Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vitesse maakt komst Foor bekend: 'Voor mij is het een professionele keuze'

Laatste update:

Vitesse en Navarone Foor hebben vrijdagmiddag een handtekening gezet onder een vierjarig contract. De 24-jarige middenvelder maakt transfervrij de overstap naar Arnhem en is de eerste aanwinst voor het nieuwe seizoen. Foor beschikte over een aflopend contract en koos ervoor om geen nieuwe verbintenis te verlengen.

/

“Navarone is een dynamische middenvelder die op verschillende posities uit de voeten kan en ook als vleugelspits kan fungeren”, vertelt technisch directeur Mo Allach via de officiële kanalen van Vitesse. “Wij verwachten dat hij uitstekend past in de manier waarop Vitesse wil voetballen. Dat een speler van zijn kaliber transfervrij naar Vitesse kan komen is een buitenkans die we met beide handen aangrijpen."

“Na mooie jaren bij NEC was ik toe aan een volgende stap”, zo verzekert Foor. “Ik kijk er naar uit om met mijn nieuwe club succesvol te zijn. Ik begrijp de rivaliteit tussen beide clubs, maar voor mij is het een professionele keuze.” Foor stond al langer op de radar bij Vitesse. Direct na het einde van de competitie is de overstap in een stroomversnelling geraakt en is het papierwerk afgerond.


Een goede aanwinst voor Vitesse?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 mei 2016 om 15:12

Ondankbaar? Wat had hij moeten doen dan, zijn contract verlengen onder veel mindere voorwaarden en ongelukkig bij NEC blijven zitten? Zo gaat het nou eenmaal de financieel minder clubs kunnen hun betere spelers niet behouden door dat ze geen hoger salaris kunnen betalen. Niet zo janken..

13 mei 2016 om 15:19

Cillessen en Nuytinck hebben bijvoorbeeld hun contract verlengt zodat NEC er een mooie som aan overhield. Dat zijn echte Nec'ers. Maar daar zit voor mij nog niet het pijnpunt. Ik had hem een stap naar Groningen, Utrecht, Heerenveen of AZ gegund. Je kan er als buitenstaander van zeggen wat je wil maar voor een NEC-supporter doet een transfervrije overstap naar de aartsrivaal pijn. Erg veel pijn. Ook omdat Foor alles aan NEC te danken heeft.

13 mei 2016 om 15:19

Hij had naar elke andere club kunnen gaan, maar niet Vitesse...

13 mei 2016 om 15:38

Maar had Foor ook bij elke andere club het salaris gekregen wat hij nu zal krijgen? Ondankbaar gaat mij sowieso iets te ver, hij heeft 15 jaar bij NEC gespeeld en zal, naast dat NEC hem veel heeft gegeven, NEC ook veel gegeven hebben. Een samenwerking die ten einde komt na 15 jaar, dat vind ik opzich al prachtig.

Desalniettemin begrijp ik de frustratie's, maar we moeten niet doen alsof dit onbegrijpelijk is.

13 mei 2016 om 15:47

Inderdaad, ondankbaar? hij had ook weg kunnen gaan nadat de club degradeerde.. denk daar maar eens over na.

Mede dankzij zijn goede spel is Nec geslaagd in het handhaven.

13 mei 2016 om 15:50

Iets met een mes in de rug inderdaad.. Bovendien een ontzettend overschatte speler. Heb niet het idee dat hij Vitesse een stapje verder gaat brengen.

13 mei 2016 om 15:50

Als Foor weg was gegaan na de degradatie hadden we er nog geld aan over gehouden tenminste. Was waarschijnlijk meer zo dat geen enkele club Foor het geld waard vond in combinatie met zijn hoge salaris van ca. 2,5 ton.

En daarbij, wat heeft NEC nou concreet aan Foor te danken? Zonder hem waren we ook met overmacht kampioen geworden in de Juup en zonder hem hadden we ons ook met 2 vingers in de neus gehandhaafd. Heeft best z'n nut gehad maar NEC heeft veel meer voor Foor gedaan dan Foor voor Nec.

13 mei 2016 om 16:31

Dan snap ik niet wat het probleem is. Jij vind het niet kunnen dat hij weggaat na 15 jaar, maar je vind ook dat NEC eigenlijk niet zo veel aan hem te danken heeft, maar andersom wel. Wat is dan precies het probleem? Het probleem zou dan moeten zijn dat hij transfervrij weggaat, niet dat hij naar Vitesse gaat. Terwijl jij aangeeft dat het probleem is dat hij naar Vitesse gaat.

13 mei 2016 om 16:44

Jij denkt net als Foor ook alleen maar aan het geld..

13 mei 2016 om 16:53

Mijn probleem is dat hij als klein jochie bij NEC binnen is gekomen, daar 15 jaar heeft gespeeld, door NEC 15 jaar in is geïnvesteerd en daardoor de speler is geworden die hij nu is(oftewel heeft veel aan NEC te danken) nu als dank daarvoor transfervrij vertrekt naar de aartsrivaal. Had er niet zo'n giga probleem mee gehad als ie transfervrij was vertrokken naar een andere Nederlandse club maar vind het pijn doen om zo'n jongen te zien vertrekken naar de aartsrivaal na al de tijd, investeringen, vertrouwen en kansen die NEC hem heeft gegeven.

Want NEC had Foor in de moeilijke periode ook lekker kunnen dumpen, en dan had ie nu bij Achilles gespeeld. Prima speler die best belangrijk was dit jaar maar concreet heeft ie nou niet zo giga veel betekend voor NEC over de jaren. Het is namelijk niet zo dat ie ons in 2014 hoogstpersoonlijk voor degradatie heeft behoed, ons in 2015 hoogstpersoonlijk naar promotie heeft geschoten en ons in 2016 hoogstpersoonlijk naar handhaving heeft geschoten. Heeft bij het kampioenschap een vrij beperkt aandeel gehad en dit jaar een iets groter aandeel, maar niet echt veel ofzo.

Maar zoals ik al eerder zei is dit voor buitenstaanders gewoon moeilijk te begrijpen. Er komt hier namelijk ook behoorlijk wat trots, eer en sentiment bij kijken.

13 mei 2016 om 17:13

@xaxihernandez_

Hoezo denkt Foor alleen maar aan het geld? Waar maak jij dat uit op? En, bovendien, is daar wat mis mee? Voor een gemiddelde voetballer hier in Nederland is het verschil tussen 3 of 4 ton gewoon heel erg groot.

@keizerstad1994,

Ah oke, dan begrijp ik je. Ik snap je punt wel, al zou het bij mij inderdaad wat minder gevoelig liggen. Maar dat komt dan ook omdat ik misschien geen rivaliteit voel (met welke club dan ook).

13 mei 2016 om 17:37

Voor de degradatie was Foor vooral wisselspeler waar weinig tot geen interesse voor was met een contract dat nog 2 jaar doorliep

13 mei 2016 om 17:42

"prima speler die best belangrijk was dit jaar maar concreet heeft ie nou niet zo giga veel betekend voor NEC over de jaren."

Nou dan wat is het probleem dan? Dan ben je toch mooi van hem af. Je spreekt jezelf wel vaak tegen. Als hij met al die zogenaamde investeringen niks had gedaan, dan had je reden om boos te zijn. Maar dan had ie ook op de bank gezeten en volgens mij speelt hij best vaak. Dus waarom zo'n theatraal gejank , alleen maar over het vertrek van 1 speler?

Het enige verschil tussen Foor en vele nec-supporters hier, is dat hij zich niet laat leiden door emoties. Foor heeft al eerder aangegeven een stap omhoog te willen doen, dus laat die jongen. Hij is nog eerder een goed voorbeeld voor veel supporters en spelers. Al die combi-regelingen, politie inzet, stadionverboden en terugloop van supportersaantallen, komen niet omdat alle supporters zich professioneel of rationeel kunnen gedragen.

Kortom, gevoel of gevoeligheid ligt niet bij deze transfer, dat komt omdat je dat er zelf voor bent

13 mei 2016 om 20:03

Dat gezeur over vitesse is onzin. Welkom in de wereld van voetbal. Wel vind ik,, als vitesse fan, dat hij zijn club meer had moeten gunnen. Vooral als je daar de jeugd hebt doorlopen. Maar is heden ten dage niet anders.

13 mei 2016 om 20:15

Als ik jou betoog zo lees is het dus helemaal niet zo erg dat hij weggaat... Je spreekt jezelf een beetje tegen

13 mei 2016 om 20:36

Valt wel mee met dat tegenspreken, eerder een kwestie van wel of niet weten wat ik bedoel. Snap wel dat het tegenstrijdig over kan komen, daarom wil ik het wel nog een keer ff verder uitleggen.

Foor is een goede speler voor NEC die door z'n voetballende kwaliteiten best belangrijk was, maar probleem met Foor is dat hij moeilijk scoort waardoor hij niet heel vaak beslissend is(dat wijzen de statistieken ook uit, heeft volgens mij 17 keer gescoord in bijna 120 wedstrijden, en daarvan waren er 7 in de Juup). Een speler als Santos, waar ik persoonlijk dan wee niet zo' fan van ben,o.a. door zijn maniertjes, is voetballend imo erg matig maar maakt wel belangrijke doelpunten.

Foor is dus bijvoorbeeld niet degene die NEC concreet iets heeft bezorgd, zoals een kampioenschap of handhaving zoals ik hierboven uitleg. Van Elia kan je bijvoorbeeld zeggen dat hij Feyenoord naar de KNVB-beker heeft geschoten met zijn winnende goal(ook al kwam ie niet op z'n naam). In die richting moet je het zoeken.

Maar Foor voegt wel wat toe door zijn creatieve vermogen. In de 2e seizoenshelft heeft Faber hem een centrale rol gegeven waardoor hij wat belangrijker is geworden. Aan de ene kant gaan we bepaalde kwaliteiten van Foor best missen, maar aan de andere kant kan je van het salaris van Foor misschien een Jeff Stans of Thom Haye halen, spelers die op sommige punten minder zijn dan Foor maar bijvoorbeeld wat vaker scoren(ik noem maar wat). Dan hoef je er onder de streep niet echt verschrikkelijk veel op achteruit te gaan. Snappie?

En ik vind het wel erg dat ie gaat. Ik vind het erg dat hij NEC na al die jaren niks oplevert en ik vind het echt k*t dat ie naar Vitesse gaat. Maar dat is mijn probleem. Hetgene wat ik wel kwalijk vind is dat Foor zichzelf meerdere keren als kind van NEC heeft neergezet, maar als het erop aankomt transfervrij naar de aartsrivaal vertrekt. Dan ben je je classificering als kind van NEC echt voor geen meter waard.

14 mei 2016 om 00:29

Ik denk dat je niet bij Foor moet zijn maar bij het beleid van de club. Hadden hem een jaar geleden bij geen verlenging naar de beloften moeten sturen. Tekenen ze snel bij hoor. Ik begrijp overigens wel de frustraties, maar richt die ook eens tot het beleid.

Deze man heeft Vitesse regelmatig pijn gedaan in de derby, wat stelt die enorme rivaliteit dan nog voor. All about the money. Persoonlijk vind ik dat we in Arnhem deze jongen gewoon niet moeten accepteren, dat is echte rivaliteit. Maar die tijden zijn voorbij, zeker in Arnhem. Het ene jaar maak je hem voor alles uit en het jaar daarna toejuichen? Hypocriet noem ik dat.

13 mei 2016 om 15:19

De enige clubmensen in een stadion zitten voornamelijk op de tribune. De mensen die er professioneel werkzaam zijn zitten er voor het geld en hun eigen carrière, hoe vervelend ook... deal with it!

13 mei 2016 om 18:09

Niet geheel mee eens want geloof me de heer Nijland van Fc Groningen is een echt clubman!

14 mei 2016 om 00:31

Eens!

13 mei 2016 om 16:56

Ik snap je frustratie maar er worden genoeg spelers genaaid door clubs dus ik snap niet dat clubs altijd gematst moeten worden, want omgekeerd gebeurt het echt amper (met uitzondering Barca en Abidal).

13 mei 2016 om 19:03

Supporters hebben clubliefde. Van spelers mag je dat niet verwachten. Voor hen is het werk. Dat jullie dat nog niet snappen...

13 mei 2016 om 20:31

En wat als hij wel clubliefde heeft? Heeft hij toch gewoon uitgesprokeb dus hoezo niet volgens jou?

13 mei 2016 om 19:39

Foortje Nsb, wordt leuk volgend jaar.

14 mei 2016 om 00:34

Vertel eens waar nsb voor staat? Triest zo'n reactie. Frustraties ok, maar dit?

14 mei 2016 om 12:22

Waarom, omdat jullie nu een Duitse trainer hebben?. Erg sneu dit

Oef. Gevoelige stap. Dit gaan ze in Nijmegen niet leuk vinden.

13 mei 2016 om 15:32

Vanuit Nijmeegs oogpunt is een "landverrader"... niet alles zo letterlijk nemen

13 mei 2016 om 15:33

landverrader gaat wat ver Eerder een clubverrader. Ik kan deze jongen ook echt niet meer serieus nemen vanaf nu. Als die nou Miljoenen meer zou verdienen, zou ik nog zo iets hebben van oke. Maarja of je nou 2 ton of 3-4 ton per jaar verdiend, dat is best te overzien lijkt me.

Maarja, het was al langer bekend, echte clubvoetballers bestaan niet meer Het is allemaal economisch handelswaar tegenwoordig.

13 mei 2016 om 16:17

Dat is best te overzien? Jij hebt echt geen enkel besef van de waarde van geld he? De gemiddelde mens moet voor dat verschilletje zo'n zes jaar fulltime zwoegen. Mensen praten zo makkelijk over een 'tonnetje'. Alsof het niets is.

13 mei 2016 om 16:44

Lol totaal geen idee hoeveel een ton is obv.

13 mei 2016 om 18:30

Ja daar moet iemand misschien wel 6 Jaa voor werken. Maar je uitgavenpatroon wordt hoger als je ook meer verdiend... Maar genoeg feitjes voor nu, we nemen hem niet kwalijk dat hij meer verdiend, maar wel dat hij voor de rivaal kiest na maar liefst 15 jaar NEC.

13 mei 2016 om 19:24

Michael, jij kan het vast ook met de helft van je salaris. Waar kan ik mijn rekeningnummer achterlaten?

Pijnlijk, ik begrijp deze keuze totaal niet.
Hij kon ook gewoon naar Utrecht of Groningen maar kiest dan toch voor Vitesse? Ik begrijp de woede van de NEC supporters, dolk in de rug na 15 jaar Nec. En dan ook nog transfervrij, wat een naaistreek.

13 mei 2016 om 15:17

Ik weet niet of die clubs hem echt een aanbod hebben gedaan, maar ik weet wel dat die clubs een salarisplafond van 2,5 ton hebben, dat heeft Vitesse niet, stel dat hij bij Vitesse 4 ton kan verdienen, dan moeten de NEC supporters toch ook begrijpen dat hij voor Vitesse kiest. Of ze moeten gaan crowdsurfen zodat zij die 1,5 ton per jaar kunnen bij leggen.

13 mei 2016 om 15:22

Crowdsurfen?? Ik neem aan dat je crowdfunding bedoeld?

13 mei 2016 om 15:23

Waar kan ik geld verdienen met crowdsurfen, dat wil ik ook!

On: sommige dingen hoeven niet te koop te zijn met geld, en als Vitesse zou komen, zou er ook heus wel een andere club komen waar je veel kan verdienen.

13 mei 2016 om 15:23

Maar geef dan ook gewoon eerlijk aan dat je voor het geld gaat ipv al die verhalen over een mooie stap vooruit, een tussenstap richting de top en al dat soort ambities.

Als je van NEC naar Vitesse gaat doe je dat voor het geld, NEC zelf is namelijk al de tussenstap richting die ''top'' ,overigens is het duidelijk dat hij daar nog lang niet goed genoeg voor is.

13 mei 2016 om 15:25

Hahaha ja natuurlijk, wat een blunder

13 mei 2016 om 15:32

Vitesse is gewoon een stap omhoog, dat lijkt me duidelijk. NEC komt net uit de Jupiler League en spelen net 1 seizoen goed. Volgend seizoen moet nog maar blijken of ze dat volhouden, terwijl Vitesse altijd wel een leuk team heeft staan. Dus buiten het geld om, is dit gewoon een begrijpelijke stap. Al is het uiteraard ook gevoelig.

13 mei 2016 om 15:33

Als je niet ziet dat Vitesse een duidelijke verbetering is zowel sportief als financieel dan zijn we snel klaar. En dat Foor dan alleen het sportieve vermeld is ook begrijpelijk, dat doen namelijk 999 van de 1000 voetballers. Anders worden ze hun hele voetballeven met de grond gelijk gemaakt als zijnde geldwolven en golddiggers. Nu hoor je buiten de NEC supporters er over 1 of 2 jaar niets meer van

13 mei 2016 om 15:39

Niet mee eens. Vitesse is een grotere club dan nec, en komt meer druk bij kijken. Vitesse is sportief gezien ook een kleine stap beter, en financieel gezien zeker. Daarbij speel je je bij Vitesse makkelijker in de kijker bij buitenlandse clubs en bij de top, ook gezien het type voetbal.

13 mei 2016 om 20:35

Nee deze stap is volledig voor het financiële plaatje, anders had hij wel gekozen voor Heerenveen of Groningen.

13 mei 2016 om 22:34

NEC komt net uit de jupiler league. OK. Maar als je al langer dan 2 jaar voetbal had gekeken had je ook kunnen weten dat NEC al een tijdje in de ere divisie heeft gespeeld. Plus Arnhem en Nijmegen zijn elkaars rivalen.

13 mei 2016 om 15:23

Vitesse speelt ook aanvallender voetbal dan de door jou genoemde clubs. Ik denk dat hij daar gewoon voor kiest. Dat gezever over dat je door onderlinge rivaliteit niet van club A naar B mag overstappen is ook wel een beetje achterhaald. Clubliefde heeft (begrijpelijk) plaats gemaakt voor liefde voor financiele verbetering.

13 mei 2016 om 15:27

Ik probeer me gewoon eventjes te verplaatsen in de NEC supporter, het is toch wel begrijpelijk dat er wat irritaties zijn in Nijmegen? ( zacht uitgedrukt ).

Stel dat Bram van Polen of Diederik Boer naar Go Ahead Eagles zouden gaan, dat zouden wij toch ook bijzonder vervelend vinden? ( ook zacht uitgedrukt ).

Overigens is dat aanvallende voetbal een beetje overschat, Vitesse heeft op dit moment nog niet eens een trainer voor het volgende seizoen dus wie weet gaan ze wel anders spelen.

13 mei 2016 om 16:03

Dat lijkt me niet. De speelstijl is vastgelegd in het beleidsplan, dus we kunnen ervan uit gaan dat de nieuwe trainer iig aanvallende intenties heeft (al blijft Vitesse Vitesse natuurlijk haha)

13 mei 2016 om 15:52

Vitesse is normaal gesproken een stapje hoger dan Utrecht en Groningen. Zeker ook financieel.

13 mei 2016 om 16:23

Leg mij eens uit waarom dat een stap hoger is dan Utrecht of Groningen. Als je de laatste 10 jaar erbij pakt en de positionering van deze clubs dan zijn deze nagenoeg gelijk. Aangezien Faber naar Groningen ging had hij hem wel mee kunnen nemen, ik neem ook aan dat er iig over gesproken is. Betekend dat hij voor geld kiest en heeft niks met de keuze te maken waar die sportief beter kan presteren.

13 mei 2016 om 16:37

Alleen maak je dan geen onderscheid tussen Vitesse van voor de overname (op sterven na dood en overleven) en na de overname. De laatste jaren eindigde vitesse netjes in de subtop. Ik mag hopen dat plek 9 een uitschieter naar onderen is

14 mei 2016 om 12:27

de laatste 10 jaar is Vitesse als volgt geeindigd:
9,5,6,4,7,15,14,10,12,12
Groningen de laatste 10 jaar:
7,8,7,7,14,5,8,6,7,8
Utrecht de laatste 10 jaar:
5,11,10,5,11,9,7,9,10,9

Wat mij betreft zou Groningen een stap hoger zijn dan Vitesse als je alleen naar de afgelopen 10 jaar kijkt. Ik weet trouwens niet wat het salarisplafond is bij Vitesse en bij Utrecht, maar dat zou dan de enige verbetering kunnen zijn.

Ik geef als buitenstaander niet zoveel om die lokale rivaliteit, en moet wel zeggen dat dit een schitterende toevoeging is voor Vitesse!

(p.s. Wel interessant voor de entertainmentfactor, dat wordt pure oorlog in de derby komend seizoen)

13 mei 2016 om 15:09

nou dit vind ik niet echt leuk nieuws man man man dit kan die echt niet maken en dan ook nog transfer vrij nee dan heb je geen respect voor nec

13 mei 2016 om 16:04

Geen respect voor NEC 😂. Ik wil hier niet te veel olie op het vuur gooien maar het heeft natuurlijk ook veel met NEC zelf te maken. Hij is met regelmaat geschoffeerd/aangepakt door het publiek, kwam bij het verlies tegen Cambuur het publiek bedanken en toen werd hij bekogeld met munten waardoor hij begon te bloeden, vervolgens ook nog uitgescholden ook. Nu kan hij een stap omhoog maken dus doet hij dat gewoon. Verder heeft Navarone ook relatief veel Vitesse fans in zijn vriendenkring dus dat zal ook best meehelpen. Ik vind het persoonlijk niet zo erg, NEC heeft bewust dit risico genomen door niet eerder te verkopen of verlengen dan kunnen dit soort dingen gebeuren.

13 mei 2016 om 16:26

Je wilt niet teveel olie op het vuur gooien maar verdraait wel ff de situatie om je punt te maken en NEC in een slecht daglicht te zetten?

Ik was op die bewuste avond namelijk ook op de plaats delict in Leeuwarden en buiten dat alle betrokkenen hebben ontkent dat Foor geraakt is door een aansteker wat het bloeden veroorzaakte kan ik dat op basis van eigen waarneming ook bevestigen. Komt ook nog bij dat het natuurkundig gezien zeer, maar dan ook zeer kan zou zijn geweest als iemand vanuit het uitvak daar in Leeuwarden met een aansteker Foor op de lip zou hebben geraakt. Glazen wand zit daar namelijk vrij hoog.

En verder heeft NEC er alles aan gedaan om het contract met Foor te verlengen maar bleek dit vooral financieel onhaalbaar. Kan je van vinden wat je wil maar ik ben i.i.g. blij dat men geen onverantwoorde financiële risico's meer neemt. Dat Vitesse 5 a 6 ton aan salaris gaat betalen aan een gemiddelde speeltuinvoetballer moeten ze lekker zelf weten en is luxe wat dat betreft.

13 mei 2016 om 17:12

Ben blij met de speler van het jaar van NEC. Laat hem maar fijn verder opbloeien volgend seizoen bij Vitesse. Heeft het in zich om daarna nog een paar stappen te maken naar de echte top of het buitenland. Begrijp zijn keuze echter wel. Veel succes in Arnhem. Vitesse Foor-ever.

13 mei 2016 om 18:28

Speler van het jaar? Ik hecht meer waarde aan de supportersprijzen van ForzaNEC, die Breinburg met grote overmacht won. Hoop dat hij geen bal raakt en uitgefloten wordt na een paar wedstrijden.

13 mei 2016 om 18:44

Keizerstad, het was toch overduidelijk dat die wond was ontstaan door toedoen van iemand uit het uitvak? Jij hebt niets waargenomen, dus dan is er niets gebeurd. Dat klinkt niet erg logisch of je moet superzintuigen hebben. Nec fans zetten zichzelf voortdurend in een slecht daglicht. Ik neem aan dat ik de incidenten niet hoef op te sommen. Je hebt zelf ook al eerder benoemd dat het gedrag van jullie aanhang erg lelijk kan zijn, maar ik snap ook wel dat je je cluppie wilt verdedigen.

13 mei 2016 om 19:06

Overduidelijk ja?jij was er bij zo te horen? Of kan je je ongelijk gewoon niet toegeven. Kom maar met bewijs.

Zoals ik eerder zei hebben alle betrokkenen het ontkend. Nu geloof ik mensen in de voetballerij niet meteen op hun blauwe ogen, dus dat is voor mij niet bindend. Echter kon ik vanaf de plek waar ik stond gewoon perfect zien (en horen) wat er gebeurde. Er stonden ca. 10 jongeren tegen de wand aan te slaan en dingen die te roepen die ik niet zal herhalen uit frustratie na een beschamende nederlaag. Foor komt net als de anderen het publiek bedanken, draait zich om om weg te gaan, krijgt een behoorlijk misselijke opmerking te verduren(ging over een familielid van Foor), draait zich weer om en wordt boos. Wordt daarna eigenlijk meteen een beetje lomp meegenomen door wat medespelers. Maar hij heeft geen aansteker naar z'n kop gekregen, dat had ik, samen met nog wat anderen, echt wel gezien. Zijn namelijk meerdere ooggetuigen die dit verhaal bevestigd hebben, o.a. de stewards en meerdere leden van de Supportersvereniging.maar jij zal het vanuit je woonkamer wel beter gezien hebben....

Benieuwd of je dit inhoudelijk echt goed kan tegenspreken, met de nadruk op inhoudelijk. Denk het niet.

13 mei 2016 om 20:34

Keizerstad, lees mijn reactie nog eens en let nadrukkelijk op de woordkeuze. Ik zeg dat die wond is ontstaan door toedoen van iemand uit het uitvak. Nee, ik was er niet bij. Ik zeg nergens dat er een voorwerp is gegooid, want dat kon ik niet zien nee. Wat overduidelijk is, is dat Foor wegloopt met een bloedende wond. De gedragingen van jullie fans hebben die wond veroorzaakt, direct of indirect, dat laat ik in het midden. Of hij is geraakt door iets uit het publiek of doordat hij lomp is weggehaald door medespelers. In essentie doet dat er niet toe. Een verbale of non-verbale aanval uit het uitvak heeft de wond veroorzaakt. Ik begrijp de frustratie na een nederlaag heel goed, maar die kun je ook op een andere wijze uiten. Inhoudelijker kan ik het niet maken.

13 mei 2016 om 20:46

Ja sorry hoor, maar dit vind ik een beetje belachelijk. Zo kun je de supporters wel van heel veel de schuld geven. Nu ken ik een deel van mijn medesupporters helaas en dat zijn geen lieverdjes(zacht uitgedrukt), maar dit gaat te ver. Nu ben je gewoon een stok aan het zoeken om mee te slaan en dat is een beetje heel erg triest. Zeker Vitesse-supporter of niet?

Dat zijn medespelers hem lomp wegtrekken kan je niet in de schoenen van de supporters schuiven onder het mom van 'zonder die gefrustreerde fans hadden zijn medespelers hem niet weg hoeven trekken'. Laag. Redenering is zo krom als een banaan.

13 mei 2016 om 21:24

😉natuurlijk ben ik een beetje aan het dollen, maar als je naar de essentie van mijn verhaal kijkt kun je moeilijk zeggen dat het onzin is. Die jongen is persoonlijk aangevallen en het is niet ondenkbaar dat dat een beetje heeft meegespeeld bij zijn besluit. Fijn weekend gewenst en dat bedoel ik als Vitessenaar niet cynisch😉

13 mei 2016 om 21:41

' Die jongen is persoonlijk aangevallen en het is niet ondenkbaar dat dat een beetje heeft meegespeeld bij zijn besluit.'

Kijk, hier ben ik het dan wel helemaal mee eens. Ik sluit ook niet uit dat het inderdaad mee heeft gespeeld, dit soort dingen gebeurt hier namelijk wel vaker, denk alleen niet dat het doorslaggevend is geweest. Maar om de bloedende lip van Foor nu direct in de schoenen van de supporters te schuiven ben ik het niet mee eens.

Jij ook een fijn weekend

ongelooflijk een jongen van de club ik snap dat het voor hem sportief beter is maar kom op die overstap terwijl je uit de jeugd komt (kom zelf uit nijmegen) nee dit vind ik jammer van die jongen

Verrader.. veel pech toegewenst

zonder dollen, ik kan het niet begrijpen (los van geld) dat hij die overstap maakt.. sportief niet een grote stap vooruit (hij gaf namelijk aan voor prijzen te willen voetballen) en hij maakt zich zeker niet geliefd.

13 mei 2016 om 15:15

Je dolt niet toxh? Kan me voorstellen hoe je je voelt na zo'n overstap. Hij ziet het als n professionele keus.. ik vind het niet bepaald professioneel als je niet alle aspecten van n overstap naloopt en de gevolgen ervan.

Dus ik gun hem ook al het ongeluk (bij vitesse) ondanks dat ik niks mey beide clubs heb

13 mei 2016 om 15:20

Je gunt hem ongeluk, omdat hij bij een andere club voetbal dan waar jij hem zou willen zien? Kinderachtig. Het kan dat je het er niet mee eens bent en het een naaistreek vind, maar come on, iemand geluk toewensen lijkt mij toch de normaalste zaak van de wereld.

Edit: Mijn reactie was bedoeld voor 5fdp.

13 mei 2016 om 15:25

nouja, ik vind dit echt een ongelofelijke domme keuze.. maar hij heeft zich altijd perfect ingezet voor Nec.. dus het gaat mij te ver om hem ongeluk toe te wensen... maar nogmaals een stap naar Vitesse is iets wat ik niet begrijp.

13 mei 2016 om 15:25

Als je meer dan alleen de eerste regel leest is het duidelijk dat het een grapje is.

13 mei 2016 om 20:42

@nahe "dus ik gun hem ook al het ongeluk (bij vitesse) ondanks dat ik niks mey beide clubs heb" hoe moet hieruit opgemaakt worden dat het een grapje is?

14 mei 2016 om 06:12

Daarmee bedoel ik niet dat ik m botbreuken en n pestcarriere wens maar ik hoop dat ie simpelweg niet uit de verf komt bij vitesse. Ik vind zo'n overstap triest en daarom gun ik hem (in dat opzicht) het ongeluk. Ik ken t gevoel van n geen neutrale voetballiefhebber zijn dus zulke overstappen vind ik gewoon niet kunnen(daar hoef ik geen interessante theorieen bij te horen, zo ben ik gewoon)

13 mei 2016 om 15:54

Sportief is dit natuurlijk wel degelijk een stap vooruit. Dat een ploeg een seizoen hoger eindigt wil niet zeggen dat het geen stap omhoog is. AZ eindigde vorig seizoen ook hoger maar voor veel voetballers is Feyenoord gewoon een stap hoger dan AZ

Welkom in het mooie Arnhem!!

Ik snap de woede vanuit Nijmegen perfect. Ik zou het omgekeerd ook echt niet grappig vinden. Maar ik moet zeggen dat ik me de afgelopen dagen wel geamuseerd heb.

Verder prima aanwinst. Voor zover ik weet is ie nooit echt negatief over Vitesse geweest. Hij is allicht goedkoper dan de non-eu-spelers die Allach heeft gehaald en ik denk dat ie meer kan toevoegen. Dus hij is welkom. Nu nog meer zin in de derby

13 mei 2016 om 15:26

toen wij degradeerden wou geen amateurclub hem overnemen.. het is pas sinds de jupiler league dat hij beter is gaan spelen.

13 mei 2016 om 20:30

Je moet ook weer niet overdrijven. Ik herinner me hem voor dat NEC degradeerde als het talent van NEC. Er zat misschien voor hem wel een club die tegen degradatie streed in. Verder vind ik dit wel een goede speler met vooral een goede techniek, inzicht en pass daarom snap ik dat hij naar Vitesse gaat omdat dit toch de club is die het meest bij hem past.

13 mei 2016 om 20:44

Nee dat werd gewoon gehypt. Hij was nooit een echte basisspeler en vorig jaar onder Brood is hij vanaf de tweede seizoenshelft op stoom gekomen. Ook mede omdat hij meer controlerend ging spelen.

Welkom bij onze prachtige club. Goede aanwinst voor vitesse

Compleet bizar. Ik snap de blijdschap bij Vitessenaren, ik zou het mooi vinden als de man van het seizoen van de rivaal zou kiezen voor Nec.

Maargoed, ik kan dus niet begrijpen dat hij dit doet. Hoe kan het toch dat voetballers zo ver van de idealen van supporters afstaan. Waar voetbal je dan voor. Voor jezelf, en de 12.000 die je supporten zijn helemaal niets? Wat mij betreft mis je dan volledig een gevoel van trots, eer en dankbaarheid.

Tegen de mensen die dit niet begrijpen kan ik alleen zeggen dat zij dan echt voetbal-supporterschap niet begrijpen. Niet alles hoort te koop te zijn met een zak geld.

Ik ben normaal een vrij rationeel persoon, maar Foor hoeft wat mij betreft in Nijmegen zijn gezicht nooit meer te laten zien.

13 mei 2016 om 15:28

Helemaal mee eens.. Je gaat gewoon niet naar een aartsrivaal, dat doe je gewoon niet. Daarbij denk ik dat Foor ook een aanwinst voor ons was, Utrecht of Az. Dat lijken mij ook leukere clubs om te voetballen dan Vitesse. erg zonde.. Weet er al iemand wat er met jullie spits gebeurd (transfervrij)?

13 mei 2016 om 15:35

Je zegt het goed Cd89, supporterschap. Foor is een voetballer, geen supporter dus voor hem gaat die vlieger niet op. Maar oh wee als er een seizoenskaarthouder van NEC volgend jaar in het Gelredome staat, dan snapt hij niets van het supporterschap. Wij hebben de luxe om zo te doen, als professional heb je die luxe niet, daar moet je voetballen wat het beste voor jou is, zo lang duurt je carrière niet namelijk.

13 mei 2016 om 16:35

Foor is wel een supporter, naar het schijnt een Vitesse-supporter (geen grap)

13 mei 2016 om 20:47

Hij was niet echt man van het seizoen. Hij was heel belangrijk, maar Breinburg was toch echt dé man van het seizoen.

hoewel ik als NEC supporter niet geheel objectief kan zijn, begrijp ik deze overstap totaal niet. Natuurlijk is Vitesse normaal gesproken een club die hoger eindigt dan NEC en meer kan bieden aan salaris, maar als je bent opgeleid door NEC en er ook een tijd is geweest dat hij helemaal niets presteerde maar toch bij NEC mocht blijven, snap ik niet dat je niet meer loyaliteit laat zien richting Nec.

Wat mij betreft verstandig dat NEC besloten heeft om het salarisplafond niet te verhogen om zulke spelers alsnog te behouden. Laat ze ergens anders maar die belachelijke bedragen opstrijken, dan doen wij het wel met spelers die hard werken en zich nog graag willen bewijzen.

Daarbij begrijp ik los van het feit dat hij van NEC komt, deze keuze voor Vitesse niet. De selectie van Vitesse is voor het grootste deel afhankelijk van wat er van Chelsea komt. Waarschijnlijk weet je hierdoor pas vrij laat in de zomerstop of er een sterke of minder sterke selectie staat. Ik weet niet of er andere clubs geïnteresseerd waren, maar als transfervrije speler lijkt mij van wel. Dan begrijp ik niet dat je in mei al een contract tekent bij Vitesse. Daarbij komt ook nog het feit dat Vitesse nog geen trainer heeft op dit moment en je nog de kans hebt dat de nieuwe trainer het helemaal niet in je ziet zitten. Onbegrijpelijke move dus wat mij betreft.

13 mei 2016 om 18:28

Onzin. Vitesse is helemaal niet zo afhankelijk van Chelsea als dat jij doet voorkomen. Afgelopen seizoen was niet één van de Chelsea-huurlingen onomstreden basisspeler. De beste spelers van Vitesse zijn niet van Chelsea.

Kijkend naar de combinatie van sportieve vooruitzichten en salaris dan is eigenlijk alleen de top-3 en AZ beter of gelijkwaardig aan Vitesse. Want het afgelopen seizoen als norm nemen is dan wel heel makkelijk. Dan kan je het die jongen toch niet kwalijk nemen?

13 mei 2016 om 20:21

Vitesse is wel degelijk afhankelijk van Chelsea. Natuurlijk heeft Vitesse een basis team zonder Chelsea, maar dit team is niet goed genoeg om mee te doen in de top 3-5. Dat zie je dus vooral dit jaar, omdat ze nu eens niet een goede speler van Chelsea hebben gekregen die de goals maakt. Dan is Vitesse dus opeens geen topploeg meer in Nederland en staat het gewoon op hetzelfde sub-niveau als veel clubs in de eredivisie (strijd om plek 6-12).

Het salaris zal inderdaad hoog liggen voor Nederlandse begrippen, maar de sportieve vooruitzichten zijn toch gewoon onzeker, net zoals bij bijna alle clubs.

14 mei 2016 om 11:46

Zonder goede spelers van Chelsea deed Vitesse anders mét Peter Bosz gewoon weer keurig mee bij de bovenste vijf, net als de afgelopen jaren structureel gebeurt. Ook spelers als Kashia, Kazaishvilli, Rashica, Nakamba. Ibarra en Room zijn gewoon minimaal subtopniveau.

Vitesse is totaal niet afhankelijk van Chelsea, maar natuurlijk wel van een vermogende eigenaar. Maar goed, is NEC ook niet afhankelijk van externe financiers die af en toe een leuke speler financiert? Hadden we NEC nog teruggezien in de Eredivisie als Jahanbaksh er niet bij gezeten had?

Ik had Foor graag bij Feyenoord gezien, een goede speler voor de breedte van de selectie. Een erg slimme speler en ook slim van Vitesse, dat zij hem overnemen!

Mensen die de woede van NEC-supporters niet snappen begrijpen de rivaliteit niet. Wens hem veel succes bij Vitesse, en hoop dat je gewoon in Nijmegen kan blijven ook al betwijfel ik het. Desondanks vind ik dit een vieze stap.

13 mei 2016 om 16:46

Daar heb je gelijk in, ik snap die rivaliteit echt niet. En waarom? Voetballers, trainers en zelfs bestuurders zijn passanten, alleen supporters zijn er zolang men leeft of zolang de club bestaat, dat weet iedereen. Dus ja hij kan ook naar een club iets verderop

Welkom in Arnhem, Olinyk mag vertrekken en transfervrij een nederlander ervoor terug.

Nu nog Schaars terughalen en Sam Hendriks voor in de spits en het wordt ook weer herkenbaarder voor de regio.

Ik vind dat er trouwens wel heel makkelijk naar geld wordt gewezen als de reden van zijn overstap. Op basis van de afgelopen seizoenen en beschikbare budgetten is Vitesse sportief ook wel een verbetering ten opzichte van Utrecht, Heerenveen of Groningen en zeker ten opzichte van Nec. Hij heeft gewoon voor de beste club met belangstelling gekozen. Dat valt hem toch niet aan te rekenen?

Kan het nog steeds niet geloven. Sommige dingen voelen op de een of andere manier gewoon onnatuurlijk en bizar. Maakt niet uit hoeveel bier je ertegenaan gooit.

Maargoed, de keuze is aan hem, net als de gevolgen. En iets zegt me dat die niet mals zullen zijn. Dit is namelijk echt supervernederend voor de NEC-supporters. En ondanks dat het totaal niet mijn stijl is ga ik niet liegen door te zeggen dat ik op voorhand al superveel medelijden heb met Foor.

Extra lullige voor Foor is dat eigenlijk half Nijmegen weet waar ie woont. Vanochtend hing er bij De Goffert ook al een spandoek met de tekst Navarone super bedankt. Mag je raden welke 3 letters dikgedrukt waren.

13 mei 2016 om 15:40

Ik waardeer zulke acties, je maakt kenbaar dat je het er totaal niet mee eens bent en doet er weinig kwaads mee. Vrees alleen dat Foor zich niet meer echt op zijn gemak zal voelen hier in Nijmegen, dus die zou zijn penthouse op plein 44 wel moeten verkopen.

Tuurlijk speelt die voor het geld maar na 15 jaar om transfervrij naar de rivaal te gaan is wel erg eigenlijk ongeacht dat je het van professioneel standpunt wel kan goed praten. Foor is al weg, Alireza was al weg en nu ook Woudenberg die straks terug gaat, het is te hopen dat Limbombe blijft anders is de kans groot dat ze volgend jaar degraderen. Het vertrek van Woudenberg levert niks op, het vertrek van Foor levert niks op dus ze moeten zich echt sterk maken tijdens de onderhandelingen van Limbombe een goede td zou daar wel een miljoen of 1,5 a 2 aan kunnen verdienen.

13 mei 2016 om 15:47

Wow, meteen degraderen nog wel. Ook behoorlijk overdreven. NEC heeft nu een as staan die voor 5/7e bestaat uit Haldorsson, Dumic, Golla, Bikel en Breinburg. Op Haldorsson na zijn dat echt hele goede spelers, spelers die m.i. qua niveau gewoon de top 7 van Nederland aankunnen. Weet je die te behouden dan ben je al praktisch veilig denk ik. Daarbij weet NEC de laatste 2 jaar toch wel voor weinig geld leuke spelers te halen.

En Limbombe zal wss weggaan. Vorig jaar werd een bod van plus minus 1,5 miljoen al afgewezen, dus denk dat ie komende zomer minimaal 2 miljoen moet kosten. Heeft namelijk nog een tweejarig contract.

15 mei 2016 om 11:41

Sorry ik vind de namen die jij noemt wel in orde maar je moet ze niet overschatte Haldorsson was wel in orde maar een lange tijd uit de roulatie, en Dumic heeft net een half seizoen pas bij Nec erop zitten, Bikel en Breinburg zijn wel in orde maar ook niet heel bijzonder wel moet ik zeggen dat Nec met Dumic en Golla een nette verdedigend duo in huis heeft.

Maar waar het mij meer om gaat is dat Limbombe en Santos waren spelers die de wedstrijden besliste, Foor was hun beste middenvelder en Woudenberg was wel in orde om er bij te hebben. (In het begin niet eens onbetwist.) Mij twijfels zijn dus wie gaan er straks die wedstrijden beslissen als Foor, Santos en Limbombe weg zijn want de namen die jij noemt hebben die vaardighheden niet.

Ik als nec'er kan er niet eens kwaad over zijn. Het gevoel wat vooral overheerst is dat ik het totaal niet begrijp. Waarom zou je naar Vitesse gaan als je echt stappen wilt maken. Ik vind het een rare onrustige club waar nergens naartoe wordt gewerkt. Hetzelfde kun je natuurlijk ook over NEC zeggen. Het bewijst alleen maar dat voetballers niks meer voelen bij een club en alleen aan geld denken. Foor maakt vast een grote stap maar niet op voetbal niveau. Echt jammer dit.

13 mei 2016 om 18:30

Bij Vitesse werkt men aan stabiliteit, een fantastische jeugdopleiding met dito accommodatie en de ontwikkeling van spelers. Dat jij als NEC-er dat niet wil of kan zien is begrijpelijk, maar het maakt je mening niet minder onwaar.

Boos niet, wel teleurgesteld. Heel erg teleurgesteld...

Tja, dit soort dingen weten wij in Leeuwarden ondertussen ook alles van. Voelt gewoon erg lullig, al is het de keuze van de speler natuurlijk.

Het getuigt inderdaad van weinig respect van Foor richting de supporters van Nec. Maar aan de andere kant, voor hem is het gewoon zijn werk en hij probeert in een relatief korte periode zoveel mogelijk geld te verdienen, dus wat dat betreft begrijp ik hem op zich ook wel. Het is duidelijk dat hij bij Vitesse veel meer kan verdienen dan bij NEC en waarschijnlijk ook een stuk meer dan bij andere geïnteresseerde clubs. Uiteindelijk is voor de gemiddelde profvoetballer salaris gewoon heel belangrijk en een stuk belangrijker dan sentimenten die bij supporters leven.

Het positieve ervan is in ieder geval dat het de derby weer nog wat meer beladen maakt voor komend seizoen. Die rivaliteit is gewoon prachtig, zo lang het allemaal een beetje fatsoenlijk blijft.

Dit is natuurlijk ronduit belachelijk. Een speler als Foor zou makkelijk naar Groningen kunnen of iets dergelijks en dan kiezen voor de aartsrivaal?
Het spijt me zeer maar getuigd echt van zeer weinig respect. Dit soort spelers mogen van mij part verbannen worden uit het voetbal, zijn namelijk het toonbeeld van de huidige profspeler. Alles voor het geld en totaal geen clubliefde (op uitzonderingen daar gelaten).

13 mei 2016 om 18:31

Je weet helemaal niet of hij ook naar Groningen kan. Vind ik wel erg makkelijk geroepen, namelijk. Bovendien - nog even los van salaris - presteert Groningen beter dan Vitesse?

Dit vind ik wel triest!
Had dit nooit verwacht van Foor.
Is echt ondankbaar om naar DIE club te gaan.
Hij had ook 2 jaar geleden al weg kunnen gaan.
Vind überhaupt dat Vitesse geen stap hoger is!
Als ze weer een kneus voor de groep zetten degradeerd Vitesse nog!

Snap niet als mensen er respectloos en onbegrip bij halen. Zoals die jongen zegt, het is een professionele keuze. Als supporter wil je dat spelers professioneel zijn en hun werk doen, laat ze dan ook hun eigen keuzes maken zonder dat veroordelen. Hij is een vrij persoon, geen eigendom van club of supporters.

Laatste dagen vaak gelezen dat men wel weet waar hij woont of een warm welkom krijgt straks in Nijmegen. Dat is gewoon erg zielig, dan is blijkbaar de haat naar een andere club of speler groter dan de liefde voor je eigen team.

Voor Vitesse een slimme zet, transfervrij, nog redelijk jong, Nederlands, multifunctioneel en past volgens mij wel in het spel dat Vitesse wil spelen. Als Nec hem zo graag had willen houden, hadden ze 'm maar een goed bod moeten doen.

13 mei 2016 om 16:12

' Als Nec hem zo graag had willen houden, hadden ze 'm maar een goed bod moeten doen.'

Nogal een onwetende en zelfs een beetje een domme opmerking. NEC heeft er binnen de mogelijkheden namelijk alles aan gedaan om Foor te behouden voor de club, net als Van Eijden. Maar NEC moet financieel gezond worden en op de centen letten en kunnen daardoor niet ongestraft constant meer uitgeven dan dat er binnenkomt. En om dat te bereiken is er sinds een tijdje een salarisplafond ingevoerd van ca. 2 ton.

Probleem is echter dat zowel Foor als Van Eijden ten tijde van hun contractverlenging in 2012 een contract ondertekend hebben dat boven het huidige plafond lag(beide minimaal 2,5 ton als ik het goed heb). NEC heeft beiden dan ook een salaris ter hoogte van dit plafond aangeboden plus nog wat premies, maar buiten dat beide heren moesten inleveren om bij NEC te blijven wouden ze allebei vooral ook een sportieve stap zetten. Oftewel een contractverlenging was financieel niet verantwoord. Tis lullig maar het biedt aan de andere kant ook weer mogelijkheden. Voor Foor zijn salaris 2 anderen met hetzelfde niveau.

13 mei 2016 om 16:22

Komt hard aan zo te lezen

Conclusie, de oorzaak van zijn vertrek ligt grotendeels bij nec zelf. Nou dan kunnen de supporters hem toch niks kwalijk nemen.
Als Vitesse dan maar zo slim hem later voor een goed bod van de hand te doen.

ps leuk verhaal maar de ins en outs van Nec interesseren mij niet zo. Noem het onwetendheid, ik desinteresse.

13 mei 2016 om 18:28

Jij spreekt jezelf ook tegen haunted.

Je zegt dat je niet geïnteresseerd bent in NEC maar schijnbaar wel voldoende om artikelen over de club te lezen en er zelfs op te gaan reageren.
Dat je vervolgens allerlei nonsens blaat en hier op aangesproken word is een logisch vervolg.... Beetje slap om dan te zeggen dat het je niet interesseert, zeg dan niets in eerste instantie.

Ik heb echter al gezien wat jouw belangen zijn door te reageren in deze topic.

Ik wens Foor verder wel alle succes, snap alleen zijn keuze ook niet helemaal.

13 mei 2016 om 18:56

Ik zat al op zo'n snuggere te wachten. Buiten het feit dat Foor per heden een speler van Vitesse is, kijk eens ff naar het logo dat bij het artikel staat. Neem je mij nu kwalijk dat er allerlei neccers in een Vitesse topic reageren?

De rest van je commentaar is een mooi voorbeeld van je wat je mij verwijt, veel blabla weinig inhoudt. Dat jij het niet mijn mening eens bent, tja jammer joh.

13 mei 2016 om 21:00

Oorzaak bij NEC zelf? Moet NEC zich dan maar in de schulden werken om zo jongens als Cillessen, Van Eijden en Foor te behouden? Foor moet blij zijn dat NEC hem zoveel heeft gegeven, zowel sportief als financieel. Het is de schuld van NEC dat Foor de club en de supporters verraadt??

allemachtig, hoe klein kan je wereld zijn als je niet eens verder kunt kijken dan je club. wat een triest verhaal dat een voetballer niet eens naar een andere club kan (rivaal). dat had waarschijnlijk zelfs in de middeleeuwen gekund. open je ogen, er is meer dan voetbal. wees blij voor die jongen.

Geweldige stap voor Vitesse. Vitesse Foor-ever. Ben erg blij met deze prima middenvelder, die ook nog eens op meerdere plekken inzetbaar is. Van harte welkom! Nu nog Vako met een strik er om heem weg doen.

Begrijp NEC supporters heel goed, hij had met iets meer geduld waarschijnlijk bij elke subtopper in nL kunnen tekenen. Clubliefde is niet meer wat het ooit was. En reacties als ach het is maar een lokale rivaliteit... dat is in Liverpool ook het geval en toch zal Gerrard nooit een toffee worden en zal Totti nooit voor lazio spelen

13 mei 2016 om 17:47

Ik begrijp niet waarom ze dat niet mogen? Jij mag toch ook naar een andere baas, in een andere stad gaan wonen. Sinds wanneer zijn spelers eigendom van de club en hun supporters. Laat die lui toch, het is hun werk en zolang ze dat goed doen, heeft niet niemand het recht hun beslissingen te bekritiseren. Clubliefde is het foorrecht van supporters, niet de belemmering van spelers.

Ik snap de reacties vanuit NEC kant volledig, maar als Vitesse supporter vind ik het dan wel mooi, want het is waarschijnlijk gewoon een versterking. Met Foor halen we gewoon een creatieve speler binnen die ook nog eens de mouwen opstroopt en 90 minuten gaat. Dat hij Nederlands is, is helemaal een pluspunt. Met deze jongen als vervanger van Olynik ga je er financieel en kwalitatief op vooruit. Op dit moment hebben we gewoon een goede kern staan, met 3a4 nieuwe spelers ga je gewoon weer voor de top 5. Wat NEC betreft moet ik het nog maar zien, uit me hoofd gaan Jones, Kane,Eijden,Woudenberg, Santos,waarschijnlijk Limbombe en Foor dan weg. Dat zijn 7 basisspelers normaal gesproken. Ga dat maar opvangen. Bij Vitesse gaan op zeker Olynik, Velthuizen, Pantic, Nathan, Brown, en mischien Vako,Solanke, Baker Ibarra, Leerdam en Dauda weg. Naast dat ze dure krachten zijn, zijn ze ook nog eens geen basisspelers. Als ze slim zijn pakken ze Schaars, van Weert, en van Hintum. Als Vako weg gaat, pak je een goede linksbuiten. Dan kan Foor naar de 10. Volgend jaar zou er dan zo uitzien.
Room; Diks,Kashia, Kruiswijk,van Hintum; Schaars, Nakamba, Vako(Foor); Rachica, van Weert, aankoop/Foor

Al die idioten die zo'n jongen het slechtste toewensen moeten zich diep schamen. Ik hoop dat zij het dubbele mogen krijgen wat ze hem toewensen.

Ik moet wel om de meeste reacties gniffelen; respectloos naar supporters en naar Nec, NEC heeft 15 jaar in hem gestoken, ondankbaar, geen sportieve vooruitgang, waarom Vitesse...

Wellicht waren andere clubs niet concreet, deed Vitesse de beste aanbieding, grotere kans op prijzen dan bij Nec, heeft zelf ook in NEC geinvesteerd en respectloos omdat ie naar de concurrent gaat? Heeft niets met respect te maken; respect werkt sowieso altijd 2 kanten op...

Deze man maakt waarschijnlijk op rationele basis een keuze en niet op gevoel. Ik kan me niet voorstellen hoe erg de rivaliteit is, maar dat is over t algemeen alleen tussen supporters, niet tussen spelers of bestuurders onderling. En dat geldt voor meer 'rivalen' in voetballand.

Als buitenstaander zeg ik; goeie stap van m. Verbetering mits hij speelt...

14 mei 2016 om 07:29

Grotere kans op prijzen ? Vitesse heeft in hun 128 jarig bestaan nog nooit 1 prijs gehaald . Deze jongen is een klein beetje overschat en heeft een mooie som tekengeld gekregen en een salaris wat normaal alleen de top 3 kan bieden

14 mei 2016 om 11:50

Dat had Groningen tot voor kort ook niet. Maar het moge toch duidelijk zijn dat de kans om een prijs te winnen, een leuke transfer te maken of Europees voetbal te halen bij Vitesse groter is dan bij NEC en menig andere Eredivisieclub? Daarvoor hoef je niet naar 124 jaar Vitesse te kijken, hoor. Maar vooral naar de afgelopen jaren, het huidige team en de mogelijkheden van nu.

En dat hij bij Vitesse een exorbitant salaris gaat verdienen, weet je helemaal niet. Dat roept één Nec'er en jullie roepen het allemaal na. Bovendien ondergraaf je jezelf een beetje door te stellen dat Vitesse top-3 salarissen betaalt. Blijkbaar zijn de sportieve vooruitzichten bij dan dus toch héél behoorlijk.

Zeer maar dan ook zeer overschatte speler.
Rot streek of niet daar kun je van alles van gaan denken.
Hij heeft netjes zijn contract uitgediend dus klaar!
Het is wel zo dat als dit gebeuren deed tussen Fc Groningen en Heerenveen waren de rapen ook gaar geweest,het komt bij meerdere clubs voor.
Begrijp Nec supporters heel maar dan ook heel goed maar het is gewoon niet anders.

Tja spelers kennen geen clubliefde meer . Dit is niet goed voor het voetbal in het algemeen . Het is allang bekend dat de meeste voetballers geen clubliefde kennen . Ze spelen hier een jaar dan weer daar 2 jaar . Daarna weer ergens anders 2 jaar . Maar een club heeft voor de binding ook 1 of 2 jongens nodig in het elftal die wel clubliefde kennen . Dit vind ik nou echt weer een stap verder gaan dan normaal . En als er meer van dit soort gevallen komen bij verschillende clubs .zal de binding van de supporters met de spelers en uiteindelijk met een club steeds minder worden . cillessen zegt bijv ik keep niet in het geel zwart en ga niet voor vitesse spelen . Of niky hofs die het woord N.e.c niet uit zijn strot krijgt .mooi toch. Als je heel je leven al voor een club speelt en iedereen gunt jou die stap hogerop dan is dat toch mooi . Hij hoefde maar 1 ding niet te doen juist niet naar vitesse gaan . Dit is slecht voor Foor slecht voor NEC slecht voor Vitesse want het is in het algemeen slecht voor het voetbal.

Das het hedendaagse voetbal bovendien zijn alle nederlandse clubs afhankelijk van instroom en uitstroom bij nec maken ze nog beginners fouten zoals het niet opstellen van een santos.nieuwe toekomstige spelers kijken ook naar de instroom en uitstroom van spelers en dat zal bij foor wel de doorslag hebben gegeven.

13 mei 2016 om 18:40

Beginners fouten ? die club is 117 jaar . Die beslissing over Santos was een hele goede hadden ze alleen 2 maanden eerder moeten doen . Bij Foor heeft maar 1 ding de doorslag gegeven Geld

13 mei 2016 om 18:57

En waarschijnlijk ook het sportieve perspectief. Al vinden Nec'ers dat blijkbaar erg lastig om te toe te geven.

13 mei 2016 om 18:59

Geloof dat hij al begin dit jaar zei een stap hogerop te willen. Snap dat dit het moeilijkste is, maar dat doet hij. Daarnaast denk ik dat zijn speelstijl ook beter past bij een aanvallende ploeg in balbezit, dan een ploeg die reactievoetbal speelt.

13 mei 2016 om 19:21

Dat geloof ik juist niet . Als aanvaller komt Foor te kort en heeft hij weinig tot geen rendement . Hij heeft bij NEC zijn beste wedstrijden als middenvelder gespeeld hij werkt hard en ziet het spel goed maar is fysiek natuurlijk niet erg sterk. Gelukkig had hij bij zich op het middenveld bikel en breinburg lopen . Bij Vitesse missen ze juist Fysiek op het middenveld .En in de aanval heeft Vitesse vele betere lopen dan Foor .

13 mei 2016 om 19:36

Missen? Met Nakamba en Yeini loopt er genoeg fysiek op het middenveld. Trouwens met alleen Nakamba ook Tel daar een Baker bij, die graag nog een jaar wil blijven, dan is dat niet het probleem. Vako is het enige lichtgewicht, maar die heeft aangegeven verder te willen kijken, vandaar ook de interesse in Foor.

13 mei 2016 om 19:45

Als Foor de vervanger van Vako is gaan jullie er een heel stuk op achteruit

13 mei 2016 om 19:53

Weet ik, maar ook Olinyk vertrekt en vergeleken met hem gaan we er op vooruit. Vitesse speelt een ander spel dan Nec, ben benieuwd hoe Foor zich daarin ontwikkelt.. En loopt het anders, ach hij was transfervrij dat scheelt. In de jeugd staan ook alweer een paar spelers klaar voor die posities.

Van Herte welkom Foor!
Leuk dat zo'n jongen kiest voor de nummer 1 van Gelderland en niet een buitenlandse club.


Jullie mogen Pietpietpietpietpiet en dan staan we weer quitte ok?

ARNHEM Foor Eveur

Ik lees 2 verschillende zaken.
1. transfervrij vertrek
2. Foor naar de vijand.

Wat het transfervrije vertrek kan ik kort over zijn, dat is niet de fout van Foor, en evenmin van Nec. NEC heeft maar een beperkt budget en Foor dient zijn contracten netjes uit.
Na 15 jaar kan ik mij voorstellen dat je het elders wilt proberen en voor goede kansen wilt gaan. Dat zij ook niemand Foor misgunt hebben hier in Nijmegen maar ga dan niet naar Arnhem.

Een kind van de club die rol die hem breed aangemeten is, en waar hij ook geen moeite had om die te vervullen gaat simpelweg niet naar de Vitesse. Na 15 jaar moet hij wel de sentimenten kennen, met name aan Nijmeegse kant.

Sportief vooruit?
Hij komt tussen individueel "betere" spelers terecht op een locatie waar betere trainingsfaciliteiten zijn, maar of Foor nou ook in een "beter team" terecht komt? Of de prestaties dat ten goede komt... ik betwijfel het.

Hoop dat je van een koude kermis thuis mag komen en gauw een betere club vindt dan de Arnhemse.

Navarone ....GO FOOR IT !!!!!!!!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren