Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax verdient kwart miljard euro: ‘We geloven in onze kracht’

Laatste update:

Ajax verdiende de afgelopen tien jaar zo’n 250 miljoen euro aan het verkopen van spelers en Saïd Ouaali heeft er alle vertrouwen in dat de jeugdopleiding van de Amsterdamse club zal blijven leveren. “We geloven in onze kracht”, zegt de hoofd jeugdopleiding in gesprek met De Telegraaf.

“We gaan door met alles waarmee we nu bezig zijn. De kern van het opleiden bij Ajax en onze eigen identiteit hebben ons groot gemaakt. En dat moet leidend blijven”, aldus de 48-jarige Ouaali, die halverwege het seizoen 2011/12 als trainer in de jeugdopleiding van Ajax begon, later als coördinator van de bovenbouw aan de slag ging en in juni 2016 officieel werd aangesteld als hoofd jeugdopleiding.

Ouaali voegt eraan toe dat het niet voldoende is om enkel met talent te spelen. Hij erkent het belang van enkele routiniers die de jonge garde bij de hand nemen: “Onderschat de rol van Klaas-Jan Huntelaar en Siem de Jong niet. Voor de buitenwereld is 'Huntelaar of Dolberg in de spits' de discussie. Maar achter de schermen gebeurt zoveel meer. Op het trainingsveld heeft Huntelaar een enorme bijdrage aan de ontwikkeling van Kasper.”

Ouaali was zelf overigens niet op een hoog niveau actief, want hij speelde voor onder andere het vroegere HFC Haarlem en de zaterdagsenioren van Ajax. Vervolgens ging hij als trainer aan de slag bij SV Marken, Jong Volendam en FC Lisse en in het voorjaar van 2013 behaalde hij zijn diploma Coach Betaald Voetbal. Sinds februari 2012 is hij de geboren Marokkaan dus werkzaam bij Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

Een kwart miljard euro.

En dan te vrekkig zijn om iets te kopen

16 november 2017 om 08:15

Want spelers als Sanchez, Neres, Sinkgraven, Ziyech, Cassierra, Gudelj, Milik, Younes, Johnsen, Orejuela kosten niets?

16 november 2017 om 08:26

Precies.
plus dat Ajax een opleidingsclub is en geen koopclub

16 november 2017 om 09:24

@tinus45:

En toch staan er de laatste tijd meestal maar drie zelf opgeleide spelers in de basis.

16 november 2017 om 09:33

@buitenspelval
Tuurlijk kostten die spelers ook geld maar Ajax ontvangt ook heel erg veel geld de afgelopen transferperiodes.

Afgelopen Zomer hebben ze deze spelers verkocht:

Klaassen 27 miljoen euro
Sanchez 40 miljoen euro
Riedewald 9 miljoen euro
Tete 4 miljoen euro
Peter Bosz ontvingen we ook nog eens 3 miljoen voor:

Totaalsom : 83 miljoen euro inkomsten (bruto daar gaan dan nog wel veel kostten vanaf)

Dan de Uitgaven

Wober 7,5 miljoen
Orejuela 3,65 miljoen
Johnsen 2,4 miljoen
Siem De Jong 2,3 miljoen
Van Leer 7 ton

Totaalsom :16,55 miljoen euro

Dus deze transferzomer hebben we niet eens een Kwart her inversteert dan dat we binnen kregen.

Jaar daarvoor

Inkomsten:

Milik 32 miljoen
Cillissen 13 miljoen
Bazoer 12 miljoen
El Ghazi 7 miljoen
Gudelj 6 miljoen
Fischer 5 miljoen
Vd Hoorn 2,5 miljoen
Van Rhijn 1,8 miljoen
Andersen 1,5 miljoen
Becker 2 ton

Totaalsom: 81 miljoen euro

Uitgaven:
Neres 12 miljoen
Ziyech 11 miljoen
Cassierra 5,5 miljoen
Sanchez 5 miljoen
Traore Huur 2 miljoen

Totaalsom: 35,5 miljoen euro...

In dit jaar hebben we dus wel beduidend meer ingekocht

Maar als je over de 2 seizoenen dus de inkomsten en uitgaven bij elkaar gaat optellen kom je hier op uit

Inkomsten Transfersommen : 164 miljoen euro
Uitgaven Transfersommen: 52,5 miljoen euro

Zie hoeveel Ajax meer aan inkomsten heeft gehaald omtrend transfersommen tov uitgaven.
Als je dan ook bekijkt dat ze zomaar eventjes een slordige 37 miljoen euro kunnen inversteren in de jeugdcomplex zegt het genoeg.

16 november 2017 om 09:37

@cabinesse, dat klopt er zijn op dit moment maar weinig Ajax talenten die nu echt doorbreken , maar dat komt ook veelal dmv verkoop toptalenten (zie Bazoer,riedewald, Tete etc ) , en dmv minder aanwas vanuit de jeugd .
Als je gaat bekijken dat Frenkie De Jong,vd Beek , en Nouri (die het afgrijselijke gebeuren heeft gehad ) , eigenlijk alleen goed genoeg waren van de afgelopen generatie, samen met Mathijs De Ligt is dat gewoon pover.
Daarnaast heeft Dolberg ook een terugval wat niet bevorderd , maar Ajax heeft nu gewoon een mindere lichting staan , Jong Ajax staat dan welliswaar 2e , mara als je de spelersmateriaal kijkt is het lang niet zo goed als hiervoor.
Maarja je kan het natuurlijk ook enigszins verklaren , deze lichting zijn Peeters,tfm,donyell Malen,dilrosun, al die toptalenten zijn gewoon weg, helaas, anders had het er wel anders uitgezien.

Wat als bijvoorbeeld TFM was gebleven en Donyell Malen , een Centrum achterin met De Ligt en TFM , gruwelijk.. maarja.. niet mogelijk.. zit nu op de tribune bij United, geen goede keuze, maar ja... kan Ajax weinig aan doen.

16 november 2017 om 09:51

@ cabinesscence

Je zegt 't zelf ook al: de laatste tijd staan er maar drie zelf opgeleide spelers in de basis. En dat is momenteel ook het geval. Maar de selectie herbergt daarnaast een aantal jonge jongens die (op termijn) de posities van de aangekochte spelers kunnen overnemen zonder dat de kwaliteit van het elftal er echt op achteruit gaat.

Het is dan ook een momentopname. De doorstroom van zelfopgeleide spelers gaat doorgaans in golfbewegingen en soms zitten er één of twee mindere lichtingen tussen.

Zeker in een klein landje als Nederland kun je niet verwachten elk seizoen een toplichting voort te brengen.

Als je het realistisch wilt beoordelen, dan moet je denk ik het plaatje van de pakweg laatste tien, vijftien jaar erbij pakken en analyseren wat er aan potentieel talent aan staat te komen. En niet alleen dit moment als feitelijkheid erbij pakken.

16 november 2017 om 09:51

@tinus45,

Correctie: Ajax is een jeugd koopclub die opleidt. Maar dat doen ze i.t.t. Engelse Clubs wel verdomd goed.

16 november 2017 om 10:04

@ FCKnudde 1988

Misschien dat je mijn eerdere post verkeerd of als negatief opvat, dat is zeker niet zo bedoeld. Maar mijn post met de opsomming van aankopen is slecht als reactie op Timvan Heeteren, die beweerde dat Ajax te vrekkerig is om geld uit te geven.

Het is me natuurlijk ook wel duidelijk, dat de inkomsten de uitgaven ver overschrijden. Ik kan het dan verder ook alleen maar eens zijn met je uiteenzetting van feitelijkheden.

16 november 2017 om 10:26

@ 4fRedondo

Ajax betaalt, zoals in deze tijden onvermijdelijk is, naast dat ze vanaf de f-jes gescoute talenten opleiden, ook voor jeugdige talenten uit binnen- en buitenland.

De club moet ook wel, doordat er steeds meer gaten vallen doordat er grote talenten als Redan, Familia Castilo, Forsu-Mensah, et cetera rond hun zestiende worden weggetrokken.

De jeugdselecties moeten nou eenmaal op peil worden gehouden, zowel kwalitatief als kwantitatief. Ook jeugdige kwaliteit kost heden ten dagen een aardige duit. Zo heeft de markt zich tegenwoordig nou eenmaal geëvolueerd.

Desondanks worden deze aangekochte talenten nog minimaal drie, vier jaar door Ajax opgeleid en behelzen deze aankopen toch ook maar een fractie van de jeugdselecties.

De rode draad blijft zelf opleiden, waarbij je soms uit noodzaak moet aanvullen en de portemonnee moet trekken. Omdat maar een klein deel wordt aangekocht zou ik Ajax ook geen jeugd koopclub willen noemen.

16 november 2017 om 10:33

Ik ben heel benieuwd of de onder 16 lichting bij elkaar kan gehouden worden, wat zit daar veel talent in, Pinas,unuvar,max De Waal, Beelen,zamani.

Maar we zullen gaan zien, ik hoop echt dat Unuvar en Pinas en Zamani bij Ajax blijven die zouden het echt naar het 1e kunnen schoppen.

16 november 2017 om 10:59

Het gaat inderdaad een flinke klus worden om de onder-16 selectie binnenboord te houden. Er zal wel wat weggekaapt worden, dat zal wellicht ook wel afhangen wat er geboden gaat worden door vermogende buitenlandse clubs en in welke financiele omstandigheden de families van die jongens zitten.

Zo prille carrière kan ook ineens door een blessure over zijn of een talent kan al vroeg aan zijn plafond zitten. Het is een moeilijke keuze voor die mensen.

Hopelijk nemen ze een goede, weloverwogen beslissing en zien ze de Ajax-opleiding als de beste leerschool en springplank om zich verder te ontwikkelen.

Het buitenland op jonge leeftijd is niet zaligmakend gebleken en met jongens als Malen en Peeters hebben ze voorbeelden om het buitenland nog voorlopig te vermijden.

Ik hoop op een kentering; het blijft doodzonde dat we jongens als Forsu-Mensah, Redan, Familia Castilio nooit bij Ajax zullen of hebben zien doorbreken.

Hopelijk nemen talenten als Unuvar, Pinas, Zamani en ook een jongen als Hoogewerf, waar ik ook gecharmeerd ben, met hun ouders een andere beslissing ten gunsten van Ajax.

16 november 2017 om 11:08

Hij zit niet op de tribune maar heeft al 11 wedstrijden gespeeld dit seizoen en daarnaast 2 wedstrijden voor oranje...

16 november 2017 om 12:24

Maar je mag best stellen dat veel aankopen nou niet bepaald goed uitpakten. Het probleem met Ajax is dat ze altijd het maximale willen en daar het minimale voor willen betalen. Als je dat te ver laat komen, kom je regelmatig seizoenen tegen waarin je een ploeg als dit seizoen hebt.

16 november 2017 om 12:59

Welke club wil niet het liefste voor het maximale het minimale betalen. Ik snap wel wat je bedoelt, daar niet van. Zo heeft Ajax intussen zelf al toegegeven dat het met bijvoorbeeld Richarlison te traag heeft gehandeld. Maar of dat een structureel probleem is/was, is de vraag.

Hopelijk is er in de praktijk komende transferwindows wat dat aangaat meer stootkracht en een minder log bestuursapparaat dat meebeslist en daardoor vertraagt of tegenhoudt.

Natuurlijk betaalt niet elke aankoop zich uit en heb je er miskleunen tussen zitten, maar dat heeft elke club. Soms heb ik wel het gevoel, dat deze miskopen bij Ajax er landelijk veel meer uitgelicht worden en er met twee maten wordt gemeten.

Kijk bijvoorbeeld eens naar Maher of Schaars bij PSV of Basacikoglu of Vormer bij Feyenoord. Dat zijn/waren ook aankopen die niet goed uitpakten, maar daar krijgen respectievelijk Brands en Van Geel minder kritiek op. Het is daarom misschien soms meer optisch dat vooral Ajax miskopen had.

Daarnaast vind ik, ondanks dat de RvC de hand vaak op de knip hield en we als Nederlandse club financieel niet kunnen opboksen tegen de topclubs, het best meevallen met de verhouding goede/slechte aankopen bij Ajax.

Het aantal spelers dat geregeld de basis haalde is naar mijn idee groter dan andersom.

En dan nog: wanneer bestempel je een aankoop als een miskoop? Zo'n Van der Hoorn moest het afleggen tegen eigen jeugd, als keuze van De Boer, maar was in het laatste seizoen door het wegvallen van Tete gewoon heel nuttig en deed het goed. Voor het wel of niet spelen is de keuze van een trainer bepalend.

Dit seizoen kan nog alle kanten op. Wöber voor Sanchez had zijn tijd nodig, talenten als Dolberg, Kluivert of Van de Beek kampten even met een terugval, Neres komt uit zijn schulp, Huntelaar en Siem zijn goede routiniers, De Ligt komt in zijn ritme, Frenkie de Jong ontwikkelt zich geweldig, de creatieve Sinkgraven is terug. Onana keept weer zekerder. Het is wachten op de puzzel die weer in elkaar valt.

De competitie is nog ruim een helft, Ajax moet nog twee keer tegen PSV, er zijn nog genoeg punten te verdelen. Smet op het blazoen is uitschakeling vroeg in het seizoen voor de CL, helaas was het elftal nog niet klaar voor de voorrondes en de trieste gebeurtenis met Nouri kwam ongelegen.

Maar wat de competitie en de KNVB-beker betreft, zijn er nog volop kansen.

16 november 2017 om 14:38

Nou je zegt opleidings club maar alle namen wat hier genoemd worden komen niet uit de jeugd hoor, zijn allemaal gekocht (sanchez, Neres, Sinkgraven, Ziyech, Cassierra, Gudelj, Milik, Younes, Johnsen, Orejuela).

16 november 2017 om 15:12

'Want spelers als Sanchez, Neres, Sinkgraven, Ziyech, Cassierra, Gudelj, Milik, Younes, Johnsen, Orejuela kosten niets?'

Volgens mij refereer ik er toch juist aan dat deze spelers zijn gekocht?

Ook een opleidingsclub zal de selectie aan moeten vullen met aankopen, net zo goed als een 'koopclub' doorgaans een percentage zelfopgeleide spelers in de selectie heeft.

16 november 2017 om 08:32

Wat wil je dan? Al het geld uitgeven, een paar miskopen krijgen, misschien een kwartfinale van de CL halen en dan al het geld zien verdampen? Ajax is goed bezig. Zoveel mogelijk geld op potten om steeds een stapje dichter bij de subtop van Europa te komen is al goed genoeg.

16 november 2017 om 09:13

Mocht er ook ooit een Europese League komen met topclubs uit de B-landen, met competities die financieel niet kunnen wedijveren met de Premier League, de Bundesliga, La Liga, la Ligue 1 en de Serie A, dan heeft Ajax ook een aardig potje om goed van start te gaan in zo'n competitie. Aansluiting met de Europese top komt in dat geval een stukje meer dichterbij.

16 november 2017 om 09:28

Als Ajax slim investeert verdienen ze juist erop. Nederland zakt steeds verder weg op de europese ranking, waardoor al dat geld dat in europa verdient kan worden blijft liggen.

16 november 2017 om 11:21

Dit is ook wat ik bedoel. CL moet je de komende 10 tot 15 jaar vergeten en daar ook niet op inkopen. Voor ons is de EL pakken het doel. Daar moeten alle pijlen op worden gericht. Dat hoeft niet met grote aankopen van 20 miljoen of meer. Wat je al zei, je komt zo stapje voor stapje dichterbij de top.

16 november 2017 om 11:33

Sorry hoor maar hoe kom je nou dichter bij de subtop van Europa door geld op te potten?

16 november 2017 om 11:36

En je hebt het wel lekker over verdampen, maar meestal komt er ook geld terug als je goed investeert. Ziyech bijvoorbeeld heeft dacht ik ruim 10 miljoen gekost, maar dat is helemaal niet erg, want daar komt gewoon minimaal 30 voor terug als hij straks wordt verkocht. Als je meer geld aan salaris uitgeeft, had je bijvoorbeeld Sanchez misschien over kunnen halen om nog een jaar te blijven. Was je slagvaardiger op de transfermarkt, dan had je nu Richarlison misschien er bij gehad. En wie weet had je met Sanchez en Richarlison erin je wel gekwalificeerd voor Europees voetbal, en je weet dat deelname aan Europees voetbal, met name de CL, ook weer veel geld oplevert. Bovendien worden je spelers meer waard als ze op hoger niveau spelen en kan je ze dus ook weer voor meer geld verkopen.
Snap je een beetje wat ik bedoel?

16 november 2017 om 11:39

Zelfs slim investeren zit er nauwelijks in. Kom op zeg. De eerste de beste investering die direct rendeert wordt nog voor de winterstop Nederland alweer uitgeschreven. Dat was het geval bij Sanchez en is ook nu het geval bij Lozano.

Dan moet je dus elk jaar zo investeren dat elke aankoop direct van grote waarde is en ook nog eens alles meteen op zijn plek valt....

16 november 2017 om 11:41

Precies! En daar moet al dat geld voor worden gebruikt, slim en goed investeren in scouting en spelers. Zorgen dat je op die manier structureel in de CL zit en dus ook weer aantrekkelijker wordt voor die spelers. Volgens mij zijn alle middelen daarvoor voorhanden maar lopen conservatieve figuren als die Ouaali en Bergkamp in de weg door hun quasi-religieuze gedram over de jeugdopleiding en trainers zelf opleiden en dat soort rare dingen.

16 november 2017 om 09:17

Volgens mij kopen ze genoeg.
Dus je verhaal klopt niet. En ik denk dat het nu alleen maar beter word nu overmars kan bepalen en het TH een adviesorgaan is geworden.

16 november 2017 om 11:38

Nee ze kopen echt niet genoeg, anders hadden we wel een linksback gehad aan het begin van het seizoen in plaats van Dijks, en een linksbuiten als concurrent van Younes, en een fatsoenlijke rechtsback in plaats van die Colombiaan die een jaar moet 'wennen', en een echte opvolger van Klaassen in plaats van Siem de Jong.

16 november 2017 om 12:37

Het probleem is vooral dat ze door beginnen te slaan in het doorstromen van jeugd. De selectie van Ajax is wel erg jong en een paar ervaren krachten als De Jong en Huntelaar doen daar niet veel aan af.

Jongens als Klaassen en Sanchez vervang je niet zomaar even voor een jeugdspeler. Het is niet slecht om op potentieel te kopen (dat is uiteraard goedkoper), maar Ajax slaat in alles een beetje door op het moment.

16 november 2017 om 17:48

Dat heeft niks met niet genoeg kopen te maken.
Dat heeft te maken met het kopen van kwaliteit.
Maar we weten allemaal dat je niet hetzelfde jaar 2x een talent als Sanchez koopt.
En als overmars direct snellere beslissingen kan maken hadden we nu richarlison op links.
Maar ja helaas kon dat niet door gaan.

Als voetbal enkel zou draaien om zoveel mogelijk geld sparen dan is Ajax heel goed bezig maar als voetbal draait om elk andere reden dan niet

16 november 2017 om 08:23

Als het om voetbal draait dan niet? Volgens mij stonden ze afgelopen seizoen nog in de finale van de El..

Als je naar de laatste 2 seizoenen kijkt, heeft Ajax toch wel een paar keer een flink bedrag op tafel gelegd voor spelers, zie Neres en Ziyech als voorbeeld, ook dit seizoen waren ze bereid om meer dan 10 miljoen op tafel te leggen voor Richarlison (die uiteindelijk naar Watford is gegaan), dat zijn toch bedragen die geen andere club op tafel kan leggen in Nederland.

16 november 2017 om 08:32

Je zegt het zelf, in Nederland als je enkel meedoet in de Eredivisie dan heb je zoveel geld niet nodig. Daarbij heeft Ajax vorig jaar in Europa een goed seizoen gedraaid maar hoe je het keert of draait het blijft de EL en niet de CL. Daarbij waren ze volledig kansloos tegen Man U. Ze hebben totaal niets van weerstand kunnen bieden. Ajax is een verkoop club, ze kopen 8 van de 10 keer op met winst te kunnen verkopen, dat is het enige doel en zolang dit speelt zal de spaarrekening oplopen maar dat zal ook de enigste zijn die oploopt.

16 november 2017 om 08:52

Onzin, dus omdat het de CL niet is stelt het niets voor? Je vergeet dat clubs in Nederland al jaren geen europeese top meer zijn en niets meer voorstellen tegenover de grootmachten van Europa, ze gaan stuk voor stuk af als een gieter in de CL, op enkele wedstrijden na in de afgelopen 5 jaar. Dus die prestatie is groter dan men doet voorkomen ook al is het in jou ogen ''maar'' de EL, sins 2002 heeft geen enkele Nederlandse ploeg meer in de finale gestaan van een europees toernooi, dus het blijkt toch een lastiger opstakel te zijn dan dat jij doet voorkomen. Man Utd is dan ook geen kleine club, en nam het na de groepsfase dan ook echt wel serieus. Mourinho heeft het tactisch zeer sterk gespeeld waardoor Ajax inderdaad kansloos die wedstrijd verloor, maar wat doet dat er toe? Ik zie namelijk geen enkele Nederlandse club de finale bereiken de aankomende 10 jaar.

Tuurlijk doet geld er wel toe ook al speel je slechts eredivisie en de EL, als je ooit weer een aansluiting wil vinden in Europa is dat wel een manier, en dat doen ze werkelijk fantastisch in Amsterdam. Het is en blijft een bedrijf he, ook in het buitenland gaat dat zo.

16 november 2017 om 10:41

@kartal, je weet niet waar je het over hebt, Ajax inversteert ook in spelers inderdaad verdienen ze meer op transfers dan dat ze uitgeven , maar ze zijn met heel veel projecten bezig .
Ze hebben meerdere aandelen van de Arena afgelopen jaar gekocht (van de Gemeente hebben ze alles al gekocht ) waardoor de Huur flink is verlaagd dus dat is langere termijn visie.
Ze zijn van plan om wat aandelen terug te kopen van de beurs , uiteindelijk willen ze van de beurs af, maar dat kost geld, veel geld.
En ze hebben ene plan om de Jeugdcomplex te vernieuwen, en een mini stadion te maken, net zoals Barcelona heeft, kostten daarvan al een slordige 37 miljoen euro.
In deze financiele markt , weten ze ook wel dat je niet mee moet gaan met de gekke bedragen, voor een beetje speler betaal je al 20 miljoen euro, dat kan een NL club niet betalen, Ajax moet nu gewoon reserves aanmaken, of een goed plan hebben voor de toekomst.
Want dit blijft echt zo niet doorgaan, denk je echt dat spelers als Milik etc straks nog voor 30 miljoen + verkocht worden?
Op dit moment geld dat wel, maar de markt gaat een keer inzakken, kan niet anders, clubs met rijke sjeiks zullen het altijd kunnen betalen, maar clubs die dat niet hebben zullen in elkaar zakken, daarom is Ajax noujuist slim bezig nu , om een fundament te leggen voor de toekomst, de club bestaat niet alleen nu , maar ook over 100 jaar.

16 november 2017 om 12:31

Ik denk niet dat het nog zin heeft om de EL finale erbij te halen. Het was een goede prestatie, maar uiteindelijk sta je aan het einde van het seizoen met lege handen en is de huidige selectie een wereld van verschil ten opzichte van vorig seizoen.

Bovendien mag je het halen van de EL finale gerust incidenteel noemen. Aanhaken bij de Europese subtop is simpelweg niet mogelijk voor een Nederlandse club zonder een rijke eigenaar. Ik vind het ook behoorlijk naief dat ze bij Ajax anders denken.

Een Napoli betaalt met gemak 30 miljoen exclusief het bijbehorende salaris en bonussen. Dat soort clubs hebben geen moeite om 50 miljoen per transferperiode te spenderen. Als Ajax dat twee seizoenen doet en ze pakken geen prijzen, zijn ze direct een enorm kapitaal kwijt.

Een gekochte Sánchez en voor 40m weg is al meer dan 1/6de. Eriksen, dolberg zijn ook gunstig opgekocht en hebben of gaan miljoenen opleveren

Ze moeten niet vergeten dat veel van de spelers waar Ajax de laatste jaren flink aan verdiend heeft juist niet uit de eigen opleiding kwamen maar aankopen waren die zijn doorverkocht. Kijk maar naar de top 3 bijvoorbeeld, alleen Klaassen is zelf opgeleid, Milik en Sanchez kwamen ergens anders vandaan.
Dit is het tweede artikel van deze man dat ik zie waaruit blijkt dat hij een beetje een verdraaide kijk op de zaken heeft en heel fanatiek lijkt te roepen dat het allemaal maar om de opleiding gaat. Hij is dan wel hoofd opleidingen, maar ik weet niet of zijn timing nu zo geweldig is wat dat betreft, juist nu ze officieel hebben besloten dat er meer slagvaardigheid op de transfermarkt moet worden getoond en dat er bij vertrek van dragende spelers ook spelers voor in de plaats moeten komen die dat niveau al hebben, in plaats van altijd van jeugd uit te gaan...

16 november 2017 om 12:33

Nu pak je wel alleen de grootste transfers eruit. Jongens als El Ghazi, Kishna, Riedewald, Tete enzovoort werden ook allemaal verkocht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren