Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Zlatan is en zal altijd een grote naam blijven in de voetballerij’

Laatste update:
/

Zlatan Ibrahimovic heeft afscheid genomen van het interlandvoetbal. De 34-jarige Zweed kondigde aan zijn laatste wedstrijden te spelen op het EK en door de nederlaag tegen België (1-0) eindigt het avontuur in de groepsfase. Aanvoerder Eden Hazard van de Belgen is vol lof over zijn illustere collega.

“Zlatan is een grote naam in de voetballerij. Hij heeft veel mooie dingen bereikt met de nationale ploeg van Zweden”, legt Hazard uit op een persconferentie. “Hij wilde langer op het toernooi blijven, maar het was ons doel om de volgende ronde te behalen.”

“Hij zal altijd een grote naam blijven in de voetballerij”, gaat Hazard verder. “Op clubniveau kan hij nog prachtige dingen doen.” Mogelijk komen Hazard en Ibrahimovic elkaar volgend seizoen tegen in de Premier League. Hazard staat onder contract bij Chelsea en het is de verwachting dat Ibrahimovic naar Manchester United gaat.

Denk je dat Zlatan Ibrahimovic naar Manchester United gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe de zaken er anders hadden kunnen voorliggen als die goal (waar niks mee aan de hand was) gewoon werd goedgekeurd, dan had hij helemaal als een legende worden beschouwd.

Wat zonde dat we hem niet meer in dat gele shirt te zien krijgen, alhoewel met het oog op de kwalificatie voor het WK het voor ons niet heel erg is denk ik zo.

23 juni 2016 om 10:07

Juist, helemaal mee eens! Totaal belachelijk dat hij werd afgekeurd!

23 juni 2016 om 11:21

Inderdaad.. Ik heb het net nog even teruggekeken.. Buitenspel was het sowieso niet. Daar wordt ook helemaal voor gevlagd door de grensrechter. De scheidsrechter fluit al voordat Zlatan hem binnenschiet. Volgens mij fluit voor een overtreding of gevaarlijk spel van Berg. Volgens mij was het echter weinig aan de hand. Gevaarlijk spel was het sowieso niet, die Belgische nummer gaat met z'n hoofd naar beneden, daar waar de bal toch redelijk laag bij de grond is. Andere stand, ander wedstrijdverloop.

23 juni 2016 om 10:57

@blindevogel
Tel jij nu de discutabele goal van Zlatan wel, en de onterecht afgevlagde Mertens niet als een mogelijk doelpunt? Voor het gemak schrap je ook het geldige doelpunt van Nianggolan af.

Ik zou toch graag willen weten wat anders zou zijn als de uitslag tenminste 1-1 was geweest?
Dan had Zweden 2 punten. Belgie 4 punten met een betere onderling resultaat dan Ierland. Zweden zou alsnog 4e zijn.

23 juni 2016 om 11:30

Ten eerste had het dan 1-0 voor Zweden gestaan.
Ten tweede had België dan aanvallender gaan spelen waardoor Zweden meer ruimte/kansen zou krijgen.
En ten derde stond Mertens toen nog helemaal niet in het veld......

23 juni 2016 om 11:43

Hahaah als belgie had verloren legen ze der gwn uit

23 juni 2016 om 11:43

Lagen

23 juni 2016 om 11:57

@houdini en Berko
Jullie kunnen toch niet alles in het voordeel van Zweden erin laten staan en alles ten voordeel van belgie schrappen?

Belgie heeft over de hele wedstrijd kansen gehad en een doelpunt zou ieder moment kunnen vallen.

Tot slot, Zweden is geen counterploeg (wat Belgie wel redelijk goed kan). Ze hebben daar niet de spelers voor. Naar mijn mening is het dus niet zo dat de discutabel afgekeurde doelpunt van Zlatan (wat door de scheids gezien en gewogen is, dus feitelijk geen discussie over mogelijk (het is zijn beoordeling)) een causaal verband heeft met de uitschakeling van de Zweden. Daarvoor had veel meer moeten gebeuren. Dit Zweden verdiende ook geen 2e ronde.

er is een tijd van komen en een tijd van gaan, helaas laat de tand des tijds zich ook bij Zlatan gelden.

Fantastische voetballer, heb heel vaak van hem genoten.

Heeft heel veel prachtige doelpunten gemaakt.

23 juni 2016 om 11:57

Raar he? Voor de wedstrijd lieten ze die goal tegen Italie zien, EK 2004. Daar werd ik wel stiekem emotioneel.. 12 jaar terug? Jaren dat ik dacht en nacht bezig was met voetbal en toen was hij een rijzende ster, daarna een reizende ster. Hij is gewoon een ster.

23 juni 2016 om 12:02

Je kan een betoog schrijven met 'zijn minimale rol in titelsuccessen' als boodschap. Ik zal jou 1 vraag stellen; Waarom hebben al die (kampioens)clubs/trainers specifiek voor Zlatan gekozen, terwijl tig andere gearriveerde spitsen aanwezig waren?

23 juni 2016 om 12:03

@ diegopeladona

23 juni 2016 om 13:13

@bjorkmaz
Hij was steeds ook beschikbaar. Bij Ajax, Juve, Inter, Barca, Milan en PSG heeft hij steeds zelf gekozen om de club te verlaten of een transfer te forceren. Bovendien is Zlatan een merk, net als een Beckham dat was op zijn manier, maar dat betekent niet dat hij de beste was of zelfs maar in de buurt kwam van de beste spelers ter wereld. vergeet voor het gemak niet dat zijn zaakwaarnemer Raiola is en dat deze zelfs een Balotelli aan menig topclubs weet te slijten terwijl die niet presteert. Dus dat Zlatan steeds aan een club is gekomen, zegt in casu helemaal niets. Wat heeft hij werkelijk gepresteerd? Daar heb jij geen antwoord op. Want je gaat voor het gemak niet op de inhoud, maar zoekt een uitweg om toch in jouw eigen droombeeld van Zlatan te geloven.

Er is nog nooit in de voetbalgeschiedenis een speler geweest die zo weinig heeft gepresteerd, maar zoveel credits heeft gekregen en die credits ook nog naar zich toe heeft weten te zuigen. Niet normaal hoe geïntimideerd mensen zijn door zijn houding dat ze vergeten kritisch naar zijn prestaties te kijken.

24 juni 2016 om 08:32

Zlatan is in elk land landskampioen geworden met een groot aandeel in doelpunten, hij heeft een paar doelpunten gemaakt die je eens in de zoveel tijd terug ziet. Hij kan alles, schieten, koppen, veel kracht, balvast, ook nog eens een sprint trekken als het moet. Hij is ook een leider, een voorbeeld niet altijd positief maar je weet wat ik bedoel. En de meeste coaches zeggen altijd dat Zlatan een gevaarlijke tegenstander is en veel op gelet moet worden net als de spelers waar die tegen moet, die zeggen dat toch niet zomaar of wel? En wat je zegt over raiola is gewoon een grap, welke topploegen is balloteli heen gestuurd dan via hem? Ac Milan ? Liverpool? Dat zijn geen topploegen meer zoals vroeger. De ploegen staan in de rij voor hem, hij had ook bij real Madrid kunnen voetballen als Barcelona dat in die tijd toeliet. Al met al Zlatan is een grote voetballer

Ik vind 'ibrahimovic' een grotere naam..

Toch jammer dat we op dit EK niet de ware klasse van Zlatan hebben kunnen zien. Hij schijnt dus ook gewoon goede voetballers om zich heen nodig te hebben om tot wereldprestaties te komen, jammer.
Hoe kan dat toch dat sommige vedettes (eindelijk) pieken en anderen moeite hebben om zich te onderscheiden? Leeftijd?

23 juni 2016 om 11:52

@woody
Zlatan is eigenlijk de meest overschatte voetballer ter wereld. Een bijzondere en speciale voetballer (een showman) en een ijzersterke persoonlijkheid. Dat laatste is wat hem heeft gebracht dat men hem echt tot de allergrootsten schaart. Het voetbal zal hem dan ook vooral om dat laatste missen.

In feite zijn zijn werkelijke cijfers beduidend minder indrukwekkend. Zlatan wordt vaak gezien als de kampioenmaker van de clubs waarin hij heeft gespeeld. Naar mijn bescheiden mening klopt deze analyse niet. Zlatan speelde steeds van tevoren wetend bij de beste selectie van het land waarin hij aan de competitie meedeed. Wanneer Zlatan bij Ajax speelde, was de Ajaxselectie het beste van het land. Toen hij naar Juve ging was deze veruit de sterkste van het land, toen Juve degradeerde en alle andere topclubs zware straffen kregen (puntenvermindering en degradatie) ging Zlatan naar Inter. Geen enkel concurrent. Met deze club won hij enkele jaren achtereen weer de competitie. Op het moment dat het Barca van Pep zich aandiende (de beste van Spanje) ging Zlatan daarheen. Ook kampioen. Na dat jaar (mourinho ging weg bij Inter, Benitez kwam), was de selectie van Ac Milan plots het meest veelbelovend. Zlatan ging naar AC. Alweer de sterkste ploeg van de Serie A. Daar won die weer de titel en wist hij zich net op het juiste moment bij PSG aan te sluiten (sterkste selectie van Frankrijk). Dat hij ook met PSG steeds kampioen werd mag geen wonder heten.

Dan in Europa, Wk's en Ek's. Zlatan heeft zowel in de CL als op grote landentoernooien zelden laten zien waarom hij een absolute wereldspeler is en tot de besten allertijden gerekend moet worden. In clubverband heeft hij Europees evenveel doelpunten gescoord als een Crespo (51), maar heeft er wel 24 wedstrijden meer voor nodig gehad (130 wedstrijden). Shevchenko had er met 12 wedstrijden meer 67 doelpunten gescoord (dus ook een beter gemiddelde) waarbij meegerekend moet worden dat het gemiddelde van Andrei werd aangetast door zijn periode bij Chelsea. Shevchenko had in zijn periode bij Dynamo en AC Milan een veel beter gemiddelde dan Zlatan op Europees niveau. Ruud van Nistelrooy scoorde er 62 in 88 wedstrijden. Het meest schrijnend is dat Zlatan om en nabij 10 doelpunten heeft gescoord in de Knock-out fase van de CL. Voor iemand van zijn kaliber is dat natuurlijk niets.

Ook voor zijn land heeft Zlatan niet iets uitzonderlijks gepresteerd. Zlatan heeft nog nooit gescoord op een WK en in al zijn EK deelnames (4 toernooien) heeft hij 6x gescoord (steeds 2x per EK sinds 2004). Tijdens dit EK heeft hij uiteraard niet gescoord.

Zlatan is absoluut een goede voetballer en heeft prachtige dingen laten zien. Toch wordt hij teveel op een voetstuk geplaatst en zijn zijn prestaties (en gemiddeldes) niet indrukwekkender dan menig topscoorders van de afgelopen 20 jaar (Ik heb hem niet vergeleken met Inzaghi en Raul).

Naar mijn mening is het feit dat hij stopt bij de nationale ploeg van Zweden niet eens een slechte zaak. Ja, Zweden zal een deel van haar uitstraling verliezen. Maar, ik denk dat zij veel meer zouden durven voetballen en zich veel beter als team kunnen profileren indien Zlatan er niet meer is.

23 juni 2016 om 13:18

@diegopeladona

Wat zeg jij nou allemaal man? Ibrahimovic de meest overschatte speler ter wereld?

Jij zegt; "zlatan speelde steeds van tevoren wetend bij de beste selectie van het land waarin hij aan de competitie meedeed."

Wat is dat voor een denkwijze man? Hij heeft bij Ajax naam voor zichzelf gemaakt, maar hij had die supersterren status nog niet. Dan klopt Juve aan en zij willen jouw. Natuurlijk pak je die kans. Vervolgens presteerde hij ook bij Juve, zijn status groeide en dan is het logisch dat de daarna telkens naar de betere clubs gaat.

Een Ronaldo ging toch ook niet van Man U naar een degradatie kandidaat in Spanje. Zidane ging toen hij Juve verliet ook niet naar een club in de middenmoot.

Als jij jezelf naar de top hebt gewerkt in het voetbal is het logisch/te verwachten dat je daar ook zo lang mogelijk wilt blijven.

Ibrahimovic had bij al zijn clubs wel degelijk een aandeel in de successen die zij geboekt hebben.

23 juni 2016 om 13:31

@alcolino
Mijn punt is al die clubs zouden ook kampioen worden zonder Zlatan. Dus niet Zlatan heeft ze kampioen gemaakt, maar hij heeft zijn successen aan zijn goede keuzes te maken. Was hij zijn hele carrière bijna bij Arsenal of Fiorentina had hij niet de prestaties bereikt van een Batigol of Henry. Dit is voor het eerst dat Zlatan naar een grote club gaat die niet de absolute topfavoriet is voor de winst vd competitie.

Verder heeft hij voor een absolute legende verdomd weinig internationaal op het hoogste niveau gepresteerd. Hij heeft wel altijd Cl gespeeld hè.. Altijd. Maar gewoon te weinig laten zien wanneer het er echt op aankwam.

Hij is 1 van mijn favoriete spelers, maar heel veel heeft hij toch niet met zweden gepresteerd? Schieten 2 duels voor mij te binnen, de playoff tegen portugal, en het duel met engeland (omhaal)

23 juni 2016 om 11:21

Hij heeft veel en mooie goals gemaakt voor Zweden. Verder is er weinig te presteren met dit hele matige elftal. Bedoel 62 doelpunten in 116 wedstrijden voor je land is meer dan een aardige prestatie.

23 juni 2016 om 11:45

Misschien omdat je de wedstrijden van zweden niet kijkt ( ik ook niet) want hij heeft der wel 62 inliggen in een team als zweden

23 juni 2016 om 13:06

Zlatan heeft echt wel gepresteerd inderdaad 62 doelpunten voor een land als zweden is bizar als je bedenkt dat spelers Als Thiery Henry en Trezequet op 43 en 34 doelpunten zijn gekomen voor Franrkijk of kijk naar van Persie en Kluivert voor Nederland zijn toch geen hobby voetballers hoor. Messi en C. Ronaldo staan op dit moment zelfs onder Zlatan met 55 en 60 doelpunten maar hun gaan dat wel verbreken ze gaan nog wat jaartjes mee dat heb je het wel over de absolute wereldtop.

Mooie woorden van Hazard. Ook voor mij zal Zlatan een legende blijven. Dit EK was niet zijn beste toernooi maar hij heeft Zweden veel geschonken en de voetballerij laten genieten van een flink aantal geweldige doelpunten. Ben benieuwd of United zijn eindstation wordt.

heb geen idee waar hij naar toe gaat, premier league zou wel fantastisch zijn.. of dat nu Man Utd, City of Chelsea is bij wijze van.. dat maakt me nog niet eens zoveel uit.. maar Zlatan in de Barclay PL zou een aanwinst zijn. wellicht maakt hij deze transfer en stopt hij daarom met zijn internationale loopbaan, hij is natuurlijk 34... en als je nog op de top wil presteren in de PL dan zal je denk ik i.d.d wat moeten inleveren daarbij is 34 een respectabele leeftijd om te stoppen.. jammer dat je nooit in een beter nationaal team hebt gespeeld, maar toch nog zo goed gedaan.. wel jammer dat er tijdens dit ek niet meer inzat..
maar goed je moet eens stoppen.. hopelijk nog een mooi avontuur in een grote competitie. zou het jammer vinden als hij naar de zandbak/of china gaat... dat kan ook nog wel op 36 jarige leeftijd.

Grappig hoe al die gappies het beter weten. De andere zegt dat ie de meest overschatte speler is. Dan lees ik dat al die clubs zonder hem ook wel kampioen zouden worden.
Niet om wat of zo maar jullie laten me wel heel hard lachen. Ik bedoel maar van ik wil bijna vragen wat weten jullie van voetbal af.
Volgens mij kunnen de meeste hier niet eens behoorlijk een bal over 5 meter naar iemand passen.
Probeer maar eens 0,2% van zijn prestatie in zijn voetbalcarriere waar te maken dan kunnen we praten.

23 juni 2016 om 17:50

Je verwart voetbalkennis met voetbaltalent. Men kan heel goed zijn carriere anders invullen, maar voetbal als zijnde een hobby nauw blijven volgen. Je hoeft geen profvoetballer te zijn om te zien dat Messi beter is dan een gemiddelde eredivisionist. Feitelijk kom je met ad hominem drogredenatie om het niet over de inhoud te hebben.

Ik neem een - niet populaire - Stelling aan en motiveer mijn standpunt. Dan kun je het er niet mee eens zijn, maar kom met inhoudelijke argumenten. Met een beetje bluf - a la Zlatan - doen alsof je er wat van snapt en dat de ander het niet begrijpt, maar zelf niks aan de inhoud toevoegen, maakt jouw verhaal niet meer dan een goedkope poging om te scoren.

23 juni 2016 om 22:34

Gozer ten eerste ik zal de laatste zijn die hier op vz probeert te scoren. Zo belangrijk vind ik vz ook al weer niet.
Als ik zie wat voor reacties hier worden geschreven die totaal nergens op slaan dan zeg ik dat. Kom jij geen scheidsrechter spelen voor mij aub, denkend zogenaamd beter te weten. Je kent mij en mijn voetbalkennis totaal niet. Ik hoef niet hoog van de daken te gaan schreeuwen wat ik weet van voetbal. Zo 'n typ ben ik niet, want ik verwar me zelf zeker niet met jou.
Maar als je over voetbal met mij wil praten kom niet met deze poppenkast praatjes en blijf realistisch.

24 juni 2016 om 03:43

@balr
Je zegt weer niets inhoudelijks.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren