Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Ajax heeft tegen Nice extra optie achterin na inschrijving Dijks

Laatste update:

De wedstrijd die Ajax woensdagavond tegen OGC Nice in de voorronde van de Champions League speelt komt nog te vroeg voor onder meer Daley Sinkgraven en Mitchell Dijks. De namen van de twee linksbacks ontbreken vanwege blessuregevallen op de lijst van spelers die Marcel Keizer meeneemt naar Zuid-Frankrijk. De nog altijd niet vertrokken Jaïro Riedewald is er eveneens niet bij.

Naast de twee geblesseerde verdedigers zijn ook Mateo Cassierra en Vaclav Cerný niet van de partij. De twee aanvallers zijn door Keizer niet opgenomen in de groep voor het belangrijke treffen tegen les Aiglons. Nieuwkomer Benjamin van Leer is wel van de partij, al is het de vraag of hij voldoende hersteld is van een blessure om de rol van tweede doelman te kunnen vervullen.

Keizer speelt hierop in door onder meer Stan van Bladeren mee te nemen. Naast de negentienjarige doelman heeft de nieuwe trainer van Ajax 1 nog een aantal jongelingen uitgenodigd voor zijn eerste echte vuurdoop. Ook Deyovaisio Zeefuik, Carel Eiting, Frenkie de Jong en Damil Dankerlui maken deel uit van de selectie voor het duel in de voorronde van het miljardenbal.

De volledige selectie van Ajax ziet er als volgt uit: André Onana, Benjamin van Leer, Stan van Bladeren; Joël Veltman, Deyovaisio Zeefuik, Matthijs de Ligt, Davinson Sánchez, Nick Viergever, Damil Dankerlui; Donny van de Beek, Hakim Ziyech, Carel Eiting, Lasse Schöne, Frenkie de Jong; David Neres, Klaas-Jan Huntelaar, Kasper Dolberg, Amin Younes, Justin Kluivert.

Update 28 juli 12:06 uur - Ajax heeft tegen Nice extra optie achterin na inschrijving Dijks
Ajax heeft volgende week in de return tegen OGC Nice in de derde voorronde van de Champions League de beschikking over Mitchell Dijks. De linkervleugelverdediger is door de Amsterdammers alsnog ingeschreven bij de UEFA voor het Europese seizoen, nadat hij in eerste instantie nog ontbrak op de lijst. Overigens is het de vraag of Dijks donderdag überhaupt fit genoeg zal zijn om zijn opwachting te maken; hij traint pas sinds deze week weer volledig mee met de selectie van Marcel Keizer.

Denk jij dat Ajax de horde OGC Nice gaat nemen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat deze wedstrijd voor alle spelers te vroeg komt

24 juli 2017 om 16:34

Nou ja, er zit toch ook zat ervaring tussen.

24 juli 2017 om 16:39

Ik denk dat Rick het over de situatie Nouri heeft. In dat opzicht geef ik hem groot gelijk.. Toch ben ik optimistisch en hoop ik op een goed resultaat.. 1-1, 2-1 zouden imo prima zijn.

24 juli 2017 om 17:10

Nou als prof moet je daar ook wel een keer overheen natuurlijk. Met alle respect, maar hij is niet overleden. Je kan het vooralsnog vergelijken met een zeer zware blessure. En dan nog krijg je van je werk ook slechts 2 dagen vrijaf als (bijvoorbeeld) een naaste komt te overlijden. Dus dat lijkt me voor nu geen excuus meer.

24 juli 2017 om 17:24

Wat een achterlijk uitspraak westend:"je kan het vooralsnog vergelijken met een zeer zware blessure." Die jongens hebben voor hun ogen hun vriend zien dood gaan. Vervolgens krijgen ze te horen dat hij waarschijnlijk een "kasplantje" gaat worden en dat hij nooit meer zal denken, herkennen, praten, etc. En jij wil dat vergelijken met een zweer zware blessure? Moet ik het nog uitleggen? Misschien voor iemand met jou intellect wel. "En dan nog krijg je van je werk ook slechts 2 dagen vrijaf als (bijvoorbeeld) een naaste komt te overlijden." Aha, dus dan boeit het 3 weken later niet meer?

24 juli 2017 om 17:37

Ik denk dat je topsport niet helemaal kan vergelijken met een normale baan, daarbij verwerkt iedereen het op zijn eigen manier. Als een van je naasten overlijd, zal je idd weer na een paar dagen aan het werk moeten, maar dat betekent niet dat je daarom direct je proces afsluit. De jongen vecht nog steeds voor zijn leven en daar mag iedereen mee omgaan zoals hij dat wil.

24 juli 2017 om 17:58

Die jongen vecht niet meer voor zijn leven. Die jongen leeft gewoon op de automatische piloot. Enig besef is er niet meer.

24 juli 2017 om 18:15

Westend heeft gewoon gelijk; de knop Moet om, of je nu wilt of niet. Alleen maar met je hoofd/gedachte bij Nouri zijn helpt hem ook niet en het is niks meer dan normaal om na een poos (die voor ieder verschillend is) de draad weer op te pakken. Kun je dat niet, dan zul je professionele hulp moeten zoeken (en nodig hebben).

Eenieder die nu nog zo drama-queen achtig op de situatie van Nouri reageert mag ook naar de psycholoog... In je reactie doe je net of het je beste vriend is, maar ik durf wel in te schatten dat je Nouri nog nooit persoonlijk hebt gesproken, dus niet net doen of hij je beste vriend is.

Als je echte naam Donny van der Beek is heb je heel wat meer recht van spreken. Zo niet, dan wordt het toch echt tijd om volwassen te worden; get on with your life...

24 juli 2017 om 18:28

Goed gesproken! Geen excuses meer maar knallen

24 juli 2017 om 20:08

Pfff daar gaan we weer

24 juli 2017 om 21:04

Wat praat jij voor poep Dennis? Ik verplaats me gewoon in een Van de Beek of Ziyech. Waar zeg ik dat Nouri mijn vriend is......? Benieuwd hoe jij piept als je vader morgen in mekaar zakt voor je ogen en een "kasplantje" wordt en iemand zegt:"Boeie 2 weken geleden is nog niet dood, get on with your life." Zo werkt het nou eenmaal niet.

24 juli 2017 om 21:09

Ik hoop dat je niet meent wat je zegt.
Of Is dit echt het intelligentie niveau waarmee jij door het leven gaat.
Pfff....dan valt er nog een hele hoop te leren en mee te maken voor je.
Ik ben bang dat er geestelijk gezien ook nog wel het eea met je aan de hand is, dus schroom niet om ook gebruik te maken van alle voorzieningen die we in dit land hebben om mensen die het even niet meer weten sociaal te begeleiden.

24 juli 2017 om 21:14

Dennis, gaat het wel goed met je verder? Of ben je echt zo? en heb je dan desondanks toch nog vrienden?

24 juli 2017 om 22:11

Beetje empathisch vermogen is voor jou te veel gevraagd hè Dennis? Jou zou het gewoon niets doen als een vriend/collega ter plekke neervalt en nooit meer een normaal leven kan leiden.

"ik kan na 1,5 uur weer vrolijk verder dus iedereen die dat niet kan moet professionele hulp zoeken."

Jij snapt er echt bitter weinig van lieverd, over professionele hulp gesproken.

24 juli 2017 om 22:55

O hemel, wat zijn we allemaal weer vrij van geest als het gaat over iemand met een andere mening. Je kan geen kritische noot zetten of we vallen er allemaal overheen. Hoe is het mogelijk he, dat we zomaar door durven gaan. Hoe je het ook wil bekijken, hij leeft nog. Als je sommige hoort, dan lijkt het wel of er al afscheid van hem genomen is.

Een treinmachinist die iemand dood rijdt, krijgt 2 dagen vrijaf. Dat Braziliaanse voetbalelftal dat met de complete selectie is verongelukt, moest alsnog de wedstrijd spelen. Na de aanslag op de spelersbus van Dortmund, moesten ze meteen de champions league wedstrijd spelen. En ja, ook als je vrouw of je vader komt te overlijden, krijg je misschien 2 a 3 dagen vrijaf. Zo werken die dingen, de 'levenden' moeten door. Het is vervelend, het is naar. Maar dat is het leven. We zijn ruim 2 weken verder. Hoe lang wil je de club dan 'op hold' zetten? Wanneer is het dan wel genoeg?

28 juli 2017 om 13:01

Een treinmachinist die iemand dood rijdt krijgt niet slechts 2 dagen vrij, die krijgt psychische hulp (waar nodig). En net als bij je andere voorbeelden speelt ook Ajax 'gewoon' haar wedstrijden. Ze moeten door en dat doen ze ook. Maar niemand kan voor een ander bepalen dat hij er al over heen moet zijn. Dat is een proces. Net als ieder ander. Ook wanneer je weer op je werk bent, betekent dat niet automatisch dat je ergens over heen bent, dat gaat dan samen.

24 juli 2017 om 16:40

Ik vind toch zeker dat Ajax nog een middenvelder en een verdediger moet halen. Hier ga je het geen 50 wedstrijden mee redden en ook als je wisselt dan lever je al stevig in. Vooral in de breedte is Ajax er erg op achteruit gegaan vind ik.

Opstelling tegen Nice?

Onana
Veltman Sanchez De Ligt Viergever
Van de Beek Schone Ziyech
Neres Dolberg Younes

24 juli 2017 om 16:42

Ik denk dat Kluivert zal spelen ipv neres. Heb het gevoel dat Kluivert hoger kan pieken (zie tegen Feyenoord, zonder provocatie). Ook ik zie Neres liever starten, lijkt wat meer ervaren en ik verwacht veel van hem dit seizoen!

24 juli 2017 om 17:07

Het schaduwelftal lijkt nu dus zo te zijn: Van Leer, Zeefuik, Bergsma, Doekhi, Dijks, Eiting, De Jong, Sinkgraven, Kluivert, Huntelaar en die Braziliaan. Minimaal 2 verdedigers en een type Nigel De Jong en het is op het oog best aardig. Zou echt triest zijn als ze met die excelsior verdediging het nieuwe seizoen in durven te gaan.

24 juli 2017 om 17:09

Bedoel je neres met die Braziliaan?

24 juli 2017 om 17:15

Zal wel die Braziliaan Richarlison zijn voor 12 miljoen waar Ajax een tijdje mee bezig is.

24 juli 2017 om 17:22

Ik zou meer aan scorend vermogen denken en in dit geval is Neres de betere dan Kluivert.

24 juli 2017 om 17:25

Nope Mark. Die Richarlison.

Dat is logisch als je de trainer van Jong-Ajax aanstelt. De selectie is nog jonger dan vorig seizoen. Op zich niets mis mee maar het kan ook faliekant fout gaan. Ik ben in ieder geval erg benieuwd en zou graag nog een ervaren man, Sneijder, zien komen.

24 juli 2017 om 16:37

Ja, maar niet als Sneijder dat dan ziet als een opstapje van een half jaar voor de MLS. Daar is ajax te groot voor.

24 juli 2017 om 16:47

Niet alleen te groot. Het creeert ook het probleem dat je je middenveld een half jaar lang met Sneijder laat spelen en vervolgens na de winterstop weer om moet gooien omdat Wesley het pand verlaten heeft. Dat is gewoon niet goed voor de continuiteit. Laat dan maar vanaf het begin de jonkies spelen.

24 juli 2017 om 17:31

Volgensmij was hij juist aan het onderhandelen met Utrecht en niet met Ajax.

24 juli 2017 om 17:42

Hij heeft een gesprek gehad met Ajax waarin hij heeft aangegeven dat hij naar Amerika wil en voor een half jaar beschikbaar is. Ajax wil daar niet aan, maar Utrecht eventueel wel. Wanneer Sneijder besluit om een volledig seizoen te willen spelen, zal hij naar Ajax gaan en niet naar Utrecht. Het sportieve en financiële is bij Ajax beiden aantrekkelijker voor hem

24 juli 2017 om 16:54

Dat is niet logisch als je de trainer van JA aanstelt, dat is logisch als dit de selectie is waaruit een trainer kan kiezen...

24 juli 2017 om 17:13

Keizer heeft Tete en Riedewald niet verkocht. Ik kan er begrip voor opbrengen dat de versterkingen wat later komen doordat die kolere regels van de Uefa de markt zolang open blijft, maar behoud dan ook je huidige spelers tot na de voorrondes. Toch kwalijk dat je nu met zo'n holle selectie aan komt kakken. Toch moet dit voldoende zijn. Het zal niet makkelijk worden, maar als iedereen zijn niveau haalt zie ik het positief in.

Poeh, lijk me duidelijk dat Ajax zich nog flink moet versterken. Ondanks talentvolle jeugdspelers is de spoeling toch vrij dun. Hopelijk blijft de basis komende weken fit en kunnen ze het klusje klaren, want als er blessures optreden is de onervarenheid funest in dergelijke europese wedstrijden.

Gewoon vol voor de winst spelen alsof het een finale is. Ajax heeft de tegenstand al vaak genoeg onderschat. Wederom een tegenstander waar je van kan winnen, zo lang je maar gefocust bent

24 juli 2017 om 16:34

Onderschat? Ik denk dat Nice op papier de favoriet is toch?

24 juli 2017 om 16:40

@Ewoud, hoe kom je daar bij? Sowieso is Ajax gewoonlijk al beter dan Nice. Nice is niets meer dan een subtopperje in Frankrijk (wat buiten psg en monaco zeker niet meer voorstelt dan de eredivisie).
Daarnaast is Ajax finalist van de Europa League.

Dus ja. Ajax is 100% de favoriet. Nice is zeker niet de makkelijkste, maar van de 10 wedstijden zou Ajax toch echt wel 7 keer van Nice moeten winnen.
Nice is zeg maar een club van niveau Vitesse.

Neemt niet weg dát nice niet onaardig is. Én ajax qua voorbereiding en Nouri natuurlijk wel achterloopt.
Met dat laatste meegewogen geef ik Ajax 60% kans.

Helaas heeft Ajax de afgelopen 15 jaar wel vaker van mindere tegenstanders verloren in kwalificatie wedstrijden. Zoals tegen Kopenhagen en Sparta Praag.

24 juli 2017 om 16:44

Is niet arrogant maar de waarheid Kijk maar naar de statistieken

24 juli 2017 om 16:46

@isel

Ik zie bij Vitesse niet echt spelers van het kaliber Sarr, Dante, Seri, Koziello, Balotelli, Plea, jij wel? Daarnaast hebben ze een uitstekende trainer.

24 juli 2017 om 16:47

@isldiroed:
Howw wacht even Nice is van het niveau Vitesse?!?! Maar dan wel met spelers waar je U tegen zegt. Hoe kom je er bijd at ze niveau Vitesse zijn?

Weer heerlijk denegerend Nice is maar een subtoppertje. en Frankrijk stelt veel meer voor dan de Eredivisie. Lyon, Marseille en ook Nice doen het geweldig daar.

en als Ajax en nice 10 keertegen elkaars pelenz ie ik ze niet zomaar 7 keer winnen. En nu die EL finale 1x moeten we ook niet ineens gaan doen alsofw ij in Nederland ieder jaar structureel bij de laatste 8 horen laat staan laatste 4. Iets wat Frankrijk wel doet.

24 juli 2017 om 16:49

Volgrns mij onderschat jij de club Nice een beetje.... Daar is aardig wat geld geinvesteerd en mede daarom hebben ze nu voorronde CL gehaald. Nice is wel even wat beter dan Vitesse....

24 juli 2017 om 17:02

Buiten PSG en Monaco niet veel voorstel. Denk echt dat je de France competitie toch echt flink onderschat.

24 juli 2017 om 17:10

Dan volg jij dus duidelijk de Franse competitie niet

24 juli 2017 om 17:17

60% is wel erg optimistisch gesteld. De kans is misschien 60% als iedereen bij Ajax zijn niveau haalt, maar met zoveel jonkies is die kans niet zo groot.

24 juli 2017 om 17:21

Volgens L'equipe is Ajax ook by far de zwaarste tegenstander die Nice kon loten. Wordt nog leuk als ze elkaars underdog worden.

24 juli 2017 om 17:46

Nice heeft het afgelopen seizoen prima gedaan en heeft zijn selectie redelijk in tact gehouden. Nice is geen franse topclub die al jaren goed presteert, maar heeft wel een goede ploeg. De structurele top van Frankrijk is echter wel beter dan de top van NL en ik denk dat we daar een beetje aan moeten vasthouden dat Nice daaronder speelt. Het zal naar mijn mening gewoon 50/50 zijn en Ajax moet profiteren van de tweede wedstrijd die thuis is.

24 juli 2017 om 20:08

Dante weggestuurd omdat hij het niveau niet had.. Balotelli iedereen kent het verhaal.. Sarr goed talent Plea ook zeer degelijk verder niet zo spannend. Heb 1 seizoen gepiekt maar heb ze in de voorbereiding ook goed af zien gaan en ja het is voorbereiding maar toch. De bal is rond we gaan het zien!

24 juli 2017 om 22:12

haha wat heb jij een beperkte blik zeg. Buiten PSG en Monaco is het niets die competitie? Lyon Marseille Lille om maar een paar ploegen te noemen. We hebben het wel over de 5e competitie van Europa, Nederland is de 13e competitie.

Ik denk dat de spelers van Nice niet onder de indruk zullen zijn van schoolklas die Ajax voor deze wedstrijd op de been brengt hoor.. Ik hoop dat de spelers van Ajax met een realistischer beeld het veld in stappen dan jij , zoniet kon het wel eens een walk over worden, fysiek zeker en technisch wellicht ook.

Ik schat de kansen van ajax op 20% om daar te winnen en 40% op een gelijkspelletje.

28 juli 2017 om 13:51

Vorig jaar is Nice ruim boven Lyon geiendiged en hebben ze thuis 4-0 en 3-1 van Monaco en PSG gewonnen. Dat zie ik Vitesse niet doen.

Dat is des Ajax, ieder jaar zijn er wel weer talenten die opstaan en ik hoop dat het dit jaar ook weer het geval zal zijn.

24 juli 2017 om 16:47

Precies! Maar toch vind ik het achterin als er iemand van de vaste 4 uitvalt, toch wel te matig.. Ajax moet minimaal nog 2 spelers halen die verdedigend een versterking zijn voor in de breedte.

24 juli 2017 om 17:03

1 Verdediger en 1 vleugelaanvaller zou ik ook goed vinden. Ik vind de vleugels op dit moment niet voldoende.

25 juli 2017 om 11:09

Ajax gaat nooit meer spelers aantrekken die voor in de breedte zijn. Na de Cruyff revolutie hebben dat beleid achter zich gelaten, liever een onervaren maar een talentvolle speler uit eigen jeugd dan 1 die nooit de top zal halen.

Goed dat van Bladeren wordt meegenomen. Maakte een goede indruk in de wedstrijden die ik van hem zag. Jammer wat we niet tijdig een goede linksback hebben aangetrokken, toch verwacht ik dat we een goed resultaat in Nice kunnen neerzetten.

Gooi de talenten maar voor de leeuwen. Meestal kunnen ze meer dan je verwacht. En de aankopen met hoge verwachtingen geldt vaak het tegenovergestelde voor. Vindt het prima ontwikkelingen.

24 juli 2017 om 17:36

Talenten voor de leeuwen gooien oke, maar jongens die in Jong Ajax al opvulling zijn (Dankerlui) nu noodgedwongen mee moeten nemen, is best wel triest. Vind Dankerlui echt te min. Stond ook altijd achter Savastano, maar die heeft zich door blessures niet verder ontwikkeld. De keuze voor Zeefuik is begrijpelijker. Dit is het tweede seizoen dat je ingaat zonder echte linksback, dat kan niet bij een club als Ajax vind ik.

Poeh, wel erg jong heel veel talent loopt er hoor. Maar lijkt me zo wel erg jong en mist toch wel de nodige kwaliteit. Talent staat toch vaak gelijk aan wisselvalligheid, en dit is nu meer dan ooit een veredelt jeugd team.

Schone verwacht ik minder van dan vorig jaar. En om dat alleen op te vangen met de jong, vd Beek en Eiting lijkt me wel een erg groot risico.

De verdediging geloof ik wel (basis), het is zonde van de LB positie. Maar ook als daar blesures komen word het erg krap.

24 juli 2017 om 17:33

Sinkgraven zal wel naar het middenveld gaan.

Pff met zo'n jeugdige selectie vraag je er eigenlijk om afgestraft te worden. Overmars heeft weer niet geleerd van vorig seizoen!!
Overmars had Sneijder al binnen moeten halen!

24 juli 2017 om 16:40

Hoe bedoel je? Als je Ziyech bedoelt begrijp ik je wel, maar met jonkies als de ligt, kluivert, dolberg, etc. haalden we de finale. Beetje vertrouwen mag wel.

24 juli 2017 om 16:43

De Ligt en Kluivert (speelden overigens niet veel in de EL) zijn van uitzonderlijke klasse op die leeftijd. Dat valt (nog) niet te zeggen van Van Bladeren, Zeefuik, Dankerlui, Eiting.
En trouwens ook met deze jonkies slaagde Ajax er vorig seizoen niet in om de CL te bereiken.
Kansloos uitgeschakeld door Rostov.

24 juli 2017 om 16:45

Eiting gaat jou zeker nog verassen.. is echt een geweldige voetballer! Van bladeren en dankerlui ben ik ook niet echt kapot van nee, maar zeefuik is daarin tegen een prima speler waar ik toch ook wel wat van verwacht..

24 juli 2017 om 17:34

De Ligt speelde niet veel? 2x Kopenhagen, 2x Schalke, 2x Lyon en 1x Manchester.

24 juli 2017 om 16:47

@roda; sneijder voor een half jaar binnen halen, ondertussen andere spelers in de weg staan en na de winterstop opnieuw aan het team sleutelen en bouwen?

Wel eens dat een week of 2 geleden de selectie al compleet had moeten zijn!

Dus een linksback erbij, een vc erbij een middenvelder erbij (en eventueel een vleugelaanvaller)

Nu is de verdediging sterk verzwakt en niets terug gekomen. Middenveld staat goed, maar met wegvallen van Nouri mis je wel een belangrijke speler en wordt de breedte wel wat dunnetjes. Alleen de spits en keeper positie is goed versterkt deze zomer.

24 juli 2017 om 16:48

Hoezo Sneijder maar voor een half jaar binnen halen?

24 juli 2017 om 17:46

Omdat sneijder schijnbaar in de winter naar de vs wil. En dus een half jaartje wil overbruggen. Vind trouwens wel dat ze sneijder gewoon een niet te weigeren bod moeten doen in de vorm van tekengeld(3milj.), en 1,5milj.salaris per jaar en voor 2 jaar tekenen. Als ie dat niet wil, heb je in ieder geval je best gedaan.

24 juli 2017 om 19:17

Gewoon aan Sneijder voorleggen dat hij minimaal voor 1 seizoen moet tekenen en anders niet.

28 juli 2017 om 12:53

Wat moet je nog met Sneijder joh? Aanvallend, net als Schone en op zijn retour met zijn beperkte fysiek

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat Ajax gewoon niets heeft gedaan op de transfermarkt. Behalve dan een 2de keeper en Huntelaar transfervrij gehaald. Nu spelen ze gelijk 1 van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen. Zonder dat ze ook maar enigszins verstrekt zijn. Je zou toch verwachten van een Nederlandse topclub dat die gelijk hun aankopen op orde wilt hebben. Ondanks dat het misschien iets meer kost dan dat ze wachten.

Maargoed de gierigheid van Ajax is ook 1 van de vele redenen waarom wij in Europa vrij weinig te zoeken hebben. Ondanks dat het vorig seizoen mee zat. Met 2 makkelijke lotingen na de groepsfase. Vervolgens via een bal die van richting veranderd van Viergever alsnog door. En met hakken over de sloot van Lyon gewonnen. Niet dat ik de geweldige prestatie van Ajax omlaag wilt praten. Maar als wij consequent willen presteren dan moeten clubs als Ajax , Feyenoord en Psv wel durven te investeren. En zo groot als Barca , Bayern en Real zullen we nooit worden. Maar het niveau van clubs als Benfica en Porto zouden wij op lange termijn echt wel kunnen halen. Alleen als wij niet durven te investeren. Of we halen spelers op het moment dat het eigenlijk al te laat is. Dan word het nooit wat.

24 juli 2017 om 16:53

Baart mij ook zorgen dat Ajax niet echt geleerd lijkt te hebben van de transferperiode van vorig jaar zomer, terwijl er dit jaar zelfs een absolute sterkhouder is vertrokken op het middenveld, naast Gudelj en Bazoer afgelopen winter.

Vorig jaar zomer bestond het middenveld uit Gudelj, Bazoer, Klaassen, Schone, Riedewald, Van de Beek en moest er op het allerlaatst zelfs nog versterkt met Ziyech omdat men niet met dat middenveld het seizoen in kon gaan. Nu zijn de middenvelders slechts Ziyech, Schone, Van de Beek, Eiting en Frenkie de Jong, thats it.

Ook achterin zijn de opties inmiddels beperkt na het vertrek van Tete en Westermann en het aanstaande vertrek van Riedewald. Vind het wel heel erg smal hoor momenteel.

24 juli 2017 om 17:03

Inderdaad, onverantwoord om met zo'n verzwakte en nog jongere selectie de CL willen te bereiken. Het kan eigenlijk alleen maar fout gaan.

24 juli 2017 om 17:45

Of het word een verrassing.. hoop is het sleutelwoord denk ik

24 juli 2017 om 17:50

Makkelijk scoren vind ik dat. Gudelj was ten eerste geen absolute meerwaarde en ook bazoer was vaak degene die het spel vertraagde met zijn postbode voetbal. Ten tweede was ons middenveld al compleet totdat Nouri iets vreselijks overkwam. Ten derde zoekt Ajax geen twijfelgevallen van subtoppers zoals Haps bijv maar zoeken ze spelers die jong zijn (zodat ze met winst doorverkocht kunnen worden) en daarnaast er meteen staan. Dat is toch wat lastiger en daardoor duurt het dan wat langer. Denk dat de meeste Ajacieden liever nog 4 weken wacht dan nu weer 3 keer met middelmaat af te komen. Ben het wel met je eens dat er absoluut nog 2 verdedigers bij moeten komen. Tenzij er weer een paar hele grote talenten op de deur kloppen maar daar heb ik niets van vernomen afgelopen tijd.

24 juli 2017 om 17:46

Als je het niveau van porto en benfica wilt halen, ga je een stuk achteruit allemaal spelers die niet 100% van de club zijn en waar aandeelhouders 50/60% de rechten van de spelers hebben.

Ik schat ajax feyenoord en psv hoger in dan benfica en porto.

De clubs inversteren juist wel! Alleen ze doen het zorgvuldig en kopen niet luk raak iedere speler die wel potentie heeft, omdat ze zelf ook talenten hebben met veel potentie. (Meer bij ajax en feyenoord het geval)

Psv inversteerd wel degelijk, en dat heeft een aantal seizoenen geleden ook zijn vruchten afgeworpen in de CL, waar je lullig eruit vliegt tegen atletico.

Geloof me ajax feyenoord en psv zetten dit seizoen de nederlandse clubs en competitie weer op de kaart in europa EL of CL maakt niet uit.

24 juli 2017 om 17:52

wat zouden we per se moeten kopen dan? klaassen wordt opgevangen door donny en dan hebben we altijd nog eiting en frenkie achter de hand, achterin staat het gewoon goed. misschien een extra lb maar zodra viergever daar speelt in sinkie en dijks als back up is dat ook meer dan prima. voorin zou eventueel nog wel iemand bij kunnen maar jongens als cerny en cassiera zijn er ook nog gewoon.

25 juli 2017 om 15:11

Een betere linksback dan Viergever en Sinkgraven zou niet moeilijk te vinden zijn. Een nieuwe rechtsback aangezien alleen Veltman nog over is. Een extra middenvelder sinds Klaassen vertrokken is en al eerder Gudelj. Dat zijn al zeker 3 posities waar Ajax zich zeker in kan versterken.

Juist door niet op tijd te investeren sloeg Ajax vorig seizoen een flater tegen Rostov. Wat dat betreft is Overmars nog dommer dan een ezel dat hij zich weer aan dezelfde steen stoot.
Kwaliteit had er bij gemoeten in de verdediging en de ervaring van Sneijder op het middenveld had er ook bij gemoeten.

24 juli 2017 om 19:36

En hoe moet Overmars dat regelen dan? hij heeft een salarishuis waar hij binnen moet blijven. Hoorde al 20 miljoen tekengeld voorbij komen vorige week. Sneijder is geen Huntelaar, hij kan nog op vele plekken terecht. Hij kan hier pak hem beet 2 miljoen bruto verdienen waar dan 1 miljoen van overblijft. Doe er voor het gemak nog even 4 miljoen tekengeld bovenop voor een 2-jarig contract. Dat is gewoon een lachertje vergeleken met clubs uit bijv de Mls. Het leven is geen Fifa of Football Manager.

Net uit de luiers en het veld in. Kopie van vorig seizoen. Weer niet op tijd
de selectie op orde. Is trouwens met Overmars aan het roer een structureel
probleem aan het worden. Als Ajax geen kampioen wordt, zal het bijna nooit
het hoofdtoernooi van de CL halen. In de afgelopen jaren lukte dat slechts
1 keer via Dynamo Kiev. Maar dat elftal was al bijna volwassen, dit in
tegenstelling tot de huidige selectie. Ik verdenk Ajax er van het helemaal
niet erg te vinden dat er geen CL wordt gespeeld en geen kampioenschap
wordt behaald. Leuke bijkomstigheid, maar de zwarte cijfers zijn belangrijker.
Zit natuurlijk voor de desbetreffende personen een leuke bonus aan vast.
Tja, zo lang deze trent niet wordt doorbroken; dat wil zeggen een andere
wind waait in Amsterdam, blijft het een status quo. Kan me enigszins voorstellen
dat Bosz dat probleem ook zag, en eieren voor zijn geld () heeft gekozen...

24 juli 2017 om 17:06

Overmars is dan gewoon niet geschikt voor zijn functie als hij structureel dezelfde fouten blijft maken die zware gevolgen hebben (het missen van CL voetbal, kampioenschappen, het missen van CL inkomsten).

24 juli 2017 om 17:44

Ben het niet met je eens, denk dat Overmars wel degelijk bezig is Ajax terug naar de Europese top te brengen, alleen moet je dan op financieel vlak wel kunnen concurreren.. dat is waar vandaag de dag aan gewerkt word. Aan de andere kant, contracten verlengen van bepalende spelers met een hoger salarisplafond zou je zomaar een ronde verder kunnen helpen in de CL wat financieel ook weer aantrekkelijk is.. al met al denk ik dat het kiezen of delen tussen deze opties is!

24 juli 2017 om 17:58

Is het dan zo moeilijk te voorspellen welke spelers van Ajax in
de etalage staan en waarschijnlijk worden verkocht? En je al
een paar jaar weet dat de backposities ondermaats bezet zijn?
Dan kun je daar toch tijdig op anticiperen? Er zit helemaal geen
beleid achter het inkoopgedrag van Overmars - althans ik heb
het niet kunnen ontdekken. Gevalletje Ziyech toch niet vergeten?

24 juli 2017 om 21:08

Afgelopen 7 jaar, 5x CL en 1x CL geld verdiend door een geweldige EL campagne, dus eigenlijk 6x minimaal 15 miljoen overgehouden in de laatste 7 jaar. Zo slecht is het ook weer niet.

24 juli 2017 om 22:52

Ajax had in Nederland jarenlange dominantie kunnen afdwingen,
mits er op de juiste manier was doorgeselecteerd en niet genoegen
was genomen met tweedehands koopjes. Jeugdopleiding is een
prima ader, maar je kunt niet alleen op de jeugd bouwen. Daar moet
volwassen kwaliteit bij. Huntelaar is een goed voorbeeld. Dijks is
weer het tegenovergestelde. Net zo vreemd als vorig seizoen de move
naar Ziyech. Dat is geen gevolg van gedegen en doordacht beleid,
maar een op god zegene de greep, want ik weet het niet meer
(overmars). Verkopen kan iedere redelijke TD. Inkopen is een kunstje.
Iets dat Overmars niet in de vingers heeft.

Ajax moet nu wel gaan oppassen dat het niet volledig doorslaat in het doorstromen van jeugd. De ploeg wordt nu wel erg jong en talenten zijn over het algemeen wisselvallig, ook bij Ajax. Nu Klaassen ook is vertrokken en Schone ook niet meer op zijn top zit, ben je wel erg afhankelijk van Ziyech.

In de breedte heb je een groot probleem. De basis staat wel, maar als er een verdediger of middenvelder wegvalt vanuit de basis, dan heb je een vervanger zonder ervaring. Dat is natuurlijk erg onhandig en daar had men allang op moeten anticiperen.

24 juli 2017 om 21:08

Vorig jaar ook? Toen waren De Ligt, Tete, Van de Beek en Nouri/De Jong degene die altijd invielen.

25 juli 2017 om 08:16

Tete was al international vorig jaar. Ook had je nog Riedewald rondlopen met enige ervaring of kon je Westermann inzetten. Die ruimte heb je nu niet. Van de Beek had ook al wat ervaring van het seizoen ervoor, terwijl je voor de winterstop nog had kunnen terugvallen op Bazoer en Gudelj. Dat heb je nu allemaal niet.

Ajax gaat weer volledig voor een (te) jong elftal. Ik krijg steeds meer het gevoel dat er binnen de club niemand teleurgesteld zal zijn als we de CL poulefase niet halen. Ajax heeft geld genoeg. Klaassen alleen heeft al lekker wat poen voor ons binnen geharkt. Met de eerste elf gaat het nog wel, maar daarna is het in principe jong Ajax. Ik vind het benoemen van Keizer nog geen pluspunt. Jeugd is een ding, maar ik ben benieuwd hoe de fans gaan reageren als deze jonkies het misschien niet aankunnen. Op een rustige maandagavond op de Toekomst in de JL staat er geen druk op de ketel. Bij het eerste dus wel...

24 juli 2017 om 17:24

Kan me niet voorstellen dat niemand daar teleurgesteld over zal zijn. Al is het alleen al voor het geld.

24 juli 2017 om 18:05

Vergeet niet dat Ajax moet roeien met de riemen die het heeft. Eindelijk na jaren van droevig beleid met vele vele slechte transfers waar we zowel teveel betaalde aan transferkosten en aan peperdure contracten voor Mido achtige spelers lijkt de club ervan te hebben geleerd. Met gezond verstand en goed beleid word nu iedere aankoop goed overdacht. Begrijp me niet verkeerd, het zou fantastisch zijn als Ajax nu haar selectie rond zou hebben maar haast onmogelijk in deze tijd waar clubs tegen elkaar worden uitgespeeld om betere contracten te scoren. Bij ambities hoort soms ook geduld en dat is gelukkig iets wat het bestuur wel op kan brengen. Liever 2 goede aankopen over 4 weken dan 4 breedte versterkingen waar je uiteindelijk weer niets aan gaat hebben op lange termijn (dijks / sinkgraven / gudelj en zo'n beetje alle spelers die van AZ kwamen).

Ik begrijp dit niet goed. Heel vorig seizoen en ook deze zomer heb ik moeten lezen hoe veel beter en breder de selectie van ajax is dan oa die van ons. Veruit de beste van Nederland. En nu lees ik ineens dat iedereen roept dat de selectie nog lang niet op orde is voor 2 wedstrijden die eraan komen, terwijl er volgens mij maar 1 basis-speler vertrokken is, of 2 als je Traore meetelt. Hoe zit dit nou?

24 juli 2017 om 17:41

Niemand riep vorig seizoen voorafgaand dat Ajax de beste en breedste selectie had hoor, alle jeugd viel ineens enorm mee waardoor het gedurende het seizoen zo benoemd werd. Verder volledig met jou eens, met name de linksback positie is ongelooflijk. Dit is eigenlijk al de 5e transferwindow dat er niets geschikts voor die positie komt. Enkel Dijks is gehaald en das niet je van het

24 juli 2017 om 17:50

Precies wat jij zegt! Snap niet wat mensen zeuren, al vind ik wel dat we 1middenvelder extra (type sneijder of type nigel de jong) wel nodig hebben, + 1/2 verdedigers.

24 juli 2017 om 17:58

Misschien even goed kijken wie er allemaal weg zijn? Nouri, Traore, Riedewald, Tete, Klaassen, Boer en Westerman alleen al deze zomer. Daarnaast in de winterstop toch ook aardig wat verkocht met Bazoer, Gudelj en Krul. Nu vergeet ik vast nog spelers, maar laat wel zien dat de selectie in de breedte aardig uitgedund is tov afgelopen seizoen!

24 juli 2017 om 20:27

Ja deels mee eens, al zitten daar natuurlijk wel wat spelers bij die geen rol van betekenis speelde en er zijn er al wat voor terug gekomen. Verder zijn dat volgens mij 2 basisspelers, waar voor Traore zn positie het grootste talent van Brazilië voor een godsvermogen gehaald is.

24 juli 2017 om 21:11

Eens dante, maar dan alsnog is het lekkerder om Riedewald als 7de optie te hebben voor het middenveld en Frenkie als 6de dan nu Mazraoui als 6de en Dankerlui als 7de. 2 breedte versterkingen voor achterin en De Jong/Sneijder terug halen en je bent kwalitatief weer in orde op de linksback na.

24 juli 2017 om 21:36

Ja natuurlijk daar heb je ook gelijk in! Het is er (nog) eerder zwakker dan sterker op geworden. Persoonlijk denk ik dat het verlies van Klaasen heel zwaar gaat worden. Ik heb afgelopen seizoen ongewoon veel wedstrijden van Ajax gezien, omdat waar ik woon haast alleen Feyenoord en Ajax wordt uitgezonden in het weekend, en het is niet normaal hoe vaak ik die kerel de dag heb zien redden voor jullie. En daarmee tot onze frustratie steeds voorkomen dat wij uitliepen

24 juli 2017 om 21:48

Ja Davy gaan we echt missen. Voetballend is Van de Beek sterker, maar die 15 doelpunten waarvan 10 heel belangrijk gaan we zeker missen. Voor de rest wel de basis bij mekaar gehouden, dus dat is nog positief, maar toch zit het me niet lekker dat we met deze bank de vCL in gaan (stel je gaat door en doet 4 aankopen dan mag je er maar 1 schrijven ). Helaas lijk Overmars weer de fout te hebben gemaakt die hij ook met Ziyech maakte.

25 juli 2017 om 09:43

Oh is dat zo? Mag er dan maar 1 ingeschreven worden? Dat is wel echt een probleem!
Ik wilde net namelijk gaan zeggen dat het misschien allemaal wel meevalt. Als ajax enigszins de vorm van eind van afgelopen seizoen kan vinden, is er goede kans dat ze doorgaan. Maar dat je dan je nieuwe aankopen niet in mag schrijven, gaat heel de campagne doorwerken. Dat is niet handig.

25 juli 2017 om 11:25

Alleen voor deze voorronde geldt dat. Voor het hoofdtoernooi geldt weer een nieuwe spelerslijst

Hoop dat die jongens beseffen dat Nouri waarschijnlijk niet anders gewilt zou hebben dan met 200% er bovenop klappen en die CL afdwingen. Aan de andere kant, die mentale klap te boven komen is niet 1, 2, 3 gebeurd. Ik hoop er het beste van en hoop dat ze juist een beetje extra brengen om te laten zien dat Nouri ze hoe dan ook sterker maakt!

Jammer dat Mazzroui zijn kansen niet krijgt , vind dit een klasse speler, zit goed in elkaar en vecht altijd 200%.

Wat een armoede. Onze club wordt door incapabele malloten geleid. Te triest voor woorden.

24 juli 2017 om 18:40

Aangezien jij het zo goed weet. Wie hadden ze dan moeten halen/al binnen moeten hebben?

24 juli 2017 om 19:12

Arana Lopes(LB), Fosu Mensah(RB huur)Sneijder en Lozano/Pavon (linksbuiten).

24 juli 2017 om 19:22

sneijder voor half jaar is niks. Lozano reeds PSV. Pavon is te duur gebleken. Fosu mensa zou ik nooit doen tenzij optie tot koop (en die krijg je niet dus leidt je m op voor man utd) Arana Lopes zou idd wel een goede aankoop kunnen zijn.

24 juli 2017 om 21:12

Alleen haalbaar op de computer.

Ajax zal door de zwakke verdediging dit jaar ook meteen in de voorronde CL worden uitgeschakeld. Je weet dat je geen backs hebt en dan alleen maar proberen aanvallers te kopen. Ook op het middenveld komen ze fysieke kracht tekort. Zo jammer dat Ajax niet antcipeert op de zwakke punten van vorig jaar.

24 juli 2017 om 22:14

goede analyse. Ajax is met Traore en Klaassen twee echte kerels kwijt geraakt en heeft er nog geen volwassen vervanging voor. Uiteindelijk zullen de talenten best gaan renderen maar vermoed dat de CL dan al onhaalbaar is geworden en er wat puntjes gemorst zijn in de competitie , zie vorig seizoen

Wat een zwakke selectie zeg. Net een jeugdelftal. Ik weet dat jeugd heilig is bij Ajax en als de supporters er blij mee zijn, veel geluk gewenst. Zelf vind ik dit echt onverantwoord voor een dergelijke miljoenen organisatie. Daar hoort een bepalde stabiliteit in niveau te zijn en geen Russische roulette met alleen pubers. Ik ben geneigd te zeggen: 'dit kan echt niet'.

24 juli 2017 om 19:11

Dit zal Overmars en Vd Sar zwaar aan te rekenen zijn als Ajax weer niet de poulefase weet te bereiken.

Het zou mij echt totaal niet verbazen als Nice gewoon 2-0 wint. Vroeg in het seizoen en veel jeugd lijkt me een recept voor ellende Europees gezien. Nice is echt geen amateurploeg ofzo.

24 juli 2017 om 20:01

Mee eens, echter zou het voor het Nederlands voetbal niet slecht zijn als Ajax wordt veroordeeld tot Europa league. We zullen samen moeten vechten en punten moeten sprokkelen.

24 juli 2017 om 20:30

Ik zeg dan ook nergens dat ik er op hoop. Maar een deel hier doet erg lacherig over Nice, alsof die club ergens in Dwergistan in de 2e divisie speelt en maar al te blij moet zijn dat ze aan mogen treden het almachtige Ajax.

Natuurlijk moet Ajax over twee wedstrijden een ploeg als Nice de baas zijn, echter zie ik het in deze staat niet zo'n vaart lopen. Hoop dat ik het mis heb. Hopelijk beperken ze in Nice de schade (1-1 zou top zijn) en kunnen ze het thuis dan afmaken.

24 juli 2017 om 20:55

Ik ging er ook vanuit dat je reactie positief bedoelt was. Er zijn inderdaad wat mensen die niet breed georiënteerd lijken wat voetbal betreft, maar het merendeel van de volwassenen hier zullen echt wel beseffen dat het geen makkelijke potjes worden. Als Ajax supporter hoop ik dat mijn cluppie doorgaat maar als voetbal supporter besef ik me meer dan ooit hoe hard we de punten nodig hebben. Voordat we ingehaald worden door Ijsland ofzo.

28 juli 2017 om 13:39

We hebben het gezien

28 juli 2017 om 14:03

Haha, nou in het voorspellingstopic heb ik het bijgeschaald naar 1-1. Volgens mij zat ik daarmee redelijk goed. Prima uitslag toch?

Tja, deze wedstrijd komt gewoon te vroeg voor Ajax. Ik verwacht absoluut niet dat Ajax Nice kapot gaat drukken en wereldspel laten zien. Geen excuses hoor, maar de voorbereiding is natuurlijk helemaal naar de klote gegaan door het verschrikkelijke gebeuren omtrent Appie Nouri. Toch hoop je dat ze juist voor hem nu willen vlammen, maar dat doen en dat kunnen is iets anders, er is gewoon veel tijd toen gestoken in andere (en belangrijkere) dingen dan fit zijn en intensief trainen, maar dat merk je toch wel in het begin van het seizoen als je in een ritme moet komen.
Ook vind ik dat onze basis gewoon hartstikke goed is, maar we zijn wel enorm uitgedund in de laatste paar maanden, juist de breedte van dit elftal maakte het ook zo goed. Als nu een verdediger wegvalt word schuiven veel moeilijker en moet je Zeefuik of Dankerlui in brengen, in Europa aub niet. Ook op het middenveld is er veel minder, er zitten wel grote talenten achter, maar er is absoluut nog iemand nodig. Aanvallend is het wel okee wat mij betreft, Traore kan absoluut vervangen worden, maar toch zijn het allemaal jongen buitenspelers, vooral op rechts.
Het is jammer want Nice heeft een goed team, maar zonder het verschrikkelijke gebeuren had ik ons een goede kans gegeven, nu zal dat heel moeilijk zijn.
Het is te hopen dat we een goaltje meepakken en goed georganiseerd en compact staan en Nice niet gemakkelijk het doel weet te vinden, misschien dat Ajax dan in een kolkend en enorm emotioneel Johan Cruijf Stadion het dan kan doen.

24 juli 2017 om 22:16

ik vrees eerder dat Ajax onder de voet gelopen gaat worden. Voor de wedstrijd is er een uitgebreide herdenking van de aanslag in Nice een jaar geleden met nabestaanden etc. Sfeer zal dus erg goed zijn en de spelers zullen wat willen laten zien, die klappen er op

Selectie is totaal uitgedund en nog niet op orde. Ik krijg niet de indruk dar Ajax zich wil plaatsen voor de Cl. Prutswerk van Overmars en Vd Sar

Hoezo is dit elftal te jong. Dit team is ouder en vele maal meer ervaren dan vorig jaar. In het afgelopen seizoen heeft een zeer groot deel van de basis een enorme dosis aan ervaring opgedaan en ze zijn allemaal een jaartje ouder geworden. Ook de reservebank is naar mijn mening wellicht jonger maar wel beter op geworden. Daar zitten nu in ieder geval jongens die zeer gemotiveerd zijn.

Bovendien zegt leeftijd niets over de kwaliteit binnen een team. Als Ajax het niet redt tegen Nice dan ligt het aan de voorbereiding die met het definitief wegvallen van Nouri natuurlijk enorm is verstoord. Gelukkig kunnen we nu wel enigszins leunen op de basis die vorig seizoen is gelegd.

Van de Sar en co voeren nu gewoon grotendeels het beleid uit dat Cruijf voor ogen had. Dat is wat een zeer groot deel van de supporters van Ajax ook wilden. Dan moeten we nu niet gaan zeuren om breedte aankopen want dat druist tegen het beleid in. Ajax is en blijft een club die spelers wil ontwikkelen tot wereldspelers. Dan moet je geen spelers kopen die de ontwikkeling van spelers die juist de potentie hebben om zeer goed te worden in de weg gaan staan.

Mag ik hieruit concluderen dat Cerny en Cassiera al klaar zijn bij Ajax? Zeker als die Braziliaan nog komt wordt het weer in de JL voetballen voor hun.

24 juli 2017 om 20:39

Zou vreemd zijn, volgens alle Ajacieden hier was Cerny the next big thing, de nieuwe Nedved, de koning van Tsjechie, de Cruijff van Centraal-Europa en wat al niet meer. Voorbestemd tot het hoogste van het hoogste.

Dan mag je verwachten dat hij dit jaar gaat spelen. Maar ja, soms valt het tegen. Zo'n Andersen toch ook, helemaal niks meer. Die knijpt zich in de handjes dat ie nog aan de bak komt in Zwitserland.

24 juli 2017 om 20:50

Beetje overdreven hahaha. Dat hoort er inderdaad bij. Hij leek erg vaardig en had/heeft zeker potentie, het is voor supporters ook lastig om karakter in te schatten bij die gastjes. Ook afgelopen jaar had hij weer een paar hele fraaie goals en solo's gemaakt, maar het is naar mijn idee gewoon allemaal net niet. Te wisselvallig en opportunistisch oogt het. Wie weet verrast hij ons nog, hij is nog steeds jong al zou ik er in ieder geval geen bet op zetten.

24 juli 2017 om 21:48

Misschien een beetje overdreven maar als je wat terug gaat in de tijd dan zijn dit wel de reacties. Niet alleen bij Cerny, maar bij alle jongens die in de A1 leuke dingen laten zien. Uiteindelijk blijken er toch maar een paar echt de potentie waar te maken.

28 juli 2017 om 12:53

Volgens mij komt hij net terug van een rug blessure..

24 juli 2017 om 21:10

Cassiera legde er toch fraai twee in vanaf de linkerkant in die oefenpotjes. Die wil ik wel vaker in het eerste zien, ook om Younes en/of Kluivert scherp te houden. Bij allebei moet het rendement omhoog.

Hopelijk een noodverband, zie het liefst nog een linksback komen die er direct staat. Niet makkelijke in deze tijd omdat het een positie is waar goede spelers schaars zijn en de markt op hol is geslagen.

Perfect, hebben we een extra optie met ook wat meer snelheid en kracht erbij. Viergever is op snelheid wel kwetsbaar, geen slome slak maar tegen snelle buitenspelers wel kwetsbaar. Nu hebben we drie mooie opties, Viergever die allround en ervaren is, Dijks die snel en sterk is en Sinkgraven die voetballend extreem sterk is en snel. Liefst zie je een alles in een speler maar dat vind ik niet realistisch, LBs zijn vrij schaars, overigens heeft Mitchell Bakker uit de opleiding die potentie wel, wie weet dat hij er dit jaar nog wel staat. Ajax kan zich in ieder geval overal tegen wapenen.

Wat een armoede op de linksback positie bij Ajax! Die Viergever werd als een pupil voorbij gelopen tegen Nice bij dat tegendoelpunt en Sinkgraven is een chronisch blessuregeval die niet kan verdedigen. En dan nog Dijks hebben die geen fatsoenlijke voorzet kan geven.
Overmars laat weer steken vallen met zijn beleid. Hij had allang een goede linksback moeten kopen die ook op CL niveau kan presteren.
Viergever, Sinkgraven en Dijks zijn allemaal te licht voor CL voetbal.

28 juli 2017 om 17:41

Je niet te geloven. Met alle miljoenen op de bank en een probleem dat we al geruime tijd hebben. En dan uit onkunde maar met Dijks uit de hoge hoed komen. Wat een onvermogen of onkunde. Of moet je het prutswerk noemen?
Geldt uiteraard niet alleen voor de LB positie. CV (heitinga of Westermann). Je wordt er moedeloos van

Zag nog een mooie suggestie van 5mljn voorbij komen ..Vermaelen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren