Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Huntelaar: ‘Mijn rol is duidelijk, maar ik kom hier niet om af te bouwen’

Laatste update:

Ajax lijkt met Kasper Dolberg voorlopig voorzien in de spits, maar het ontbrak de Amsterdammers afgelopen seizoen aan een goede back-up voor de jonge Deen. Met de komst van de transfervrije Klaas-Jan Huntelaar lijkt die positie nu ingevuld, al verwacht de van Schalke 04 over gekomen spits dat hij regelmatig zijn minuten zal maken.

“Het is geen geheim dat Ajax mijn club is. Dus ik ben ontzettend blij dat ik hier nu terugkeer. Mijn rol is duidelijk, maar ik kom hier niet om af te bouwen”, reageert de 33-jarige Huntelaar op de website van zijn nieuwe club. “Afgelopen seizoen speelde Ajax bijna zestig officiële wedstrijden. Dat kun je niet met één spits. Dus ik ga zeker wedstrijden spelen en speelminuten krijgen.”

Huntelaar speelde tussen 2006 en 2008 al voor Ajax en kwam toen tot 76 doelpunten in bijna honderd wedstrijden. Hij vertrok in de winter van 2008 voor 27 miljoen euro naar Real Madrid en speelde vervolgens ook nog voor AC Milan en Schalke. Met zijn rentree in Amsterdam hoopt hij een gat in zijn prijzenkast op te kunnen vullen: “Ik heb met Ajax bekers gewonnen, maar niet de landstitel. Het doel is om aan het eind van het seizoen samen met de rest van het team de schaal in handen te hebben.”

Daar is de eerste foto van Klaas-Jan Huntelaar in het shirt van zijn nieuwe club! #ajax #huntelaar #schalke #eredivisie

Een bericht gedeeld door Voetbalzone.nl (@instavoetbalzone) op

Denk jij dat Klaas-Jan Huntelaar Kasper Dolberg uit de basis gaat spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als dat maar helder is en blijft dan kan Huntelaar nog absoluut van waarde zijn voor Ajax met zijn stijl als afmaker, mits hij goed bediend wordt.

1 juni 2017 om 15:13

Dit is idd perfect. De enige reden dat ik mijn bedenkingen had, was dat hij Dolberg in de weg zou kunnen staan als hij zich niet zou schikken in zijn rol. Maar hij is met zijn doelgerichtheid ideaal als plan b en een prima alternatief wanneer je een dubbel programma hebt, dus zolang hij dat beseft maakt Ajax hiermee en stap vooruit.

1 juni 2017 om 15:57

Kijk Raf, kan je een voorbeeld aan nemen! Welkom terug Hunter!!! Nu Nigel nog terug en je kan Europees ook meekomen. Weet zeker dat we dat misten dit jaar. KJH kan een bal vasthouden, en NDJ kan een heel middenveld ontregelen.

1 juni 2017 om 16:11

Je kon dit jaar toch europees meekomen? Meekomen in de CL zal niet snel meer gebeuren denk ik. Gewoon lekker een aantal jaar proberen goed te draaien in de EL en vanuit daar dan misschien een stapje hoger te gaan kijken.

1 juni 2017 om 16:20

Klopt, maar je moet je toch proberen te blijven verbeteren. Nigel de Jong zou imo daarom ook een prima aanvulling zijn. Je zag dit jaar, ondanks het Europese succes, dat Ajax nog twee moeilijkheden had. 1. Ze hadden geen stormram/plan b bij een achterstand. 2. Ze hadden geen goed alternatief voor Schone om een wedstrijd dood te maken. Huntelaar en De Jong kunnen daarom, naast hun ervaring, een hoop toevoegen aan dit getalenteerde team.

In vergelijking met Feyenoord zijn wanhoopsaankoop van een paar jaar terug, is dit wel een goede zet omdat Huntelaar ook door de lucht wat kan. Makaay aka 'das Phantom' moest het altijd hebben van loeren op randje laatste linie, en was heel zwak door de lucht. Probleem is dan dat naarmate je ouder wordt, je die scherpte ook kwijt raakt. Huntelaar kan dus alsnog van waarde zijn wanneer Ajax door de lucht gaat voetballen, daarnaast fungeert hij ook als mentor jonge talentvolle groep. Ajax speelt veel dichter bij de goal van de tegenstander dan Schalke/feyenoord, waardoor Huntelaar vaak in de 16 komt. En laat daar nou net zijn kracht liggen.

1 juni 2017 om 16:15

En niet te vergeten. Makaay was nooit een trainingsbeest maar scoorde gewoon altijd en overal. Been nam het hem kwalijk dat hij op de training nooit zoveel deed. Makaay had van Been een geslaagde Feyenoord coach kunnen maken maar helaas.

1 juni 2017 om 14:58

Misschien niet sterk in de lucht, maar man de looplijnen die hij had...fantastisch. In de tijd van Makaay was de aanvoer ook gewoon niet goed genoeg, wat enorm zonde was. Hij is zeker nog van waarde geweest, maar omdat je hem in de diepte moest aanspelen en hij niet een bal kon vasthouden waardoor het middenveld kon aansluiten werd het niet de dragende speler als die hij hoopte te zijn. Bij KJH heb je dat minder, dus ik denk niet zo snel dat een dergelijk scenario hier op zal treden.

1 juni 2017 om 14:59

Wat heeft Feyenoord hier mee te maken? En vooral aankopen van 8 jaar geleden......

Plus dat was een Makaay op het moment dathij kwam nog een stuk beter dan Hunter dus hoezo zou dat een wanhoop aankoop zijn en dit niet?

Want dit is ook gewoon een sterke aankoop voor Ajax er bij. Gratis op te halen en zoals het nu klink weet hij zijn rol. Dan ishet ideaal om hem er bij te hebben. En toch leuk om weer een oud top speler van Nederland hier op de velden te zien

1 juni 2017 om 15:05

Snap je vergelijking met Feyenoord totaal niet. Heeft niks te maken met deze zaak. Ikzelf ben hier ontzettend blij mee. Nog Nigel en Sneijder.

1 juni 2017 om 15:32

Met die 2 gasten erbij moet je wel met 20 punten afstand kampioen worden.

Benieuwd wat het salaris is van Hunter, hij verdiende iets van 7 mln pj bij Schalke.
Die 2 erbij moet al gauw een potje van 6-7 mln zijn, tenzij het plafond stand houdt.

1 juni 2017 om 16:38

Dan maar meer betalen. We moeten CL voetbal halen. Denk dat de selectie wel begrijpt dat een speler vh kaliber Sneijder 2.5 miljoen euro ontvangt of zo.

1 juni 2017 om 22:14

Dat soort bedragen gaan ze nooit bij Ajax betalen, plafond is ca 1 miljoen, misschien in uitzonderlijke gevallen op te rekken naar 1.2-1.4 miljoen.

1 juni 2017 om 15:09

Nou, wat een wanhoopsaankoop. Een spits die ook bij Bayern Munchen nog voldoende uitzicht had op speelminuten. Makaay was nog een uitstekende spits voor de Eredivisie, net als Huntelaar nu.

1 juni 2017 om 15:14

En hij heeft ook helemaal niet zo slecht gepresteerd, zeker in zijn eerste jaar.

1 juni 2017 om 16:32

33 wedstrijd en 16 doelpunten bij Bayern, Feyenoord kocht gewoon de eerste spits van Bayern Munchen, Ajax koopt nu de tweede spits van een middenmoter in Duitsland. Het is vast geen prutser, maar is natuurlijk niet de speler (geweest) die Makaay wel was. Bovendien zit Makaay nu in de staf en kan ik zijn rol als spitsentrainer niet helemaal los zien van de doelpuntendrift van Jorgensen. Maar goed, dom vergelijk, ook Huntelaar zal voor Ajax een meerwaarde zijn.

1 juni 2017 om 18:45

Denk dat Huntelaar beter was dan makaay, dus om te stellen dat Huntelaar niet zo goed is geweest slaat nergens op.

1 juni 2017 om 19:21

Kleine kanttekening is dat Huntelaar als tweede spits en Makaay als eerste werd gehaald. Dus in dat opzicht staat alles in verhouding.

1 juni 2017 om 19:34

@*ajax

Serieus? Huntelaar heeft zich bij de echte topclubs nooit kunnen onderscheiden., in tegenstelling tot Makaay. Hetzelfde als al die geluiden dat hij beter is dan Van Persie. Gewoon niet waar. Het is echt niet voor niets dat Huntelaar nooit echt aan heeft kunnen haken.

1 juni 2017 om 20:00

Naja makaay was echt geen wereldspits hoor. 43 interlands, 6 goals. Huntelaar 76 interlands, 42 goals. Heeft een fantastisch seizoen gehad bij Deportivo vertrok naar Bayern (dat toen zeker niet zo dominant is als nu) en pikte daar zijn goaltjes mee. Huntelaar scoorde in zijn beste seizoenen meer dan makaay in zijn beste. Toen makaay daar voetbalde waren de Bundesliga en de Eredivisie nog aan mekaar gewaagd. Toen haalde psv de halve finale en Ajax de kwart finale van de CL en overwinterde ze ook standaard in de CL en az kon tot de halve finale in de EL komen terwijl Bayern vaak strandde in de kwartfinale wat even ver als Ajax en psv was. Huntelaar heeft het bij Real uitstekend gedaan en liep gewoon 1 om 2, maar toen kwamen Ronaldo, Kaka en Benzema en moesten Sneijder, Huntelaar en robben weg. Ze hebben samen 1 jaartje tegelijk in de Eredivisie gespeeld en Huntelaar werd met 2 vingers in de neus topscorer. Ja Bayern ziet er uit als heel wat, maar toen scheelde Bayern echt niet veel met Ajax en psv. Een jochie van 10 denkt bij wijze van dat Nigel De Jong een grotere voetballer is geweest dan Litmanen omdat Litmanen bij Ajax speelde en De Jong bij City. Maar feitelijk gezien is het onzin.

1 juni 2017 om 20:15

Sorry hoor, maar als je echt gelooft dat Bayern toen niet veel meer voorstelde dan Ajax of Psv, heeft een discussie heel weinig zin. Niet dat dat anders wel het geval was geweest, dit wordt toch weer een welles-nietes verhaal.

2 juni 2017 om 00:18

Damn man, ken je geschiedenis. Makaay won de la liga met fucking Deportivo. 2 jaar daarvoor was Deportivo bijna gedegradeerd. Hij was een beest dat seizoen. Ook 1 van de beste duo's die ik ooit heb zien spelen waren toen Makaay en Donato. Makaay is een type Inzaghi. Een speler die nauwelijks aan de bal is, weinig mee voetbalt en je praktisch vergeet dat hij op het veld staat.. totdat hij tevoorschijn komt. Ook een speler die in Europa 1 van de hoogste goals/kansen ratio had. Hij is niet 1 van de beste spitsen ooit. Alleen als je het hebt over 1 van de meest gevreesde killers, ja dan zul je het o.a. over Makaay in zijn prime time hebben. Echt alsjeblieft, lees er wat meer over en kijk wat oude wedstrijden terug.

2 juni 2017 om 06:21

3*ajax, ik sta een beetje te kijken van je gebrekkig besef van de geschiedenis, ik zie dat anderen jou daar ook al op wijzen. Dat je de interlands van Makaay aanhaalt is veelzeggend, iemand die het voetbal toen enigszins volgde wist dat Makaay vaak op rechts stond of pas heel laat werd ingebracht. Niet zo verwonderlijk gezien de concurrentie. Echt, jullie mogen blij zijn met Huntelaar, maar vergelijk hem niet met Makaay, die was in alles een klasse beter hoor. Bayern was nog niet zo dominant, dat wil ik je best meegeven, maar je weet toch ook wel dat het de allergrootste club is van Duitsland, met afstand. En dat was toen echt niet anders.

1 juni 2017 om 15:38

Ik snap wat je bedoelt met de vergelijking tussen typen spitsen. Alleen is het nu niet heel relevant, bovendien heeft Makaay het niet zo slecht gedaan als dat jij suggereert, met name in zijn eerste jaar. Huntelaar zie ik nog wel wat goals meepakken.

1 juni 2017 om 16:27

Ja, wanhoopsaankoop. De eerste spits van Bayern Munchen kopen na een seizoen met 33 wedstrijden en 16 doelpunten. En die dan vergelijken met Huntelaar, de tweede (of derde?) spits van Schalke, een middenmoter in Duitsland na een seizoen van 16 wedstrijden en 2 doelpunten. Inter_ron, ik heb kostelijk kunnen lachen om je bijdrage, ik had de vergelijking nooit gemaakt (het kwam niet in mij op) maar zoals jij het neerzet heeft Ajax zojuist een hele beroerde deal gesloten.

1 juni 2017 om 18:43

Bayern was toen ook geen absolute top.

2 juni 2017 om 06:24

Gewoon de grootste club van Duitsland, dat is het al sinds jaar en dag. Ik weet niet of je toen al voetbal keek, maar krijg de indruk dat je dat toen nog niet zo intensief deed. Je geeft blijk van weinig kijk op de verhoudingen in ieder geval.

1 juni 2017 om 15:47

Ook al ontkent hij het, maar ik denk dat hij ook terug gekomen is met het oog op de toekomst om trainer te worden.
Hoewel ik tegen de komst van Huntelaat was ben ik nu toch blij dat hij is gekomen zeker als hij de rol accepteerd waarvoor hij is gehaald.

Ik vraag me serieus af hoe hij zich in de rol als tweede spits gaat scharen. Bij Schalke leek het er niet op dat hij zich goed kon schikken in die rol. Als hij niet als tweede man is gehaald, maar ook niet om af te bouwen, welke rol gaat die precies invullen dan. Ik denk niet dat hij blij wordt van invalbeurten of hier en daar een wedstrijdje. Al met al ben ik nog niet helemaal zeker van of hij zich in de rol kan schikken als wat ajax voor ogen heeft. Mocht dat wel het geval zijn heeft hij Dolberg genoeg bij te brengen.

1 juni 2017 om 14:48

"mijn rol is duidelijk" en hij heeft het over zestig wedstrijden waarmee je het niet met 1 spits redt. Hij lijkt zich dus te willen schikken in die rol. Hopelijk komen er wel wat meer voorzetten van de flanken als Huntelaar speelt.

1 juni 2017 om 14:54

Traore is weg, en Younes kan ook zomaar vertrekken, daarnaast is Huntelaar ook wel een slimme loper dus met Ziyech volgend jaar als echte 10. En Kluivert of Neres in de basis heb ik er wel vertrouwen in dat iemand als Huntelaar zeker zijn waarde kan hebben. Nu moet Ziyech nog even iets beter met corners en vrije trappen worden zodat dat ook echt een wapen gaat worden.

1 juni 2017 om 15:00

Je zegt het al "hij lijkt zich dus te schikken in die rol", ik ben er gewoon niet helemaal zeker van. Bij Oranje kon hij het ook niet hebben dat er een spits voor hem in de rangorde was en nu staat er een knul van net 18 die hij voor zich moet dulden, ik heb gewoon mijn twijfels

1 juni 2017 om 15:18

Toen was huntelaar natuurlijk wel op de toppen van zn kunnen. Het is het laatste jaar allemaal wat minder gegaan, dat zal hij zelf ook wel inzien. Ik denk dat hij met invalbeurten en bekerwedstrijden zeker nog wel 20-25 wedstrijden zal spelen. Iemand als huntelaar kan dan zomaar 15 tot 20 goals maken.

1 juni 2017 om 16:09

@bender,

Het is natuurlijk wel zo, in de tijd dat hij het als 2e man achter Persie bij Oranje, KJH vele malen beter presteerde in zowel NL elftal als clubverband. Heeft NL toen als 1e spits door de kwalificaties heen geschoten, werd daarna meteen op de bank gezet voor Persie die werkelijk helemaal niks goed deed, en elke keer als KJH inviel scoorde hij. Daarom is hij gaan mopperen (terecht in mijn ogen)

Nu geeft hij duidelijk aan dat hij accepteert dat hij 2e spits is, maar tevens verwacht genoeg wedstrijden te spelen. en ook dat zal in mijn ogen gaan gebeuren, Dolberg speelt geen 50 wedstrijden.

1 juni 2017 om 14:55

Het is natuurlijk wel even anders als je van eerste spits naar de bank verdwijnt zoals bij Schalke of als je als tweede spits komt bij Ajax. Hij weet dat en dat is duidelijk afgesproken zegt hij zelf ook. Kan mooi de jonge garde wat leren. Op het veld zal hij een prima verlengstuk zijn van de trainer. Gaat denk ik toch wel een wedstrijd of 20 pakken. Wel einde oefening Cassiera denk ik. Die zal nu wel verhuurd worden.

Mooi dat hij terugkomt naar de eredivisie, echt een aanwinst. Ik ben alleen benieuwd of hij wel om kan gaan met die rol, weinig minuten maken en vooral weinig spelen in de belangrijkste wedstrijden.

1 juni 2017 om 14:51

Ik denk juist dat hij veel zal spelen in de belangrijkste wedstrijden. De Europese wedstrijden, het was duidelijk dat Ajax een leider voor in miste uit tegen Lyon, Schalke en United. Ook toen hij inviel tegen Ajax in de Arena vond ik het duidelijk hoe belangrijk hij dan kan zijn, ze werden opslag veel beter en dreigender!

Zelfs als tweede spits is hij makkelijk in staat om nog 1 op 1 te lopen en 15 tot 20 goals te maken. Dolberg is nog jong, kan een blessure krijgen of terugvallen en dan heb je gelijk een klasbak als vervanger.

1 juni 2017 om 15:02

@ Surreal

Hij is een spits die in de moeilijke wedstrijden een kopduel wint en een bal vast houd. Waardoor het middenveld bij kan sluiten en je rust creeert in plaats van houtje touwtje voetbal. Zeker in de wedstrijden tegen Schalke, Lyon en United zag je dat Ajax paniek voetbal speelden omdat ze de bal niet vast konden houden voorin.

Met Huntelaar kan je dat wel, en hoef je dus veel minder te belopen als middenvelder in zulke wedstrijden.

1 juni 2017 om 15:21

D-Bergkamp,

Denk dat Klaasjan ook regelmatig zijn minuten gaat krijgen als Ajax 2 - 0 voor staat, kan hij de stand lekker uitbouwen en krijgt Dolberg ook zijn minuten rust.

Prachtig dat hij toch weer terugkomt naar Ajax, denk dat zijn verblijf hier wel langer zal zijn dan dit komende seizoen.

Nog even( twee seizoenen) en dan zal ook Suarez hier weer zijn minuten gaan pakken.( verdient nu 25 miljoen euro per seizoen bij Barca)

Het gat met Barca zullen we nooit dicht krijgen, maar jaarlijks overwinteren in de CL gaat zeker tot de mogelijkheden behoren.

1 juni 2017 om 15:38

Huntelaar en een bal vasthouden ???

Huntelaar heeft niet voor niks een bijnaam waarbij de h wordt vervangen voor st.

Huntelaar is gewoon een dodelijke spits in de 16 die idd heel goed kan koppen. Met 2 buitenspelers die voorzetten geven van de zijkant en niet naar binnenkomen is Huntelaar ongeacht zijn leeftijd mijn inziens een hele goede zet van Ajax.

Met het aantrekken van Huntelaar heeft ajax nu een speler om een plan B en/of C achter de hand te hebben. Als het voorin niet loopt met die Duitser, Dolberg en ?(neres), kan Ajax overschakelen op Kluivert, Huntelaar en ?(neres/cerny). Of juist andersom, maar dan vleugelspitsen die naar binnenkomen en opkomende backs die voorzetten geven.

Goede aankoop van ajax.

Zeer goede zet van Ajax. Klaas Jan gaat er ongetwijfeld een zooitje inrossen en een zeer goede leermeester zijn voor Dolberg en al die andere jonkies. Top Ajax, goed bezig!

Hij zal dolberg niet uit de basis spelen, en dat zou ajax ook niet moeten willen met het oog op de toekomst. Huntelaar zal natuurlijk wel een goede leermeester zijn voor dolberg, en hij kan ajax ook nog van waarde zijn op het veld. Prima back up lijkt mij.

huntelaar gaat daar een beetje de dirk kuyt rol vervullen. voetballend heb je niet veel aan hem, maar maakt altijd z'n goals. goeie zet van ajax.

Lijkt me een ideale pinchhitter bij een gelijke stand of achterstand alle ballen pompen op Huntelaar, zo kun je ook een wedstrijd omgooien als het niet lekker loopt, Idemdito als ze nu Nigel nog halen zodat je ook wat steviger kan spelen indien nodig is.

Mooi dat hij terugkeert. Dat doen er niet veel tenslotte. Ook goed dat hij zich gaat schikken in een rol als tweede spits.

Wat een heerlijk nieuws voor op een donderdag middag! Hij zal aankomend seizoen nog vaak van grote waarde zijn voor Ajax daar ben ik van overtuigd. Plus hebben ze een extra wapen erbij wat het afgelopen seizoen nog niet had, nu kunnen ze namelijk met KJH ook hoge lange ballen gaan pompen in de 16 om zo in de laatste 10 minuten nog iets te kunnen forceren als de bussen al geparkeerd staan.

Nog ff 24+ ballen erin knallen dit seizoen klaas jan

Zou het succes van Kuyt voor hem het laatste zetje zijn geweest? Ik kan me voorstellen dat hij zoiets ook wel ziet zitten, maar misschien toch wat huiverig was. Sinds Cocu was het niemand meer gelukt om een echt succesvolle rentree te maken. Kampioen worden, wat Huntelaar volgens mij nog nooit gelukt is, moet toch kunnen lukken met Ajax volgend seizoen.

Uitstekende slag van Ajax. Ideale mentor voor Dolberg en Bosz hoeft zich over de voorhoede geen zorgen meer te maken.
De Amsterdammers zijn momenteel titelkandidaat 1 voor komend seizoen.

Leuk om hem weer in Nederland te hebben. Toch vind ik het ergens jammer dat zo'n speler dan niet aan Heereveen denkt. DAt is samen met Agovv toch wel de plek waar het echt voor hem begon, nadat het bij PSV niet lukte

Al helemaal raar van VZ om in te gaan op zijn carriere alsof die bij Ajax begon en zijn goede jaren daarvoor bij Agovv en Heereveen niet even te vermelden... Uiteindelijk natuurlijk de keuze van de speler

Ben erg blij met z'n terugkeer! Het kwam ook in 1x vrij onverwacht, want zag het bericht voorbijkomen op Facebook. Maar ik denk dat Huntelaar echt nog wel van waarde kan en zal zijn bij Ajax. Er zal vast wel een soort roulatiesysteem plaatsvinden tussen Huntelaar en Dolberg en Huntelaar zal dan ook als een soort mentor voor Dolberg fungeren en niet alleen voor Dolberg trouwens, maar voor meerdere jonge spelers.

Ik hoop dat Ajax nu alleen nog een nieuwe 2de doelman haalt, misschien een extra rechtsback (indien zowel Veltman als Tete vertrekken), misschien een extra linksback en een extra middenvelder, zeker als Klaassen vertrekt en persoonlijk zou ik me dan richten op deze spelers:

- Als 2de doelman: ik zou Ruiter proberen. Zijn contract loopt af bij FC Utrecht, alleen weet ik niet of hij 2de doelman achter Onana zal willen worden.
- Indien Tete en Veltman vertrekken, een nieuwe rechtsback. Dan zou ik me richten op Rodi Ferreira en dan Zeefuik als stand-in laten fungeren. Maar eigenlijk hoop ik dat Tete alsnog zijn contract verlengd, dat Veltman verkocht wordt en dat Zeefuik de stand-in/concurrent van Tete wordt.
- Misschien een extra linksback. Ik heb het liefst gewoon Riedewald als back en ja, Sinkgraven doet het beetje bij beetje beter als back, maar toch heb ik liever Riedewald en voordat er weer mensen zijn die die ingooi in de finale tegen Manchester United erbij halen, waar het doelpunt uit voortkwam: ja dat was niet handig nee, maar dan nog heb ik liever Riedewald als back.
- Een nieuwe middenvelder. Van Klaassen verwacht ik eigenlijk dat hij zal vertrekken en ik zou dan proberen om Nigel de Jong terug te halen. Brengt echt wat pit, kracht en ervaring met zich mee en ja, Huntelaar heeft ook ervaring. Ik zou dan met van de Beek vanaf rechts spelen, Nigel de Jong centraal en Ziyech links, maar ik zou ervoor zorgen dat het in praktijk anders uitvalt en dat dus van de Beek en de Jong dus controlerend spelen en Ziyech in praktijk dus eigenlijk een beetje in de as van het veld speelt en een beetje rondzwerft en dat de Jong en van de Beek soort van 'in dienst van Ziyech spelen', want ik denk dat Ziyech dan ook veel beter zal spelen.

Dan heb je dus aankomend seizoen deze selectie:

Keepers: André Onana, Robbin Ruiter (?) en Norbert Alblas.

Verdedigers: Kenny Tete, Deyovaisio Zeefuik, Davinson Sánchez, Matthijs de Ligt, Nick Viergever, Heiko Westermann, Jaïro Riedewald en Daley Sinkgraven.

Middenvelders: Lasse Schöne, Frenkie de Jong, Nigel de Jong, Hakim Ziyech, Donny van de Beek, Abdel Nouri en Carel Eiting.

Aanvallers: David Neres, Vaclav Cerny, Klaas Jan Huntelaar, Kasper Dolberg, Mateo Cassierra, Amin Younes en Justin Kluivert.

Ik ga er dus vanuit dat Veltman en Klaassen zullen vertrekken bij Ajax en dan zou ik dus in deze opstelling spelen (zie opstelling).

Onana
Tete
Sánchez
Viergever
Riedewald
vd.Beek
N.de Jong
Ziyech
Younes/Kluiv
Dolberg/Hunt
Kluivert/Ner

Dit is een droom deal.
Je haalt een spits met scorend vermogen die makkelijk mee kan dingen in de Eredivisie, ongelofelijk veel ervaring heeft, door de fans geliefd is, en die genoegen neemt met een plaats achter Kasper Dolberg.
Klaas jan weet dat hij wat moeilijke jaren achter de rug heeft maar afmaken verleer je niet.
Het is misschien geen Frank Rijkaard die terug komt, maar dit zijn hele slimme moves van Overmars en co, als Ajax zijn talented wat jaren kan behouden, die nu door
Groeien met een rol in de basis of als eerste van d bank achter ziyech enzv, aangevuld met kwaliteit routiniers die ook van de club houden dan kan je doorgroeien naar een hoger plan.

Afwachten wat dit gaat worden heeft amper gespeeld de afgelopen 2 seizoenen. Toen kuyt terugkwam kwam er een speler terug die bijna alles had gespeeld in turkije. Huntelaar heeft bijna niet gespeeld. Weinig gescoord. Maar het is met zijn ervaring wel de ideale leider voor deze selectie. Precies wat deze jonge groep nodig heeft. Lijkt me ook de nieuwe aanvoerder te worden. Als Klaassen vertrekt

1 juni 2017 om 18:18

Daarnaast is Kuyt een stille werker die alles voor het team doet. Je kunt van Huntelaar zeggen wat eje wilt maar dit is hij zeker niet.

Is Cassierra nu opgegeven?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren