Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Roda ontslaat Anastasiou; Stevens toegevoegd aan technische staf

Laatste update:

Roda JC heeft trainer Yannis Anastasiou met nog twee wedstrijden voor de boeg ontslagen. Dat meldt de club dinsdag via de officiële kanalen. In aanloop naar de cruciale play-offs tegen MVV heeft de clubleiding besloten de Griekse coach weg te sturen. Het besluit is genomen vlak nadat de degradatiekandidaat met de hakken over de sloot de finales van de play-offs wist te bereiken. Huub Stevens is toegevoegd aan de technische staf.

Roda had het bijzonder lastig tegen Helmond Sport in de vorige ronde van de play-offs. Thuis werd maar net gelijkgespeeld, uit boekten de Limburgers een krappe 0-1 overwinning. Naar verluidt stapte een deel van de spelersgroep naar het bestuur om het vertrek van de trainer te eisen. De selectie zou helemaal klaar zijn met de coach, die volgens hen tactisch onvoldoende onderlegd zou zijn. Anastasiou zou na dit seizoen toch al vertrekken bij Roda JC. Hij heeft een driejarig contract getekend bij het Belgische Kortrijk.

“Hij gaat -samen met de andere leden van de staf- de verantwoordelijkheid op zich nemen om handhaving in de Eredivisie te bewerkstelligen”, zegt Roda over de aanstelling van Stevens. “Stevens gaat de technische staf in alle opzichten ondersteunen in de cruciale dagen die nu aanbreken. Tijdens de wedstrijden ligt de coaching langs het veld in handen van de huidige leden van de technische staf (Rick Plum, René Trost en Robert-Jan Zoetmulder). Stevens heeft kenbaar gemaakt niet op de bank plaats te nemen tijdens de wedstrijden.”

Denk jij dat Roda JC zich handhaaft in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wanhoop en nog eens wanhoop. De man is ten onder gegaan aan wanbeleid.

23 mei 2017 om 10:29

wat kan die man er aan doen dat zijn spelers 3 wedstrijden op rij een rode kaart pakken? daar valt toch niet op te trainen..

23 mei 2017 om 10:30

Als je in deze fase van het seizoen een trainer durft te ontslaan heb je het hele seizoen nog geen vertrouwen in hem gehad.wat een mismanagement en wat een karaktermoord.

23 mei 2017 om 10:36

@Blondknowledge. Dat hadden ze ook niet. Go Ahead deed het al telaat (4 potjes voor t einde) en NEC maakte het nog bonter. Bij NEC is het ogenschijnlijke, eigenlijk niet bestaande schokeffect er wel. Net als bij ADO. Ik denk dat Roda daarom nu toch de knoop heeft doorgehakt met de hoop dat het net zoals bij NEC gaat.

23 mei 2017 om 10:44

Bij NEC is het juist het tegenovergestelde van een schokeffect. Daar zijn de spelers bevrijd van die mafketel die enkel schreeuwde en fouten afstrafte met maanden niet meer spelen. Dat was gewoon een schrikbewind en onder De Groot kunnen ze weer normaal voetballen zonder die negatieve druk.

23 mei 2017 om 10:50

Het zijn gewoon een stelletje wijven bij nec toen ten hag net bij utrecht zat werden de spelers helemaal gek van hem alles floot die af op de training maar kijk is waar utrecht nu staat ?de spelers moeten niet zo janken maar is gewoon luisteren en inzet tonen dan had nec er veel beter voor gestaan

23 mei 2017 om 11:14

Die mafketel is een gediplomeerd psycholoog en weet denk ik heel goed hoe hij met mensen om moet gaan en wat zijn gedrag voor effect heeft op zijn spelers. Nec heeft een kwalitatief zeer zwakke selectie.

23 mei 2017 om 11:58

Hyballa is in mijn ogen een heel goede trainer. Alleen heeft hij een verkeerde keuze gemaakt om een 532 toe te gaan passen en angsthazen voetbal te spelen. Terwijl NEC voorin best aardige spelers heeft, maar simpelweg geen doelpuntenmaker en dat is het probleem. Daar kan Hyballa ook helemaal niks aan doen.

23 mei 2017 om 11:59

Zelfde geldt voor de selectie van Roda. De trainer de schuld geven onvoldoende tactisch onderlegd te zijn. Maar als spelersgroep ook helemaal niks presteren. De pot verwijt de ketel.

23 mei 2017 om 12:26

sorry hoor, maar die man die jij hier verdedigd die zegt zelf in de media dat hij het allemaal niet meer weet. ik neem het bestuur kwalijk dat ze hem niet na 1 maand er uit hebben gekiept, yannis is een tactisch onbenul. die heeft roda behoorlijk wat punten gekost met zijn laffe speelwijze. 12 gelijke spelen, 13 inmiddels.

23 mei 2017 om 18:05

De koning vloog dr met 2 potjes te gaan uit

23 mei 2017 om 18:35

Is goed diekertjedap. Maar als jij met die spelers die er amper wat van kunnen degradatie kan ontwijken dan heb je het heel erg goed gedaan. Het bestuur moet eruit en een volledig nieuw technisch beleid die niet 80% buitenlanders haalt die er helemaal niks van kunnen. Zonder scorende spelers kom je nergens, en dan komt de technische staf met een stel onbenullen als Papazoglou, Church, Mytidis en Schahin aan. Dan nog niet te spreken over die gekke spelers die in de winterstop werden gehaald waarvan alleen de twee Nederlanders nog enigszins wat hebben toegevoegd. Anastasiou heeft het heel erg goed gedaan vind ik. Al stond Mourinho of Guardiola voor de ploeg...

23 mei 2017 om 18:37

Zou trouwens ook heel erg dom zijn om iemand na een maand er uit te 'kieperen'. Dat was tekenend geweest voor dat zooitje wat zich 'bestuur' noemt en laat je zien dat je zelf incapabel bent om een goede coach aan te trekken, maar dat was juist het enige wat ze goed hebben gedaan.

Man man man, wat een beleidsvoering hebben ze daar in Kerkrade zeg, een grote puinhoop..

23 mei 2017 om 10:28

Dit is toch niet serieus? Midden in de play-offs je trainer ontslaan?! Wat een niveau daar zeg...

23 mei 2017 om 10:45

Het is natuurlijk de vraag of het niet midden in de play-offs moest gebeuren. Wij weten als buitenstaanders niet hoeverre de situatie met betrekking tot de samenwerking tussen de spelersgroep en de trainer het kookpunt al had bereikt en of de boel op ontploffen stond.

De laatste twee wedstrijden zijn misschien wel beslissend voor het voortbestaan van de club, degradatie zou weleens de financiele en sportieve doodsteek voor de club kunnen betekenen.

Belangrijk is dan juist de relatieve rust terug te laten keren voor de twee beslissende finalewedststrijden. De spelersgroep zal het op het veld moeten doen, de coach is nu slechts een aanstuurder. Als deze ook nog eens vertrekkende coach daarin een wezenlijke stoorzender is, dan kan ik begrijpen, dat de club hem juist nu aan de kant zet.

23 mei 2017 om 10:51

Tenminste iemand die het begrijpt

23 mei 2017 om 12:29

dus het is wel normaal dat die trainer onder de po's in de media ligt te roepen dat hij het allemaal niet meer weet en dat we tegen mvv ook weer een beroep doen op onze sterkste linie, de verdediging? en dat hij hoopt dat we een keer scoren?

23 mei 2017 om 10:45

jij hebt met deze opmerking zeker gisteren naar Johan Derksen geluisterd en gekeken.

Dit heeft toch totaal geen zin!
Laat die man nog 2 wedstrijden op de bank zitten, dat zal het verschil niet maken.
Rutjes is het er ook sowieso niet mee eens!

23 mei 2017 om 10:30

Idd weer een bijzonder staaltje paniekvoetbal.

Lijkt me trouwens wel een interessante combi. De grootste gifkikker (stevens) en de grootste positivo (rutjes) van Nederland in 1 team. Moeten leuke gesprekken opleveren.

23 mei 2017 om 11:05

Stevens is een goede trainer en in hart en nieren Roda-supporter. Juist hij is de man die de selectie op kan maken, de ernst van de situatie laten doen inzien.

23 mei 2017 om 10:31

Dit heeft wel zin! Kijk maar naar: Shakespeare (leicester City), Groenendijk (ado), Ron de Groot(nec) en Paul Clement (swansea City). Het zijn allemaal kortzichtige speculaties dat zo'n trainerswissel niet werkt! Gewoon een goede zet van Roda om hem te ontslaan.

23 mei 2017 om 10:36

Watford, Sunderland, Inter, Ac Milan, om er maar een paar te noemen waar het niks uitmaakte of zelfs slechter door ging...

23 mei 2017 om 10:37

Het is juist kortzichtig om te denken dat iets zeker een goede zet is, omdat het in het verleden wel eens gewerkt heeft.

23 mei 2017 om 10:49

Dit seizoen werd er geen trainer ontslagen bij Watford of Sunderland hoor. 2 jaar geleden werd Dick Advocaat aangesteld als trainer bij Sunderland en toen ging het veel beter met Sunderland.

23 mei 2017 om 11:22

Bedoelde Hull ipv Watford. Verder heb je ook nog Swansea. Het ging erom dat een trainer ontslaan niet altijd tot betere resultaten leidt. Dat je dat niet kan zien snap ik niet.

23 mei 2017 om 11:54

naast wat Zermatt zegt over Sunderland (dat het beter ging) is het ook met Inter beter gegaan na de Boer. Die stond 16e en nu staan ze (veel) hoger

23 mei 2017 om 12:37

Inter stond toen onder Frank de Boer 12e, had nauwelijks voorbereiding en de meeste spelers lieten hem gewoon zwaar in de steek; Het bestuur probeerde met een schokeffect Inter weer terug te laten keren in de top/subtop. Je ziet de laatste weken alleen maar verliespartijen , dus ook nu laten enkele spelers waarschijnlijk de coach in de steek. De coach is niet altijd de schuldige, en spelers zijn niet altijd heilige boontjes.

23 mei 2017 om 13:15

Richard, een paar wedstrijden langer onder Pioli en hij had het net zo slecht gedaan als De Boer. Zijn 'geluk' was echter dat hij eerder in die negatieve reeks werd ontslagen

23 mei 2017 om 13:29

Het ging bij Hull onder Silva wel duidelijk beter dan onder Phelan, ze hadden tenminste nog een kans onder hem om erin te blijven.

Tactisch goede trainer, maakte er met vrijwel nietszeggend materiaal toch wat leuks van.

Wat een belachelijke beslissing. En die spelers zijn trouwens ook geen daalder meer waard. Denk dat Rutjes zijn ogen uit ze kop sfhaamt voor zijn colkega's...

Raar moment om de trainer te ontslaan lijkt me. Kom hier dan voor de nacompetitie mee in plaats van nu, net voor de belangrijkste wedstrijden van het jaar. Wat een ongeregeld zooitje bij Roda al een aantal jaar

Verschrikkelijk waardeloos beleid. Deze man heeft alles gegeven voor dit cluppie. En als je hem dan ontslaat dan is dit natuurlijk het meest rare moment. Zoals Sjaak zou zeggen ik hoop dat Roda degradeert. Dit beleid moet niet beloond worden.

Persoonlijk vind ik dat Anastasiou het met dit zootje ongeregeld nog goed heeft gedaan. Erg makkelijk weer om de schuld bij de trainer te leggen en hem te ontslaan.

Vreemd zeg.. 36 wedstrijden onderweg en nog twee op de teller om vervolgens je trainer te ontslaan. Ik ben een groot fan van Huub Stevens en denk dat ie van toegevoegde waarde kan zijn, maar een vreemdelingen legioen aan de praat krijgen binnen één week is nogal een opdracht. Wat een beleid voert deze club zeg.

En nu hoop ik helemaal dat ze er uit gaan
Wat een waardeloos bestuur daar

Lijkt me in een lange tijd weer eens een goede zet! Stevens bij de groep en Anelka is gevraagd voor volgend seizoen.

23 mei 2017 om 10:31

De timing is toch erg dramatisch? Van een rustige voorbereiding op de wedstrijden tegen MVV is nu al helemaal geen sprake meer.

23 mei 2017 om 10:36

Ben ik volledig met je eens. Dit hadden ze voor de Play-offs moeten doen. De timing is slecht maar de zet goed!

23 mei 2017 om 10:53

Was er zowiezo al niet

23 mei 2017 om 10:35

Al slaat dat voor die 2 wedstrijden wel nergens op. De paniek in Kerkrade is groot dat merk je aan alles. Kans op degradatie, Korotaev die vast zit en een spelersgroep die er niets van kunnen door ene heer Caanen.
Ik hoop voor alle fans dat we het halen en volgend jaar met Stevens en Van Veldhoven in het bestuur er iets beters van kunnen maken want dit slaat echt alles natuurlijk.

23 mei 2017 om 13:30

Anelka als hoofdtrainer lijkt me wel interessant, maar gaat dat ook gebeuren wanneer Roda degradeert?

Wat een paniekvoetbal weer zeg. En ik vind het ook bizar dat Stevens zich hiervoor leent. Van mij mag MVV nu promoveren, want ik zou het zonde vinden als dit wanbeleid beloond zou worden.

23 mei 2017 om 10:39

Zo bizar vind ik dat niet. Stevens heeft Roda twee periodes onder zijn hoede gehad en is natuurlijk als Limburger zijnde iemand die binding met de club heeft.

23 mei 2017 om 10:45

Klopt, maar er zou ook nog zoiets als collegialiteit mogen zijn.

23 mei 2017 om 10:55

O ja zeker je vergeet even de supporters dat zijn de mensen die er het meesten pijn van hebben

23 mei 2017 om 11:01

Voorlopig zie ik in dit topic juist alleen maar Roda supporters die dit besluit toejuichen, dus die gun ik net zo hard een paar jaartjes Jupiler League als het bestuur. En al helemaal mooi als het dat MVV is die ze die klap toedient, zoals Excelsior dat ooit deed bij het chaotisch geleide Sparta (De Mos).

23 mei 2017 om 11:18

Ach. Wij ( supporters ) hebben gezien dat Yannis het niet meer weet. Ze spelen nu de twee belangrijkste wedstrijden van dit seizoen. De timing is misschien gek, maar die man weet het niet meer. Dat zag je in zijn interviews. Moet je hem dan maar voor de groep laten? Nee, dan gooi je in mijn ogen bij voorbaat al de handdoek in de ring.

23 mei 2017 om 11:29

Paar jaartjes jupiler league....hoe willen ze dan in hemelsnaam CL voetbal gaan halen

23 mei 2017 om 12:23

Nou DenObjectivist. Ik denk dat wij in de echte wereld leven
Een normaal bestuur had het echt niet zo ver laten komen

Gewoon puinhoop bij Roda en nu moet Huub alles gaan redden

Ik hoop dat MVV wint ....die verdienen het wel.....Roda niet .

23 mei 2017 om 12:54

@ Tinus45 beker winnen volgend seizoen en het seizoen daarop de EL

23 mei 2017 om 10:40

@Roy. Komt op hetzelfde neer maar dan wordt het iets meer verbloemt. Club geeft aan je niet meer te willen, heb je simpelweg niks tegen in te brengen. Je moet dus wel akkoord gaan. Vervolgens noemt men dat "in goed overleg". Yeah right..

Hier hebben ze een woord voor. Paniekvoetbal.

Ik geloof dat het woord beleid dit seizoen een vloekwoord is in Kerkrade...

Wat voor een beslissing is dit nou weer. Net voor 2 inmens belangrijke wedstrijden voor de hele club, de fans etc. Ontsla je je trainer, echt belachelijk gewoon. Die man kan er ook niks aan doen wat voor een wanbeleid er allemaal wordt gevoerd in de bovenkamer bij Roda. Echt 1 hele grote puinhoop daar

Wellicht een goede keuze, maar wat een vreemde timing. Dit had veel eerder moeten gebeuren of pas na het seizoen.

Handig dit, net voor de belangrijkste 2 wedstrijden van het jaar nog even wat extra chaos binnen de club brengen.

23 mei 2017 om 10:36

Bleek bij jullie anders prima te werken!

23 mei 2017 om 10:42

@BBartNEC. Ik zou niet al teveel kritiek geven oo een beslissing als deze. Na Roda is NEC de 2e club met het grootste wanbeleid dit seizoen.

23 mei 2017 om 10:50

Dus ik als NEC-fan zou hier dan niet op mogen reageren? Tuurlijk ben ik het met je eens dat het beleid van NEC ook totaal niet klopt, maar een trainer ontslaan tijdens de play-offs is niet de meest slimme zet lijkt me.

Als je dit seizoen van Roda JC in boekvorm uit brengt, heb je een bestseller. Trainers die ontslagen worden, spelers die uit de selectie worden gezet, een overname van de club, geldschieter die vast zit, Anelka die ineens komt aanwaaien, tig spelers die werden aangetrokken, knokken tegen degradatie.. goede tijden is er niets bij..

Prima besluit. Zijn interviews na de wedstrijden tegen Helmond zeiden genoeg. Yannis krijgt ze niet meer op scherp. En dat is wel nodig voor het komende tweeluik met MVV.

23 mei 2017 om 10:38

Stevens is natuurlijk wel een man met mentaliteit. Die is ook streng voor de groep, kon stiekem wel eens goed gaan uitpakken!

Dit zat er al aan te komen, maar serieus weer in een fase waar niemand iets aan heeft? Net als in Nijmegen dit jaar. paniek paniek..

Bekijk de laatste jaren van Roda en hoe ze telkens weer ontsnappen in de play offs en je weet dat er structureel iets mis is.
En dat bevestig je alleen door nu een trainer op straat te zetten.

Dat gaat echt helpen. Roda heeft gewoon een kwaliteitsarme selectie. Wat mij betreft degradeert Roda nu maar. Wat een ongelofelijk houtje touwtje beleid, er is werkelijk geen touw aan vast te knopen. Een criminele Rus op trainers gebied een onervaren voormalig topvoetballer die de jeugd moet gaan doen. Een inmiddels ontslagen technisch directeur die spelers binnenhaalt die nog geen bal over vijf meter naar elkaar kunnen spelen en dan uiteindelijk de trainer als kop van Jut gebruiken. Weg met die club, lekker een niveautje lager ballen met dat wanbeleid.

23 mei 2017 om 13:48

het beleid is inderdaad ver te zoeken en deze situatie is verre van wenselijk, maar de enige andere optie op dit moment was om de finale in te gaan met een trainer die het niet meer weet en een selectie die absoluut geen vertrouwen meer in hem heeft. En dat tegen een MVV dat er met 200% op zal klappen.

Nogmaals: ik praat dit beleid absoluut niet goed, maar dit is momenteel gewoon de juiste keuze.

Wat ik heb begrepen is er geen sprake van ontslag maar non-actief. In overleg, hoewel na het nieuws over de klachten er weinig te overleggen valt. Het is een beetje afhankelijk van de spelers die klaagde natuurlijk. Een Paulissen heeft weinig te zeggen maar een van leer, rutjes, peppen...

Ach laten we het positief bekijken, Roda vermaakt het publiek dan wel niet met voetbal, maar er gebeurt genoeg.

23 mei 2017 om 10:39

Yes perfecte oplossing. Welkom Stevens. En nu bikkelen

23 mei 2017 om 10:46

Beetje kort door de bocht niet? Het is niet dat ze bij MVV ineens kunnen voetballen. Ik ben zeker niet blij met wat Roda heeft laten zien, dat was vaak eredivisie onwaardig. Maar laten we niet doen alsof een club uit de middenmoot van de JL ineens een toevoeging is en even een slechte eredivisie club weg kan zitten.

23 mei 2017 om 11:22

Sterker nog ik denk dat de kansen met deze zet 50/50 zijn. Je had een trainer als Kalezic of Stevens nodig. Iemand die de spelers de hele tijd kort op de kloten zit. Ik weet namelijk wel zeker dat Kalezic met deze spelers de nacompetitie ontlopen was.

Lekker laten degraderen met dit wanbeleid en volgend seizoen met -3 punten beginnen. Misschien worden ze dan wel wakker. Ben geen fan van deze man, maar 2 wedstrijden voor het einde gun je niemand. Als ze de 1ste wedstrijd van de finale verliezen, dan heeft het management een groot probleem met de supporters.

Lekker dan . De enige die wel gepresteerd heeft en rustig is gebleven nu nog ff ontslaan . Succes daar .

23 mei 2017 om 11:12

Gepresteerd? Op welke manier vind jij dat Annastasiou gepresteerd heeft?

23 mei 2017 om 11:33

Directe degradatie was bij het broeinest dat Roda afgelopen jaar was, niet heel vreemd geweest. Plus de instroom van vreemde spelers in de winterstop waar je niet om gevraagd hebt, je moet het maar zien te rooien.

Dat hij wordt ontslagen kan ik wel begrijpen, maar nu? Beetje rare timing. Maar goed, in het artikel staat ook dat de spelers niet meer blij waren en hem 'weg' wouden hebben. Mocht dit echt zo zijn, dan zit er ook weinig anders op. Misschien kunnen ze zich nu wel motiveren en gaat het een stuk beter.

Natuurlijk is het voor Stevens ook niet te doen om zijn ideeã«n over te brengen in een week, maar dan moeten ze het maar doen op werklust en mentaliteit. Er zijn dit jaar genoeg voorbeelden geweest waarbij dit soort ontslagen negatief zijn geweest voor de prestaties, maar ook meer dan genoeg voorbeelden waarbij het juist wel goed uitpakte. Ik denk dat voor Roda ook het laatste geldt. Wordt wel tijd dat ze daar een fatsoenlijk beleid gaan voeren, want dit seizoen slaat nergens op.

23 mei 2017 om 11:25

Precies, ik snap niet dat mensen raar opkijken dat Yannis op non-actief is gesteld. De spelers moeten de wedstrijd spelen... Als die niet tevreden zijn zit er niks anders op. Die spelers gaan sowieso niet beter speler als ze zo ongemotiveerd zijn als dat ze nu zijn.

Wat hoop ik dat ze er samen met nec uitvliegen beide hebben totaal geen idee wat ze aan het doen zijn het zijn echt een stelletje prutsers bij beide het bestuur (sorry voor de supporters die gun ik het niet maar als liefhebber snappen ze echt het punt wel denk ik) roda heeft dit seizoen verreweg het saaiste voetbal gespeeld en dat lag niet aan anastasiou hij moest 15 nationaliteiten bij elkaar zien te passen en er een team van maken(onmogelijk dus!) Dat roda in deze situatie zit is niet de schuld van anastasiou maar van die prutser die ontslagen is caenen

Roda heeft gewoon geluk dat ze met Helmond en MVV beperkte tegenstanders treffen. Maar na al die jaren wanbeleid en miraculeuze ontsnappingen zou degradatie meer dan terecht zijn.

23 mei 2017 om 11:01

Idd mee eens terwijl het toch zonde blijf want er lijken mij mogelijkheden zat te zitten in limburg vooral als roda zijnde maar wat ik vooral niet snap is waarom er altijd over de grens 'gescout' word en niet in de JL of ameteurs bouw een leuk jong nederlands team op met alleen maar een enkele buitenlandse speler die echt wat toevoegd! Maar na al die jaren snappen ze het (helaas) nog niet

Wat laag om dat nu te doen, de man staat het hele jaar aan het roer en dan nu dit. Bah, ik hoop van harte dat MVV Roda richting de JL jaagt. Is ook het beste voor Roda zodat er afgerekend kan worden met de puinhoop buiten het veld.

Al zet je er Pep Guardiola voor, wat een onzin weer.

De spelers op het veld gaan uitmaken wie er met deze belangen en sentimenten op het spel boven komt drijven. Het blijft voor mij 50/50. Als het fluitsignaal gaat zijn ze vergeten wat Stevens de komende uren die de selectie nog bij elkaar is te melden heeft.

Schrikbarend veel oningelezen reacties op dit artikel.. Dit mag misschien niet van superbeleid getuigen en norma zou ik dit afschuwen, maar het is gewoon echt nodig. Huub Stevens is een fantastische trainer, met een Roda hart die de ernst van de situatie kan tonen aan de spelers. De spelers krijgen mentaal een oppeppertje doordat voor hun de reden dat ze slecht speelden (Annastasiou) weg is. In Maastricht zullen ze wel juichen en zich alsmaar kansrijker voelen voor donderdag, maar ik krijg er juist meer vertrouwen in. Yannis had uiteraard niet de materialen voor een veel beter resultaat in de competitie maar was er de trainer ook niet naar. Hij heeft het team steeds slechter en slechter laten spelen en zat met zijn hoofd al in België, want dát is afschuwelijk dat hij al maanden zijn toekomst weet..
Afijn, we gaan het allemaal wel zien donderdag en zondag. Ik 'vrees' voor heel Nederland dat de mooiste club uit Limburg er gewoon in blijft!

23 mei 2017 om 11:19

De reacties vielen mij ook al op. Veel mensen ook die totaal niet de situatie bij de club weten, reageren hierop.
Ik vind dit wel een goede zet, alleen al om het feit dat wij een groep hebben die het niet van het voetbal moet hebben maar van het knokken. Dat miste in de wedstrijden tegen Helmond. Stevens krijgt dat er wel in, ook in zo'n korte periode.
Dit denk ik niet omdat Roda mij cluppie is!

23 mei 2017 om 11:29

Inderdaad. Mensen hebben waarschijnlijk Roda afgelopen week niet eens zien voetballen. Totaal ongemotiveerd zooitje was het. DIt is de enige juiste keuze, misschien te laat maar oké.

23 mei 2017 om 11:38

Over huub stevens snap ik je punt wel maar niet over dat anastasiou met ze hoofd in belgie zat hij kreeg zelf geen duidelijkheid van de club wat moet hij dan wachten tot ze contract afloopt en dan horen dat de club niet veder wil en dan werkloos thuis zitten? Hij moet ook aan ze eigen toekomst denken hij heeft ook een gezin neem ik aan die die moet onderhouden. Daarbij ben ik het er wel mee eens dat de wedstrijden slechter en slechter werden maar wat kan een anastasiou eraan doen dat er bij paulissen een steekje los zit ? Als roda de 2 wedstrijden erna weer met 10 man eindig ? Ik zal echt niet zeggen dat anastasiou het super gedaan heb maar we moeten wel realistisch blijven. Er loopt er maar 1 die echt eredivisie waardig is en dat is van leer!

23 mei 2017 om 13:52

Ook toen Roda met 11 man speelde tegen Helmond was het spel niet om aan te zien. Je kunt over Anastasiou zeggen wat je wil, maar als de selectie naar het bestuur stapt om een ontslag te eisen heb je gewoon iets heel erg fout gedaan. Anastasiou wist het gewoon niet meer en dat zag je aan alles.

Zo als altijd, gewoon weer te laat. Ee. Half seizoen kijken en klagen we over het laffe en onlogische voetbal dat Yannis RJC voetballen laat. En om 1 voor twaalf trekken we consequenties, bah bah. Yanis de laan uit sturen is overigens de enige juiste zet

23 mei 2017 om 13:12

haha het over kort door de bocht reacties hebben in een topic waar de trainer 2 wedstrijden voor het einde er uit wordt gezet (al dan niet ontslagen)

De spelers moeten in dit stadium niet meer voor de trainer willen lopen, die is aan het einde toch weg.
ze moeten het voor de club doen en de supporters, en uiteindelijk voor zichzelf.

Het zou Roda niet zijn als het eens een heel seizoen helemaal rustig en zonder grote soaps zou gaan. Man, wat ben ik blij als we zondag erin blijven en dit vreselijke seizoen achter de rug is.

23 mei 2017 om 12:29

Nu is Caanen eruit en kun je een goed bestuur gaan neerzetten. Ik hoop op Stevens, van Veldhoven en Collard. Verder hoop ik stiekem wel op Anelka in de technische staf!

Hopelijk degraderen ze, beleid is toch al 3x niks 2jaar op rij

23 mei 2017 om 12:21

Ja dan maar lekker mvv erin met dat waardeloos stadion en plubliek

25 mei 2017 om 16:27

Dus ji hebt liever een club die iedere winter 9 nieuwe spelers haalt ( waarvan de helft amper speeld) dan een club die tenminste een visie heeft

23 mei 2017 om 12:53

Ik hoop met je mee. Ik hoop dat NEC ook degradeert. Beide clubs maken er al jaren structureel een zooitje van. Het zou mooi zijn als ze hiervoor afgestraft worden en een tijdje in de Juup moeten reorganiseren.

zo dat is wel durven zeg, 2 wedstrijden voor dat je mogelijk kan degraderen, ik weet niet of dit de meest slimme oplossing is.
wat kan een nieuwe coach in minder dan een week anders doen dan de huidige coach?
als het motivatie is, dan moet je niet de coach ontslaan maar de spelers, als die voor 2 van dit soort wedstrijden niet door het vuur willen gaan voor de club en hun eigen carrière is er iets niet goed in de hoofden bij de spelers. en of daar nu pietje of jantje op de bank zit moet dan echt geen ruk uitmaken in die laatste 2 wedstrijden

Zoals deze club geleid wordt is toch dramatisch! Een louche geldschieter, blikken vol spelers aantrekken in de winter, trainer aan de kant zetten als het seizoen er bijna opzit en een gestoorde mafketel als Anelka binnen de gelederen. Van mij mogen ze afglijden naar de JupilerLeage! Sorry voor de supporters, maar met spelers en beleidsbepalers met zo'n instelling verdienen ze niet beter!

Blunder 1, het bestuur van Roda gaat in zee met een wel zeer dubieuze Rus en hadden kunnen dedenken dat dit geen zuivere koffie was.
Blunder 2, het niet erkennen dat je een zeer matige selectie heeft dus het lag aan de trainer en valse verwachtingen wekt met Stevens die ook geen wonderen kan verrichten.

Oprotpremie meepakken en stiekem hopen dat ze degraderen...

Wat een drama beleid daar!

Haha leuke reacties hier. Goede zet slechte spelers slechte inzet. Nu misschien slechte spelers goede inzet zo stijgen je kansen met 50 procent. Interesseert me niet hoe als ze maar handhaven. De supporters zijn de dupe van een slecht bestuur wat alleen maar passanten zijn. Nu handhaven bestuur eruit supporters blij. Rest van Nederland kan weer gaan zeuren dat ze het "verre ritje naar Limburg moeten maken. Iedereen weer happy.

Een beetje ongelukkig moment, zeker wel, maar Yannis kreeg het niet meer aan de praat en dan snap ik wel deze zet maar dit geeft natuurlijk geen garanties.

ik heb niets tegen roda jc, ik heb niets met mvv, maar na deze actie mag van mij mvv promoveren ten kosten van roda jc... man wat een schande... en dan die quote van die spelers ook... "onvoldoende technisch onderlegt" als er iemand niet technisch onderlegt zou zijn zijn dat wel de spelers met aanvoerder ard van peppen voor op... de enigste speler bij roda die ik nog wel wat vind is die doelman van Leer voor de rest zijn het allemaal spelers die vorig seizoen bij VVV-Venlo, de kampioen van de JL, gewoon op de bank hadden gezeten...

Dit is de kans voor MVV om eindelijk weer eens de eredivisie in te gaan.
Een stad als Maastricht hoort gewoon een Eredivisiestad te zijn.

Als je de spelersgroep kwijt bent, dan moet je gewoon weg. Het is een paniekreactie, maar dit is ook een panieksituatie. Te weinig tijd om iets doordacht te doen en een ongemotiveerd Roda degradeert tegen Mvv.

Beter een besluit om 5 voor 12 te doen dan om 5 over 12.

Het is heel simpel, als de spelersgroep op zo'n moment vraagt om het ontslag van de trainer kun je als bestuur niets anders doen dan daar op ingaan. Niets doen is geen optie, dan weet je zeker dat je een ongemotiveerde spelersgroep hebt en dat je degradeerd. Wel iets doen blijft ook een gok, maar dan heb je in ieder geval nog een kans.

Ik ben wel van mening dat het bestuur eerder had moeten ingrijpen, dit gebrek aan vertrouwen zal niet van de ene op de andere dag zijn gekomen en het spel is al lange tijd dramatisch. Voor NEC gold hetzelfde, die hadden ook eerder moeten ingrijpen want het was al een tijdje duidelijk dat het met Hyballa niet meer werkte.

Dit belooft wel niet veel goeds voor Kortrijk. Als de geruchten kloppen rond deze man zou ik me wel wat zorgen maken over het sportieve plaatje volgend jaar. Een trainer aantrekken die vlak voor het einde wordt ontslagen is geen mooie binnenkomer bij de supporters.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren