenoord als PSV ook de les trekken dat men talenten best vaker een kans mag en kan geven, dat valt mij flink tegen bij beide, terwijl ik wel vind dat ze goed materiaal hebben uit de opleiding.

Aankopen zijn ook niet altijd direct van waarde, dus ik vraag mij wel soms af waarom dat het er niet meteen uitkomen vooral voor talenten uit de opleiding geldt.

29 december 2017 om 13:14

@lee112

Daar gaat het niet om, het gaat erom dat het lijkt alsof PSV geen bestedingsruimte heeft op de begroting (verlies zelfs) om aankopen te doen. En ook niet veel liquiditeit heeft om een groter verlies op te vangen, dusja, geld in de kas, maar dat houdt snel op.

En ja dan moeten ze de Jong of Locadia verkopen, mijn inziens zijn ze al afhankelijk van verkopen. Wat doet dat voor de prijs denk je en voor wat je ervoor terug kan halen? PSV is dus afhankelijk van verkopen om het hoofd boven water te houden, dat is best risicovol.

29 december 2017 om 18:33

Klopt hoor, maar ook Ajax en Feyenoord zijn afhankelijk van verkopen. Dat is je nr 1 inkomstenbron als Nederlandse club. Ajax haalt echt geen zwarte cijfers omdat ze Europees spelen. Komt met name door goed verkopen. Hierdoor kunnen weg veel besteden.

29 december 2017 om 09:00

Als PSV’er lig ik er niet wakker van jasonrhijn

29 december 2017 om 10:29

Om op je vraag terug te komen of PSV dat geld wel of niet heeft, denk ik dat jullie te simpel denken. Stel je hebt 4 miljoen op de plank liggen, kan je dan een speler van 4 miljoen kopen? Vast wel maar kan je hem dan betalen? Nee want je krijgt er gelijk een salarispost bij. Er is bij elke club een vast bedrag gereserveerd aan loonkosten, worden die overschreden dan gaat een club verlies draaien en verlies zonder compensatie leidt uiteindelijk tot een faillissement. Nu er voor de aanvaller van PSV is betaald en de loonkosten al zijn verhoogd is het goed mogelijk dat er wel een bedrag op de plank ligt voor de aanschaf, maar niet voor zijn salaris. Het hele leven is keuzes maken, ook bij een voetbalclub.

29 december 2017 om 10:41

Het salarishuis en de transferpotten zijn toch gewoon 2 verschillende potten met geld. Het geld dat je op zij legt voor eventuele versterkingen is niet ook het geld waar je het salaris van gaat betalen. Rik elfrink heeft aangegeven dat PSV ongeveer 20 miljoen kan permitteren aan transfers. Ze hebben de helft er al doorheen gejaagd door een spitsentalent te kopen maar dan is er nog 9,5 miljoen over van de pot.

29 december 2017 om 09:32

Niets weggekaapt voor de ogen van PSV. Die hebben eerder interesse getoond, maar nu niet geboden, dus was hij kennelijk niet interessant. Geld is er voldoende.

29 december 2017 om 15:02

Daarnaast denk ik dat wij een lb harder nodig hadden dan jullie.

29 december 2017 om 15:06

Dat zal ik niet te hard roepen hoor, haha. Brenet wisselt prima wedstrijden af met af en toe echt een drama pot. Maar voor in de eredivisie voldoet hij in principe.

Van Aanholt hadden ze dan al in zijn tijd bij Vitesse moeten halen.

Nu is hij, gezien de eerdere transfer van 16,5 miljoen, voor een Eredivisieclub onhaalbaar. Maar met Tagliafico hebben we een felle, snelle aanvallende back. Hopelijk kan hij snel wennen in Nederland.

In ieder geval kan hij in 2018 meteen aan de bak tegen Berghuis. En als hij het goed doet, dan kan Berghuis veelvuldig mee terug verdedigen... haha

Kan het me moeilijk voorstellen dat dit echt zo is. Een speler als van Anholt (die het al jaren best goed doet in de PL) lijkt me qua salaris al niet haalbaar voor Ajax.

29 december 2017 om 08:12

Waarom niet? Hij is in Engeland een speler van velen. Maar het is ook lekker als je een beetje garantie hebt op minuten en geen vecht voetbal elke wedstrijd moet spelen. Maar ik denk dat zijn afkoopsom en salaris wel een issue zal worden.

29 december 2017 om 08:26

Nou daarom dus niet, geld.

29 december 2017 om 09:29

@jason:
Mmarkez, geeft aan dat hij kwa salaris geen optie zou zijn. (ook transfer geld trouwens niet)
En dan zeg je waarom niet dan om vervolgens ook te zeggen ja zijn salaris.........

En hij heeftd aar juist garantie op minuten en is zeer gewaardeerd. Zal niet naar de top 6 gaan nee. Maar zit daar erg goed, en waarom zou je in deze comp willen gaan spelen al je daar tussen de top zit.

29 december 2017 om 10:08

Dat is toch ook de conclusie van het verhaal, dat hij niet haalbaar bleek?

29 december 2017 om 11:58

Van Aanholt die het goed doet bij Palace? Dan hebben we het denk ik over een andere speler. Man wat doet hij het slecht daar. Zit nu ook bij het slechtste team op de bank

Tijden dat er weer volop gescout wordt in Latijns Amerika lijken weer terug. Ik hoop dat deze jongen een succesverhaal wordt bij Ajax. Alleen spijtig dat spelers die 1 seizoen vlammen meteen worden weggekocht

29 december 2017 om 08:44

Een speler die een aantal maanden in de eredivisie goede dingen laat zien zal meteen op de lijstjes van buitenlandse clubs komen. Ik zou het helaas ook anders willen zien, maar dat is nou eenmaal onze realiteit.

29 december 2017 om 10:01

@zinedin:
Ach ja zo doen wij dat toch ook met die spelers daar? En uit de subtop hierin NL bijv.

Zo blijft het mooi rond gaan. Jekan dat alleen doorbreken door hogere salarissen te gaan betalen als Ajax. Dan kan je ze eventueel langer binden en groeien

Het is hoe dan ook afwachten of deze jongen Ajax kan verder helpen. Hij komt midden in het seizoen en zal zich moeten aanpassen aan een nieuw land en cultuur. Misschien helpt z'n leeftijd daar bij. Op je 25ste ben je normaal gesproken wat sterker dan de gemiddelde tiener die Ajax vaak koopt. Ik hoop op het beste.

Het is goed voor het Nederlands voetbal als Ajax sterker wordt. Maar is het plan Cruijff al niet lang in de prullenbak? Als Ajax dit jaar geen kampioen wordt is het seizoen volledig mislukt. Voor de 4e keer op rij. Het zal een wedloop worden tussen Psv en Ajax. Feyenoord haakt af omdat de Cl toch tol heeft geeist naast de vele blessures. Het is met dit soort transfers toch altijd afwachten. Waarom was Haps niet goed genoeg? Dijks is het ook totaal niet. Persoonlijk vind ik het gek dat Viergever geen nieuw contract krijgt. Leek mij een belangrijke schakel. Misschien niet de meeste techniek. Maar ook dit soort spelers heb je nodig. Kijk maar Schalke uit vorig seizoen.

29 december 2017 om 09:41

Volgens mij is er de afgelopen jaar flink in de jeugdopleiding geïnvesteerd. De vruchten pluk je daar nu van; de Ligt, Van de Beek, Kluivert. Cruijff wilde geen elftal met alleen maar jeugdspelers, hij wilde dat de kwaliteit van de jeugdspelers individueel omhoog ging. Liever vier topspelers vanuit de eigen jeugd in het team dan acht middelmatige. Daarnaast als je een directe versterking kan halen dan moet je het niet laten, maar is het geen versterking dan moet je het laten. Ik zie nog geen verandering. Sanchez was echt beter, Ziyech is top, Neres laat het ook zien, F. de Jong is een topper. Voor nu zie je dat Viergever en Dijks voor de toekomst gewogen zijn en toch te licht worden bevonden. Topsport is hard, maar wil je presteren dan moet je harde beslissingen nemen. Viergever geven ze een mooi afscheid denk ik door hem transfervrij te laten gaan. Die kan lekker naar het buitenland. Die hoort ook niet op de bank.

29 december 2017 om 10:15

@ryanbabel8

Eens er is 36 miljoen vrijgemaakt voor de toekomst. En er komen inderdaad prima talenten voort, echter is dit het werk wat een jaar of 5 is ingezet, deze talenten zijn daar het resultaat van. Er is echter geen garantie dat de talenten over 5 jaar hetzelfde niveau hebben en daar maak ik mij wel zorgen over. We kunnen dus stellen dat het plan Cruijff wat betreft de opleiding werkt, met een vertegenwoordiging van de opleiding bij technische beslissingen, zodat talenten ook perspectief op speeltijd houden en naar Ajax blijven komen.

Met Jonk, Bergkamp, Stam, Ronald de Boer etc. hadden we destijds heel veel individuele trainers en ook een hoop andere specialisten zoals Bram Som en Jongkind die looptraining gaf. Dat is minder heb ik het idee en ook hebben zonder Bergkamp geen vertegenwoordiging in het technisch hart meer.

Overigens vind ik dat er prima en logische versterkingen worden gehaald, ook nu weer. Maar er bestaat een groot risico nu dat we weer doorslaan en onze eigen talenten gaan vergeten, ik denk dat je bv. voor Mitchel Bakker, Mazraoui, Sierhuis en Nunnely ook een plekje moet zoeken, die verdienen op zijn minst een kans in het eerste en met hun nog wel een paar talenten.

Ik hoop dat ze Viergever behouden overigens.

29 december 2017 om 10:00

Ik maakt mij ook ernstig zorgen om het plan Cruijff, voor het ontslag van Bergkamp had ik het idee dat men een interpretatie van het plan Cruijff opvolgde, wat ik best te begrijpen vond want zo duidelijk was plan Cruijff niet.

Maar een aantal dingen waren wel kraakhelder, opleiding is de levensader van Ajax en moet vertegenwoordigd zijn bij technische beslissingen, daarom was Bergkamp en Quaali er, het was een democratisch beslissingsmodel, waar je 3 of 5 voor nodig hebt. Het technisch hart er dus niet meer en toch nemen ze beslissingen, iets klopt hier niet, lijkt er op dat plan Cruijff volledig aan de kant geschoven is. Alhoewel niet heilig en open voor interpretatie gaat mij dat veel te ver.

Verder is individuele benadering en perspectief voor talenten belangrijk, individuele benadering gaat prima, er zijn extra Ftes vrij gemaakt, maar hoop dat ze niet weer gaan bezuinigen op de opleiding, maar wie waarborgt dat? En wie verdedigd het belang van Mitchell Bakker vanuit de opleiding, ik denk dat er nog wel ruimte was voor een verdediger en dat dit een goede aankoop is, maar men moet wel talenten de kans blijven geven.

Opvallende uitslag van de poll, want ik weet zeker dat veel mensen geen Argentijnsvoetbal volgen en daarom niet weten of hij wel of niet beter is dan van Aanholt.

Het lijkt er op dat iedereen deze speler al kent. Ik niet maar als deze speler om de 2 jaar van club verandert geeft dat wel te denken. Navraag in Spanje blijkt hij na 2 jaar niet meer nodig bij Murcia. En dat is toch met alle respect een veel mindere club als Ajax

Ajax is wel aan het kopen zeg

29 december 2017 om 10:04

Klopt; eindelijk zou ik zeggen.

Jaren terug was er veel kritiek, Ajax had veel geld maar besteedde het niet. Nu met een behoorlijk kapitaal durft Ajax ook de markt op te gaan voor posities die door de jeugd nog niet ingevuld kunnen worden.

Aan onze jeugd wordt volop getrokken, daardoor vallen er gaten. En er vallen ook gaten doordat sommige talenten zich minder ontwikkelen. Maar hoe dan ook blijft de jeugd de levensader van de club. Mooi dat eigen jeugd als: Veltman- De Ligt- Van de Beek- Eiting- Kluivert- Zeefuik- Siem de Jong vaak in het eerste spelen.

Met Bakker, Sierhuis, Gravenberch, Bakboord, Ekkelenkamp, Brobbey komt er weer het nodige aan. Ik snap best, dat dit gegeven andere supporters een beetje jaloers maakt...

29 december 2017 om 10:26

Kan ik me ook goed voorstellen ja! Bovendien hoeven alle ajacieden andere clubs dan geen koop club meer te noemen, haha

29 december 2017 om 10:35

Breken er bij Psv dan ook zoveel jeugdspelers door? Ik zou als club overigens al blij zijn met elk seizoen twee jeugdspelers die de basis halen.

29 december 2017 om 10:53

Want kopen is verboden ?

Elke club koopt. Ajax ook, maar daarbij wordt onze levensader niet vergeten. Dat is het grote verschil met onze Brabantse vrienden...

29 december 2017 om 16:16

Wel of geen koopclub. Waarom nou altijd maar die discussie? Uiteindelijk gaat het om resultaten en prijzen en hoe je het doet, dat maakt allemaal niet uit.

29 december 2017 om 19:24

En dat is de laatste 3 jaar het grote verschil met de Brabantse vrienden...

29 december 2017 om 10:23

Zeker en toch gewoon weer, een dikke winst maken. Denk dat we nu een mooie mix hebben en nu ook moeten bewaken dat de doorstroming vanuit de opleiding blijft, dus zie ik graag weer een vertegenwoordiging ala Bergkamp in een technisch hart. Maar vrees dat ze dat plan verlaten hebben.

29 december 2017 om 13:02

Ajax is inderdaad intensief aan het kopen. Ze zijn de laatste paar jaar met vele miljoenen aan het smijten.
Rond 1990 en 2010 hadden ze ook zo’n periode waarbij ze echt veel kochten. Beide keren leidde dat tot financiële zorgen. Hopelijk weten ze deze keer wel verstandig om te gaan met de balans tussen inkomsten en uitgaven.

29 december 2017 om 15:05

Ja met een groot verschil. Het geld dat ze ophalen is verdubbelt terwijl wat ze besteden zo ongeveer gelijk is gebleven. Als je je dan ook nog eens bedenkt dat Wober + Orejuela + deze man (indien het transferbedrag klopt) geen eens gelijk is aan de transfersom van Tete en Riedewald dan zie he vrij snel dat dit spenderen geen eens lijkt op het spenderen rond 1990 en 2010.

29 december 2017 om 19:22

Het gaat niet alleen om de transfers. Ook salaris en bonussen. Daarmee ging het destijds ook bijna mis. Maar zolang Ajax de balans daarin maar weet te houden komt alles goed.
Wel fijn om te zien dat ze na jaren eindelijk geld uitgeven om de selectie echt te versterken.

Ik had graag Angelino gezien bij Ajax, jong en ontzettend veel talent en potentie. Tagliafico is ongetwijfeld wel een versterking. We gaan het zien.

29 december 2017 om 10:03

Angelino is als jeugdspeler al voor 4.5 miljoen gekocht door Man.City. Die zal nu waarschijnlijk minimaal het dubbele moeten kosten en heeft zich nog niet bewezen op een hoger niveau. Ajax heeft met Bakker en Sinkgraven nog 2 goede talenten achter deze 'oudere speler.

29 december 2017 om 13:30

Ben zelf niet zo gecharmeerd van Sinkgraven en zeker niet als linksback. En Bakker ken ik niet goed genoeg.

Ik vind dat Overmars momenteel goed bezig is. Die Argentijn erbij, komende zomer Schuurs en Bandé, Verlenging van contracten van enkele jong gasten. Mooi. Had alleen afgelopen zomer moeten inspelen op het vertrek van Sanchez.

29 december 2017 om 11:36

In principe was de Ligt al de beoogd opvolger van Sanchez en hij heeft Wober toen snel gehaald, prima. En ik denk dat de positie van Ajax dermate lastig is dat het haast onmogelijk om een perfecte transferperiode te hebben, ook met het te laat zijn vind ik altijd zon onzin, spelers wachten soms gewoon tot het laatste moment maar dan is de competitie al begonnen, tja.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren