Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax doet zichzelf ernstig tekort tegen FK Rostov

Laatste update:

Het wordt voor Ajax nog een heel karwei om plaatsing voor het hoofdtoernooi van de Champions League af te dwingen. De Amsterdammers speelden dinsdag bij vlagen prima en hadden het stugge FK Rostov op de pijnbank kunnen leggen, maar een fout van keeper Jasper Cillessen werd slechts ten dele gerepareerd: 1-1. De ploeg van Peter Bosz zal in Rusland dus sowieso moeten scoren.

/

Het seizoen is nog jong, maar het is nog niet het voetbaljaar van Cillessen. De doelman maakt een weifelende indruk, in het Champions League-duel met PAOK beging hij al een enorme blunder, en ook in de openingsfase van de wedstrijd tegen FK Rostov zag hij er niet goed uit. De bal zat bij de vrije trap van Christian Noboa weliswaar goed in de hoek, maar het was de hoek van de keeper. Cillessen maakte op het moment van schieten nog een stap richting de verkeerde hoek en was daardoor kansloos: 0-1.

Ajax had zo al vroeg de gevreesde tegentreffer om de oren gekregen, terwijl de Amsterdammers nog hoopvol begonnen aan de ontmoeting. Anwar El Ghazi kwam vroeg in de wedstrijd net niet bij de bal en Davy Klaassen kopte in de handen van keeper Soslan Dzhanayev. Na het tegendoelpunt pakte Ajax de draad weer op en regende het kansen. Amin Younes miste een megakans, de levensgevaarlijke basisklant Traoré vond Dzhanayev op zijn pad en bij de rebound van Younes lag de keeper eveneens in de weg.

/

De thuisploeg stichtte keer op keer gevaar en de 1-1 leek niet lang uit te kunnen blijven. Na weer een actie van de ongrijpbare Younes kwam de bal terecht bij Riechedly Bazoer, die een vrije schietkans om zeep leek te helpen. De bal werd echter geraakt door de Spaanse hand van César Navas, waardoor Klaassen vanaf de stip gelijk kon maken.

Na de onderbreking probeerde Ajax door te drukken. Keeper Dzhanayev redde maar weer eens fantastisch op een harde kopbal van Traoré en de sluitpost veegde de bal ook onder de lat vandaan bij een afstandsschot van Nemanja Gudelj. In de slotfase werd Ajax in de haast wat slordiger, terwijl het oppassen bleef voor de spaarzame counters van de Russen. Gescoord werd er niet meer, waardoor Ajax nog vol aan de bak zal moeten in de terugwedstrijd.

Denk je dat Ajax het karwei af gaat maken in Rusland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er valt daar echt wel iets te halen in Rusland.

16 augustus 2016 om 22:40

Zeker wel. Maar dan moet hij die twee Zuid Amerikanen niet opstellen. Sanches is veel te paniekerig en die gast die er in kwam voor Younes voegt totaal niks toe. Sterker nog nadat hij er in kwam ging het bergafwaarts. Vraag me echt af waarom Younes er überhaupt af moest. Oh en Cillessen. Shit man, Cillessen. Die moet echt even in de spiegel kijken ofzo. Al de tweede wedstrijd dat hij hij Ajax loopt te naaien met zijn ongeconcentreerde houding.

16 augustus 2016 om 22:43

Komt toch net terug van een blessure?

16 augustus 2016 om 22:45

Omdat Younes net van een blessure komt. Was duidelijk moe. Cassierra viel slecht in, had liever Sinkgraven gezien die op die positie prima speelt.

16 augustus 2016 om 22:45

Sanchez speelde in mijn ogen prima. Beetje onwennig soms maar laat zich in ieder geval de kaas niet van het brood eten. En cassierra is gewoon een spits. Geen buitenspeler, zou mooi zijn als die nog kwam. Heb een goed Ajax gezien, helaas slechts 1-1 maar dan maar een Paokje in Rusland

16 augustus 2016 om 22:45

Ik heb het eerste kwartier niet gezien, maar ik vind Sanchez juist wel aardig daar achterin. Lekker fysiek en voetballend meer dan behoorlijk. Die Cassierra viel wel wat tegen inderdaad, maar Younes is pas net terug van een blessure en is sowieso niet echt fit om altijd 90 minuten te draaien: die heb je nog wel 90 minuten nodig in Rusland.

Dit toont wel eens te meer dat een extra flankspeler geen overbodige luxe zou zijn.

16 augustus 2016 om 22:54

Vind het eerlijk gezegd een beetje nonsense dat jongens die terug komen van een blessure niet de volle 90 minuten mogen pakken. Younes die was duidelijk gretig en was tot aan het moment dat hij gewisseld werd gewoon kei hard aan het werken. Hij had er duidelijk zin in. Die jongen zag er totaal niet vermoeid uit. Nadat hij er uit ging kreeg Rostov wat meer rust achterin wat weer resulterende in slechter spel van Ajax. Jammer. Voor de rest van Cassierra niet slecht nee, maar je ziet gewoon dat die man heel beperkt is. Creëert niks en er komt ook geen dreiging uit. Ik zou lekker Traore erin laten vanaf nu.

16 augustus 2016 om 22:58

Linley: sanchez was verdedigend goed, was snel, maakte goede keuzes en durfde de bal vooruit te spelen. Was voor het eerst dit seizoen dat het achterin klopte

16 augustus 2016 om 23:10

Vond die Colombianen juist wel goed. Cassiera is duidelijk een spits en geen vleugelspeler, maar vond hem juist ontzettend slim spelen. Ajax zat stuk en hij verschafte lucht. Ballen vasthouden, slim overtredingen uitlokken. Zo veel bruikbare ballen heeft hij niet gehad en ondanks dat zeer weinig balverlies en de keren dat hij verlies leed veroverde hij de bal terug.

Ik vond dolberg helemaal niets toevoegen. Verloor haast elk kopduel, ballen sprongen van zijn voet en hij was in dat laatste kwartier totaal niet bruikbaar, maar dat is ook logisch want zijn kracht ligt niet bij het sleur voetbal.

Sanchez ben ik nog niet over uit. Verdedigend leek het vaak niet doortastend genoeg. Vond hem ook slecht timen bij lucht duels. Daarentegen vond ik hem wel heel sterk bij counters, had hij een goede inspeel pass en had hij nauwelijks balverlies zelfs als hij onder druk werd gezet.

16 augustus 2016 om 23:26

Waar heb jij het over? Ik vond Sanchez juist goed??? Volgens mij heb jij een andere wedstrijd gekeken... Juist een verademing met zon beer acherin.

16 augustus 2016 om 23:42

Die jongen wordt ook neergezet op linksbuiten terwijl hij een spits is. Miste de dreigende actie van Younes waarmee hij zn tegenstander keer op keer te kijk zette. Het is hopen dat Younes over 8 dagen weer fit genoet is om 90 minuten te spelen. Maar als Ajax het voor elkaar krijgt om daar in Rusland weer zo te domineren en zoveel kansen te krijgen dan kan het haast niet voor een 2e keer mis gaan.

17 augustus 2016 om 00:20

Ik vond Cassierra niet zo slecht spelen, gezien hij ook nog op de flank speelde. Hij hield de bal goed vast en kan met een beweging wel 1 man uitspelen en dat is voor een centrumspits prima. Vind verder wel dat Traore meer dreiging had alleen was hij ongelukkig in de afronding.

17 augustus 2016 om 00:41

We moeten in Nederland eens leren op resultaat te spelen. Tuurlijk het is een blunder van Cillessen. Maar Klaassen hoort die bal gewoon weg te vuren. Dan was er helemaal geen vrije trap geweest. Daarnaast, als Traore zijn vizier wat meer oo scherp had gehad, had ie er vandaag gewoon 2 gemaakt.

17 augustus 2016 om 01:42

Helemaal gelijk, snap niet waarom bosz Singraven niet brengt ipv cassierra

17 augustus 2016 om 04:34

Younes had in de rust al aangegeven dat hij niet echt vollop meer kon of iets in die geest.

17 augustus 2016 om 08:04

@linley. Cilessen maakte al z'n 3e kapitale fout in dit seizoen. Alleen tegen Sparta was dat niet fataal.

Younes wordt er uitgehaald omdat hij nog geen 90 min vol kan maken. Juiste in de voorbereidingsfase waarin uithoudingsvermogen wordt opgebouwd was hij geblesseerd. Duurt nog ff

En zo slecht zijn Sánchez en Cassiera niet hoor. Moeten hooguit nog wat wennen. Vind dat je bij beiden wel talent kunt zien. Ajax haalt nu eenmaal alleen spelers uit de categorie talent en niet uit de categorie bewezen spelers. waarvan je weet dat ze er gelijk staan.

17 augustus 2016 om 09:26

Dat jij het nonsens vind, komt omdat jij geen trainer en geen fysioloog bent. Als je iemand laat staan, terwijl hij er doorheen zit, kan dat een (nieuwe) spierblessure opleveren. Een coach moet niet alleen verstand van voetbal hebben, maar ook van mensen, het menselijk lichaam en de beperkingen daarvan, en een beetje van psychologie. Een speler die lekker in de wedstrijd zit, wil zelf natuurlijk gewoon doorspelen, terwijl dat misschien niet de beste optie voor hem is. Een ervaren speler heeft geleerd naar zijn lichaam te luisteren en weet het als hij in het rood zit en op moet passen dat hij de man met de hamer niet tegen komt. Youness is een jonge speler en nog niet zover. Daarom is het de taak van de technische en medische staf om hem tegen zichzelf in bescherming te nemen.

Misschien moet je een proberen om na te denken voor je zoiets doms opschrijft. Stel je zelf eens de vraag waarom een vakman als PB zijn beste speler zou wisselen, als dat niet noodzakelijk is?

16 augustus 2016 om 22:54

De drievoudige straf is toch afgeschaft? Daarbij was de penalty al erg makkelijk gegeven. Die Rus kreeg de bal tegen zijn elleboog aan, die hij tegen zijn lichaam aanhad.
Ik vond die tackle op Dijks in het begin wel rood waardig. Net zoals die actie van Sanchez halverwege de eerste helft waarbij de scheidsrechter niet eens floot.

16 augustus 2016 om 23:01

Kenny je zeurt. Die bal ging daar te snel voor om het bewust te doen. De verdiger gooit zijn lichaam ervoor, maar hield zijn ledenmaten langs het lichaam. In de regel wordt dat niet als opzettelijk gezien. Wees gewoon blij met die pingel.

16 augustus 2016 om 23:07

Cillessen had hem zeker moeten hebben, wat ik alleen denk is dat hij bang was voor een steekpass buitenom langs de muur. Er sprinte een speler ineens achter 'de muur van hen' langs.. Kijk de beelden maar terug. Je zou miss zelfs kunnen afvragen of die gozer op het moment van schieten geen hinderlijk buitenspel staat.
Maar dat zou nauwelijks te zien zijn geweest door de grens, misschien die 5e man..
Al met al floot de scheidsrechter naar mijn idee een goede pot en ligt het volledig aan ons zelf dat we niet hebben gewonnen.

16 augustus 2016 om 23:09

De penalty was heel makkelijk gegeven. De arm was gewoon tegen het lichaam aan, niks vreemds aan en al helemaal niet bij zo'n bal die van dichtbij hard wordt geschoten. Je gaat nooit rood krijgen voor zo'n 'handsbal'. Je krijgt rood als je net als Suarez een keer deed de bal gewoon expres uit het doel tikt met je hand...

16 augustus 2016 om 23:10

Que?

16 augustus 2016 om 23:34

Nee dan is het dit seizoen slechts geel.

17 augustus 2016 om 08:09

De bal 100% ingevlogen? Die vloog vol op de keeper af!

Dit was 100% geen strafschop, heb ik gisteren in het live topic al gezegd toen ik de beelden zag, zijn bovenarm (waar de bal tegenop vloog) zat strak tegen zijn bovenlichaam, daar paste nog niet eens een vinger tussen. Maar het is weer Ajax en dan is het natuurlijk altijd een strafschop in de ogen van de Ajax supporters. Gebeurde dit aan de andere kant was het weer schreeuwen geweest dat Ajax genaaid werd.

Welke kaart moet er eigenlijk gegeven worden voor een doorgesproken speler? Want dan had Ajax er met 10 man gestaan.

Feit is dat hier wederom van te voren de 2/3/4 nulletjes werd geroepen voor Ajax en Ajax gewoon niet weet te scoren (muv. een discutabele strafschop) maar dat mag de pret niet drukken, Ajax rolt Rostov wel op in de uitwedstrijd, om daarna met een deceptie te zitten als het niet gebeurd.

Het is moeilijk om voor Ajax te zijn als je hier op VZ zit, de mensen die realistisch kijken en de Ajax bril afzetten in hun commentaar zijn op één hand te tellen.

Toch hoop ik dat Ajax doorgaat, 2 Nederlandse clubs in de CL zou fantastisch zijn! Alleen denk ik dat Ajax dan een schiettent zal zijn met deze naïeve tactiek, leuk tegen de kleintjes (waar ze al tegendoelpunten van krijgen) moet je voorstellen hoe dit loopt tegen teams die wel degelijk kwaliteit hebben.

17 augustus 2016 om 08:10

Kenny je snapt er werkelijk niks van. Het was niet opzettelijk en hij draide weg, je mag blij zijn dat je nog een penalty krijgt. Daarnaast vloog de bal redelijk op de keeper af en dat hebben we vaker gezien in de wedstrijd dus je weet dat dat geen gegarandeerde goal was.

17 augustus 2016 om 10:03

De mensen die geen Ajax bril ophebben en realistisch kijken naar het spel van Ajax, zijn zelfs op één hand zonder vingers te tellen. Jij vind kennelijk dat je een realistische kijk op de zaken geeft, maar ondertussen leg je wel heel erg veel de nadruk op het feit dat het enige doelpunt van Ajax uit een (volgens jou) onterecht gegeven strafschop is gevallen, terwijl het genoegzaam bekend is dat het in dergelijke gevallen altijd van de interpretatie van de scheidsrechter afhangt of deze wordt gegeven (en ik heb zomaar het vermoeden dat jij niet tot het keurkorps behoort). Daarnaast laat je in je analyse het feit dat Ajax legio kansen heeft gecreëerd, waarvan er voor hetzelfde geld ook een paar in hadden kunnen vliegen, volstrekt onbesproken. Met alle respect, maar dat is in mijn ogen geen analyse van iemand die op een realistische manier naar Ajax kijkt. In tegendeel je hebt wel een heel erg eenzijdige blik op de wedstrijd van gisteren en redeneert als volleerd advocaat van de duivel.

Ik ben als Ajacied, heel goed in staat om een objectieve analyse van Ajax te maken en mijn conclusie is, dat Ajax 90 minuten lang de bovenliggende partij was, ondanks dat de ploeg hoog druk zette en daarvoor veel ruimte in de rug liet liggen, hoegenaamd geen grote kansen van de tegenpartij heeft hoeven toestaan, pech had dat het enige tegendoelpunt uit een kans valt, die helemaal geen kans was, maar hooguit een mogelijkheid die door de eigen keeper tot een kans is gepromoveerd, en zelf veel kansen heeft gecreëerd die er door een gebrek aan geluk en/of scherpte niet ingingen. Of je vind dat Ajax blij moet of mag zijn met de 1 - 1, heeft niets te maken met realisme of objectiviteit, maar met het feit hoe je als mens in het leven staat en of je iemand bent voor wie het glas doorgaans half leeg of halfvol is.

17 augustus 2016 om 10:11

Goedemorgen Fortuna Sittard. Wat een boze reactie van jou. Volgens mij ook helemaal niet waar. Ten eerste heb ik niemand horen roepen dat het 4-0 zou worden. In tegendeel. Volgens mij waren wij ajacieden juist heel huiverig voor deze stugge ploeg en het matige spel van ajax.
Ook ben ik er helemaal nog niet gerust op dat het wel goedkomt, hoor. Positief vond ik wel de energie, drive en voetbalplezier wat ik gezien heb. Is toch veel leuker om naar te kijken dan het blok rostovbeton?
En die penalty, tja, hands is hands. We zullen nooit weten waar de bal anders zou zijn beland maar de penalty is gewoon terecht.

16 augustus 2016 om 22:53

Een paar kommetjes Borsjt misschien, voor een beter resultaat zullen ze heel wat efficiënter moeten zijn.

16 augustus 2016 om 22:53

Ze hadden thuis gewoon moeten winnen uit word moeijelijk

17 augustus 2016 om 17:02

Precies Pesso-PSV,
Dat FK Rostov het moeilijk heb gehad blijk uit de vele gele kaarten.
Dus Ajax vergat het om het af te maken jammer.
Maar uit tegen FK Rostov zal het toch moeten gebeuren.

16 augustus 2016 om 22:58

Want die gasten kunnen daa wel voetballen? Ajax was vandaag prima en veel beter dan de Russen. Wat pech in de afronding en een blunder van Cillissen zorgde voor 1-1. Ik verwacht daar eenzelfde wedstrijd, winnen is gewoon een prima optie hoor.

16 augustus 2016 om 23:27

Kan misschien zo zijn, maar Paok was in Griekenland ook veel sterker dan in de Arena.. Moeten daar wsl gewoon weer 2x scoren.

17 augustus 2016 om 01:55

@joostfan beste zet je je Ajax bril af. De penalty was onterecht.

17 augustus 2016 om 01:55

Dubbelpost mag weg

17 augustus 2016 om 02:27

Onterecht is onzin, hands hoeft niet opzettelijk te zijn bij een schot op doel. Hij glijd zelf als een malle in om te blokken. In principe onderschept hij dus met zijn arm de bal die op weg was naar de verre hoek. Of de bal erin zou zijn gegaan zullen we nooit weten, maar het was niet met opzet maar door zijn arm werd het 100% geen doelpunt.

16 augustus 2016 om 23:10

Olie en gas er valt altijd wel wat te halen daar.

Had kaarten gewonnen dus ben gaan kijken maar wat een sfeer zeg!!

16 augustus 2016 om 22:40

Sarcastisch?

16 augustus 2016 om 22:43

Nee niet sarcastisch.

16 augustus 2016 om 22:40

Wel of geen sfeer? Kon niet kijken helaas.

16 augustus 2016 om 22:43

Leuk om dat is tehoren van een Feyenoorder !

16 augustus 2016 om 22:44

Ik vond de sfeer toch aardig goed, zo leek het op de TV.

16 augustus 2016 om 22:49

Ajax volk maakte veel geluid, arena leek gevuld en genoeg vlaggen gezien. Sfeer was prima op basis van tv

16 augustus 2016 om 22:52

Ze moeten weleens een wat uitgebreider repetoire instuderen dan wat ze nu de hele tijd zingen.

On topic:
Ajax moet dit gewoon afmaken volgende week. Nieuwe trainer of niet, deze spelers moet kunnen winnen en anders mogen ze zich schamen.

16 augustus 2016 om 23:30

Klopt, liedjes werden vaak herhaald, maar ik denk enigszins dat de overstap naar Zuid 1 van 410 hiermee te maken kan hebben. Vele liedjes gingen ook over vak410. Misschien zijn ze nog zoekende.

Maar aan de andere kant, noem een stadion in Nederland waar ze meer liedjes hebben die ook nog eens massaal mee gezongen worden omdat ze lekker mee zwepend zijn.
Dat is sowieso al schaars in NL toch.

17 augustus 2016 om 08:19

pro2312

Het heeft niets te maken met de overstap van Vak 410, een paar seizoenen geleden riep ik al dat er bij Ajax continue dezelfde liedjes gezonden werden.

Neemt niet weg dat het lekker vol zat en een heerlijk sfeertje, alleen na het laatste fluitsignaal leek er wel een brandoefening te zijn want toen Ajax hun ereronde ging lopen was het stadion al voor 95% leeggelopen, netjes binnen 2 minuten.

16 augustus 2016 om 23:08

Tuurlijk wel.

Lekker op z'n Nederlands. Niet presteren en daarna huilen.

16 augustus 2016 om 23:00

Waar heb jij naar zitten kijken? Ik zag een Ajax dat meer dan uitstekend voetbalde en de tegenstander vanaf de eerste minuut onder druk zette. Helaas wat pech in de afronding, maar een Nederlandse ploeg heb ik in lange tijd niet meer zo zien spelen in Europa. Mooi om te zien. Volgende week iets meer geluk en je wint daar gewoon.

16 augustus 2016 om 23:08

We hebben in Nederland altijd 'pech in de afronding'. Als het er op aan komt kunnen we niet scoren. Natuurlijk ben je wel beter, had je verwacht dat Rostov het spel ging maken?

16 augustus 2016 om 23:12

Om het nou pech in de afronding te noemen gaat ook wel ver. Het is knap dat Younes die bal er niet in kreeg, maar verder waren het voornamelijk schoten die de keeper met gemakkelijk moet hebben. Nu maak je het jezelf weer heel moeilijk met thuis 1-1 spelen, terwijl Rostov op de vrije trap na helemaal maar dan ook helemaal niks heeft laten zien.

16 augustus 2016 om 23:21

El samp ik vind dit makkelijk scoren. Ajax heeft nog alle mogelijkheid om zich te plaatsen. Waar dat huilen vandaan komt. Het zegt meer iets over jou.

16 augustus 2016 om 23:33

Nee, maar hoeveel potjes hebben Nederlandse clubs wel niet gespeeld tegen een ploeg die niet wilde voetballen, maar je er vervolgens ook totaal niet doorheen komt. Er waren nu aardig wat kansen. Vergelijk dat ff met Molde en Jablonek vorig jaar bijvoorbeeld

16 augustus 2016 om 23:50

Pech in de afronding en mooie vierde plaatsen (zoals ik ze op de NOS heb horen zeggen) op de Olympische spelen. Daarnaast staan de spelers ook altijd goed.

17 augustus 2016 om 01:59

@Joostfan definitie van presteren:
"Een prestatie is het volbrengen van een gesteld doel of verplichting. Het begrip prestatie wordt in verschillende contexten gebruikt, onder andere in de psychologie, de sport, de economie, het bedrijfsleven, bepaalde beroepen en het onderwijs. ..." Dat ze leuk spelen, maar niet winnen (wat de doelstelling was, betekent dat ze niet hebben gepresteerd. Capisce? En als jij werkelijk vindt dat ajax vandaag Ajax beter hebt zien spelen dan PSV vorig seizoen in de Champions League? Lol

17 augustus 2016 om 13:19

Jammer dat je hoopt dat het doel niet bereikt gaan worden. Maar ieder zn eigen voorkeur. Feit is wel dat we halverwege het tweekamp zijn en dat jou post op dit moment dus nog totaal niet relevant is. Als Ajax het in Rusland kan afmaken dan is het doel gewoon bereikt. Het halen van die doelstelling is zeker niet onmogelijk als er nogmaals zo'n wedstrijd op de mat gelefd kan worden.

16 augustus 2016 om 23:12

Nee jij presteert lekker met 46 punten

Slechte ploeg man dat Rostov

16 augustus 2016 om 22:41

Een maar ajax was ook niet goed want als het echt goed was hadden ze gewonnen!!!

16 augustus 2016 om 22:42

wat zegt dat dan wel niet over ajax als je in eigen huis daar niet van wint ?

16 augustus 2016 om 22:44

Als ze eens wat ballen in de hoek koppen of trappen ipv op de keeper dan kun je zo maar 3-1 winnen.

16 augustus 2016 om 22:47

Als als als dat zijn geen doelpunten!!! Ben voor ajax maar ze kunnen alleen maar hun zelf de schuld geven!!! Gaat echt wel moeilijk worden daar met ze 11 op eigen 16meter en 2 keer counteren. Ajax was hier voor gewaarschuwd daarom onbegrijpelijk. Ajax was 93 min de beter zeker maar gaat om de doelpunten!!!

17 augustus 2016 om 01:01

Dus geen pech maar gebrek aan kwaliteit. Geluk dwing je namelijk af....

16 augustus 2016 om 22:44

het is ook een schopploeg net als west bromwich. dus deze ploeg was veel lastiger dan rapid wien.

Ik zie in ieder geval wel verbeterinh ten opzichte van het spel van De Boer maar er is nog een lange weg tegaan...

Jammer dat ajax elke keer met 0-1 achterstaat door de keeper.
Cillessen moet echt weer een serieuze concurrent krijgen zoals hij had met vermeer. Die jonge is echt niet meer scherp.
Verder goede partij gezien van ajax alleen mogen ze wel de kansen afmaken.

16 augustus 2016 om 22:41

Hier heb je gelijk in, boer is geen goede concurrentie van cilissen

16 augustus 2016 om 22:47

Klopt, ik had graag Jurjus zien komen om een jaar met Cillessen te concurreren en dan het stokje over te nemen als Cillessen vertrekt. Maar goed, PSV was ons voor en klaarblijkelijk denkt het Ajax bestuur of 1) niet verder dan een week vooruit of 2) dat Onana goed genoeg is om het straks over te nemen.

16 augustus 2016 om 22:55

Misschien is Cillissen wel teveel bezig met zijn wens om naar het buitenland te gaan. Dat gaat zo in ieder geval niet lukken. Van een zekerheid achterin naar een twijfelaar.

16 augustus 2016 om 23:24

Dat lijkt me niet eens zo heel raar. Hij was de afgelopen twee seizoenen echt een heel sterke doelman (en onderschat bij fans van Feyenoord en PSV voornamelijk) maar er slipt toch zo al met al heel wat doorheen de laatste weken. Hopelijk beseft hij zich dat die transfer er dit jaar niet komt en kan hij de focus weer oppakken.

16 augustus 2016 om 23:30

Zelfs in die 2 jaar liet hij houdbare ballen Door en had hij slippertjes..

17 augustus 2016 om 07:48

en welke keeper niet, het kan ook niet altijd goed gaan, er zijn zoveel factoren wat mee spelen. Gisteren was de goal te houden zoals ze zeiden. Ajax was goed bezig, alleen jammer dat de keeper van de andere kant zo goed was op dat moment.

16 augustus 2016 om 23:53

Misschien kan Cilessen gewoon niet beter. Hebben mensen ooit daar aan gedacht? Hij is enorm opgehyped. Dat zei ik ook tijdens zijn hype periode en kreeg te horen dat ik gek was.

Iedere keer hetzelfde verhaal. Talentje presteert even goed en het wordt gebombardeerd tot toptalent.

Als Cilessen echt zo goed was dan was hij allang door een topclub opgepikt. Hij keept immers voor het Nederlandse elftal. Maar daar imponeert hij ook niet echt bijster. Ach ja, in Nederland houden we van meevoetballende keepers. Misschien dat Guardiola hem ooit als derde keeper neemt.

Goed gedaan, jammer niet gewonnen, maar wel heer en meester. Hopelijk in Rusland meer goals en door.

Ondanks dat Ajax beter lijkt denk ik dat ze in Rusland de deksel op hun neus gaan krijgen.

16 augustus 2016 om 22:54

Ja denk ik ook..
Same old song. We waren beter dit.. als de tegenstander dat.. als cillisen dit.. als die kansen erin gingen dat...
Gewoon zelfde resultaat niet door

16 augustus 2016 om 23:03

Ben ik bang voor. Baal ook wel van dit resultaat.
Het zou in elk geval typisch nederlands zijn.

16 augustus 2016 om 23:18

Nah ik denk het niet. Het is bijna onmogelijk niet te scoren daar als ajax gewoon hetzelfde speelt. Zij zullen in ieder geval wel hetzelfde spelen. Dat ajax gaat scoren zie ik bijna als een zekerheidje!

16 augustus 2016 om 23:42

Bijna ja, maar ook vandaag een penalty nodig gehad. Maar gezien het aantal kansen (Meer dan 2x Paok bij elkaar ) gaat het wel de goede kant op en lijkt dit misschien wel meer pech. Zij hadden immers ook een vrije trap nodig.

Wel bizar, 6 tegengoals uit 5 potjes, 4 uit standaardsituaties.

Oke, Gudelj net zijn voetje en Westermann met geklungel vallen daar ook onder maar goed. Paok uit gaven we nog aardig wat weg in de 1e helft maar alle potjes die Ajax 'gewoon' 4-3-3 speelde hebben we nauwelijks iets weggegeven. Het geluk in de afronding moet ook een keer onze kant op gaan vallen toch

17 augustus 2016 om 01:05

Geluk? Als je al 11 wedstrijden hebt gespeeld en er maar 2 weet te winnen doordat je zoveel kansen niet benut, wat zegt dat dan? Juist: Onkunde!

17 augustus 2016 om 00:09

Welnee. Ajax was prima vandaag. Denk niet dat een niveautje FC Lienden het in Rusland wel goed gaat doen. Zou een regelrechte schande zijn als FC Rostov in de CL komt... Waardeloos was het

Zwakke invalbeurten van Cassiera en Dolberg, zeg...

16 augustus 2016 om 22:41

Dolberg heeft geen één bal in zen voeten gehad en deed 8 minuten mee. Wat bazel je.

16 augustus 2016 om 22:42

Is ook wel een ondankbare taak voor Dolberg, tussen 4 man in te moeten scoren. Het werd zo dicht gezet, en toen Cassiera erbij kwam was het nog drukker binnenin, dus ik vind dat je hem niet echt kunt beoordelen.

16 augustus 2016 om 22:54

Cassiera heeft welgeteld 4 (steek)passjes gegeven in de voeten van een Rostov verdediger en Dolberg heeft geen enkele bal normaal kunnen aannemen, hoewel veel ballen ook door de lucht kwamen en niet helemaal zuiver waren. Desondanks verwacht je toch wat extra drive van twee spelers die als pichhitter worden ingebracht...

16 augustus 2016 om 22:46

Nee Traore was scherp vandaag. Goals maken was vandaag het probleem. Laat de goaltjesdief nou net bijna de hele westrijd op de bank hebben gezeten. Die kopbal alleen voor de keeper was een balletje voor Dolberg geweest. De spelers weten bij Bosz ook echt niet waar ze aan toe zijn. Deze jongens zijn nog jong he? Nou moeten ze ineens alle systemen die denkbaar zijn op hoog niveau kunnen uitvoeren. Bosz slaat de bal echt mis met dit Ajax. De angel van Ajax ging uit de wedstrijd toen Younes eruit ging.

16 augustus 2016 om 22:54

Djeindhoven

Spelers weten idd niet waar ze aan toe zijn. Sinkgraven speelde prima Links buiten, blijkt hij ineens 3e keus. Denk dan met Sinkgraven als invaller er nog wel wat meer kansen zouden komen.

Maar goed, zie wel vooruitgang tov FdB. Het is weer leuk om naar te kijken. Enige dat gelijk is gebleven, lullige goals tegen, en niet kunnen scoren.

16 augustus 2016 om 23:47

Yep, en thuis tegen Roda toen Sink eruit ging, en nog meer toen Dolberg ook nog gewisseld werd.

16 augustus 2016 om 23:51

Idd. 6 goals uit 5 tegen is bizar slecht. Maar het zijn echter maar 2 veldgoals, waaronder de blunder thuis tegen Paok.
Het steekpassje van Roda afgelopen zaterdag had miss onderschept moeten worden maar dat passje verdiende een doelpunt.

Je kan alleen bij goals uit standaard situaties niet direct wijzen naar de trainer die 'te aanvallend' wilt spelen. In principe geeft Ajax niet heel veel weg. Ik heb er wel vertrouwen in dat het aanvallend beter gaat worden, nu alleen een keer het geluk hebben dat de tegenstanders de spaarzame kansjes missen en er bij ons wel een keer 3 a 4 in vliegen.

17 augustus 2016 om 01:08

Geluk, geluk. Dat lees ik hierboven steeds weer. Is geen kwestie van geluk hebben, maar meer kwaliteit nodig. 11 wedstrijden nu gespeeld en er maar 2 gewonnen! Zo veel kansen missen duidt op onkunde!

17 augustus 2016 om 05:13

Ga terug naar Rotterdam, over je eigen club praten. Staan ook een keer boven Ajax en meneer heeft meteen z'n mond los.

16 augustus 2016 om 23:46

Cassierra was idd ongelukkig ingevallen zeg. Zocht geen diepte niets.. Sink was dan beter geweest. Ook ivm een eventuele steekpass.

Echter doe je Dolberg te kort.
Heel de wedstrijd kwamen er vanaf de rechter kant met met name El Ghazi prima voorzetten (voor het eerst meer dan 1 in de wedstrijd dit seizoen) maar vanaf het moment dat Dolberg erin stond ging alles over de belachelijk linkerkant. Younes speelde daarintegen bijna weergaloos. Ik denk dat wij in jaren niet zo'n dribbelaar als Younes op de flanken hebben gehad. Balen dat hij eruit ging maar hij zou uit nog veel belangrijker zijn dan vandaag. Enigszins sparen is niet onverstandig.

Een meer ervaren ploeg rolt deze tegenstander op.

Het is weer exemplarisch hoe Ajax hier gelijk speelt. Typisch iets voor een (te) jong elftal. Leuk spelen, maar niet de trekker over kunnen halen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb een leuke wedstrijd gezien maar de uitslag 1-1 thuis is gewoon erg slecht.

16 augustus 2016 om 22:45

Ervaring faalde vandaag, zowel Klaassen als Cillessen.

16 augustus 2016 om 22:47

@ afcanats

Klaassen is 23, als je dat ervaring wilt noemen weet je niet wat ervaring is. Met ervaring bedoel ik spelers tussen de 25-30 die stabiel presteren en het elftal sturing kunnen geven.
Vergeet ook niet dat het gaat om kwaliteit én ervaring. Ajax heeft genoeg talent, maar ervaren spelers die door hun kwaliteiten gezag hebben bij medespelers die zijn er niet.

16 augustus 2016 om 22:55

We kunnen het blijven zeggen Hennie en het bewijs komt steeds weer terug, maar ze blijven eigenwijs bij Ajax dat ervaring niet nodig is.
Heb er desondanks nog wel vertrouwen in. Dit Rostov was nou niet bepaald een Europese hoogvlieger

16 augustus 2016 om 22:57

Zo slecht is dat FK Rostov nog niet. Staan niet voor niets net als Ajax in de voorronde CL. Tevens 2de geworden in de russische competitie. Zie het positief, vond het eindelijk eens een leuke wedstrijd om naar te kijken, alleen jammer van het resultaat.

16 augustus 2016 om 22:57

Hen_nie,

Je praat nu onzin en alleen maar om je ene standpunt te blijven verdedigen. Ervaring is leeftijd. Echt kolder, ervaring is wedstrijden spelen op hoog niveau en onder druk. Verliezen en winnen meemaken. Klaassen heeft zeker die ervaring. Ajax speelt hier hier niet gelijk door gebrek aan ervaring maar door een fout van de keeper. Beetje pech met de afronding maar verder weinig verkeerd gedaan.

16 augustus 2016 om 22:57

Leeftijd heeft weinig met ervaring te maken. Er is logischerwijs een correlatie maar dat is het dan ook.

Een 18-jarige als Tielemans die al meer dan 100 wedstrijden speelde is ondanks zijn leeftijd al vrij ervaren. Een 24-jarig eeuwig talent die al jaren verkommert op de bank, is niet ervaren.

16 augustus 2016 om 22:59

Resultaat georienteerd denken ten top. Resultaat is belangrijk maar je ziet ziveel verbetering tov de vorige keer tegen paok. Jammer dat ze zichzelf niet hebben beloond. Dat een ervaren ploeg het beter had gedaan is natuurlijk de grootste onzin. Ze hebben niets weggeven als ajax 1-0 wint doen ze het top

16 augustus 2016 om 23:00

@ Thamike

Ervaring is geen leeftijd, want dat is niet altijd een goede indicator. Echter als je en elftal met dus 11 spelers neemt, is de gemiddelde leeftijd wel degelijk een indicator voor ervaring.

16 augustus 2016 om 23:01

@ Bon Jovi

Als je de gemiddelde leeftijd neemt van een elftal is dat wel degelijk een goede indicator voor ervaring. Een elftal van 21/22 jaar oud gemiddeld heeft eigenlijk te weinig ervaring.

16 augustus 2016 om 23:03

Hij heeft al flink wat wedstrijden gespeeld, zeker niet onervaren. Was vandaag echt niet het probleem.

16 augustus 2016 om 23:06

@hennie

Gespeelde wedstrijden zegt veel meer. Vandaag kwam het door een fout van de 27 jarige keeper met flink wat wedstrijden, interlands en europese wedstrijden. Verder geef je nauwelijks wat weg tegen de meester van de counter.

16 augustus 2016 om 23:06

Huh? Dus ervaring staat bij jou op gemiddelde leeftijd? Dus als we nog 2x een Westermann kopen hebben we genoeg ervaring en waren we beter? Volgens mij hebben we Traore en ging gemiddelde leeftijd omlaag en waren we beter. Echt kolder. Ajax speelde prima, 1 blunder en verder niets weggegeven. Veel gecreëerd en helaas niet kunnen afmaken.

16 augustus 2016 om 23:11

@ Thamike

Wat probeer ik nu de hele tijd te zeggen? Het gaat om de combinatie ervaring-kwaliteit. Je hoeft niet allemaal spelers van 25-30 te hebben, maar de combinatie tussen talent en ervaring met kwaliteit moet in evenwicht zijn. Dat is het bij Ajax momenteel te weinig.

16 augustus 2016 om 23:25

Zag vandaag het probleem niet? Zag geen gebrek aan ervaring. Klaassen is meer ervaren dan menig 25 jarige speler, net als Gudelj die overigens 25 wordt. Cillessen is 27 en faalt vandaag.

16 augustus 2016 om 23:26

Vond Klaassen best aardig spelen. Gudelj was de zwakke plek

16 augustus 2016 om 23:34

Klaassen was ook goed maar hij maakte een cruciale fout en dan krijg je meestal een slechte waardering hier. Maar hij was de schakel tussen middenveld en aanval en speelde slim tussen de linies waardoor hij ook weer die kop kans kreeg. Gudelj doet veel goede dingen en loopt echt veel dicht en zoekt de openingen aan de andere kant maar hij is te vaak te langzaam om het middenveld in te spelen.

Troare is wel een heerlijke speler en samen met Youness erg goed vandaag. Riedewald was met zijn jonge leeftijd echt erg goed en het meest volwassen spelend.

16 augustus 2016 om 23:35

Je bent aan het ijlen.

Bijvoorbeeld, een van de meest ervaren spelers, de doelman die al veel CL speelde en 3e werd op het EK in Brazilië, blunderde opnieuw.

Misschien moeten jullie dan Pfaff aantrekken, die is zéér ervaren hoor. lol

Het ontbrak Ajax vandaag aan scherpte in de afwerking en dat heeft meer met kwaliteit en vorm van de dag te maken, en niet zozeer met ervaring.

16 augustus 2016 om 23:40

Rolo1984

Met jouw visie ben ik het meer eens, dit is pure scorebordjournalistiek. Voor hetzelfde geld win je 3-1 en dan is alles in orde.

17 augustus 2016 om 08:45

Jongens......hetzelfde dat Hennie zegt gaat ook tegen Roda mis. Zeker weer pech? Misschien nog een stapje terug.....8 mei in Doetinchem? Ervaring is gewoon nodig en die is er te weinig

16 augustus 2016 om 22:46

Nou, normaal spelen ze k u t en verliezen ze of gelijk. Ben blij dat het er in ieder geval goed uitziet.

16 augustus 2016 om 22:48

@ Jorriroosen

We hebben inderdaad een leuke wedstrijd gezien, maar dat het dan 1-1 eindigt is in mijn ogen geen toeval.

16 augustus 2016 om 23:08

Nee klopt Hen_nie er had een nog meer ervaring in de goal moeten staan toch? Daar kwam de enige goal van Rostov vandaan. Volgende keer een 36 jarige keeper op goal.

16 augustus 2016 om 22:47

Zo cliche deze opmerking.

Ook ervaren ploegen hebben moeite te scoren tegen een tegenstander als Rostov. Ze zijn niet voor niets tweede geworden in Rusland.

16 augustus 2016 om 22:49

@ Xyzz

Cliche of niet, het is wel waar. Hoe die 0-1 tot stand kom is kinderlijk eenvoudig.

16 augustus 2016 om 22:59

Hoe die 0-1 tot stand komt heeft niets maar dan ook niets met ervaring te maken. Verkeerde aannamen en blunder keeper is geen gebrek aan ervaring. Je roept het in elk Ajax bericht maar echt totale onzin in deze wedstrijd.

16 augustus 2016 om 23:04

De 1-0 is een vrije trap die rechtstreeks wordt geschoten, dan kan je net zoveel ervaring in je team hebben maar dat is gewoon een fout van de keeper, en ja ook een keeper met ervaring kan zo'n fout maken.

16 augustus 2016 om 23:04

Je hebt het over oprollen en niet de trekker kunnen overhalen. Terwijl ze vorig seizoen 20 tegendoelpunten hebben gehad...

16 augustus 2016 om 23:09

@ Thamike

Ik kan het 100x proberen te vertellen, maar het punt dat ik duidelijk wil maken is dat als Klaassen daar de bal krijgt als hij 25 of 26 is dan geeft hij die bal een peer naar voren in plaats van hem proberen aan te nemen. Waarom? Omdat hij weet en beseft dat Rostov juist bij dat soort ''net niet-net wel'' situaties gevaarlijk kan worden. Niets ten nadele van Klaassen, want dat is een van onze beste spelers, maar als je naast Klaassen eigenlijk alleen maar veldspelers hebt die gemiddeld nog geen 22 jaar oud zijn, dan is de kans groot dat dit soort ''ongelukkige'' dingen gebeuren.

16 augustus 2016 om 23:21

Al is Klaassen daar 33 jaar zal hij nog die bal aannemen omdat dat 99,9% goed gaat en je meteen een aanval kan opzetten. Stond geen speler van Rostov naast hem. Hij kwam verkeerd op zijn voet en schoot daarom een paar meter weg. Heeft echt niets met ervaring te maken maar met een ongelukkige aannamen. Dus je kunt het 200x zeggen maar had niets met deze wedstrijd te maken. Aquero mist 2 penalty's met al zijn kwaliteit en ervaring.

16 augustus 2016 om 22:54

Ik spiegel Ajax nu even aan Anderlecht, dat is qua financiële middelen en competitie wel aardig te vergelijken maar datzelfde Anderlecht verloor 0-2 thuis van dit Rostov met een stuk ervarener team met een gezond aantal mid twintigers en paar grote talenten. Afgelopen jaar rolde niemand Rostov even op en afgelopen weekend heeft Rostov het zichzelf verkloot met die kaarten anders hadden ze Zenith kunnen hebben. Ik ga niet ontkennen dat er meer in zat voor Ajax maar Rostov heeft een manier van spelen voor ogen en dat doen ze meestal naar behoren, vrees dat het in Rusland wel eens heel anders kan lopen.

16 augustus 2016 om 23:06

@ wolterx

Anderlecht heeft gewoon te weinig kwaliteit. Wij hebben die kwaliteiten wel. Echter hebben wij niet de combinatie kwaliteit-ervaring. Dat is het gehele probleem bij Ajax. We krijgen veel te vaak kinderlijk eenvoudig doelpunten tegen, dat schreef ik in het begin ook aan toeval toe, maar dat blijkt op een gegeven moment niet meer te verdedigen.

16 augustus 2016 om 23:25

Haal is in jouw ogen een ervaren speler met kwaliteit? Zimling, Heitinga? Of zit je aan onhaalbare Sneijders, Guardados, Huntelaars te denken?

16 augustus 2016 om 23:39

Wij hebben ook niet genoeg kwaliteit imo. Snap ook niet hoe je dat durft te beweren, ervaring is soms zeker nodig maar vandaag had je met kwaliteit de winst kunnen pakken. Tegen Roda had ervaring je die 3 punten kunnen opleveren, dan had je in de laatste minuut het echt niet helemaal verpest. Als voorbeeld die kopbal van Traore, een Luuk de Jong/Haller of Cassierra had die gewoon gemaakt omdat het betere koppers zijn. Die bal van 2 meter van Younes had ook niets met ervaring te maken en dat tegendoelpunt waar Cillessen doet blunderen ook niet, Cillessen heeft genoeg ervaring maar mist momenteel vorm en een deel kwaliteit. Ik snap wat je wilt zeggen maar dit vond ik dus geen wedstrijd waar ervaring bij kwam kijken maar juist een gebrek aan kwaliteit.

17 augustus 2016 om 00:07

Anderlecht speelde in Rusland anders prima gelijk, met dat gelijkspel zou Ajax door zijn. Echter was Anderlecht thuis niet zo goed tegen Rostov als Ajax dat was. Die wedstrijden dus vergelijken slaat al nergens op. We gaan het zien, maar ik vrees dat Ajax twee goals nodig gaat hebben. Echter met het kansen dat je vandaag had zou het ook zo kunnen dat er daar heel gemakkelijk 2 of 3 in vliegen. Rostov kan eigenlijk helemaal niets anders dan enorme peren aan die ballen geven. Als wij op voorsprong komen hebben zij niet heel veel aan dat spelletje aangezien Ajax dan eventueel ook iets verder van de helft van tegenstander af kan spelen. Voetballend is Ajax gewoon veel te goed voor Rostov. Dat hebben we allemaal kunnen zien.

17 augustus 2016 om 00:26

De reden dat ik naar de thuiswedstrijd greep is heel simpel; Die hebben ze allebei gespeeld. Als we het omdraaien, als Anderlecht zo goed als Ajax speelde thuis was Rostov al uitgeschakeld.

Zo frustrerend. Weer is Ajax beter, weer heeft het 80% balbezit, weer heeft Ajax 20 kansen, weer lukt het niet om een normale goal scoren (buiten de penalty om), weer wordt er een blunder begaan waardoor je achter komt en weer is het resultaat teleurstellend.

Het is om moedeloos van te worden...

16 augustus 2016 om 22:54

Hoezo weer? Vorige CL ronde hebben ze gewoon geluk gehad. Deze wedstrijd was zeker de eerste helft erg sterk. Met een gevaarlijke Traore en Younes. Wat Cillessen de laatste tijd laat zien, kan echt niet op dit niveau.

16 augustus 2016 om 23:07

Deze wedstrijd was een vrijwel exacte kopie van Ajax-PAOK. Goed veldspel, meer dan 70% balbezit, legio kansen die niet worden afgemaakt en een blunder die een tegengoal veroorzaakt. Het lijkt een soort draaiboek waar de Nederlandse clubs zich in Europa aan houden.

17 augustus 2016 om 01:13

Paok had alleen ook 3 x kunnen scoren in de arena en 5 x in Griekenland.

16 augustus 2016 om 22:55

Dit ga je dit seizoen heel vaak zien onder Bosz. Was in zijn tijd bij ons bij vitesse hetzelfde, en erg frustrerend. Maar die Cillissen mogen ze wel eens een keer een schop onder z'n kont geven. Misschien dat ie dan wakker is. Is nu de 2e championsleague thuis wedstrijd dat ie alles verkloot.

16 augustus 2016 om 23:54

Wat is dat toch iedere keer met percentage balbezit. Iedere wedstrijd zal Ajax verreweg het meeste balbezit hebben. Dat komt door het lange rondspelen en het feit dat de tegenstander de bal aan Ajax laat omdat ze in de omschakeling de meeste kans maken tegen Ajax.

17 augustus 2016 om 01:16

Das logisch. De tegenstanders leggen Ajax hun wil op en laten Ajax denken dat ze beter zijn. De resultaten van 11 wedstrijden tot nu toe spreken in het nadeel, gemiddeld is de tegenstander beter geweest.

17 augustus 2016 om 02:34

Waarom blijf jij in godsnaam 11 wedstrijden opnoemen, oefenwedstrijden erbij?.. Die zijn helemaal niet relevant. Tuurlijk win je de liever, maar aan de andere kant ben ik blij dat we dat niet deden. Anders werden er miss helemaal geen spelers meer bij gehaald. Maar Feyenoord staat voor het eerst sinds 2002 weer boven Ajax en de praatjesmakers zijn er weer.

Had tochliever Sinkgraven gezien dan Casierra,

16 augustus 2016 om 22:41

Yup door Cassierra erin te brengen kwam die linkerflank redelijk leeg waardoor het veld niet breed werd gehouden. Nja, gewoon erg goed gespeeld, jammer van het resultaat.

Menzo maar weer van de stal halen

16 augustus 2016 om 22:41

Ik denk dat Van der Sar een betere optie is.

16 augustus 2016 om 22:53

Nee die tikt corners in eigen goal...

16 augustus 2016 om 22:57

Nu kun je beter Stekelenburg hebben. Nog steeds niet op zijn oude constante niveau maar wel beter dan Cillissen.

Dit gaat Ajax wel lukken daar. Ben niet onder de indruk van Rostov.

16 augustus 2016 om 22:48

Dat is juist het ding. Niemand verwacht iets van Rostov maar toch krijgen ze het voor elkaar.
Die ploeg stelt niks voor, maar die halen wel resultaat!

Ik keek alleen voor Davinson Sanchez en Matteo Cassierra maar ik reageer om te zeggen hoe drama Cillessen is. Wat een blunders de laatste tijd.

16 augustus 2016 om 22:47

eens. hij hoort helemaal niet de 1e doelman van nederland zijn. ik vond sanchez goed spelen. hij heeft veel ballen tegengehouden en ook veel duels gewonnen.

16 augustus 2016 om 22:57

Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe jij Sanchez vond spelen dan? Cassierra kan je hier niet op beoordelen, te weinig tijd en verkeerde positie.

16 augustus 2016 om 23:26

Sanchez speelde zeer solide. Weet zijn mannetje te staan en strooide goed. Gewoon voldoende. Moet wel zeggen dat hij niet echt getest is omdat Rostov zich kwam ingraven, maar hij was toch goed en niet zo dramatisch als die Veltman. Cassierra viel zeer onzeker in, pakte een paar overtredingen mee maar niet meer dan dat. Maar goed, we moeten niet vergeten dat Cassierra bij Deportivo Cali ook niet altijd startte. Vaak moest hij de voorkeur verlenen aan Harold Preciado en Rafael Santos Borre, die laatste is trouwens eigendom van Atletico Madrid.

16 augustus 2016 om 23:45

Ik vond Sanchez ook een degelijke indruk maken, heb wel bij hem een onveilig gevoel als hij onderschept. Als hij een bal wegkopt blijft hij 10 meter verderop hangen, onderschept hij een bal ligt hij op de grond met de bal binnen 5 meter, zoiets vind ik wel riskant altijd. In duels vond ik hem sterk, lekkere harde pass die redelijk zuiver was met paar uitzonderingen en heel atletisch dat hem heel bruikbaar maakt voor een hoge lijn. Hij is de eerste centrale verdediger waar ik echt vertrouwen in heb die niet uit de jeugd komt in jaren. Hij heeft wel de ondankbare taak een CV van Ajax te zijn maar als hij het bij Ajax haalt komen er mooie clubs, zeker met zijn fysiek erbij. Cassierra heeft iets speciaals in zijn manier van spelen, lijkt heel goed te begrijpen wat het team nodig heeft door een bal soms vast te houden, tikjes uit te delen en duels aan te gaan. Denk dat Cassierra een half jaartje nodig heeft om echt aan te haken maar daarna zie ik het wel goed komen met hem. Ben blij verrast met deze twee jongens.

17 augustus 2016 om 01:14

Ik ken ze al wat langer. Davinson Sanchez maakte dit jaar echt zijn doorbraak en speelde een sterke Copa Libertadores. Geen tegendoelpunten in de groepsfase, dat zegt toch wel wat. Daarna had hij een dipje. Kreeg het gevoel alsof hij naast zijn schoenen liep door al het lof en raakte zelfs zijn Copa America plekje kwijt bij de nationale selectie. Daarna pikte hij het echter weer op en was hij vanaf de return halve finale echt een geniale slager in de Copa Libertadores. Zet er een opbouwende verdediger ernaast en Sanchez komt er echt wel. Zeker een beest en uitstraling heeft hij ook wel waar spitsen beetje bang van worden. Een typische Zuid-Amerikaanse butcher. Cassierra heeft echt nog tijd nodig maar zoals je zelf al zegt, kan hij het spelletje ook goed lezen. Hij moet wel in de punt opgesteld worden. Een nieuwe systeem is wennen uiteraard maar Cassierra komt het beste tot zijn recht in de punt van de aanval.

17 augustus 2016 om 09:56

Ik kan me hier wel in vinden, heb voor het eerst iets gezien van Sanchez rond Mei (?) toen er foto's van hem op Twitter rondgingen in een Ajaxshirt. Gewoon paar compilaties gekeken, je kent het wel. Is een heel ander type dan elke Nederlandse verdediger die er is wat voor een groot deel genetica is ben ik bang. Ik kan me geen Nederlandse CV bij Ajax herinneren met de fysieke punten van Sanchez wat hem een fijne aanvulling van de selectie maakt. Ik denk dat als je over een jaartje of 2 Sanchez naast de Ligt ( die dan 19 is ) zet dat je een superduo kan krijgen. 2 fysiek sterke jongens waar er 1 van enorm veel snelheid heeft en 1 geweldig kan voetballen maar als grootste minpunt snelheid heeft, dat lijkt me een duo dat elkaar goed kan aanvullen. Ik weet niet of je bekend bent met Matthijs de Ligt maar mocht je tijd en zin hebben moet je eens naar Jong Ajax kijken als hij speelt. Doet me denken aan een tragere maar sterkere Vertonghen die perfect tweebenig is, verwacht hem volgend jaar al bij de A kern.

16 augustus 2016 om 22:57

Cassierra hoef je ook niet meer te kijken. Die viel een potje tegen zeg.

17 augustus 2016 om 09:11

Drama inderdaad, ook gewoon een domme wissel. Daar had Sinkgraven moeten staan.

Bosz voegt nog weinig toe. Zeg maar niks. Traore laten spelen is lafjes. Die was de tweede helft drama. Cassiera laten invallen snap ik ook niet. Het positiespel is niet beter dan onder Frank. Maar goed, was Cillessen doet is een drama natuurlijk daar kan Bosz niets aan doen.

16 augustus 2016 om 22:43

Kop op zeg, hij is er pas en hij moet ook de tijd krijgen. En lafjes om met hem te beginnen is het absoluut niet

17 augustus 2016 om 09:04

De tijd krijgen? Krijgt Westermann die ook van je? En is Dolberg niet na 2 goede wedstrijden een super talent? Het is de voetbalwereld, bijna niemand krijgt de tijd. En terecht. Ajax moet gewoon beter kunnen spelen dan tot nu toe onder Bosz. Ik zie echt niet dat grote verschil met De Boer. En de resultaten zijn, zeker met de voorbereiding meegenomen, nog dramatisch. Ik vind echt dat Bosz tot nu toe weinig toevoegt, hopelijk komt dat nog.

17 augustus 2016 om 11:34

je kijkt echt met zeer negatieve zin naar voetbal, is het dan nog wel leuk voor je, ja ook westermann krijgt van mij de tijd, natuurlijk ook weer niet de hele seizoen, maar wel om beter ingewerkt te worden met systeem en de spelers.
Dolberg is een talent of het super is is voor iedereen verschillend. Zeker is het tot nu toe niet goed geweest, gelijk spelen tegen roda jc en de voorbereiding. Maar ik zie zeker verbeteringen onder bosh, hij laat ze zeer aanvallend spelen en dit moet ook door de spelers nog beter onder de knie komen en zeker in de verdedigende zin. ik weet ook wel dat ze er nu moeten staan, maar wij hebben het makkelijk, wij hoeven er niet te staan. Kop op houden, komt goed.

16 augustus 2016 om 22:48

Wat een onzin man... Traore was echt goed bezig dus de keuze om hem te laten starten is gewoon juist geweest gaan we nog veel lol mee beleven!! Cassiera idd is gewoon geen flankspeler en ben daar nog niet gek van.

16 augustus 2016 om 22:56

Een goede spits maakt goals en kan langer dan 45 minuten leuk voetballen. Je ziet dat hij techniek heeft, maar het rendement is gewoon niet goed. Zijn schoten waren allemaal zwak. De tweede helft was Traore onzichtbaar. Ik vind dat Bosz nu voor de makkelijke weg kiest door met traore te starten, terwijl die niet is ingespeeld. Maar dat is het nadeel van een TD die veeeeel te laat een selectie rond heeft.

16 augustus 2016 om 23:29

Rendement is idd te laag bij Traore maar hij creëert wel veel kansen voor zichzelf.

16 augustus 2016 om 23:43

Rendement? Die gast heeft nog niet 1 hele wedstrijd bij elkaar gespeeld gaat het allemaal met jullie??? Geef die jongen nog ff de tijd man ik weet het moet nu gebeuren maar kom op

17 augustus 2016 om 07:54

leidsehood, wat een gelutter om rendement, jongen hij is er net en een paar trainingen, ben je al niet volledig ingewerkt in het spel en zowel ook met de andere spelers, ze hebben gisteren goed gespeeld en had zomaar 6-1 kunnen zijn, de russen hadden het geluk dat hun keeper net een zeer goede dag had.

17 augustus 2016 om 09:06

Dat bedoel ik precies, even de tijd geven en voor je het weet is het een verloren seizoen. Waar we de CL missen en in de competitie tegen een achterstand aankijken. Ik geef niemand de tijd bij ajax, als je in het eerste speelt ben je goed genoeg om meteen goed te voetballen. Hij had gewoon moeten scoren gisteren.

16 augustus 2016 om 22:51

? Vind het spel nu al attractiever dan onder de Boer! Heb een leuke wedstrijd gezien met een veel beter Ajax dat niet alleen de bal rond tikt maar ook kansen creëert. Die (wederom ) fout van Cil was domper meer kansen hebben die Russen niet gehad

16 augustus 2016 om 23:00

Ja en onder de Boer was het een fout van Van der Hoorn of van Fischer oid. Dat is dus niet veranderd. Wedstrijden met 75% balbezit heb ik genoeg gezien onder De Boer. Daarnaast is deze wedstrijd weer alleen de eerste helft leuk, ook genoeg gezien. Ook is het allemaal te vrijblijvend en zijn er erg weinig echte kansen geweest. Daarnaast is de verdediging kwetsbaar (Sanchez rood?). Dus nee, het valt me nog tegen.

16 augustus 2016 om 22:52

Ik vind anders dat Ajax aantrekkelijk en goed speelde vandaag. Veel leuker om naar te kijken dan onder De Boer. En ze zijn pas bezig! Ik vind dat we met zijn allen Bosz eens de tijd moeten geven. Altijd dat gezeur op de trainer... om moe van te worden.

16 augustus 2016 om 23:06

Gezeur om de trainer? Het is ajax tegen Roda wat we niet winnen. Ajax tegen Paok wat we niet winnen en nu ajax tegen Rostov dat we niet winnen. Dan is het geen gezeur als ik aangeef dat het matig is. Het is gewoon nog niet goed. En het spel is misschien wat aanvallender, maar kom op zeg, het was 1 goede helft. Die hebben we onder Frank ook gespeeld. En tegen Paok was het slechter dan ooit onder De Boer.

16 augustus 2016 om 22:53

Heb jij ooit iets te horen gekregen, van tijd krijgen?
Bosz voegt degelijk wel wat toe, en als jij hem lafjes vind dat hij Traore opstelt dan vraag ik me aan jou af waarom hij niet zou doen?
Dolberg is pas 18/19 jaar, maar die moet ook zijn rust hebben, dus gewoon een verstandige keuze, om Traore op te stellen.
Dus dat heeft niks met "lafjes" te maken, is degelijk over nagedacht.
Het spel komt zeker wel in de richting wat Bosz zou willen, dus nog even geduld.

16 augustus 2016 om 23:02

Ja over nagedacht, lekker op veilig. En vervolgens te lang aan de keuze vasthouden Traore te lang laten staan. Nu ook weer de nabeschouwing, dat is toch gewoon De Boer 2.0.? En tijd krijgen? Het is Ajax, je krijgt geen tijd. Anders missen we de CL.

17 augustus 2016 om 00:03

Ik ben er met je over eens, dat hij er wat te lang in stond.
En elke trainer moet tijd krijgen, om zijn filosofie kenbaar te maken. En we kunnen ook zien, dat er verbetering in zit ten opzichte van Paok.
Was De Boer zo slecht dan, 4x op rij kampioen? Ik neem aan dat je ajax fan bent? En dan deze prestatie niet vergeten bent. Alleen de laatste 2 jaar, daar word De Boer maar op gewezen dat is nogal kortzichtig kijken.
En Bosz zie ik degelijke verschillen dan in die van De Boer. Dus ik moet echt gaan concluderen, dat ik in hem geen De Boer 2.0 zie.

17 augustus 2016 om 09:09

Laat ik het zo zeggen: een trainer mag de tijd krijgen om zijn filosofie kenbaar te maken en te implementeren dat klopt. Maar als trainer van ajax moet je ondertussen ook gewoon winnen. Dat gebeurt nu niet en daar krijg je geen tijd voor, want de concurrentie wint ondertussen wel en de CL raakt uit zicht. Ik vond Frank fantastisch en hoopte dat hij bleef. Nu is hij weg en krijgen we Bosz, die tot nu toe niks beters doet en matige resultaten behaalt. Daar baal ik van.

17 augustus 2016 om 18:24

Het klopt, dat er een bepaalde druk als je trainer van Ajax bent. Dan moet er ook gewonnen worden, maar het hoeft niet direct aan de trainer te liggen.
Kijk pak bijvoorbeeld Roda JC, het kon toch wel wat meer zijn dan 2-2. Maar dan was het toch wat slordig weggeven door de spelers zelf.
Als Ajax het spel van Bosz onder de knie heeft, dan heb ik er vertrouwen, dat Bosz de harten van de fans veroverd.

En ik kan je zeker geen ongelijk geven, dat Frank de Boer goed presteerde. Al was het de laatste 2 jaar wat aan de mindere kant. Maar hopelijk dat Ajax volgende week een prestatie neerzet. Dat lijkt mij zeker het voornaamste nu bij Ajax.

Het resutaat valt dan wel weer tegen, maar ik heb wel weer vermaakt. Dit soort voetbal wil ik zien van Ajax, daar ben ik fan door geworden. Lekker doorgaan op dezelfde weg. Onder de Boer heb ik genoeg 1-0 wedstrijden gezien waarbij ik in slaap viel.

16 augustus 2016 om 22:53

@Spaanse Bas: Eens! Heb dit seizoen al 2 leuke wedstrijden van Ajax gezien, tegen Paok thuis en vandaag. Dat is al meer dan vorig jaar. Ook beginnen de lijnen steeds meer duidelijk te worden. Het ontbreekt echter nog wel aan creativiteit vanaf het middenveld. Daarvoor moet Ziyech gewoon gehaald worden. In combinatie met Younes en Traore kan het dan een enorm leuk seizoen worden.

16 augustus 2016 om 22:55

1-0 zou nu anders een geweldige uitslag zijn...

de poll moet zijn dankzij Cillessen doet Ajax zich alweer te kort.. dit is nou al de tweede fout .. misschien ene andere poll.. is Cillessen de beste keeper van Nederland.. nou eeh nee dus

ajax mag beetje tevreden zijn met 1-1. die rostov speelde als gemixt met leicester en west bromwich, dus verdedigen, counteren en schoppen. nu zal het moeilijk zijn om in rusland gaan stunten.

Heel erg zonde. Helemaal jammer is dat de 'ervaren' spelers Cilessen, Veltman en met name Klaassen niet thuisgaven. Het elftal heeft op het middenveld echt een dribbelaar nodig om in de kleine ruimte te kunnen voetballen. Op deze manier blijft het moeilijk om echt grote kansen te creeren. Positief was dat het duo Riedewald - Sanchez goed overeind bleef en uiteraard de acties van Younes en Traore.

16 augustus 2016 om 22:46

Veltman gaf niet thuis?! Ik weet niet welke pot jij hebt gezien, maar Veltman speelde juist erg sterk. Loste een boel op, en speelde erg sterk aan de flank. Klaassen speelde ook zeker niet slecht, maar ook niet goed. Cillessen laat ik maar even buiten beschouwing...

16 augustus 2016 om 22:59

Ik vind Veltman ook goed spelen met een paar hele slechte passes. Waar was Bazoer? Voegt hij nou wel voldoende toe?

Erg sterke eerste helft gezien van Ajax. Traoré speelde erg lekker. De voorzetten van El Ghazi konden mij ook bekoren. Maar uit eindelijk gaat het om het resultaat, en die is teleurstellend. Cillessen kunnen wij niet meer op bouwen. En ik vrees voor hem dat hij op korte termijn bij het Nederlands elftal terecht wordt gepasseerd.

Jammer, als je zo vaak op doel schiet /kopt moet er gewoon een goal vallen. Keeper deed het helaas te goed. Maar Rostov is zeker geen wonderploeg waar je van hoeft te verliezen

Het zet weer een beetje door, die Europaziekte van Ajax. 70% balbezit is prima, maar zeker als je in de buurt van het goal komt moet er gewoon veel meer gevaar vanaf komen. Rostov is bijna net zo gevaarlijk geweest met een vierde van het balbezit ofzo. Het frustreert me dat als Ajax in een 2 aanvallers tegen 3 verdedigers scenario komt, ze toch weer weten terug te kappen en te wachten op aansluiting zodat alles weer op slot zit in plaats van gewoon voor het schot of de actie te gaan.

Bij vlagen ook wel aardig voetbal maar nog steeds het probleem van 'bij vlagen'. Er moet gewoon meer tempo en meer gevaar afkomen van dit Ajax wil je iets betekenen in Europa.

17 augustus 2016 om 02:46

Bijna net zo gevaarlijk, weet niet waar jij naar gekeken heb maar de enige kans ontstond vlak na de 1-1.. Die pakte Cillessen, de vrije trap mee geteld zijn zij 2x gevaarlijk geweest. De keeper van hen heeft (idd sommige slecht ingeschoten) minimaal 6 tot 7 ballen uit het doel gehouden. Zouden we de keepers wegdenken en alle kansen als doelpunt rekenen zou Ajax dus met 7-2 gewonnen hebben. Idd bijna net zoveel kansen, en laten we dan de aanvallen die niet door de keeper maar door spelers geblokt werden maar gewoon vergeten.

Jammer dat er niet gescoord werd. Die bal moet er echt snel een keer in gaan rollen hoor, dit soort wedstrijden moet je gewoon winnen. Afgelopen zaterdag zelfde geval. Dit gaat je gewoon de kop kosten op de korte termijn. Traore liet zien hoe goed ie is. Zonde dat hij niet kon scoren. Eindelijk paar goeie acties gezien van El Ghazi. Merk wel dat er op het middenveld nog creativiteit mist. Wordt nog spannend in Rusland.

Ik had gehoopt op een overtuigende 3-0, het zou zo goed zijn voor Nederland! Dolberg te laat erbij vind ik zelf! Traore is wel echt een aanwinst voor ajax!

Bosz over Ziyech: Die gaat morgen tekenen!

16 augustus 2016 om 22:56

Dat mag ik hopen, anders kom je nooit ver in Europa.
Waarom PSV dan wel? Ja die hebben Guardado.
Het middenveld is belangrijk in de CL, vooral voor ploegen van PSV en Ajax niveau. Oja een goede keeper ook, die jaapie van Ajax bijvoorbeeld......
Ajax met Ziyech is te vergelijken met PSV.
Pröpper en klaasen kun je vergelijken, Ziyech en Guardado en Gudelj en Hendrix!

16 augustus 2016 om 23:33

Propper en Klaassen oké wel andere kwaliteiten maar vergelijkbaar niveau.
Guardado en Ziyech liggen mijlenver uit elkaar qua type voetballer daarbij heeft Ziyech nog niets bewezen en heeft guardado echt een bak ervaring op niveau.
Gudelj en Hendrikx lijken het meest op elkaar maar ik zou Jorrit niet ruilen tegen nemanja ook al is hij niet onomstreden in Eindhoven.

17 augustus 2016 om 02:49

Maar PSV moet het dit jaar ook eerst maar eens opnieuw laten zien hoor? Vooralsnog heeft Ajax de afgelopen 5 jaar met UEFA punten gepakt, met 4 jaar op rij CL. Een overwinning in de CL levert evenveel punten op als in de Europa League.. PSV heeft het vorig seizoen uitstekend gedaan, maar loop niet te hard van stapel en hou rekening met een zwaarde poule en dat er gevochten moet worden voor de 3e plek. (Al hoop ik op overwintering in de CL voor beide ploegen)

Goed gedaan Ajax. Genoeg inzet. Weinig tikkies breed. Vetrouwen in de return. Heerlijke speler die Traoré.

Jammer, veel beter vooral de eerste helft.
Geweldige penalty, maar bij de tegengoal zag Jasper er weer niet goed uit.
Hoe hij nog eerste keeper bij Oranje is is voor mij een raadsel maargoed daar gaat het niet over.
Rusische ploegen liggen de Nederlandse ploegen niet!
Ik hoop het voor Ajax maar heb er steeds minder vertrouwen in!

Valt me wel op dat de Arena direct half leeg was na het eindsignaal, jammer want bij zo'n belangrijke pot zal het toch wat meer boost geven als de fans nog even blijven!

Weer een fout van Cillessen? Moet toch es afgelopen zijn met die man, de kans om hem aan Louistje te verkopen heeft Ajax laten schieten.

Zwak elftal zeg dat Ajax. Dat dit team ons moet vertegenwoordigen zegt veel over het Nederlands voetbal. In de 2e helft geloof ik 75 bbz maar nauwelijks kansen.

In de 1e helft maken ze de kansen niet, en komen ze met een zeer goedkope strafschop nog gelijk. Dit team heeft niks in de CL te zoeken.

16 augustus 2016 om 22:57

Volgens mij heb jij de wedstrijd helemaal niet gekeken. Ajax was baas in eigen huis, veruit het meeste balbezit en veel kansen (vooral de eerste helft). Spijtig genoeg gaat de bal er niet in. Maar je kunt me niet vertellen dat Ajax Rostov niet compleet overklast heeft.

16 augustus 2016 om 22:58

Rostov hebben helemaal niks te zoeken in de CL. Maar de kans is na vandaag groot dat dit zal gaan gebeuren.

16 augustus 2016 om 23:26

Maikel1980,

Als jij de wedstrijd had gezien dan had je kunnen weten dat Rostov vanaf minuut 1 al met 10 man aan het verdedigen was en dat de keeper van Rostov een aantal goede reddingen had verricht.

Fk rostov, voor al u bussen parkeren. Leek de connexxion wel, mijn god.

Cilessen, ongelofelijke droplul wat is er aan de hand. Kost ons weer een cl overwinning.
Eerste helft was goed daar had het verschil gemaakt moeten worden. Tweede helft ebde het helaas weg, zeker na de wissel van younes. Beetje zelfde scenario als tegen Paok, hopelijk betekent dat dat we het gaan afmaken in Rusland..

Ajax doet zich te kort. Ajax fans vond ik echt wel trouw. Toen Rostov scoorde gingen ze gelijk verder met zingen. Echt een heerlijke eerste helft gezien. Met heel veel kansen. Younes en El Ghazi vond ik heel erg goed en Traore ook. Klaassen stond op. Ik mis wat bij Ajax. Via de opbouw gaat het wel goed maar je ziet dat Bosz 433 aanvallend speelt met Klassen achter de spits. De verdediging blijft maar alleen achter tikken tot er iemand. De middenveld is te ver naar de flanken en dan blijf je maar tikken en tikken en tikken tot El Ghazi of Younes komt. Dat moet veranderen.

16 augustus 2016 om 23:34

EL Ghazi was best wisselvallig in zijn acties. Het ene moment goed en een moment later weer knullig.

16 augustus 2016 om 23:37

Dat is echt zijn hele probleem. Zolang zijn actie's lukken en hij een geslaagde voorzet geeft is er niets aan de hand, gaat hij 2x niet zijn man voorbij of een actie mislukt kun je hem bijna wisselen want dan doet ie niets meer en gaat balletje terug. Ik had ook in de 2e helft El Ghazi vervangen voor Dolberg en Traore op rechts.

Alle ballen over de zijkant geen creativiteit. Een woord ziyech

16 augustus 2016 om 22:52

Dan hoor ik de fans op VZ nog zeggen "die hebben we niet nodig".
Die hebben jullie wel nodig om ver te willen komen, anders wordt er nooit een prijs gepakt zowel internationaal als op nationaal niveau.
Ziyech is nou zo'n speler die vandaag de wedstrijd had kunnen beslissen.
Ajax fans besef nou, dat he het met een sinkgraven niet gaat redden en dat Ziyech zeker die miljoenen waard is!

Jammer dat de kansen niet werden afgemaakt. Maar sjezus er moet iets gedaan worden aan de positie rechtsbuiten, en pff gudelj waarom doet hij alsof hij de bal diep wilt spelen, maar telkens over de breedtepass.. Er moet iets gedaan worden op de middenveld, liefst zie ik dan Sinkgraven.. Maar goed Ajax moet dit afmaken in Rusland. #WZAWZDB

Zonde dat ajax de wedstrijd niet afmaakt. Ze maken het zichzelf onnodig moeilijk. En eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op rostov in de cl. Ik vrees hetzelfde beeld te zin in Rostov. Nu ik het zeg besef ik me pas dat ik alleen dit beeld van Rostov ken😴😴😴

17 augustus 2016 om 01:19

Voor club brugge wel beter dat Rostov wint, als er van het vijftal Plzen, Man City, Ajax, Villareal en Porto 2 ploegen uitgeschakeld worden, zit Club volgens mij in pot 3 ipv 4.

Totdat Younes gewisseld werd was het genieten van Ajax op die domme tegengoal na. Na die wissel was de tank wel leeg bij Ajax. Jammer dat Ajax net die tweede goal kon maken, de kansen waren er af en toe maar die keeper keepte geweldig zeg. Maar die kans voor open goal had erin gemoeten van Younes.

Ajax speelde werkelijk waar héél erg goed. Mooi, aanvallend voetbal met veel kansen. Jammer dat de kansen niet afgemaakt werden, want 3-1 was geen rare uitslag geweest. Maar het spel kon mij zeer bekoren! Dijks speelde goed, Sanchez is een beest in de verdediging, Younes maakte veel goede acties en Traore... wat een aannames heeft die man.
Ik wil niet overdrijven, maar ik zie de progressie waar Bosz het over heeft wel. De weg naar boven en naar aanvallend voetbal is ingezet.

Volgend week moet het gebeuren!

Leuk spel, maar matig resultaat. Nog een gelukje ook eigenlijk dat de arbiter heel erg makkelijk een penalty gaf, anders liepen ze hier met 0-1 van het veld af.

16 augustus 2016 om 23:23

Hoezo makkelijk een penalty? Die bal vloog gewoon richting de kruising, maar werd door die handsbal van richting veranderd. Een zuivere doelpoging werd daardoor ontnomen. Dus ik weet niet waar jij de wijsheid vandaan haalt dat de penalty gemakkelijk gegeven werd.

16 augustus 2016 om 23:35

Die bal had de keeper gehad, kijk de beelden maar eens terug.
Was overigens wel gewoon een pingel

17 augustus 2016 om 04:37

Dat maakt niet uit. Daar kijkt de scheidsrechter niet naar. De bal vliegt richting het net en wordt onderweg van richting veranderd door een arm, dus dan is het een penalty. Of de keeper nou goed stond of naar een goede hoek dook is niet relevant.

Weer laat ajax zien niets te kunnen betekenen voor het Nederlandse voetbal

16 augustus 2016 om 22:46

Het is nog niet gespeeld hè. Tegen Paok speelde Ajax ook thuis gelijk.

Ajax was een stuk beter alleen het was de hele tijd net niet. Cillessen wat is die jongen uit vorm. Op dit moment zeker niet de 1e keeper van oranje. De uit wedstrijd in Rusland wordt erg lastig. Hopen dat ze het kunnen redden.

Ik ben enorm trots op mijn club. Wat een geweldig spel. We hadden het geluk jammer genoeg niet mee. Balbezit: 77-23. Schoten 19-4. Eindstand: 1-1. Younes was geniaal, Traore toonde zijn klasse en Riedewald was in mijn ogen de beste speler van het veld. Dit was het Ajax wat ik wil zien. Frivoliteit, individuele acties en snel spel. Nu nog goals scoren, en standaardsituaties beter verdedigen.

Cillessen moet echt een concurrent krijgen, want zo gaat het niet langer. Ik vind hem nogal dramatisch keepen de laatste tijd. Ik ben de laatste tijd het Nederlandse voetbal op de voet aan het volgen, maar Cillessen valt mij enorm tegen.

Ik hoop wel dat ze het karwei kunnen afmaken in Rusland, maar ik vrees gewoon dat het niet lukt. Ze hebben toch een dot met kansen gehad, maar die keeper had een wedstrijd van zijn leven. Maar na 60 minuten ging het tempo er uit.. Dat moet echt nog wat constanter, dan zou de wedstrijd wat mij betreft boeiender geweest zijn.

Ook Sanchez was niet in zijn slechte doen, dat geeft toch aan dat hij redelijk veel mee brengt. Maar nu maar eens hopen dat ze gaan winnen in Rusland. Zou alleen maar ten goede komen voor het Nederlandse voetbal.

Ajax speelde een goede eerste helft, en hadden gewoon 3 goals moeten maken. Cillessen laat vandaag weer zien dat het niveau die hij haalde bij het WK niet kan evenaren in de CL. Een enorme blunder tegen Paok. En vandaag tegen Rostov stond hij heel slecht bij de 0-1

Rostov is echt een heel naar ploegje. Ze hebben een fysiek sterke elftal met een aardige keeper, maar dat is meer dan genoeg om ervoor te zorgen dat Ajax geen veld goal kan maken. In de uitwedstrijd kan je hetzelfde recept verwachten. Rostov zal vol voor de 0 gaan.

El Ghazi vond ik vandaag een goede wedstrijd spelen. Hij krijgt vaak kritiek te horen, maar was vandaag zeer dreigend, en had aardige voorzetten waar zijn teamgenoten meer mee hadden moeten doen.

Toch afgelopen jaren de meeste punten gepakt voor het Nederlandse voetbal.

Toch afgelopen jaren de meeste punten gepakt voor het Nederlandse voetbal.

Ik heb een hele leuke wedstrijd gezien! Zeer sterk Ajax, vooral in de eerste helft. De wissel van Younes snapte ik niet helemaal.. liep om de minuut z'n tegenstander voorbij!

Hopelijk kan Ajax dit in Rusland nog recht trekken.

16 augustus 2016 om 22:49

Idd jammer dat hij eruit moest maar hij is net terug van een blessure.

Ajax kan zich gaan opmaken voor de EL. Alsof de Russen deze 1-1 weg gaan geven in eigen huis. Dat weet ik wel zeker van niet. Dit is allemaal te danken aan Cillessen, die helaas in het dipje van zijn leven zit. Wel typisch dat het echt op zijn Nederlands gaat. Goed spelen, kansen missen en dan ergens een blunder maken. Het voelt voor mij net alsof ik Heracles-Arouca kijk..

Dit is echt balen net zoals tegen PAOK doen we ons thuis tekort. Traore gaan we nog veel plezier aan beleven. Jammer dat hun keeper zo goed was vanavond. Volgende week word het niet makkelijk omdat we moeten scoren.

Cillessen wil niet meer bij Ajax op doel? Man, man, die keeper kost wat...
Verder heeft Ajax het redelijk gedaan, helaas net niet voldoende.
Nogmaals, keeper zakt weer door het ijs, Veltman en Dijks die vooral opbouwend
en verdedigend te kort komen. Middenveld bekend, te statisch, Younes en Traore
prima, El Ghazi blijft te veel artiest. Vooral gaat er technisch veel verkeerd. Hoe
vaak heeft Veltman niet een verkeerde pass gegeven - en niet onder druk?
Blijft dus hetzelfde verhaal, gewoon te weinig kwaliteit op minimaal 4 plaatsen.
Positief: niet verloren tegen de Russen. Eerste keer. En na 1-1 ging Ajax geloof
ik vaak nog door. Dus er is nog hoop.....

Altijd dat gezeur "wij waren beter" "wij hadden meer kansen" "wij hadden meer balbezit" "wij verdienden het om te winnen". Het is een spel van 11 tegen 11, een keeper mag dus geen wedstrijden winnen? Of de wedstrijd van zijn leven spelen? Dus omdat een team meer kansen heeft en meer balbezit verdienen ze de winst? Maar een keeper doet ook mee, staat ook op het veld en hij heeft de 1-1 uit het vuur gesleept en dan is de 1-1 verdiend want deze keeper verdiende minimaal een 1-1. En dit geld voor alle teams niet nu alleen bij Ajax voordat mensen zich aangesproken voelen

Einde oefening. Rostov gehaald waar ze voor kwamen. Die knallen er volg week vol op. 1-1 is echt een slechte uitslag.

16 augustus 2016 om 22:53

Ajax speelde tegen Paok ook 1-1. Een goal maken in Rostov en er is nog van alles mogelijk.

16 augustus 2016 om 22:55

Alleen PAOK miste drie 100% kansen. Dat gaat rostov niet doen.

16 augustus 2016 om 23:02

Rostov speelt verdedigender dan Paok. Een counterploeg.

17 augustus 2016 om 00:06

Rostov kan helemaal niets. Geen zorgen.

16 augustus 2016 om 23:20

Die kunnen niet knallen want zo spelen ze altijd...

Eindelijk heeft Ajax een typische Ajax spits met Traore! Wat een verademing vergeleken met Milik! En ook het voetbal van Bosz is een verademing vergeleken met dat van De Boer!

16 augustus 2016 om 23:06

Ik vrees voor jou dat milik wel minimaal een goaltje had meegepikt. Maar goed het was geen ajax spits......

16 augustus 2016 om 23:22

Zou het? Milik had altijd 2 balcontacten nodig en in die tijd zat er wel een Russisch been tussen...

17 augustus 2016 om 09:02

Traore speelde goed maar het zegt toch ook wat dat hij al zijn pogingen recht op de keeper schiet/kopt. We gaan het zien de komende maanden.

Tweede helft redelijk saai en na de wissels werd het niet beter,
Eerste helft, uiteindelijk veel bestand EN kansen. Een discutabele penalty en Sanchez die zich in de handen mag knijpen en een giga blunder van Cillessen.
Ik las hierboven al dat een ervaren ploeg dit Rostov op moet kunnen rollen. Nou daar ben ik het mee eens. Maar wanneer wordt Ajax dan eens ervaren? Supporters zijn vaak kritisch en je wordt makkelijk afgeserveerd. Jonge jongens zijn frivool en kunnen verrassen maar dat in combinatie met ervaring is onbetaalbaar voor Ajax en wat statische rustige spelers die wel ervaring maar geen vermaak brengen worden vrij snel aan de kant geschoven.

Leuk pot voetbal vanavond van Ajax. Lang niet zo zelfverzekerd zien voetballen europees (barca 2-1 laatse keer?) Gelukkig bij het penalty moment, maar afgedwongen door eens daadkrachtig het goal van de tegenstander aan te vallen door goede schoten. Zie zeker mogelijkheden voor Ajax de heen wedstrijd.

Jonge jonge zo jammer dit. Hier had Ajax gewoon 3-1 moeten winnen. En eigenlijk door die blunder van Cillesen 3-0 want die russen zijn niet zo goed als ik had verwacht. Wn Ajax speelde super goed op de keeper na, wat is dat toch een prutser de laatste tijd. Had Cillesen wel een hoger nivo toegedicht dit viel mij tegen van hem.

Leuke wedstrijd, dat het iets beter en scherper moet ok. Maar zie een stijgende lijn en met vlagen erg goed voetbal. Dit Ajax komt nog wel aan de praat hoop dat ze winnen in Rusland.

Cilessen, dramatische keeper. Heb hem sowieso al niet goed gevonden. Voor de rest denk ik dat Rostov uit makkelijk gaat winnen. Ajax blijft maar een kinderploeg zonder enige ervaring en creativiteit.

Thuis moet je winnen uit word moeijelijk Ajax was niet best

Sommige zege dat we nu in de EL komen maar volgens mij hebben wij de vorige keer met 1-2 gewonnen. Oke met het nodige geluk maar we deden het. Dat kan volgende week ook zomaar gebeuren. Maar Rostov zou wat meer gaan verdedigen dan aanvallen. Ach ja 1 keer scoren is genoeg als je de 0 houd. Maar dat zie ik niet gebeuren met die lange spelers.

Dit Ajax mist duidelijk de kwaliteit om zo'n matige club met een zware nederlaag naar huis te sturen!

16 augustus 2016 om 22:59

Ajax had er minimaal twee meer moeten maken. Zeker die van Younes had moeten zitten. Maar keeper van Rostov keepte ook geweldig hè.

Hoe speelde Bertrand Traoré? Ik heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien

16 augustus 2016 om 22:59

Uitstekend, een echte Ajax spits. Al had hij er wel 1 moeten maken.

17 augustus 2016 om 00:00

Je kan ook overdrijven 2e helft hebben we hem niet gezien en z'n schoten waren slap eerste helft. Vond eerder Younes en El Ghazi uitblinken.

Als ik de mensen hier moet geloven is Rostov een team vol koekebakkers, waar men voor de wedstrijd zei dat dit misschien wel de moeilijkste loting was. Je wordt echt niet 2e in Rusland als je er niks van kunt!

16 augustus 2016 om 23:13

Je moet vooral hier niet alles geloven. Tuurlijk zijn het geen koekenbakkers. Zijn erg goed in het counteren met snelle spelers voorin. Kunnen achterin alles goed dicht zetten en zijn fysiek en kunnen uitstekend koppen. Technisch zijn ze niet veel en slaan daarom vaak het middenveld over. Maar dat is mijn mening.

16 augustus 2016 om 23:14

Als je de wedstrijd hebt gezien dan begrijp je waarom mensen denken dat Rostov een team vol koekebakkers is, ze hebben op de vrije trap na niks gedaan. Letterlijk elke bal die ze hadden ging direct weer naar Ajax toe. Wanneer Rostov thuis speelt kan het natuurlijk een stuk beter zijn, maar vanavond was het drie keer niks.

ik heb er geen vertrouwen in, die russen laten niks toe en Ajax gaat daar aanvallen en dus gevaar van de counter, en vergeet niet Ajax scoorde uit een twijfelachtige penalty.

Goed gespeeld tot de 60ste minuut, weer een domme fout achterin, zowel Klaassen als Cillessen. Verder kon de aanval mij bekoren, zeer leuk om te zien. Vandaf minuut 60 zou ik Sinkgraven brengen voor Bazoer en verder was Veltman en Dijks (allemaal schepvoorzetten) waardeloos, Gudelj erg sterk overigens!

Ben groot voorstander van het halen van Room, Cillessen moet eruit, teveel fouten.

16 augustus 2016 om 23:16

Dijks slecht. Poeh wat moet hij meer doen dan? Won elk duel, kwam links het meest in balbezit en had een paar prima voorzetten. Was vandaag echt prima. Bazoer was onzichtbaar en Cillessen 1 fout maar meteen cruciaal. Youness echt geweldig maar man van de wedstrijd voor mij was Riedewald.

16 augustus 2016 om 23:30

Geen hoge schep ballen tegen boomlange verdedigers, 0 gevaar en een hogere handelingssnelheid. Voorzetten waren juist compleet ongevaarlijk. Riedewald verloor een belangrijk kopduel bij de corner bijna 0-2, verder niet veel bijzonders vond ik, 6,5.

16 augustus 2016 om 23:40

Ik heb echt een heel andere Riedewald gezien die bij de counter ook de linkerkant moest opvangen omdat Dijks nog voorin stond. Heeft vandaag zoveel ballen afgepakt. Ook in het midden een paar keer voor Sancez het op moeten lossen en de opbouw gedaan. Riedewald was echt goed vandaag. Dijks zijn voorzetten moesten juist niet hoog omdat ze dat makkelijk konden verdedigen maar half hoog en pakte een paar keer gevaarlijk uit.

16 augustus 2016 om 23:48

Half hoog of laag ja, maar strak niet van die schepijs ballen, zoals El Ghazi ze gaf dat was goed. Riedewald had van mij een 7 gehad als hij dat kopduel niet verloor. Verder sta je tegen bomen van verdedigers.

Als je thuis alleen weet te scoren uit een penalty met 73% balbezit, dan ga je er uit zeker 1 maken?

16 augustus 2016 om 23:25

De bal is rond dus waarom niet?!

16 augustus 2016 om 23:25

Als je de wedstrijd niet hebt gezien zeg dan niks

16 augustus 2016 om 23:29

@abrikees,

Weet ik niet maar dat kan zeker. Hebben ze al laten zien tegen Paok. Wedstrijd is toch anders. Ajax moet en heeft genoeg kansen gecreëerd. Ajax speelde een prima 1e helft met veel mooie aanvallen en kansen. Maar als jij denkt dat de thuiswedstrijd een kopie is voor de uitwedstrijd dan moet je vaker voetbal kijken.

Ik hoop zo erg dat Cillessen zich schaamt. Als je gewoon in de hoek van de keeper gaat staan dan kan de bal er niet in, als de bal vervolgens over de muur wordt geschoten in de andere hoek dan heb je nog teminste een excuus. Mooi genomen klaar. Maar nu is het zo een verschikkelijke stomme fout van hem. Kan het niet begrijpen.

Nou Nou Nou, wat veel pessimistische reacties.
Ajax heeft gewoon een goede pot gespeeld en vond een goede keeper tegenover zich.
Doorgaan behoort zeker tot de mogelijkheden zeker als Cilissen net als tegen Paok zijn goal gaat schoon houden en Ajax scoort.
FF niet vergeten dat Anderlecht in Rusland ook 2-2 speelde, dus waarom Ajax niet? Zeker met het spel wat ze vanavond hebben laten zien.
Makkelijk zal het niet worden maar er zijn zeker goede mogelijkheden zeker omdat op de 0 spelen voor de russen ook een risico inhoud.
Dus ik wens jullie Ajaxsupporters succes.

Dit Ajax liet bij vlagen heel goed voetbal zien. Die Bosz doet het goed.

Geef Sanchez nou eens wat tijd... Die gozer is een beest achterin en dat hebben we nodig. Pluk een Ajacied uit de jeugd van 16 en hij voetbalt gemakkelijker mee dan Sanchez.. Maar wat andere kwaliteiten zijn ook wel eens fijn.

Ajax heeft gestreden en gevochten, verademing Hoe er soms hard het duel aangegaan werd, fantastisch! Er zit zeker talent en mooi voetbal in het tem. Dat zit er al jaren daar staan ze ook om bekend maar we missen dat laatste tikje in de zestien, de ene voorzet waardoor er iemand vrij komt te staan. Het is het elke keer net niet. Je kan dan denken missen we misschien creativiteit of is het durven? Of is het juist logisch nadenken als je weer eens een achterlijk trucje wilt uithalen waardoor elke puber op de wereld weer je instagram account bekijkt?! Alleen maar mooi willen doen daar voorin dat is wat ze willen...

Wat valt mij op bij Ajax:
Keeper onzeker
Verdedigend geen koppers
Gudelje en Bazoer vertragen het spel.
Waar is het linkerbeen vd linksvoor.
Kortom nog een hoop werk aan de winkel.

16 augustus 2016 om 23:43

Veltman kan uitstekend koppen en Riedwald redelijk. Ook Sanchez is kopsterk maar moet nog best wennen. Youness heeft geen linkerbeen en daarom komt Dijks zo vaak op en trekt Youness naar binnen. Is ook de bedoeling en als Youness buitenom gaat zal hij de bal laag geven zoals bekend. Wat Bazoer betreft ben ik het met je eens en ook Gudelje is niet van het tempo voetbal maar zijn wel krachtspelers op het middenveld die je nodig hebt om de duels te winnen. Maar waren vandaag idd niet goed.

Zou er een trainer zijndie met Gudelj aan zijn traptechniek kan gaan werken. Zoveel corners en niet 1 die fatsoenlijk de 16 in wordt gebracht. Onvoorstelbaar dat Bosz hem er niet afhaalt voor een meer creatieve voetballer als Sinkgraven of Van de Beek.

17 augustus 2016 om 00:02

Zijn vrije trappen en corners moeten inderdaad veel beter, echter loopt hij zo gigantisch veel dicht en speelt hij onder heel vaak de bal ook met 1 voetbeweging naar een vrij staande verdediger. Daarbij wint hij ook veel duels om een lange bal. Ik vind juist dat hij steeds meer aanwezig is op het veld. Misschien iemand anders voor de vrije trappen. Zoals vandaag zag ik bij corners Riedewald achterin blijven en Dijks randje 16.. Waarom dan niet Riedewald de voorzetten laten geven. Die heeft ook een hele goede lange trap. Wellicht dat hij de ballen wel op iemands hoofd kan leggen.

Traore en Sanchez waren lichtpunten, degelijk gevoetbald, jammer dat Traore er niet een in kon prikken. Bazoer en Klaassen weer volledig anoniem, niks toegevoegd. Van El Ghazi, Veltman en Dijks weet ik gewoon niet wat ik moet vinden: soms goed, maar zo wisselvallig, maar weinig echt sterke punten. Younes enige speler met wat creativiteit. Cillessen werkt zichzelf compleet in de nesten. Misschien omdat hij te weinig druk voelt van een goede tweede keeper?

17 augustus 2016 om 00:33

Vind het toch vreemd, hij zou met zijn ervaring, vooral als WK ganger 1 van de steunpilaren moeten zijn, maar dit is al een opstapeling van verkeerde acties en soms grote fouten binnen een korte tijd. Bij de tegengoal keepte hij heel nonchalant, hij verwacht dat die gast hem over de muur gaat krullen terwijl de muur zijn zicht beperkt.
Cillessen is niet bang voor de jeugd. Een keeper a la Vorm zou gelijk een geduchte concurrent zijn.

Een linksbuiten moeten we halen , veel belangrijker. Zelf had ik sinkgraven gebracht ipv mateo . je merkte dat na de wissel van younes en traore alle dreiging weg was .

Ja eens , geeft alles in de wedstrijd hoor daar niet van . Maar zodra je als een aanval wilt opzetten en hij is niet t eindstation dan stokt de aanval vaak bij hem . Vandaag zag ik weer een Pass over 3 mtr die niet goed was en de balaaname waar de 1-0 uitkomt. Dat zijn eigenschappen die een nr 10 van Ajax met 2 vingers in de neus moet beheersen .

ik vergelijk fc rostov met fc utrecht of een heracles..

17 augustus 2016 om 00:27

Ik vond die Russen voetballend veel beperkter dan Utrecht of Heracles. Alleen de keeper lijkt er iets van te kunnen.

17 augustus 2016 om 11:56

precies, keeper heeft een punt gepakt voor rostov

Aardige eerste helft gezien en een treurige 2e. Alhoewel er zeker nog kansen zijn op de CL is het toch wel typerend dat Ajax deze wedstrijd niet gewoon kon winnen. Alhoewel netjes georganiseerd is Rostov toch echt een zeer armoedige ploeg met zonder uitzondering zeer armoedige spelers.

Pijnlijk om te merken dat we deze potten niet meer gewoon over de streep kunnen trekken. Fingers crossed voor de terugwedstrijd dan maar.

Op basis van wat ik vandaag zag moet Ajax doorgaan ten koste van deze ploeg. Qua kansen hebben ze verzuimd om het nu al te beslissen, waardoor je volgende week een trauma kan oplopen tegen deze toch wel geslepen ploeg. Rostov zal thuis beter gaan spelen (slechter lijkt me onmogelijk), Ajax moet vooral uitkijken voor counters.

Mooi hoe iedereen er nog vertrouwen in heeft. Dit is precies waar rostov voor speelde. Volgende week totaal van de mat gespeeld worden. Het is over. Die ene tegengoal is funest. Goed voor het NL voetbal, ajax hoort in de EL thuis. We moeten punten halen, die ajax nooit in de CL gaat pakken.

17 augustus 2016 om 00:56

Ik vraag me werkelijk af of de Russen de kwaliteiten hebben om uberhaupt een tegenstander 'van de mat' te spelen. Er zit zéér weinig voetbal in dat elftal.

Neemt niet weg dat we beducht moeten zijn op counters.

Ik zie weinig aanwijzingen tot nu toe dat Ajax van dit team zou moeten verliezen. Als Ajax niet in de CL hoort hoort Rostov dat zeker ook niet. Aan Ajax om het volgende week alsnog waar te maken.

17 augustus 2016 om 01:03

Daar gaat het niet om. Wie boeit of rusland punten pakt? Nederlandse clubs uit in Rusland spelen is nooit een succes. Dit ajax gaat nooit punten pakken in de CL. Matig uit tegen PAOK, rostov is een ander formaat. Die maken die kansen af. Vooral in eigen huis. Daar staan die russen bekend om.

17 augustus 2016 om 01:08

Volgens mij heeft Ajax de afgelopen jaren meer punten in de CL gesprokkeld dan in de El.

Rostov is helemaal geen ander formaat dan Paok. De Grieken zijn voetballend veel sterker dan Rostov. Ik vind dat je de Russen erg overschat.

Korte samenvatting: Rostov is het allerslechtste team wat ik ooit live heb gezien in de CL. Aan Ajax zijde waren wat mij betreft de uitblinkers: Younes, Traoré en Gudelj. Tegenvallers: Casierra, Veltman en El Ghazi.

17 augustus 2016 om 02:10

Rostov heeft tenminste resultaat geboekt. Kun je van Ajax niet zeggen.

De verdediging en aanval stonden goed. Het middenveld daarentegen nog ondermaats. Klaassen stond regelmatig ongeveer op de tenen van traore. Gudelj en Bazoer waren te vaak niet aanspeelbaar. Het middelveld zit nog niet goed in elkaar. Verder ziet het er veel belovend uit.

Hoop toch dat Ajax door gaat, Heb er wel vertrouwen in. Het is gewoon kut om te spelen tegen dit soort teams, Gewoon mee spelen met hun en hoe dan ook lelijk of mooi zorgen dat je door gaat.

Ik hoop echt dat ajax doorgaat. Kan niet wachten om weer 2 nederlandse clubs in de CL te zien :D

Ik word helemaal gek van die Cillesen

17 augustus 2016 om 02:09

Echt een matige en overschatte keeper. Dan druk ik me nog zacht uit. Gast houdt normale ballen niet meer, slechte communicatie met de verdedigers en totaal geen uitstraling. Dan neppe agressieve gedrag is gewoon lachwekkend.

Heel bizar dat er in dit artikel niets staat over de makkelijk gegeven penalty. Hand van Navas was strak tegen zijn lichaam aan. Dus de ajacied moeten hopen op een "goede" scheids in de return.

Man man man, wat is dit zuur zeg ! Ik ben echt bang voor een uitschakeling volgende week in Rusland. Ajax had het hier echt moeten afmaken.. Het spel is vermakelijk maar nu nog het resultaat. Btw ik heb veel lof voor onze dribbelkoning Younes ! Hoop dat die snel ook wedstrijden gaat beslissen ! Zelfde geld voor el ghazi, ik heb het altijd wel zien zitten in hem! Begint ook steeds beter te spelen gelukkig.
En even over gudelj.. Waarom zijn al zijn vrije trappen en corners zo matig man... OT Ajax verdiende vandaag de overwinning, laten we maar hopen dat we volgende week winnen!

Dit gaat niet goed zo. Zo veel moeite met de collega play off teams... Wat moet dat worden in de poule fase? Als ze al zover komen natuurlijk. Dit is echt van een ander niveau als Wolfsburg en Man Utd hè? Ik maak mij zorgen.

Was een prima wedstrijd. Rostov speelde op de counter maar ze hadden weinig in te brengen. Rostov speelde compact achterin waarmee Ajax moeite mee had. Als je kijkt hoe Traore zelf zijn kansen creëert dan denk ik dat we nog heel veel van hem gaan zien. Jammer van de blunder van Jasper maar Ajax was 70-75 minuten lang vel. Ze hebben bijna niks weggeven en waren gewoon goed. Je kan roepen dat ze ervaring missen maar ik zie nog steeds niet hoe je deze wedstrijd met ervaring wel had gewonnen. Ik heb alle vertrouwen in volgende week maar Ajax moet wel vlug scoren om Rostov uit de verdedigende linies te laten komen en dan hebben Traore en Younes een leuk avondje en wij ook :-)

17 augustus 2016 om 09:07

Nee hoor, de nul een scoren in de negentigste minuut scoren lijkt me daar prima.

AJAXspeelde delen van de wedstrijd prima met veel druk en ook flink wat kansen. Wederom een fout van Cillisen doet ze de das om. Wat is er toch met hem aan de hand? Seizoen is nog kort maar hij heeft al punten gekost.

Eigenlijk niet eens zo slecht tegen tien verdedigers ..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren