Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Mos deelt niet mee in euforie: ‘Speelsters technisch matig en onbeholpen’

Laatste update:

Aad de Mos gaat niet mee in de euforie over de vrouwen van het Nederlands elftal. Met drie opeenvolgende overwinningen eindigde de ploeg van Sarina Wiegman bovenaan in Groep A, maar het voetbal tegen België (1-2 zege) was maandag onder de maat, stelt De Mos. De analist vindt Oranje steeds minder goed voetballen op het EK in eigen land.

"Ik was heel enthousiast na de eerste poulewedstrijd tegen Noorwegen, maar je ziet het per duel minder worden. Je ziet dat de meiden niet gewend zijn veel wedstrijden in korte tijd te spelen", geeft De Mos aan in gesprek met Omroep West. Tegen België speelde Oranje 'technisch matig', aldus de voormalig trainer. "Veel spelers kwamen onbeholpen over. Alleen Lieke Martens speelt echt geweldig. Zij is een lust voor het oog. Ik snap wel dat zij komend seizoen bij Barcelona voetbalt."

"Er wordt nu gehypet dat het allemaal zo geweldig is en leuk om naar te kijken. Waarschijnlijk gebeurt dit omdat het EK in Nederland plaatsvindt en er nu geen andere kampioenschappen plaatsvinden. Wimbledon is voorbij, de Tour de France nu ook", vervolgt De Mos, die ook teleurgesteld is over het toernooi van Vivianne Miedema. De 21-jarige spits heeft nog niet gescoord op het EK en is ongelukkig in haar acties. "Ik zou iemand anders de kans geven in de spits. Het komt er bij Miedema al drie wedstrijden niet echt uit."

Ben je het eens met Aad de Mos?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje een zure reactie imo. Ik vind het leuker om naar te kijken dan ik eerst dacht. Toegegeven het niveau is lang niet altijd geweldig maar het hangt er maar net vanaf waarmee je het vergelijkt. Zon Lieke Martens is een lust voor het oog, zowel voetballend als qua uiterlijk. Wellicht seksistisch maar het maakt het voor mij aantrekkelijker.

25 juli 2017 om 10:40

Heeft wel een punt imo, ik had er wel wat meer van verwacht. Misschien zijn het de zenuwen, maar er gaan kleine tikkies breed al verkeerd bij sommige speelsters.

25 juli 2017 om 11:18

Het niveau is natuurlijk ook niet zo hoog. Het probleem is dat het veel vergeleken wordt met de mannen, dan is het logisch dat het niveau tegenvalt.

25 juli 2017 om 11:32

Aad vergelijkt het hier niet met mannenvoetbal toch? Hij geeft juist inhoudelijke kritiek. Bovendien werd er afgelopen EK voor mannen ook genoeg geklaagd over het tegenvallende niveau en de vaak saaie wedstrijden. Wat mij betreft heeft iedereen het recht alles eerlijk te bekritiseren of dit nou mannen of vrouwen betreft. Het durven geven van een mening, onafhankelijk van geslacht, is in mijn ogen juist emancipatie.

25 juli 2017 om 11:58

Volgens mij suggereert Maximus ook niet dat Aad dat hier doet. Hij stelt alleen dat het in veel gevallen het probleem is, wat imo klopt. Daar was ik er tot dit toernooi zelf 1 van en dat heb ik nu eindelijk los kunnen laten. Vind het gelijk een stuk leuker om naar te kijken. Er geen een hoop simpele balletjes fout, maar ik zie zo nu en dan ook hele leuke dingen gebeuren. Dat is voor mij een teken dat het kan en dat als de sport zich verder ontwikkelt we minder van de foutjes zullen zien en meer van de leuke dingen. Het is tenslotte gewoon nog een sport die in het grootste deel van de wereld in ontwikkeling is.

25 juli 2017 om 13:35

Ik vind het tempo best hoog. De uitvoering is vaak wat minder. Nu kan ik me ook niet herinneren dat ik enthousiast werd van een team van Aad, dus hij mag best iets minder babbels hebben.

25 juli 2017 om 14:30

Iedereen leest hier alleen de kop? de Mos geeft aan dat het in vergelijking tot eerdere wedstrijden nu wat minder gaat, waarschjnlijk door vermoeidheid. Hij zegt niks over vrouwenvoetbal in het algemeen en vergelijkt het al helemaal niet met mannenvoetbal. Helemaal geen zure reactie dus.

25 juli 2017 om 11:46

Geen zure reactie. De eerste wedstrijd was ontzettend leuk om naar te kijken, daarna werd het veel minder. Nauwelijks uitgespeelde kansen en krachteloze afstandschoten. Velddoelpunten zijn al helemaal zeldzaam.

25 juli 2017 om 13:05

Dus de eerste wedstrijd was beter dan de andere 2? Dan ben ik blij dat ik na de eerste wedstrijd niet meer gekeken heb...

25 juli 2017 om 12:01

Ik vind vooral dat er veel verschil is binnen de ploeg. Een Martens voetbalt idd erg goed. De rest voorin ook wel. Maar wat ik gisteren achterin zag was wel heel erg matig. Daar heeft Aad gewoon gelijk in qua aannames en passes die nergens op leken.

Een paar kunnen heel leuk voetballen, maar het algehele niveau is niet super. Prima, want het is wel vermakelijk. Het spelbeeld is wel een stuk meer op en neer golvend dan bij de mannen. Net als dat het wedstrijdverloop bij vrouwenwielrennen bijv ook vaak leuker is dan bij de mannen. Aanvallender, meer met het hart enzo

25 juli 2017 om 13:22

Het ziet er niet uit. Slecht niveau en vergelijkbaar met 3e klasse knvb. Sorry maar ik ga ook niet mee in de euforie

25 juli 2017 om 13:52

De Mos heeft wel gewoon een punt dat het iedere wedstrijd minder wordt. Gisteren vond ik het echt matig.

Ik kijk naar Weuro zoals naar de Olympische Spelen. Sommige sporten boeien mij normaal niet, maar omdat het Nederland is kijk ik wel. Bij onze lokale 3e klasser erger ik mij ook aan het niveau, maar het is wel mijn club. De Mos zijn analyse is gewoon juist. Maar het zijn wel onze Leeuwinnen, op het EK! Of het nou de dames bij zwemmen, wielrennen, judo of hockey is: hup Holland hup!

25 juli 2017 om 10:57

Precies zoals ik er naar kijk! En moet eerlijk zeggen ik vind het nog leuk ook Haha!

25 juli 2017 om 11:24

Kan jij serieus geboeid en geinteresseerd zitten kijken naar bijv. Schermen?
Daar hadden we namelijk ook een nederlander zitten tijdens de Os.
Als een spelletje mij niet interesseert, kan ik eerlijk gezegd ook niet t geduld opbrengen om t ineens wel te kijken wanneer het Nederland betreft.... Still bored.... Ben best chauvinistisch, maar dat kan ik niet opbrengen....

Al snap ik je wel hoor! Bij mij is het wat genuanceerder. Ik kijk heel weinig sporten, terwijl de interesse er wel is, dan komt de OS en wil ik t wel zien. OF het nou een Nederlander is of niet.....

25 juli 2017 om 11:48

Op een verloren middag kijk ik weleens of er nog Nederlanders in actie komen en zit je ineens de meest obscure sporten te kijken. Pistoolschieten of boogschieten heb ik afgelopen twee Olympische spelen wel gekeken, ik ken degenen die meedoet niet, maar hé een extra medaille is nooit weg natuurlijk. Taekwondo ook zoiets. En als Schippers die wint zijn we ook allemaal dolblij, maar ja, ze was met die tijd bij de mannen niet eens gekwalificeerd voor Rio, dan had ze nog anderhalve seconde harder moeten rennen. In de sprint is dat een immens verschil, maar de drang om te vergelijken kunnen we bij atletiek blijkbaar prima onderdrukken.

25 juli 2017 om 12:16

Dan heb je mijn respect op dat gebied, dat je naar zoiets kunt kijken.
Ik wordt al slapend gek bij Hockey, terwijl we daar echt huge in zijn, ik kan daar echt niet geboeid naar kijken....

25 juli 2017 om 12:22

@baardgrasmus, niveauverschil tussen mannen en vrouwen zal er altijd blijven, dus je mag mannen- en vrouwensport niet met elkaar vergelijken.

Maar goed dat je Schippers noemt, want die doet, net als de hockey- en volleybalvrouwen aan topsport, maar dat doen onze voetbaldames niet. Hun niveau is gewoon veel te laag om het topsport te noemen en daar mogen we het best over hebben.

25 juli 2017 om 12:30

Nou, ik weet niet waarom dit geen topsport is en dat van Schippers wel. Waarom Schippers wel en de voetbaldames niet?

25 juli 2017 om 13:09

Omdat schippers een sport doet waarin je hard moet rennen en voor een vrouw rent zij hard. De damesvoetballers doen een sport waarin je in teamverband moet proberen een goal te maken bij de tegenstander, maar kunnen de bal nog geen 3x naar elkaar over spelen. Dat is iets essentieels in de sport wat die vrouwen niet kunnen.

25 juli 2017 om 13:19

Nou, als het doel is een doelpunt te maken dan zijn de dames daar toch alle wedstrijden in geslaagd. In zoverre zelfs dat ze ook in alle drie de wedstrijden een doelpunt meer maakten dan de tegenstander. Echt een redenatie van niets afcasander, kom eens met wat beters of houd gewoon je mond. Je hebt niet eens gekeken zeg je zelf, maar toch heb je al drie nietszeggende reacties hier neer geplempt.

25 juli 2017 om 16:20

Ik heb de eerste wedstrijd gezien en moest moeite doen me ogen niet uit te krabben van ellende. En dan hoor ik vervolgens dat het alleen maar slechter is geworden... en de redenatie is wel goed. De techniek van lopen van schippers is gewoon uitstekend. De techniek van de nederlandse vrouwenvoetbalsters is dat niet voor de sport die ze beoefenen.

25 juli 2017 om 17:18

Aah, meneer is bewegingsdeskundige, het gaat dus om de techniek en daar schort het aan bij de vrouwen. Er voetballen in Nederland erg veel meisjes, en dat groeit elk jaar erg hard. De infrastructuur is perfect in orde in Nederland, de kennis én de trainers zijn er en we hebben een clubsysteem waar andere landen jaloers op zijn. Mondiaal gezien doet onze nationale elf het erg goed, ze winnen nota bene alle drie de poulewedstrijden. Maar afcasander vindt dat ze niet de juiste techniek hebben en wil zijn ogen uitkrabben als hij vrouwen ziet voetballen, nota bene de beste voetbalsters van heel Nederland die zich ook Europees prima presenteren. Ik weet niet of je veel ervaring heb met vrouwen, ik zal mijn gedachte daarover maar voor me houden, maar vrouwen hebben een ander fysiek dan mannen. Daarom sporten vrouwen ook vaak tegen vrouwen. Op dat niveau moet je het vergelijken. Het is heel eenvoudig om alles maar als onvoldoende weg te zetten, en het is ronduit lachwekkend dat je dat op basis doet van een wedstrijd, maar het slaat nergens op. Er zitten genoeg vrouwen bij met een prima ontwikkelde techniek. Als jij je ogen wilt uitkrabben, kijk dan lekker niet. Maar hoe serieus moeten wij jou nog nemen op deze site, je ramt dit hele draadje vol met negatief gezever, zonder de wedstrijd te hebben gezien. Als je straks over mannenvoetbal praat, kunnen we er dan vanuit gaan dat het op net zo'n magere basis is gebaseerd als je visie op het vrouwenvoetbal? Of ben je daar, ondanks je balkje, ook een expert?

25 juli 2017 om 12:07

Puur chauvinisne dus. Kan. Maar met genieten van sport heeft het weinig te maken . Dan kun je ook naar dwergwerpen kijken als er een verloren Nederlander mee doet.

25 juli 2017 om 13:10

Dat klinkt leuker dan dit vrouwenvoetbal in ieder geval...

Hoewel het geen topvoetbal(ivm met mannen) is, vind ik het zeer leuk om naar te kijken. Plus ze winnen teminste kunnen de mannen ook nog wat van leren.

Alle waardering voor vrouwenvoetbal. Ze doen ontzettend hun best, maar ik kan gwn niet naar slowmotion voetbal kijken. Het is motorisch zo niet aan te zien, wat dat betreft kijk ik liever naar vrouwen wielrennen. Maar goed, ieder zn ding. We moeten hen ook niet vergelijken met de mannen, maar dat is onmogelijk. Hoewel ik overigens voor de camera menig vrouwelijke topper beter verbaal beter vind overkomen dan mannen. Dat wel.

25 juli 2017 om 10:59

Vrouwen tennis is nog veel beter Gisteren delen gezien en ik moet zeggen dat het niveau wel verbeterd is t.o.v. 10 a 20 jaar geleden. Toen zag het er allemaal nog veel onbeholpener uit.

25 juli 2017 om 11:14

Ik kan me dan niet voorstellen dat vrouwenwielrennen wel jouw ding is. Dat is vergeleken met de mannen natuurlijk net zo slow motion als het voetbal. Of ook bijv. Daphne Schippers die Olympisch goud wint, rent in slow motion als ze in de kwalificatie met de mannen meerent. Zoals je aangeeft moet je het niet met de mannen willen vergelijken, net zoals je zondag bij je lokale voetbalclub ook niet het niveau moet willen vergelijken met Ajax of Psv.

25 juli 2017 om 12:36

Precies, Schippers was met haar zilveren tijd nog bijna anderhalve seconde te traag om überhaupt mee te mogen doen met de mannen. En haar persoonlijk (en het Nederlandse) record op de 100 meter was zelfs in 1912 nog twee tienden langzamer dan wat de mannen renden, en die renden op primitief schoeisel, in weinig aerodynamische kleding op een sub-optimale ondergrond. En dan nog steeds 2 tienden sneller, meer dan 100 jaar geleden.

Begrijp me goed, ik vind Schippers een topper en het is razend knap wat zij presteert, maar vrouwen- en mannensport moet je niet met elkaar vergelijken. Heeft geen enkele zin.

25 juli 2017 om 13:09

Dat kan k mij gelukkig wel voorstellen. Ga eerst maar wattages checken die van vleuten trapte op izoard en vergelijk die met de mannen. Mannen weliswaar langer bezig, maar dat zegt weinig over krachtbron. 2 mannen trapten harder daar.

25 juli 2017 om 14:29

Lol van Vleuten was 9 minuten langzamer dan Barguil.

En dat na bijna 3 weken tour en al behoorlijk wat hoogtemeters die dag.

Zeker geluisterd naar de propaganda over vrouwensport op de Nederlandse en Belgische tv?

25 juli 2017 om 14:46

Begrijpend lezen is een kunst. Dat zeg ik toch ook? 2 mannen trapten harder> waaronder de winnaar. Bovendien kun je op strava vergelijken> afstanden mannen en vrouwen. Dat is totaal anders wanneer vrouw xivh begeeft tot mannenvoetbal. Enkel 1 duitse vrouw stond ooit in belangstelling van ita club. Omdat ze fysiek zich daaraan kon meten. Wielrennen vereist hele andere krachten waardoor verschil veel kleiner is.

25 juli 2017 om 16:03

Dude echt......

Kijk eens naar de uitslag. Barguil kwam een paar seconde eerder binnen dan Bardet, Froome en Uran. En daarachter zitten ze ook niet veel verder. Marcel Kittel zou het haar nog moeilijk maken.

In 2011 reden ze ook over de Izoard. Toen kwamen ze met 25 mannen boven (het was niet de slotbeklimming) en dat was al 4 minuten sneller dan van Vleuten.

Dus eerst een beetje nadenken eer je mij er van beticht dat ik niet kan lezen.

Het lijkt helemaal nergens op. Volwassen huilende vrouwen (Die Belg die gewisseld werd), Mitchell Dijks achtige aannames, geen overzicht, geen tempo, geen kracht. Het is vergelijkbaar met 2e klas amateurs. Een kleine uitzondering, dat is die linksbuiten.

25 juli 2017 om 11:18

een doorsnee 2e klas wordt met 2 vingers in hun neus europeeskampioen

25 juli 2017 om 11:28

Ronald de Boer nooit voor de camera zien huilen? Gebeurd bij de mannen dus ook. Mitchell Dijks achtige aannames zegt ook genoeg over het niveau in de eredivisie. Gewoon selectiespeler van Ajax.... ik bedoel maar. En die vergelijk je dus met tweede klasse amateurs.

25 juli 2017 om 12:37

Was dat niet na een overwinning op, met alle respect, Grasshoppers of zo? Emotie hoort bij de sport, ongeacht het niveau.

25 juli 2017 om 13:18

Emotie hoort zeker bij de sport. Kijk bijvoorbeeld naar Kiki Bertens en Dylan Groenewegen afgelopen weekend. Wil hiermee alleen de kortzichtige en belachelijke reactie van Koning020 aantonen.

25 juli 2017 om 13:21

Van geen rugnummer naar toch weer bijnde selectie. Mitchell Dijks wat een grap is dat.

Ik vond zelf de tweede wedstrijd minder dan die van gisteren, hoewel dat ook aan de amusementswaarde kan hebben gelegen, gisteren was wat leuker om te kijken. Ik snap de kritiek op Miedema, maar vind het niet helemaal terecht. Het is als spits moeilijk spelen in dit systeem met deze aanvoer. Er waren hele volksstammen die Van Persie hebben afgebrand tijdens zijn periode als spits in Oranje. Dat hij onze topscorer allertijden is zegt blijkbaar niets, net zo goed als dat hij topscorer was in de Premier League, ik meen zelfs twee keer. Maar dat was net zo ten tijden van Kluivert en Bergkamp, die kregen ook altijd gezeur over zich heen toen ze de spits waren van Oranje. Alleen van Nistelrooij leek zich daaraan te onttrekken om de een of andere reden.

In vrijwel iedere sport kan je dit wel concluderen als je de vrouwen afzet tegen de mannen, dus dit is wat makkelijk scoren wat mij betreft.

Het is toch leuk dat mensen er enthousiast over zijn; lekker laten ballen.

Het is allemaal misschien wat slomer en minder technisch maar je moet het ook niet gaan vergelijken. Het is best vermakelijk en de Oranje dames proberen tenminste goed op te bouwen waar menig mannen teams daar al hopeloos in falen.

Ach het is allemaal relatief natuurlijk. Wanneer je het met het niveau van de eredivisie vergelijkt is het stukken minder, maar als ik de eredivisie vergelijk met de Premier League dan schrik ik ook van het enorme niveauverschil. Soms is de spanning in een wedstrijd al genoeg om ervan te kunnen genieten, en een speelster als Lieke Martens is dan een leuke bonus. Aan haar technische vaardigheid kunnen nog heel wat spelers uit de eredivisie een puntje zuigen.

Het meest opvallende blijf ik trouwens de mentaliteit van de meeste vrouwen vinden. Je ziet weinig tot geen vreemde duikelingen en er wordt ook zelden geprotesteerd na een beslissing van de arbitrage.

Ik heb gisteren meer individuele acties en passeerbewegingen gezien dan in menig ED duel. Ja het is niet te vergelijken met de ED. Dat geldt ook als je de ED afzet tegen de CL, ook dat is een wereld van verschil. Wat leuk on te zien is dat er aanvallend word gevoetbald zonder oeverloos tikkie breed, alles is naar voren gericht. Het valt mij 100% mee

Vergeleken met de oranje heren van het laatste 1-1,5 jaar, is dit geweldig om naar te kijken en als klapper op de vuurpijl winnen onze dames ook nog!

25 juli 2017 om 11:06

Na WK 2014 heb ik bij de mannen inderdaad weinig wedstrijden echt met plezier gekeken. Wat dat betreft is dit een verademing. Heb gisteren met veel plezier gekeken.

Het is al een paar jaar geleden dat we een voetbal toernooi meemaken met Nederland. 3 overwinningen op rij mooier kan het niet! Ze hebben niet eens een echte spits achter de hand als vervanger voor Miedema. Miedema gaat haar doelpunten nog wel maken.

Of ze nou de bus parkeren en met 1-0 winnen met onaantrekkelijk voetbal. Het feit is wel dat ze door zijn naar de volgende ronde.

Ik heb ook het idee dat we het allemaal goed moeten vinden maar in mijn ogen is het juist een bevestiging van wat mensen al dachten. Het veld is aan beide kanten 16 meter te groot en de wedstrijd duurt voor de vrouwen zeker 20 minuten te lang. Daarnaast heb ik het idee dat als het doel kleiner is, dat het ook beter past. Op een kleiner veld zal de snelheid omhoog gaan. En voeg dan alle technische snufjes toe waar het mannenvoetbal al lang om schreeuwt. Dan pas wordt het interessanter voor het grote publiek denk ik.

25 juli 2017 om 13:15

Laat ze eerst maar eens de bal 3x naar elkaar overspelen zonder al te veel druk op ze. Dan kun je pas aan aanpassingen denken om het beter te maken, maar als je al moeite hebt om de bal 3x over te spelen helpt geen enkel technisch hulpmiddel...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg leuk vind om naar te kijken. Het is mij te hotseknotsen voetbal. Als ik de aannames en techniek bekijk word ik daar niet vrolijk van. Als ik sommige blinde passes bekijk word ik daar ook niet zo vrolijk van. Maar goed misschien vergelijk ik teveel met mannen voetbal. Ik wens ze wel alle succes en ik vind het wel goed dat ze zoveel media-aandacht krijgen. Zal het niveau alleen maar ten goede doen vermoed ik.

25 juli 2017 om 13:19

Nee, je vergelijkt ze niet teveel met mannen. Als je voetbal speelt en je kunt geen bal aannemen, passen, fatsoenlijk schieten etc. Dan ben je er gewoon niet zo goed in. Dat zijn essentiele elementen van het spel die gewoon niet beheerst worden. Dan maakt het niet uit of je een man of een vrouw bent. Als je dat niet kan ben je gewoon niet zo goed...

Ik ben ook enigszins teleurgesteld .Vooraf hoorde ik dat Nederland een van de betere teams was. Maar voetballend vind ik het op Martens, Groenen en soms vd Sanden na maar weinig .

Als je ziet dat er 3x met het nodig geluk gewonnen is schat ik de kans om het toernooi te winnen vrij klein in.

Laten we eerlijk zijn 4 goals, 2 penalties, een geluksgoal en een goede goal uit een voorzet. Niet echt imponerend.

In de tweede wedstrijd had je het geluk dat van Veenendaal de wedstrijd van haar leven keepte. Normaal vond ik dat wel een onzekere factor (gisteren ook weer gebleken bij de tegengoal).

Ik hoop dat Miedema ook eens wat laat zien, op grote toernooien kan ze het niet opbrengen lijkt wel.

Vermoeiend al die mannen die maar blijven roepen dat het mannenvoetbal zoveel beter is. Dat het niet om aan te zien is en alles zo langzaam gaat..

Gek he? Een mannenlichaam is groter, sterker, bewegelijker.. Vergelijk het niet met elkaar.. Ik heb leuke dingen gezien, vermakelijke wedstrijden en vrouwen die kei hard werken voor ons land. Ik zie het vrouwenvoetbal in Nederland stappen maken, grote stappen en dat terwijl het mannenvoetbal wegzakt..

25 juli 2017 om 13:23

Vermoeiend al die mensen die constant anderen door hun strot douwen dat vrouwenvoetbal meer aandacht hoort te krijgen en dan vervolgens gaan janken als mensen commentaar hebben als blijkt dat het te moeilijk voor ze is om de bal 3x naar de juiste kleur te spelen zonder dat ze onder fatsoenlijke druk gezet worden... wat in principe gewoon een essentieel deel van het spel is... dan kan het mannenvoetbal nog een jaar of 200 wegzakken en nog zullen ze niet ingehaald worden door de dames wat betreft kwaliteit...

25 juli 2017 om 13:48

Overdrijven om je punt proberen duidelijk te maken. Daarmee geef je mij eigenlijk gewoon gelijk. De balaannamen is vele malen beter dan jij hier beschrijf net als dat het ze niet lukt om een bal 3x over te spelen. Er zitten zat leuke acties bij en de wedstrijden zijn vermakelijk. Nee het is geen mannenvoetbal, en ze zullen er wss tegen een 4de klasser afgaan omdat ze fysiek gewoon veel en veel te kort komen en minder snel zijn.. Maar zeggen dat ze nog geen bal aan kunnen nemen en geen bal bij een medespeler in de voeten kunnen geven zegt meer over jou dan over de dames

25 juli 2017 om 13:51

Het word je niet door de strot geduwd, je klikt er zelf op en gaat zelf reageren. Je hebt niet eens gekeken, waar maak je je druk om zeg. 11 reacties heb je hier gegeven, de een nog nietszeggender dan de andere. Je hebt nog maar 13 punten zie ik op je profiel, als je zo doorgaat ben je voordat de zon ondergaat je profiel kwijt volgens mij.

En je vergelijk met mannenvoetbal slaat nergens op, in geen enkele sport wordt dat zo veel gedaan, en in vrijwel geen enkele sport strijden ze tegen elkaar. Als het niet jouw kop thee is, prima, (hé, er zit een knop op je tv! Die helpt je zo uit de puree) maar om nou ruim 16% van alle reactie in dit topic voor je rekening te nemen is toch wel ronduit bizar. Commentaar op het vrouwenvoetbal is prima, ik lees het graag, maar jij brengt werkelijk niets zinnigs ter berde, het enige wat je zegt is dat het verschilt van mannenvoetbal. Ik heb nieuws voor je, vrouwen verschillen fysiek van mannen. De meeste mannen vinden dat prachtig, maar ook voor mannen die daar niet van houden is plek in deze wereld, daar is verder niets mis mee. Maar kwel jezelf dan niet zo in dit topic, want we kunnen je bijdrages hier missen.

25 juli 2017 om 16:27

En hoezo zegt dat meer over mij dan over de dames? Ik zie het toch gebeuren? Hanteren veel te snel een "lange" bal zonder dat ze onder druk staan, spelen veel te gehaast, passes zie je ver van tevoren aankomen en een heleboel komen gewoon niet aan... daarbij heb ik nog een wedstrijd gespeeld tegen dames die op het hoogste niveau van nederland speelden toentertijd dus wat dat betreft heb ik meer kennis ervan dan jij...

25 juli 2017 om 16:30

Ik vergelijk het niet met mannen voetbal. Ik zeg alleen wel dat het nog heel lang duurt voor ze in de buurt van dat niveau komen omdat ze essentiele aspecten van het voetbal gewoon niet beheersen. En als je mijn reacties niet wil lezen of er niet op wil reageren moet je dat niet doen he. Beetje hypocriet om tegen mij te zeggen dat ik het niet hoef te kijken of erop hoef te reageren als je bij mij hetzelfde doet...

25 juli 2017 om 17:11

Dat jij tegen vrouwen hebt gevoetbald verbaast mij helemaal niets. Om jezelf dan als ervaringsdeskundige te presenteren is weer het andere uiterste, maar goed. Je hebt niet gekeken, maar je hebt ooit tegen meisjes gevoetbald en nu weet jij als geen ander waar het aan schort bij het vrouwenvoetbal. Als ik eerlijk ben, je frequentie van reageren komt in mijn ogen niet overeen met jouw kennis van de materie, daar je zelf ook aangeeft na de eerste wedstrijd niet meer gekeken te hebben.

26 juli 2017 om 04:12

Ik heb nieuws voor je: die vrouwen waar jij toen tegen gespeeld heb zouden er met een nulletje of 10 afgaan tegen de dames die nu in het Nederlands11tal staan. Dat waren namelijk vrouwen die net als jij max 2x trainde en waarvoor voetbal nog een hobby was.
Maar gefeliciteerd met je 6-1 overwinning op die dames.
Duidelijk dat jij wss niet eens de eerste wedstrijd gezien heb. Er wordt namelijk wel degelijk gewoon gevoetbald met aanvallen over de zijkant. De bal komt ook vaker gewoon bij een medespeelster dan jij hier iedereen wilt laten geloven. En met een Martens die geregeld haar vrouwtje voorbij komt met gewoon meer dan een uitstekende techniek of een Groenen met die de steekpass kan geven waarmee ze andere 1 op 1 zet *de goal van Martens was wat gelukkig tegen de Belgen, de steekpass van Groenen prachtig en de loopactie van Martens meer dan uitstekend* Maar goed, jij bent zo'n manneke die vind dat vrouwen ver van jou voetbalveld af moeten blijven. Wss zie je de vrouw nog het liefste het huishouden doen en zorgen dat jou piepers om 6 uur op tafel staan. Succes met zoeken dan maar!

Gewoon genieten van het feit dat de leeuwinnen in de kwartfinale staan.
En wanneer hebben we dat bij de mannen meegemaakt? Ok het is minder voetbal qua snelheid en techniek. Duidelijk , maar wat opvalt is dat die meiden niet naar een tackle direct vallen en op de grond blijven liggen . Ik geniet en hoop dat ze nog verder komen. Succes dames

25 juli 2017 om 11:46

Inderdaad ja, daar kunnen de mannen een voorbeeld aan nemen, ook geen gezeur om kaarten

Bij de mannen zijn wedstrijden ook vaak niet om aan te gluren en is het niveau ook matig. Wat het soms/vaak goed maakt is spanning of dat je naar de club kijkt die je supportert. Zo is dat ook bij deze wedstrijden.

25 juli 2017 om 13:24

Nee, zo erg als dit heb ik een mannen wedstrijd nog nooit gezien.

Zat hier al een tijdje op te wachten weer typische Nederland of het nou voetbal of Formule 1 is wij moeten gewoon mensen afzeiken.iets waarderen schijnt gewoon niet te kunnen , en nou komt Aad de Mos met zijn uitspraak stop er toch eens mee met dat gezever en wees eens trots als volk ,we zijn maar een klein landje maar wel groots in daden.het mag dan niet altijd even mooi zijn wat we zien maar ik zie wel vechtlust en plezier bij de dames en dat is mooi om te zien, kunnen de mannen nog wat van leren.en ik ben het ermee eens de weg naar de finale is nog lang maar waarom zou het niet kunnen!!!

25 juli 2017 om 13:26

Als het niet mooi is mogen we er over klagen toch? Als je iets zo opgedrongen wordt als het vrouwenvoetbal de laatste weken en het ziet er vervolgens niet uit dan mag je daar best een mening over hebben...

25 juli 2017 om 17:20

Als je het niet mooi vindt moet je het zeggen, als je niet hebt gekeken moet je je mond houden. En als je je blijkbaar aan deze wedstrijd hebt weten te onttrekken, je hebt immers niet gekeken, kom dan ook niet aanzetten met dat het je zo opgedrongen wordt. Jij zoekt dit topic op, jij reageert er op. Is dat zelfkastijding soms?

Wat een zure reacties van oude mannen. Als Williams Wimbledon wint hoor je toch ook niemand zeggen "ja maar Federer is veel beter"? Of als Van Vleuten La Course wint heb ik ook niet gehoord "ja maar Froome rijdt haar zo uit het wiel". Damesteams als Duitsland, USA en Brazilië spelen vrij acceptabel voetbal en Mederland is naar dat niveau aan het toe groeien . In Duitsland zitten de tribunes ook vol bij clubwedstrijden dames en is zelfs dat regelmatig op TV. Vrouwenvoetbal is de snelst groeiende sport wn wr kijken meer dan 2 miljoen mensen en het is de manier om ook vrouwen voor voetbal te interesseren. Als de commercie en media veel meer aandacht gaat besteden zullen ook bij voetbal de NL vrouwen qua prestaties de manen gaan overschaduwen , net als eigenlijk bij alle andere sporten. Ik zag een open wedstrijd Zonder gemene overtredingen , zonder schwalbes, zonder gezeur om gele kaarten. En het is toch leuk om echt voor een van de twee teams te zijn, je eigen land natuurlijk. Ik kijk hier liever naar dan die aanstellers bij Barca - real , het grote fopduikencurcus.

25 juli 2017 om 12:44

Als je zijn reactie goed leest, zie je juist dat hij het voetbal van de dames op de inhoud beoordeelt, en dat hij helemaal geen vergelijking maakt met mannenvoetbal, maar met de vorige wedstrijden. Hij mag toch best kritiek hebben op het voetbal, hij bagatelliseert totaal niet de prestatie van de vrouwen, alleen hij vindt minder worden, kan toch? De vergelijkingen die je noemt slaan nergens op; nu zegt toch ook niemand dat de mannen beter zijn en dat deze prestatie dus niks waard is?

Ik ga gewoon zonder verwachtingen vooraf zitten voor een wedstrijd van de oranje dames.
Bereiken die dames de volgende ronde op het Weuro vind Aadje zuur het weer allemaal niks.
Verplaats je nou gewoon in de gedachte dat die vrouwen ook hun stinkende best doen maar nee, zoals gewoonlijk gaan velen weer als een typische Nederlander zitten zeiken en klagen over het niveau.
Steun die vrouwen gewoon, veel wedstrijden bij de mannen halen vaak eenzelfde niveau als waar de Mos nu over zit te klagen.

25 juli 2017 om 12:46

Het gaat niet om de vergelijking met mannen, het gaat erom dat ze minder spelen dan voorheen, dat is toch juist op de inhoud ? De Nederlandse mannen mag iedereen afzeiken, maar we moeten allemaal achter de vrouwen gaan staan en geen kritiek op ze hebben, hoezo niet?

25 juli 2017 om 13:30

Jij vindt ze puur voetbaltechnisch beter dan de mannen? Dan kan ik je zeggen. Dat is iets wat niet van een mening afhankelijk is, maar feitelijk onjuist is. Dit niveau is lager dan het niveau van de mannen. Wat op zich niet erg is, maar het niveau is wel heel erg laag...

25 juli 2017 om 13:52

En de eredivisie clubs kunnen er geen reet van als je het vergelijkt met Real Madrid of Barcelona.. Maar dat betekend toch ook niet dat wij niet kunnen genieten van een leuke pot in de eredivisie.. En ook in de eredivisie is de ene wedstrijd leuker dan de andere. En de ene week speelt je club een zeer aantrekkelijke wedstrijd en week later lig je half te slapen op je stoeltje.

25 juli 2017 om 16:31

En nog steeds blijft het niveau hoger dan dit. En als mannen slecht voetballen kijk ik ook niet, maar zelfs dan is het een hoger niveau dan dit.

Ach, ieder zijn ding. Het vrouwenvoetbal is gewoon van een heel ander niveau, eigenlijk een totaal andere sport. Ze bewegen minder, handelen trager en zijn technisch vrij beperkt, maar zij zijn in hun sport gewoon doorgedrongen tot de kwartfinale van het EK. Erg knap!

Persoonlijk kan ik er niet langer dan tien minuten naar kijken, maar ik zal niet snel kritiek geven op het vrouwenvoetbal an sich. Het verschil met mannenvoetbal is nu eenmaal groter dan in andere takken van sport. Daarom kijk ik zelf ook liever naar bijvoorbeeld vrouwenhockey, omdat dat er net iets verfijnder uitziet en de vrouwen simpelweg iets meer in de smaak vallen. Maar ieder zijn ding.

25 juli 2017 om 13:18

Ik vind het eerlijk gezegd nogal overdreven allemaal. Dan kun je waarschijnlijk de meeste wedstrijden in de Eredivisie ook niet lang aanzien want dat ziet er vaak ook niet uit. Idem dito voor de Premier League, zelfs ook de topwedstrijden in veel gevallen.

25 juli 2017 om 13:37

Nee, als je het verschil niet ziet tussen het niveau in de eredivisie en dit dan zou ik maar even naar specsavers gaan als ik jou was. Elke club met een b junioren team die divisievoetbal speelt wordt met 2 vingers in de neus kampioen hier. En dan schat ik het niveau hier nog hoger in dan dat ik normaal zou hebben gedaan. Als zelfs ons team een redelijk aantal jaar geleden met 6-1 won van dames die op het hoogste niveau van nederland speelden terwijl we een slechte generatie waren in een b1 dat toen nog 1e klasse speelden... en vanaf de a-tjes maken ze al helemaal geen schijn van kans meer de dames. Trouwens, ik kijk ook amper eredivisiewedstrijden vanwege het lage niveau. Dus ja, moet je nagaan wat ik hier van denk...

25 juli 2017 om 14:46

Ik zeg alleen dat veel eredivisiewedstrijden het aanzien ook niet waard zijn en dan maak jij er automatisch van dat ik geen verschil zie tussen deze wedstrijden, dus misschien moet jij een uitgebreide cursus logisch nadenken/begrijpend lezen gaan volgen.

Als je bovendien amper eredivsiewedstrijden kijkt en ook geen vrouwenvoetbal is het wel knap dat je het allemaal zo goed weet....en je hebt het over een redelijk aantal jaar geleden, terwijl het vrouwenvoetbal nu juist een paar jaar sterk in de lift zit.

Persoonlijk vind ik dat je wel erg veel reageert op een onderwerp waar je blijkbaar helemaal niet in geïnteresseerd bent.

25 juli 2017 om 14:55

Ik persoonlijk kijk niet vaak naar wedtrijden als willem 2 - nec of iets dergelijks.
Het niveau is te laag, maar zelfs zulke wedstrijden is een veel hoger niveau wat ik in dames voetbal zie.

Nederland heeft alleen martens die mee kan op jupiler league niveau.
Groenen vind ik ook goed maar die is maar 1.64 die zou dan letterlijk de kleinste en zwakste zijn bij de mannen 2de divisie dus die zou ook niet mee kunnen in de top van de amateurs.

25 juli 2017 om 16:38

Hoe weet jij dat het vrouwenvoetbal in de lift zit? Van iedereen die ik hoor praten met jarenlange kennis van vrouwenvoetbal hoor ik dat het niveau lager is dan voorheen. En ik zal je ook zeggen dat ik nederlandse vrouwen beter heb zien voetballen dan dit nederlands elftal. Trouwens wel leuk dat je mij beticht van aannames doen zonder logisch na te denken terwijl je zelf niet anders doet. Ik zeg dat het niveau laag is, niet dat ik me niet in vrouwenvoetbal interesseer. Moet je lang kijken om te zien of iets goed of slecht is? Beetje logisch nadenken en je had geweten dat het antwoord daarop nee is. En je zegt dat ik geen vrouwenvoetbal kijk terwijl ik dat nergens gezegd heb... volgende keer beter knul...

25 juli 2017 om 17:27

Zie reactie #53

"afcasander
25 juli 2017 om 13:05
#53
Dus de eerste wedstrijd was beter dan de andere 2? Dan ben ik blij dat ik na de eerste wedstrijd niet meer gekeken heb... "

Ik twijfel ten zeerste aan jouw kennis van voetbal in het algemeen en vrouwenvoetbal in het bijzonder, maar als je je reacties van net drie uur terug al niet meer kan herinneren ga ik aan nog veel meer twijfelen.

26 juli 2017 om 12:26

Aangezien we ons de laatste jaren wel plaatsen voor de grote toernooien en daarvoor nooit is het nogal gemakkelijk vast te stellen dat het Nederlands vrouwenvoetbal in de lift zit. Is ook geen wonder aangezien er steeds meer vrouwen zijn gaan voetballen in de laatste jaren.

Je geeft in je eerste reactie dat je niet langer dan 10 minuten naar vrouwenvoetbal kan kijken. Als ik ergens in geïnteresseerd ben, kan ik er zeker langer dan 10 minuten naar kijken. En op basis van een aantal keer 10 minuten kijken kun je inderdaad niet zien hoe goed of slecht het is. Ik ken namelijk geen teams die elke minuut van de wedstrijd kwaliteit tonen.

Overigens snap ik met jouw stijl van reageren dat je weinig punten hebt, en is het deel afca in je naam ook te betreuren.

Het is heel erg wisselvallig en onstuimig. Gisteren werden echt goede periodes gevolgd door hele slechte. Mn de backs zijn matig in de opbouw, waardoor alles door t cenfrum gaat. Dat maak t spel makkelijker te bespelen. Maar soms vond ik het echt leuk om naar te kijken. Is toch mooi man dat die meiden dit mee kunnen maken! Geef ze de support, zou ik zeggen! Vamos Naranja Mecanica 🤣

Aad heeft gelijk. Ik vergelijk de dames puur met andere dames elftallen. Zo'n Spanje bijvoorbeeld. Dit elftal kan echt voetballen. Snelle strakke ingespeelde ballen. Technische vaardigheden. 1probleem! Ze scoren niet!Tot de zestien gaat het goed en dan houd het op.Engeland zijn een stelletje houthakkers. Wel heel direct in hun spel en scorend vermogen. Bij Nederland is die linksbuiten echt een klasse apart. En die Miedema is een waardeloze spits. Waarom? Omdat ze nooit scoort. Voor de rest is het een matig elftal en zie ze ook geen Europees kampioen worden. Wel leuk dat het vrouwenvoetbal meer aandacht krijgt.

25 juli 2017 om 13:16

Ik zag ergens dat Miedema in 51 interlands (waarschijnlijk voor het EK) 41 keer gescoord heeft dus ik zal de rest van je verhaal ook maar niet te serieus nemen...

25 juli 2017 om 13:39

Ah, ze heet dus stiekem van persie. Wel regelmatig scoren als het niet boeiend is, maar op de toernooien hopeloos falen.

Toch opmerkelijk dat het niveauverschil eigenlijk alleen bij voetbal een issue is. Bij bv. atletiek, schaatsen en zwemmen heb je dat niveauverschil ook (daar is het zelfs duidelijk zwart op wit te zien in de tijden die neergezet worden), maar daar hoor je nooit iemand over. Stel je voor: "best leuk dat ze een nieuw wereldrecord op de 100 meter heeft gelopen, maar bij de mannen zou dit natuurlijk geen goede tijd zijn".

25 juli 2017 om 13:43

Maar volgens mij zijn die vrouwelijke sporters op hun niveau wel goed in essentiele dingen van de sport. Neem tennis. Die vrouwen krijgen over het algemeen de bal over het net en dan ook nog in het veld. Dat is redelijk essentieel. Net als dat het essentieel is in het voetbal dat je de bal naar de goede kleur overspeeld. Als het dan het juichen waard is wanneer dit 3x achter elkaar gebeurd dan kun je spreken over een laag niveau.

25 juli 2017 om 13:59

nogmaals je overdrijft om je mening kracht bij te zetten. Daarmee ga je de discussie nooit winnen.

25 juli 2017 om 16:40

Ik hoef geen discussie te winnen aangezien het een feit is dat het niveau gewoon heel laag ligt wanneer essentiele aspecten van de sport niet fatsoenlijk beheerst worden. Daarbij was het geen eens een discussie aangezien niemand met argumenten komt waarom het niveau wel hoog zou zijn. Enige wat men telkens aanhaalt is dat je het niet mag vergelijken met mannenvoetbal. Totaal geen argument voor vrouwenvoetbal...

25 juli 2017 om 17:53

Ah, het is een feit, dat verandert alles. Ik dacht dat het een mening was, maar tegen een feit valt natuurlijk weinig in te brengen. Toch nog een poging. Het is een EK, dat is hoog niveau per definitie, want in Europa zijn er bijzonder veel vrouwen en meisjes die voetballen, het is bovendien in Europa de populairste sport overall. En dit zijn de beste voetbalsters van de beste Europese landen.

Je hebt het over essentiële aspecten, maar wie bepaalt die dan? Staan die ergens geschreven? Want essentieel, dat is wel echt heel belangrijk, zeg maar superbelangrijk, het is immers essentieel, je kan niet zonder!

25 juli 2017 om 13:57

Vrij simpel: voetbal wordt door de meeste mannen gezien als hun sport en daar moeten vrouwen vanaf blijven.. Het zal bij een aantal mannen wel beetje steken dat de vrouwen doen wat de mannen al tijdje niet meer lukt, meedoen met de top!

Dus wat is er dan fijner om hard te roepen dan dat vrouwenvoetbal helemaal niets is?

25 juli 2017 om 14:04

Kijk ook welke figuren er zo fanatiek op reageren, ze zeggen vaak het zelf al niet te hebben gekeken. Balkje meer wit dan groen ook. Ik denk dat het de types zijn die niet zo goed zijn met vrouwen, versteld staan van de fysieke verschillen of die zijn blijven hangen in archaïsche denkbeelden over vrouwen. De Oranje Leeuwinnen doen het prima op dit EK, het is in eigen land en het wordt goed bekeken. Als je niets met vrouwen hebt steekt dat misschien, ik zou het anders ook niet weten.

De eerste wedstrijd was een prima wedstrijd de tweede wedstrijd was, zeker na de 1-0, het aangluren niet waard. Gisteren een wedstrijd met redelijke amusementswaarde maar slecht voetbal.
Maar bij de mannen zijn ook heel veel wedstrijden het aangluren niet waard. Bij ajax zit de arena ook zelden helemaal vol als ze tegen de mindere goden spelen . De supporters zijn dan ook allerminst blij als de wedstrijd slecht is. Zo zitten er bijbde dames ook slechtere wedstrijden bij!

Wat mij betreft is het maar net waar je het niveau mee vergelijkt. Vergelijk je het inderdaad met het niveau van de mannen, dan valt het tegen. Vergelijk je het met de andere teams op dit toernooi, dan denk ik dat we als Nederlanders heel trots mogen zijn dat ze 'gewoon' 9 punten hebben uit 3 wedstrijden? Dan is het niveau dus blijkbaar, dikke prima!

25 juli 2017 om 13:44

Wat mij betreft niet. Je hoeft het nergens mee te vergelijken om tot de conclusie te komen dat essentiele facetten van het spel niet beheerst worden...

Het is niet zo hoog als bij de mannen, maar daar zitten ook gewoon financiele redenen achter. Ik ben euforisch omdat ik zie dat Nederland binnen deze sport zo presteert op het hoogste niveau. En dat ben ik ook bij andere sporten waar NL goed is. Maar je kan niet verwachten dat alles zo verfijnd als bij mannenvoetbal. En nogmaals, dat is ook voor andere sporten zo. De hoeveelheid geld die in voetbal rond gaat zou eigenlijk juist de makkelijk trainbare facetten moeten waarborgen en ik vind dan het niveau van de eredivisie ook eigenlijk ondermaats. Met alle financiele middelen moet je gewoon 22 spelers per team kunnen hebben die een bal zonder probleem aannemen. En dat is niet zo. Van mij hoeft het geld voor voetbal tussen mannen en vrouwen ook niet eerlijk verdeeld te zijn. Zijn simpelweg twee aparte dingen en kan je net zo goed zeggen dat een deel van het geld naar volleybal moet.
Nee, onze leeuwinnen voetballen naar eer en geweten en met de beperkte middelen die ze hebben doen ze het zeer goed

Het is gewoon niet om aan te gleuren. Ik hoop dat ze het toernooi winnen. Ik denk als ze tegen een derde klasser mannen voetbal spelen dat ze dan gewoon verliezen.

25 juli 2017 om 16:12

Het is inderdaad hoe je er naar kijkt. Vergeleken met andere vrouwen teams zijn ze goed bezig.

Kun je na gaan hoeveel die de mos van voetbal weet.
Iedereen heeft het over de vergelijking met heren dat doe ik ook.
Die zogenaamde sterren van het nl elftal moeten nog maar afwachten of ze dadelijk na het eind toernooi kunnen wat ik niet zie gebeuren.
Dit hebben de Dames we behaald dus daar zit de vergelijking.
Natuurlijk zit er verschil tussen Dames en heren dat maakt ook niet uit.
Heb je bij heren ooit eens gezien na een behoorlijke overtreding opstaan en weer verder, nee en waarom niet ?
Omdat het allemaal watjes zijn.
Als we het over fair play hebben moeten ze eens bij Dames gaan kijken daar valt nog heel veel van te leren.
Dan die zogenaamde geweldige trainers uit de herentak met hun onbezonnen commentaar.
Laat eens een van die super coaches dezelfde resultaten gaan halen dan krijgen ze van mij alle respect

Helemaal eens met De Mos. Er kijken veel mensen, klopt.... er is ook geen snars op de TV. De openingswedstrijd was veelbelovend maar het is nu af en toe Comedy-keeper-voetbal, tactisch zeer slecht, technisch verschrikkelijk met een bondscoach die het team maar niet rustig krijgt.
Ik gun het de dames van harte, maar het kost me moeite om de hele wedstrijd te blijven kijken, terwijl ik er gisteren toch echt weer voor ben gaan zitten. Die zogenaamde sterren-spits is allemaal wat overtrokken. Ik vind het een van de minste spelers. Martens is echt een geweldige speelster met een uitstekende techniek en tactisch inzicht, net als Spitze. Ik heb ook veel andere teams gezien, en geef het Nederlands elftal weinig kans in de volgende ronde, maar gun het ze van harte. Wel maakt het vrouwenvoetbal mooie stappen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren