Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Groenendijk twijfelt niet: ‘Slechts één iemand is Trainer van het Jaar’

Laatste update:

Alfons Groenendijk hoopt dat Peter Bosz volgende week wordt verkozen tot Trainer van het Jaar. De oefenmeester van Ajax is samen met Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Erik ten Hag (FC Utrecht), Henk Fraser (Vitesse) en Mitchell van der Gaag (Excelsior) genomineerd voor de Rinus Michel Award.

Bosz reikte met Ajax tot de finale van de Europa League en kan ook nog steeds landskampioen worden, maar daar is een misstap van Feyenoord voor nodig. Ook zonder een eventueel kampioenschap is Bosz de favoriet, vindt Groenendijk. Zelf maakte hij in 1992 deel uit van de selectie die de UEFA Cup won met Ajax. "Als ik die vijf namen zie, kan er wat mij betreft maar één iemand winnen en dat is Peter Bosz."

"Hoe hij Ajax dit jaar met een jonge selectie laat voetballen, daar heb ik heel veel respect voor", vervolgt de trainer van ADO Den Haag in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ook in Europa gaat hij altijd uit van eigen kracht met misschien wel acht of negen spelers die aanvallend denken. Dat vind ik echt een heel groot compliment waard. Ik denk dat we met zijn allen trots kunnen zijn op wat zij hebben gepresteerd."

Verdient Peter Bosz de Rinus Michels Award?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kan als trainer van Ajax die award alleen winnen als je daadwerkelijk een prijs wint...Het wordt Gio of Bosz uiteindelijk, alles hangt af van de prijsverdeling!!

12 mei 2017 om 15:57

Vind ik niet. De finale van de EL bereiken is knapper dan de Eredivisie winnen. En dan ook nog met zo een jong team en aanvallend voetbal! Maar je zou hem ook bijvoorbeeld aan Ten Hag kunnen geven want die heeft het ook voortreffelijk gedaan met Utrecht.

12 mei 2017 om 16:06

maar goed, met Feyenoord 34 speelronden bovenaan staan is ook wel een uitzonderlijke prestatie. moeilijke keuze.

12 mei 2017 om 16:15

@ stambec: Persoonlijk vind ik dat van Geel daar meer lof voor verdiend dan van Bronckhorst. Hij heeft deze selectie samengesteld en heeft de afgelopen jaren spelers als Botteghin, Jones, Elia, Jorgensen, Kuyt, Toornstra en Berghuis gehaald. Niet dat van Bronckhorst een slechte trainer is, in tegendeel maar ik vind het geen wereld prestatie om met zo'n evenwichtige selectie kampioen te worden.

12 mei 2017 om 16:42

Het gaat hier echter niet alleen om kampioen worden, maar om het vanaf dag 1 bovenaan staan. Dat is echt een unieke prestatie. Zeer zeldzaam.

12 mei 2017 om 23:31

v Bronckhorst heeft na de 7 nederlagen op rij van begin 2016 bijna alles gewonnen. Hij heeft er een team van gesmeed, een hecht team. Dat heeft geresulteerd in de koppositie die vanaf de eerste speeldag een feit is en ontastbaar is gebleken. En dat met redelijk goede voetballers, zonder echte uitblinkers. Daarom hebben ze het in Europa moeilijk, er zit niet veel rek meer in deze spelers, zijn allemaal top eredivisie, niets meer.
Met al die talenten en een groter budget hebben PSV en ajax het toch niet voor elkaar gekregen om Feyenoord op een 3e plek te zetten!
Groot deel de verdienste van v Bronckhorst.

12 mei 2017 om 16:07

Tja, het is een beetje van twee kanten kijken. Bosz moest met deze selectie natuurlijk kampioen worden. Speelde een belabberde kwalificatie voor de CL waarin Ajax werd vernederd. Maar staat nu wel mooi in de finale van de EL! Van Bronkhorst heeft met Feyenoord ook het maximale eruit gehaald denk ik zo, ik zou geen winnaar willen aanwijzen...

12 mei 2017 om 16:44

Die vernedering in de CL en 5 verloren punten in de eredivisie gebeurden in het begin van het seizoen toen hij nog de dramaopstelling van De Boer gebruikte. Sinds hij zijn formatie heeft gevonden was Ajax veruit het beste team van de eredivisie.

12 mei 2017 om 17:03

Klopt, maar volgens mij had Bosz een voorbereiding waarin hij spelers kon uitproberen en nog geen Ziyech (en Sánchez dacht ik) had... scheelt een dikke slok op de borrel.

13 mei 2017 om 10:25

Inderdaad, met 'deze selectie'. Maar Ziyech was er nog niet bij bij die belabberde kwalificatie en ze hebben in de tijd dat Ziyech er nog niet bij was punten laten liggen waardoor ze geen kampioen worden.

Uiteraard wint Bosz die prijs.
Een Europese finale, en misschien nog de winst daarin ook, is mooier dan een landskampioenschap.
Zo´n landskampioenschap is niet zo bijzonder in tegenstelling tot Europees kampioen, al is het "maar" de Europa League. Dat is gewoon een unieke prestatie, vooral in deze tijd, voor een Nederlandse club.

12 mei 2017 om 16:18

Leuk dat mensen altijd een geheugen hebben van een paar weken. Bosz heeft namelijk ook gezorgd dat Ajax dramatisch verloor in de CL voorronde en enorme misstappen maakte in het begin van het seizoen. Wanneer hij de EL wint dan mag hij de prijs winnen, zo niet, dan mag hij volgend seizoen winnen.

12 mei 2017 om 16:51

Ze zijn uitermate zwak begonnen, zonder twijfel. Maar ergens vind ik het niet eens zo raar.
Bosz zat er net een paar dagen, die moest alles nog naar zijn hand zetten.
En het was een heel ander elftal. In het huidige basiselftal staan, ik dacht, 6 andere spelers ten opzichte van het elftal dat toen werd afgestraft door Rostov.

Maar gaandeweg hebben ze de weg naar boven ingezet, wat heeft geresulteerd in de finale van de EL en op 1 punt verwijderd van Feyenoord, dat al na de groepsfase van de EL zich kon richten op de competitie.

We mogen toch wel met z'n alle er over eens zijn dat een Europese finale een bijzondere prestatie is, wat meer waarde heeft dan een Nederlands kampioenschap...

12 mei 2017 om 16:24

Gezien de financiën, is de prestatie van Feyenoord in de Nationale competitie in hetzelfde licht te plaatsen als de prestatie van Ajax in de Europa League. Dus waarom zou de trainer van Feyenoord de prijs niet kunnen winnen? Het is mij om het even hoor, die individuele prijzen. Voetbal is een teamsport.

12 mei 2017 om 18:37

Je vergeet alleen dat Ajax, net als Feyenoord, OOK goed heeft gepresteerd in de eredivisie.
Ajax heeft maar 1 wedstrijd minder gewonnen dan Feyenoord. Ajax heeft zelfs 1 wedstrijd minder verloren dan Feyenoord.
Gio zit al meerdere seizoenen bij Feyenoord en het komt er nu pas echt uit.
Bosz daarentegen is bezig met z'n eerste seizoen vol te maken bij Ajax en kijk naar het resultaat. Ajax kan nog steeds de titel winnen. Plus finale Europa League.
Sorry, maar Bosz doet het veel beter dan Gio.

12 mei 2017 om 19:24

Ik vind een finaleplaats niet mooier dan een titel. Maar een el-titel is een ander verhaal.

12 mei 2017 om 19:31

Ik vind dat het halen van een Europese finale een grotere prestatie is dan kampioen worden. Het is ondertussen 15 jaar geleden toen dat voor het laatst gebeurde. Een landskampioenschap is leuk en vooral als je het lang niet heb gewonnen mooi maar het is niet te vergelijken met wat Ajax heeft bereikt dit jaar.

13 mei 2017 om 10:01

Ik vind het beide erg knap. Ook voor beide geldt dat ze beter presteren dan hun budgetten zouden doen verwachten. Zo verslaat ajax rijkere clubs in el, en wij rijkere clubs in de ed (als we kampioen worden morgen natuurlijk xd). Maar net zoals wij terecht uitgelachen werden voor het vieren van een 2e plaats vind ik dit niet anders. Heel knap, maar als je de finale niet wint heb je in principe niets bereikt behalve best loser award.

Het gaat er toch om dat je het beste uit je materiaal haalt? Persoonlijk is voor mij Ten Hag kandidaat nummer 1. Gio en Bosz hebben beide kwaliteiten maar beide op 1 front gefaalt. Gio faalt tactisch vaak en Bosz is niet de peoplemanager gezien de aftocht van Bazoer, Gudelj en el Ghazi.

12 mei 2017 om 16:19

Hoezo faalt Gio tactisch? Ik vind juist dat Feyenoord tactisch enorm goed staat, met een goedkope selectie heeft hij een veel scorend maar ook heel degelijk team neergezet. De backs zijn complementair (excusez le mot) aan de centrale verdedigers, het middenveld is zeer dominant, ze zetten heel goed druk altijd en de spits wordt waarschijnlijk topscorer, ondanks twee buitenspelers die naar binnen komen.

12 mei 2017 om 16:24

Gio heeft inderdaad 1 ding er goed ingeslepen. Maar ik betrap hem nooit op een meesterzet. En met mij de vele Feyenoorders die Kuijt linksbuiten hebben zien spelen tegen Ajax en Heerenveen. Tuurlijk heeft hij minder keuze maar het is altijd 1 erin 1 eruit nooit tactisch iets veranderen.

12 mei 2017 om 16:28

Wie hadtie dan in vredesnaam linksbuiten moeten zetten?

12 mei 2017 om 16:34

Met Kuijt en Toornstra wordt geregeld geschoven die staan dan weer op 10, dan weer rechtsbuiten en zelfs op de plek van Vilhena soms. Vilhena en El Ahmadi doet inmiddels weer denken aan Clasie en El Ahmadi, dat loopt zoveel beter dan voorheen, hoe het middenveld functioneert, daar komt veel tactiek bij kijken.

Ik zie eigenlijk louter goede keuzes. Kuijt linksbuiten is niet ideaal, maar in die wedstrijd waren er niet zo veel smaken. En met zijn scorend vermogen en Karsdorp op rechtsback vind ik het niet eens zo verkeerd. Je speelt als het ware met een tweede spits, en hoewel een volledig ander type dan Elia, als er iets geforceerd moet worden is dat een optie.

Ik meen me te herinneren dat hij ook een goede hand had in wisselen, volgens mij scoorde de invallers behoorlijk vaak, maar misschien vergis ik me. Kramer is een paar keer belangrijk geweest waardoor er nog punten uit het vuur konden worden gesleept.

Ik denk dat je te veel waarde hecht aan een meesterzet, zoiets is vaak uit nood geboren of omdat iets in eerste instantie verkeerd stond. Er staat een solide basis die zeker thuis vrijwel onverslaanbaar is, dat vind ik veel belangrijker dan een meesterzet zo nu en dan.

12 mei 2017 om 16:37

Precies, als je basis klopt dan kun je daarop vertrouwen en hoef je ook geen tactische meesterzet te doen. Als je tijdens de wedstrijd iets om moet gooien dan stond er dus vanaf het begin iets verkeerd.

Bosz verdient hem. Hij doet het hartstikke goed bij Ajax, heeft een hoop shit over zich heen gehad en tot voor kort waren er nog elke wedstrijd idioten die #boszout twitteren, let wel, ajacieden die dat deden. Gewoon heel knap in zijn debuutseizoen, al zou Gio hem natuurlijk ook wel verdienen als hij zondag wint. 34 wedstrijden onafgebroken aan kop, is zoiets ooit eerder voorgekomen in de eredivisie?

12 mei 2017 om 16:55

Ajax laatste ‘complete koploper’
Ajax was in 1997/98 oppermachtig in de Eredivisie. De Amsterdammers wonnen destijds hun eerste tien competitieduels en hadden op dat moment al acht punten voorsprong op nummer twee PSV (30 om 22 punten). De eerste wedstrijd eindigde, net als die van Feyenoord dit seizoen, in een 5-0 zege (tegen Vitesse). Daardoor was de koppositie direct een feit. Het was de laatste jaargang in de Eredivisie dat een club van de eerste tot en met de laatste speelronde koploper was.

12 mei 2017 om 17:18

Die idioten hoorde ik ook in het stadion. Vooral na de tweede punten verlies in eigen huis was het een feest in het trappenhuis met zeikende Ajacieden. Ergens logisch want de gemiddelde supporter is nu eenmaal ongeduldig, maar grotendeels kwam het toch echt door zijn geschiedenis. Ik ben blij dat hij het toch op de rails heeft gekregen met het huidige spel als gevolg. Zit eindelijk weer met plezier in het stadion.

Wat betreft prestaties vind ik de Europa League winnen een grotere prestatie, ook aangezien hij net is begonnen en tegelijkertijd moest bouwen aan een team. Maar een gehele competitie aan kop staan met alle blessures (de golf in het begin en aan eind weer) erbij is de prestatie van Gio inderdaad ook niet te onderschatten. Ik vind het een lastige keuze, neig naar Bosz, omdat hij in 2 competities om de prijzen strijd en nog alles moest opbouwen, maar heb dan ook een gekleurde bril.

12 mei 2017 om 20:20

Die idioten wilden Bosz niet omdat hij een 'feyenoorder' was. Zo grappig hoe ze nu allemaal dezelfde feyenoorder als held bestempelen.

13 mei 2017 om 01:16

Ik was direct al helemaal in m'n nopjes. Ik heb namelijk verstand van voetbal. Dat hij het zo goed zou doen is natuurlijk een hele aangename uitkomst, geen verassing voor mij. Er was slechts een kleine groep die er over dacht hoe jij het beschreef. De rest was afwachtend en een kleine groep zeer blij.

Het ligt er vooral aan hoe zwaar je de specifieke prestaties telt. Zijn de prestaties in de Eredivisie eigenlijk leidend, dan kom je toch al gauw bij van Bronkhorst. Die staat momenteel bovenaan met Feyenoord, dat toch een stuk lagere begroting heeft dan Ajax en Psv.

Tellen Europese prestaties ook zwaar mee, dan slaat het naaldje al gauw richting Bosz. Die heeft natuurlijk begin van het seizoen wat matige prestaties gehad, maar dat is prima te verklaren voor een trainer die nieuw bij een club is en een heel andere speelstijl probeert te implementeren.

Het bereiken van de finale van de Europa League is bijzonder en zal wellicht de komende 10 jaar niet nog eens gebeuren.

Vind het een moeilijke dit jaar. Bosz levert een wereldprestatie door de finale EL te halen. Dat Ajax tot het eind om het kampioenschap speelt is minder gek. Dat mag je verwachten. Van Bronckhorst levert een wereldprestatie door vanaf dag 1 bovenaan te staan en met een, op papier, kwalitatief mindere selectie (overall gezien voor de discussie weer losbarst) dan Ajax en PSV de grootste kanshebber op de winst in de competitie. Fraser heeft het geweldig gedaan door de beker te winnen en Ten Hag heeft het met Utrecht ook gewoon heel erg goed gedaan. Uit clubvoorkeur zou ik zeggen Bosz maar, objectief gezien zou je de prijs moeten delen met Bosz, van Bronkhorst en Fraser volgens mij.

Wist niet dat Europese prestaties ook meetelden. Als ze niet zouden meetellen was die prijs voor Gio geweest. Het hele seizoen bovenaan gestaan en ook nog kampioen worden (mogen we vanuit gaan). Maar goed, met Europese prestaties gaat Bosz er natuurlijk overheen.

Dan vind ik dat fraser hem verdiend met zn selectie als ajax enzo moet je ook wel zo boven aan kunnen komen lijkt me

Toch vind ik dat Gio hem verdient mits die kampioen wordt. Heeft toch een mindere selectie dan Ajax en PSV en staat al vanaf speeldag één bovenaan. Wat Bosz presteert is geweldig, maar ik vind dat je meer moet kijken naar de eredivisie dan naar wat er Europees gepresteerd wordt.

Als het erom gaat welke trainer het meest uit de beschikbare selectie gehaald heeft moet ten Hag toch echt winnen. Waren zeker 20/25 wedstrijden de betere op het veld. Knap met een niet meer dan prima middenmoter ploeg.

Flauwekulprijs. Hoe kun je nu objectief beoordelen wie het als trainer het best gedaan heeft? Je ziet niet alles wat ze doen en je weet nooit wat een andere trainer uit zo'n selectie zou halen.

Daarnaast zijn de prijzen nog niet eens verdeeld en is er al een voorselectie gemaakt. Zowel in de ere als eerste divisie zijn er nog heel wat trainers die een geweldige prestatie kunnen leveren maar die niet op de lijst staan.

Tja, ben ik de enige die vind dt de Europa League hier niet moet bij tellen, tis toch de coach van het jaar in de Eredivisie, niet daarbuiten? Als je het zo bekijkt kan je inderdaad zeggen dat het heel knap is hoe Peter Ajax heeft laten spelen en hoe goed ze dat ook doen en misschien zelfs kampioen worden op Zondag, maar ik vind eerlijk gezegd het zo knap wat Giovanni van Bronckhorst heeft gedaan. 33 speelronden lang eerste staan, zou wel eens heel goed kunnen dat als Feyenoord op Zondag wint Gio coach van het jaar word en dat vind ik dan volkomen verdiend, mar als Ajax kampioen word verwacht ik dat het Bosz word.
Mia trouwens worden gezegd dat Groenendijk, Van der Gaag, en Ten Hag echt goed werk hebben geleerd. Fraser is best wel een aardige trainer, maar Vitesse was niet goed in de competitie dit jaar.

Echt objectief kun je Groenendijk natuurlijk niet noemen.

Mocht Feyenoord kampioen worden dan verdient Van Bronckhorst deze prijs. Maar eigenlijk is Van der Gaag de enige die echt bijzonder heeft gepresteerd.

Ook dit is typisch voetbal. Nu verdient bosz hem, had Ajax gisteren verloren dan verdiende gio hem

Henk Fräser zou het eigenlijk moeten worden, want een prijs winnen met Vitesse is het moeilijkste dat er is. Dat blijkt uit onze 125-jarige historie. Maar ik weet ook wel dat het gewoon de coach van de landskampioen gaat worden.

Ik zou hem altijd aan van der Gaag geven. 37 punten halen met Excelsior en je rechtstreeks handhaven. Dat is een wereldprestatie met dit materiaal. Dan heb je tot slot ook nog eens de beoogde kampioenswedstrijd van je stadgenoot onverwachts weten te doorstaan met een 3-0 zege.

Of alfons topper

Hij redde ado van de verdrinkingsdood

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren