Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf: Ajax en Tottenham zijn akkoord over 45 miljoen

Laatste update:

Ajax en Tottenham Hotspur hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Davinson Sánchez, zo meldt De Telegraaf. Het gaat om een transfersom van 45 miljoen euro waarvan de laatste tien miljoen in een later stadium betaald wordt. Voetbal International en het Algemeen Dagblad gaan eveneens uit van een som van 45 miljoen.

Als dat bedrag juist is, dan wordt de 21-jarige centrale verdediger de duurste uitgaande transfer aller tijden van Ajax. Dat record staat nu nog op naam van Arek Milik, die voor 32 miljoen euro naar Napoli vertrok. Het is overigens onduidelijk wanneer Ajax de tien miljoen van de tweede termijn op zijn bankrekening gestort zal krijgen.

De overgang van de Colombiaanse verdediger zat al minstens een week in de pijplijn. Sánchez ontbrak zaterdag tijdens de eerste competitiewedstrijd van het seizoen, tegen Heracles Almelo, en stond ook donderdag in het eerste Europa League-duel met Rosenborg BK niet op het veld. Voorafgaand die wedstrijd maakten Engelse kranten al melding van een principeakkoord tussen beide clubs.

De Telegraaf schrijft dat de deal echter pas donderdagavond na de met 0-1 verloren Europa League-voorrondewedstrijd tegen Rosenborg BK is rondgekomen doordat de Raad van Commissarissen toen pas akkoord ging met de hoogte van de huidige transfersom. Ajax verdient de aankoopprijs van Sánchez zo'n acht keer terug, want men nam de international een jaar geleden voor naar verluidt vijf miljoen euro over van Atlético Nacional.

Een goede transfersom voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blijf gewoon in godsnaam bij die 50 miljoen... Wanbeleid

18 augustus 2017 om 07:24

En dan? Dan blijf dit aanmodderen. Als je Ajax gisteren zag spelen dan miste je Sanchez weliswaar, maar zijn er op veel meer plekken versterkingen nodig. Hoe sneller deze worden ingevuld hoe groter de kans dat je nog iets van dit seizoen kan maken. Hak nu maar de knoop door, dit is nog steeds een immens bedrag voor een speler die je vorig jaar voor 5 miljoen haalde. En Tottenham wacht rustig tot de laatste dag van de deadline voordat ze echt zaken gaan doen, die hebben geduld wat dat betreft. En voor 50 miljoen kunnen ze ook vrij makkelijk doorschakelen natuurlijk.

18 augustus 2017 om 07:36

Der is geld dus waarom moet er gewacht worden op het geld van sanchez?

18 augustus 2017 om 07:43

Ja, dat is mij ook een raadsel, maar er is sinds de geruchten rond Sanchez buiten een reservespeler van Heerenveen niets gebeurd bij Ajax qua transfers. Misschien lopen er al wel allerlei gesprekken en merken we daar niets van, al vrees ik dat Overmars vooral hier mee bezig is. Terwijl je als TD betrekkelijk weinig invloed hebt op uitgaande transfers zodra de speler zelf graag weg wil. We gaan het zien, maar het is heel vreemd dat er zo weinig bijkomt. Ook richting een beginnende trainer is dit vervelend, hij wordt straks afgerekend op een selectie zonder niveau.

18 augustus 2017 om 07:50

Ik ben een beetje klaar met overmars persoonlijk. Waarom heeft hij lozanno niet gehaald bv.
waarom staat viergever in de basis maar krijgt hij geen contract aangeboden?
Waarom 3 verdedigers verkopen die allemaal potentieel basis materiaal zijn en niks zelf halen.
Sanchez 35
Klaassen 27
Riedewald 10
Tette ook nog een paar miljoen...
Wat hebben we gekocht? Sorry baard beetje gefrustreerd was laat gisteren 😂

18 augustus 2017 om 08:10

Ik snap je frustratie wel, dit is gewoon enorm slecht beleid. Als je geen geld hebt als club zou dit beleid al niet zo sterk zijn, maar als je puissant rijk bent als Ajax dan is er geen excuus. Vergelijk het met PSV en Feyenoord, dan is Ajax met grote afstand het allerrijkst. Maar Haps had niet misstaan bij Ajax, en Lozano ook niet. En dat gerucht toen rond Amrabat, dat geloof ik inmiddels wel eigenlijk. Die hadden ze er best bij kunnen hebben op het middenveld.

18 augustus 2017 om 08:34

Amrabat is nog steeds de grootste onzin, en dat alleen om zelf een transfer te kunnen forceren en de druk op te voeren, ik vind het namelijk nog steeds totaal geen Ajax materiaal. Eiting is een prima jeugdspeler die als verdedigende middenvelder absoluut niet minder is, dus ik denk persoonlijk dat er vrij weinig mensen wakker van liggen dat hij geen Ajax shirt draagt. Dat het nu even wat minder loopt hoeven we niet terug te vallen op spelers uit Nederland die in mijn ogen gewoon weg te matig zijn, als Ajax deze spelers echt had gewild hadden ze die al tijden terug aan kunnen trekken, maar hebben ze het juiste besluit genomen om er niet mee in zee te gaan, het is het alemaal net niet. Er komt nog wel wat bij, en als het eenmaal weer gaat lopen hoor je er niemand meer over.

18 augustus 2017 om 08:52

Probleem is juist dat Ajax een speler zoals Amrabat mist.
Allemaal mooi weer voetballers bij Ajax op het middenveld.

18 augustus 2017 om 08:59

Voor mij zijn tete een riederwald prima voetballer

18 augustus 2017 om 08:59

Neter dan dijkd een veltmann

18 augustus 2017 om 09:05

@wehave, Ajax hoeft geen spelers die minder zijn dan dat er al op de bank zit. In elk interview proberen zieltjes te winnen, misselijkmakend zonder dat hij nog maar 1 bal goed geraakt heeft. Nee bedankt, die is prima op zijn plek.

18 augustus 2017 om 09:12

Jah, weet hebben zeker een type Gudelj nodig! 😂😂

18 augustus 2017 om 09:22

Omdat ze dat geld anders nooit voor hem krijgen

18 augustus 2017 om 09:43

@baardgrasmus

Je schrijft: "als je geen geld hebt als club zou dit beleid al niet zo sterk zijn, maar als je puissant rijk bent als Ajax dan is er geen excuus. Vergelijk het met PSV en Feyenoord, dan is Ajax met grote afstand het allerrijkst".

Als je kijkt wat er voor spelers op de transfermarkt betaald moet worden, valt het allemaal nog wel mee met die rijkdom. Daarbij heb je als club rekening te houden met de FFP regels en die schrijven voor dat een aankoop binnen de begroting moet passen. En aankopen zoals veel mensen die graag willen zien, doen dat niet. De afgeketste transfer van Richarlison heeft daarbij aangetoond dat een broodvoetballer liever bij een kleine club in de PL gaat spelen dan bij een grote uit NL en je kan hem dat niet eens kwalijk nemen als hij daar 4 keer zoveel kan verdienen. De mensen schieten zoals gewoonlijk weer direct in de paniekmodus als het even tegen zit en eisen dat er koppen gaan rollen, terwijl dat helemaal niets oplost en het eerste vereiste in een situatie als deze is dat je rustig blijft. De reacties zijn feitelijk volkomen belachelijk omdat de problemen al jarenlang hetzelfde zijn bij Ajax en de club al jarenlang haar beste spelers voortijdig moet laten vertrekken en de meeste bovenmodale spelers hun neus ophalen voor een loopbaan in onze modale competitie en het magere loon dat een Nederlandse club in vergelijking met veel buitenlandse clubs kan bieden. Daardoor wordt de spoeling dun en moet je de spelers die daartoe wel bereid zijn, met een lampje zoeken en dat kost tijd, terwijl de je er ook rekening mee dient te houden dat de transfer in extremis nog kan klappen als er kapers met meer geld tot hun beschikking op de kust verschijnen. Dat er gereageerd wordt zoals er gereageerd wordt heeft te maken met een totaal gebrek aan realiteitsbesef, men doet niets anders dan de kop in het zand steken door de omstandigheden waarin een TD mee te maken krijgt als hij de transfermarkt op moet, te verzwijgen of zelfs ontkennen.

Je vergelijking met PSV en Feyenoord gaat niet op omdat die, afgezien van Lozano in een heel andere vijver vissen dan Ajax. Met Lozano is Brands naar eigen zeggen 6 maanden zoet geweest, terwijl men bij Ajax Overmars nog niet eens 6 weken de tijd geeft om spelers van dat kaliber te vinden. Ajax heeft met de transfers van Zyech en Neres en de mislukte van Richarlison aangetoond dat de club best bereid is om voor Nederlandse begrippen diep in de buidel te tasten, zolang daar maar kwaliteit tegenover staat. Geef Overmars 50 miljoen mee en salarisruimte van 2 tot 3 miljoen netto en hij komt ook wel met een paar goede spelers terug. Voor een salaris van 6 tot 8 ton netto zijn alleen jeugdspelers bereid in NL te komen spelen, een enkele uitzondering daar gelaten. En die zijn ondanks een contract dat nog 4 jaar doorloopt binnen de kortste keren ook zo weer vertrokken als ze zich zo snel ontwikkelen als Sanchez.

Wat er bij Ajax gebeurt, is het lot van iedere Nederlandse club. Door de hoge belastingdruk, het liberale ontslagrecht en de onaantrekkelijke competitie is geen enkele Nederlandse club in staat toptalenten voor jaren aan zich te binden en/of er topspelers uit het buitenland voor terug te halen als ze vertrekken. Zelfs spelers die hier zijn opgegroeid en nu in het buitenland spelen bedanken vriendelijk voor de eer als ze worden gevraagd om op het oude nest terug te keren zolang ze nog niet achter de rollator lopen. Dat is de situatie en daar zullen de mensen dus mee moet leren om te gaan als ze niet willen stikken in hun eigen frustraties. Of de TD nu Overmars heet of Jan Pipo de Clown maakt helemaal niets uit als hij met dezelfde middelen de transfermarkt op moet.

Als Ajax transfers als die van Richarlison wel met succes wil kunnen afronden, is door de hoge belastingdruk verdubbeling van de hoogste salarisschaal niet eens voldoende om dat te realiseren. Terwijl dat financieel volstrekt onhaalbaar is omdat de begroting daardoor meteen weer verliesgevend wordt en dat in strijd is met de FFP regels. Bovendien komt zelfs bij verdubbeling van het topsalaris, de netto loonsom niet boven de 1,2 miljoen uit en dat betalen ze in Engeland al in het premiership. Dat is de situatie zoals hij is en daar zal iedere TD moeten dealen of hij nu Brands, Van Geel heet of Overmars. Het enige wat zij kunnen doen is hun scoutingsteams tot in de verste uithoeken van de wereld laten scouten in de hoop dat er een pareltje tussen zit dat nog onder de radar van de grote clubs is gebleven. Als die zo goed is als Sanchez, ben je hem ook weer binnen een jaar kwijt en heeft de tijd en moeite die je erin hebt gestoken uitsluitend financieel gewin opgeleverd. Het is echter een utopie om te denken dat je mee kunt doen in ratrace van de grote clubs die bijna allemaal een begroting van boven het half miljard hebben en de grootste in NL het hooguit met 80 miljoen moet doen. Als zo een club komt voor een van je spelers, moet je hem laten gaan en is het enige dat je als club kunt doen er zoveel mogelijk geld uit proberen te peuren. Dat is om gek van te worden maar wel de realiteit zodra je je virtual reality bril hebt afgedaan.

Als Ajax beter voor de dag wil komen op de transfermarkt, moet de begroting omhoog en moeten er dus nieuwe inkomstenbronnen worden aangeboord. Als de clubleiding de eisen van veel supporters zou inwilligen en bereid zou zijn om 25 miljoen voor een speler op tafel te leggen en hem een netto salaris van 2 tot 3 miljoen te bietalen, zal de begroting vrijwel onmiddellijk weer verliesgevend zijn en is het eigen vermogen binnen 5 tot 10 jaar volledig opgesoupeerd. En is de club weer terug gevallen tot het niveau van vlak na de revolutie toen om de begroting weer kostendekkend te krijgen, zwaar bezuinigd moest worden en Overmars net voldoende geld meekreeg om de transfermarkt op te gaan om de Duartes en Van der Hoorns van deze wereld aan te trekken. Een dergelijk beleid is alleen maar lonend voor de korte termijn, voor de lange termijn is deze fnuikend. Ik denk niet dat de Directie van Ajax daar voor te porrenb is en als dat wel het geval zou zijn, is daar altijd nog de RvC om daar een stokje voor te steken. De mensen verwachten van Overmars resultaten op de transfermarkt die hij alleen zou kunnen realiseren als hij eigenaar van Ajax zou zijn en het alleen voor het zeggen zou hebben. In de statuten van de club staat echter dat een directiebesluit alleen rechtsgeldig is als er de handtekening van alle directeuren onder staat en bij Ajax is een aankoop zo een directiebesluit. En zelfs dan kan de RvC er nog een dikke streep doorheen halen. Een ironische bijkomstigheid is dat de RvC dat niet alleen (tijdelijk) bij de uitgaande transfer van Sanchez heeft gedaan, maar zoals uit onderstaande link blijkt, ook toen Overmars hem wilde aantrekken. Overmars heeft de RvC er toen van weten te overtuigen om op dat besluit terug te komen, zoals hij ook de komst van het andere goudmijntje van Ajax, Dolberg, er persoonlijk doorheen heeft gedrukt. Daaruit blijkt eens temeer hoe volkomen geschift de kritiek op zijn functioneren feitelijk is.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=280878

18 augustus 2017 om 09:53

volledig mee eens! Gewoon de realiteit. Het ontbreekt aan mentaliteit van de blijvende spelers om er gewoon voor te knokken, want je kunt mij niet wijs maken dat dezelfde spelers ineens niet meer kunnen voetballen omdat er 2 of 3 collega's zijn vertrokken? Ook met dit elftal had je niet van Rosenborg hoeven te verliezen. Dit lag niet aan de trainert of aan de directie maar aan de belabberde inzet / motivatie van de spelers.

18 augustus 2017 om 10:07

grasveld7, jouw reactie typeert wat mij betreft perfect de denkfout die bij Ajax wordt gemaakt. Jij denkt dus serieus dat Eijting beter is dan Amrabat. Heeft die jongen überhaupt al gedebuteerd? Net zoals veel ajacieden denken dat De Ligt een van de beste (zo niet de beste) verdediger is van Nederland, Dolberg beter is dan Jorgensen, vd Beek de beste middenvelder, etc. etc. Er is veel talent, maar op dit moment zijn ze absoluut nog niet goed genoeg om het ajaxshirt te dragen in mijn ogen. Sterker, ik zie Ajax al geruime tijd voetballen en dit materiaal voetbalt nog beroerder dan toen rond de eeuwwisseling.

Kijk nou naar de serie, hoeveel wedstrijden op rij al niet gewonnen nu? Zullen al vijf officiële duels zijn. Ik snap de spagaat niet zo goed, aan een kan heilig overtuigd dat de jeugdspelers de beste ter wereld zijn, aan de andere kant pisnijdig op het bestuur vanwege de weinige aankopen? Misschien gaat Overmars inmiddels mee in de denkfout en gelooft hij ook dat de jeugdspelers goed genoeg zijn?

18 augustus 2017 om 10:23

Scepticus, interessant stuk en ik kan me er ook wel in vinden tot op zekere hoogte. Maar waarom had Overmars niet zes maanden bezig kunnen zijn met Lozano? En waarom had Ajax Haps niet kunnen halen voor 6 miljoen, want dat zou enorm veel schelen tov Dijks. Je doet alsof het Overmars allemaal overkomt, maar hij weet toch in wat voor wereld hij werkt? En hij snapt toch ook wel dat die paar extra miljoen die je misschien pakt door te vertragen bij de transfer van Sanchez uiteindelijk net zo snel de zak weer uitvliegen als je vervangers moet halen tegen het einde van de deadline?

Want hoe je het ook went of keert, Overmars wekt niet de indruk heel hard bezig te zijn. Voor de trainer is niet verder gekeken dan het tweede elftal, net als voor een aantal spelers trouwens, terwijl ik er van overtuigd ben dat er veel trainers, met meer talent en een grotere staat van dienst die plek willen. En er is een wissel van Heerenveen gekocht, een tweede keeper van Roda, een derde keeper transfervrij, Huntelaar keerde terug en er is een Colombiaan gekocht. En aan de andere kant staat pak 'm beet 40 miljoen aan inkomsten, tegenover misschien net 6 miljoen aan transfersommen. Een TD wordt afgerekend op de transfers die hij doet, niet geslaagde transfers zijn geen verzachtende omstandigheid. Wij hebben jaren geprobeerd Dost te halen, dat wordt ook niet als een succesvol wapenfeit gezien van Van Geel (hoewel hij het wel heel goed bleek te zien zie zijn seizoen bij Sporting), maar Jorgensen wel die er ineens op een dag zomaar was.

Overmars zal spelers moeten overtuigen bij Ajax te tekenen en die hoeven echt geen miljoenen salaris. In de eredivisie is denk ik niet meer zo veel over, de beste zijn al opgepikt denk ik, dus dan moet je daarbuiten kijken. Maar daar buiten betaal je meer salaris als ze van buiten de EU komen, dat is op zich nog geen bezwaar voor Ajax omdat ze al ver boven het gemiddelde betalen. Maar ook als je moet concurreren met de degradatiekandidaten van Engeland, die betalen zoals je al zegt veel meer. Ga die strijd dan niet aan. Je moet je selectie op peil brengen, lukt dat niet met dat soort spelers, zoek dan elders. Maar nu wordt net gedaan alsof de huidige markt Ajax overkomt en zij volledig apathisch moeten toezien hoe spelers voor andere clubs kiezen.

18 augustus 2017 om 11:08

Ik ben het eigenlijk helemaal met jouw stuk eens, Overmars heeft de neiging zich te verschuilen achter deadlines en overkomelijkheden waarvan hij weet dat het speelt / gebeurt... elk jaar weer.

Doorpakken staat niet hoog op zijn lijst... verkopen wel! Dat heeft hij goed onder de knie.. chapeau daarvoor.

Jammer genoeg blijft Ajax in den beginne nog altijd wel een voetbalclub......

18 augustus 2017 om 07:25

Je mist realiteitszin.
Dit is zo enorm veel geld voor een verdediger uit de eredivisie.

18 augustus 2017 om 07:41

Ja en nee. Dit jaar zijn de prijzen wereldwijd enorm gestegen en Sanchez is echt heel speciaal. Ik waag mij niet aan een getal, enige wat mij echt verbaasd is dat er geen andere clubs interesse hadden. Ik heb Sanchez ongeveer 20 wedstrijden live zien ballen en ben van mening dat hij wereldtop materiaal is.

18 augustus 2017 om 07:41

Is 100 miljoen voor mbappe of dembele reeel dan?

18 augustus 2017 om 07:45

Wel als je hun salaris meetelt. En dat is altijd een factor.

18 augustus 2017 om 07:46

Wat is er reeel aan Ajax moet kwaliteit op het veld hebben staan niet 100+ op de bank.
Alleen laten gaan voor een niet te weigeren bod.
Maar nee we verkopen hem weer aan totenham die Ajax als een fantastisch koopjeswinkel ziet..

18 augustus 2017 om 07:59

Haha salaris van mpabbe is super laag dus nee

18 augustus 2017 om 08:40

Ik vind Sanchez nog veel tekort komen in spel inzicht. Hij zet vaak druk op de bal dit kan in de ED maar op hoog niveau wordt je zo uitgespeeld. Sanchez is nog jong en heeft wel potentie als hij meer rust in zijn spel kan brengen en beter het overzicht leert te behouden en met een goeie leider naast hem die hem kan coachen zie ik hem wel uitgroeien tot een uitstekende verdediger. Ik vind de waarde van Sanchez rond de 35 miljoen

18 augustus 2017 om 08:42

Ik heb sanchez de andere 20 wedstrijden gezien waarin hij liet zien gewoon eredivisie matriaal te zijn.
35 miljoen is echt een ongelofelijk mooi bedrag voor een verdediger uit de eredivisie....beetje realustisch blijven hoor.

18 augustus 2017 om 09:17

@ tinus45,

ik ben het helemaal met je eens. Ik vond hem europees ook nog wel eens schutteren. Persoonlijk had ik er ook snel een strik om heen gedaan.
Die jongen gaat nooit nog meer opleveren.
Daarnaast kun je voor hem best een speler halen die misschien een paar procent minder is voor onder de 10 miljoen.
Europees zo goed als klaar dus dan maakt dat niet zoveel uit voor in onze competitie.

18 augustus 2017 om 10:27

Dit heb ik ook meermaals aangegeven. Tactisch is hij nog niet de slimste. Ik wil liever niet racistisch zijn, maar het is wel vaker met dit soort spelers. Vaak zijn donkere jongens atletischer en sterker. Blanke jongens minder atletisch, maar tactisch sterker. Kijk maar naar Veltman

18 augustus 2017 om 07:27

Inderdaad aangezien de speler niet eens meer wilt komen opdagen. Nog nooit heeft een ED speler zoveel opgeleverd. We weten overigens ook niet wat die variabelen zijn. Kan dus gewoon 45 miljoen worden en dat is verdomd veel geld. Is 9 x je investering man en dat na 1 seizoen. Nu moet die 35 miljoen geherinvesteerd worden! Tot aan de laatste cent in nieuwe spelers.

18 augustus 2017 om 07:32

En welke versterkingen die er direct staan willen er komen als Ajax ook nog Europees voetbal misloopt?

18 augustus 2017 om 07:42

Jij verkoopt zeker ook je van Gogh die je op de rommelmarkt voor een 10tje hebt gekocht voor 90 euro door, want 'Is 9x je investering man'.
Ajax heeft in Colombia een pareltje ontdekt en moet die nu gewoon voor de waarde die hij op dit moment heeft verkopen en is in vergelijking met andere transfers dit jaar niet extreem duur (50 miljoen). Ik vind het eredivisie argument ook niet opgaan want hij bewijst zich ook in copa libertadores (winst) colombiaans international en finale europaleague.

dat een groot deel moet worden geherinvesteerd in nieuwe talenten en directe versterkingen ben ik wel met je eens.

18 augustus 2017 om 07:43

Zal me een zorg zijn wie. Ajax moet ze halen. En we zijn nog niet uit Europa.

18 augustus 2017 om 07:46

We hebben het hier over 35 miljoen wat kan oplopen tot 45 miljoen he. Mijn van Gogh? Zal vast meer waard zijn of wat? 45 miljoen voor Sanchez is gewoon verdomd veel. Noem 10 verdedigers die wereldwijd duurder waren. Ik wacht.... Sterker nog noem er 6 of zo. Be my guest.... Vorig seizoen was het Feyenoord duo zogenaamd beter dan Sanchez en nu vindt men 35 miljoen euro vast te weinig. Laat me aub niet lachen.

18 augustus 2017 om 07:46

Lekker makkelijk. Alleen werkt dat zo niet.

18 augustus 2017 om 08:05

@Lee112, het is veel geld voor een verdediger maar er zijn wel wat argumenten aan te dragen die je doen twijfelen of 35/45 maximaal is.
- nog contract voor 4 seizoenen.
- pas 21 jaar.
- international.
- 2 grote finales gespeeld.
- elk jaar meer (televisie) geld en dus prijzen blijven stijgen.
- Ajax staat er financieel goed voor en hoeft(e) niet te verkopen.

Er zijn gewoon heel weinig van dit soort verdedigers geweest, die zo jong zo goed zijn. Ik had zelf gehoopt dat hij gebankt zou worden voor een maandje en dan weer in genade aangenomen. Haar toch verkocht en ik vraag mij af of dit wel het maximale bedrag is.

18 augustus 2017 om 08:32

Nogmaals men vond Sanchez niet eens de beste ED verdediger vorig seizoen.
Nu opeens na 0 wedstrijden extra is hij ''the man'' (wat ik overigens al vond, maar dat terzijde).

18 augustus 2017 om 08:46

Men laat zich gek kwekken door de media....die lullen er elke week een paar miljoen bij, prijzen zo'n enkel jarige jongen de hemel in en elke supporter van de Amsterdammers gelooft ook werkelijk dat hij minstens 50 miljoen waard is.
Ik lach met u mee.

18 augustus 2017 om 08:53

Persoonlijk vond ik hem er wel met kop en schouders uit steken en met zijn snelheid en duelkracht kon Ajax een stuk opportunitischer spelen. Vind hem een speler die je mogelijk bij de échte top terug ziet over een paar jaar. Spurs blijft, ondanks dat het een stap omhoog is, een net-niet club voor mij.

Van mij mag Ayoub wel komen voor de juiste prijs. Tegen clubs waar je net als gister 75% de bal hebt, is dat een geweldige speler voor op je middenveld vind ik. Voetbalt altijd zo makkelijk onder de druk vandaan. Frenkie de Jong breekt hoe dan ook wel door, dat gebeurd altijd bij de grote talenten. Die worden niet 'in de weg gestaan' door spelers, anders zijn ze mogelijk gewoon niet goed genoeg. Linksback en centrumverdediger zijn ook echt een absolute noodzaak, en het kan aan mij liggen maar een extra aanvaller die wél in staat is om er 10 te maken zou mooi zijn... maar lijkt een beetje een utopie. Zeker na de komst van Johnsen.

18 augustus 2017 om 10:15

Lee112,

Uitgaande van de 45 miljoen zijn er maar twee spelers duurder aangekocht:

- Rio Ferdinand (46 miljoen euro - van Leeds United naar Manchester United) en

- David Luiz (49,5 miljoen euro - van Chelsea naar Paris Saint-Germain).

Opz ich een geweldig bedrag, maar toch zonde dat hij weg is, ben bang dat hij de laatste niet is die voor september weggaat.

18 augustus 2017 om 11:11

Je antwoord op de lee112 (welke spelers zijn duurder dan 45 mil) met Bonucci, maar volgens mij ging die voor 40 mil naar milan

18 augustus 2017 om 11:21

International? De man heeft amper 2 interlands gespeeld. Hij komt gewoon achter Yerry Mina in de gratie, die ongeveer net zo oud is. Verder zagen we ook gewoon in de Europa League dat Sanchez nog tekort kwam. 50 miljoen is absoluut niet zijn marktwaarde, dat is de prijs waarvoor je Laporte van Bilbao krijgt..

18 augustus 2017 om 11:32

Zo zien jullie maar de duurste verdediger kwam nota bene van Chelsea vandaan. Ajax heeft een topdeal.

18 augustus 2017 om 12:10

Natuurlijk is dat een topdeal. Zelfs de 31m die gisteren voorbij kwam zou een topdeal zijn, voor een ed verdediger waarvan zelfs z'n eigen supporters zeggen dat hij nog veel te leren heeft.

18 augustus 2017 om 08:27

In de tekst staat dat Ajax bijna 10 procent winst heeft gemaakt in een jaar op deze speler. Terwijl ze 35 miljoen krijgen? Mis ik iets of is dit een fout in de tekst.

18 augustus 2017 om 08:43

Nee die snap ik ook niet. Het is namelijk minimaal 600 procent, met var. die kunnen oplopen met nog eens 10 miljoen.

18 augustus 2017 om 08:47

Minimaal 600 als ik het goed bereken, mooi percentage voor een jaar tijd.

Edit; puur gekeken naar de 2 vaste transfersommen bedoel ik.

18 augustus 2017 om 10:20

grasveld7,

Er staat nergens iets over variabelen die kunnen oplopen tot 10 miljoen,

er staat: " Het gaat om een transfersom van 45 miljoen euro waarvan de laatste tien miljoen in een later stadium betaald wordt. ", moet alleen afgesproken worden wanneer de 10 miljoen betaald wordt.

18 augustus 2017 om 08:37

Mike Verweij en de telegraaf spreken over dat de laatste 10 miljoen in termijnen betaalt worden, dus gewoon een nette transfersom van 45 miljoen. Geld heb je toch al dus later instromen is geen probleem lijkt me.

18 augustus 2017 om 08:54

Ajax kocht hem vorig jaar voor 5 miljoen en verkoopt het door voor 35 miljoen!!!! Dit is geen monopoly he, dit is gewoon kassa!! Hoezo wanbeleid hahahaha

18 augustus 2017 om 08:56

"ajax maakt bijna tien procent winst op Sanchez"? Die tien moet 600 tot 800 zijn...

18 augustus 2017 om 11:56

Hah 50 miljoen is voor de onderhandelingspositie. De aandeelhouders + RVC smullen van deze transfer.

Geen sportieve ambitie, maar wel financiele ambitie! Hooraa weer een paar miljoen op de bank. En internationaal NOG verder afgegleden!

Het is lachwekkend aan het worden: De berichtgeven naar supporters van Ajax is misleidend, want de handelen bij Ajax anders. Het enige wat Ajax nog interesseert is het dividend dat ze uitkeren aan het einde van het boekjaar.

18 augustus 2017 om 12:15

Eens
35 miljoen en 10
Later??
We staan tog niet op markt!

18 augustus 2017 om 12:46

Hahaha, 45 miljoen ontvangen en dan nog wanbeleid? Man, je kan echt niks meer goed doen precies. Dit is gewoon knap onderhandeld, wat wil je nog meer.

Daar gaat de volgende basisspeler.
Dit ajax draait al zo stroef. Ze gaan Sanchez missen

18 augustus 2017 om 08:07

Not shit sherloch. Maar dat is ook de reden waarom zoveel supporters ( waaronder ik) dit zo'n slechte transfer vinden. 4 gespeeld en nul gewonnen...

Best wel weinig eigenlijk. Had 40 miljoen + bonussen verwacht. Ze moeten gewoon alles eruithalen. Engelse teams kopen matige spelers voor duurder dan dit.

18 augustus 2017 om 07:16

Inderdaad. Deze is niet best onderhandeld.

18 augustus 2017 om 07:29

Ja, hoe meer ik erover nadenk hoe belachelijker de transfersom word. Engelse clubs beschikken over zoveel geld en kopen de meest matige spelers voor enorm veel geld. Triest dat ajax doet alsof ze het geld nodig hebben. Gewoon bij je standpunt van 40/50 miljoen houden dat kan tottenham makkelijk betalen.

18 augustus 2017 om 07:34

Dus kan Tottenham schakelen naar iemand anders en dan zit je als Ajax zijnde met een Sanchez die gewoon weigerd te spelen. Dan heb je dus gewoon zo'n 40% van je begroting verdamp, omdat je 5 miljoen euro meer wilde. Alsof die 5 miljoen verschil maakt? Weg met hen je winst pakken en schakelen naar nieuwe spelers.

18 augustus 2017 om 07:42

Tottenham gaat hem straks ook gewoon doorverkopen voor de hoofdprijs. Die Levy weet tenminste hoe je zaken moet doen.

18 augustus 2017 om 07:42

Dan kunnen we in ieder geval de ambities bijstellen.

18 augustus 2017 om 07:47

Dit is geen typische eredivisie verdediger. Ajax heeft met hem gewoon goud in handen. Hij had dacht ik ook de copa libertadores gewonnen. Dus hij heeft de copa libertadores gewonnen daarna is hij naar europa toegekomen en heeft hij in de finale gestaan met notabene Ajax(!) In elke europa league match heeft hij enorm veel indruk gemaakt en dat is dan geen 40 miljoen waard? Milik had minder bewezen en is bijna voor hetzelfde geld weggegaan. Die nieuwe aankoop van koeman ( die al wel premier league ervaring heeft maar niets bijzonders is ) kost al meer dan 40 miljoen. Hou op hoor

18 augustus 2017 om 08:11

@lee12
Binnenkomende transfergelden maken geen onderdeel uit van een begroting.

18 augustus 2017 om 08:29

@nico50 Lekker belangrijk!

Ontoptc: vergeet niet dat het halen van een speler nu makkelijker kan zijn. Of denk je dat er veel spelers zijn die achter sanchez op de bank willen zitten?

18 augustus 2017 om 08:30

Maar dat zeg ik ook niet Nico.

Ik geef percentueel aan hoeveel het is. Als jouw begroting 80 miljoen euro is en jij verkoopt een speler voor max 45 miljoen, dan verkoop je percentueel gezien dus zo'n 40 procent van je normale begroting. Dat is gewoon verdomd veel geld.

Snap je waarom clubs met een begroting van 5 miljoen euro dus spelers graag verkopen voor 1.5 a 2 miljoen?

Met verdamp bedoel ik dus dat je 35 a 45 miljoen wegplurt. Ik zeg nergens dat we een gat hebben in de begroting of zo, want dat is niet het geval..

18 augustus 2017 om 11:26

In de Europa League was het gewoon drama hoor tegen United en Schalke. Verder neem ik je al niet meer serieus als je Sigurdsson drama noemt. Dat was één van de beste spelmakers in de Premier League, die met Ijsland ver kwam op het EK. Zijn statistieken liegen niet.

18 augustus 2017 om 13:28

Waar zie jij dat ik sigurdsson drama noem? Ik zeg dat hij niets bijzonders is. Hij kan leuk meevoetballen maar thats it. Geen 40+ miljoen waard. Ik kan jou niet serieus nemen als jij denkt dat hij 40+ waard is. Waarom heeft geen andere team dat bedrag voor hem neergelegd dan?

18 augustus 2017 om 07:39

Het is dus gewoon 45 miljoen exclusief variabelen, alleen in twee betalingstermijnen. De eerste is 35 miljoen, de tweede is 10 miljoen.

18 augustus 2017 om 10:44

"A first bid worth an initial £25m was rejected but a new offer that will see Spurs pay £28m up front with up to £14m in performance-related bonuses has been agreed in principle." Aldus The Guardian.

Hier wordt weer gesproken over 'performance-related, oftewel: bonus. Dus wie zal zeggen wat waar is?

18 augustus 2017 om 10:57

Volgens jou bron is het 31 + 15, maar het is toch echt 45 miljoen die in 2 termijnen betaald wordt. Ajax mag hier volgens mij niet eens over "liegen" aangezien ze beursgenoteerd zijn. Daarbij is de TG het meest betrouwbaar mbt Ajax transfers.

18 augustus 2017 om 08:21

had je echt verwacht dat hij dan 45/50 zou zijn?,
Ikke echt niet sorry maar hij heeft pas bijna 1 seizoen het pas laten zien in een competitie waar alle geflopte spitsen heen gaan. Dus vind dit gewoon een prima bedrag voor hem.

18 augustus 2017 om 10:32

Het is 45 miljoen euro, dus ja compleet volgens verwachting, Tottenham bood 40 miljoen euro, Ajax vroeg 50 euro dus komen ze uit op 45 miljoen euro.

18 augustus 2017 om 10:33

Het is 45 miljoen, dus 40 miljoen euro plus. Dat is echt het maximale dat Ajaxs eruit kon halen.

In principe voor een Nederlands uitgaande transfer is dit een uitstekend bedrag. Maar met de huidige bedragen had Ajax er misschien meer uit kunnen en moeten halen.

Ajax had voet bij stuk moeten houden. Eerst roepen voor minder dan 50 gaat hij niet weg en nu met 35 plus bonussen ( waarvan je nooit weet of je die krijgt) je laten afschepen. Ik vind dit een erg slechte zet van Ajax.

18 augustus 2017 om 08:30

Heeft Ajax geroepen dat hij niet voor minder dan 50 weg mag?

18 augustus 2017 om 10:23

Het is 45 miljoen die betaald wordt in 2 termijnen, dus hij is 45 miljoen en niet 35 miljoen + bonussen.

18 augustus 2017 om 10:46

Dat zegt De Telegraaf, Engelse media melden 28 miljoen pond, met 14 miljoen pond prestatiegerelateerde variabelen.

18 augustus 2017 om 10:58

Dat werd gister al door Ajax ontkracht? Verder kun je de TG mbt Ajax nieuws 99 vd 100 keer geloven.

18 augustus 2017 om 12:39

Fstolo, wie geloof je meer; Verweij en De Telegraaf die het mbt Ajax het altijd juist hebben of Engelse tabloids die er altijd naast zitten. Ik snap dat het voor niet Ajax fans moeilijk te geloven is, andere clubs laten hun sterspelers voor 15 miljoen vertrekken maar Ajax verdiend hier 45 miljoen. Dat is nu wel duidelijk.

18 augustus 2017 om 13:44

Haha, nee hoor. We weten allemaal dat Ajax de "macht" heeft nee te zeggen tegen 25+ miljoen gezien hun banksaldo. En daarnaast is Sanchez dit gewoon waard. Maar goed, wij geloven het moeilijk, en jij bent zeer volwassen door geen sneer naar ons uit te delen.

Dit is toch schandalig!! Wat n k.. beleid. Eerst zeggen 40 miljoen, dan 50 miljoen en nu 35 miljoen!? Na de wedstrijd van gisteren en dit ben ik er klaar mee. Overmars en consorten out!!

18 augustus 2017 om 07:24

Stop er toch lekker zelf mee.
Directie is super belangrijk voor Ajax. Grootste twijfel is de trainer

18 augustus 2017 om 08:13

@100%meijer
uhh....en wie heeft die trainer aangesteld dan? De directie misschien??

18 augustus 2017 om 07:24

Overmars out? Als het met de bonus op 40 uitkomt is het een prima transfer. De speler wilt weg, dus daar heb je niks meer aan.

Soap afgelopen. Het was eigenlijk geen soap omdat het vrij duidelijk was dat hij weg ging. Bedrag was nog wel spannend.

Waarom in hemelsnaam 35mil. Man man man wat een drama!

45mil + variabelen!

Of het moet echt zo zijn geweest dat davidson niet bij ajax wilde blijven

18 augustus 2017 om 09:14

Jouw laatste opmerking is toch juist waar het om draait?
Ik denk dat dit wel duidelijk is geworden, de afgelopen week.

Kansloos wat gaan we halen nu of komt er nu paniek aankoop op laatste dag 15 mil op Mike te wierink bah bah ellende

Hadden jullie echt 50 miljoen verwacht voor iemand uit de Mickey Mouse competitie?

18 augustus 2017 om 07:43

Dit soort reacties komen me echt de strot uit. De hele voetbalwereld staat op z'n kop, maar wij moeten wel marktconform denken? Zij willen een basisspeler die wij niet per se kwijt willen. Dan hoef je echt niet mee te werken. Zeker als hij er net een jaar zit en een langdurig contract heeft, en het om een team uit de Premier League gaat waar inmiddels zelfs de degradatieploegen meer geld hebben dan de hele Eredivisie bij elkaar. Je onderhandelt niet om Tottenham een gunst te doen. Je handelt voor jezelf. Ik had niet eens met ze gesproken voor minder dan 60. Zouden ze nooit betalen, en dan was je er ook meteen van af.

18 augustus 2017 om 11:33

En dan? Zit je met een Sanchez die niet meer wilt spelen voor Ajax.. Basisspeler kwijt terwijl je wel een dik bedrag aan salaris betaalt.

18 augustus 2017 om 07:45

@koen – reëel denkende mensen niet maar sommige Ajaxieden dus wel.. Sommige leven nog echt in een wereld waar ze denken dat Ajax nog een grootmacht is & dat de Nederlandse competitie gelijk is aan Spanje, Italie, Engeland en Duitsland.. Zoals je zegt, de eredivisie is niets meer en minder dan een Mickey Mouse comp. geworden. Sanchez heeft natuurlijk nooit de intentie gehad om lang in Nederland te blijven, lekker makkelijk de juiste papieren te scoren om snel naar een grotere competitie te verhuizen en voor het grote geld te gaan. Die onverwachte EL finale kwam voor hem (en eigenlijk ook voor Klaasen) als een geschenk die hij nu met beide handen beetpakt.

18 augustus 2017 om 08:28

@manufanforever, helemaal met eens de competitie stelt niks meer voor als je al ziet dat de 2 sterkste ploegen van nederland niet eens in de groepsfase van de EL kunnen komen. In nederland komen alle jongens die in het buitenland floppen en hopen hier hopen hun carriere een nieuwe boost te geven (L de jong, Matavz, Castagnos, Armenteros, S de jong, v Ginkel, Emmanuelson, Babel, Elia, labyad, etc....).

Dus ik vind dit gewoon een net bedrag voor een jongen die pas 1jaar basis heeft gestaan in zon competitie, ook al is hij potentiele wereld top, maar hij kan net zo goed de volgende potentiele wereldtopper van Ajax die compleet door de mand valt. (el gazi, Tete, Fisher, Zivkovic, Sinkgraven)

18 augustus 2017 om 08:52

Het is gewoon 45m in 2 termijnen. Leuke reactie verder.

18 augustus 2017 om 09:03

In Engeland wordt gewoon geschreven 35mln plus add on gebaseerd op prestaties.. Dus als je pech hebt en Sanchez voldoet niet & Spurs grijpt naast de doelstelling voor deze Add on’s is het uiteindelijk gewoon 35mln.
Het is dus maar welke pers en artikelen je als waarheid ziet, de Engelse bagger kranten of de Nederlandse bagger krant genaamd telegraaf…

18 augustus 2017 om 12:42

De Telegraaf is altijd super wanneer het om Ajax gaat dus wat een vreselijke onzin zit jij nu uit te kramen? We zullen het snel genoeg weten wanneer het officiële statement komt maar dit is zo goed als een bevestiging van Overmars zelf.

18 augustus 2017 om 09:41

@koen, 45 miljoen zit daar niet vanaf.. Sanchez wordt dan ook meteen de duurste speler van Ajax ooit, maar ook van de Eredivisie, en dat voor een speler die vorig jaar voor 5 miljoen werd aangetrokken, de taal niet spreekt, en nu al voor een monster bedrag vertrekt voor "Nederlandse begrippen". Ajax heeft verder prima gehandeld, het is alleen jammer dat er nog geen versterkingen zijn gehaald, maar goed het duurt dan ook nog even voor de transfermarkt sluit.

Ik vind het geen verkeerd bedrag, maar de timing en de speler die je laat gaan is uiterst onhandig. Sowieso in je handjes wrijven met dit bedrag. Je hebt 2 weken voor een vervanger en dat is krap. Het is maar de vraag of Ajax Europees gaat spelen

18 augustus 2017 om 07:25

En nu er zo lamg is gewacht met het halen van versterkingen, kan het zomaar zijn dat het Europees voetbal dat aan een zijden draadje hangt, invloed heeft op welke spelers je kan halen.
Ronduit slecht gehandeld!

Jammer! Maar hij was onhoudbaar. Ik hoop op een ervaren vervanger.marcano de cv van porto zijn contract loopt af. Hij verdiend 1 miljoen per jaar daar is zo een speler haalbaar?

18 augustus 2017 om 07:22

En die zou naar Ajax komen als zij mogelijk niet eens EL spelen? Denk het niet!

Het verhaal dat Overmars een bod van 40 milj zou hebben afgewezen en Madrid 45 milj zou hebben geboden blijken dus niet waar. De bron van beide verhalen dacht kennelijk de prijs op te drijven. Is niet gelukt.... wat een topshow deze verkoop!

Alhoewel de eerder bedragen veel lekker klonken, is 35 miljoen een heerlijk bedrag. En hopelijk zijn de variabelen haalbaar....

Alleen jammer dat Ajax wederom bij aanvang van het seizoen de boel niet op orde heeft. Uitgeschakeld voor de CL, bijna uit Europa en al verloren van met alle respect Heracles. Plus als er überhaupt nog spelers komen, wanneer zijn zij ingespeeld....

Ajax mag nu wel een keer aan Ajax denken en de fans. In plaats van aan geld denken een team bouwen waar Ajax weer AJAX van wordt. Er is genoeg geld in kas. Op deze manier zoals het nu gaat zal Ajax nooit meer de Ajax worden waar de fans naar verlangen. 35 miljoen is leuk maar minder leuk als je er Niks mee doet. Ik wil Ajax weer in de top zien zowel in de competitie als in Europa. Vind het jammer van de Ajax aanhang dat ze dit accepteren.

18 augustus 2017 om 07:47

Besef nu eens dat het uitgesloten is. Zo'n Klaassen en Sanchez brengen je naar de top — maar voor ze dat doen zijn ze om uiteenlopende redenen onhoudbaar. Het enige wat je kunt doen is slim beleid voeren (zoals gebeurd) en hopen op die gouden lichting (zowel aankopen als jeugd). Het moment was daar afgelopen jaar, finale Europa League is absoluut het maximaal haalbare. Ajax kan geen toppers behouden, niet vanwege geld maar vanwege het feit dat het onderdeel is van de Eredivisie. That's all she wrote. Je kunt het 'jammer vinden' maar je moet niet dromen.

18 augustus 2017 om 07:50

Een team bouwen...wake up. Dit is de NEDERLANDSE competitie. Een team bouwen is al een tijdje verleden tijd.

Sommige leden hier... een vast transfersom van 35 mil mil voor een jonge die net 1 seizoen heeft gespeeld en dat in de mickey mouse competitie is gewoon erg veel. Dat hij een potentiele grote kan worden en de EL finale heeft gehaald maakt het weer marktconform. Niks mis mee.

De kans is reëel dat Ajax straks geen Europees voetbal haalt. Wie haal je dan als vervanger van Sanchez? Wie wil er dan naar Amsterdam komen, het centrum wat er nu staat met Dijks op links en Veltman op rechts voldoet ook niet voor de eredivisie.
Overmars krijgt het nog druk de laatste weken en moet hopen dat er niet meer transferverzoeken vanuit de spelersgroep komen.....

18 augustus 2017 om 10:35

Elke verdediger die grag hogerop wil en naar een sterkere competitie wil uit elk land behalve Spanje, Frankrijk, Italie, Duitsland, Frankrijk en Engeland komt daarvoor in aanmerking.

Trasnferverzoeken zullen er nog wel komen, ik verwacht ze zeker van Ziyech en Dolberg en warscihjnlijk Onana. Alleen moet Ajax nu echt haar pooot verder stijf houden, vier uitgaande trasnfer sijn al veel te veel.

18 augustus 2017 om 12:35

Er zullen ongetwijfeld spelers zijn die graag naar Ajax komen maar zijn dat ook Ajax waardige spelers?
Poot stijf houden klinkt leuk maar bij een bepaald bedrag is een speler gewoon weg.

Overmars is dus gezwicht over de druk, Tottenham 'wint'
Eerst hard maken voor 50 miljoen of niet en dan zelfs met variabelen daar niet op uit komen....

Doorgaans een goede verkoper maar hier had hij meer uit moeten halen.

18 augustus 2017 om 08:33

Maar heeft overmars gezegd dat hij 50 wil?

18 augustus 2017 om 10:36

Marc wil 50 miljoen euro, Tottenham biedt 40 miljoen euro, ze komen uit op 45 miljoen euro.

Hoe bedoel je er meer uit moeten halen? het is de hoogste transfer ooit uit de Nederlandse eredivisie en dat notabene voor een verdediger.

Het is een mooi bedrag maar wel je beste speler kwijt en wat ga je terug kopen wie gaat en wilt in deze competitie spelen waar je max een miljoen verdiend en in alle andere landen bij de (kleinere clubs) waar een speler wel het meervoudige kan gaan verdienen word nog lastig kom je toch weer op zuid Amerikaanse markt terecht en die weten dat je 35 mil krijgt dus overal de hoofdprijs gevraagd word overmars en ze troep moet eerder reageren op dit soort vertrek van belangrijke spelers niet wachten totdat clubs interesse heb ze moeten wel 3 a 4 spelers aantrekken als je ook ziet wat er op de bank zit kan gewoon niet in Nederland red je het daar al niet meee laat staan Europees en beleving is soms ook ver te zoeken

Ajax maakt bijna 10 % winst schrijven ze.. Ook goedemorgen

18 augustus 2017 om 07:51

De rest is voor de zaakwaarnemer waarschijnlijk

18 augustus 2017 om 07:56

Ik begon al aan mezelf te twijfelen. Blij dat het iemand anders ook in opvalt.

Ik snap heel eerlijk de ambities van Sanchez zelf ook niet. Laat Barca gaan, komt bij Ajax om te kunnen spelen. Uit noodzaak door de situatie met Tete en Veltman, speelt hij , vaak nogal wisselvallig, in de basis. Nu denkt hij klaar te zijn voor de premier League. Was dan direct naar Barca gegaan. Want bij de spurs zal hij gaan banken. Ik ben deze man vaak genoeg dankbaar geweest, maar misschien heb ik te veel geloof gehad.

Ik weet niet waar Voetbalzone de variabelen vandaan haalt... Telegraaf schrijft toch echt termijnen! Eerste is 35, de tweede 10. Totaal van 45 miljoen, helemaal niet afhankelijk van bonussen. Mike Verweij (Ajax watcher) verteld 't ook in de Telegraaf-video.

Wie kan Ajax uit de hoge hoed toveren.. De Ligt en Kluivert moet Ajax vooral in Jong laten spelen dit jaar.

Iedereen zeikt op Veltman gisteren, echter was het De Ligtdie uitstapt en het duel verliest. De noodgreep van Veltman werd gemist, maar had hij nooit hoeven doen. Ik had te doen met Veltman in het interview na de wedstrijd. Als aanvoerder doet hij het goed door Matthijs niet voor de camera de schuld te geven en harde kritiekteuiten op Keizer en Overmars.

In andere media hebben ze het over 45miljoen. Gezien voetbalzone nogal vaak fouten maakt geloof ik dat eerder. Kunnen de commentaren op de prijs iig ook achterwege blijven.

Wel jammer, het enige dat overmars kan is goed verkopen.

Het hele technische hart faalt verder gewoon. Het aanblijven van de assistenten ipv bosz, de nieuwe trainer halen, versterkingen niet tijdig gehaald en ik kan nog wel doorgaan.

Dit schrijft de Telegraaf: De transfersom van 45 miljoen euro betekent een record voor zowel Spurs als Ajax.

Het is dus nu 35 miljoen en dan later 10 miljoen. Zeker en geen variabelen. En die 10 procent winst is inderdaad wel een heel rare rekenfout.

Ik snap ook niet hoe voetbalzone aan het stuk komt dat zij zich afvragen welke sportieve doelstellingen er behaald moeten worden voor de extra 10 miljoen. Volgens mij niet via het nieuwsartikel van Telegraaf. Als ik dat stuk lees lijkt het mij dat Sanchez voor een vast bedrag van 45 miljoen wordt verkocht, enkel dat dit bedrag in twee termijnen wordt betaald.

Maakt Ajax 10% winst ja?

Mooi dat hij verkocht is. Dan kan Ajax zich nu misschien weer eens op het voetbal gaan richten.

mocht dit waar zijn( ik geloof het pas als alles rond is daadwerkelijk) is het voor ajax een superdeal.
alleen betwijfel ik het als spurs fan of het een goede zet is voor hem.
ik las gisteren ergens een opstelling met 3 man centraal achterin maar hij liet dembele/wanyama buiten het team,deze spelers zoorgen voor de balans in het elftal dus daar geloof ik persoonlijk niet in.
en daarbij waarom speelstijl veranderen en geen cv meer op de bank hebben met zoveel wedstrijden.
ik verwacht dat ze gewoon gaan rouleren met deze 3 anders spelen ze alle drie 60+ wedstrijden.

Hoe kan een club in pakweg 3 maand zo instorten? Ongelofelijk wat er momenteel gebeurd.

Het begon al met het niet serieus nemen van je trainer die notabene de EL finale haalt met fris, agressief en attractief spel. Ze hadden de kant van Bosz moeten kiezen. Aanwinsten blijven uit terwijl iedere club waar mogelijk (geld) door moet selecteren voor nieuw elan en kwaliteitsimpulsen. Zo houd je ook je topspelers tevreden en kun je ze behouden.

De onkunde straalt er vanaf met als dieptepunt het niet kunnen vinden van een linksback en vervolgens maar iemand de kans te geven die al 3 jaar bewijst geen versterking voor het team te zijn. Hoe serieus kan je zoiets nemen?

Als je zo gigantisch veel transferinkomsten hebt moet je je als directie, rva en weet ik veel wat er nog meer voor organen binnen Ajax aan de touwtjes trekken diep en diep schamen.

Klaar met deze falende club.

Wellicht dat de lage transfersom te maken heeft met het beperkte spel van ajax?
Vind sanchez namelijk wel 50 miljoen waard en eigenlijk zou het slechte spel van ajax te maken kunnen hebben door het ontbreken van een solide CV waardoor zijn tranferwaarde hoger ligt dan de geboden 35 miljoen.

Logisch besluit van Sanchez want er is weinig eer meer te behalen. Nog een seizoen alleen Eredivisie gaat hem geen grotere clubs meer opleveren. Voor Ajax is 45 miljoen simpelweg een bedrag dat ze niet kunnen weigeren maar wie gaan ze halen voor dat geld? Dat zal nu toch een keer een directe versterking moeten zijn want die verdediging rammelt aan alle kanten.

En dan nu snel kijken of ze Vermaelen weer terug kunnen halen. Moet een goede en solide verdediger bij, want zoals gisteren gebeurd gewoon te vaak momenteel. Een klein foutje en je staat gelijk alweer achter.

Het is wachten op de transfer van Dolberg en Ziyech, levert tenminste minimaal 50 miljoen op. Vervolgens hebben we nog wel een paar ,,talenten'' in de jeugd lopen, die achteraf weer blijken mindere talenten te zijn dan verwacht (kluivert, De Ligt) en de aan het eind van hun latijn zijnde Schã¶ne/huntelaar. Op de valreep nog een Duitse transfer, 15 miljoen en nog wat A-junioren worden overgeheveld. Weg CL, weg EL, weg kampioenschap. Het seizoen is snel afgelopen, behalve voor de penningmeester. Wel eens 200 miljoen geteld? Wanbeleid of.... is dat weer te voorbarig!

Ik had echt verwacht dat ze bij de 50m zouden blijven aangezien hij een van de beste verd is van de eredivisie.
Zonde die bonussen krijgen ze wss toch niet.

Schrik enorm van Ajax dit seizoen. Er klopt niks van, het spel is dramatisch. Keizer zegt dat hij veel hetzelfde wil als Bosz, maar er kijken meer verschillen dan overeenkomsten en het middenveld lijkt nergens op, met toch dezelfde namen..
en bestuurlijk is het echt armoede troef. Ik vond dat gezeur op Overmars altijd wat snel en kort door de bocht, maar nu neem ik er ook deel aan mee. En dan roepen dat Ajax niet meer dan 45 miljoen kan krijgen voor Sánchez omdat we 36e op de FIFA ranglijst staan. We hebben verdomme de finale van de Europa League gespeeld... dus deze lichting kan Europees heel goed mee. 36e op die lijst of niet. Wat een onzin. Clubs met geld bieden echt wel als ze hem graag willen hebben. En waar zijn de echte aankopen??

Generaalbombay : Klaassen was 1 van de belangrijkste pionnen in dat elftal van Bosz, Traore die beter kan, heeft wel in Europa gepresteerd voor Ajax, hij was echt goed in europa. dus niet hetzelfde elftal

18 augustus 2017 om 09:44

Nee oke, maar deze 3 middenvelders speelden ook onder Bosz bepaalde wedstrijden samen. Ze hoeven echt niet aan elkaar te wennen. En een buitenspeler (Traore) is geen middenvelder. Mij valt op dat het drukzetten en het positioneren van de middenvelders in balbezit veel verschilt met de Bosz methode. Bosz bouwde snel op en viel voornamelijk aan via de zijkanten, terwijl Keizer dit door het centrum wil doen. Dan staat Dolberg geïsoleerd en als de middenvelders niet bewegen, staat alles vast. Onder Bosz bewogen vd beek en Zyjech heel wat af om passlijnen naar Dolberg te creëren

Lijkt me mooi bedrag, buiten dat denk ik dat ajax er nog weinig aan had als het feest niet doorging. Geloof namelijk niet die hij nog erg gemotiveerd was. Hoewel dat natuurlijk niet alles zegt want gisteren liepen er ook een paar waarvan je zou zeggen die zitten met hun hoofd elders. Hoop dat ze wel wat kwaliteit inkopen, liefst nog voor de wedstrijd tegen rosenborg, zou toch zonde zijn als je zoveel verkoopt en vervolgens nergens meer om speelt.

Het leek even tegen te vallen met €35 mio + oplopend met €10 mio bij hij het halen van bepaalde prestaties van Sanchez/tottenham. Nu lees ik toch echt een koopsom van €45 mio waarvan € 35 mio direct wordt betaald en € 10 mio gespreid. Dat is een mooie transfersom. Dit soort jongens uit Zuid-Amerika die geen jarenlange binding met de club hebben moet je bij een goede marge gewoon verkopen. Ik heb meer moeite met de verkoop van Tete en Riedewald (en in mindere mate eerder Bazoer, El Ghazi en Kishna). Vond ik wat te vroeg voor Nederlandse jongens met potentie.

18 augustus 2017 om 10:10

Klopt Red. Heb ik ook veel meer moeite mee. Met name Tété als je ziet hoe knullig onze nieuwe aanvoerder weer was... ik snap niet dat ze bij Ajax zo blind kunnen zijn. Veltman positioneert zich beter dan Tété is vaak hun uitleg. Maar wat heb je aan goed kunnen positioneren als je niet kunt verdedigen? En gister bij de goal positioneerde hij zich inderdaad geweldig goed'

Het is geen voetbal club meer , het is een bedrijf geworden die alleen om geld geeft. Hou nou een keer een groep bij elkaar om wat op te bouwen. Of zorg dat je optijd een groep bij elkaar hebt voor een nieuw seizoen.Drama beleid

18 augustus 2017 om 10:12

matcht wel met voetbalzone. Hier zitten meer penningmeesters dan supporters. Bij elke mogelijk transfernieuwtje gaat het nauwelijks om het verlies van (in dit geval) de voetballer Sanchez, maar hoe Mark aan 50 miljoen moet vasthouden, hoeveel geld Ajax op de bank heeft, dat spelers ook voor het geld kiezen ipv garantie op speeltijd etc etc...

In Engeland wordt bericht dat het basis bedrag nog lager ligt. Volgens de Independent, en dat is overgenomen door de BBC , is het "£28m as well as a potential extra £14m in add-ons". De pondkoers is ca 1.10. Dus is het € 30,8 miljoen en € 15,4 miljoen aan variabelen.

Dit is samen dus € 46,2 miljoen op dit moment. De tegenvaller is dat het basisbedrag dus nog weer lager is en je de variabelen misschien nooit worden gehaald. Dan blijft het dus bij € 30,8 miljoen. En dus niet de allerduurste uitgaande Nederlandse transfer ooit.

Die variabelen - dat is echt niet zomaar 123 gehaald hoor. Dit kan bijv zijn 50 PL wedstrijden in het eerste gespeeld hebben. En 25 goals. Als Spurs hem dan na 1 seizoen verkoopt dat krijgt Ajax dus niks. Alleen als ie daar langer zit en vaak speelt en scoort zou dit mogelijkerwijs, over enkele jaren worden gehaald. Daar heeft Ajax in dit transferwindow dus niets aan en misschien wel nooit niet. Bovendien kan het ook nog prima zo zijn dat die € 30,8 miljoen in delen wordt betaald.

Al met al valt dit, bizar genoeg, vies tegen gezien de recente gekte in de markt.

18 augustus 2017 om 11:07

Bijna alle media spreken inmiddels over €45 miljoen waarvan €35 direct wordt voldaan. Als je dan met droge ogen durft te beweren dat dit vies tegenvalt dan ben je de realiteit een beetje verloren wat mij betreft. Hij is een jaar geleden voor €5 miljoen gekocht, denk dat dit dus één van de beste transfers ooit is! Al baal ik natuurlijk wel dat onze beste speler weggaat maar eerlijk gezegd zag je aan alles dat Sanchez al te goed was voor de eredivisie en daarom gun ik hem deze transfer. Hopelijk kunnen we nog twee of drie goede spelers aan onze selectie toevoegen.

Ja. dat is mooi voor die jongen mooi toch zijn droom achterna lopen als hij daar beter verdient is ook mooi maar wel jammer dat die weg gaat

Van de 10 miljoen bonus zijn ze al 7 miljoen kwijt Door het missen van de Europa Laege

Tsja het blijft jammer. Dreig je even aan te haken bij ee Europese subtop, wordt je elftal weer leeggekocht.

Was te verwachten, maar goed.
Laten we er vanuit gaan dat dit seizoen niks meer word. De concurrentie in Europa is oneerlijk. Elk jaar raakt Nederland hun beste spelers kwijt. Het is waanzinnig. We hebben geen goede verdedigers meer. Tete is weg voor een prikkie... Wat er over blijft is niks. We kunnen nog beter gewoon spelers op het middenveld erbij zetten.

Onana
Veltman
De Ligt
Viergever
Kluivert
De Jong
Donny
Dijks
Ziyech
Huntelaar
Dolberg

Na de debacles van gisteren en zaterdag bekruipt mij het gevoel dat Ajax dit seizoen beter kan bouwen aan een nieuwe ploeg. De hoofdprijs pakken voor Sanchez en Dolberg en je hebt voor ruim 100 miljoen verkocht. Circa 60 miljoen herinvesteren in nieuwe spelers en de rest op de bank laten staan. Een nieuwe cv, lb, cvm, lv en spits halen en op elkaar in laten spelen. Doorselecteren en spelers als Veltman en Schone zsm uit de basis.

Dit typeert Ajax als club en dit bestuur in het bijzonder; weer niet vasthouden aan de eigen voorwaarden. Weer de oren laten hangen naar de speler en een kapitaalkrachtige(re) club. Dit geeft een verkeerd signaal naar de achterban, de spelersgroep, zaakwaarnemers en de kapers op de kust. En het ergste vind ik nog dat ze nu, naar verluidt, 35 krijgen en de resterende 10 op een later tijdstip. Net als dat de transfersom voor Zlatan in termijnen betaald werd door Juventus. Hoezo?! Je wil 'm hebben? Dan betaal je nu!

Wat mij verbaast is dat niemand het grootste probleem bij Ajax op dit moment niet onderkent.
Door het wegvallen van Sanchez wordt de zwakke plek Schone uitvergroot.
Een eerste stap zal dus moeten zijn Nigel de Jong op de plaats van Schone.
Probleem is dat die onderhandelingen héél moeizaam verlopen en als het lukt pas vlak voor het einde dan dit transferwindow zal plaatsvinden.

De aandeelhouders vieren feest en de supporters staan weer in de kou.

5jaar contract en.laten gaan hoe dom..
Je heb 150mil op de bank staan en je wil naam maken in de voetbal wereld.
Die maak je nou ook maar alleen als lachertje pfff

Een vast bedrag van 45 miljoen is gewoon prima. Dat die laatste 10 miljoen in termijnen binnen stroomt valt te accepteren. Ajax maakt dus gewoon 40 miljoen! winst na 1 seizoen. Dat is een historisch hoog bedrag voor een verdediger uit de eredivisie.
Nu maar hopen dat de rest van de spelers wel blijft en dat er eindelijk versterkingen bijkomen voor de basis.

De raad van bestuur gaat in polonaise door de Arena. De supporters druipen af.... Ik verwacht een storm aan negativiteit deze week. Groningen is de volgende die Ajax pijn kan doen.

Ik vind het een zeer matige deal deze speler heeft zoveel klasse dat hij over pakweg 2 jaar minstens het dubbele waard is.

Ik hoop dat Ajax Yerry Mina haalt als vervanger van Sanchez. Hij doet niet onder voor Sanchez. En kan echt een sensatie worden.

Ajax is het nu naar de fans verplicht om echte versterkingen te halen voor de basis selectie. Dus haal Mina als vervanger van Sanchez. Haal Pavon zodat faler Younes er eindelijk uit kan en haal Samper of Sergi Roberto zodat die op 6 kan spelen ipv Schone. Schone is echt niet goed genoeg meer voor de basis. Wissel Veltman maar voor Orejuala. En haal Arana Lopes zodat die pure middelmaat op de linksback positie eindelijk op de bank kan gaan zitten. Dan staat er in ieder geval een kwalitatief sterk basiselftal:

Onana
Orejuala Mina De Ligt Arana Lopes
VdBeek Samper Ziyech
Neres Dolberg Pavon

42 miljoen is het dus. Dit bedrag had Ajax gewoon kunnen weigeren. Volgend seizoen is hij nog steeds minimaal 35-40 miljoen waard.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren