Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik wist dat ik weg moest bij Ajax, de club wilde niet vol voor me gaan’

Laatste update:

Peter Bosz verruilde Ajax afgelopen zomer voor Borussia Dortmund, nadat hij één seizoen werkzaam was geweest bij de Amsterdammers. Bij die Borussen is de oefenmeester uitstekend aan het seizoen begonnen, met zestien punten uit zes wedstrijden. Bosz moest naar eigen zeggen wel vertrekken bij Ajax en heeft daardoor geen spijt van de stap.

“Ik had een heel goed seizoen in Amsterdam. Ik wist echter dat ik weg moest bij Ajax, omdat de club niet vol voor me wilde gaan. Daarom hebben we gezamenlijk besloten om afscheid van elkaar te nemen”, zegt Bosz in gesprek met WAZ. Hij twijfelde dan ook niet toen Borussia Dortmund bij hem aanklopte.

“Ik had een zeer goed gevoel bij Dortmund. De club heeft één van de beste ploegen van Duitsland. Als zo'n grote club bij je aanklopt, dan voel je je vereerd en trots”, stelt de oefenmeester, die momenteel koploper is met Borussia Dortmund in de Bundesliga. Bayern München startte een stuk minder aan het seizoen en ontsloeg afgelopen week trainer Carlo Ancelotti. “Als er een collega wordt ontslagen, dan vind ik dat altijd vervelend. We weten allemaal dat het kan gebeuren, maar als het gebeurt dan vind ik het elke keer weer moeilijk.”

Had Ajax beter zijn best moeten doen om Peter Bosz te behouden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De grootste blunder van Ajax in jaren. Hadden zich heel zakelijk moeten opstellen en hem koste van alles moeten behouden. Prestaties van het eerste zorgt voor rust binnen de gehele club. Zie nu: paniek in de tent, al zullen ze dat niet zeggen.

30 september 2017 om 11:39

Nou laten we niet doen of hij echt geweldig voetbal heeft laten zien. Veel geluk bij het halen van de finale en ik denk dat er maar een handje vol wedstrijden echt goed waren. Tegen een lyon had je in het begin thuis niks vertellen en uit al helemaal niks.
En in de competitie en beker was je al vrij snel kansloos.

30 september 2017 om 11:47

Laten we gerust zeggen dat het voetbal van Ajax er gewoon heel leuk uitzag. Vergeet niet dat hij een team trof die hij volledig naar zijn hand moest zetten. Hij was in de competitie helemaal niet vrij snel kansloos, op speeldag 34 werd het pas beslist. Met soms wat geluk inderdaad de finale gehaald, maar de thuiswedstrijden waren gewoon heel goed. Dan mogen de credits best naar de trainer.

30 september 2017 om 11:49

Uit tegen Lyon was Ajax bijna de gehele eerste helft de betere ploeg. Ajax had daar eigenlijk een keer of vier moeten scoren. Zo weinig had Ajax ook weer niet te vertellen

30 september 2017 om 11:49

@wve: Wat een onzin zeg. Hij heeft met Ajax juist wel fantastisch voetbal laten zien, vooral in de 2e helft van het seizoen. Natuurlijk heb je wat geluk in de Europa League, maar geluk dwing je ook af. Beker was kansloos tegen Cambuur met ons 2e garnituur, maar in de competitie hadden we bij winst op PSV gewoon op het Museumplein gestaan. Dus vrij snel kansloos is totaal onwaar.

Bosz heeft sinds tijen het Ajax-gevoel weer teruggebracht wat nu met reuzenstappen wordt gesloopt. Het is echt heel gek dat een assistent-trainer (bergkamp) en jeugd-trainer (ouali) uiteindelijk meer te zeggen hebben dan Bosz.

30 september 2017 om 11:52

Helemaal eens. Het echte verhaal hoor uiteindelijk toch nooit. Dus aan wie het nu ligt?? Feit is dat Ajax iig niet lekker draait

30 september 2017 om 11:54

Ik ben het zo met jou eens. Ik ben heel blij met de finale en de thuiswedstrijden, maar man man wat een geluk. En het kampioenschap heeft er eigenlijk nooit ingezeten om over de beker maar te zwijgen. Tuurlijk speelden ze beter dan nu. Maar om Bosz nu als de verlosser ofzo te verklaren is zwaar overdreven. Want ik weet zeker als hij Tete gewoon zijn vediende basisplek had gegeven die nog bij Ajax zou spelen.
En ik snap ook zijn uitspraak "voor vol me wilden gaan" niet zo goed. Je zat toch al bij de club? Wat had je gewild dan? Beetje misbruik van de huidige situatie maken lijkt het

30 september 2017 om 12:14

Dan heb jij niet de wedstrijden gekeken. Lyon was zowel uit als thuis gewoon slechter. Thuis wisten ze te winnen doordat Ajax een rode kaart kreeg en domme cadeautjes weg gaf. Tegen Schalke uit werden ze wel flink aangepakt.

30 september 2017 om 12:35

Vorig jaar - lyon
Dit jaar - Nice

Wel degelijk een verschilletje zullen we maar zeggen

30 september 2017 om 12:40

alleen tegen feyenoord schalke en nou laten we lyon er nog bij was het echt goed. Noemen jullie de rest maar.

30 september 2017 om 12:42

Als je zo goed was kwam je niet in de problemen of wel? En united was een grote faal.

30 september 2017 om 13:05

De statistieken wijzen uit dat het veldspel vele malen beter was, klein detail: Ajax had ten opzichte van het seizoen 2015-2016 wel meer schoten nodig om te scoren. Ze schoten wel bijna 100x meer dan Feyenoord. Veel meer balbezit. Dit seizoen had Bosz het kunnen verfijnen en daar had dan ook echt een keer flink op je bek gaan bijgehoord. Een duel uit bij Excelsior mag je niet verliezen op dat moment, maar dat tekent wel de jeugdigheid. Soms kan je ook geen wonderen verwachten. Wat betreft de finale tegen United: ja, ze werden overlast. Maar mag het. Honderden miljoenen zat er in dat team. Die zijn tactisch en technisch zoveel verder.

30 september 2017 om 13:22

Het is dat die Schalke speler de bal tegen Viergever opschoot. Anders had het anders uitgezien. Net zoals Tete belangrijk was in Lyon. Tete, afgeserveerd door Peter B. Ik zeg nee tegen Peter B.

30 september 2017 om 13:39

Ja, en als er bij Feyenoord- PSV geen doellijntechnologie was, dan waren we ook nog eens kampioen geworden. Viergever stond er gewoon en dat geluk dwing je dan even af. Kom op zeg ey.

30 september 2017 om 14:24

Dat geluk dwing je af of het is toeval en mazzel hebben. Het had ook de andere kant uit kunnen vallen. Geluk was ook dat Veltman geschorst/geblesseerd was. Dan had Tete niet gespeeld. Zo is het maar net. Maar dat allemaal door geweldig spel kwam is overdreven, het ging pas echt met Ajax lopen na een half jaar. Jammer dat hij weg is hoor, maar om nu alles Ajax in de schoenen te schuiven. Er kwam een prachtclub voorbij en een conflict was het enige waarmee je met opgeheven hoofd de deur uitgaat.

30 september 2017 om 14:40

En nog is de project van Bosz nog niet klaar... ze blijven groeien..... dit seizoen kun je pas bevestigen waar Ajax voor staat.

30 september 2017 om 11:42

Zeker in het geval van trainers zou dat een bizar standpunt zijn. Zodra de resultaten een beetje tegenvallen is een contract niks meer waard. De opstelling die jij voorstelt zou zeer hypocriet zijn.

30 september 2017 om 13:25

Doe even niet zo naief.

Na vorig seizoen waren er sowieso meerdere clubs geïnteresseerd. Meer geld, grotere competitie, betere spelers, CL, ... dan blijf je niet bij Ajax. Daar kan namelijk Niets tegenop.

30 september 2017 om 14:13

Hoezo is het naïef? Je wilt als Nederland zijnde toch terug naar en bepaald niveau? Dan zal je toch eens een keer je beste mensen moeten gaan behouden. Nu laten we echt alles maar gaan wat een beetje tegengas geeft. Kom op zeg, toon ook een ballen. Nice deed het bij Favre ook.

De grootste fout die Ajax heeft gemaakt in de laatste jaren. Een trainer die Ajax eindelijk weer liet swingen en Europees op de kaart zette. Echter deed Bosz waarschijnlijk een ding fout: een eigen mening hebben en niet altijd luisteren naar de mensen bij Ajax die denken het voetbal uitgevonden te hebben.

30 september 2017 om 12:53

Joh....ook al had ajac hem alles gegev wat hij wilde. Als een ub als dortmund komt ga je toch sws als trainer. Das een nenorme stap omhoog vanuit de nl top. Dat kun je iemand ook gewoon gunnen.

30 september 2017 om 13:20

Dus Bosz liegt?

Zolang Ajax vol gaat voor Marcel ben ik tevreden! En ook voor Dijks, Veltman en Younes! Contracten voor het leven en laat ze aub nooit meer uit de basis verdwijnen. Echte ajax backs en een topaanvaller met een geweldig rendement.

30 september 2017 om 12:00

Ja met je eens. Vooral Dijks moet snel een verbeterde aanbieding krijgen. De buitenwereld weet al dat Younes niet te koop is, dus dat komt ook goed.knap dat Ajax deze ster heeft weten te behouden.
Voor Veltman is nooit interesse buiten Ajax dus daar hebben we ook nog jaren plezier van.
Keizer mag nog wel even een jaartje wennen aan de druk en de eredivisie. Komt dus gelukkig allemaal goed.
Ik verwacht derhalve ook weer hoge bonussen over dit seizoen voor Overmars en Vd Sar. Puik werk!

30 september 2017 om 12:14

Absoluut mee eens. Die Dijks he, die doet het geweldig. Ajax moet echt zijn best doen om hem te behouden, want Real en Barca zullen snel voor de deur staan! Younes moet je een contract met een afkoopsom van boven de 100mil geven, want deze jongen gaat ster van komende WK worden.

30 september 2017 om 12:21

Weet niet of hij bij Barca of Real zal passen. Ik vind Dijks meer een speler voor de PL. Denk eerder zelf aan Tottenham. Daar hebben ze met Eriksen en Vertonghen al goede ervaringen met spelers van Ajax.
Zal Viergever nu ook verlengd worden? Keizer is toch wel erg blij met de man. Voorlopig houdt hij wel topaankoop Wã¶ber uit de basis.

30 september 2017 om 12:38

Hebben jullie de voorzetten gezien die dijks afleverd dat is gewoon Barca basis materiaal , Younes gaat CR7 aflossen bij real over een seizoentje of 2. En Veltman is de beste rechtsback van dit moment ben verbaasd dat PSG en Man city niet 100m+ hebben geboden.

30 september 2017 om 14:18

We kunnen allemaal wel heel negatief doen over Dijks, maar als Ajax gewoon een spits van 4,20m had staan dan waren de meeste van zijn voorzetten gewoon assists geweest (afgezien van de paar ballen die hij rechtstreeks de 2e ring in slingerde).

30 september 2017 om 18:53

Helaas hebben we die spits niet.
Maar ik hoor dat Dijks ziek is. Ik denk dat een doodzieke Dijks nog altijd tien keer beter is dan Dankerlui.

30 september 2017 om 12:02

Helemaal mee eens
Het feit is gewoon dat ajax na het vertrek van bosz op zoek is gegaan naar een typische ajaxtrainer....en die vonden ze intern , want was keizer niet de man die het tweede heerlijk liet voetballen.....uitermate geschikt om dit door te sluisen naar het eerste een soort voortborduursel op bosz zijn werk.
Jammerlijk heeft keizer niet dat gene wat bosz wel heeft en dan heb ik het ovr uitstraling, een goede babbel en waarschijnlijk was bosz de enige echte baas in de kleedkamer.
Ook klaassen, zijn verlengstuk binnen de lijnen speelt niet meer bij ajax.
Verder vallen kluivert, dolberg en de ligt erg tegen, spelers die vorig jaar extra kleur gaven aan net toch al goede spel.
Tel alles bij elkaar op en je staat nu waar je staat, ....vele lege handen en al 5 punten achter de koploper.
Conclusie.....seizoen eigenlijk al mislukt aangezien de landstitel ajax al niet kon ontglippen dit jaar iets wat nu de absolute hoofdprijs zal zijn in amsterdam.

30 september 2017 om 12:10

Altijd maar zeiken op Younes. Die man heeft geen geweldig rendement nee maar houdt wel minimaal 2 tegensranders bezig waardoor anderen meer ruimte hebben en zorgt voor veel gevaar. Ik zou hem.ook basis laten staan. Zelfde geld voor Veltman hij doet het zo slecht niet maar alle foutjes worden bij hem 100x uitvergroot. Dijks is wel een prutser dat klopt

Zo zonde dat hij weg is geforceerd.. Anders zaten we misschien nog bij CL en anders zeker wel bij EL en hadden we misschien ook minder punten verloren. Maarja, achteraf...

Erg mooi dat hij z'n weg meteen weet te slaan met Dortmund. Ik hoop ook dat Dortmund 'm een keer wint!

30 september 2017 om 13:06

Dortmund is ook de ideale club voor Bosz. Zowel Klopp als Tuchel spelen erg aanvallend voetbal waardoor het ook echt in die ploeg gesleten zit, vandaar dat Bosz zijn tactische opvatting ook veel sneller ingeslepen is dan bijvoorbeeld vorig seizoen bij Ajax het geval was onder Bosz.

Logisch dat ze voor de volle 100% hem hadden moeten proberen te houden. Maar ik denk als Dortmund of een andere grote club je wil hebben dat je dan sowieso weg gaat. Ook als de hele Club wil dat je blijft

Iedereen is nu zo positief over Bosz. Ik ben benieuwd of dat na de poulefase van CL nog zo is.

30 september 2017 om 12:16

Inderdaad. Dat idee had ik al na de nederlaag bij Tottenham met Real voor de boeg. Feit is wel dat Ajax vorig seizoen bij vlagen heel leuk speelde en Dortmund in de Bundesliga zeervoortvarend begonnen is. Maar een vroegtijdige CL-uitschakeling kan de mindset snel doen omslaan.

Ajax heeft een grote fout gemaakt door niet vol voor hem te gaan. Eindelijk was er weer eens goed voetbal in Amsterdam en resultaten in Europa. Máár om eerlijk te zijn denk ik dat hij sowieso wel graag naar Dortmund had gewild. Ook als Ajax wel vol voor hem was gegaan. Dat soort kansen komen niet vaak voorbij en hoe groot was de kans geweest dat hij het dit jaar weer zo ver had geschopt in de EL.

Het is inderdaad ongelofelijk zeg hoe zakelijk en gewoontjes de directie handelde. Komop zeg. Dat Bozs weg zou gaan zat er natuurlijk dik in na zo'n seizoen. Maar ik heb niet een van de directieleden zien strijden om hem binnen te houden. Ik heb het helemaal gehad met Ajax. Al die vriendjespolitiek, al die ego's die zich op de achtergrond houden. En die gasten noemen zichzelf clubmensen. Ik herken mijn clubje gewoon niet meer. Slap voetbal, geen persoonlijkheid op het veld niks. Maar ja zolang al die ego's daar bij het bestuur hun bonussen krijgen is het goed zeker.

Kip of het ei verhaal. Peter Bosz wilde ook niet vol voor Ajax gaan, want hij kreeg zijn zin niet bij het aanstellen van de technische staf. Valt ook wat voor te zeggen dat je een passant niet de volledige macht geeft, zoals bij Martin Jol toen. Ondertussen is het natuurlijk heel makkelijk weggaan als Dortmund op de stoep staat met 4 miljoen per jaar. Geloof er niks van dat hij anders bij Ajax was gebleven wanneer Dortmund op de stoep had gestaan. Dat was gewoon een hele mooie kans voor hem.

30 september 2017 om 12:03

Precies, dat schijnheilige gedoe elke keer en excussen zoeken om te scoren...
Geef gewoon toe dat je voor financiã«le zekerheid ben gegaan , de man was een Feyenoorder die had echt geen club binding met Ajax hoor,
dus echt wel begrijpelijk dat hij voor het geld koos...
stop enkel met die smoezen en zogenaamde redenen

30 september 2017 om 12:57

Denk als je naar een club als Dortmund gaat je niey kan beweren dat dat alleen om het geld gaat. Het is geen qatar of china he...is gewoon een topclub in duitsland. Dus naast financieel ook sportief een hele mooie stap omhoog.

1 oktober 2017 om 07:51

Laat hij dat dan zeggen ipv elke keer met schoppen na komen ,
En 4mil per jaar is niets natuurlijk

30 september 2017 om 12:18

Het feit dat Ajax hem dan ook liever zag gaan, heeft zeker niet geholpen bij Boosz om voor Ajax te kiezen.

30 september 2017 om 13:00

Logisch toch als je Spijkerman in je staf hebt en een stille Willy die in je nek hijgt en die veel zeggenschap heeft...

30 september 2017 om 13:06

Zo is dat. Ik heb Bosz een heel jaar niet gehoord en met een aanbieding op zak kwamen de praatjes. Terecht hoor, grotere club dan Ajax, meer verdienen, je kan het bijna niet laten lopen. Maar als hij karakter gehad had dan had hij gezegd, ik ga voor een prijs bij Ajax. Ik vind dat allemaal zulk achteraf gepraat.

30 september 2017 om 13:31

Als hij karakter had gehad was hij blijven werken met mensen die minder kijk op het spel hebben dan hij maar zich wel constant met zijn keuzes bemoeien?

30 september 2017 om 15:26

Helemaal mee eens, hij ging ineens meer eisen stellen, Ajax wou verder op de ingeslagen weg. Beleid is dat de trainer niet het technische beleid bepaald, kijkende naar de loyaliteit van Bosz is dat dan ook een goede beslissing, dit soort mannen zijn gewoon niet te vertrouwen en zijn clubhoppers, logisch gezien het bod dat hij kreeg, maar daarom moet je ze als passant beschouwen.

30 september 2017 om 15:59

Welke 'eisen' van Bosz waren zo slecht dan?

Aan de ander kant mag Bosz Ajax dankbaar zijn dat hij de kans heeft gekregen om er te werken. Zonder Ajax had hij waarschijnlijk nooit bij zo’n grote club in beeld geweest.

30 september 2017 om 12:59

Haha ja natuurlijk joh. Ben jij ook zo dankbaar dat je voor hey bedrijf mag werken waar je werkt? Wat een onzin. Ze hebben hem geno.en omdat ze wat in hem zagen...niet omdat het zon aardige vent is die ook een kansje verdient. Hoeft hij helemaal niet dankbaar voor te zijn, dat heeft hij zelf afgedwongen...ondanks dat hij nooit echte prijzen heeft gepakt.

Mismanagement van de hoogste orde! En zie de puinhoop die er, weer, is. Incompetente idioten de wel erg goed konden voetballen maar geen bal verstand hebben van het runnen van een voetbalclub. Cruijff is voor mij heilig maar hiermee zat hij er compleet naast.

Ik heb begrepen dat PB rond de 4 miljoen euro per jaar opstrijkt in Duitsland . En ik denk dat dat de voornaamste reden is van zijn vertrek . Alles wat er vervolgens bij word gehaald qua strubbelingen tussen hem en de staf zal daarom een storm in een glas water zijn (tenminste mijn gedachte hierin). En had hem nog graag bij Ajax gezien,hoewel ik t jammer vind dat hij zijn ploeg nooit aanpast wanneer dat wel word gevraagd. Zoals wissels de kans geven tegen psv nadat je 120 min intens hebt gespeeld tegen Schalke . Of de ligt op t middenveld plaatsen tegen united terwijl t al snel duidelijk was dat schone werd afgetroefd door t fysiek en lengte van Fellaini . Begrijp me niet verkeerd hij heeft heel veel goede dingen gebracht bij Ajax maar hij had er zeker 1 prijs uit moeten slepen vorig seizoen.

30 september 2017 om 12:38

Nogmaals:Oppertunisme viert hoogtij! Bosz staat er niet zo prettig voor in de CL. Ik weet niet wat de grote mannen doen als Bosz de poulefase niet overleeft.

Onbegrijpelijk, wat een misser van de heren op het pluche. Onder Bosz kwam het goede voetbal en de goede resultaten. Nu zijn we weer 3 stappen terug met Keizer. Sar en vooral Bergkamp mogen zich dat aantrekken. Als Keizer eruit vliegt, moeten zij mee !! On; een genot om Dortmund zo te zien spelen / presteren...

Ze moeten zich schamen bij Ajax, en dan geen directe vervangers halen voor de drie beste spelers die zijn weggegaan en nou Keizer maar de schuld geven van de slechte prestaties.

Keizer moet tegen Heerenveen gaan spelen met Veltman en Viergever in het centrum de Ligt en Dijks passeren.

Zijn beide niet goed genoeg op dit moment.

Voor niets stelt TH alleen de onervaren trainers op bij de Toekomst en Ajax zodat Bergkamp en Spijkerman naar hun zin krijgen...

Bosz je bent niet groter dan de club, sterker nog, jij ging niet vol voor Ajax. Logisch dat je Dortmund qua sportieve en financiële uitdaging niet afslaat, maar hou eens op alles bij de club te leggen, ze wilden graag dat je bleef maar konden niet aan je eisen voldoen.

Trainers zijn maar passanten en uit het voorval van Bosz blijkt dat dat een goede strategie is, want dan komt er een grotere club en dan zijn ze weg, de continuïteit moet dan gewaarborgd blijven.

30 september 2017 om 16:32

Als het bestuur geen vertrouwen in je hebt dan ga je natuurlijk niet blijven. Bosz wou nieuwe assistenten en daar ben ik het opzich mee eens. Spijkerman en Bergkamp kunnen gewoon niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren