Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ramos: 'Als je op het verleden teert, heb je in deze selectie niets te zoeken'

Laatste update:
/

Sergio Ramos vindt niet dat het tijd is voor een radicale verandering binnen de selectie van Spanje. La selección española won tussen 2008 en 2012 twee Europese titels en een wereldkampioenschap, maar op het WK van 2014 en ook het EK van 2016 werd het team van Vicente del Bosque voortijdig geëlimineerd. Italië was maandagavond in de kwartfinale van het Europese toernooi met 2-0 te sterk voor de titelverdediger.

"Het is makkelijk praten, met een zak chips vanaf de bank", zo vertelde Ramos na het verlies. "Ik weet niet of er wel of niet iets veranderd moet worden. In andere selecties zitten ook voetballers van 35 jaar. Hoe minder er wordt gepraat na een nederlaag, hoe beter. We hebben vertrouwen in de spelers die de afgelopen jaren bij de selectie zijn gekomen. In mijn loopbaan heb ik veel ervaren spelers meegemaakt die niet een procent aan illusie en motivatie verloren zijn. En dat is heel belangrijk."

"Als je op het verleden teert, heb je in deze selectie niets te zoeken." Gerard Piqué betreurde eveneens de eliminatie. "We hebben niet aan de verwachtingen kunnen voldoen. Dat heeft met diverse factoren te maken, inclusief onze capaciteiten. Na de nederlaag tegen Kroatië zei ik al dat we niet meer tot de beste landen behoren en zo denk ik er nog steeds over. We hebben geweldige spelers, maar we hebben niet het niveau om toernooien te winnen."

Mooie voorpagina van Marca in Spanje! '2008-2016. Het was mooi zolang het duurde. We zijn niet meer de beste' #euro2016

Una foto publicada por Voetbalzone (@instavoetbalzone) el


Spanje heeft een mindere selectie dan Italië

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben niet met hem eens. Ik vind dat Spanje nog steeds een van de beste selecties ter wereld heeft. In ieder geval beter dan Italie maar die speelde gisteren gewoon heel sterk en beter als team.

Dat laatste is volgens mij Spanje's euvel, wel goede spelers maar niet een goed team.

28 juni 2016 om 09:44

Dat riep ik een tijdje geleden al maar toen beweerde iedereen dood leuk dat Spanje de grote favoriet was. Maar de generatie van Casillas, Puyol, Xavi, Alonso, Villa en Torres is voorbij. De vervangers genaamd Morata, Nolito, Fabregas, Busquets, Pique en De Gea zijn van een stuk minder kwaliteit. Vooral een afmaker voorin mis je gewoon. Bovendien was het duo Xavi-Alonso het beste middenveld wat Spanje ooit kende.

28 juni 2016 om 10:05

Het zit hem vooral in xavi villa en torres vind ik.
Pique en Ramos zijn beide top verdedigers. Busquets is een top middenvelder en doet niet onder voor alonso.

Maarja fabregas is veel minder dan xavi natuurlijk. Moratta komt niet in de buurt van david villa of torres in die tijd. David silva had vroeger nooit een basisplaats en nu wel, zegt al genoeg denk ik.

28 juni 2016 om 10:30

Mischien niet meer zo goed als een paar jaar terug, maar ze hebben zich gewoon de ballen van t brood laten eten door een gretiger italie met nog minder kwaliteit.
Dat kun je nog steeds niet goed praten. En hoe ze zich dan gedragen op t veld als t even niet loopt. Als een stel huilende babys. Je zag gewoon dat ze niet in staat waren om die knop om te zetten en echt te willen winnen.
Is prima zo, italie heeft het verdient en speelde ook goed. Ben blij dat we van dit spanje af zijn. En dat heeft wel degelijk te maken met over t paard getilde vedettes en echt niet omdat ze kwalitatief nou minder waren.

28 juni 2016 om 11:07

Puyol speelde zijn laatste interland op een groot toernooi in 2010. Daarna zijn ze toch ook nog kampioen geworden. Xabi Alons was geen basis speler in 2008, maar pas in 2010, Busquets was volledig basisspeler in 2010 en speelde daar meer minuten dan Alonso.pique is vast basisspeler al vanaf 2010 en speelde op dat toernooi alle wedstrijden. Fabregas speelde met Spanje op alle toernooien vanaf 2006 en die heeft alles meegemaakt.
Makkelijk ze vervangers te noemen, maar de nieuwe jongens zijn Nolito, Morata en De Gea. Fabregas, Pique, Ramos, Busquets kan je geen vervanger noemen, als ze toen ook gewoon al met deze jongens speelde. Spanje begon met prijzen winnen en goed voetbal, op het moment dat deze jongens erbij kwamen.

28 juni 2016 om 13:31

Idd! Ik vind Busquets geweldig maar heb altijd Alonso beter gevonden en sommige barca fans lachte mij uit. Busquets speelt ook altijd minder bij Spanje. Xavi Villa en Alonso waren de 3 beste. Xavi was zo belangrijk.

28 juni 2016 om 16:10

Ga je nu serieus de Gea, busquets en piqué benoemen?? Busquets is een van de zoniet de beste cvm vd wereld.. De Gea is wereldtop en ook piqué is een geweldige cv..

28 juni 2016 om 17:43

De gea niet beter dan casillas?? De Gea is nog jong he

28 juni 2016 om 09:40

Volgens piqeu zijn ze geen wereldtop meer, Jammer dat hij geen zelfvertrouwen uitstraalt...

28 juni 2016 om 10:43

Onrealistisch zijn is dommer dan erkennen dat je niet goed genoeg bent. Engeland denkt al 20 jaar dat ze wereldtop zijn. Als je toe geeft dat je het niet hebt ga je tenminste proberen om wat te veranderen. Kijk bijvoorbeeld naar de Duitsers 12 jaar geleden. En nu zijn ze weer terug

28 juni 2016 om 11:14

Niet zozeer de Engelse supporters, maar de Engelse spelers.
Er zit totaal geen zelfreflectie in dit team. "we moeten zorgen dat hij de beste spelers ter wereld wordt" werd gezegd over Sterling.
Sterling was misschien wel de slechtste speler van Engeland over 4 wedstrijden gezien. Kane heeft opdracht gekregen op de corners en vrije trappen te nemen. Als je na 3 a 4 slechte ballen nog steeds denkt dat je het moet doen en niet zelf initiatief neemt om de bal weg te geven, dan houdt het op.
Als een trainer dan ook nog blijft volhouden dat jij echt de beste bent daarin.. pff. Vardy of Kane, dat was de grote vraag. Ik had na 2 wedstrijden gewoon Rooney in de spits geknald, want beide hebben echt niets gepresteerd. Sturridge heeft weer prachtige acties laten zien, op 40 meter van de goal. Rashford mag je het niet van verwachten. Wilshere is elke wedstrijd ingebracht, liep er rond alsof hij het wel allemaal zou regelen, maar heeft geen voldoende gespeeld.

Het elftal denkt veel te groot over zichzelf en de spelers eromheen. Rooney werd veel geprezen, maar was nergens. en zo kan je eigenlijk het hele elftal langsgaan. Het was drie keer niks.
Als je hier een goede trainer opzet, dan kan je met de plussen en minnen pakken een team bij opstellen. Maar deze trainer heeft daar echt nog nooit van gehoord.

28 juni 2016 om 09:40

Spanje heeft een uitstekende keeper, verdediging en middenveld. Echter missen ze in de aanval de kwaliteit van een aantal jaren terug, terwijl Italie juist een uitstekende verdediging heeft die nauwelijks te passeren is en dus al helemaal niet door de voorhoede van Spanje.

28 juni 2016 om 09:53

Precies! Je ziet ook dat het tot aan de 16 erg goed eruit ziet, maar ze komen vervolgens erg moeilijk tot scoren. Dat is in het verleden wel anders geweest. Nolito en Morata hebben zeker kwaliteit, maar ze zijn nog geen Villa of Torres.

28 juni 2016 om 09:59

Je mag zeggen wat je wil maar het aanval met Nolito en Morata is gewoon zwak. Een Silva hoort ook niet thuis op de flank en dat Fabregas überhaupt een basisplaats heeft gekregen is mij een raadsel.. Er moet veel veranderd worden en het mag duidelijk zijn waaraan Del Bosque zijn successen van 2008 tot 2012 te danken heeft, niet aan zijn trainerskwaliteiten in ieder geval.

28 juni 2016 om 10:53

Precies. Dus een 4-mans middenveld met enkel spelers die de bal ver van de 16 van de tegenstander op komen halen, vervolgens een stukje dribbelen en erachter komen dat de bal weer terug moet. Voorin geen aanspeelpunt, geen diepgang, geen snelheid. Iniesta is denk ik de beste speler die er op de Europese velden rondloopt maar hij moet wel pas aan de bal komen rond de 16 van de tegenstander. Daar korte combinaties aangaan en voor gevaar zorgen met steekballen. Ik ben geen fan van Navas maar waarom geen echte buitenspelers met hem en Pedro en een middenveld met Iniesta, Silva en Busquets? Del Bosque heeft zichzelf zo'n brevet van onvermogen opgespeld met deze opstelling. Zonde want Spanje heeft gewoon een kampioenswaardige ploeg. Overigens vind ik Ramos by far de meest overschatte speler van de wereld. Zogenaamde strijder zonder hersens

Spanje is nog steeds wereldtop er is alleen niet genoeg uit de selectie gehaald net als bij Engeland.
Ze hebben nog steeds een goude generatie met spelers zoals Koke, Isco, Thiago, Saul, Paco Alcacer, Jese Rodriquez, Carvajal, De Gea.

28 juni 2016 om 09:42

Lucas vazqeuz heeft ook een goed doorbraak gemaakt.

Spanje speelde gisteren gewoon als een stel oude wijven die net een siësta hadden gehad.....
Veel te traag en makkelijk...

Ramos gaat in ieder geval voorop in de strijd. Maar het is gewoon niet genoeg. Je merkt dat ze ouder worden. En met spelers als Aduriz gooi je toch ook geen hoge ogen.

En Pedro... Stampij maken omdat je op de bank zit en dan dit laten zien als je er eindelijk in mag. Lekker gaan zitten jongen...

28 juni 2016 om 15:50

Pedro liet in 8 minuten zien waarom hij geen basisplaats verdient. Het is ook niet alsof hij op basis van een geweldig seizoen zou moeten spelen vind je wel? Je bent niet bevooroordeeld lijkt mij...

Spanje zou is meer jongeren die kans moeten geven en al die oude bokken aan de kant zetten

Kwartfinale? Het was toch de 8ste finale?

On: Vond Spanje echt voetballen als een stel oude wijven. Heel traag tempo. Alsof het allemaal in de laagste versnelling stond. Italië ging er goed overheen. Enkel Iniesta haalde zijn niveau.
Vraag me af of Del Bosque zal aan blijven als coach.

28 juni 2016 om 09:43

Iniesta kan het niet alleen helaas.

Spanje was op het middenveld het zwakst.
Busquets,Iniesta,Fabregas en Silva gaat nooit werken.
Te veel van het zelfde spelers is geen goed plan.

28 juni 2016 om 09:45

Fabregas is het probleem. Je hebt koke, thiago, of silva op het middenveld en dan met vazqeuz/pedro rechtsbuiten

Fabregas kan niet meer op dit niveau. Voegt helemaal niets meer toe. Hoe kun je hem meenemen in plaats van Saul of Koke? Die jongens hebben de toekomst. En met jongens als Nolito, Aduriz en Lucas win je geen toernooi.

En Silva is een aardige speler als het loopt, maar als het team hapert, heb je er weinig aan. Met hem win je de oorlog niet.

28 juni 2016 om 11:47

Beste man bij Spanje was De Gea
en van de veldspelers Iniesta.

Silva zat gister geen sprankje creativiteit in.

Toen del bosque zijn selectie bekend maakte had ik al vraagtekens, spelers als fabregas enzo moet je niet meer willen.
Natuurlijk moet je niet al je ervaren krachten wegdoen, Iniesta zou ik zeker ook nog wel oproepen. Maar de gouden tijden zijn voorbij en dan kun je beter opnieuw beginnen dan wat ze nu aan het doen zijn. Met Koke en Isco heb je 2 spelers die het duo Xavi en Iniesta kunnen vervangen. Busquets erachter en je hebt een top middenveld. Voorhoede met oa Paco en Morata kan ook zeker wereldtop worden. Op Lb en Rb hebben ze genoeg jonge spelers met Azpi, Carvajal (weet dat hij nu geblesseerd is), Alba, Bernat. De Gea kun je jaren mee verder ook.
De toekomst van spanje is nog steeds heel rooskleurig kwa talent, maar dan moet je wel durven doorselecteren, dat durft del bosque niet genoeg. Na het wk had hij al ontslagen moeten worden, want toen waren ze pas echt drama. Gewoon een jonge coach aanstellen als Emery, die nu helaas naar PSG gaat, maar dat was een top optie geweest. Als ze een nieuwe coach aanstellen en doorgaan met bovengenoemde spelers zijn ze binnen 4 jaar weer een van topkandidaten.

28 juni 2016 om 13:37

Nah Xavi en Iniesta gaat niemand vervangen. Hoe goed spelers Isco Thiago al zijn en het zijn wereldklasse spelers en zullen nog beter worden. Maar Xavi en Iniesta evenaren gaat gewoon niet lukken. Alonso en Villa waren ook ontzettend belangrijk.

DEl Bosque moet gewoon af van Pedro, Cesc en Pique. 3 spelers die denken dat ze goed zijn terwijl ze dat niet zijn. Pique speelt niet eens met zijn hard en volle passie, die man zegt steeds dat hij geen Spanjaard is maar Catalaan maar toch selecteren ze hem. Steekt middenvingers op etc.. zo'n gast moet je eruit knikkeren.

28 juni 2016 om 16:37

Piqué is wel gewoon één van de beste verdediger over die 1e goal kan je ook De Gea verwijten dat hij de bal niet naar buiten keert of Ramos die met een domme overtreding een gevaarlijke vrije trap weg geeft.

Fábregas is iemand die het spel enorm vertraagd, iemand als Koke ipv hem zou veel beter kunnen zijn. Technische kwaliteit gekoppeld aan loopvermogen en vechtlust. Een beetje in de rol van Rakitic bij Barcelona.

Spanje heeft in de voorhoede een probleem. Waar b.v. Barcelona vooral
teert op Iniesta en Msn, kan het nationale elftal niet spelers met eenzelfde
kwaliteit overleggen. Nolito, Morata, Pedro en de valse rechtsbuiten Silva
zijn níet in staat redelijk gesloten defensies te ontmantelen, laat staan te
scoren. Dit onvermogen, plus een ontluikend gebrek aan gezonde kampgeist
bij de wat oudere, met prijzen overladen generatie, is funest voor het huidige
Spanje. Het is gewoon weer wachten op een betere lichting, en soms kan dat
wel even duren.

Voor 2008 was Spanje zo een beetje als Portugal. Deden altijd mooi mee, maar toernooi winnen, was 'impossible'. We gaan terug naar die tijd.

Spanje is aanvallend zwak. Alle andere linies zijn nog steeds van redelijk topniveau.
Alleen de voorste linie blijft wat dat betreft behoorlijk achter !

Er was dit toernooi te veel onrust rondom Spanje. Eerst dat gedoe met de Gea, dan dat middelvingertje van Pique en het gedoe met Pedro. Daarnaast heb je die eeuwen oude twee splijt tussen de Catalanen en de Spanjaarden dat ook niet bijdraagt aan het teamgevoel. Als je dan Italië ziet waarbij iedereen voor elkaar door t vuur gaat dan is het verschil groot.
Qua individuen denk ik dat Spanje nog steeds tot de wereldtop behoord ondanks dat ze er wel iets op achteruit zijn gegaan de afgelopen jaren.

Vreemde ploeg dat Spanje. Nog steeds heel veel talent, maar veel van hetzelfde. Fabregas in ieder geval niet meer oproepen, ook van Juanfran kan je afscheid nemen.

Maar met Koke, Saul, Iso, Vitolo, Thiago, Nolito, Williams, Bellerin, Alcacer, Inigo Martinez, Gaya etc lopen er nog voldoende spelers rond die een paar jaar mee kunnen. Aangevuld met De Gea, Ramos en Busquets moet je echt nog wel hoge ogen kunnen gooien.

Door de prijzen heeft Del Bosque te lanv vastgehouden aan dezelfde spelers. Spelers als koke, vasquesz, thiago en jesé hadden eerder de kans moeten krijgen. Als dan de bal ook nog eens niet goed rondgaat beginnen beperkte spelers Alba & Juanfran te haperen. Overigens snap ik sws niet waarom fabregas speelt ipv thiago of koke en waarom aduriz speelt ipv torres

Wie scoorde eigenlijk een voldoende in de Spaanse kranten?

Het grootste probleem is dat Del Bosque niet van verandering houdt en vast bleef houden aan spelers die er niet in hoorde te staan. Fabregas draait al een jaar lang een belabberd seizoen en staat in de basis. Een Koke/thiago zou zoveel meer waarde hebben en beide een betere indruk achter gelaten dan Fabregas.

Een Nolito die een goed seizoen heeft gehad, maar in de groepsfase weinig liet zien had gewoon eruit moeten worden gehaald/. Lucas Vasquez was dreigender in 10 min dan Nolito zo wat het hele toernooi. Silva was totaal niet in vorm dus vervang hem dan met Saul/isco.

Del Bosque houdt te lang vast aan spelers die het niveau niet meer aankunnen. Fabregas past totaal niet in het snelle spel dat Spanje graag wilt spelen. Om die reden werkte het ook al niet bij Barca. Hij heeft een te trage handelingssnelheid en dat is zelfmoord als er ruimte komt en door zijn traagheid daar geen voordeel uit wordt gehaald.

Er moet een frisse jongere trainer komen die een Koke. Thiago, Vasquez, Isco, Saul etc de kans gaat geven en geleidelijk de vedettes eruit halen. Alleen Iniesta heeft het nog laten zien, Silva viel mij ook zwaar tegen dit EK. Hoewel hij mij vaker teleurstelt in het shirt van Spanje.

Spanje vond ik op dit EK eigenlijk ook tegenvallen. Niet dat ze heel dramatisch speelden, maar toch had ik meer van ze verwacht. Vicente Del Bosque zou na dit EK sowieso al vertrekken en ik ben benieuwd wie de nieuwe trainer zal worden. In ieder geval iemand die even 'n beetje door selecteert, want aan het begin van dit toernooi bestond er sowieso al bijvoorbeeld twijfel of David de Gea (voordat al die geruchten over hem kwamen) of Iker Casillas de eerste doelman zou zijn, zorgde bijvoorbeeld Pedro voor onrust met z'n uitspraken en vond ik Cesc Fábregas tegenvallen, maar die vond ik het hele afgelopen seizoen bij Chelsea al tegenvallen.

Mits iedereen fit is, zou ik even wat door selecteren en deze selectie samenstellen:

Keepers: David de Gea ( Manchester United ), Sergio Rico ( Sevilla ) en Sergio Asenjo ( Villarreal ).

Verdedigers: César Azpilicueta ( Chelsea ), Daniel Carvajal ( Real Madrid ), Sergio Ramos ( Real Madrid ), Iñigo Martínez ( Real Sociedad ), Gerard Piqué ( FC Barcelona ), Jordi Alba ( FC Barcelona ) en José Luis Gayá ( Valencia ).

Middenvelders: Sergio Busquets ( FC Barcelona ), Koke ( Atlético Madrid ), Cesc Fábregas ( Chelsea ), Saúl Ñíguez ( Atlético Madrid ), Isco ( Real Madrid ) en Andrés Iniesta ( FC Barcelona ).

Aanvallers: Pedro ( Chelsea ), Lucas Vázquez ( Real Madrid ), Álvaro Morata ( Real Madrid ), Paco Alcácer ( Valencia ), Nolito ( Celta de Vigo ) en David Silva ( Manchester City ).

de Gea
Carvajal
Ramos
Piqué
Alba
Busquets
Koke
Nolito
Iniesta
David Silva
Morata

Spanje heeft een beetje het probleem wat Barcelona een tijdje ook had. Er was geen plan B, het tiki taka spel konden door goed georganiseerde teams vrij simpel gestopt worden. Toen werd er voor een meer directere oplossing gekozen, Rakitic en Suárez kwamen en voegden een nieuwe dimensie toe aan het spel van Barcelona.

Dit zelfde moet Spanje ook proberen te doen, met een nieuwe coach gaat ze dat wel denk ik wel lukken het talent is er in ieder geval wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren