Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronaldo: 'Ik moet geloven dat ik de beste ben van de laatste twintig jaar'

Laatste update:

Cristiano Ronaldo staat niet bekend als de meest bescheiden speler en heeft in een interview met het Italiaanse magazine Undici maar weer eens laten zien dat hij over erg veel zelfvertrouwen beschikt. De aanvaller vindt zichzelf de beste voetballer van de afgelopen twintig jaar.

/

Ronaldo won drie keer in zijn loopbaan de Ballon d’Or, terwijl deze prijs vijf keer naar Lionel Messi ging. Toch is CR7 van mening dat hij op een eenzame hoogte staat: “Waar ik mezelf zou zetten bij de beste spelers van de afgelopen twintig jaar? Ik moet positief zijn en geloven, met de resultaten die ik heb bereikt, dat ik de beste ben”, laat Ronaldo optekenen.

“De beste atleten hebben altijd invloed op hun sport en ik denk dat ik heel veel invloed heb gehad”, vervolgt Ronaldo. “Ik kan niet zeggen hoeveel, dat zal de tijd moeten uitwijzen, maar als je snel kan rennen, hoger kan springen en sterk en behendig kan zijn op dezelfde momenten, dan kan je nog meer uit je talent halen. Ik heb heel hard gewerkt om het hoogst mogelijke niveau te halen en ik werk nog steeds heel hard om op dit niveau te blijven.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
10 juni 2016 om 15:59

Zidane, Braziliaanse Ronaldo en Messi acht ik beter.

10 juni 2016 om 16:06

En wat te denken van spelers als Scholes, xavi, pirlo, maldini, puyol etc.

10 juni 2016 om 16:24

Al die namen kun je de prullenbak in doen. Met alle respect.

10 juni 2016 om 16:38

Heerlijk gesproken ThiagoMessi, hooguit Messi, Ronaldo9, Ronaldinho, Zidane, maar daarvan vind ik alleen Messi en Ronaldo 9 beter

10 juni 2016 om 17:52

R9 beter als Zidane?

Ach ja wat maakt het uit. De cijfers van R7 zijn absurd. Zidane had de perfecte techniek. R9 was onnavolgbaar. En messi combineert al deze kenmerken nog eens. Hangt er gewoon vanaf hoe je 'de beste' beoordeelt.

10 juni 2016 om 18:26

Vergeet Ronaldinho niet

10 juni 2016 om 18:28

@ronjansiskast hoe jan je die spelers nou beter vinden dan Ronaldo?

10 juni 2016 om 18:37

Ronaldinho heeft maar 3 seizoenen sterk gespeeld daarna was hij nergens, nee Ronaldinho is niet een van de beste spelers.

10 juni 2016 om 20:40

Ronaldinho op zijn hoogtepunt was gewoon de absolute baas. Helaas heeft dat niet lang genoeg geduurd, waardoor je héél moeilijk kunt spreken van hem tussen de beste ter wereld, terwijl die andere het gewoon bijna hun hele carriére hebben bewezen.

Echt spijtig dat Ronaldinho het niet zo lang heeft volgehouden (hoe lang was het? 3 jaar bij Barcelona/brazilië en daarvoor nog wat bij Psg/brazilië?). Het ietwat laten hangen en dan kun je dat absolute topniveau gewoon niet meer aan, zelfs al heb je de beste techniek ter wereld.

Nouja, dat toont nog maar eens dat je respect moet hebben voor degenen die het zo lang volhouden op dat hoge niveau en steeds die prachtige dingen (of het nu statistieken zijn, invloed en/of acties) kunnen voorleggen. Als ik het potentieel zou hebben, ik zou het vast ook niet langer dan een jaar hebben uitgehouden om zo perfect te blijven leven. Best begrijpelijk allemaal wat de Ronaldinho's, Quaresma's, e.d. meema(a)k(t)en.

10 juni 2016 om 22:01

Het is bekend dat Braziliaanse spelers een 'aparte' levensstijl hebben waardoor ze vaak vroeg in hun carriere over hun top zijn. Maar ik vind Ronaldinho toch echt de beste speler die ik ooit heb zien spelen

10 juni 2016 om 22:13

@ajaxbarcelona
Kijk naar de rol die deze spelers in teams hadden die de ene na de andere prijs pakten. Maldini was samen met nesta bijna onmogelijk te passeren. Scholes legde de bal in een radius van 60 m neer waar hij wilde. Xavi was in tijden van guardiola heer en meester van het middenveld met iniesta waardoor er zo extreem veel kansen konden worden gecreëerd.

11 juni 2016 om 18:34

Inderdaad, niet de beste. Ronaldinho was het leukst om naar te kijken.

11 juni 2016 om 20:07

Ik vind de discussies over wie beter is of was altijd een beetje een kleuren discussie.. Alsof ik zeg dat rood een kleur is en dat die mooi vind en dat andere dan gaan zeggen dat blauw, groen en geel ook kleuren zijn en dat die mooier zijn. De beste voetballer (de mooiste kleur) het is een persoonlijke mening niets meer. Stuk voor stuk waren het allemaal geweldige voetballers.. van Cruijff, naar Pele, naar Garrincha, naar Maradona, naar Romario, Ronaldo9, Zidane, Messi en Ronaldo7 en zo zijn er nog zo veel meer, die allemaal geweldig konden voetballen.

10 juni 2016 om 16:43

Absoluut waar? Jij bent een tiener zeker?

Romario, messi en de 2 ronaldo's hebben allemaal heel dik hun stempel op het voetbal gedrukt.
Denk daarna aan zidane en ronaldinho.
Het is totale waanzin om de pt ronaldo op 'met-afstand-de-nr-1' te zetten.

Overigens vind ik dat messi de grootste is omdat die nog eens 5x de gouden bal kan winnen in europa.
En heb veel respect voor de pt ronaldo.

10 juni 2016 om 18:46

Wat een arrogante kleuter is het ook. En in de voetbalwereld noemen ze dat zelfvertrouwen haha.. Zelfvertrouwen heeft ronnie wel, want op het veld heeft hij geen faalangst en zoekt hij zijn tegenstanders op, kortom hij speelt met zelfvertrouwen.
Deze uitspraak echter is gewoon arrogantie. Als hij zelfverzekerd was zou hij antwoorden dat hij aan anderen over laat om te oordelen of hij de beste is.

jammer dat deze man altijd zo arrogant moet overkomen. Verder zeker een goede voetballer, maar niet de beste van de afgelopen 20 jaar.

10 juni 2016 om 16:30

Kom dat eerste stuk van dit artikel probeert je mening te beïnvloeden hij zegt alleen om de beste van de afgelopen 20 jaar te kunnen worden dan moet je ook jezelf als moed inpraten dat je de beste bent. R Kelly worlds greatest

10 juni 2016 om 17:20

Als jij bij een club speelt dan denk je toch ook ik ben de beste iedereen zegt dat over zichzelf.
Maar omdat ze scheinheilig zijn durfen ze alleen maar dingen te zeggen die mensen willen horen, Hij zegt gewoon wat hij denkt. Wat iedereen over zichzelf denkt

10 juni 2016 om 17:41

jaa dat is juist het probleem van de meesten jonge spelers(talenten) denken dat ze beste zijn geen ruimte voor kritiek of een beetje zelfspot kijk bijv memphis of andere talenten in het verleden !!

11 juni 2016 om 12:52

Ik ben een messi fan, maar Ronaldo zegt iets hier puur om zelfvertrouwen voor zichzelf uit te putten.
Als gelooft dat je de beste bent, geeft dat je een boost om beter te presteren.

Dit is weer uit zn verband getrokken, goed gedaan Vz.

Ronaldo heeft aangegeven dat als hij zelf niet meer geloofd dat hij de beste is, dat hij dan de wil zou verliezen om er nog vol voor te gaan. Daarom zegt hij tegen zichzelf dat hij de allerbeste is, zodat hij elke dag de motivatie kan vinden om door te gaan.

10 juni 2016 om 16:04

"ik moet positief zijn en geloven, met de resultaten die ik heb bereikt, dat ik de beste ben."

Ik vind dat iedereen met een béétje verstand dat hier wel min of meer uit moet kunnen afleiden, al merk ik ook dat veel uitspraken hier een beetje anders neergezet worden of belangrijke passages weggelaten worden of (expres?) slecht vertaald worden om reacties uit te lokken.

Niets mis mee, dit is niet arrogant. Je ziet de simpele zielen wel weer makkelijk happen

10 juni 2016 om 16:46

Mooi dat er mensen zoals jou en Jdg84 zijn op deze site.
Begrijpelijk lezen blijft waarschijnlijk moeilijk voor sommigen, of ze haten Ronaldo gewoon, Voetbalzone maakt het wel wat moeilijker moet ik zeggen, door het zo uit z'n verband te trekken.

OT: Ronaldo is echt een magistrale voetballer en snap hierin ook dat hij zichzelf motiveert door te zeggen dat hij de beste is van de afgelopen 20 jaar, ik vind hem wel de beste afmaker, niet de beste voetballer, de beste voetballer is naar mijn mening Ronaldinho in z'n gloriedagen, man wat kon hij voetballen.

11 juni 2016 om 19:58

Precies dit.. Ronaldo is een winnaar, een winnaar die alles geeft om het hoogs mogelijke te bereiken, die het haat om te verliezen en altijd meer wil. Dit zijn gewoon goede eigenschappen, maar vaak is dit ook te verwarren met arrogantie. Ergens is hij ook wel een beetje arrogant misschien, met goede reden overigens, maarja: You either love it or you hate it, een ding is in ieder geval zeker, Messi is goed, Zidane was goed, Ronaldo9 was goed en zo waren er wel meer ook heel goed... Ronaldo7 hoort daar gewoon bij, ook hij is heel goed.

De beste in goals en constant scoren. Voetballend komt hij na Zidane, Messi, Ronaldo, Ronaldinho die op hun absolute top iets extra hadden en de meest belangrijke wedstrijden in hun carriere altijd beslissend waren voor hun team en niet zo'n meeloper die enkel afwerkt.

10 juni 2016 om 16:03

Je kan eigenlijk alleen zeggen dat Messi beter dan hem was, je moet nu niet vergeten dat Ronaldo ook met UTD titels gewonnen en de cl gewonnen

10 juni 2016 om 16:12

Lol jij weer.
Verschil met Ronaldo en Messi is dat Ronaldo van United de vloer aan veegt met Messi als het gaan om skills.
Weet je ook dat Ronaldo op het middenveld speelde bij United?
Hij had een grote bijdrage aan het spel van United zonder goals.
Nou is hij een pure aanvaller en komt Messi achter hem als het gaat om wie de beste aanvaller is.
Ronaldo is niet altijd een pure goaltjes man geweest..

10 juni 2016 om 16:26

Lol skills. Laat m dan spelen tegen Touzani. En nee, Ronaldo was bij United een pure winger, liet heel mooie dingen zien. Messi is de enige van de 2 die zowel op t middenveld als in de aanval kan speler. Oftewel completer. Noem me een speler die net zoals Messi t spel kan maken en zoveel goals kan maken. Ben benieuwd. Misschien in de toekomst Dybala..

10 juni 2016 om 16:32

Hij was bij Sporting begonnen als middenvelder.
Is bij zijn 1ste seizoen bij United ook opgesteld als rechter middenvelder.
Werd toen kampioen met United en Fergie stelde hem daarna op als aanvaller samen met Rooney en Tevez.

10 juni 2016 om 16:50

Klopt, Ronaldo speelde in het begin van z'n carrière nog als rechtermiddenvelder.

10 juni 2016 om 16:54

Haha dit slaat nergens op uefacl. Messi in zijn jongere jaren liep letterlijk door hele teams heen. Dat heeft ronaldo nog nooit gedaan. Leuk al die trucjes maar het is de bedoeling dat je je mannetje passeert. Messi heeft dingen laten zien die ronaldo nooit zou kunnen.

10 juni 2016 om 17:05

Niemand, maar Messi kan dan ook niet bij Argentinië scoren. Enkel bij Barcelona.

10 juni 2016 om 17:28

Messi kan zeker wel scoren voor argentinie sterker nog, als
Hij er nog zeven in schiet is hij topscorer aller tijden

10 juni 2016 om 17:41

Ja ik bedoel dat zijn cijfer gemiddelde bij Barca veel en veel hoger ligt dan bij Argentinië daar geeft ie vaker de assist.

10 juni 2016 om 20:56

Jij moet altijd Ronaldo ophemelen en daar sta ik achter, omdat CR7 echt een fenomeen is, maar je moet wel beseffen dat je als enige ontkent dat er de laatste 20 jaar betere voetballers zijn geweest en de beste daarvan Messi is.

10 juni 2016 om 17:30

Zelfs op basis van goals heeft messi de afgelopen 20 jaar een beter gemiddelde.

Hij zegt nu eindelijk het op een manier die ik kan waarderen.. 'Ik moet geloven dat ik de beste ben'.. Natuurlijk moet je dat, waar werk je anders zo hard voor. Anders probeer je harder te werken om beter te worden, wat ten kostte gaat van motivatie. Perfecte uitspraak waar ik niks raars of arrogants aan vind..

10 juni 2016 om 17:24

Zo zegt hij het altijd(vanaf zijn ~25 jaar), daarvoor was hij arrogant, tegenwoordig worden de teksten slecht vertaald(expres ws, om sensatie rondom ronaldo). Veel mensen trappen hier in omdat hij vroeger arrogant was, hij heeft zelfs excuses gemaakt voor zijn arrogante opmerkingen en dergelijken... Dat doen niet veel mensen, Ronaldo is allesbehalve arrogant, hij kan erg goed op zijn handelingen reflecteren en verbeterd hier door dus ook. Hij eist van zichzelf het beste, voor minder doet hij het niet vandaar een tekst als deze... Dit was echter al veel langer bekend onder de mensen die het een beetje volgen - social media enz.

Maar even eerlijk, als je Ronaldo gaat vragen wie de beste voetballer van de laatste 20 jaar is weet je ook wel wat je kan verwachten als antwoord toch? Bescheidenheid is nou eenmaal niet zijn sterkste kant en daarnaast wil hij zichzelf ook nog een beetje promoten met het oog op de Gouden Bal. In dat opzicht kan ik zijn antwoord nog wel begrijpen, ik ben het er zelf alleen niet mee eens. Ik schat de afgelopen 20 jaar in ieder geval Messi, Ronaldo (de dikke) en Zidane nog wel hoger in dan Ronaldo.

10 juni 2016 om 16:03

Ronaldinho was dan niet professioneel, maar op zijn top was hij beter als Messi, Zidane en Cron. Dikke Ronaldo is de meest getalenteerde aanvaller die ik ooit zag en won op zijn eentje het WK. Die schat ik het hoogst in.

10 juni 2016 om 16:14

Ronaldinho was inderdaad op zijn top echt geweldig maar vanwege gebrek aan professionaliteit heeft hij dit in vergelijking met de andere spelers te kort laten zien waardoor ik hem uiteindelijk lager inschat. Dikke Ronaldo was inderdaad echt een absolute geweldenaar, zeker voor zijn knieblessure was het echt ongelofelijk wat hij liet zien. Als je beelden en statistieken terugkijkt van voor die knieblessure, dat is echt bizar. Het blijft echt eeuwig zonde van die knie van hem..

10 juni 2016 om 16:36

Ronaldinho op zijn top beter dan Messi?

Messi was op zijn 19e al beter dan Ronaldinho. Hiermee wil ik laatstgenoemde niet tekort doen, maar eenvoudigweg aangeven hoe onwerkelijk goed Messi is.

10 juni 2016 om 17:00

Tuurlijk was Ronaldinho beter dan Messi. Messi heeft geluk dat Barcelona mede ook dankzij hem deel mocht uit maken van het beste team ooit. Xavi, Iniesta, Puyol, Busquets en Alves. Dat maakt het voor Messi ook zo makkelijk. Waarom vergeten mensen dat? Messi heeft een ploeg waar hij altijd met 65/70% balbezit heeft. Messi heeft de perfecte elftal om hem heen! Waarom toen het minder ging met Barca met name Xavi en Puyol en Alves werden minder dat Messi veel moeite had met de aanval Sanchez en Pedro?? En nu met Suarez en Neymar speelt Messi weer de sterren van de hemel? Spanje wint EK WK EK. Zonder Messi. Messi heeft gewoon gewoon geluk met zulke spelers en Guardiola die daar geweldig gebruik van heeft gemaakt.

Had Ronaldinho zulke spelers en waren Xavi en Iniesta destijds de beste spelers wil ik wel is zien wat R10 met Barca deed. Ronaldinho voor mij beter dan Messi.

10 juni 2016 om 17:01

Dat zou wel eens kunnen kloppen, maar dat komt mede doordat Ronaldinho relatief kort gepiekt heeft. Daarna is het heel snel bergaf gegaan (jammer genoeg).

10 juni 2016 om 17:10

Ja maar wat ik wil zeggen is dat Messi veel meer geluk heeft dan Ronaldinho.
Toen Ronaldinho bij Barca zat was Barca niet met afstand de beste team ooit.
Dus Messi heeft gewoon veel meer voordeel gehad en kon veel meer en makkelijker uitblinken dan Ronaldinho. Zijn elftal was goed maar veel minder dan de Messi van Pep.

10 juni 2016 om 17:24

Daarom vind ik beiden C. Ronaldo en Messi overroepen. Ze zijn heus niet beter dan Ronaldinho, Ronaldo of Zidane.

Ronaldo was top in een Manchester dat echt top was. Kijk eens naar die namen, VD sar, Evra, ferdinand, Vidic, Scholes Carrick Rooney, Tevez stonden in de CL finale rondom Ronaldo, en hij blonk niet eens uit.

Voordat Real Modric, Di Maria enz... had won Real niets met of zonder Ronaldo. De aanvoer was niet goed genoeg.

Messi hoeft geen tekening bij, Iniesta, Xavi, Busquets stonden achter hem toen hij er 91 intrapte. Nu heeft hij Suarez en Neymar als afspeelpunten.

Zidane had geniale momenten en besliste in zijn eentje cruciale wedstrijden, droeg zijn team zowel land en club.

Ronaldinho idd met een Barca zwakker als dat van Messi. Ronaldo droeg een team in 2002 naar de wereldtitel. beiden C Ron en Messi zie ik daar niet toe in staat.

Ronaldo heeft inderdaad veel invloed gehad, Ronaldo laat zien hoever je kunt komen met keihard maar dan ook echt keihard werken, kunt bereiken. Hij heeft laten zien dat je zelfs al zal een ander meer talent hebben, je met ongelooflijk hard werk toch de beste kunt worden. Hij heeft alleen de pech dat hij in hetzelfde tijdperk voetbalt als de beste speler aller tijden (mijn mening). Verder moet je niet vergeten dat in de afgelopen 20 jaar ook nog spelers als de Braziliaanse Ronaldo en bijvoorbeeld Zidane hebben gevoetbald.

10 juni 2016 om 16:07

Op gebied van looplijnen, instinct, snelheid, kopspel kan je idd trainen, maar hij is daar enorm getalenteerd in. Zijn atletisch vermogen komt niet enkel door training. Usain Bolt is een goede vergelijking hierin.

10 juni 2016 om 16:57

Je zegt dus dat je snelheid kunt trainen maar vergelijkt het daarna met Usain Bolt dat het niet te trainen is?

10 juni 2016 om 17:17

Ik bedoel het is een absoluut natuurtalent op dat gebied. Ik geloof oprecht dat hij atletisch meer getalenteerd is dan 99 % van de voetballers, net zoals Usian Bolt dat is in de sprint. Dat gecombineerd met hard trainen en dan krijg je topatleten

Ergens heeft hij een punt. Qua gemaakte voetbal atleet steekt hij er boven uit. Mentaal, lichamelijk altijd erg gezond en een voorbeeld. Maar de beste voetballer kan toch meer met talent dan veel toewijding

11 juni 2016 om 01:36

Heb je hem nooit bij Manchester United zien spelen?

Ronaldo is al 2/3 jaar al niet meer de beste. Ik verwacht ook niet veel hem op het EK want het is een speler die enorm afhankelijk is van zijn team. Hij heeft zich ontwikkeld in een andere speler. Spits. Ronaldo is enorm statisch de laatste jaren als speler, maakt geen acties en heeft ook snelheid verloren. Nog een hele goede doelpuntenmaker maar als hij de ballen niet krijgt dan kan je ook niet van hem iets verwachten. Het is geen Messi die met een pass nog iemand voor het doel kan zetten in moeilijke wedstrijden. Het is geen Neymar die de bal komt ophalen en acties probeert te maken. Nee Ronaldo is over zijn top.

"ik moet positief zijn en geloven, met de resultaten die ik heb bereikt, dat ik de beste ben”.
Ik vind dit echt een goede en mooie uitspraak. Veel vertrouwen en geloof in zichzelf en dat is iets wat hem ook zo ontzettend sterk maakt. Spelers van zijn klasse die bij de beste van de laatste 20 jaar horen, moeten ook dit soort uitspraken kunnen doen. Positief zijn en geloven dat je de beste bent waardoor je zo hard blijft werken.

Cristiano Ronaldo krijgt naar mijn mening bij lange na niet de waardering die hij verdient. Ik hoef dit naar mijn idee ook zeker niet te onderbouwen. De reacties op hem de afgelopen tijd spreken voor zich.

10 juni 2016 om 16:16

@SRKurd Daar ben ik het mee eens. Veel mensen die zeggen dat veel voetballers beter als hem zijn. Mensen die zeggen dat hij "arrogant" is. Hij is gewoon 1 van de beste allertijden.

Ronaldo(bra), Iniesta, Zidane, Xavi, Ronaldinho, en zelfs Figo, vind ik voetballend allemaal betere spelers dan Ronaldo.
Messi is dan nog eens beter dan al die genoemde spelers.
Als het op goals aankomt dan is Ronaldo wel de beste samen met Messi.
Maar de beste voetballer zeker niet.

10 juni 2016 om 16:20

Hou toch eens op met voetballend dit voetballend dat. Scoren is niet voetballend? Looplijnen hebben niks te maken met voetballen? En als je het over techniek hebt, Cristiano Ronaldo heeft geweldig technische dingen laten zien in Engeland. En ja, om trucjes te doen moet je technisch begaafd zijn. Of zie jij een Sjaak Polak al zulke trucjes doen die Cristiano Ronaldo heeft gedaan?

Ik weet niet wie is aan komen kakken met het "voetballend is Cristiano Ronaldo niks" argument, maar het gaat helemaal nergens over. Maar blijkbaar is het goed in de smaak gevallen, want velen nemen het zonder na te denken over.

10 juni 2016 om 16:28

Zelfs wanneer het op scoren uit komt is hij niet de beste. Hij heeft het vaak genoeg minder gedaan dan Messi qua goals en daarnaast was ook Suarez dit jaar veel doeltreffender. Dus op basis van wat zou hij de beste moeten zijn als hij het op meerdere vlakken minder doet dan bepaalde spelers.

10 juni 2016 om 16:30

Dat je fan bent van Ronaldo vanwege zijn scorend vermogen en inzet kan ik begrijpen.
Maar ik kijk vaak genoeg wedstrijden van Real, en Ronaldo valt bijna nooit op buiten zijn goals.
Zidane, Iniesta, Ronaldinho of Ronaldo(bra), moesten niet scoren om man van de wedstrijd te zijn, of op te vallen als beste speler tussen al de anderen.
En dan heb ik het niet over Messi.
Ik vraag mij af wat je aantrekt aan Ronaldo zijn spel, buiten zijn goals en inzet.
Vaak is hij zelfs van de minste spelers op het veld.
En scoren moet je indd kunnen, dat kan niet zomaar elke speler, maar dat konden Inzaghi en Van Nisterlrooj ook heel goed, maar waren zeker niet de beste spelers

10 juni 2016 om 16:35

Ja Inzaghi en Ruud gaven ook inderdaad 20 assists per seizoen en scoorde ook van 20 meter afstand..
Als je Ronaldo met dat soort spelers gaat vergelijken dan mag je Messi met Jeroen Verhoeven vergelijken.
Messi heeft namelijk ook een dikke pens.
klinkt belachelijk he?

10 juni 2016 om 16:55

"en scoren moet je indd kunnen, dat kan niet zomaar elke speler, maar dat konden Inzaghi en Van Nisterlrooj ook heel goed, maar waren zeker niet de beste spelers"

Persoonlijk ben ik ook meer een fan van de sierlijke voetballers zoals Messi of Iniesta maar dit is wel weer heel subjectief van je Tipi.

Inzaghi en RvN kwamen niet eens in de buurt (!) van Ronaldo qua statistieken. Toen Ronaldo Raul inhaalde qua goals had hij volgens mij duidelijk minder dan de helft van het aantal wedstrijden van Raul gespeeld, dat zegt gewoon alles.

10 juni 2016 om 16:22

en dan te bedenken dat Messi in 1 jaar wanneer hij echt speelde om doelpunten te maken 90 goals ofzo had gemaakt. Sorry maar Ronaldo is echt niet de beste en zal dat ook nooit zijn. Als je bij Man U wat de beste club van UK is met de meeste geld en bij Real de rijkste club speelt en een Messi die bij Barcelona speelt ook nog eens minder belangrijke prijzen hebt gewonnen als The KING messi dan moet je niet eens zo arrogant gaan doen. Mensen zeggen altijd Ronaldo krijgt niet veel waardering. JA waardering krijg je net als Messi die is stil en krijgt het maar als je dan achter waardering aanloopt steeds en jezelf steeds hoger dan de andere wilt plaatsen dan hoor je gewoon daar waar je staat en dat is Nr2. Messi op zijn top en Ronaldo op zijn top dan kiest iedereen Messi anytime. hard werken dit hard werken dat alsof een Messi die superklein is niet hard werkt come on man met zo'n lengte al die beren paseren en duels te winnen en kopgoals maken enshit alsnog komt deze man praten alsof hij de enige is die hard werkt. Please. Ik vind sws dat verdedigers altijd veel harder werken dan aanvallers dat deze man iets meer zijn buiksperen traint om sexy te zijn noem ik echt niet meer hard werken dan de anderen. Elke speler die meer goals wilde maken als jou heb je bekritiseerd. Kijk eens naar Messi die accepteert dat en waarom jij niet omdat dat het enige is waar je jezelf jaarlijks de beste in kan noemen nu anders zie ik niet waar meneer Ronaldo nog de beste in is en dan laatste 20 jaar noemen pfff hou op XD

10 juni 2016 om 17:29

Wat een hoop onzin in 1 enkel bericht, man man man hahaha.
Klopt.. CR is niet de beste (= mening ) net zoals ik zowel CR als Messi niet de beste vind.
Daarnaast wordt dit heel gesprek van CR doodleuk verdraaid want op die manier heeft hij het helemaal niet gezegd maar goed..media.

Verder..moet je het ook maar net kunnen... ongeacht of je al bij een supergoed team speelt en doe nou ook niet of Barca geen grote club is.
En hey laat Messi eens in Italie gaan voetballen dan bij voorbeeld.
Wedde dat dat niet zal gebeuren
Durf te wedden dat qua europa hij zijn carriere gewoon (veilig) eindigt bij Barca,.

Of je nou messi en of ronaldo niet de beste vind of wel de beste ..maakt niks uit..het is allemaal goed. Het is een mening en geen feit zoals jij het wilt doen geloven.
Maar jou comment man man hahah.. too funny.
ps: CR is laten we zeggen arrogant? Prima toch.. Messi is daarentegen weer schijnheilig.. ook prima :P (wat ik bedoel is elke speler heeft zijn haar dingen.. t zijn ook maar mensen).
Maar de grap is men meet te vaak met 2 maten want als een zlatan zoiets dergelijks zegt als CR is hij een baas..man man man hypocriete gedoe.

10 juni 2016 om 16:40

Hij zegt hier ook in principe niet dat hij zichzelf beter vind. Hij zegt dat hij moet geloven dat hij de beste is, want dat is zijn motivatie. We hebben het hier over een jongen die natuurlijk bizar veel talent heeft gehad, maar altijd de motivatie had om zichzelf te blijven en blijven verbeteren om de beste te worden. Hij heeft, en zal ook nooit zeggen dat hij per definitie de beste is.

Hij zegt hier alleen dat het zijn manier van motiveren is, zonder zijn drive om de beste te zijn zou hij niet een van de besten kunnen zijn, zou hij tegen zichzelf toegeven dat hij niet de beste is dan haalt ie de hele basis van zijn obsessieve motivatie weg.

10 juni 2016 om 17:54

Om nog ff bij te dragen aan de CR7-messi discussie:
Als messi niet presteert in een grote wedstrijd ligt het aan alles behalve messi. Ronaldo presteert niet in de finale, maar wint hem wel en zou niet eens basis staan bij helmond sport. Heerlijk hypocriet die messifans met platen voor hun hoofd.

Dit tekent hem als sportmens en zijn mentaliteit en is absoluut geen verkeerde of negatieve uitspraak. Dankzij deze mentaliteit en instelling scoort hij elk jaar 50+ goals.

Zelfs bij een 4-0 voorsprong doet hij er alles aan om nog een 5e te maken. Een mentaliteit die zeldzaam is in het voetbal.

10 juni 2016 om 17:29

Mooie reactie, mensen lijken wel eens te vergeten hoe moeilijk het is om aan de top te blijven. Deze man doet er werkelijk alles voor en dat verdient respect. Of je hem nou mag of niet. Zo jammer dat mensen niet verder kunnen kijken dan hun afkeer tegen de 'persoon' Ronaldo. Hoe je het ook went of keert, Ronaldo is een fenomeen!

10 juni 2016 om 17:29

Mooie reactie, mensen lijken wel eens te vergeten hoe moeilijk het is om aan de top te blijven. Deze man doet er werkelijk alles voor en dat verdient respect. Of je hem nou mag of niet. Zo jammer dat mensen niet verder kunnen kijken dan hun afkeer tegen de 'persoon' Ronaldo. Hoe je het ook went of keert, Ronaldo is een fenomeen!

Veel mensen zullen zeggen hij is arrogant maar moet je even luister.
Mohamed Ali de beste bokser en mischien sporter aller tijden zij dat hij de knapste en beste was.
Hij vond zelfs dat hij een profeet was waar je niemand mee mag vergelijken.
Nu is hij overleden en krijgt hij de status als de beste bokser/sporter ooit.
Iedereen looft Ali nu vanwege zijn arrogantie.

10 juni 2016 om 16:26

Ali was in zijn tijd dan ook de onbetwiste nummer één. Hij verloor wel es waar tegen een paar andere maar het publiek beschouwde hem zo ver ik weet gewoon als de beste. Ronaldo heeft Messi voor zich en ik denk dat 70% er van overtuigd is dat hij gewoon minder dan hem is. Dus nee, hij is niet de onbetwiste nummer één, en zeker niet de beste van de afgelopen 20 jaar.

10 juni 2016 om 16:37

Hij was mischien de beste maar niet onbetwiste.
George Forman en Frazier deden niks onder voor hem.

10 juni 2016 om 16:44

Hij heeft ze allebei anders wel verslagen. Twee van de drie keer tegen Frazier en zijn enige gevecht tegen Foreman won hij ook meteen die op dat moment de wereldkampioen was. Dus zeg jij het maar. Ik boks en volg het boksen zelf al sinds ik 11 was dus ik ken mijn feiten.

10 juni 2016 om 16:29

Boksen is ook meer een sport waar t bij past. Bescheidenheid/mietje past niet echt bij boksen. Voetbal daarentegen is een teamsport. Jezelf boven de andere spelers verheven, al is t met een uitspraak, is niet zoals t hoort.

10 juni 2016 om 16:37

Maar Ali was ook de beste, Dat is het verschil. Ronaldo is niet de beste en al helemaal niet van de afgelopen 20 jaar. Zidane, messi en Ronaldo lima zijn nog iets beter. Echter is deze uitspraak uit zijn verband getrokken. Hij bedoelt dat hij in zichzelf moet geloven dat hij de beste is om er het optimale uit te halen.

Mensen weten waarom Ronaldo altijd meer goals wilt maken en bij 10-0 wilt deze man nog 10x scoren. Is niet omdat hij een super mentaliteit heeft dat is omdat doelpunten maken het enige is waarin hij zich nog kan onderscheiden van de rest maar zelfs dat lukte dit jaar nier wanr Mister Suarez heeft Messi achter hem.

bescheidenheid siert de mens.
En daarnaast ben ik het ook nog eens totaal niet met hem eens.

Behalve dan dat hij idd veel invloed op het voetbal heeft gehad en dat zn werkethiek prijzenswaardig is

Vind het grappig dat VZ er weer als de kippen bij is om een artikel te plaatsen die als voedingsboden zal dienen om de anti Ronaldo legioen op stoom te brengen, maar dit artikel verzuimd te plaatsen:

"diego Maradona is momenteel niet echt te spreken over Lionel Messi. Volgens de legendarische Argentijn ontbreekt het bij de Barcelona-ster aan bepaalde kwaliteiten om Argentinië de Copa Amérca Centenario te bezorgen.
Read more at http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/665739/maradon...
Gaat mij dan niet om Messi (vind dat hij daar een beetje overdreven over doet) maar wat hij over Ronaldo zegt.

"over Cristiano Ronaldo is Maradona beduidend positiever. Maradona heeft dan ook hoge verwachtingen van Portugal op het aanstaande EK. "hij heeft de kwaliteiten om zijn ploeg in zijn eentje naar de finale te leiden. Hij staat voor het nalatenschap van het voetbal. Wie van voetbal houdt, houdt van Ronaldo", aldus Maradona.
Read more at http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/665739/maradon...

10 juni 2016 om 16:59

Beide spelers hebben de kwaliteit om hun ploeg naar de finale te brengen. Messi heeft zijn ploeg zelfs al 2 keer naar de finale gebracht. Maradonna is gewoon een ouwe zeur die er van baalt dat hij niet het volledige uit messi heeft gehaald toen hij coach van argentinie was. Als messi nu iets presteert bij argentinie kan hij namelijk niet meer met de eer strijken.

10 juni 2016 om 17:38

@dennis_kruijt, Ja gaat mij nog niet eens om het artikel, is alleen om herfeit dat VZ zo selectief (tja wat zal ik daarmee bedoelen) met zijn keuzes is.

10 juni 2016 om 17:25

Een compliment van Maradona zou me eerder alarmeren. Die man is een losgeslagen debiel. Sorry dat is een belediging voor mensen met die afwijking.

10 juni 2016 om 17:27

Een debiel, maar wel een geniale debiel. Enkel Maradonna, Zidane, Pele en de Brazilliaanse Ronaldo droegen een land naar een wereldtitel in de voetbalgeschiedenis.

Sowieso de meest professionele voetballer van de afgelopen 20 jaar. Als je ziet wat hij aan arbeid erin steekt en hij zichzelf mentaal traint. Diep respect!

10 juni 2016 om 17:59

meest professionele van de laatste 20 jaar ? 20 jaar terug was die nog een kuiken wat praat je

Zidane ,Ronaldo(9) en Messi vond ik beter en Ronaldinho misschien ook nog wel.

10 juni 2016 om 17:48

@fcdc1, Tja dat mag natuurlijk. Ik laat mijn menig op dat vlak lekker achterwege gezien het alleen dat is, mijn mening namelijk.
Voegt verder niest toe aan de discussie. Maar ja, dat in natuurlijk wel het niveau wat VZ nastreeft hier.

Goed, je zou kunnen zeggen wat doe je hier dan??!! Maar vind het ergens ook wel mooi om al die hersenloze opmerkingen over vooral Ronaldo te lezen. Je kan zeggen wat je wilt maar de man is echt de voetballer waar het meest over wordt gesproken, tja, dat zegt natuurlijk ook iets.

Als alle mannetjes hier die over hem aan het zeiken zijn hem echt zo slecht vonden hadden ze daar geen moeite in gestoken.

Ik vind Messi best goed maar zeker niet de interessant genoeg om bij elke mistap wat die jongen maakt er als de kippen bij te zijn en mijn zure mening over die jongen op de wereld los te laten.
Ik denk dat in dat opzicht het onbewust wel met Maradona eens ben.

De op een na beste doelpunten maker van de laatste 20 jaar. Los van goals staat hij voor mij niet in de top 3.

Jawel... Deze man is een alleskunner. Kort daarachter Messi en soms een andere topspeler. Ze proberen hem elk seizoen met iemand te vergelijken die in vorm is. Dan is het Bale, Neymar, Messi of Suarez. Deze Ronaldo is altijd opdreef. Gewoon de beste!!! In Januari pakt ie zn 4e

De beste spelers zijn VOOR MIJ Ronaldinho,Bergkamp(ondergewaardeerd)Zidane,Messi,Cr7.

Je bent in ieder geval 1 van de beste voetballers ooit.

Ik ga er nog een keer voor, echt de laatste keer.
Ronaldo is niet de beste voetballer van zijn generatie, als je naar de statistieken kijkt dan komt hij in de buurt. Maar als je gewoon de wedstrijden volgt, kom je al snel tot de conclusie dat er betere VOETBALLERS zijn. Het draait niet alleen om scoren, gewoon om je hele doen en laten in het veld. Messi is gewoon een niveau hoger, die komt in het rijtje der allergrootste.

Truetalk, hij is vol van zichzelf en vindt zichzelf de beste maar hij maakt het iedere keer waar !!

Zidane was een betere voetballer, Braziliaanse Ronaldo was een betere voetballer, Ronaldinho was een betere voetballer. En als je het mij vraagt is Messi de betere voetballer!

Ronaldo vergeet je niemand ... echt niemand ???

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren