Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Of ik Bosz begrijp? Wat zou je zelf doen als je vier miljoen kunt verdienen?’

Laatste update:

Peter Bosz versleet de afgelopen jaren verschillende clubs om uiteindelijk uit te komen bij Borussia Dortmund. Nadat hij eerder Maccabi Tel Aviv al na een half jaar verliet voor Ajax, vertrok hij na één seizoen al bij de Amsterdammers toen hij de kans kreeg bij Dortmund. Jan Smit, vertrekkend voorzitter van Heracles Almelo, begrijpt de overstap naar de Duitse topclub wel.

Smit kent Bosz goed vanuit hun gezamenlijke tijd bij Heracles Almelo, waar Bosz tussen 2004 en 2008 trainer was. “Ik vind hem een goeie trainer omdat hij spelers goed kan motiveren", legt Smit uit in gesprek met Nieuwe Revu. "Met sommige trainers van de club blijf je een warm contact onderhouden, met sommige anderen verwatert het. Met Peter heb ik niet veel contact meer, met zijn assistent Hendrie Krüzen wekelijks.”

Bosz tekende reeds een tweejarig contract bij Borussia Dortmund. In de Bundesliga gaat hij aanzienlijk meer verdienen dan bij Ajax. “Of ik zijn stap naar Borussia Dortmund begrijp? Wat is dat nou voor vraag? Wat zou je zelf doen als je 4 miljoen per jaar kunt verdienen?"

Begrijp jij het vertrek van Peter Bosz?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beter salaris, beter team, grotere talenten, betere topspelers, betere competitie, een degelijke kans om iets te betekenen in Europa. Geweldige achterban. In elk opzicht is Dortmund een mooiere club om te trainen. Ja alleen de historie niet.

15 juni 2017 om 00:14

Bijna geen kans op het kampioenschap. Dat vergat je even erbij te zeggen.
Maar ik begrijp wel dat ie is gegaan hoor, daar niet van..

15 juni 2017 om 00:36

Dan blijven er weinig clubs over. Want over het algemeen worden PSG en Juventus ook elk jaar kampioen in hun competitie (psg dit jaar dan een keertje niet). Dan blijven Barcelona, Real Madrid en de top-5 van Engeland over.

Daarbij denk ik toch dat Bayern nu op een punt komt waar ze de afgelopen jaren het meest kwetsbaar zijn. Bayern nam afscheid van dragende spelers Lahm en Xabi Alonso terwijl ook spelers als Robben, Ribery aan het einde van hun carrière zitten

Daarbij als dat jonge Dortmund eens blessurevrij blijft en echt gaat dan kunnen ze natuurlijk fantastisch voetballen. Ook heeft Dortmund natuurlijk met Gueirrero, Ginter, Mor, Dembele, Pulisic, Isak, Merino, Passlack en Weigl natuurlijk een vracht aan toptalenten.

Desalniettemin is Bayern natuurlijk de torenhoge favoriet. Wat Dortmund de afgelopen jaren vooral op heeft gebroken zijn de enorme hoeveelheid blessures. Mochten ze echt een jaar grotendeels heel blijven dan zijn de kwaliteiten aanwezig om daar iets moois neer te zetten.

15 juni 2017 om 00:43

Ja, dat is inderdaad zo.
Vond het een mooie opsomming van "rombomcu", waarin hij dit kleinigheidje echter vergat te vermelden.
Natuurlijk is het begrijpelijk dat Bosz gegaan is. Maar de kans op eremetaal is minder dan als hij bij Ajax was gebleven (europees komen ze bijna elk jaar wel verder dan Ajax, maar de CL of EL-finale halen en winnen is ook bij Dortmund zeldzaam).

15 juni 2017 om 01:36

Top 5 van Engeland? Even kijken Tottenham al 56 jaar geen titel. Arsenal al 13 jaar.
Liverpool 27 jaar en toch zijn er in Spanje enkel real madrid en Barcelona. Als je realistisch bent zijn enkel city en Chelsea echt kandidaten, misschien United als ze wat toppers erbij halen. En ja ik zie Bosz wel meedoen dit jaar met Dortmund als ze niet te veel spelers verliezen.

15 juni 2017 om 04:41

Tottenham is niet meer het Tottenham van afgelopen jaren. Het maakt niet uit hoe lang het geleden is dat ze de titel gewonnen hebben. Spurs kunnen gewoon winnen. Kijk naar Leicester. Die konden volgens jou theorie nooit winnen want ze hadden hem nog nooit gewonnen.

15 juni 2017 om 09:08

De kans dat Bayern geen kampioen wordt , wordt ieder jaar groter

15 juni 2017 om 00:40

En geen intern gezeik met met assistenten

Verder is een geschiedenis leuk, maar geschiedenis schrijven is nog leuker.

15 juni 2017 om 08:41

Denk dat met een beetje geluk Bosz dat nog gaat doen ook met Dortmund, maar ik had liever gezien dat hij dat met Ajax had gedaan.

Was waarschijnlijk toch bang dat het met Ajax niet zou lukken, daarom hopen we maar dat Keizer met zijn team de pannen van het dak gaat spelen.

Peter veel succes bij je nieuwe club.

15 juni 2017 om 02:56

Wel op alles met je eens behalve grotere talenten. Dolberg is beter dan Isak en Mor en Dolberg heeft meer potentie dan die 2. Sanchez heeft meer talent dan Ginter en Bartra. Onana, Ziyech, Van de Beek en Kluivert doen ook niet veel onder qua potentie voor spelers op hun positie. Alleen Dembele en Pulisic staan buiten kijf, maar dat staan Sanchez en Dolberg ook. Het niveau van een paar van deze talenten ligt op dit moment wel hoger (spelers als Mor die niet veel spelen tellen niet mee), maar dat komt ook door 34 BL wedstrijden en 10 CL, maar Dolberg, Sanchez, Van de Beek, Ziyech, Onana en Kluivert doen qua potentie echt niet veel onder op Dembele na, want dat is buitencategorie, maar of Pulisic meer potentie heeft dan Dolberg dan zeg ik nee.

15 juni 2017 om 04:42

Verschil is wel dat die het hebben laten zien in Duitsland. Dolberg en Sanchez enkel in Nederland. Hoewel ze het in Europa ook zeer goed deden, maar opnieuw. Europa league is geen Champions league.

15 juni 2017 om 07:58

Doen niet veel onder? Al die spelers die je opnoemt worden gezien als een van de grootste talenten in hun leeftijdcategorie. Terwijl die spelers van Ajax nog niks hebben laten zien en/of net een jaar presteren.

15 juni 2017 om 09:25

Ja en Dolberg, Sanchez, Onana, De Ligt, Ziyech Kluivert en Van de Beek worden niet gezien als de grootste talenten van hun leeftijdscategorie? Onana-De Ligt-Sanchez hebben meer potentie dan Bürki-Ginter-Bartra. Verder hebben Isak, Mor en Pulisic ook nog niet heel veel laten zien. Niet meer dan Dolberg in ieder geval. Alleen Dembele staat echt buiten kuif. Voor de rest doen de talenten van Ajax echt niet veel onder voor die van Dortmund.

Natuurlijk is het begrijpelijk. Het salaris. De club. En de situatie bij Ajax. Wat valt er niet te begrijpen.

Dit is voor hem natuurlijke een fantastische kans bij een topclub trainer te zijn. Gaat er financieel ook op vooruit. Begrijpelijke keuze.

Het is bijna onmogelijk om hem niet te begrijpen. 4 mil per jaar verdienen is moeilijk om te weigeren, vooral als je al niet eerder in je carriã¨re veel geld hebt ingezameld. Alleen vind ik het echt jammer wat er om heen is gebeurd. Al die verhalen die er omheen naar buiten zijn gekomen zijn gewoon kinderachtig en laten onnodig een vlek achter. Had het liever gewild dat als hij ooit het buitenland beu is, of NL gewoon mist dat er voor hem altijd wel een plek bij Ajax zou zijn. Maarja, shit happends.

Het is niet alleen het geld natuurlijk. Het is in elk opzicht eenvooruitgang

Snap niet dat ze het elke keer over dat geld hebben. Bosz is niet naar China maar naar Borussia Dortmund? Een van de mooiste en succesvolste clubs van de wereld in een topcompetitie, Terwijl die een paar jaar geleden nog coach was van een club dat op kunstgras speelt voor 8.000 man met alle respect. Het is niet netjes gedaan, Maar dat geld gedoe slaat nergens op

15 juni 2017 om 04:47

Tuurlijk wel...hij zou niet zijn gegaan als hij minder dan bij Ajax zou verdienen....niks mis mee...maar kom nou niet zeggen dat t niks met geld heeft te maken.

15 juni 2017 om 10:58

Haha ongelofelijk. Maar goed het draait alleen om het geld, Anders zou die natuurlijk niet van de Eredivisie naar de Bundesliga gaan, Wie zou er niet liever met Younes werken dan met een Dembele

Begrijpen doe ik wel als Ajax supporter. 4 miljoen. Maar bosz laat zien dat hij meer passie voor het geld heeft dan voor het spel. Geloof mij als hij nog een meer en beter seizoen had gedraaid met misschien het behalen van cl en kampioen was een kaliber Dortmund ook wel gekomen. Verder hij zal ontslagen worden aan het eind van volgend seizoen. Word 2e 3e en dan is de magie eraf

15 juni 2017 om 08:15

Meer passie voor het geld dan voor het spel? Wat een onzin. Alsof Dortmund dé club is waar je naartoe gaat als je even lekker wilt cashen en geen verdere sportieve aspiraties hebt. Dortmund is, naast het salaris, op enorm veel vlakken een vooruitgang tov Ajax.

Ja, hij verdient er vier miljoen euro, maar kon Bosz niet rondkomen van het salaris bij Ajax? Ook dat gedoe wat betreft een betere club en competitie streep ik door. Ja de Duitse bundesliga is absoluut beter dan de eredivisie, maar Ajax speelde een aantal weken nog in de finale van de EL. Het is niet zo dat Bosz vertrokken is omdat Dolberg, Sanchez, Onana en Ziyech al verkocht zijn. Er zou dus best een situatie kunnen ontstaan dat de Dortmund trainer nog meer succes in Amsterdam zou kunnen boeken.

Nee, Bosz is in mijn mening alleen weg gegaan omdat hij moeite had met het technisch hart. Zou dat niet het geval zijn dan had de beste man gewoon gebleven. Daar ben ik van overtuigd. Nogmaals, was het seizoen van Ajax zo slecht en was het een lange nachtmerrie?

15 juni 2017 om 07:48

In grote lijnen ben ik het met je eens. Maar je mist een punt: met Borussia Dortmund akn Bosz serieus meedoen in de Champions League. En dat is bij Ajax niet reëel. Ajax heeft al moeite het hoofdtoernooi te bereiken. En CL en EL is toch andere koek. Nog afgezien van het feit dat ik denk dat finale EL echt iets eenmaligs was voor Ajax.

15 juni 2017 om 08:23

Nee, natuurlijk was het seizoen van Ajax niet zo slecht! Ik als Psver heb zelfs vaak van hun spel genoten. Maar ik geloof echt niet dat hij was gebleven als er geen problemen waren met het technische hart. Ik sluit me helemaal aan bij de eerste reactie van Rombomcu. De kans om in de top van de Bundesliga te spelen, in prachtige volle stadions, en thuis 80.000 man op de tribune. Zou niet weten waarom hij dan bij Ajax zou willen blijven.

Even eerlijk allemaal:

Je hebt een mooie baan, verdient een mooi salaris (stel even voor het gemak 5K per maand), er is een uitdaging voor je, het is een van de beste en grootste bedrijven in de branche en er is waardering van buitenaf.

Dan komt er een bedrijf, waar eigenlijk hetzelfde voor geldt, maar je kan ineens 20K per maand gaan verdienen. Wat zou je doen?

Ik weet het wel....

Nou dan, niet om de hete brij heendraaien en net als Koeman refereren
aan de niet dagelijks voorbijrazende trein, die maar zelden stopt. Op het
juiste moment binnensprinten...maak er dan geen heisa van, net als
Hiddink, van Marwijk en Advocaat. Die motiveren een financieel veel
betere aanbieding altijd met een soort van zendingswerk. Dan moet je
wel, als van Marwijk zijnde, de sjeik vele malen meetrekken naar het
speelveld, want op de een of andere manier verdwalen zulke heren anders...

15 juni 2017 om 14:45

Altijd maar dat geld. Ik vind geld ook heerlijk. Alleen als ik een miljoen op de bank heb, vind ik vooral werkplezier belangrijk. Ik begrijp die voetballers ook niet die in China gaan voetballen met al 8000000 op hun rekening. Hebzucht kent geen grenzen, denk ik. Volgens is mij heb je ook zo iemand bij Donald Duck. Hoe heet hij ook alweer?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren