Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

In de wandelgangen: Pogba is al persoonlijk akkoord met nieuwe club

Laatste update:
/
Valere Germain verlaat AS Monaco binnenkort voor Middlesbrough. De nieuwe club van Viktor Fischer wil graag met de 26-jarige aanvaller de Premier League binnenkomen. (France Football)
/
Swansea City wil langer door met Gylfi Sigurdsson. De middenvelder uit IJsland heeft nog een contract voor twee seizoenen in Wales, maar krijgt de kans om bij te tekenen. (South Wales Evening Post)
/
Paul Pogba heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Real Madrid. Als de Koninklijke het eens kan worden met Juventus over een transfersom, tekent voor Pogba voor vijf jaar, met een salaris van bijna negen miljoen euro per seizoen. (Sport)
/
Suso keert mogelijk terug bij AC Milan. De 22-jarige aanvallende middenvelder scoorde dit seizoen zes keer voor Genoa en op hem schijnt nu een bod van zes miljoen euro te zijn uitgebracht door i Rossoneri. (Il Resto del Carlino)
/
Ivica Olic heeft afgezien van een terugkeer naar Kroatië. De 36-jarige aanvaller heeft bedankt voor de interesse omdat hij al een aanbieding van een andere club heeft geaccepteerd. Het wordt waarschijnlijk Mlada Boleslav. (24Sata)
/
Peter Crouch stopt nog niet met betaald voetbal, maar is wel alvast begonnen aan zijn trainerscursus. De aanvaller van Stoke City wil na zijn loopbaan manager worden. (BBC)
Gaat Paul Pogba tijdens of na het EK naar Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
10 juni 2016 om 21:04

Mwa, heb raardere voorbij zien komen, haha

10 juni 2016 om 21:05

Precies! We weten allemaal dat hij na het WK van 2022 gaat...

Wie gaat er bij Real banken dan als Pogba komt? Mijn inziens heeft Real Pogba helemaal niet nodig.

10 juni 2016 om 21:14

Wie er gaat banken? Denk dat de vraag moet zijn, welke bank gaat deze extra mln schuld voor Real weer dragen... Feit is dat Spaanse clubs voor miljarden bij Europese banken in de schuld staan, vooral de Spaanse banken die Europese hulp nodig haden/hebben.

10 juni 2016 om 21:20

Precies, ondanks dat de cashflow van Real wel goed genoeg zou zijn en ze solvabel zijn, is het natuurlijk pure achterlijkheid. Oneindig veel meer respect voor bijvoorbeeld Bayern of Arsenal dan voor al die andere kaartenhuizen

10 juni 2016 om 22:19

Pff man man dit weer. duid mij eens 1 groot bedrijf aan dat geen leningen afsluit om investeringen te doen? Voetbalclubs zijn hetzelfde. De bank verdient er geld aan en de club heeft geld beschikbaar om grote investeringen te doen, en mits die goed uitpakken verdient de club er op termijn ook weer geld aan. Zo werkt het gewoon. Als ik 'n huis koop sluit ik toch ook een lening af of niet? Zolang ik netjes maandelijks afbetaal is er niets aan de hand en verdient de bank gewoon geld aan mij.

Wat is hier nou helemaal mis mee? Die afbetalingen elke maand worden onder financiële kosten (edit: niet onder bedrijfskosten dus) gerekend. Dus in de boekhouding staan die allemaal netjes in het kosten rijtje, maar toch maakt Real elk seizoen winst?! Wat is het hele probleem voor jou dan? "real koopt dure spelers via de Spaanse banken die door onze belastingscenten overeind worden gehouden!", toch? Nou hier verdienen die banken geld aan, als dat een probleem is dan zal de EU nog meer geld moeten spenderen om die banken draaiende te houden hoor. "nou waarom moet Real dan jaarlijks die grote transfers doen?" Dat zal ik je even vertellen. Men denkt hier vaak alleen aan truitjes verkoop ed. Maar Real verdient jaarlijks alleen al aan tournees en oefenwedstrijdjes bijna 50 miljoen!!! per jaar. Dat is alleen mogelijk omdat men die grote spelers uit alle hoeken van de wereld haalt. En er zijn nog veel meer manieren waarop die grote sterren geld genereren voor Real. Je kan Real van veel dingen beschuldigen maar dat men financieel niet goed bezig is is lachwekkend. Dat is net die ene eigenschap van Perez waar Real geluk mee heeft, zijn financiële genialiteit.

Klassiek voorbeeld van iemand die andere mensen maar nalult en geen idee heeft waar het over gaat. Het probleem bij real en Barca is hun belastingschuld. Een schuld bij de staat dus en iets waar eigenlijk geen goede reden voor bestaat. Die schuld lag in 2014 op een half miljard ofzo voor beide clubs en ook Valencia en Atletico stonden voor enorme bedragen bij de fiscus in het krijt. Daar ging die hele heisa destijds om. Daar hadden hun schulden bij de bank helemaal niets mee te maken. Overigens liggen beide clubs heel netjes op schema met het afbetalingsplan dat toen in samenspraak met de regering en de EU is opgesteld.

Overigens wordt er altijd over Real en Barca gemekkerd maar dat zijn net 2 van de enige 3 Spaanse La Liga clubs die nooit, ook toen in 2014, in de gevarenzone zaten. Bilbao is de enige andere. Die 2 clubs hebben natuurlijk enorme schulden maar gezien hun inkomsten is dat geen probleem en/of risico. Valencia bijvoorbeeld was een stuk erger. Die konden hun leningen ergens voor 2013 niet afbetalen. Daardoor werd de club eigenlijk eigendom van de bank maar een tijdje later werd die Bankia bank genationaliseerd

jij zeurt nu over leningen bij de bank alsof dat hetzelfde is. Nee dat is het dus niet. Banken staan geen leningen toe tenzij hun experts er van overtuigd zijn dat ze hun geld plus interest ook daadwerkelijk terug zullen zien. Leningen bij de bank zijn prima voor grote bedrijven en in veel situaties zelfs aan te raden.

Door die enorm investeringen in 2009 en 2010 in spelers als Ronaldo, Benz, Kaka etc is de nettoschuld wel flink gestegen destijds (meer dan 300 miljoen om, precies te zijn, ookal sprak men steeds over 500 miljoen, daar werd echter geen rekening gehouden met het geld dat de club nog uit verschillende hoeken tegoed had) . Maar daardoor schoot hun omzet ook de lucht in, en maakte de club weer meer winst dan in de jaren daarvoor het geval was. En ondertussen is die nettoschuld al veel minder, ik ken de precieze cijfers niet maar iig al minder dan 100 miljoen euro. Zie je dus hoe die investeringen tot winst leiden? Het is niet de bedoeling om zoveel mogelijk geld in de kast te hebben maar een zo groot mogelijke omzet en winst te maken. De meest succesvolle en grote bedrijven hebben geen enorme kluis vol geld maar proberen net al hun inkomsten te investeren om zo nog meer inkomsten te generen. Op die manier kan men dus best leningen aangaan bij banken wanneer men een groot bedrag nodig heeft voor een bepaalde investering

Ik kan je ook vertellen dat naast Bayern enkel PSG en City een kleinere netto-schuld hebben dan Real. Jawel, PSG en City. Natuurlijk omdat die clubs geen leningen aangaan maar alles van hun investeerders komt.

Of neem nou je eigen voorbeeld, Arsenal. Om Emirates te bouwen zijn die een enorme lening aangegaan bij de bank. Dat was natuurlijk gewoon een logische en slimme zet. men ging een lening van een bepaalde hoogte aan en stelde een bepaald afbetalingsplan op met de bank gebasseerd op hun inkomsten. Daardoor had Arsenal de middelen om een groot en modern stadion te plaatsen en daar plukt men nu de vruchten van.

Wat denk je zelf nou dat het meest raadzame is voor een grote club? 15 jaar sparen tot men 450 miljoen bij elkaar geschraapt heeft voor een nieuw stadion, waardoor men dus al die tijd op een zak 'koud geld' zit en niet investeert maar geen lening moet aangaan bij het bouwen of die 450 miljoen aan inkomsten gedurende die 15 jaar blijven investeren en een lening voor 450 miljoen aangaan bij de bank met een interest van een paar procent en dat dan 20 jaar afbetalen? Dat 2e is op termijn veel winstgevender. Mits men natuurlijk goed investeert

Ondertussen trok Arsenal niet al teveel grote namen aan omdat men dan misschien in de problemen kon komen met hun afbetalingen. Maar nu die lening is afgelost zullen die investeringen in de selectie vast wel weer komen. Tenzij Wenger dat zelf niet ziet zitten natuurlijk.

Als je nou eerst even een beetje research gaat doen en dan terugkomt dan kun je ons vertellen wat er precies mis is

10 juni 2016 om 23:36

Jij ook, ja die banken hadden hulp van de EU nodig. Maar hoezo mogen die dan geen leningen geven aan Spaanse clubs? Daar verdient die bank geld aan hoor?! Lieve hemel wat een kortzichtigheid hier

10 juni 2016 om 23:04

Wss wordt dat kroos of james want james is al niet de basis speler want casemiro is gewoon een must have voor rm in het middenveld maar pogba is toch wel een beter versie van casemiro en kroos speelt ook niet altijd bijv in de cl speelde hij niet hele wedstrijd. Maar ik verwacht james die dan vertrekt helaas goede speler.

Als Pogba voor 9 miljoen euro salaris bij Real Madrid gaat voetballen, zou ik daar toch wel vreemd van opkijken. Vorig bood Barcelona hem 8,5 miljoen per jaar (excl. bonussen) en bleven hij en Raiola vasthouden aan een jaarsalaris van 12 miljoen per jaar. Hij heeft eerder al aangegeven dat hij graag naar Barcelona zou willen. Het lijkt me sterk dat hij dan voor 500.000 meer al bij Real tekent.

10 juni 2016 om 21:36

Twee woorden: Zinedine Zidane

10 juni 2016 om 23:06

Hij kan een grote rol spelen ja en misschien benzema ook om dat ze frans zijn en de fransen bij barca zijn niet wat want mathieu is niet echt een goede speler dus het kan

10 juni 2016 om 21:39

Je hebt ook nog iets als teken bonus misschien vangt die wel 8 miljoen met tekenen alleen

10 juni 2016 om 21:39

Je hebt ook nog iets als teken bonus misschien vangt die wel 8 miljoen met tekenen alleen

En welke topspelers mogen dan weer vertrekken of welke topspelers vliegen naar de bank. Toch ongelofelijk hoe real zijn spelers gebruikt alsof ze na enkele jaren al niks meer kunnen. Ze hebben middenvelders genoeg dus pogba zou zeker overbodig zijn

Ik hoop zo dat Paul Labile Pogba in Turijn blijft! Nu hoogstwaarschijnlijk Pjanic ook nog komt en nog een aantal versterkingen, heb je een team dat nog verder in de CL kan komen dan voorheen!

Tjah wie zou hij op de bank zetten? Casemiro of Kroos?

10 juni 2016 om 21:55

Casemiro. Kroos zal met de punt naar achteren spelen met Pogba en Modric naast zich.

10 juni 2016 om 21:59

Dan worden we weer overlopen... Snapt Perez er dan niks van? Alles staat gewoon goed. Alleen nog een back up spits en linksback. Casemiro heeft bewezen de missende schakel te zijn in dit team.

10 juni 2016 om 22:01

Met Pogba heb je natuurlijk een meer fysieke speler naast Kroos lopen dan met een Isco of James. Ik denk dat het wel mee zal vallen hoe erg we overlopen gaan worden.

10 juni 2016 om 22:21

Nee, Casemiro zal gewoon blijven staan en dan Modric als verdeler en Pogba als dynamische middenvelder. Zidane haalt echt niet alle balans uit het elftal hoor

10 juni 2016 om 22:22

met Kroos op 6? dan valt dat niet mee denk ik. Tegen Barca, Bayern, Atletico... krijgen we dan een pak slaag

10 juni 2016 om 22:27

Zijn wel uiterste gevallen die je nu beschrijft

10 juni 2016 om 22:50

Haha dat klopt. Maar ja tegen de kleinere clubs mag real ook met zo'n offensief middenveld niet teveel problemen ervaren. In zulke wedstrijden is Kroos dit seizoen ook wel eens op 6 gestart. Maar tegen de grote clubs maakt men dan geen kans, terwijl dat nu wel het geval is

10 juni 2016 om 23:08

Nope james vertrekt waarschijnlijk want hij speelt niet full want casemiro is gwn een must have voor RM wat ik al eens gezegt. En anders wordt het kroos

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren