Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV neemt punt mee na tumultueus duel in Rusland

Laatste update:
/

PSV heeft woensdagavond één punt overgehouden aan zijn tweede groepswedstrijd in de Champions League. De Eindhovenaren speelden in een enerverend duel met FK Rostov met 2-2 gelijk: tweemaal kwamen de Russen aan de leiding dankzij Dmitriy Poloz, maar Davy Pröpper en Luuk de Jong zorgden beide keren voor een comeback. Pröpper liet echter ook een uitgelezen kans op de winst liggen, van elf meter.

FK Rostov verloor sinds 2 mei 2015 geen thuiswedstrijd meer en was vastberaden die fraaie status niet te verliezen tegen de kampioen van Nederland. Zonder serieus indruk te hebben gemaakt kwam het al op voorsprong, maar dat was toch ook te danken aan de nalatigheid van de verdediging van PSV. Die stond erbij en keek ernaar toen Poloz de combinatie aanging met twee teamgenoten en daarna met binnenkant rechts de uitgelopen Jeroen Zoet passeerde voor de 1-0. Er waren toen nog geen acht minuten gespeeld.

/

PSV rechtte de rug echter wonderbaarlijk snel en kwam met de eerste de beste eigen aanval terug tot 1-1, zij het met wat fortuin. Een diepe voorzet van achteruit werd door Luuk de Jong met het hoofd in de voeten van Pröpper gelegd en die schoot via een Russisch been de bal binnen. Echt doordrukken lukte PSV daarna alleen niet en een nieuwe fout achterin leidde de 2-1 voor de Russen in, na 37 minuten. Sardar Azmoun won het kopduel na een lange bal van Vladimir Granat en Poloz maakte het weer af na een stuit.

Op een psychologisch belangrijk moment sloeg PSV echter weer terug. In de blessuretijd van de eerste helft zette Andrés Guardado uitstekend voor en raakte Santiago Arias van dichtbij de lat van FK Rostov, waarna De Jong al koppend de rebound binnenwerkte: het honderdste doelpunt van PSV in de Champions League. Cocu’s elftal ging zo toch nog met een 2-2 tussenstand de kleedkamers in en kreeg een kwartier om na te denken hoe het achterin beter zou kunnen, want dat was waar de problemen lagen. Eenmaal terug op het veld kwam sneller dan gedacht een gouden kans voor PSV om nog eens te scoren.

/

Amper tien minuten onderweg in de tweede helft werd De Jong namelijk naar de grond gewerkt en Clément Turpin uit Frankrijk wees als straf naar de stip. De Jong hield zich erbuiten, gezien zijn eerdere missers, en Pröpper stapte naar voren om de buitenkans te benutten. De man van de 1-1 faalde oog in oog met Soslan Dzhanaev echter en miste zo voor de twaalfde maal in de laatste negentien pogingen een strafschop: het bleef bij 2-2 in Rostov aan de Don. Diezelfde Pröpper kreeg daarna nog een goede kans.

De middenvelder had een vrije schietkans en joeg de bal mooi naar de bovenhoek, maar via de onderkant van de lat ging-ie weer naar beneden en had keeper Dzhanaev hem met geluk meteen klemvast. Het zat PSV absoluut niet mee in die fase en Cocu besloot Siem de Jong erbij te zetten (voor Luciano Narsingh) in de hoop dat hij misschien de ban wist te breken. Dat lukte hem echter niet en aangezien ook FK Rostov de zege niet wist te pakken, bleef het bij 2-2. Na twee duels heeft PSV één punt in handen; over drie weken volgt de uitwedstrijd tegen Bayern München.

PSV had pure pech dat het niet won bij FK Rostov

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Belangrijke punt gepakt! Zeer jammer van die penalty weer zo verlies je 2 kostbare punten met het oog op overwintering in Europa. Voor de rest denk ik dat de klus thuis wel geklaard gaat worden aangezien PSV hier met 5 verdedigers speelden. Daniel Schwaab lijkt mij echt veel beter dan Isimat Mirin. Eerste tegengoal dramatisch verdedigd van PSV. Verder moeten ze toch wel werken aan die penalty's, want daarmee kun je toch wel belangrijke punten pakken zoals tegen Atletico en die van vandaag. Veel pech voor PSV, thuis gaat het makkelijker als PSV niet met 5 verdedigers gaat spelen.

28 september 2016 om 22:40

Sorry hoor maar we hebben geen ene kloot aan 1 punt in deze poule, PSV had gewoon 3 punten moeten meenemen. Met name de 2e helft waren ze veel beter, jammer dat we geen penalty killer hebben en dat die pegel van propper er niet in ging, gewoon enorm veel pech.

28 september 2016 om 22:41

Inderdaad kansloos, ziek van. Lijken wel amateurs met die penalty's. En cocu laat narsingh nou eens links liggen.

28 september 2016 om 22:42

Sorrypanerai, maar dit is echt geen pech meer. Tegen Athletico en Rostov een penalty missen is in en in triest en heeft niks met pech te maken. Bar en bar slecht en niet anders

28 september 2016 om 22:44

Je maakt twee goals met alle geluk van de wereld... Niks pech

28 september 2016 om 22:46

Die pass van Guardado op Arias bij de 2-2 is geen geluk hoor. Is gewoon klasse. Uiteindelijk is dit resultaat misschien geen slechte afspiegeling al leek er wel meer in te zitten de tweede helft.

28 september 2016 om 22:48

Idd is 1 punt te weinig in deze punt en tegen deze tegenstander.... De EL is vrijwel het hoogst haalbare nu je hier punten laat liggen....

28 september 2016 om 22:48

Je vergeet alleen te vermelden dat we ze het grootste gedeelte van de 2e helft van de mat speelden, maar pech is het inderdaad niet hebben onszelf tekort gedaan

28 september 2016 om 22:49

Veel pech? Psv krijgt opnieuw een cadeau door een strafschop krijgen, en opnieuw wordt die niet benut. En dan nog niet te beginnen over de 2 lucky goals

28 september 2016 om 22:49

Bla bla niks pech, PSV liet gewoon beter voetbal zien, die goals van Rostov kwamen door verdedigende fouten van PSV en niet omdat Rostov zo geweldig voetbal liet zien. Ik moet zeggen dat Rostov beter was dan ik had verwacht maar ik vond PSV over heel de wedstrijd gezien gewoon beter. En ja dat die onderkant lat van propper er niet in ging was gewoon enorm veel pech, anders had PSV gewoon 3 punten meegenomen, ongeacht die gemiste penalty.

28 september 2016 om 22:50

De wedstrijd was aardig in evenwicht. PSV de betere kansen met oa. penalty en schot van Propper en Bergwijn. Lekker voor de derde plek gaan en thuis winnen van die Russen.

28 september 2016 om 22:51

Niet alleen die penalty's. Isimat stond bij beide goals enorm te stuntelen. Daar had je net zo goed meteen Siem voor in de plaats kunnen zetten.

28 september 2016 om 22:51

Op basis van 2 kan je misschien nog van pech spreken maar als 12 van de laatste 19 penaltys mis gaat er echt iets goed fout...
Dan heb je een trainer de zegt dat je er niks aan kan doen kwa training of iets.
Huur een psycholoog in of ga na elke training 15 minuten op een vaste trap trainen maar probeer op ze minst er iets aan te doen.

28 september 2016 om 22:53

Elke penalty wordt enorm getelefoneerd. Niet alleen deze, maar ook die van de Jong en Guardado. Ik weet ook niet meer wie hem nog moet nemen. Het zit nu in de koppies. Dat gaat er niet zomaar weer uit.
Narsingh kan echt niet meer. Wanneer gaat Cocu dat nu toch eens inzien? Bergwijn had 10 x meer dreiging en bovenal meer klasse! Cocu stelt gewoon te weinig doelpunten op aan het begin van de wedstrijd. Dat Willems de oude Willems niet meer is wisten we al. Hij maakt constant de verkeerde keuzes. Achteruit als het vooruit kan. Door het midden als de ruimte aan de zijkant ligt. Ook Hendrix viel me tegen. Hij was heel vaak net te laat. Dat is geen goed teken. En o ja, waarom speelde Arias nu weer? Wat is het beleid van Cocu hierin? Arias speelde een prima wedstrijd hoor. Maar voor wie gaat hij nou?
Dat ene punt is waarschijnlijk wel genoeg voor de derde plaats. Thuis wint PSV denk ik wel. Maar PSV heeft dit gelijke spel volkomen aan zichzelf te wijten. Kansen genoeg.

28 september 2016 om 22:54

Panerai "als dan" wat een geleuter zeg. Als de bal van propper niet van richting wordt verandert zit die er niet in. Als je op dit niveau geen enorm cadeau als een pingel weet te benutten dan doe je jezelf tekort en kom je tekort. Niks met pech te maken.

28 september 2016 om 22:54

Nou je hebt er wel wat aan met het oog op de derde plaats. Bayern en Atletico ga je toch niet verslaan in de CL, dus voor de strijd met Rostov om plaats drie is het een gunstig puntje uit in Rusland. Op basis van deze wedstrijd had je er natuurlijk wel drie moeten pakken.

28 september 2016 om 22:54

@panerai, hoe jij het zoals gewoonlijk weed is ziet is met een nogal gekleurde bril.. psv verdiende niks meer dan een gelijkspel, 2 lucky goals en een pingel die er weer is niet in gaat

28 september 2016 om 22:56

Als het keer op keer fout gaat kunnen we niet meer spreken van pech, die bal moet gewoon in de kruising gepoeierd worden !

28 september 2016 om 23:05

FR Gio, PSV was anders 2x dichtbij het verslaan van Atletico, koop je niks voor maar kansen zijn er zeker, "als" heb je niks aan maar "als" PSV goed penalty's kon nemen was Atletico vorig jaar uit de CL geknikkerd en had PSV in de thuis wedstrijd dit seizoen punten meegenomen. Het hoogst haalbare in deze poule is plek 3 op papier maar we weten allemaal dat de bal soms raar kan rollen met goed voetbal en een beetje geluk. Overigens verwacht ik niet dat PSV gaat stunten deze ronden, ze zijn minder dan vorig jaar.

28 september 2016 om 23:11

@eriksen, en zoals jij het ziet is het nogal anti PSV (zoals ik van je gewent ben), die onderkant lat die er 9 van de 10 keer wel in gaat en die mega kans van Bergwijn die de keeper er knap uit hielt hoor ik je niet over

Die Penalty was gewoon slecht net als alle penalties dit seizoen maar als je dat niet mee neemt in de beoordeling en je puur naar de grote kansen kijkt dan was PSV gewoon beter dus die 2-2 die jij terecht vindt ben ik het niet mee eens.

Daarnaast waren die goals van Rostov ook niet goed, PSV is gewoon afgestraft door verdedigende fouten maar werden totaal niet weggetikt o.i.d. het enige wat de deden waren fouten afstraffen niet meer niet minder.

Overigens boeit het niet wat terecht is of niet, het is 2-2 geworden maar hier had meer in gezeten.

28 september 2016 om 23:15

Denk dat Siem ze maar moet gaan nemen

28 september 2016 om 23:30

Lijkt me een goed idee anno

28 september 2016 om 23:36

Eriksen... en een 2e helft waar je rostov 40 minuten de baas bent... ligt eraan hoe je er naar kijkt.. ik ben er in ieder geval goed zuur van en denk dat we meer verdiend hebben.. de waarheid zal ergens in het midden liggen.

28 september 2016 om 23:53

Enorm veel pech? Volgens mij waren de gescoorde doelpunten behoorlijk wat geluk. Verder balen dat PSV de winst niet mee kon nemen.

29 september 2016 om 00:48

Panerai, je bent weer prima bezig. Als het Ajax was geweest (en dat is het geweest) dan had he iets heel anders gezegd. De eerste wedstrijd speelden we ze ook van de mat, maar we vergaten 1 ding. De winnende goal... Aardige overeenkomst toch? Je kunt praten als brugman, maar de laatste jaren is het met de Nederlandse clubs elke keer hetzelfde. Op de beslissende momenten (dit keer de pingel) falen we. Dit zijn de wedstrijden die je moet winnen. Het valt me op dat Nederlandse clubs vaak goed voetbal laten zien tegen topclubs en daar soms zelfs een punt (of punten) aan over houd(en). Maar de beslissende duels tegen de zwakkere broeders verkloten we elke keer maar weer. PSV Feyenoord, Ajax, het maakt weinig uit. Het hangt gewoon aan onze Nederlandse kont.

29 september 2016 om 06:40

Je kunt bij rust ook met 3, 4 tegen 0 achter staan. Dat zou pech zijn. Al met al hadden ze meer geluk als Ajax. Het enige verschil.
Bovendien, onterechte strafschoppen gaan er zelden in. Zeker als het er zo dik op ligt!

28 september 2016 om 22:44

Belangrijk punt om de 3e plek misschien. Maar ik durf wel te stellen dat PSV al uitgeschakeld is in de CL nu Madrid van Bayern heeft gewonnen.
Bayern pakt 6 punten tegen PSV, en Atl Madrid 6 tegen Rostov. PSV dan op 1 punt, Atl Madrid 12 en Bayern 9.. Jammer, op naar de EL dan maar.

28 september 2016 om 22:50

Het was inderdaad eigenlijk bij voorbaat al een kansloze missie. Nu moet je eigenlijk gewoon hopen dan Atletico alles wint en dat Bayern ergens iets laat liggen of dat PSV kan stunten tegen Bayern. Maar dat is wel echt hopen of misschien wel dromen haha.

28 september 2016 om 22:50

Haha inderdaad.

Had vooraf nog goede hoop maar dan had je hier wel moeten winnen

28 september 2016 om 23:00

@pro2312

Dat jullie er überhaupt nog 2 wedstrijden nodig voor gehad hebben om in CL overwintering te geloven ... Atletico Madrid en Bayern München zijn respectievelijk finalist en halve finalist van vorige CL editie. Beide ploegen die tot de absolute Europese top behoren, in tegenstelling tot een Man United en Wolfsburg in verval die vorig jaar werden getroffen in de groepsfase.

Ook dat Rostov niks zou voorstellen is een te voorbarige conclusie geweest. Het is echt niet zomaar dat zowel Ajax als Anderlecht struikelde en dat ze vorige jaar 2de van Rusland werden (en nu ook weer in de top meedraaien).

PSV was op voorhand al bijna gedwongen om plek 3 te gaan spelen, maar goed dat is ook helemaal geen schande. Jammer alleen dat ze vandaag niet wonnen, want ze vergaten zichzelf te belonen. Een beetje hetzelfde als in de eerste wedstrijd, waar een gelijkspel ook mogelijk was geweest. Kwestie van de kansen benutten, of beter gezegd de pingels erin schieten.

28 september 2016 om 23:18

Voor de goede orde.. Ik zelf heb er nooit in geloofd. Maar nu moeten de koppen bij iedereen de zelfde kant op, de EL kant ik dit geval.. Dat is het enige wat ik ermee wou zeggen.

28 september 2016 om 23:54

Klopt ze hadden misschien meer verdient aan de andere kant die 2 doelpunten van psv vielen nogal lucky zeker die van propper dan kan je zeggen dat de jong nog op de goede plek stond maar ook dat was een mazzeltje . Strafschop ja kan em geven maar was ook te licht eigenlijk. Dus lucky psv is wel op zijn plek ondanks dat ze pech hadden met het schot van propper op de lat. Daarin tegen hoor ik iedereen wel zeggen ja slecht verdedigd maarja is dat niet altijd of iedergeval 8 van de 10x als er een doelpunt valt ? Waren gewoon beide goede doelpunten van rostov waren geen lucky treffers zoals van psv dus denk dat psv blij mag zijn met een punt want om een voorbeeld te noemen ajax was thuis ook 10x beter tegen rostov maar kwamen ook niet tot scoren en tja wil je een wedstrijd winnen moet je 1x meer scoren als de tegenstander. Maar mooi dat marcel brands nu een beetje kan in dimmen met zijn woorden wij zullen het wel eens laten zien tegen rostov .....

29 september 2016 om 01:37

Geloofd niet eerder gehoopt en dat lijkt me niet zo raar als je naar het spelbeeld van beide wedstrijden kijkt. PSV heeft zich enorm tekort gedaan het had zomaar 3 punten meer kunnen hebben en dan liggen alle wegen nog gewoon open. Maar goed op dit niveau mag je de kansen gewoon niet missen het is met alle respect geen excelsior of pec waar je tegenspeelt en genoeg kansen krijgt. Desalniettemin ben ik als supporter wel trots en is het goed om te zien dat je als Nederlandse club nog steeds de Europese topclubs Atlético doel ik dan op het erg lastig maakt en als dat extra stukje finesse erbij komt gaan we in de toekomst zeker verder komen

28 september 2016 om 22:45

Belangrijk punt gepakt. Maar PSV doet zichzelf hier vies tekort. Win je hier sta je gedeeld 2e en speel je nog enigszins voor de 2e plek. Dit is echt geen fijn gevoel. Dan liever helemaal niet dan net niet dacht ik. Zuur avondje.

28 september 2016 om 22:45

PSV heeft zichzelf vandaag tekort gedaan, ze hadden niet met 5 verdedigers moeten beginnen. Met vleugelspelers had je Rostov vandaag zeker weten veel pijn kunnen doen, toen Bergwijn kwam was er al gelijk meer dreiging. Hendrix, Narsingh, Willems vond ik allemaal matig spelen vandaag en ik hoop dat Bergwijn snel basis komt te staan

28 september 2016 om 22:45

Punt is alleen belangrijk als je voor de derde plaats gaat. Voor de tweede plaats heeft PSV helaas ttwee punten laten liggen.

Vond Guardado wat minder is niet de veldheer van vorig seizoen. Bergwijn deed leuke dingen maar net dat laatste beetje geluk ontbrak.

28 september 2016 om 22:48

Het erge is dat ik Rostov nog gelijk zie spelen tegen atletico als die al door zijn..

28 september 2016 om 22:58

Wat heb je aan 1 punt?
Het gaat nu om Rostov en PSV wie naar de EL gaat

Of denk je dat PSV uit tegen Atletico en 2 x tegen Bayern wint?

28 september 2016 om 23:04

Weet iemand hoeveel punten voor de uefa coefficientenlijst je krijgt als je via plek 3 de europa league knockout fase inkomt? Is dit even veel punten als dat je de europa league poule overleefd?

Ik ben er van overtuigd dat dit een goed jaar gaat worden voor het nederlands voetbal, misschien wat optimistisch gedacht maar ik denk dat alle 4 clubs na de winter nog in de europa league actief zullen zijn.

29 september 2016 om 00:01

Via plek 3 naar EL round of
32 geeft geen punten. Plaatsen voor de kwartfinales en hoger voor beide competities geeft 1 punt bonus. Groepsfase CL 4ptn, achtste CL nog eens 5 punten. Alles uiteraard wel gedeeld door 5 in ons geval.

29 september 2016 om 02:04

Dat klopt niet voor het overwinteren in de EL krijg je niets. Voor overwinteren CL 5bonus punten.

29 september 2016 om 02:08

Hangover96 lees je aub een beetje in. Groepsfase cl 4p overwinteren 5. Groepsfase EL niets overwinteren ook niets. Overwinning in beide comp 2punt. Gelijkspel 1. Vorrondes: winst=1 gelijk =0,5 voor beide comp

29 september 2016 om 15:25

Hangover, ik zeg hierboven precies hoe het zit, en dan ga je me verkeerd verbeteren :P Zo ontstaan nou misverstanden jongeman!

Wat doen we onszelf toch tekort in Europa.. 2 cadeautjes in 2 wedstrijden en beide pakken we ze niet uit. Gewoon 3 onnodige verliespunten. Maar we waren wel de betere ploeg, en hebben gelijkgespeeld in Rusland.. We spelen gelukkig nog volop mee!

28 september 2016 om 22:43

Helaas Voor de 3de plek doet psv wel mee ja. Atleti zit al bijna in de KO fase. Zie ze wel 2x of met 1 gelijkspel winnen van rostov en thuis van psv. En bayern is gewoon bayern die gaan gewoon door.

28 september 2016 om 23:04

Veel sterker? Ze namen idd het initiatief in de beginfase, maar dat is toch ook logisch? Ik denk als je alle kansen optelt dat PSV hier gewoon de verdiende winnaar was geweest. Die ene goede kap en schot op de lat zijn gewoon 2 enorme kansen.. Enorme kansen die ik Rostov overigens niet heb zien creeren in de 2e helft

28 september 2016 om 22:46

Met beetje geluk had je nu gewoon 6 punten.

28 september 2016 om 22:50

Ja leuk. Met een beetje geluk was ajax kampioen won psv de cl en won vvsb de beker

28 september 2016 om 23:02

@renaldino

Dat heeft meer met afronding te maken (wat een kwaliteit is) dan met geluk. Overigens moet je wel meer als een ''beetje'' geluk hebben wil je in die wedstrijd tegen Alletico Madrid PSV als winnaar van het veld te zien stappen, dan hadden ze ontzettend veel geluk nodig gehad.

28 september 2016 om 23:07

@ rugnummer... 0 punten onderaan? Op basis van wat? ... beide duels waren ze zekwr niet de mindere.

28 september 2016 om 22:47

Voor plek 3 spelen we inderdaad nog mee, maar het moet echt beter. Die kansloze penalty's ook niet normaal. Valt het anderen ook op dat ook de corners van PSV echt dramatisch zijn? Allemaal op 'zak' hoogte.

28 september 2016 om 22:55

Ik doel natuurlijk ook op een 3e plek. Maar als we hier hadden verloren was die 3e plek nog een stuk verder weg. Er MOET thuis gewonnen worden van Rostov, en in de 3 overige wedstrijden tegen Atletico en Bayern hopelijk een puntje pakken. Dan spreek je gewoon van een prima groupsuitslag voor Nederlandse begrippen

28 september 2016 om 23:00

Volop met wat mee? EL ?

Niks gezien, maar wel beter resultaat dan Ajax en een gemiste strafschop: jemig! PSV wordt derde in de groep, so be it!

28 september 2016 om 22:46

Ajax heeft niet gevoetbald hoor. Hou nou toch onderhand eens op om het resultaat met die Amsterdammers te vergelijken. Die hadden geen schijn van kans en ik geef er geen flikker om. Wij moeten deze wedstrijd gewoon winnen. Ontzettend slecht . En dat Narsingh uberhaupt nog een Psv shirt an heeft is niet te begrijpen. Wat is dat een slechte voetballer

28 september 2016 om 22:47

Wauw knap hoor! Het ajax van nu is ook een klasse beter als dat ze toen waren.. toen en nu is niet meer te vergelijken.

28 september 2016 om 22:50

Niet meer op reageren joh. We hadden gewoon moeten winnen, maar spelen gewoon een kansloze wedstrijd vanavond. Kan ook echt zo boos worden om die penalty's, slappe zakken zijn het.

28 september 2016 om 22:57

Met een beetje meer geluk (zoals die klote pingel er gewoon in schieten) wint psv vanavond gewoon. Enorm zonde, er mag wel is iemand meer gaan trainen op die penalty's in ehv, dit kan toch gewoon niet...

28 september 2016 om 23:06

En dan zit ik net weer naar een slap interview te kijken van propper: tja, hij moet er gewoon in en nee trainen op penalty's werkt niet echt joh. Moeten maar een potje maken in de kleedkamer. Missen penalty is 10.000 euro naar een goed doel uit eigen zak. Amateurs!!!!!!!

29 september 2016 om 15:31

Denk dat trainen nauwelijks verschil maakt in dit stadium. Dit zit gewoon diep in de koppies van de spelers, ongeacht wie hem ook neemt. Zul je zien dat wanneer ze een keer een penal krijgen bij de 3-0 tegen Go Ahead Eagles hij er zonder moeite ingaat en het vanaf dat moment opgelost lijkt.

Pure pech niet. Je maakt twee gelukkige goals. Maar terecht is het zeker niet. Rostov geen kans gehad tweede helft. Psv zich goed herpakt. Toch weer ongelooflijk dat er weer een pingel word gemist. Dan nog die knal van Davy op de lat. Zo jammer dit.

29 september 2016 om 08:03

Terecht is het niet? Je bedoelt de penalty? Die was inderdaad niet terecht namelijk.

Zoet voortaan penalty laten nemen.

Serieus, dit penalty gedoe gaat komt aan het eind van het seizoen nog keihard terug. we verliezen gewoon 3 punten in de CL en ook in de eredivisie gaat dit harde punten kosten

28 september 2016 om 22:42

Gewoon de Jong laten nemen.
Hij is toch de spits.
Dan kun je hem net zo goed geen kansen meer in de 16 geven als hij geen penals mag nemen

28 september 2016 om 22:48

Nee, alsjeblieft niet zeg! De Jong is een prima spits voor Psv, hoor, maar zijn penalty's.. Tot nu toe zijn al zijn penalty's voor PSV door het midden of naast gegaan.

28 september 2016 om 22:48

Heb je de Jong ooit een penalty zien nemen? Die kan het echt niet, die ramt ze altijd op goed geluk richting de goal. Verder wordt het wel echt een probleem. Misschien is Willems een idee? Die lijkt me wel gek genoeg om heb gewoon boven in de kruising te jassen of met een panenka ofzo binnen te schieten.

28 september 2016 om 23:02

Op Instagram gaat al lange tijd een leuke penalty van Willems rond tegen Huntelaar. Denk dat die het best zou kunnen, maar met zijn vertrouwen op het moment? Mij lijkt Pereiro (als die er in staat) een goede oplossing.

28 september 2016 om 23:32

Willems vorm is dramatisch ja. Maar ik heb het idee dat hij de helft van de tijd niet nadenkt wat hij doet in het veld wat misschien in dit geval iets goed is. Want de penalty's lijken toch ook echt een mentaal probleem te worden.

28 september 2016 om 22:44

Keeper laat je toch geen pingel nemen in de reguliere speeltijd man!?

28 september 2016 om 22:47

Waarom niet? ... willems of moreno dan maar?

28 september 2016 om 23:11

Hans jurg butt. Heeft er bijna 30 gemakt als keeper. In zuid-amerika heb je ook eem beroemde die zelfs directe vrijtrappen neemt

28 september 2016 om 23:20

Chilavert

28 september 2016 om 23:48

Rogério Ceni

Geen beste wedstrijd van PSV vandaag. Echter wel jaloers op de uitslag, had genoeg geweest voor mijn cluppie ;-)

28 september 2016 om 22:42

1e helft was zeer slecht ja. Maar na zo'n 2e helft is het erg zuur dat je met maar 1 punt naar huis gaat

28 september 2016 om 22:51

Nou nee, eerste helft al 2 lucky goals mogen maken en in de 2e helft weer pingel onbenut laten. Dan verdien je helemaal niks

28 september 2016 om 22:58

Dat heb je nou al 3 keer gezegd. Het is iedereen inmiddels wel duidelijk dat je er weinig verstand van hebt . PSV begon slordig er kreeg twee goals tegen die bij Rostov in het trainingsboekje staan. Goed herpakt, op het juiste moment de gelijkmaker. Vervolgens de tweede helft oppermachtig. Grote kansen van Pröpper, Bergwijn.. Prima punt, maar PSV heeft zichzelf weer tekort gedaan.

28 september 2016 om 23:07

Jij hebt er wel verstand van zie ik wel, en met een flink gekleurde bril. Goed herpakt, haha een grote dosis geluk zou je bedoelen. Psv verdiende helemaal niks meer dan slechts een punt

28 september 2016 om 23:10

Na die 2-1 praktisch niks meer weggeven, dat is prima herpakken. Wedstrijd daarna gecontroleerd en genoeg kansen gehad op de 2-3. Prima herpakt.

28 september 2016 om 23:14

Wat ik al zei, beide goals waren van een hoge dosis geluk, en dan ook nog een pingel krijgen, en die ook nog is missen! Hoe iedereen in rep en roer was bij psv dat propper hem moest nemen tegen atleti en hem nu zelf ook mist, het is bijna lachwekkend. Maar ik snap je frustratie mannetje, deal with it !

29 september 2016 om 05:58

Volledig onterechte penalty ook nog een keer. PSV heeft voor de wedstrijd van gisteren al besloten om de CL te laten schieten en voor de derde plek te gaan. Voor die laffe instelling zijn ze vandaag keihard afgestraft. Met een beetje minder geluk zouden ze helemaal met lege handen naar huis gaan.

Ik ben zo klaar met dat gemis van penaltys zeg, ongelooflijk hoe groot kun je dat probleem maken. Het zijn ook vaak kostbare missers zoals tegen Atletico.

Wie moet nou de volgende penalty nemen? Vroeger hadden we Timmy Simons, wie moet het nu doen... Wéér op perfecte hoogte voor de keeper geschoten.

28 september 2016 om 23:09

Gewoon niet meer accepteren als we een pingel krijgen, vragen of het ook een vrije trap mag zijn.

28 september 2016 om 23:36

Aan Pereiro zou ik er wel een toevertrouwen. Volgens mij stond die ook bovenaan de lijst na de misser van De Jong, maar hij stond er tegen Atlético en vandaag niet in het veld helaas. Heeft denk ik wel wat een penaltynemer moet hebben: rust en vertrouwen in eigen kunnen. Al 4 penalty's achter elkaar gemist.. Het is toch ongelofelijk. Ben niet in bezit van de data, maar dit is ook gewoon pech. Al die vier de penalty's waren wel op doel. Slecht ingeschoten penalty's gaan er toch nog heel vaak in.

Twee teams die cl onwaardig zijn op basis van deze wedstrijd. Wat een vreselijke pot voetbal heb ik gezien.

28 september 2016 om 22:48

Cl onwaardig ? Hou toch op man.

28 september 2016 om 22:52

Vond jij dit cl waardig dan?

28 september 2016 om 22:57

Net alsof de CL alleen uit Barcelona-Bayern wedstrijden bestaat. Er zitten genoeg tel avivjes en rostovjes bij.

28 september 2016 om 23:08

Ja ze hebben zich beide geplaatst ... en psv is in tegenstelling tot de meeste clubs een kampioen... dus zeker c.l. waardig!

29 september 2016 om 11:22

Als je met een 5-3-2 systeem gaat spelen tegen zulke tegenstanders, vraag je om problemen. Nu heeft de neutrale kijken nog het geluk dat er snel een goal viel. Maar normaal zou deze westrijd 7 van de 10 keer met 0-0 eindigen. Laffe instelling van psv. Daarbij komt nog eens dat ze al met 5 verdedigers speelde en dan ook nog eens een heel verdedigend middenveld. Tegen rostov!! Kom op man.

(misschien wel veel te) makkelijk gezegd, maar als PSV eens leert om normaal strafschoppen te nemen, staan ze op 4 punten na twee wedstrijden; zo goed als zeker van plek 3 en met goed vooruitzicht op mogelijk meer dan dat. Pingels zijn gewoon te trainen! Heel erg zonde dit...

28 september 2016 om 22:44

Klopt.
En ironisch hoe de jong ze niet meer mag nemen en vervolgens guardado en de jong dan hele belangrijke penals missen..

28 september 2016 om 22:53

Dat de Jong ze niet mag nemen lijkt me terecht door. Die vent rost elke penalty zonder idee richting de goal en hoopt maar die de bal dan binnen vliegt. Verder wel heel zuur dat ook Pröpper en Guardado heb missen ja, niet super slecht inschoten maar wel op de hoogte van de keeper.

28 september 2016 om 22:52

Is wel veel te makkelijk gezegd ja. Die penalty tegen Atletico was nota bene nog in de eerste(!) helft. Hoe jij, en de mensen bij Veronica, dan met terugwerkende kracht kunnen weten dat het gelijk zou blijven als Guardado die penalty maakte vind ik knap.

Maar oke, dat het zonde is is duidelijk!

28 september 2016 om 23:01

Je vat het samen in de laatste zin: het is vooral heel zonde. Ik ben me er trouwens wel degelijk van bewust dat de wedstrijd, zowel vandaag als tegen Atletico, natuurlijk ook met een rake penalty nog lang geen uitgemaakte zaak was. Het is gewoon jammer dat zulke grote kansen niet benut worden en ze zichzelf daarmee een kans op veel meer punten in de poule ontnemen.

28 september 2016 om 22:55

Deels mee eens. Op traptechniek is zeler te trainen. Ik ben ook van mening dat als je gwn fatsoenlijk een penalty kan nemen (ongeacht of de keeper in de goede zit) dan zit ie er altijd in. Echter is de druk in een wedstrijd nooit na te maken

28 september 2016 om 22:56

Ik ben het zeker met je eens, 2x die strafschop maken en je hebt gewoon kans op 1punt tegen Atl.madrid en 3punten tegen Rostov.

Echter het trainen van een penalty is moeilijk, ja je kan trainen om de bal in de hoek te leggen vanaf 11meter. Maar met druk presteren op zo'n moment kan veel veranderen.

Penalty's en PSV is geen goede combinatie dit seizoen. Hoe kan dat nou, ook voor technisch begaafde spelers blijkbaar.

28 september 2016 om 22:49

Afgelopen seizoen ook niet... des te knapper die penalry reeks tegen atletico

28 september 2016 om 23:00

Knapper? Ook die reeks ging uiteindelijk verloren...

28 september 2016 om 23:04

Voor jou is het glas echt altijd half leeg als het om PSV gaat, hè. Arme jongen. . Zeven penalty's scoren, waarvan bijna allemaal feilloos ingeschoten tegen een penaltykiller als Oblak, terwijl penalty's binnen je ploeg toch een mentaalissue zijn. Dat is knap. Verder zijn de strafschoppen van PSV dit seizoen vaak alles behalve knap.

28 september 2016 om 23:09

Als je 12 van de 19 mist is het alleen maar knapper (ondanks verlies) dat je in een penalty reeks de 1e 7 raakt ja.

28 september 2016 om 23:23

Als iemand zo reageert, weet je dat de discussie gewonnen is. Tevens ook dat je discussiepartner niet bijster.. naja. Het zal wel de frustratie zijn (?). Ik ben in ieder geval gematigd tevreden met het resultaat. Er had meer in gezeten, maar dit punt moeten we ook koesteren, met oog op de 3e plek. Succes donderdag! Hoop dat we met 4 clubs overwinteren.

28 september 2016 om 23:30

Oblak is geen penaltykiller. Maakt altijd een klein hupje naar de kant waar hij heen gaat duiken. Real Madrid wist dat en wachtte daarom lang om vervolgens in de andere hoek te schieten tijdens de CL finale. Guardado wist dat duidelijk niet.

Wat een ontzettend rotseizoen is het tot nu toe, we hadden in de competitie en in de CL ongeslagen moeten zijn. In de competitie hadden we alles moeten winnen en in de CL heb je jezelf 3p tekort gedaan. Het CL-avontuur duurt dus al maximaal 6 matches, 3de plek is het maximaal haalbare nu. Tis echt een mislukt seizoen tot nu toe, ergernis viert hoogtij. (En ja ik weet het, het negatieve ookâ‚©

28 september 2016 om 22:51

Tjonge, het klinkt bijna alsof jullie dit seizoen in Rostov met 4-1 verloren hebben, in de laatste minuut 2-2 tegen Roda JC hebben gespeeld en in eigen huis met 1-2 van degradatiekandidaat Willem II hebben verloren ....en dat allemaal nadat de ontknoping vorig seizoen ook nog eens dramatisch uitpakte.

29 september 2016 om 00:23

Natuurlijk hebben jullie het ook zwaar shit op het moment, maar er zit een stijgende lijn in jullie spel en jullie hebben al 6x (?) op rij gewonnen. Bij ons blijven dezelfde problemen aanhouden en ze verbeteren niet. (Afmaken, wilskracht, penaltys en scherpte, en scherpte, en scherpte en nog meer scherpte. De honger lijkt verdwenen en dat is dodelijk voor een team dat kampioen wil worden of hoort te worden.)

29 september 2016 om 01:27

Ik zou die stijgende lijn direct inwisselen voor een dalende als we daarmee de laatste speelronde van vorig jaar zouden kunnen overdoen. Voor de rest is die stijgende lijn vooral een feit dankzij het vreselijk eenvoudige programma wat we gehad hebben. Europees zit er al tijden geen lijn in, zowel bij Paok, Rostov als Panathinaikos uit leek het werkelijk nergens op. In de competitie hebben we met moeite kunnen winnen van Vitesse in eigen huis en Heracles uit. Dan is het leuk en aardig dat we in de beker een lekkere avond hebben tegen Willem II en tegen PEC wat dit seizoen nog geen enkele officiële wedstrijd tegen profs wist te winnen maar dat zegt allemaal niet zoveel.

Ik denk dat jullie op dit moment minder zorgen hebben, een keertje 0-0 thuis tegen Groningen is natuurlijk matig. Maar tegen Feyenoord in eigen huis verliezen kan gebeuren en zo slecht zijn die Europese resultaten niet. Dit Rostov is zeker niet zo makkelijk te verslaan als sommige beweren en Atletico Madrid is wereldtop. Dat gaat wel goed komen normaal gesproken, als PSV de rust bewaard.

Man man man, wat frustrerend dat die pingels er niet ingaan, beloon jezelf nou eens gvd. Doodzonde, en ik ben slechts een supporter van Nederlands voetbal tijdens deze pot, de gemiddelde PSV fan moet zich toch kapot ergeren aan al die gemiste pingels? Twee punten verloren vandaag!

28 september 2016 om 22:49

Ergen? ... schamen inmiddels

28 september 2016 om 22:54

Schaam me inderdaad kapot voor die schandknapen vanaf elf meter, het is dit seizoen sowieso allemaal net niet, ik mis de echte wil in bijna alle wedstrijden. Wat was Hendrix ook aan het doen vandaag. Narsingh ook dra-ma. Willems ook bijzonder slecht. Enige lichtpuntje was Bergwijn. Komop cocu laat die achterlijke narsingh nou eens links liggen, naast het veld.

28 september 2016 om 23:10

Bergwijn is een genot... speelt met lef en kan tenminste een man uitspelen en kansen creëren + een goede voorzet geven.

PSV had hier 3 punten verdiend.. jammer !

Slechte eerste helft goede tweede helft. Pröpper deed echt werkelijk alles goed op die penalty na vandaag. Penalty's beginnen wel echt een probleem te worden. En start alsjeblieft gewoon met Bergwijn ipv Narisngh, heeft in een kwartier voor 10x meer gevaar gezorgd.

Ik begreep dat die Russen al sinds juli niet meer uitbetaald hadden gekregen...

28 september 2016 om 22:48

Dan is er nu met een punt weer een klein miljoen binnen, dus dat moet goedkomen.

Ik zag de banaan op het veld, deze scheids heeft Feyenoord toch een schorsing bezorgt met een banaan?

28 september 2016 om 23:11

Klopt

12 van de 19 pingels gemist hoor ik jack net zeggen allememachies das nogal wat. Maar psv heeft het hier wel heel erg laten liggen helaas..

28 september 2016 om 22:48

Is gewoon amateuristisch! Je kan er uren over zeveren, maar zoveel strafschoppen op dit niveau missen lijkt nergens op.

28 september 2016 om 22:55

Amateuristisch kan je t niet noemen want bij de amateurs worden pingels meestal gewoon zonder verstond vol in het net geschoten. Snap wel wat je bedoelt haha

Een waardeloos resultaat naar weer een gemiste strafschop. Wat moet ik er van zeggen, het beste lijkt van dit PSV af zijn. Het is het dit seizoen tot nu toe gewoon allemaal net niet.

28 september 2016 om 22:56

Ik mis ook de flair van het PSV van vorige seizoenen. Slappe hap is het, allemaal.

28 september 2016 om 23:12

Komt goed jongens positief blijven! ... vrees alleen een afstraffing in het 2 luik met bayern. Alles onder de 5-0 kan ik mee leven

28 september 2016 om 23:20

Tja, tegen Bayern gaan we pas echt klappen krijgen. Zeker een mooi affiche, maar voor PSV echt zwaar kansloos. Maar al is het moeilijk, we proberen positief te blijven.

29 september 2016 om 00:29

Welkom in een echte CL poule.

On; Jammer, en zeer zonde. Typisch Nederlands dit. Waar PSV vorig seizoen nog on-Nederlands wist te spelen.

Zoals ik al verwachtte, PSV de ploeg met de betere kwaliteiten maar Rostov is een taaie tegenstander die zeker in eigen huis lastig te bespelen is. Vooral belangrijk dat er niet werd verloren, omdat PSV en Rostov gaan uitmaken wie 3de wordt in de poule. Dan is 2-2 in een uitwedstrijd geen slechte prestatie. Natuurlijk had er meer ingezeten, zeker in de tweede helft. Maar je zult jezelf moet belonen, zeker met een strafschop cadeau (ik vond er toch bijzonder weinig aan de hand). Andermaal trouwens dat de gebrekkige kwaliteiten van strafschoppennemers van PSV duur uitpakt. In de Eredivisie komen ze er nog vaak mee weg, in de CL worden ze keihard afgestraft. Eerst Atletico Madrid thuis en nu dus Rostov uit.

Het zou mooi zijn als we dit moment gebruiken om wat credits te geven aan Rostov, dat team wat Anderlecht en Ajax eruit gooide en zich knap wist te plaatsen. Door onze typische Nederlandse blik was na het tweeluik van Ajax tegen Rostov iedereen ervan overtuigd dat het louter de verdienste was van een dramatisch Ajax dat Rostov de CL inging, maar daarmee doen we deze ploeg toch veel tekort.

Ik dacht dat Pröpper em met zijn traptechniek wel zou maken, maar gewoon wéér niet. Begint bizarre vormen aan te nemen. Op zich voor plek 3 een goed resultaat, gewoon thuis winnen en je wordt 3e. Overwinteren in de CL is nu wel zo goed als onmogelijk, maar goed, niemand had vooraf anders verwacht met Atletico en Bayern.

Jammer van de gemiste penalty. Psv doet zichzelf hier weer te kort. Een betere 2e helft gespeeld en dan mis je een penalty en raak je ook nog de lat. Overwintering in de CL wordt dus vrijwel een onmogelijke opgave, tenzij Psv stunt tegen Bayern, alhoewel ze eigenlijk vol moeten gaan voor de 3e plaats.

PSV gaat dit seizoen in ieders geval niet door naar de volgende ronde. Ze moeten nu thuis winnen van Bayern en dat zie ik ze niet doen. Maar ze worden wel 3de daar hebben ze vandaag een punt voor gehaald. Ik vind dat PSV te weinig heeft gekregen waren zeker de 2de helft de betere.

De eerste helft was voor Rostov. Speelden zeer beheerst en met name Azmoun won ieder luchtduel. Dan is het jammer dat PSV 2x uit pure toeval weet te scoren. De tweede helft was overduidelijk voor Psv, dus Rostov mag blij zijn met dit punt. In ieder geval is er thuis wederom niet verloren, dus aankomende zondag wordt het lastig voor mijn club om daar een goed resultaat neer te zetten.

Wat heb ik me lopen ergeren aan die ongelooflijke slechte eerste helft. Tweede helft goed opgepakt, waarbij met name bergwijn zoveel meer dreiging brengt dan narsingh. Het inbrengen van de jong snap ik alleen niet helemaal

Sjonge jonge, dat Rostov is echt een toevalsploeg niet te geloven. Tegen ajax ook al zoveel geluk gehad, ballen die heel toevallig goed vallen, noem maar op het zit rostov allemaal mee. Heel jammer dat psv ze niet afgestraft heeft

PSV had juist geluk. Maar dat mag je niet zeggen als Nederlander-zijnde ofzo. Maar goed, CL-avontuur is klaar in ieder geval.

28 september 2016 om 23:13

Qua doelpunten hadden ze zeker geluk. Maar het spel was wel goed. Niet dat ze veel kansen creerden maar ze waren wel wat beter.

Penalty missen is naar mijn mening pure onkunde. Dat heeft niets met pech te maken.

28 september 2016 om 23:35

Hoezo angsthazen voetbal? Hierdoor kon Arias als een soort rechtsbuiten spelen en dar pakte volgens mij toch aardig uit hoor.

Als cocu nou gewoon Pereiro opstelt ipv Narsingh dan heb je in ieder geval iemand die een penalty kan nemen. Al moet ik zeggen dat ik dat ook dacht van Pröpper

28 september 2016 om 23:14

Nee joh... bergwijn erin! Als pereiro vanaf begin start is hij altijd onzichtbaar, ideaal als je nog 20 min te spelen hebt.

PSV moet zich gewoon kei en keihard schamen !! Achterin was het 1 grote ongeorganiseerde rotzooi en ze liepen gewoon achter de feiten aan. Ik miste vandaag de scherpte in de duels en in de mandekking, 2 goals hadden voorkomen kunnen worden als er korter werd gedekt. Hier hadden vandaag gewoon 3 punten mee naar Eindhoven gemoeten en dat dit niet is gebeurd ligt deels aan het gebrek aan inzet. Guardado gaf dan misschien aan aantal goede passes maar zat er ook erg vaak naast vandaag en liep er vervolgens doodleuk bij weg, lijkt wel of hij er geen zin meer in heeft. Er waren ook momenten waar bijvoorbeeld Luuk en Jetro een balletje lieten lopen waar ze met een stapje extra nog makkelijk bij hadden gekund en dat is wat ik bedoel met een gebrek aan inzet, met zo'n instelling ga je dit soort wedstrijden gewoon niet winnen. Als je een rol van betekenis wilt spelen in de CL moet je dit soort tegenstanders gewoon oprollen want PSV is gewoon beter als Rostov. Als je als PSV zijnde niet bereid bent om ook tegen Rostov nét dat stapje extra te doen dan verdien je het ook gewoon simpelweg niet om te winnen. Ik vond de gehele achterhoede ondermaats en dan met name Willems, net als Guardado, Hendrix en de Jong( die naar mijn mening nu toch ook wel een keer op de bank plaats mag nemen) Daarnaast vind ik dat het de spelers is aan te rekenen dat die penalty's er niet ingaan, waarom weet ik niet maar doe er potdomme eens een keer wat mee ! We moeten ook gewoon veel scherper worden voor de goal, we hadden gewoon met 4 á 5-0 moeten winnen van die middelmatige ploeg uit Rusland. Dit is niet alleen tegen Rostov maar ook tegen de clubs in de Eredivisie en ik vind dat Cocu hier iets mee moet gaan doen want dit kan zo niet langer. Je kunt niet elke wedstrijd 3 of 4 100% kansen missen want dan laat je het gewoon te vaak liggen. Ik weet niet waar het aan ligt maar dat er iets moet gebeuren lijkt me overduidelijk.

PSV doet zichzelf tekort, eerste helft geluk, 2e helft pech maar je had 3 punten mee kunnen nemen. Na de loting had ik ze ook geen kans gegeven om in de CL te overwinteren. Dan maar laatste in de poule en na de winterstop lekker op de comp en beker richten. Willems en Narsingh zsm bij laten tekenen of banken. Zijn totaal niet onmisbaar. Slappe spelers

Ik wil als trainer (weliswaar in een andere sport) toch kwijt dat ik het de technische staf kwalijk neem dat spelers zoveel penalty's missen. Dit is gewoon trainbaar! Een strafschop moet altijd zitten. Te belachelijk voor woorden dat er nu al 12 van de 19 gemist zijn... Nogmaals, dikke min voor in dit geval hoofdverantwoordelijke Cocu.

Waarom zong sierd vandaag niet toen PSV die penalty miste?

28 september 2016 om 23:04

Het is niet tegen zijn club, atletico de madrid

28 september 2016 om 23:08

Heeft poliepen op zijn stembanden, dus mag niet zingen op dokters advies ;-)

Psv kon op 4 punten staan, je denkt dat professionele voetballers wel een penalty zouden moeten kunnen inschieten...
jammer, dan maar europa league.

Wat ontzettend negatief overal. En dat alleen omdat ze vorig jaar overwinterd hebben in de Cl.

Je bent niet goed bij de koekoek om te denken dat PSV in deze poule ooit zou kunnen overwinteren. Daarbij pak je in Rusland een belangrijk punt voor de 3de plaats en is deze ploeg te pakken in Eindhoven.

Pingels "moeten" erin. Tsja, ik weet het niet hoor.

Ik ben positief en kijk uit naar wat mooie CL wedstrijden.

28 september 2016 om 23:05

Als je jezelf zo enorm tekort gaat doen, ga je sowieso niet door.

29 september 2016 om 10:03

Dat negatieve ga je natuurlijk krijgen als je na vorig jaar alleen maar grote monden hoort. Want PSV zal het wel ff laten zien hoe het moet in de CL. Vorig jaar een gunstige loting en nu is het andere koek dus gewoon ff op de blaren zitten en niet janken.

Hoe kan iedereen dit dan weer pech noemen?
Als je 2x op achterstand komt is het geen pech dat je niet wint.
"ja maar als ze die penalty er gewoon in hadden geschoten".
Nee dat noemen ze kwaliteit. En blijkbaar heeft PSV geen kwaliteit met het scoren vanaf 11 meter.

29 september 2016 om 00:00

Pech is het tegenovergestelde van geluk. Aangezien in de eerste 60 minuten geen van beide ploegen wat heeft laten zien kan ik niet zo goed vanaf de 60ste minuut beginnen, waar geluk wel degelijk ontbrak bij zo'n actie van Propper of Bergwijn. Keeper gokte ook nog eens de juiste hoek, gewoon net niet.

29 september 2016 om 11:58

Dat heeft niks met pech te maken.
Dat soort kansen moet je dan beter inschieten wn niet zo belabberd.

Man man man wat een dramatische eerste helft. Gelukkig de tweede helft het enigszins nog een beetje op kunnen pakken. Willems / Narsingh en Hendrickx zakten toch echt wel diep weg, wat waren die slecht. Vooral Willems en Narsingh kan ik me de hele wedstrijd aan ergeren.

Verder gewoon een drama pot waarbij je met geluk nog voor rust op 2-2 komt. De kansen van beide partijen waren op één hand te tellen, maar waarbij PSV op basis van de tweede helft toch misschien wel had mogen winnen. Met dit gelijkspel schiet je sowieso niks op en moet je thuis toch zeker winnen van Rostov anders speel je helemaal geen Europees meer.

En dan nog niet over het penaltysyndroom gesproken. Is het nu zo moeilijk om een penalty binnen te rammen? (blijkbaar wel haha). Het kost je gewoon in de CL al minimaal 3 punten (ervan uitgegaan dat je Atletico op gelijkspel had kunnen houden, wat zeker die wedstrijd niet ondenkbaar was). Tevens zie je aan bepaalde spelers toch wel dat ze Europees toch wel zwaar moeite hebben om recht te blijven. Narsingh staat er alleen in omdat hij snel is, Willems raakt momenteel geen knikker maar staat er in omdat hij een voorzet kan geven? iets anders kan ik me momenteel niet bedenken. En met alle respect maar De Jong (luuk) komt Europees toch ook net wat snelheid/voetbaltechniek te kort. Niks ergs aan voor de Jong hij werkt zich wel 90min lang uit de naad.

Al met al snel vergeten en hopelijk dat we thuis tegen Rostov kunnen winnen en toch nog Europees kunnen overwinteren.....

Echt onbegrijpelijk dat Narsingh pas na 73 minuten gewisseld wordt. Heeft de hele wedstrijd nauwelijks iets goed gedaan. Ik snap sowieso niet waarom Cocu hem boven Pereiro verkiest. En wat is Willems dit seizoen slecht zeg. Al zijn acties mislukken.

PSV mag wel les nemen van de spelers van Den Haag.
Schoten al 5 pingels er prima in tegen NEC in de beker.

On: het is toch ongelooflijk dat ze 12 vd 19 missen. Hele aparte statistiek. Op deze manier komt er steeeds meer druk bijkomen bij een pingel. Verder had PSV gewoon moeten winnen. Rostov zal worden afgedroogd tegen Madrid, Bayern en PSV in Eindhoven.

29 september 2016 om 08:14

Ik hoop dat ze dan wel vragen of Havenaar niet bij de training kan zijn m.b.t. Panenka's

Ik heb vanavond alleen naar de tweede helft kunnen kijken. Mijn conclusie: PSV heeft vanavond niet één punt gewonnen maar er twee verloren. Steven Bergwijn en Siem de Jong vielen, vond ik, goed in. Echter véél te laat. Onbegrijpelijk dat het krediet van Philip Cocu voor Luciano Narsingh blijkbaar onuitputtelijk is. De flankspeler behoorde met Jetro Willems met afstand tot de zwakste spelers aan PSV-zijde.

Beetje gekke wedstrijd waarin eigenlijk niet veel bijzonders gebeurde, maar toch vier goals. De goals vielen dan ook een beetje uit het niets of met wat mazzel. Net zoals tegen Atletico had er voor PSV vandaag meer ingezeten, want zo bijzonder is Rostov niet dat aanvallend erg opportunistisch speelt. Trouwens, volgende keer maar gewoon penalty niet eens meer nemen en ervoor bedanken bij de scheidsrechter?

Dat de 1ste en 2e plaats in de poule niet haalbaar zijn dat weten we allemaal. Maar ik vind het wel apart dat mensen en dan vooral die psv supporters ervan uitgaan dat de 3e plaats een zekerheidje is. Op basis van wat zien jullie psv wel ff de el halen.
Ik ben zeker geen zeikerd, maar niemand zegt nu iets over arrogantie. Terwijl dat wel zo overkomt.
Ik wil ook dat ze verder gaan in Europa laat daar vooral geen misverstand over bestaan. Maar laten we niemand onderschatten he. Daar worden wij Ajacieden ook voor op de vingers getikt. Toch?????

Van te voren had ik er rekening mee gehouden dat verliezen hier een reële optie was, gezien Rostov de thuisploeg is en zich compact zou gaan neerzetten om PSV op de counter pijn te doen. Dat de media dacht dat we hier wel even gingen winnen vanwege hoe PSV tegen Atletico voor de dag kwam was natuurlijk puur sfeermakerij; dit was een hele andere soort wedstrijd.

Jammer van die penalty. Gemiste penalties hebben ons dit seizoen alleen al 3 competitiepunten en 3 CL punten gekost. Er moet echt wat aan gedaan worden, want het lijkt nu echt structureel aan het team te liggen. Gebrek aan collectief zelfvertrouwen in penalties? Als zelfs Pröpper, toch wel een beetje onze sterspeler, hem mist dan gaat geen andere PSV-er het beter doen.

Hoe dan ook ben ik blij met het punt. Je houdt Rostov net achter je en vergroot de kans aanzienlijk dat je met winst thuis op Rostov in ieder geval EL voetbal veilig stelt. Dat CL-overwintering ver weg is... ach, de kans dat je boven Atleti en Bayern eindigt was toch al klein, of je Rostov nou twee keer sloopt of niet. Daarnaast zie ik het van de positieve kant: als je dan toch CL-overwintering misloopt, heb je in ieder geval in de EL kans om verder te komen. In de CL is de kans gewoon aanwezig dat je in de 8e finale tegen Real, Barca of een dergelijke club mag aantreden en na de achtste finale gewoon weer mag inrukken. Punten pakken in Europa, daar gaat het om. En wie weet, hoe klein de kans ook is dat je bij Bayern echt punten gaat pakken, zolang die wedstrijden niet gespeeld zijn mag je hopen.

Morgen Ajax, Feyenoord en AZ. Ik ben benieuwd.

Wij hadden thuis ook gewoon moeten winnen van die Russen. Maar uit waren wij dra-ma-tisch.

Wat ik hier mee wil zeggen; PSV maakt ze af in eigen huis. No doubt!

Met 2 gelukkies 2-2 rust ingaan, penalty kado krijgen en dan nu roepen dat het pech is dat ze een gelijk spel mee naar huis nemen. Bizar.
Uiteindelijk is het een juiste uitslag over de hele wedstrijd gezien.

Toch altijd mooi dat wishfull thinking. Iedereen heeft het nu over "pech" omdat een penalty en een schot van Propper er niet in gaat, maar vergeet niet dat de 2 goals die PSV wel maakte vielen door al het geluk in de wereld. Niks mis mee hoor, maar dan vervolgens wel roepen dat Rostov eigenlijk zelf niets heeft gecreeerd en de goals van hen vielen door verdedigende fouten. Beetje "kip of het ei" verhaal. Is het een verdedigende fout? Is het slim profiteren?

PSV heeft gewoon zichzelf te kort gedaan en mag van geluk spreken dat die 2 goals er in vielen. Je weet nu dondersgoed dat Rostov niet komt om tiki-taka te spelen, maar als ze de bal veroveren zijn ze gewoon gevaarlijk. Dat was voor Ajax-Rostov al duidelijk, na Ajax-Rostov nog duidelijker en nou zou iedereen het toch moeten zien? Rostov is geen wereldploeg maar het (vervelende) spelletje wat zij spelen spelen ze gewoon erg goed.

Toch jammer dat PSV zo'n opstelling had met 5 verdedigers tegen Rostov. Dat je het tegen Bayern en Atletico doet snap ik want die zijn inderdaad veel beter maar tegen Rostov hadden ze gewoon. Makkelijk hun eigen spel kunnen spelen. Nu weet je bijna zeker dat 3de plek hoogst haalbare is of PSV moet 2x stunten in de tweestrijd tegen Bayern. Thuis tegen Rostov gaan beslissend worden om de derde plaats hopen dat PSV wel normaal durft te voetballen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren