Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Promovendus RB Leipzig wint opnieuw en breekt Bundesliga-record

Laatste update:

RasenBallsport Leipzig heeft vrijdagavond zijn derde wedstrijd van het seizoen gewonnen: de promovendus was in eigen huis met 2-1 te sterk voor FC Augsburg. Die Bullen braken en passant ook meteen een Bundesliga-record, aangezien het een promovendus nog niet eerder lukte om de eerste zes competitieduels ongeslagen af te sluiten. Leipzig meldt zich door de overwinning naast Borussia Dortmund, dat zaterdag nog in actie komt, op de ranglijst.

/

Leipzig meldde zich in eigen huis meteen voorin en een schot van Marcel Sabitzer kon maar net worden gekeerd door Marwin Hitz. Emil Forsberg was daarna echter attent en promoveerde de rebound tot een treffer. Lang kon de thuisploeg niet van deze voorsprong genieten, want drie minuten later stond het alweer gelijk: Dong-Won Ji kreeg de bal van Daniel Baier in het strafschopgebied en mikte het leer in de linkerbovenhoek.

Leipzig bleef daarna aandringen en kreeg een dikke vijf minuten na rust loon naar werken. Sabitzer vond Yussuf Poulsen met een knappe pass, waarna de Deen de bal vanuit een moeilijke hoek in het dak van het doel joeg. De thuisploeg kreeg daarna nog twee goede kansen om verder uit te lopen, maar Timo Werner mikte net iets te hoog, voordat Naby Keita vlak voor tijd nog een keer op Hitz stuitte.

Denk jij dat RB Leipzig de rest van het seizoen mee blijft doen in de strijd om Europees voetbal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo snel mogenlijk weg met dat Red Bull. Straks bestaat de Europa Leage finale uit Coca Cola Dortmund tegen Heineken Amsterdam. Moet je blij mee wezen. Dan snap ik ook de 'fans' op de tribune niet om zo achter een merk te gaan staan.

Football is for you and me not for f*cking industry!

30 september 2016 om 22:55

Mijn god wat een aanstel wat maakt dat nou weer uit. Is toch niks mis mee. Nu staat er red bull voor of het is een of andere sjeik wat een team opkoopt, als dit nou eens een Nederland gebeurt zou onze competitie europees misschien ook eens wat meer voor stellen. Zo blijf je ook totaal niks in Europa.

30 september 2016 om 22:57

Wat is er zo erg aan... In Duitsland is het heel normaal om als merk een voetbalclub te hebben. En in de huidige voetbaleconomie leven veel clubs nou eenmaal van sponsoren. Niet zo aanstellen en gewoon genieten van de mooie sport.

30 september 2016 om 22:58

Nou in Duitsland is het niet normaal. Daarom worden zulke clubs ook het meest gehaat in Duitsland

30 september 2016 om 23:02

Vind het maar onzin dat gehaat. Voetbal is all about money nowadays en daar moet je je maar aan aanpassen.

30 september 2016 om 23:41

Stuttgart had met Daimler ook wel een goudmijntje.

1 oktober 2016 om 00:54

Hoezo moet je je daar aan aanpassen? Je hebt gelijk dat het om het geld gaat maar daar hoe je je toch niet bij neer te leggen?

30 september 2016 om 22:57

Dan zijn ook de enige fans maar meer dan de helft van supporters en bond hebben iets tegen zulke praktijken. RBL gaat het niet volhouden in Duitsland

30 september 2016 om 22:57

Ik snap niet dat je met je aversie tegen commercialisering van het voetbal juist fan bent van de grootste commerciële ploeg ter wereld, namelijk Real Madrid. Blijkbaar trekt het uiteindelijk ook aan jou en werkt het concept dus.

30 september 2016 om 22:59

Tja, je hebt ook nog Carl Zeiss Jena (lenzen), Wolfsburg (vw), PSV (philips), Bayer Leverkusen (medicijnen) enzovoorts. Daarnaast zijn Chelsea, Psg, Man City etc van oliemagnaten, die beschouw ik voor het gemak ook als de industrie.

Je houdt het niet tegen en wat maakt het voor verschil joh?

30 september 2016 om 23:22

En Red Bull Salzburg.

30 september 2016 om 23:33

Red Bull New York

1 oktober 2016 om 00:27

Red Bull Brasil

1 oktober 2016 om 01:29

Mitchm om psv hier bij te halen dan weet je gewoon dat je er weinig verstand van hebt.

1 oktober 2016 om 22:55

Philips heeft ooit voor zijn arbeiders een sportvereniging opgezet: Psv. Dat is inderdaad een volledig andere insteek dan Red Bull, maar alsnog een bedrijf dat investeert in een club waarmee de naam Philips verweven is. Vrijwel ditzelfde geldt overigens voor Carl Zeiss Jena.

Ik probeer PSV niet slecht af te schilderen, mocht je dat denken. Ik noem alleen clubs op die aan bedrijven gekoppeld zijn.

In welk opzicht heb ik er dan weinig verstand van?

30 september 2016 om 23:00

Rustig aan! Het is niet de enige club die in handen is van het grote geld he! En zij hebben ook fans, sowieso de gene die al fan waren, en misschien uit omstreken nu. Persoonlijk hou ik hier wel van. Hsv en werder bremen waren topclubs, nu zijn het alleen nog maar traditieclubs. Even wat nieuw bloed is nooit verkeerd vind ik zelf

30 september 2016 om 23:01

Nog nooit zo een BS gehoord !! Wat maakt het uit waar het geld vandaan komt?? Barcelona/madrid/united hebben een begroting van 500 miljoen , Feyenoord 50 miljoen hoe eerlijk is dat !!!

30 september 2016 om 23:04

RB Leipzig is zeker niet de enige club met zo'n groot bedrijf achter zich. Zo kennen we Wolfsburg, dat financieel wordt onderhouden door Volkswagen, en Psv, wat oorspronkelijk een vereniging is van Philips. PSV mag dan inmiddels wel onafhankelijk zijn, maar het heeft toch een onlosmakelijk verband met Philips. Zonder philips had het immers nooit bestaan.het hedendaagse voetbal is niets meer zonder geld. Laat het nou net zo zijn dat grote bedrijven als red bull en volkswagen dat geld hebben. Desalniettemin ben ik het met je eens dat voetbal beter af is zonder al deze bedrijven. Wat is er met het pure spelletje gebeurd..

1 oktober 2016 om 11:30

Er is nog een verschil tussen RB en de andere clubs die je opsomt.
RB Leipzig was in tegenstelling tot Wolfsburg, Leverkusen, Carl Zeiss en PSV niet opgericht als voetbalclub.
Enkel daarom is RB zowat gehaat.

30 september 2016 om 23:13

Maar waar zou Leipzig nu anders gestaan hebben, 4e divisie of zo? Met Red Bull zit er in ieder geval een financieel krachtige sponsor achter die veel waarde hecht aan talenten een kans geven

30 september 2016 om 23:13

Zie het verschil niet tussen Chelsea abramowitz of sjeik el Rojebiet City of Red Bull Leipzig. Zonder dit soort sponsors / eigenaren zal de BULI op den duur niet mee kunnen gaan met de PL Of PD. Zolang de 51/49 regel in Duitsland van kracht blijft zie ik hier geen kwaad in

1 oktober 2016 om 00:05

Tsja, het feit dat de financiële middelen van de suikeroom de sportieve prestaties van een club bepalen is helaas al helemaal ingeburgerd in Europa met Chelsea als trendsetter. Dat Red Bull het wat minder subtiel doet maakt dan nog weinig uit. Zou mooi zijn als de voetbalbubbel eens zou barsten.

1 oktober 2016 om 01:14

@hesseljr

Ben het eens met je verhaal. Helaas denk ik wel dat het wel steeds meer deze kant uit zal gaan. Dit omdat het de supporters amper iets kan boeien, dit maak ik op uit het feit dat er nog nergens (bij mijn weten) een keihard statement door de supporters is gemaakt.

Toen ABN zich aan ajax verbond had er bijvoorbeeld een statement gemaakt kunnen worden door klanten uit heel nl. door over te stappen naar een andere bank, uitgezonderd een enkeling in Rdam, is dit niet gebeurd. Was dit anders geweest, had de ABN zich terug getrokken.

Als alle supporters van de rest van de clubs in Duitsland weigeren nog langer red bull te drinken zolang zij Leipzig sponsoren, zal dit concern zich snel terug trekken.

Bovenstaande voorbeelden zijn (licht) absurd, maar dit lijkt me wel de enige manier om sponsoring van grote merken in te perken.

1 oktober 2016 om 05:04

Wat is er mis met sponsoring van abn amro... toen ze begonnen met sponsoren was ver voor de crisis en het heeft ze sws geld opgeleverd dmv van relatief goedkope reclame in 2 cl finales en daarbij is sponsoring anders dan de eigenaar van zijn... dus onzin wat je verkondigd

1 oktober 2016 om 12:33

@appelsapman

Het verschil tussen sponsoring en eigenaar zijn door een groot merk of bedrijf is totaal irrelevant in mijn gegeven voorbeelden, want in beide gevallen kunnen tegenstanders wanneer zij maar massaal in actie komen hier iets tegen ondernemen..

Er is inderdaad niks mis met sponsoring van Abn, maar zoals ik al in mijn reactie vermeld was dit bedoeld als (licht) absurd voorbeeld, derhalve begrijp ik niet dat je mijn reactie als onzin kan betitelen. wellicht niet helemaal goed uit gelezen of begreep je het niet helemaal?

1 oktober 2016 om 01:39

Philips sport vereniging ook maar opdoeken dan?

1 oktober 2016 om 05:52

In nederland doet al ruim 100 jaar de phillips sportvereniging mee. Niks mis mee hoor.

1 oktober 2016 om 08:03

Ja, zodat de mensen van de fabriek een partijtje konden spelen. Zelfde als Russische en Ukrainse clubs van de spoorwegen zijn en het leger en of politie. Dit is wel iets anders!

1 oktober 2016 om 07:55

Ik vind dit eerder een misselijkmakende club, omdat alle goede spelers van de overige Red Bull teams zomaar naar Leipzig worden gestuurd. Zo heeft de coach van Salzburg al aangegeven nooit aan een team te kunnen bouwen doordat Leipzig elke keer even wat spelers wegplukt.

1 oktober 2016 om 13:32

Waar rijd Max Verstappen ook alweer in? Ohja.

Hoezo raßenball? Ik d8 dat t red bull was

30 september 2016 om 23:04

De naam betrekken in de voetbalclub is verboden, daardoor hebben ze er Rasenball van gemaakt.

30 september 2016 om 23:04

Neet het is echt Rasenballsport Leipzig. Red Bull mag niet en om toch RB in de naam te houden zijn ze hiermee gekomen. Betekend letterlijk grasbalsport.

30 september 2016 om 23:05

Merknamen mogen niet in de naam, dus hebben ze iets gekozen wat er op lijkt..

30 september 2016 om 23:35

Bayer is toch ook een merk?

30 september 2016 om 23:06

Nope. Dat denkt iedereen, niet geheel onlogische gedachten natuurlijk.

Record van Rot Weiss Oberhausen overgenomen. Laten we allemaal hopen dat Leipzig heel snel ook zo ver afzakt al Oberhausen. Wat een gedrocht is die club. Snap niet dat je daar fan van kunt zij. Helemaal erg dat sommige 'ultras' net doen of ze opgegroeid zijn met die club.

30 september 2016 om 23:07

Ja je moet toch ergens beginnen niet. Iedere club heeft ooit moeten beginnen net zoals de fans.

30 september 2016 om 23:15

Hoe meer een club als Leipzig gehaat wordt door het overgrote deel, hoe meer ik hoop dat ze erin blijven en de top bestijgen. Laten we maar zien waar Red Bull toe in staat is! Vers bloed, zoals hierboven ook al staat, is nooit verkeerd.

30 september 2016 om 23:43

Een keer wat anders dan Bayern. Die hebben nu 4 titels op rij behaald en gaan nu hard op weg naar het record.

1 oktober 2016 om 04:06

Geloof me. Het Duitse voetbalbond gaat het leven van RBL moeilijk maken zo makkelijk gaat het niet.

1 oktober 2016 om 10:08

Ik ben benieuwd, maar vooralsnog is het RB Leipzig die naar de DFB lacht.

Ik weet het niet zo goed met z'n club als leipzig ik zie liever die echte clubs zoals stuttgart en Hannover erin blijven. Maar aan de andere kant denk ik dat de buli dit wel nodig heeft zodat er in de toekomst meer concurrentie komt in de top van de competitie.

30 september 2016 om 23:38

Echte clubs en dan noem je Hannover. Die bestaan sinds '96? Wel een immens stadion waar tijdens 2006 nog poulewedstrijden gespeeld zijn tijdens het Wereldkampioenschap.

30 september 2016 om 23:56

Echt waar? Je weet niet dat het 1896 is? Waarom reageer je vraag ik me nu af.

1 oktober 2016 om 00:06

Hahaha, hoewel de dag pas kort is kan die van mij niet meer stuk. Bedankt voor het binnenkoppen

1 oktober 2016 om 01:11

Lekker indekken. Geef je onkunde aan en dat je fout zit.
Lastig hè dat je fout zat en erom heen lult alsof het sarcasme is.

1 oktober 2016 om 08:20

Of Nurnberg, erg jammer dat veel 'echte' clubs zijn afgezakt en clubs als Ingolstadt en Rb Leipzig nu in de grote bundesliga spelen

Kaiserslautern flikte het in '98 door als promovendus gelijk de titel te veroveren in de Bundesliga.

30 september 2016 om 23:57

Klopt, 102 jaar na bestaan van Hannover, die 2x kampioen is geworden.

Toch weet dat Red Bull wel hoe je een club op moet zetten. Lieten het met Salzburg al zien en op hoger niveau nu ook in de Bundesliga. Hebben een aantal grote talenten en als ze de komende jaren zo doorgaan... Wie weet hoe ver ze het kunnen schoppen.

Ik ben het eens met iedereen hierboven dat elke club een suikeroom heeft en clubs als Bayer Leverkussen onlosmakelijk verbonden zijn aan een concern/bedrijf, maar dit is toch wel iets anders. Red Bull heeft uit het niets een complete club overgekocht en omgeturnd tot een Red Bull vereniging en zich binnen een aantal jaar naar de Bundesliga gewerkt. Terwijl Leverkussen (en PSV bijv.) vroeger bedoeld was als iets voor medewerkers van het bedrijf. Leipzig is gewoon puur een paradepaardje. Spelers worden ook gemakkelijk overgezet van Salzburg naar Leipzig. Gaat er dus niet echt om dat elke club een suikeroom heeft, maar gewoon dat dit echt neigt naar een pure commercieclub en daarom wordt het zo gehaat in Duitsland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren