Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Henk de Jong zorgt voor explosieve situatie binnen staf De Graafschap’

Laatste update:

Begin januari werd Henk de Jong aangesteld als hoofdtrainer bij De Graafschap, waar hij de ontslagen Jan Vreman opvolgde. De Doetinchemmers maken een matig seizoen door in de Jupiler League. De trainerswissel heeft echter nauwelijks effect gesorteerd en De Jong zou ook nog eens voor onrust zorgen binnen de club.

/

De Gelderlander schrijft dat de boel momenteel op springen staat bij De Graafschap. Doordat De Jong graag zijn vriend Sandor van der Heide naar Doetinchem wilde halen als assistent-trainer, is clubman Dennis te Braak uit de trainersstaf geplaatst. Overigens was de Raad van Commissarissen van De Graafschap al tegenstander van het binnenhalen van Van der Heide.

Er heerst een gespannen sfeer binnen de technische staf van De Graafschap. Jan Oosterhuis, voorheen nog eerste assistent in Doetinchem, is sinds de komst van Van der Heide tot tweede assistent gedegradeerd. Bovendien moet de club ook de ontslagen Jan Vreman nog ergens inpassen binnen de organisatie. Bij het congé van de oefenmeester werd beloofd dat de club hem een andere functie aan zou bieden.

Heeft Henk de Jong juist gehandeld bij De Graafschap?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vooropgesteld of het waar is, waarom zorgen dit soort clubs niet gewoon voor een goede lange termijnvisie. Zijn ze dan zo hard bezig met overleven op de korte termijn dat ze daar nooit aan toe komen? Juist dit soort clubs kunnen echt veel meer bereiken als er een visie is. En niet het zit even tegen, we halen weer iemand anders, oh ja, dat moeten we die nog daarheen schuiven en voor hem een nieuwe functie creeren en ga zo maar door. De kleinere clubs moeten het al niet van het voetbaltalent hebben maar kunnen juist concurreren door een strakke organisatie neer te zetten. En dat hoeft namelijk niet altijd geld te kosten en is altijd nog goedkoper dan trainers ontslaan en nieuwe aanstellen.

Doodzonde voor De Graafschap dat ze zich met hem in hebben gelaten. Deze club hoort gewoon in de eredivisie, had ooit illustere trainers, en zakt nu nu met Henk de Jong aan het roer nog verder het moeras in. Ik heb de trainer Henk de Jong altijd al een aanfluiting gevonden, kiest altijd voor het geld en toont zich nooit loyaal. Nu heel leuk Sandor vd Heide er weer bij halen, het komt op mij over als een goedmakertje voor toen bij Cambuur. En zie daar, een clubman als Jan Oosterhuis wordt gedegradeerd, op basis waarvan? Dat De Jong zo goed gaat met vd Heide? Die moest niet voor niets weg bij Cambuur, en dat was het moment geweest voor De Jong om loyaal te zijn, niet door hem nu binnen te loodsen bij zijn nieuwe club.

10 februari 2017 om 11:10

Baardgrasmus. Het is gebruikelijk dat een trainer zijn "eigen" assistent meeneemt als hij een contract tekent bij een nieuwe club. En ik zou wel eens willen weten waar jij je op baseert dat hij altijd voor het geld kiest. Grotere onzin heb ik jou nog nooit zien schrijven. Totaal ongefundeerd verhaal om iemand te beschadigen. omdat hij niet weg moest maar weggegaan is bij Cambuur.

10 februari 2017 om 11:18

Lodeweges vergeten? Of het vertrek van vd Heide? Toen kwam hij toch ook met het verhaal dat zijn dochters moesten eten? Of ben ik in de war met een andere Henk de Jong?

10 februari 2017 om 12:39

Ja dat klopt idd, maar ik vind dat nou niet echt een hele overtuigende reden. Lodeweges ging toch zelf weg en vd Heide gaf heel duidelijk aan dat hij jet wou dat de Jong ook zou opstappen na zijn gedwongen vertrek. In Leeuwarden is hij nog heel populair en de meeste Cambuur supporters zouden hem graag terug willen zien. Hij heeft nog te weinig bvo clubs getraind om echt duidelijk te kunnen zeggen of hij een goede keuze is. Bij de graafschap zou je na een seizoen eens kunnen kijken hoe hij het gedaan heeft, dat is nu nog te vroeg.

10 februari 2017 om 11:13

Wanneer heeft hij voor het geld gekozen dan? Ik dacht dat hij zelf opstapte bij Cambuur en hij had geen andere aanbieding op zak. Hij koos nu voor de graafschap omdat hij weer graag op het veld wou staan.

10 februari 2017 om 11:20

Toen Lodeweges met de dood werd bedreigd bijvoorbeeld?

10 februari 2017 om 11:32

Dus een assistent die er al 5 jaar zat moest zich maar solidair verklaren? Toch zn goed recht om aan te blijven. Het grootste deel van de supporters heeft Lodeweges niet met de dood bedreigd hoor.

10 februari 2017 om 11:36

Voor dit soort onzin moet je niet bij de trainer Henk de Jong wezen maar bij de supporters. En inderdaad heeft hij de funktie van Lodeweges overgenomen oomdat hem gevraagd werd om het seizoen af te maken. Wat is daar mis mee dan? Hou op met die onzin man.

10 februari 2017 om 11:40

Tja, ik vind het niet zo netjes, maar dat moet een ieder maar voor zichzelf uitmaken. Jan Oosterhuis heeft vier jaar bij de Graafschap gevoetbald, en zit er als assistent ook al bijna drie jaar. En die wordt nu gedegradeerd voor een man die nooit bij De Graafschap heeft gezeten, en die als trainer ook niet bepaald een onuitwisbare indruk heeft gemaakt. Sterker, vorige keer dat ie assistent van De Jong was greep het bestuur in en haalde hem weg bij het eerste team.

10 februari 2017 om 11:42

"het grootste deel van de supporters heeft Lodeweges niet met de dood bedreigd hoor."
Oef, gelukkig maar.

10 februari 2017 om 11:56

Lodeweges is nooit met de dood bedreigd, wel was een kleine groep not amused en heeft dat laten weten.

10 februari 2017 om 14:21

Blijven downplayen met eufemismen als 'kleine groep', 'not amused' en 'laten weten', werken niet meer op het moment dat er gewoon beeldmateriaal van is.

10 februari 2017 om 15:11

Bij de thuiswedstrijden zaten toen bijna 10000 mensen langs de lijn. Op de beelden zijn zo'n 50 mensen te zien (kleine groep). Die waren boos (in gewoon nederlands) en zijn het stadion binnengedrongen. Maar denk je niet echt dat die Lodeweges op dat moment gelynched zouden hebben? Doodsbedreiging vind ik dan een zwaar woord net zoals jij het downplayen en eufenismen vindt.

10 februari 2017 om 11:43

Henk de Jong moet wel voor het geld kiezen. Ik dacht dat hij dat wel duidelijk had gemaakt door wel vijf keer voor de camera over zijn hypotheek en arme kindertjes te beginnen.

10 februari 2017 om 12:09

Haha, ja inderdaad. Ik stel me altijd een paar kinderen voor met vliegjes op de ogen en mondhoeken als ik Henk de Jong hoor.

Ik vind het trouwens niet onlogisch dat je voor het geld kiest, dat is ieders goed recht, maar het combineert maar matig met de authentieke vent uithangen.

10 februari 2017 om 15:08

Je moet nu ook niet doen alsof Je bij Cambuur en De Graafschap tonnen aan salaris binnen harkt.

10 februari 2017 om 12:20

Hoezo "kiest altijd voor het geld"? Hij heeft toegegeven dat hij toen fout zat en heeft verder nooit andere trainingsjobs gehad, waar doel je dan op met "altijd"?

10 februari 2017 om 12:45

Je hoort alleen in de Eredivisie op basis van je prestaties van vandaag en niet op historische gebaseerde prestaties. Het is zonde dat dit nu binnen de club aan de hand is, want het is wel een interessante club.

11 februari 2017 om 00:34

De Graafschap hoort gewoon in de Eredivisie ?? Sorry het is dat Achilles 29 dit seizoen kan degraderen , anders zou De Graafschap zo maar kunnen degraderen .

Daar moet je als club gewoon afspraken over maken voor je hem aanstelt. Dat ie dus geen assistent mag meenemen bijvoorbeeld.gaat ie achteraf moeilijk doen? Kun je hem eruit gooien. Sowieso lachwekkend om een hoofdtrainer eruit te gooien en hem dan een andere plek binnen de club te beloven. Alsof een club daar zinvolle posities voor heeft.

10 februari 2017 om 11:45

Hoezo lachwekkend? Jan Vreman heeft een contract voor het leven bij de Graafschap het getuigt juist van respect dat hij op de Vijverberg mag blijven.

Dat in de top de aangetrokken hoofdtrainer assistenten meeneemt is logisch en financieel verantwoord.

Maar bij De Graafschap hadden ze wijzer moeten zijn. De Jong aanstellen prima, maar dan wel binnen de huidige staf. Tenzij ze ontevreden waren over de bestaande assistenten en daar is volgens mij geen sprake van.

Jammer dat het zo rommelt binnen de club. Na de surprise tegen Ajax, is de club in een negatieve vrije val geraakt. Wanneer stopt het ??

10 februari 2017 om 11:48

Het is de vloek van Sjaak Swart, die kan pas opgeheven worden wanneer ze Ajax de titel bezorgen ten koste van PSV

10 februari 2017 om 12:10

Juist, niet spelen met de godenzonen.. Sjaakie heeft denk ik al een seizoenskaart van de Graafschap, het zal hem allemaal aanstaan.

Jan Oosterhuis heeft tijdens een interview met Raymond Willemen een zielig verhaal verteld en daar smult de Gelderlander weer van. Valt mij tegen van Jan. Je kunt ook de schouders eronder zetten en dat hebben de superboeren eerder nodig ipv dit geouwehoer.

Wij bewijzen al jaren niet te beschikken over een lange termijn visie, structureel in categorie 1. Komen en gaan van trainers, vaak niet op chique wijze worden ze eruit gewerkt.

Kijk naar het aantal bestuursleden, trainers in de afgelopen 10 jaar. Het mooiste voorbeeld is wellicht Bakens en van Wonderen 2 jaar terug. Werden beide aangesteld voor een kantoorfunctie, na 6 weken zijn beide gestopt wegens verschil in visie.

Nu worden de prio's gelegd bij het samenstellen van de staf, iedereen weet dat het een goedmakertje is van de Jong richting van der Heide, waarom kon hij niet meteen aangekondigd worden? Nu moeten 2 clubmannen wijken. Plus de selectie was het niet eens met het ontslag van Vreman. De prio had moeten liggen bij het versterken van de selectie. Nu halen ze concurrenten voor Driver en Diemers, 2 beste en bestbetaalde spelers in de selectie. Komen amper spelers binnen die iets toevoegen of geld opbrengen, waar de Graafschap vroeger toch nog weleens een pareltje er tussen had. Nu lopen clubjongens gratis de deur uit vanwege de bewezen diensten. Volgens mij moet er gewoon geld binnenkomen.

Kortom, het blijft altijd een club van heen en weer. Te weinig grote bedrijven in de regio en te weinig mensen. Accepteer dus dat we nooit stabiel in de eredivisie zullen komen en maak daar beleid op.

Al met al, genoeg te zeiken en klagen. Maar trots blijf ik

10 februari 2017 om 11:49

Hij kon niet gelijk aangekondigd worden omdat het bestuur dat niet wilde. Na 2 verliespartijen is het bestuur overstag gegaan en lieten ze Sandor er toch maar bij komen...

10 februari 2017 om 15:01

Dat is toch precies wat ik aangeef? Onkunde vanuit het bestuur. Want zo valt het ''gevalletje timing'' de verkeerde kant op.

Los van dat de prestaties zeker ondermaats waren dit seizoen onder Vreman, ontsla je hem 2 weken voor de winterstop en haal je 3 nieuwe spelers. Bijzonder!

10 februari 2017 om 18:02

Volgens mij zat de houdbaarheidsdatum van Vreman er wel zo'n beetje op. Zelfs Pieter Huistra zag geen lichtpuntjes meer...

Van der Heide is zon goede vriend, dat ie hem weg gestuurd heeft bij Cambuur...

10 februari 2017 om 11:58

Daar was Henk de Jong natuurlijk niet verantwoordelijk voor

Dit lijkt me toch iets essentieels wat je doorspreekt met je mogelijk nieuwe trainers. Welke verwachtingen heb je van de technische staf? Of onze voorwaarde is dat je het met de huidige assistenten doet. Blijkbaar is dat niet besproken. Je vraagt je af wat dan wel.
De huidige prestaties van de Graafschap hebben niets met de trainer te maken, wel met een kwaliteitsarme selectie. Het is echt helemaal niets.

10 februari 2017 om 12:07

De kwaliteitsarme selectie hield afgelopen seizoen Ajax wel van de titel af. Zoveel is er echt niet veranderd.

10 februari 2017 om 13:54

Het vertrek van vd Pavert, Propper en Jurjes hebben ze toch niet echt weten op te vangen. Vooral vd Pavert is een zeer groot gemis.

13 februari 2017 om 09:54

Precies, uitstekende keeper weg. redelijke verdedigers en uiteraard Vermeij. Daarnaast minder belangrijke spelers als Kabasele en Vida. Niet de grootste geweldenaars, maar wel beter dan de spelers nu. Heb trouwens nog even de opstelling tegen Ajax vergeleken met die van vrijdag tegen Emmen.

Opstelling De Graafschap tegen Ajax: Jurjus; Will, Straalman, van de Pavert, Cicek (79' Bouma); Smeets (90' Vida), Diemers, Koolhof (29' Tarfi), Driver; Vermeij en El Jebli.

Opstelling De Graafschap tegen Emmen: Bednarek; Will (66. Van Mieghem), Lammers, Van Diermen, Nieuwpoort, Cicek; Diemers, Van den Hurk, Klaasen (76. El Jebli); Parzyszek en Van Overbeek (76. Koolhof).

Eens kijken voor wie dit jaar en brug kunnen bouwen De brug naar de eredivisie misschien :D

Wat heb ik een spijt van het aanstellen van Hofstede en de Jong. Hofstede heeft niet of nauwelijks spelers gehaald die iets toevoegen en met de Jong haal je alleen maar onrust binnen. Niet alleen vanwege zijn assistent (iets dat de Graafschap nooit toe had moeten staan) maar ook met zijn uitspraken. Toen hij kwam was zelfs de bank heel goed, en zouden we er nog een goed jaar van maken, 4 nederlagen verder heeft hij veel spelers afgebrand, gevraagd om nieuwe spelers, gezegd dat er vastigheid moet komen terwijl hij per wedstrijd van systeem of samenstelling veranderd. Mooie praatjes, maar als het tegen zit gelijk zichzelf en zijn vriend indekken.

10 februari 2017 om 14:33

De bank heel goed? Hoe bedoel je? En er een goed jaar van maken is nog steeds mogelijk en dan heb ik het niet over het winnen van een eventuele periode. Welke spelers zijn er dan bij hem afgebrand? Daarbij zouden er sowieso wel nieuwe spelers bijkomen.

10 februari 2017 om 16:12

Dat zelfs de (spelers op) de bank zelfs zo goed waren was een opmerking van de Jong.
Daarnaast vraag ik me wel af hoe je dit jaar nog goed wilt maken (los van het winnen van een periode). Waar de Jong bij binnenkomst heel positief was, praat hij nu al meer over volgend jaar en zelfs na VVV uit over het feit dat het jaren kan duren. De Graafschap heeft 1 van de hoogste begrotingen van de eerste divisie. Dit zie je niet terug in het veld. Zo hebben we 5 rechtsbenige centrale verdedigers, 3 linkermiddenvelders, maar 1 linksbenige centrale verdediger en 1 linksback. Daarnaast heeft Hofstede nooit het stoppen van Linssen goed op kunnen vangen met een vervanger.
De Jong heeft meerdere keren de (centrale) verdedigers behoorlijk af lopen branden. De fouten die ze maakten konden ook niet, maar iemand in het openbaar met de grond gelijk maken (en zeker jonge spelers niet) helpt hem niet.
Maar hoe kom je erbij dat er sowieso nieuwe spelers bij zouden komen ? Hier was zeker voor het vertrek van Vreman geen sprake van. Net zoals er geen sprake van was dat er NOG een assistent bij zou moeten komen.
Daarnaast kun je je afvragen of de aankopen goed doordacht zijn. Zo haal je een linksbuiten (hoewel je dit ook met El Jebli en Driver op kunt lossen) en ga je na 1 wedstrijd weer van systeem veranderen waardoor je zonder linksbuiten speelt.

10 februari 2017 om 16:54

Het is toch niet zo heel lastig een goede opstelling te maken? Smeets heeft vorig jaar bewezen te traag te zijn qua handelingssnelheid. Maar nu staat ie er weer. Loopvermogen en een goede trap heeft ie. Rechtermiddenvelder lijkt me een prima plaats voor hem. Een middenveld met Driver, Diemers, El Jebli en Smeets.

Een Linssen hebben ze niet nodig, leuk voor toen maar wordt niet gemist.

Wat ze vooral missen is een fysieke spits. Waar VVV wel mee speelt en wij jarenlang qua speelstijl wel resultaat mee gehad hebben. Piotr kan afmaken wanneer de bal op zijn voet komt of hoofd. Zet verder geen stap teveel en verliest elk duel. Elke lange bal krijg je net zo hard weer terug. Haal een spits die balvast is, hoeft nog niet eens veel te scoren. (als ie beide kan komt ie niet ) .een die meters maakt en duelleert.

En welke jan doedel dan achterin het centrum staat maakt niet zoveel verschil, zolang het maar geen Linthorst is.

In mijn ogen heeft de rechtsback positie & spits positie met deze selectie prio.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren