Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Engelse fans opnieuw in opspraak na gooien van munten naar zigeunerkinderen

Laatste update:
/

De Engelse fans staan er dit EK niet al te best op: afgelopen weekend raakten een flink aantal Engelsen slaags met de politie en Franse en Russische hooligans en nu is er opnieuw ophef ontstaan rond een aantal van de supporters van the Three Lions.

Er zijn op sociale media namelijk een aantal filmpjes opgedoken waarin te zien is hoe Engelse supporters muntjes gooien naar zigeunerkinderen in de Franse stad Lille. De Engelsen lachen smakelijk om de kinderen die de muntjes snel oprapen, wat weer leidt tot ophef op bijvoorbeeld Twitter: “Het is zeker ongemakkelijk om naar de video te kijken van Engelse fans die munten gooien naar kindbedelaartjes”, schrijft iemand.

Het incident doet denken aan een soortgelijk voorval met PSV-fans in februari. De supporters gooiden in de aanloop naar de Champions League-wedstrijd tegen Atlético Madrid muntjes naar bedelaars en worden daar zelfs mogelijk voor vervolgd door de Spaanse justitie.


De ophef rond dit incident is logisch

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ze alleen muntjes gooien en lachen is er voor mij niks aan de hand. Het is tenminste niet zo erg als wat de psv fans deden, die lieten de bedelaars opdrukken en verbrandde briefjes geld.

15 juni 2016 om 14:00

Welgeteld 1 persoon heeft een briefje in de fik gestoken en welgeteld 1 persoon heeft ze laten opdrukken. Beetje generaliserend vind je niet..

15 juni 2016 om 14:05

De andere PSV-supporters hadden die 'ene' ook aan kunnen spreken, maar lachte smakelijk mee. Beetje bagetaliserend vind je niet..

15 juni 2016 om 14:08

Oh 2 maar, dan is het niet erg. Hoe kun je zo laag reageren.

15 juni 2016 om 14:13

Lievertjes he daar in eindhoven

Walchelijk gedrag, kan het geld ook gewoon geven, maar nee mensen kiezen liever voor leed vermaak!

15 juni 2016 om 17:23

Alle Ajacieden en Feyenoorders ook maar over 1 kam scheren? Daar zitten individuen tussen die het leuker vinden om te rellen en vechten, dan normaal gedrag te tonen (net zoals nu de Russen en Engelsen). Ook daar worden die individuen niet aangesproken op hun walgelijk gedrag. Lievertjes daar in Amsterdam en Rotterdam

15 juni 2016 om 19:04

Als je het geld "gewoon" in het handje drukt dan krijg je meteen tientallen kinderen op je af. "waarom hij wel en ik niet?" In dat opzicht is strooien niet zo fout.

15 juni 2016 om 14:09

Het is ronduit schandalig en getuigt van geen enkel respect. Beide gevallen zijn beschamend en dan maakt het niet uit wat erger is. Als ze muntjes gooien en lachen is er wel degelijk wat aan de hand, want het is verschrikkelijk kleinerend en het getuigt van een vreselijk gebrek aan normen en waarden. Dit soort dingen mogen in mijn ogen gigantisch bestraft worden.

15 juni 2016 om 14:27

Als kind zijnde zou ik het geweldig vinden dat mensen zomaar geld strooien.

15 juni 2016 om 14:36

Iderdaad. In Nederland lopen kinderen ook altijd te "bedelen" om lege tratyjes of bekertjes die ze aan de bar weer kunnen inleveren voor een euro of een consumptiebon.

15 juni 2016 om 14:49

Ja, maar als die volwassenen de trayjes en bekertje naar die kinderen zouden toegooien, werd het duidelijk ook een ander verhaal, lijkt me.

15 juni 2016 om 15:19

Op festivals worden bekertjes ook op de grond gegooid. Overigens zijn het dan niet alleen kinderen die die plastic dingen verzamelen. Ook genoeg volwassenen. Sommige mensen hebben geen gevoel voor schaamte wanneer ze iets kunnen besparen of gratis kunnen bemachtigen.
Het is niet alleen met festivals, maar ook op beurzen, waar mensen alles doen voor een gratis t-shirt of een andere goodie. Er zijn ook al jaren TV programma's waarin mensen geld kunnen verdienen door rare dingen te doen.
Het mes snijdt aan twee kanten.

15 juni 2016 om 21:17

Maar er is een verschil tussen 'geen gevoel voor schaamte' of 'wanhopig vanwege armoede'. Niet iedereen heeft het zo goed als wij hier in Nederland waar iedereen recht heeft op een dak boven zijn/haar hoofd. Vooral in buitenwijkjes in wereldsteden als Parijs zijn er mensen die op straat leven omdat ze nergens anders terecht kunnen.

15 juni 2016 om 14:35

@ fc ramires

Het vernederen van een ander mens vind je vrij normaal? Jij bent verdwaald man.

15 juni 2016 om 16:14

Vernederen? Ik denk dat je die mensen daar een gigantisch plezier mee doet. Dat je er zelf een pleziertje van maakt om een ander te plezieren, dat doet daar niets aan af.

15 juni 2016 om 15:05

Niet zo erg? Deze mannen laten kinderen "vechten" voor wat kleingeld.

15 juni 2016 om 16:12

Iedereen hier zal opdrukken voor geld. Als ik 100 euro krijg voor 10x opdrukken, dan doe ik dat ook. Dat voor sommigen de grens lager ligt, dat is gewoon zo. Iemand die elk jaar 15 miljoen verdient, die zal het niet voor 100 euro doen, maar voor meer.

15 juni 2016 om 21:22

Maar de meesten van ons zouden het doen uit pure hebzucht en een leuk bedrag voor een minimale daad zodat we een paar biertjes extra kunnen halen. Deze kinderen doen het om te overleven en om aan voedsel te komen. Natuurlijk een groot verschil tussen luxe en overleven. Alsof de meeste mensen hier de moeite zouden doen om 10x op te drukken voor een euro.

Ik snap niet dat mensen zich hier druk om maken, ja het is ongemakkelijk om te zien, maar doordat deze gasten het een grap vinden verzamelen die kinderen meer geld in op een dag dan op een week.

15 juni 2016 om 14:07

Belachelijke reactie. Als ze echt zo met die gassies te doen hebben, laat ze dan lekker een paar euro in hun handen stoppen, in plaats van ze uitlachend laten bukken voor een paar schamele dubbeltjes.

15 juni 2016 om 15:27

Scherp dat jij kunt zien dat er maar een paar schamele dubbeltjes op de grond liggen.

15 juni 2016 om 14:13

Natuurlijk grote onzin, want die mensen beseffen echt wel dat ze gekleineerd worden en dat er op dat moment een totaal gebrek aan respect is. Dat het dan ook nog eens gaat om kinderen maakt alles alleen maar erger. Voor jou of ander publiek misschien ongemakkelijk om naar te kijken, maar voor die kinderen gewoon schadelijk en wellicht zelfs traumatisch. Als je dat niet snapt, is er wel iets mis met het inlevingsvermogen...

15 juni 2016 om 16:18

Maar moeten de supporters het dan maar laten om die kinderen een plezier te doen? Geen enkele supporter gaat ze geld geven omdat ze bedelen. Echter, als men er om kan lachen, dan geeft men waarschijnlijk veel meer. De supporters zijn niet verplicht die gasten op te voeden, daarvoor moet je bij de ouders en eventueel de staat zijn.

15 juni 2016 om 21:28

Dus jij keurt het goed dat deze mensen vernederd worden om een paar euro's, terwijl deze mensen niet eens verzekerd zijn van een dagelijkse maaltijd? Het getuigt van geen enkel respect als je mensen die leven in armoede zo erg kleineert. Altijd makkelijk oordelen achter je smartphone, laptop of computer.

Als je ze dan toch (klein)geld geeft, kan dat ook met medeleven, fatsoen en respect. Dan heb je je goede daad gedaan en je medemens in ieder geval met respect behandeld.

Het werkt twee kanten op met dit verhaal. Enerzijds onrespectvol maar aan de andere kant lokt men dit gedrag zelf uit door te bedelen en te roepen om meer. Ik weet waar ik over praat daar ik zelf in het oostblok ook in diverse grote steden dit soort kinderen zag rondspringen en duiken/smeken/bijna eisen om muntgeld. Als je niet geeft wordt men agressief en komen ze achter je aan rennen waarbij ze je tas proberen mee te pikken.

15 juni 2016 om 14:05

Het zijn kinderen man! Denk je dat ze liever bedelen of achter de ps4 zitten? Ik denk het laatste.
Waarschijnlijk hebben ze geen keus.
Jij laat het overkomen alsof het volwassenen zijn die liever bedelen dan dat ze werken voor hun geld.

15 juni 2016 om 14:42

Het gedrag van de Engelsen is niet goed te praten, maar mensen die zo moreel-ridderig reageren snappen 't vaak ook niet helemaal.

Het is meestal gewoon maffia die de kinderen dit werk laten doen, want die leveren nu eenmaal gewoon geld op. Dus waar is de verontwaardiging daarover? Ow, zolang je 't maar niet hoort is 't wel goed zeker? Engelsen die lomp doen zijn nu ineens de verkeerde, maar dat de Maffia compleet misbruik van die kids maakt, daar hoor je niemand over.

Aangezien 't Frankrijk is en geen 3e rangs ontwikkelingsland, kun je er bijna wel vanuit gaan dat dit maffia werk is die op 't EK is afgekomen om wat te verdienen.
Net zoals dat zielige vrouwtje wat in de trein zakdoekjes bij je komt leggen om zo wat geld te ronselen (gebeurt gewoon in NL ook). Van die 101 psychologie waardoor moreel ridders als jij er nog geld aan geven ook. Gevolg? Meer geld dat richting rare praktijken als prostitutie en kinderhandel gaat.

Als je echt de moreel ridder uit wilt hangen. Geef dan geen cent aan dit soort praktijken en geef gewoon wat geld aan organisaties waarvan je weet dat 't goed besteed wordt.

15 juni 2016 om 15:07

Bobo101 Gelukkig legt xstream het mooi voor mij uit, maar wat een verschrikkelijk kortzichtige reactie heb jij! Wanneer je ze namelijk brood of fruit gaf werd dat zonder pardon weggeflikkert en begon men weer opnieuw. Ik weet dus waar ik over praat.

Ze zijn uit op alleen geld of dingen van waarde, eten/drinken werd niet gewaardeerd.

15 juni 2016 om 14:43

Vaak worden kinderen ingezet die bij een bepaalde groep horen, meestal inderdaad oost europees. Die kinderen moeten al dat geld wat ze op een dag binnen halen weer geven aan hun ouders of caretakers of wat je het ook wilt noemen.
Je moet ze eigenlijk helemaal geen geld geven en ga gewoon naar de bakker om een brood te halen, of koop wat schoenen voor ze. Ik durf te wedden dat er nu grote groepen zigeuners zijn die rond de franse steden hangen en dit ek daarvoor uitbuiten. Klinkt misschien cru, maar je moet ze gewoon helemaal geen geld geven.

Nou Arsenal_cesc, wederom onschuldige Britse supporters die gewoon lekker op het terras zaten en geprovoceerd werden door de zigeuners?

15 juni 2016 om 16:23

Volgens mij ben je sarcastisch, maar je zit gewoon griezelig dicht bij de juiste verwoording van de waarheid. Die gasten blijven je lastigvallen, totdat het uit de hand loopt. In plaats van het zo ver te laten komen, kun je er ook mee lachen en op deze manier zijn er 2 groepen blij.

Echt compleet respectloos dit, je bent te gast in een land en dan doe je zo iets....echt onbegrijpelijk.

15 juni 2016 om 14:30

Foei, je geeft bedelaars geld. Dat mag toch niet?

15 juni 2016 om 14:38

@ Pparzyszek

het gaat om de manier waarop het gebeurd. Doe niet zo onwetend.

15 juni 2016 om 14:41

Sinterklaas laat zwarte piet ook snoepgoed strooien. Als kind vond ik het nooit erg om daarvoor door de knieën te moeten. Het was jammer wanneer ze stopten.

15 juni 2016 om 14:55

Aha kom op. Realiteitszin kwijt? Hoe je sinterklaas ooit met dit vergelijkt... Die mensen kunnen van kleingeld nauwelijks overleven. Of denk je dat kinderen bedelen voor pepernoten omdat ze anders ondervoed raken?

15 juni 2016 om 15:09

Dat denk je maar. Ze faken de boel waar je bij staat.
Zelf ook meegemaakt. Een vrouw die claimde blind te zijn en hartstikke arm was overdag zag ik savonds met haar dochters opgemaakt en wel door de stad lopen. Die had een hele metamorfose ondergaan. En zo nog vele anderen.

Sommige zijn gewoon te lui om te werken en hangen liever op straat. Ik noem geen namen maar het waren vrijwel Altijd zigeuners.

@dat was in Skopje, Macedonië 20 juli 2015.

15 juni 2016 om 15:41

Alleen zijn er net zoveel die wel moeite hebben te overleven. Ik vind niet dat je de kritiek kan ontkrachten door dit op de kans te gooien dat zij toevallig geen echte zigeuners zijn.

15 juni 2016 om 15:51

Maar wat is er dan mis met geld toewerpen? Moet je per se die paar euro's in de hand drukken om vervolgens een stormloop aan kinderen op je af te krijgen die ook geld willen?

Korte metten mee maken. Zowel de Russen als de Engelse uit het toernooi halen.
Zorgen alleen maar voor Problemen dit EK. (behalve de echte fans).
Je moet er toch niet aan denken dat je deze berichten heel het EK blijft lezen.

De Teams kunnen er niets aan doen maar de Uefa kan hier wel een statement mee maken.

15 juni 2016 om 16:25

Inderdaad, als je deze berichten het hele EK blijft lezen, dan zijn er gigantisch veel zigeunerkinderen die extra veel geld binnen hebben gehaald.

Ik zie ze niet munten gooien richting de kinderen om ze te raken, pijn te doen etc. Ze gooien muntjes de lucht in en die arme kinderen rapen dat op, want die hebben weinig keus. Dit is wel nieuws om het nieuws maken hoor.

15 juni 2016 om 14:57

Alleen doen ze alsof het een stel eenden/duiven zijn die strijden om dat ene stukje brood (hier geld). De goede bedoeling zie ik niet echt.

15 juni 2016 om 16:28

De goede bedoeling van op het terras zitten en ze niets geven ook niet. Nu krijgen ze in ieder geval iets.

Op zich doen ze niks verkeerds. Muntjes geven aan bedelaar is niet verkeerd. Alleen is de bedoeling anders. Ze zien die jongens vechten voor want muntjes en geniet er van. Dit EK wordt echt het slechtste EK aller tijden. De focus ligt niet meer op het voetbal..

Schandalig. Achteraf via beeldmateriaal oppakken en zwaar straffen.

15 juni 2016 om 14:08

Je mag die irritante bedelende zigeuner(kinderen) ook wel oppakken wat mij betreft. Nu moeten we weer heel populistisch naar de Engelse fans wijzen, maar niks is zo irritant als keer-op-keer-op-keer van die vervelende bedelaars aan je tafeltje die een of ander prulletje willen verkopen. En niet 1 keer. En niet genoegen met nee nemen. Nee, het gewoon door je strot proberen te duwen. En al geef je niks, dan rollen ze je wel.

Ik zou niet met munten gaan gooien hoor, maar geen respect voor die bedelaars :s

15 juni 2016 om 14:19

Die mensen wonen nou eenmaal in Lille, als je niet van bedelende kinderen gediend ben ga je niet op een terrasje zitten of blijf je lekker thuis. Wat is in godsnaam de reden om kinderen zo te vernederen? Geeft ze dan gewoon wat geld in de hand in plaats van er mee te gooien.

15 juni 2016 om 14:30

waarom zou je in godsnaam niet op een terrasje mogen zitten? waar dan ook hoor je normaal gesproken ongestoord kunnen relaxen op een terras, ook in lille( al een x geweest en geen bedelaar gezien )

15 juni 2016 om 14:34

Sinterklaas laat de zwarte pieten ook met snoepgoed strooien, of staat dat ook al ter discussie?

15 juni 2016 om 14:43

Dat is niet helemaal waar hoor. En natuurlijk zit er een nuance in. Die problemen heb je niet alleen in Lille, maar Barcelona, Madrid, Rome of welke andere grote stad heeft hier ook last van. Zelfs in Nederland zie je steeds vaker de bedelaar in de trein rondlopen. Geef je dan ook steeds?

Sommige mensen hebben niks en leven op straat. Deze arme drommels hebben echt niks en je kan maakt ze serieus blij met een kleine bijdrage. Al zou ik de voorkeur geven aan wat te eten of te drinken. Deze mensen mensen nemen met een 'nee' vaak ook wel genoegen en lopen door.

Voor wat betreft de zigeuners (wat overigens een scheldwoord is, je kunt ze beter Roma noemen) is het vaak een ander verhaal. Die trekken rond en 80 procent heeft een strafblad (cijfers afkomstig van Nederland). Kleine kinderen worden gebruikt om geld te bedelen en op de achtergrond loopt degene die het geld weer van hen ophaalt. Dikwijls worden kinderen zelfs verminkt (ledemaat eraf) om zo zieliger over te komen zodat je sneller geld geeft. Geld geven is in dat geval het in stand houden van onmenselijke praktijken (veilig op reis van justitie). Je bent als toerist al snel een mooi doelwit. Je spreekt de taal niet en 9 van de 10 doet (vanwege de tijd) toch geen aangifte.

15 juni 2016 om 15:24

@westend
Heb meerdere malen meegemaakt dat zigeuners geen eten accepteren. Brood werd uit de plastic zak gehaald en weggegooid. Een pak koekjes werd niet aangepakt. Dat zijn toch wel dingen waardoor je er anders tegenaan gaat kijken.

Natuurlijk is dit aan de ene kant schandalig door het gedrag van de supporters op de video, Toch krijg ik sterk het vermoeden dat de media dit weer uitvergroot. Op vakantie geef ik ook wel eens kleingeld aan kleine kinderen maar dat druk je ze dan in de hand. De manier waarop er een grote cirkel om ze heenstaat kan ook gewoon zijn dat ze een dansactje deden of zoiets dergelijks, en dat veel beschaafdere mensen ze ook gewoon geld hebben gegeven. Ik praat het niet goed hoor ik snap het punt van die debielen op de video wel maar ik heb wel mijn twijfels. Los daarvan wel schandalig wat voor gedrag er wordt vertoond op de camera.

werkelijk om te kotsen dit
direct uit het toernooi zetten

15 juni 2016 om 16:31

Inderdaad, die Fransen doen helemaal niets om die arme kinderen te helpen. Gelukkig krijgen ze wel wat geld van die aardige Engelse toeristen.

Gary and the lads from Clacton-on-Sea blijven alles en iedereen lastig vallen... Dan moeten ze toch maar harder aangepakt worden...

Man man man wat maken we ons weer druk. Net als toen met PSV supporters allemaal storm in een glas water. Je moet zelf eens op vakantie zijn en de hele tijd lastig gevallen worden door bedelaars als je met je vrouw en kinderen (of in welke hoedanigheid dan ook) rustig zit te eten. Komen er een paar aan je tafel bedelen om geld. Je geeft ze geld of je stuurt ze weg, of worden weg gestuurd door personeel. Paar minuten later staan er weer andere te bedelen. Als je geld geeft komen er nog meer aanschuiven. Daar gaat je rustige avondje uit eten.... Maar we moeten alles maar accepteren, en als er dan in een groep op een wat lompe manier massaal geld naar die mensen wordt toegeworpen dan is het hek van de dam. Alsjeblieft zeg. Waar maak je je druk om.

15 juni 2016 om 14:10

En al geef je niks, dan rollen ze het wel. Nee, mensen die nu moord en brand schreeuwen zijn volgens mij nog nooit buiten Nederland geweest.

15 juni 2016 om 14:29

Je kunt het natuurlijk wel weer bagatelliseren door te zeggen dat de mensen die reageren nog nooit buiten Nederland geweest zijn nou ik ben over de hele wereld geweest maar vind dit toch verwerpelijk hoor , maar aan de andere kant kun je ze het niet kwalijk nemen het is niet het meest intelligente volk meestal is het IQ niet hoger dan de gemiddelde schoenmaat dus waarom zou je je druk maken om een stel randdebielen die een beetje huishouden en het ene na het andere Café sloopt , ze moeten gewoon dat gajes geen kans geven naar dit EK te gaan en gewoon het paspoort innemen dan kunnen ze niet weg. ik snap nooit dat hier niets tegen de doen valt het is een voetbal feest en iedere keer weer krijgt het gajes alle aandacht , negeer die gasten gewoon en laat de franse ME er op los en zorg dat ze helemaal lens worden geslagen onvoorstelbaar dat zo'n klein deel gewoon een heel EK kunnen bederven .

15 juni 2016 om 15:07

Je moet die dingen natuurlijk wel los van elkaar zien (bedelaars en openlijke geweldpleging). Die twee hebben niks met elkaar te maken.

En je noemt jezelf wereldwijs. Ik ben toevallig ook overal geweest. Van Zuid-Afrika tot Egypte en de Europese steden. En elk stadsbestuur raad hetzelfde aan: geef geen geld aan bedelaars. Aan de ene kant heb je de mensen die met het bedelen net genoeg verdienen om hun eigen levensomstandigheden in stand te houden. Vaak speelt alcohol en drugs ook een rol (om te ontsnappen aan hun dagelijkse sores). Wil je die mensen serieus helpen, dan moet je geld geven aan een instantie die er voor die mensen is.

Aan de andere kant worden bedelaars (balletje balletje, straatverkopers, puur bedelen, zakkenrollers) ingezet door georganiseerde misdaad. Zon zielig jongetje of meisje geef je natuurlijk wel wat geld. En als je die kinderen een beetje verminkt of een been eraf haalt, dan geven die toeristen nog meer.

Hoe dan ook houd je dit fenomeen (bedelen) in stand door geld te geven.

15 juni 2016 om 14:13

Je komt over als een heel verwend persoon. Ja, ze kunnen soms opdringerig zijn, maar wees blij dat jij niet in die positie zit.

Wat mij betreft krijgen deze gasten een taakstraf door de straat schoon te vegen. En dan vlak voor hun neus allemaal afval gooien. Dat zal die verwende lui leren.

Waarschijnlijk niet heel intelligent volk die dat soort vernederende strapatsen uithaalt. Als je die mensen echt wat gunt geeft het ze dan gewoon en koop er anders een biertje van. Stelletje leeghoofden.

Alles ligt nu wel onder een vergrootglas. Ik ben zelf geen zigeunerkind, maar toen ik die leeftijd van die jongens had (6-8 jaar?) dook ik voor elk muntje. Sterker nog, we sloegen elkaar bij wijzen van de koppen in voor wat pepernoten of snoep dat werd gegooid vanuit een carnavalswagen.

Dit is echt triest gewoon. Dat mensen dit dan normaal vinden of reageren met het is maar dit of dat pfoee. Ik vraag me echt af 'stel voor dit was op een WK in een Europese land en er komt een groep fans van bijvoorbeeld Kenya of China en ze deden dit man man heel Europa zou in shock zijn. Het zijn ook alleen maar fans van landen die zich te machtig voelen die dit mer elkaar doen' daarom merk ik aan sommige reacties van sommigen dat het niet zo erg is maar was het een groep fans uit een andere continent die dit dan zouden doen in een Europese land dan durf ik echt te wedden dat hier hele andere reacties zouden staan en hetzelfde als het andersom zou zijn. Dit soort dingen zijn gewoon volkomen belachelijk en het is dat er nu veel op sociaal media komt want zulke dingen hebben zeker wel eerder plaatsgevonden. Het zijn kinderen en je laat ze bijna vechten voor muntjes com on man even serieus. Morgen verlies je je werk alles en kom je met je kind op straat, organiseren ze een Wk en komen dit soort mensen langs even dit flikken en jij gaat even toekijken hoe jou kind achter munten aanrent omdat deze mensen even een wedstrijdje ervan maken.

15 juni 2016 om 20:34

Je hele reactie is gebaseerd op de aanname dat men er schande van zou spreken als mensen uit armere landen dit zouden doen. Ik geloof er niets van dat er dan anders over wordt gesproken, zeker aangezien er nu al genoeg mensen schande van spreken.

Ik ben het er totaal niet mee eens. Iedereen bepaalt zelf voor hoeveel men zich voor schut laat zetten. Net als toen met die Psv'ers en dat opdrukken. Iedereen hier zou toch voor geld 10x opdrukken? Echter bepaald jouw eigen ondergrens voor hoeveel je dat doet. Bij deze mensen en bij kinderen ligt die grens gewoon een stuk lager. Deze kinderen voelen zich zelf niet eens vernederd. Alle kinderen duiken naar geld of snoep als ze het zien liggen en zijn helemaal blij als ze iets te pakken hebben. Dit deed je zelf toch ook wel eens met Sinterklaas (als Zwarte Piet pepernoten door de klas gooide) of met carnaval (als de prins snoep het publiek in gooide)?

Waarom de vergelijking met die PSV fans? Met de rellen van en tussen de Russen en Engelsen werd toch ook niet de vergelijking gemaakt met Ajacieden en Feyenoorders?

Persoonlijk vind ik rellen, spullen slopen, anderen verwonden (doden) vele malen erger dan geld naar bedelaars gooien, op welke manier dan ook. Niet dat ik dit vind kunnen, maar het is tenminste niet zo erg dan het eerdere incident met de Engelsen.

15 juni 2016 om 16:06

Omdat PSV fans eerder dit jaar ongeveer hetzelfde deden en dus de vergelijking een hele logische is. Heeft niets met een sneer naar de club te maken maar is een feitelijke constatering en een link die de meesten hier ook zullen leggen.

15 juni 2016 om 16:29

@Bossche Bol

Als je alles gaat relateren aan iets wat nog erger is dan relativeer je alles kapot. Dan wordt een bomgordel van IS de maatstaf en is alles daaronder onbelangrijk.

Ik vind het behoorlijk interessant om te begrijpen wat mensen bezielt om zich zo op te stellen richting medemensen en over hun rug van een zeer kwetsbare groep op een zeer denigrerende manier lol te trappen.

Rellen hebben hier niks mee te maken, dit gebeurt vaker en is wat mij betreft wel wat onderzoek waard. Het zegt in mijn ogen heel veel over een misplaatst meerderwaardigheidsgevoel dat sommigen hebben.

En maar bagatelliseren..

Je kunt een bedelaar ook op een respectvolle manier geld geven. Of niet. Maar dit is puur vermaak ten koste van anderen.

Laten we eerlijk zijn; dit wordt niet gedaan om die mensen geld te geven of omdat die supporters het beste met die mensen voor hebben. Dit is gewoon puur leedvermaak en het belachelijk maken van mensen en dat is in mijn ogen verderfelijk. Tegelijkertijd is het geen zaak van de Uefa maar van de Franse justitie en vraag ik mij af of er echt wetten overtreden zijn.
Groter probleem is dat Engelse hooligans zich nu structureel aan het misdragen zijn en meer ellende verzorgen dan dat ze positief in het nieuws komen. Daardoor wordt dit soort verhalen natuurlijk ook groter dan ze zijn maar het is wel een zorgwekkende gebeurtenis. Het lijkt erop alsof stadion verboden en meldplichten niet gelden bij wedstrijden van het nationale team of dat die hooligans niet bang zijn dat ze in het buitenland tegen een straf op kunnen lopen die hen in Engeland ook raakt.

Wat is er toch mis in de bovenkamer van sommigen. Misplaatst meerderwaardigheidsgevoel, een zeer lelijke eigenschap. Wat maakt toch dat sommigen op zo'n manier willen omgaan met z'n medemens. Ik vind het walgelijk.

Het is triest om zien dat er sommige personen dit nog proberen goed te praten.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren