Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Depay: ‘Ben je analist of journalist? Het heeft er niets mee te maken’

Laatste update:

Memphis Depay bezorgde het Nederlands elftal donderdagavond een moeizame oefenzege op Schotland. De vleugelaanvaller van Olympique Lyon nam op slag van rust het enige doelpunt van een verder matige wedstrijd voor zijn rekening, na goed voorbereidend werk van Ryan Babel. Depay was na afloop content met de overwinning.

"We winnen, dat is het belangrijkste vandaag”, zei hij voor de camera van FOX Sports. "Ik denk dat we over het algemeen in fases goed speelden, maar we waren in fases ook slordig. Dat moeten we verbeteren. Het ligt soms aan concentratie, maar ik moet zeggen dat het ook een beetje aan het veld lag. Het was heel erg kleierig."

Verslaggever Pascal Kamperman suggereerde dat de wil ontbrak bij Oranje. "Ben je een analist of een journalist?", counterde Depay. "Je mag je mening geven, maar het heeft niets met onze wil te maken. Mensen denken dat we even met 3-0, 4-0 of 5-0 van Schotland winnen, maar dat is niet zo", aldus de linksbuiten, die in zijn laatste vijf wedstrijden voor club en land goed was voor zes goals. "Met mij gaat het beter. Ik probeer zo door te gaan."

Denk jij dat de wil ontbrak bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Weet jij de laatste? ????
Reacties

Het blijft toch een eng mannetje die Depay.

9 november 2017 om 23:29

Heeft gewoon gelijk, eng landje zijn wij. Iedereen weet het beter.

9 november 2017 om 23:33

Was gewoon een observatie over de inzet. Daar hoef je geen voetbalkenner voor te zijn. Apart van hem om dan zo te reageren.

9 november 2017 om 23:55

Inzet valt niet te observeren.

9 november 2017 om 23:59

Dus als ik observeer dat iemand minder hard werkt dan voorheen is dat fictie?

10 november 2017 om 00:54

Dan niet maar als jij observeert dat diegene daarvoor minder inzet toont is dat wel fictie want dat kan je niet zien of observeren.

10 november 2017 om 01:44

Arsenal, het blijft nog steeds jouw perceptie en interpretatie van die perceptie. Met andere woorden; dat jij iets vindt maakt het nog geen waarheid. Depay speelde sterk en oogde fris. Dat is het belangrijkste. Dan hoeft heus niet alles te lukken om een goede wedstrijd te spelen. Net als de rest van oranje.

10 november 2017 om 05:43

Observatie gebaseerd op ? Tenzij iemand mij de cijfers kan laten zien dat hij minder heeft gelopen , minder duels is aangegaan , minder calorieën heeft vebrandt dan een gemiddelde wedstrijd , kan je helemaal niet concluderen dat hij minder inzet toont. Verwar prestaties niet met inzet . Depay is geen Messi , Nederland is geen Frankrijk , dat ze niet meer scoren tegen Schotland geeft te maken met kwaliteit en niks met inzet.

10 november 2017 om 11:38

Nergens heb ik het over het individu Depay, dus schiet niet zo in de verdediging. Kamperman zei dat de wil bij het team ontbrak, en zelfs een kleuter kon dat nog zien.

10 november 2017 om 15:53

Verstop je maar onder je bed! 'Monster' Depay blijft nog wel effe. Wat een onzin om hem eng te noemen zeg

10 november 2017 om 09:32

Locadia deed het wel destijds met "misschien kunnen we ons minder opladen tegen dit soort tegenstanders"

Heel Nederland is analist en niemand is tevreden over jullie prestaties, als je niet met kritiek om kan gaan dan moet je als team maar zorgen dat er geen aanleiding voor kritiek is

9 november 2017 om 23:33

Laat geen aanleiding geven tot kritiek onmogelijk zijn in dit land..

Je kan er veel van vinden maar Memphis heeft gewoon gelijk. Van dit Oranje kan je niet verwachten dat het Schotland zomaar eventjes weg gaat spelen. Die tijden zijn al lang voorbij. Wordt tijd dat men het eens beseft.

10 november 2017 om 00:15

Dit Oranje heeft nog altijd veel meer kwaliteiten dan Schotland. En dus mogen we wel degelijk iets verwachten van ze, dat ze gewoon slecht spelen is weer een ander verhaal

10 november 2017 om 00:47

We zijn iets beter dan schotland. We zitten qua spelers op het niveau van een Zwitserland of Polen. Dan is winnen tegen een geparkeerde schotse bus voldoende.

10 november 2017 om 04:30

Ik denk dat nederland daar boven staat als je de spelers ziet, Alleen is het geen team, als deze aanval loopt is het gewoon goed, babel als aanspeel punt, promes&memphis eromheen wijnaldum die aansluit, we missen iemand die kan wegsteken dus hopelijk krijgt frenkie de jong snel een goede kans bij ajax en dat hij die rol kan overnemen

10 november 2017 om 08:20

Nee, want op het moment dat je gaat accepteren dat je gelijkwaardig zou zijn aan dit soort landen, dan gaat wat mij betreft alle magie rondom Oranje verloren. Bovendien moet je met de huidige lichting vele malen beter kunnen presteren. Je hebt het over spelers als Wijnaldum/strootman/depay/rekik/van Dijk/promes/blind/babel. Je kracht zou het collectief moeten zijn, ze spelen allemaal bij Europese (sub)topclubs. Je hebt geen speler van Wereldklasse, maar dat heeft een Ijsland ook niet. We zijn een land met meer dan 1 miljoen geregistreerde knvb voetballers. Er is gewoon op dit moment iets mis met het DNA van veel voetballers. Het lijkt wel alsof ze zichzelf niet tot het uiterste kunnen duwen en alles maar plichtmatig gaat. Ik zag gisteren onze verdediging ruim 20 meter van de middellijn spelen. Dat is gewoon wat mij betreft een minachting naar het publiek. Dickie wil gewoon winnen/ niet verliezen om te laten zien wat een goeie coach hij is volgens de resultaten. En daar gaat het mis. Je moet een oefenwedstrijd juist gebruiken om wat nieuws te proberen en het publiek te vermaken. Ik zag ook 0 spelvreugde gister, dat stoort me al jaren bij Oranje. Onder Louis werd er nog wel eens gelachen op het veld.

Jammer dat Depay weer zo moet reageren. Toen hij nog bij PSV speelde vond ik dit soort reacties mooi omdat ik echt in hem geloofde dat hij the next big star kon worden. Tuurlijk kan dat nog steeds, maar na zijn mislukking in Manchester had hij van mij iets bescheidener mogen worden in zijn interviews. Ik denk dat hij dan ook iets meer de gunfactor en aanmoediging van het Nederlandse publiek zou hebben. Iets wat Depay volgens mij heel erg nodig heeft dat mensen hem aanbidden.

10 november 2017 om 12:03

Bescheiden? Nah ik vind het heerlijk hoe hij altijd reageert. Gewoon zo door blijven gaan en niet je persoonlijkheid veranderen om te scoren bij mensen waar je niks aan hebt.

10 november 2017 om 17:05

Klopt mensen willen blijkbaar liever billenlikkers zien

Een goede en correcte reactie van Depay. Hierdoor zullen journalisten nadenken voordat ze een vraag stellen.

9 november 2017 om 23:35

Nee, hierdoor zullen journalisten nog minder inhoudelijke vragen stellen, of het helemaal niet meer doen. Gewoon onnodige reactie op een normale vraag.

10 november 2017 om 00:27

Op een vervelende vraag kan je een vervelend antwoord krijgen. Ook uitgerekend tegen degenen die het meeste inzet toonde. Ook vind ik dat als je de wedstrijd niet hebt gezien en je inschakelt tijdens het interview dat je de indruk kan krijgen dat Depay gezien zijn reputatie een van die spelers was die de kantjes er van af liep maar dit is was absoluut niet zo. Negatieve beeldvorming noem je dat.

Sowieso snap ik die kritiek niet op die jongen hij blijft hard werken en trainen terwijl mensen hem zo vaak en onnodig afkraken. Natuurlijk leeft die luxe, draagt die dure kleding en rijd die jongen in dure auto's maar ja dat doet die met zijn eigen geld. Laatst werd die nog afgekraakt om een hoed dan vraag ik me af waar die mensen zich druk om maken.

10 november 2017 om 00:44

Hoezo was het een vervelende vraag? Ik vond het namelijk een doodnormale vraag, gezien er gewoon bar weinig inzet was (of in ieder geval de echte wil om te winnen). Hooguit is het een overbodige vraag, gezien het niet makkelijk is om je op te laden voor zo'n oefenduel.
Bovendien heeft Kamperman over de inzet van het team, dus niet van een individu. Als een kijker dat andersom interpreteert, dan gaat er toch echt wat mis bij die kijker zelf. En om het negatieve beeldvorming te noemen vind ik nogal zwak en vergezocht, aangezien iemand bij elk interview waar die midden in terecht is gekomen niet de full picture krijgt.

Overigens dacht ik laatst te lezen dat de coach van Lyon vond dat Memphis juist niet genoeg inzet toonde, maar dat terzijde.

10 november 2017 om 08:15

Ik vind de vraag eerlijk gezegd normaal maar zo ook de reactie van Depay.
Voor hem is dat gewoon een teleurstellende vraag. Jongen werkt keihard en dan wordt met zo een vraag het tegenovergestelde gesuggereerd.

De wil ontbrak? Kwaliteit ontbrak!

10 november 2017 om 03:58

Het is een oefenpot tegen een middelmatig voetballand. Dan is winnen gewoon goed genoeg. Waarom zou jij de kans op een blessure willen vergroten bij dit soort wedstrijden? Dat was vast de opdracht van de coach geweest.

Depay heeft wel een punt. Mensen denken nog steeds d at Nederland wel even een wedstrijdje wint. Die tijd is toch echt voorbij hoor. Men vind altijd wel iets om over te zoeken. Depay begint volwassen te worden. Zowel in zijn spel als op het persoonlijke vlak.

Het is niet de wil, maar ook niet per sé de kwaliteit. Je ziet in het live meepraten topic allemaal mensen die verbaasd zijn dat Wijnaldum en Strootman niet met steekpassjes en splijtende ballen naar voren komen. Dat doen ze in clubverband ook niet, het zijn dienende spelers, jongens met loopvermogen die de gaten dichtlopen en het werk verzetten voor de creatievelingen. Die hebben we op het moment alleen niet.

Daarom renderen jongens als Promes en Babel/dost/janssen ook niet. Sneijder en vd Vaart zijn nooit opgevolgd.er mist gewoon een zeer belangrijke schakel in het team.de linies worden niet verbonden door een creatieve speler en ik zie er ook geen van afdoende niveau nu of in de komende tijd ben ik bang. Zeker bij Memphis zag ik de wil wel, hij werkte hard en speelde redelijk.

10 november 2017 om 11:00

goeie analyse, ik had het kunnen schrijven

Misschien dat een Pröpper of van Ginkel nog een beetje in de buurt komen van Sneijder/vd Vaart.. Zou ook zo snel niemand weten..

Is het niet gewoon zo dat alle wedstrijden van het nl elftal saai en slecht zijn. En op een eindtoernooi eigenlijk ook maar omdat dat zo spannend is we dat niet echt opmerken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren