Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman: ‘Je kunt dit Real niet vergelijken met het Barcelona van Guardiola’

Laatste update:

Ronald Koeman noemt Real Madrid de verdiende winnaar van de Champions League, maar vindt de ploeg van Zinédine Zidane niet het sterkste team van het afgelopen decennium. Volgens Koeman kan de Madrileense ploeg niet tippen aan die van Josep Guardiola bij Barcelona. Desondanks is de Nederlander lovend over het werk van Zidane.

"Dit seizoen was Real de beste ploeg in de Champions League. Real speelde een uitstekende tweede helft tegen Juventus. Het is een waardige winnaar, maar of het de beste ploeg ooit is?", vraagt Koeman zich af in gesprek met AS. "Je kunt dit Real niet vergelijken met het Barcelona van Josep Guardiola. Dat was een geweldige ploeg. Ik heb hoe dan ook veel respect voor wat Zinédine Zidane en Real hebben gepresteerd."

Koeman wordt ook gevraagd naar de aanstelling van Ernesto Valverde als nieuwe trainer van Barcelona. Zelf was hij niet concreet in beeld, zegt de Everton-trainer tijdens een golftoernooi van de Johan Cruyff Foundation. "Wat wil je dat ik zeg over Valverde? We zullen zien hoe hij het doet. Wat ik kan zeggen, is dat niemand van Barcelona contact met mij heeft opgenomen om trainer te worden."

Ben je het eens met Ronald Koeman?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 juni 2017 om 18:10

Niemand heeft dat gezegd maar Barca heeft wederom een zeer slecht seizoen. Daarom zie je veel Barca mensen uit het Barca kamp het succes van Real gebagitaliseren. Zo kan het nog enigszins verbloemd worden dat het helemaal niet zo goed gaat met Barca.

5 juni 2017 om 18:48

Ik denk dat er ook maar 4 teams in aanmerking komen voor die titel: barca van pep, man u in 07/08, inter van mourinho in 2010 en bayern van jupp heynkes. Ik neig zelf naar bayern.

5 juni 2017 om 19:15

Madrid van Gento (jaren 60, 6 x winst), het Ajax van Cruijff (jaren 70, 3 x winst), het Bayern van Beckenbauer en Muller ( jaren 70, 3 x winst), het Milan van Gullit, van Basten en Rijkaard (eind 80 heel 90), Dream team van Cruijff (Barcelona begin jaren 90), Galacticos I met Raul, Hierro, Zidane, Figo, Ronaldo I, etc (eind 90, begin 00), Pep Team (Messi, Xavi, Puyol, Iniesta, Eto'o, Busquets, Alves), Galacticos 2 (Ronaldo, Benzema, Modric, Kroos, Ramos... allemaal topteams die een eigen tijdperk (soms overlappend) hebben gehad.

5 juni 2017 om 19:38

Serieus Man U en Inter? Die hebben letterlijk 1 CL gewonnen in die tijd. Dan kun je Porto 04, Ajax 95 en Dortmund 97 ook wel noemen. Barcelona203 noemt de grootste teams die jaren Europa hebben gedomineerd en meerdere EC1's/CL's wonnen dan 1. Dat kun je van Mou's Inter niet zeggen, want die ging na de CL gelijk weg en Man U won ondanks de finale 1 jaar later, maar 1x de CL.

5 juni 2017 om 19:40

Dat united van toen was zo ontzettend sterk. United stond toen 2 jaar achter elkaar in de CL finale

5 juni 2017 om 21:16

united van 07/08 had alles gewonnen wat er te winnen viel op dat moment.

6 juni 2017 om 18:36

@barcelona203

Koeman heeft het over het afgelopen decennium, niet over de afgelopen 60 jaar.

5 juni 2017 om 17:02

Koeman wordt nog wel coah van barcelona. Dat moet gewoon.

Nope, totaal niet zelfs. Het Barcelona onder Gueardiola speelde voetbal tot in de perfectie. Overal driehoekjes op het veld en domineerden hun tegenstanders 90 minuten lang. Zij speelden totaalvoetbal dat ik zelf nog nooit perfecter gezien heb. Real Madrid daarentegen vind ik juist gekenmerkt door hun onverzettelijkheid en wilskracht. Ze incasseren zoveel doelpunten en spelen heel vaak 1 slechte helft, maar gooien het tij dan compleet om. De CL-finale was een mooi voorbeeld daarvan. Waren echt zwak de eerste helft, maar enorm sterk de tweede helft.

Dus nee, dit Madrid is zeker bezig met geschiedenis schrijven, maar zijn echt nog lichtjaren van het Barcelona van Guardiola verwijderd in mijn ogen.

5 juni 2017 om 17:22

Dat Barcelona van guardiola ging vaak genoeg op hun bek zoals tegen Inter. En daar bovenop, zijn we soms vergeten dat de Champions league van FC Barcelona is gestolen in 2009. De grootste schande van het voetbal die wedstrijd tegen chelsea.

5 juni 2017 om 17:51

Als we het hebben over gestolen champions league verwijs ik je graag door naar de eerste 6 CL van real Madrid.

5 juni 2017 om 17:53

Haha. Zeer mooi verhaal. Mooi om te vermelden dat Barcelona de Champions League titel van 2009 heeft gestolen binnen 48 nadat Real Madrid La Duodecima heeft gewonnen. Duodecima die is mede mogelijk gemaakt door de uitschakeling van Bayern in het Bernabeu. Over gestolen gesproken...

5 juni 2017 om 18:03

@ la masia.

Je kan die wedstrijd tegen Bayern niet vergelijken met die wedstrijd in 2009. Bayern was gewoon slechter dan Real, snap niet dat je dat niet gewoon inziet. Die wedstrijd van 2009 was een schande voor het voetbal.

5 juni 2017 om 18:05

Real was alsnog door ook zonder die offside goals. Get over it.

5 juni 2017 om 18:05

Niet om te "haten", maar Ramos scoorde vorig jaar een buitenspelgoal in de finale die tot penalties leidde en dan vergeet je nog die 2-luik tegen Bayern dit jaar met 2 buitenspelgoals in de verlenging en Vidal die onterecht rood kreeg in die wedstrijd en Casemiro die 3x gespaard werd met een 2de geel. Ook Real heeft niet altijd te klagen met de scheidsrechters.

5 juni 2017 om 18:12

Ik vind het wel meevallen, de wedstrijd van 2009 was in mijn inziens minder erg dan de wedstrijd thuis tegen Psg. Die wedstrijd heeft veel krediet van Barca verspeelt bij de voetballiefhebbers, wat de scheidsrechter daar deed ging echt veel te ver.

5 juni 2017 om 18:20

@Madridista.93. Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt of wat jij bij je eten hebt genomen, maar zonder die buitenspeldoelpunten, rode kaart voor Casemiro en geen rode kaart voor Vidal was het niet zo afgelopen. De wereld heeft gezien hoe Real Madrid dit seizoen de Champions League heeft gewonnen. En dus is dit niet te vergelijken met de periode onder Guardiola en nog lang niet tussen het rijtje van Ajax van Cruijff, Milan van de 3 Nederlanders, Dream Team van Johan en Dream Team II. Wees terecht blij met La Duodecima, maar verwacht nooit dat iemand dit team nog zal herinneren over 10/20 jaar.

5 juni 2017 om 18:24

@LondonFootball. Jij kan ook erg overdrijven. Ja er was aangeschoten hands op de arm van Eto'o, maar je vergeet gemakshalve dat de scheids ook gewoon Abidal al een rode kaart had gegeven. Dusja, aangezien Bayern geen enkel voordeel kreeg van de scheids tegen Real Madrid en Real 2 onterechte doelpunten meekreeg en Casemiro geen 2e gele kaart kreeg. Chelsea - Barcelona had zijn incidentje, maar Real - Bayern was een groot incident.

5 juni 2017 om 18:32

@LaMasia Ik denk dat de 2 ergste wedstrijden toch wel Chelsea-Barcelona & Barcelona-PSG waren.

5 juni 2017 om 18:39

Selectief geheugen, Barcelona werd benadeeld in de 1e wedstrijd meerdere malen, als de scheids toen de juiste beslissingen genomen had was de tweede wedstrijd niet relevant.

Was de 2e wedstrijd Chelsea - Barcelona schandalig? Ja. Zo was de 1e wedstrijd ook.

5 juni 2017 om 18:45

Leuk dat jullie er een fanboy discussie van maken. De echte voetballiefhebber kijkt al tijden niet met plezier naar beide ploegen. Kinderachtig gedrag, gemekker, theater en veel te veel geld. Misselijkmakend. Zowel uit Madrid als uit Barcelona. Dan ook nog de vele geluksmomenten in de CL. Het voetbal is beter af zonder deze Spaanse ploegjes.

5 juni 2017 om 18:46

Jij praat over de wedstrijd van PSG maar wie heeft het daarover? We hebben het over tijd van Guardiola!

5 juni 2017 om 18:50

@LaMasia, je vergeet te vermelden dat Vidal al veeeel maar dan ook veel eerder die rode kaart verdiende. Real domineerde Bayern ook gewoonovdr de 2 wedstrijden. Kijk maar de stats. De wereld heeft vooral het schandaal tegen PSG gezien. Directe flashback naar Chelsea in 2009.

Guardiola dit, guardiola dat... Bij Bayern was hij al duidelijk niet zo geweldig en nu bij city al helemaal niet. Overigens is hij er nooit in geslaagd 2x op rij de champions league te winnen. Vreemd als je zo goed bent, toch?

5 juni 2017 om 18:52

@La Masia

Incidentje? Wat dacht je van de handsbal van Pique? De overtreding op Malouda waar een vrije trap voor gegeven was terwijl het BINNEN het strafschop gebied was (dus een penalty)? Wat dacht je van de handsbal van Eto'o (aangeschoten bestaat niet)? Nog genoeg andere momenten, die wedstrijd was een schande voor het voetbal. Nogmaals Bayern was zelf niet goed genoeg en moest Vidal beter in toom houden want hij speelde weer eens ontzettend lomp. Casemiro had een kaart kunnen hebben, maar Bayern moet niet zo zeuren en zelf beter voetballen.

5 juni 2017 om 18:58

Verwijzen naar de eerste 6 CL van Real Madrid ? Die gewoon gewonnen zijn met overmacht? Wat was daar gestolen aan? Wil je met dat verzonnen Franco verhaal komen?

5 juni 2017 om 19:06

Hahahaha real bayern groter incident? Bij real bayern was het langs beide kanten en kwam je uiteindelijk op evenveel fouten langs beide kanten in tegenstelling tot chelse Barcelona waar Chelsea een handvol penalty's niet kreeg. Onterechte rode kaarten en noem maar op.

5 juni 2017 om 19:07

@quevivaronaldo. En jij vergeet te vermelden dat Josep Guardiola toch echt als beste coach van dit moment wordt gezien. Vind ik dat Zidane en Luis Enrique onderschat worden? Ja. Maar feit is dat Guardiola in Barcelona 14 prijzen en bij Bayern 2 dubbels en nog wat supercups heeft gewonnen. En Guardiola heeft nog maar 1 seizoen bij City erop zitten, dus kan gebeuren een seizoen zonder prijzen. Wel CL gehaald trouwens. En jij als Real fan kan het weten dat het 2e seizoen vaak beter is als het eerste.

Verder is jouw reactie lachwekkend over de Real - Bayern wedstrijd en mag je het blijven vertellen tegen jezelf in de spiegel. Misschien geloof je het ooit zelf. De rest van Europa zul je niet overtuigen.

5 juni 2017 om 19:09

Net zoals die rode kaart die Vidal eerder had moeten krijgen? De wereld heeft inderdaad gezien hoe real de Cl heeft geprolongeerd en daardoor zijn ze inderdaad niet te vergelijken met het team van Guardiola. En tuurlijk verwacht ik dat ze dit team gaan herinneren ze zijn het eerste team de het flikt om de cl 2x na elkaar te winnen.

5 juni 2017 om 19:16

Volgens mij ben je ook de penalty die Bayern in de 1e wedstrijd kreeg ook vergeten La Masia. Bayern is niet de enige die benadeeld was. Real was stukken beter dan Bayern, de statistieken liegen niet. De laatste jaren verliest Bayern eigenlijk sowieso altijd van Real.

6 juni 2017 om 00:05

Precies. Ze vergeten dat xabi alonso ramos in de 16 vasthield en daar was niet voor gefloten. Daarnaast had Vidal er eigeblijk al in de 49 minuut eruit gemoeten. Maar daar hoor je de haters ook niet over. Bayern mocht van geluk spreken dat ze een topkeeper hebben Want zo goed waren ze niet, sterker nog de beste kansen waren voor real vooral de eerste helft jn de bernabeu.

Hoe dank ook real terecht winnaar.

Natuurlijk kan je die twee elftallen niet vergelijken. Barca was toen abnormaal sterk en bracht een soort voetbal dat nog nooit werd gezien. Bij Real weet ik eigenlijk nooit wat ik kan verwachten, maar ze flikken het toch keer op keer.

6 juni 2017 om 00:06

Vond het team van rijkaard leuker. Dinho was een spectakel.

6 juni 2017 om 01:21

Zeker, maar onder Pep zat er meer lijn in het spel. Tactisch was dat zo geniaal, nooit eerder gezien om eerlijk te zijn. En dan met Messi en zijn briljante versnelling, dat ging zo heerlijk samen met Xavi en Iniesta in hun prime.

We gaan überhaupt nooit weten welke ploeg de sterkste ooit was. Zijn zoveel teams en tijden waar we dat niet mee kunnen vergelijken, Maar laat ik wel zeggen dat dit Real Madrid niet de beste ploeg ooit is

Klopt dat je het niet zomaar kan vergelijken, want dit Real Madrid is zelfs nog beter!
Dit Real Madrid is van de absolute top waar iemand momenteel in de buurt komt. Zelfs Juventus die iedereen de beste van Europa won is gewoon weggeblazen in de finale van de Champions league.
Weinig mensen gaven die zeiden dat Real Madrid de finale zou winnen en iedereen stond achter Juventus.
We weten allemaal hoe het is afgelopen
Plus het feit dat Real Madrid de Champions league trofee twee keer achter elkaar wint zegt een hoop! Want die beste Barcelona tijdperk hebben ze dat niet geflikt!
Ondanks dat ze onverslaanbaar waren destijds.

5 juni 2017 om 17:14

Dit Real is voetballend niet te vergelijken. Barcelona was voetbal ten top, Real Madrid is heel erg effectief en scoren wanneer het moet, het spel is niet altijd mooi en flitsend maar het werkt wel.

5 juni 2017 om 17:17

Nou het getik bij Barcelona was anders ook maar saai hoor..

5 juni 2017 om 18:15

Tiki-taka was ook dodelijk saai geworden. Ja het was super effectief en Barca won er alles mee maar het was niet leuk om naar te kijken. De finale dit jaar was geweldig, Juve die er vol tegenaan ging en Real het in de eerste helft echt lastig maakte. Wonderdoelpunt van Juve en daarna in de tweede helft wonder voetbal van Real, hun beste helft van het seizoen. Ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten en dat deed ik niet met dat Tiki-taka gebeuren.

5 juni 2017 om 17:17

Beter? Serieus?....

5 juni 2017 om 18:20

@Barca-070

Je kan het niet vergelijken, de tijden veranderen. Uiteindelijk heeft de voetbal wereld de zwakke plek van tiki-taka ontdekt, namelijk in plaats van spelen met een teruggetrokken, compacte handbal verdediging en hard spel om Barca te ontregelen, is het nu gewoon druk zetten op de helft van Barca. Dan valt daar de opbouw weg.

Sindsdien hebben Atletico, Bayern, PSG en anderen met deze taktiek Barca van de mat gespeeld. Daarmee is de dominatie van Barca al jaren weg en doet Real het gewoon stukken beter.

5 juni 2017 om 18:38

Barca domineerde nog 14/15 en speelde elke team weg. Dat de stijl niet meer lukt is omdat de spelers ervoor niet hebben.

5 juni 2017 om 18:54

Of gewoon zoals Chelsea de bus parkeren. Hahaha als zelfs Torres in de vorm waarin hij verkeerde, kon scoren tegen 'de beste ploeg ooit' dan zegt dat toch enorm veel over die 'beste ploeg ooit'.

5 juni 2017 om 19:48

Dat zegt daar helemaal niks over, als je een counter hebt waarbij de bal over iedereen heenvliegt, bij de voeten van torrest terechtkomt en als die dan alleen nog voorbij de keeper hoeft...
Jezus wat een ontiegelijk goedkope uitspraak zeg..

5 juni 2017 om 17:20

Woow wat ongelofelijk subjectief. Hoop dat er nog objectieve Real supporters bestaan die je op je plaats kunnen zetten. Dit Real zou met 5-0 afgemaakt worden door het Barca van Pep. Dat was het beste team ooit. Je zit dat Real zoveel tegengoals krijgt. Zelfs tegen degradatiekandidaten in Spanje en aanvallend zeker niet zo goed was als het Barca van Pep en je noemt ze beter. Beschamend gewoon. Zelfs ik schaam me voor je. @RealMadrid8 of @Macereal. Als jullie dit lezen, wijs deze jongen even de weg.

5 juni 2017 om 18:22

Welnee, tegenwoordig weet men hoe men het beste tegen Barca kan spelen en zetten ze hoog druk zodat Barca niet kan voetballen en onder druk komt te staan. Voorheen durfde men dat niet en ging iedereen achteruit lopen om vlak voor de eigen goal te verdedigen. Dan krijgen ploegen de bal niet meer weg en worden ze kapot gespeeld door Barca.

Nu doen ploegen dat niet meer en zetten ze juist Barca vast waarna die nauwelijks aan opbouwen toe komen. Daarmee is de dominatie van Barca allang verdwenen.

5 juni 2017 om 18:50

Dat is helemaal niet wat gebeurd, vroeger werd er geen druk gezet omdat ze scheel getikt werden en liepen ze achteruit. "anti voetbal" was de enige manier om het te ontmantelen. De enige reden waarom het nu niet lukt is omdat er niet de juiste spelers meer voor zijn en tactisch niet klopt.

5 juni 2017 om 18:57

Zowel Inter als Chelsea wonnen er wel de finale mee tegen barca met een veel minder team.

5 juni 2017 om 19:45

Welke finale heeft Barcelona verloren tegen Chelsea of Inter?

5 juni 2017 om 17:21

Dit real Madrid had nooit maar ook nooit van dat Barcelona gewonnen. Desondanks is madrid op dit momebt gewoon het beste team. Iemand die aangeeft dat dat niet zo is die liegt. Al moet ik zeggen dat real nooit 90 minutenlang goed speelt. Altijd maar 1 helft. Echter is dat vaak ook genoeg.

5 juni 2017 om 17:33

Ben het ermee eens dat Real op dit moment misschien het beste is. Maar ze zijn wel verslaanbaar door bijv Barca of Bayern. Het barca van Guardiola ramde Real met 5-0 naar huis en win 4-0 van Bayern. Dat neemt inderdaad niet weg dat Real op dit moment wel het beste is die clown van een @LaUndecima11 ziet spoken. Ajax was in zijn glorietijden ook beter dan dit Madrid maar niet beter dan het Barcelona van Pep.

5 juni 2017 om 17:43

Dat elftal van Real toen was ook niet te vergelijken met het elftal dat Real nu heeft.

5 juni 2017 om 18:16

@madridista.93


Het Real van nu is inderdaad anders dan toen en momenteel het beste team. Maar deze zelfde mannen hadden niet zo lang geleden nog van barca verloren in eigen huis en de belangen waren toen ook erg groot. Terwijl het barca van nu best wel ver verwijderd is van dat van Pep. Laatstaan

5 juni 2017 om 18:57

Die wedstrijd werd maar nipt verloren en uiteindelijk was dit niet beslissend aangezien real alsnog la liga heeft gewonnen. Daarnaast mag je ook niet vergeten dat real een zwaarder programma had om zich op te concentreren dan Barcelona.

5 juni 2017 om 18:59

In 2013 won dat Bayern nochtans over 2 wedstrijden van dat geweldige barca met 7-0 jawel, 7-0.

5 juni 2017 om 19:09

Was dat niet tegen Villanova?

5 juni 2017 om 19:12

Ken je feiten. Dream Team II, het Barca van Josep Guardiola, duurde van augustus 2008 t/m mei 2012. Dus nee, dat seizoen was onder wijlen Tito Vilanova.

5 juni 2017 om 19:58

Okee, my bad. Maar dan nog zal het team niet zooo enorm veranderd geweest zijn op dat 1 jaar. Ik wil gewoon maar zeggen dat 'de beste ooit' ook door Bayern van de mat gespeeld werden.

5 juni 2017 om 20:03

Het was "de beste ooit" ook niet meer, omdat Dream Team II de spelersgroep betrof in combinatie met de trainer Josep Guardiola. Dus wat je nu ook wilt zeggen klopt ook, en tevens weer, niet.

5 juni 2017 om 20:01

Real heeft 2 keer achter elkaar de CL gewonnen door de loting en de arbiters.
Vorig jaar een makkelijke loting en in de finale door een offside goal de penalties gehaald.
Dit jaar bij de 1ste moeilijke tegenstander tegzn bayern, de scheids zwaar mee gehad anders waren ze uitgeschakeld.
En dit sterke Real Madrid vorig seizoen 0-4 verloren van Barca en dit jaar ook thuis verloren van barca.
Barca van Pep won met 2-6 en 5-0 van Real

5 juni 2017 om 20:18

Net zoals Barcelona de scheidsrechter mee hadden tegen psg? En ze hebben maar nipt gewonnen hoor tis 3-2 is geen wauw score fso. Daarnaast was de winst niet relevant want real won la liga.

5 juni 2017 om 20:18

Amen. En het zijn alleen maar feiten.

5 juni 2017 om 20:21

Net zoals Barcelona de scheidsrechter mee hadden tegen psg? En ze hebben maar nipt gewonnen hoor tis 3-2 is geen wauw score fso. Daarnaast was de winst irrelevant want real won la liga.

5 juni 2017 om 20:23

Haha, dit geeft aan dat Real Madrid supporters niets hebben om terug te kaatsen. Na talloze voorbeelden om hun ongelijk aan te geven komen ze alleen maar met Barca-PSG en als die niet meer werkt gaan we graven naar Chelsea-Barca uit 2009! 2 voorbeelden uit 8 jaar tijd. Alleen al een paar kwalijke wedstrijden uit afgelopen seizoen: Celta de Vigo-uit, Las Palmas-thuis, Villareal-uit, Bayern-thuis en Depor-uit. Jullie maken jezelf belachelijk. Geniet van La Duodecima, want over een tijdje is is iedereen dit team vergeten.

5 juni 2017 om 20:40

En geen zorgen genieten doen we hoor. Btw; leganes, valencia, eibar, atletico bij copa, sociedad zijn ook maar enkele voorbeelden waar jullie goed mee wegkwamen daar heb ik je ook amper iets over horen zeggen.

5 juni 2017 om 20:54

Goed wegkomen is anders als steevast bevoordeeld worden door de scheids. En Atletico thuis in de Copa bedoel je? De wedstrijd waar Sergi Roberto en Luis Suarez de rode kaart kregen en daardoor de finale zouden missen? Dit begint echt heel zielig te worden nu. En Valencia-uit was gewoon een glasheldere penalty. Dat het in de laatste minuut was dat is dan niet anders. We hebben het over steevast gematst worden door de scheidsrechters. Maargoed, iedereen heeft nu wat iedereen wilde. Real Madrid kampioen en ben nu benieuwd hoe volgend seizoen zal verlopen met de beslissingen nu de druk eraf is.

5 juni 2017 om 21:12

Goed weggekomen in de zin van nog maar een cadeautje van de scheids. Jaa jaa tuurlijk joh altijd maar proberen goed praten die wanvertoningen. En nee ik bedoelde eerder het moment dat griezmann onterecht werd teruggeroepen voor buitenspel terwijl het niet zo was net als die belachelijke penalty tegen eibar en die onterechte penalty tegen valencia niet had gegeven mogen worden. Om nog maar te zwijgen over dat theater na dat flesje water hoe ze naar de grond gingen. Lachwekkend gewoon. Voor mijn part mogen ze stilletjes aan die videoscheidsrechters invoeren en dat geduik straffen met paar wedstrijden schorsen benieuwd hoe het dan gaat aflopen.

5 juni 2017 om 21:21

@kluivert09

Hoe kan jij nog geen perma ban hebben? Ik heb denk ik nog nooit iets zinnigs gelezen van jou. Je slaat zoveel (provocerende) onzin uit. Een klein wonder dat je er elke keer weer mee wegkomt.

Je bent extreem selectief in je geheugen, wat eigenlijk je hele verhaal teniet doet. Jammer, want zo is je geloofwaardigheid verdwenen, voor zover die er nog was.

Dan moet je nagaan dat Mourinho kampioen werd met real in dat tijdperk met de meeste punten en doelpunten ooit behaald in de la liga.

5 juni 2017 om 17:04

Precies! Ik zal Mourinho daarom ook nooit vergeten. Door hem persoonlijk is Real Madrid weer op de rails gebracht!

5 juni 2017 om 17:23

Met real onwaardig voetbal. Net als hij united nu united onwaardig voetbal laat spelen.

5 juni 2017 om 18:05

Je moet er van houden. Real de counters....pfff dat was pure klasse. Het schaken van Barca was mooi in het begin, maar ze zijn er te ver in doorgedraaid destijds waardoot het saai en ook niet effectief was.

5 juni 2017 om 19:05

Mourinho heeft Real op de rails gebracht ??? Door Mourinho is Real juist ontspoord. Alle goodwill is teniet gedaan en zoveel haat is gekweekt onder zijn bewind. Mourinho heeft een wanprestatie geleverd met Real. Slechts 1 kampioenschap en geen Europese prijs ondanks alle financiële mogelijkheden.

Dit real vind ik in ieder geval sterker dan het real onder Mourinho. Dus het zal wel niet zoveel verschillen.

5 juni 2017 om 18:23

Ik denk dat het Real van Ancelotti wellicht nog beter was.

Klopt. Barcelona was ook geweldig voetballend team en Real Madrid en bij elkaar gekocht veel te duur elftal dat vaak wint op individuele kwaliteit. Maar nadat Guardiola weg is gegaan gaat Barcelona helaas dezelfde kant op....

Ach wat had ge anders verwacht van ex Barcelona speler. Objectief zijn zal moeilijk gaan.

5 juni 2017 om 17:43

Hij geeft dan ook letterlijk zijn mening, dus is hij per definitie niet objectief...

5 juni 2017 om 17:46

Haha, iedereen die engzins objectief is zal tot dezelfde conclusie komen als Koeman.

5 juni 2017 om 17:55

Dat is jouw mening maar zeker geen feit.

De Barcelona van Pep speelde 90 min lang mooi en aantrekkelijk voetbal. Dat zie je bij Real maar in vlagen en moet het vooral hebben van de goede voorzetten na Ronaldo.

Barcelona van Pep was zeker van een ongekend niveau, ze speelden prachtig voetbal en wonnen alles maar het kon ook heel erg saai zijn op het middenveld, te veel getik en gebrei, alleen veel mensen vergeten dat Rijkaard degene was die de basis legde voor wat later Barcelona allemaal bereikte.

6 juni 2017 om 08:35

Pep heeft eerst de rotzooi van Rijkaard op moeten ruimen,
die veroorzaakt werd omdat Ten Cate vertrok en Rijkaard totaal geen grip op de spelers had.

Ronaldinho en Deco die meer in het uitgaansleven zaten dan op het trainingsveld.
en Messi daarin mee begonnen te trekken.

De verkoop van Dinho,het aanscherpen van de regels en het eindelijk belangrijk maken van Xavi (wat onder Rijkaard niet gebeurde,want die zag het totaal niet in hem zitten)
is de aanzet geweest voor het beste team ooit.

Lekker belangrijk, op dit moment is Real Madrid de sterkste en is Barca stukken minder dan voorheen dat zijn de feiten. Het zou ook raar zijn als Koeman het tegenovergestelde zou beweren want objectief is hij uiteraard ook niet. Een grootheid als Raul beweerde dat dit wel de sterkste Madrid ooit is dus ja. De ploegen zullen nooit tegen elkaar spelen, wat wel zo is, is dat Real Madrid iets heeft gedaan wat die Barca niet is gelukt. Dat is wederom een feit de rest is koffiedik kijken en Real heeft met Ronaldo de allerbelangrijkste speler ooit die altijd opstaat op de belangrijkste momenten en daarmee wat mij betreft ook de beste ooit. Niemand is ooit zo beslissend geweest als hij, zeker niet in de afgelopen 40 jaar

5 juni 2017 om 18:26

Mooi verwoord ! Leg het ze maar eens uit..

Real Madrid is op dit moment net het beste team van Europa die tevens ook het meeste geluk heeft. Eerlijk is eerlijk; geluk dwing je ook soms af. Verder heeft Real onterecht Bayern uitgeschakeld en heeft het niet van Barca kunnen winnen, dus we kunnen spreken van een incidenteel succes van 2 champions league's na elkaar. Het Barcelona van Josep Guardiola won 3x maal op rij de landstitel op rij met 2 Champions Leagues en 9 verdere prijze. Dit in combinatie met perfect combinatie voetbal waarmee heel Europa en de wereld verbaast werd.

Nee, dit Real Madrid komt nog niet in de buurt van El Dream Team II.

5 juni 2017 om 18:09

Eerder saai voetbal. Daarnaast was real sowieso door met of zonder offside doelpunten aangezien die penalty van bayern onterecht was en die own goal niet eens had mogen tellen. En Barcelona heeft inderdaad gewonnen tegen 10 man van Real en wat heeft het ze opgeleverd? Inderdaad niets. Het succes van guardiola was anders ook dankzij veel geluk of ben je die wedstrijd tegen Chesea misschien vergeten?

5 juni 2017 om 18:18

Real heeft verre van het meeste geluk, Bayern was totaal niet beter dan Real. Real heeft tegen Bayern 2 onterechte pena's tegen gekregen. Barca heeft daarentegen minstens zoveel geluk gehad als Real (eibar, Atletico en Psg). De scheids maakte ook fouten in Bayern hun nadeel, klopt. En ik geef toe dat de scheids meer floot voor Real dan Bayern. Spreken van incidenteel succes van 2 champions league's op een rij? Hell no! Als je het zogenaamde ijzersterke Juve dat Barca met 3-0 uitschakelde een 4-1 pakslaag geeft ben je dikverdiend kampioen. Real was dit seizoen ook gewoon veel constanter dan Barca. En je kunt trouwens niet zeggen dat Barca beter is dan Real door een goal in de laatste minuut.

5 juni 2017 om 19:08

ga toch een eindje fietsen man, beetje de prestaties van Real Madrid lopen bagatelliseren.Ja tuurlijk alleen Johan cruijff de drie hollanders van Milaan hebben ooit gepresteerd. Hoe vaak heeft t zgn " dreamteam" van Cruijff nou de EC1 gewonnen. Dat gejank over de overwinning op die krautzen begint een beetje te vervelen. Madrid was gewoon beter dan Bayern dat de scheidsrechter slecht was, kan Real niets aandoen. Dit is de Real Madrid van Ronaldo winnaar van de gouden bal, Europees kampioen met PORTUGAL, liga, en 2x achterelkaar de champions league over domineren gesproken wil je prijzen dan moet je deze man in je team hebben. Beslissender dan Cruijff Gullit Van Basten ooit waren. Deal with it

5 juni 2017 om 19:30

Btw Real het meeste geluk? Hahaha Barcelona Psg vergeten blijkbaar

5 juni 2017 om 19:39

Barca - PSG is inderdaad 1 wedstrijd inderdaad waar Barca inderdaad niet mocht klagen. Real Madrid en geluk? Ja het hele seizoen door inderdaad. Onterechte pingels meekrijgen, Casemiro die wedstrijden lang niet zijn 2e gele kaart krijgt en tegenstanders die onterecht juist wel de rode kaart krijgen. Normaal geluk of Juventus a la 2005/2006 geluk?

5 juni 2017 om 19:44

Nee eerder Barcelona a la 2008/2009 net zoals Barcelona zo vaak onterechte penalty's kreeg? Vaak ook last minute en beslissend waren.

5 juni 2017 om 20:09

Hierbij het bewijs dat je inderdaad vind dat Real Madrid veel mee heeft gekregen afgelopen seizoen, maar je probeert nu Barca erbij te betrekken. Nee. Barcelona heeft inderdaad wel is een wedstrijd beslissingen mee gehad. Real Madrid heeft inderdaad tijdens de La Liga het hele seizoen vele beslissingen mee gehad, waardoor Real Madrid toch nog puntjes overhield aan verloren wedstrijden. Real Madrid heeft inderdaad de halve finale plaats gestolen van Bayern. Klopt allemaal inderdaad en zal daarom, inderdaad, nooit vergeleken worden met het Barcelona van 'Pep' Guardiola, alias Dream Team II.

5 juni 2017 om 20:25

Dat heet sarcasme. Hahahahah wel eens een wedstrijd dan nog. Jouw dream team ploegje van guardiola zal inderdaad nooit te vergelijken zijn met het elftal dat la duodecima heeft gewonnen en als eerste ploeg de cl heeft weten te prolongeren. Deal with it.

6 juni 2017 om 00:08

Nu draaf je helemaal door. Ploegje van Guardiola niet te vergelijken met het huidige Madrid? Ik zie dat jij een aanhanger bent van de alternatieve feiten😉.

6 juni 2017 om 03:40

Net als jou dan meneer "Nee, dit Real Madrid komt nog niet in de buurt van El Dream Team II."

Dan heeft hij bayern real niet geanalyseerd...bayern was de betere, real had een rode kaart moeten hebben en ze hadden 2 buitenspelgoals! Bayern had 60% balbezit en 9 tegen.3 sxoringskansen.

Het Barcelona van Guardiola speelde het mooiste voetbal. Echter is gebleken dat mooi voetbal niet altijd wint. Dit Real Madrid speelt bij vlagen schitterend, maar speelt vooral effectief en kan als geen andere ploeg veerkracht tonen. Het team wordt gekenmerkt door wilskracht en passie, gecombineerd met boordevol kwaliteit aan spelers. Dit Real kan wedstrijden altijd winnen, hoe slecht ze ook spelen. Barcelona naderde perfectie, maar wanneer er "antivoetbal" gespeeld werd was Barca te ontregelen. Dit Real lijkt echter niet te ontregelen. Ze komen er uiteindelijk altijd wel uit. Dit Real is misschien wel de meest complete ploeg ooit, helemaal als er nog wat klappers gemaakt worden op de transfermarkt zoals bijv. een Mbappé, De Gea, Verratti, Alli of Aubameyang.

5 juni 2017 om 21:09

Ben blij dat ik jouw reactie nog tegen ben gekomen. Er is al zo veel onzin geschreven in dit topic, bizar. Groen randje por favor!

Net als alle ploegen van Pep leunen ze zwaar op plan A. In het geval van Barca was dat plan A zo ongelofelijk goed (bijna perfectie), dat ze nooit iets anders nodig hadden. Echter waren er ploegen zoals Chelsea en Inter die dat konden ontregelen, en dan was dat plan A toch niet altijd even solide meer. Dit Real heeft absoluut een minder plan A, maar heeft wel een plan B en zelfs een plan C. Tegen welke tegenstander dan ook; voetballend, verdedigend, gecontroleerd, ze kunnen het tegen iedereen. Het is een ongelofelijk complete ploeg.

6 juni 2017 om 00:18

Hier 2 supporters die wel normaal kunnen communiceren. Real Madrid maakt heel goed gebruik van het feit dat het geen vast voetbalidentiteit heeft. En dat bedoel ik niet aanvallend. Barca heeft het totaalvoetbal in combinatie met het combinatievoetbal in 4-3-3 als eigen identiteit. Atleti heeft het echte vechtvoetbal als identiteit en beide clubs zoeken hierop ook hun spelers. Real Madrid heeft heel goed gekeken dit seizoen welke spelers zij hebben en hoe deze te kunnen gebruiken in verschillende formaties om te antwoorden op het systeem van de tegenstander. Tot nu toe heeft het 4-3-1-2 als beste gewerkt in mijn ogen, waarmee de finale en kampioenswedstrijd tegen Malaga helaas werden gewonnen. Dit is een sterk punt en Zidane heeft hier goed gebruik van gemaakt. Deze opvatting zal ook nooit zo geweldig ontvangen worden door voetbalfans over de wereld, zoals Dream Team II, maar er kan wel meer succes mee gehaald worden(zie LaDuodecima). Geen vaste spelopvatting hebben als club zijnde kan dus een eigen identiteit zijn en hier heeft Zidane uitmuntend gebruik van gemaakt.

Barcelona 2009 beter dan Real Madrid 2015/2017? Objectief gezien nee. Kijk alleen naar het jaar: 2009 jaar een heel goed team maar blijkbaar niet goed genoeg voor 2010.

Het mooie van 2x achter elkaar de champions league te winnen is dat niemand meer kan betwisten het dat het een incidenteel goed ploeg was.

Daarnaast moest de Barcelona van 2009 uitgeschakeld zijn tegen Chelsea. Vele video's toegewijd op YouTube. Je kan het vergelijken met Barcelona - PSG dit jaar, schandalige beslissen die Barcelona onrechtmatig romantiseren net zoals in 2009. Dat fans nog met opgeheven hoofd trots erop zijn maar Ramos bespugen voor aankaarten van rode kaarten is de definitie van hypocriet zijn.

Voor de goede orde voor mensen die de buitenspel goals van Real vergelijken met de beslissingen die Barcelona mee heeft gekregen: totaal niet te vergelijken. Real domineerde vanaf het begin en ook zonder die doelpunten waren we door. Daarnaast moest er ook gevlagd worden voor Lewandoski bij de eigen doelpunt van Ramos.

Nee de team Real Madrid 2015/2017 zal nu nog niet opgehemeld worden, we moeten een paar jaar wachten totdat mensen zullen door hebben hoe goed ze eigenlijk waren. Even laten bezinken dus

5 juni 2017 om 23:15

Volledig mee eens!

Real is ook geen tik takkie voetbal club, maar op hun eigen manier sterk. Ook Barca heeft de CL niet twee keer op rij de CL gewonnen. Real is historie aan het schrijven. Zijn Totaal 2 verschillende clubs en kan en mag ook niet vergeleken worden.

Dit Madrid is fenomenaal. Ze hoeven niet te domineren maar slaan altijd toe. Of het beter is dan het Barça van Pep. Nee dat denkt ik niet. Dat zeg ik niet om de prestaties van Real te bagataliseren. Ik dacht zelf altijd dat als er een ploeg is die dit kon flikken, dan was dat het Barça onder Pep. Alleen je moet wat geluk aan je zijde hebben. Barça stuitte op de tactische zet van Mourinho en later Chelsea. Real had het wat dat betreft iets meer geluk met zich mee, wat ze uiteindelijk gewoon hebben afgedwongen. Dit Real is completer ja, maar niet beter in mijn ogen.

5 juni 2017 om 21:17

Exact. Goed omschreven. Real is een compleet elftal omdat ze bestand zijn tegen elke speelstijl, maar uiteraard was het Barca van Pep op hun top een maatje (of 2) te groot voor dit Real.

Daarbij moeten we niet vergeten dat Zidane 10 engeltjes op zijn schouders had zitten dit seizoen.

Vergelijken heeft geen enkele zin. Real benaderd het voetbal op een totaal ander manier! Het is ontzettend knap wat ze presteren maar doen dat zonder de ethiek en esthetiek die bij Barca altijd de ´basisvoorwaardenⴠwaren/zijn. Bij Barca is men, zelfs de supporters, bereid te sterven in schoonheid en haat en schuwt het brute geweld en de ´achter de ellebogenⴠmentaliteit dat Real in de aderen heeft.

Het zit in de genen van Madrid, en dat heeft niet alleen met het voetbal te maken! Dit brute geweld en het enorme ´belazer de boelⴠgehalte heeft de laatste jaren een enorme rol gespeeld in de vele prijzen die men gewonnen heeft. We hebben het ook dit seizoen weer gezien! Niet alleen in de PD, maar ook in de CL heeft men de boel op een zodanige manier ´belazerdⴠdat het gewoon een lachertje is dat men in staat is deze prijzen nog te winnen en als ´eeuwig gelauwerdeⴠgladiatoren de Arena te verlaten!

Vroeger had men Camacho en zijn maatjes, en nu hoef ik alleen maar de namen Pepe, Ramos en Casimiro te noemen! Konden/kunnen gewoon erg goed voetballen, maar gedragen zich heel erg vaak als criminelen! Misselijkmakende gasten als het er om gaat spannen, die zichzelf verliezen in waanzin en een schande voor de pure schoonheid van het spel.......

Ik heb de tweede helft genoten van het spel, maar dan laat Ramos weer eens zien wat in de ziel van heel Madrid zit. Ze voelen zich zo superieur dat ze gaan denken dat alles veroorloofd is. Maar ook dat heeft niet alleen met het voetbal te maken, daar moet je wat dieper voor graven!


Om eerlijk te zijn ben ik het er best een beetje mee oneens.
Ik zie niet in waarom deze selectie niet sterker dan die van barca toen zou zijn. In laten we zeggen best of 7 Lol.
Ik neem aan dat Zidane gewoon de coach mag zijn?
Het is natuurlijk fantaseren hoe dat zou zijn maar... als jij als tegenstander dik druk zet en keihard stoort tegen barca komt barca er ook niet uit hoor en dat weet ik gewoon want op dat moment met pep, had Barca totaal geen plan B... btw dat hebben ze jaren trouwens niet gehad imo pas nu pas sinds suarez / neymar meer , maar daarvoor niet.
Dat terwijl Real kan heus wel zo spelen als Barca geloof me, maar ze hebben een totaal andere tactiek. Btw wie real kent weet dat ze juist in kleine ruimtes met elkaar gruwelijk kunnen tikken... maar ja real doet dit sporadisch en zo is hun opset gewoon niet op het moment.
Real kan beide tactieken plus ze hebben nog andere tactieken achter de hand.
Een isco die de bal veroverd op het middenveld en een pass geeft kan zo een barca ook stuk maken.

Neej ik weet het zo niet of het dat barca was gelukt overigens eerlijk waar meen ik oprecht.. ik vond dat spel niks. Ik zei het toen al meermaals ook op vz, en dat heeft totaal niks te maken met dat ik voor Real ben want ikkijk puur naar t spel en het was nooit mijn " type" spel.

En waarom niet? Heel simpel eigenlijk; Het was / is namelijk spelen op safe . Ik heb het niet met dat. Ik houd van meer risico. barca was imo dood voorspelbaar met dat ellendig lang getik. Alleen zo ongeveer Iniesta kon mij bekoren . En elke match die ik zag van barca en haha dat zijn er tig in de tiental jaren dat ik het spelletje volg.. daar kon ik al raden wat ze gingen doen in grootste gedeelte van de wedstrijd.

Toendertijd zag niemand bijna in hoe saai het was en jaren later waren ineens mensen die het zo geweldig vonden totaal omgedraaid. Pff..grapig..
Ik zeg eerlijk ik vind dit barca van laatste jaren veel leuker naar te kijken :D dan bedoel ik puur qua spelbeeld dus .
Toen was het gewoon te veel op messi gericht ook.

Mjah verder kan je eeuwig doorgaan want vergelijken heeft niet enorm zin .
Je kan hooguit er mee gaan etteren mee op je playstation ofzo

Wat een elftal was het Barca van Pep. Puyol en Xavi wat een helden

Schandalig geholpen door de scheids tegen Bayern in de halve finale en de eerste 2 goals in de finale waren van richting veranderde schoten. Desondanks een sterk team met een gruwelijke topscorer natuurlijk. Maar het is allemaal op de counter. Niet te vergelijken met hoe Barça jaren speelde en Madrid bijna elke keer voetballes gaf.

Pep tijdperk was gewoon een genot om naar te kijken !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren