Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bosz verrast door Rinus Michels Award: ‘Gio iets bijzonders gepresteerd’

Laatste update:

Peter Bosz krijg vrijdag tot zijn eigen verrassing de Rinus Michels Award, de prijs voor de beste trainer van de Eredivisie. De trainer van Ajax had niet verwacht dat zijn collega’s hem zouden kiezen. Bosz rekende erop dat de prijs zou gaan naar Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst of Henk Fraser, die Vitesse met de KNVB Beker naar de eerste prijs uit de clubgeschiedenis.

Ajax greep dit seizoen naast de landstitel en KNVB Beker, maar aan de hand van Bosz plaatste de club zich voor de finale van de Europa League, waarin Manchester United volgende week woensdag de tegenstander is. "Het is eervol, omdat m'n collega's kiezen. Dat is toch wel bijzonder", laat Bosz weten in gesprek met Het Parool.

Van Bronckhorst was in de ogen van Bosz de favoriet. De trainer van Feyenoord leidde de club voor het eerst sinds achttien jaar naar het kampioenschap. "Ik had dit niet verwacht, omdat ik vind dat met name Gio iets heel bijzonders gepresteerd heeft. Maar ook Henk Fraser, die met Vitesse de eerste prijs in 125 jaar pakt. Dat is wel bijzonder."

Is Peter Bosz de terechte winnaar?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Klopt, het kan zo mooi worden dit jaar! Ik ben voor PSV maar Vitesse in 125 jaar een prijs, Ajax hopelijk de EL en Feyenoord weer kampioen na 18 jaar!

Heb nu al zin in volgend seizoen en hoop dat PSV weer een mooi elftal neer kan zetten!

Beiden trainers zouden eigenlijk moeten winnen. Bosz heeft Ajax naar de finale geloodst van de Europa League op het moment dat we dachten dat we daar nooit meer zouden komen. Eigenlijk bijna net zo lang als Feyenoord geen kampioen is geworden lukt het Gio met zijn team, boven de Europa League finalist. Verdienen allebei niets minder dan heel veel lof.

Mochten prestaties buiten de ED meetellen, dan vind ik het gewoon meer dan terecht. Presteren in de EL lijkt me toch echt wat beter dan presteren in de ED waar Ajax ook maar 1 punt tekort kwam voor de titel hoor.

Ja Feyenoord is kampioen sinds 18 jaar en Ajax bereikt de finale van een Europees toernooi sinds 21 jaar...daarnaast presteert Bosz ongekend goed in zijn eerste jaar als coach.

Maar goed, Bosz heeft ook wel beter materiaal. Dat blijkt nu.medio het seizoen zeiden velen dat Feyenoord juist een veel sterkere uitgebalanceerde selectie had en Ajax teveel jonkies binnen de ploeg had.... tja. Gefeliciteerd Bosz!

19 mei 2017 om 22:17

Velen zeiden dat Feyenoord een veel sterkere selectie had .. Over al die mensen heb ik blijkbaar heengelezen ..

19 mei 2017 om 22:38

Ik ben zelf een Ajacied maar ik heb dit seizoen werkelijk niemand horen zeggen dat Feyenoord een betere selectie had hoor. Daarom des te knapper dat ze hem over de streep hebben weten te trekken.

20 mei 2017 om 07:07

Blijkbaar wel. Eric moest international worden, Karim en Tony beste middenvelders. Vleugels die beter zijn en de beste spits van de ED (wat terecht is overigens). Beste doelman. Komen er nu herinneringen naar boven???

20 mei 2017 om 07:16

@sander Dankjewel! Ik zou zeggen van een ajacied geloven ze het eerder, maar aan de reactie van Lee te zien nog steeds niet lol ..

En nee Lee nog altijd niet. Ik ben die discussie over eric wel in de media tegengekomen, maar thats it. En er zijn hier vast discussies geweest over posities. Maar niemand heb ik horen zeggen dat wij een sterkere selectie hebben dan ajax. Zelfs na het winnen van de titel niet trouwens. De meeste feyenoorders verwachten zelfs dat ajax volgend seizoen gewoon weer de titel pakt.

20 mei 2017 om 10:53

Op een bepaald punt werd Feyenoord wel als de sterkste ploeg bestempeld, vooral dankzij de ervaring van Kuyt en Kea. Ajax werd bestempeld als getalenteerder maar te jong en te onervaren. Dat was overigens voordat Ajax zo goed op stoom kwam.

Maar Peter Bosz heeft nog iets groters gedaan: hij heeft Ajax zijn gezicht terug gegeven en het Nederlandse voetbal ook nog eens terug op de internationale kaart gezet.
Dik verdiend dus!

19 mei 2017 om 18:38

Als ze de finale verliezen staat Ajax met lege handen dit seizoen, en dan kun je moeilijk zeggen dat het een goed jaar is geweest. Het voetbal ziet er goed uit de laatste paar wedstrijden maar het gaat uiteindelijk om de prijzen

19 mei 2017 om 18:45

Ook als Ajax woensdag niet wint, ben ik ervan overtuigd dat dit een goed jaar is geweest. Waarom? Simpel. Feyenoord is geheel verdiend kampioen geworden, ik had het graag anders gezien maar hoewel Ajax waarschijnlijk 9/10 kampioen wordt met dit puntenaantal, heeft Feyenoord het gewoon geflikt. Ajax heeft het in de Eredivisie gewoonweg niet slecht gedaan. In de beker heeft Bosz gegokt en verloren, maar Europees staan we In de fuckin finale! Het gaat inderdaad om de prijzen, maar met PSV, Ajax en nu ook weer Feyenoord weet je dat je niet elk jaar een prijs zal pakken. Ik hoop dat we woensdag winnen, maar zo niet ben ik nog steeds hartstikke trots. We hebben een goed seizoen gehad en de EL kan alleen maar een bekroning op het goede seizoen zijn. Trots ben ik toch al.

19 mei 2017 om 20:03

Het is een geslaagd seizoen ongeacht of je wint of niet. Heel europa heeft het weer over ajax. En vooral de manier van spelen. Daar komen spelers ook op af. Winnen zou de kers op de taart zijn

19 mei 2017 om 22:20

Zozo het Nederlandse voetbal terug op de internationale kaart gezet .. Dat is nogal wat! Ik hoor niets in het buitenland eigenlijk.

19 mei 2017 om 22:58

Weet niet waar jij dan gezeten hebt de laatste weken. Zowel in heel Europa als in Zuid-Amerika, alsook in Afrika (de werelddelen die er toe doen in het voetbal) hebben de media het over Ajax en het mooie spel met alle jongelingen. De persdag gisteren werd overspoeld door internationale media.
Maar goed, je mag vinden wat je wil. Ik kan me voorstellen dat het een beetje zuur is dat er zo weinig belangstelling buiten Nederland was voor Feyenoord, zeker in vergelijking met de internationale aandacht voor Ajax nu.

20 mei 2017 om 06:03

Waarom is dat zuur? Hoe kan het toch dat een feyenoorder niets over ajax kan zeggen zonder dat kinderen gelijk iets over feyenoord zeggen?

En nee behalve de berichtgeving gelijk na de 2e wedstrijd tegen lyon heb ik er niets meer over gehoord.

19 mei 2017 om 23:02

Terug op de internationale kaart gezet?
Even serieus zeg.

Staat Oekraïene ook op de internationale kaart door de finaleplek van Dnipro Dnipropetrovsk 2 jaar geleden? Nee dus.

Last Bos eerst nou maar eens die finale winnen en Nederland zich kwalificeren voor het WK

20 mei 2017 om 10:29

Dniopro Dnipropetrovsk heeft het gewicht van de historie ook niet. Mensen in Nederland vergeten dit vaak zo heb ik het idee, maar als je hoort dat een engelse commentator al zegt: Ajax is back, dan weet je genoeg over hoe de voetbal minnende wereld naar Ajax kijkt denk ik.

On topic: Ik had het Gio ook wel gegund, hij heeft met Feyenoord een droom van vele fans verwezenlijkt en dat vind ik het mooiste wat er is! Heel eerlijk heb ik ook geen mede Ajacied horen zeggen dat het Feyenoord niet gegund is. Gewoon verdiend! Bos heeft ons inderdaad het gezicht in Europa terug gegeven samen met Edwin, Mark en Dennis!

Gio werd kampioen met een basiselftal dat 9,9 miljoen heeft gekost. Ajax speelde met een basiselftal dat ongeveer 30 miljoen had gekost en die van PSV zelfs ruim 33 miljoen. Dat laat ik een aankoop van 12(!) miljoen voor Neres nog buiten beschouwing.

Tel daarbij op dat Gio dit seizoen een andere spelopvatting hanteerde, tov van het jaar ervoor op negen posities met andere spelers speelde en het hele seizoen bovenaan heeft gestaan met veruit de meeste doelpunten gemaakt, dan verdient die het ook het meest in mijn ogen.

19 mei 2017 om 18:02

Sorry we hebben deze discussie nu al een tijdje gevoerd, maar nog 1 laatste vraag (want voor de rest komen we er toch niet uit.)
Maar welke 9 posities? Vilhena, El Ahmadi Toornstra waren middenvelders zijn het nu nog. Elia was al buitenspeler en Karsdorp stond op de Back. Dat zijn al 5 posities die hetzelfde zijn gebleven. En VD Heijden en Botteghin hebben nooit ergens anders dan het centrum gestaan en speelde vorig jaar 20 wedstrijden in de Eredivisie.

19 mei 2017 om 19:18

Ik kom ook niet tot 9 veranderingen maar er zijn er wel iets meer dan jij aangeeft en dan hebben we het over de basis elf.

Volgens de statistieken van transfermarkt.nl zijn er als je naar het aantal speelminuten kijkt een duidelijke 11 te onderscheiden. Daar zitten o.a. Vermeer, Van Beek, Kramer en Veijnovic bij.

Deze 4 zijn vervangen en ook Kuyt is er langzaam uit gefaseerd (dit jaar heb je eigenlijk 12 basis spelers gehad als je naar de speelminuten kijkt).

19 mei 2017 om 21:51

Dan klopt mijn aantal toch precies? Ik kwam uit op 7 dezelfde spelers, dus blijven er 4 over die anders zijn

Voor de duidelijkheid, ik snap ook wel dat het niet hetzelfde team is en dat er aanpassingen zijn gedaan, maar El Fenomeno overdrijft het gewoon heel erg en komt steeds maar met geld en positiewijzigingen om te zeggen dat wat Bosz heeft gedaan helemaal niet zo knap is. Persoonlijk vind ik het van beide trainers knap. Bosz moest alles opnieuw opbouwen en naar zijn stijl aanpassen. Maar ik ben ook niet vergeten dat Gio op het begin van het seizoen een paar flinke tegenslagen kreeg met blessures en toen heeft hij het team knap overeind gehouden.

19 mei 2017 om 18:04

Vind wel dat gio drie jaar heeft kunnen sleutelen. Bosz heeft ajax in 1 jaar weer op de kaart gezet en zijn porum teruggegeven.

19 mei 2017 om 18:09

@TheBrightOne niet alleen Ajax is op de kaart gezet. Nederland ook. In de afgelopen 3 jaar hebben PSV en Ajax het toch goed gedaan. Verdienen de clubs en de coaches gewoon respect voor. Ben het zeker met je eens dat Bosz Ajax zijn porum weer heeft teruggegeven.

19 mei 2017 om 18:34

Bosz heeft dan ook wel van een gigantisch bedrag spelers gekregen zoals Sánchez, Cassiera, Ziyech en Neres. Hoe veel miljoen zit daar in? En hoe veel miljoen zit er in de totale selectie van Feyenoord? Dat bedoel ik dus. Beiden hebben topwerk geleverd, maar die bewering dat Gio er langer aan kan sleutelen gaat niet op vind ik.

19 mei 2017 om 18:47

@Sallons, Helemaal mee eens. In de competitie ben ik voor Ajax en heb ik niet veel met PSV en Feyenoord. Europees steun ik echter elk Nederlands team en laten we hopen dat de Nederlandse teams volgend jaar veel punten bij elkaar sprokkelen.

@nec, minimaal twee jaar dan, zoveel is er bij Feyenoord niet veranderd tov vorig seizoen.

19 mei 2017 om 19:16

Joe -NEC-, flippie: je weet dat de Ajax transferbalans +45 miljoen is dit seizoen he? Voor 80 miljoen aan spelers gekocht. Voor 35 miljoen aan spelers gekocht. Ze hebben dus 45 miljoen aan selectiewaarde ingeleverd dit seizoen en jij komt beweren dat Bosz een stuk meer in zijn selectie heeft geinvesteerd.

19 mei 2017 om 20:00

Ja, maar was de algemene tendens na vorig seizoen (21 of 22 punten achterstand) dat Feyenoord lichtjaren achterlag? Zelfs tijdens het seizoen is eermalen verwacht dat Feyenoord wel ergens zou instorten. Dus credits absoluut voor Gio. Ik zou niet gek opgekeken hebben als hij gewonnen had.

Kan echter ook leven met Bosz; prima laatste maanden en een puike finaleplaats.

19 mei 2017 om 20:46

wij mogen dromen van zulke bedragen zeg.... pfff.
Qua ervaring heeft Bosz mijlenver voorsprong op GIO.
Tel daar bij op dat GIO bijna sterven op dood lag na 7 nederlagen op rij en kijk nu eens iets meer dan een jaar later.
Gewoon een goede coach die een ploeg kampioen maakt!
Ok super prestatie van ajaks, maar ik hoor ze een paar jaar geleden nog zeggen Dat de EL een troostprijs is of een troostcompetitie wat helemaal niks voor stelt.
Nee Bosz heeft nog niets gewonnen bij zo'n grote club en heel veel goede middelen.

19 mei 2017 om 21:13

45 miljoen even terugrelateren naar nederlandse maatstaven dan he.

en laten we wel wezen, dat ze op het nippertje zyech kopen is meer geluk dan wijsheid. Zo'n speler moet je gewoon al in juli vastleggen zodat je veel sterker bent als je om het echhie gaat spelen.

19 mei 2017 om 21:56

Een speler als Ziyech koop je op geluk? Nederlandse clubs geven echt niet zomaar 11 uit, daar wordt wel goed over nagedacht. In Juli wist Bosz nog niet of de huidige spelers in zijn stijl konden spelen, toen dit niet zo bleek te zijn is Ziyech (nog net op tijd) gekocht.

19 mei 2017 om 22:22

@sallons Ik denk zelfs de hele melkweg. Ben op het moment in China en er loopt in elke straat iemand met een Ajax shirt, en zelfs met Feyenoord shirts dankzij Bosz. Ze raken er werkelijk niet over uitgepraat hier bizar gewoon!

19 mei 2017 om 18:04

Wat kan de trainer eraan doen dat een speler nou eenmaal veel geld kost?
Omdat iemand duurder is betekent dat niet dat je automatisch beter bent.
Dus als een club een CR7 transfervrij binnensleept en de concurrent koopt een winger van 10 miljoen, dan moet de concurrent sowieso beter presteren, want heey zij hebben meer uitgegeven? Ondanks dat de beste ter wereld net transfervrij werd binnengesleept door de andere club? Maar een voorbeeld hoor.

En heb je enig idee hoeveel posities Bosz binnen Ajax heeft gewijzigd. Vergelijk ff voor het gemak de basis 11 van de Boer met Bosz zijn basis 11.

Dit is ook Bosz zijn eerste jaar he. Gio had sowieso een voorsprong wat dat betreft. En zoveel scheelt het doelsaldo niet eens.

Je kon gemakkelijk een dalende lijn zien bij Feyenoord en bij Ajax alleen maar een stijgende. Weet nagenoeg zeker dat als de competitie nog een maand langer deed (misschien zelfs maar een week), dat Ajax die schaal had gewonnen. Ook complimenten voor Bosz hoe fit hij de selectie wel niet houdt. Actief op 2 fronten tot het einde. Logisch dat Bosz de prijs pakt.

19 mei 2017 om 18:36

Dat geeft aan met welke middelen de trainer heeft kunnen handelen. Als Ziyech, Sánchez en spelers als Traore en Dolberg hadden gespeeld onder de Boer, had de Boer er denk ik niet veel minder uit kunnen halen. Gio heeft met mindere middelen en minder brede selectie het tot het eerste landskampioenschap kunnen schoppen met Feyenoord. Zoals ik al eerder aangaf, eigenlijk zouden zij allebei die prijs moeten krijgen.

19 mei 2017 om 18:53

Hahahah dat is dus extra pijnlijk , weekje langer en je was kampioen.
Je moet je super kut voelen?

19 mei 2017 om 19:07

Ik voel me inderdaad kut met een finale EL op zak @ Wehave. Zeer vervelend met z'n allen op het Museumplein wetend dat je de dag erna nog vrij bent ook.

@nec, Wie zegt dat die spelers kunnen renderen onder de Boer? Die is echt wel meer van het zakelijke. Je moet Bosz credits geven dat hij het beste uit de spelers haalt.
Gio een mindere selectie? Niet eens zo lang geleden was Feyenoord het zogenaamde boegbeeld van een ED ploeg met een zeer complete selectie.

19 mei 2017 om 21:34

En ze hoefte lange tijd ook maar 1x per week aan te treden en lekker uitrusten voor de volgende match.

19 mei 2017 om 21:58

Ach ja, wij de schaal jullie de beste trainer volgens de 'vakjury'. Aan het begin van het seizoen had ik daar al gelijk voor getekend.

19 mei 2017 om 18:05

@El Fenomeno verruit de meeste goals gemaakt? Aan het einde van de rit had Feyenoord er maar 7 meer gescoord dan Ajax en had het 2 goals meer tegen gekregen. Dat betekent dat het verschil tussen Feyenoord en Ajax aan het eind maar +5 was in het voordeel van Feyenoord. En dat terwijl dat eerst +15 was.

19 mei 2017 om 18:06

9 posities zoals Ronzie al zei onzin, Bosz zit in zijn debuutseizoen en Feyenoord scoorde maar 7 doelpunten meer dan Ajax.

19 mei 2017 om 18:21

Onana (250 duizend), Veltman (jeugd), Sanchez (5M), De Ligt (jeugd), Viergever (3M), Schone (gratis), Klaassen (jeugd), Ziyech (11M), Traore (huur), Dolberg (250 duizend?) en Younes (2.5M). Kom ik uit op 22 miljoen en dat verschil zit hem in Ziyech. De bank heeft wat meer gekost met Neres, Sinkgraven en Cassierra, maar feyenoord heeft ook gewoon dure (mis)aankopen op de bank zoals vermeer, tapia, vejinovic, kramer en bilal. Kom je ook al gauw rond de 25 miljoen uit.

19 mei 2017 om 19:16

Is Sinkgraven niet basis normaal gesproken?

19 mei 2017 om 19:23

2de seizoenshelft niet veel meer gespeeld door blessures. Kun je wel mee rekenen, maar ik kijk naar de huidige basis. De Ligt speelt de afgelopen 3 maanden alles en doet het prima.

19 mei 2017 om 20:07

Dat is creatief rekenen als je Ajax op 22,5 mln waardeert en Feyenoord op 25 mln.
Beetje tegen beter weten in, denk ik?

19 mei 2017 om 18:34

Ajax heeft dat geld dat ze uitgeven ook zelf verdiend. Niet van een stel vrienden gekregen. Bisz heeft het hele elftal op de schop gegooid en mn de laatste mnd uitstekend voetbal met Ajax laten zien. Als we het over geld hebben en wie als trainer met minder middelen goed presteert kom je eerder bij Ten Hag uit wmb

19 mei 2017 om 22:01

Het geld van de vrienden van Feyenoord maakte Feyenoord gezonder. Het werd al helemaal niet in spelers gestopt.

19 mei 2017 om 18:35

Een trainer heeft niks te maken met de prijzen van spelers.
Ajax heeft het hele jaar op minimaal 2 fronten gespeeld.
PSV speelde gewoon echt triest dit seizoen.
Gio staat al 3 jaar voor de groep, voor Bosz is dit zijn eerste seizoen bij Ajax.
Ook heeft Feyenoord dit jaar bij de arbitrage gewoon meerdere keren het geluk van de kampioen gehad, geeft niks, ze noemen Ajax natuurlijk niet voor niets Lucky.
Maar doe alsjeblieft niet net alsof Gio (of Feyenoord in het algemeen) een geweldige presentatie heeft geleverd, iets onhaalbaars.

19 mei 2017 om 20:10

@ Simkaart

Wat een zure reactie. Natuurlijk heeft Feyenoord een wereldprestatie geleverd.
Het elftal was bijna (sportief) failliet voriig seizoen met een achterstand van 21-22 punten; niemand gaf een euro voor hun kansen. Nauwelijks aankopen gedaan en dan toch het hele seizoen bovenaan.

Ben je echt zo slecht van geheugen?

19 mei 2017 om 22:03

Correctie Gio z'n tweede jaar, en toch mooi een beker en een schaal op zak. Daar is o.a. toenmalig technisch directeur professor Bosz niet in geslaagd.

19 mei 2017 om 18:51

@El Fenomeno,
Daarbij tel jij dus wel die aankoop van Neres voor 12 miljoen bij op. Zag toevallig net een filmpje van NU.nl wat het verschil in aankoopprijs van spelers is t.o.v. ManU en Ajax kostte 18,9 miljoen. Tel Neres erbij op en het is 30 ja.

19 mei 2017 om 19:36

Wat is er knap aan het feit dat feijenoord kampioen wordt. Volgens de meeste feijenoorders is dat logisch gezien feijenoord tot de top 3 hoort. Gio heeft wat dat betreft eindelijk gewoon zijn werk gedaan na 3 jaar. Daar hoeft hij toch zeker geen prijs voor? D

19 mei 2017 om 20:12

Bij Ajax zijn letterlijk alleen Klaassen en Younes over van vorig jaar. Verder heeft Ajax dit seizoen MIN 45.000.000 uitgegeven aan transfers

19 mei 2017 om 21:32

Dus als je een "dure" selectie hebt kun je niet meer de beste trainer zijn. Kennelijk denken de overige trainers daar anders over.

19 mei 2017 om 22:28

@tubes Eigenlijk niet want ik lees hier elke dag dat mourinho verplicht moet winnen op basis van z'n budget en dat hij ook geen 6e mag staan. Blijkbaar gaat het dus om geld en niet om kunde. Of wacht misschien is dat alleen zo als het goed uitkomt ..

19 mei 2017 om 22:07

Ik kan het mis hebben maar op Ziyech na is het basisteam volgens mij nog goedkoper dan die van bv Feyenoord. Dolberg,de Ligt, Klaassen,Onana, Tete/Veltman uit de (eigen)jeugd en de rest zijn aankopen die niet duurder waren dan die van Feyenoord of transfer vrij gekomen?

19 mei 2017 om 22:09

Tevens speelt ook Ajax met een heel ander elftal dan vorig jaar( Onana,Sinkgraven,Sanchez,Ziyech,Dolberg en Traore zijn er zo al 6.

19 mei 2017 om 23:09

30 miljoen voor het basiselftal van Ajax?

- onana 2 a 3 ton

- veltman eigen jeugd (ej) gratis
- sanchez - 5 miljoen
- viergever - 2? Miljoen
- de Ligt - ej, gratis

- Klaassen- ej, gratis
- Schone - transfervrij, gratis
- ziyech - 11 miljoen

- Younes - 3 miljoen
- Dolberg - 3,5 ton
- traore - gehuurd

Totaal = ongeveer 21,5 miljoen

Dat is dus een stuk minder dan de 30 miljoen die jij beweert. ...

19 mei 2017 om 23:15

Sinkgraven 7 miljoen, is basisspeler indien fit t.k.v. De Ligt, Traore 2 miljoen huur. Is dus 30 miljoen 😜

19 mei 2017 om 23:50

En overigens kom ik bij de basis van feyenoord ook nog op zo'n 12 miljoen uit. Dus scheelt een stuk minder dan je wilt laten denken.

19 mei 2017 om 23:52

Betwijfel of sinkgraven nog een plekje krijgt in dit elftal zodra hij terug is. Daarnaast traore. Ja huur dus geen transfersom. Elia en kuyt zullen vast ook wel een mooi bedrag als tekengeld hebben gekregen toen ze naar feyenoord kwamen

20 mei 2017 om 10:38

Tja, de coaches zien het anders en dat het uniek is dat een coach binnen een jaar de filosofie van Cruijff tot in de puntjes verzorgd is uniek los van de Europese finale waar Ajax nu staat en dat met het voetbal van de jaren zeventig. Ajax heeft zijn gezicht en trots door de filosofie van Cruijff uitgevoerd door Bosz weer terug, Geweldig!

Bosz heeft over het hele seizoen de knapste prestatie geleverd, met de middelen die Ajax heeft is het naar mijn mening een moeilijkere prestatie om de EL finale te halen dan Feyenoord die kampioen wordt of Vitesse dat de beker pakt.

19 mei 2017 om 18:42

Als je de middelen gaat vergelijken is het een knappe prestatie. Gezien de positie van Ajax op de Europese ranglijst mag je echter verwachten dat ze de laatste 4 halen. Daarnaast moeten we ook niet doen alsof ze het onmogelijke hebben behaald door in de kwart en halve finale van de nr 4 van Frankrijk en de nr 11 van Duitsland te winnen

19 mei 2017 om 18:53

Het ligt er maar aan hoe je ernaar kijkt. Lyon en Schalke hebben veel meer financiele mogelijkheden dan Ajax en spelen structureel mee in de top van competities die een stuk hoger aangeschreven staan dan de Eredivisie, ook in verhouding is het moeilijker voor Ajax om zo ver te komen.

Niet meer dan logisch.
De finale van een Europees kampioenschap, de eerste Nederlandse club in een Europese finale sinds 2002, is toch veel spectaculairder en specialer dan een kampioenschap, hoe mooi dat ook is voor Feyenoord.

19 mei 2017 om 22:05

Spectaculair is het pas als ze hem net als Feyenoord in 2002, winnen.

19 mei 2017 om 22:58

Gezien de staat van het huidige Nederlands voetbal is dit al bijzonder genoeg.
Toen Feyenoord de cup won stond het Nederlands voetbal er véél beter voor, neemt niet weg dat het alsnog een uitmuntende prestatie van Feyenoord was.
Maar hoe je het ook went of keert, deze finaleplaats van Ajax is spectaculairder en unieker dan de beker en schaal van Feyenoord.
Hopelijk kan Feyenoord deze prestatie van Ajax evenaren of zelfs verbeteren.

Ik ben zelf ook voor Feyenoord maar Feyenoord mag van mij 10e eindigen in de competitie als ze dan wel de CL winnen...

Ik denk dat de afgelopen maanden hierin zwaar meewogen, (of is het meeweegden?).
Anyhow de trainers die Bosz opnoemt hadden het idd ook best kunnen winnen.
Leuk voor Bosz dat hij het wint. Congratz mister.
Ajax is er nog lang niet maar dit is zeker een mooi begin!
Het was al vrij vroeg in seizoen duidelijk dat het spel beter was dan onder Frank. Niet perfect , maar vvind het een overduidelijke stijgende lijn.
Nu het nog constant laten zien (over meerdere seizoenen).

Wat een grap. Het gaat zich hier om een prijs in de Eredivisie. Wat je presteert in Europa staat hier los van. Bosz had met zijn selectie makkelijk kampioen moeten worden. Niet gedaan. Gio verdient de prijs. Kansloos.

19 mei 2017 om 18:09

Prijs voor de beste trainer in de ED. Nergens staat (hier) in de tekst dat het gaat om prestaties in de ED, alleen dat de trainer actief moet zijn in de ED.

19 mei 2017 om 19:09

Hoezo met zijn selectie? Voorafgaand aan het seizoen was het chaos en moest ajax paniekaankopen doen. Miste ze ervaring, power en creativiteit. Speelde dijks en veltman die er volgens 80% van de mensen niks van konden. Werd een aanvallende middenvelder linksback gezeg, werd een rechtsbuiten cvm. Ajax mistte een spits en vleugelspelers. Psv zou lachend kampioen worden zei iedereen en ajax zou wel eens buiten de top 3 kunnen vallen met deze selectie.

Fräser en Van Bronckhorst hadden hem ook verdiend. Desalniettemin gun ik het Bosz van harte. Zorgde bij Vitesse en daarvoor Heracles al voor zeer aantrekkelijk spel en spectaculaire wedstrijden. Wat mij betreft is dit een oeuvreprijs ;-)

Men vergeet hier dat Bosz in het begin niks presteerde met Ajax. Uitgeschakeld door Rostov, thuis punten verspeeld tegen Willem II en Roda ofzo. Toen werd hij al uitgekotst na 2 maanden.

Als je de prijs kon delen zou ik zeggen Bosz en Gio. Op basis van dit seizoen zeg ik Bosz. Op basis van alleen de Eredivisie zeg ik natuurlijk Gio, maar op basis van het geheel kies ik Bosz en zo ook alle trainers in de Eredivisie die er naar mijn idee ook meer verstand van hebben. Ter Hag vind ik ook een potentiële winnaar, maar hij heeft de pech dat zijn succes nou net dit seizoen valt.

Belachelijk hij heeft niks bereikt in 2 jaar 2x de 2e plaats.
Gio in 2 jaar kavb beker en landstitel

19 mei 2017 om 21:50

Inderdaad, en Europees ook zo fantastisch gepresteerd!

19 mei 2017 om 21:55

En als je het dan toch het vorige seizoen wilt meetellen, de zeven achtereenvolgende nederlagen al weer vergeten?

De prestaties qua prijzen zijn bijzonder, maar dat is het behalen van de europa league finale ook. Bisz heeft ajax echter op een manier laten spelen die we in Nederland graag zien en al heel lang niet hadden gezien. Een manier waarop de knvb eigenlijk had besloten dat we in nederland het roer om moesten gooien. Aanvallend, gedurfd, snel, verfrissend en met veel jonge gasten. Ik denk dat alle mensen die hebben gestemd, daar meer op hebben gelet dan op een gewonnen prijs. Naar mijn idee een terechte winnaar.

Zowel Fräser, als Bosz, als Gio hadden hem kunnen winnen. Alle drie een goede prestatie geleverd. Verder had ik zelfs nog Ten Hag een optie gevonden.

met feyenoord kampioen worden beter presaties dan wat peter bosz doet heeft nog geen prijs gewonen

19 mei 2017 om 22:02

Natuurlijk, temeer omdat Feyenoord in december al klaar was met Europees voetbal en je 'enige' concurrent veel energie en punten verloor rond Europese wedstrijden. Knap hoor dat je het dan nog ternauwernood red met 1 punt voorsprong! Bosz is absoluut een terechte winnaar!

19 mei 2017 om 22:44

Neem je de begrotingen ook mee in je conclusie?

19 mei 2017 om 23:50

Feyenoord had toch vier jaar achter elkaar de beste jeugdopleiding, dan mag je daar ook iets meer van verwachten. Dat mag je ook van Ajax als ze volgende week tegen het grote kapitaal van United spelden, tenzij ze stijf staan van de spanning; dan gaat de ervaring winnen.

20 mei 2017 om 09:11

In dat opzicht zou een verkiezing sowieso onterecht zijn aangezien nog niet alle prijzen zijn verdeeld.

Ik denk dat hij de prijs heeft gewonnen omdat hij Veltman er vorige week uithaalde. Dan geef je als coach teken van inzicht

Bosz is absoluut een terechte winnaar, gelet op het bereiken van de EL-finale en de wijze waarop hij zijn team heeft laten voetballen. Nederland werd internationaal uitgelachen en deze prestatie geeft toch een positieve wending aan al het 'negatieve gemekker' over de Nederlandse prestaties in z'n algemeenheid.

Mensen hebben het over het Nederlands voetbal weer op de kaart zetten.
Wat een onzin zeg.
Als Ajax de finale niet wint dan is Europa een jaar later allee weer vergeten

Ben geen Feyenoord fan. Ben geen Ajax fan. Support geen enkele club in the Eredivisie dus ik ben geheel objectief.

Dit is natuurlijk bullshit. Gio verdiende dit het meeste met de manier hoe hij zijn team heeft geleid tot een kampioenschap na 18 jaar.

Feiten:
Gio maakt Feyenoord voor het eerst in tig jaar kampioen
Feyenoord heeft vanaf dag 1 bovenaan gestaan

Ajax eindigt 1 punt achter Feyenoord
Ajax bereikt de finale van de El
Bosz laat met Ajax overtuigend, gedurfd en spectaculair voetbal zien.

Budgetten en andere papieren rompslomp doen er niet toe, voetbal wordt immers op gras gespeeld en niet op papier of op de boekhouding.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren